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Boletin Oficial del País Vasco

66. zk., 2019ko apirilaren 4a, osteguna

N.º 66, jueves 4 de abril de 2019


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

OGASUN ETA EKONOMIA SAILA
DEPARTAMENTO DE HACIENDA Y ECONOMÍA
1693
1693

EBAZPENA, 2019ko martxoaren 26koa, Finantza Politikako zuzendariarena, zeinaren bidez bitarteko elektronikoak ezartzen baitira Gizarte Aurreikuspeneko Erakundeek eta beren erakunde gordailuzainek Euskadiko Gizarte Aurreikuspeneko Erakundeen erregistroarekin dituzten harremanetarako.

RESOLUCIÓN de 26 de marzo de 2019, del Director de Política Financiera, por la que se establecen los medios electrónicos para que las Entidades de Previsión Social y sus entidades depositarias se relacionen con el Registro de Entidades de Previsión Social de Euskadi.

Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 14. artikuluaren arabera, pertsona juridikoak behartuta daude bitarteko elektronikoak erabiltzera Administrazio Publikoekiko harremanetan.

El artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, dispone que las personas jurídicas están obligadas a relacionarse con las Administraciones Públicas a través de medios electrónicos.

Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorraren esparruan, Administrazio Elektronikoari buruzko otsailaren 21eko 21/2012 Dekretuak garatzen du Administrazioarekiko harremanak bitarteko elektronikoak erabiliz izateko herritarrek duten eskubidea, zerbitzu publikoez baliatu eta administrazio-prozedurak izapidetu ahal izateko.

En el ámbito de la Administración General de la Comunidad Autónoma de Euskadi, el Decreto 21/2012, de 21 de febrero, de Administración Electrónica, desarrolla el derecho de la ciudadanía a relacionarse con la Administración por medios electrónicos para acceder a los servicios públicos y para la tramitación de los procedimientos administrativos.

Zentzu horretan, Borondatezko Gizarte Aurreikuspeneko Erakundeen 5/2012 Legearen 73. artikuluaren 4. apartatuak hau ezartzen du: «Erregistroak, funtzionatzeko, Euskadiko Herri Administrazioan aplikatu beharreko araudiaren araberako bitarteko elektroniko, informatiko eta telematikoak erabiliko ditu.»

En este sentido, el apartado 4 del artículo 73 de la Ley 5/2012, sobre Entidades de Previsión Social Voluntaria, establece que «El registro, en su funcionamiento, utilizará fundamentalmente medios electrónicos, informáticos y telemáticos, de acuerdo con la normativa aplicable a la Administración Pública del País Vasco.».

Halaber, lege horren erregelamenduaren IV. tituluak –urriaren 27ko 203/2015 Dekretuak onartu zuen– arautzen ditu Euskadiko Borondatezko Gizarte Aurreikuspeneko Erakundeen erregistroaren antolaketa eta funtzionamendua, eta, 92. artikuluan, legearen 73.4 artikuluarekin bat etorriz, hau xedatzen du:

Asimismo, el título IV del Reglamento de dicha Ley, aprobado por Decreto 203/2015, de 27 de octubre, se ocupa de regular la organización y funcionamiento del Registro de Entidades de Previsión Social Voluntaria de Euskadi, disponiendo en su artículo 92, de conformidad al artículo 73.4 de la Ley, lo siguiente:

«92. artikulua.– Bitarteko elektronikoen bidez kudeatzea.

«Artículo 92.– Gestión mediante la utilización de medios electrónicos.

1.– Interesdunak bitarteko elektronikoen bidez sartu ahal izango dira Euskadiko Borondatezko Gizarte Aurreikuspeneko Erakundeen Erregistroan informazioa eskatzera, kontsultatzera eta izapideak egitera, aplikatzekoa den araudiaren arabera.

1.– Las personas interesadas podrán acceder, solicitar, consultar y realizar los trámites ante el Registro de Entidades de Previsión Social Voluntaria de Euskadi utilizando medios electrónicos, conforme a la normativa vigente que sea de aplicación.

