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Boletin Oficial del País Vasco

210. zk., 2018ko urriaren 31, asteazkena

N.º 210, miércoles 31 de octubre de 2018


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

SEGURTASUN SAILA
DEPARTAMENTO DE SEGURIDAD
5343
5343

151/2018 DEKRETUA, urriaren 23koa, zeinaren bidez sortzen eta arautzen baita trafiko-istripuen biktimen Euskal erregistroa.

DECRETO 151/2018, de 23 de octubre, por el que se crea y regula el Registro de víctimas de accidentes de tráfico de Euskadi.

Osasunaren Mundu Erakundeak adierazi du trafiko-istripuak direla heriotza-kausa nagusietako bat. Gaur egungo joerek adierazten dute ezen, premiazko neurririk hartu ezean, 2030. urterako trafiko-istripuak bosgarren heriotza-kausa izango direla. Hori dela eta, Europan zein Euskal Autonomia Erkidegoan 2020. urterako errepideetan hildakoen kopurua erdira murriztea helburu gisa jarri da eta lesio larriak dituzten biktimen kopurua murrizteko helburu bat ezartzeko konpromisoa hartu dute, betiere, termino horren inguruko definizioa adostu ondoren.

La Organización Mundial de la Salud ha declarado que los accidentes de tráfico son una de las principales causas de mortalidad. Las tendencias actuales indican que si no se toman medidas urgentes, se convertirán en la quinta causa de fallecimiento para el año 2030. Por ello, tanto a nivel europeo como a nivel de la Comunidad Autónoma de Euskadi, se ha establecido para el año 2020 como objetivo la reducción a la mitad del número total de víctimas mortales en las carreteras y el compromiso de fijar un objetivo de reducción del número de víctimas con lesiones graves cuando exista una definición consensuada sobre este término.

Erronka hori jasota dago indarrean dagoen Euskadiko Segurtasun Publikoko Plan Orokorrean (2014-2019) eta Bide Segurtasuneko eta Mugikortasun Seguru eta Iraunkorrerako Plan Estrategikoan (2015-2020). Bigarren plan horren ekimenetako bat Trafiko Istripuen Biktimen Euskal Erregistroa sortzea da, trafiko-istripuek zer kausa, zer inguruabar eta zer ondorio izan dituzten jakiteko behar den informazioa eduki ahal izateko eta horrela, batzuen eta besteen gainean eraginez, istripuak murrizteko.

Dicho reto se contempla en el vigente Plan General de Seguridad Pública de Euskadi 2014-2019 y en el Plan Estratégico de Seguridad Vial y Movilidad Segura y Sostenible 2015-2020, una de cuyas iniciativas es la creación del Registro Vasco de Víctimas de Accidentes de Tráfico, cuya finalidad es permitir disponer de la información necesaria para determinar las causas y circunstancias en que se han producido los accidentes de tráfico y sus consecuencias, para actuar sobre unas y otras y reducir los accidentes.

Urriaren 30eko 6/2015 Legegintzako Errege Dekretuak, Trafikoari, Ibilgailu Motordunen Zirkulazioari eta Bide Segurtasunari buruzko Legearen testu bategina onartzen duenak, VI. tituluan Trafiko Istripuen Biktimen Erregistro Nazionala sortzen du, eta trafikoaren eta ibilgailu motordunen zirkulazioaren arloko eginkizunak eta zerbitzuak eskualdatuta dituzten autonomia-erkidegoei aukera ematen die beren lurraldeen barruan, Trafiko Istripuen Biktimen Erregistro propioak sortzeko.

El título VI del Real Decreto Legislativo 6/2015, de 30 de octubre, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley sobre Tráfico, Circulación de Vehículos a Motor y Seguridad Vial, contempla la existencia de un Registro Nacional de Víctimas de Accidentes de Tráfico, y la posibilidad de que las comunidades autónomas que hayan recibido el traspaso de funciones y servicios en materia de tráfico y circulación de vehículos a motor puedan crear, respecto a sus ámbitos territoriales, sus propios Registros de Víctimas de Accidentes de Tráfico.

