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Boletin Oficial del País Vasco

78. zk., 2020ko apirilaren 24a, ostirala

N.º 78, viernes 24 de abril de 2020


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

EKONOMIAREN GARAPEN ETA AZPIEGITURA SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO E INFRAESTRUCTURAS
1901
1901

48/2020 DEKRETUA, martxoaren 31koa, zeinaren bidez arautzen baitira energia elektrikoa ekoizteko, garraiatzeko eta banatzeko instalazioen administrazio-baimenaren prozedurak.

DECRETO 48/2020, de 31 de marzo, por el que se regulan los procedimientos de autorización administrativa de las instalaciones de producción, transporte y distribución de energía eléctrica.

Sektore elektrikoaren abenduaren 26ko 24/2013 Legeak arautzen duenez, administrazio-baimenak behar dira energia elektrikoa ekoitzi, garraiatu eta banatzeko instalazioak eraiki, eraldatu, ustiatu, transmititu eta ixteko, bai eta energia elektrikoa ekoizteko instalazioak aldi baterako ixteko ere.

La Ley 24/2013, de 26 de diciembre, del Sector Eléctrico establece la necesidad de autorizaciones administrativas para la construcción, modificación, explotación, transmisión y cierre de las instalaciones de producción, transporte y distribución de energía eléctrica, así como el cierre temporal de las instalaciones de producción de energía eléctrica.

Instalazioetako baimenak emateko eskumena autonomia-erkidegoek dute (aipatutako lege-testu horren 3.13 artikuluaren arabera), bakoitzak bere estatutuen barruan, eta, edonola ere, instalazio horien aprobetxamenduak ez badie eragiten beste erkidego batzuei edo garraiatzeko nahiz banatzeko lanak ez badira bere lurraldetik kanpora zabaltzen. Instalazio horien gaineko ikuskapenak eta zehapenak ere autonomia-erkidego bakoitzaren eskumenekoak dira.

El otorgamiento de las autorizaciones de las instalaciones eléctricas cuando su aprovechamiento no afecte a otras Comunidades o cuando el transporte o la distribución no salga de su ámbito territorial corresponde, de conformidad con el artículo 3.13 del citado texto legal, a las Comunidades Autónomas en el ámbito de sus respectivos Estatutos, así como el ejercicio de las competencias de inspección y sanción que afecten a dichas instalaciones.

Horregatik, testu horren azken xedapenetako bigarrenak finkatzen badu ere Legea oinarrizkoa dela, testutik kanpo laga dira kasuan-kasuan eskumena daukan administrazioaren gain utzita dauden prozeduren inguruko erreferentzia guztiak.

Por ello, si bien la Disposición Final Segunda del citado texto consagra el carácter básico de la Ley, se excluyen del mismo todas las referencias a los procedimientos administrativos cuya regulación se encomienda a la Administración que, en cada supuesto, resulte competente.

Horiek horrela, Energia elektrikoaren instalazioak baimentzeko prozedurak eta energia elektrikoaren garraio-, banaketa-, merkaturatze- eta hornitze-jarduerak arautzen dituen abenduaren 1eko 1955/2000 Errege Dekretuan xedatzen da Estatuko Administrazio Orokorraren eskumenekoak diren instalazio elektriko guztietarako baimen-araubidea; alabaina, formulatzeke geratu dira autonomia-erkidegoen eskumenekoak diren administrazio-prozedurak.

En este contexto, el Real Decreto 1955/2000, de 1 de diciembre, por el que se regulan las actividades de transporte, distribución, comercialización, suministro y procedimientos de autorización de instalaciones de energía eléctrica, ha establecido el régimen de autorización correspondiente a todas las instalaciones eléctricas competencia de la Administración General del Estado, quedando pendientes de formulación aquellos procedimientos administrativos en los que sean competentes las Comunidades Autónomas.

Euskal Autonomia Erkidegoan, abenduaren 3ko 282/2002 Dekretuak arautu zituen energia elektrikoa ekoitzi, garraiatu eta banatzeko instalazioak eraiki, eraldatu, ustiatu, transmititu eta ixteko baimen administratiboa emateko prozedurak, bai eta hartuneak, zuzeneko lineak eta kontsumitzaileak konektatzeko instalazioak ere (lehen aipatu den eta indarrean dagoen 23/2013 Legearen aurrekoa den azaroaren 27ko Sektore Elektrikoko 54/1997 Legearen esparruan).

En la Comunidad Autónoma del País Vasco el Decreto 282/2002, de 3 de diciembre, reguló los procedimientos de autorización administrativa para la construcción, modificación, explotación, transmisión y cierre de las instalaciones de producción, transporte y distribución de energía eléctrica, así como las acometidas, líneas directas e instalaciones de conexión de consumidores, en el marco de la Ley 54/1997, de 27 de noviembre, del Sector Eléctrico que precedió a la actual Ley 23/2013, antes citada.

Horregatik guztiagatik, Euskal Autonomia Erkidegoko eskumeneko instalazioetarako administrazio-baimenak eskuratzeko prozedura gaurkotzeko, dekretu hau eratu da, lege-aldaketetara egokitu dadin eta onura publikoaren deklarazioa egin beharrik ez dagoenean edo ingurumen-inpaktuaren azterketa egin beharrik ez dagoenean bizkorrago jokatzeko modua izan dadin, hartara gehienetan eskatzen diren instalazio berriak egin eta martxan jartzeko baimenak errazago eskuratzeko. Era berean, egokitzat jotzen da instalazio elektriko horiei buruzko eskualdatzeen, ixteen, azterketen, ikuskatzeen, erantzukizunen eta zigorren araubidea arautzea.

Por todo ello, y con la finalidad de actualizar el procedimiento para el otorgamiento de las autorizaciones administrativas de la generalidad de instalaciones cuya competencia corresponde a la Comunidad Autónoma del País Vasco, se elabora este Decreto, adaptándolo a los cambios normativos y dotándole de mayor agilidad en aquellos supuestos en que no sea preciso la declaración de utilidad pública o la evaluación de impacto ambiental, con objeto de facilitar de este modo la autorización y puesta en servicio de las instalaciones más frecuentes. Asimismo, se considera oportuno reglamentar el régimen de las transmisiones, cierres, revisiones, inspecciones, responsabilidades y algunos aspectos que afectan al régimen sancionador de las citadas instalaciones eléctricas.

Horren ondorioz, Ekonomia Garapeneko eta Azpiegituretako sailburuaren proposamenez, Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoarekin bat etorriz, eta Jaurlaritzaren Kontseiluak 2020ko martxoaren 31n egindako bilkuran proposamena aztertu eta onartu ondoren, honako hau

En su virtud, a propuesta de la Consejera de Desarrollo Económico e Infraestructuras, de acuerdo con la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi, y previa deliberación y aprobación del Consejo de Gobierno en su reunión celebrada el día 31 de marzo de 2020,

XEDATZEN DUT:
DISPONGO:
I. KAPITULUA
CAPÍTULO I
XEDAPEN OROKORRAK
DISPOSICIONES GENERALES

1. artikulua.– Xedea.

Artículo 1.– Objeto.

1.– Dekretu honen xedea da Euskal Autonomia Erkidegoaren eskumeneko energia elektrikoa ekoitzi, garraiatu eta banatzeko instalazioak eraikitzeko, aldatzeko, ustiatzeko, eskualdatzeko eta ixteko administrazio-baimenak emateko prozedurak arautzea.

1.– El presente Decreto tiene por objeto regular los procedimientos de otorgamiento de las autorizaciones administrativas para la construcción, modificación, explotación, transmisión y cierre de las instalaciones de producción, transporte y distribución de energía eléctrica, cuya competencia corresponda a la Comunidad Autónoma del País Vasco.

2.– Halaber, instalazio horien aldian behingo egiaztapenak eta ikuskapenak arautzen dira, eta, azkenik, instalazioen gaineko ardurak eta zehapenak.

2.– Asimismo, se regulan las verificaciones e inspecciones periódicas de dichas instalaciones y, finalmente, las responsabilidades y sanciones concernientes a las instalaciones.

2. artikulua.– Aplikazio-eremua.

Artículo 2.– Ámbito de aplicación.

1.– Dekretu honetako manuak goi-tentsioko energia elektrikoa ekoizten, garraiatzen eta banatzen duten instalazioei aplikatuko zaizkie, baldin eta instalazio guztiak Euskal Autonomia Erkidegoan badaude, haien aprobetxamenduak beste erkidego batzuetan eraginik ez badu eta baimena Estatuko Administrazio Orokorraren eskumenekoa ez bada.

1.– Los preceptos de este Decreto se aplicarán a las instalaciones eléctricas de producción, transporte y distribución de energía eléctrica de alta tensión, siempre que estén radicadas en su totalidad en el territorio de la Comunidad Autónoma del País Vasco, su aprovechamiento no afecte a otras Comunidades y que su autorización no sea competencia de la Administración General del Estado.

2.– Dekretu hau aplikatuko zaie, halaber, zuzeneko lineei eta generazio-zentralak edo kontsumo-instalazioak garraio- edo banaketa-sarera konektatzeko instalazioei, baldin eta pertsona fisiko edo juridiko eskatzailearen titulartasunekoak ez diren lursailetan 50 metro egiten badituzte.

2.– El presente Decreto también será de aplicación a las líneas directas y a las instalaciones de conexión de centrales de generación o de instalaciones de consumo, a la red de transporte o distribución, siempre y cuando discurran por terrenos que no sean de titularidad de la persona física o jurídica solicitante en una longitud superior a los 50 m.

3.– Dekretu honen aplikazio-eremutik at daude instalazio hauek:

3.– Quedan excluidas del ámbito de aplicación del presente Decreto las instalaciones siguientes:

– Energia elektrikoa ekoitzi, garraiatu nahiz banatzeko instalazioak, Estatuko administrazio orokorraren eskumenekoak direnak.

– Las de producción, transporte y distribución de energía eléctrica cuya competencia sea de la Administración General del Estado.

– Tentsio izendatua 1 kV-koa edo txikiagoa dutenak, salbu eta onura publikoaren deklarazioa eskatzen denean.

– Las de tensión nominal igual o inferior a 1 Kv, salvo que se solicite para las mismas la declaración de utilidad pública.

– Potentzia txikiko ekoizpen-sarera konektatzea arautzen duen azaroaren 18ko 1699/2011 Errege Dekretuak eragindako ekoizpen-instalazioak.

– Las de producción afectadas por el RD 1699/2011, de 18 de noviembre, por el que se regula la conexión a red de instalaciones de producción de pequeña potencia.

– Soberakinik gabeko auto-kontsumorako generaziokoak, potentzia edozein dela ere.

– Las de generación para autoconsumo sin excedentes, independientemente de su potencia.

– Aerosorgailu bat edo gehiagoko parke eolikoen bidezko generaziokoak, guztira, 500 kW-ko edo gehiago instalatuta. Horiek araudi berezi bidez arautuko dira.

– Las de generación mediante parques eólicos constituidos de uno o varios aerogeneradores con una potencia total instalada igual o superior a 500 kW, que se regularán por su normativa específica.

3. artikulua.– Izapidetze-motak.

Artículo 3.– Tipos de tramitación.

Dekretu honen aplikazio-eremuaren baitako instalazio elektrikoak talde hauetan sailkatuta daude, administrazio-izapidearen ondorioetarako:

Las instalaciones eléctricas incluidas en el ámbito de aplicación del presente Decreto se clasificarán, a los efectos de su tramitación administrativa, en los siguientes grupos:

a) Lehenengo taldea:

a) Grupo primero:

– 1 MW baino gehiagoko potentzia ekoizteko instalazioak eta haien transformazioa eta ebakuazio-lerroak.

– Instalaciones de producción de potencia superior a 1 MW, su transformación y sus líneas de evacuación.

– Kategoria bereziko eta lehen kategoriako instalazioak (> 66 kV).

