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Boletin Oficial del País Vasco

148. zk., 2019ko abuztuaren 7a, asteazkena

N.º 148, miércoles 7 de agosto de 2019


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INDARGABETUTAKO XEDAPENA


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DISPOSICIÓN DEROGADA

XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

SEGURTASUN SAILA
DEPARTAMENTO DE SEGURIDAD
3774
3774

AGINDUA, 2019ko uztailaren 24koa, Segurtasuneko sailburuarena, zeinaren bidez garatzen baita nola bete behar diren erregistro-betebeharrak eta Ertzaintza informatzeko betebeharrak objektu erabiliak salerosi edo konpontzeari dagokionez, plataforma digitalak barnean hartuta.

ORDEN de 24 de julio de 2019, de la Consejera de Seguridad, por la que se desarrolla la forma de cumplimentar las obligaciones registrales y de información a la Ertzaintza en el comercio o reparación de objetos usados, incluida la actividad de las plataformas digitales.

Herritarren Segurtasuna Babesteko martxoaren 30eko 4/2015 Lege Organikoaren 25.1 artikuluan ezartzen denez, herritarren segurtasunerako garrantzitsutzat jotzen diren jarduerak egiten dituzten pertsona fisikoek edo juridikoek dokumentu-erregistroaren eta informazioaren betebeharrak bete beharko dituzte aplikatu beharreko xedapenetan ezarritako moduan. Jarduera horien artean daude objektu erabilien salerosketa edo konponketa.

El artículo 25.1 de la Ley Orgánica 4/2015, de 30 de marzo, de protección de la seguridad ciudadana, prevé que las personas físicas o jurídicas que ejerzan determinadas actividades consideradas relevantes para la seguridad ciudadana, queden sujetas a las obligaciones de registro documental e información en los términos que establezcan las disposiciones aplicables. Entre tales actividades están las relativas al comercio o reparación de objetos usados.

Jarduera horien arloko erregistro-betebeharra ezartzen duen araudia estatu mailakoa da, oso zaharra da eta han-hemen sakabanatuta dago. Hain zuzen ere, 1989ko azaroaren 2ko ministerio-agindu baten eta 1924ko urtarrilaren 19ko Errege Aginduan jasota dago. Errege-agindu hori abenduaren 18ko 3390/1981 Errege Dekretuak indargabetu zuen, metalei edo harribitxiei dagokienez; baina ez, ordea, gainerako salerosketei dagokienez.

La regulación reglamentaria que establece la obligación de registro documental en relación con estas actividades es de ámbito estatal y es muy antigua y dispersa. Concretamente se contiene en una Orden Ministerial de 2 de noviembre de 1989 y la Real Orden de 19 de enero de 1924. Esta Real Orden fue derogada por el Real Decreto 3390/1981, de 18 de diciembre, en lo relativo a la compraventa de metales o piedras preciosas, pero no respecto al resto de compraventas.

Euskal Herriko Autonomia Estatutuaren 17. artikuluak dioenez, Euskal Autonomia Erkidegoak du bere lurraldean pertsonak eta ondasunak babesteko eta ordena publikoa zaintzeko eskumena. Hori dela eta, Ertzaintzak du herritarren segurtasunerako jarduera nabarmen horiek kontrolatzeko ahalmena.

La Comunidad Autónoma de Euskadi, según el artículo 17 del Estatuto de Autonomía del País Vasco, ostenta la competencia ordinaria sobre la protección de personas y bienes y mantenimiento del orden público y la seguridad ciudadana en su territorio, de modo que corresponden a la Ertzaintza las facultades de control de estas actividades relevantes para la seguridad ciudadana.

Beraz, agindu honen bidez, objektu erabiliak salerosten edo konpontzen dihardutenek erregistro-betebeharrak eta Ertzaintza informatzeko betebeharra nola bete behar dituzten azaltzen da.

Por lo tanto, por medio de la presente Orden se da publicidad a la forma en la que las personas que ejerzan las actividades relativas al comercio o reparación de objetos usados puedan cumplir sus obligaciones registrales y de comunicación a la Ertzaintza.

