Consulta

Consulta simple

Servicios


Último boletín RSS

Boletin Oficial del País Vasco

201. zk., 2018ko urriaren 18a, osteguna

N.º 201, jueves 18 de octubre de 2018


Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da


El contenido de los otros formatos que aquí se muestran, se ha obtenido mediante una transformación del documento electrónico PDF oficial y auténtico

BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
5101
5101

EBAZPENA, 2018ko irailaren 26koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Leioako Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren aldaketari buruzko ingurumen-txosten estrategiko bat, ikastetxeetarako eta 24c Sakoneta Hutsik eremurako dena.

RESOLUCIÓN de 26 de septiembre de 2018, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula informe ambiental estratégico de la modificación del Plan General de Ordenación Urbana de Leioa, relativa a los centros escolares y el área 24c Sakoneta Vacante.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2018ko martxoaren 23an, Leioako Udalak ikastetxeetarako eta 24c Sakoneta Hutsik eremuko Hiri Antolamendurako Plan Orokorraren aldaketaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura hasteko eskaera bete zuen. Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu ziren, hala nola planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluan ezarritako edukia zutela. Gainera, ingurumen-dokumentu estrategikoan, dokumentu hori egin duten pertsonak aipatzen dira, sinatuta dago eta amaiera-data dauka.

Con fecha 23 de marzo de 2018, el Ayuntamiento de Leioa completó la solicitud de inicio de la evaluación ambiental estratégica simplificada relativa a la modificación del Plan General de Ordenación Urbana de Leioa relativa a los centros escolares y el área 24c Sakoneta Vacante. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico con el contenido exigido en el artículo 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. Además, el documento ambiental estratégico identifica a las personas que lo han elaborado, está firmado y consta la fecha de conclusión.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritakoa aplikatuz, 2018ko ekainaren 13an kontsulta-izapidea egiten hasi zitzaien Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzaren eraginpeko administrazio publikoei eta interesdunei, egoki ikusten zituzten oharrak egin zitzaten, oinarritzat har bailitezke ingurumen-organo horrek bere ingurumen-txosten estrategikoa formulatzeko eta, beharrezkotzat joko balitz, ingurumen-inpaktu estrategiko arruntaren ebaluazioa egiteko. Iritzi horiek aintzat hartuko dira zehazteko nolako zabalera, xehetasun maila eta zehaztasuna izan behar duen ingurumen-azterlan estrategikoak. Zehazki, kontsulta egin zitzaien Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritzari eta Osasun Publikoaren eta Adikzioen Bizkaiko Zuzendariordetzari (biak Eusko Jaurlaritzakoak dira), Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzari, Kultura Zuzendaritza Nagusiari, Azpiegiturak eta Lurralde Garapena sustatzeko Zuzendaritza Nagusiari (hiru horiek Bizkaiko Foru Aldundikoak dira) eta Bizkaiko Ekologistak Martxan elkarteari.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, con fecha 13 de junio de 2018, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, solicitando enviasen observaciones que consideraran oportunas y que pudieran servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental, del correspondiente informe ambiental estratégico y, en el caso que se considerase necesaria una evaluación de impacto ambiental estratégica ordinaria, opinión en orden a determinar la amplitud, nivel de detalle y grado de especificación que debería tener el estudio ambiental estratégico correspondiente. En concreto, se consultó a la Dirección de Patrimonio Cultural y a la Subdirección de Salud Pública y Adicciones de Bizkaia, (ambas del Gobierno Vasco), a la Dirección General de Medio Ambiente, a la Dirección General de Cultura y a la Dirección General de Infraestructuras y Desarrollo Territorial (todas de la Diputación Foral de Bizkaia), y a la asociación Ekologistak Martxan Bizkaia.

Era berean, Leioako Udalari izapidea hasiko zela jakinarazi zitzaion.

Del mismo modo, se informó al Ayuntamiento de Leioa del inicio del trámite.

Halaber, espedientean jasota dagoen dokumentazioa eskuragarri egon zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdunek egoki ikusten zituzten ingurumen arloko oharrak egiteko aukera izan zezaten.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Behin ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritako epea amaituta, Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritzaren, Kultura Zuzendaritza Nagusiaren eta Azpiegiturak eta Lurralde garapena sustatzeko Zuzendaritza Nagusiaren (azken bi horiek Bizkaiko Foru Aldundiaren Kultura Zuzendaritzakoak dira) txostenak jaso dira, eta espedientean bertan islatu da haien emaitza.

Finalizado el plazo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se han recibido informes de la Dirección de Patrimonio Cultural del Gobierno Vasco, de la Dirección General de Cultura y de la Dirección General de Infraestructuras y Desarrollo Territorial (ambas de la Diputación Foral de Bizkaia), con el resultado que obra en el expediente.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, lege horren xedea da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen plan, programa edo proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; era horretan, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela ingurumen-efektuen analisia, betiere, aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente, teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan jasotako kasuen artean dago Leioako ikastetxeei eta 24c Sakoneta Hutsik hirigintza-eremuari dagokion Leioako Hiri Antolamenduko Plan Orokorra aldatzea; izan ere, artikulu horretan ezartzen da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasatu behar diren plan eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo plan edo programen gaineko ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin beharra, haiek ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako. Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean arautzen da, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

