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Boletin Oficial del País Vasco

139. zk., 2019ko uztailaren 23a, asteartea

N.º 139, martes 23 de julio de 2019


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
3570
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EBAZPENA, 2019ko ekainaren 19koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Donostiako «LO.01 Loiola Lorategi Hiria» hirigintza-eremuko «a.40.1/LO.01» eta «58-Urbia 23» Villa Garikano lurzatien Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 19 de junio de 2019, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula el informe ambiental estratégico de la Modificación del Plan Especial de Ordenación Urbana del ámbito urbanístico «LO.01-Ciudad Jardín Loiola», relativa a las parcelas «a.40.1/LO.01» y «58-Urbia, 23» Villa Garikano, en San Sebastián.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2019ko apirilaren 25ean, Donostiako Udalak eskabide bat bete zuen, LO.01 «Loiola Lorategi Hiria» hirigintza-eremuko «a.40.1/LO.01» eta «58-Urbia 23» Villa Garikano lurzatien Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren aldaketaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura hasteko, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoari jarraikiz.

Con fecha de 25 de abril de 2019, el Ayuntamiento de San Sebastián completa la solicitud de inicio del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada de la Modificación del Plan Especial de Ordenación Urbana del ámbito urbanístico «LO.01-Ciudad Jardín Loiola», relativa a las parcelas «a.40.1/LO.01» y «58-Urbia, 23» Villa Garikano, el Plan, en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Eskabide horri atxiki zitzaizkion planaren zirriborroa eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluan ezarritakoaren araberako edukia duen ingurumen-dokumentu estrategiko bat. Gainera, dokumentu horretan, dokumentu hori egin duten pertsonak identifikatu dira, sinatuta dago, eta amaiera-data dauka.

Dicha solicitud se acompañaba del borrador del Plan y de un documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en el artículo 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre. Además, este documento identifica a las personas que lo han elaborado, está firmado y consta la fecha de su conclusión.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritakoa aplikatuz, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak zenbait erakunderi eskatu zien egoki iritzitako oharrak egiteko, oinarritzat har bailitezke ingurumen-organo horrek bere ingurumen-txosten estrategikoa formulatzeko, eta, beharrezko joko balitz, ingurumen-inpaktu estrategiko arruntaren ebaluazioa egiteko. Halaber, eskatu zien iritzia emateko, espedienteari erantsi beharko litzaiokeen ingurumen-azterlan estrategikoak nolako irismena, xehetasun-maila eta zehaztasuna izan beharko lukeen zehazteko.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco solicitó a diferentes organismos que realizaran las observaciones que consideraran oportunas y que pudieran servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental del correspondiente informe ambiental estratégico correspondiente y, en el caso de que se considerase necesaria una evaluación de impacto ambiental estratégica ordinaria, su opinión en orden a determinar la amplitud, nivel de detalle y grado de especificación que debería tener el estudio ambiental estratégico que debería incorporarse al expediente.

Zehazki, kontsulta egin zitzaien Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritzari eta Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendariordetzari, Gipuzkoako Foru Aldundiko Kultura Zuzendaritzari, Gipuzkoako Ekologistak Martxan elkarteari eta Eguzkizaleak elkarteari.

En concreto se consultó a la Dirección de Salud Pública y Adicciones y a la Dirección de Patrimonio Cultural, del Gobierno Vasco; a la Dirección General de Cultura de la Diputación Foral de Gipuzkoa y a las asociaciones Ekologistak Martxan-Gipuzkoa y Recreativa «Eguzkizaleak».

Halaber, espedientean jasota dagoen dokumentazioa eskuragarri egon zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdunek egoki iritzitako ingurumen-arloko oharrak egin zitzaten.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritako epea amaituta, Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritzaren eta Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendariordetzaren txostenak jaso dira; espedientean dago horren emaitza.

