Boletin Oficial del País Vasco

5. zk., 2020ko urtarrilaren 9a, osteguna

N.º 5, jueves 9 de enero de 2020


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

TURISMO, MERKATARITZA ETA KONTSUMO SAILA
DEPARTAMENTO DE TURISMO, COMERCIO Y CONSUMO
43
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204/2019 DEKRETUA, abenduaren 17koa, Euskadiko Kontsumoko Kontsulta Batzordearen osaera eta funtzionamenduari buruzkoa.

DECRETO 204/2019, de 17 de diciembre, de composición y funcionamiento de la Comisión Consultiva de Consumo de Euskadi.

Kontsumitzaileen eta Erabiltzaileen Estatutuari buruzko abenduaren 22ko 6/2003 Legeak 35. artikuluan ezarritakoaren arabera, Euskadiko Kontsumoko Kontsulta Batzordea kontsulta-, aholku- partaidetza- eta administrazioen arteko koordinazio-organoa da, eta lankidetza sustatzen du kontsumoan diharduten gizarte-eragileen artean eta kontsumitzaileen eta erabiltzaileen eskubideak babesteaz arduratzen diren administrazio publikoen artean, kontsumitzaile-erabiltzaileek babes handiagoa izan dezaten Euskal Autonomia Erkidegoaren eremuan.

La Ley 6/2003, de 22 de diciembre, de Estatuto de las Personas Consumidoras y Usuarias, prevé en su artículo 35, la Comisión Consultiva de Consumo de Euskadi, como el órgano consultivo, asesor, de participación y de coordinación interadministrativa, de fomento de la colaboración entre los agentes sociales involucrados en el consumo y con las distintas administraciones públicas que ejercen la tutela de los derechos de las personas consumidoras y usuarias, a fin de elevar su nivel de protección en el ámbito de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

Aipatu 6/2003 Legearen 36. artikuluan, funtzio hauek izendatzen zaizkio aipatu batzordeari: egiten zaizkion kontsultei erantzutea, legearen garapenean sortzen diren xedapen orokorrak garatzeko prozeduran eta, oro har, kontsumitzaileen eta erabiltzaileen interesetan eragina duten gaietan; kontsumitzaileak eta erabiltzaileak ordezkatuta egon behar duten autonomia-eremuko organoetan eta erakundeetan zer kidek parte hartu behar duten proposatzea; arlo honetan interesgarriak izan daitezkeen proposamenak aurkeztea; kontsumoaren arloan eskumenak dituzten Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioko organoei aholkua ematea; administrazio publiko eskudunei informazioa eskatzea kontsumitzaile eta erabiltzaileengan eragina duten interes orokorreko edo sektorialeko gaiei buruz; azterlan espezifikoak egitea produktu eta zerbitzuen kontsumo, merkatu eta hornikuntzari buruz; eta, azkenik, urteroko txostena egitea kontsumoaren arloko jarduera, politika orokorra eta, hala badagokio, Euskal Autonomia Erkidegoko administrazio publikoei zuzendutako iradokizunak jasotzeko.

El artículo 36 de la citada Ley 6/2003 asigna a dicha Comisión las siguientes funciones: la consulta en el procedimiento de elaboración de las disposiciones de carácter general dictadas en desarrollo de la propia ley y cuando afecten a los intereses de las personas consumidoras y usuarias; la propuesta de los miembros que han de participar en los órganos y entidades de ámbito autonómico en los que deban estar representadas las personas consumidoras y usuarias; la formulación de cuantas propuestas sean consideradas de interés en la materia; el asesoramiento a los órganos de la administración autonómica con competencias en materia de consumo; así como la solicitud de información a las administraciones públicas sobre materias de interés general o sectorial que afecten a las personas consumidoras y usuarias; y la realización de estudios específicos sobre consumo, mercados y abastecimiento de productos y servicios; finalmente, la elaboración anual de un informe sobre la actividad, política global en materia de consumo y, en su caso, sugerencias a las Administraciones públicas de Euskadi en el ámbito de su competencia.

