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Boletin Oficial del País Vasco

153. zk., 2019ko abuztuaren 14a, asteazkena

N.º 153, miércoles 14 de agosto de 2019


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

KONTUEN EPAITEGIA
TRIBUNAL DE CUENTAS
3890
3890

ERABAKIA, Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Osokoak 2019ko ekainaren 27ko bilkuran hartua, Berantevillako Udalaren 2017ko fiskalizazio-txostena behin betiko onesten duena.

ACUERDO del Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas de aprobación definitiva del Informe de fiscalización del Ayuntamiento de Berantevilla, 2017, adoptado en sesión de 27 de junio de 2019.

Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Osokoak, 2019ko ekainaren 27an egindako bilkuran, hau

El Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas en sesión celebrada el día 27 de junio de 2019, ha adoptado el siguiente

ERABAKI DU:
ACUERDO:

Berantevillako Udalaren 2017ko fiskalizazio-txostena behin betiko onestea, zeina erabaki honen eranskin modura ageri baita.

Aprobar con carácter definitivo el informe de fiscalización del Ayuntamiento de Berantevilla, 2017, que figura como anexo al presente Acuerdo.

HKEEren 1/1988 Legearen 13.2 artikuluak aurreikusten duena betez, txostenaren ondorioak dagozkion aldizkari ofizialetan argitaratzeko xedatzea.

Disponer, de conformidad con lo previsto en el artículo 13.2 de la Ley 1/1988 del TVCP/HKEE, la publicación de sus conclusiones en los boletines oficiales correspondientes.

Vitoria-Gasteiz, 2019ko ekainaren 27a.

Vitoria-Gasteiz, a 27 de junio de 2019.

HKEEaren lehendakaria,

El Presidente del TVCP,

JOSÉ LUIS BILBAO EGUREN.

JOSÉ LUIS BILBAO EGUREN.

HKEEaren idazkari nagusia,

El Secretario General del TVCP,

JULIO ARTETXE BARKIN.

JULIO ARTETXE BARKIN.

ERANSKINA
ANEXO
BERANTEVILLAKO UDALAREN FISKALIZAZIO TXOSTENA, 2017
AYUNTAMIENTO DE berentevilla, 2017

Laburdurak.

Abreviaturas.

11/1995 FA: 11/1995 Foru Araua, Arabako Lurralde Historikoko Kontzejuei buruzkoa.

BOTHA: Boletín Oficial del Territorio Histórico de Álava.

2/2016 Legea: 2/2016 Legea, Euskadiko Toki Erakundeei buruzkoa.

DFA: Diputación Foral de Álava.

27/2013 Legea: 27/2013 Legea, Toki Administrazioaren Arrazionalizazio eta Iraunkortasun neurriei buruzkoa.

DF 56/2015: Decreto Foral 56/2015 que aprueba el marco regulatorio contable de las Entidades Locales del Territorio Histórico de Álava.

3/2004 FA: 3/2004 Foru Araua, Arabako Lurralde Historikoko toki entitateen aurrekontuei buruzkoa.

FOFEL. Fondo Foral de Financiación de las Entidades Locales de Álava.

56/2015 FD: 56/2015 Foru Dekretua, Arabako Lurralde Historikoko toki erakundeen kontularitzako esparru arautzailea onartzen duena.

IAE: Impuesto sobre Actividades Económicas.

57/2003 Legea: 57/2003 Legea, Toki administrazioa eraberritzeko neurriei buruzkoa.

IBI: Impuesto sobre Bienes Inmuebles.

AFA: Arabako Foru Aldundia.

IVA: Impuesto sobre el Valor Añadido.

ALHAO: Arabako Lurralde Historikoaren Aldizkari Ofiziala.

Ley 2/2016: Ley 2/2016 de Instituciones Locales de Euskadi.

BEZ: Balio Erantsiaren gaineko Zerga.

Ley 27/2013: Ley 27/2013 de racionalización y sostenibilidad de la Administración Local.