Estatuko erregistroaren araudia Trafikoari, Ibilgailu Motordunen Zirkulazioari eta Bide Segurtasunari buruzko Legearen testu bateginean jasota dago eta Trafiko Istripuen Biktimen Erregistro Nazionalari informazioa komunikatzeari buruzko Barne Ministerioaren urriaren 27ko INT/2223/2014 Aginduak osatzen du araudi hori. Agindu horrek trafiko-istripuen biktimei buruzko informazioa erregistro horri nola komunikatu arautzen du, trafiko-istripuak trafikoari buruzko araudia aplikagarria den eremuko bide eta lurretan gertatzen direnean. Informazio horren barruan sartzen dira gure autonomia-erkidegoko bide edo lurretan gertatzen diren trafiko-istripuak, eta horiek, Estatuko araudiaren arabera, autonomia-erkidegoak bidali behar ditu Estatuko erregistrora, ezarrita dauden epeetan eta edukiekin. Halaber, jasota dago udal korporazioen trafiko-istripuei buruzko informazioa trafiko arloan eskumena daukaten autonomia-erkidegoen bidez bidali behar dela.

La regulación del registro estatal contenida en el texto refundido de la Ley sobre Tráfico, Circulación de Vehículos a Motor y Seguridad Vial se completa con la Orden del Ministerio del Interior INT/2223/2014, de 27 de octubre, por la que se regula la comunicación de la información al Registro Nacional de Víctimas de Accidentes de Tráfico, que regula los términos en que se comunicará a tal registro la información referente a las víctimas de los accidentes de tráfico que tengan lugar en las vías o terrenos incluidos en el ámbito de aplicación de la legislación sobre tráfico. Tal información incluye la de los accidentes de tráfico que tengan lugar en vías o terrenos de nuestra Comunidad Autónoma, los cuales conforme a la normativa estatal, deben ser remitidos al registro estatal por la Comunidad Autónoma en los plazos y contenidos previstos, contemplando igualmente que los disponibles por las corporaciones locales se remitan a través de las comunidades autónomas con competencia en materia de tráfico.

Estatuko araudiak informazioa eraginkortasun handiagoz bildu eta transmititzeko lankidetza eta kooperazio mekanismoak ezartzeko aukera jasotzen du, baita Trafiko Istripuen Biktimen Erregistroen arteko konexioa egiteko aukera ere.

La normativa estatal contempla el establecimiento de mecanismos de colaboración y cooperación necesarios para lograr una mayor eficacia en la recogida y transmisión de la información y contempla la conexión de los Registros de Víctimas de Accidentes de Tráfico.

Era berean, Bide-azpiegituren segurtasunaren kudeaketari buruzko Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2008ko azaroaren 19ko 2008/96/EE Zuzentarauak ezartzen du hildakoak eragin dituen istripu bakoitzeko txosten bat idazteko beharra, eta, txostena egiteko, kontuan hartuko da Trafikoko Istripuen Biktimen Erregistroetan dagoen informazioa.

Por otra parte, la Directiva 2008/96/CE, del Parlamento Europeo y del Consejo, de 19 de noviembre de 2008, sobre gestión de la seguridad de las infraestructuras viarias, obliga a redactar un informe completo en relación con cada accidente mortal para cuya elaboración se tendrá en consideración la información contenida en los Registros de Víctimas de Accidentes de Tráfico.

Hortaz, Bide Segurtasunerako eta Mugikortasun Seguru eta Iraunkorrerako 2015-2020 Plan Estrategikoak ezarritakoa betetzeko eta trafikoaren eta bide segurtasunaren arloan indarrean dagoen ordenamendu juridikoarekin bat etorrita, dekretu honen bidez Trafiko Istripuen Biktimen Euskal Erregistroa sortu eta arautzen da, Trafiko Zuzendaritzari atxikita eta haren eginkizunak dira, besteak beste, trafikoari eta bide-segurtasunari buruzko azterlanak eta ikerketa-lanak egitea eta biktimak eragin dituzten trafiko-istripuei buruzko estatistika egin ahal izateko informazioa ematea.

