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Boletin Oficial del País Vasco

20. zk., 2019ko urtarrilaren 29a, asteartea

N.º 20, martes 29 de enero de 2019


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

HERRI-KONTUEN EUSKAL EPAITEGIA
TRIBUNAL VASCO DE CUENTAS PÚBLICAS
468
468

ERABAKIA, Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Osokoak 2018ko abenduaren 20ko bilkuran hartua, Abanto y Ciérvana-Abanto Zierbenako Udalaren fiskalizazio-txostena 2016koa, behin betiko onesten duena.

ACUERDO del Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas de aprobación definitiva del Informe de fiscalización del Ayuntamiento de Abanto y Ciérvana-Abanto Zierbena, 2016, adoptado en sesión de 20 de diciembre de 2018.

Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Osokoak 2018ko abenduaren 20an egindako bilkuran

El Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas en sesión celebrada el día 20 de diciembre de 2018, ha adoptado el siguiente

ERABAKI DU:
ACUERDO:

Abanto y Ciérvana-Abanto Zierbenako Udalaren 2016ko fiskalizazio-txostena behin betiko onestea, Erabaki honen eranskin modura ageri dena.

Aprobar con carácter definitivo el informe de fiscalización del Ayuntamiento de Abanto y Ciérvana-Abanto Zierbena, 2016, que figura como anexo al presente Acuerdo.

HKEEren 1/1988 Legearen 13.2 artikuluak aurreikusten duena betez, txostenaren ondorioak dagozkion aldizkari ofizialetan argitaratzeko xedatzea.

Disponer, de conformidad con lo previsto en el artículo 13.2 de la Ley 1/1988 del TVCP/HKEE, la publicación de sus conclusiones en los boletines oficiales correspondientes.

Vitoria-Gasteiz, 2018ko abenduaren 20a.

Vitoria-Gasteiz, a 20 de diciembre de 2018.

HKEEko lehendakariordea,

El Vicepresidente del TVCP,

JOSÉ ANGEL QUINTANILLA ANGULO.

JOSÉ ANGEL QUINTANILLA ANGULO.

HKEEko idazkari nagusia,

El Secretario General del TVCP,

JULIO ARTETXE BARKIN.

JULIO ARTETXE BARKIN.

ERANSKINA
ANEXO
ABANTO Y CIÉRVANA-ABANTO ZIERBENAKO UDALAREN FISKALIZAZIO-TXOSTENA, 2016
AYUNTAMIENTO DE ABANTO Y CIÉRVANA-ABANTO ZIERBENA, 2016

Laburdurak.

Abreviaturas.

139/2015 FD: Bizkaiko Foru Aldundiaren 139/2015 Foru Dekretua, uztailaren 28koa, Bizkaiko toki erakundeen kontularitzako esparru arautzailea onesten duena.

AG: Administración General.

AG: Auzitegi Gorena.

BDNS: Base de Datos Nacional de Subvenciones.

AHM: Arautze Harmonizatuari Meneratua.

BOB: Boletín Oficial de Bizkaia.

AO: Administrazio Orokorra.

CAPV: Comunidad Autónoma del País Vasco.

AP: Aleko prezioak.

DA: Disposición Adicional.

BAO: Bizkaiko Aldizkari Ofiziala.

DF 139/2015: Decreto Foral de la Diputación Foral de Bizkaia 139/2015, de 28 de julio, por el que se aprueba el marco regulatorio contable de las entidades locales de Bizkaia.

BFA: Bizkaiko Foru Aldundia.

DFB: Diputación Foral de Bizkaia.

BLH: Bizkaiko Lurralde Historikoa.

EELL: Entidades Locales.

BPG: Barne Produktu Gordina.

IBI: Impuesto sobre Bienes Inmuebles.

DDBN: Diru-laguntzen Datu Base Nazionala.

IAE: Impuesto sobre Actividades Económicas.

DLO: 38/2003 Lege Orokorra, azaroaren 17koa, Diru-laguntzei buruzkoa.

ICIO: Impuesto sobre Construcciones, Instalaciones y Obras.

EAE: Euskal Autonomia Erkidegoa.

IVTM: Impuesto sobre Vehículos de Tracción Mecánica.

EFPL: 6/1989 Legea, uztailaren 6koa, Euskal Funtzio Publikoari buruzkoa.

IIVTNU: Impuesto sobre el Incremento del Valor de los Terrenos de Naturaleza Urbana.

EHJAN: Euskal Herriko Justizia Auzitegi Gorena.

LFPV: Ley 6/1989, de 6 de julio, de la Función Pública Vasca.

EIOZ: Eraikuntza, instalakuntza eta obren gaineko zerga.

LGS: Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones.

FA: Foru Araua.

LRBRL: Ley 7/1985, de 2 de abril, reguladora de las Bases del Régimen Local.

GODG: Gastu Orokorretarako Diruzaintza geldikina.

MINECO: Ministerio de Economía, Industria y Competitividad.

HAPO: Hiri Antolaketako Plan Orokorra.

NF: Norma Foral.

HHS: Hiriko Hondakin Solidoak.

OARC: Órgano Administrativo de Recursos Contractuales.

HILBIZ: Hiri izaerako lursailen balio igoeraren gaineko zerga.

PGOU: Plan General de Ordenación Urbana.

HKEE: Herri Kontuen Euskal Epaitegia.

PIB: Producto Interior Bruto.

JEZ: Jarduera ekonomikoen gaineko zerga.

PMS: Patrimonio Municipal del Suelo.

KEAO: Kontratuen inguruko Errekurtsoen Administrazio Organoa.

PNSP: Procedimiento Negociado Sin Publicidad.

LUO: Lurraren Udal Ondarea.

PU: Precios Unitarios.

LZ: Lanpostuen Zerrenda.

RPT: Relación de Puestos de Trabajo.

MINECO: Ekonomia, Industria eta Lehiakortasun Ministerioa.

RSU: Residuos Sólidos Urbanos.

OHZ: Ondasun higiezinen gaineko zerga.

RTGG: Remanente de Tesorería para Gastos Generales.

PGPN: Publikotasunik gabeko Prozedura Negoziatua.

SARA: Sujeto a Regulación Armonizada.

SPKLTB: 3/2011 Legegintzako Errege Dekretua, azaroaren 14koa, Sektore Publikoaren Kontratuei buruzko Legearen testu bategina onesten duena.

THB: Territorio Histórico de Bizkaia.

TAOAL: 7/1985 Legea, apirilaren 2koa, Toki Araubidearen Oinarriak arautzen dituena.

TRLCSP: Real Decreto Legislativo 3/2011, de 14 de noviembre, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de Contratos del Sector Público.

TE: Toki Entitateak.

TS: Tribunal Supremo.

TMIZ: Trakzio mekanikodun ibilgailuen gaineko zerga.

TSJPV: Tribunal Superior de Justicia del País Vasco.

XG: Xedapen gehigarria.

TVCP: Tribunal Vasco de Cuentas Públicas.

I.– Sarrera.

I.– Introducción.

Herri Kontuen Euskal Epaitegiak otsailaren 5eko 1/1988 Legeak eta Epaitegiaren Osoko bilkurak onetsitako Lan Programak agindutakoari jarraikiz, Abanto y Ciérvana-Abanto Zierbenako Udalaren 2016ko Kontu Orokorraren fiskalizazio-lana mamitu du.

El TVCP, de acuerdo con lo establecido en la Ley 1/1988, de 5 de febrero, y en el Programa de Trabajo aprobado por el Pleno, ha realizado la fiscalización de la Cuenta General del Ayuntamiento de Abanto y Ciérvana-Abanto Zierbena para el ejercicio 2016.

Fiskalizazio-lan honek honako alderdi hauek besarkatzen ditu:

Esta fiscalización comprende los siguientes aspectos:

– Legezkotasuna: honako aurrekontuaren atal hauetan ezargarria den arautegia bete izana: aurrekontua, zuzenbide publikoko sarrerak, zorpetzea eta finantza eragiketak, langileria, obren kontratazioa, zerbitzuak eta hornidurak eta diru-laguntzen emakida. Azterketa lan hau fiskalizazioaren ekitaldiari dagokio, beharrezko irizten diren beste ekitaldi batzuei buruzko egiaztatzeak egitea kaltetu gabe, fiskalizazio-gai den ekitaldian eragina dutelako.

– Legalidad: revisión del cumplimiento de la normativa aplicable en las áreas de presupuesto, ingresos de derecho público, endeudamiento y operaciones financieras, personal, contratación de obras, servicios y suministros, y concesión de subvenciones. Dicha revisión comprende el ejercicio de fiscalización, sin perjuicio de las comprobaciones relativas a otros ejercicios que se estimen necesarias, por tener incidencia en el fiscalizado.

– Kontabilitatea: Kontu Orokorra ezargarri zaizkion kontularitzako printzipioekin bat datorrela egiaztatzea. Kontu Orokorrak Udalaren eta Abanto-Zierbena Zerbitzuak, SL udal sozietatearen balantzea, ekonomia-ondarearen emaitzaren kontua eta oroitidazkia besarkatzen ditu. Udalari dagokionez, gainera, aurrekontuen likidazioa ere jasotzen du.

– Contabilidad: conformidad de la Cuenta General con los principios contables que le son de aplicación. La Cuenta General contiene el balance, la cuenta del resultado económico-patrimonial y la memoria del Ayuntamiento y de la sociedad municipal Abanto-Zierbena Zerbitzuak, S.L. Por lo que al Ayuntamiento se refiere incluye, asimismo, la liquidación de sus presupuestos.

– Lanaren zabalak ez du gastuaren efikazia eta efizientziari buruzko azterlan berariazkorik besarkatu; ezta, kudeaketa prozedurei buruzkorik ere. Nolanahi den ere, fiskalizazioan zehar sortu diren alderdi partzialak txosten honen III. idazpuruan aztertu ditugu.

– El alcance del trabajo no ha incluido un análisis específico sobre la eficacia y eficiencia del gasto ni sobre los procedimientos de gestión. No obstante, los aspectos parciales que han surgido en la fiscalización están comentados en el epígrafe III de este Informe.

– Udalaren egoera ekonomikoaren finantza analisia.

– Análisis financiero de la situación económica del Ayuntamiento.

Abanto y Ciérvana-Abanto Zierbenako udalerriak 9.577 biztanle zituen 2016ko urtarrilaren 1ean eta bere egituran, Udalaz gain, Abanto-Zierbena Zerbitzuak, SL sozietate publikoa barne hartzen du, % 100 udalak partaidetua; sozietate honek tokiko garapen agentzia kudeatzen du eta Udalak agintzen dizkion beste jarduera batzuk garatzen kultura, gazteria, kirol, ingurumen eta Tokiko Agenda 21 ataletan.

El municipio de Abanto y Ciérvana-Abanto Zierbena, con una población de 9.577 habitantes a 1 de enero de 2016, integra en su estructura, además del Ayuntamiento, la sociedad pública Abanto-Zierbena Zerbitzuak, S.L., participada al 100%, que gestiona la agencia de desarrollo local y desarrolla otras acciones que le sean encomendadas por el Ayuntamiento en los ámbitos de cultura, juventud, deportes, medioambiente y Agenda Local 21.