FOFEL: Arabako Toki-erakundeak Finantzatzeko Foru Funtsa.

Ley 57/2003: Ley 57/2003 de medidas para la modernización del Gobierno Local.

HKEE: Herri Kontuen Euskal Epaitegia.

LRBRL: Ley 7/1985 Reguladora de las Bases del Régimen Local.

JEZ: Jarduera Ekonomikoen gaineko Zerga.

NF 3/2004: Norma Foral 3/2004 Presupuestaria de las Entidades Locales del Territorio Histórico de Álava.

LZ: Lanpostuen Zerrenda.

NF 11/1995: Norma Foral 11/1995 de Concejos del Territorio Histórico de Álava.

OHZ: Ondasun Higiezinen gaineko Zerga.

RPT: Relación de Puestos de Trabajo.

TAOAL: 7/1985 Legea, Toki Araubidearen Oinarriak Arautzen dituena.

TVCP: Tribunal Vasco de Cuentas Públicas.

I.– Sarrera.

I.– Introducción.

Herri Kontuen Euskal Epaitegiak otsailaren 5eko 1/1988 Legeak eta Epaitegiaren Osoko bilkurak onetsitako Lan Programak agindutakoari jarraikiz, Berantevillako Udalaren 2017ko Kontu Orokorraren fiskalizazio lana mamitu du.

El Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, de acuerdo con lo establecido en la Ley 1/1988, de 5 de febrero, y en el Plan de Trabajo aprobado por el Pleno del Tribunal, ha realizado la fiscalización de la Cuenta General del Ayuntamiento de Berantevilla para el ejercicio 2017.

Fiskalizazio-lan honek honako alderdi hauek besarkatzen ditu:

Esta fiscalización comprende los siguientes aspectos:

– Legezkotasuna: honako aurrekontuaren atal hauetan ezargarria den arautegia bete izana: aurrekontua, zuzenbide publikoko sarrerak, zorpetzea eta finantza-eragiketak, langileria, obren kontratazioa, zerbitzuak eta hornidurak eta dirulaguntzen emakida. Azterketa lan hau fiskalizazioaren ekitaldiari dagokio, beharrezko irizten diren beste ekitaldi batzuei buruzko egiaztaketak egitea kaltetu gabe, fiskalizazio-gai den ekitaldian eragina dutelako.

– Legalidad: revisión del cumplimiento de la normativa aplicable en las áreas de presupuesto, ingresos de derecho público, endeudamiento y operaciones financieras, personal, contratación de obras, servicios y suministros, y concesión de subvenciones. Dicha revisión comprende el ejercicio fiscalizado, sin perjuicio de las comprobaciones relativas a otros ejercicios que se estimen necesarias, por tener incidencia en el fiscalizado.

– Kontabilitatea: Kontu Orokorra ezargarri zaizkion kontularitzako printzipioekin bat datorrela egiaztatzea. Kontu Orokorrak Udalaren eta Udal sozietatearen aurrekontuko balantzeak, ekonomia-ondarearen emaitzen kontuak, memoriak eta likidazioak besarkatzen ditu.

– Contabilidad: conformidad de la Cuenta General con los principios contables que le son aplicables. La Cuenta General contiene los balances, las cuentas del resultado económico-patrimonial, memorias y las liquidaciones de los presupuestos del Ayuntamiento y de la Sociedad municipal.

– Lanaren zabalak ez du gastuaren efikazia eta efizientziari buruzko azterlan berariazkorik besarkatu; ezta, kudeaketa-prozedurei buruzkorik ere. Nolanahi den ere, fiskalizazioan zehar sortu diren alderdi partzialak txosten honen III. idazpuruan aztertu ditugu.

– El alcance del trabajo no ha incluido un análisis específico sobre la eficacia y eficiencia del gasto, ni sobre los procedimientos de gestión. No obstante, los aspectos parciales que han surgido en la fiscalización están comentados en el epígrafe III de este Informe.

– Udalaren egoera ekonomikoaren finantza analisia.

