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Boletin Oficial del País Vasco

94. zk., 2020ko maiatzaren 19a, asteartea

N.º 94, martes 19 de mayo de 2020


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LEHENDAKARITZA
LEHENDAKARITZA
1990
1990

10/2020 DEKRETUA, maiatzaren 17koa, Lehendakariarena, zeinaren bidez indarrik gabe uzten baita Euskadiko Herri Babeseko Plana, Larrialdiei Aurregiteko Bidea (LABI), zuzentzeko eskumenak bereganatzea. Eskumen horiek bereganatzeko erabakia Lehendakariaren martxoaren 13ko 6/2020 Dekretuaren bidez hartu zen.

DECRETO 10/2020, de 17 de mayo, del Lehendakari, por el que se deja sin efecto la avocación de la dirección del Plan de Protección Civil de Euskadi, Larrialdiei Aurregiteko Bidea (LABI), acordada mediante Decreto 6/2020, de 13 de marzo, del Lehendakari.

2020ko martxoaren 13an, Osasuneko sailburuak eskatuta, Segurtasuneko sailburuak erabaki zuen Euskadiko Herri Babeseko Plana, Larrialdiei Aurregiteko Bidea (LABI), formalki aktibatzea, COVID-19aren hedapenak eragindako osasun-alertak sortutako egoeraren aurrean.

Con fecha 13 de marzo de 2020 y a solicitud de la Consejera de Salud, la Consejera de Seguridad acordó la activación formal del Plan de Protección Civil de Euskadi, Larrialdiei Aurregiteko Bidea (LABI), ante la situación generada por la alerta sanitaria derivada de la propagación del COVID-19.

Plan horretan eta Larrialdiak Kudeatzeko Legearen 11. artikuluaren g) letran –horren testu bategina apirilaren 27ko 1/2017 Legegintza Dekretuaren bidez onartu zen– xedatutakoaren arabera, segurtasun publikoaren arloko eskumena duen saileko titularrari dagokio LABI plana egikaritzeko baliabideak eta ekintzak zuzendu eta koordinatzea.

De conformidad con lo dispuesto en el citado Plan y en el artículo 11.g) de la Ley de Gestión de Emergencias (texto refundido aprobado mediante Decreto Legislativo 1/2017, de 27 de abril), la dirección y coordinación de las acciones y de los medios de ejecución del LABI, corresponde a la persona titular del Departamento competente en materia de seguridad pública.

Hala ere, kontuan hartuta LABI plana aktibatu zenean epidemiak zuen larritasuna eta hedapena, «gizarte osoari eragin ziezaiokeena», beharrezkoa izan zen, LABI planaren IV. tituluaren 3.2.a) puntuan xedatutakoa aplikatuz, lehendakariak bere gain hartzea plan horri lotutako larrialdi-jarduerak zuzentzea eta koordinatzea, eta planaren antolaketa-egitura zuzenean bere mende jartzea.

Sin embargo, en consideración a la gravedad y extensión que revestía la epidemia en el momento de la activación del LABI, «susceptible de afectar a la sociedad en su conjunto», se hizo necesario, en aplicación de lo dispuesto en el punto 3.2.a) del Título IV del LABI, la asunción por parte del Lehendakari de la dirección y coordinación de las actuaciones de emergencia asociadas al mismo, pasando a su directa dependencia la estructura organizativa del Plan.

Horretarako eman zen honako dekretu hau: 6/2020 Dekretua, martxoaren 13koa, Lehendakariarena, zeinaren bidez Lehendakariak Euskadiko Herri Babeseko Plana, Larrialdiei Aurregiteko Bidea (LABI), zuzentzeko eskumenak bereganatzen baititu.

A tal fin se dictó el Decreto 6/2020, de 13 de marzo, del Lehendakari, por el que avoca para sí la dirección del Plan de Protección Civil de Euskadi, Larrialdiei Aurregiteko Bidea (LABI).

Bi hilabete igaro dira pandemia kudeatzeko lanak hasi zirenetik, eta, haren bilakaeraren adierazleen arabera, gaur egun pandemia geldiarazteko eta gutxitzeko fasean gaude. Horren azken helburua da, lehenik, kurba epidemiologikoak berriro goranzko joerarik ez erakustea, eta, bigarrenik, izaera finalistarekin, normaltasun-egoera baterantz aurrera egitea, askatasun indibidual eta kolektiboari gutxiago eragingo dioten prebentzio-neurriekin.