– Instalaciones de categoría especial y primera categoría (> 66 kV).

– Aurrekoetan sartzen ez den edozein instalazio, baldin eta onura publikoaren izendapena eskatzen bada edo, indarreko legeriaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioaren mende badago.

– Cualquier instalación no incluida en las anteriores, si se solicita la declaración de utilidad pública o está sujeta, de acuerdo con la normativa vigente, a evaluación de impacto ambiental.

b) Bigarren taldea:

b) Grupo segundo:

– 1 MWko edo gutxiagoko potentzia ekoizteko instalazioak eta haien transformazioa eta ebakuazio-lerroak.

– Instalaciones de producción de potencia igual o inferior a 1 MW, su transformación y sus líneas de evacuación.

– Bigarren eta hirugarren kategoriako instalazioak (= 66 kV).

– Instalaciones de segunda y tercera categoría (= 66 kV).

– Titularraren instalazioen barnean kokatutako kategoria bereziko eta lehen kategoriako instalazioen aldaketak.

– Modificaciones de instalaciones de categoría especial y primera categoría ubicadas en el interior de instalaciones de la persona titular.

c) Hirugarren taldea: aldi baterako instalazioak.

c) Grupo tercero: instalaciones temporales.

4. artikulua.– Administrazio-baimenak.

Artículo 4.– Autorizaciones administrativas.

1.– Aldez aurretiko administrazio-baimena.

1.– Autorización administrativa previa.

Dekretu honen mende dauden instalazioek beharko dute baimen mota hori, abian jarri ahal izateko, funtsezko aldaketak egiteko eta behin betiko ixteko. Energia elektrikoa ekoizteko instalazioak aldi baterako ixteko, halaber, baimen mota hori beharko da.

Requerirán este tipo de autorización todas las instalaciones sujetas a este Decreto para su puesta en funcionamiento, sus modificaciones sustanciales, así como para su transmisión y cierre definitivo. El cierre temporal de las instalaciones de producción de energía eléctrica también precisará de este tipo de autorización.

Instalazioaren aurreproiektutik edo proiektutik abiatuta, dokumentu tekniko gisa izapidetuko da eta, hala badagokio, ingurumen-inpaktuaren azterketarekin batera, eta baimendutako enpresari instalazio zehatz bat baldintza jakin batzuetan egiteko eskubidea emango zaio.

Se tramitará a partir del anteproyecto o proyecto de la instalación, como documento técnico y, en su caso, conjuntamente con el estudio de impacto ambiental, y otorgará a la empresa autorizada el derecho a realizar una instalación concreta en determinadas condiciones.

2.– Eraikitzeko administrazio-baimena.

2.– Autorización administrativa de construcción.

Dagokien aurretiazko administrazio-baimena lortuta, aipatu baimena beharko dute instalazio berri eta funtsezko aldaketa guztiek, gauzatu aurretik.

Obtenida la autorización administrativa previa correspondiente, requerirán este tipo de autorización todas las nuevas instalaciones y sus modificaciones sustanciales, con carácter previo a su ejecución.

Izapidetzeko, exekuzio-proiektua aurkeztuko du, aplikatu beharreko araudia betetzen duela egiaztatzen duen erantzukizunpeko adierazpenarekin batera. Horren bitartez, titularrak instalazioa eraiki ahalko du, bete beharreko eskakizun teknikoak beteta.

Se tramitará con el proyecto de ejecución y una declaración responsable que acredite el cumplimiento de la normativa que le sea de aplicación. Permitirá a la persona titular realizar la construcción de la instalación cumpliendo los requisitos técnicos exigibles.

3.– Ustiatzeko eta abian jartzeko baimena.

3.– Autorización de explotación y puesta en servicio.

Baimen horrekin, instalazioak tentsioan jarri eta ustiatu ahalko dira, behin proiektua gauzatu eta egin beharreko egiaztapenak eginda.

Es la autorización que permite poner en tensión las instalaciones y proceder a su explotación, una vez ejecutado el proyecto y realizadas las comprobaciones correspondientes.

Baimen mota hori beharko dute instalazioek, martxan jartzeko, eta aldaketa funtsezkoak eta hizpide dugun dekretuaren 30. artikuluan zehazten diren funtsezkoak ez direnak egiteko.

Requerirán este tipo de autorización todas las instalaciones para su puesta en funcionamiento, sus modificaciones sustanciales y aquellas modificaciones no sustanciales definidas en el artículo 30 de este Decreto.

Aldi baterako instalazioen kasuan, martxan jartzeko, 21. artikuluan xedatzen dena bete beharko da.

En el caso de las instalaciones temporales, la puesta en funcionamiento se realizará conforme a lo indicado en el artículo 21.

5. artikulua.– Organo eskuduna.

Artículo 5.– Órgano competente.

Energia-gaietan eskumenak dituen zuzendaritzak egikarituko ditu Euskal Autonomia Erkidegoaren titulartasunaren mendeko baimenak emateko eskumenak.

Las competencias para otorgar las autorizaciones cuya titularidad corresponda a la Comunidad Autónoma del País Vasco serán ejercidas por la Dirección competente en materia de energía.

6. artikulua.– Baimen-eskabideen baldintza orokorrak.

Artículo 6.– Requisitos generales de las solicitudes de autorización.

1.– 4. artikuluan adierazten diren baimen-eskabideak eta eskatzen den dokumentazioa energia-arloan eskuduna den zuzendaritzari igorri beharko zaizkio, www.euskadi.eus gunean horretarako erabilgarri dagoen aplikazio elektronikoa erabilita.

1.– Las solicitudes de las autorizaciones indicadas en el artículo 4, junto con la documentación requerida, deberán dirigirse a la Dirección competente en materia de energía por medio de la aplicación electrónica disponible a tal efecto en www.euskadi.eus

2.– Eskaerok Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 66. artikuluan ezarritako eskakizunak bete behar dituzte.

2.– Las solicitudes indicadas deberán reunir los requisitos establecidos en el artículo 66 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

3.– Lurralde historiko bati baino gehiagoari eragiten dioten instalazioen kasuan, eragindako lurralde bakoitzeko eskaera bana egin behar da.

3.– Cuando se trate de instalaciones que afecten a más de un Territorio Histórico, deberán realizarse los trámites para cada territorio afectado.

4.– Kapitulu honetan bildutako baimenak emango dira aplikatu beharreko xedapenekin bat etorrita beharrezkoa den beste edozein baimen kontuan hartu gabe.

4.– Las autorizaciones de este capítulo serán otorgadas sin perjuicio de cualquier otro permiso o autorización que fuera necesario de acuerdo con las disposiciones que resulten aplicables.

7. artikulua.– Eskatzailearen ahalmena.

Artículo 7.– Capacidad de la solicitante.

Energia elektrikoa ekoizteko, garraiatzeko eta banatzeko instalazioen baimenaren eskatzaileek abenduaren 1eko 1955/2000 Errege Dekretuaren 121. artikuluan ezarritako betekizunak bete behar dituzte, jarduteko; izan ere, dekretu horretan arautzen dira energia elektrikoa garraiatzeko, banatzeko, merkaturatzeko eta hornitzeko jarduerak eta energia elektrikoen instalazioak baimentzeko prozedurak.

Las personas solicitantes de autorización de instalaciones de producción, transporte y distribución de energía eléctrica deberán cumplir los requisitos para el ejercicio de la actividad establecidos en el artículo 121 del Real Decreto 1955/2000, de 1 de diciembre, por el que se regulan las actividades de transporte, distribución, comercialización, suministro y procedimientos de autorización de instalaciones de energía eléctrica.

II. KAPITULUA
CAPÍTULO II
LEHENENGO TALDEKO INSTALAZIOAK BAIMENTZEA
AUTORIZACIÓN DE INSTALACIONES DEL GRUPO PRIMERO

8. artikulua.– Aurretiko administrazio-baimenaren eskaera.

Artículo 8.– Solicitud de autorización administrativa previa.

Aurretiko administrazio-baimenaren eskaera agiri hauekin batera aurkeztu beharko da formatu elektronikoan:

La solicitud de autorización administrativa previa deberá ir acompañada de la siguiente documentación en formato electrónico:

a) 7. artikuluan adierazitako eran, eskatzailearen ahalmena egiaztatzen duen dokumentazioa.

a) Documentación que acredite la capacidad del solicitante en los términos que se señalan en el artículo 7.

b) Instalazioaren aurreproiektua, edo proiektua, eskatzaileak egoki iritziz gero, teknikari eskudun batek sinatuta; aurreproiektu horrek, gutxienez, dagokion araudiak eskatzen duen informazioa eduki behar du.

b) Anteproyecto de la instalación, o proyecto si la peticionaria así lo estima, firmado por persona técnica competente, que deberá contener como mínimo la información exigida en la normativa que le afecte.

Ingurumen-inpaktuaren ebaluazioa egin behar zaien instalazioetan, eskatzaileak ezinbestean aurkeztu beharko du instalazioaren exekuzio-proiektua, ez ordea aurreproiektua.

En los casos de instalaciones sometidas a evaluación de impacto ambiental, la peticionaria deberá presentar necesariamente, en lugar del anteproyecto, el proyecto de ejecución de la instalación.

Lurralde historiko batean baino gehiagotan kokatutako instalazioen kasuan, oro har, instalazio osoaren informazioa bildu behar du, zehaztuta instalazioko zein zatik duen eragina lurralde bakoitzean.

Cuando se trate de instalaciones ubicadas en más de un Territorio Histórico, deberá recoger la información de la instalación en su conjunto, delimitando qué partes de la misma afectan a cada territorio.

c) Separatak administrazio publikoentzat, organismoentzat eta, hala badagokio, zerbitzu publikoko edo interes orokorreko zerbitzuko enpresentzat, formatu elektronikoan, baldin eta instalazioak eragindako ondasun edo zerbitzuak badituzte. Separatek instalazioaren ezaugarri orokorrak eta dagokion dokumentazio kartografikoa eta, hala badagokio, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioaren sintesi-dokumentu bat bildu behar dituzte.

c) Separatas en formato electrónico para las administraciones públicas, organismos y, en su caso, empresas de servicio público o de servicios de interés general con bienes o servicios a su cargo afectados por la instalación, conteniendo las características generales de la instalación, la documentación cartográfica correspondiente y, en su caso, un documento de síntesis del estudio de impacto ambiental.

d) Ingurumen-inpaktuaren dokumentazioa, beharrezkoa izanez gero.

d) Documentación de impacto ambiental, en el supuesto de que fuera preceptiva.

e) Generazio-instalazioen kasuan, egiaztagiria aurkeztu beharko da kasuan kasuko abala administrazio eskudunaren organoari eman zaiola frogatzeko.

e) En el caso de instalaciones de generación, deberá aportarse el justificante de haber depositado el aval correspondiente ante el órgano de la Administración competente.

9. artikulua.– Ingurumen-inpaktuaren ebaluazioaren izapideak.

Artículo 9.– Trámites de evaluación de impacto ambiental.

1.– Energia elektrikoa ekoizteko, garraiatzeko nahiz banatzeko instalazioen proiektuei ingurumen-inpaktuaren ebaluazioa egingo zaie, ingurumenaren arloko legedian zehaztutako baldintzetan eta kasuetan.

1.– Los proyectos de instalaciones de producción, transporte y distribución de energía eléctrica se someterán a evaluación de impacto ambiental en los términos y casos que determine la legislación vigente en materia de medio ambiente.

2.– Kasu horietan, ingurumen-inpaktuaren ebaluazio-prozeduran aurreikusitako jendaurreko informazioa eta kontsulta-izapidea aldez aurretiko administrazio-baimenerako 10. eta 11. artikuluetan araututako informazioarekin batera emango da.

2.– En estos casos, los trámites de información pública y consultas previstos en el procedimiento de evaluación de impacto ambiental, se efectuarán conjuntamente con los regulados en los artículos 10 y 11 para la autorización administrativa previa.