– Análisis financiero de la situación económica del Ayuntamiento.

Berantevillako udalerriak 443 biztanle zituen 2017ko urtarrilaren 1ean eta Udalean, udal administrazioaz gainera, Promoción industrial de Berantevilla, S.A. (Prominbersa) sozietate publikoa (% 100) barne hartzen du, hirigintza eta industria sustatzea helburu duena.

El municipio de Berantevilla con una población de 443 habitantes el 1 de enero de 2017 integra en su Ayuntamiento además de la administración municipal, a la sociedad pública (100%) Promoción industrial de Berantevilla, SA (Prominbersa), cuyo objeto social es la promoción urbanística e industrial.

Udalerrian Berantevilla, Lacervilla, Mijancas, Santa Cruz del Fierro, Santurde eta Toberako kontzejuek esku hartzen dute eta hornidura eta saneamendu, kale-garbiketa, herriko argiak, hilerria eta gizarte-etxe zerbitzuak ematen dituzte. Udala Troperagain Partzuergoko atal da, zeinak industria-poligonoan banatzeko urez hornitzen duen, Udalak hornidura-zerbitzua ematen duen esparru bakarra. Gainera, zabor-bilketa Añanako Kuadrillak egiten du mankomunaturik eta hirigintza, animazio soziokultural eta udal-artxiboaren kudeaketan ere kolaboratzen du. AFAk eta Erribera Beitiko Udalak gizarte zerbitzuak ematen kolaboratzen dute.

En el municipio operan los concejos de Berantevilla, Lacervilla, Mijancas, Santa Cruz del Fierro, Santurde y Tobera que prestan servicios de abastecimiento y saneamiento, limpieza viaria, alumbrado público, cementerio y centro social. El Ayuntamiento forma parte del Consorcio de Troperagain que le suministra agua para su distribución en el polígono industrial, único ámbito en que el Ayuntamiento presta servicio de abastecimiento. Además, la recogida de basuras la realiza mancomunadamente la Cuadrilla de Añana, entidad que colabora también en los servicios de urbanismo, animación sociocultural y en la gestión del archivo municipal. La DFA y el ayuntamiento de Ribera Baja colaboran en la prestación de servicios sociales.

II.– Iritzia.

II.– Opinión.

II.1.– Legea betetzeari buruzko iritzia.

II.1.– Opinión sobre el cumplimiento de la legalidad.

Epaitegi honen iritzira, Berantevillako Udalaren Kontu Orokorra osatzen duten erakundeek zuzentasunez bete dute 2017ko ekitaldian ekonomia-finantzaren jarduera arautzen duen lege arautegia.

En opinión de este Tribunal, las entidades que integran la Cuenta General del Ayuntamiento de Berantevilla han cumplido razonablemente en el ejercicio 2017 la normativa legal que regula su actividad económico-financiera.

II.2.– Urteko kontuei buruzko iritzia.

II.2.– Opinión sobre las cuentas anuales.

1.– Hona hemen Udalaren eta Prominbersaren 2017ko abenduaren 31ko Diruzaintza Geldikinean, Egoera Balantzean eta Ondare Garbian eragina duten doiketak:

1.– Los ajustes que afectan al Remanente de Tesorería, al Balance y al Patrimonio Neto a 31 de diciembre de 2017del Ayuntamiento y de Prominbersa son:

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

2.– Udalak ez du bere ibilgetu materiala eragiten duten egintza ekonomiko guztien kontularitzako erregistroa bermatuko duen jarraipenik egiten eta ez du 2010 baino lehenagoko alten elementuen araberako xehakapenik egiten. Horregatik guztiagatik, ezin esan daiteke Udalaren Balantzeko Ibilgetu materialaren saldoek, guztira 1,4 milioi eurorenak, islatzen duten Udalaren ondasun eta eskubideen egiazko egoera 2017ko abenduaren 31n.

