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Boletin Oficial del País Vasco

237. zk., 2019ko abenduaren 13a, ostirala

N.º 237, viernes 13 de diciembre de 2019


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
5712
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EBAZPENA, 2019ko azaroaren 18koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Bilboko Iturrigorri eta Peñascal auzoetako Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren Aldaketari buruzko ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 18 de noviembre de 2019, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula informe ambiental estratégico de la Modificación del Plan General de Ordenación Urbana de Bilbao en los barrios de Iturrigorri y El Peñascal.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2019ko ekainaren 10ean, Bilboko Udalak ingurumen-organoari eskaera egin zion Bilboko Iturrigorri eta Peñascal auzoetako Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren Aldaketari dagokion ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura izapidetzen hasteko, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoaren arabera. Eskaerarekin batera, zenbait agiri aurkeztu ziren, hala nola Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan xedatutako edukia zuena.

Con fecha 10 de junio de 2019, el Ayuntamiento de Bilbao completó ante el órgano ambiental la solicitud para el inicio de la tramitación del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada de la Modificación del Plan General de Ordenación Urbana de Bilbao en los barrios de Iturrigorri y El Peñascal, en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y de un documento ambiental estratégico con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikulua betetzeko, 2019ko irailaren 5ean, eraginpeko administrazio publikoei eta interesdunei kontsulta egiteko izapideari ekin zion Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak, eta egoki iritzitako oharrak egiteko eskatu zien, ingurumen-organo horrek ingurumen-txosten estrategikoa egin zezan ohar horiek oinarritzat hartuta. Zehazki, kontsulta egin zitzaien Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritzari eta Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritzari, Uraren Euskal Agentziari, Ihoberi, Bizkaiko Foru Aldundiko Kultura Zuzendaritza Nagusiari eta Azpiegitura eta Lurralde Garapeneko Zuzendaritza Nagusiari, Ekologistak Martxan elkarteari eta Eguzki, Eguzkizaleak elkarteari. Era berean, Bilboko Udalari izapidea hasiko zela jakinarazi zitzaion.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, con fecha 5 de septiembre de 2019, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, solicitando que realizaran las observaciones que consideraran oportunas y que pudieran servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental, del correspondiente informe ambiental estratégico. En concreto se consultó a la Dirección de Patrimonio Cultural y a la Dirección de Salud Pública y Adicciones, ambas del Gobierno Vasco, a la Agencia Vasca del Agua, a IHOBE, a la Dirección General de Cultura y a la Dirección General de Infraestructuras y Desarrollo Territorial, las dos de la Diputación Foral de Bizkaia, a Ekologistak Martxan Bizkaia y a Eguzki. Recreativa «Eguzkizaleak». Del mismo modo, se informó al Ayuntamiento de Bilbao del inicio del trámite.

Halaber, espedientean jasotzen den dokumentazioa eskuragarri ipini zen Ingurumen, Eusko Jaurlaritzaren Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdun orok egoki iritzitako ingurumen-arloko oharrak egiteko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco para que cualquier persona interesada pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritako epea amaituta, administrazio publikoei eta interesdunei egindako kontsulten izapidean jasotako erantzunen emaitzak espedientean sartu dira.

Finalizado el plazo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se han recibido respuestas en el trámite de consultas a las administraciones públicas y a las personas interesadas con el resultado que obra en el expediente.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, haren helburua da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen planen, programen eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Autonomia Erkidegoko ingurumena babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, beste helburu batzuen artean, plangintza-prozesuaren lehen faseetan ingurumenaren gaineko ondorioen analisia txertatzea, aukerarik egokienak hautatzeko, jardueren metatze- eta sinergia-efektuak aintzat hartuta.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente, teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluaren kasuetan sartzen da Bilboko Iturrigorri eta Peñascal auzoetako Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren Aldaketa (aurrerantzean, plana). Lege horretan aurreikusten da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasa behar diren planak eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo plan edo programen gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharra, haiek ingurumenaren gaineko eragin nabarmenak ekar litzaketelako. Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean arautzen da, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

