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Boletin Oficial del País Vasco

192. zk., 2019ko urriaren 9a, asteazkena

N.º 192, miércoles 9 de octubre de 2019


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
4616
4616

EBAZPENA, 2019ko irailaren 23koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez egiten baita Donostiako Goienetxe IB 09 hirigintza-eremuko b.20.1 lurzatiaren xehetasun-azterketaren ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 23 de septiembre de 2019, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula el informe ambiental estratégico del Estudio de Detalle de la parcela b.20.1 del AU. IB 09 Goienetxe, en San Sebastián.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2019ko apirilaren 3an, Donostiako Udalak eskaera egin zuen Goienetxe IB 09 hirigintza-eremuko b.20.1 lurzatiaren xehetasun-azterketaren ingurumen-txosten estrategikoaren prozedurari hasiera emateko, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoaren arabera.

Con fecha de 3 de abril de 2019, el Ayuntamiento de San Sebastián completa la solicitud de inicio del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Estudio de Detalle de la parcela b.20.1 del AU. IB 09 Goienetxe, en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Eskabide horri atxiki zitzaizkion planaren zirriborroa eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluan ezarritakoaren araberako edukia duen ingurumen-dokumentu estrategiko bat. Gainera, dokumentu horretan, dokumentu hori egin duten pertsonak identifikatu dira, sinatuta dago, eta amaiera-data dauka.

Dicha solicitud se acompañaba del borrador del Plan y de un documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en el artículo 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre. Además, este documento identifica a las personas que lo han elaborado, está firmado y consta la fecha de su conclusión.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritakoa aplikatuz, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak zenbait erakunderi eskatu zien egoki iruditzen zitzaizkien oharrak egiteko, oinarritzat har bailitezke ingurumen-organo horrek bere ingurumen-txosten estrategikoa egiteko, eta, beharrezko ikusiko balitz, ingurumen-inpaktu estrategiko arruntaren ebaluazioa egiteko. Halaber, eskatu zien iritzia emateko, espedienteari erantsi beharko litzaiokeen ingurumen-azterlan estrategikoak nolako irismena, xehetasun-maila eta zehaztasuna izan beharko lukeen zehazteko.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco solicitó a diferentes organismos que realizaran las observaciones que consideraran oportunas y que pudieran servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental del correspondiente informe ambiental estratégico correspondiente y, en el caso de que se considerase necesaria una evaluación de impacto ambiental estratégica ordinaria, su opinión en orden a determinar la amplitud, nivel de detalle y grado de especificación que debería tener el estudio ambiental estratégico que debería incorporarse al expediente.

Zehazki, hauei egin zitzaien kontsulta: Eusko Jaurlaritzako Natura Ondare eta Klima Aldaketa Zuzendaritza, Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritza, Landaren eta Itsasertzaren Garapeneko Zuzendaritza; Ura-Uraren Euskal Agentzia; Gipuzkoako Foru Aldundiko Mendietako eta Natura Inguruneko Zuzendaritza Nagusia, eta elkarte hauei: Gipuzkoako Ekologistak Martxan, Eguzkizaleak elkartea eta Parkeen Lagunak «Haritzalde» elkarte naturalista.

En concreto se consultó a la Dirección de Patrimonio Natural y Cambio Climático, Dirección de Salud Pública y Adicciones, Dirección de Patrimonio Cultural y Dirección de Desarrollo Rural y Litoral del Gobierno Vasco; a la Agencia Vasca del Agua-Ura; a la Dirección General de Montes y Medio Natural de la Diputación Foral de Gipuzkoa y a las asociaciones: Ekologistak Martxan-Gipuzkoa, Recreativa «Eguzkizaleak» y Asociación Naturalista «Haritzalde».

Halaber, espedientean jasota dagoen dokumentazioa eskuragarri egon zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdunek egoki ikusten zituzten ingurumen arloko oharrak egiteko aukera izan zezaten.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritako epea amaituta, txostenak jaso dira, eta espedientean jasota dago horien emaitza.

Finalizado el plazo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se han recibido informes con el resultado que obra en el expediente.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, haren helburua da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen planen, programen eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Autonomia Erkidegoko ingurumena babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela ingurumenaren gaineko ondorioen analisia, betiere aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Donostiako Goienetxe IB 09 hirigintza-eremuko b.20.1 lurzatiaren xehetasun-azterketa (aurrerantzean, xehetasun-azterketa), abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan jasotako kasuen artean sartzen da; hor ezartzen da zer plan edo programak pasa behar duen ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua honako hauek zehazteko: ingurumen-eragin esanguratsurik ez duela –ingurumen-txosten estrategikoaren arabera– edo ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin behar dela, ingurumenean eragin adierazgarria izan dezakeelako.

