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Boletin Oficial del País Vasco

145. zk., 2019ko abuztuaren 1a, osteguna

N.º 145, jueves 1 de agosto de 2019


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
3695
3695

EBAZPENA, 2019ko ekainaren 18koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Barakaldoko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren Aldaketa Puntualari buruzko ingurumen-txosten estrategikoa, PERI-6-SEFANITRO eremurako.

RESOLUCIÓN de 18 de junio de 2019, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula el informe ambiental estratégico de la Modificación Puntual del PGOU de Barakaldo, en el ámbito «PERI-6-SEFANITRO».

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2018ko azaroaren 5ean, Barakaldoko Udalak ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura hasteko eskaera egin zuen, PERI-6-SEFANITRO eremuari dagokionez, Barakaldoko Hiri Antolamenduko Plan Orokorrean aldaketa puntuala egiteko asmoarekin loturik, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoaren arabera.

Con fecha de 5 de noviembre de 2018, el Ayuntamiento de Barakaldo completa la solicitud de inicio del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada de la Modificación Puntual del PGOU de Barakaldo, en el ámbito «PERI-6-SEFANITRO», en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Eskabide horri atxiki zitzaizkion planaren zirriborroa eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluan ezarritakoaren araberako edukia duen ingurumen-dokumentu estrategiko bat. Gainera, dokumentu horretan, dokumentu hori egin duten pertsonak identifikatu dira, sinatuta dago, eta amaiera-data dauka.

Dicha solicitud se acompañaba del borrador del Plan y de un documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en el artículo 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre. Además, este documento identifica a las personas que lo han elaborado, está firmado y consta la fecha de su conclusión.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritakoa aplikatuz, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak zenbait erakunderi eskatu zien egoki iritzitako oharrak egiteko, oinarritzat har bailitezke ingurumen-organo horrek bere ingurumen-txosten estrategikoa formulatzeko, eta, beharrezko joko balitz, ingurumen-inpaktu estrategiko arruntaren ebaluazioa egiteko. Halaber, eskatu zien iritzia emateko, espedienteari erantsi beharko litzaiokeen ingurumen-azterlan estrategikoak nolako irismena, xehetasun-maila eta zehaztasuna izan beharko lukeen zehazteko.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco solicitó a diferentes organismos que realizaran las observaciones que consideraran oportunas y que pudieran servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental del correspondiente informe ambiental estratégico correspondiente y, en el caso de que se considerase necesaria una evaluación de impacto ambiental estratégica ordinaria, su opinión en orden a determinar la amplitud, nivel de detalle y grado de especificación que debería tener el estudio ambiental estratégico que debería incorporarse al expediente.

Zehazki, honako hauei egin zitzaien kontsulta: Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritzari eta Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritzari, Bizkaiko Foru Aldundiko Kulturako Zuzendaritza Nagusiari eta Azpiegitura eta Lurralde Garapen Zuzendaritza Nagusiari, Eusko Jaurlaritzaren IHOBE Ingurumen Jarduketarako Sozietate Publikoari eta Bizkaiko Ekologistak Martxan elkarteari eta «Eguzkizaleak» elkarteari.

En concreto se consultó a la Dirección de Salud Pública y Adicciones y a la Dirección de Patrimonio Cultural, del Gobierno Vasco; a la Dirección General de Cultura y a la Dirección General de Infraestructuras y Desarrollo Territorial, de la Diputación Foral de Bizkaia; a la Sociedad Pública de Gestión Ambiental del Gobierno Vasco, IHOBE y a las asociaciones Ekologistak Martxan Bizkaia y Recreativa «Eguzkizaleak».

Halaber, espedientean jasota dagoen dokumentazioa eskuragarri egon zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdunek egoki ikusten zituzten ingurumen-arloko oharrak egin zitzaten.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritako epea amaituta, hauen txostenak jaso dira: kultura Ondarearen Zuzendaritza eta IHOBE Ingurumen Jarduketarako Sozietate Publikoa (biak Eusko Jaurlaritzakoak), eta Azpiegitura eta Lurralde Garapen Zuzendaritza Nagusia eta Kulturako Zuzendaritza Nagusia (biak Bizkaiko Foru Aldundikoak); espedientean daude horien emaitzak.