La Modificación del Plan General de Ordenación Urbana de Bilbao en los barrios de Iturrigorri y El Peñascal, (en adelante el Plan), se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente. El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Dokumentazio teknikoa eta Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak aztertuta, eta ikusirik hasierako dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak –eskumena duen organoa baita otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera–. Txostenak Planaren proposamenean ingurumen-arloko alderdiak sartzearen alde egiten du, eta Plana aplikatzearen ondorio adierazgarrien gaineko iritzia ematen, baita ingurumen-ondorioetarako soilik sartu behar diren azken zehaztapenen inguruan ere.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Hauek guztiak aztertu dira: 3/1998 Lege Orokorra, otsailaren 27koa, Euskal Herriko Ingurugiroa Babestekoa; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoari buruzkoa, eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección de Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Bilboko Iturrigorri eta Peñascal auzoetako Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren Aldaketaren ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea, Bilboko Udalak sustatuta, jarraian zehaztutako baldintzetan:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico de la Modificación del Plan General de Ordenación Urbana de Bilbao en los barrios de Iturrigorri y El Peñascal, promovida por el Ayuntamiento de Bilbao, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del plan: objetivos y actuaciones.

Planaren eremua egungo 734. Banaketa Eremua da, eta tratamendu desberdineko bi hiri-lurzoruko eremu zehazten dira: Iturrigorri eta Peñascal.

El ámbito del Plan coincide con la delimitación de la actual Área de Reparto 734, en la que se definen dos áreas de suelo urbano con tratamiento diferente: Iturrigorri y Peñascal.

Iturrigorri auzoan berritze-eragiketak egin dira; kontserbazio-egoera txarrean zeuden eraikinak eraitsi dira, eta hiri-irisgarritasun beharrezkoa eskuratu du. Hiri-berroneratzea amaitzeko, 743.01 exekuzio-unitatearen kudeatuko da.

El barrio de Iturrigorri ha sido objeto de operaciones de renovación, mediante el derribo de edificios en mal estado de conservación y que le han dotado de la accesibilidad urbana necesaria. La transformación de regeneración urbana concluirá con la gestión de la Unidad de Ejecución 743.01, que está en vías de desarrollo.

Kontrara, Peñascal auzoan ez dira konpondu hiri-irisgarritasuneko arazoak. Hala, eremua berrantolatzea beharrezkoa da, etxebizitzak guztiak irisgarriak izateko. Horretarako, bide berriak eraiki eta eraikin zaharkituak eraitsiko dira. Helburu horrekin zehaztu da Peñascal Antolamendu Geroratuko Eremua.

Por el contrario, en el barrio del Peñascal no están resueltos los problemas de accesibilidad urbana, por lo que se precisa una reordenación del ámbito que garantice la accesibilidad a todas las viviendas mediante la ejecución de nuevos viales y el derribo de edificaciones obsoletas. Con este objetivo se define el Área de Ordenación Remitida de El Peñascal.

Bi eremuen erabilera bereizgarria etxebizitza-erabilera da, eraikin irekiko etxebizitza kolektibo motakoa. Irabazi-asmoko erabilera tertziarioak ere baimentzen dira, non eta ez diren merkataritza-guneak. Gainera, zuzkidura-erabilera publiko guztiak baimenduko dira.

El uso característico, de las dos áreas es el residencial, de vivienda colectiva de edificación abierta. Se permiten otros usos como el terciario lucrativo, con la excepción de centros comerciales. Además, se permiten todos los usos dotacionales públicos.

Plan Orokorraren aldaketaren helburua da etxebizitza-erabilerako hiri-eraikigarritasuna aldatzea Peñascalen eta Iturrigorrin. Iturrigorrin, 1.577 m2-koa da hazkundea, eta Peñascalen 10.939 m2-koa. Hiri-lurzoruaren mugak, aldiz, ez dira aldatuko, indarrean dagoen plan orokorrekoei eutsita. Eraikigarritasun-hazkundea dela eta, berdeguneetarako eta espazio libreetarako zuzkidura publikoei eta zuzkidura-bizitokiei lurzoru-azalera handiagoa eskaini behar zaie Hala, Peñascal eremuan, 2.550 m2 bideratuko dira espazio libreen sistema orokorrera, eta 2.188 m2 espazio libreen tokiko sistemara.