Gainera, ondoko mankomunitate eta partzuergoen atal da: Ezkerraldeko eta Meatzaldeko Mankomunitatea (HHSen kudeaketa), Bilbao-Bizkaia Ur Partzuergoa (uraren ziklo osoaren kudeaketa) eta Bizkaiko Garraio Partzuergoa (garraio zerbitzua). 2016ko ekitaldi itxieran Talleres Gallarreta Lantegiak, S.L., eta Meatzaldeko Behargintza, S.L. sozietateetan ere parte hartzen zuen Trapagaran, Muskiz eta Ortuellako Udalekin batera lehenengoan eta horiez gain, baita Zierbenako Udalarekin ere bigarren sozietatean.

Además, forma parte de las siguientes mancomunidades y consorcios: Mancomunidad de la Margen Izquierda y Zona Minera (gestión de RSU), Consorcio de Aguas Bilbao Bizkaia (gestión del ciclo integral del agua) y Consorcio de Transportes de Bizkaia (servicio de transporte). Al cierre del ejercicio 2016 participaba, asimismo, en las sociedades Talleres Gallarreta Lantegiak, S.L., y Meatzaldeko Behargintza, S.L., junto con los ayuntamientos de Valle de Trápaga-Trapagaran, Muskiz y Ortuella, en la primera de ellas, y junto con los mencionados ayuntamientos y el de Zierbena, en la segunda.

II.– Iritzia.

II.– Opinión.

II.1.– Legea betetzeari buruzko iritzia.

II.1.– Opinión sobre el cumplimiento de la legalidad.

Kontratazioa.

Contratación.

1.– 2016ko ekitaldian kontratu bidezko estaldurarik gabe hainbat gastu gauzatu ziren, bide garbiketa zerbitzuei, hiri-hondakin solidoen bilketari eta zerbitzu osagarriei zegozkienak, 696.998 euroren zenbatekoan, harik eta kontratu berria indarrean sartu zen arte, urte horretako azaroan esleitu zena.

1.– Durante el ejercicio 2016 se ejecutaron gastos correspondientes a servicios de limpieza viaria, recogida de RSU y servicios complementarios, sin cobertura contractual, por 696.998 euros, hasta la entrada en vigor del nuevo contrato que se adjudicó en noviembre del mencionado año.

2.– Udalak 2016ko ekitaldian energia elektrikoa hornitzeko zerbitzua kontratatu zuen, guztira 409.942 euroren zenbatekoan, esleipen prozedurari dagozkion betekizunak saihestuta eta SPKLTBren 86.2 artikuluak xedatutakoa urratuz. Kontratazio hori, baina, arautze harmonizatuari lotutako kontratuetarako aurreikusitako izapidetzeari meneratu behar zitzaiokeen.

2.– El Ayuntamiento contrató en el ejercicio 2016 gastos correspondientes al suministro de energía eléctrica, por un total de 409.942 euros, eludiendo los requisitos relativos al procedimiento de adjudicación e incumpliendo lo establecido en el artículo 86.2 del TRLCSP. La mencionada contratación debería haberse sometido a la tramitación prevista para los contratos sujetos a regulación armonizada.

Epaitegi honen ustetan, Abanto y Ciérvana-Abanto Zierbenako Udalak, 1etik 2ra bitarteko paragrafoetan aipatutako ez-betetzeak alde batera, zuzentasunez bete du 2016ko ekitaldian ekonomia-finantzaren jarduera arautzen duen lege arautegia.

En opinión de este Tribunal, excepto por los incumplimientos que se detallan en los párrafos 1 a 2, el Ayuntamiento de Abanto y Ciérvana-Abanto Zierbena ha cumplido razonablemente en el ejercicio 2016 la normativa legal que regula su actividad económico-financiera.

II.2.– Urteko kontuei buruzko iritzia.

II.2.– Opinión sobre las cuentas anuales.

1.– Epaitegi honen iritzira egin behar ziratekeen doitzeek ondotik zehaztutako eragina dute Udalaren 2016ko abenduaren 31ko Diruzaintza Geldikinaren, Egoera Balantzearen eta Funts Propioen gainean:

1.– Los ajustes que según criterio de este TVCP deberían realizarse tienen el siguiente efecto sobre el Remanente de Tesorería, el Balance de Situación y los Fondos Propios del Ayuntamiento a 31 de diciembre de 2016:

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

2.– Udalaren Kontu Orokorra ez zaio egokitzen Bizkaiko toki entitateen kontabilitateko izapidean ezarritakoari, 139/2015 FD bidez onartutakoa, izan ere, ez ditu jasotzen ondare garbian aldaketen egoera, eskudiruzko fluxuen egoera, ezta toki entitatearen memoria ere.

2.– La Cuenta General del Ayuntamiento no se adapta a lo establecido en la Instrucción de contabilidad de las entidades locales de Bizkaia, aprobada mediante DF 139/2015, al no integrar el estado de cambios en el patrimonio neto, el estado de flujos de efectivo ni la memoria de la entidad local.

3.– BFAk 2013ko maiatzaz geroztik betearazte-bidean bildutako kopuruei dagokienez, ez dira aurrekontuan erregistratu berandutza eta premiamenduko gainkarguen interesei dagozkien diru-sarrerak. Zorren printzipalari dagokionez, zorrak bidegabeki ordaindu gabe modura ageri diren kasuetan kobrantzak erregistratu ez direlako, atxikitako narriadura deuseztatzea da egokia bi urtetik gorako antzinatasuna duten haien kasuetan.

3.– Con respecto a las cantidades recaudadas en vía ejecutiva por la DFB desde mayo de 2013, no se han imputado presupuestariamente los ingresos correspondientes a intereses de demora y recargos de apremio. En cuanto al principal de las deudas, que figuran indebidamente como impagadas al no haberse registrado los cobros, procedería la anulación del deterioro asociado en el caso de aquellas con antigüedad superior a dos años.

4.– Ez dago euskarri egoki edo behar adinakorik Udalaren Balantzean jasotako ibilgetu ez finantzarioaren saldoak 2016ko abenduaren 31ko ondasun eta eskubideen egiazko egoerarekin bat datozen ondorioztatzen utziko duenik, ezargarriak zaizkion printzipio eta balorazio irizpideei jarraikiz.

4.– No existe soporte adecuado y suficiente que permita conocer si los saldos de inmovilizado no financiero del Balance del Ayuntamiento a 31 de diciembre de 2016 reflejan la situación real de los bienes y derechos, de acuerdo con los principios y normas de valoración aplicables.

5.– Ez dago euskarri egoki edo behar adinakorik Udalaren Balantzean jasotako epe luzeko finantza inbertsioen saldoak 2016ko abenduaren 31ko ondasun eta eskubideen egiazko egoerarekin bat datozen ondorioztatzen utziko duenik, ezargarriak zaizkion printzipio eta balorazio irizpideei jarraikiz.

5.– No existe soporte adecuado y suficiente que permita conocer si los saldos de inversiones financieras a largo plazo del Balance del Ayuntamiento a 31 de diciembre de 2016 reflejan la situación real de los bienes y derechos, de acuerdo con los principios y normas de valoración aplicables.

Epaitegi honen iritzira, 1etik 5era bitarteko paragrafoetan adierazitako salbuespenak alde batera, Abanto y Ciérvana-Abanto Zierbenako Udalaren Kontu Orokorrak alderdi esanguratsu guztietan 2016ko ekitaldiaren jarduera ekonomikoa eta abenduaren 31ko ondarearen eta finantza egoeraren isla zuzena erakusten du; baita, data horretan amaitutako urteko ekitaldiari dagozkion bere eragiketen eta eskudiruzko fluxuen emaitzena ere, ezargarria den finantza informazioaren arau-esparruaren arabera eta, zehazki, bertan jasotako kontularitzako printzipio eta irizpideen arabera.

En opinión de este Tribunal, excepto por las salvedades señaladas en los párrafos 1 a 5, la Cuenta General del Ayuntamiento de Abanto y Ciérvana-Abanto Zierbena expresa, en todos los aspectos significativos, la actividad económica del ejercicio 2016, la imagen fiel del patrimonio y de la situación financiera a 31 de diciembre, así como de los resultados de sus operaciones y de sus flujos de efectivo correspondientes al ejercicio anual terminado en dicha fecha, de conformidad con el marco normativo de información financiera que resulta de aplicación y, en particular, con los principios y criterios contables contenidos en el mismo.

III.– Barne kontroleko sistemei eta kudeaketa prozedurei buruzko irizpenak.

III.– Consideraciones sobre los sistemas de control interno y procedimientos de gestión.

Atal honetan, alde batetik, jarduera ekonomiko eta finantzarioa arautzen duten printzipioak betetzeari modu nabarmenean eragiten ez dioten hutsak adierazten dira; eta bestetik, kudeaketa hobetzeko agerian jartzen diren prozeduraren alderdiak.

En este apartado se señalan tanto deficiencias que no afectan de manera relevante al cumplimiento de los principios que rigen la actividad económico-financiera, como aspectos procedimentales que se ponen de manifiesto para la mejora de la gestión.

III.1.– Aurrekontua eta Kontabilitatea.

III.1.– Presupuesto y contabilidad.

– 2016ko ekitaldirako Aurrekontu Orokorra ez zen 2015eko abenduaren 31 baino lehenago behin betiko onartu, Bizkaiko Lurralde Historikoko Toki Entitateen Aurrekontuei buruzko abenduaren 2ko 10/2003 FAren 15.2 artikuluak agintzen duen moduan.

– La aprobación definitiva del Presupuesto General para el ejercicio 2016 no se realizó antes del día 31 de diciembre del año 2015, según exige el artículo 15.2 de la NF 10/2003, de 2 de diciembre, Presupuestaria de Entidades Locales del Territorio Histórico de Bizkaia.

– 2016ko ekitaldian aurrekontuaren egonkortasun helburua bete izanari buruzko tokiko Kontu-hartzailetzaren txostena egitea Udalari soilik zegokion, ez mendeko duen Abanto-Zierbena Zerbitzuak, SL entitateari; gainera, egindako kalkuluek ez zituzten Nazio eta Lurraldeko Kontuen Europako Sistemaren arabera ezargarriak diren doiketak txertatzen (1463/2007 Errege Dekretuaren 16.2 artikulua, azaroaren 2koa, Aurrekontuaren Egonkortasunari buruzko abenduaren 12ko 18/2001 Legea garatzeko araudia onesten duena, toki entitateei dagokienez.

– El informe de la Intervención local sobre el cumplimiento del objetivo de estabilidad presupuestaria en el ejercicio 2016 se refería únicamente al Ayuntamiento y no a su entidad dependiente Abanto-Zierbena Zerbitzuak, S.L., y los cálculos efectuados no incorporaban los ajustes aplicables según el Sistema Europeo de Cuentas Nacionales y Regionales (artículo 16.2 del Real Decreto 1463/2007, de 2 de noviembre, por el que se aprueba el reglamento de desarrollo de la Ley 18/2001, de 12 de diciembre, de Estabilidad Presupuestaria, en su aplicación a las entidades locales).

– 2016ko ekitaldian Udalak 244.264 euroren zerga-sarrerak kontabilizatu zituen transferentzia eta diru-laguntza arrunten kapituluan.

– En el ejercicio 2016 el Ayuntamiento contabilizó ingresos tributarios en el capítulo de transferencias y subvenciones corrientes por importe de 244.264 euros.

– Udalak transferentzia eta diru-laguntzen kapituluan ondasun eta zerbitzuen kontratazioari dagozkion gastuak, nagusiki kultur ekintza eta festen ospakizunekin edo gizarte zerbitzuen arloarekin lotutakoak; ordea, zuzena gastuen bigarren kapituluari egoztea litzateke.