2.– Eskaerak, erantzukizunpeko adierazpenak eta bestelako ereduak erregistrora bertara joanda edo telematikoki izapidetzeko zehaztapenak Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoan egongo dira eskuragarri, eta telematikoki izapidetzeari buruz indarrean dagoen araudia beteko dute.

2.– Las especificaciones sobre cómo tramitar, tanto por canal presencial como electrónico, las solicitudes, declaraciones responsables, y demás modelos estarán disponibles en la sede electrónica de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi, y se ajustarán a la normativa vigente sobre tramitación electrónica.

3.– Hirugarrenekin, pertsona fisiko zein juridikoekin, egiten diren gainerako prozedurak, Erregelamendu honetan arautuak, Euskadiko Borondatezko Gizarte Aurreikuspeneko Erakundeen Erregistroan inskribatu beharreko egitateak ez izan arren, izapidetze elektronikoaren araudiari eta Dekretu hau garatzeko arautzen denari lotuta egongo dira.»

3.– El resto de procedimientos con terceros, personas físicas o jurídicas, regulados en el presente Reglamento, aunque no constituyan hechos inscribibles en el Registro de Entidades de Previsión Social Voluntaria de Euskadi, se ajustarán a la normativa vigente sobre tramitación electrónica y a lo que se regule en desarrollo del presente Decreto.»

Euskadiko Borondatezko Gizarte Aurreikuspeneko Erakundeen Erregistroarentzako eskaera eta jakinarazpen gehienak BGAEek berek eta beren erakunde gordailuzainek helaraziak dira. Kasu bietan pertsona juridikoak direnez, nahitaez bitarteko elektronikoak erabili behar dituzte Administrazio Publikoekiko harremanetan. Horretarako, euskadi.eus egoitza elektronikoaren bidez prestatu da bitarteko elektronikoen bidezko irispidea erakunde horientzat, xedapen hauekin bat etorriz: 21/2002 Dekretua, otsailaren 21ekoa, Administrazio Elektronikoari buruzkoa; 72/2008 Dekretua, apirilaren 29koa, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorraren eta haren erakunde autonomoen erregistroen sorrera, antolaketa eta funtzionamenduari buruzkoa, eta Informatika eta Telekomunikazioetako zuzendariaren 2006ko otsailaren 9ko Ebazpena, E-Administraziorako Plataforma Teknologikoa (PLATEA) ezartzen duen dokumentua onartzekoa.

La mayoría de las solicitudes y comunicaciones que se dirigen al Registro de Entidades de Previsión Social Voluntaria de Euskadi son remitidas por las propias EPSV y sus entidades depositarias. Por tratarse en ambos casos de personas jurídicas, están obligadas a relacionarse con las Administraciones Públicas a través de medios electrónicos. A tal fin se ha habilitado, a través de la sede electrónica euskadi.eus, el acceso de estas Entidades a través de medios electrónicos, de acuerdo con el citado Decreto 21/2012, de 21 de febrero, de Administración Electrónica, el Decreto 72/2008, de 29 de abril, de creación, organización y funcionamiento de los registros de la Administración General de la Comunidad Autónoma de Euskadi y sus Organismos Autónomos, y la Resolución de 9 de febrero de 2006, de la Directora de Informática y Telecomunicaciones, aprobando el documento que establece la Plataforma Tecnológica para la E-Administración-Platea.

Azaldutakoa dela bide, honako hau

Por lo expuesto,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Xedea.

Primero.– Objeto.

Ebazpen honen xedea da bitarteko elektronikoak ezartzea Borondatezko Gizarte Aurreikuspeneko Erakundeek (aurrerantzean, BGAE) eta beren erakunde gordailuzainek Euskadiko Gizarte Aurreikuspeneko Erakundeen Erregistroarekiko (aurrerantzean, Erregistroa) dituzten harremanetarako.

Es objeto de la presente Resolución establecer los medios electrónicos para que las Entidades de Previsión Social Voluntaria (en adelante, EPSV) y sus entidades depositarias se relacionen con el Registro de Entidades de Previsión Social de Euskadi (en adelante, el Registro).

Bigarrena.– Eremua.

Segundo.– Ámbito.

BGAEek eta beren erakunde gordailuzainek kanal elektronikoen bidez izango dituzte harremanak Erregistroarekin, ebazpen honetan ezartzen den bezala.