Aipatu 36. artikuluaren 3. apartatuan xedatzen denez, Euskadiko Kontsumoko Kontsulta Batzordea osatuko dute gizarteko, lan-munduko eta ekonomiako interesen ordezkariek, kontsumoko sektoreari lotutako administrazio publikoen ordezkariek eta kontsumitzaileen eta erabiltzaileen elkarteetako ordezkariek; halaber xedatzen da erregelamenduz ezarriko dela Euskadiko Kontsumoko Kontsulta Batzordearen osaera eta funtzionamendu-araubidea.

El apartado 3 del citado artículo 36 dispone que la Comisión Consultiva de Consumo de Euskadi se integre por representantes de intereses sociales, profesionales y económicos, representantes de las administraciones públicas vinculadas al sector del consumo y representantes de las asociaciones de personas consumidoras y usuarias; y ordena que al desarrollo reglamentario establecer su composición y régimen de funcionamiento.

Euskadiko Kontsumoko Kontsulta Batzordeari buruzko uztailaren 9ko 231/1985 Dekretua, indarrean baitago egun, Kontsumitzaileen Estatutuari buruzko azaroaren 18ko 10/1981 Legea garatuz eman zen. Lege horren 27. artikuluan ere partaidetza- eta kontsulta-organo bat aurreikusten zen. Euskadiko Kontsumoko Kontsulta Batzordearen osaera 2001ean aldatu zen, maiatzaren 22ko 88/2001 Dekretuaren bidez (88/2001 Dekretua, Euskadiko Kontsumoko Kontsulta Batzordea arautzen duen Dekretua aldatzekoa).

El Decreto 231/1985, de 9 de julio, sobre la Comisión Consultiva de Consumo de Euskadi, vigente en la actualidad, fue dictado en desarrollo de la Ley 10/1981, de 18 de noviembre, sobre el Estatuto del Consumidor, que igualmente preveía en su artículo 27 la existencia del órgano de participación y consulta que nos ocupa. Su composición fue modificada en el año 2001, mediante el Decreto 88/2001, de 22 de mayo, de modificación del Decreto por el que se regula la Comisión Consultiva de Consumo de Euskadi.

Beraz, hiru hamarkada baino gehiago igarota Euskadiko Kontsumoko Kontsulta Batzordea arautzen duen dekretua eman zenetik eta ia hogei urte igarota batzordearen osaera eguneratu zenetik, beharrezkoa da araua egungo inguruabarretara egokitzea, bi ildotan: batetik, batzordearen osaera egokitzea Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Erakundea sortzeari buruzko ekainaren 29ko 9/2007 Legean xedatutakora, eta, bestetik, batzordearen funtzionamendua egokitzea kide anitzeko organoen araubide juridikoaren arloan indarrean den oinarrizko araudira.

Transcurridas, pues, más de tres décadas desde que se dictó el decreto que regula la Comisión Consultiva de Consumo de Euskadi, y casi una veintena de años desde que su composición fue actualizada, se hace necesario adecuar la norma a las circunstancias actuales, en un doble sentido: de un lado, es preciso ajustar su composición a las previsiones contenidas en la Ley 9/2007, de 29 de junio, de creación de Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo, y, de otro, ha de adaptarse su funcionamiento a la normativa básica vigente en materia de régimen jurídico de órganos colegiados.

Horiek horrela, dekretu honek Batzordearen osaera aldatzen du: hamaika kide izatetik zortzi kide izatera. Horren haritik, bi partaidetza kentzen dira: Merkataritza eta Kontsumoko sailburuordearena eta Kontsumoko zuzendariarena, egun horrelako organorik ez dagoenez gero. Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Erakundea sortzeari buruzko ekainaren 29ko 9/2007 Legea onartuta, antolamendua eraldatu zen, eta, ondorioz, erakunde autonomo horri esleitu zitzaizkion Eusko Jaurlaritzan kontsumoaren eskumena zuen organoaren eskumenak eta eginkizunak. Eraldaketa horren ondorioz, Kontsumobideko zuzendaria da kontsulta-organoaren burua.