Por todo lo cual, en ejecución de lo dispuesto en el Plan Estratégico de Seguridad Vial y Movilidad Segura y Sostenible 2015-2020 y en coherencia con el ordenamiento jurídico vigente en materia de tráfico y seguridad vial, por medio del presente Decreto se crea y regula el Registro de Víctimas de Accidentes de Tráfico de Euskadi, que se adscribe a la Dirección de Tráfico, entre cuyas atribuciones está la de elaborar estudios y trabajos de investigación sobre el tráfico y seguridad vial, así como proporcionar la información para elaborar la estadística de accidentes de tráfico con víctimas.

Horregatik, aldez aurretik dagozkion izapideak egin ostean, Segurtasuneko sailburuak proposatuta, Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoarekin bat etorriz eta Gobernu Kontseiluak 2018ko urriaren 23an egindako bileran gaia eztabaidatu eta onartu ondoren, honako hau

En su virtud, previos los trámites oportunos, a propuesta de la Consejera de Seguridad, de acuerdo con la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi, previa deliberación y aprobación por el Consejo de Gobierno en su sesión celebrada el día 23 de octubre de 2018,

XEDATZEN DUT:
DISPONGO:

1. artikulua.– Xedea.

Artículo 1.– Objeto.

Dekretu honen xedea da Trafiko Istripuen Biktimen Euskal Erregistroa sortzea eta arautzea.

Es objeto de este Decreto la creación y regulación del Registro de Víctimas de Accidentes de Tráfico de Euskadi.

2. artikulua.– Erregistroaren izaera eta helburua.

Artículo 2.– Naturaleza y finalidad del registro.

1.– Euskadiko Trafiko Istripuen Biktimen Erregistroak izaera administratiboa du.

1.– El Registro de Víctimas de Accidentes de Tráfico de Euskadi tiene naturaleza administrativa.

2.– Erregistroak jasoko ditu Euskal Autonomia Erkidegoko lurraldean, hiru barruko zein hiriarteko bideetan, biktimak eragin dituzten trafiko-istripuei buruzko datu beharrezkoak, fidagarriak, osatuak eta eguneratuak, istripuen kausak, inguruabarrak eta haien ondorioak zein izan diren zehazteko.

2.– El Registro recogerá aquellos datos necesarios, fiables, completos y actualizados sobre los accidentes de tráfico con víctimas que ocurran en el territorio de la Comunidad Autónoma de Euskadi, tanto en vías urbanas como interurbanas, para determinar las causas y circunstancias en que se han producido y sus consecuencias.

3.– Erregistroaren helburuak hauek dira:

3.– El Registro tiene por finalidad:

a) Informazioa ematea, horretan oinarrituta trafiko-istripuen biktimei buruzko estatistika bat egin ahal izateko.

a) Proporcionar la información que sirva de base para elaborar la estadística de víctimas de accidentes de tráfico.

b) Trafikoari eta bide-segurtasunari buruzko azterlanak eta ikerketak egiteko informazioa ematea, baita hildakoak eragin dituzten istripuen eta istripu larrien batez besteko kostu soziala kalkulatzeko ere.

b) Facilitar la información para la realización de estudios e investigación sobre tráfico y seguridad vial, así como para calcular el coste social medio de los accidentes mortales y de los accidentes graves que se produzcan.

c) Hartutako neurriak ebaluatzeko eta jarduera-programak lantzeko behar den informazioa ematea eta, bide batez, laguntza ematea bide-segurtasunaren arloko politiken eraginkortasuna behar bezala gainbegiratzen eta ebaluatzen dela bermatzeko eta gizarteko gaitz hori murrizteko neurri eraginkorragoak hartzeko.

c) Facilitar la información necesaria para evaluar las medidas adoptadas y elaborar programas de actuación, contribuyendo a garantizar la adecuada supervisión y evaluación de la eficacia de las políticas de seguridad vial, y a adoptar medidas más eficaces para paliar esta lacra social.

d) Trafiko-istripuen biktimei buruzko oinarrizko adierazleak ematea, beste lurralde-eremu batzuekin konparatzeko aukera emango dutenak.

d) Proveer los indicadores básicos sobre víctimas de accidentes de tráfico que permitan la comparación con otros ámbitos territoriales.