La modificación del Plan General de Ordenación Urbana de Leioa relativa a los centros escolares y el área 24c Sakoneta Vacante se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente. El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Aztertuta geratu dira Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak eta dokumentazio teknikoa, eta kontuan hartu da ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdiekin bat datorrela. Horrenbestez, txosten horiek aintzat hartuta, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak –ingurumen arloko organo eskuduna den aldetik otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta Ingurumen eta Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera– judizio-elementu nahikoa dauka, eta, beraz, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du, zeinak Planaren proposamenean ingurumen arloko alderdiak sartzearen alde egiten baitu eta Plana aplikatzearen ondorio adierazgarrien aipamena jasotzen baitu, baita sartu behar diren azken oharrak ere, soilik ingurumen arlokoak.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y teniendo en cuenta que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, se constata que, a la vista de los citados informes, el órgano ambiental, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, cuenta con los elementos de juicio suficientes para elaborar el informe ambiental estratégico y procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Hauek guztiak aztertu dira: 3/1998 Lege Orokorra, otsailaren 27koa, Euskal Herriko Ingurugiroa Babestekoa; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoari buruzkoa, eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección de Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación:

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Leioako Hiri Antolamenduko Plan Orokorra ikastetxeetan eta 24c Sakoneta Hutsik eremuan aldatzeari buruzko ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea (aurreratzean HAPOaren aldaketa), Leioako Udalak sustatua, jarraian adierazten diren zehaztapenekin:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico para la modificación del Plan General de Ordenación Urbana de Leioa relativa a los centros escolares y el área 24c Sakoneta Vacante (en adelante, Modificación PGOU) promovido por el Ayuntamiento de Leioa, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

HAPOaren aldaketak udalerriko 6 eremuri eragiten die (Artatza, Irlandesas ikastetxea, ikastetxe ingelesa, Leioandi, Barandiaran goikoa, Sakoneta), eta xede hauek ditu: udalerrian dauden ikastetxetako batzuk handitu eta hobetzea eta Sakonetako hirigintza-eremua berrantolatu eta berritzea, neurri batean bi ikastetxeri lotuta dagoena.

La Modificación del PGOU se refiere a 6 ámbitos del municipio (Artatza, colegio Irlandesas, colegio Inglés, Leioandi, Barandiaran goikoa, Sakoneta) y tiene como objetivos principales la mejora y ampliación de algunos centros de enseñanza situados en el municipio, y la reordenación y renovación urbana del área urbana Sakoneta, vinculada en cierta medida a dos centros docentes.

Hauek dira eremu bakoitzerako aurreikusitako jarduerak:

Las principales actuaciones previstas para cada ámbito son:

1. eremua: Artatza (1.071,09 m2): egun hiri-lurzoru publikoa da, zehazki, geldikin-zoru motakoa. Lurzoru horren kalifikazioa komunitate-ekipamendu pribatura aldatzea planteatzen da, eta «32b eremua - Ikastetxe pribatuak» eremuan gehitzea.

Ámbito 1: Artatza (1.071,09 m2): en la actualidad se corresponde con un suelo urbano público de carácter residual. Se propone modificar la calificación del suelo a equipamiento comunitario privado, incluyéndola dentro del «Área 32b – Centros Escolares Privados».

2. eremua: Irlandesas ikastetxea (4.343,67 m2): eremu horretan indarrean dagoen planaren zenbat hirigintzako aspektu eguneratu eta zuzendu nahi dira. Egun badago araubide erkideko lurzoru urbanizaezin gisa klasifikatuta dagoen tarte bat. Tarte horren zati handi bat bideek hartzen dute (oinezkoentzako bideek eta bidegorriak), eta sistema orokorraren parte izango da orain. Era berean, sistema orokorraren barnean egongo da tranbiaren bide-trazaduraren proiektua onestearen ondorioz sortutako tranbia-plataformaren azalera. Azkenik, aldaketa honekin aurreikusita geratzen da RVM Irlandesas ikastetxerako sarrera-puntua tokiz aldatzea, ondoan dauden etxebizitzetarako eta ikastetxerako sarbide esklusiboaren amaieran kokatzeko. Horrela, RVM Irlandesas ikastetxerako sartu-irtenek biribilgunean eragiten dituzten auto-ilarak murriztea da helburua, baita errepideko zirkulazioa etorkizuneko tranbiarekin gurutzatzea ekiditea ere.

Ámbito 2: Colegio Irlandesas (4.343,67 m2): en este ámbito se trata de actualizar y corregir una serie de aspectos urbanísticos del planeamiento vigente. Existe una franja de suelo actualmente clasificado como suelo no urbanizable de régimen común que se encuentra en gran parte ocupado por la vialidad existente (viales y bidegorri) y que pasará a ser Sistema General. También corresponde identificar como Sistema General la superficie de la plataforma tranviaria derivada de la aprobación del proyecto de trazado del tranvía. Finalmente, en esta modificación se deja prevista la posibilidad de trasladar el punto de acceso al centro escolar de las RVM Irlandesas para localizarlo como final del vial de acceso exclusivo a las viviendas contiguas y al colegio con el objetivo de descongestionar la rotonda del tráfico derivado de las entradas y salidas a RVM Irlandesas y de evitar un cruce de tráfico rodado con el futuro tranvía.