– El Ayuntamiento contabiliza en el capítulo de transferencias y subvenciones corrientes gastos correspondientes a compra de bienes y servicios por la celebración de actos culturales y festejos o relacionados con el ámbito de los servicios sociales, fundamentalmente, cuando lo correcto sería su imputación al capítulo dos de gastos.

– Langileari emandako aurrerakin eta maileguen itzulketak ez dira kontabilitatean emakidak erregistratzen diren kontu berean erregistratzen eta kontularitzako saldoak egiazko saldoa 69.325 euroan gainditzen du 2016ko ekitaldi itxieran, ondoko taulan ikus daitekeen moduan:

– Las devoluciones de anticipos y préstamos al personal no se imputan contablemente a la misma cuenta en que se registran las concesiones, excediendo el saldo contable al saldo real en 69.325 euros al cierre del ejercicio 2016, según se muestra en el cuadro adjunto:

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

III.2.– Sarrera Fiskalak.

III.2.– Ingresos fiscales.

– Udalak 2013ko maiatzean hitzarmen bat izenpetu zuen BFArekin nahitaezko diru-bilketaren kudeaketa gauzatzeko. Gerora BFAk aipatutako hitzarmena aplikatuta egindako kobrantzengatik transferitutako kopuru guztiak identifikatu gabe daude, aplikatzeko zain dauden kobrantzen kontu-sail batean. Udalak ez daki zein zergadunek egin dituzten ordainketak eta zein kontzeptutarako.

– El Ayuntamiento suscribió en mayo de 2013 un convenio con la DFB para la gestión de la recaudación ejecutiva. Todas las cantidades transferidas con posterioridad por la DFB por los cobros realizados en aplicación del citado convenio están sin identificar, en una partida de cobros pendientes de aplicación. El Ayuntamiento desconoce qué contribuyentes han realizado los abonos y en qué conceptos.

– Hiri izaerako lursailen balioaren igoeraren gaineko zergaren likidazioak (HILBIZ) atzerapen handiz egiten dira Udalean eta fiskalizazio-gai izan den ekitaldian kontabilizatutako sarrerak eraikinen transmisioei dagozkie, oro har hiru urte lehenago egindakoenak.

– Las liquidaciones del IIVTNU se practican en el Ayuntamiento con mucho retraso, correspondiendo los ingresos contabilizadas en el ejercicio fiscalizado a transmisiones de inmuebles producidas, en general, con tres años de antelación.

III.3.– Langileria.

III.3.– Personal.

– Udalaren Lanpostu-zerrenda ez zaio plantillaren egiturazko beharrizanei egokitzen eta behar horiei zerbitzu enpresen kontratazio bidez erantzuten zaie. Adierazitako prozedura erabili izanaren ondorioz, 2016ko ekitaldi itxieran lan kontratu mugagabe ez finkoko izaera zuen langile bat zegoen funtzionarioentzat gordeta behar luketen egitekoak betetzen, EFPLren 19. artikuluari jarraikiz.

– La RPT del Ayuntamiento no se adapta a sus necesidades estructurales de plantilla, siendo cubiertas dichas necesidades mediante la contratación de empresas de servicios. La utilización del mencionado procedimiento ha dado lugar a que, al cierre del ejercicio 2016, hubiera 1 trabajadora con la condición de personal laboral indefinido no fijo, realizando funciones que, de acuerdo con el artículo 19 de la LFPV, deberían estar reservadas a funcionarios.

– 2016ko urtean egindako aldi baterako lan-kontratuko langileen bi kontrataziotan, epe motzekoak, ez da behar hainbat egiaztatu hautaketa-prozedurarik batere egin denik.

– En dos contrataciones de personal laboral temporal de corta duración realizadas en el año 2016, no ha quedado suficientemente acreditado que se realizase algún procedimiento de selección.

III.4.– Transferentziak eta emandako Diru-laguntzak.

III.4.– Transferencias y Subvenciones concedidas.

– Udalak ez du diru-laguntzen plan estrategikorik, eskuratu asmo diren helburu eta ondorioak, horiek lortzeko behar den epea, aurreikusgarri diren kostuak eta finantzaketa iturriak zehaztuko dituena.

– El Ayuntamiento no dispone de un plan estratégico de subvenciones que concrete los objetivos y efectos que se pretenden con su aplicación, el plazo necesario para su consecución, los costes previsibles y sus fuentes de financiación (artículo 8.1 de la LGS).

– Ez da betetzen informazioa emateko obligazioa Diru-laguntzen Datu Base Nazionalari, Diru-laguntzen Lege Orokorraren 20. artikuluak arautzen duena.

– No se cumplen las obligaciones de suministro de información a la BDNS reguladas en el artículo 20 de la LGS.

– 2016ko ekitaldian 10 onuraduni emandako 25.481 euroren diru-laguntza zuzenetan ez dago erasota onuradun izaera eskuratzeko Diru-laguntzen Lege Orokorraren 13.2 artikuluan aurreikusitako betekizunak bete diren eta zehazki, ez da zerga eta Gizarte Segurantzarekiko obligazioetan gaurkotuta dagoelako inongo agiri justifikagarririk aurkezteko eskatu. Halaber, ez da argitara eman diru-laguntza hauen zenbateko, helburu eta onuradunei buruzko informazioa (abenduaren 9ko 19/2013 Legearen 8.1.c artikulua, gardentasun, informazio publikoa eskuratzeko bideari eta gobernu onari buruzkoa).

– En el caso de subvenciones directas concedidas en el ejercicio 2016 a 10 beneficiarios por 25.481 euros, no consta acreditación del cumplimiento de los requisitos previstos en el artículo 13.2 de la LGS para la obtención de la condición de beneficiario y, en concreto, no se ha exigido la aportación de documentación justificativa de hallarse al corriente en el pago de las obligaciones tributarias y con la Seguridad Social. Tampoco se ha hecho pública la información sobre importe, objetivo y beneficiarios de estas subvenciones (artículo 8.1.c de la Ley 19/2013, de 9 de diciembre, de transparencia, acceso a la información pública y buen gobierno).

III.5.– Kontratazioa.

III.5.– Contratación.

Abanto y Ciérvana-Abanto-Zierbena Zerbitzuak, S.L.ren kontratazio prozedurak.

Procedimientos de contratación de Abanto-Zierbena Zerbitzuak, S.L.

– Sozietatearen kontrataziorako barne aginpideak SPKLTBra egokitu gabe zeuden.

– Las instrucciones internas de contratación de la sociedad no estaban adaptadas al TRLCSP.

Kontratazio espedienteak.

Expedientes de contratación.

Fiskalizazio-gai izan den urtean indarrean zeuden hamabi kontratu aztertu ondoren, honako alderdi hauek azaleratu zaizkigu:

En la revisión de doce contratos en vigor en el año fiscalizado, se han detectado los siguientes aspectos:

– Kontratu baten esleipen-ebazpenak (5 zk. espedientea), aleko prezioetan esleitutakoa, ez zuen ezargarria den hitzarmen kolektiboari buruzko informaziorik barne hartzen, apirilaren 7ko 3/2016 Legeak agintzen duen moduan, kontratazio publikoan klausula sozial jakin batzuk barne hartzeari dagokionez.

– La resolución de adjudicación de un contrato (expediente 5) adjudicado por PU, no incluía información sobre el convenio colectivo aplicable, según exige la Ley 3/2016, de 7 de abril, para la inclusión de determinadas cláusulas sociales en la contratación pública.

– Guztira 154.055 euroren zenbatekoan esleitutako bi kontratutan (11 eta 12 zk. espedienteak) ez ziren behar hainbat justifikatu eskaintzak balio-neurtzean emandako puntuazioak, balio-judizio baten mendeko ziren irizpideak zenbatestean.

– En dos contratos (expedientes 11 y 12) adjudicados por 154.055 euros, no se motivaron suficientemente las puntuaciones otorgadas en la evaluación de las ofertas conforme a los criterios cuya cuantificación dependía de un juicio de valor.

– Atzerapenak gertatu ziren 203.488 euroan esleitutako bi kontraturen egikaritzan (2 eta 8 zk. espedienteak) eta ez dago jasota luzapenak gauzatu izana. Bietan ere egikaritza epea negoziatu beharreko ezaugarrietako bat izan zen esleipenduna hautatzeko orduan eta berandutzeak egikaritza epeen gainean % 300dik gorakoak izan ziren.

– Se produjeron demoras en la ejecución de dos contratos (expedientes 2 y 8), adjudicados por 203.488 euros, sin que conste formalización de prórrogas. En ambos casos el plazo de ejecución había sido uno de los aspectos a negociar para la selección del adjudicatario, y las demoras supusieron incrementos superiores al 300% de los plazos de ejecución.

– 133.986 euroren zenbatekoan esleitutako obra batean (2 zk. espedientea) ez dago jasota dagokion harrera-akta egin zenik (SPKLTBren 234.2 artikulua).

– En una obra (expediente 2), adjudicada por 133.986 euros, no consta que se levantase la correspondiente acta de recepción (artículo 235.2 del TRLCSP).

Administrazio kontrataziorik gabeko gastua.

Gasto sin expediente de contratación administrativa.

– Udalak ez du prozedura negoziatu bitartez administrazio-kontratazioko derrigorrezko espedientea izapidetu, gas-hornidurari dagozkion 48.703 euroren gastuen egikaritzan.

– El Ayuntamiento no ha tramitado el preceptivo expediente de contratación administrativa mediante procedimiento negociado en la ejecución de gastos por 48.703 euros correspondientes al suministro de gas.

III.6.– Beste batzuk.

III.6.– Otros.

Gardentasuna.

Transparencia.

– Abenduaren 9ko 19/2013 Legean xedatutakoari jarraikiz, gardentasunari, informazio publikoa eskuratzeko bideari eta gobernu onari buruzkoa, udalek aldika-aldika eta modu eguneratuan argitara eman beharko dute informazioa, zeinaren ezagutza garrantzizkoa den euren jardueraren gardentasuna bermatzeko, jarduera publikoaren funtzionamendu eta kontrolari dagokionez. Lege hau zuzen betetzeko Udalak web orrian argitaratu behar lituzke, besteak beste, urteko kontuak, aurrekontuaren egikaritzari eta aurrekontuaren egonkortasunaren eta finantza iraunkortasunaren helburuak betetzeari buruzko informazioa eta tokiko ordezkarien ondasun eta jardueren urteko aitorpenak.

– De acuerdo con los dispuesto en la Ley 19/2013, de 9 de diciembre, de transparencia, acceso a la información pública y buen gobierno, los ayuntamientos deben publicar de forma periódica y actualizada la información cuyo conocimiento sea relevante para garantizar la transparencia de su actividad relacionada con el funcionamiento y control de la actuación pública. Para el adecuado cumplimiento de esta Ley el Ayuntamiento debería publicar en su página web, entre otros, las cuentas anuales, información actualizada sobre ejecución presupuestaria y cumplimiento de los objetivos de estabilidad presupuestaria y sostenibilidad financiera y las declaraciones anuales de bienes y actividades de los representantes locales.

IV.– Finantza Analisia.

IV.– Análisis Financiero.

Udalak azken ekitaldietan likidatutako magnitude nagusien bilakaera ondoko taulan dago zehaztua.