Las EPSV y sus entidades depositarias deberán relacionarse con el Registro por el canal electrónico en la forma en la que se dispone en esta Resolución.

Prozedura hauek izapidetuko dira kanal elektronikoaren bidez:

Los procedimientos que se tramitarán por el canal electrónico son los siguientes:

a) BGAEak eratzea.

a) Constitución de EPSV.

b) BGAEen estatutuen aldaketak.

b) Modificaciones de Estatutos de EPSV.

c) BGAEen fusioa.

c) Fusión de EPSV.

d) BGAEen zatiketa.

d) Escisión de EPSV.

e) BGAEak likidazioz desegitea, eta BGAEen Erregistroan baja ematea.

e) Disolución con liquidación de EPSV y baja del Registro de EPSV.

f) BGAEak likidaziorik gabe desegitea, eta likidatzaileak izendatzea.

f) Disolución sin liquidación de EPSV y nombramiento de liquidadores.

g) BGAEak likidatzea eta BGAEen Erregistroan baja ematea.

g) Liquidación de EPSV y baja del Registro de EPSV.

h) Aurreikuspen-planen alta.

h) Alta de Planes de Previsión.

i) Gizarte-aurreikuspeneko planen baja.

i) Baja de planes de previsión social.

j) Aurreikuspen-planen araudiak aldatzea.

j) Modificaciones de reglamentos de Planes de Previsión.

k) Aurreikuspen-planak lekualdatzea.

k) Traslado de Planes de Previsión.

l) Aurreikuspen-plan batean dauden kolektiboak lekualdatzea.

l) Traslado de Colectivos integrados en un Plan de Previsión.

m) BGAEetako Gobernu Organoetako kideen izendapenak eta kargu-uzteak.

m) Nombramientos y ceses de los miembros de los Órganos de Gobierno de las EPSV.

n) Funtsezko egitekoak dituzten arduradunen izendapenak eta kargu-uzteak.

n) Nombramientos y ceses de las personas responsables de las funciones clave.

o) Berrorekatzeko plan bat onartzea.

o) Aprobación de un plan de reequilibrio.

p) BGAEen araudiak eskatutako dokumentazioa gordailutzea.

p) Depósito de documentación exigida por la normativa de EPSV.

q) Erregistratutako edukiei buruzko egiaztagiriak ematea.

q) Extensión de certificados sobre los contenidos registrados.

r) BGAEen erakunde gordailuzainen inskripzioa.

r) Inscripción de entidades depositarias de EPSV.

s) BGAEen erakunde gordailuzainen baja.

s) Baja de entidades depositarias de EPSV.

t) BGAEen Bazkideen Fitxategi Orokorra kontsultatzea BGAEek.

t) Consulta por parte de las EPSV del Fichero General de Socios de las EPSV.

u) Gerora kanal elektronikotik izapidetuko diren bestelako prozedurak.

u) Aquellos otros procedimientos cuya tramitación por el canal electrónico se implemente en lo sucesivo.

Hirugarrena.– Eskaerak aurkeztea.

Tercero.– Presentación de las solicitudes.

Bitarteko elektronikoen bidez aurkeztuko dira eskaerak, Eusko Jaurlaritzaren egoitza elektronikoan eskura daitezkeen inprimaki elektronikoak beteta; helbide honetan eskura daitezke: http://www.euskadi.eus/base-erregistroa

Las solicitudes se presentarán por medios electrónicos mediante la cumplimentación de los formularios electrónicos a los que se puede acceder en la sede electrónica del Gobierno Vasco, que se encuentran disponibles en la siguiente dirección: http://www.euskadi.eus/registro-epsv

Helbide horretan biltzen dira BGAEek eta beren erakunde gordailuzainek has ditzaketen prozedura guztiak. Halaber, izapidetzean laguntzeko azalpen-fitxa bat du prozedura bakoitzak.

En esta dirección se encuentran recogidos todos los procedimientos que pueden iniciar las EPSV y sus entidades depositarias. Así mismo, cada procedimiento incorpora una ficha explicativa para ayudar en la tramitación.

Egiten den eskabidearen arabera eskatzen den dokumentazioa erantsi beharko zaie inprimaki horien bidez egindako eskaerei.