El objeto de la presente modificación del Plan General es modificar la edificabilidad urbanística para el uso de vivienda, tanto en el área Peñascal como en Iturrigorri. En Iturrigorri se produce un incremento de 1.577 m2 de edificabilidad y en Peñascal el aumento alcanza los 10.939 m2, mientras que la delimitación del suelo urbano no se modifica, se mantiene conforme al Plan General vigente. Este aumento de edificabilidad requiere la previsión de mayor superficie de terrenos destinados a dotaciones públicas de zonas verdes y espacios libres y de alojamientos dotacionales. Así en el área Peñascal se asignan 2.550 m2 al sistema general de espacios libres y 2.188 m2 al sistema local de espacios libres.

Iturrigorrin, 747 m2-ko eremu bat espazio libreetarako tokiko sistema gisa kalifikatuko da, pilota-lekuaren alboko tokiko sistema ordezteko. Azken hori, sistema orokorreko eremu gisa kalifikatuko da.

En Iturrigorri se califica una nueva como sistema local de espacios libres una superficie de 747 m2, que sustituye al sistema local localizado junto al frontón que se califica a su vez como sistema general.

Planak irizpide eta helburu hauek ditu eremuan-eremuan:

Los criterios y objetivos del Plan para estas dos áreas consisten en:

Peñascal eremua

Área de Peñascal.

Antolamendu geroratuko hiri-lurzoruko eremua, Hiri Antolamenduko Plan Berezi bidez garatzekoa, 77.130 m2-ko azalerakoa. Plan bereziaren barnean, ekintza hauek gauzatuko dira:

Área de suelo urbano de ordenación remitida para su desarrollo mediante un Plan Especial de Ordenación Urbana, con una superficie de 77.130 m2. Las acciones a definir mediante el desarrollo del Plan Especial serán los siguientes:

– Errepide berriak eraikitzea, ibilgailuz iritsi ahal izateko egun irisgarriak ez diren eraikinetara.

– Ejecución de nuevos viales que posibiliten la accesibilidad rodada a edificios que actualmente carecen de ella.

– Irisgarritasun ezak erasandako eraikinak ordeztea. Plana aurreikusten duenaren arabera, 238 etxebizitza eraitsiko dira.

– Sustitución de los edificios afectados por la falta de accesibilidad. El Plan prevé la demolición de 238 viviendas.

– Eraikin berriak sortzea (195 etxebizitza berri), auzoan behar diren birkokatzeetarako.

– Creación de nuevos edificios (195 nuevas viviendas) destinados a albergar los realojos necesarios en el barrio.

– Hiri-berritzeko eragiketentzako eragozpen ez diren eraikin irisgarriei eustea.

– Conservación de los edificios con accesibilidad que no impidan el correcto desarrollo de las operaciones de renovación urbana.

Iturrigorri eremua.

Área de Iturrigorri.

Hiri-lurzoru finkatu motakoa da, 734.01 exekuzio-unitateko lurzorua izan ezik; eraldaketa-prozesuan dago egun, eta kudeaketa amaitu bitartean, egin nahi den antolamendua erabat gauzatu bitartean, hiri-lurzoru finkatugabe motakoa izango da. Iturrigorri eremuaren azalera, guztira, 64.204 m2-koa da. Eremu horretan, planak egiturazko antolamendua eta antolamendu xehatua ezartzen ditu, eraikinen eta urbanizazioaren lerrokadurak eta sestra-mailak zehaztuta.

Se categoriza el suelo como urbano consolidado, a excepción del suelo delimitado por la Unidad de Ejecución 734.01 que actualmente está en proceso de transformación y que, hasta que finalice su gestión con la completa ejecución de la ordenación prevista, se categoriza como suelo urbano no consolidado. La superficie total del Área de Iturrigorri es de 64.204 m2. En esta área, el Plan establece tanto la ordenación estructural como la pormenorizada, definiendo las alineaciones y rasantes de la edificación y la urbanización.

Antolamenduaren helburuak hauek dira:

Los objetivos de la ordenación son:

– Egungo hirigintza-garapena finkatzea.

– Consolidación del desarrollo urbanístico existente.

– Eraikin zaharkituei eta irisgarritasun gabekoei loturiko hiri-berroneratzea, 734.01 EU kudeatuta (Iturrigorri eta Gardeazabal auzoetarako Plan Bereziaren Aldaketaren arabera –2010eko urtarrilaren 28an onartua–, 734. banaketa-eremua).