En este orden de cosas, el presente Decreto modifica la composición de la Comisión, que pasa de once a ocho miembros. En tal sentido, se suprime la participación tanto de la persona titular de la Viceconsejería de Comercio y Consumo como de la Dirección de Consumo, órganos hoy en día inexistentes. La transformación organizativa derivada de la aprobación de Ley 9/2007, de 29 de junio, de creación de Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo, que atribuye a ese organismo autónomo las competencias y funciones correspondientes al órgano del Gobierno Vasco competente en materia de consumo, ha determinado que quien ostente su dirección pase a ocupar la presidencia del órgano consultivo.

Erakunde sindikalen eta familia-elkarteen ordezkaritza ere kentzen da, elkartegintzak pixkanaka izan duen espezializazioa kontuan hartuta. Izan ere, kontsumitzaileen eta erabiltzaileen eskubideak defendatzen ziharduten erakunde sindikalen eta familia-elkarteen jarduerak beste eragile batzuengana hurbilduz joan dira, eta, horiek, kontsumitzaileen elkarte, federazio eta kooperatibek bezala, jarduera horretan baino ez dihardute, eta horiek osaera berrian sartzea (zortzi kidetik lau izanda) nahikotzat jotzen da herritarren interesak defendatzeko, herritarrak kontsumitzaile eta erabiltzaile diren aldetik.

Igualmente, se suprime la representación de las organizaciones sindicales y de las asociaciones familiares, considerando la paulatina especialización que ha experimentado el fenómeno asociativo. En efecto, las actividades de defensa de los derechos de las personas consumidoras y usuarias que venían desempeñando las organizaciones sindicales y familiares se han ido desplazando progresivamente hacia otros agentes que, como las asociaciones, federaciones y cooperativas de personas consumidoras, se dedican a esa actividad en exclusiva, y cuya presencia en la nueva composición –con un total de cuatro miembros sobre ocho– se estima suficiente para representar el interés de la ciudadanía en su condición de consumidora y usuaria.

Azkenik, kontsumo-kooperatiben ordezkaritza eguneratzen da: kontsumo-kooperatiben federazioaren erreferentziaren ordez, Erkide – Euskadiko lan elkartu, irakaskuntza, kontsumo eta kreditu kooperatiben federazioarena jarri da.

Finalmente, se actualiza la representación de las cooperativas de consumo, sustituyendo la referencia a la «Federación de cooperativas de consumo» por la «Federación de cooperativas de trabajo asociado, enseñanza, consumo y crédito de Euskadi – Erkide».

Bestalde, dekretuaren bidez, Batzordearen funtzionatzeko modua kide anitzeko organoen araudira egokitzen da, oinarrizko izaeraz eman baitu Sektore Publikoko Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legeak. Horren haritik, espresuki ahalbidetzen da bilkuren aktak saio berean onartzea, bide elektronikoz, eta, horretaz gainera, aplikazio osagarrizkotzat jotzen dira aipatu oinarrizko arauak kide anitzeko organoen funtzionamendu eta jarduera-araubideari buruz ezarritako gainerako xedapenak.

De otro lado, el decreto adapta el modo de funcionamiento de la Comisión a la nueva regulación de los órganos colegiados dada, con carácter básico, por la Ley 40/2019, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público. En tal sentido, se incorpora expresamente la posibilidad de aprobar las actas de sus sesiones en la misma sesión, a través de medios electrónicos; y se recoge, así mismo, la aplicación supletoria del resto de disposiciones sobre funcionamiento y régimen de actuación de los órganos colegiados que establece la citada norma básica.

Araua argiagoa izateko, kontuan hartuta Batzordearen funtzionamenduan eta osaeran aldaketa handiak egin direla, dekretu berri bat idaztea hobetsi da, aurrekoa indargabetuko duena.

Con objeto de dotar de mayor claridad a la norma, dada la importancia de las modificaciones en la composición y funcionamiento de la Comisión, se ha optado por abordar la redacción de un nuevo decreto, que derogue el anterior.

Dekretu-proiektuak honako hauek ditu: azalpen-zati bat, 10 artikulu, xedapen gehigarri bat, xedapen indargabetzaile bat, eta azken xedapen bi.

El Decreto consta de una parte expositiva, 10 artículos, una disposición adicional, una disposición derogatoria y dos finales.