3. eremua: Ikastetxe ingelesa (909,59 m2): egun erabilera libreko lurzoru kalifikazioa duen lurzorua birkalifikatzea da asmoa, eta St. George ikastetxeko instalazioetan atxikiz «32b eremua - Ikastetxe pribatuak» eremuaren barruan integratzea. Espazio libreen toki-sistemari dagokion azalera hori Leioandiko 38. sektorean errekuperatuko da, ikastetxearen ondoan dagoen sektorean, hain zuzen.

Ámbito 3: Colegio Inglés (909,59 m2): se trata de recalificar este suelo actualmente calificado como espacio libre de uso e integrarlo en el «Área 32b – Centros Escolares Privados» dentro de las instalaciones del Colegio St. George. Esta superficie de sistema local de espacio libre se recupera en el en el Sector 38 Leioandi, sector colindante al centro escolar.

4. eremua: Leioandi (7.941,42 m2): eremu horretarako onartutako plan partzialak irakaskuntzarako kirol-ekipamendurako eta kirol-ekipamendurako bi lurzati aurreikusten ditu. Espazio libreetako sistema orokorreko kalifikaziora aldatzea proposatzen da, zentro zibikoa eta Errekalde Parkea lotuz.

Ámbito 4: Leioandi (7.941,42 m2): el Plan Parcial aprobado para este ámbito contempla dos parcelas para sistema local de equipamiento docente deportivo y deportivo. Se propone modificar su calificación a sistema general de espacios libres, uniendo así el centro cívico con el Parque de Errekalde.

5. eremua: Barandiaran goikoa (3.528,44 m2): eremu horretan Barandiaran goikoa BHIko instalazioak 20 Eremua - UPV/EHU eremutik banatzea proposatzen da, eta 8.1.41.a artikulu berriak erregulatzen duen eremuan (32A eremua - Ikastetxe publikoak) txertatzea instalazio horiek. Horrez gain, eremu horri egun bide sistema orokorrean (UPV-EHU saihesbidea) sartuta dauden eta tokiko bide-sistema gisa sailkatutako bi azalera gehituko zaizkio, 2.820,87 m2-ko azalera bat eta 707,57 m2-ko beste bat, zehazki.

Ámbito 5: Barandiaran goikoa (3.528,44 m2): en este ámbito se propone separar las instalaciones del IES Barandiaran goikoa del Área 20.– UPV/EHU e incluirlas dentro de la regulada por el nuevo artículo 8.1.41.a.– Área 32A.– Centros Escolares Públicos. También se incorporan al ámbito una superficie de 2.820,87 m² actualmente incluidos dentro del Sistema General Viario (variante UPV-EHU) y otra superficie de 707,57 m² actualmente calificados como sistema local viario.

6. eremua: Sakoneta (53.601,61 m2): hiri-lurzoru finkatuko eremu horretan, hirigintza-berrikuntza eta -berrantolaketarako operazio bat proposatzen da:

Ámbito 6. Sakoneta (53.601,61 m2): en este ámbito de suelo urbano consolidado, se propone una operación de renovación y reordenación urbana:

Alde batetik, San Jose auzoa dago: eremu horren kudeaketa autonomo eta pribatua proposatzen da jarduketa isolatu bidez. 24D eremua - San Jose izena izango du.

Por un lado, el barrio de San José: se propone su gestión de forma autónoma, y privada, mediante la forma de Actuación Aislada. Se denominará Área 24D – San José.

4.672,83 m2-ko azalera duen hiri-lurzoru finkoko eremu bat da. Lurzati horretan aurreko mendeko 50.eko hamarkadaren amaierako etxebizitza multzo bat dago (4 eraikin), kalitate baxua dutenak arkitekturari, funtzionaltasunari eta eraikuntzari dagokienez. BS+5 eta BS+6 motako bi eraikinekin ordeztea proposatzen da. Eraikin horiek sotoko solairutik egongo lirateke komunikatuta, San Jose auzoko hegoaldean dagoen etxe-uhartearen lerrokaduren araberakoak lirateke eta guztira 132 etxebizitza izango lituzkete. Espazio libre eta berdeguneen sistema orokorraren azalera etxebizitza-eraikigarritasunaren handitzeari lotutako Leioandiko eremuan dago.

Se trata de un área de suelo urbano consolidado con una superficie de 4.672,83 m². Sobre esta parcela a día de hoy existen 4 edificios que albergan un grupo de viviendas de finales de los años 50 del siglo pasado, de baja calidad arquitectónica, funcional y constructiva. Se propone la sustitución por dos edificios de PB+5 y PB+6, unidos por la planta de sótano, siguiendo las alineaciones de la manzana situada al sur del barrio San José; y que albergarían un total de 132. La superficie de Sistema General de espacios libres y zonas verdes vinculada al incremento de edificabilidad de uso residencial se localiza dentro del ámbito de Leioandi.

Bestalde, gainerako lurzoruak: eremu horien kudeaketa autonomo eta pribatua proposatzen da jarduketa integratu bidez. 24A eremua Sakoneta Hutsik izena mantenduko du. Eremu horretarako, antolamendu hau proposatzen da:

Por otro lado, el resto de suelos: se propone su gestión de forma conjunta, mediante la forma de Actuación Integrada. Seguirá manteniendo la denominación de Área 24A Sakoneta Vacante. Para este ámbito se propone la siguiente ordenación:

– Espazio libre eta berdeguneen tokiko sistema gisa konfiguratutako parke-plaza berria, 9.000 m² baino apur bat gehiago izango dituena.