Las solicitudes realizadas a través de estos formularios deberán adjuntar la documentación que sea precisa según la solicitud que se formule.

Laugarrena.– Identifikazio elektronikorako onartutako bitartekoak.

Cuarto.– Medios de identificación electrónica admitidos.

1.– Ebazpen honetako bigarren apartatuan zehaztutako ezein prozedura has dezan BGAE batek, identifikazio-bitarteko elektroniko bat izan beharko du aurretik (txartel digitala edo ziurtagiri digitala).

1.– Para que una EPSV pueda iniciar cualquiera de los procedimientos señalados en el apartado segundo de esta Resolución, deberá contar previamente con un medio de identificación electrónico (tarjeta digital o certificado digital).

2.– Helbide elektroniko honetan eskura daiteke eskaera aurkezteko identifikazio elektronikorako onartutako bitartekoei buruzko informazioa: http://www.euskadi.eus/ziurtagiri-elektronikoak

2.– La información relativa a los medios de identificación electrónicos admitidos a los efectos de presentar la solicitud se encuentra disponible en la siguiente dirección electrónica: https://www.euskadi.eus/certificados-electronicos

3.– Ebazpen honen bigarren apartatuan zehatutako prozedurak hasteko, bitarteko elektroniko hauen bidez sartu ahal izango da:

3.– Para iniciar los procedimientos señalados en el apartado segundo de esta Resolución, el acceso mediante medios electrónicos podrá realizarse:

a) BGAEaren edo erakunde gordailuzainaren identifikazio-txartel digitala, dagokiona.

a) Con la tarjeta digital identificadora de la EPSV o entidad depositaria, según proceda.

b) Ordezkariaren txartela, aurretik Ordezkarien Erregistroan erregistratuta. Helbide elektroniko honetan eskura daiteke horri buruzko informazioa: http://www.euskadi.eus/ordezkariak

b) Con la tarjeta de representante, previa incorporación al Registro de Representantes. La información al respecto se encuentra disponible en la siguiente dirección electrónica: https://www.euskadi.eus/representantes

c) Identifikazio-bitarteko elektroniko oro, baldin eta ordezkaritza egiaztatzen duen dokumentua eransten bada.

c) Con cualquier medio de identificación electrónico si se adjunta el correspondiente documento que acredite la representación.

Bosgarrena.– Dokumentazioa.

Quinto.– Documentación.

Prozedurak izapidetzean (aktak, estatutuak, erregelamenduak...) erantsi beharreko dokumentu digitalak dokumentu horiek sinatzen dituzten pertsonen sinadura elektroniko aitortuarekin bermatu beharko dira. Hargatik eragotzi gabe sinatzeko ezein tresna erabili ahal izatea horretarako; egoitza elektronikoaren helbide honetan daude eskuragarri informazioa eta sinatzeko Izenpek jarritako tresnak:

Los documentos digitales que se deben adjuntar durante la tramitación de los procedimientos (actas, Estatutos, Reglamentos...) deberán estar garantizados con las correspondientes firmas electrónicas reconocidas de las personas que en cada caso los suscriban. Sin perjuicio de la posibilidad de usar cualquier herramienta de firma adecuada a tal efecto, en la siguiente dirección de la sede electrónica se encuentra la información y las herramientas puestas a disposición por Izenpe:

http://www.euskadi.eus/sinadura-elektronikoa

https://www.euskadi.eus/firma-electronica

Dokumentuaren sinadurak dokumentuan bertan integratuta egon behar du, dokumentua eta sinadura dokumentu bakarra izan daitezen. Funtzio horri buruzko informazioa fitxa honetan dago: Tresnak/Dokumentuak sinatu eta sinadura egiaztatu. Egoitza elektronikoa honako hau da:

La firma del documento debe estar integrada en el propio documento con la finalidad de que el documento y la firma sean un único documento. La información relativa a esta función se encuentra en la pestaña Utilidades/Firmar documentos y verificar firma de la sede electrónica:

http://www.euskadi.eus/dokumentu-sinatu-eta-sinadura-egiaztatu/web01-sede/eu/

http://www.euskadi.eus/firmar-documentos-y-verificar-firma/web01-sede/es/

Eskaerari eransten zaion dokumentazioa edo prozedura izapidetzean eransten den dokumentazioa banaka aurkeztu beharko da, hau da, dokumentu bakoitzeko artxibo bat helarazi beharko da, eta horrela saihestuko da dokumentu bat baino gehiago sartzea eta orrialde ezberdinen artxibo bat baino gehiago sartzea dokumentu bakarrean.