Finalizado el plazo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se han recibido informes de la Dirección de Patrimonio Cultural del Gobierno Vasco, de la Sociedad Pública de Gestión Ambiental del Gobierno Vasco IHOBE y de la Dirección General de Infraestructuras y Desarrollo Territorial y de la Dirección General de Cultura, ambas de la Diputación Foral de Bizkaia, con el resultado que obra en el expediente.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, haren helburua da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen planen, programen eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Autonomia Erkidegoa babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, ingurumenaren gaineko ondorioen analisia plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela, betiere aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Barakaldoko PERI-6-SEFANITRO eremuaren HAPOaren (aurrerantzean, Plana) Aldaketa Puntuala abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan aipatzen diren kasuetan sartzen da; bertan aurreikusten da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasa behar diren planak eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo planen edo programen gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharra, haiek ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako.

La Modificación Puntual del PGOU de Barakaldo, en el ámbito «PERI-6-SEFANITRO», en adelante el Plan, se encuentra entre los supuestos referidos en el artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean arautzen da, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Dokumentazio teknikoa eta Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak aztertuta, eta ikusirik hasierako dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak –organo horrek baitu eskumena, otsailaren 27ko 3/1998 Legeari eta Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuari jarraikiz–. Ingurumen-arloko alderdiak Planaren proposamenean sartzearen alde egiten du txostenak, eta Plana aplikatzearen inpaktu nabarmenen gaineko iritzia ematen, baita ingurumen-ondorioetarako soilik sartu behar diren azken zehaztapenen inguruan ere.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Xedapen hauek guztiak aztertu dira: 3/1998 Lege Orokorra, otsailaren 27koa, Euskal Administrazio Erkidegoko Ingurumena Babestekoa; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Barakaldoko Udalak PERI-6-SEFANITRO eremuaren Planaren Aldaketa Puntualari buruzko ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea, jarraian adierazten diren zehaztapenekin:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico de la Modificación Puntual del PGOU de Barakaldo, en el ámbito «PERI-6-SEFANITRO», en adelante el Plan, promovido por el Ayuntamiento de Barakaldo, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Planaren helburua da Sefanitroko PERI 06 eremuaren egiturazko antolamendua aldatzea, soil-soilik Sefanitroko banaketa-arearen mugaketari dagokionez, eta egiturazko antolamenduaren gainerako parametroei eutsiko zaie, aldaketa esanguratsurik egin gabe. Horrela, irizpide zehatz batzuei jarraikiz, PERI-06 eremuaren ekialdeko ertzaren bide-sistema orokor berria zehazten da, eta SGTVM_02 gisa antolamendu-esparruan sartu, 12.184 m2-ko azalera duelarik, eta gehienbat gaur egungo oinplanoaren eta koten gainean dago.

El Plan tiene por objeto modificar la ordenación estructural del ámbito del PERI 06 de Sefanitro, exclusivamente en relación con la delimitación del área de reparto de Sefanitro, manteniendo sin alteración significativa el resto de los parámetros de la ordenación estructural. De esta forma, siguiendo unos determinados criterios se define el nuevo sistema general viario del borde Este del PERI-06, incluyéndolo en el ámbito de ordenación como sistema general de transporte SGTVM_02, con 12.184 m2 de superficie, mayormente situada sobre la planta y las cotas actuales.

Bide-garraioko sistema orokor eta oinezkoentzakoaz gain, udalaren bide-garraioko sistema orokor bat ere eratzen da, Artzain Onaren kalearen luzapenari dagokiona, eta horrek bidea ematen du proiektatutako biribilgune berriraino jarraitzeko. Udalaren bide-garraioko sistema orokorra (SGTVM_01) izena ematen zaio eta 4.624 m2-ko azalera du. Horrela, lehenago aipatutako bide-komunikazioko sistema orokorren azalerak planaren eremuan sartzen dira, komunikazioko sistema orokorraren eremu publiko gisa, eta egiturazko antolamendu berrian sartzen dira.

Además del sistema general de transporte viario y peatonal indicado, se crea el sistema general de transporte viario municipal correspondiente a la prolongación de la calle Buen Pastor que permite su continuidad hasta la nueva rotonda proyectada y que se define como sistema general de transporte viario municipal SGTVM_01, con 4.624 m2 de superficie. De esta forma se incluyen dentro del ámbito del Plan, las superficies de los sistemas generales de comunicación viaria anteriormente indicadas, como zonas públicas de sistema general de comunicación viaria, formando parte de la nueva ordenación estructural.

