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Boletin Oficial del País Vasco

195. zk., 2019ko urriaren 14a, astelehena

N.º 195, lunes 14 de octubre de 2019


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

TURISMO, MERKATARITZA ETA KONTSUMO SAILA
DEPARTAMENTO DE TURISMO, COMERCIO Y CONSUMO
4704
4704

AGINDUA, 2019ko urriaren 8koa, Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuarena, zeinaren bidez ezartzen baitira arauak Euskal Autonomia Erkidegoan merkataritza-ekintzailetza sustatzera bideratutako 2019ko laguntza-programarako, eta laguntza horien deialdia egiten.

ORDEN de 8 de octubre de 2019, de la Consejera de Turismo, Comercio y Consumo, por la que se regula y convoca para el ejercicio 2019, el programa de ayudas destinadas a incentivar el emprendimiento comercial en la Comunidad Autónoma de Euskadi.

Merkataritza Jarduerari buruzko maiatzaren 27ko 7/1994 Legearen 50. artikuluan aipatzen denez, Eusko Jaurlaritzak, merkataritzaren arloko sailaren bitartez, merkataritza-egiturak eraberritzea bilatzen duen jarduketa oro aurrera eramango du, eta batez ere honetara bideratuak: merkaturatzeko egitura eta prozesuak hobeto ezagutzera bideraturiko azterlan eta ikerketak egitera eta merkataritza-azpiegituraren akatsak zuzentzera. Jarduketa horiek gauzatzeko orduan, Eusko Jaurlaritzak lankidetza sustatuko du tokiko merkataritzaren modernizaziora bideratutako merkataritza-orientazioko udal-planak dituzten udalekin.

El artículo 50 de la Ley 7/1994, de 27 de mayo, de la Actividad Comercial, hace referencia a que Gobierno Vasco, a través del Departamento de Comercio, desarrollará cuantas actuaciones persigan la reforma de las estructuras comerciales, como la realización de estudios e investigaciones conducentes al mejor conocimiento de las estructuras y procesos de comercialización y la subsanación de deficiencias de infraestructuras comerciales. En la realización de tales actuaciones el Gobierno Vasco potenciará la colaboración con los ayuntamientos que posean planes municipales de orientación comercial destinados a la modernización del comercio local.

Bestalde, XI. legegintzaldi honetako Euskadi 2020 gobernu-programan, I.1 ardatzaren barruan (Hazkunde sendoa, enplegu gehiago eta hobea dakarrena), 31. konpromisoan («Euskal merkataritza-sektorearen lehiakortasuna sustatu»), hau jasotzen da: tokiko merkataritza bultzatu eta bere lehiakortasuna sustatu, funtsezko elementua baita enplegua finkatzeko eta herriak eta hiriak dinamizatzeko, eta, horrekin batera, hiri-espazioak modu eraginkorrean kudeatu.

Por otra parte, en el Programa de Gobierno de esta XI Legislatura, Euskadi 2020, dentro del Eje I.1, un crecimiento sólido con más y mejor empleo, en el compromiso número 31 «Fomento de la competitividad del sector comercial vasco», se hace constar el apoyo al comercio local, impulsando su competitividad como elemento fundamental para la consolidación del empleo y la dinamización de pueblos y ciudades, gestionando de forma eficiente los espacios urbanos.

Era berean, gobernu honen apustua da ekintzailetza eta talentua bultzatzea eta euskal merkataritza-sarea osatzen duten enpresak berritzea, eta horretarako ezinbestekoa da udalekin lankidetza-bideak ezartzeko jarduketak martxan jartzea.

De igual manera, es una apuesta de este Gobierno, potenciar el emprendimiento, el talento, y la innovación de las empresas que forman el tejido comercial vasco, para ello, se hace indispensable, la puesta en marcha de actuaciones en las que se establezcan vías de colaboración con los Ayuntamientos.

2017-2020 aldirako Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko Plan Estrategikoan, jarduketa-lerro batzuk barne hartzen dituzten zenbait lan-ardatz zehazten dira. I. eremu edo ardatzeko («Euskal merkataritza-sektorearen lehiakortasuna sustatzea») 1.2 lerroan («Ekintzailetza») helburutzat hartzen dugu merkataritzaren irudia eta pertzepzio soziala eraldatzea, prestigio profesionala ematea, eta modernizazio materiala zein enpresatan gazteen sarrera sustatzea eta laguntzea, pixkanaka modu lehiakorrean eguneratzen joateko bidetzat hartuta.

En el Plan Estratégico de Turismo, Comercio y Consumo 2017-2020, se delimitan una serie de Ejes de trabajo con unas Líneas de Actuación, en el Ámbito o Eje I, Modernización y Rejuvenecimiento del sector, en la línea 1.2, Emprendimiento nos marcamos como objetivo, transformar la imagen y percepción social del comercio, prestigiarlo profesionalmente, así como estimular y acompañar su modernización material y el rejuvenecimiento de sus empresas, como vía de fondo para su progresiva actualización competitiva.

Merkataritza-eskaintzaren beherakadak, nagusiki, hurbileko ingurune kalteberei eragiten die. Merkataritza-bermeak bilatzea; gizarte-kohesioarentzako eta auzoen habitateko bizi-kalitaterako eskaintza nahikoari eustea; gizarte-funtzio hori optimizatzen duten merkataritza-lurzoruen kokapena eta mota; horiek erabiltzea bultzatzeko formulak bilatzea. Horiek dira hirigintzaren erronkak, nagusiki, auzoetan.

La caída de la oferta comercial afecta especialmente a entornos de proximidad vulnerables. La búsqueda de garantías comerciales; el sostenimiento de una oferta suficiente para la cohesión social y la calidad de vida del hábitat de los barrios; la ubicación y tipología de suelos comerciales que optimicen ese rol social; la búsqueda de fórmulas de estímulo para su uso, constituyen un reto para el urbanismo; especialmente en los barrios.

Euskadiko merkataritzan eskariaren zein eskaintzaren aldetik egon den aldaketa sakonaren eta sortu den eszenatoki berriaren ondorioz, sektoreak eskatzen du sail honek merkataritza-ekintzailetza babestuko duen laguntza-lerro bat sor dezan, etengabeko eraldatzea dakarren kanpoko hainbat faktorek –teknologia berriak, ekonomiaren globalizazioa, merkantzien eta pertsonen mugikortasun berria, kontsumo-habitaten aldaketak eta ingurumen-jasangarritasuna– baldintzatutako ingurune gero eta lehiakorrago batean.

Es demanda del sector, que fruto del profundo cambio vivido y del nuevo escenario dibujado en el comercio vasco, tanto desde su demanda como desde la oferta, el impulso por parte de este Departamento, de una línea de ayudas para apoyar al emprendimiento comercial, en un entorno cada vez más competitivo y condicionado por una serie de factores externos en constante trasformación, como son las nuevas tecnologías, la globalización de la economía, la nueva movilidad de mercancías y personas, cambios en los hábitos de consumo o la sostenibilidad ambiental.

Ekintzailetzak izan behar du merkataritza-parkea berritzeko oinarria, bide pizgarri orokorrak integratuz, saltoki berritzaileak sustatzeari laguntza espezifikoa emanez. Programa honek ekintzailetzako merkataritza-proiektu berezien inkubagailua izan behar du, saltegi berrientzat zein hedatzen ari diren saltegientzat.

Debemos hacer del emprendimiento, la línea soporte de la renovación del parque comercial, integrando vías generales de estímulo, con apoyo específico al impulso de comercios innovadores. Este programa debe servir de incubadora de proyectos comerciales singulares de emprendimiento, tanto para nuevos comercios como para comercios en expansión.

Udaletako Ekonomia Garapeneko sailekin, eskualde-garapenerako agentziekin eta izaera pribatuko ekimenekin batera, negozio profesional berriak sustatu behar dira, haientzako finantza- eta aholkularitza-euskarriak eskainiz. Programa honek ekintza bakoitzerako diseinu berezia egitea ahalbidetzen du, sektore edo eskualdeko agenteak zein erakundeetakoak batuz eta koordinatuz.

Junto a Departamentos de Desarrollo Económico (Municipales), Agencias de Desarrollo Comarcales, y a iniciativas de carácter privado, también hay que empujar a los nuevos negocios profesionales y viables, ofreciendo soporte financiero y de asesoramiento. Este programa permite el diseño singular para cada acción, sumando y coordinando tanto a los agentes sectoriales o zonales, como a los institucionales.

Laguntzak ematean, lehentasuna eman behar zaie laguntzon behar gehien dutenei. Horregatik, gizarte- eta merkataritza-bazterkeriako arriskuan dauden guneetan garatutako jarduketei eman behar zaie lehentasuna, Euskal Autonomia Erkidegoan batez besteko langabezia-tasa gainditzen duten guneetan garatzen direnei, alegia.

Estas ayudas deben priorizar a aquellos que más necesitan de las mismas. Por ello, debemos primar actuaciones que bien se desarrollen en zonas en riesgo de exclusión socio-comercial, con nivel de desempleo superiores a la media en la Comunidad Autónoma del País vasco.

Agindu honek EAEko Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako 2018ko maiatzaren 22ko VII. Planaren helburuak partekatzen ditu, enpleguaren eta autoenpleguaren emakume sustatzaileen nahiz emakumeek sustatutako enpresa-proiektuen kopuruak handitzeari dagokionez.

Esta orden comparte los objetivos del VII Plan de Igualdad de Mujeres y Hombres de la CAE de 22 de mayo de 2018, tanto el incrementar el número de mujeres promotoras de empleo y autoempleo, como, el aumentar el número de proyectos empresariales promovidos por mujeres.

Agindu hau Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailaren 2019ko Dirulaguntzen Plan Estrategikoan txertatzen da. Plan Estrategikoa Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuaren 2019ko martxoaren 26ko Aginduaren bidez onartu zen, eta abenduaren 22ko 5/2017 Legean ezarritako aurrekontu-kreditu nahikoa dauka. 5/2017 Legearen bidez onartu ziren 2018ko ekitaldirako Euskal Autonomia Erkidegoaren Aurrekontu Orokorrak, zeinak luzatu egin baitziren 2019rako.

Esta orden está incluida en el Plan Estratégico de Subvenciones del Departamento de Turismo, Comercio y Consumo para 2019, aprobado por Orden de 26 de marzo de 2019, de la Consejera de Turismo, Comercio y Consumo, y cuenta con la existencia de crédito presupuestario suficiente establecido en la Ley 5/2017, de 22 de diciembre, por la que se aprueban los Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma de Euskadi para el ejercicio 2018, prorrogados para 2019.

Horrenbestez, honako hau

Y, en virtud de ello,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Artikulu bakarra.– Eranskinetan jasotzen den baldintzetan onestea Euskal Autonomia Erkidegoan merkataritza-ekintzailetza sustatzeko 2019ko ekitaldiko laguntzak arautzen dituzten oinarriak eta laguntza horien deialdia.

Artículo único.– Aprobar, en los términos que se recogen en los anexos, las bases reguladoras y la convocatoria del programa de ayudas destinadas a incentivar el emprendimiento comercial en la Comunidad Autónoma de Euskadi, para el ejercicio 2019.

AZKEN XEDAPENETAKO LEHENENGOA
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA

Oinarrietan aurreikusita ez dagoen guztirako, hauek aplikatuko dira: 38/2003 Legea, azaroaren 17koa, Dirulaguntzei buruzko Orokorra; 887/2006 Errege Dekretua, uztailaren 21ekoa, Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren erregelamendua onartzen duena; eta, prozedura-arloan, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legea.