– Un nuevo parque-plaza de algo más de 9.000 m² configurado como un sistema local de espacios libres y zonas verdes.

– Funtzio anitzeko udal-ekipamendu berria.

– Un nuevo equipamiento municipal multifuncional.

– 2.700 m² bat handitzea Ikastola Altzaga LHHI ikastetxe publikoko patioen azalera.

– La ampliación en unos 2.700 m² de la superficie de patios del centro escolar público CEIP Ikastola Altzaga.

– Anbulatorioaren plazan hasi eta Ikea Barri plazaren inguruko eraikinak Independentzia kalekoekin lotuko dituen oinezkoentzako kale bat egitea.

– La creación de una calle peatonal que parta de la plaza del ambulatorio y una las edificaciones existentes en el entorno de la plaza Ikea Barri con las de Independentzia kalea.

– Ibilgailuentzako kale berri bat egitea, Aldapabarrena eta Sabino Arana kaleak lotuko dituena eta Independentzia kalearekiko paraleloan joango dena, hiriguneko zeharkako konexioa hobetzeko (Aldapabarrena-Libano). Kale berri hori zentzu bakarrekoa izango da printzipioz eta bateriako aparkamenduak izango ditu alde bietan. Horrez gain, aparkaleku-poltsa berri bat egingo da, 125 bat plaza berrirekin.

– La creación de una nueva calle rodada que, de forma paralela a Indepentzia kalea, conecte Aldapabarrena kalea con Sabino Arana etorbidea, para mejorar así la conexión transversal del centro urbano (Aldapabarrena-Líbano). Esta nueva calle, en principio de sentido único, irá dotada de aparcamientos en batería a ambos lados y se creará también una nueva bolsa de aparcamiento hasta alcanzar unas 125 nuevas plazas.

– Irakaskuntzarako ekipamendu-lurzati pribatu berri bat egitea Karitateko Mesedeetakoak ikastetxearen ondoan, beste eremu batzuetan bezalaxe, eskola-instalazioak handitzeko.

– La creación de una nueva parcela de equipamiento docente privado junto al colegio de las RRMM Mercedarias para, al igual que lo realizado en otros ámbitos, permitir la ampliación de sus instalaciones escolares.

– Bizitegi-erabilerarako lau eraikin berri egitea (398 etxebizitza):

– La construcción de cuatro nuevos edificios de uso residencial (398 viviendas):

• P1 eraikina: 161 babes-etxebizitza inguru izango lituzke zazpi solairutan.

• Edificio P1: albergaría aproximadamente 161 viviendas de protección en siete alturas.

• P2 eta P3 eraikinak: Ikea Barri plaza eta Independentzia kalea lotuko dituen oinezkoentzako kalea osatuko dute. Gutxi gorabehera 100 eta 125 etxebizitza izango lituzkete hurrenez hurren zazpi solairutan. Aldapabarrena kalearen eta P2 eraikinaren artean tokiko espazio libre eta berdegune sistemako eremu berri bat sortuko da, 3.629,44 m2 izango dituena.

• Edificios P2 y P3: ambos conforman la nueva calle peatonal que conectará la plaza de Ikea Barri con Indedentzia kalea. Albergarían aproximadamente 100 y 125 viviendas respectivamente, en siete alturas. Entre Aldapabarrena kalea y el edificio P2 se crea una nueva zona de sistema local de espacios libres y zonas verdes de 3.629,44 m2.

• P4 eraikina: Indarrean dagoen planean bezalaxe, eraikin hori egon badagoen eraikin baten erremate gisa planteatzen da, eta Sakoneta kalerantz irekita dagoen U itxurako etxe-uhartea osatuko du. Gutxi gorabehera, lau solairu altuko 12 etxebizitza izango lituzke, eta beheko solairuan lokal komertzialak egongo lirateke. Are gehiago, lokal komertzialak izango dituen eraikin bakarra izango da.

• Edificio P4: Al igual que en el planeamiento vigente, este edificio se plantea como remate del edificio existente terminando de conformar la manzana en forma de U, abierta hacia Sakoneta kalea. Albergaría aproximadamente 12 viviendas en las cuatro plantas altas, estando la planta baja dedicada a locales comerciales, siendo el único edificio que presente locales comerciales.

Eremuen ezaugarri nagusiak. Ingurumen-inpaktu esanguratsu posibleak

Principales características de los ámbitos. Posibles impactos ambientales significativos

Eremu horiek guztiak Leioako udalerriko hainbat auzotan zehar daude sakabanatuta. Kasu guztietan, eremu horiek neurri handi batean edo beren osotasunean daude oso eremu urbanizatu eta eraldatuetan, eta ez daukate ingurumena babesteko araubideren baten mende dagoen espaziorik, Natura 2000 Sarea, esaterako, edo natura-balioagatik esanguratsua den elementurik; ez eta ondare historikoaren katalogoan bildutako kultura-elementu nabarmenik ere.

Los ámbitos se distribuyen por diferentes barrios del municipio de Leioa. En todos los casos; en gran medida o en su totalidad se hallan inmersos en zonas muy urbanas y transformadas, y carecen de espacios con algún régimen de protección ambiental, como Red Natura 2000, o con elementos relevantes por sus valores naturales; tampoco se ha detectado la presencia de elementos culturales relevantes, recogidos en los catálogos de Patrimonio Histórico y/o Cultural.

