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Boletin Oficial del País Vasco

117. zk., 2019ko ekainaren 21a, ostirala

N.º 117, viernes 21 de junio de 2019


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN ETA AZPIEGITURA SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO E INFRAESTRUCTURAS
3043
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EBAZPENA, 2019ko ekainaren 10ekoa, Garraio Azpiegituren zuzendariarena, zeinaren bidez behin betiko onartzen baitira «Vitoria-Gasteizko tranbia Salburua auzora arte luzatzeko informazio-azterlana. 2. fasea» eta «Vitoria-Gasteizko tranbia Salburua auzora luzatzeari buruzko informazio-azterlana. 2. fasea. Salburua iparraldea izeneko lanean eginiko aldaketa puntuala» dokumentuak.

RESOLUCIÓN de 10 de junio de 2019, del Director de Infraestructuras del Transporte, por la que se aprueban definitivamente el «Estudio Informativo de la Prolongación a Salburua del Tranvía de Vitoria-Gasteiz. 2.ª Fase.» y la «Modificación puntual del Estudio Informativo de la Prolongación a Salburua del Tranvía de Vitoria-Gasteiz. 2.ª Fase. Salburua norte.».

2001eko otsailaren 27ko 41/2001 Dekretuan, behin betiko onartu zen Euskal Autonomia Erkidegoko Trenbide Sarearen Lurraldearen Arloko Plana, eta bertan dago jasota, nahiz eta modu oso zehatzean ez izan, Vitoria-Gasteizko tranbiaren ibilbidea ekialdera-Salburua auzora luzatzeko proposamena, hedapen zentzuzkoena delakoan.

El «Plan Territorial Sectorial de la Red Ferroviaria en la Comunidad Autónoma del País Vasco», aprobado definitivamente por el Decreto 41/2001, de 27 febrero, propone de una manera no definida la ampliación del Tranvía de Vitoria-Gasteiz hacia el Este-Salburua como la extensión más razonable.

Tranbiarako proposatzen den linea-luzatzeari esker, hobetu egingo da hiriaren ekialdean dauden auzoen –zehazki, Santa Luzia eta Salburua auzoen– zuzeneko lotura erdigunearekin, Lakuako autobus-geltokiarekin eta gaur egun garraio-lineak dituzten aldeekin. Halaber, auzo horiek lotu ahal izango dira hiriaren hegoalderantz doan linea berriarekin, eta unibertsitatearekiko lotura ere ezarri ahal izango da.

La ampliación de línea de tranvía propuesta permite mejorar la conexión directa de los barrios situados en el margen este de la ciudad, concretamente los barrios de Santa Lucía y Salburua, con el centro, así como con la estación de autobuses de Lakua y con las zonas actualmente servidas por las líneas existentes. Asimismo, posibilita la conexión de estos barrios a la nueva línea hacia el sur de la ciudad, pudiendo conectarse con la universidad.

Aurreikuspenok kontuan izanik idatzi zen «Vitoria-Gasteizko tranbia Salburua auzora luzatzeari buruzko informazio-azterlana. 2. fasea» dokumentua.

De acuerdo a estas previsiones, se redactó el documento «Estudio Informativo de la Prolongación a Salburua del Tranvía de Vitoria-Gasteiz. 2.ª Fase.».

Dokumentu horretan, informazio-azterlanaren mailan dago definituta zer obra behar diren Vitoria-Gasteizko tranbiaren ibilbidea Salburua auzoraino luzatzeko, bermatuta dago tranbia-luzatze horretako hiri barruko bidegunea bideragarria eta bateragarria dela, zenbatetsita dago helmenari doitutako aurrekontu bat, eta haren barruan sartu dira indarreko legeek informazio-azterlana izapidetzeko ezartzen dituzten gainerako azterlan eta eduki guztiak.

El documento define a nivel de Estudio Informativo las obras necesarias para materializar la prolongación a Salburua del Tranvía de Vitoria-Gasteiz, garantizando la viabilidad y compatibilidad de la prolongación tranviaria en la trama urbana, estimando un presupuesto ajustado a su alcance y conteniendo todos los demás estudios y contenidos requeridos por la legislación vigente para su tramitación.