3. artikulua.– Atxikipena eta horren ardura daukan organoaren eginkizunak.

Artículo 3.– Adscripción y funciones del órgano responsable.

1.– Erregistroa Segurtasun Sailean trafikoaren eta bide segurtasunaren arloan eskumena daukan Zuzendaritzari atxikitzen zaio eta horrek izango du erregistroaren ardura.

1.– El registro se adscribe a la Dirección competente en materia de tráfico y seguridad vial del Departamento de Seguridad, y será el órgano responsable del mismo.

2.– Erregistroaren ardura daukan organoa denez, eginkizun hauek izango ditu:

2.– Como órgano responsable del registro, le corresponderán las siguientes funciones:

a) Erregistroa antolatzea eta kudeatzea.

a) Organizar y gestionar el registro.

b) Erregistroko datuen konfidentzialtasuna, segurtasuna eta osotasuna bermatzeko neurriak hartzea.

b) Adoptar medidas que garanticen la confidencialidad, seguridad e integridad de los datos contenidos en el registro.

c) Nazioartean homologatuta dauden jarraibideen arabera, trafiko-istripuen biktimei buruzko informazioa lortzea, integratzea, prozesatzea, aztertzea, alderatzea eta ebaluatzea, baita datuen kalitatea kontrolatzea eta horiek 2.3 artikuluan ezarritako helburuetara egokitzen direla kontrolatzea ere.

c) Obtener, integrar, procesar, analizar, comparar y evaluar la información sobre víctimas de accidentes de tráfico, de acuerdo con pautas homologadas internacionalmente, así como controlar la calidad de los datos y su adecuación a los fines previstos en el artículo 2.3.

d) Aldiro argitalpenak eta txostenak egitea. Horietan informazio disoziatua bakarrik agertuko da eta, hala badagokio, agregatua.

d) Realizar informes y publicaciones periódicas que contendrán únicamente información disociada y, en su caso, agregada.

e) Barruko edo kanpoko eragileekin eta inplikatutako erakundeekin lankidetzan aritzeko eta koordinatzeko mekanismoak ematea, erregistroaren helburua betetzeko aukera emango duen informazioa trukatzeko.

e) Facilitar los mecanismos de coordinación y cooperación con los agentes internos o externos, e instituciones implicadas para el intercambio de información que permita cumplir con la finalidad del Registro.

4. artikulua.– Informazio-iturriak.

Artículo 4.– Fuentes de información.

1.– Informazio-iturriak hauek dira:

1.– Las fuentes de información son las siguientes:

a) Istripuen, haietan inplikatutako pertsonen, bidearen, ibilgailuen, inguruabarren eta eragin-faktoreen inguruko informazio zehatza, trafikoaren zaintzaz eta kontrolaz arduratzen diren agenteek, hau da, Ertzaintzak hiriarteko bideetan eta Udaltzainek hiri barrukoetan, jasotakoa.

a) Información detallada de los accidentes, las personas implicadas en los mismos, la vía, los vehículos, las circunstancias y los factores de influencia recogida por los agentes encargados de la vigilancia y control del tráfico, tanto de la Ertzaintza en vías interurbanas, como de las policías locales en vías urbanas.

b) Euskal Estatistika Erakundeak (Eustat) hildako pertsonen inguruan duen fitxategiak ematen duen informazioa. Horri esker, istripua izan eta hogeita hamar eguneko epean trafiko-istripuaren ondorioz hildako pertsonen kopurua zehatzago jakin daiteke.

b) Información aportada por el fichero de personas fallecidas del Instituto Vasco de Estadística (Eustat) que permita determinar con mayor exactitud la cifra de personas fallecidas por accidente de tráfico durante el periodo de treinta días posteriores al accidente.

c) Osasun-zentroak, istripua izan eta hurrengo hogeita hamar eguneko epean hil diren pertsonei buruzko datuak ezagutzeko, baita istripua izan duten pertsonen ospitaleko altei, lesioen larritasun mailei eta lesio motei buruzkoak ere.