Egiturazko antolamenduari buruzko zehaztapenen aldaketaz gain, Planean area horren antolamendu xehatua ere jasota dago.

Además, de la modificación de las determinaciones correspondientes a la ordenación estructural, el Plan incorporara la ordenación pormenorizada de dicha área.

Eremuaren azalera osoa 249.277 m2-koa da. Egiturazko antolamenduan ezarritako eremu pribatuetan jar daitezkeen erabilera bereziko hirigintza-eraikigarritasunak eta erabilera bateragarriak zehazteko, Planaren fitxan PERI-06-Sefanitro eremurako ezarrita dagoen bizitoki-erabilerako guztizko hiri-eraikigarritasunari eutsiko zaio, alegia, sestraren gaineko 183.310 m2-ko sabai-azalerari.

La superficie total del ámbito es de 249.277 m2. Para poder definir las edificabilidades urbanísticas del uso característico y los usos compatibles posibles de situar en las zonas privadas establecidas por la ordenación estructural, se ha tomado el criterio de mantener la edificabilidad total urbanística de uso residencial establecida en la ficha del PGOU para el ámbito del PERI-06-Sefanitro, esto es 183.310 m2 de techo sobre rasante.

Antolamendu xehatu horren ezaugarri nagusiak hauek dira:

Entre las características más reseñables de esta ordenación pormenorizada nos encontramos con:

– Erabilera nagusia bizitegiena da, baina proposatutako antolamenduaren bereizgarritasuna hauxe da: bizitegietarako hirigunean ekipamendu publikoko orubeak sartu dituela, bizitegi-erabilerarekin nahasiak, eta, haiei esker, irisgarritasun handiagoa lortuko da eta erabilera pribatuak eta publikoak errazago nahasi ahal izango dira sor litezkeen erabilerak har litzakeen hiri-plaza batean. Toki-mailako ekipamendu publikoetarako lurzoru-erreserba 40.344 m2-koa da; horietatik 4.500 m2 jarduera ekonomikoak egiteko erabiliko dira (ekipamendu pribatuak); horietatik 2.500 m2 supermerkatu bat irekitzeko erabiliko dira.

– El uso mayoritario es el residencial, aunque la ordenación propuesta tiene la particularidad de incluir en la zona urbana residencial solares de equipamiento público, entremezclados con el uso residencial que permitirán una mayor accesibilidad y que también facilitará la mezcla de usos privados y públicos en el contexto de una plaza urbana que aglutine los diversos usos que se pueden generar. La reserva de suelo para equipamientos públicos de carácter local comprende 40.344 m2, de los cuales 4.500 m2 se destinarán a albergar actividades económicas (equipamientos privados); de estos, 2.500 m2 se destinarán a la instalación de un supermercado.

– Tuntun mendiaren gune libreko sistema orokorra sartzen da, zeinak, Artzain Onaren pasealeku zuhaitsua eremuarekin batera (eremuaren mendebaldean), 79.067 m2-ko azalera baitu guztira.

– Se incluye el sistema general de espacio libre del monte Tuntún, que, conjuntamente con el paseo arbolado junto a la calle Buen Pastor al Oeste del ámbito, resulta una superficie total de 79.067 m2.

– Bizitegi-eraikuntza, 1.371 etxebizitzakoa, eraikuntza irekiko 22 eraikin isolaturekin ezartzen da. Horietatik 13k BS+5+Atikoa altuera dute, eta bizitegi-kokapenaren zonarik garrantzitsuenean daude, Artzain Onaren kalearen aurrealdean. Beste sei eraikinek BS+7+Atikoa altuera dute eta aurrekoen iparraldeko ertzean daude, eta, eraikuntza-antolamenduari gaina jartzeko, BS+14+Atikoa altuera duten bi eraikin daude. Azkenean, eremuko ekialdean dagoen eta BS+6+Atikoa altuera duen eraikin bat proposatzen da, Artzain Onaren luzapena eta Aita Olaetxea Apezpikua kalea elkartzen diren biribilgunearen ondoan kokatzeko, eta mugakidea izango da babes ofizialeko etxebizitzen kooperatiben eraikinekin (dagoeneko egikarituak).