4. eremua (Leioandi) urbanizatuta ez dagoen arren, oso eraldatuta dago. Ondoan dagoen errepideko obretatik sortutako ezponda bat dauka eta baita obra horretatik eta beste batzuetatik datozen betegarriak ere. Era berean, eremu horren erdialdetik igarotzen da errepidetik datozen jariatze-urak biltzeko zorroten mailakatua.

El ámbito 4 (Leioandi), si bien no está urbanizado, se encuentra altamente transformado. Conforma un talud resultante de las obras de la carretera adyacente y de los rellenos de tierras procedentes de esta obra, y de otras próximas. Asimismo, una bajante escalonada que recoge las aguas de escorrentía procedentes de la carretera transcurre por mitad de este ámbito.

HAPOaren aldaketaren xede diren eremuetatik ez da ur-ibilgurik pasatzen. Ez dago uholde-arrisku handia duen eremurik, ez eta kutsadurarekiko kalteberatasun handia edo oso handia duen akuiferorik ere.

No transcurre ningún curso de agua por los ámbitos objeto de la Modificación PGOU. Ninguno de los ámbitos presenta riesgo de inundabilidad, ni tampoco presentan vulnerabilidad alta o muy alta a la contaminación de los acuíferos.

Orokorrean hiri-eremuei eta bide ertzei lotutako landaredia erruderal nitrofiloa da nagusi, eta espezie aloktono inbaditzaileak daude eremu batzuetan.

En general predomina la vegetación ruderal nitrófila asociada a zonas urbanas y zonas marginales aledañas fundamentalmente a carreteras y en algunos ámbitos con presencia de especies alóctonas invasoras.

Ez dago interes geologikoko zonalderik eremu horietan.

No se identifican en dichos ámbitos áreas de interés geológico.

Ikerketaren xede izan diren eremuetan ez dago lurzorua bereziki kutsatzen duten jarduerak jasan dituen lurzorurik.

En los ámbitos de estudio no aparece ningún suelo que soporte o haya soportado actividades potencialmente contaminantes del suelo.

Ebaluazioan aurkeztutako dokumentazioari jarraikiz, analizatutako 6 eremuetan gainditzen dira kalitate akustikoaren helburuak (KAH) egungo egoeran eta proiektatutako jarduketen ondorengo egoeretan.

De acuerdo con la documentación presentada para la evaluación, en los 6 ámbitos analizados se superan los objetivos de calidad acústica (OCAs) aplicables en la situación actual y tras las actuaciones proyectadas, las OCAs seguirán superándose en todos los ámbitos.

3. eremua (ikastetxe ingelesa) BI-637 errepidearen zortasun akustikoko eremuan dago oso-osorik, baita 6. eremuaren zati bat ere (Sakoneta). 5. eremua (J.M Barandiaran goikoa BHI) BI-2731 errepidearen zortasun akustikoko eremuan dago.

La totalidad del ámbito 3 (colegio inglés) se sitúa en la zona de servidumbre acústica (ZSA) de la BI-637, al igual que parte del ámbito 6 (Sakoneta); el ámbito 5 (IES J.M. Barandiaran goikoa) se encuentra dentro de la zona de servidumbre acústica de la carretera BI-2731.

Proiektatutako jarduketen eta planaren eraginak jasango dituzten eremuen ezaugarriak ikusita, a priori kontsideratzen da inpakturik esanguratsuenak proposatutako erabileren eta jarduketa-esparruen arteko bateragarritasunarekin egongo direla loturik, bereziki honako hauek: obren egikaritzetik datozenak, besteak beste, hondakinak sortzea edo igorpen atmosferikoak eta emisio akustikoak egitea, landaredia desagerraraztea, espezie aloktono inbaditzaileak zabaltzeko arriskua, hiritarrei eragindako eragozpenak, etab.

Vistas las características de las actuaciones proyectadas y de los ámbitos de afección del Plan, a priori, se estima que los impactos más significativos serán los relacionados con la compatibilidad acústica de los usos propuestos en los ámbitos de actuación, los derivados de la ejecución de las obras tales como la generación de residuos, las emisiones atmosféricas y acústicas, etc., eliminación de vegetación, el riesgo de dispersión de especies alóctonas invasoras, molestias a la población, etc.

Neurri babesle, zuzentzaile eta konpentsatzaileak: ingurumen-txosten estrategikoak HAPOaren aldaketa garatu aurretik hartzeko zenbait neurri babesle biltzen ditu, baita eraikuntza- eta ustiapen-faserako batzuk (lurzorua eta urak babestera, partikulen isuriak murriztera, hondakinak kudeatzera, zaratek eta isuri atmosferikoek eragindako eragozpenak murriztera, etab. zuzendutako neurriak) eta KAHk ez betetzeagatiko jarduketekin erlazionatutako beste batzuk ere.

Medidas protectoras, correctoras y compensatorias: el documento ambiental estratégico incluye una serie de medidas preventivas y correctoras de aplicación a la fase previa de desarrollo de la Modificación PGOU y para la fase de construcción y explotación (medidas destinadas a la protección del suelo y de las aguas, a minorar la emisión de partículas, a la gestión de residuos, medidas para reducir las posibles afecciones por ruidos y emisiones atmosféricas, etc.) y algunas referentes a actuaciones relacionas con el incumplimiento de las OCAs.