En todo lo no previsto por las bases, será de aplicación la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, además del Real Decreto 887/2006, de 21 de julio, por el que se aprueba el Reglamento de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones y en materia de procedimiento, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

AZKEN XEDAPENETAKO BIGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA

Agindu honek Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta biharamunetik aurrera izango ditu ondorioak.

La presente Orden surtirá efectos el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

AZKEN XEDAPENETAKO HIRUGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL TERCERA

Agindu honek amaiera ematen dio administrazio-bideari, eta, beraz, berraztertzeko errekurtsoa aurkez dakioke Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuari, hilabeteko epean; bestela, zuzenean administrazioarekiko auzi-errekurtsoa aurkez daiteke Euskal Autonomia Erkidegoko Justizia Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzien Salan, bi hileko epean. Bi kasuetan, agindua Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta biharamunetik aurrera hasiko dira epeak.

Contra la presente Orden, que agota la vía administrativa, podrá interponerse recurso de reposición, ante la Consejera de Turismo, Comercio y Consumo, en el plazo de un mes, o directamente recurso contencioso-administrativo ante la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco, en el plazo de dos meses a contar desde el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2019ko urriaren 8a.

En Vitoria-Gasteiz, a 8 de octubre de 2019.

Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburua,

La Consejera de Turismo, Comercio y Consumo,

SONIA PÉREZ EZQUERRA.

SONIA PÉREZ EZQUERRA.

I. ERANSKINA
ANEXO I
OINARRIAK ETA DEIALDIA
BASES Y CONVOCATORIA
I. KAPITULUA
CAPÍTULO I
XEDAPEN KOMUNAK
DISPOSICIONES COMUNES

1. oinarria.– Xedea.

Base 1.– Objeto.

Oinarri hauen xedea da, 2019ko ekitaldian, Euskal Autonomia Erkidegoko (EAE) hiri-inguruetan merkataritza-ekintzailetza sustatzeko emango diren laguntzak arautzea, honako laguntza-lerro hauen bitartez:

Estas bases tienen por objeto regular la concesión, en el ejercicio 2019, de ayudas destinadas a incentivar el emprendimiento comercial en los entornos urbanos de la Comunidad Autónoma de Euskadi (CAE), a través de las siguientes líneas de ayudas:

– Udalen lerroa: merkataritza-ekintzailetza sustatzeko jarduketak gauzatzea.

– Línea ayuntamientos: ejecución de actuaciones de fomento del emprendimiento comercial.

– Ekintzaileen lerroa: merkataritza-establezimendu berriak irekitzea.

– Línea emprendedores: apertura de nuevos establecimientos comerciales.

2. oinarria.– Aurrekontua.

Base 2.– Presupuesto.

1.– Emango diren laguntzak finantzatzeko aurrekontu-kredituen zenbateko osoa 2.700.000 eurokoa da, eta honela banatzen da:

1.– El importe global de los créditos presupuestarios destinados a financiar la concesión de las ayudas asciende a 2.700.000 euros y se distribuye del siguiente modo:

a) Udalen lerroa: 900.000 euro (ordainketa-kreditua: 630.000 euro eta konpromiso-kreditua: 270.000 euro).

a) Línea ayuntamientos: 900.000 euros (crédito de pago: 630.000 euros y crédito de compromiso 270.000 euros).

b) Ekintzaileen lerroa: 1.800.000 euroko ordainketa-kreditua.

b) Línea emprendedores: 1.800.000 euros de crédito de pago.

2.– Lerro bat finantzatzeko ordainketa-kreditua agortzen ez bada, horietako bakoitzari dagozkion emakida-eskaerak ebatzi ondoren, beste baten kreditua handitzeko erabil daiteke soberakina.

2.– En el supuesto de que el crédito de pago destinado a financiar una de las líneas no se hubiera agotado, tras resolver las solicitudes de concesión correspondientes a cada una de ellas, el importe excedentario podrá emplearse para ampliar el crédito de la otra.

3.– Aurrekontu-ekitaldi bakoitzean eman beharreko laguntzen guztizko bolumenak ez du diru kopuru horien zenbatekoa edo hori eguneratzetik ateratzen dena gainditzerik izango, indarrean dagoen legerian aurreikusitako kredituak lotzeko edo aurrekontuak aldatzeko erregimenari jarraikiz. Hori gertatzen bada, Turismo eta Merkataritzako sailburuordearen ebazpen bidez emango da horren berri.

3.– El volumen total de las ayudas a conceder durante la presente convocatoria no podrá superar el importe consignado en este artículo o el que resulte de su actualización, conforme al régimen de vinculación crediticia o de modificación presupuestaria previsto en la legislación vigente. De producirse dicha circunstancia se dará publicidad mediante resolución de la Viceconsejera de Turismo y Comercio.

3. oinarria.– Dirulaguntzak emateko prozedura.

Base 3.– Procedimiento de concesión.

Dirulaguntzak norgehiagoka bidez emango dira, aurrekontua agortu arte finantza daitezkeen eskaeren lehentasun-hurrenkera finkatzeko 22. eta 23. oinarrietan zehazten diren baremazio-irizpideak erabiliz.

La concesión de las ayudas se efectuará a través del procedimiento de concurrencia competitiva, empleando los criterios de baremación establecidos en las bases 22 y 33 para establecer el orden de prelación de solicitudes que pueden financiarse hasta agotar el presupuesto.

4. oinarria.– Organo kudeatzailea.

Base 4.– Órgano gestor.

Merkataritza Zuzendaritza izango da laguntzen organo kudeatzailea.

El órgano gestor de las ayudas es la Dirección de Comercio.

5. oinarria.– Bitarteko elektronikoak erabiltzea.

Base 5.– Uso de medios electrónicos.

Organo kudeatzailearen eta interesdunen arteko prozedurako harreman guztiak bitarteko elektronikoak erabiliz gauzatuko dira, honako helbide hauen bitartez:

Todas las relaciones entre el órgano gestor y los interesados en el procedimiento se sustanciarán por medios exclusivamente electrónicos a través de las siguientes direcciones:

– https://www.euskadi.eus/zerbitzuak/1074302/ – dirulaguntza-eskaera aurkezteko.

– https://www.euskadi.eus/servicios/1074302 – para presentar la solicitud de ayuda.

– https://www.euskadi.eus/iragarki-taula-elektronikoa/ – ebazpena jakinarazteko.

– https://www.euskadi.eus/tablon-electronico-anuncios/ – para notificar la resolución.

– https://www.euskadi.eus/nire-karpeta/ – jakinarazpenak jasotzeko eta dokumentuak aurkezteko.

– http://www.euskadi.eus/micarpeta: – para recibir comunicaciones y presentar documentos.

6. oinarria.– Eskabideak aurkeztea eta zuzentzea.

Base 6.– Presentación y subsanación de solicitudes.

1.– Eskaerak aurkezteko epea hilabetekoa (1) izango da, Agindu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta biharamunetik aurrera.

1.– El plazo para presentar las solicitudes de ayuda es de un (1) mes a contar desde el día siguiente al de la publicación de esta Orden en el Boletín Oficial del País Vasco.

2.– Eskaerak Egoitza Elektronikoaren bitartez (https://www.euskadi.eus/zerbitzuak/1074302/) aurkeztu behar dira, webgune honetan zehaztutako zehaztapenei jarraikiz.

2.– Las solicitudes deben presentarse a través de la Sede Electrónica https://www.euskadi.eus/servicios/1074302 con arreglo a las especificaciones establecidas en ese sitio web.

3.– Eskabideak ez badaude behar bezala beteta edo ez badira eskatutako agiri guztiak aurkeztu, eskatzaileari eskatuko zaio hamar (10) eguneko epean akats hori zuzentzeko edo eskatutako agiriak aurkezteko; horrela egin ezean, eskabidean atzera egin duela ulertuko da.

3.– Si las solicitudes no se presentaran debidamente cumplimentadas, o no vinieran acompañadas de todos los documentos exigidos, se requerirá al solicitante para que en el plazo de diez (10) días hábiles subsane la deficiencia o presente los documentos exigidos, con indicación de que, si así no lo hiciera, se le declarará desistido de su petición.

4.– Laguntza jasotzeko eskabidea nahi den hizkuntza ofizialean aurkeztu ahal izango da, eskatutako dokumentazioarekin batera. Halaber, laguntza-eskabidearen ondoriozko jardueretan, eta prozedurak irauten duen bitartean, enpresa eskatzaileak hautatutako hizkuntza erabiliko da, Euskararen erabilera normalizatzeko azaroaren 24ko 10/1982 Oinarrizko Legean xedatutakoa betez.

4.– La solicitud de ayuda, junto con la documentación exigida, podrá presentarse en el idioma oficial que se seleccione. Así mismo, en las actuaciones derivadas de la solicitud de ayudas, y durante todo el procedimiento, se utilizará el idioma elegido por la empresa solicitante, según lo establecido en la Ley 10/1982, de 24 de noviembre, básica de normalización del uso del Euskera.

5.– Espedientearen tramitazioaren edozein unetan begiratu ahal izango da eskaeran jasotako datuen egiazkotasuna.

5.– La veracidad de los datos recogidos en la solicitud podrá comprobarse en cualquier momento de la tramitación del expediente.

6.– Eskaerak aurkezteak esan nahi du espresuki eta formalki onartzen direla deialdi honetako oinarriak.

6.– La presentación de solicitudes suponen la aceptación expresa y formal de las condiciones que definen las bases de la presente convocatoria.

7. oinarria.– Ebaluazioa eta ebazpen-proposamena.

Base 7.– Evaluación y propuesta de resolución.

1.– Organo kudeatzaileak egiaztatu egingo du eskatutako dirulaguntzaren xede-jarduketek dirulaguntza jaso ahal izateko baldintza guztiak betetzen dituztela, eta honako alderdi hauek barne hartzen dituen txosten bat igorriko du:

1.– El órgano gestor comprobará si las actuaciones a las que se destina la ayuda solicitada reúnen las condiciones para ser subvencionadas y emitirá un informe en el que consten:

a) Diruz lagundu daitezkeen jarduketak. Honako datu hauek xedatu beharko dira jarduketa bakoitzean:

a) Las actuaciones subvencionables, con indicación respecto de cada una de ellas de los siguientes datos:

– Xedea.

– Objeto.

– Eskatzailearen identitatea.

– Identidad del solicitante.

– Zein kategoriatan dagoen.

– Categoría en la que se encuadra.

– Diruz lagundu daitekeen gastuaren zenbatekoa.

– Importe del gasto subvencionable.

– Eman daitekeen zenbatekoa (20. eta 31. oinarrien arabera).

– Cuantía otorgable (según bases 20 y 31).

b) Diruz lagun ezin daitezkeen jarduketak. Honako datu hauek xedatu beharko dira jarduketa bakoitzean:

b) Las actuaciones no subvencionables, con indicación respecto de cada una de ellas de los siguientes datos:

– Xedea.

– Objeto.

– Eskatzailearen identitatea.

– Identidad del solicitante.

– Diruz laguntzeko betetzen ez dituen baldintzak.

– Condiciones que no reúne para ser subvencionable.

2.– Laguntzak finantzatzera bideratutako aurrekontua guztira eman daitezkeen zenbatekoen batura baino handiagoa bada, Antolamendu, Sustapen eta Lehiakortasuneko arduradunak diruz lagun daitezkeen jarduketetarako eskatu diren laguntza guztiak emateko proposatuko dio Merkataritzako zuzendariari, baita diruz lagun ezin daitezkeen jarduketetarako eskatu diren laguntzak ukatzeko ere.