– Regeneración urbana asociada al derribo de edificaciones obsoletas y sin accesibilidad mediante la gestión de la UE 734.01 (delimitada según «Modificación de Plan General en el Área de Reparto 734 en los barrios de Iturrigorri y Gardeazabal» aprobada el 28 de enero de 2010).

Egungo eraikinen multzoari loturiko eremuko eraikigarritasuna finkatuko da, hauekin osatuta:

Se consolida la edificabilidad en el área, asociada al conjunto de las edificaciones existentes, complementada con:

– Emandako udal-lizentzien eta garatzen edo gauzatzen ari diren udal-lizentzien xedeko eraikuntza-proiektuen multzoan aurreikusten den eraikigarritasuna, eta bizitoki-garapen berriena edo 734.01 EUren plan orokorrean jada xedatu hedapenena.

– La edificabilidad prevista en el conjunto de los proyectos de edificación objeto de licencias municipales concedidas y que están en proceso de desarrollo y ejecución y la asociada a los nuevos desarrollos residenciales o ampliaciones ya previstas en el Plan General para la UE 734.01.

– Ekipamendu-lurzatietan, egungo eraikigarritasuna baino handiagoa baimentzen da, eta horietako bakoitzean sustatu beharko den xehetasun-azterketan zehaztuko da.

– En las parcelas de equipamiento se autoriza una edificabilidad superior a la existente, que será determinada en el Estudio de Detalle a promover en cada una de ellas.

B) Proposatutako planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira, zehazteko planak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez.

B) Una vez analizadas las características del Plan propuesto y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada ley a fin de determinar si el plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1.– Las características del plan, considerando en particular:

a) Planak zenbateraino ezartzen duen proiektuetarako esparrua: aurkeztutako dokumentazioaren arabera, proposatutako planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapen, ezaugarri, neurri edo funtzionamenduari dagokionez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legerian zerrendatutako kategorietako baten batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el plan establece un marco para proyectos: a la vista de la documentación presentada, el Plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Zer neurritan eragiten duen Planak beste plan edo programa batzuetan, baita hierarkizatuta daudenetan ere: plan honek ez du aipatzeko moduko ingurumen-ondoriorik izango beste plan edo programa batzuetan.

b) La medida en que el plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: el plan no causará efecto sobre otros planes o programas que, desde el punto de vista ambiental, sea reseñable.

c) Plana zenbateraino den egokia ingurumen-arloko alderdiak txertatzeko, betiere garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin: planaren helburua da Iturrigorri auzoko hiri-berroneratzearen prozesua burutu eta Peñascal auzora hedatzea. Plana garatuta, kalitatea hobetuko da egun oso narriatuta dagoen hiri-eremu horretan. Halaber, lurzoru naturalak artifizialtzearen aldean, lurzoru jada antropizatuak erabiltzea hobetsiko da. Planak honako hauek bultzatzen ditu: eraikingintza eta eraikuntza efizienteena baliabideen erabilera eta kudeaketan eta oinezkoen irisgarritasun-baldintzen sustapena eta hobekuntza.

c) La pertinencia del plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible: el Plan tiene por objeto completar el proceso de regeneración urbana en el barrio de Iturrigorri y extenderlo al barrio del Peñascal. El resultado del desarrollo de este Plan supondrá una mejora en la calidad de una zona urbana que en la actualidad presenta un alto grado de deterioro. Se priorizará, asimismo, la reutilización de suelos antropizados frente a artificializar suelos naturales. El Plan favorece la implantación de edificación y construcción más eficiente en el uso y gestión de recursos, así como la promoción y mejora de las condiciones de accesibilidad peatonal.

Hori dela eta, planaren xedea egokia dela irizten da garapen jasangarria sustatzen duten ingurumen-kontsiderazioak integratzeko.

Por todo ello, se considera que el objeto del Plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promuevan un desarrollo sostenible.

d) Planarekin lotutako ingurumen-arazo adierazgarriak. Ez da hauteman plana gauzatzearen ondoriozko ingurumen-arazo adierazgarririk, betiere, besteak beste, segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, hondakinen kudeaketari, natura-ondareari, paisaiari, kutsadura akustikoari eta urei dagokienez indarrean dagoen araudia betez gauzatzen badira ukitutako eremuarekin lotutako esku-hartzeak eta jarduerak.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el Plan. No se detectan problemas significativos sobre el medio ambiente derivados de la ejecución del Plan, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, gestión de residuos, patrimonio natural, paisaje, contaminación acústica y aguas.

e) Plana egokitzat jotzen da ingurumen-arloko legeria –Europakoa nahiz Espainiakoa– txertatzeko.

e) El plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Eraginen eta erasan daitekeen eremuaren ezaugarriak.