Ibilbidea 2.450 metro luze da, eta Florida kaleko geralekuko maniobra-eremuaren ostean hasten da; bertan, trazadurak kale horren iparraldetik jarraitzen du. Bide horretan, Jacinto Benavente kalearekiko bidegurutzearen ostean zehazki, dago kokatuta tranbiaren lehenengo geralekua.

El trazado, con una longitud de 2.450 metros, comienza tras la zona de maniobra de la parada de la calle La Florida, donde el trazado continúa por el lado norte de esta calle. En este vial, y tras el cruce con la calle Jacinto Benavente, se sitúa la primera parada del tranvía.

Geraleku horren ostean, tranbiaren ibilbideak Florida kalearen iparraldetik jarraitzen du –kale horrek Iliada pasealekua izena hartzen du aurrerago–; bigarren geralekua Salburua auzoko gizarte-etxearen aurrean dago.

Tras esta parada, el trazado del tranvía se mantiene por el lado norte de la calle La Florida, que pasa a denominarse Paseo de la Ilíada más adelante, situándose la segunda parada frente al centro cívico existente en Salburua.

Jarraian, ezkerretara 40 metroko erradioko bira emanez, trazadura Salburua bulebarraren mendebaldean kokatzen da; tranbiaren hirugarren geralekua Valletta kalearekiko bidegurutzearen ostean dago. Aurrerago, aipatu bulebarrean zuzen 430 metro egin ostean, laugarren geralekua dago, Europar Batasunaren plaza baino lehen.

A continuación, y tras un giro a izquierdas de radio 40 metros, el trazado se sitúa en el lado oeste del Bulevar de Salburua, situándose la tercera parada tranviaria tras el cruce de la calle La Valletta. Posteriormente, y tras 430 metros de alineación recta en este Bulevar, se sitúa la cuarta parada del tranvía antes de alcanzar la Plaza de La Unión.

Brusela hiribidearekiko bidegurutzearen ostean, 550 metrora, tranbiaren luzapenaren azken geralekua dago, Joan Karlos I.aren hiribidearen eta Salburua bulebarraren arteko elkargunean.

Tras el cruce con la Avenida de Bruselas, y a 550 metros de distancia, se sitúa la última parada de la ampliación tranviaria en la Avenida Juan Carlos I en su intersección con el Bulevar de Salburua.

Tranbia Salburua auzoraino luzatzeko tartea osatzen duten bost geralekuetan, alboko nasa jartzea planteatu da, hirian ondoen txertatzen den aukera delako gaur egungo hiri-eremua kontuan hartuta.

La tipología planteada en las cinco paradas que componen la ampliación del tranvía a Salburua ha sido de andén lateral, ya que es la que mejor inserción urbana proporciona en el espacio urbano existente.

Aipatu informazio-azterlana eta bertan jasotako ingurumen-inpaktuaren azterketa (Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 36.1 artikuluaren arabera) jendaurrean jarri ziren, informazio publikorako, Trenbideen Sektoreari buruzko Erregelamenduaren 10.5 artikuluak xedatu bezala. Horretarako, Garraio Azpiegituren zuzendariaren 2017ko azaroaren 15eko Ebazpena onartu, eta Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian, Arabako Lurralde Historikoaren Aldizkari Ofizialean eta dagozkion prentsa-iragarkietan argitaratu zen 2017ko azaroaren 30ean. Horrez gain, Gasteizko Udalaren iragarki-taulan ere egon zen ikusgai hogeita hamar egun balioduneko epean.

El Estudio Informativo mencionado y el Estudio de Impacto Ambiental en él incluido (conforme al artículo 36.1 párrafo segundo de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de Evaluación Ambiental) se sometieron al trámite de información pública previsto en el artículo 10.5 del Reglamento del Sector Ferroviario. A este efecto, se aprobó la Resolución de 15 de noviembre de 2017, del Director de Infraestructuras del Transporte, publicada en el Boletín Oficial del País Vasco, en el Boletín Oficial del Territorio Histórico de Álava y en los correspondientes anuncios de prensa el día 30 de noviembre de 2017, así como expuesta durante el plazo de treinta días hábiles en el tablón de anuncios del Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz.