Finalizado el plazo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se han recibido informes de la Dirección de Patrimonio Cultural y de la Dirección de Salud Pública y Adicciones, ambas del Gobierno Vasco, con el resultado que obra en el expediente.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legeko 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, haren helburua da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen planen, programen eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, ingurumenaren gaineko ondorioen analisia plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela, betiere aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

LO.01 «Loiola Lorategi Hiria» hirigintza-eremuko «a.40.1/LO.01» eta «58-Urbia 23» Villa Garikano lurzatien Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren aldaketa (aurrerantzean, Plana) abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluaren kasuetan sartzen da; bertan xedatzen da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasa behar diren planak eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo planen edo programen gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharra, haiek ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako.

La Modificación del Plan Especial de Ordenación Urbana del ámbito urbanístico «LO.01-Ciudad Jardín Loiola», relativa a las parcelas «a.40.1/LO.01» y «58-Urbia, 23»Villa Garikano, en adelante el Plan, se encuentra entre los supuestos referidos en el artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean arautzen da, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Dokumentazio teknikoa eta Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak aztertuta, eta ikusirik hasierako dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak –eskumena duen organoa baita otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera–. Ingurumen-arloko alderdiak Planaren proposamenean sartzearen alde egiten du txostenak, eta Plana aplikatzearen inpaktu nabarmenen gaineko iritzia ematen, baita ingurumen-ondorioetarako soilik sartu behar diren azken zehaztapenen inguruan ere.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Xedapen hauek guztiak aztertu dira: 3/1998 Lege Orokorra, otsailaren 27koa, Euskal Administrazio Erkidegoko Ingurumena Babestekoa; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– LO.01 «Loiola Lorategi Hiria» hirigintza-eremuko «a.40.1/LO.01» eta «58-Urbia 23» Villa Garikano lurzatien Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren aldaketari dagokion ingurumen-txosten estrategikoa egitea (aurrerantzean, Plana), Donostiako Udalak sustatua, jarraian zehazten den moduan:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico de la Modificación del Plan Especial de Ordenación Urbana del ámbito urbanístico «LO.01-Ciudad Jardín Loiola», relativa a las parcelas «a.40.1/LO.01» y «58-Urbia, 23» Villa Garikano, en adelante el Plan, promovido por el Ayuntamiento de San Sebastián, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Plan honen xedeko lurzatiak, Urbia 23 helbidea duen eraikina dagoena eta iparraldean horren mugakidea den orubea, «a.40.1/LO.01» lurzatia, gaur egun indarrean den HAPBn (2015eko abendukoan) zehaztutako antolamendu xehatua dute.

Las parcelas objetos del presente Plan, la que alberga la edificación de la calle Urbia 23 y el solar colindante a la misma por el Norte, la parcela «a.40.1/LO.01», en la actualidad presentan una ordenación pormenorizada definida en el PEOU vigente, aprobado en diciembre de 2015.

Plan honen helburua da indarrean dagoen planteamenduak aipatu lurzatietan eskaintzen dituen eraikuntza-aukerak optimizatzea, elkartuta, eta eraikin bakarrean bilduta bi lurzatietako eraikigarritasuna eta etxebizitza kopuruak. Esku hartuko den lurzoruaren ezaugarri fisikoetara egokituko dira. Horretarako, indarrean den HAPBren zonakatze xehatua aldatuko da, eta, ondorioz, zonakatze xehatu berriaren berezko parametroen aplikazioa.

El objeto del presente Plan es optimizar las posibilidades edificatorias recogidas en el planeamiento vigente para las mencionadas parcelas, agrupándolas y posibilitando la materialización en un único edificio de la edificabilidad y número de viviendas resultante de la suma de ambas. Ajustándolas a una tipología adecuada a las características físicas del suelo sobre el que se interviene, procediendo a tal efecto la modificación de la zonificación pormenorizada del vigente PEOU y por extensión la aplicación de los parámetros propios de la nueva zonificación pormenorizada.

Proposatzen den eraikin berriak, bizitegi-erabilerako 458 m2-ko (t) sestra gaineko gehieneko hirigintza-eraikigarritasuna izango du, eta erabilera osagarrietarako 95 m2-koa (t). Barnean hartuko ditu egungo Urbia 23 helbidea duen eraikineko bost etxebizitzak eta «a.40.1/LO.01» lurzatitik aterako diren biak.