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada.

Plana gauzatu nahi den eremua hiri-lurzorua da erabat. Intereseko leku bakarra dago inguruan, Pagasarriren Babes-plan Berezian jasoa. Inguru horrek, alabaina, ez du planaren zehaztapenen eraginik nozituko.

El ámbito objeto del Plan se corresponde en su totalidad con un suelo urbano. En el entorno se localiza como único lugar de interés la zona recogida en el ámbito del Plan Especial de Protección del Pagasarri, zona que no resulta afectada por las determinaciones del Plan.

Irauten duten elementu natural bakanak eremuko mendi-hegalen gainaldeko harizti solte batzuk dira. Bestela, ez da hauteman ingurumen-balio adierazgarririk. Ez da ezagutzen interes geologikoko punturik, ez ur-punturik, ezta Kantauri Ekialdeko Demarkazio Hidrografikoko Plan Hidrologikoan babestutako eremuen erregistroan jasotako elementurik ere. Lurzoruko akuiferoek oso kutsadura-arrisku txikia dutela iritzi da. Flora eta fauna espezierik, naturagune babesturik, EAEko korridore ekologikoen sareko elementurik eta kultura-ondareko elementurik ere ez dago.

Los únicos elementos naturales que aún se conservan son algunas zonas de robledal en las partes altas de las laderas que conforman el ámbito. Por lo demás, no se han detectado en este ámbito otros valores ambientales relevantes. No consta la presencia de puntos de interés geológico, ni puntos de agua ni otros elementos del registro de zonas protegidas del Plan Hidrológico de la Demarcación Hidrográfica del Cantábrico Oriental. La vulnerabilidad del terreno a la contaminación del acuífero se considera muy baja. Tampoco se presentan coincidencias con especies de flora o fauna catalogadas, espacios naturales protegidos o elementos de la red de corredores ecológicos de la CAPV, ni con elementos del patrimonio cultural.

Ingurumen-arriskuei dagokienez, eremuan ez dago uholde-arriskurik. Planaren eremua bat dator lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak izan dituzten edo dituzten lurzoruen inbentarioko bi kokalekurekin.

En relación con los riesgos ambientales, el ámbito no se localiza en zona inundable. El ámbito del Plan es coincidente con dos emplazamientos incluidos en el Inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo.

Eremuko zarata-iturri nagusiak udal-eskumeneko errepideak dira: Peñascal bidea, Iturrigorri bidea, Armotxa bidea, Gordoniz kalea eta Kareaga estrata.

Los focos de ruido que contribuyen al impacto en el ámbito de estudio son viales de competencia municipal: camino del Peñascal, camino Iturrigorri, camino Armotxa, calle de Gordoniz y estrada Caleros.

Planak barne hartzen duen inpaktu akustikoari buruzko azterlanaren arabera, inpaktu akustikoa hauteman da kanpoaldean. Beraz, Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 36. artikuluak aipatu kalitate akustikoko helburuak ez dira beteko.

El Plan incorpora un estudio de impacto acústico que constata que existen zonas en las que se identifica impacto acústico para el ambiente exterior, lo que supone el incumplimiento de los objetivos de calidad acústica referidos en el artículo 36 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Bilboko Udalak hiri-lurzoru osorako egin eta 2018ko ekainean onartutako Babes Akustiko Bereziko Eremuen (BABE) adierazpenean jasota dago. Azterlan akustikoak BABEan indarrean dagoen zona-plana osatzea proposatzen du, eta Peñascal eremuaren antolamendu xehatua zehazten denean egin beharko den azterlan akustikoaren jarraibideak ere proposatzen ditu. Azkenean hautatu den aukeran lortu diren zarata-mailak zein diren, eraikin sentiberatan aplikatu behar diren isolamendu akustikoko mailak zehaztuko dira, 213/2012 Dekretuaren, urriaren 16koaren, 40. artikuluaren zehaztapenak betetzeko. Horietan jasotzen da eraikinen barnealdean kalitate akustikoko helburuak betetzearen derrigortasuna.