La evolución de las principales magnitudes liquidadas por el Ayuntamiento en los últimos ejercicios se detalla en el siguiente cuadro:

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Sarrera arruntak: 2015 eta 2016ko ekitaldian diru-sarrera hauek aurreko ekitaldien aldean % 1 eta % 3 bitartean egin zuten behera, hurrenez hurren, eta aztertutako aldian guztira % 4 murriztu ziren. Hona hemen bariazio azpimarragarrienak:

Ingresos Corrientes: en los ejercicios 2015 y 2016 estos ingresos disminuyeron un 1% y un 3%, respectivamente, con respecto a los ejercicios precedentes, situándose la reducción total en el periodo considerado en el 4%. Destacan las siguientes variaciones:

– Zerga zuzenak, zeharkakoak, tasak eta bestelako sarrerak: sarrera arruntei dagokienez azaldutako bilakaera bertsua izan zuten. EIOZ kontzeptuan aitortutako sarreren fluktuazioaren eragina kenduta, aztertutako aldian sarrerek are nabarmenago egin zuten behera, % 5,5en gainetik eta 2015eko ekitaldian nagusitzen da aurreko ekitaldiaren aldean % 5eko bariazio garbi negatiboarekin. Bariazio nagusiak honako hauek izan dira:

– Impuestos directos e indirectos, tasas y otros ingresos: registraron una evolución similar a la descrita para el conjunto de ingresos corrientes. Eliminando el efecto de la fluctuación de los ingresos reconocidos en concepto de ICIO, la disminución total de ingresos en el periodo se acentúa, situándose por encima del 5,5%, y se centra en el ejercicio 2015, con una variación neta negativa del 5% con respecto al ejercicio precedente. Las principales variaciones han sido:

• Zerga zuzenak: diru-sarrera hauek 2015ean % 6 egin zuten behera aurreko ekitaldiaren aldean eta pixka bat berroneratu ziren 2016an; honen ondorioz, aztertutako aldian % 5,5ekoa baino zertxobait handiagoa izan zen murrizketa. Aipatutako fluktuazioa nagusiki OHZk eta HILBIZek izan duten jokaeraren ondorio da. Azken zerga honi dagokionez esan behar da 2015ean 137.574 euroren diru itzulketak egin zitzaizkiola Eliza Katolikoaren Bilboko Elizbarrutiari, epai baten ondorioz, eta ekitaldiko diru-sarreretan eragin negatiboa izan zutela.

• Impuestos directos: estos ingresos registraron en 2015 una disminución del 6% con respecto al ejercicio anterior, recuperándose ligeramente en 2016, dando como resultado una reducción total en el periodo algo superior al 5,5%. La mencionada fluctuación se explica, básicamente, por el comportamiento del IBI y del IIVTNU. Con respecto a este último impuesto, señalar que en 2015 se registraron devoluciones por importe de 137.574 euros a la Diócesis de Bilbao de la Iglesia Católica, en aplicación de una sentencia, que incidieron negativamente en los ingresos del ejercicio.

• Tasak eta bestelako sarrerak: 2015 eta 2016ko ekitaldian diru-sarrera hauek aurreko ekitaldien aldean % 2 eta % 3 bitartean egin zuten behera, hurrenez hurren, eta aztertutako aldian guztira % 5 murriztu ziren. 2015eko ekitaldian kapitulu honetan berandutza interesak eta premiamendu gainkarguak itzultzeagatik baliogabetzeak erregistratu ziren, arestiko paragrafoan aipatutako epaiarekin lotuta, guztira 95.672 euroren zenbatekoan.

• Tasas y otros ingresos: en los ejercicios 2015 y 2016 estos ingresos disminuyeron un 2% y un 3%, respectivamente, con respecto a los ejercicios precedentes, situándose la reducción total en el periodo considerado en el 5%. En el ejercicio 2015 se registraron en este capítulo anulaciones por devolución de intereses de demora y recargos de apremio asociados a la sentencia mencionada en el párrafo precedente, por un total de 95.672 euros.

– Transferentzia eta diru-laguntza arruntak: sarrera hauek ez zuten ia batere aldaketarik izan aurreko ekitaldiaren aldean eta 2016an % 3 egin zuten behera. Bilakaera hori zerga itunduen partaidetzatik eratorritako sarrerek izan dutenaren oso antzekoa izan da (Udalkutxa); sarrera hauek kapituluko diru-sarrera guztien % 90 baino gehiago egiten dute.

– Transferencias y subvenciones corrientes: estos ingresos prácticamente no variaron en 2015 con respecto al ejercicio precedente, produciéndose en 2016 una disminución del 3%. Dicha evolución es muy similar a la experimentada por los ingresos correspondientes a la participación en tributos concertados (Udalkutxa), que suponen más del 90% de los ingresos totales del capítulo en todos los ejercicios analizados.

Funtzionamendu gastuak: sarrera arruntek ez bezala, gora egin dute aztertutako aldian (% 1,5). Hona hemen alderdi esanguratsuenak aurrekontuko kapituluen arabera:

Gastos de funcionamiento: a diferencia de los ingresos corrientes, han aumentado en el periodo considerado (1,5%). Los aspectos más significativos por capítulo presupuestario son los siguientes:

– Langile gastuak: 2015ean langile gastuek % 2 egin zuten gora aurreko ekitaldiaren aldean, besteak beste, 2012ko abenduko aparteko ordainsaria ordaindu izanaren ondorioz. 2016an kopuru bereko ordainketa egin da, kontzeptu berarekin, oraindik ordaintzeko zegoen gainerakoari dagokiona. Ekitaldi horretan kapituluko gastua % 6 handitu zen, aplikatutako % 1eko ordainsari igoera baino askoz handiagoa. Honi dagokionez esan behar da zenbait ebazpen judizial betez, 2016an 141.029 euro ordaindu zirela udal kontu-hartzaile kargua betetzen zuen langile bat 2010ean ordeztu izanaren ondorioz.

– Gastos de personal: en 2015 los gastos de personal aumentaron un 2% con respecto al ejercicio precedente por efecto, entre otros, del abono de una parte de la paga extra de diciembre de 2012. En 2016 se abonó una cantidad similar, en idéntico concepto, por el resto que quedaba aún pendiente. En dicho ejercicio el gasto del capítulo registró un aumento del 6%, muy superior al incremento retributivo del 1% aplicado. En este sentido, hay que señalar que en cumplimiento de diferentes resoluciones judiciales, en 2016 se abonaron 141.029 euros por gastos relacionados con la destitución, en el año 2010, de una persona que ocupaba el cargo de interventor municipal.

– Ondasun arrunt eta zerbitzuen erosketa: nahiz 2015eko ekitaldian gastuak % 7 egin zuen gora, 2016an izandako % 11ko beheraldiaren ondorioz, aztertutako aldian bariazioa guztira negatiboa izan da, % 5 ingurukoa.

– Compra de bienes corrientes y servicios: si bien en el ejercicio 2015 el gasto aumentó un 7%, la disminución del 11% experimentada en 2016 hace que la variación total en el periodo considerado haya sido de signo negativo, cercana al 5%.

– Transferentzia eta diru-laguntza arruntak: kontzeptu honek eragindako gastuak % 5 egin zuen gora 2015eko ekitaldian aurreko ekitaldiaren aldean eta berriz igo zen 2016an, % 1 baino gutxiago; horren ondorioz, aztertutako aldian bariazioa guztira % 6 ingurukoa izan da. Bilakaera hau udal sozietateari egindako transferentziek izan dutenaren parekoa izan da, aztertutako ekitaldi bakoitzean kapituluko gastuen % 28 egiten dutenak.

– Transferencias y subvenciones corrientes: el gasto por este concepto aumentó un 5% en el ejercicio 2015 con respecto al ejercicio precedente, produciéndose un nuevo aumento en 2016, que no alcanzó el 1%, dando como resultado una variación total en el periodo analizado cercana al 6%. Dicha evolución ha sido similar a la experimentada por las transferencias realizadas a la sociedad municipal, que suponen un 28% de los gastos del capítulo en cada uno de los ejercicios analizados.

Aurrezki gordina eta aurrezki garbia: bi magnitudeek saldo positiboa dute aztertutako aldiaren hiru ekitaldietan, nahiz murriztu diren: % 40 aurrezki gordina eta ehuneko horren gainetik aurrezki garbia. Aurrezki gordina 2014ko ekitaldian sarrera arrunten gainean % 14 izatetik 2016an horien gainean % 9 izatera aldatu da eta aurrezki garbia % 9tik % 5era aldatu da adierazitako aldian magnitude berari dagokionez.

Ahorro bruto y ahorro neto: ambas magnitudes presentan un saldo positivo en los tres ejercicios del periodo analizado, si bien se han reducido cerca de un 40% en el primer caso y por encima de dicho porcentaje, en el segundo. El ahorro bruto ha pasado de suponer un 14% sobre los ingresos corrientes en el ejercicio 2014 a representar el 9% de los mismos en 2016 y el ahorro neto ha pasado del 9% al 5% con respecto a la misma magnitud en el periodo señalado.

Kapital eragiketen emaitza: magnitude honek saldo negatiboa erakusten du aztertutako aldian, bereziki handia 2014ko ekitaldian. Ondoko ekitaldietan, nahiz inbertsio errealen gastua 2014ko ekitaldiarekiko % 176 eta % 125 bitartean hazi den, diru-laguntzek eta kapital transferentziek eragindako diru-sarreren bilakaerak eragin du kapital eragiketen emaitzaren saldo negatiboa txikiagoa izatea.

Resultado de operaciones de capital: esta magnitud presenta un saldo negativo en todo el periodo analizado, especialmente elevado en el ejercicio 2014. En los ejercicios siguientes, a pesar de que el gasto por inversiones reales aumenta un 176% y un 125%, respectivamente, con respecto al 2014, la evolución de los ingresos por subvenciones y transferencias de capital hace que el saldo negativo del resultado de operaciones de capital se reduzca.

Eragiketa ez finantzarioen emaitza: positiboa izan da aztertutako aldi guztian zehar, nahiz % 24 egin duen behera.

Resultado de operaciones no financieras: es positivo a lo largo de todo el periodo, aunque experimenta una disminución del 24% a lo largo del mismo.

Diruzaintza geldikina: 2016ko ekitaldia 2 milioi euroren Gastu Orokorretarako Diruzaintza Geldikinarekin kitatu da. Alabaina, HKEE honek proposatu dituen doikuntzak aintzat hartuz gero, magnitude hau 1,3 milioi eurotara murriztuko litzateke eta Gastu Orokorretarako Diruzaintza Geldikina, berriz, 853.704 eurotara gehitu.

Remanente de Tesorería: el ejercicio 2016 ha sido liquidado con un Remanente de Tesorería de 2 millones de euros. No obstante, si tenemos en cuenta los ajustes propuestos por este TVCP, esta magnitud se reduciría a 1,3 millones de euros y el RTGG ascendería a 853.704 euros.

Zorpetzea: 2016an % 14 egin du behera 2015ekoarekiko eta % 12 azken ekitaldi honetan aurrekoarekiko, gauzatu diren amortizazioen ondorioz. Aztertutako aldian ez da beste zorpetze eragiketarik gauzatu.

Endeudamiento: disminuye un 14% en 2016 con respecto a 2015 y un 12% en este último ejercicio con respecto al anterior, por efecto de las amortizaciones practicadas. No se formalizan nuevas operaciones de endeudamiento en el periodo analizado.