Hori dela eta, honako hau

En su virtud,

XEDATZEN DUT:
DISPONGO:

1. artikulua.– Xedea eta esparrua.

Artículo 1.– Objeto y ámbito.

1.– Agindu honen bidez, arautzen da nola gauzatu, Euskal Autonomia Erkidegoko lurraldearen barruan, objektu erabilien salerosketa eta konponketarekin lotutako identifikazio-datuei dagokienez, erregistro-betebeharrak eta Ertzaintza informatzeko betebeharra.

1.– Mediante la presente Orden se regula la forma de cumplimentar las obligaciones de registro documental e información a la Ertzaintza de los datos identificativos relativos al comercio y reparación de objetos usados dentro del territorio de Euskadi.

2.– Agindu honen aplikazio-esparruan sartzen dira objektu erabilien eragiketa edo transmisioak eta konponketak, merkataritza-establezimenduetan edo xede horretara zuzendutako beste edozein espaziotan egindakoak, plataforma digitalak barne direla.

2.– Se incluyen dentro del ámbito de aplicación de esta Orden, las operaciones o transmisiones y las reparaciones de objetos usados realizadas en establecimientos comerciales o en cualquier otro espacio dedicado a tal fin, incluidas las plataformas digitales.

3.– Honako hauen titularrak dira betebehar horren mende dauden subjektuak: antikuario-establezimenduak, objektu erabilien saltegiak, enkante-aretoak (noizean behingoak edo iraunkorrak), informatika- eta elektronika-dendak, telefonia-dendak, multiprezio-dendak edo bazarrak, etxetresna elektrikoak konpontzeko establezimenduak, eta aparatu elektronikoak (informatika, telefonia eta ikus-entzunezkoak) konpontzeko establezimenduen titularrak; baita, irabazteko asmoarekin eta Euskal Autonomia Erkidegoaren lurraldearen barruan, objektu erabilien salerosketa eta konponketara bideratutako jardueren titularrak ere, barne hartuta jarduera horren bitartekaritzan diharduten plataforma digitalen kudeatzaileak.

3.– Son sujetos obligados las personas titulares de establecimientos de anticuario, los comercios de objetos usados, las salas de subastas ocasionales o permanentes, las tiendas de informática y de electrónica, las tiendas de telefonía, las tiendas multiprecio o bazares, los establecimientos de reparación de electrodomésticos y los establecimientos de reparación de aparatos electrónicos (informática, telefonía y audiovisual), así como cualquier otra actividad dedicada, con ánimo de lucro y dentro del territorio de Euskadi, al comercio y reparación de objetos usados, incluidas la personas titulares o gestores de plataformas digitales con la intermediación de las que se realice esta actividad.

2. artikulua.– Erregistratzeko eta informazioa gordetzeko betebeharrak.

Artículo 2.– Obligaciones de registro y conservación de la información.

1.– Betebehar horren mende daudenek, objektu erabiliak eskuratzean eta transmititu edo saltzean, agindu honen I. eranskinean zehaztutako identifikazio-datuak erregistratu behar dituzte.

1.– Los sujetos obligados deben registrarse, en el momento de la adquisición y también en el de la transmisión o venta de los objetos usados, los datos identificativos que se especifican en el Anexo I de esta Orden.

2.– Era berean, informazio hori gorde eta Ertzaintzaren eskura jartzeko betebeharra daukate, eta eskatzen zaienean erakutsi egin beharko dute. Informazio hori hiru urtez gorde beharko da.

2.– Asimismo, también tienen la obligación de conservar esta información a disposición de la Ertzaintza y están obligados a exhibirla cuando sean requeridos al efecto. Esta información deberá conservarse durante el plazo de tres años.

3.– Jasotako datuak nortasun-agiri ofizial onartuetan azaltzen direnekin bat datozela egiaztatzeaz arduratu beharko dira betebehar horren mende daudenak.

3.– Los sujetos obligados deben responsabilizarse de que los datos recogidos se corresponden con las que figuran en los documentos de identidad oficiales admitidos.

3. artikulua.– Eskuratzea edo jasotzea jakinarazteko betebeharra.