El ámbito se encuentra dentro de la declaración de Zona de Protección Acústica Especial (ZPAE) ya desarrollada por el Ayuntamiento de Bilbao para todo el suelo urbano y que fue aprobada con fecha de junio de 2018. El estudio acústico propone complementar el Plan Zonal vigente existente para la ZPAE, así como las pautas que deben observarse en el correspondiente estudio acústico que deberá elaborarse cuando se defina la ordenación pormenorizada del ámbito del Peñascal. En base a los resultados de los niveles de ruido obtenidos para la alternativa finalmente seleccionada, se determinarían los niveles de aislamiento acústico que son de aplicación en las edificaciones sensibles para cumplir las determinaciones del artículo 40 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, que reflejan la obligatoriedad de cumplimiento de los objetivos de calidad acústica en el interior de las edificaciones.

Eremu ia osoa Bizkaiko foru-errepideen (errepide-azpiegitura nagusiak; kasu honetan, AP-8a) zortasun-eremu akustikoetatik kanpo dago. Bi eremu oso txiki bakarrik geratzen dira aipatu zortasun-eremuen barnean.

Prácticamente la totalidad del ámbito queda fuera de las Zonas de Servidumbre Acústica de las carreteras forales de Bizkaia, que se corresponden con las principales infraestructuras viales (en este caso la AP-8). Únicamente dos pequeñas zonas, con una superficie muy reducida, quedan incluidas en las citadas Zonas de Servidumbre.

Inpaktu nagusiak, a priori, eraikinak eraistearenak lirateke; planaren hasierako aurreikuspenetan, 238 etxebizitza eraitsiko dira, hondakin kopuru handia sortuz. Eraispenak eta eraikin eraikuntza direla kausa, hazi egingo dira emisio atmosferikoak (zarata eta emisio lausoak). Obrak gauzatzeko fasea amaituta, eten egingo dira.

Los impactos más significativos serían, a priori, los relacionados con la demolición de edificios; el Plan en una primera aproximación estima que se derribarán 238 viviendas, lo que supone la generación de una importante cantidad de residuos. Estas demoliciones y la construcción de nuevas edificaciones implicarán un aumento de las emisiones a la atmósfera (ruido y emisiones difusas) los cuales cesarán al finalizar la fase de ejecución de las obras.

Ingurumen-ondorioak baloratuko dira indarrean dagoen HAPOan xedatutako egoerarekin alderatuta. Kontuan izanda hori eta eremuaren gaur egungo egoera, eta Planetik eratortzen diren jarduketen ezaugarriak, eta ingurumen-dokumentu estrategikoan proposatutako neurri prebentibo, babesle eta zuzentzaileak aplikatuta, baita aurrerago zehazten direnak ere, ez da espero jarduketa horiek inpaktu nabarmenik sortuko dutenik ingurumenean.

La valoración de los efectos ambientales debe efectuarse con respecto a la situación prevista en el PGOU vigente. Teniendo en cuenta esto y la situación actual del ámbito, y las características de las actuaciones que se derivan del Plan, y con la aplicación de las medidas preventivas, protectoras y correctoras propuestas en el documento ambiental estratégico y las que más adelante se detallan, no se espera que de dichas actuaciones se vayan a derivar impactos significativos sobre el medio ambiente.

3.– Neurri babesle eta zuzentzaileak indarreko araudiaren arabera gauzatuko dira, ebazpen honetan adierazitakoarekin bat, eta, aurrekoaren aurkakoa ez den orotan, Ingurumen Dokumentua Estrategikoan eta Planean bertan jasotakoarekin bat; hauek dira neurri horiek, besteak beste:

3.– Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan, entre las que destacan las siguientes:

Landaredia babesteko neurriak.

Medidas para la protección de la vegetación.

Ahal dela, egungo berdeguneei eutsiko zaie, interesgarriak badira; esaterako, Peñascal auzoko mendi-hegalen gainaldeko harizti solteak.

En la medida de lo posible se mantendrán las zonas y espacios verdes existentes en el ámbito que sean considerados de interés, en especial de las formaciones de robles existentes en la parte alta de las laderas del barrio del Peñascal.

Natura-interesekotzat jotako zuhaitzen bat kendu behar bada, zuhaitz hori birlandatzeko aukera kontuan hartuko da. Horretarako, zuhaitz horiek ezin hobeto kontserbatu beharko dira, behin betiko lekuan birlandatu arte.