B) Proposatutako planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira, Planak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez zehazteko.

B) Una vez analizadas las características del plan propuesto y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si el Plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak. Honako alderdi hauek hartu dira kontuan:

1.– Características del Plan. Se consideran en particular los siguientes aspectos:

a) Planak zer neurritan ezartzen duen proiektuetarako esparrua. HAPOak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapenari, ezaugarriei, neurriei eta funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategorietako baten batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el Plan establece un marco para proyectos. La Modificación PGOU no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Zenbaterainoko eragina duen Planak beste plan edo programa batzuetan. HAPOaren aldaketa bat dator eremuari eragiten dioten plan eta programekin. Ez da antzeman bateraezintasunik hierarkikoki goragoko planeamenduarekin. EAEko Lurralde Antolamenduaren Gidalerroekin (LAG), Bilbo Metropolitarraren Alde Funtzionaleko Lurraldeko Plan Partzialarekin (LPP), zenbait Lurralde Plan Sektorialekin (LPS) eta hainbat organismok eta erakundek garatutako planekin eta estrategiekin egon litezkeen bateraezintasunak aztertu dira, eta, horrez gain, kontuan hartu dira HAPOaren aldaketa garatu ahal izateko instrumentu horiek jasotzen dituzten zehaztapenak.

b) La medida en la que el Plan influye en otros planes y programas. La Modificación PGOU es acorde con los planes y programas que afectan al ámbito. No se han detectado incompatibilidades con el planeamiento jerárquicamente superior considerado. Se han analizado posibles incompatibilidades con las Directrices de Ordenación del Territorio (DOT) de la CAPV, Plan Territorial Parcial (PTP) del Área Funcional de Bilbao Metropolitano, varios Planes Territoriales Sectoriales (PTS), planes y estrategias desarrolladas por diferentes organismos e instituciones, y se han tenido en cuenta las determinaciones recogidas en dichos instrumentos para para poder desarrollar la Modificación del PGOU.

c) Planaren egokitasuna ingurumenari loturiko kontsiderazioak integratzeko, bereziki garapen jasangarria sustatzeko. Hain zuzen, HAPOaren aldaketa-proposamenetako bat da udalerriko berdeguneak zabaldu eta elkarrekin konektatzea, etxebizitza eta erabilera berrietarako erabiltzea urbanizatutako lurzoruak eta eraikin ez oso eskuragarriak dituzten eremuak berritzea eta berrantolatzea, besteak beste, eraikuntzan akatsak, isolamendu terminoan arazoak, etab., baldin badituzte.

c) La pertinencia del Plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular de promover el desarrollo sostenible: una de las propuestas de la Modificación PGOU es la de calificar un ámbito para la ampliación y conexión de las zonas verdes del municipio, el aprovechamiento de suelos ya urbanizados para la implantación de viviendas y nuevos usos y la renovación y reordenación urbana en ámbitos con edificios poco accesibles, con deficiencias constructivas, problemas de aislamiento térmico....

d) Planarekin erlazionatutako ingurumen-arazo esanguratsuak: xedapen honetako aurreko apartatuetan aipatu bezala, aurreikusitako inpakturik esanguratsuenak proposatutako erabileren eta jarduketa-esparruen arteko bateragarritasunarekin egongo dira loturik, bereziki honako hauek: obren egikaritzetik datozenak, besteak beste, hondakinak sortzea edo igorpen atmosferikoak eta emisio akustikoak egitea, landaredia desagerraraztea, espezie aloktono inbaditzaileak zabaltzeko arriskua, hiritarrei eragindako eragozpenak, etab.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el Plan: como se ha mencionado en apartados anteriores de esta resolución, los principales impactos esperables serán los relacionados con la compatibilidad acústica de los usos propuestos en los ámbitos de actuación, los derivados de la ejecución de las obras tales como la generación de residuos, las emisiones atmosféricas y acústicas, etc., eliminación de vegetación, el riesgo de dispersión de especies alóctonas invasoras, molestias a la población, etc.

Dena den, ez da hauteman Plana gauzatzearen ondoriozko ingurumen-arazo adierazgarririk, betiere baldin eta arlo honetan proposatutako jarduketa eta ekintzak egun, besteak beste, honako arloetan indarrean dauden araudiei jarraikiz egiten badira: segurtasuna eta osasuna, ingurumena, natura-ondarea, kultura-ondarea, paisaia, kutsadura akustikoa eta urak.

No obstante, no se detectan problemas significativos sobre el medio ambiente derivados de la ejecución de las actuaciones propuestas, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, patrimonio natural, patrimonio cultual, paisaje, contaminación acústica, y aguas.

e) HAPOaren aldaketa egokitzat jotzen da ingurumenaren arloko legeria –Europakoa nahiz Espainiakoa– txertatzeko.

e) La Modificación PGOU se considera adecuada para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Ondorioen eta eragina jasan lezakeen eremuaren ezaugarriak

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada.

Ondorioen eta eragina jasan lezakeen gunearen ezaugarriei dagokienez, HAPOaren aldaketaren zehaztapenak kontuan izanik, ez da aurreikusten ingurumen-ondorio adierazgarririk izango denik HAPOa gauzatzearen ondorioz, baldin eta indarrean dagoen araudiak ezarritakoa betetzen bada.