2.– Si el presupuesto destinado a financiar las ayudas fuera superior a la suma de las cuantías otorgables, el/la Responsable de Ordenación, Promoción y Competitividad propondrá al Director de Comercio la concesión de todas las ayudas solicitadas para las actuaciones subvencionables y la denegación de las ayudas solicitadas para actuaciones no subvencionables.

3.– Laguntzak finantzatzera bideratutako aurrekontua guztira eman daitezkeen zenbatekoen batura baino txikiagoa bada, ebaluazio-batzorde bat osatuko da eta, lehentasun-hurrenkerarekin bat etorriz, honako hau proposatuko dio Merkataritzako zuzendariari:

3.– Si el presupuesto destinado a financiar las ayudas fuera inferior a la suma de las cuantías otorgables, se constituirá una Comisión de Evaluación que, de conformidad con el orden de prelación, propondrá al Director de Comercio:

– Diruz lagun daitezkeen jarduketetarako eskatu diren laguntzak emateko, horiek finantzatzera bideratutako kreditua agortu arte.

– La concesión de ayudas solicitadas para actuaciones subvencionables hasta agotar el crédito destinado a financiarlas.

– Diruz lagun daitezkeen jarduketetarako eskatu diren laguntzak ukatzea horiek finantzatu ezin daitezkeenean, kreditua agortu egin delako edo diruz lagundu ezin diren jarduketak direnean.

– La denegación de ayudas solicitadas para actuaciones subvencionables que no puedan financiarse debido al agotamiento del crédito y para actuaciones no subvencionables.

4.– Honako hauek izango dira ebaluazio-batzordeko kide:

4.– La Comisión de Evaluación estará integrada por:

– Antolamendu, Sustapen eta Lehiakortasuneko arduraduna izango da presidentea.

– La/el Responsable de Ordenación, Promoción y Competitividad, que ostentará la presidencia.

– Turismo eta Merkataritzako lurralde-bulegoetara atxikitako Sustapen eta Lehiakortasuneko hiru teknikari.

– Tres Técnicas/Técnicos de Promoción y Competitividad adscritas las Oficinas Territoriales de Turismo y Comercio.

– Merkataritza Zuzendaritzara atxikitako Merkataritza Antolamenduko teknikari bat izango da idazkaria.

– Un/una Técnico/Técnica de Ordenación Comercial adscrita a la Dirección de Comercio, que actuará como secretario/secretaria.

8. oinarria.– Ebazpena eta errekurtsoak.

Base 8.– Resolución y recursos.

1.– Emakida-prozedura Merkataritzako zuzendariaren ebazpen bidez amaituko da, hark erabakiko baitu laguntzak eman edo ukatu. Bertan, honako datu hauek adierazi beharko dira:

1.– El procedimiento de concesión finalizará mediante resolución del Director de Comercio que acordará conceder o denegar las ayudas en la que se especificarán los siguientes datos:

– Emandako laguntzei dagokienez: onuradunaren identitatea, diruz lagundutako jarduketa eta zenbatekoa.

– En relación a las ayudas concedidas: identidad del beneficiario, actuación subvencionada e importe.

– Ukatutako laguntzei dagokienez: eskatzailearen identitatea eta ukatu izanaren arrazoiak.

– En relación a las ayudas denegadas: identidad del solicitante y motivo/s de denegación.

2.– Ebazpena Eusko Jaurlaritzaren Egoitza Elektronikoaren iragarki-taulan argitaratuko da, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 45. artikuluan xedatutakoari jarraikiz, eta jakinarazitzat emango da argitaratu eta biharamunetik aurrera. Honako hau da iragarki-taulan sartzeko helbidea: https://www.euskadi.eus/iragarki-taula-elektronikoa/

2.– La resolución se publicará en el tablón de anuncios de la Sede Electrónica del Gobierno Vasco, según lo dispuesto en el artículo 45 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, y tendrá valor de notificación, desde el día siguiente a su publicación. La dirección para acceder al tablón es la siguiente: https://euskadi.eus/tablon-electronico-anuncios/resoluciones/

Era berean, informatzeko helburuarekin argitaratuko da Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian.

Asimismo, será publicada a efectos meramente informativos en el Boletín Oficial del País Vasco.

3.– Hiru (3) hileko epea amaitu ondoren –eskabideak aurkezteko epea amaitu eta biharamunetik aurrera– ebazpenik eman ez bada, interesdunek ezetsitzat hartu ahal izango dute beren eskaera.

3.– Si transcurrido un plazo de tres (3) meses a contar desde el día siguiente a la finalización del plazo de presentación de solicitudes no se ha emitido resolución, los interesados podrán entender desestimada su solicitud.

4.– Ebazpen horren aurka, gora jotzeko errekurtsoa aurkeztu ahal izango diote interesdunek Turismo eta Merkataritzako sailburuordeari, hilabeteko (1) epean, argitaratu eta biharamunetik aurrera.

4.– Frente a la citada resolución, los interesados podrán interponer recurso de alzada, ante la Viceconsejera de Turismo y Comercio, en el plazo de un (1) mes desde el día siguiente al de su publicación.

9. oinarria.– Bestelako laguntzekiko bateragarritasuna.

Base 9.– Compatibilidad con otras ayudas.

1.– Laguntzak bateragarriak izango dira helburu bererako beste dirulaguntza batzuekin, baina eskatzaileak modu egokian aitortu beharko ditu, oinarri hauetan zehaztutako baldintzetan.

1.– La percepción de las ayudas es compatible con la de cualquiera otras concedidas para la misma finalidad, que el solicitante deberá declarar en los términos fijados en estas bases.

2.– Helburu bererako emandako laguntzen baturak jarduketaren kostua gainditzen badu, oinarri hauei jarraikiz emandako laguntzaren zenbatekoa murriztu egingo da, gehiegizko kopuru hori kenduta.

2.– Si el importe de la suma de las diversas ayudas concedidas para el mismo fin superara el coste de la actuación, el importe de la ayuda concedida en virtud de estas bases se reducirá en la cuantía correspondiente al exceso.

10. oinarria.– Betebeharrak.

Base 10.– Obligaciones.

1.– Onuradunen betebeharra izango da:

1.– Los beneficiarios deben:

a) Oinarri hauetan zehaztutako betebeharrak betetzea.

a) Cumplir las obligaciones establecidas en las presentes bases.

b) Euskal Autonomia Erkidegoko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bategina onartzen duen azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuaren 50.2 artikuluan ezarritako betebeharrak betetzea.

b) Cumplir las obligaciones establecidas en el artículo 50.2 del Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre, por el que se aprueba el Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco (TRLPOHGPV).

c) Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 14. artikuluan ezarritako baldintzak betetzea.

c) Cumplir las obligaciones establecidas en el artículo 14 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones (LGS).

d) Emandako dirulaguntza onartzea.

d) Aceptar la subvención concedida.

Zentzu horretan, dirulaguntza ematearen ebazpenaren jakinarazpena jasotako egunetik hasi eta hamabost (15) eguneko epean, erakunde onuradunek dirulaguntzari esanbidez eta idazki bidez uko egiten ez badiote, dirulaguntza onartutzat hartuko da.

En este sentido, si en el plazo de quince (15) días tras la fecha de recepción de la notificación de la resolución de concesión de la subvención, las entidades beneficiarias no renuncian expresamente y por escrito a la misma, se entenderá que esta queda aceptada.

e) Eskatzen zaien informazio osagarri guztia eman beharko diote Merkataritza Zuzendaritzari, hark egoki irizten dituen egiaztapen guztiak egin ditzan diruz lagundutako jardueren garapenaren eta gauzatze-lanen inguruan.

e) Aportar a la Dirección de Comercio cuanta información complementaria les sea solicitada, para que esta pueda realizar las comprobaciones que estime oportunas en relación con el desarrollo y ejecución de las actuaciones subvencionadas.

f) Jasotako funtsen aplikazioa egiaztatzen duten dokumentuak eta fakturak gordetzea, baita dokumentazio elektronikoa ere, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak horiek egiaztatzeko eta kontrolatzeko aukera izan dezan, gutxienez, lau (4) urteko denbora-tartean, diruz lagundutako jardueraren azken justifikazioa egin eta biharamunetik aurrera.

f) Conservar los documentos y las facturas justificativas de la aplicación de los fondos percibidos, incluida la documentación electrónica, en tanto puedan ser objeto de comprobación y control por parte de la Administración General de la Comunidad Autónoma del País Vasco durante, al menos, un período de cuatro (4) años, a partir del día siguiente a la justificación final de la actividad subvencionada.

g) Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako otsailaren 18ko 4/2005 Legean eta Emakumeen eta Gizonen arteko Berdintasun Eragingarrirako martxoaren 22ko 3/2007 Lege Organikoan xedatutakoa betetzea, eta aipatutako 4/2005 Legeak administrazioarekin kontratuak egiten dituzten enpresei ezartzen dizkien betebeharrak beren gain hartzea.

g) Cumplir con lo dispuesto en la Ley 4/2005, de 18 de febrero, para la Igualdad de Mujeres y Hombres y en la Ley Orgánica 3/2007, de 22 de marzo, para la igualdad efectiva de Mujeres y Hombres, y asumir las obligaciones impuestas por la citada Ley 4/2005 a las entidades que contratan, convenían o reciben ayudas de la Administración.

11. oinarria.– Dirulaguntzaren baldintzak aldatzea.

Base 11.– Alteración de las condiciones de la subvención.

Dirulaguntza emateko kontuan hartutako baldintzak aldatzen badira eta beste administrazio edo erakunde publiko nahiz pribatuetatik beste dirulaguntza batzuk edo bestelako laguntzak jasotzen badira, edota, hala badagokio, helburu bererako beste diru-sarrera zein baliabide batzuk eskuratzen badira, dirulaguntza emateko ebazpena aldatu egin ahal izango da, betiere aldaketarekin ez-betetzeak estaltzen ez badira, arau honetan ezarritako gutxieneko baldintzak betetzen badira eta hirugarrenei kalterik eragiten ez bazaie. Horretarako, Merkataritzako zuzendariak aldaketa egiteko bidezko ebazpena emango du, zeinean doituko baitira emandako dirulaguntzen zenbatekoak.

Toda alteración de las condiciones tenidas en cuenta para la concesión de la subvención, la obtención concurrente de ayudas o subvenciones otorgadas por otras administraciones o entes públicos o privados y, en su caso, de cualesquiera otros ingresos o recursos para la misma finalidad, podrá dar lugar a la modificación de la resolución de concesión, siempre que la modificación no encubra supuestos de incumplimientos, se salvaguarden los requisitos mínimos establecidos en la presente norma para ser beneficiaria de esta y no se perjudique a terceros. A estos efectos, por el Director de Comercio se dictará la oportuna resolución de modificación, en la que se reajustarán los importes de las subvenciones concedidas.

12. oinarria.– Uko egitea.

Base 12.– Renuncia.

Merkataritzako zuzendariak, ebazpen bidez, berariaz onartuko du uko-egite hori, eta, ordainketaren bat eginda baldin badago, bueltatzeko obligazioa adieraziko du, sortutako interes eta guzti; halaber, amaitutzat emango du prozedura, delako pertsona horri dagokionez.