El Estudio de Detalle de la parcela «b.20.1» del AU.IB 09 Goienetxe de San Sebastián, en adelante el Estudio de Detalle, se encuentra entre los supuestos referidos en el artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean araututa dago, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Dokumentazio teknikoa eta xehetasun-azterketaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak aztertuta, eta ikusirik hasierako dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak –eskumena duen organoa baita otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera–. Ingurumen-arloko alderdiak xehetasun-azterketaren proposamenean sartzearen alde egiten du txostenak, eta xehetasun-azterketa aplikatzearen inpaktu esanguratsuen gaineko iritzia ematen, baita ingurumen-ondorioetarako soilik sartu behar diren azken zehaztapenen inguruan ere.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Estudio de Detalle, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Estudio de Detalle y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Xedapen hauek guztiak aztertu dira: 3/1998 Lege Orokorra, otsailaren 27koa, Euskal Autonomia Erkidegoko ingurumena babestekoa; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa. – Donostiako Goienetxe IB 09 hirigintza-eremuko b.20.1 lurzatiaren xehetasun-azterketaren gaineko ingurumen-txosten estrategikoa egitea (aurrerantzean, xehetasun-azterketa), zeina Donostiako Udalak sustatu baitu, jarraian jasotzen diren baldintzetan:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico del Estudio de Detalle de la parcela «b.20.1» del AU. IB 09 Goienetxe de San Sebastián, en adelante el Estudio de Detalle, promovido por el Ayuntamiento de San Sebastián, en los términos que se recogen a continuación:

A) Xehetasun-azterketaren deskribapena. Helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Estudio de Detalle: Objetivos y actuaciones.

Jardueraren beharrizan berriei erantzuteko, erakunde sustatzaileak adierazten du beharrezkoa dela Gureak Lanean SA sozietatearen instalazioetako biltegiak banatzea eta zabaltzea, baita ekoizpen-gunea eta langileentzako zerbitzuen gunea zabaltzea ere. Helburu hori betetzeko, xehetasun-azterketak aldaketa bat proposatzen du ordenamenduan: g.000.1/3 gunearen azaleraren zati bat g.000.1/2 gunera lekualdatzea, eta bi guneak erabilera xehatuko ekipamendu komunitario asistentzialak izatea. Aldaketa honek, halaber, beste aldaketa bat eragiten du bideko ekipamendu komunitario asistentzialera bideratutako g.000.1/7 gunean eta espazio libre pribatuetara bideratutako g.000.1/8 gunean.

Para responder a las nuevas necesidades de la actividad, el órgano promotor determina que es preciso separar y ampliar el almacenamiento de las instalaciones de Gureak Lanean S.A., así como ampliar la zona de producción y de servicios para los trabajadores. Para poder cumplir este objetivo, el Estudio de Detalle propone un cambio en la ordenación que implica que parte de la superficie de la zona g.000.1/3 se traslade a la zona g.000.1/2, siendo ambas zonas de uso pormenorizado equipamiento comunitario asistencial. Este cambio supone a su vez una modificación en la zona g.000.1/7 destinada a equipamiento comunitario asistencial viario, y la zona g.000.1/8 destinada a espacios libre privado.

Eraginpeko lurzatia Ibaeta auzoko b.20.1 lurzatian dago, Igeldo-Mendizorrotz mendiaren magalean, eta Goienetxe fundazioari atxikitako eraikin eta urbanizatu multzoari dagokio. Ingurumen-balio nagusi gisa, lurzatiaren iparraldean, Goienetxeko putzua dago, zeina Hegoaldeko Zuhaitz-igelaren (Hyla meridionalis) Kudeaketa Plana onartzeko eta hura babesteko arau osagarriak ezartzeko 1999ko azaroaren 10eko Foru Aginduaren onartutako espeziearen kudeaketa planean ezarritako putzuen sarearen parte baita. Gainera, harizti azidofilo-baso misto atlantikoko masa bat dago lurzatian.

La parcela afectada se circunscribe a la parcela b.20.1 en el barrio de Ibaeta en las faldas del monte Igeldo-Mendizorrotz, correspondiente a conjunto edificatorio y urbanizado vinculado a la Fundación Goienetxe. Como principal valor ambiental se halla, en el extremo norte de la parcela, la charca de Goienetxe que pertenece a la red de charcas establecidas en el Plan de Gestión de la especie aprobado por la Orden Foral de 10 de noviembre de 1999, por la que se aprueba el Plan de Gestión de la Ranita Meridional (Hyla meridionalis) y se dictan normas complementarias para su protección. Además, se identifica en la parcela una masa de robledal acidófilo-bosque mixto atlántico.