10. artikulua.– Jendaurreko informazioaren izapidea.

Artículo 10.– Trámite de información pública.

1.– Aldez aurretiko administrazio-baimenaren eskaerei jendaurreko informazio-erakustaldiaren izapidea egingo zaie. Hala, bada, jendaurrean izango dira hogei egunez. Horretarako, eskaeren laburpen-iragarkia argitaratuko da instalazioa dagoen lurralde historikoko aldizkari ofizialean eta Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian.

1.– Las solicitudes de autorización administrativa previa se someterán al trámite de información pública durante un plazo de veinte días, a cuyo efecto se insertará un anuncio extracto de las mismas en el Boletín Oficial del Territorio Histórico donde radique la instalación y en el Boletín Oficial del País Vasco.

2.– Aurretiko administrazio-baimena, eta zehazki, onura publikoaren izendapena aldi berean eskatuz gero, aurreko apartatuan adierazitako jendaurreko informazioa batera egingo da bi eskabideetarako, are ingurumen-inpaktuaren ebaluaziorako ere, hala dagokionean.

2.– En el supuesto que se solicite simultáneamente la autorización administrativa previa y la declaración, en concreto, de utilidad pública, la información pública a que se refiere el apartado anterior se efectuará conjuntamente para ambas solicitudes, e incluso para la evaluación de impacto ambiental, en su caso.

Jendaurreko informazioaren izapidea batera egiten bada, aurreko lerrokadan eta ingurumen-prozedurari buruzko 9. artikuluan zehazten den eran, betetzeko epea prozeduretan zehazten direnetatik luzeena izango da.

Para el caso de que el trámite de información pública se efectúe conjuntamente, tal y como dispone el párrafo precedente y el artículo 9 referido al procedimiento ambiental, el plazo concedido para cumplimentarlo deberá ser el de mayor duración de los recogidos en los procedimientos que los contemplan.

3.– Baldin eta instalazioak lurralde historiko bati baino gehiagori eragiten badio, instalazioak sorburu duen probintziako lurralde-bulegoak egingo ditu Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian iragarkia argitaratzeko izapideak.

3.– En el supuesto de que la instalación afecte a más de un Territorio Histórico, la publicación del anuncio en el Boletín Oficial del País Vasco deberá tramitarse por la Delegación Territorial en cuyo territorio tenga su origen la instalación.

4.– Alegaziorik aurkezten bada, alegazio horiek eskatzaileari helaraziko zaizkio. Eskatzaileak egoki deritzona jakinaraziko dio organo eskudunari, gehienez ere hamabost eguneko epean.

4.– De las alegaciones presentadas se dará traslado a la peticionaria para que esta, a su vez, comunique al órgano competente para su autorización lo que estime pertinente, en un plazo no superior a quince días.

5.– Ez da beharrezkoa honako hauek jendaurreko informazio-izapidera berriz aurkeztea: alegazioak baiestearen ondorioz gerta daitezkeen aldaketa ez funtsezkoak; eta partikularrek edo administrazioek, zerbitzu publikoko edo interes orokorreko zerbitzuko organismoek edo enpresek, aipatutako instalazioen administrazio-baimenen eskaerak izapidetzean, aurkeztutako baldintza edo neurri zuzentzaileak, baldin eta ukitutako jabeek bide-eskubidea edo erabilera-eskubidea laga badiete.

5.– No requerirán someterse de nuevo al trámite de información pública los cambios no sustanciales que se pudieran producir como consecuencia de la estimación de las alegaciones, condicionados o medidas correctoras presentadas por particulares o administraciones, organismos o empresas de servicio público o de servicios de interés general, en la tramitación de las solicitudes de autorizaciones administrativas de las citadas instalaciones, siempre y cuando se cuente con la cesión del derecho de paso o uso de las personas propietarias afectadas.

11. artikulua.– Beste administrazio publiko, erakunde edo enpresa batzuei kontsulta egiteko izapidea.

Artículo 11.– Trámite de consultas a otras administraciones públicas, organismos o empresas.

1.– Aurreproiektuaren edo proiektuaren separata bat emango zaie dagokien administrazio, erakunde edo zerbitzu publikoko edo interes orokorreko zerbitzuetako enpresei, instalazioak beren ardurapeko ondasun eta eskubideei eragiten dien heinean, eskatutako baimena hilabeteko epean eman edo uka dezaten. Epe hori igaro ondoren, berariazko erantzunik jasotzen ez bada, instalazioaren baimenarekin bat datozela ulertuko da.

1.– Se dará traslado de una separata del anteproyecto o proyecto a las distintas administraciones, organismos o, en su caso, empresas de servicio público o de servicios de interés general, en la parte que la instalación pueda afectar a bienes y derechos a su cargo, en orden a que manifiesten la aceptación u oposición a la autorización solicitada en un plazo máximo de un mes. Transcurrido dicho plazo sin respuesta expresa, se entenderá su conformidad con la autorización de la instalación.

Kontsulta-izapide hori ingurumeneko legedian xedatzen denarekin batera egiten den kasuetan, betetzeko epea prozeduretan zehazten direnetatik luzeena izango da.

Para aquellos casos en los que este trámite de consultas se efectúe conjuntamente con el previsto en la legislación ambiental, el plazo concedido para cumplimentarlo deberá ser el de mayor duración de los recogidos en los procedimientos que los contemplan.

2.– Kontrakotasunik balego, eskatzaileari horren berri emango zaio. Eskatzaileak hamabost eguneko epea izango du adostasuna agertzeko edo egoki iritzitako eragozpenak adierazteko.

2.– En caso de oposición, se dará traslado a la solicitante, para que, en el plazo de quince días, preste su conformidad o formule los reparos que estime procedentes.

3.– Eskatzaileak kontrakotasun horren aurrean eragozpenik adierazten badu, aurka agertu den administrazioari, erakundeari edo enpresari jakinaraziko zaizkio eragozpen horiek, eta hark hamabost eguneko epea izango du erantzun horren alde agertzeko edo eragozpenak adierazteko.

3.– Si la peticionaria manifestase reparos a dicha oposición, se trasladarán los mismos a la administración, organismo o empresa que formuló la oposición, en orden a que, en el plazo de quince días, muestre su conformidad o reparos a dicha contestación.

Baldin epe hori igarota administrazio, erakunde edo enpresa horiek beste eragozpen-idatzi bat egin ez badute, eskatzailearen erantzunarekin bat datozela ulertuko da.

Transcurrido dicho plazo sin que las administraciones, organismos o empresas citadas, emitieran nuevo escrito de reparos, se entenderá la conformidad con la contestación efectuada por la peticionaria.

Artikulu honen aurreko paragrafoetan ezarritako izapideak bertan behera utz daitezke, baldin eta, eskaera aurkeztearekin batera, administrazio-baimenaren eskatzaileak adierazten badu ados dagoela administrazioek, erakundeek edo, halakorik izanez gero, zerbitzu publikoko edo interes orokorreko zerbitzuetako enpresek –instalazio elektrikoaren eraginpeko ondasunak edo eskubideak dituzten heinean– emandako baldintzekin eta aldeko txostenekin.

La tramitación establecida en los párrafos precedentes de este articulo podrá ser objeto de supresión en aquellos casos en los que el solicitante de la autorización administrativa haya presentado, junto con su solicitud, la conformidad con el condicionado o informes favorables de las distintas administraciones, organismos o, en su caso, empresas de servicio público o de servicios de interés general con bienes o derechos a su cargo afectados por la instalación eléctrica.

4.– Euskal Autonomia Erkidegoaren eskumenekoak diren garraio-instalazioetarako baimena emateko, aldez aurretik, Energia Politikako eta Meategietako Zuzendaritza Nagusiaren txostena eskatuko du organo eskudunak, bat etorrita Sektore Elektrikoaren 24/2013 Legearen 35.2 artikuluarekin eta Energia elektrikoa garraiatzeko, banatzeko, merkaturatzeko eta hornitzeko jarduerak eta energia elektrikoen instalazioak baimentzeko prozedurak arautzen dituen abenduaren 1eko 1955/2000 Errege Dekretuaren 114. artikulurekin.

4.– En el caso de autorización de instalaciones de transporte de energía eléctrica que sean competencia de la Comunidad Autónoma del País Vasco, el órgano competente requerirá el informe previo de la Dirección General de Política Energética y Minas, según se determina en el artículo 35.2 de la Ley 24/2013, del Sector Eléctrico, y en el artículo 114 del Real Decreto 1955/2000, de 1 de diciembre, por el que se regulan las actividades de transporte, distribución, comercialización, suministro y procedimientos de autorización de instalaciones de energía eléctrica.

Horretarako, Energia Politikako eta Meategietako Zuzendaritza Nagusira bidaliko ditu eskaera eta eskaerarekin batera doazen dokumentuak. Zuzendaritza horrek txostena emango du, hiru hilabeteko epean.

Para ello, se remitirá la solicitud y la documentación que le acompaña a la Dirección General de Política Energética y Minas, que emitirá informe en el plazo de tres meses.

Energia Politikako eta Meategietako Zuzendaritza Nagusiaren txostena eskatzaileari helaraziko zaio. Baldin eta Energia Politikako eta Meategietako Zuzendaritza Nagusiak hiru hilabeteko epean erantzuten ez badu, ulertuko da txostena ez dela aldekoa, eta horixe jakinaraziko zaio eskatzaileari.

El informe de la Dirección General de Política Energética y Minas se trasladará a la peticionaria. En el caso de que la Dirección General de Política Energética y Minas no respondiera en el plazo de tres meses, se considerará que el informe es desfavorable y se informará a la solicitante de tal circunstancia.

12. artikulua.– Aurretiko administrazio-baimenaren ebazpena.

Artículo 12.– Resolución de autorización administrativa previa.

1.– Energiaren gaietan eskumenak dituen zuzendaritzak sei hilabeteko epean emango du eta jakinaraziko du ebazpena. Administrazio-baimenaren eskaera aurkezten denetik hasiko da epe hori, salbu eta instalazioaren ingurumen-inpaktuaren ebaluazioa beharrezkoa izan denean; halakoetan, ebaluazio hori ebazten denetik hasiko da epea.

1.– La Dirección competente en materia de energía resolverá y notificará la resolución en el plazo de seis meses, a contar desde la presentación de la solicitud de autorización administrativa, salvo que la instalación hubiera requerido evaluación de impacto ambiental, en cuyo caso dicho plazo se computará desde que se resuelva la citada evaluación.

2.– Aurretiko administrazio-baimenak berariaz ebazten ez badira, ezetsi direla ulertuko da, Elektrizitate-sektorearen abenduaren 23ko 24/2013 Legean ezarritakoaren arabera.

2.– La falta de resolución expresa de las solicitudes de autorización administrativa previa tendrá efectos desestimatorios, de conformidad con lo dispuesto en la Ley 24/2013, de 23 de diciembre, del Sector Eléctrico.

3.– Instalazioa dagoen lurralde historikoko aldizkari ofizialean eta Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu beharko da ebazpena, eta haren berri eman beharko zaie bai eskatzaileari, bai espedienteak ukitutako administrazio, erakunde publiko eta interes orokorreko zerbitzuen enpresa guztiei.

3.– La resolución deberá publicarse en el Boletín Oficial del Territorio Histórico donde radique la instalación y el Boletín Oficial del País Vasco y deberá ser notificada a la solicitante, y comunicada a todas las Administraciones, organismos públicos y empresas de servicios de interés general que resultaran afectadas por el expediente.

4.– Administrazio-baimenak adieraziko du baiezkoa jasotzen denetik zer epe dagoen eraikitzeko administrazio-baimena eskatzeko. Epe hori baimen horren titularraren eskariz luzatu ahal izango da, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 32. artikuluan xedatutakoarekin bat, edo, hala badagokio, araudi bereziak xeda dezakeenaren arabera.