2.– El Ayuntamiento no realiza un seguimiento que garantice el registro contable de todos los hechos económicos significativos que afecten a su inmovilizado material y no dispone de un detalle por elemento de las altas anteriores a 2010. Por todo ello, no puede determinarse si los saldos del Inmovilizado material del Balance del Ayuntamiento, por un total de 1,4 millones de euros, reflejan la situación real de los bienes y derechos del Ayuntamiento a 31 de diciembre de 2017.

Epaitegi honen iritzira, 1 eta 2. paragrafoetan adierazitako salbuespenak alde batera, Berantevillako Udalaren Kontu Orokorra osatzen duten erakundeen kontuek alderdi esanguratsu guztietan 2017ko ekitaldiaren jarduera ekonomikoa eta abenduaren 31ko ondarearen eta finantza egoeraren isla zuzena erakusten dute; baita, data horretan amaitutako urteko ekitaldiari dagozkion eragiketen eta eskudiruzko fluxuen emaitzena ere, ezargarria den finantza informazioaren arau-esparruaren arabera eta, zehazki, bertan jasotako kontularitzako printzipio eta irizpideen arabera.

En opinión de este Tribunal, excepto por las salvedades señaladas en los párrafos 1 y 2, las cuentas de las entidades que integran la Cuenta General del Ayuntamiento de Berantevilla expresan, en todos los aspectos significativos, la actividad económica del ejercicio 2017, la imagen fiel del patrimonio y de la situación financiera a 31 de diciembre, así como los resultados de sus operaciones y de sus flujos de efectivo correspondientes al ejercicio anual terminado en dicha fecha, de conformidad con el marco normativo de información financiera que resulta de aplicación y, en particular, con los principios y criterios contables contenidos en el mismo.

III.– Barne kontroleko sistemei eta kudeaketa prozedurei buruzko irizpenak.

III.– Consideraciones sobre los sistemas de control interno y procedimientos de gestión.

Atal honetan ekonomia-finantzaren jarduera arautzen duten printzipioak gehiegi eragiten ez dituzten akatsak ez ezik, kudeaketa hobetzeko azpimarratu nahi diren prozedurazko alderdiak ere azaleratu dira.

En este apartado se señalan tanto las deficiencias que no afectan de manera relevante al cumplimiento de los principios que rigen la actividad económico-financiera, como aspectos procedimentales que se comentan para la mejora de la gestión.

III.1.– Aurrekontua eta kontabilitatea.

III.1.– Presupuesto y contabilidad.

– 2017ko aurrekontua hasiera batean 2017ko urtarrilean onartu zen, baina abuztura arte ez zen indarrean jarri, argitalpenean atzerapenak izan zituelako; ordea, araudiak agintzen du behin betiko onartu behar dela ekitaldia hasi aurretik. Aurrekontuaren likidazioa eta Kontu Orokorra onartzean ere (2018ko ekaina eta urria) atzerapenak izan ziren; ordea, arautegiak martxoaren 31n eta uztailaren 31n ezartzen ditu, hurrenez hurren, epemuga.

– El Presupuesto de 2017 se aprobó inicialmente en enero de 2017 pero entró en vigor en agosto por retrasos en su publicación, cuando la normativa exige su aprobación definitiva antes del inicio del ejercicio. También se produjeron retrasos en la aprobación de la Liquidación del Presupuesto y de la Cuenta General (junio y octubre de 2018), cuando la normativa establece plazos que finalizaron el día 31 de los meses de marzo y julio, respectivamente.

– 2017an alkateak aurrekontuaren 5 aldaketa onartu zituen, guztira 55.363 euroren zenbatekoan; ez zion, baina, horren berri eman Udalbatzari eta idazkari kontu-hartzaileak ez zuen txostenik egin. Gainera, aldaketa horietatik bi, 30.256 euroren zenbatekoan, ALHAOn argitaratu behar ziratekeen.

– En 2017 el Alcalde aprobó 5 modificaciones del presupuesto, por un total de 55.363 euros, de las que no se dio cuenta al Pleno y no fueron informadas por el Secretario-Interventor. Además, 2 de esas modificaciones, por 30.256 euros, debieron ser publicadas en el BOTHA.