B) Xehetasun-azterketaren ezaugarri teknikoak eta ingurumenekoak aztertu ondoren, eta Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluaren arabera, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aplikatuko dira plan edo programa bati ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar zaion zehazteko.

B) Una vez analizadas las características técnicas y ambientales del Estudio de Detalle y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, se procede a aplicar los criterios que están establecidos en el Anexo V de la citada Ley para determinar si un plan o programa debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

1) Xehetasun-azterketaren ezaugarriak, bereziki honako alderdi hauek kontuan hartuta:

1) Características del Estudio de Detalle, considerando en particular los siguientes aspectos:

a) Xehetasun-azterketak zer neurritan ezartzen duen proiektu edo beste jarduera batzuetarako esparrua: Aurkeztutako dokumentazioa ikusita, xehetasun-azterketak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapenari, ezaugarriei, neurriei edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategorietako baten batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el Estudio de Detalle establece un marco para proyectos y otras actividades: A la vista de la documentación presentada, el Estudio de Detalle no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenecen a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Xehetasun-azterketak zenbaterainoko eragina duen beste plan edo programa batzuetan. Proposatutako jarduketak aurrera eramateko, aintzat hartu beharko da, besteak beste, Hegoaldeko Zuhaitz-igelaren (Hyla meridionalis) Kudeaketa Plana onartu eta hura babesteko arau osagarriak ezartzeko 1999ko azaroaren 10eko Foru Araua eta aplikatzekoa den gainerako araudia.

b) La medida en la que el Estudio de Detalle influye en otros planes o programas: para llevar a cabo las actuaciones propuestas se deberá tener en cuenta, entre otros, la Orden Foral de 10 de noviembre de 1999, por la que se aprueba el Plan de Gestión de la Ranita Meridional (Hyla meridionalis) y se dictan normas complementarias para su protección y demás normativa de aplicación.

c) Xehetasun-azterketaren egokitasuna ingurumen-gaiak integratzeko, batez ere garapen jasangarria sustatzearren: energia-efizientziako irizpideei jarraituko die xehetasun-azterketaren bidez garatuko den eraikuntza- eta urbanizazio-proiektuak, eta eraikin berrien energia-kontsumoa minimizatzera bideratutako neurriak txertatuko ditu. Hori dela eta, xehetasun-azterketa egokia da ingurumenaren arloko kontsiderazioak integratzeko, garapen jasangarria sustatzearren.

c) La pertinencia del Estudio de Detalle para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular de promover el desarrollo sostenible: el proyecto de edificación y urbanización que desarrollará el Estudio de Detalle seguirá criterios de eficiencia energética, introduciendo medidas que minimicen el consumo energético de las nuevas edificaciones. Por todo ello, se considera que el Estudio de Detalle es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible.

d) Xehetasun-azterketarekin edo programarekin loturiko ingurumen-arazo esanguratsuak: ebazpen honen aurreko apartatuetan aipatu denez, proiektuen obra-fasean gertatzen diren jarduketei lotutakoak izango dira ingurumenaren gaineko inpakturik nabarmenenak: lur-mugimenduak, makinen joan-etorriak eta hondakinak sortzea. Horiek guztiek giza habitataren kalitatea murriztea ekarriko dute, kutsadura atmosferikoaren ondorioz, bai partikulen emisioak edo bai soinu-mailak eragindakoa.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el Estudio de Detalle o programa: los principales impactos sobre el medio ambiente se encuentran asociados a las diferentes actuaciones que se produzcan en la fase de obras de los proyectos asociados: movimientos de tierras, tránsitos de maquinaria y generación de residuos. Todas ellas, provocarán una disminución de la calidad del hábitat humano por el incremento de la contaminación atmosférica, ya sea debida a la emisión de partículas o al incremento de los niveles sonoros.

e) Halaber, xehetasun-azterketa egokia da ingurumenaren arloko legeria txertatzeko –Europakoa nahiz Espainiakoa–.

e) Asimismo, el Estudio de Detalle se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2) Sor daitezkeen ingurumen-eraginak eta eraginpean gera daitekeen eremuaren ezaugarriak:

2) Efectos ambientales que pueden generarse y características del área probablemente afectada:

Ondorio gisa esan daiteke ez dela hauteman xehetasun-azterketa gauzatzearen ondoriozko ingurumen-arazo adierazgarririk, baldin eta indarrean dagoen araudia betetzen bada eraginpeko eremuan egiten diren esku-hartzeak eta jarduerak gauzatzean, besteak beste, segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, paisaiari, kutsadura akustikoari eta kultura-ondarearen babesari dagokienez.