4.– La autorización administrativa previa expresará el periodo de tiempo, contado a partir de su otorgamiento, en el cual deberá ser solicitada la autorización administrativa de construcción. Dicho plazo podrá ser ampliado a solicitud de la persona titular de dicha autorización conforme a lo dispuesto en el artículo 32 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas o, en su caso, conforme a lo que pueda disponer la normativa específica.

Orobat, administrazio-baimenean adierazi beharko da ezen eraikitze-baimena adierazitako epealdi horren barruan eskatzen ez bada administrazio-baimena iraungitzat jo ahal izango dela.

En la autorización administrativa se hará constar asimismo que, si no se solicita la autorización administrativa de construcción en el plazo concedido, se podrá declarar la caducidad de la autorización administrativa.

5.– Aurretiko administrazio-baimenaren eskaeraren esanbidezko edo ustezko ebazpenaren aurka, gora jotzeko errekurtsoa aurkez dezakete interesdunek energian eskuduna den sailburuordetzaren aurrean, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 121. eta 122. artikuluei jarraikiz.

5.– Contra la resolución tanto expresa como presunta de la solicitud de autorización administrativa previa, las personas interesadas podrán interponer recurso de alzada ante la Viceconsejería competente en materia de energía, de conformidad con lo establecido en los artículos 121 y 122 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

13. artikulua.– Eraikitzeko administrazio-baimena.

Artículo 13.– Autorización administrativa de construcción.

1.– Eskatzaileak edo aurretiko administrazio-baimenaren titularrak eraikitzeko administrazio-baimena aurkeztuko du, teknikari eskudunak sinatutako exekuzio-proiektuarekin batera. Administrazio eskudunak onartutako erregelamendu teknikoei, banaketa-enpresen arau bereziei eta aplikatu beharreko gainerako arau teknikoei jarraikiz taxutu behar da exekuzio-proiektu hori, eta honako dokumentu hauek jaso behar ditu:

1.– La peticionaria o titular de la autorización administrativa previa presentará una solicitud de autorización administrativa de construcción, junto con el proyecto de ejecución firmado por persona técnica competente, elaborado conforme a los reglamentos técnicos, normas particulares de las empresas distribuidoras aprobadas por la administración competente y demás normas técnicas aplicables, y que deberá contener los documentos que se indican a continuación:

– Memoria, non, gutxienez, kasuan kasuko erregelamenduen jarraibide tekniko osagarrietan eskatutakoa jaso behar baita.

– Memoria en la que se consigne, como mínimo, lo exigido en las Instrucciones Técnicas Complementarias de los reglamentos correspondientes.

– Baldintzen agiria.

– Pliego de condiciones.

– Aurrekontua.

– Presupuesto.

– Instalazioaren planoak, dagozkien erregelamenduetan eskatutakoari jarraituz.

– Planos de la instalación conforme a lo exigido en los reglamentos correspondientes.

– Bestelako azterlanak: besteak beste, lan-arriskuen prebentzioari buruzkoak.

– Otros estudios: entre otros, los relativos a la prevención de riesgos laborales.

Hala badagokio, Ingurumen eta Lurralde Politikako sailburuaren 2016ko maiatzaren 16ko Agindua betetzen dela justifikatu beharko da. Agindu horretan zehazten dira hegazti-espezie mehatxatuen ugalketa-, elikadura-, aisia- eta topaketa-gune lehenetsiak, abifauna babesteko eremuak argitaratzeaz gain.

En su caso, se deberá justificar el cumplimiento de la Orden de 16 de mayo de 2016, de la Consejera de Medio Ambiente y Política Territorial, por la que se delimitan las áreas prioritarias de reproducción, alimentación, dispersión y concentración de las especies de aves amenazadas y se publican las zonas de protección para la avifauna.

Lurralde historiko batean baino gehiagotan kokatutako instalazioen kasuan, proiektuak instalazio osoaren informazioa bildu behar du, zehaztuta instalazioko zein zatik duen eragina lurralde bakoitzean.

En el caso de instalaciones ubicadas en más de un Territorio Histórico, el proyecto deberá recoger la información de toda la instalación completa, especificando qué partes de la misma afectan a cada territorio.

2.– Bestelako administrazioen, organismoen edo zerbitzu publikoko edo interes orokorreko zerbitzuetako enpresen mende dauden ondasun, instalazio, obra, zerbitzu, zentro edo zonei eragiten dieten proiektuaren zatiak separata edo eranskin gisa aurkeztuko dira elektronikoki; eurei helaraziko zaizkie, hilabete bateko epean, kasuan kasuko baldintza teknikoak ezar ditzaten.

2.– Se presentarán electrónicamente en forma de separata o anexo aquellas partes del proyecto que afecten a bienes, instalaciones, obras, servicios, centros o zonas dependientes de otras administraciones, organismos o empresas de servicio público, o de servicios de interés general; que serán remitidas a las mismas al objeto de que establezcan el condicionado técnico procedente, en el plazo de un mes.

3.– Ez da beharrezkoa izango baldintzen zerrenda hori eskuratzea, honako egoera hauetan:

3.– No será necesario obtener dicho condicionado cuando concurra alguna de las siguientes circunstancias:

a) Administrazio, erakunde eta enpresa horiek energiaren gaietan eskumenak dituen zuzendaritzarekin arau orokorrak hitzartu dituztenean, dela instalazioak ezartzeko, dela linea elektrikoek zeharkatuta edo linea elektrikoak mugakide dituztela egon daitezen artikulu honen 2. apartatuan aipatutako ondasun, instalazio, obra, zerbitzu, zentro edo zonak.

a) Cuando las distintas administraciones, organismos y empresas mencionadas hayan acordado con la Dirección competente en energía normas de carácter general para el establecimiento de las instalaciones o para el cruce o contigüidad de las líneas eléctricas con los bienes, instalaciones, obras, servicios, centros o zonas a que se refiere el apartado 2 de este artículo.

b) Dagozkien separatak bidali eta hilabete igaro denean erantzunik jaso gabe, onartutzat joko dira instalazioaren eskatzaileak gauzatze-proiektuan proposaturiko zehaztapen teknikoak.

b) Cuando, remitidas las separatas correspondientes, transcurra el plazo de un mes sin haber recibido respuesta, se tendrán por aprobadas las especificaciones técnicas propuestas por la peticionaria de la instalación en el proyecto de ejecución.

4.– Ezarritako baldintzak jakinaraziko zaizkio eskatzaileari. Eskatzaileak hamabost eguneko epea izango du adostasuna agertzeko edo eragozpenak adierazteko.

4.– Se dará traslado a la peticionaria de los condicionados establecidos para que, en el plazo de quince días, preste su conformidad o formule los reparos que estime procedentes.

5.– Eskatzaileak eragozpenik adieraziz gero, haren erantzuna baldintza teknikoen zerrenda eman zuen administrazioari, erakundeari edo enpresari jakinaraziko zaio. Jakinarazi zaion horrek hamabost eguneko epea izango du erantzun horren alde agertzeko edo eragozpenak adierazteko.

5.– En caso de que la peticionaria formule reparos, su contestación se trasladará a la administración, organismo o empresa que emitió el correspondiente condicionado técnico, en orden a que, en el plazo de quince días, muestre su conformidad o reparos a dicha contestación.

Baldin epe hori igarota administrazio, erakunde edo enpresa horiek euren baldintzen zerrendari buruzko beste eragozpen-idatzi bat egin ez badute, eskatzaileak baldintzei buruz emandako erantzunarekin bat datozela ulertuko da.

Transcurrido dicho plazo sin que la administración, organismo o empresa citados, emitieran nuevo escrito de reparos sobre su condicionado, se entenderá la conformidad con la contestación al condicionado efectuado por la peticionaria.

6.– Instalazioak kontsumitzaile edo sortzaile batek egindakoak badira, eta banaketa- edo garraio-enpresa bati lagatzen bazaizkio, instalazioaren titularrak eskatu ahalko du hirugarrenen aurrean ordaina emateko hitzarmena sinatzeko, energia elektrikoa banatzeko jardueraren ordaina kalkulatzeko metodologia ezartzen duen abenduaren 27ko 1048/2013 Errege Dekretuaren 25. artikuluan jasotakoaren arabera.

6.– En el caso de instalaciones que sean realizadas por una consumidora o generadora y cedidas a la empresa de distribución o transporte, la titular de la instalación podrá exigir la suscripción de un convenio de resarcimiento frente a terceros, en los términos establecidos por el artículo 25 del RD 1048/2013, de 27 de diciembre, por el que se establece la metodología para el cálculo de la retribución de la actividad de distribución de energía eléctrica.

Lagatzaileak aipatu ordaina ematera bideratutako hitzarmena sinatzeko eskubidea duela badakiela bermatzearren, enpresa banatzaileek eskubide hori zertan datzan eta zein baldintzatan eta unetan baliatu daitekeen argi eta garbi jakinarazi beharko dute eskatzaileari bidalitako baldintza tekniko-ekonomikoen agirian.

A los efectos de garantizar el conocimiento por parte de la cedente de su derecho a la suscripción del mencionado convenio de resarcimiento, las compañías distribuidoras deberán informar, de manera clara y expresa, en el pliego de condiciones técnico-económicas remitidas al solicitante, acerca de este derecho y de las condiciones y momento en el que el mismo puede materializarse.

7.– Aipatu izapideak amaituta, energia-gaietan eskumenak dituen zuzendaritzak hiru hilabeteko epean eman eta jakinaraziko du ebazpena, eskaeraren datatik zenbatzen hasita.

7.– Concluidos los trámites precedentes, la Dirección competente en materia de energía resolverá y notificará la resolución en el plazo de tres meses a contar desde la fecha de la solicitud.

Eraikitzeko administrazio-baimenak berariaz ebazten ez badira, ezetsi egin direla ulertuko da, Elektrizitate-sektorearen abenduaren 23ko 24/2013 Legean ezarritakoaren arabera.

La falta de resolución expresa de las solicitudes de autorización administrativa de construcción, tendrá efectos desestimatorios, de conformidad con lo dispuesto en la Ley 24/2013, de 23 de diciembre, del Sector Eléctrico.

8.– Ebazpena eskatzaileari jakinarazi beharko zaio, baita prozeduran parte hartu duten interesdun guztiei eta espedientean baldintza teknikoen zerrenda eman zuten edo eman zezaketen administrazio, organismo edota zerbitzu publikoko edo interes orokorreko zerbitzuetako enpresa guztiei ere.

8.– La resolución deberá ser notificada a la solicitante, a las personas interesadas que hubieran intervenido en el procedimiento y comunicada a todas aquellas administraciones, organismos o empresas de servicio público o de servicios de interés general que emitieron condicionado técnico o pudieron emitirlo en el expediente.

9.– Titularrari instalazio proiektatua eraikitzeko aukera ematen dion eraikitzeko administrazio-baimenean, instalazioa noiz amaitu behar den adierazi behar da. Epe hori baimen horren titularraren eskariz luzatu ahal izango da, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 32. artikuluan xedatutakoarekin bat, edo, hala badagokio, araudi bereziak xeda dezakeenaren arabera.

9.– La autorización administrativa de construcción que permite a la titular la construcción de la instalación proyectada, habrá de expresar el periodo de tiempo en el cual debe estar finalizada la ejecución de la instalación. Dicho plazo podrá ser ampliado a solicitud de la titular de esta autorización conforme a lo dispuesto en el artículo 32 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas o, en su caso, conforme a lo que pueda disponer la normativa específica.

Orobat, administrazio-baimenean adierazi beharko da ezen ustiatze-baimena adierazitako epealdi horren barruan eskatzen ez bada administrazio-baimena iraungitzat jo ahal izango dela.

En la autorización administrativa se hará constar asimismo que, si no se solicita la autorización de explotación en el plazo concedido, se podrá declarar la caducidad de la autorización administrativa.