1. artikuluan xedatzen denez, Batzordea Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Erakundeari atxikita geratuko da; 2. artikuluan, Batzordeko kide nor izango den ezartzen da, gorago esandakoaren arabera; 3. artikuluan, idazkaritzaren funtzioak arautzen dira; 4. artikuluan, egokitzat jotzen denean bilkuretara beste pertsona batzuk joatea aurreikusten da; 5. artikuluan, deialdiak arautzen dira, eta 6. artikuluan, eratzeko eta erabakiak hartzeko zer quorum behar den arautzen da; 7. artikuluan, bide ematen da xedapen orokorrei buruzko txostena aldekotzat jotzeko, batzordeko kideei kontsulta-eskaera bat egin eta haietako batek ere ez duenean alegaziorik aurkezten ez eta horretarako deialdia eskatzen ere; 8. artikuluan, aktak nola egin arautzen da; 9. artikuluan, Batzordearen egoitza, eta 10. artikuluan, azkenik, kendu egiten da Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Erakundeak bilkuretara joateagatiko dietak edo kalte-ordainak ordaindu beharra.

El artículo 1 dispone que la Comisión queda adscrita a Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo; el artículo 2 establece quiénes son sus miembros, de conformidad con lo señalado más arriba; el artículo 3 regula las funciones de secretaría; el artículo 4 prevé la asistencia a sus sesiones de otras personas, cuando se estime conveniente; el artículo 5 regula las convocatorias; y el artículo 6 el quórum necesario para la válida constitución y adopción de acuerdos; el artículo 7 permite entender el sentido favorable del informe sobre disposiciones de carácter general, cuando, habiéndose trasladado la petición de consulta a los miembros de la Comisión, ninguno de ellos haya presentado alegaciones ni solicitado su convocatoria a tal efecto; el artículo 8 regula la confección de las actas; el artículo 9, la sede de la Comisión y el artículo 10 finalmente excluye el devengo de dietas o indemnizaciones a cargo de Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo, por razón de la asistencia a sus sesiones.

Artikuluen osagarri, xedapen indargabetzaile bat eta azken xedapen bi daude: zer araudi osagarri aplikatu behar den eta dekretua indarrean noiz sartzen den jasotzen da, hurrenez hurren.

El articulado se completa con una disposición derogatoria y dos disposiciones finales, las cuales, respectivamente, contemplan la normativa supletoria de aplicación y la entrada en vigor del decreto.

Dekretu hau tramitatzerakoan nahitaezko txostenak egin dira, honako hauek betetzeko: batetik, Euskal Autonomia Erkidegoko Emakumeen eta Gizonen Berdintasunari buruzko otsailaren 18ko 4/2005 Legea eta, bestetik, Gobernu Kontseiluak 2012ko abuztuaren 21ean hartutako erabakiaz onartutako Jarraibideak, Genero-inpaktuaren aurretiazko ebaluazioa egiteko eta emakumeen eta gizonen arteko desberdintasuna ezabatzeko eta berdintasuna sustatzeko neurriak hartzekoak.

En la tramitación de este Decreto se han emitido los informes preceptivos, en aplicación de lo dispuesto en la Ley 4/2005, de 18 de febrero, para la Igualdad de Mujeres y Hombres de la Comunidad Autónoma del País Vasco, y en el Acuerdo del Consejo de Gobierno, de 21 de agosto de 2012, por el que se aprueban las directrices sobre la realización de la evaluación previa del impacto en función del género y la incorporación de medidas para eliminar desigualdades y promover la igualdad de mujeres y hombres.

Ondorioz, Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoarekin bat etorriz eta Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuak proposatuta, Gobernu Kontseiluak 2019ko abenduaren 17an egindako bilkuran eztabaidatu eta onartu ondoren, hau

En su virtud, de acuerdo con la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi, a propuesta de la Consejera de Turismo, Comercio y Consumo, previa deliberación y aprobación del Consejo de Gobierno en su sesión celebrada el día 17 de diciembre de 2019,

XEDATZEN DUT:
DISPONGO:

1. artikulua.– Atxikipena.