Puede concluirse, que el Estudio de Detalle no plantea efectos ambientales destacados siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, paisaje, contaminación acústica y protección del patrimonio cultural.

Aurreikusitako jarduketak Goienetxeko Putzuaren eremu babestuaren inguruan daude, 100 metroko perimetroan, eta, ondorioz, 2001eko maiatzaren 28ko Foru Araua aplikatuz, apartatu berri bat gehitzen da Hegoaldeko Zuhaitz-igelaren (Hyla meridionalis) Kudeaketa Plana onartzeko 1999ko azaroaren 10eko Foru Arauan: «Gipuzkoako Foru Aldundiko Nekazaritza eta Ingurune Sailaren berariazko baimena beharko da».

Las actuaciones previstas recaen dentro del perímetro de 100 metros alrededor del área protegida de la Charca de Goienetxe por lo que, en aplicación de la Orden Foral de 28 de mayo de 2001, por la que se incluye un nuevo apartado en la Orden Foral 10 de noviembre de 1999, por la que se aprueba el Plan de Gestión de la Ranita Meridional (Hyla meridionalis), «se necesitará de una autorización expresa del Departamento de Agricultura y Medio Ambiente de la Diputación Foral de Gipuzkoa».

3) Neurri babesleak eta zuzentzaileak indarreko arauen arabera ezarriko dira, ebazpen honetan zehaztutakoaren arabera eta, aurrekoaren aurkakoa ez den guztian, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta xehetasun-azterketan bertan adierazitakoaren arabera. Honako hauek dira hartu beharreko neurri nagusiak:

3) Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, de acuerdo con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Estudio de Detalle. Las principales medidas que deben adoptarse se exponen a continuación:

– Proiektua gauzatzean, obrako langileek jardunbide egokien gida bat erabil dezaten ahalegindu behar da.

– Se deberá procurar que en la ejecución del proyecto se utilice un Manual de buenas prácticas por parte del personal de obra.

– Ondare naturala babestera bideratutako neurriak ezartzea bermatu beharko da. Landaredia autoktonoa ebakitzea saihestuko da zuzeneko okupazioa aurreikusten ez den eremuetan. Horretarako, lanak hasi baino lehen, zuhaitz eta zuhaitz-unada autoktonoak zehatz mugatuko eta zedarrituko dira.

– Se deberá asegurar el establecimiento de medidas destinadas a la protección del patrimonio natural. Se deberá evitar el desbroce de la vegetación autóctona en aquellas áreas donde no se prevea una ocupación directa. A tal efecto, con carácter previo al inicio de las obras, se deberá realizar una delimitación precisa y balizado de los ejemplares y rodales de arbolado autóctono.

Gainera, espezie aloktono inbaditzaileak kentzeko eta kontrolatzeko jarduketa-neurriak hartuko dira. Dauden espezie aloktnoak (Cortaderia selloana, besteak beste) kentzeko eta kontrolatzeko neurriak barne hartzen dituen jarduketa-protokolo bat ezarriko da, ezabatzeko eta obren eraginez zabaltzea saihesteko xedearekin.

Además, se adoptarán medidas de actuación para la erradicación y control de las especies alóctonas invasoras. Se establecerá un protocolo de actuación que incluya medidas de erradicación y control de los ejemplares existentes, entre otros Cortaderia selloana, para eliminarlos y evitar su dispersión por efecto de las obras.

– Lurrak eta soberakinak kudeatzea: baimendutako soberakindegira eramango dira proiektuan sortutako indusketa-soberakinak, eta indarreko legeetan ezarritakoaren arabera kudeatuko dira.

– Gestión de tierras y sobrantes: los sobrantes de excavación generados en el proyecto se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

– Hondakinak sortzea eta kudeatzea: obrak egin eta garbiketa-kanpainak dirauen bitartean sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei eta Lurzoru Kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta berariazko arauetan xedatutakoa beteko da. Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzeko ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira eraikuntza- eta eraispen-hondakinak. Hondakin arriskutsuentzako ontzietarako, uztailaren 20ko 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako arauak bete beharko dituzte (dekretu horrek onartzen du Hondakin toxiko eta arriskutsuei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko oinarrizko araudia); itxita egongo dira baimendutako kudeatzaileak jaso arte, isuri edo lurrundu ez daitezen. Olio erabiliak, berriz, Industrian Erabilitako Olioaren Kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuan eta EAEn Erabilitako Olioaren Kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1998 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas. Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición. Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos y peligrosos, y permanecerán cerrados hasta su entrega a gestor autorizado, evitando cualquier pérdida de contenido por derrame o evaporación. La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1998, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

– Induskatutako lurrak kontrolatzea: induskatutako lurzoruen kontrola: Donostiako Udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak hautemateagatiko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko.