– Aurrekontuaren Exekuziorako Arauak (23.1 artikulua) aurreikusten du gastu-proposamenen (AD fasea) aurrekontuko kontrola egin behar dela prozedura negoziatu bidez izapidetutako kontratuetan (1 kontratu 2017an) eta hainbat ordainagiri eragiten dituzten kontratu txikietan (6 kontratu). Kontrol hori ez zen 2017an egin. Gainera, hedatzea komeni da kopuru esanguratsuko erosketa eta inbertsioetara.

– La norma de ejecución presupuestaria prevé (artículo 23.1) el control presupuestario de las propuestas de gastos (fase AD) en contratos tramitados por procedimiento negociado (1 contrato en 2017) y en contratos menores que generan varias facturas (6 contratos). Este control no operó en 2017. Además, convendría ampliarlo a compras e inversiones de importe significativo.

– Osasun zentroko igogailuaren lanak 2016ko abenduan esleitu ziren eta 2017ko maiatzean egikaritu ziren, 34.961 euroren kostuarekin; ordea, udal aurrekontuan ez zen krediturik izan ekainera arte.

– Las obras del ascensor del centro de salud se adjudicaron en diciembre de 2016 y se ejecutaron en mayo de 2017 con un coste de 34.961 euros sin que existiera crédito para esta inversión en el presupuesto municipal hasta el mes de junio.

III.2.– Diru-sarrerak eta diru-bilketa.

III.2.– Ingresos y recaudación.

– OHZ, JEZ, ur eta poligonoko gastuen kobrantza-erroldak alkateak onartu behar zituzkeen.

– Los padrones cobratorios del IBI, IAE, agua y gastos del polígono debieron ser aprobados por el Alcalde.

– 2017an erregistraturiko 1etik 3ra bitarteko kapituluetako saldoen baliogabetzea, guztira 191.606 eurorena, ez zen dagokion espedientean formalizatu eta preskribatuta daude 2014 baino lehenagoko zorrak. Alabaina, 2014ko saldoek, 60.138 euroren zenbatekoek, indarrean diraute eta araztu egin behar lirateke eta dagozkion kobrantzarako izapideak gauzatu.

– La anulación de saldos de los capítulos 1 a 3 registrada en 2017 por un total de 191.606 euros no se formalizó en el correspondiente expediente, estando prescritas las deudas anteriores a 2014. Sin embargo los saldos de 2014, por 60.138 euros, mantienen su vigencia y deberían ser objeto de depuración y de las correspondientes gestiones de cobro.

– Udalak ez ditu dirubilketarako borondatezko aldian kobratu gabe dituen zorrak premiatzen, eta horiek kontularitzako erregistroen arabera 2017ko abenduaren 31n 86.519 euro egin zuten.

– El Ayuntamiento no apremia las deudas no cobradas en periodo voluntario de recaudación, que ascendían a 86.519 euros a 31 de diciembre de 2017, según los registros contables.

III.3.– Langileria.

III.3.– Personal.

– 2017ko abenduan indarrean zeuden artean 2007ko aldi baterako 2 lan kontratu, horietako bat dedikazio partzialekoa. Kontratuen iraupenak erakusten du garatutako egitekoek iraunkortasun izaera dutela eta honenbestez, egoera hori zuzendu egin behar da.

– En diciembre de 2017 seguían en vigor 2 contratos laborales temporales de 2007, uno de ellos con dedicación parcial. La duración de los contratos indican que desarrollan funciones permanentes debiéndose regularizar esta situación.

– Pertsona fisikoen errentaren gaineko zergaren aitorpen fiskaletan ez ziren 14.035 euroren ordainketak barne hartu.

– En las declaraciones fiscales del Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas no se incluyeron pagos por 14.035 euros.

III.4.– Transferentziak eta dirulaguntzak.

III.4.– Transferencias y subvenciones.