– La edificación residencial, 1.371 viviendas, se establece con 22 edificios aislados de edificación abierta, de los cuales trece tienen la altura de PB+5+Ático, ocupando la zona más importante del asentamiento residencial en el frente de la calle Buen Pastor. Otros seis edificios tienen una altura de PB+7+Ático y se sitúan en el borde Norte de los anteriores, rematando la ordenación edificatoria dos edificios con una altura de PB+14+Ático. Finalmente se plantea un edificio de PB+6+Ático que se ubica al Este del área, junto a la rotonda de encuentro entre la prolongación del Buen Pastor y/o calle Obispo Olaetxea, colindante con la edificación de las Cooperativas de vivienda de protección oficial ya ejecutadas.

«PERI-06 Sefanitro» eremua N-637 errepidearen, Santurtzirako errepidearen eta Bilbao-Santurtzi-Triano trenbidearen artean dago kokatuta. Hegoaldean, hiri-lurzoru kontsolidatu bat dago, industriak eta etxebizitzak dituena. Eremu hartan, Sefanitro izeneko nitrogenatu sintetikoen lantegia zegoen (Sociedad Española de Fabricaciones Nitrogenadas SA). Haren jarduera industrialak lurzorua kutsa zezakeela uste da.

El ámbito del «PERI-06-Sefanitro» se enmarca entre la carretera N-637, la carretera a Santurtzi y el ferrocarril Bilbao-Santurtzi-Triano. Al Sur se encuentra una zona urbana consolidada, con industrias y viviendas. El ámbito estuvo ocupado por la fábrica de nitrogenados sintéticos Sefanitro (Sociedad Española de Fabricaciones Nitrogenadas, S.A.), con una actividad industrial considerada como potencialmente contaminante del suelo.

Ildo horretatik, aipatzekoa da 2012ko azaroaren 15eko, 2014ko uztailaren 13ko eta 2015eko uztailaren 23ko ebazpenak eman dituela ingurumen-organo honek. Ebazpen horietan, garai batean Sefanitrok eta Befesa Sulfuración SLk zuten kokapenaren saneamendu-fase batzuetako lurzoruaren kalitatea jakinarazten da. 2019ko urtarrilaren 9ko beste ebazpen batean, ordea, Befesa de Sulfuración SAk zuen kokapenaren lurzoru-kalitatea jakinarazten da, lehenago hiri- eta parke-erabilerarako lurzoru kutsatutzat jo baita, 2012ko ekainaren 7ko Ebazpenaren bidez.

En este sentido, cabe señalar que con fecha de 15 de noviembre de 2012, 11 de abril de 2014, 13 de julio de 2015 y 23 de julio de 2015, se han emitido Resoluciones por parte de este órgano ambiental en las que se declaraba la calidad del suelo correspondientes a distintas fases de saneamiento del emplazamiento ocupado antiguamente por Sefanitro y otra del 9 de enero de 2019, por la que se declaraba la calidad del suelo correspondiente a un emplazamiento ocupado por Befesa de Sulfuración, S.A., declarado previamente como suelo contaminado para uso urbano y uso parque, mediante Resolución de 7 de junio de 2012.

Hiri-lurzorua da, guztiz antropizatuta dago eta duen landare-estalkian espezie exotiko inbaditzaileak dira nagusi (Buddleja davidii, Cortaderia selloana, eta neurri txikiago batean, Robinia pseudoacacia, garai batean industriarako erabilitako lurretan eta Dittrichia viscosa, Tuntun mendian). Eremu horretan, ingurumen-balio garrantzitsurik ez dago; ondare-intereseko elementu bakarra dago, Sefanitroko mineral-ontziralekua, eremuaren mutur batean baina.

Se trata de un suelo urbano, totalmente antropizado, con una cubierta vegetal dominada por numerosas especies exóticas invasoras (Buddleja davidii, Cortaderia selloana y en menor medida Robinia pseudoacacia, en los antiguos terrenos industriales y Dittrichia viscosa, en el monte Tuntún) y en el que no se encuentran valores ambientales de importancia, si bien en un extremo del ámbito podemos encontrar un elemento de interés patrimonial, el embarcadero de minerales de Sefanitro.

Eragin nagusiak giza habitataren kalitatearen gaineko afekzioarekin lotuta daude, afekzio hori eremuko antolamendu xehetuaren garapenari lotutako urbanizazio-proiektua egitearen ondorioa baita (airearen kalitatearen gaineko afekzioak, kutsadura akustikoa). Bestalde, antolamenduaren aldaketa gauzatzeko, aurreikusita dago Sefanitroko mineral-kargalekua errespetatu eta integratzea, inolako afekziorik eragin gabe. Aurreikusita dago, baita ere, zaharberrituko dela, eta erabilera berri bat emango zaio, oinezkoentzako pasabide-erabilera, Lutxana auzotik itsasadarrera iristeko.