c) Información procedente de los centros sanitarios, en relación a los datos sobre personas fallecidas en el plazo de treinta días siguientes al accidente, así como a los datos relativos a las altas hospitalarias, gravedad y tipo de lesiones sufridos por las personas accidentadas.

d) Errepideen titularrengandik datorren informazioa, 10.3 artikuluan aipatzen diren datuen ingurukoa.

d) Información procedente de los titulares de las carreteras en relación a los datos a que se refiere el artículo 10.3.

e) Interesekoak izan daitezkeen beste iturri batzuk.

e) Otras fuentes de información que puedan resultar de interés.

2.– Trafiko Istripuen Biktimen Euskal Erregistroan datu garrantzitsuak bakarrik agertuko dira, trafiko-istripuen kausak eta inguruabarrak eta haien ondorioak zehaztu ahal izateko behar den informazioa ematen dutenak.

2.– En el Registro de Víctimas de Accidentes de Tráfico de Euskadi figurarán únicamente aquellos datos que sean relevantes y que permitan disponer de la información necesaria para determinar las causas y circunstancias en que se han producido los accidentes de tráfico y sus consecuencias.

3.– Erregistroko idazpenetan inplikatuei buruz agertzen diren identifikazio-datuak edo inplikatuen osasunarekin lotutakoak erregistroaren helburua betetzeko behar-beharrezkoak direnak baino ez dira izango, aurreko paragrafoan ezartzen denaren arabera.

3.– Los asientos del Registro no contendrán más datos identificativos de los implicados o relacionados con su salud que los estrictamente necesarios para el cumplimiento de su finalidad, conforme se establece en el párrafo anterior.

4.– Aurreko apartatuan aurreikusitako datuen zehaztasuna, definizioa eta edukia, Segurtasun Saileko titularraren agindu baten bidez ezarriko dira, betiere 2. artikuluan zehaztutako helburua betetzeko beharrezkoak badira.

4.– La concreción, definición y contenido de los datos previstos en el apartado anterior se establecerá por Orden de la persona titular del Departamento de Seguridad, siempre que resulten necesarios para atender la finalidad definida en el artículo 2.

5. artikulua.– Eredua eta datuen euskarria.

Artículo 5.– Modelo y soporte de datos.

Erregistroa euskarri digital batean inplementatuko da eta haren diseinuak eta egiturak bermatuko dute datuak bitarteko elektronikoak erabiliz trukatu eta tratatu ahal izango direla.

El registro se implementará en soporte digital y su diseño y estructura garantizarán que el intercambio de datos y su tratamiento puedan realizarse por medios electrónicos.

6. artikulua.– Agintaritzaren agenteek biktimak eragin dituzten trafiko-istripuei buruzko inprimakia betetzea eta Trafiko Istripuen Biktimen Euskal Erregistrora bidaltzea.

Artículo 6.– Cumplimentación y remisión del formulario de accidentes de tráfico con víctimas al Registro de Víctimas de Accidentes de Tráfico de Euskadi por los agentes de la autoridad.

1.– Trafikoa zaintzeaz eta kontrolatzeaz arduratzen diren agintaritzaren agenteek, nork bere eskumenen eremuaren barruan, biktimak eragin dituzten trafiko-istripuei buruzko informazioa Trafiko Istripuen Biktimen Euskal Erregistrora bidali behar dute inprimaki baten bidez eta horretan Segurtasun Saileko titularraren agindu baten bidez onartzen diren datu, aldagai eta irizpideak agertu behar dira.

1.– Los agentes de la autoridad encargados de la vigilancia y el control del tráfico, en el ámbito de sus respectivas competencias, remitirán al Registro de Víctimas de Accidentes de Tráfico de Euskadi la información referente a los accidentes de tráfico con víctimas a través del formulario y con los datos, variables y criterios que se aprueben por Orden de la persona titular del Departamento de Seguridad.

Inprimaki horien edukia bat etorriko da, gutxienez, Estatuko araudiak Trafiko Istripuen Biktimen Erregistro Nazionalera informazioa bidaltzeari buruz ezartzen duenarekin.