– Udalerrian diharduten 6 kontzejuek honako zerbitzu hauek ematen dituzte: argiteria publikoa, ur hornidura eta saneamendua, kale garbiketa, hilerria, gizarte-etxea e.a. Tokiko araudiak zerbitzu hauek Udalaren eskumen modura definitzen ditu eta kontzejuek eskuordetze bidez gara ditzakete; eskuordetze hori, baina, formalizatu egin beharko litzateke eta udalerrian diharduten 7 administrazioen egiteko eta jarduera eremuak bereizi, betiere eskuordetze zerbitzua modu egokian emateari mugatuz. Zehazki esanda, komeniko litzateke zerbitzu bakoitzari lotutako ondasunak identifikatzea eta zehaztea zein erakundek kudeatuko dituen hobekuntza-lanak eta finantzaketa, udalaren zein AFAren ekarpenak aintzat hartuta.

– Los 6 concejos que operan en el municipio prestan servicios de alumbrado público, abastecimiento y saneamiento de aguas, limpieza de calles, cementerio, centro social, etc. La normativa local define estos servicios como competencias del Ayuntamiento y los concejos pueden desarrollarlas por delegación, que debiera ser formalizada, estableciendo las funciones y los ámbitos de actuación de las 7 administraciones que operan en el municipio, condicionando dicha delegación a una adecuada prestación del servicio. En particular, convendría identificar los bienes afectos a cada servicio y especificar la entidad que gestionará las obras de mejora, así como su financiación, teniendo en cuenta tanto las aportaciones municipales como las de la DFA.

– Añanako kuadrillak laguntza ematen dio Udalari hirigintzako kudeaketan, agirien artxiboaren mantentze-lanetan eta kultur ikastaro eta jardueren programazioan; 2017an 14.506 euroren kostua izan du. Kuadrillak arautzen dituen Foru Arauak eskualde bakoitzeko udalekin lankidetzan aritzea aurreikusten du; ordea, ez dira Udalean jaso zerbitzu hauen mandatu-erabaki edo -ebazpenak ere.

– La Cuadrilla de Añana asiste al Ayuntamiento en la gestión urbanística, en el mantenimiento del archivo documental y en la programación de cursos y actividades culturales, con un coste de 14.506 euros en 2017. La Norma Foral reguladora de las Cuadrillas, prevé su colaboración con los ayuntamientos de cada comarca, pero no constan en el Ayuntamiento los acuerdos o resoluciones de encomienda de estos servicios.

III.5.– Beste alderdi batzuk.

III.5.– Otros aspectos.

– Udalak ez ditu ordainketa epeei buruzko nahitaezkoak diren hiruhileko txostenak egiten.

– El Ayuntamiento no elabora los preceptivos informes trimestrales sobre plazos de pago.

– Gastua onartu eta dirulaguntzak emateko ebazpenak 2017an kontularitzako kontratu edo agirietan aplikatu ziren, dagokion dekretua formalizatu gabe eta alkatetzako ebazpen liburu nahitaezkoa gorde gabe. Berebat, ez zitzaizkion Udalbatzari jakinarazi jaulkitako ebazpenak.

– Las resoluciones de aprobación de gasto y concesión de subvenciones se plasmaron en 2017 en los contratos o en documentos contables, sin formalizar el correspondiente decreto, ni mantener el preceptivo libro de resoluciones de alcaldía. Tampoco se dio cuenta al Pleno de las resoluciones emitidas.

– Udal sozietateak 2008an amaitu zuen 21 etxebizitzaren sustapena; 2013az geroztik galerak izan ditu, kopuru txikikoak, baina etengabe eta honenbestez, aktiboak Udalari eskualdatu eta desegitea gomendatzen da.

– La sociedad municipal completó en 2008 la promoción de 21 viviendas, produciéndose pérdidas, de pequeña cuantía pero sucesivas, desde 2013 lo que aconseja el traspaso de activos al Ayuntamiento y su disolución.