Transcurridos dos meses de gestión de la pandemia, los indicadores de evolución de la misma ubican la situación actual en una fase de contención y minoración, cuyo objetivo final es evitar, en primer lugar, el retorno a una situación en que la curva epidemiológica vuelva a mostrar una tendencia ascendente y, en segundo lugar, y con carácter finalista, el avance hacia una situación de normalidad, con medidas preventivas menos invasivas de la libertad individual y colectiva.

Testuinguru horretan, Osasuneko sailburuak dagoeneko desaktibatu egin ditu birusa ez zabaltzeko orain arte eman dituen arau asko. Eta, maiatzaren 14an, Osasuneko sailburuordeak ebazpen bat eman du, honako hau ezarriz: egungo osasun-adierazleen arabera, gainditu egin da martxoaren 13an ezohiko eta premiazko neurriak hartzea gomendatzen zuen egoera epidemiologikoa; une hartan zegoen osasun publikoko larrialdi-egoerari erantzuteko hartu ziren neurri haiek. Ebazpen horren arabera, osasun-larrialdiko fasea gainditutzat jotzen da, zeinaren helburu nagusia osasun-sistema ez kolapsatzea baitzen. Orain, osasun-zaintzako fase bati ekin behar zaio, eta fase horren helburua da epidemia geldiaraztea eta gutxitzea, kasuak eta kontaktuak kudeatuz.

En este contexto, la Consejera de Salud ha desactivado ya buena parte del dispositivo normativo que ha venido dictando para evitar la propagación del virus. Y, con fecha 14 de mayo, el Viceconsejero de Salud ha dictado una Resolución, estableciendo que, según los actuales indicadores sanitarios, se ha superado la situación epidemiológica que, el pasado 13 de marzo, aconsejaba adoptar medidas extraordinarias y urgentes, para dar respuesta a la situación de emergencia de salud pública que en aquel momento se daba. Con arreglo a dicha Resolución, se da por superada la fase de emergencia sanitaria, cuyo objetivo principal era evitar el colapso del sistema sanitario y procede iniciar ahora una fase de vigilancia sanitaria, que tiene por objeto la contención y minoración, mediante la gestión de casos y contactos.

Horrekin guztiarekin bat etorriz, Osasuneko sailburuak 2020ko maiatzaren 14ko Agindua eman du, zeinaren bidez eskatzen baitu Euskadiko Herri Babeseko Plana, Larrialdiei Aurregiteko Bidea (LABI) modulatzea eta orain hasiko den osasun-zaintzako fasera egokitzea.

En lógica coherencia con todo ello, la Consejera de Salud ha emitido la Orden de 14 de mayo de 2020 por la que solicita la modulación del Plan de Protección Civil de Euskadi, Larrialdiei Aurregiteko Bidea (LABI) y su adaptación a la fase de vigilancia sanitaria que ahora se inicia.

Bestalde, kontuan hartu behar da Estatuak, segurtasun publikoaren arloan dagokion eskumena baliatuz, Babes Zibileko eta Larrialdietako Sistema Nazionala delakoa ere aktibatu duela, COVID-19ak eragindako osasun-krisia dela eta. Sistema horrek autonomia-erkidego guztietako babes zibileko sistemak biltzen ditu.

Por otra parte, debe tenerse en cuenta que, en ejercicio de la competencia que le corresponde en materia de seguridad pública, el Estado ha activado, también, con ocasión de la crisis sanitaria provocada por la COVID-19, el denominado Sistema Nacional de Protección Civil y Emergencias, que integra los sistemas de Protección Civil de todas las comunidades autónomas.

Ildo horretan, Alarma-egoera deklaratu zuen martxoaren 14ko 463/2020 Errege Dekretuak 5.4 artikuluan ezartzen zuen ezen Babes Zibileko Sistema Nazionalaren Legearen 17. artikuluan definitutako babes zibileko larrialdietan esku hartzeko eta laguntzeko zerbitzuek Barne Ministerioaren mende jardungo zutela (zerbitzu horien barruan «autonomia-erkidegoetako larrialdiak koordinatzeko organo eskudunak» daude).

El Real Decreto 463/2020, de 14 de marzo, por el que se declaró el estado de alarma, establecía a este respecto, en su artículo 5.4, que los servicios de intervención y asistencia en emergencias de protección civil definidos en el artículo 17 de la Ley del Sistema Nacional de Protección Civil, que incluyen los órganos competentes de coordinación de emergencias de las comunidades autónomas, actuarán bajo la dependencia funcional del Ministerio de Interior.