10.– Eraikitzeko administrazio-eskaeraren esanbidezko edo ustezko ebazpenaren aurka, gora jotzeko errekurtsoa aurkez dezakete interesdunek energian eskuduna den sailbururordetzaren aurrean, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 121. eta 122. artikuluei jarraikiz.

10.– Contra la resolución tanto expresa como presunta de la solicitud de autorización administrativa de construcción, las personas interesadas podrán interponer recurso de alzada ante la Viceconsejería competente en materia de energía, de conformidad con lo establecido en los artículos 121 y 122 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

11.– Aldez aurreko administrazio-baimena eta eraikuntza-baimena aldi berean eskatuz gero, bi espedienteak prozedura bakarrean izapidetuko dira, eta ebazpen bakar baten bidez amaituko da.

11.– En el supuesto de solicitarse simultáneamente la autorización administrativa previa y la de construcción, se acumulará la tramitación de ambos expedientes en un único procedimiento y se concluirá mediante una única resolución.

14. artikulua.– Ustiatzeko baimena: abian jartzeko akta.

Artículo 14.– Autorización de explotación: acta de puesta en servicio.

1.– Proiektua gauzatu eta arauzko egiaztapenak egin ondoren, administrazio-baimenaren titularrak dagokion ustiatze-baimenaren edo zerbitzuan jartzeko aktaren eskaera egingo du.

1.– Una vez ejecutado el proyecto, y tras las comprobaciones reglamentarias, la persona titular de la autorización administrativa deberá solicitar la solicitud de autorización de explotación o puesta en servicio.

Kasuan kasuko erregelamendu teknikoetan adierazitako dokumentazioa atxikiko zaio eskabide horri.

A dicha solicitud se acompañará la documentación que se indica en los reglamentos técnicos que sean de aplicación.

2.– Eskabidea eta horri atxiki beharreko dokumentazioa –arestian adierazitakoa– aurkeztu ondoren, instalazioak behin-behinean abiarazi ahalko dira, titularra eta obra-zuzendaritza izanik horren erantzule.

2.– Una vez presentada la solicitud con la documentación indicada, las instalaciones podrán ponerse en marcha provisionalmente, bajo la responsabilidad de la titular y de la dirección de obra.

3.– Lurralde historiko batean baino gehiagotan kokatutako instalazioen kasuan, espediente bat izapidetu behar da lurralde bakoitzeko, instalazioon kokapen zehatza adierazita. Dokumentazioak instalazio osoko datuak bilduko ditu, baita lurralde bakoitzari zer-nola eragiten dion ere.

3.– En el caso de instalaciones situadas en más de un Territorio Histórico, deberá tramitarse un expediente por cada uno, indicando la ubicación específica. La documentación recogerá los datos de la instalación completa, así como la afección específica a cada territorio.

4.– Ustiatzeko eta martxan jartzeko baimena hilabeteko epean eman behar da, kasuan kasuko lurralde-ordezkaritzak eskaera egin duen datatik zenbatzen hasita, egoki iritzitako egiaztapenak egin ondoren, instalazioaren zati garrantzitsu baten ikuskapena barne.

4.– La autorización de explotación y puesta en servicio se deberá emitir en el plazo de un mes contado a partir de la fecha de su solicitud por la Delegación Territorial que corresponda, tras haber efectuado las comprobaciones que se consideren oportunas, incluida la inspección de una parte significativa de la instalación.

5.– Lehendik dauden instalazioak eraberritzen badira, eraberritzea burututakoan, banaketa- eta garraio-instalazioak energizatzeko aukera dago; titularra eta obra-zuzendaria izango dira erantzule, baldin eta hornidura-eten bat gertatzen bada instalazioak ez energizatzeagatik. Gehienez hiru eguneko epean aurkeztu behar da 1. puntuko dokumentazioa, energizatu zenetik hasita.

5.– En el caso de reformas de instalaciones existentes, y una vez realizadas las mismas, se podrán energizar las instalaciones de distribución y transporte, bajo la responsabilidad de la titular y de la dirección de obra, en el caso de que su no energización pudiera provocar un corte de suministro a otros usuarios. La documentación del punto 1 deberá presentarse en un plazo no superior a tres días desde la energización.

15. artikulua.– Ekoizleen erregistroetan inskribatzea.

Artículo 15.– Inscripción en los registros de productores.

Generazio-instalazioek abian jartzeko baimena lortu ondoren, energia elektrikoaren ekoizleen erregistroan inskribatzeko eskatu beharko dute titularrek.

Una vez que las instalaciones de generación han obtenido la autorización de puesta en servicio, la persona titular deberá solicitar la inscripción en el registro de productores de energía eléctrica.

Energia-iturri berriztagarrietatik, kogeneraziotik eta hondakinetatik sortutako energia elektrikoa ekoizten duten instalazioen kasuan, ekainaren 6ko 413/2014 Errege Dekretuan adierazitako dokumentazioa aurkeztu behar da. Dekretu horren bidez, energia-iturri berriztagarrietan, kogenerazioan eta hondakinetan oinarritutako energia elektrikoa ekoizteko jarduera arautzen da. Hona hemen dokumentazioa:

En el caso de instalaciones de generación a partir de fuentes renovables, cogeneración y residuos deberán presentar la documentación que se indica en el RD 413/2014, de 6 de junio, por el que se regula la actividad de producción de energía eléctrica a partir de fuentes de energía renovables, cogeneración y residuos.

III. KAPITULUA
CAPÍTULO III
BIGARREN TALDEKO INSTALAZIOAK BAIMENTZEA
AUTORIZACIÓN DE INSTALACIONES DEL GRUPO SEGUNDO

16. artikulua.– Baimen-eskaera.

Artículo 16.– Solicitud de autorizaciones.

1.– Eskatzaileak aurretiko administrazio-baimenaren eta eraikitzeko baimenaren eskaera aurkeztu behar ditu, dekretu honetako 4. artikuluan xedatutakoari jarraikiz.

1.– La peticionaria deberá presentar la solicitud de autorización administrativa previa y la autorización de construcción, según lo indicado en el artículo 4 del presente Decreto.

2.– Eskaerak batera eta dokumentazio honekin batera aurkeztu beharko dira:

2.– La solicitud se hará de forma conjunta y se acompañará de la siguiente documentación:

– Eskatzailearen ahalmena egiaztatzen duen dokumentazioa, 7. artikuluan adierazitako eran.

– la que acredite la capacidad del solicitante en los términos que se señalan en el artículo 7,

– Exekuzio-proiektua, dekretu honen 13.1 artikuluan adierazitakoaren arabera.

– el proyecto de ejecución conforme a lo indicado en el punto 1 del artículo 13 de este Decreto.

17. artikulua.– Bigarren taldearen ebazpena.

Artículo 17.– Resolución del grupo segundo.

1.– Energia-gaietan eskumenak dituen zuzendaritzak hiru hilabeteko epean eman eta jakinaraziko du ebazpena. Epe hori aurretiko administrazio-baimenaren eta eraikuntza-baimenaren eskaera aurkezten den egunean hasiko da.

1.– La Dirección competente en materia de energía resolverá y notificará la resolución en plazo de tres meses contados a partir de la fecha de presentación de la solicitud de autorización administrativa previa y de construcción.

2.– Ezarritako epean esanbidezko ebazpenik eman ezean, aurkeztutako baimen-eskaerak ezetsi direla ulertuko da.

2.– La falta de resolución expresa de las solicitudes de autorización, tendrá efectos desestimatorios.

3.– Esanbidezko edo ustezko ebazpenaren aurka, interesdunek gora jotzeko errekurtsoa aurkeztu ahal izango dute energian eskuduna den sailburuordetzaren aurrean, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 121. eta 122. artikuluetan xedatutakoaren arabera.

3.– Contra la resolución expresa o presunta, las personas interesadas podrán presentar recurso de alzada ante la Viceconsejería competente en materia de energía, de conformidad con lo establecido en el artículo 121 y 122 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

18. artikulua.– Ustiatzeko baimena: abian jartzeko akta.

Artículo 18.– Autorización de explotación: acta de puesta en servicio.

Instalazioa abian jartzeko akta egiteko, 14. artikuluan ezarritako izapideei jarraituko zaie; salbuespen izango da aurretiko ikuskapena, ez baita nahitaezkoa.

Para extender el acta de puesta en servicio de la instalación se seguirán los trámites establecidos en el artículo 14, a excepción de la inspección previa, que no es preceptiva.

19. artikulua.– Ekoizleen erregistroetan inskribatzea.

Artículo 19.– Inscripción en los registros de productores.

Ekoizleen erregistroetan inskribatzeko, hala dagokionean, hizpide dugun dekretuaren 15. artikuluan xedatzen denari jarraituko zaio.

La inscripción en los registros de productores deberá hacerse, en su caso, conforme a lo recogido en el artículo 15 del presente Decreto.

IV. KAPITULUA
CAPÍTULO IV
HIRUGARREN TALDEKO INSTALAZIOAK
INSTALACIONES DEL GRUPO TERCERO

20. artikulua.– Aldi baterako instalazioak.

Artículo 20.– Instalaciones temporales.

1.– Dekretu honen aplikazioaren ondorioetarako, energia elektrikoa garraiatu eta banatzeko aldi baterako instalaziotzat jotzen dira honako hauek:

1.– A efectos de la aplicación de este Decreto, se consideran temporales las instalaciones de las empresas de transporte y distribución de energía eléctrica ejecutadas:

a) Zerbitzuko instalazioetako matxurak konpontzean gauzatutakoak.

a) Durante la reparación de averías de instalaciones en servicio.

b) Laguntzakoak, instalazio berriak egiten direnean eta egun daudenak aldatzen direnean.

b) De apoyo durante la ejecución de nuevas instalaciones o modificación de las existentes.

c) Gehienez ere sei hilabeteko iraupena duten hornikuntzak.

c) Suministros de duración no superior a seis meses.

2.– Aldi baterako instalazio horien motak:

2.– Las instalaciones temporales podrán ser:

– Transformazio-azpiestazioak eta transformazio-zentro mugikorrak.

– subestaciones de transformación y centros de transformación móviles,

– Eraikitzen diren behin-behineko linea elektrikoak, gerora kendu edo behin betiko instalazioekin ordeztuko direnak.

– líneas eléctricas que se construyan y vayan a ser suprimidas o reemplazadas por instalaciones definitivas,

– Ekoizpen-instalazio mugikorrak.

– instalaciones de producción móviles.

21. artikulua.– Abian jartzea.

Artículo 21.– Puesta en funcionamiento.

1.– Aldi baterako instalazioa egindakoan, garraiatzeko edo banatzeko enpresak abian jarri ahal izango du, eta hamabost eguneko epea izango du energia-gainetan eskumenak dituen zuzendaritzari jakinarazteko. Jakinarazpen horretan, aldi baterako instalazioaren helburua, ezaugarri nagusiak, kokagune-planoa eta gutxi gorabehera iraungo duen aldia adierazi beharko ditu.

1.– Una vez ejecutada la instalación temporal, la empresa transportista o distribuidora podrá ponerla en funcionamiento, y deberá comunicarlo en un plazo no superior a quince días a la Dirección con competencias en energía, indicando su finalidad, las características principales de la instalación temporal, plano de localización y tiempo aproximado de funcionamiento.

Halaber, teknikari eskudun batek sinatutako ziurtagiria atxiki beharko da, eta, bertan, erregelamenduko segurtasun-baldintzak eta aplikatu beharreko arauak betetzen direla adierazi beharko da.

Asimismo, deberá adjuntarse un certificado firmado por persona técnica competente en el que conste el cumplimiento de las condiciones de seguridad reglamentarias y de las normas aplicables.

2.– Ustiatzeko eta martxan jartzeko baimena hilabeteko epean eman beharko da, jakinarazpena egiten den datatik zenbatzen hasita.

2.– La autorización de explotación y puesta en servicio se deberá emitir en el plazo de un mes contado a partir de la fecha de la comunicación.

22. artikulua.– Desmuntatzea.