– Toki erakundeak gardentasun eta informazio publikorako irispideari buruzko araudira egokitzeko prozesua 2015eko abenduan amaitu behar zatekeen. Ez da udal sozietateari buruzko informaziorik jasotzen. Udalari dagokionez, webgunean aurrekontuei buruzko informazioa jaso behar zatekeen eta emandako dirulaguntza, esleitutako kontratu eta izenpetutako hitzarmenen egikaritzari buruzkoa. Berebat, zinegotzien ondasunen eta jardueren gaineko aitorpenak ere barne hartu behar ziratekeen.

– La adaptación de las entidades locales a la normativa de transparencia y acceso a la información pública debió completarse en diciembre de 2015. No se incluye información referida a la sociedad municipal. En cuanto al Ayuntamiento, debería incluirse en la web municipal información sobre los presupuestos y su ejecución, sobre subvenciones concedidas, contratos adjudicados y convenios firmados. También debería informarse sobre las declaraciones de bienes y actividades de los concejales.

IV.– Finantzaren Analisia.

IV.– Análisis Financiero.

Udalak azken ekitaldietan eta fiskalizazio-gai izan den urtean kitatutako magnitude nagusien bilakaera ondoko taulan dago zehaztua:

En el siguiente cuadro, se detallan la evolución de las principales magnitudes liquidadas por el Ayuntamiento en los últimos ejercicios y el año fiscalizado:

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Sarrera arruntak: % 3 egin zuten gora 2017 eta 2015 bitartean.

Ingresos corrientes: se incrementan un 3% entre 2017 y 2015.

– Zerga zuzenak, zeharkakoak eta tasak: % 6 hobetu dira 2017an handitu zen poligonoko gastuen igoeraren eraginaren ondorioz. OHZk bere horretan eutsi dio, gainerako zerga eta tasen moduan.

– Impuestos directos, indirectos, tasas y otros ingresos: mejoran un 6% por efecto del incremento de la repercusión de gastos del polígono que se incrementó en 2017. El IBI se mantiene estable así como el resto de tributos y tasas.

– Transferentzia eta dirulaguntza arruntak: % 3 egin dute behera eta egonkor eutsi dio osagai nagusi duen FOFELi, baina eskuratutako gainerako dirulaguntzen zenbatekoa murriztuz.

– Transferencias y subvenciones corrientes: se minoran en un 3% manteniéndose estable su principal componente el FOFEL pero disminuyendo la cuantía del resto de subvenciones obtenidas.

Funtzionamendu-gastuak: % 21 egin dute gora 2015 eta 2017 bitartean, xehakapen honekin:

Gastos de funcionamiento: se incrementan en un 21% entre el 2015 y 2017 con el siguiente desglose:

– Langile-gastuak: % 4 egin dute gora langile baten ordezkapenetarako eskatutako kontratazioen kontzeptuan.

– Gastos de personal: se incrementan en un 4% por las contrataciones requeridas para sustituciones de un empleado.

– Ondasun arrunten eta zerbitzuen kontratazioa: % 21 egin dute gora poligonoak gastu handiagoak eragin dituelako, sarreren igoera eragitearekin batera.

– Compras de bienes corrientes y servicios: aumentan un 21% por los mayores gastos originados por el polígono que también han motivado un incremento de ingresos.

– Transferentzia eta dirulaguntza arruntak: % 46ko igoera izan dute, izan ere beste ekitaldi batzuetako gastuak aitortu dira, beste udalerri batean dagoen ikastetxe baten mantentze-lanek eragindakoak.

– Transferencias y subvenciones corrientes: se produce un alza del 46% motivada en el reconocimiento de gastos de otros ejercicios originados por el mantenimiento de un centro de enseñanza ubicado en otro municipio.

Aurrezki gordina eta garbia: aurrezki gordina eta garbia bat bera dira, ez baitago finantza zamarik, eta lehenengo urteko sarrera arrunten % 35 izatetik, 2017an % 24 izatera aldatu da, arestian aipatutako ikastetxeko gastuen eraginez gastuek uneko igoera izan dutelako.