El contenido de dichos formularios corresponderá, como mínimo, a lo que se contemple en la normativa estatal para la remisión de información al Registro Nacional de Víctimas de Accidentes de Tráfico.

2.– Informazioa emango da Euskadiko Autonomia Elkartearen Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legeak 10.2 artikuluan ezartzen duen betebeharra kontuan hartuta, edo momentu bakoitzean aipatutako estatistika arautzen duen legearen dagokion artikulua kontuan hartuta.

2.– La información se facilitará en virtud de la obligación que se impone en el artículo 10.2 de la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi o en el artículo correspondiente de la ley que en cada momento regule la referida Estadística.

3.– Inprimaki hori bidaliko da Estatuko araudiak Trafiko Istripuen Biktimen Erregistro Nazionalera informazioa bidaltzeari buruz ezarritako epeetan.

3.– La remisión de dicho formulario se realizará en los plazos estipulados en la normativa estatal sobre remisión de información al Registro Nacional de Víctimas de Accidentes de Tráfico.

4.– Datu horiek bide elektronikoak erabiliz igorri behar dira, Erregistroaren arduradunak ezartzen dituen protokolo informatikoen arabera, eta aplikagarria den araudia bete behar da, hau da, administrazio publikoen arteko datuen transmisioarekin eta informazio sistemen arteko elkarreragingarritasunarekin lotutakoa eta informazioaren segurtasunaren, zaintzaren eta normalizazioaren arloko gomendioekin eta irizpideekin lotutakoa.

4.– La remisión de dichos datos deberá efectuarse por medios electrónicos, conforme a los protocolos informáticos que se establezcan por el responsable del Registro, de acuerdo con la normativa aplicable en relación con la transmisión de datos entre administraciones públicas e interoperabilidad de los sistemas de información y criterios y recomendaciones en materia de seguridad, conservación y normalización de la información.

7. artikulua.– Gainerako informazio-iturriek biktimak eragin dituzten trafiko-istripuekin lotutako datuak betetzea eta Trafiko Istripuen Biktimen Euskal Erregistrora bidaltzea.

Artículo 7.– Cumplimentación y remisión de datos relacionados con accidentes de tráfico con víctimas al Registro de Víctimas de Accidentes de Tráfico de Euskadi por parte del resto de fuentes de información.

1.– Laugarren artikuluko 1. apartatuan aipatu diren gainerako informazio-iturriek biktimak eragin dituzten trafiko-istripuei buruzko datuak Trafiko Istripuen Biktimen Euskal Erregistrora bidaliko dituzte, eta, horretarako, Segurtasun Saileko titularraren agindu baten bidez onartzen diren irizpideak eta epeak bete beharko dituzte.

1.– Las restantes fuentes de información señaladas en el apartado 1 del artículo 4 remitirán, al Registro de Víctimas de Accidentes de Tráfico de Euskadi, la información referente a los datos relacionados con los accidentes de tráfico con víctimas, de acuerdo con los criterios y plazos que se aprueben por Orden de la persona titular del Departamento de Seguridad.

2.– Informazioa emango da Euskadiko Autonomia Elkartearen Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legeak 10.2 artikuluan ezartzen duen betebeharra kontuan hartuta, edo momentu bakoitzean aipatutako estatistika arautzen duen legearen dagokion artikulua kontuan hartuta.

2.– La información se facilitará en virtud de la obligación que se impone en el artículo 10.2 de la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi o en el artículo correspondiente de la ley que en cada momento regule la referida Estadística.

3.– Datu horiek bide elektronikoak erabiliz igorri behar dira, Erregistroaren arduradunak ezartzen dituen protokolo informatikoen arabera, eta aplikagarria den araudia bete behar da, hau da, administrazioa publikoen arteko datuen transmisioarekin eta informazio sistemen arteko elkarreragingarritasunarekin lotutakoa eta informazioaren segurtasunaren, zaintzaren eta normalizazioaren arloko gomendioekin eta irizpideekin lotutakoa.