Artículo 1.– Adscripción.

Euskadiko Kontsumoko Kontsulta Batzordea kontsulta-, aholku-, partaidetza- eta administrazioen arteko koordinazio-organoa da, eta lankidetza sustatzen du kontsumoan diharduten gizarte-eragileen artean eta kontsumitzaileen eta erabiltzaileen eskubideak babesteaz arduratzen diren administrazio publikoen artean, kontsumitzaile-erabiltzaileek babes handiagoa izan dezaten Euskal Autonomia Erkidegoaren eremuan. Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuari atxikitzen zaio, baina bere egitura hierarkikoan sartu gabe.

La Comisión Consultiva de Consumo de Euskadi es un órgano consultivo, asesor, de participación y de coordinación interadministrativa, de fomento de la colaboración entre los agentes sociales involucrados en el consumo y con las distintas Administraciones públicas que ejercen la tutela de los derechos de las personas consumidoras y usuarias, a fin de elevar su nivel de protección en el ámbito de la Comunidad Autónoma de Euskadi. Se adscribe a Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo, aunque sin integrarse en su estructura jerárquica.

2. artikulua.– Euskadiko Kontsumoko Kontsulta Batzordearen osaera.

Artículo 2.– Composición de la Comisión Consultiva de Consumo de Euskadi.

1.– Euskadiko Kontsumoko Kontsulta Batzordea osatzerakoan, ahalegina egingo da emakumeen eta gizonen presentzia orekatua izan dadin, guztiek ere trebakuntza, gaitasun eta prestakuntza egokia dutela.

1.– En la composición de la Comisión Consultiva de Consumo de Euskadi se procurará que exista una presencia equilibrada de mujeres y hombres con capacitación, competencia y preparación adecuada.

2.– Hauek izango dira Euskadiko Kontsumoko Kontsulta Batzordeko kide:

2.– Tendrán la condición de miembro de la Comisión Consultiva de Consumo de Euskadi las siguientes personas:

a) Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuko zuzendaria; lehendakari izango da.

a) La Directora o Director de Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo, que ostentará la presidencia.

b) Hiru pertsona, Euskadiko kontsumitzaile eta erabiltzaileen elkarteen Erregistroan inskribatuta daudenen artean ordezkaritzarik handiena duten kontsumitzaileen eta erabiltzaileen elkarteek edo horien federazioek izendatuta. Horiek bi urteka izendatuko dira, elkarteen artean adostuta. Adostasunik ezean, Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuak izendatuko ditu, ordezkagarritasun eta partaidetza irizpideak kontuan hartuta.

b) Tres personas designadas por las asociaciones de personas consumidoras y usuarias o sus federaciones, que tengan mayor representación de entre las inscritas en el Registro de asociaciones de personas consumidoras y usuarias de Euskadi. Su nombramiento se hará, por períodos de dos años, mediante acuerdo entre las propias asociaciones. En defecto de acuerdo, serán designadas por Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo, atendiendo a criterios de representatividad y participación.

c) Euskadiko Kontsumoko Kooperatiben ordezkari bat, Erkide – Euskadiko Lan Elkarteen, Irakaskuntza, Kontsumo eta Kreditu Kooperatiben Federazioak izendatuta.

c) Una persona representante de las cooperativas de consumo de Euskadi, designada por la Federación de cooperativas de trabajo asociado, enseñanza, consumo y crédito de Euskadi – Erkide.

d) Kontsumitzaileari arreta emateko udal- edo eskualde-zerbitzuak dauzkaten EAEko udalerrietako bi ordezkari, Eudel – Euskadiko Udalen Elkarteak izendatuta.

d) Dos representantes de ayuntamientos vascos que tengan servicios municipales o comarcales de atención a las personas consumidoras designados por la Asociación de municipios vascos (Eudel).

e) Euskadiko Merkataritza, Industria eta Nabigazioko Ganberek elkarrekin izendatutako kide bat.

e) Una persona designada conjuntamente por las cámaras de comercio, industria y navegación del País Vasco.

3.– Ordezkoak izendatuko dira artikulu honen 2. apartatuko b) letratik e) letrara bitartean aipatutako kideentzat.