Ahorro bruto y neto: el ahorro bruto, que coincide con el neto al no existir carga financiera, varía del 35% de los ingresos corrientes del primer año al 24% de 2017 por el puntual incremento de los gastos por la repercusión de gastos del centro escolar antes citado.

Kapital eragiketen emaitza: hirurtekoko inbertsioak 177.404 eurorenak izan dira, udalerrian diharduten 6 kontzejuei emandako kapitaleko dirulaguntzen kopuru bertsua. Eskuratutako kapitaleko dirulaguntzek % 50ean subentzionatu dituzte kapitaleko eragiketak.

Resultado de operaciones de capital: las inversiones del trienio han ascendido a 177.404 euros, un importe similar a las subvenciones de capital concedidas a los 6 concejos que operan en el municipio. Las subvenciones de capital obtenidas han subvencionado en un 50% las operaciones de capital.

Gastu Orokorretarako Diruzaintza geldikina: aldagai hau 2016an gehitu zen eta egonkor eutsi zion 2017an, nahiz urte horretan autofinantzaketak behera egin zuen. 2018rako erabilgarri dagoen Geldikina sarrera arrunten % 79 da.

Remanente de Tesorería para gastos generales: esta variable se incrementó en 2016 permaneciendo estable en 2017 a pesar del descenso de la autofinanciación en ese año. El Remanente disponible para 2018 supone el 79% de los ingresos corrientes.

Zorpetzea: hirurtekoan Udalak ez du kanpoko finantzaketarik behar izan.

Endeudamiento: en el trienio el Ayuntamiento no ha precisado de financiación externa.

Ondorioa: eragiketa arruntek sortutako aurrezkiak fluktuatu egin du aztertutako aldian, baina lehenengo bi ekitaldietan sarrera arrunten % 30 gainditu zuen eta 2017an sarrera arrunten % 24 egin zuen. Aurrezki honek gainditu egin du kapitaleko eragiketen emaitza 3 ekitaldietan eta Geldikina hirurtekoko kapitaleko eragiketen kostua baino handiagoa da.

Conclusión: el ahorro generado por las operaciones corrientes fluctúa en el periodo, pero en los dos primeros ejercicio superó el 30% de los ingresos corrientes y en 2017 supuso el 24% de los ingresos corrientes. Este ahorro supera al resultado de las operaciones de capital en los 3 ejercicios, resultando en un Remanente que supera al coste de las operaciones de capital del trienio.

Aurrekontuaren egonkortasuna: Udalaren Kontuhartzailetzak aurrekontuaren egonkortasun eta finantzaren iraunkortasun helburuak betetzeari buruzko txostena jaulki zuen. 2017ko Likidazioari buruzko txostenak ondorioztatu du bete egin direla gastu araua eta zorpetze-helburuak, baina urratu egin dela aurrekontuaren egonkortasun helburua, izan ere 8.914 euroren defizita izan da, eragiketa ez finantzarioena.

Estabilidad presupuestaria: la Intervención del Ayuntamiento emitió un informe sobre el cumplimiento de los objetivos de estabilidad presupuestaria y sostenibilidad financiera. El informe referente a la Liquidación de 2017 concluye que se cumple con la regla de gasto y objetivos de endeudamiento, pero que se incumple con el objetivo de estabilidad presupuestaria al producirse un déficit de operaciones no financieras de 8.914 euros.

2018ko urriko Udalbatzan dagokion Ekonomia eta Finantza Plana onartu zen.

En el Pleno de octubre de 2018 se aprobó el correspondiente Plan Económico-Financiero.

V.– Urteko Kontuak.

V.– Cuentas Anuales.

V.1.– Udalak.

V.1.– Ayuntamiento.

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V.2.– Promoción Industrial de Berantevilla, SA.

V.2.– Promoción Industrial de Berantevilla, SA.

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Azterketa dokumentala


Análisis documental