Ondorioa: nahiz Udalaren egoera ekonomikoa itxura batean osasuntsua den, aurrekontuko magnitudeen gainean egin behar diren zuzenketek egoera doituagoa erakusten digute. Nolanahi den ere, egungo gastu-mailari eutsiz gero, Udalak behar hainbat baliabide ditu funtzionamendu arruntari eusteko eta etorkizuneko inbertsioei aurre egiteko, zorpetu beharrik izan gabe.

Conclusión: si bien la situación económica del Ayuntamiento es aparentemente saneada, las correcciones a realizar sobre las magnitudes presupuestarias conducen a un escenario más ajustado. En cualquier caso se considera que, manteniendo los niveles actuales de gasto, el Ayuntamiento cuenta con recursos suficientes para mantener su normal funcionamiento y poder afrontar futuras inversiones sin necesidad de recurrir a nuevo endeudamiento.

Aurrekontuaren egonkortasuna: Udalak eta udal sozietateak 2016ko ekitaldiko aurrekontuen likidazioa dela-eta, aurrekontuaren egonkortasun, gastuaren arau eta zor publikoaren helburuak betetzeari dagokionez egindako azterlanaren ondorioz zera egiaztatu da:

Estabilidad presupuestaria: de acuerdo con la verificación realizada sobre cumplimiento de los objetivos de estabilidad presupuestaria, regla de gasto y deuda pública por parte del Ayuntamiento y la sociedad municipal, se constata lo siguiente, con respecto a la liquidación de los presupuestos del ejercicio 2016:

– Aurrekontuaren egonkortasunari buruzko helburua bete da, eragiketa ez finantzarioen superabita eskuratu baita.

– Cumplimiento del objetivo de estabilidad presupuestaria al obtener un superávit de operaciones no financieras.

– Gastuaren araua bete da, izan ere 2015eko ekitaldiaren aldean zenbakarria den gastuaren bariazioak ez zuen Espainiako ekonomiaren epe ertaineko BPGren erreferentziazko hazkuntza tasa gainditu (% 1,8).

– Cumplimiento de la regla de gasto, dado que la variación del gasto computable, con respecto al ejercicio 2015, no superó la tasa de referencia de crecimiento del PIB de medio plazo de la economía española (1,8%).

– Zor publikoaren helburua bete da, egiazko zor biziaren bolumena 2016ko abenduaren 31n finantzazkoak ez diren sarreren % 60 baino txikiagoa izan baita.

– Cumplimiento del objetivo de deuda pública, al ser el volumen de deuda real viva a 31 de diciembre de 2016 inferior al 60% de los ingresos no financieros.

V.– Urteko Kontuak.

V.– Cuentas Anuales.

V.1.– Udala.

V.1.– Ayuntamiento.

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V.2.– Abanto y Ciérvana-Abanto-Zierbena Zerbitzuak, S.L.

V.2.– Abanto-Zierbena Zerbitzuak, S.L.

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ABANTO Y CIÉRVANA-ABANTO ZIERBENAKO UDALAREN ALEGAZIOAK
ALEGACIONES AL INFORME DE FISCALIZACIÓN RELATIVO AL AYUNTAMIENTO DE ABANTO Y CIÉRVANA-ABANTO ZIERBENA, 2016.

II.– Iritzia.

II.– Opinión.

II.1.– Legeak betetzeari buruzko iritzia.

II.1.– Opinión sobre el cumplimiento de la legalidad.

Kontratazioa.

Contratación.

«1.– 2016ko ekitaldian kontratu bidezko estaldurarik gabe hainbat gastu gauzatu ziren, bide garbiketa zerbitzuei, hiri-hondakin solidoen bilketari eta zerbitzu osagarriei zegozkienak, 696.998 euroren zenbatekoan, harik eta kontratu berria indarrean sartu zen arte, urte horretako azaroan esleitu zena.»

«1.– Durante el ejercicio 2016 se ejecutaron gastos correspondientes a servicios de limpieza viaria, recogida de RSU y servicios complementarios, sin cobertura contractual, por 696.998 euros, hasta la entrada en vigor del nuevo contrato que se adjudicó en noviembre del mencionado año.»

Adierazitako bideak garbitzeko, HHSak biltzeko eta zerbitzu osagarriak emateko kontratua 2016ko otsailaren 29an amaitzen zen, baina Abanto y Ciérvana-Abanto Zierbenako Tokiko Gobernu Batzordeak hori luzatzea erabaki zuen, hurrengo kontratua formalizatu arte. Beste kontratu hori 2016ko abenduaren 12an egin zen. Hortaz, Udalaren aldetik akordioa egon zen kontratuarekin jarraitzeko, eta, beraz, baita zerbitzu horiei dagozkien gastuak exekutatzeko ere.

El contrato de limpieza viaria, recogida de RSU y servicios complementarios al que se hace referencia finalizaba el 29 de febrero de 2016. Antes de la finalización del mismo la Junta de Gobierno Local de Abanto Zierbena prorrogó el citado contrato hasta la formalización del siguiente, que se realizó el 12 de diciembre de 2016. Por tanto, sí hubo acuerdo del ayuntamiento para continuar con el contrato y, por ende, para ejecutar los gastos correspondientes a los servicios citados.

Halaber, adierazi behar da kontratazio-espedienteen izapideetan atzerapenak izan direla 2015eko bukaeratik 2016ko apirilera bitartean, pleguak egiteaz arduratzen den administrazio orokorreko teknikaria aldi baterako ezintasun-egoeran egon zelako.

Así mismo, hay que señalar que la tramitación de los expedientes de contratación desde finales del 2015 a abril de 2016, sufrieron un retraso porque estuvo en situación de incapacidad temporal el Técnico de Administración General que se encarga de la confección de los pliegos.

«2.– Udalak 2016ko ekitaldian energia elektrikoa hornitzeko zerbitzua kontratatu zuen, guztira 409.942 euroren zenbatekoan, esleipen prozedurari dagozkion betekizunak saihestuta eta SPKLTBren 86.2 artikuluak xedatutakoa urratuz. Kontratazio hori, baina, arautze harmonizatuari lotutako kontratuetarako aurreikusitako izapidetzeari meneratu behar zitzaiokeen.»

«2.– El Ayuntamiento contrató en el ejercicio 2016 gastos correspondientes al suministro de energía eléctrica, por un total de 409.942 euros, eludiendo los requisitos relativos al procedimiento de adjudicación e incumpliendo lo establecido en el artículo 86.2 del TRLCSP. La mencionada contratación debería haberse sometido a la tramitación prevista para los contratos sujetos a regulación armonizada.»

Esan beharra dago prestazio horren bitartez Udala Bizkaiko Kontratazio Zentralak izapidetutako esparru-akordioan sartu dela. Foru Aldundia arduratu da akordio hori esleitzeaz, eta horren kontratua 2017ko abenduaren 19an formalizatu zen. Halaber, Udalak dagokion kontratua formalizatu du esleipendunarekin.

Cabe indicar que se trata de una prestación respecto de la cual el Ayuntamiento se ha adherido al Acuerdo Marco tramitado por la Central de Contratación de Bizkaia, que ha sido adjudicado por la Diputación Foral y cuyo contrato se formalizó el 19 de diciembre de 2017. Así mismo el ayuntamiento ha formalizado el correspondiente contrato derivado con el adjudicatario.

Udalak energia elektrikoa sistema horren bitartez izapidetzea erabaki du, gastuak aurrezteko eta baldintza ekonomiko onuragarrienak lortzeko helburuarekin. Horrela, gastu publikoa murriztea lortuko dute; izan ere, Zentralaren kontratazio-bolumenari esker (62 erakundek egin dute bat Esparru Akordioarekin) hornitzaileek prezio lehiakorragoak eskaini ditzakete, eta hori onuragarria da Udalarentzat. Sistema horri esker, halaber, kudeaketa eraginkorragoa lor daiteke, izapidetzea sinplifikatu daiteke eta eskuratze-denbora murriztu daiteke.

El Ayuntamiento ha decidido tramitar el suministro de energía eléctrica mediante este sistema con el fin de ahorrar costes y lograr las condiciones económicas más ventajosas, con la consiguiente reducción del gasto público, ya que el gran volumen de contratación de la Central (62 instituciones adheridas a este Acuerdo Marco) posibilitará a los proveedores ofrecer precios más competitivos, de los que se beneficia este Ayuntamiento. Este sistema, asimismo, permite una gestión más eficiente, al simplificar la tramitación, minorando los tiempos de adquisición.

II.2.– Urteko kontuei buruzko iritzia.

II.2.– Opinión sobre cuentas anuales.

«1.– Epaitegi honen iritzira egin behar ziratekeen doitzeek ondotik zehaztutako eragina dute Udalaren 2016ko abenduaren 31ko Diruzaintza Geldikinaren, Egoera Balantzearen eta Funts Propioen gainean.»

«1.– Los ajustes que según criterio de este TVCP deberían realizarse tiene el siguiente efecto sobre el Remanente de Tesorería, el Balance de situación y los Fondos Propios del Ayuntamiento a 31 de diciembre de 2016.»

HKEEk proposatutako doikuntza negatiboak, 2016ko Diruzaintzako soberakinean eginikoak, oro har, bai diru-sarreren bai gastuen sortzapen-irizpideari zor zaizkio, eta Epaitegiak aztertutako ekitaldi amaieran estimatutako soberakina alda dezakete. Hala ere, soberakinak izaera metagarria duenez, ez luke eraginik izango Udalbatzaren gaur egungo soberakinean.

Respecto de los ajustes negativos, en el Remanente de Tesorería del 2016, propuestos por el TVCP, en general, obedecen a criterio de devengo tanto de ingresos como de gastos y pueden modificar el Remanente estimado al final del ejercicio analizado por el Tribunal. No obstante al tratarse el Remanente de una magnitud acumulativa no afectaría al remanente al día de hoy de la Corporación.

«2.– Udalaren Kontu Orokorra ez zaio egokitzen Bizkaiko toki entitateen kontabilitateko izapidean ezarritakoari, 139/2015 FD bidez onartutakoa, izan ere, ez ditu jasotzen ondare garbian aldaketen egoera, eskudiruzko fluxuen egoera, ezta toki entitatearen memoria ere.»

«2.– La Cuenta General del Ayuntamiento no se adapta a lo establecido en la Instrucción de contabilidad de las entidades locales de Bizkaia, aprobada mediante DF 139/2015, al no integrar el estado de cambios en el patrimonio neto, el estado de flujos de efectivo ni la memoria de la entidad local.»

Epaitegiak aipatzen dituen hiru dokumentuei dagokienez, Udaleko kontabilitateko aplikazio informatikoaren bidez egin ziren. Ez zeuden paperean inprimatuta Kontu Orokorraren administrazio-espedientean, ezta Epaitegiari igorritako dokumentazioan ere.

Respecto a los tres documentos que cita el Tribunal estaban elaborados mediante la aplicación informática de la contabilidad municipal. No estaban impresos en papel en el expediente administrativo de la Cuenta General ni en la documentación que se suministró al Tribunal.

«3.– BFAk 2013ko maiatzaz geroztik betearazte-bidean bildutako kopuruei dagokienez, ez dira aurrekontuan erregistratu berandutza eta premiamenduko gainkarguen interesei dagozkien diru-sarrerak. Zorren printzipalari dagokionez, zorrak bidegabeki ordaindu gabe modura ageri diren kasuetan kobrantzak erregistratu ez direlako, atxikitako narriadura deuseztatzea da egokia bi urtetik gorako antzinatasuna duten haien kasuetan.»