Los impactos más reseñables serán los relacionados con la afección sobre la calidad del hábitat humano, como consecuencia de la realización del proyecto de urbanización asociado al desarrollo de la ordenación pormenorizada del ámbito (afecciones a la calidad del aire, contaminación acústica,). Por otro lado, la materialización de la modificación de planeamiento prevé respetar e integrar el cargadero de mineral de Sefanitro, evitando posibles afecciones al mismo; se prevé su restauración y se le asignará un nuevo uso de pasarela peatonal para el acceso a la ría desde el barrio de Lutxana.

B) Planaren ezaugarri teknikoak eta ingurumenekoak aztertu ondoren, eta Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluaren arabera, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aplikatuko dira plan edo programa bati ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar zaion zehazteko.

B) Una vez analizadas las características técnicas y ambientales del Plan y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, se procede a aplicar los criterios que están establecidos en el Anexo V de la citada Ley para determinar si un plan o programa debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki honako alderdi hauek kontuan hartuta:

1.– Características del Plan, considerando en particular los siguientes aspectos:

a) Planak zer neurritan ezartzen duen proiektu eta beste jarduera batzuetarako esparrua: aurkeztutako dokumentazioa ikusita, planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapenari, ezaugarriei, neurriei edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategorietako batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el plan establece un marco para proyectos y otras actividades: a la vista de la documentación presentada, el plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenecen a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Zer-nolako eragina duen aldaketak beste plan edo programa batzuetan: aldaketak ez du ondoriorik izango beste plan edo programetan.

b) La medida en la que la Modificación influye en otros planes o programas: el Plan no causará efecto alguno sobre otros Planes o Programas.

c) Planaren egokitasuna ingurumen-gaiak integratzeko, batez ere garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin: energia-efizientziako irizpideei jarraituko die Planaren bidez garatuko den eraikuntza- eta urbanizazio-proiektuak, eta eraikin berrien energia-kontsumoa minimizatzera bideratutako neurriak eta argiaren inpaktua gutxitzeko gomendioak txertatuko ditu.

c) La pertinencia del plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular de promover el desarrollo sostenible: el proyecto de edificación y urbanización que desarrollará el plan seguirá criterios de eficiencia energética, introduciendo medidas que minimicen el consumo energético de las nuevas edificaciones y recomendaciones para reducir el impacto lumínico.

Hori dela eta, plana egokia da ingurumenaren arloko kontsiderazioak integratzeko, garapen jasangarria sustatzearren.

Por todo ello, se considera que el Plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible.

d) Planarekin edo programarekin loturiko ingurumen-arazo esanguratsuak: ebazpen honen aurreko apartatuetan aipatu denez, ingurumenaren gaineko inpakturik nabarmenenak proiektuen obra-fasean gertatzen diren jarduketei lotutakoak izango dira: lur-mugimenduak, batez ere eraldatutzat jotako lurzoruak dituzten partzeletan, makinen joan-etorriak eta eraispenetako hondakinak sortzea. Horiek guztiek giza habitataren kalitatea murriztea ekarriko dute, kutsadura atmosferikoaren ondorioz, bai partikulen emisioak edo bai soinu-mailak eragindakoa.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el plan o programa: como se ha mencionado en apartados anteriores de esta Resolución, los principales impactos sobre el medio ambiente se encuentran asociados a las diferentes actuaciones que se produzcan en la fase de obras de los proyectos asociados: movimientos de tierras, especialmente en las parcelas con suelos declarados alterados, tránsitos de maquinaria y generación de residuos de demolición. Todas ellas, provocarán una disminución de la calidad del hábitat humano por el incremento de la contaminación atmosférica, ya sea debida a la emisión de partículas o al incremento de los niveles sonoros.

e) Era berean, Plana egokitzat jotzen da ingurumen-arloko Europar Batasuneko edo nazio-mailako legedia txertatzeko.

e) Asimismo, el Plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Sor daitezkeen ingurumen-eraginak eta eraginpean gera daitekeen eremuaren ezaugarriak:

2.– Efectos ambientales que pueden generarse y características del área probablemente afectada:

Eremuak ez dauka ingurumena babesteko araubideren baten mende dagoen espaziorik (Natura 2000 Sarea, esaterako) edo natura-balioa duen elementu garrantzitsurik, ezta ondare historikoaren katalogoan sartutako kultura-balio esanguratsuko elementurik ere.