Proiektua konplexutasun tekniko handikoa zela-eta hura behar bezala aztertzeko data onenak ez zirela kontuan izanik, Garraio Azpiegituren zuzendariaren 2018ko urtarrilaren 22ko Ebazpena onartu zen, informazio publikoko beste epe bat zabaltzearren. Ebazpen hori 2018ko urtarrilaren 31ko Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian eta 2018ko otsailaren 2ko Arabako Lurralde Historikoaren Aldizkari Ofizialean argitaratu zen, baita dagozkion prentsa-iragarkietan ere. Horrez gain, Gasteizko Udalaren iragarki-taulan ere egon zen ikusgai hogeita hamar egun balioduneko epean.

Dada la complejidad técnica del proyecto y la coincidencia con fechas complicadas para el análisis del mismo, se aprobó la Resolución de 22 de enero de 2018, del Director de Infraestructuras del Transporte, a fin de conceder un nuevo plazo de información pública. Dicha resolución se publicó en el Boletín Oficial del País Vasco el día 31 de enero de 2018 y en el Boletín Oficial del Territorio Histórico de Álava el día 2 de febrero de 2018, así como en los correspondientes anuncios de prensa, y fue expuesta durante el plazo de treinta días hábiles en el tablón de anuncios del Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz.

Aipatu izapideetan zehar, erakundeek hiru txosten aurkeztu zituzten eta 11 alegazio ere izan ziren, erakundeek, elkarteek eta norbanakoek aurkeztuak; era indibidualizatuan erantzun zitzaien guztiei.

Durante los referidos trámites se presentaron tres informes correspondientes a instituciones y once alegaciones correspondientes, tanto a instituciones, como a asociaciones y particulares, a las cuales se dio respuesta individualizada.

Alegazio horietako batzuk aintzat hartuta, Salburua iparraldeko azken zatian tranbiaren ibilbidea aldatzea erabaki zen; hori bai, horrek ez zuen proiektuaren funtsezko aldaketarik ekarri, eta, beraz, ez zen ingurumen-inpaktuaren azterketa aldatu behar izan. Aldaketa hori Trenbide Sektoreari buruzko Erregelamendua betez izapidetzeko asmoz, «Vitoria-Gasteizko tranbia Salburua auzora luzatzeari buruzko informazio-azterlana. 2. fasea. Salburua iparraldea izeneko lanean eginiko aldaketa puntuala» dokumentua idatzi zen. Bertan, Salburua Burdinbide Auzo Elkarteak egindako alegazioan jasotako proposamena kontuan hartzen da, hau da, lineako azken geltokia, Joan Karlos I.a, lekuz aldatzea; informazio-azterlanean Joan Karlos I.a hiribidearen eta Salburua bulebarraren arteko bidegurutzean jartzea aurreikusten zen, eta auzokideek Joan Karlos I.a hiribidearen erdialderago jartzea proposatu zuten, bidaiari gehiago hartzeko asmoz. Gasteizko Udalak aurkeztutako alegazioko proposamena ere hartu zen kontuan aipatu dokumentuan; hain zuzen ere, azken geltokia Joan Karlos I.a hiribidean jartzea, Paris hiribidearen ondoan, bertara Aerodromoko ibilbidetik sartuz, behin Salburua bulebarretik irten eta Europar Batasunaren plaza igarota.

Como consecuencia de la estimación de algunas de estas alegaciones, se decidió modificar la parte final del trazado en la zona norte del barrio de Salburua, sin que esta modificación supusiera un cambio sustancial del proyecto ni alcanzara la entidad necesaria para realizar una modificación del Estudio de Impacto Ambiental. Para tramitar esta modificación, y a efectos del cumplimiento del Reglamento del Sector Ferroviario, se redactó la «Modificación puntual del Estudio Informativo de la Prolongación a Salburua del tranvía de Vitoria-Gasteiz. 2.ª Fase. Salburua norte.», en la que se recogió la propuesta recibida en la alegación de la Asociación de Vecinos Salburua Burdinbide, en la que se solicitó modificar la ubicación de la parada final de línea Juan Carlos I, situada, según el Estudio Informativo, en la intersección de la Avenida Juan Carlos I con Bulevar de Salburua, por otra parada más centrada en la Avenida Juan Carlos I que recogiera mayor demanda de viajeros. También se recogió la propuesta recibida en la alegación del Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz, en la que se solicitó situar la parada final en la Avenida Juan Carlos I, junto a la Avenida de París, accediendo a ella por el Paseo del Aeródromo después de salir del Bulevar de Salburua una vez sobrepasada la Plaza de la Unión.