«3.– Con respecto de las cantidades recaudadas en vía ejecutiva por la DFB desde mayo de 2013, no se han imputado presupuestariamente los ingresos correspondientes a intereses de demora y recargos de apremio. En cuanto al principal de las deudas, que figuran indebidamente como impagadas al no haberse registrado los cobros, procedería la anulación del deterioro asociado en el caso de aquellas con antigüedad superior a dos años.»

Aldundiak bidalitako dokumentazioa ez da nahikoa bidalitako zorrei kobrantzak egotzi ahal izateko. Bi urtetik gorako antzinatasuna ez da aintzat hartu soberakinaren kalkuluan, aplikatzeko dauden diru-sarrerak kobratzeko dagoen zenbatekoari kendu baitzaizkio, besteak beste, beste edozein gastutarako finantzaketa-iturri izan ez daitezen. Hala ere, informazio gehiago eskatzeko konpromisoa hartu da, kobratzeko dauden saldoak garbitu ahal izateko.

La documentación enviada por la Diputación no es suficiente para poder imputar los cobros a las deudas enviadas. La antigüedad superior a dos años ha sido tenida en cuenta en el cálculo del remanente al haberse descontado los ingresos pendientes de aplicación (IPA) del pendiente de cobro para que entre otros no puedan ser fuente de financiación de gasto alguno. No obstante, se asume el compromiso de solicitar mayor información para así poder depurar los saldos pendientes de cobro.

«4.– Ez dago euskarri egoki edo behar adinakorik Udalaren Balantzean jasotako ibilgetu ez finantzarioaren saldoak 2016ko abenduaren 31ko ondasun eta eskubideen egiazko egoerarekin bat datozen ondorioztatzen utziko duenik, ezargarriak zaizkion printzipio eta balorazio irizpideei jarraikiz.»

«4.– No existe soporte adecuado y suficiente que permita conocer si los saldos de inmovilizado no financiero del Balance del Ayuntamiento a 31 de diciembre de 2016 reflejan la situación real de los bienes y derechos, de acuerdo con los principios y normas de valoración aplicables.»

Euskarri egoki eta nahikoa dago. Kanpoko enpresa batek eta Kontabilitate sailak eginiko aktibo ez-korrontearen guztizko saldoen arteko aldea honi zor zaio: inbentarioaren urteko eguneratzean ekitaldi bakoitzaren akten eta bajen kontu hartu zen, hasierako saldoa kontabilitatearen aldetik zuzendu gabe, zegoen informaziora egokituz. 2017 ekitaldiko Kontu Orokorrean, kontabilitatearen eta inbentarioaren arteko saldoak egokitu egin dira.

Soporte adecuado y suficiente sí existe. La diferencia en el saldo del total del activo no corriente realizadas por una empresa externa y la contabilidad, se ha debido a que en la actualización anual del inventario se tomó razón contable de las altas y bajas de cada ejercicio, sin haber corregido contablemente el saldo inicial, ajustándolo a la información existente. Se han adecuado los saldos entre la contabilidad y el inventario en la Cuenta General del ejercicio 2017.

«5.– Ez dago euskarri egoki edo behar adinakorik Udalaren Balantzean jasotako epe luzeko finantza inbertsioen saldoak 2016ko abenduaren 31ko ondasun eta eskubideen egiazko egoerarekin bat datozen ondorioztatzen utziko duenik, ezargarriak zaizkion printzipio eta balorazio irizpideei jarraikiz.»

«5.– No existe soporte adecuado y suficiente que permita conocer si los saldos de inversiones financieras a largo plazo del balance del Ayuntamiento a 31 de diciembre de 2016 reflejan la situación real de los bienes y derechos, de acuerdo con los principios y normas de valoración aplicables.»

Euskarri egoki eta nahikoa dago. Epe luzeko finantza-inbertsioen saldoek ez zituzten barne hartzen langileei emandako maileguen itzulketak, aurrekontuko kontabilitatetik ondarekora aldatzeko tauletan konfigurazio arazo bat egon baitzen. Saldoa 2017 ekitaldiko Kontu Orokorrean zuzendu da. Bestetik, 2005ean likidatutako udal-sozietate baten partaidetza bat erregistratuta zegoen. 2017 ekitaldiko Kontu Orokorrean, kontabilitatearen eta inbentarioaren arteko saldoa egokitu egin da.

Soporte adecuado y suficiente sí existe. Los saldos de inversiones financieras a largo plazo no incluían las devoluciones de los préstamos al personal, por un error en la configuración de las tablas de conversión de la contabilidad presupuestaria a la patrimonial. Se ha corregido el saldo en la Cuenta General del ejercicio 2017. Por otro lado, estaba registrada una participación en una sociedad municipal liquidada en 2005. Se ha corregido el saldo entre la contabilidad y el inventario en la Cuenta General del ejercicio 2017.

III.– Barne kontroleko sistemei eta kudeaketa prozedurei buruzko irizpenak.

III.– Consideraciones sobre los sistemas de control interno y procedimiento de gestión.

III.1.– Aurrekontua eta Kontabilitatea.

III.1.– Presupuesto y Contabilidad.

«2016ko ekitaldirako Aurrekontu Orokorra ez zen 2015eko abenduaren 31 baino lehenago behin betiko onartu, Bizkaiko Lurralde Historikoko Toki Entitateen Aurrekontuei buruzko abenduaren 2ko 10/2003 FAren 15.2 artikuluak agintzen duen moduan.»

«La aprobación definitiva del Presupuesto General para el ejercicio 2016 no se realizó antes del día 31 de diciembre de 2015, según exige el artículo 15.2 de la NF 10/2003, de 2 de diciembre, Presupuestaria de Entidades Locales del territorio Histórico de Bizkaia.»

Hasierako onespena 2015eko abenduaren 17ko osoko bilkuran egin zen. Ondoren, espedientea jendaurrean jarri zen 15 eguneko epean, 2015eko abenduaren 21eko BAOn argitaratuta. 2016ko urtarrilaren 19an behin betiko onespena argitaratu zen, eta egun horretan bertan sartu zen indarrean. Aurreko ekitaldiko aurrekontua luzatu zen, aurrekontu-araudian jasotzen denari jarrikiz. Nolanahi ere, ez zen kalterik izan gastuaren betearazpenean, aurrekontuaren luzapena 19 egunez egon baitzen soilik indarrean.

La aprobación inicial lo fue en la sesión plenaria celebrada el 17 de diciembre de 2015. Se publicó la exposición del expediente durante 15 días en el BOB del 21 de diciembre de 2015. Se publicó la aprobación definitiva el 19 de enero de 2016, entrando en vigor en el mismo día. Se prorrogó el Presupuesto del ejercicio anterior, tal y como señala la normativa presupuestaria. En cualquier caso no hubo ningún perjuicio en la ejecución del gasto ya que la prórroga del Presupuesto solo estuvo en vigor 19 días.

«2016ko ekitaldian aurrekontuaren egonkortasun helburua bete izanari buruzko tokiko Kontu-hartzailetzaren txostena egitea Udalari soilik zegokion, ez mendeko duen Abanto y Ciérvana-Abanto-Zierbena Zerbitzuak, S.L. entitateari; gainera, egindako kalkuluek ez zituzten Nazio eta Lurraldeko Kontuen Europako Sistemaren arabera ezargarriak diren doiketak txertatzen (1463/2007 Errege Dekretuaren 16.2 artikulua, azaroaren 2koa, Aurrekontuaren Egonkortasunari buruzko abenduaren 12ko 18/2001 Legea garatzeko araudia onesten duena, toki entitateei dagokienez).»

«El informe de la Intervención local sobre el cumplimiento del objetivo de la estabilidad presupuestaria en el ejercicio 2016 se refería únicamente al Ayuntamiento y no a su entidad dependiente Abanto Zierbena Zerbitzuak,S.L. y los cálculos efectuados no incorporaban los ajustes aplicables según el sistema Europeo de Cuentas Nacionales y regionales (artículo 16.2 del Real Decreto 1463/2007, de 2 de noviembre, por el que se aprueba el reglamento de desarrollo de la Ley 18/20011, de 12 de diciembre, de estabilidad Presupuestaria, en su aplicación a las entidades locales).»

Kontu Hartzailetzaren txostenean jasota ez badago ere, KESen araberako baterakuntza eta doikuntzak egin ziren, eta Toki Erakundeen Laguntzarako Foru Zerbitzuari epe barruan igorritako formularioetan islatu ziren.

Aunque no conste en el informe de Intervención, si se realizó tanto la consolidación como los ajustes del Sistema Europeo de Cuentas (SEC) y se reflejaron en los formularios enviados en fecha al servicio foral de asistencia a los entes locales.

«2016ko ekitaldian Udalak 244.264 euroren zerga-sarrerak kontabilizatu zituen transferentzia eta diru-laguntza arrunten kapituluan.»

«En el ejercicio 2016 el Ayuntamiento contabilizó ingresos tributarios en el capítulo de transferencias y subvenciones corrientes por importe de 244.264 euros.»

OHZren eta EJZren urteko likidazioari zegozkion hiru diru-sarrera izan ziren, eta 2015eko Udalkutxaren urteko likidazioarekin denboran bat egin zutenez, oker batengatik guztiak sartu ziren kapitulu berean. Nolanahi ere, ez dituzte balantzea eta emaitzen kontua aldatzen, eta ez diote eragiten idatzitako urteko kontuen fideltasunari.

Fueron tres ingresos correspondientes a la liquidación anual de IBI e IAE, que al coincidir en el tiempo con la liquidación anual de Udalkutxa 2015, se imputaron todos erróneamente en el mismo capítulo. En cualquier caso no modifican el Balance y Cuenta de resultados y no afectan a la imagen fiel de las cuentas anuales redactadas.

«Udalak transferentzia eta diru-laguntzen kapituluan ondasun eta zerbitzuen kontratazioari dagozkion gastuak, nagusiki kultur ekintza eta festen ospakizunekin edo gizarte zerbitzuen arloarekin lotutakoak; ordea, zuzena gastuen bigarren kapituluari egoztea litzateke.»

«El Ayuntamiento contabiliza en el capítulo de transferencias y subvenciones corrientes gastos correspondientes a compra de bienes y servicios por la celebración de actos culturales y festejos o relacionados con el ámbito de los servicios sociales, fundamentalmente, cuando lo correcto sería su imputación al capítulo 2 de gastos.»

Udal-sozietateak gastu gisa kontabilizatzen du, eta aintzat hartuta sozietateak Udalarekin bat egiten duela, gastuak urteko kontu bateratuen 2. kapituluan agertzen dira.

La Sociedad municipal lo contabiliza como gasto y teniendo en cuenta que la sociedad se consolida con el Ayuntamiento, los gastos aparecen en las cuentas anuales consolidadas en el capítulo 2.

«Langileari emandako aurrerakin eta maileguen itzulketak ez dira kontabilitatean emakidak erregistratzen diren kontu berean erregistratzen eta kontularitzako saldoak egiazko saldoa 69.325 euroan gainditzen du 2016ko ekitaldi itxieran, ondoko taulan ikus daitekeen moduan.»

«Las devoluciones de anticipos y préstamos al personal no se imputan contablemente a la misma cuenta en que se registran las concesiones, excediendo el saldo contable al saldo real en 69.325 euros al cierre del ejercicio 2016, según se muestra en un cuadro adjunto.»

Ohar horri dagokionez, 5. iritzian adierazitakoari lotzen gatzaizkio.