Artículo 3.– Obligación de comunicación de la adquisición o recepción.

1.– Betebehar horren mende daudenek, objektua eskuratu edo jasotzen dutenetik hasita 24 orduko epean, Ertzaintzari jakinaraziko diote I. eranskinean aipatutako datuen gaineko informazioa –bigarren transmisioak edo eskuratutako objektuaren salmenta aparte utzita–; bitarteko elektronikoen bidez egingo dute, Egoitza Elektronikoko https://www.euskadi.eus helbide elektronikoaren bidez.

1.– Los sujetos obligados comunicarán a la Ertzaintza en el plazo de 24 horas a contar desde la adquisición o recepción del objeto, la información sobre los datos a que se refiere el Anexo I, con exclusión de las segundas transmisiones o venta del objeto adquirido, por medio de medios electrónicos a través de la dirección electrónica de la Sede Electrónica https://www.euskadi.eus

2.– Salbuespenez, 1. apartatuan ezarritakoa eragotzi gabe, behar diren baliabide elektronikoetarako irispidea ez daukatela edo baliabide horiek eskuratu ezin dituztela justifikatzen duten pertsona fisikoek Ertzaintzaren Zuzendaritzari jakinarazpena aurrez aurre egiteko eskatu ahal izango diote, behar bezala arrazoituta. Hala behar bada, Zuzendaritzari dagokio baimentzea aurrez aurre eman ahal izatea informazio hori kasuan-kasuan.

2.– Sin perjuicio de lo establecido en el apartado 1, excepcionalmente, las personas físicas que justifiquen la imposibilidad de acceso y de disponibilidad de los medios electrónicos necesarios pueden solicitar a la Dirección de la Ertzaintza, de manera motivada, realizar la comunicación presencialmente. Corresponderá a esta autorizar, en su caso, esta entrega presencial en cada caso.

4. artikulua.– Objektu erabiliak plataforma digitalen bidez edo beste bitarteko elektroniko edo telematiko batzuen bidez eskaini direla jakinaraztea.

Artículo 4.– Comunicación del ofrecimiento de objetos usados a través de plataformas digitales u otros medios electrónicos o telemáticos.

1.– Objektu erabiliaren kostu bidezko transmisioa plataforma digitalen bitartekaritzaren bidez edo beste bitarteko elektroniko edo telematiko batzuen bidez egiten denean, Euskal Autonomia Erkidegoan kokatutako ondasunen kasuan edo helbidea Euskal Autonomia Erkidegoan daukaten pertsonek egiten dutenean, bitarteko edo plataforma horien titularrek edo kudeatzaileek erregistratu egin beharko dute, eta Ertzaintzari jakinarazi, plataforman sartutako iragarkia.

1.– Cuando la transmisión onerosa del objeto usado se efectúe con la intermediación de plataformas digitales u otros medios electrónicos o telemáticos, en relación con bienes ubicados en Euskadi o bien por parte de personas con domicilio en Euskadi, los titulares o gestores de estos medios o plataformas deben registrar y comunicar a la Ertzaintza el anuncio incorporado a la plataforma.

2.– Plataforma digitalek edo bitartekaritzarako baliabideek erregistratu, gorde eta Ertzaintzaren esku izan beharko dituzte hiru urtez objektu erabiliaren iragarkiaren eta iragarlearen identifikazio-datuak, agindu honetako II. eranskinean zehazten direnak.

2.– La plataforma digital o medio de intermediación deberá registrar y conservar a disposición de la Ertzaintza durante el plazo de tres años los datos identificativos del correspondiente anuncio del objeto usado y de la persona que anuncia que se especifican en el Anexo II de esta Orden.

3.– Eskaintza egiteko iragarkien datuak –II. eranskinean aipatutakoak– objektu zehatz bakoitza sartzen denetik edo sisteman alta ematen zaionetik 24 orduko epean jakinaraziko zaizkio Ertzaintzari, bitarteko elektronikoen bidez, Egoitza Elektronikoko https://www.euskadi.eus helbide elektronikoa erabilita.