3.– Se designarán titulares y suplentes de las personas señaladas en las letras b) a e) del apartado 2 del presente artículo.

4.– Ezertan eragotzi gabe eratzeko bete beharreko baldintzak, Euskadiko Kontsumoko Kontsulta Batzordean ordezkaritza duten entitateek Euskal Autonomia Erkidegoko eremuan jardun beharko dute esklusiboki edo nagusiki.

4.– Sin perjuicio de los requisitos necesarios para su constitución, las entidades representadas en la Comisión Consultiva de Consumo de Euskadi deberán actuar exclusiva o fundamentalmente en el ámbito de la Comunidad Autónoma Vasca.

3. artikulua.– Batzordeko Idazkaritza.

Artículo 3.– Secretaría de la Comisión.

1.– Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutura atxikitako funtzionario batek egingo ditu Batzordeko idazkari-lanak, Zuzendaritzak izendatuta.

1.– Las funciones de secretaría de la Comisión serán realizadas por la persona funcionaria adscrita a Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo que designe la dirección.

2.– Batzordeko idazkariak, bilkuretara joaten denean, ahotsa izango du, baina botorik ez.

2.– El secretario o secretaria de la Comisión asistirá a las sesiones de la misma con voz, pero sin voto.

4. artikulua.– Bilkuretara beste pertsona batzuk joatea.

Artículo 4.– Comparecencia de otras personas.

Batzordera egokitzat jotzen diren bezainbeste pertsona joan daitezke: kontsumoaren arloan kualifikazio berezia dutenak edo Batzordeak aztertu beharreko gai zehatz bati buruzko ezagutza dutenak, hain zuzen ere.

Podrán comparecer ante la Comisión cuantas personas se estime conveniente por su particular cualificación en materia de consumo o por su especial conocimiento en relación con un asunto que la Comisión haya de conocer.

5. artikulua.– Deialdia.

Artículo 5.– Convocatoria.

1.– Lehendakariak egingo du bilkuretarako deia, bere ekimenez edo lau batzordekidek eskatuta.

1.– La convocatoria de las sesiones corresponderá a la presidencia por propia iniciativa o a solicitud de cuatro de los miembros de la Comisión.

2.– Deialdia gutxienez zazpi egun baliodun lehenago jakinarazi behar zaie batzordekideei, premiazko kasuetan salbu.

2.– La convocatoria deberá notificarse a las personas miembros de la Comisión con una antelación mínima de siete días hábiles, salvo en los casos de urgencia.

Deialdiarekin batera, bilkuraren gai-zerrenda bidali behar da.

A la convocatoria deberá acompañarse el orden del día de la sesión.

3.– Gai-zerrenda lehendakariak ezarriko du, eta horretarako, batzordekideen eskaerak hartuko ditu kontuan, baldin eta garaiz egin badira.

3.– El orden del día se fijará por la presidencia teniendo en cuenta, en su caso, las peticiones de sus miembros formuladas con suficiente antelación.

6. artikulua.– Eratzeko eta erabakiak hartzeko quoruma.

Artículo 6.– Quórum de constitución y de adopción de acuerdos.

1.– Batzordea balioz eratzeko, Batzordeko bost kide agertu behar dira.

1.– Para la válida constitución de la Comisión será necesario que acudan cinco de sus miembros.

2.– Bigarren deialdian, lehenengoa baino ordu erdi geroago egingo baita, Batzordea balioz eratuko da baldin eta lau kide badaude.

2.– En segunda convocatoria, que se señalará para media hora más tarde que la primera, la Comisión quedará constituida válidamente, siempre que se hallen presentes cuatro de sus miembros.

3.– Edonola ere, balioz eratzeko, batzordeko lehendakaria eta idazkaria egon beharko dira.

3.– En todo caso, para su válida constitución, entre las personas presentes, deberán encontrarse las que ostenten la presidencia y la secretaría de la Comisión.

4.– Halaber, Batzordea balioz eratuta geratuko da, aldez aurretik deialdia egin beharrik gabe, baldin eta idazkaria eta kide guztiak badaude eta hala erabakitzen badute aho batez.