Siempre que sea necesaria la eliminación de algún ejemplar arbóreo que pueda ser considerado de interés, se valorará la posibilidad de que este sea trasplantado. Para ello será necesaria será la conservación en condiciones óptimas de los ejemplares hasta su ubicación definitiva.

Lurzoruaren kalitatea aurreikusitako erabilerekin bateragarria dela bermatzeko neurriak.

Medidas para garantizar la compatibilidad de la calidad del suelo con los usos previstos.

Planaren eremua bat dator lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak izan dituzten edo dituzten lurzoruen inbentarioko bi kokalekurekin. Horrenbestez, Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legeak 23. artikuluan xedatzen duena betez, arau horretan adierazitako egoeraren bat gertatzen bada, ingurumen-organoak ebazpen bidez adierazi beharko du lurzoruaren kalitatea, aipatutako ekainaren 25eko 4/2015 Legeak araututako prozedurari jarraikiz.

El ámbito del plan coincide con dos emplazamientos incluido en el inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo. Por lo tanto, conforme a lo indicado en el artículo 23 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo, en el caso de que tenga lugar alguno de las circunstancias indicadas en el mismo, el órgano ambiental deberá declarar mediante Resolución de declaración de la calidad del suelo de acuerdo al procedimiento regulado por la citada Ley 4/2015, de 25 de junio.

Horrela, aipatu ebazpenean ezarritako erabilera-mugak bete beharko dira, eta ebazpen hori eman beharko da lurzorua kutsa dezakeen jarduera edo instalazio bat dagoen edo egon den lursailaren edo lursailen antolamendu xehea jasotzen duten hirigintza-bitartekoak behin betiko onartu baino lehen, edo bitarteko horiek aldatu baino lehen, eta, ahal dela, prozedura horien hasierako faseetan. Hala ere, leku horretan guztian edo zati batean lurzoruaren kalitatea ikertzea eragozten duten egoerak gertatzen badira, kasuan kasuko antolamendu-bitartekoa behin betiko onartu ahal izango da, lurzoruaren kalitatearen deklaraziorik gabe. Kasu horretan, Hirigintzako Ekintzen Programari hasierako onespena eman aurretik egin beharko da adierazpen hori; edo, horrelako programarik ezean, lekua barne hartzen duen kudeaketa-esparruko birpartzelazio- eta urbanizazio-proiektuei hasierako onespena eman aurretik.

En este sentido, se deberán cumplir las limitaciones de uso que se establezcan en dicha Resolución, la cual deberá emitirse con anterioridad a la aprobación definitiva de los instrumentos urbanísticos que incluyan la ordenación pormenorizada de la parcela o parcelas que soporten o hayan soportado una actividad o instalación potencialmente contaminante del suelo o con anterioridad a la modificación de dichos instrumentos y, preferentemente, en las fases iniciales de los respectivos procedimientos. No obstante, en el supuesto de que, en el emplazamiento, en todo o en parte, concurriesen circunstancias que impidieran llevar a cabo las investigaciones de la calidad del suelo, podrá procederse a la aprobación definitiva del instrumento de ordenación de que se trate sin la declaración de la calidad del suelo. En este caso, dicha declaración deberá emitirse con anterioridad a la aprobación inicial del Programa de Actuación Urbanizadora o, en su defecto, de los proyectos de reparcelación y urbanización del ámbito de gestión en cuya delimitación se incluya el emplazamiento.

Kutsadura akustikoari loturiko neurriak.

Medidas en relación con la contaminación acústica.

Inpaktu akustikoa hauteman da kanpoaldean. Beraz, Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 36. artikuluak aipatu kalitate akustikoko helburuak ez dira beteko.

Se constata que existen zonas en las que se identifica impacto acústico para el ambiente exterior, lo que supone el incumplimiento de los objetivos de calidad acústica referidos en el artículo 36 del Decreto 213/2012.

Bilboko Udalak hiri-lurzoru osorako egin eta 2018ko ekainean onartutako Babes Akustiko Bereziko Eremuen (BABE) adierazpenean jasota dago. Bestalde, Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 36. artikuluak ezartzen duenari jarraikiz, ezingo da garapen urbanistikorik gauzatu kanpoaldean kalitate akustikoaren helburuak betetzen ez diren eremuetan, alde batera utzi gabe arau horren 43. eta 46. artikuluetan ezarritakoa.