El Director de Comercio, mediante resolución, aceptará de forma expresa la renuncia y, en el caso de haberse efectuado algún pago, declarará la obligación de reintegrarlo, además de los intereses que correspondan, así como dar por concluido el procedimiento en lo que a esa persona se refiera.

13. oinarria.– Ikuskapena.

Base 13.– Inspección.

Merkataritza Zuzendaritzak egokitzat jotako ikuskaritza eta egiaztapen guztiak egingo ditu, diruz lagundutako proiektuen garapenari eta egikaritzeari dagokienez; horrela, entitate onuradunek eskatzen zaien informazio guztia aurkeztu beharko dute, eta, hori guztia, alde batera utzi gabe Eusko Jaurlaritzaren Ogasun eta Ekonomia Saileko Kontrol Ekonomikoko Bulegoak eta Herri Kontuen Euskal Epaitegiak, beren eginkizunetan dihardutela, kontrolak egitea jasotako laguntzei dagokienez.

La Dirección de Comercio realizará las inspecciones y comprobaciones que estime oportunas en relación con el desarrollo y ejecución de los proyectos subvencionados, debiendo aportar las entidades beneficiarias cuanta información complementaria les sea solicitada, todo ello sin perjuicio del control que realice la Oficina de Control Económico del Departamento del Hacienda y Economía del Gobierno Vasco y el Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, en el ejercicio de sus funciones respecto a las ayudas percibidas.

14. oinarria.– Jakinarazpenak.

Base 14.– Notificaciones.

1.– Jakinarazpenak baliabide elektronikoen bidez egingo dira.

1.– Las notificaciones se realizarán por medios electrónicos.

2.– Jakinarazpen-sistemak aukera emango du egiaztatzeko zein egun eta ordutan eskaini zaion jakinarazpena jakinarazten den ekintzaren interesdunari, eta zeinetan sartu den hura haren edukira; une horretatik aurrera jakinarazpena gauzatutzat emango da. Jakinarazpena interesdunaren eskura jarri izanaren ziurtasuna egonik egutegiko hamar (10) egun igarotzen badira interesduna haren edukira sartu gabe, jakinarazpenari uko egin diola ulertuko da eta izapidea prozedurari jarraituz egintzat emango, salbu eta ofizioz edo hartzaileak eskatuta egiaztatzen bada teknikoki edo materialki ezinezkoa izan dela jakinarazpenera sartzea.

2.– El sistema de notificación permitirá acreditar la fecha y hora en que se produzca la puesta a disposición de la persona interesada del acto objeto de notificación, así como la de acceso a su contenido, momento a partir del cual la notificación se entenderá practicada. Cuando exista constancia de la puesta a disposición, y transcurran diez (10) días naturales sin acceder a su contenido, se entenderá que la notificación ha sido rechazada y se tendrá por efectuado el trámite siguiéndose el procedimiento, salvo que de oficio o a instancia de la persona destinataria se compruebe la imposibilidad técnica o material del acceso.

15. oinarria.– Ez-betetzeak.

Base 15.– Incumplimientos.

Erakunde onuradunak betetzen ez baditu laguntza emateko ebazpenean, Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Legearen 37. artikuluan eta aplikatu beharreko gainerako arauetan ezarritako baldintzak, Merkataritzako zuzendariak, behar den ebazpena emanez eta ez-betetze horri buruzko espedientea egin ondoren, onartutako diru kopuruak eskuratzeko eskubidea galdu duela adieraziko du, eta aginduko du Euskal Autonomia Erkidegoko Diruzaintza Nagusiari itzul diezazkiola jasotako zenbatekoak, bai eta legezko interesak ere, hala baitiote Euskal Herriko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bategina onartzen duen 1/1997 Legegintza Dekretuak eta abenduaren 17ko 698/1991 Dekretuak, edo zati baten diru-itzulketa, 38/2003 Legeak, 37. artikuluan zehazten duenaren arabera. Zenbateko horiek diru-sarrera publikotzat joko dira, legezko ondorioei dagokienez.

En el supuesto en que la entidad beneficiaria incumpla cualquiera de las condiciones establecidas en la resolución de concesión, en el artículo 37 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, y demás normas de aplicación, el Director de Comercio, mediante la oportuna resolución y previo expediente de incumplimiento, declarará la pérdida del derecho a la percepción de las cantidades pendientes, y la obligación de reintegrar a la Tesorería General del País Vasco las cantidades que hubiera percibido, así como los intereses legales que correspondan, de conformidad y en los términos establecidos en el Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre, por el que se aprueba el Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, y en el Decreto 698/1991, de 17 de diciembre, o el reintegro parcial según lo establecido en el mencionado artículo 37 de la Ley 38/2003. Las referidas cantidades tendrán la consideración de ingresos públicos a los efectos legales pertinentes.

Ez-betetzearen espediente hori egoitza elektroniko honen bidez bakarrik izapidetuko da: https://www.euskadi.eus/nire-karpeta

Dicho expediente de incumplimiento, se tramitará exclusivamente través de la sede electrónica http://www.euskadi.eus/micarpeta

16. oinarria.– Datu pertsonalak.

Base 16.– Datos personales.

Eskatzaileen datu pertsonalak «Merkataritza-arloko laguntzak eta dirulaguntzak» izeneko tratamendu-jardueran sartu eta tratatuko dira.

Los datos de carácter personal de los solicitantes serán tratados e incorporados a la actividad de tratamiento denominada «Ayudas y subvenciones en materia de comercio».

Datu pertsonalak honako arau hauen arabera tratatuko dira: 3/2018 Lege Organikoa, abenduaren 5ekoa, Datu Pertsonalak Babestekoa eta Eskubide Digitalak Bermatzekoa; 2016/679 (EB) Erregelamendua, 2016ko apirilaren 27koa, Europako Parlamentuarena eta Kontseiluarena, datu pertsonalen tratamenduari eta datu horien zirkulazio askeari dagokienez pertsona fisikoak babesteari buruzkoa.

El tratamiento de los datos personales se llevará a cabo según lo establecido en la Ley Orgánica 3/2018, de 5 de diciembre, de Protección de Datos de Personales y garantía de los derechos digitales, así como en el Reglamento (UE) 2016/679 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 27 de abril de 2016, relativo a la protección de las personas físicas en lo que respecta al tratamiento de datos personales y a la libre circulación de estos datos.

II. KAPITULUA
CAPÍTULO II
UDALEN LERROA
LÍNEA AYUNTAMIENTOS

17. oinarria.– Onuradunak.

Base 17.– Beneficiarios.

Dirulaguntzak jaso ahal izango dituzte agindu honen II. eranskinean txertatuta dauden EAEko udalek, betiere Dirulaguntzei buruzko Lege Orokorraren 13.2 artikuluan zehaztutako egoeretan ez badaude.

Podrán obtener ayudas los ayuntamientos de la CAE que estén incluidos en el Anexo II de esta Orden y que no se encuentren incursos en las circunstancias establecidas en el artículo 13.2 LGS.

18. oinarria.– Diruz lagun daitezkeen jarduketak: kategoriak, epea, laguntzen mugak eta azpikontratazioa.

Base 18.– Actuaciones subvencionables: categorías, plazo, límites de ayudas y subcontratación.

1.– Dirulaguntza jaso ahal izango dute honako kategoria hauetakoren batean dauden jarduketek:

1.– Son subvencionables las actuaciones encuadrables en alguna de las siguientes categorías:

a) Lokalen egokitzapen-lanek, lan horien helburua merkataritza-jarduera bat garatzea denean.

a) Ejecución de obras de adecuación de locales para destinarlos al ejercicio de actividad comercial.

b) Merkataritza-ekintzailetza sustatzeko jarduketa-proiektuen ezarpena.

b) Implementación de proyectos de actuación para el fomento del emprendimiento comercial.

c) Bideragarritasun komertzialeko azterketak egitea.

c) Elaboración de estudios de viabilidad comercial.

2.– Jarduketak 2019ko urtarrilaren 1etik 2020ko ekainaren 30era gauzatu beharko dira.

2.– Las actuaciones deben ejecutarse dentro del período comprendido entre el 1 de enero de 2019 y el 30 de junio de 2020.

Aurreikusi gabeko egoerak direla-eta, jarduketak epe horren barruan gauzatzea ezinezkoa bada, Merkataritzako zuzendariak bi (2) hilez luzatu ahal izango du epea, betiere onuradunak hala eskatzen badu eta egoera horiek justifikatzen baditu, 2020ko apirilaren 30a baino lehen.

Si, debido a circunstancias imprevisibles, la ejecución de las actuaciones no pudiera concluirse dentro de ese plazo, el Director de Comercio podrá ampliarlo por un período máximo de dos (2) meses, siempre y cuando el beneficiario lo solicite, y justifique la concurrencia de tales circunstancias, antes del 30 de abril de 2020.

3.– Udal bakoitzak laguntza bat jaso ahal izango du, gehienez ere, jarduketa-kategoria bakoitzeko.

3.– Cada ayuntamiento podrá percibir como máximo una ayuda por cada categoría de actuación.

4.– Jarduketa guztiak azpikontratatu ahal izango dira.

4.– Las actuaciones podrán subcontratarse en su totalidad.

19. oinarria.– Diruz lagundu daitezkeen gastuak.

Base 19.– Gastos subvencionables.

Jarduketak gauzatzeko beharrezkoak diren gastu guztiak lagundu ahal izango dira diruz, BEZa salbu, betiere 18.2 oinarrian adierazitako epean fakturatu badira eta 24.1 oinarrian zehaztutako data baino lehen ordaindu badira.

Son subvencionables todos los gastos que comporte la ejecución de las actuaciones, salvo el correspondiente al IVA, que se hayan facturado dentro del plazo señalado en el base 18.2 y se hayan abonado antes de la fecha indicada en el base 24.1.

20. oinarria.– Laguntzaren zenbatekoa.

Base 20.– Cuantía de la ayuda.

Laguntzaren zenbatekoa diruz lagundu daitekeen gastuaren % 70ekoa izango da, gehienez ere 120.000 euro.

La cuantía de la ayuda será del 70% del gasto subvencionable, hasta un máximo de 120.000 euros.

21. oinarria.– Eskabidea.

Base 21.– Solicitud.

1.– Eskaera egiteko, inprimaki normalizatua –III. eranskina, behar bezala beteta eta elektronikoki sinatua– eta honako dokumentu hauek aurkeztu behar dira:

1.– La solicitud de la ayuda la conforman el formulario normalizado –Anexo III– debidamente cumplimentado y firmado electrónicamente y los siguientes documentos:

a) Orokorrak:

a) Comunes:

1) Hirugarrenen datuetan alta emateko inprimakia, Ogasun eta Ekonomia Sailak zehaztutako ereduaren eta prozeduraren arabera (https://www.euskadi.eus/hirugarrenaren-datuen-aldaketa/web01-s2oga/eu/) eta behar bezala beteta, Hirugarrenen Erregistroak datu horiek ez baditu edo eskatzaileak aldatu egin nahi baditu.

1) Formulario de Alta de Tercero, según modelo y procedimiento establecido por el Departamento de Hacienda y Economía (http://www.euskadi.eus/alta-modificacion-datos-terceros/web01-s2oga/es/), debidamente cumplimentado, únicamente en el caso de que los datos no consten en el Registro de Terceros o el solicitante desee modificarlos.

«Hirugarrenen Alta» Hirugarrenen Erregistro Telematikoaren bidez egiten ez bada, inprimakiarekin batera nortasun fiskaleko txartela edo NAN ere aurkeztu beharko da.

