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Boletin Oficial del País Vasco

118. zk., 2019ko ekainaren 24a, astelehena

N.º 118, lunes 24 de junio de 2019


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
3079
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EBAZPENA, 2019ko ekainaren 4koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Esperantza kalea 4ko orubean Bilboko HAPOren aldaketaren ingurumen-txosten estrategikoa, hain zuzen, Bilboko Zazpi Kaleetako geltokiko kalifikazioa birdoitzeko.

RESOLUCIÓN de 4 de junio de 2019, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula informe ambiental estratégico de la Modificación del PGOU de Bilbao, en el solar n.º 4 de la calle Esperanza, para el reajuste de las calificaciones de la estación Zazpi Kaleak / Casco Viejo de Bilbao.

EGITATEAK
HECHOS

2019ko urtarrilaren 14an, Bilboko Udalak eskatu zuen Esperantza kalea 4ko orubean Bilboko HAPOren aldaketaren ingurumen-txosten estrategikoa hasteko, hain zuzen, Bilboko Zazpi Kaleetako geltokiko kalifikazioa birdoitzeko (aurrerantzean, Bilboko HAPOren aldaketa). Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu ziren, hala nola Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluan eskatutako edukia zutela. Gainera, ingurumen-dokumentu estrategikoan, dokumentu hori landu duten pertsonak aipatzen dira, sinatuta dago eta amaiera-data dauka.

Con fecha 14 de enero de 2019, el Ayuntamiento de Bilbao completó la solicitud de inicio de la evaluación ambiental estratégica simplificada de la Modificación del PGOU de Bilbao en el solar n.º 4 de la calle Esperanza para el reajuste de las calificaciones de la estación Zazpi Kaleak / Casco Viejo de Bilbao (en adelante, Modificación del PGOU de Bilbao). La solicitud se acompaña de diversos documentos entre los cuales se encuentra el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico con el contenido exigido en el artículo 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de Evaluación Ambiental. Además, el documento ambiental estratégico identifica a las personas que lo han elaborado, está firmado y consta la fecha de conclusión.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan xedatutakoa betetzeko, 2019ko martxoaren 1ean, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak zenbait erakunderi eskatu zien egoki ikusten zituen oharrak egiteko, ohar haiek oinarritzat hartuta ingurumen-organo horrek ingurumen-txosten estrategikoa egin zezan. Zehazki, honako erakunde hauei egin zitzaien kontsulta: Eusko Jaurlaritzaren Kultura Ondarearen Zuzendaritza eta Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritza, eta Bizkaiko Ekologistak Martxan.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, con fecha 1 de marzo de 2019, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco ha solicitado a diferentes organismos que realicen las observaciones que consideren oportunas y que puedan servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental, del correspondiente informe ambiental estratégico. En concreto, se ha consultado a los siguientes organismos: Dirección de Patrimonio Cultural y Subdirección de Salud Pública y Adicciones de Bizkaia, ambas del Gobierno Vasco y Ekologistak Martxan Bizkaia.

Halaber, espedientean jasota dagoen dokumentazioa eskuragarri egon zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdunek egoki iritzitako ingurumen-arloko oharrak egin zitzaten.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente ha estado accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pueda realizar las observaciones de carácter ambiental que considere oportunas.

Behin abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritako epea amaituta, Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritzaren txostena jaso da, espedientean bertan islatutako emaitzarekin.

Finalizado el plazo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se ha recibido informe de la Dirección de Patrimonio Cultural del Gobierno Vasco, con el resultado que obra en el expediente.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, haren helburua da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de Evaluación Ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela ingurumenaren gaineko eraginen analisia, betiere, aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente, teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan aurreikusten da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasa behar diren planak eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo planen nahiz programen gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharra, haiek ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako. Bilboko HAPOren aldaketa kasu horien artean dago.

La Ley 21/2013, de 9 de diciembre, en su artículo 6.2, prevé los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente. La Modificación del PGOU de Bilbao, se encuentra entre estos supuestos.

Aztertu dira Bilboko HAPOren aldaketaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak eta dokumentazio teknikoa, eta kontuan hartu da ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdiekin bat datorrela. Horrenbestez, txosten horiek aintzat hartuta, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak –ingurumen-arloko organo eskuduna den aldetik, otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta Ingurumen eta Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera– judizio-elementu nahikoa dauka, eta, beraz, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du, zeinak planaren proposamenean ingurumen-arloko alderdiak sartzearen alde egiten eta plana aplikatzearen ondorio adierazgarrien aipamena jasotzen baitu, baita sartu behar diren azken oharrak ere, soilik ingurumen-arlokoak.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental de la Modificación del PGOU de Bilbao, y teniendo en cuenta que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, se constata que, a la vista de los citados informes, el órgano ambiental, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, cuenta con los elementos de juicio suficientes para elaborar el informe ambiental estratégico y procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Xedapen hauek ikusi dira: 3/1998 Lege Orokorra, otsailaren 27koa, Euskal Autonomia Erkidegoko Ingurumena Babestekoa; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen Ebaluazioari buruzkoa; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoari buruzkoa, eta aplikatzekoak diren gainerakoak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección de Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de Evaluación Ambiental, el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación:

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Formulatzea Esperantza kalea 4ko orubean Bilboko HAPOren aldaketaren ingurumen-txosten estrategikoa, hain zuzen, Bilboko Zazpi Kaleetako geltokiko kalifikazioa birdoitzeko, jarraian adierazten diren zehaztapenekin:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico de la Modificación del PGOU de Bilbao en el solar n.º 4 de la calle Esperanza para el reajuste de las calificaciones de la estación Zazpi Kaleak / Casco Viejo de Bilbao, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak. Eremuaren deskribapena.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones. Descripción del ámbito.