3.– Los datos de los anuncios de ofrecimiento a que se refiere el Anexo II será comunicados a la Ertzaintza en el plazo de 24 horas desde el momento de la incorporación o alta en el sistema de cada concreto objeto, por medio de medios electrónicos a través de la dirección electrónica de la Sede Electrónica https://www.euskadi.eus

XEDAPEN GEHIGARRIA
DISPOSICIÓN ADICIONAL

Segurtasunaren arloko eskumena daukan sailak koordinaziorako behar diren mekanismoak eta, hala badagokio, protokoloak ezarriko ditu, indarrean dagoen araudiak eskatzen dituen informazio-jakinarazpenei dagokienez.

El Departamento competente en materia de Seguridad de Euskadi establecerá los mecanismos y, en su caso, los protocolos necesarios para la coordinación en relación con las comunicaciones de información que exige la normativa vigente.

XEDAPEN IRAGANKORRA
DISPOSICIÓN TRANSITORIA

1.– Agindu honetan aipatzen diren establezimenduek hiru hilabete izango dituzte aginduan aurreikusitakoetara egokitzeko, indarrean sartzen denetik hasita.

1.– Los establecimientos a los que hace referencia la presente Orden dispondrán de un plazo de tres meses desde su entrada en vigor para adaptarse a las previsiones de la misma.

2.– Epe horretan, agindu honetan aipatutako jakinarazpenak bide telematikoen bidez gauzatu ezin dituzten establezimenduek zuzenean aurkeztuko dute informazioa ertzain-etxean; establezimendua zein lurralde-eremutan dagoen, hari dagokion ertzain-etxean.

2.– Durante este período los establecimientos que no puedan efectuar las comunicaciones a que hace referencia la presente Orden por medios telemáticos, presentarán directamente la información en las dependencias policiales de la Comisaría de la Ertzaintza correspondiente a la demarcación territorial en la que se halle el establecimiento.

AZKEN XEDAPENA
DISPOSICIÓN FINAL

Agindu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hilabetera jarriko da indarrean.

La presente Orden entrará en vigor al de un mes de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2019ko uztailaren 24a.

En Vitoria-Gasteiz, a 24 de julio de 2019.

Segurtasuneko sailburua,

La Consejera de Seguridad,

ESTEFANÍA BELTRÁN DE HEREDIA ARRONIZ.

ESTEFANÍA BELTRÁN DE HEREDIA ARRONIZ.

I. ERANSKINA
ANEXO I
ERREGISTRATU ETA JAKINARAZI BEHARREKO DATUAK
DATOS QUE SE TIENEN QUE REGISTRAR Y COMUNICAR

1.– Establezimenduaren datuak.

1.– Datos del establecimiento.

– Izen komertziala.

– Nombre comercial.

– IFZ/AIZ.

– NIF/NIE.

– Establezimenduaren helbidea (bide edo kale mota, kalearen izena, zenbakia, eskailera, solairua, atea).

– Dirección del establecimiento (tipo de vía, nombre de la vía, n.º, escala, piso, puerta).

– Udalerria.

– Localidad.

– Probintzia.

– Provincia.

– Posta-kodea.

– Código postal.

– Harremanetarako telefonoa.

– Teléfono de contacto.

– Helbide elektronikoa.

– Dirección electrónica.

2.– Eragiketari buruzko datuak.

2.– Datos de la operación.

– Erregistro-zenbakia.

– Número de registro.

– Eragiketa mota.

– Tipo de operación.

– Eragiketaren data.

– Fecha de la operación.

3.– Saltzailearen edo bezeroaren (konponketa) datuak, eta bigarren eroslearenak.

3.– Datos del vendedor o del cliente (reparación), y del segundo comprador.

– Izen soziala.

– Nombre o denominación social.

– Lehenengo abizena.

– Primer apellido.

– Bigarren abizena.

– Segundo apellido.

– Sexua.

– Sexo.

– Jaioteguna.

– Fecha nacimiento.

– Nazionalitatea.

– Nacionalidad.

– Dokumentu mota.

– Tipo de documento.

– Dokumentuaren herrialdea.

– País del documento.