La documentación que se adjunte a la solicitud o que se aporte a lo largo de la tramitación del procedimiento deberá presentarse individualizadamente, esto es, debe aportarse un archivo por documento, evitando los que incluyan varios documentos diferentes, así como varios archivos que sean distintas páginas de un solo documento.

Dokumentuak banaka edukiko dituzten artxiboek PDF formatu elektronikoa izango dute.

Los archivos que contengan cada uno de los documentos tendrán el formato electrónico PDF.

Artxiboen izenean, artxiboaren edukiari aipamena egingo zaio beti; adibidez, eskanerrak lehenesten dituen izendapen alfanumerikoak saihestuko dira.

El nombre de los archivos será siempre alusivo a su contenido, evitando, por ejemplo, los que tengan nombres alfanuméricos, como los que asigna un escáner por defecto.

Seigarrena.– Euskadiko BGAEen Erregistroaren jakinarazpenak.

Sexto.– Notificaciones del Registro de EPSV de Euskadi.

Ebazpenen jakinarazpenak, zuzentzeko errekerimenduak eta prozedurako bestelako izapidetze-egintza oro Nire Karpeta-ren bidez gauzatuko dira: https://www.euskadi.eus/nire-karpeta/web01-sede/eu/

Las notificaciones de las resoluciones, requerimientos de subsanación y cualquier otro acto de trámite del procedimiento se practicarán a través de Mi Carpeta: https://www.euskadi.eus/micarpeta/

XEDAPEN GEHIGARRIA.– Publikotasuna.
DISPOSICIÓN ADICIONAL.– Publicidad.

Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian eta Ogasun eta Ekonomia Sailaren web-orrian argitaratuko da, eta erakunde interesdunei eta Euskadiko Borondatezko Gizarte Aurreikuspeneko Erakundeen Federazioari jakinaraziko zaie.

La presente Resolución se publicará en el Boletín Oficial del País Vasco y en la página web del Departamento de Hacienda y Economía, y se comunicará a las entidades interesadas y a la Federación de Entidades de Previsión Social Voluntaria de Euskadi.

XEDAPEN IRAGANKORRA.– Ebazpen hau indarrean jarri aurretik abiarazitako prozedurak.
DISPOSICIÓN TRANSITORIA.– Procedimientos iniciados con anterioridad a la entrada en vigor de la presente Resolución.

Ebazpen hau indarrean jarri aurretik abiarazi diren prozedurak bitarteko ez-elektronikoak erabiliz izapidetuko dira, harik eta haiek izapidetzen amaitu arte.

Los procedimientos que se hayan iniciado con anterioridad a la entrada en vigor de la presente Resolución continuarán tramitándose por medios no electrónicos hasta su terminación.

AZKEN XEDAPENA.– Ondorioak sortzeko data.
DISPOSICIÓN FINAL.– Fecha de efectos.

Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera, BGAEek eta beren erakunde gordailuzainek bitarteko elektronikoen bidez aurkeztu beharko dizkiote eskaerak Euskadiko Borondatezko Gizarte Aurreikuspeneko Erakundeen Erregistroari.

A partir del día siguiente de la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial del País Vasco, las EPSV y sus entidades depositarias deberán presentar sus solicitudes al Registro de Entidades de Previsión Social Voluntaria de Euskadi por medios electrónicos.

Vitoria-Gasteiz, 2019ko martxoaren 26a.

En Vitoria-Gasteiz, a 26 de marzo de 2019.

Finantza Politikako zuzendaria,

El Director de Política Financiera,

FRANCISCO JAVIER ARNAEZ ARRECIGOR.

FRANCISCO JAVIER ARNAEZ ARRECIGOR.


Azterketa dokumentala


Análisis documental