En caso de que la cumplimentación del «Alta de Tercero» no se realice a través del «Registro Telemático de Terceros», deberá aportarse, junto con el impreso, la Tarjeta de Identificación Fiscal o DNI.

2) Ordezkaritza emanez gero, pertsona edo erakunde eskatzailearen lege-ordezkaritzaren ahalordea.

2) Si la representación se hubiera otorgado, Poder de Representación Legal de la persona o entidad solicitante.

3) Baldin eta ez badute ordezkaritzarik eman eta ez badute Ordezkarien Erregistro Elektronikoa erabili nahi, ordezkaritza emateko inprimaki arautua erantsi beharko da (https://www.euskadi.eus/eusko-jaurlaritza/-/eskabidea/borondatezko-legezko-ordezkaritza-egilestea-inprimaki-normaldua/), eta, horrekin batera, ordezkatuaren egiaztagiriak (NANa, pertsona fisikoei dagokienez, eta ahalorde-eskriturak, pertsona fisikoen kasuan).

3) Si la representación no se hubiera otorgado y no se desea utilizar el Registro Electrónico de Representantes deberá adjuntarse el impreso normalizado de otorgamiento de representación (http://www.euskadi.eus/gobierno-vasco/-/formulario/impreso-normalizado-de-otorgamiento-de-representacion-legal-voluntaria/) junto con la documentación que acredite al representado (DNI en caso de persona física y escrituras de apoderamiento en caso de persona jurídica).

Ordezkariak (fisikoak zein juridikoak) identifikazio-bitarteko elektroniko onartu bat eduki beharko du.

La persona representante (física o jurídica) deberá disponer de un medio de identificación electrónico admitido:

4) Zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzakoak betetzen direla ziurtatzen duten agiriak, eskatzaileak aurka egiten badio organo kudeatzaileak horiek eskuratu ahal izateari.

4) Certificados de estar al corriente en obligaciones tributarias y con la Seguridad Social, únicamente en el caso de que el solicitante se oponga a que el órgano gestor los recabe.

5) 2018an beste erakunde publiko edo pribatu batzuen aldetik bere udalerrian ekintzailetza-proiektuetarako jaso diren laguntzen ziurtagiria.

5) Certificado de las ayudas recibidas para proyectos de emprendimiento en 2018 en su municipio de otras Entidades públicas o privadas.

6) Udalerriko jarduketa-eremuaren sektore komertzialaren bilakaera jakinarazten duen txostena, udalerriko merkataritza-desertizaziorako arriskua azaltzen duena.

6) Informe indicando la evolución del sector comercial de la zona de actuación del Municipio que demuestre la tendencia a la desertización comercial.

b) Espezifikoak:

b) Específicos:

1) Obrak egitea:

1) Ejecución de obras:

– Proiektuari lotu gabe daudenak (Eraikuntzaren Antolamenduari buruzko azaroaren 5eko 38/1999 Legearen 2.2 artikuluari jarraikiz): egin behar diren lanen eta hark inguruko merkataritza-jarduketaren ekintzailetzan izango duen inpaktuaren memoria argitzailea, kronograma eta kontrataren aurrekontu orokorra (BEZa barne) eta xehatua, teknikari eskudunak sinatuak.

– No sujetas a proyecto (según artículo 2.2 de la Ley 38/1999, de 5 de noviembre, de Ordenación de la Edificación): memoria explicativa de las obras a ejecutar y del impacto en el emprendimiento comercial de la zona que se persigue con la ejecución de dicha actuación, cronograma y presupuesto general de contrata (IVA incluido) detallado, firmados por técnico o técnica competente.

– Proiektuari lotuta daudenak (Eraikuntzaren Antolamenduari buruzko azaroaren 5eko 38/1999 Legearen 2.2 artikuluari jarraikiz): oinarrizko proiektua, teknikari eskudunak sinatua eta elkargo profesionalak ikuskatua, eta kronograma. Jarduketarekin lortu nahi den inguruko merkataritza-ekintzailetzako inpaktuaren memoria argitzailea.

– Sujetas a proyecto (según artículo 2.2 de la Ley 38/1999, de 5 de noviembre, de Ordenación de la Edificación): proyecto básico, firmado por técnico o técnica competente y visado por colegio profesional y cronograma. Memoria explicativa del impacto en el emprendimiento comercial de la zona que se persigue con la ejecución de dicha actuación.

2) Jarduketa-proiektuen ezarpena: helburuak, jarduketa-lerroak, ekintzak, egindakoaren eraginkortasuna neurtzen duten adierazleak, kronograma eta aurrekontu xehatua barne hartzen dituen proiektuaren kopia.

2) Implementación de proyectos de actuación: copia del proyecto en el que se detallen objetivos, líneas de actuación, acciones, indicadores que midan la eficacia de lo realizado, cronograma y presupuesto desglosado.

3) Azterketak: helburuak, metodologia, kronograma eta aurrekontua xehatzen dituen memoria.

3) Elaboración de estudios: memoria que en que se detallen objetivos, metodología, cronograma y presupuesto.

2.– Zenbait jarduketarako laguntzak lortu nahi dituzten udalek eskaera bat aurkeztu beharko dute jarduketa bakoitzeko. Laguntza-eskaera bakarra onartuko da jarduketa-kategoria bakoitzeko.

2.– Los ayuntamientos que pretendan obtener ayudas para varias actuaciones deberán presentar una solicitud por cada una de ellas. Únicamente se admitirá una solicitud de ayuda por cada categoría de actuación.

3.– Dirulaguntzaren eskabidea aurkeztean, eskatzaileak baimena ematen dio dirulaguntza emango duen organoari zuzenean egiazta ditzan Dirulaguntzen Erregelamenduaren 18. eta 19. artikuluetan (887/2006 Errege Dekretua, uztailaren 21ekoa) aurreikusita dauden inguruabar edo zirkunstantziak, ziurtagiri telematikoen bidez.

3.– La presentación de la solicitud de subvención conllevará la autorización de la persona solicitante para que el órgano concedente obtenga de forma directa la acreditación de las circunstancias previstas en los artículos 18 y 19 del Reglamento de Subvenciones (Real Decreto 887/2006, de 21 de julio) a través de certificados telemáticos.

Hala ere, eskatzaileak espresuki uka dezake horretarako adostasuna, eta, hori egiten baldin badu, aipatutako egiaztagiriak aurkeztu beharko ditu.

No obstante, la persona solicitante podrá denegar expresamente el consentimiento, debiendo aportar entonces dichas acreditaciones.

Ogasunarekiko eta Gizarte Segurantzarekiko obligazioak bete diren automatikoki egiaztatuko da, laguntza eman aurretik eta ordainketa-proposamena egin aurretik; azken kasu horretan, laguntza eman zenetik hiru (3) hile baino gehiago igaro direnean, eta ordainketa osteko ekitaldi batean egiten bada.

La acreditación del cumplimiento de las obligaciones con Hacienda y Seguridad Social se verificará automáticamente con anterioridad a la concesión de la ayuda, así como con anterioridad a la propuesta de pago, en este último caso cuando hayan transcurrido más de tres (3) meses desde la concesión de la ayuda siempre que el pago se realiza en un ejercicio posterior.

22. oinarria.– Eskaeren lehentasun-ordena zehazteko baremazio-irizpideak.

Base 22.– Criterios de baremación para fijar el orden de prelación de solicitudes.

1.– Finantzazio-baldintzak betetzen dituzten laguntza-eskaerak honako irizpide eta haztapen hauen arabera barematuko dira:

1.– Las solicitudes de ayuda que reúnan las condiciones exigidas para ser financiadas se baremarán con arreglo a los criterios y ponderaciones siguientes:

a) Udalerri mota, II. eranskinaren arabera:

a) Tipo de municipio según Anexo II:

1) V. mota: 25 puntu.

1) Tipo V: 25 puntos.

2) III. eta IV. motak: 20 puntu.

2) Tipos III y IV: 20 puntos.

3) I. eta II. motak: 15 puntu.

3) Tipos I y II: 15 puntos.

Udalerria puntuazio desberdinak dituzten mota bateko baino gehiagotako udalerria bada, puntuaziorik onuragarriena esleituko zaio.

Si el municipio encaja en varios tipos con diferentes puntuaciones se le asignará la puntuación más favorable.

b) Jarduketaren kategoria:

b) Categoría de actuación:

1) Obrak egitea: 25 puntu.

1) Ejecución de obras: 25 puntos.

2) Proiektuen ezarpena: 15 puntu.

2) Implementación de proyectos: 15 puntos.

3) Bideragarritasun-azterketen lanketa: 5 puntu.

3) Elaboración de estudios de viabilidad: 5 puntos.

c) 2018an merkataritza-ekintzailetza sustatzera bideratu diren laguntzak jaso izana:

c) Percepción de ayudas destinadas a fomentar el emprendimiento comercial en el año 2018:

1) Ez dira laguntzen onuradun izan: 25 puntu.

1) No beneficiarios de ayudas: 25 puntos.

2) Merkataritza Zuzendaritza ez den beste edozein entitatek emandako laguntzen onuradun izan dira: 15 puntu.

2) Beneficiarios de ayudas concedidas por cualquier entidad diferente a la Dirección de Comercio: 15 puntos.

3) Merkataritza Zuzendaritzak emandako laguntzen onuradun izan dira: 10 puntu.

3) Beneficiarios de ayudas concedidas por la Dirección de Comercio: 10 puntos.

Eskatzaileak 2. eta 3. egoerak betetzen baditu, puntuaziorik baxuena esleituko zaio.

Si el solicitante encaja en los supuestos 2 y 3 se le asignará la puntuación menos favorable.

2.– Lortutako puntuazioak erabiliko dira eskaeren lehentasun-ordena zehazteko (handienetik txikienera) eta laguntzak emateko, 7.3 oinarrian aurreikusitako egoera gertatzen denean.

2.– Las puntuaciones obtenidas se emplearán para fijar el orden de prelación de solicitudes de manera decreciente y asignar las ayudas cuando concurra la circunstancia prevista en la base 7.3.

Puntuazio bera lortzen duten eskaeren lehentasun-ordena zehazteko orduan, diruz lagun daitekeen gasturik handienari emango zaio lehentasuna.

El orden de prelación entre las solicitudes que obtengan la misma puntuación se fijará otorgando preferencia a las de mayor gasto subvencionable.

23. oinarria.– Ordainketa.

Base 23.– Abono.

Laguntzak honela ordainduko dira:

Las ayudas se abonarán del siguiente modo:

a) Laguntzaren % 70: laguntza emateko ebazpena jakinarazi ondoren.

a) El 70% de la ayuda: tras la notificación de la resolución de concesión.

b) Gainerakoa: justifikazioa egiaztatu ondoren.

b) El importe restante: tras la comprobación de la justificación.

24. oinarria.– Justifikazioa.

Base 24.– Justificación.

1.– Onuradunek 2020ko abuztuaren 31 baino lehen justifikatu beharko dute jarduketak gauzatu direla eta oinarri hauetan zehaztutako baldintzak betetzen direla; gauzatze-epea handitu egin bada, epe hori amaitu eta hurrengo bi (2) hileetan justifikatu beharko dute.

1.– Los beneficiarios deberán justificar la ejecución de las actuaciones y el cumplimiento de las condiciones establecidas en estas bases antes del 31 de agosto de 2020 o, en el caso de que el plazo de ejecución se hubiera ampliado, dentro de los dos (2) meses siguientes a la finalización del plazo de ampliación.