Así, el nuevo edificio propuesto, con una edificabilidad urbanística máxima sobre rasante de 458 m2 (t) residenciales y 95 m2 (t) de usos auxiliares del uso de vivienda, albergará las cinco viviendas que suman las tres de la edificación consolidada en Urbia n.º 23 y las dos que resultan en la parcela «a.40.1/LO.01».

Elkarketatik aterako den lurzatia, «a.30.7/LO.01», honela kalifikatuko da: «a.30.Bizitegi-erabilerako eraikin irekia».

La parcela resultante de la agrupación, la «a.30.7/LO.01» será calificada como «a.30.Residencial de edificación abierta».

Planaren xedeko eremua hiri-lurzoruaren izaerakoa da, eta Donostiako Loiola auzoan dago kokatuta. Ez du natura- eta geologia-intereseko elementurik, eta ez dago gune babesturik, ezta kultura-ondasun izendatu diren kultura-ondarearen elementurik ere.

El ámbito objeto del Plan es un suelo urbano ubicado en el Barrio de Loiola, en San Sebastián, que no presenta elementos de interés naturalístico o geológico, ni espacios protegidos, ni elementos del patrimonio cultural declarados bienes culturales.

EAEko uholde-arriskuaren kartografiaren arabera, plana aldatuko den esparrua 10 urteko errepikatze-denboretako uholde-eremuen barruan dago, eta lehentasunezko fluxu-eremuaren barruan ere bai.

Por otro lado, según la cartografía de inundabilidad de la CAPV, el ámbito de modificación del Plan queda dentro de las áreas inundables para los periodos de retorno de 10 años y dentro de la zona de flujo preferente.

Kutsadura akustikoari dagokionez, esan behar da aztergai den esparrua Babes Akustiko Bereziko Eremu aitortu baten barnean dagoela («Hego-mendebaldeko eremua»), eta dagokion Zonako plana egin dela (Urumearen Zonako Plana), EAEko kutsadura akustikoari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuan ezarritako edukiarekin.

En cuanto a la contaminación acústica, hay que mencionar que el ámbito de estudio está incluido dentro de una Zona de Protección Acústica Especial declarada, «Zona Suroeste», y que se ha desarrollado el correspondiente Plan Zonal, Plan Zonal del Urumea, con el contenido establecido por el Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la CAPV.

Horregatik guztiagatik, esan daiteke planaren garapenari loturiko urbanizazio-obrek eragingo dituztela inpaktu adierazgarrienak. Esaterako, «Villa Garikano» eraitsi beharko da, lurzorua induskatu (bizitegi-eraikinak eraikitzeko), esparruak estali eta eraikigarriak ez diren eremuak urbanizatu (oinezkoentzako guneak, aparkalekuak eta berdeguneak). Jarduketa horiek airearen kalitateari erasango diote eta kutsadura akustikoa areagotuko dute planaren jarduketa-esparruaren inguruan.

Por todo ello, se puede asegurar que las actuaciones que provocarán la mayoría de los impactos reseñables están asociadas a las obras de urbanización que se llevarán a cabo para desarrollar el Plan. Así tendremos, el derribo del edificio de la «Villa Garikano», excavación del terreno para la construcción de los edificios residenciales, la cubrición de recintos y la urbanización de las zonas no edificables (espacios peatonales, aparcamiento y zonas verdes). Estas actuaciones provocarán una afección a la calidad del aire y un aumento de la contaminación acústica en el entorno más inmediato al ámbito del Plan.

B) Planaren ezaugarri teknikoak eta ingurumenekoak aztertu ondoren, eta Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluaren arabera, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aplikatuko dira plan edo programa bati ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar zaion zehazteko.