El ámbito carece de espacios con algún régimen de protección ambiental, como Red Natura 2000, o con elementos relevantes por sus valores naturales; tampoco dispone de elementos culturales relevantes, recogidos en los catálogos de Patrimonio histórico.

Beraz, esan daiteke ez dela hauteman plana gauzatzearen ondoriozko ingurumen-arazo adierazgarririk, baldin eta ukitutako eremuan egiten diren esku-hartzeak eta jarduerak gauzatzean indarrean dagoen araudia betetzen bada segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, paisaiari, kutsadura akustikoari eta kultura-ondarearen babesari dagokienez, besteak beste.

Por lo tanto, puede concluirse que el plan no plantea efectos ambientales destacados siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, paisaje, contaminación acústica y protección del patrimonio cultural.

3.– Neurri babesleak eta zuzentzaileak indarreko arauen arabera ezarriko dira, ebazpen honetan zehaztutakoaren arabera eta, aurrekoaren aurkakoa ez den guztian, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta planean bertan adierazitakoaren arabera. Honako hauek dira hartu beharreko neurri nagusiak:

3.– Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, de acuerdo con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan. Las principales medidas que deben adoptarse se exponen a continuación:

– Proiektua gauzatzeko orduan, obrako langileek jardunbide egokien gida bat erabil dezaten ahalegindu behar da.

– Se deberá procurar que en la ejecución del proyecto se utilice un Manual de buenas prácticas por parte del personal de obra.

– Lurrak eta soberakinak kudeatzea: baimendutako soberakindegira eramango dira proiektuan sortutako indusketa-soberakinak, eta indarreko legeetan ezarritakoaren arabera kudeatuko dira.

– Gestión de tierras y sobrantes: los sobrantes de excavación generados en el proyecto se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

– Hondakinak sortzea eta kudeatzea: obrak egin eta garbiketa-kanpainak dirauen bitartean sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei eta lurzoru kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta berariazko arauetan xedatutakoa beteko da.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzeko ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira eraikuntza- eta eraispen-hondakinak.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Hondakin arriskutsuentzako ontzietarako, uztailaren 20ko 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako arauak bete beharko dituzte (dekretu horrek onartzen du Hondakin toxiko eta arriskutsuei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko oinarrizko araudia); itxita egongo dira baimendutako kudeatzaileak jaso arte, isuri edo lurrundu ez daitezen.

Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos y peligrosos, y permanecerán cerrados hasta su entrega a gestor autorizado, evitando cualquier pérdida de contenido por derrame o evaporación.

Olio erabiliak, berriz, Industrian erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuan eta EAEn erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1998 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1998, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

– Induskatutako lurrak kontrolatzea: garai batean Sefanitrok eta Befesa Sulfuración SLk zuten kokapenaren saneamendu-fase batzuetako lurzoruaren kalitatea jakinarazteko ingurumen-organoak emandako ebazpenen arabera, eraikuntza-proiektua betearazteko, sustatzaileek ingurumen-organo horretan aurkeztu beharko dituzte dagozkien hondeaketa-planak, aurretiaz onesteko.

– Control de los suelos excavados: de acuerdo con lo recogido en las diferentes Resoluciones del órgano ambiental por las que se declaraba la calidad del suelo correspondiente a distintas fases de saneamiento del emplazamiento ocupado antiguamente por Sefanitro y por Befesa Sulfuración, S.L., para la ejecución del proyecto constructivo que finalmente se materialice en la zona los promotores deberán presentar ante este órgano ambiental para su aprobación previa, los correspondientes planes de excavación.

Beste zenbait alderdiren artean, egin beharreko hondeaketa-planak hondeatu beharreko materialen kudeaketa-bide egokia bildu beharko du, eta kanpokoa bada, ezaugarritzearen bidez zehaztu beharko da, honako honen arabera: 49/2009 Dekretua, otsailaren 24koa, hondakinak hondakindegietan biltegiratuta eta betelanak eginda ezabatzea arautzen duena, eta Batzordearen 2014ko abenduaren 18ko 1357/2014 Erregelamendua, zeinaren bidez ordezten baita Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2008/98/EE Zuzentarauaren III. eranskina (zuzentarau hori hondakinei buruzkoa da eta zuzentarau jakin batzuk baliogabetu zituen).