– Dokumentuaren zenbakia.

– Número del documento.

– Helbidea (bide edo kale mota, kalearen izena, zenbakia, eskailera, solairua, atea, udalerria, posta-kodea, herrialdea).

– Domicilio (tipo de vía, nombre de la vía, n.º, escalera, piso, puerta, localidad, código postal, país).

– Harremanetarako telefonoa.

– Teléfono de contacto.

– Helbide elektronikoa (aukerakoa).

– Dirección electrónica (opcional).

– Nortasun-agiriaren argazkia.

– Fotografía del documento de identidad.

4.– Objektuaren datuak.

4.– Datos del objeto.

– Ordena-zenbakia.

– Número de orden.

– Objektu mota.

– Tipo de objeto.

– Marka.

– Marca.

– Modeloa.

– Modelo.

– Serie-zenbakia (baldin badauka).

– Número de serie (si tiene).

– IMEI (baldin badauka).

– IMEI (si tiene).

– Inskripzioa.

– Inscripción.

– Inskripzioaren data.

– Fecha de inscripción.

– Kolorea.

– Color.

– Deskribapena.

– Descripción.

– Ordaindutako prezioa.

– Precio abonado.

– Objektuaren argazkia.

– Fotografía del objeto.

II. ERANSKINA
ANEXO II
PLATAFORMA DIGITALEK ERREGISTRATU ETA JAKINARAZI BEHARREKO DATUAK
DATOS QUE TIENEN QUE REGISTRAR Y COMUNICAR LAS PLATAFORMAS DIGITALES

1.– Plataformaren datuak.

1.– Datos de la plataforma.

– Izen komertziala.

– Nombre comercial.

– IFZ/AIZ.

– NIF/NIE.

– Plataformaren helbidea (bide edo kale mota, kalearen izena, zenbakia, eskailera, solairua, atea).

– Dirección de la plataforma (tipo de vía, nombre de la vía, n.º, escalera, piso, puerta).

– Udalerria.

– Localidad.

– Probintzia.

– Provincia.

– Posta-kodea.

– Código postal.

– Harremanetarako telefonoa.

– Teléfono de contacto.

– Helbide elektronikoa.

– Dirección electrónica.

– Harremanetarako pertsona edo ordezkaria.

– Persona de contacto o representante.

2.– Iragarlearen datuak.

2.– Datos del anunciante.

– Izen soziala.

– Nombre o denominación social.

– Lehenengo abizena.

– Primer apellido.

– Bigarren abizena.

– Segundo apellido.

– Sexua.

– Sexo.

– Jaioteguna.

– Fecha nacimiento.

– Nazionalitatea.

– Nacionalidad.

– Dokumentu mota.

– Tipo de documento.

– Dokumentuaren herrialdea.

– País del documento.

– Dokumentuaren zenbakia.

– Número del documento.

– Helbidea (bide edo kale mota, kalearen izena, zenbakia, eskailera, solairua, atea, udalerria, INE kodea, herrialdea).

– Domicilio (tipo de vía, nombre de la vía, n.º, escalera, piso, puerta, localidad, código INE, país).

– Harremanetarako telefonoa.

– Teléfono de contacto.

– Helbide elektronikoa (aukerakoa).

– Dirección electrónica (opcional).

3.– Iragarritako objektuaren datuak.

3.– Datos del objeto anunciado.

– Iragarkia argitaratu den eguna.

– Fecha de publicación del anuncio.

– Objektuaren kokapena (posta kodea).

– Ubicación del objeto (código postal).

– Objektu mota.

– Tipo de objeto.

– Marka.

– Marca.

– Modeloa.

– Modelo.

– Serie-zenbakia (baldin badauka).

– Número de serie (si tiene).

– IMEI (baldin badauka).

– IMEI (si tiene).

– Inskripzioa.

– Inscripción.

– Inskripzioaren data.

– Fecha de inscripción.

– Kolorea.

– Color.

– Deskribapena.

– Descripción.

– Hasierako prezioa.

– Precio de salida.

– Objektuaren argazkia.

– Fotografía del objeto.


Azterketa dokumentala


Análisis documental