2.– Justifikazioan zehaztutako epea amaitzean horrelakorik aurkeztu ez bada, hori ez-betetzetzat joko da eta, beraz, ordaindutako dirulaguntza eta berandutze-interesa itzuli beharko dira.

2.– Transcurrido el plazo establecido de justificación sin haberse presentado la misma será motivo de incumplimiento y conllevará consigo la exigencia del reintegro de la subvención abonada más el interés de demora.

3.– Justifikazioa honako dokumentu hauek aurkeztuta egingo da:

3.– La justificación se efectuará mediante la presentación de los siguientes documentos:

a) Orokorrak:

a) Comunes:

1) Jarduketaren gastuen eta diru-sarreren laburpena. Laguntzen bitartez bereganatutako diru-sarreren kasuan, emailearen identitatea eta dirulaguntzaren zenbatekoa adierazi beharko dira.

1) Resumen de gastos e ingresos de la actuación, especificando, en relación a los ingresos consistentes en ayudas, la identidad del otorgante y el importe de las mismas.

2) Ordaindu izanaren fakturak –egikaritze-epean eman direnak– eta frogagiriak.

2) Facturas –expedidas dentro del plazo de ejecución– y justificantes del pago de las mismas.

b) Espezifikoak, jarduketa-kategoriaren arabera:

b) Específicos por categoría de actuación:

1) Obrak egitea:

1) Ejecución de obras:

– Proiektuari lotu gabe daudenean (Eraikuntzaren Antolamenduari buruzko azaroaren 5eko 38/1999 Legearen 2.2 artikuluari jarraikiz): obrak amaitu direla jasotzen duen udal-ziurtagiria, dagokion zenbatekoa barne hartuz; partiden likidazio-ziurtagiriak; obren hasierako eta amaierako dokumentazio grafikoa; eta dirulaguntza-emakidan ezarritako baldintzak betetzen direla egiaztatzen duen memoria, egindako jarduera eta lortutako emaitzak adieraziz.

– No sujetas a proyecto (según artículo 2.2 de la Ley 38/1999, de 5 de noviembre, de Ordenación de la Edificación): certificado municipal en el que se dé por finalizada la obra con su importe correspondiente, certificaciones de liquidación por partidas, documentación gráfica del estado inicial y final de las obras y memoria de actuación justificativa del cumplimiento de las condiciones impuestas en la concesión de la subvención, con indicación de la actividad realizada y de los resultados obtenidos.

– Proiektuari lotuta daudenean (Eraikuntzaren Antolamenduari buruzko azaroaren 5eko 38/1999 Legearen 2.2 artikuluari jarraikiz): obren zuzendaritzari dagokion azken ziurtagiria; obraren azken proiektua; eta dirulaguntza-emakidan ezarritako baldintzak betetzen direla egiaztatzen duen memoria, egindako jarduera eta lortutako emaitzak adieraziz.

– Sujetas a proyecto (según artículo 2.2 de la Ley 38/1999, de 5 de noviembre, de Ordenación de la Edificación): certificado final de la dirección de obra, proyecto final de obra visados y memoria de actuación justificativa del cumplimiento de las condiciones impuestas en la concesión de la subvención, con indicación de la actividad realizada y de los resultados obtenidos.

2) Proiektuen ezarpena: jarduketa-amaieraren udal-ziurtagiria, amaierako eguna eta azken zenbatekoa adierazita; eta dirulaguntza-emakidan ezarritako baldintzak betetzen direla egiaztatzen duen memoria argitzailea, egindako jarduera, lortutako emaitzen irismena eta egikaritze-data adieraziz.

2) Implementación de proyectos: certificado municipal de fin de actuación indicando fecha fin e importe total y memoria de actuación justificativa del cumplimiento de las condiciones impuestas en la concesión de la subvención, con indicación de la actividad realizada, alcance de los resultados obtenidos y fecha de ejecución.

3) Bideragarritasun-azterketak: jarduketa-amaieraren udal-ziurtagiria, eta jarduketak zein egunetan amaitu diren, azken zenbatekoa eta azterketaren kopia adieraziz.

3) Elaboración de estudios de viabilidad: certificado municipal de fin de actuación indicando fecha fin e importe total y copia del estudio.

25. oinarria.– Justifikazioa egiaztatzea.

Base 25.– Comprobación de la justificación.

1.– Aurkeztutako dokumentazioan akats zuzengarriak hautematen badira, eskatzaileari eskatuko zaio, hamar (10) eguneko epean, akatsa zuzen dezala edo eskatutako dokumentuak aurkez ditzala.

1.– Si se aprecia la existencia de defectos subsanables en la documentación presentada se requerirá al solicitante para que en el plazo de diez (10) días hábiles subsane la deficiencia o presente los documentos exigidos.

2.– Organo kudeatzaileak dokumentazioa aztertu eta honako txosten hauek igorri beharko ditu:

2.– El órgano gestor analizará la documentación y emitirá:

a) Azken likidazioaren txostena: egiaztatzen bada jarduketa oinarri hauetan ezarritako baldintzei jarraikiz egin dela, emandako laguntzaren zenbateko osoa justifikatu dela eta jarduketa finantzatzeko eman diren laguntzen baturak jarduketaren kostua gainditzen ez duela.

a) Informe de liquidación total: si constata que la actuación se ha ejecutado cumpliendo las condiciones establecidas en estas bases, que se ha justificado el importe total de la ayuda concedida y que la suma de las diversas ayudas concedidas para financiar la actuación no supera el coste de ejecución de la misma.

b) Likidazio partzialaren txostena: egiaztatzen bada jarduketa oinarri hauetan zehaztutako baldintzei jarraikiz egin dela, baina honako egoera hauetakoren bat ematen bada:

b) Informe de liquidación parcial: si constata que la actuación se ha ejecutado cumpliendo las condiciones establecidas en estas bases, pero concurre alguna de las siguientes circunstancias:

1) Emandako laguntzaren zenbateko osoa justifikatu ez bada.

1) No se ha justificado el importe total de la ayuda concedida.

2) Justifikazioan aurkeztutako gastu guztiak onartu ez badira.

2) No se aceptan todos los gastos presentados en la justificación.

Kasu horretan, likidazio partzialaren txostena igorri aurretik, hamabost (15) eguneko entzunaldi-izapide bat egingo zaio udal interesdunari, aurkeztutako dokumentazioa zuzendu dezan.

En este caso, antes de emitir informe de liquidación parcial, se dará trámite de audiencia de quince (15) días al Ayuntamiento interesado para que subsane la documentación aportada.

3) Jarduketa finantzatzeko eman diren laguntzen baturak jarduketaren kostua gainditzen badu.

3) La suma de las diversas ayudas concedidas para financiar la actuación supera el coste de la misma.

c) Ez-betetzearen txostena: jarduketa oinarri hauetan zehaztutako baldintzei jarraikiz gauzatu ez bada.

c) Informe de incumplimiento: si constata que la actuación no se ha ejecutado cumpliendo las condiciones establecidas en estas bases.

3.– Txostena Merkataritzako zuzendariari igorriko zaio, eta hark:

3.– El informe se elevará al Director de Comercio y este:

a) Laguntzaren % 30eko ordainketa egin dadila aginduko du, likidazio totalaren txostena igorri bada.

a) Si se ha emitido informe de liquidación total, ordenará el pago del 30% la ayuda.

b) Laguntzaren zenbatekoa gutxitzeko ebazpena emango du, likidazio partzialaren txostena igorri bada, eta ordaintzeko dagoen zenbatekoa ordain dadila edo, hala badagokio, aurreratutako zenbatekoa itzultzeko prozedurari hasiera eman diezaiotela aginduko du.

b) Si se ha emitido informe de liquidación parcial, dictara resolución de minoración del importe de la ayuda y ordenara el pago del importe pendiente o, en su caso, acordara el inicio del procedimiento de reintegro del importe anticipado.

c) Dirua itzultzeko prozedurari hasiera eman diezaiotela erabakiko du, ez bete izanaren txostena igortzen badu.

c) Si ha emitido informe de incumplimiento acordara el inicio del procedimiento de reintegro.

26. oinarria.– Hedapena.

Base 26.– Difusión.

Onuradunek Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailaren babesa jasota utzi beharko dute, Eusko Jaurlaritzaren Identitate Korporatiboaren Eskuliburuan zehaztutako moduan.

Los beneficiarios deberán dejar constancia del patrocinio del Departamento de Turismo, Comercio y Consumo en la forma determinada en el Manual de Identidad Corporativa del Gobierno Vasco.

III. KAPITULUA
CAPÍTULO III
EKINTZAILEEN LERROA
LÍNEA EMPRENDEDORES

27. oinarria.– Definizioak.

Base 27.– Definiciones.

Hona hemen baliatutako terminoen definizioak:

Se entiende por:

a) Enpresa: jarduera ekonomiko bat garatzen duen erakundea, edozein dela ere haren forma juridikoa.

a) Empresa: cualquier entidad, independientemente de su forma jurídica, que ejerza una actividad económica.

b) Mikroenpresa, enpresa txikia eta ertaina (ETE): 250 pertsona baino gutxiagori lana ematen dieten enpresak, eta, gehienez ere, 50 milioi euroko urteko negozio-bolumena dutenak, edo, gehienez ere, 43 milioi euroko urteko balantze orokorra dutenak.

b) Microempresa, pequeña y mediana empresa (PYME): empresa que ocupa a menos de 250 personas y cuyo volumen de negocios anual no excede de 50 millones de euros o cuyo balance general anual no excede de 43 millones de euros.

c) Merkataritza-jarduera: xede horretarako eskuratutako salgaiak edo produktuak, bere horretan, eraldaketa-prozesu handirik gabe, merkatuaren esku jartzea, baita ekoizleek, artisauek edo industrialek berek zuzenean eta esklusiboki, kontsumorako ondasunak saltzea ere, baldin eta ondasun horiek ekoizteko, merkaturatzeko edo hirugarrenei zerbitzuak eskaintzeko prozesuetan sartuko ez diren ondasunak badira.

c) Actividad comercial: la puesta a disposición del mercado de productos o mercancías adquiridas con esa finalidad, sin modificación sustancial de las mismas, así como la venta de bienes de consumo final realizada directa y exclusivamente por los productores/as, artesanos/as o industriales, entendiéndose por tales bienes aquellos no destinados a integrarse en procesos de producción, comercialización o prestación de servicios a terceros.

d) Merkataritza-establezimendu berria: publikoari irekitako lokala, laguntzaren enpresa eskatzaileak bertan abiaraziko baitu merkataritza-jarduera.

d) Nuevo establecimiento comercial: local abierto al público en el que la empresa solicitante de la ayuda inicie el ejercicio de una actividad comercial.

28. oinarria.– Onuradunak.

Base 28.– Beneficiarios.

1.– Mikroenpresek eta enpresa txiki eta ertainek lortu ahal izango dituzte laguntzak, betiere betebehar hauek betetzen badituzte:

1.– Podrán obtener ayudas las microempresas, pequeñas y medianas empresas que cumplan con los siguientes requisitos:

a) Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 13.2 artikuluko 2. eta 3. apartatuetako eta Euskal Autonomia Erkidegoko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bategina onartzen duen azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuaren 50.2 artikuluan aurreikusitako egoeretan ez egotea.

a) No se encuentren incursas en las circunstancias establecidas en los apartados 2 y 3 del artículo 13.2 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones (LGS) y 50.2 del Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre, por el que se aprueba el Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco (TRLPOHGPV).

b) Eskaera egiteko orduan laguntzaren xede den jarduera garatzen egotea.

b) Estén desarrollando la actividad objeto de la ayuda en el momento de la solicitud.