3.– La remisión de dichos datos deberá efectuarse por medios electrónicos, conforme a los protocolos informáticos que se establezcan por el responsable del Registro, de acuerdo con la normativa aplicable en relación con la transmisión de datos entre administraciones públicas e interoperabilidad de los sistemas de información y criterios y recomendaciones en materia de seguridad, conservación y normalización de la información.

8. artikulua.– Informazioa Trafiko Istripuen Biktimen Erregistro Nazionalera igortzea.

Artículo 8.– Remisión de la información al Registro Nacional de Víctimas de Accidentes de Tráfico.

1.– Erregistroaren ardura daukan organoak igorriko du Euskal Autonomia Erkidegoan biktimak eragin dituzten trafiko-istripuei buruzko informazioa Trafiko Istripuen Biktimen Erregistro Nazionalera, Erregistro horren araudi erregulatzailean jasota dauden edukiekin eta epeen barruan.

1.– El órgano responsable del Registro remitirá al Registro Nacional de Víctimas de Accidentes de Tráfico la información de los accidentes de tráfico con víctimas ocurridos en la Comunidad Autónoma de Euskadi en los plazos y con los contenidos previstos en la normativa reguladora de este.

2.– Erregistroaren ardura daukan organoa ahaleginduko da informazioa eraginkortasun handiagoz biltzeko eta transmititzeko lankidetza eta kooperazio mekanismoak ezartzen, baita Trafiko Istripuen Biktimen Erregistroen arteko konexioa egiten ere.

2.– El órgano responsable del Registro procurará el establecimiento de mecanismos de colaboración y cooperación necesarios para lograr una mayor eficacia en la recogida y transmisión de la información, así como la conexión de los Registros de Víctimas de Accidentes de Tráfico.

9. artikulua.– Trafiko istripuen biktimei buruzko estatistika.

Artículo 9.– Estadística de víctimas de accidentes de tráfico.

1.– Trafiko Istripuen Biktimen Euskal Erregistroan jasota dagoen informazioa erabiliko da Euskadiko Plan Estatistikoan aurreikusita dagoen trafiko-istripuen biktimei buruzko estatistika egiteko.

1.– Con la información recibida en el Registro de Víctimas de Accidentes de Tráfico de Euskadi se elaborará la estadística de víctimas de accidentes de tráfico prevista en el Plan Estadístico de Euskadi.

2.– Estatistika horren emaitzari esker, hartutako neurriak ebaluatu eta jarduera-programak landu ahal izango dira.

2.– El resultado de esta estadística permitirá evaluar las medidas adoptadas y elaborar programas de actuación.

10. artikulua.– Errepideen titularrei informazioa bidaltzea.

Artículo 10.– Remisión de información a los titulares de carreteras.

1.– Erregistroaren ardura daukan organoak, bide elektronikoak erabiliz, Lurralde Historikoetan errepideen arloko eskumena daukaten organoei helaraziko die biktimak eragin dituzten trafiko-istripuei buruzko informazioa, beren titulartasunekoak diren bideetan gertatutako trafiko-istripuei buruzkoa, hain zuzen, baina datu pertsonalik gabe, istripu ugariko bide-zatiak eta segurtasuna hobetzeko aukera handiak dituzten bide-zatiak identifika ditzaten, eta errepideen arloko eskumenaren ondorioz esleituta dituzten eginkizun batzuk burutu ahal izateko informazio hori behar badute, eginkizun horiek gauzatu ditzaten.

1.– El órgano responsable del Registro remitirá, por medios electrónicos, a los órganos competentes en materia de carreteras de los Territorios Históricos información de los accidentes de tráfico con víctimas ocurridos en las vías de su titularidad, que no incluirá datos de carácter personal, para la identificación de los tramos de concentración de accidentes y de los tramos de alto potencial de mejora de la seguridad, así como para el ejercicio de las funciones para las que precise dicha información y que tiene encomendadas en el ámbito de las competencias en carreteras.

2.– Era berean, bidearen gainerako titularrei ere helaraziko die biktimak eragin dituzten trafiko-istripuei buruzko informazio hori, beren titulartasuneko bideei dagokienean.