Artículo 22.– Desmantelamiento.

Behar bezala justifikatutako salbuespenetan izan ezik, aldi baterako instalazioak gehienez sei hilabeteko epean desmuntatu beharko dira, eta bost eguneko epean eman beharko zaio horren berri energia-gaietan eskumenak dituen zuzendaritzari.

Salvo excepciones debidamente justificadas, toda instalación temporal deberá ser desmontada en el plazo máximo de seis meses, y esta circunstancia deberá ser comunicada, en el plazo de cinco días, a la Dirección con competencias en energía.

V. KAPITULUA
CAPÍTULO V
INSTALAZIOAK ESKUALDATZEKO BAIMENA
AUTORIZACIÓN DE TRANSMISIÓN DE INSTALACIONES

23. artikulua.– Eskualdaketa eskatzea.

Artículo 23.– Solicitud de transmisión.

1.– Dekretu honen 3. artikuluko lehenengo eta bigarren taldeetako instalazioen titulartasuna garraio- eta banaketa-enpresen artean eskualdatzeko, aurretiko administrazio-baimena beharko da.

1.– La transmisión de la titularidad de las instalaciones incluidas en los grupos primero y segundo del artículo 3 que se produzca entre empresas de transporte y distribución requiere autorización administrativa previa.

2.– Garraio- eta banaketa-enpresek 3. artikuluko lehen eta bigarren taldeetako instalazioak titular pribatu bati eskualdatzen badizkiote, dagoeneko ez dira banaketa- edo garraio-instalazioak izango.

2.– La transmisión a titular privada de las instalaciones incluidas en los grupos primero y segundo del artículo 3 de empresas de transporte y distribución implicará la perdida de la condición de instalación de distribución o transporte.

Horretarako, eskualdaketa egin baino lehen, instalazioaren titularrak partikular bati eskualdatzeko administrazio-baimena eskatu beharko du, eta banaketa- edo garraio-instalazioaren izaera galduko da.

Para ello, con carácter previo a la transmisión, la persona titular de la instalación deberá solicitar la autorización administrativa de transmisión a un particular perdiendo la condición de instalación de distribución o transporte.

3.– Dekretuaren 3. artikuluko lehenengo eta bigarren taldeetako instalazioen titulartasuna eskualdatzeko, aurretiko administrazio-baimena beharko da.

3.– La transmisión de la titularidad de instalaciones de producción incluidas en los grupos primero y segundo del artículo 3 requiere autorización administrativa previa.

Haize- edo eguzki-jatorriko energia elektrikoa ekoizten duten instalazioetarako, mantentze-kontratu berri bat eta kontrol-organismo batek egindako aldeko ikuskapen-ziurtagiri bat –hiru urte baino gutxiagokoa– aurkeztu behar dira.

Para las instalaciones de producción de energía eléctrica de origen eólico o solar deberá presentarse un nuevo contrato de mantenimiento y certificado de inspección favorable realizado por organismo de control con una antigüedad inferior a tres años.

4.– Kontsumitzaile edo sortzaile bati baino gehiagori bideratutako instalazioen kasuan, banaketa-sarearen izaerakoetan, instalaziook enpresa banatzaile bati lagatzeko, lagapen-baimena eskatu beharko da.

4.– Para el caso de instalaciones destinadas a más de una persona consumidora y/o generadora que, por tener la consideración de red de distribución, sean cedidas a una empresa distribuidora, deberá solicitarse autorización de cesión.

5.– Titulartasuna eskuratzeko asmoa duen pertsonak eskatu beharko ditu eskualdatzeko administrazio-baimenak, eta honako hauek ere aurkeztu behar ditu: eskatzailearen ahalmen juridikoa, teknikoa eta ekonomikoa frogatu ahal izateko dokumentazioa eta instalazioaren titularraren deklarazioa, non titulartasun hori eskualdatzeko asmoa adierazten baita.

5.– Las autorizaciones administrativas de transmisión se solicitarán por quien pretende adquirir la titularidad de la misma y deberán ir acompañadas de la documentación que permita acreditar la capacidad legal, técnica y económica de la solicitante, así como una declaración de la persona titular de la instalación en la que manifieste su voluntad de transmitir dicha titularidad.

24. artikulua.– Eskualdatze-ebazpena.

Artículo 24.– Resolución de transmisión.

1.– Organo eskudunak eskaerari buruzko ebazpena emango du, hilabeteko epean. Ezarritako epean berariazko ebazpenik eman ezean, aurkeztutako eskaera ezetsi dela ulertuko da.

1.– El órgano competente resolverá sobre la solicitud en el plazo de un mes. La falta de resolución expresa en el plazo establecido tendrá efectos desestimatorios.

2.– Ebazpena instalazioa eskualdatzen duenari eta eskuratzen duenari jakinarazi beharko zaie.

2.– La resolución deberá ser notificada tanto a quien adquiere como a quien transmite la instalación.

3.– Baimena ematen denetik aurrera, eskatzaileak sei hilabeteko epea izango du instalazioaren titulartasuna eskualdatzeko. Epea eskualdatzerik gabe igaro bada, baimena iraungitzat jo ahal izango da.

3.– A partir del otorgamiento de la autorización, la solicitante contará con un plazo de seis meses para transmitir la titularidad de la instalación. Transcurrido dicho plazo sin que se efectúe la transmisión se podrá declarar la caducidad de la misma.

4.– Hilabeteko epean, titulartasuna eskualdatu denetik zenbatzen hasita, eskuratzaileak horren berri eman behar dio energia-gaietan eskumena duen zuzendaritzari, eta eskualdatzea egiaztatzen duen dokumentazioarekin batera.

4.– En el plazo de un mes, a contar desde el día en que la transmisión se hiciera efectiva, la adquiriente deberá comunicársela a la Dirección competente en materia de energía, acompañando la documentación acreditativa de la misma.

Administrazioak titulartasun berria jasoko du.

Por la administración se tomará razón de la nueva titularidad.

5.– Esanbidezko edo ustezko ebazpenaren aurka, interesdunek gora jotzeko errekurtsoa aurkeztu ahal izango dute energian eskuduna den sailburuordetzaren aurrean, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 121. eta 122. artikuluetan xedatutakoaren arabera.

5.– Contra la resolución expresa o presunta, las personas interesadas podrán presentar recurso de alzada ante la Viceconsejería competente en materia de energía, de conformidad con lo establecido en los artículos 121 y 122 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas

VI. KAPITULUA
CAPÍTULO VI
INSTALAZIOAK IXTEKO BAIMENA
AUTORIZACIÓN DE CIERRE DE INSTALACIONES

25. artikulua.– Itxiera-eskabidea.

Artículo 25.– Solicitud de cierre.

1.– Dekretu honen 3. artikuluko lehenengo eta bigarren taldeetan sartzen diren instalazioak ixteko, aurretiko administrazio-baimena beharko da.

1.– El cierre de instalaciones incluidas en los grupos primero y segundo del artículo 3 del presente Decreto requerirá autorización administrativa previa.

2.– Energia-gaietan eskumena duen zuzendaritzari aurkeztu behar zaio ixteko eskaera bitarteko elektronikoak erabiliz. Eta horrekin batera, honako eduki hau duen memoria bat ere aurkeztu beharko da: ixtea eragin duten teknika-, ekonomia- nahiz ingurumen-arloko gorabeherak, edo beste arloren batekoak; instalazioaren plano eguneratuak; eta, eraistekoa bada, instalazioa eraisteko plana.

2.– La solicitud de cierre deberá dirigirse electrónicamente a la Dirección competente en materia de energía e ir acompañada de una memoria en la que se justifiquen las circunstancias técnicas, económicas, ambientales o de cualquier otro orden, por las que se solicita el cierre, así como los planos actualizados y el plan de desmantelamiento de la instalación, en su caso.

26. artikulua.– Aurretiko txostena.

Artículo 26.– Informe previo.

Euskal Autonomia Erkidegoaren eskumenekoak diren garraio-instalazioak ixteko baimena emateko, aldez aurretik, Energia Politikako eta Meategietako Zuzendaritza Nagusiaren txostena beharko da, Sektore Elektrikoaren 24/2013 Legeko 35.2 artikuluan eta abenduaren 1eko 1955/2000 Errege Dekretuko 137. artikuluan xedatutakoari jarraikiz. Dekretu horretan, energia elektrikoa garraiatzeko, banatzeko, merkaturatzeko eta hornitzeko jarduerak eta energia elektrikoen instalazioak baimentzeko prozedurak arautzen dira.

La autorización de cierre de las instalaciones de transporte que sean competencia de la Comunidad Autónoma del País Vasco, requerirá el informe previo de la Dirección General de Política Energética y Minas, de conformidad con lo establecido en el artículo 35.2 de la Ley 24/2013, del Sector Eléctrico y en el artículo 137 del Real Decreto 1955/2000, de 1 de diciembre, por el que se regulan las actividades de transporte, distribución, comercialización, suministro y procedimientos de autorización de instalaciones de energía eléctrica.

Horretarako, instalazioa ixteko baimena emateko eskumena duen organoak Energia Politikako eta Meategietako Zuzendaritza Nagusira bidaliko ditu eskaera eta eskaerarekin batera doazen dokumentuak. Zuzendaritza horrek txostena emango du, hiru hilabeteko epean.

A tales efectos, el órgano competente para autorizar el cierre remitirá la solicitud y la documentación que la acompaña a la Dirección General de Política Energética y Minas, que emitirá informe en el plazo de tres meses.

Energia Politikako eta Meategietako Zuzendaritza Nagusiaren txostena eskatzaileari helaraziko zaio. Baldin eta Energia Politikako eta Meategietako Zuzendaritza Nagusiak hiru hilabeteko epean erantzuten ez badu, ulertuko da txostena ez dela aldekoa, eta horixe jakinaraziko zaio eskatzaileari.

El informe de la Dirección General de Política Energética y Minas, se trasladará a la peticionaria. En el caso de que la Dirección General de Política Energética y Minas no respondiera en el plazo de tres meses, se considerará que el informe es desfavorable y se le informará de tal circunstancia ala solicitante.

27. artikulua.– Ixteko ebazpena.

Artículo 27.– Resolución de cierre.

1.– Organo eskudunak instalazioa ixteko baimenaz erabakiko du hilabeteko epean, Energia Politikako eta Meategietako Zuzendaritza Nagusiaren txostena jasotzen denetik edo, hala badagokio, txostena emateko epea igaro zenetik zenbatzen hasita. Esanbidezko ebazpenik eman ezean, aurkeztutako eskaera ezetsi dela ulertuko da.

1.– El órgano competente resolverá sobre la autorización de cierre de la instalación en el plazo de un mes, contado a partir de la recepción del informe de la Dirección General de Política Energética y Minas o, en su caso, desde la fecha en que hubiera transcurrido el plazo para emitirlo. La falta de resolución expresa tendrá efectos desestimatorios.

2.– Instalazioa ixteko baimenak, betiere, titularrari instalazioa eraisteko betebeharra ezar diezaioke, bai eta ingurumena oneratzeko egoki irizten diren beste betebehar batzuk ere.

2.– En todo caso, la autorización de cierre de la instalación podrá imponer a su titular la obligación de proceder a su desmantelamiento, así como otras obligaciones de recuperación medioambiental que se estimen procedentes.

3.– Ebazpena eskatzaileari eta eragindako organismo eta administrazioei jakinaraziko zaie.

3.– La resolución se notificará a la solicitante y se comunicará a los organismos o administraciones afectadas.

4.– Esanbidezko edo ustezko ebazpenaren aurka, interesdunek gora jotzeko errekurtsoa aurkeztu ahalko dute energian eskuduna den sailburuordetzaren aurrean, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 121. eta 122. artikuluetan xedatutakoaren arabera.

4.– Contra la resolución expresa o presunta, las personas interesadas podrán presentar recurso de alzada ante la Viceconsejería competente en materia de energía, de conformidad con lo establecido en los artículos 121 y 122 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

28. artikulua.– Ixteko akta.