2.– Enpresa txiki eta ertainek berariaz errespetatu beharko dituzte enpresa ertain eta txikien definizioari buruz Batzordeak emandako 2003ko maiatzaren 6ko 2003/361/EE Gomendioan ezarritako betekizunak edo gomendio hori ordezten edo aldatzen duten xedapenak.

2.– Las pequeñas y medianas empresas deberán cumplir los requisitos establecidos en la Recomendación 2003/361/CE de la Comisión, de 6 de mayo de 2003, sobre la definición de pequeñas y medianas empresas, o las disposiciones que la sustituyan o modifiquen.

29. oinarria.– Diruz lagundu daitezkeen jarduketak.

Base 29.– Actuación subvencionable.

1.– Merkataritza-establezimendu berrien irekiera diruz lagundu ahal izango da hura 2019ko urtarrilaren 1etik agindu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu bitartean egin bada.

1.– Es actuación subvencionable la apertura de nuevos establecimientos comerciales que se haya realizado entre el 1 de enero de 2019 y la fecha de publicación de esta Orden en el Boletín Oficial del País Vasco.

2.– Kanpo geratuko dira:

2.– Se excluyen:

a) Txikizkako eta handizkako merkataritza-jarduera hauetara bideratutako establezimenduak:

a) La apertura de establecimientos dedicados a actividades de comercio, tanto al por menor como al por mayor, de:

1) Sendagaiak, produktu farmazeutikoak eta homeopatikoak.

1) Medicamentos, productos farmacéuticos y homeopáticos.

2) Lurreko, aireko, ibaiko edo itsasoko ibilgailuak (ibilgailu, bizikleta, bizikleta elektriko eta osagarrien ordezko piezen merkataritza, berriz, diruz lagundu ahal izango da).

2) Vehículos terrestres, aéreos, fluviales o marítimos (el comercio de recambios de vehículos, bicicletas, bicicletas eléctricas y sus accesorios, sí serán subvencionables).

3) Erregaiak eta labaingarriak.

3) Combustibles, carburantes y lubricantes.

4) Tabako-gaiak.

4) Labores de tabaco.

5) Armak ekoitzi, merkaturatu eta finantzatzea.

5) Producción, comercialización y financiación de armas.

b) Online merkataritza-jarduera garatzen duten establezimenduak irekitzea.

b) La apertura de establecimientos cuya actividad comercial se desarrolle exclusivamente on-line.

c) Merkataritza-jarduerarekin zuzenean lotutako lokalik ez duten enpresak.

c) Las empresas que carezcan de un local directamente afecto a la actividad comercial.

d) Lan-jarduera edo lantokia kalean bertan kokatuta ez duten enpresak.

d) Las empresas cuyo centro de actividad o de trabajo no esté establecida a pie de calle.

e) Jarduera-zentroa edo lantokia ohiko etxebizitzan duten enpresak.

e) Las empresas cuyo centro de actividad o de trabajo se encuentre en la vivienda habitual.

f) Izendapen edo forma juridikoa aldatzea edo kapitala hedatzea.

f) Cambios de denominación, forma jurídica o ampliación de capital.

g) Lekualdaketak, belaunaldien arteko erreleboak edo enpresen arteko transmisioak izan dituzten establezimenduak irekitzea (hornidura-azoken kasuan salbu, horiek diruz lagundu ahal izango baitira).

g) La apertura de establecimientos en la que existen traspasos, relevo generacional o transmisiones empresariales (excepto en el caso de mercados de abastos que sí será subvencionable).

h) Euskaditik kanpo edo bizitegiz bestelako gune gisa kalifikatutako guneetan establezimenduak irekitzea.

h) La apertura de establecimientos situados fuera de Euskadi o en zonas calificadas urbanísticamente como no residenciales.

i) Diruz lagun daitekeen gastua 6.000 eurotik beherakoa duten jarduketak.

i) Las actuaciones cuyo gasto subvencionable sea inferior a 6.000 euros.

3.– Jarduketa guztiak azpikontratatu ahal izango dira.

3.– Las actuaciones podrán subcontratarse en su totalidad.

30. oinarria.– Diruz lagundu daitezkeen gastuak.

Base 30.– Gastos subvencionables.

1.– Diruz lagun daitekeen gastutzat joko da 2019ko urtarrilaren 1etik agindu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu arte egin eta ordaindu diren inbertsioen eta gastuen zenbatekoa.

1.– Se considerará gasto subvencionable, el importe de las inversiones y de los gastos efectivamente realizados y abonados en el periodo comprendido entre el 1 de enero de 2019 y la fecha de publicación de esta Orden en el Boletín Oficial del País Vasco.

2.– Diruz lagundu ahal izango dira honako kategoria hauetakoren batean dauden gastuak:

2.– Son subvencionables los gastos encuadrables en alguna de las siguientes categorías:

a) Enpresa eratzeko gastuak:

a) Gastos de constitución de la empresa:

1) Erregistroa, notariotza eta hasierako aholkularitza-gastuak.

1) Registro, notaría y gastos de asesoramiento inicial.

b) Jarduera martxan jartzeko gastuak:

b) Gastos de puesta en marcha de la actividad:

1) Funtzionamendu-gastuak:

1) Gastos de funcionamiento:

– Negozioari dagokion lokalaren alokairua.

– Arrendamiento de local del negocio.

– Bideragarritasun-azterlanak.

– Estudios de viabilidad.

– Izen komertzialaren babesa: patenteak eta markak.

– Protección de nombre comercial: patentes y marcas.

– Irudi korporatiboaren diseinua.

– Diseño de la imagen corporativa.

– Negozioa egokitzeko eta martxan jartzeko beharrezkoak diren proiektu teknikoak (barne-diseinukoak barne), profesionalek egindakoak.

– Proyectos técnicos incluido los de interiorismo necesarios para la adecuación y puesta en marcha del negocio, realizados por profesionales.

– Instalazioen egokitzapen-lanak: pintura, elektrizitatea, argiztapena, klimatizazioa, eta ur-, gas- edo elektrizitate-instalazioak.

– Trabajos de adecuación de las instalaciones: pintura, electricidad, iluminación, climatización, instalaciones de agua, gas o electricidad.

2) Enpresa eratzeko eta hazteko beharrezkoak diren inbertsioak aktibo finkoetan. Horiek berriak izan beharko dute, enpresaren aktiboan sartu beharko dute eta laguntzaren xede den establezimenduan egon beharko dute abian, gutxienez hiru (3) urtez, EJZn alta ematen den egunetik aurrera:

2) Inversiones en activos fijos necesarios para la creación y crecimiento de la empresa, que deberán ser nuevos, incorporarse al activo de la empresa y permanecer en funcionamiento en el establecimiento objeto de la ayuda durante al menos tres (3) años a partir de la fecha del alta en el IAE:

– Merkataritza-jarduerarekin lotutako altzariak eta makinak erostea.

– Adquisición del mobiliario y maquinaria afecta a la actividad comercial.

– Ekipamendu informatikoa eta inprimatze- eta/edo digitalizatze-sistemak erostea, sistema eragilearen software-lizentzia edo hura abian jartzeko oinarrizko softwarea barne, eta beharrezkoak diren kudeaketa-aplikazioak eta -programak, enpresaren jardueraren eta ekoizpen- eta administrazio-kudeaketaren modernizaziorako eta optimizaziorako.

– Adquisición de equipamiento informático y sistemas de impresión y/o digitalización, incluidas la licencia software de sistema operativo o sistema base necesario para su funcionamiento y las aplicaciones y programas de gestión, para la modernización y optimización de la actividad y gestión productiva y administrativa de la empresa.

– Online salmentaren funtzionalitatea barne hartzen duten merkataritza elektronikorako web-orriak eta software-tresnak sortzea.

– Creación de páginas web y herramientas software de comercio electrónico que incluyan la funcionalidad de venta online.

– Garraio-elementuak: diruz lagundu ahal izango dira diruz lagundutako enpresaren jarduera horietan garatzen bada edo jarduera garatzeko ezinbestekoak badira.

– Elementos de transporte: serán subvencionables siempre que la actividad de la empresa subvencionada se desarrolle en los mismos o resulten imprescindibles para su desarrollo.

c) Honako hauek ez dira diruz lagunduko:

c) No serán subvencionables:

1) Lursailak, eraikinak edo lokalak erostea.

1) La compra de terrenos, edificaciones y locales.

2) Pertsonal-gastuak.

2) Los gastos de personal.

3) Negozioa mantentzeko gastu orokorrak (argia, ura, gasa, elektrizitatea, telefonoa, ohiko aholkularitza-gastuak...).

3) Los gastos generales de mantenimiento de negocio (luz, agua, gas, electricidad, teléfono, gastos habituales de asesoría...).

4) Mantentze- eta berriztatze-lanen gastuak, web-posizionamendurako zerbitzuak, kontu-ikuskaritzak, webguneari buruzko azterketak, konponketak, web-orriaren hedapenak...

4) Los gastos de mantenimiento, renovaciones, servicios de posicionamiento web, auditorías, estudios sobre la web, reparaciones, ampliaciones de la web...

5) Negozioa irekitzeko lizentziak.

5) Las licencias de apertura de negocio.

6) Merkataritza-establezimenduarengandik bereizitako eremuei dagozkien alokairuak.

6) Los alquileres correspondientes a espacios diferenciados del establecimiento comercial.

7) Mota guztietako zergak, tasak eta kontribuzioak.

7) Todo tipo de tributo, impuesto, tasa y contribución.

8) Ibilgetua erosteko kuotak, erosteko aukera ematen duen leasing/renting bidez.

8) Cuotas de la adquisición de inmovilizado mediante leasing/renting con opción de compra.

9) Erakunde eskatzaileak fabrikatu eta eskainitako ondasunak eta zerbitzuak.

9) Los bienes y servicios fabricados y prestados por la entidad solicitante.

10) 100 eurotik beherako fakturak (BEZik gabe).

10) Facturas inferiores a 100 euros (IVA excluido).

11) BEZa.

11) El IVA.

12) Konponketak.

12) Reparaciones.

31. oinarria.– Laguntzaren zenbatekoa.

Base 31.– Cuantía de la ayuda.

Laguntzaren zenbatekoa diruz lagundu daitekeen gastuaren % 70ekoa izango da, gehienez ere 20.000 euro.

La cuantía de la ayuda será del 70% del gasto subvencionable, hasta un máximo de 20.000 euros.

32. oinarria.– Eskabidea.

Base 32.– Solicitud.

1.– Eskaera egiteko, inprimaki normalizatua –III. eranskina, behar bezala beteta eta elektronikoki sinatua– eta honako dokumentu hauek aurkeztu behar dira:

1.– La solicitud de la ayuda la conforman el formulario normalizado –Anexo III– debidamente cumplimentado y firmado electrónicamente y los siguientes documentos:

a) Hirugarrenen datuetan alta emateko inprimakia, Ogasun eta Ekonomia Sailak zehaztutako ereduaren eta prozeduraren arabera (https://www.euskadi.eus/hirugarrenaren-datuen-aldaketa/web01-s2oga/eu/) eta behar bezala beteta, Hirugarrenen Erregistroak datu horiek ez baditu edo eskatzaileak aldatu egin nahi baditu.

a) Formulario de Alta de Tercero, según modelo y procedimiento establecido por el Departamento de Hacienda y Economía (http://www.euskadi.eus/alta-modificacion-datos-terceros/web01-s2oga/es/), debidamente cumplimentado, únicamente en el caso de que los datos no consten en el Registro de Terceros o el solicitante desee modificarlos.