Entre otros aspectos, el plan de excavación a elaborar deberá contemplar la vía de gestión adecuada de los materiales a excavar, que si es externa deberá ser determinada mediante su caracterización según lo establecido en el Decreto 49/2009, de 24 de febrero, por el que se regula la eliminación de residuos mediante depósito en vertedero y la ejecución de los rellenos y en el Reglamento (UE) n.º 1357/2014 de la Comisión de 18 de diciembre de 2014 por el que se sustituye el Anexo III de la Directiva 2008/98/CE del Parlamento Europeo y del Consejo, sobre los residuos y por la que se derogan determinadas Directivas.

– Airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesa: zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustikoari, kalitate-helburuari eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, eta hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-emisioak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatua) eta arau osagarrietan ezarritakora.

– Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

– Halaber, eguneko lan-ordutegian jardungo da, eta kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

Así mismo, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

Aurkeztutako dokumentazioaren arabera, gerora kalitateko akustikoko helburuak (KAH) gaindituko direnez, bai lurraren mailan eta bai proiektatutako eraikuntzetakoren baten kanpoaldean ere, neurri zuzentzaileak hartu beharko dira, ekonomikoki eta teknikoki bideragarriak direnak, kalitate akustikoko helburuak (KAH) bete daitezen. Horrela izan ezean, Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 212/2012 Dekretuaren 36. artikuluak ezartzen duenari jarraikiz, ezin izango dira exekutatu garapen urbanistiko berriak kanpoko ingurumarian kalitate akustikoaren helburuak betetzen ez direnetan, hargatik eragotzi gabe 43. eta 45. artikuluetan ezarritakoa.

Dado que, de acuerdo con la documentación aportada, en la situación futura se superan los objetivos de calidad acústica, OCAs, tanto a nivel de terreno, como en el exterior de alguna de las edificaciones proyectadas, deberán adoptarse las medidas correctoras económica y técnicamente viables necesarias en el ámbito para que se cumplan dichos OCAs. De no ser así, atendiendo a lo dispuesto en el artículo 36 del Decreto 212/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica del País Vasco, no podrán ejecutarse nuevos desarrollos urbanísticos en áreas donde se incumplan los objetivos de calidad acústica en el ambiente exterior, sin perjuicio de lo estipulado en los artículos 43 y 45 del citado Decreto.

– Kultura-ondarea babestea: Euskal Kultura Ondarearen Zentroak emandako irizpideen arabera, Sefanitroko zamaketa-kaia proposatua izan da Kultura Ondare gisa sailkatua izateko, Monumentu Multzo kategoriarekin. Beraz, Euskal Kultura Ondarearen Zentroak emandako irizpideen arabera, eta behin betiko sailkapena noiz emango zain, zamaketa-kaian egiten diren esku-hartzeak berritze zientifikokoak edota kontserbazio-berritzeenak izatea gomendatzen da, Ondare urbanizatu eta eraikia birgaitzeko jarduketa babestuei buruzko abenduaren 30eko 317/2002 Dekretuaren I. eranskinean («Birgaitzeko esku-hartzeak») zehaztuta dauden moduan.

– Protección del patrimonio cultural. De acuerdo con los criterios del Centro de Patrimonio Cultural Vasco, el muelle de carga de Sefanitro se encuentra propuesto pasa su declaración como Bien Cultural dentro de un Conjunto Monumental y, por consiguiente, de acuerdo con los criterios del Centro de Patrimonio Cultural Vasco y a la espera de su declaración definitiva, se recomienda que las intervenciones que se hagan sobre el muelle de carga sean las de restauración científica y/o conservadora, tal y como se definen en el Anexo I «Intervenciones de Rehabilitación», del Decreto 317/2002, sobre actuaciones protegidas de rehabilitación del patrimonio urbanizado y edificado.

Horrez gain, Euskal Kultura Ondarearen Zentroak esaten du planaren eraginpeko eremuan interes arkeologikoko elementu bat dagoela, «Fuerte de Errontegi» izenekoa, ustezko eremu arkeologikotzat hartu beharko dena, eta kautelazko neurri moduan aplikatuko zaio Euskal Kultura Ondarearena maiatzaren 9ko 6/2019 Legearen 65. artikuluan ezarritako babes-araubidea.