Respecto a esta consideración nos remitimos a lo manifestado en la opinión 5.

III.2.– Sarrera Fiskalak.

III.2.– Ingresos Fiscales.

«Udalak 2013ko maiatzean hitzarmen bat izenpetu zuen BFArekin nahitaezko diru-bilketaren kudeaketa gauzatzeko. Gerora BFAk aipatutako hitzarmena aplikatuta egindako kobrantzengatik transferitutako kopuru guztiak identifikatu gabe daude, aplikatzeko zain dauden kobrantzen kontu-sail batean. Udalak ez daki zein zergadunek egin dituzten ordainketak eta zein kontzeptutarako.»

«El Ayuntamiento suscribió en mayo de 2013 un convenio con la DFB para la gestión de la recaudación ejecutiva. Todas las cantidades transferidas con posterioridad por la DFB por los cobros realizados en aplicación del citado convenio están sin identificar, en una partida de cobros pendientes de aplicación. El Ayuntamiento desconoce qué contribuyentes han realizado los abonos y en qué conceptos.»

Ohar horri dagokionez, 3. iritzian adierazitakoari lotzen gatzaizkio.

Respecto de esta consideración nos remitimos a lo manifestado en la opinión 3.

«Hiri izaerako lursailen balioaren igoeraren gaineko zergaren likidazioak (HILBIZ) atzerapen handiz egiten dira Udalean eta fiskalizazio-gai izan den ekitaldian kontabilizatutako sarrerak eraikinen transmisioei dagozkie, oro har hiru urte lehenago egindakoenak.»

«Las liquidaciones de IIVTNU se practican en el Ayuntamiento con mucho retraso, correspondiendo los ingresos contabilizados en el ejercicio fiscalizado a transmisiones de inmuebles producidas, en general, con tres años de antelación.»

Erabaki zen zentzuzkoena zela zerga hori arautzen duen araudiari buruz zegoen ezjakintasun juridikoa ebatzi arte itxarotea. Eta hori ebatzi denean, likidatzen hasi da.

Se entendió que lo más prudente era esperar a resolver la incertidumbre jurídica que existía sobre la normativa que regula este impuesto. Resuelta la misma, se ha empezado a liquidar.

III.3.– Langileria.

III.3.– Personal.

«Udalaren Lanpostu-zerrenda ez zaio plantillaren egiturazko beharrizanei egokitzen eta behar horiei zerbitzu enpresen kontratazio bidez erantzuten zaie. Adierazitako prozedura erabili izanaren ondorioz, 2016ko ekitaldi itxieran lan kontratu mugagabe ez finkoko izaera zuen langile bat zegoen funtzionarioentzat gordeta behar luketen egitekoak betetzen, EFPLren 19. artikuluari jarraikiz.»

«La RPT del Ayuntamiento no se adapta a sus necesidades estructurales de plantilla, siendo cubiertas dichas necesidades mediante la contratación de empresas de servicios. La utilización del mencionado procedimiento ha dado lugar a que, al cierre del ejercicio 2016, hubiera una trabajadora con la relación de personal laboral indefinido no fijo, realizando funciones que, de acuerdo con el artículo 19 de la LFPV, deberán estar reservadas a funcionarios.»

Estatuko aurrekontu orokorren legeak zenbait muga ezartzen ditu urtero lanpostuak eta plazak sortzeari dagokionez; hori dela eta, zaila da plantilla benetako beharretara egokitzea. Bestalde, kontratuen legeriak ez du debekatzen zerbitzu-enpresak kontratatzea. Gainera, 2012ko abenduaren 28an, 816 zenbakiko Alkatetza Dekretuaren bidez onetsi ziren toki-erakundeek kanpoko zerbitzuak behar bezala kontratatzeko jarraibideak, lan-harreman bat aitortzeko erabakigarritzat jo daitezkeen egintzak saihesteko. Toki Araubidearen Oinarriak arautzen dituen apirilaren 2ko 7/85 Legean, 84.–85. artikuluetan, tokiko zerbitzu publikoak zuzenean eta zeharka kudeatzeko aukera ezartzen da; hortaz, zerbitzu-enpresak kontratatzea baimentzen da.

La Ley de presupuestos generales del Estado establece anualmente unas limitaciones de creación de plazas y puestos de trabajo, lo que hace complicado la adaptación de la plantilla a las necesidades reales. Por otra parte, la contratación de empresas de servicios no está prohibida por la legislación de contratos. Además, el 28 de diciembre del año 2012, se aprobaron mediante Decreto de Alcaldía número 816, las instrucciones para la correcta ejecución de los servicios externos contratos por la entidad local en evitación de actos que pudieran considerarse como determinantes para el reconocimiento de una relación laboral. En la ley 7/85 de 2 de abril, Reguladora de las Bases del Régimen Local, en sus artículos 84 a 85, se establece la posibilidad de gestión directa e indirecta de los servicios públicos locales, se permite, por lo tanto, la contratación de empresas de servicios.

Aipatu behar da langile bat lan-kontratu mugagabe ez-finkoarekin egotearen arrazoia ez dela izan zerbitzu-enpresa bat kontratatu izana; langileen legez kanpoko lagapena egon da tartean. Kultura-zerbitzua Abanto y Ciérvana-Abanto-Zierbena Zerbitzuak S.L. udal-enpresa publikoaren esku utzi zen (aurrerantzean, AZZ S.L.) 2010eko uztailaren 29ko osoko bilkuran onetsitako kudeaketa-aginduaren bidez. Era berean, AZZ S.L.k Enkartur erakundea azpikontratatu zuen zerbitzu hori emateko. Azpikontratatutako pertsonak erreklamazio bat jarri zuen, langileen legez kontrako lagapena egon zelako eta, 10. zenbakiko lan-arloko epaitegiaren martxoaren 20ko 95/2015 Epaiaren bidez, kondenatu egin ziren Udala, AZZ S.L. enpresa publikoa eta Enkartur erakundea. Horrez gain, interesdunari aukera eman zitzaion nahi zuen lantokia aukeratzeko, eta Udala aukeratu zuen.

Señalar que no ha sido la contratación de una empresa de servicios lo que ha dado lugar a que haya una trabajadora con la condición de laboral indefinido no fija sino que se ha tratado de una cesión ilegal de trabajadores. El servicio de cultura estaba encomendado a la empresa pública municipal Abanto Zierbena Zerbitzuak, S.L., (en adelante AZZ, S.L.) mediante encomienda de gestión aprobada en sesión plenaria de fecha 29 de julio de 2010. A su vez dicho servicio era objeto de subcontratación por la empresa AZZ, S.L. a la entidad Enkartur, la persona subcontratada para la prestación de dicho servicio interpuso una reclamación por cesión ilegal de trabajadores, y por sentencia número 95/2015 de 20 de marzo del juzgado de lo social número 10, se condenó al Ayuntamiento, a la empresa pública AZZ, S.L. y a la empresa Enkartur teniendo opción la interesada de elegir el centro de trabajo optando esta por el Ayuntamiento.

Lanpostu hori sortu zenean, 2015eko apirilaren 30eko osoko bilkuran Lanpostu Zerrenda aldatzeko hartutako erabaki bidez, funtzionario gisa sortu zen, hala ezartzen baitu araudiak, gauzatzen dituen funtzioak kontuan hartuta. Interesdunak erabaki horren aurkako errekurtsoa jarri zuen eta, ondorioz, lanpostua lan-kontratudun gisa eratu zen, bat etorriz Justizia Auzitegi Nagusiko administrazioarekiko auzien salak emandako 390/2017 Epaiarekin.

Manifestar que cuando se creó dicha plaza mediante acuerdo plenario de fecha 30 de abril de 2015 de modificación de la Relación de Puestos de Trabajo se hizo con la condición de funcionario puesto que así lo establece la normativa por las funciones que realiza. Dicho acuerdo fue recurrido por la interesada y en ejecución y cumplimiento de sentencia de la sala de lo contencioso-administrativo del Tribunal Superior de Justicia número 390/2017, se creó dicha plaza con carácter laboral.

«2016ko urtean egindako aldi baterako lan-kontratuko langileen bi kontrataziotan, epe motzekoak, ez da behar hainbat egiaztatu hautaketa-prozedurarik batere egin denik.»

«En dos contrataciones de personal laboral temporal de corta duración realizadas en el año 2016, no ha quedado suficientemente acreditado que se realizase algún procedimiento de selección.»

Udalak langileak hautatzeko araudia errespetatzen eta betetzen du, baita berdintasun-, merezimendu-, gaitasun- eta publizitate-printzipioak ere. Ikastetxea garbitu behar zela eta, langile hori berehala kontratatu behar izan zen, garbiketa-lanak egiteko. Gure lan-poltsan inor ere libre ez zegoenez, enplegu-zerbitzu publikora jo genuen; izan ere, ordu batzuk baino ez genituen garbiketa-ordutegia hasteko.

El ayuntamiento respeta y cumple la normativa de selección del personal y los principios de igual, mérito y capacidad así como el de publicidad. La inmediatez que supuso la contratación de dicha trabajadora para la limpieza de un centro escolar y la obligación de limpiar el mismo, y al no haber personas disponibles en la bolsa de trabajo de que disponíamos, recurrimos al servicio público de empleo para su contratación, al disponer solo de unas horas para el comienzo del horario de limpieza.

Lan-poltsa handitu arte itxaron izan bagenu, osasungarritasun-baldintzak kaltetu egingo lirateke, inork ez bailuke garbituko udalerriko ikastetxeetako bat.

Si hubiésemos esperado a ampliar la bolsa de trabajo hubiese habido un perjuicio en materia de salubridad al no poder limpiarse uno de los centros escolares del municipio.

Gaur egun lan-poltsak handitu egin dira, eta, existitzen ez diren lanpostuetan, lan-poltsetarako deialdiak egiten ari gara, Udalerako langileak hautatzeko, batez ere premiaz ordezkatu behar diren lanpostuetarako.

En la actualidad se han ampliado las bolsas de trabajo y en aquellos puestos en que no existen se están convocando bolsas de trabajo para la selección de personal municipal, y sobre todo de aquellos puestos en que más urge la sustitución.

III.5.– Kontratazioa.

III.5.– Contratación.

Kontratazio espedienteak.

Expedientes de contratación.

Ikuskatutako urtean indarrean zeuden hamabi kontratu berrikusi ondoren, honako alderdi hauek detektatu dira:

En la revisión de doce contratos en vigor en el año fiscalizado, se han detectado los siguientes aspectos:

«Kontratu baten esleipen-ebazpenak (5 zk. espedientea), aleko prezioetan esleitutakoa, ez zuen ezargarria den hitzarmen kolektiboari buruzko informaziorik barne hartzen, apirilaren 7ko 3/2016 Legeak agintzen duen moduan, kontratazio publikoan klausula sozial jakin batzuk barne hartzeari dagokionez.»

«La resolución de adjudicación de un contrato (expediente 5) adjudicado por PU, no incluía la información sobre el convenio colectivo aplicable, según exige la Ley 3/2016, de 7 de abril, para la inclusión de determinadas cláusulas sociales en la contratación pública.»

5. espedientearen (etxeko laguntza zerbitzua) subrogazio-eranskinean zehazten zen Bizkaiko etxeko laguntza zerbitzuaren hitzarmen kolektiboa aplikatu behar zaiela subrogazio-eskubidea duten pertsonei. Kontratuen Legearen testu bateginaren 120. artikuluan eta zenbait klausula sozial kontratazio publikoan sartzeko apirilaren 7ko 3/2016 Legearen 5. artikuluan xedatutakoari jarraikiz.