Aurreikusitako azken ibilbideak 2.500 metro ditu gutxi gorabehera eta informazio-azterlanean jasotako lehen zatia errespetatzen du, zehazki Bruselako hiribidearen bidegurutzeraino; bertatik aurrera, ibilbideak Salburua bulebarrean barna jarraitzen du, jarraian Aerodromoko ibilbidetik desbideratu, Erromako hiribidea zeharkatu eta Joan Karlos I.a hiribidean sartuko da, azken geltokiraino.

El trazado definitivo previsto tiene una longitud aproximada de 2.500 metros y respeta el trazado inicial establecido en el Estudio Informativo hasta el cruce con la Avenida de Bruselas; a partir de ahí continúa por el Bulevar de Salburua y se desvía por el Paseo del Aeródromo, cruzando sobre la Avenida de Roma y adentrándose en la Avenida Juan Carlos I, donde se sitúa la última parada.

Aldaketa puntual horrek interes handia eragin zezakeela kontuan izanik, jendaurrean jarri zen Trenbideen Sektoreari buruzko Erregelamenduaren 10.8 artikulua aplikatuta. Horretarako, Garraio Azpiegituren zuzendariaren 2019ko otsailaren 27ko Ebazpena onartu, eta 2019ko martxoaren 8ko Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian eta 2019ko martxoaren 11ko Arabako Lurralde Historikoaren Aldizkari Ofizialean argitaratu zen, baita prentsa-iragarkietan ere, 2019ko martxoaren 8an. Horrez gain, Gasteizko Udalaren iragarki-taulan ere egon zen ikusgai hogeita hamar egun balioduneko epean.

Teniendo en cuenta el interés general que esta modificación puntual podía suscitar, se sometió a información pública en aplicación del artículo 10.8 del Reglamento del Sector Ferroviario. A este efecto, se aprobó la Resolución de 27 de febrero de 2019, del Director de Infraestructuras del Transporte, publicada en el Boletín Oficial del País Vasco el día 8 de marzo de 2019 y en el Boletín Oficial del Territorio Histórico de Álava el día 11 de marzo de 2019, y en los correspondientes anuncios de prensa el día 8 de marzo de 2019, así como expuesta durante el plazo de treinta días hábiles en el tablón de anuncios del Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz.

Izapide horretan zehar alegazio bat jaso zen, eta erantzun indibidualizatua eman zitzaion.

Durante el referido trámite se presentó una alegación, a la cual se dio respuesta individualizada.

Ingurumen Administrazioaren zuzendariaren 2019ko urtarrilaren 25eko Ebazpenaren bidez, aldeko ingurumen-inpaktuaren adierazpena eman zitzaion «Vitoria-Gasteizko tranbia Salburua auzora arte luzatzeko informazio-azterlana. 2. fasea» dokumentuari; betiere, eraikitze-proiektua gauzatzeko zenbait baldintza ezarriz eta obrak egiteko eta zerbitzua ustiatzeko zenbait babes-neurri eta neurri zuzentzaile finkatuz.

Mediante Resolución de 25 de enero de 2019, del Director de Administración Ambiental, se formuló con carácter favorable la Declaración de Impacto Ambiental del Estudio Informativo del Proyecto de Prolongación a Salburua del Tranvía de Vitoria-Gasteiz, 2.ª Fase, estableciendo una serie de condiciones para la realización del proyecto constructivo y medidas protectoras y correctoras para su adopción durante la ejecución de las obras y la explotación del servicio.

Garraio Azpiegituren Zuzendaritzako zerbitzu teknikoek gainbegiratu dute proiektuaren idazketa, eta egiaztatu dute teknikoki zuzena dela eta trenbideen arloko legeria betetzen duela, bai eta Trenbide Sektoreari buruzko Erregelamenduaren 11. artikulutik 16.era bitartekoetan eta indarrean diren gainerako lege-xedapenetan ezarritakoa ere.