En cuanto a las características de los efectos y del área probablemente afectada y teniendo en cuenta las determinaciones de la Modificación PGOU, no es previsible que se produzcan problemas ambientales significativos derivados de la ejecución del mismo, siempre que se cumpla lo establecido en la normativa vigente.

3.– Neurri babesle eta zuzentzaileak indarreko araudiaren arabera gauzatuko dira, ingurumen-txosten estrategikoa formulatzen duen Ebazpen honetan adierazitakoarekin bat, eta, aurrekoaren aurkakoa ez den orotan, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta Leioako Hiri Antolamenduko Plan Orokorrean jasotakoarekin bat etorriz.

3.– Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con las que se establecen en la presente Resolución por la que se formula el Informe Ambiental Estratégico y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan General de Ordenación Urbana de Leioa.

Besteak beste, neurri hauek hartu beharko dira:

Entre otras, deberán adoptarse las siguientes medidas:

– Proiektua gauzatzean, obrako langileek jardunbide egokien gida bat erabil dezaten ahalegindu behar da.

– Se deberá procurar que en la ejecución del proyecto se utilice un Manual de buenas prácticas por parte del personal de obra.

– Dagoen landaredia babestea: ahal dela, eremuan dauden eta interesekoak diren berdeguneak bere horretan utziko dira.

– Protección de la vegetación existente: en la medida de lo posible se mantendrán las zonas y espacios verdes existentes en el ámbito que sean considerados de interés.

• Obraguneak zedarritu egingo dira, landarediari ahalik eta gutxien eragiteko.

• Se delimitarán las zonas de obras para evitar la afección a más vegetación de la necesaria.

• Natura-interesekotzat jotako zuhaitzen bat kendu behar bada, zuhaitz hori birlandatzeko aukera kontuan hartuko da beti. Horretarako, zuhaitz horiek ezin hobeto kontserbatu beharko dira, behin betiko lekuan birlandatu arte.

• Siempre que sea necesaria la eliminación de algún ejemplar arbóreo que pueda ser considerado de interés, se valorará la posibilidad de que este sea trasplantado. Para ello será necesaria la conservación en condiciones óptimas de los ejemplares hasta su ubicación definitiva.

• Gomendatzen da kontsulta egitea organo eskudunari, HAPOaren aldaketaren jarduera-esparruan dauden landare-espezie inbaditzaileak desagerrarazteko helburua duten neurriak hartzeko.

• Es recomendable la consulta al órgano competente en la materia para la adopción de medidas encaminadas a la erradicación de especies vegetales invasoras presentes en el ámbito de actuación de la Modificación PGOU.

– Hondakinen sorrera eta kudeaketa: obrak egin bitartean sortutako hondakin guztiak eta indusketaren, eraispenen eta garbiketa-kanpainaren soberakinak kudeatzeko, uztailaren 28ko 22/2011 Legean (hondakinei eta lurzoru kutsatuei buruzkoa) eta berariazko araudietan aurreikusitakoa beteko da.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados durante las obras, los sobrantes de excavación, demoliciones y de la campaña de limpieza, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

• Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzeko ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira eraikuntza- eta eraispen-hondakinak.

• Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

• Hondakin arriskutsuentzako ontzietarako, uztailaren 20ko 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako arauak bete beharko dituzte (hondakin toxiko eta arriskutsuei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko oinarrizko araudia onartzen du dekretu horrek); itxita egongo dira baimendutako kudeatzaileak jaso arte, isuri edo lurrundu ez daitezen.

• Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos y peligrosos, y permanecerán cerrados hasta su entrega a gestor autorizado, evitando cualquier pérdida de contenido por derrame o evaporación.

• Olio erabiliak, berriz, industrian erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuan eta EAEn erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1998 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

• La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1998, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

• Lurren eta soberakinen kudeaketa: obretan indusketa-soberakinak sortzen badira, baimendutako soberakin-biltegira eraman eta indarreko legediaren arabera kudeatuko dira.

• Gestión de tierras y sobrantes: en el caso de producirse, los sobrantes de excavación generados durante las obras se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

• Induskatutako lurzoruak kontrolatzea: espedientean dagoen dokumentazioarekin bat etorriz, kanpo-materialak eman eta materialak ateratzea behar ez duen lur-mugimendu orekatua aurreikusi da. Dena den, hori ez bada aurreikusitakoaren arabera gauzatzen, Leioako Udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak hautemateagatiko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko.

• Control de los suelos excavados: de acuerdo con la documentación que obra en el expediente, se ha previsto un movimiento de tierras equilibrado que no precise el aporte de materiales externos ni la evacuación de materiales; no obstante, si esto no se desarrollase de acuerdo con lo previsto, cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de Leioa y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babestea:

– Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica:

• Aurkeztutako proposamenak jasotzen dituen eremu guztietan gainditzen dira kanpoko ingurumarietan ezarritako kalitate akustikoaren helburuak (KAH), baita ekonomikoki eta teknikoki egingarriak diren zuzenketa-neurriak hartu ostean ere. Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 212/2012 Dekretuaren 36. artikuluak ezartzen duenari jarraikiz, ezin izango dira exekutatu garapen urbanistiko berriak kanpoko ingurumarian kalitate akustikoaren helburuak betetzen ez direnetan, hargatik eragotzi gabe 43. eta 45. artikuluetan ezarritakoa.