2.– Asimismo, remitirá esta información, a los demás titulares de la vía respecto de los accidentes de tráfico con víctimas sucedidos en las vías de su titularidad.

3.– Istripua gertatu den lekuari buruzko informazioaren kalitatea hobetzeko helburuarekin, bidearen titularrek leku horretako azpiegiturari buruzko datuak osatu beharko dituzte. Horretarako, agintaritzaren agenteek bete ez dituzten datuak beteko dituzte eta, hala badagokio, datu okerrak zuzenduko dituzte.

3.– Con objeto de mejorar la calidad de la información sobre el lugar del accidente, los titulares de la vía completarán los datos relativos a la infraestructura de dicho lugar, introduciendo aquellos que no hubieran sido cumplimentados por los agentes de la autoridad y corrigiendo, en su caso, aquellos que resultaran incorrectos.

Aldaketa eta zuzenketa horiek, bidearen titularrek egoki deritzoten edozein txosten gehigarrirekin batera, Erregistroaren ardura daukan organora helaraziko dira eta gehienez ere hilabeteko epean istripu bakoitzari buruzko fitxategi elektronikoa jasotzen den mementotik hasita.

Estas modificaciones y correcciones, junto con cualquier informe adicional que los titulares de la vía estimaran oportuno elaborar, serán remitidas al órgano responsable del Registro y en el plazo máximo de un mes a contar desde el momento en que se reciba el fichero electrónico de cada accidente.

11. artikulua.– Konfidentzialtasuna eta segurtasun-neurriak.

Artículo 11.– Confidencialidad y medidas de seguridad.

1.– Erregistroaren ardura daukan organoak segurtasunaren arloko araudiarekin bat datozen eta ezinbestekoak diren neurri tekniko eta antolakuntzako neurri guztiak betetzen direla zainduko du. Halaber, datuen babesari buruzko legeria betetzen dela bermatzeko hartu beharreko neurriak hartuko ditu.

1.– El órgano responsable del Registro velará por el cumplimiento de todas las medidas de índole técnica y organizativa necesarias y acordes a la normativa de seguridad. Así mismo adoptará las medidas necesarias para garantizar el cumplimiento de la legislación sobre protección de datos.

2.– Erregistroaren informazio-sistemak bete beharko ditu Segurtasun Eskema Nazionalaren segurtasun-neurriak eta Euskal Autonomia Erkidegoan Administrazio Elektronikoaren arloan indarrean dagoen segurtasun-estrategiarenak.

2.– El sistema de información del Registro cumplirá las medidas de seguridad correspondientes al Esquema Nacional de Seguridad y a la estrategia de seguridad en el ámbito de la Administración Electrónica vigente en la Comunidad Autónoma.

XEDAPEN GEHIGARRIA.– Erregistroa abian jartzea.
DISPOSICIÓN ADICIONAL.– Puesta en funcionamiento del Registro.

Erregistroak guztiz operatibo egon behar du gehienez ere hiru hilabeteko epean, dekretu honen 6.1 eta 7.1 artikuluetan aipatzen den agindua indarrean jartzen den egunetik hasita.

El Registro deberá estar plenamente operativo en el plazo máximo de 3 meses a contar desde la entrada en vigor de la Orden a la que se refieren los artículos 6.1 y 7.1 del presente Decreto.

AZKEN XEDAPENA.– Indarrean jartzea.
DISPOSICIÓN FINAL.– Entrada en vigor.

Dekretu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunean jarriko da indarrean.

El presente Decreto entrará en vigor el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteizen, 2018ko urriaren 23an.

Lehendakaria,

IÑIGO URKULLU RENTERIA.

Segurtasuneko sailburua,

ESTEFANÍA BELTRÁN DE HEREDIA ARRONIZ.


Azterketa dokumentala

Dado en Vitoria-Gasteiz, a 23 de octubre de 2018.

El Lehendakari,

IÑIGO URKULLU RENTERIA.

La Consejera de Seguridad,

ESTEFANÍA BELTRÁN DE HEREDIA ARRONIZ.


Análisis documental

Euskadi, bien común