4.– Así mismo, la Comisión quedará válidamente constituida, sin necesidad de convocatoria previa, cuando se hallen presentes la persona que ostente la secretaría y todos los miembros, y así lo acuerden por unanimidad.

5.– Erabakiak gehiengoz hartuko dira; berdinketak, berriz, lehendakariaren botoaz ebatziko dira.

5.– Los acuerdos se adoptarán por mayoría y dirimirá los empates el voto de la presidenta o presidente.

6.– Ezingo da gai bati buruz erabakirik hartu gai-zerrendan jasota ez badago, salbu eta batzordekide guztiak presente badaude eta gaia premiazkotzat jotzen badute gehiengoaren aldeko botoz.

6.– No podrá ser objeto de acuerdo ningún asunto que no figure en el orden del día, salvo que estén presentes todos los miembros de la Comisión y el asunto sea declarado de urgencia por el voto favorable de la mayoría.

7. artikulua.– Xedapen orokorrei buruzko txostenak egitea.

Artículo 7.– Emisión de informes sobre disposiciones de carácter general.

1.– Batzordeari xedapen orokor bat kontsultatzen bazaio, txostena aldekoa dela joko da hogei egun natural igaro badira txostena eskatu zenetik eta Batzordeak ezer adierazi ez badu, eta, betiere, betekizun bi hauek konplitzen badira: lehendakariak kontsulta-eskaera bere kideei helarazi izana, aipatu epearen lehen hiru egunetan, eta kide horietako batek ere alegaziorik aurkeztu ez izana eta Batzorderako deia berariaz eskatu ez izana txosten hori egiteko.

1.– Cuando se someta a consulta de la Comisión una disposición de carácter general, se entenderá que aquella ha informado favorablemente si transcurren veinte días naturales desde la solicitud de informe, sin que la Comisión se haya pronunciado expresamente, siempre que concurran los dos siguientes requisitos: que la presidencia haya trasladado la petición de consulta a sus miembros, en los primeros tres días de dicho plazo, y que ninguno de ellos haya remitido alegaciones ni solicitado expresamente la convocatoria de la Comisión al efecto de emitir dicho informe.

2.– Aurreko paragrafoan aurreikusitako ondorioetarako, Batzordeko idazkariak aipatutako inguruabarrak egiaztatzen dituen agiri bat bidaliko dio kontsultaren eskatzaileari.

2.– A los efectos previstos en el apartado anterior, la secretaría de la Comisión remitirá al solicitante de la consulta un documento acreditativo de las circunstancias señaladas.

8. artikulua.– Aktak.

Artículo 8.– Actas.

1.– Bilkura bakoitzaren akta egingo da, honako hauek adierazita: bertaratuak; bilkuraren eguna, ordua eta iraupena; eztabaidagai nagusiak; bozketa-moduak eta emaitzak, eta erabakien edukia.

1.– De cada sesión se levantará acta, con indicación de asistentes, hora, fecha y duración de la sesión y los puntos principales de deliberación, forma y resultados de la votación y el contenido de los acuerdos.

2.– Aktak idazkariak egingo ditu, lehendakariaren oniritziarekin, eta bilkura berean edo hurrengoan onar daitezke. Horretarako, testua bidaliko zaie batzordekideei, modu elektronikoz, ados daudela edo eragozpenen bat dutela adieraz dezaten, bide bera erabilita. Ados badaude, akta bilkuran bertan onartu dela joko da.

2.– Las actas se elaborarán por quien ostente la secretaría con el visto bueno del presidente o presidenta y podrán aprobarse en la misma sesión o en la inmediata siguiente. A tal efecto, el texto se remitirá a los miembros de la Comisión a través de medios electrónicos, con objeto de que estos puedan manifestar por los mismos medios su conformidad o los reparos que consideren oportunos. En caso de conformidad, se considerará que el acta ha sido aprobada en la misma sesión.

3.– Batzordeko kideek aukera izango dute aktan jasota uzteko bai hartutako erabakiaren aurkako botoa, bai aurkako botoa justifikatzeko arrazoiak.