• En todos los ámbitos que se recogen en la propuesta presentada se superan los objetivos de calidad acústica (OCAs) establecidos para el espacio exterior, incluso tras la adopción de medidas correctoras económica y técnicamente viables. Atendiendo a lo dispuesto en el artículo 36 del Decreto 212/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica del País Vasco, no podrán ejecutarse nuevos desarrollos urbanísticos en áreas donde se incumplan los objetivos de calidad acústica en el ambiente exterior, sin perjuicio de lo estipulado en los artículos 43 y 45 del citado Decreto.

• HAPOaren aldaketaren xede diren hainbat eremu foru-errepideetako zortasun akustikoaren eremuetan daude, eta, beraz, eremu horietan gauzatu beharreko edozein jarduketak azpiegitura horiek organo kudeatzaileak emandako nahitaezko txostena izan beharko du.

• Varios de los ámbitos de la Modificación de PGOU se encuentran en Zona de Servidumbre Acústica (ZSA) de carreteras forales, por lo que cualquier actuación a desarrollar en estas zonas deberá contar con el preceptivo informe del órgano gestor de estas infraestructuras.

• Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, egokitu beharko dira, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten emisio akustikoak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatu du) eta arau osagarrietan ezarritakora.

• De acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre y, en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

• Halaber, eguneko lan-ordutegian jardungo da, eta kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

• Asimismo, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

• Lorategietako jardueretan, bertako biodibertsitatea sustatzeko jarduerak bultzatuko dira, jasangarritasun-irizpideak lehenetsiz praktikan jarri bitartean, espezie inbaditzaileak sartzeko arriskua murrizteko. Horretarako, «Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua» argitalpenean jasotako gomendioak eta neurriak erabiliko dira. Eskuliburu hori Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak kaleratu zuen (http://www.ihobe.eus/Publicaciones/Ficha.aspx?IdMenu=97801056-CD1F-4503-BAFA-F54FA80D9A44&Cod=EC1F62B8-A941-4C9A-9280-E4202E656A69&Idioma=eu-ES).

• En las actuaciones de ajardinamiento se potenciarán las acciones encaminadas a fomentar la biodiversidad autóctona, primando criterios de sostenibilidad durante su puesta en práctica, de manera que se reduzca el riesgo de introducción de especies invasoras. A tal fin, se utilizarán las recomendaciones y medidas contenidas en la publicación «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», elaborado por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco (www.ihobe.eus/publicaciones/cuaderno-udalsarea21-n-20b-manual-para-diseno-jardines-y-zonas-verdes-sostenibles).

– Eraikingintza eta eraikuntza jasangarria: 2020ko IV. Ingurumen Esparru Programak eraikingintza eta eraikuntza jasangarriagoa sustatzea ezarri zuen lehentasun gisa, baliabideak euren bizi-ziklo osoan erabiltzea eta ostean ere sortutako hondakinak aprobetxatzea lehenetsiz [2017rako lehentasuna]. Horrenbestez, kontuan izan beharko dira eraikuntza jasangarriko gidetan jasotako gomendioak, eraikinetan energia-aurrezpena eta efizientzia bultzatzeko, bai eta energia berriztagarriak sustatzeko ere. Neurri horiek, gutxienez, alderdi hauetan eragin beharko dute:

– Edificación y construcción sostenible: conforme a la prioridad establecida en el IV Programa Marco Ambiental 2020 [Prioridad a 2017], respecto a fomentar una edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos a lo largo de todo su ciclo de vida y, en especial, en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo, deberán considerarse las recomendaciones de la Guía de Edificación Ambientalmente Sostenible correspondiente, con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

• Materialak. Lehengai ez-berriztagarrien kopurua murriztea.

• Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

• Energia. Berriztagarriak ez diren iturrien bidez sortutako energia kopurua edo/eta kontsumoa murriztea.

• Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

• Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

• Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

• Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

• Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

• Atmosfera. Gas, hauts, bero eta argi gutxiago igortzea.

• Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

• Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasungarritasuna hobetzea.

• Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Bigarrena.– Leioako Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren ikastetxeetako eta 24c Sakoneta Hutsik eremuko aldaketak ingurumenean ondore kaltegarri esanguratsurik izango ez duela zehaztea, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoari jarraikiz, eta horrenbestez, ez zaiola ingurumen-ebaluazio arruntik egingo.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en el documento ambiental estratégico y en este informe ambiental estratégico, no se prevé que la modificación del Plan General de Ordenación Urbana de Leioa relativa a los centros escolares y el área 24c Sakoneta Vacante vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia jakinaraztea Leioako Udalari.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Leioa.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, ingurumen-ebaluazio estrategikoak, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean, indarraldia galduko du eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, Leioako ikastetxeei eta 24c Sakoneta Hutsik eremuari dagokien Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren aldaketa onartzen ez bada. Kasu horretan, berriro hasi beharko da planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios si, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la modificación del Plan General de Ordenación Urbana de Leioa relativa a los centros escolares y el área 24c Sakoneta Vacante en el plazo máximo de cuatro años desde su publicación. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del plan.

Vitoria-Gasteiz, 2018ko irailaren 26a.

En Vitoria-Gasteiz, a 26 de septiembre de 2018.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


Azterketa dokumentala


Análisis documental