Artículo 28.– Acta de cierre.

1.– Behin instalazioa itxi eta, beharrezkoa bada, desmuntatu ondoren, titularrak horren berri eman behar dio baimena eman zionari, hamabost eguneko epean.

1.– Una vez que el cierre y, de ser necesario, el desmantelamiento se hicieran efectivos, la titular deberá comunicarlo a quien le otorgó la autorización en el plazo de quince días.

2.– Itxiera jakinarazita eta egokitzat jotzen diren egiaztapenak egin ondoren, itxiera-akta egingo da.

2.– Comunicado el cierre, y realizadas las comprobaciones que se consideren oportunas, se emitirá el acta de cierre.

VII. KAPITULUA
CAPÍTULO VII
ALDAKETA EZ-FUNTSEZKOAK
MODIFICACIONES NO SUSTANCIALES

29. artikulua.– Ustiatze-baimenik behar ez duten aldaketa ez-funtsezkoak.

Artículo 29.– Modificaciones no sustanciales que no precisan autorización de explotación.

Goi-tentsioko instalazio elektrikoen baldintza teknikoei eta segurtasun-bermeei eta haien jarraibide tekniko osagarriei (ITC-RAT, 01.tik 23.era artekoa) buruzko Erregelamendua onartzen duen maiatzaren 9ko 337/2014 Errege Dekretuaren ITC-RAT-20aren 4. puntuan eta Goi-tentsioko airetiko linea elektrikoen erregelamendu teknikoa eta beraren jarraibide tekniko osagarriei (ITC-LAT 01.tik 09.era) buruzko Erregelamendua onartzen duen otsailaren 15eko 223/2008 Dekretuaren ITC-LAT-09aren 4. puntuan jasotako aldaketak aldaketa ez funtsezkotzat joko dira, ordainsari-aldaketak eragiten dituztenak barne, eta ez dute beharko inolako administrazio-baimenik.

Las modificaciones recogidas en el punto 4 de la ITC-RAT-20 del RD 337/2014, de 9 de mayo, por el que se aprueban el Reglamento sobre condiciones técnicas y garantías de seguridad en instalaciones eléctricas de alta tensión y sus instrucciones técnicas complementarias ITC-RAT 01 a 23 y en el punto 4 de la ITC-LAT-09 del RD 223/2008, de 15 de febrero, por el que se aprueban el Reglamento sobre condiciones técnicas y garantías de seguridad en líneas eléctricas de alta tensión y sus instrucciones técnicas complementarias ITC-LAT 01 a 09, incluidas las que implican cambios retributivos, serán consideradas como modificaciones no sustanciales y no requerirán ninguna autorización administrativa.

Inola ere ez dira artikulu honetara bilduko aldaketak, baldin eta hirugarrenei eragiten zaizkien ondorioetan aldaketaren bat badakarte eta ukitutakoek berariazko adostasuna adierazten ez badute.

En ningún caso podrán considerarse incluidas en este artículo aquellas modificaciones que implicando una variación de la afección a terceros no cuenten con el consentimiento expreso de los afectados.

Hala ere, jarduera horien guztien zerrenda bidali behar da energia-gaietan eskumena duen zuzendaritzara, linearen edo instalazioaren egoera eguneratuaren berri izateko. Informazio hori modu telematikoan igorri beharko da aldaketak egin ondorengo urteko martxoaren 31 baino lehen.

No obstante, se deberá remitir a la Dirección con competencias en energía una relación de todas estas actuaciones, de manera que se pueda tener constancia actualizada del estado de la línea o instalación. Esta remisión de información se realizará de forma telemática antes del 31 de marzo del año siguiente a aquel en el que se realizaron las modificaciones.

Aldaketak jakinarazi ondoren administrazioak sortuko duen agiria aldaketon ustiatze-aktatzat hartuko da.

El documento generado por la administración tras la comunicación de las modificaciones realizadas tendrá la consideración de acta de explotación de las mismas.

30. artikulua.– Ustiatze-baimena behar duten aldaketa ez-funtsezkoak.

Artículo 30.– Modificaciones no sustanciales que precisan de autorización de explotación.

Ez da nahitaez eskatu beharko aurretiko administrazio-baimena, ezta eraikuntza-baimena ere, bai ordea ustiatze-baimena, bigarren taldeko instalazioetan egiten diren aldaketak honelakoak badira:

No será necesario solicitar autorización administrativa previa ni de construcción, pero sí deberán solicitar autorización de explotación las siguientes modificaciones de las instalaciones que, perteneciendo al grupo segundo, sean de los siguientes tipos:

– Transformazio-, sekzionamendu- edo maniobra-zentro baten aldaketak, indarreko araudia betetzen badute eta ez badira jatorriz baimendutakoa baino potentzia handiagokoak.

– Modificaciones de un centro de transformación, seccionamiento o maniobra que cumplan con la normativa vigente y no supongan una potencia mayor a la originalmente autorizada.

– Euskarriak aldatzea, ordezkatzea edo kentzea, sare-etenen organoen instalazioa barne, salbu eta hirugarrenenganako eragina handiagoa denean eta ados jarri ez direnean.

– Modificación, sustitución o eliminación de apoyos, incluido la instalación de Órganos de Corte en Red, excepto cuando impliquen una mayor afección a terceros y no se haya llegado a un mutuo acuerdo.

– Aireko lineak lurperatzea hirigunean, lurpeko lineen ibilbidea aldatzea hiri-lurzoruan.

– Soterramiento de líneas aéreas en zona urbana y cambios de trazado de líneas subterráneas por suelo urbano.

Ustiatze-baimenaren eskaera 18. artikuluan xedatzen denaren arabera egin beharko da, eta exekuzio-proiektua atxiki beharko da, 13.1 artikuluari jarraikiz, ez bada aipatu proiektua jada energian eskuduna den organoaren eskutan dagoela.

La solicitud de la autorización de explotación se hará conforme a lo establecido en el artículo 18, debiendo adjuntarse el proyecto de ejecución conforme al punto 1 del artículo 13, a no ser que dicho proyecto ya se encuentre en poder del órgano competente en materia de energía.

VIII. KAPITULUA
CAPÍTULO VIII
EGIAZTAPENAK ETA IKUSKAPENAK
VERIFICACIONES E INSPECCIONES

31. artikulua.– Aldian aldiko egiaztapenak.

Artículo 31.– Verificaciones periódicas.

1.– Energia elektrikoa garraiatzeko eta banatzeko goi-tentsioko instalazioak eta linea elektrikoak gutxienez hiru urtean behin ikuskatu behar dira, ezartzeko unean indarrean ziren erregelamendu-baldintzak betetzen dituztela egiaztatzeko.

1.– Las instalaciones y las líneas eléctricas de alta tensión para el transporte y distribución de energía eléctrica, deberán ser verificadas, al menos cada tres años, para comprobar que cumplen las condiciones reglamentarias vigentes en el momento de su establecimiento.

Aurreko paragrafoan xedatutakoa gorabehera, lehendik dauden instalazioak ikuskatzeko unean indarrean diren baldintza eta preskripzio teknikoak bete beharko dituzte, baldin euren egoera orokorragatik, kokaguneagatik edo ezaugarriengatik pertsona edo ondasunentzako arrisku larria badakarte, edo beste instalazio batzuen funtzionamenduan asaldura onartezinak eragiten badituzte.

No obstante lo dispuesto en el párrafo anterior, las instalaciones ya existentes deberán ajustarse a las condiciones y prescripciones técnicas de la normativa en vigor en el momento de la verificación cuando por su estado general, situación o características impliquen riesgo grave para las personas o bienes, o produzcan perturbaciones inaceptables en el normal funcionamiento de otras instalaciones.

2.– Dekretu hau indarrean jarri ondorengo sei hilabeteetan barnean, elektrizitate-garraio edo -banaketako enpresak egiaztapenok egiteko eta jakinarazteko prozedura aurkeztu beharko dio energian eskuduna den zuzendaritzari, onartu dezan.

2.– En el plazo de seis meses contados a partir de la entrada en vigor de este Decreto, la empresa de transporte o distribución eléctrica deberá presentar para su aprobación, ante la Dirección competente en materia de energía, el procedimiento para la realización y comunicación de estas verificaciones.

Egiaztapen guztiak aurreko paragrafoan ezarritakoaren arabera onartutako prozedurei jarraikiz egin beharko dira.

Todas las verificaciones deberán efectuarse conforme a los procedimientos aprobados de acuerdo con lo establecido en el párrafo anterior.

32. artikulua.– Aldian aldiko ikuskapenak.

Artículo 32.– Inspecciones periódicas.

1.– Garraio- eta banaketa-enpresenak ez diren instalazioak gutxienez hiru urtean behin ikuskatu behar dira, ezarri zirenean indarrean zeuden erregelamendu-baldintzak betetzen dituztela egiaztatzeko.

1.– Las instalaciones no pertenecientes a empresas de transporte y distribución, deberán ser inspeccionadas al menos cada tres años, para comprobar que cumplen las condiciones reglamentarias vigentes en el momento de su establecimiento.

Aurreko paragrafoan xedatua gorabehera, lehendik dauden instalazioak ikuskatzeko unean indarrean diren baldintza eta preskripzio teknikoak bete beharko dituzte, baldin euren egoera orokorragatik, kokaguneagatik edo ezaugarriengatik pertsona edo ondasunentzako arrisku larria badakarte, edo beste instalazio batzuen funtzionamenduan asaldura onartezinak eragiten badituzte.

No obstante lo dispuesto en el párrafo anterior, las instalaciones ya existentes deberán ajustarse a las condiciones y prescripciones técnicas de la normativa en vigor en el momento de la inspección cuando por su estado general, situación o características impliquen riesgo grave para las personas o bienes, o produzcan perturbaciones inaceptables en el normal funcionamiento de otras instalaciones.

2.– Baimendutako kontrol-organismoek egin behar dituzte aldian aldiko ikuskapenak.

2.– Las inspecciones periódicas deberán ser realizadas por organismos de control habilitados.

30 kV-koa baino tentsio izendatu handiagoa ez duten linea elektrikoen kasuan, ikuskapenen ordez, teknikari titulatuek egiaztapenak egin ditzakete aldian-aldian, Goi-tentsioko airetiko linea elektrikoen erregelamendu teknikoa eta beraren jarraibide tekniko osagarriei (ITC-LAT 01etik 09ra) buruzko Erregelamendua onartzen duen otsailaren 15eko 223/2008 Dekretuaren 21. artikuluan xedatutakoaren arabera.

En el caso de líneas eléctricas de tensión nominal no superior a 30 kV, las inspecciones pueden ser sustituidas por verificaciones periódicas realizadas por las personas técnicas tituladas conforme al artículo 21 del RD 223/2008, de 15 de febrero, por el que se aprueban el Reglamento sobre condiciones técnicas y garantías de seguridad en líneas eléctricas de alta tensión y sus instrucciones técnicas complementarias ITC-LAT 01 a 09.

3.– Aldian aldiko ikuskapenak egiten dituzten profesionalek aldizkako aintzatespen-buletinak bete behar dituzte horretarako ezarritako eredu ofizialean, eta honako dekretu honetan ezarritakoaren arabera egin beharko dituzte izapideak: 5/2018 Dekretua, urtarrilaren 16koa, industria-segurtasunari buruzko erregelamendua bete behar duten instalazio eta ekipamenduak aldizka ikuskatzeko kudeaketa-prozedurari buruzkoa.

3.– Las personas profesionales que realicen las inspecciones periódicas deberán cumplimentar los boletines de reconocimiento periódico, en el modelo oficial que, al efecto, se establezca y tramitarlos conforme a lo establecido en el Decreto 5/2018, de 16 de enero, de procedimiento de gestión de las inspecciones periódicas de instalaciones y equipos sometidos a reglamentación de seguridad industrial.