La redacción de este proyecto ha sido supervisada por los Servicios Técnicos de la Dirección de Infraestructuras del Transporte, acreditándose que es correcto técnicamente y cumple la normativa específica en materia de ferrocarriles, así como lo dispuesto en los artículos 11 a 16 del Reglamento del Sector Ferroviario y demás disposiciones legales vigentes.

Organo honek eskumena dauka Gobernu Kontseiluarentzat gordeta ez dauden trenbide-sareko proiektuak idatzi eta onartzeko, hala xedatzen baitu Ekonomiaren Garapen eta Azpiegitura Sailaren egitura organiko eta funtzionala ezartzen duen apirilaren 11ko 74/2017 Dekretuaren 22.1 b) artikuluak.

Este órgano es competente para la redacción y aprobación de los estudios y proyectos de la red de ferrocarril que no estén reservados al Consejo de Gobierno, según lo dispuesto en el artículo 22.1 b) del Decreto 74/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico e Infraestructuras del Gobierno Vasco.

Azaldutako xedapenak eta horiekin bat datozen eta osagarri diren gainerako xedapen aplikagarriak ikusita, honako hau

Vistas las disposiciones citadas, y demás concordantes y de general aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Informazio Publiko eta Entzunaldiko Espedientea onartzea eta behin betiko onarpena ematea «Vitoria-Gasteizko tranbia Salburua auzora arte luzatzeko informazio-azterlana. 2. fasea» eta «Vitoria-Gasteizko tranbia Salburua auzora luzatzeari buruzko informazio-azterlana. 2. fasea Salburua iparraldea izeneko lanean eginiko aldaketa puntuala» izeneko dokumentuei.

Aprobar el Expediente de Información Pública y Audiencia y, definitivamente, el «Estudio Informativo de la Prolongación a Salburua del Tranvía de Vitoria-Gasteiz. 2.ª Fase.» y la «Modificación puntual del Estudio Informativo de la Prolongación a Salburua del Tranvía de Vitoria-Gasteiz. 2.ª Fase. Salburua norte.».

Ebazpen honek ez dio amaiera ematen administrazio-bideari, eta, beraren aurka, gora jotzeko errekurtsoa aurkez diezaiokete interesdunek Azpiegitura eta Garraioko sailburuordeari, hilabeteko epean, ebazpena jakinarazi edo argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera; idazkia organo honi edo Azpiegitura eta Garraioko sailburuordeari bidali beharko zaio.

Esta resolución no es definitiva en vía administrativa, y contra ella los interesados pueden interponer recurso de alzada ante el Viceconsejero de Infraestructuras y Transportes dentro del plazo de un mes contado a partir del día siguiente al de notificación o publicación, dirigiendo el escrito de interposición bien a este órgano, bien al Viceconsejero de Infraestructuras y Transportes.

Administrazio publikoek administrazioarekiko auzi-errekurtsoa jar dezakete Euskal Autonomia Erkidegoko Justizia Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzietako Salan, bi (2) hileko epean; hargatik eragotzi gabe aurretik errekerimendua egin ahal izatea Administrazioarekiko Auzien Jurisdikzioa arautzen duen uztailaren 13ko 29/1998 Legearen 44. artikuluan zehaztutako gisan eta epean.

Las Administraciones Públicas podrán interponer recurso contencioso-administrativo en el plazo de dos (2) meses ante la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco, sin perjuicio de poder efectuar requerimiento previo en la forma y plazo determinados en el artículo 44 de la Ley 29/1998, de 13 de julio, reguladora de la jurisdicción contencioso-administrativa.

Vitoria-Gasteiz, 2019ko ekainaren 10a.

En Vitoria-Gasteiz, a 10 de junio de 2019.

Garraio Azpiegituren zuzendaria,

El Director de Infraestructuras del Transporte,

MIKEL GURUTZEAGA ZUBILLAGA.

MIKEL GURUTZEAGA ZUBILLAGA.


Azterketa dokumentala


Análisis documental