El ámbito se encuentra dentro de la declaración de Zona de Protección Acústica Especial (ZPAE) ya desarrollada por el Ayuntamiento de Bilbao para todo el suelo urbano y que fue aprobada con fecha de junio de 2018. Por otra parte, conforme a lo establecido en el artículo 36 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre de contaminación acústica de la CAPV, no podrán ejecutarse futuros desarrollos urbanísticos en áreas donde se incumplan los objetivos de calidad acústica en el ambiente exterior, sin perjuicio de los estipulado en los artículos 43 y 46 de dicha norma.

Hondakinak kudeatzeko neurriak.

Medidas destinadas a la gestión de residuos.

Hondakin eta zoru kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legeak araututako moduan eta aplikatzekoak diren berariazko araudiek agindutako moduan kudeatuko dira obretan sortutako hondakinak, eraispenetatik eta hondeaketetatik eratorriak eta ebaketak prestatzeko eragiketen ondoriozkoak barne.

Los diferentes residuos generados, incluidos los procedentes de demoliciones, de excavaciones y los resultantes de las operaciones de preparación de los diferentes tajos se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas que les sean de aplicación.

Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen ekoizpena eta kudeaketa arautzeko uztailaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira eraikuntza- eta eraispen-hondakinak.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de julio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Hondakin arriskutsuak dituzten ontziek uztailaren 20ko 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako segurtasun arauak bete behar dituzte (dekretu horren bidez, Hondakin toxiko eta arriskutsuei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko Erregelamendua onartzen da), eta itxita egon behar dira baimendutako kudeatzaileak jaso arte, isuri edo lurrundu ez daitezen.

Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos y peligrosos, y permanecerán cerrados hasta su entrega a gestor autorizado, evitando cualquier pérdida de contenido por derrame o evaporación.

Industrian erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuari jarraituz kudeatu beharko dira sortutako olio erabiliak.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados.

Eraikingintza eta eraikuntza jasangarria.

Edificación y construcción sostenible.

Eraikingintza eta eraikuntza jasangarriago baterako behar diren ezaugarriei dagokienez, EAEko etxebizitzen eraikuntza jasangarriaren gida argitalpenean adierazitako neurriak eta ingurumen-jardunbide egokiak erabiliko dira eraikinen energia-aurrezpena eta -efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko. Neurri horiek alderdi hauetan behintzat eragin beharko dute:

En cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en la «Guía de Edificación sostenible para la vivienda en la CAPV» con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

– Materialak. Lehengai berriztaezinen kopurua murriztea.

– Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Energia. Berriztagarriak ez diren iturrien bidez sortzen den energiaren kontsumoa eta/edo sorkuntza murriztea.

– Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

– Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

– Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

– Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

– Atmosfera. Gas, hauts, bero eta argi gutxiago igortzea.

– Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

– Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

– Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Mugikortasun jasangarria.

Movilidad sostenible.

Mugikortasun jasangarria bultzatu beharko da, eta, garraio pribatua erabili ordez, garraiobide jasangarrien erabilera sustatu.

Se deberá impulsar la movilidad sostenible, de forma que se promueva la utilización de medios de transporte sostenibles frente a la utilización del transporte privado.

Bigarrena.– Ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoa oinarri hartuta, zehaztea ez dela aurreikusten Bilboko Iturrigorri eta Peñascal auzoetako Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren Aldaketak eragin garrantzitsurik izaterik ingurumenean, eta, beraz, ez dela ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik egin behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, no se prevé que la Modificación del Plan General de Ordenación Urbana de Bilbao en los barrios de Iturrigorri y El Peñascal, vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia jakinaraztea Bilboko Udalari.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Bilbao.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, ingurumen-ebaluazio estrategiko honek indarra galduko du eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, baldin eta, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko epean, onartzen ez bada Bilboko Iturrigorri eta Peñascal auzoetako Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren Aldaketa. Kasu horretan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios sí, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación de la Modificación del Plan General de Ordenación Urbana de Bilbao en los barrios de Iturrigorri y El Peñascal, en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan.

Vitoria-Gasteiz, 2019ko azaroaren 18a.

En Vitoria-Gasteiz, a 18 de noviembre de 2019.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


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