Eta egoera horretan, martxoaren 15eko INT/228/2020 Aginduak (2020ko martxoaren 15eko BOE, 68. zk.) erabaki zuen Estatuko Koordinazio Batzordeari berehala dei egitea. Autonomia-erkidegoetan babes zibilaren eta larrialdien arloan eskumena duten sailburuak eta autonomia-erkidegoetako gobernu-ordezkariak izango ziren batzorde horretako kide.

Y en este marco, la Orden INT/228/2020, de 15 de marzo (BOE n.º 68 de 15 de marzo de 2020), acordó convocar de inmediato el Comité Estatal de Coordinación (CECO), en el que se integrarán los consejeros competentes en materia de protección civil y emergencias de las comunidades autónomas, así como los Delegados del Gobierno en las mismas.

Harrezkero, Babes Zibileko Estatuko Koordinazio Batzordeak bost bilera egin ditu, autonomia-erkidego guztien ordezkariak izan direlarik bertan.

Desde entonces, el Comité Estatal de Coordinación de Protección Civil se ha reunido en cinco ocasiones, con representación de todas las comunidades autónomas.

Hori guztia ikusita, LABI aktibatuta mantentzea komeni da, nahiz eta aktibatzeko osasun-larrialdiko arrazoiak desagertu diren, orain hasten den osasun-zaintzako faseari erantzuteko beharrezkoa izan daitekeen babes zibileko azpiegitura edukitzen jarraitzeko eta, antolaketa- eta forma-ondorioetarako, alegia, Babes Zibileko eta Larrialdietako Sistema Nazionalaren Babes Zibila Koordinatzeko Estatuko Batzordean parte hartzen jarraitzeko.

A la vista de todo ello, resulta pertinente mantener activado el LABI, aunque hayan desaparecido las razones de emergencia sanitaria que dieron soporte a su activación, al objeto de seguir contando con la infraestructura de protección civil que pueda resultar necesaria para responder a la fase de vigilancia sanitaria que ahora se inicia, y a los efectos, organizativo-formales, de seguir participando en el Comité Estatal de Coordinación de Protección Civil del Sistema Nacional de Protección Civil y Emergencias.

Gaur egun desagertuak dira bere garaian Lehendakariak LABIren zuzendaritza eta koordinazioa bereganatzea justifikatu zuten ohiz besteko osasun-larrialdiko arrazoiak. Hori dela eta, komeni da ahalmen horiek itzultzea oro har dagozkion organoari: segurtasun publikoaren arloan eskumena duen Saileko titularrari.

En cualquier caso, la desaparición de las extraordinarias razones de emergencia sanitaria que en su día justificaron la avocación por parte del Lehendakari de la dirección y coordinación del LABI, aconsejan ahora devolver dichas facultades al órgano al que corresponden con carácter general: la persona titular del Departamento competente en materia de seguridad pública.

Horren ondorioz, honako hau

En virtud de todo ello,

XEDATZEN DUT:
DISPONGO:

Lehenengoa.– Indarrik gabe uztea Lehendakariaren martxoaren 13ko 6/2020 Dekretuaren bidez erabakitako LABIren zuzendaritza- eta koordinazio-ahalmenak bereganatzea, eta eskumena Segurtasuneko sailburuari itzultzen zaio, hari baitagozkio, oro har, LABIren zuzendaritza eta koordinazioa.

Primero.– Se deja sin efecto la avocación de las facultades de dirección y coordinación del LABI acordada mediante Decreto 6/2020, de 13 de marzo, del Lehendakari, devolviéndose la competencia a la Consejera de Seguridad, que es el órgano al que corresponde, con carácter general, la dirección y coordinación del LABI.

Bigarrena.– LABIren Aholku Batzordea desegitea, 2020ko martxoaren 14an eratu zena, baina hori ez da eragozpen izango Planaren zuzendaritza berriak beste bat izendatzeko, legez aurreikusitako helburuetarako.

Segundo.– Se disuelve el Consejo Asesor del LABI, constituido el 14 de marzo de 2020, sin perjuicio de que la nueva dirección del Plan acuerde designar otro para los fines legalmente previstos.

Hirugarrena.– Dekretu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzea, jende guztia jakinaren gainean egon dadin.

Tercero.– Publíquese en el Boletín Oficial del País Vasco para su general conocimiento.

Vitoria-Gasteizen, 2020ko maiatzaren 17an.

Lehendakaria,

IÑIGO URKULLU RENTERIA.


Azterketa dokumentala

Dado en Vitoria-Gasteiz, a 17 de mayo de 2020.

El Lehendakari,

IÑIGO URKULLU RENTERIA.


Análisis documental