B) Una vez analizadas las características técnicas y ambientales del Plan y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, se procede a aplicar los criterios que están establecidos en el Anexo V de la citada Ley para determinar si un plan o programa debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

1) Planaren ezaugarriak, bereziki honako alderdi hauek kontuan hartuta:

1) Características del Plan, considerando en particular los siguientes aspectos:

a) Planak zer neurritan ezartzen duen proiektu eta beste jarduera batzuetarako esparrua: Aurkeztutako dokumentazioa ikusita, planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapenari, ezaugarriei, neurriei edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategorietako batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el plan establece un marco para proyectos y otras actividades: a la vista de la documentación presentada, el plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenecen a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Zer neurritan eragiten duen Planak beste plan edo programa batzuetan: planak ez du ondoriorik izango beste plan edo programa batzuetan.

b) La medida en la que el Plan influye en otros planes o programas: el Plan no causará efecto alguno sobre otros Planes o Programas.

c) Planaren egokitasuna ingurumen-gaiak integratzeko, batez ere garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin: energia-efizientziako irizpideei jarraituko die Planaren bidez garatuko den eraikuntza- eta urbanizazio-proiektuak, eta eraikin berrien energia-kontsumoa minimizatzera bideratutako neurriak txertatuko ditu. Hori dela eta, Plana egokia da garapen jasangarria sustatzen duten ingurumen-kontsiderazioak integratzeko.

c) La pertinencia del plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular de promover el desarrollo sostenible: el proyecto de edificación y urbanización que desarrollará el plan seguirá criterios de eficiencia energética, introduciendo medidas que minimicen el consumo energético de las nuevas edificaciones. Por todo ello, se considera que el Plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible.

d) Planarekin edo programarekin lotutako ingurumen-arazo esanguratsu batzuk: eremuan ez dagoenez garrantzi berezia duen ingurumen-baliorik, planaren aldaketak ingurumenean izan ditzakeen ondorio nabarmenenak, planifikazio-fasean, eremuaren uholde-arriskuarekin eta egoera akustikoarekin lotuta daude. Uholde-arriskuari dagokionez, aztergai den eremua I. taldeko ES017-GIP-URU-01 Urumea-2 UAPGGren barnean dago. Talde horretakoak dira arrisku oso handiko edo kalte katastrofikoak jasan ditzaketen UAPGGak, gertatzeko aukera gutxi dagoen jazoeretan. Hitzemandako edo jada hasitako obrak dauden UAPGGak eta epe laburrean babestu beharrekoak ere aipatu taldekoak dira. Zehazki, Kantauri Ekialdeko Demarkazio Hidrografikoaren Uholde Arriskua Kudeatzeko Planak, 2015-2021 ziklokoak, 2021era begira hartzen ditu barnean Urumea-2 UAPGGan (ES017-GIP-URU-01) egingo diren jarduketak. Aurreikusi diren neurriekin, 500 urtera luzatuko da errepikatze-denbora lehentasunezko fluxu-eremuan (alegia, jarduketa-eremuan).

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el plan o programa: La falta de valores ambientales de especial relevancia del ámbito, conlleva que los efectos ambientales más significativos del Plan, estén relacionados, en fase de planificación, con su compatibilidad con la inundabilidad del ámbito y con la situación acústica de este. En cuanto a la inundabilidad, hay que decir que la zona objeto de estudio se incluye dentro del ARPSI ES017-GIP-URU-01 Urumea-2, perteneciente al grupo I, que incluye las ARPSIs de riesgo muy alto o daños potencialmente catastróficos en caso de eventos, con baja probabilidad de ocurrencia, englobando aquellas ARPSIs con obras ya en marcha o comprometidas y otras cuya protección debe acometerse a corto plazo. En concreto, El Plan de Gestión del Riesgo de Inundación (PGRI) de la Demarcación Hidrográfica del Cantábrico Oriental correspondiente al ciclo 2015-2021, incluye las actuaciones del ARPSI Urumea-2 (ES017-GIP-URU-01) en el horizonte 2021. La aplicación de las medidas previstas logrará la protección de 500 años de periodo de retorno para la zona de flujo preferente donde se ubica el ámbito de actuación.