Así mismo, el citado Centro de Patrimonio Cultural Vasco señala que existe en el ámbito del Plan un elemento cultural de interés arqueológico, «Fuerte de Errontegi», que deberá ser recogido como Zona de presunción arqueológica y se le aplicará, de forma cautelar, el régimen de protección que establece la Ley 6/2019, de 9 de mayo, de Patrimonio Cultural Vasco, en su artículo 65.

– Eraikingintza eta eraikuntza jasangarria:

– Edificación y construcción sostenible:

IV. Ingurumen Esparru Programa 2020 egitasmoaren lehentasunetako bat zen [2017rako lehentasuna] eraikingintzan eta eraikuntzan baliabideak euren bizi-ziklo osoan modu efizienteagoan erabiltzea eta ziklo-amaieran hondakinak aprobetxatzea. Horrenbestez, kontuan izan beharko dira EAEko etxebizitza-arloko eraikingintza eta birgaikuntza jasangarriko gidan jasotako gomendioak (Eusko Jaurlaritza-2015), eraikinetan energia-aurrezpena eta energiaren efizientzia areagotzeko eta energia berriztagarriak bultzatzeko.

Conforme a la prioridad establecida en el IV Programa Marco Ambiental 2020, prioridad 17, respecto a fomentar una edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos a lo largo de todo su ciclo de vida y en especial en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo, deberán considerarse las recomendaciones de la Guía de Edificación y Rehabilitación Sostenible para la Vivienda en la Comunidad Autónoma del País Vasco. Gobierno Vasco-2015, con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables.

Ezarri beharreko neurriek jardun-eremu hauetan izan behar dituzte ondorioak, aplikagarritasunaren arabera, kasu zehatz bakoitzerako:

Las medidas a implementar deberán incidir en las siguientes áreas de actuación, en función de su aplicabilidad, para el caso concreto:

Berriztagarriak ez diren iturrien bidez sortutako energia kopurua edo -kontsumoa murriztea.

Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

Lehengai ez-berriztagarrien kontsumoa murriztea.

Reducción del consumo de materias primas no renovables.

Materialak garraiatzeko prozesuak murriztea.

Reducción de los procesos de transporte de materiales.

Hondakin solido gutxiago sortzea.

Reducción en la generación de residuos sólidos.

Lurzoruaren okupazioa murriztea.

Reducción en la ocupación del suelo.

Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

Reducción del consumo de agua potable.

Ur gris gutxiago sortzea.

Reducción en la generación de aguas grises.

Gas, hauts, bero eta argi gutxiago igortzea.

Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

Naturguneen funtzioak hobetzea eta bioaniztasuna gehitzea.

Mejora de las funciones de las áreas naturales y aumento de la biodiversidad.

Pertsonen garraio-prozesu gutxiago egitea eta mugikortasuna hobetzea.

Reducción de los procesos de transporte de personas y mejora de la movilidad de las mismas.

Barneko airearen kalitatea hobetzea.

Mejora de la calidad del aire interior.

Konforta eta osasuna hobetzea.

Mejora del confort y de la salud.

Bigarrena.– Ebazpen honetan aurreikusitako moduan eta bertan ezarritako baldintzekin bat, zehaztea ez dela aurreikusten PERI-6-SEFANITRO eremurako Barakaldoko Planaren Aldaketa Puntualak eragin garrantzitsurik izatea ingurumenean, eta, beraz, ez dela ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik egin behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos recogidos y con el cumplimiento de las condiciones establecidas en esta Resolución, no se prevé que la Modificación Puntual del PGOU de Barakaldo, en el ámbito «PERI-6-SEFANITRO» vaya a producir efectos significativos sobre el medio ambiente, y, por tanto, no es necesario que se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Barakaldoko Udalari ebazpen honen edukia jakinaraztea.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Barakaldo.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, ingurumen-ebaluazio estrategiko honek indarraldia galduko du eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, behin Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean, PERI-6-SEFANITRO eremurako Barakaldoko Planaren Aldaketa Puntuala onartuko ez balitz. Kasu horretan, berriro ere hasi beharko da planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios si, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación de la Modificación Puntual del PGOU de Barakaldo, en el ámbito «PERI-6-SEFANITRO», en el plazo máximo de cuatro años desde su publicación. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del plan.

Vitoria-Gasteiz, 2019ko ekainaren 18a.

En Vitoria-Gasteiz, a 18 de junio de 2019.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


Azterketa dokumentala


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