33. artikulua.– Administrazioaren ikuskapenak.

Artículo 33.– Inspecciones de la Administración.

1.– Energia-gaietan eskumenak dituen zuzendaritzak dekretu honetan jasotako instalazio elektrikoen nahi beste ikuskapen egin ahal izango ditu, ofizioz edo alderdiak eskatuta.

1.– La Dirección competente en energía podrá efectuar, de oficio o a instancia de parte, cuantas inspecciones de las instalaciones eléctricas incluidas en el presente Decreto considere necesarias.

2.– Baldin eta egindako ikuskapenen ondorioz, edo aldizkako egiaztapenen edo ikuskapenen ondorioz, irregulartasunen bat agerian geratzen bada, instalazioaren titularrari agindu ahal izango zaio egoki iritzitako neurri zuzentzaileak hartzeko, horretarako dituen epeak adierazita.

2.– Si como consecuencia de las inspecciones realizadas, o a la vista de las verificaciones y/o inspecciones periódicas, se pusiera de manifiesto alguna irregularidad, se podrá ordenar a la persona titular de la instalación la adopción de las oportunas medidas correctoras con indicación de los plazos de que dispone para ello.

IX. KAPITULUA
CAPÍTULO IX
DESJABETZEAK ETA ZORTASUNAK
EXPROPIACIONES Y SERVIDUMBRES

34. artikulua.– Onura publikoaren deklarazioa.

Articulo 34.– Declaración de utilidad pública.

1.– Hala badagokio, energia-gaietan eskumenak dituen organo eskudunak onartuko du dekretu honen esparrura bildutako instalazioen onura publikoaren deklarazioa.

1.– El reconocimiento en concreto de la utilidad pública de las instalaciones incluidas en el ámbito de este Decreto, será acordado, en su caso, por el órgano competente en materia de energía.

2.– Onarpena lortzeko, interesdunak halaxe eskatu behar du, hauek erantsita:

2.– Para dicho reconocimiento será necesario que la persona interesada lo solicite, incluyendo:

– Eskatzailearen aburuz, desjabetu behar diren ondasunen edo eskubideen bana-banako zerrenda zehatza, finkaren eta berorren titularraren datuen (harremanetarako datuak: posta-helbidea eta helbide elektronikoa) zerrenda barne.

– Una relación concreta e individualizada de los bienes o derechos que el solicitante considere de necesaria expropiación, incluyendo una tabla con los datos de la finca y de su titular con los datos de contacto: dirección postal y electrónica.

– Separata euskarri elektronikoan, instalazioak eragindako ondasunak edo eskubideak dauden udal-mugartearen udala bakoitzarentzat, jendaurrean jar dezan.

– Separata en formato electrónico para cada ayuntamiento en cuyo término municipal radiquen los bienes o derechos afectados por la instalación, para su exposición al público.

– Finka bakoitzari eragindako afekzioen plano zehatza.

– Plano detallado de las afecciones a cada una de las fincas.

– Aurretiko administrazio- edo eraikuntza-baimenerako behar den gainerako dokumentazioa.

– Resto de documentación necesaria para la autorización administrativa previa o de construcción.

3.– Onura publikoaren deklarazioak berekin dakar, betiere, eragindako eskubideak okupatu eta eskuratu beharra, eta presakako okupazioa ekarriko du, Nahitaezko Desjabetzearen 1954ko abenduaren 16ko Legearen 52. artikuluan xedatutakoaren ondorioetarako.

3.– La declaración de utilidad pública llevará implícita en todo caso la necesidad de ocupación y adquisición de los derechos afectados e implicará la urgente ocupación a los efectos del artículo 52 de la Ley de 16 de diciembre de 1954 sobre Expropiación Forzosa.

Era berean, instalazio elektrikoa Estatuaren edo autonomia-erkidegoen jabetza, erabilera edo zerbitzu publikoko lurretan nahiz ondare-lurretan, edo probintzia edo udalerriaren erabilera publiko, propio edo herri-erabilerako lurretan, horien obra edo zerbitzuetan eta zortasun-zonetan ezartzeko, igarotzeko edo okupatzeko dagokion baimena emateko eskubidea ere emango dio, herri-onuraren deklarazioan zehaztutako baldintzetan.

Igualmente supondrá el derecho a que le sea otorgada la oportuna autorización, en los términos que en la declaración de utilidad pública se determinen, para el establecimiento, paso u ocupación de la instalación eléctrica sobre terrenos de dominio, uso o servicio público o patrimoniales del Estado, o de las Comunidades Autónomas, o de uso público, propios o comunales de la provincia o municipio, obras y servicios de los mismos y zonas de servidumbre pública.

X. KAPITULUA
CAPÍTULO X
ERANTZUKIZUNAK ETA ZIGORRAK
RESPONSABILIDADES Y SANCIONES

35. artikulua.– Erantzukizunak.

Artículo 35.– Responsabilidades.

1.– Proiektuaren egilearen erantzukizuna da proiektuak araudia eta aplikatu beharreko arau teknikoak betetzea.

1.– La persona autora del proyecto es responsable de que este se adapte a la reglamentación y normas técnicas aplicables.

2.– Obra-zuzendaritzako ziurtagiria egiten duen teknikari eskudunaren erantzukizuna da instalazioak proiektura egokitzea eta, prozesu horretan, aplikatu beharreko erregelamendu-baldintzak eta arau teknikoak betetzen direla bermatzea.

2.– La persona técnica competente que emita el certificado de dirección de obra es responsable de la adaptación de las instalaciones al proyecto y de que en su ejecución se hayan cumplido las condiciones reglamentarias y normas técnicas que sean de aplicación.

3.– Instalazioaren titularrari dagokio kasuan kasuko administrazio-baimenak lortzeko administrazio-izapideak egitea, baita erregelamendu-baldintzei eustea eta instalazioaren aldizkako ikuskapenak garaiz eta behar bezala egitea ere.

3.– La persona titular de la instalación es responsable de que se realicen los trámites administrativos necesarios para la obtención de las correspondientes autorizaciones administrativas, así como su mantenimiento dentro de las condiciones reglamentarias y de que se realicen las revisiones o inspecciones periódicas de la instalación en tiempo y forma.

4.– Enpresa instalatzailea arduratu behar da goi-tentsioko instalazioei loturiko jarduerak egiteko gaitzen duten eskakizunak betetzeaz, baita goi-tentsioko instalazioen exekuzio, aldaketa, handitze, mantentze, konpontze eta desmuntatze egokiaz ere, indarrean den araudiari eta exekuzio-proiektuari jarraikiz.

4.– La empresa instaladora es responsable de cumplir los requisitos que le capacitan para ejercer las actividades relacionadas con las instalaciones de alta tensión, así como de la correcta ejecución, modificación, ampliación, mantenimiento, reparación y desmontaje de las instalaciones de alta tensión conforme a la normativa vigente y al proyecto de ejecución.

36. artikulua.– Arau-hausteak eta zehapenak.

Artículo 36.– Infracciones y sanciones.

Sektore elektrikoaren abenduaren 26ko 24/2013 Legean xedatutako arau-hausteak zigortzeko eskumena, autonomia-erkidegoaren eskumen-eremuaren barruan, honako hauei dagokie:

La competencia para sancionar las infracciones previstas en la Ley 24/2013, de 26 de diciembre, del Sector Eléctrico, dentro del ámbito de la Comunidad Autónoma, corresponderá a:

a) Energia-gaietan eskumenak esleituta dituen sailburuordetzaren titularrari, oso astuntzat tipifikatutako arau-hausteei dagozkien zehapenak ezartzeko.

a) La persona titular de la Viceconsejería que tenga atribuida la competencia en energía para la imposición de sanciones correspondientes a infracciones tipificadas como muy graves,

b) Energia-gaietan eskumenak dituen zuzendaritzaren titularrari, astun edo arintzat tipifikatutako arau-hausteei dagozkien zehapenak ezartzeko.

b) La persona titular de la Dirección con competencias en materia de energía, para la imposición de las sanciones correspondientes a infracciones tipificadas como graves o leves.

XEDAPEN IRAGANKORRA.– Izapidetzen ari diren instalazioak.
DISPOSICIÓN TRANSITORIA.– Instalaciones en tramitación.

Dekretu honen indarraldia hastean izapidetan diren espedienteak espedientea hasteko unean aplikatu beharreko araudiari jarraituz ebatzi arte izapidetzen jarraituko dira.

Los expedientes que se encuentren en tramitación a la fecha de la entrada en vigor del presente Decreto se seguirán tramitando hasta su resolución conforme a la normativa aplicable en el momento de su iniciación.

XEDAPEN INDARGABETZAILEA
DISPOSICIÓN DEROGATORIA

1.– Honako hauek berariaz indargabeturik geratzen dira:

1.– Quedan derogados expresamente:

– 282/2002 Dekretua, abenduaren 3koa, zeinaren bidez arautzen baitira honako instalazio hauek eraikitzeko, aldatzeko, ustiatzeko, eskualdatzeko eta ixteko administrazio baimenerako prozedurak: energia elektrikoa ekoitzi, garraiatu nahiz banatzeko instalazioak, bai eta kontsumitzaileak konektatzeko harguneak, zuzeneko lineak eta instalazioak ere.

– Decreto 282/2002, de 3 de diciembre, por el que se regulan los procedimientos de autorización administrativa para la construcción, modificación explotación, transmisión y cierre de las instalaciones de producción, transporte y distribución de energía eléctrica, así como de las acometidas, líneas directas en instalaciones de conexión de consumidores.

– 2001eko azaroaren 30eko Agindua, Industria, Merkataritza eta Turismoko sailburuarena, araubide bereziko energia elektrikoa ekoizten duten instalazioen gaineko kontrolari eta jarraipenari buruzkoa.

– Orden de 30 de noviembre de 2001, del Consejero de Industria, Comercio y Turismo, sobre Control y Seguimiento en las plantas de producción de energía eléctrica en régimen especial.

– 2001eko uztailaren 11ko Agindua, Industria, Merkataritza eta Turismo sailburuarena, eguzki-energia fotovoltaikoaren zenbait instalaziori ezarri behar zaien administrazio-prozedura arautzen duena.

– Orden de 11 de julio de 2001, del Consejero de Industria, Comercio y Turismo, por la que se regula el procedimiento administrativo aplicable a determinadas instalaciones de energía solar fotovoltaica.

2.– Gainera, indargabetuta geratzen dira dekretu honetan xedatutakoaren aurka dauden maila bereko nahiz beheragoko mailako arau guztiak.

2.– Asimismo, quedan derogadas todas las normas de igual o inferior rango en cuanto contradigan o se opongan a lo dispuesto en este Decreto.

AZKEN XEDAPENETAKO LEHENENGOA.– Arauak onartzeko gaikuntza.
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA.– Habilitación normativa.

Energiaren arloko eskumena duen sailburuari ematen zaio dekretu hau garatzeko eta aplikatzeko xedapen beharrezkoak egiteko ahalmena.

Se faculta a la persona titular del Departamento competente en materia de energía para dictar las disposiciones que sean necesarias para la ejecución y desarrollo del presente Decreto.

AZKEN XEDAPENETAKO BIGARRENA.– Indarrean jartzea.
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA.– Entrada en vigor.

Dekretu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunean jarriko da indarrean.

El presente Decreto entrará en vigor el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteizen, 2020ko martxoaren 31n.

Dado en Vitoria-Gasteiz, a 31 de marzo de 2020.

Lehendakaria,

El Lehendakari,

IÑIGO URKULLU RENTERIA.

IÑIGO URKULLU RENTERIA.

Ekonomiaren Garapeneko eta Azpiegituretako sailburua,

La Consejera de Desarrollo Económico e Infraestructuras,

MARÍA ARANZAZU TAPIA OTAEGUI.

MARÍA ARANZAZU TAPIA OTAEGUI.


Azterketa dokumentala


Análisis documental