Helburuak.

Objetivos.

Bilboko HAPOren aldaketaren xedea da Bilboko HAPO egokitzea Alde Zaharreko San Nikolaseko geltokiaren ekipamendu-lurzatian egindako obren ostean, zeinak metroaren 3. lerroa dela-eta egin baitziren; bai Bilboko HAPOk eta bai Bilboko Alde Zaharreko Birgaikuntza Plan Bereziak (non xeheki ordenatzen baita lurzatia) sistema orokorren sareko ekipamendu gisa eta sistema orokorren sareko eremu berde gisa kalifikatzen dute lurzati hori.

La Modificación del PGOU de Bilbao tiene como objetivo la adaptación del PGOU de Bilbao tras las obras ejecutadas en la parcela de equipamiento de la estación de San Nicolás del Casco Viejo con motivo de la línea 3 de metro; tanto el PGOU de Bilbao como el Plan Especial de Rehabilitación (PER) del Casco Histórico de Bilbao (donde se ordena pormenorizadamente la parcela) califica la parcela como equipamiento perteneciente a la red de sistemas generales y como zona verde perteneciente a la red de sistemas generales.

Hau egin nahi da planteatutako aldaketarekin:

Con la modificación planteada se pretende:

– Atzealdeko lerrokaduraren birdoitze partziala Mallonako Eremu Berdeko Sistema Orokorrerantz, baita eremu berde hori Etxebarria parkean bertan birjartzea ere.

– El reajuste parcial de la alineación trasera hacia el Sistema General de la Zona Verde de Mallona, así como de la reposición de dicha zona verde en el propio parque de Etxebarria.

– Ekipamenduko eta eremu berdeko sistema orokorren birdoitze bat gertatzen da San Nikolas geltoki berrian, lurzoruaren egungo okupaziora egokitzeko, geltokiaren beraren eraikuntza- eta funtzio-eskakizunak direla-eta.

– Se produce un reajuste de los sistemas generales de equipamiento y de la zona verde en la nueva estación de San Nicolás, para la adecuación a la actual ocupación de suelo por exigencias constructivas y funcionales de la propia estación.

Eremua.

Ámbito.

Hiri-lurzoru gisa sailkatua dago lurzatia dagoen tokia.

La parcela se encuentra en suelo clasificado como urbano.

314,84 m2-ko azalerari eragiten dio aldaketak, zeina «eremu berdearen erabilera xehatua» izatetik «bestelako ekipamenduen erabilera xehatua» izatera igaroko baita birkalifikatuta. Eremu berdeko azalera hori eremu berdeen esparruan konpentsatuko da.

La modificación afecta a 314,84 m2 de superficie, que serán recalificados de «uso pormenorizado de zona verde» a «uso pormenorizado de otros equipamientos». Esta superficie de zona verde se compensará en el mismo ámbito de zonas verdes.

Jarduketaren xede den lurzatian, ez dago ingurune-interes bereziko elementurik.

En la parcela objeto de la actuación se descarta la existencia de elementos de especial interés medioambiental.

HAPOren aldaketaren esparruan, uholde-arriskua dago 100 eta 500 urteko errepikatze-aldirako, baina proposamenak ez du horretan eraginik.

Dentro del ámbito de la Modificación del PGOU existen riesgos de inundación para el periodo de retorno de 100 y 500 años, pero la propuesta no interfiere con ello.

Aldaketaren esparruan, kalitateko akustikoko helburuak betetzen dira, eta gerora ere horiek beteko direla aurreikusten da.

En el ámbito de la modificación se cumplen los Objetivos de Calidad Acústica (OCAs) y es previsible que se cumplan en una situación futura.

B) Planaren ezaugarriak aztertuta eta, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat, kontuan hartuta egindako kontsulten emaitza, eta V. eranskinean ezarritako irizpideekin bat, xedatu egin da planak ez duela eragin esanguratsurik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera.

B) Una vez analizadas las características del Plan y, de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, teniendo en cuenta el resultado de las consultas realizadas y de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V, se determina que el Plan no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico.

Bigarrena.– Ingurumen-dokumentu estrategikoan eta ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoa oinarri hartuta, ez da aurreikusten Esperantza kalea 4ko orubean Bilboko HAPOren aldaketak –Bilboko Zazpi Kaleetako geltokiko kalifikazioa birdoitzeko– eragin garrantzitsurik izaterik ingurumenean, eta, beraz, ez dela ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik egin behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en el documento ambiental estratégico y en este informe ambiental estratégico, no se prevé que la Modificación del PGOU de Bilbao en el solar n.º 4 de la calle Esperanza para el reajuste de las calificaciones de la estación Zazpi Kaleak / Casco Viejo de Bilbao, vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia Bilboko Udalari jakinaraztea.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Bilbao.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzeko agintzea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, ingurumen-txosten estrategiko honek indarraldia galduko du eta berezko dituen ondoreak sortzeari utziko dio, baldin eta Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean Esperantza kalea 4ko orubean Bilboko HAPOren aldaketa –Bilboko Zazpi Kaleetako geltokiko kalifikazioa birdoitzeko– onartzen ez bada. Kasu horretan, berriro hasi beharko da planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de Evaluación Ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios si, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación de la Modificación del PGOU de Bilbao en el solar n.º 4 de la calle Esperanza para el reajuste de las calificaciones de la estación Zazpi Kaleak / Casco Viejo de Bilbao, en el plazo máximo de cuatro años desde su publicación. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del plan.

Vitoria-Gasteiz, 2019ko ekainaren 4a.

En Vitoria-Gasteiz, a 4 de junio de 2019.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


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