3.– Los miembros de la Comisión podrán hacer constar en el acta su voto contrario al acuerdo adoptado y los motivos que lo justifiquen.

4.– Kontsumoko Kontsulta Batzordeak txostenak edo proposamenak egiten badizkie Administrazioko beste organo batzuei edo beste hirugarren batzuei, kideek boto partikularrak eman ditzakete, zeinak aktan jasoko baitira.

4.– Cuando la Comisión Consultiva de Consumo emita informes o propuestas a otros órganos de la administración o a terceros, sus miembros podrán formular votos particulares, que se harán constar en el acta.

9. artikulua.– Egoitza.

Artículo 9.– Sede.

Euskadiko Kontsumoko Kontsulta Batzordearen egoitza Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuarena izango da.

La sede de la Comisión Consultiva de Consumo de Euskadi será la de Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo.

10. artikulua.– Dietak edo kalte-ordainak.

Artículo 10.– Dietas o indemnizaciones.

Kontsumoko Kontsulta Batzordearen bilkuretara joateak ez du eskubiderik emango kalte-ordain edo dietak jasotzeko Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuaren kontura.

La asistencia a las sesiones de la Comisión Consultiva de Consumo no dará derecho a percibir indemnización ni dieta a cargo de Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo.

XEDAPEN GEHIGARRIA.– Emakumeen eta gizonen berdintasuna.
DISPOSICIÓN ADICIONAL.– Igualdad de mujeres y hombres.

Emakumeen eta Gizonen Berdintasunari buruzko otsailaren 18ko 4/2005 Legearen 16. artikuluaren xedatutakoa betez, Kontsumoko Kontsulta Batzordeak bere funtzioen eremuan azterlanak eta txostenak egiten dituenean, sexuaren aldagaia sartu beharko du datuak batzerakoan, datu horiek gero bereizita bildu eta ustiatu ahal izateko.

En cumplimiento de lo dispuesto por el artículo 16 de la Ley 4/2005, de 18 de febrero, para la Igualdad de Mujeres y Hombres, cuando la Comisión Consultiva de Consumo elabore estudios e informes, en el ámbito de sus funciones, deberá incluir la variable sexo en la recogida de datos, de modo que permita su recopilación y explotación posterior de forma desagregada.

XEDAPEN INDARGABETZAILEA.– Arauak indargabetzea.
DISPOSICIÓN DEROGATORIA.– Derogación normativa.

Indargabetuta geratzen dira uztailaren 9ko 231/1985 Dekretua, Kontsumoko Kontsulta Batzordearena, eta dekretu honetan xedatutakoaren kontrakoa den beste edozein xedapen.

Queda derogado el Decreto 231/1985, de 9 de julio, sobre la Comisión Consultiva de Consumo, y cualquier otra disposición que se oponga a lo dispuesto en el presente Decreto.

AZKEN XEDAPENETAKO LEHENENGOA.– Araudi osagarria.
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA.– Normativa supletoria.

Dekretu honetan xedatu ez den guztirako, Euskadiko Kontsumoko Kontsulta Batzordeari Sektore Publikoko Araubide Juridikoari buruzko urriaren 1eko 40/2015 Legeko xedapenak aplikatuko zaizkio, kide anitzeko organoen funtzionamendu eta jarduera-araubideari dagokionez.

En lo no previsto en este decreto, serán de aplicación a la Comisión Consultiva de Consumo de Euskadi las disposiciones contenidas en la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público, sobre funcionamiento y régimen de actuación de los órganos colegiados.

AZKEN XEDAPENETAKO BIGARRENA.– Indarrean jartzea.
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA.– Entrada en vigor.

Dekretu honek Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera izango ditu ondorioak.

El presente Decreto surtirá efectos el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteizen, 2019ko abenduaren 17an.

Dado en Vitoria-Gasteiz, a 17 de diciembre de 2019.

Lehendakaria,

El Lehendakari,

IÑIGO URKULLU RENTERIA.

IÑIGO URKULLU RENTERIA.

Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburua,

La Consejera de Turismo, Comercio y Consumo,

SONIA PÉREZ EZQUERRA.

SONIA PÉREZ EZQUERRA.


Azterketa dokumentala


Análisis documental