Kutsadura akustikoari dagokionez, esan behar da aztergai den esparrua Babes Akustiko Bereziko Eremu aitortu baten barnean dagoela («Hego-mendebaldeko eremua»), eta dagokion Zonako plana egin dela (Urumearen Zonako Plana), EAEko kutsadura akustikoari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuan ezarritako edukiarekin. Zonako plan horren arabera, onuragarriak dira aztergai diren lurzatien kanpoaldean eragina duen soinuari buruzko neurriak; fatxadako zaratari dagokionez, azaltzen duen egoera akustikoa zarata-maila onargarrien muga-mugan dago; KAH-ak 1-2 dB-tan (A) gainditzen dira. Planak ez du proposatzen jarduketarik bat ere kutsadura akustikoa hobetzeko aldaketaren xede diren lurzatietan, ezta horien inguruan ere. Horrenbestez, gutxienez eraikinen barnealdeko KAH-ak betetzeko behar diren neurri osagarriak hartu beharko dira.

En cuanto a la contaminación acústica, hay que mencionar que el ámbito de estudio está incluido dentro de una Zona de Protección Acústica Especial declarada, «Zona Suroeste» y que se ha desarrollado el correspondiente Plan Zonal, Plan Zonal del Urumea, con el contenido establecido por el Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la CAPV. Dicho Plan Zonal señala que pueden valorarse como favorables las medidas del sonido incidente en el exterior de las parcelas de estudio; para el ruido en fachada, señala una situación acústica que se encuentra en el límite de los niveles de ruido aceptados, los OCAs se superan en 1-2 dB (A). El Plan no propone ninguna actuación para reducir la contaminación acústica ni en las parcelas objeto de la modificación, ni para el entorno de las mismas. Por todo ello, se deberán desarrollar medidas complementarias para cumplir, al menos, los OCA aplicables al interior de las edificaciones.

Bestalde, esan bezala, esparruko antolamenduan egingo diren aldaketei loturiko proiektuen obra-faseko lanetan gertatuko dira ingurumen-inpaktuak. Horiek guztiek giza habitataren kalitatea murriztea ekarriko dute, kutsadura atmosferikoaren ondorioz, bai partikulen emisioak edo bai soinu-mailak eragindakoa.

Por otra parte, como se ha mencionado anteriormente, se producirán impactos sobre el medio ambiente asociados a las diferentes actuaciones que se produzcan en la fase de obras de los proyectos asociados al cambio en la pormenorización del ámbito. Todas ellas, provocarán una disminución de la calidad del hábitat humano por el incremento de la contaminación atmosférica, ya sea debida a la emisión de partículas o al incremento de los niveles sonoros.

e) Era berean, Plana egokitzat jotzen da ingurumen-arloko Europar Batasuneko edo nazio-mailako legedia txertatzeko.

e) Asimismo, el Plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2) Sor daitezkeen ingurumen-eraginak eta eraginpean gera daitekeen eremuaren ezaugarriak:

2) Efectos ambientales que pueden generarse y características del área probablemente afectada:

Eremuan ez dago ingurumen-babeseko araubideren batez babestutako gunerik (esaterako, Natura 2000 sarea), ezta natura-balio esanguratsuko elementurik ere. Era berean, ez dago kultura-ondasun izendatuta dagoen kultura-ondareko elementurik; hori bai, planaren esparruaren barnean dago toki-mailan interes arkitektonikoa duen eraikin bat, Mi Capricho, zeinaren ezaugarriak kontuan hartuta, hirigintza-planeamenduaren katalogoan egiturazko babesa ematea proposatzen dena.

El ámbito carece de espacios con algún régimen de protección ambiental, como Red Natura 2000, o con elementos relevantes por sus valores naturales; tampoco dispone de elementos del patrimonio cultural declarados bienes culturales, si bien, dentro del ámbito del Plan se encuentra un edificio de interés arquitectónico a nivel local, «Mi Capricho», que por sus características se recomienda su protección estructural a través del catálogo del planeamiento urbanístico.