– Control de los suelos excavados: control de los suelos excavados: cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de San Sebastián y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesa: Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustikoari, kalitate-helburuari eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, eta, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-emisio arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatua) eta arau osagarrietan ezarritakora.

– Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

– Halaber, eguneko lan-ordutegian jardungo da, eta kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

Así mismo, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Eraikingintza eta eraikuntza jasangarria:

– Edificación y construcción sostenible:

IV. Ingurumen Esparru Programa 2020 egitasmoaren lehentasunetako bat zen [2017rako lehentasuna] eraikingintzan eta eraikuntzan baliabideak euren bizi-ziklo osoan modu efizienteagoan erabiltzea eta ziklo-amaieran hondakinak aprobetxatzea. Horrenbestez, kontuan izan beharko dira EAEko etxebizitza-arloko eraikingintza eta birgaikuntza jasangarriko gidan (Eusko Jaurlaritza, 2015) jasotako gomendioak, eraikinetan energia-aurrezpena eta energiaren efizientzia areagotzeko eta energia berriztagarriak bultzatzeko.

Conforme a la prioridad establecida en el IV Programa Marco Ambiental 2020, prioridad 17, respecto a fomentar una edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos a lo largo de todo su ciclo de vida y en especial en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo, deberán considerarse recomendaciones contenidas en la Guía de Edificación y Rehabilitación Sostenible para la Vivienda en la Comunidad Autónoma del País Vasco (Gobierno Vasco 2015), con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables.

Ezarri beharreko neurriek jarduketa-eremu hauetan izan behar dituzte ondorioak, aplikagarritasunaren arabera, kasu zehatz bakoitzerako:

Las medidas a implementar deberán incidir en las siguientes áreas de actuación, en función de su aplicabilidad, para el caso concreto:

Berriztagarriak ez diren iturrien bidez sortutako energia-kopurua edo -kontsumoa murriztea.

Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

Lehengai ez-berriztagarrien kontsumoa murriztea.

Reducción del consumo de materias primas no renovables.

Materialak garraiatzeko prozesuak murriztea.

Reducción de los procesos de transporte de materiales.

Hondakin solido gutxiago sortzea.

Reducción en la generación de residuos sólidos.

Lurzoruaren okupazioa murriztea.

Reducción en la ocupación del suelo.

Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

Reducción del consumo de agua potable.

Ur gris gutxiago sortzea.

Reducción en la generación de aguas grises.

Gas, hauts, bero eta argi gutxiago igortzea.

Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

Naturguneen funtzioak hobetzea eta bioaniztasuna gehitzea.

Mejora de las funciones de las áreas naturales y aumento de la biodiversidad.

Pertsonen garraio-prozesu gutxiago egitea eta mugikortasuna hobetzea.

Reducción de los procesos de transporte de personas y mejora de la movilidad de las mismas.

Barneko airearen kalitatea hobetzea.

Mejora de la calidad del aire interior.

Konforta eta osasuna hobetzea.

Mejora del confort y de la salud.

Bigarrena. – Xedatzea, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritako baldintzekin bat, ez dela aurreikusten ingurumen-eragin esanguratsurik izango duenik Donostiako Goienetxe IB 09 hirigintza-eremuko b.20.1 lurzatiaren xehetasun-azterketak, eta, beraz, ez zaio ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, no se prevé que el Estudio de Detalle de la parcela «b.20.1» del AU. IB 09 Goienetxe de San Sebastián, vaya a producir efectos significativos sobre el medio ambiente, y, por tanto, no es necesario que se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena. – Ebazpen honen edukia Donostiako Udalari jakinaraztea.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de San Sebastián.

Laugarrena. – Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, honako ingurumen-ebaluazio estrategiko honek indarraldia galduko du eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, behin Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean Donostiako Goienetxe IB 09 hirigintza-eremuko b.20.1 lurzatiaren xehetasun-azterketa onartuko ez balitz. Kasu horretan, berriro hasi beharko da planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios si, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación del Estudio de Detalle de la parcela «b.20.1» del AU. IB 09 Goienetxe de San Sebastián, en el plazo máximo de cuatro años desde su publicación. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del plan.

Vitoria-Gasteiz, 2019ko irailaren 23a.

En Vitoria-Gasteiz, a 23 de septiembre de 2019.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


Azterketa dokumentala


Análisis documental