En el expediente 5, servicio de ayuda a domicilio, en el anexo de subrogación se recogía que el convenio colectivo del servicio de ayuda a domicilio de Bizkaia es el que se aplicaba a las personas que tienen derecho a subrogación. Cumpliendo con lo establecido en el artículo 120 del TRLCSP y lo señalado en el artículo 5 Ley 3/2016, de 7 de abril, para la inclusión de determinadas cláusulas sociales en la contratación pública.

Halaber, kontratua esleitu baino lehen, eskaintza onena egin zuen enpresak erantzukizunpeko adierazpena aurkeztu zuen. Adierazpen horren arabera, aplikatu beharreko hitzarmena Bizkaiko etxeko laguntza zerbitzuaren hitzarmen kolektiboa da.

Así mismo, antes de la adjudicación del contrato la empresa que realizo la mejor oferta presento declaración responsable en la que se establecía que el convenio de aplicación es el convenio colectivo del servicio de ayuda a domicilio de Bizkaia.

Beraz, Udalak bazekien zein hitzarmen kolektibo aplikatuko zitzaien kontratuaren parte izango ziren langileei, 3/2016 Legean zehazten diren helburuak betetzeko; izan ere, honako hau dio lege horrek: «Kontratazio publikoa jarduera ekonomiko esanguratsua da, eta haren mende daude kontratu publikoak esleituta dauzkaten enpresa pribatuetan lan egiten duten pertsona asko; horregatik, botere publikoek egiaztatu behar dute laneko betebeharrak betetzen direla, eta helburu horrekin onartzen da lege hau».

Por tanto, el ayuntamiento tenía conocimiento del convenio colectivo que se iba a aplicar al personal que se asigne a la ejecución del contrato, para poder cumplir con los objetivos que establece la Ley 3/2016 en su exposición de motivos, donde se establece que: «La contratación pública es una actividad económica relevante de la que dependen muchas personas que trabajan en empresas privadas adjudicatarias de contratos públicos, por lo que el cumplimiento de las obligaciones laborales es una cuestión que debe ser verificada por los poderes públicos, a cuyos efectos se aprueba la presente Ley.»

«Atzerapenak gertatu ziren 203.488 euroan esleitutako bi kontraturen egikaritzan (2 eta 8 zk. espedienteak) eta ez dago jasota luzapenak gauzatu izana. Bietan ere egikaritza epea negoziatu beharreko ezaugarrietako bat izan zen esleipenduna hautatzeko orduan eta berandutzeak egikaritza epeen gainean % 300dik gorakoak izan ziren.»

«Se produjeron demoras en la ejecución de dos contratos (expedientes 2 y 8), adjudicados por 203.488 euros, sin que conste formalización de prórrogas. En ambos casos el plazo de ejecución había sido uno de los aspectos a negociar para la selección del adjudicatario, y las demoras supusieron incrementos superiores al 300% de los plazos de ejecución.»

2. espedienteari dagokionez (Rubiaseko tunela egonkortzeko lanen kontratua), Rubiaseko tuneleko lanak epe barruan amaitu zituzten. Xehetasun txiki batzuk amaitu gabe gelditu ziren; hala ere, 2016ko uztailaren 22an tunela ireki zuten. Laburbilduz, bi asteko atzerapena egon zen, eta ez lau astekoa, hasiera baten aurreikusi zuten moduan.

El expediente 2, contrato de obras de estabilización en el túnel de Rubias, las obras del túnel de rubias se finalizaron casi completamente durante el plazo de ejecución. Quedaron pendientes pequeños remates que no impidieron que el túnel se abriese al público el 22 de julio de 2016. Lo que supone un retraso de dos semanas respecto de las cuatro iniciales.

8. espedienteari dagokionez (gimnasiorako ekipamendua hornitu eta instalatzea), gimnasiorako makinak esleipendunak eskainitako astearen barruan hornitu eta instalatu zituzten, pisuak gordetzeko altzaria izan ezik. Hori dela eta, harrera-akta hiru aste beranduago sinatu zuten. Hala ere, gimnasioak zerbitzuak ematen jarraitu zuen, aurretik zeukaten armairua erabili baitzuten pisuak gordetzeko. Beraz, atzerapenak ez zion kalterik egin Udalari.

En el expediente 8, suministro e instalación de equipamiento para el gimnasio, la maquinaria del gimnasio se entregó y coloco dentro de la semana ofertada por el adjudicatario, salvo el mueble donde se depositaban las mancuernas, por lo que se retrasó en tres semanas la firma del acta de recepción. A pesar de lo anterior el servicio de gimnasio continúo prestándose porque se utilizó el armario que existía. Por tanto, el retraso no supuso ningún perjuicio para el ayuntamiento.

«133.986 euroren zenbatekoan esleitutako obra batean (2 zk. espedientea) ez dago jasota dagokion harrera-akta egin zenik (SPKLTBren 234.2 artikulua).»

«En una obra (expediente 2), adjudicada por 133.986 euros, no consta que se levantase la correspondiente acta de recepción (artículo 235.2 del TRLCSP).»

2. espedienteari begira (Rubiaseko tunela egonkortzeko lanen kontratua), dokumentu bat sinatu zuten, zehaztuz lanak proiektuaren arabera egin direla eta obraren zuzendariaren oniritzia dutela. Horrez gain, zehaztu zuten lanek exekuzio-proiektuaren preskripzioak bete dituztela eta dagoeneko amaitu dituztela. Beraz, SPKLTBren 235.2 artikuluan xedatutakoa bete zuten.

El expediente 2, contrato de obras de estabilización en el túnel de Rubias, se firmó un documento en el que constaba que la obra se ha realizado conforme al proyecto y está ejecutada a entera satisfacción del Director de Obra. Manifestando que la obra se ha realizado con sujeción a las prescripciones contenidas en el proyecto de ejecución y sus reformados, y que la obra ha finalizado. Por tanto, se cumplió con establecido en el artículo 235.2 del TRLCSP.

«Udalak ez du prozedura negoziatu bitartez administrazio-kontratazioko derrigorrezko espedientea izapidetu, gas-hornidurari dagozkion 48.703 euroren gastuen egikaritzan.»

«El ayuntamiento no ha tramitado el preceptivo expediente de contratación administrativa mediante procedimiento negociado en la ejecución de gastos por 48.703 euros correspondientes al suministro de gas.»

Esan beharra dago prestazio horren bitartez Udala Bizkaiko Kontratazio Zentralak izapidetutako esparru-akordioan sartu dela. Foru Aldundia arduratu da akordio hori esleitzeaz. Halaber, Udalak dagokion kontratua formalizatu du esleipendunarekin.

Cabe indicar que se trata de una prestación respecto de la cual el Ayuntamiento se ha adherido al Acuerdo Marco tramitado por la Central de Contratación de Bizkaia, que ha sido adjudicado por la Diputación Foral. Así mismo el ayuntamiento ha formalizado el correspondiente contrato derivado con el adjudicatario.

Udalak gas-hornidura sistema horren bitartez izapidetzea erabaki du, gastuak aurrezteko eta baldintza ekonomiko onuragarrienak lortzeko helburuarekin. Horrela, gastu publikoa murriztea lortuko dute; izan ere, Zentralaren kontratazio-bolumenari esker hornitzaileek prezio lehiakorragoak eskaini ditzakete, eta hori onuragarria da Udalarentzat. Sistema horri esker, halaber, kudeaketa eraginkorragoa lor daiteke, izapidetzea sinplifikatu daiteke eta eskuratze-denbora murriztu daiteke.

El Ayuntamiento ha decidido tramitar el suministro de gas mediante este sistema con el fin de ahorrar costes y lograr las condiciones económicas más ventajosas, con la consiguiente reducción del gasto público, ya que el gran volumen de contratación de la Central posibilita a los proveedores ofrecer precios más competitivos, de los que se beneficia este Ayuntamiento. Este sistema, asimismo, permite una gestión más eficiente, al simplificar la tramitación, minorando los tiempos de adquisición.

III.6.– Beste Batzuk.

III.6.– Otros.

Gardentasuna.

Transparencia.

«Abenduaren 9ko 19/2013 Legean xedatutakoari jarraikiz, gardentasunari, informazio publikoa eskuratzeko bideari eta gobernu onari buruzkoa, udalek aldika-aldika eta modu eguneratuan argitara eman beharko dute informazioa, zeinaren ezagutza garrantzizkoa den euren jardueraren gardentasuna bermatzeko, jarduera publikoaren funtzionamendu eta kontrolari dagokionez. Lege hau zuzen betetzeko Udalak web orrian argitaratu behar lituzke, besteak beste, urteko kontuak, aurrekontuaren egikaritzari eta aurrekontuaren egonkortasunaren eta finantza iraunkortasunaren helburuak betetzeari buruzko informazioa eta tokiko ordezkarien ondasun eta jardueren urteko aitorpenak.»

«De acuerdo con lo dispuesto en la Ley 19/2013, de 9 de diciembre, de Transparencia, Acceso a la información Pública y Buen Gobierno, los ayuntamientos deben publicar de forma periódica y actualizada la información cuyo conocimiento sea relevante para garantizar la transparencia de su actividad relacionada con el funcionamiento y control de la actividad pública. Para el adecuado cumplimiento de esta ley el Ayuntamiento debería publicar en su página web, entre otros, las cuentas anuales, información actualizada sobre ejecución presupuestaria y cumplimiento de los objetivos de estabilidad presupuestaria y sostenibilidad financiera y las declaraciones anuales de bienes y actividades de los representantes locales.»

Dokumentu batzuk ez dituzte argitaratu oraindik. Estatuko Aurrekontuen Legeak ezarritako mugen eta aurrekontu-egonkortasunaren ondorioz ezin izan dira baliabide material nahiz giza baliabide egokiak lortu araudian zehaztutako guztia betetzeko. Dena dela, argitaratzeko eta araudian xedatutakora egokitzeko ahaleginak egiten ari dira.

Faltan cosas por publicar. Las limitaciones impuestas en Ley de Presupuestos del Estado y el cumplimiento de la estabilidad presupuestaria han hecho que no se disponga de los medios materiales y humanos suficientes para cumplir el 100% de lo establecido en la normativa. No obstante se está haciendo un esfuerzo para publicar y adaptarlo a lo establecido en la normativa.

IV.– Finantza Analisia.

IV.– Analisis Financiero.

«Diruzaintza geldikina: 2016ko ekitaldia 2 milioi euroren Gastu Orokorretarako Diruzaintza Geldikinarekin kitatu da. Alabaina, HKEE honek proposatu dituen doikuntzak aintzat hartuz gero, magnitude hau 1,3 milioi eurotara murriztuko litzateke eta Gastu Orokorretarako Diruzaintza Geldikina, berriz, 853.704 eurotara gehitu.»

«Remanente de tesorería. El ejercicio 2016 ha sido liquidado con un Remanente de Tesorería de 2 millones de euros. No obstante, si tenemos en cuenta los ajustes propuestos por este TVCP, esta magnitud se reduciría a 1,3 millones de euros y el RTGG ascendería a 853.704 euros.»

Ohar horri dagokionez, 1. iritzian adierazitakoari lotzen gatzaizkio.

Respecto de esta consideración nos remitimos a lo manifestado en la opinión 1.


Azterketa dokumentala


Análisis documental