Beraz, esan daiteke ez dela hauteman plana gauzatzearen ondoriozko ingurumen-arazo adierazgarririk, baldin eta, ukitutako eremuan egiten diren esku-hartzeak eta jarduerak gauzatzean indarrean dagoen araudia betetzen bada segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, paisaiari, kutsadura akustikoari eta kultura-ondarearen babesari dagokienez, besteak beste.

Por lo tanto, puede concluirse que el plan no plantea efectos ambientales destacados siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, paisaje, contaminación acústica y protección del patrimonio cultural.

3) Neurri babesle eta zuzentzaileak indarreko arauen arabera ezarriko dira, ebazpen honetan zehaztutakoaren arabera eta, aurrekoaren aurkakoa ez den guztian, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta planean bertan adierazitakoaren arabera. Planari loturiko proiektua betetzeko hartu behar diren neurri nagusiak dira honako hauek:

3) Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, de acuerdo con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan. Las principales medidas que deben adoptarse para la ejecución del proyecto asociado al Plan, se exponen a continuación:

– Proiektua gauzatzeko orduan, obrako langileek jardunbide egokien gida bat erabil dezaten ahalegindu behar da.

– Se deberá procurar que en la ejecución del proyecto se utilice un Manual de buenas prácticas por parte del personal de obra.

– Lurrak eta soberakinak kudeatzea: baimendutako soberakindegira eramango dira proiektuan sortutako indusketa-soberakinak, eta indarreko legeetan ezarritakoaren arabera kudeatuko dira.

– Gestión de tierras y sobrantes: los sobrantes de excavación generados en el proyecto se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

– Hondakinak sortzea eta kudeatzea: obrak egin eta garbiketa-kanpainak dirauen bitartean sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei eta Lurzoru Kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta berariazko arauetan xedatutakoa beteko da.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzeko ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira eraikuntza- eta eraispen-hondakinak.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Hondakin arriskutsuentzako ontzietarako, uztailaren 20ko 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako arauak bete beharko dituzte (hondakin toxiko eta arriskutsuei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko oinarrizko araudia onartzen du dekretu horrek); itxita egongo dira baimendutako kudeatzaileak jaso arte, isuri edo lurrundu ez daitezen.

Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos y peligrosos, y permanecerán cerrados hasta su entrega a gestor autorizado, evitando cualquier pérdida de contenido por derrame o evaporación.

Olio erabiliak, berriz, Industrian Erabilitako Olioaren Kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuan eta EAEn Erabilitako Olioaren Kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1998 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1998, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

– Induskatutako lurrak kontrolatzea: indusketa-lanetan edo lur-mugimenduetan kutsadura aztarnak agertzen badira lurzoruan, jarduketon arduradunak horien berri eman beharko dio berehala Donostiako Udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari, hartu beharreko neurriak eta horiek betearaztera behartuta dauden pertsona fisikoak edo juridikoak zehazteko; horretarako 4/2015 Legearen, ekainaren 25ekoaren, lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeari buruzkoaren, 22.2 artikuluan xedatutakoarekin bat.

– Control de los suelos excavados: a detección de indicios de contaminación de un suelo cuando se lleven a cabo operaciones de excavación o movimiento de tierras obligará al responsable de tales actuaciones a informar, de forma inmediata, de tal extremo al Ayuntamiento de San Sebastián y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, al objeto de definir las medidas a adoptar y las personas físicas o jurídicas obligadas a ejecutarlas; todo ello, en cumplimiento de lo establecido en el artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesa: Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustikoari, kalitate-helburuari eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, eta hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-emisio arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatua) eta arau osagarrietan ezarritakora.

– Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

– Halaber, eguneko lan-ordutegian jardungo da, eta kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

Así mismo, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Eraikingintza eta eraikuntza jasangarria:

– Edificación y construcción sostenible:

IV. Ingurumen Esparru Programa 2020 egitasmoaren lehentasunetako bat zen –17. lehentasuna– eraikingintzan eta eraikuntzan baliabideak euren bizi-ziklo osoan modu efizienteagoan erabiltzea eta ziklo-amaieran hondakinak aprobetxatzea. Horrenbestez, kontuan izan beharko dira EAEko etxebizitza-arloko eraikingintza eta birgaikuntza jasangarriko gidan jasotako gomendioak (Eusko Jaurlaritza, 2015), eraikinetan energia-aurrezpena eta energiaren efizientzia areagotzeko eta energia berriztagarriak bultzatzeko.