«Hirugarrenen Alta» Hirugarrenen Erregistro Telematikoaren bidez egiten ez bada, inprimakiarekin batera nortasun fiskaleko txartela edo NAN ere aurkeztu beharko da.

En caso de que la cumplimentación del «Alta de Tercero» no se realice a través del «Registro Telemático de Terceros», deberá aportarse, junto con el impreso, la Tarjeta de Identificación Fiscal o DNI.

b) Ordezkaritza emanez gero, pertsona edo erakunde eskatzailearen lege-ordezkaritzaren ahalordea.

b) Si la representación se hubiera otorgado, Poder de Representación Legal de la persona o entidad solicitante.

c) Baldin eta ez badute ordezkaritzarik eman eta ez badute Ordezkarien Erregistro Elektronikoa erabili nahi, ordezkaritza emateko inprimaki arautua erantsi beharra egongo da (http://www.euskadi.eus/eusko-jaurlaritza/-/eskabidea/borondatezko-legezko-ordezkaritza-egilestea-inprimaki-normaldua/), eta, horrekin batera, ordezkatuaren egiaztagiriak (NANa, pertsona fisikoei dagokienez, eta ahalorde-eskriturak, pertsona fisikoen kasuan).

c) Si la representación no se hubiera otorgado y no se desea utilizar el Registro Electrónico de Representantes deberá adjuntarse el impreso normalizado de otorgamiento de representación (http://www.euskadi.eus/gobierno-vasco/-/formulario/impreso-normalizado-de-otorgamiento-de-representacion-legal-voluntaria/) junto con la documentación que acredite al representado (DNI en caso de persona física y escrituras de apoderamiento en caso de persona jurídica).

Ordezkariak (fisikoak zein juridikoak) identifikazio-bitarteko elektroniko onartu bat eduki beharko du.

La persona representante (física o jurídica) deberá disponer de un medio de identificación electrónico admitido.

d) Zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzakoak betetzen direla ziurtatzen duten agiriak, eskatzaileak uko egiten badio organo kudeatzaileak horiek eskuratu ahal izateari.

d) Certificados de estar al corriente en obligaciones tributarias y con la Seguridad Social, únicamente en el caso de que el solicitante se oponga a que el órgano gestor los recabe.

e) Erakunde eskatzailearen egiaztagiriak (NAN edo Identifikazio Fiskaleko Txartela).

e) Documentación acreditativa de la entidad solicitante (DNI o Tarjeta de Identificación Fiscal).

f) Enpresaren eratze-eskriturak eta horretan egindako aldaketak.

f) Escrituras de constitución de la empresa y posteriores modificaciones.

g) Jarduera ekonomikoen gaineko zergan izandako altak eta bajak egiaztatzeko agiri historikoa (eskaera egin denean eguneratua).

g) Certificado histórico de altas y bajas en el Impuesto de Actividades Económicas actualizado a fecha de solicitud.

h) Saltokiaren jarduerari dagokion azalpen-memoria.

h) Memoria explicativa de la actividad del comercio.

i) Laguntzaren xede diren inbertsioen azalpen-memoria.

i) Memoria explicativa de las inversiones objeto de la ayuda.

j) Eskabidearen xede den inbertsio-proiektuan sartutako aktiboen fakturak eta ordainketa-agiriak.

j) Facturas y justificantes de pago de los activos incluidos en el proyecto de inversión objeto de solicitud.

Diruz lagun daitezkeen aktiboen deskribapena ondo identifikatuta dituzten fakturak bakarrik onartuko dira –ez dira onartuko kontzeptu kodetuak–.

Solo se admitirán las facturas en las que la descripción de los activos subvencionables esté claramente identificada, no admitiéndose conceptos codificados.

k) Alokairuen kasuan, ordainagiriak, alokairu-kontratua eta fidantza-gordailuaren frogagiria. Bertan, alderdi errentatzailearen eta maizterraren identifikazio-datuak agertuko dira gutxienez, martxoaren 15eko 42/2016 Dekretuaren (fidantzak jartzeari eta Euskal Autonomia Erkidegoko Hiri Finken Errentamendu Kontratuen Erregistroari buruzkoa) 10.2 artikuluan jasotzen den moduan.

k) En el caso de alquileres, justificantes de pago, el contrato de alquiler y resguardo del depósito de fianza en el que conste, como mínimo, los datos identificativos de las partes arrendadora y arrendataria tal y como se recoge en el artículo 10.2 del Decreto 42/2016, de 15 de marzo, del depósito de fianzas y del Registro de Contratos de arrendamientos de Fincas Urbanas de la Comunidad autónoma de Euskadi.

2.– Ondasun-erkidegoei eta sozietate zibilei dagokienez, eskabidean berariaz jaso behar dituzte kide bakoitzak hartutako gauzatze-konpromisoak, eta ordezkari edo ahaldun bakar bat izendatu beharko dute, enpresari onuradun gisa dagozkion betebeharrak betetzeko aski ahal duena. Hura ezingo da desegin, harik eta Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bateginaren 44. artikuluan finkatzen den preskripzio-epea igaro arte.

2.– En el caso de comunidades de bienes o Sociedades Civiles se deberá hacer constar expresamente en la solicitud los compromisos de ejecución asumidos por cada uno de sus integrantes y deberá nombrarse una persona representante o apoderada única, con poderes bastantes para cumplir las obligaciones que, como beneficiaria, le corresponda a la empresa. No podrá disolverse hasta que haya transcurrido el plazo de prescripción previsto en el artículo 44 del Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco.

3.– Eskaera bat bakarrik onartuko da merkataritza-establezimendu bakoitzeko, eta modu xehatuan adieraziko dira kategoria bakoitzean egindako gastuak. Establezimendu bererako eskaera bat baino gehiago aurkezten badira, aurkeztutako lehen eskaera bakarrik onartuko da eta ezetsi egingo dira gainerako guztiak.

3.– Únicamente se admitirá una solicitud por establecimiento comercial, indicando de forma desglosada los gastos realizados en cada categoría. En el supuesto de que se presente más de una solicitud para un mismo establecimiento, únicamente se admitirá la primera solicitud presentada, denegándose el resto.

4.– Hainbat establezimenduren enpresa titularrek establezimendu bakoitzeko eskabide bat aurkeztu ahal izango dute, hiru gehienez ere. Hainbat establezimenduren enpresa titularrak hiru baino gehiagorentzako eskaerak aurkezten baditu, aurkeztutako lehen hiru eskaerak bakarrik onartuko dira eta ezetsi egingo dira gainerako guztiak.

4.– Las empresas titulares de varios establecimientos, podrán solicitar la ayuda de forma individualizada para cada uno de ellos, hasta un máximo de tres. En el supuesto de que una empresa titular de varios establecimientos presente solicitudes para más de tres, únicamente se admitirán las primeras tres solicitudes presentadas, denegándose el resto.

33. oinarria.– Baremazio-irizpideak.

Base 33.– Criterios de baremación.

1.– Finantzazio-baldintzak betetzen dituzten laguntza-eskaerak honako irizpide eta haztapen hauen arabera barematuko dira:

1.– Las solicitudes de ayuda que reúnan las condiciones exigidas para ser financiadas se baremarán con arreglo a los criterios y ponderaciones siguientes:

a) Udalerri mota, II. eranskinaren arabera:

a) Tipo de municipio según Anexo II:

1) V. mota: 25 puntu.

1) Tipo V: 25 puntos.

2) III. eta IV. motak: 20 puntu.

2) Tipos III y IV: 20 puntos.

3) I. eta II. motak: 20 puntu.

3) Tipos I y II: 20 puntos.

4) Ez dira barne sartzen: 5 puntu.

4) No incluidos: 5 puntos.

Udalerria puntuazio desberdinak dituzten mota bateko baino gehiagotako udalerria bada, puntuaziorik onuragarriena esleituko zaio.

Si el municipio encaja en varios tipos con diferentes puntuaciones se le asignará la puntuación más favorable.

b) Jarduketaren kategoria:

b) Categoría de actuación:

1) Inbertsioak aktibo finkoetan (garraio-elementuak salbu) = 10.000: 25 puntu.

1) Inversiones en activos fijos (excepto elementos de transporte) = 10.000: 25 puntos.

2) Inbertsioak aktibo finkoetan (garraio-elementuak salbu) < 10.000: 20 puntu.

2) Inversiones en activos fijos (excepto elementos de transporte) < 10.000: 20 puntos.

3) Enpresa eratzeko gastuak: 5 puntu.

3) Gastos de constitución de la empresa: 5 puntos.

4) Funtzionamendu-gastuak: 5 puntu.

4) Gastos de funcionamiento: 5 puntos.

5) Garraio-elementuak: 2 puntu.

5) Elementos de transporte: 2 puntos.

Puntuazio desberdinak dituzten hainbat kategoriatako gastuak aurkezten badira (diruz lagundu daitezkeenak), puntuaziorik onuragarriena esleituko zaio.

Si se presentan gastos subvencionables correspondientes a varias categorías con diferentes puntuaciones, se le asignará la puntuación más favorable.

c) Emakumeek enpresan duten partaidetzaren portzentajea:

c) Porcentaje de participación de mujeres en la empresa:

1) % 100: 10 puntu.

1) 100%: 10 puntos.

2) =% 50 eta <% 100: 5 puntu.

2) = 50% y < 100%: 5 puntos.

3) <% 50: 2 puntu.

3) < 50%: 2 puntos.

2.– Lortutako puntuazioak erabiliko dira eskaeren lehentasun-ordena zehazteko (handienetik txikienera) eta laguntzak emateko, 7.3 oinarrian aurreikusitako egoera gertatzen denean.

2.– Las puntuaciones obtenidas se emplearán para fijar el orden de prelación de solicitudes de manera decreciente y asignar las ayudas cuando concurra la circunstancia prevista en la base 7.3.

Puntuazio bera lortzen duten eskaeren lehentasun-ordena zehazteko orduan, diruz lagun daitekeen gasturik handienari emango zaio lehentasuna.

El orden de prelación entre las solicitudes que obtengan la misma puntuación se fijará otorgando preferencia a las de mayor gasto subvencionable.

34. oinarria.– Ordainketa.

Base 34.– Abono.

Laguntzaren % 100 emakida ebatzi ondoren ordainduko da, agindu honen 10.1.d oinarrian aurreikusitako epea amaitu ondoren, betiere inork uko egin ez badu.

Se abonará el 100% de la ayuda tras la resolución de la concesión, una vez transcurrido el plazo previsto en la base 10.1.d de esta Orden sin haber mediado renuncia.

35. oinarria.– Onuradunen betebeharrak.

Base 35.– Obligaciones de los beneficiarios.

Onuradunek hiru (3) urtez mantendu beharko dute (dirulaguntza eman den egunetik aurrera) laguntzaren emakidak oinarritzat izan duen ekonomia- edo enpresa-jarduera.

Los beneficiarios deben mantener la actividad económica o empresarial que fundamenta la concesión de la ayuda durante tres (3) años desde la fecha de concesión.

(Ikus .PDF)

Azterketa dokumentala

(Véase el .PDF)

Análisis documental

Euskadi, bien común