Conforme a la prioridad establecida en el IV Programa Marco Ambiental 2020, prioridad 17, respecto a fomentar una edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos a lo largo de todo su ciclo de vida y en especial en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo, deberán considerarse las recomendaciones de la Guía de Edificación y Rehabilitación Sostenible para la Vivienda en la Comunidad Autónoma del País Vasco. Gobierno Vasco-2015, con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables.

Ezarri beharreko neurriek jardun-eremu hauetan izan behar dituzte ondorioak, aplikagarritasunaren arabera, kasu zehatz bakoitzerako:

Las medidas a implementar deberán incidir en las siguientes áreas de actuación, en función de su aplicabilidad, para el caso concreto:

Berriztagarriak ez diren iturrien bidez sortutako energia kopurua edo -kontsumoa murriztea.

Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

Lehengai ez-berriztagarrien kontsumoa murriztea.

Reducción del consumo de materias primas no renovables.

Materialak garraiatzeko prozesuak murriztea.

Reducción de los procesos de transporte de materiales.

Hondakin solido gutxiago sortzea.

Reducción en la generación de residuos sólidos.

Lurzoruaren okupazioa murriztea.

Reducción en la ocupación del suelo.

Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

Reducción del consumo de agua potable.

Ur gris gutxiago sortzea.

Reducción en la generación de aguas grises.

Gas, hauts, bero eta argi gutxiago igortzea.

Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

Naturguneen funtzioak hobetzea eta bioaniztasuna gehitzea.

Mejora de las funciones de las áreas naturales y aumento de la biodiversidad.

Pertsonen garraio-prozesu gutxiago egitea eta mugikortasuna hobetzea.

Reducción de los procesos de transporte de personas y mejora de la movilidad de las mismas.

Barneko airearen kalitatea hobetzea.

Mejora de la calidad del aire interior.

Konforta eta osasuna hobetzea.

Mejora del confort y de la salud.

Bigarrena.– Ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoarekin bat, zehaztu behar da ez dela aurreikusten Donostiako «LO.01 Loiola Lorategi Hiria» hirigintza-eremuko «a.40.1/LO.01» eta «58-Urbia 23» Villa Garikano lurzatien Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren aldaketak eragin nabarmenik izango duenik ingurumenean, eta, beraz, ez da ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik egin behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos recogidos y con el cumplimiento de las condiciones establecidas en esta Resolución, no se prevé que la Modificación del Plan Especial de Ordenación Urbana del ámbito urbanístico «LO.01-Ciudad Jardín Loiola», relativa a las parcelas «a.40.1/LO.01» y «58-Urbia, 23» Villa Garikano, vaya a producir efectos significativos sobre el medio ambiente, y, por tanto, no es necesario que se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia Donostiako Udalari jakinaraziko zaio.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de San Sebastián.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, honako ingurumen-ebaluazio estrategikoak indarraldia galduko du eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, behin Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean, Donostiako «LO.01 Loiola Lorategi Hiria» hirigintza-eremuko «a.40.1/LO.01» eta «58..Urbia 23» Villa Garikano lurzatien Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren aldaketa onartuko ez balitz. Kasu horretan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios si, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación de la Modificación del Plan Especial de Ordenación Urbana del ámbito urbanístico «LO.01-Ciudad Jardín Loiola», relativa a las parcelas «a.40.1/LO.01» y «58-Urbia, 23»Villa Garikano, en el plazo máximo de cuatro años desde su publicación. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan.

Vitoria-Gasteiz, 2019ko ekainaren 19a.

En Vitoria-Gasteiz, a 19 de junio de 2019.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


Azterketa dokumentala


Análisis documental