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Boletin Oficial del País Vasco

199. zk., 2018ko urriaren 16a, asteartea

N.º 199, martes 16 de octubre de 2018


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
5050
5050

EBAZPENA, 2018ko irailaren 25ekoa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez egiten baita Donostiako Udalak sustatutako «IN.03.1 Clínica del Pilar» HEren Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 25 de septiembre de 2018, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula el informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana del AU «IN.03.1 Clínica del Pilar», promovido por el Ayuntamiento de San Sebastián.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2018ko martxoaren 28an, Donostiako Udalak ingurumen-organoari eskaera egin zion Donostiako udal-mugarteko «IN.03.1 Clínica del Pilar» HEren Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren (hemendik aurrera, plana) ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura izapidetzen hasteko, Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoaren arabera. Eskabidearekin batera, planaren zirriborroa eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluan ezarritakoaren araberako edukia duen ingurumen-dokumentu estrategiko bat aurkeztu ziren. Gainera, ingurumen-dokumentuan, agiri hori egin duten pertsonak identifikatu dira, sinatuta dago eta amaiera-data dauka.

Con fecha de 28 de marzo de 2018, el Ayuntamiento de San Sebastián completó ante el órgano ambiental la solicitud para el inicio de la tramitación del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan Especial de Ordenación Urbana del AU «IN.03.1 Clínica del Pilar» del término municipal de San Sebastián, en adelante el Plan, en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañaba del borrador del Plan y de un documento ambiental estratégico con el contenido establecido en el artículo 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre. Dicho documento ambiental identificaba las personas que lo han elaborado, estaba firmado y en el mismo constaba su fecha de conclusión.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikulua aplikatuz, 2018ko apirilaren 18an, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak zenbait erakunderi eskatu zien egoki ikusten zituzten oharrak egiteko, ohar haiek oinarritzat hartuta ingurumen-organo horrek ingurumen-txosten estrategikoa egin zezan. Zehazki, Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritzari eta Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritzari, Ekologistak Martxan elkarteari eta Parkeen Lagunak Haritzalde Elkarte Naturalistari egin zitzaien eskaera.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, con fecha de 18 de abril de 2018, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco inició las consultas en las que solicitaba a diferentes organismos que realizaran las observaciones que consideraran oportunas y que pudieran servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental del correspondiente informe ambiental estratégico. En concreto, se consultó a la Dirección de Patrimonio Cultural y a la Dirección de Salud Pública y Adicciones, ambas del Gobierno Vasco, a Ekologistak-Martxan Gipuzkoa y a la Asociación Naturalista Parkeen Lagunak «Haritzalde».

Halaber, espedientean jasota dagoen dokumentazioa eskuragarri ipini zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdunek egoki ikusten zituzten ingurumen arloko oharrak egiteko aukera izan zezaten.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Behin abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritako epea amaituta, Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritzaren txostena jaso da.

Finalizado el plazo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se ha recibido informe de la Dirección de Patrimonio Cultural del Gobierno Vasco.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan xedatutakoaren arabera, lege horren helburua da ingurumenean ondorio adierazgarriak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautu behar duten oinarriak ezartzea. Horrenbestez, lege horrek ingurumenaren babes-maila handia bermatzen du, garapen jasangarria sustatzea helburu hartuta.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-eraginaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, beste helburu batzuen artean, plangintza-prozesuaren lehen faseetan ingurumenaren gaineko ondorioen analisia txertatzea, aukerarik egokienak hautatzeko, jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak aintzat hartuta.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan aurreikusten da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasa behar diren planak eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo planen edo programen gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharra, haiek ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako.

La Ley 21/2013, de 9 de diciembre, en su artículo 6.2, prevé los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Aipatutako 6.2 artikuluan, zehazten da, besteak beste, etorkizunean proiektuak baimentzeko esparrua ezartzen duten planak eta programak izanik, 1. artikuluan aipatutako betekizunak betetzen ez badituzte, ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatu batetik pasa beharko direla, zeinaren prozedura 29. artikulutik 32. artikulura arautzen baita; guztia ere, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideekin bat etorriz.

El citado artículo 6.2 recoge, entre otros supuestos, que los planes y programas que, estableciendo un marco para la autorización de proyectos, no cumplan los demás requisitos mencionados en el apartado 1, serán objeto de una evaluación ambiental estratégica simplificada, cuyo procedimiento se regula en los artículos 29 a 32, y de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertuta, eta ikusirik ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, egiaztatzen da ingurumen-organoak, hots, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak (organo eskuduna berau, otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta Ingurumen eta Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera) behar adina datu dituela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko, eta ingurumen-txosten estrategiko hau eman du, zeinak Planaren proposamenean ingurumen-arloko alderdiak sartzearen alde egin eta Plana aplikatzearen ondorio adierazgarrien aipamena jasotzen baitu, baita sartu behar diren azken oharrak ere, soilik ingurumen-ondoreetarako.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, cuenta con los elementos de juicio suficientes para elaborar el informe ambiental estratégico y procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Hauek ikusi dira: Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorra; Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legea; Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretua; Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen hirugarren xedapen iragankorra; Sektore Publikoko Araubide Juridikoari buruzko urriaren 1eko 40/2015 Legea, eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Disposición transitoria tercera de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Donostiako udal-mugarteko «IN.03.1 Clínica del Pilar» HEren Hiri Antolamenduko Plan Bereziari dagokion ingurumen-txosten estrategikoa egitea, jarraian zehazten den moduan:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana del AU «IN.03.1 Clínica del Pilar» del término municipal de San Sebastián, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del plan: objetivos y actuaciones.

«IN.03.1 Clínica del Pilar» hirigintza-azpieremua «IN.03 Intxaurrondo» AUI hirigintza-eremuaren zati da, Donostiako Hiri Antolamenduko Plan Orokorrean zehaztuta. Haren testu bategina behin betiko onetsi zen 2010eko ekainaren 25ean, 4.545 m2-ko azalera du eta hiri-lurzoru ez-finkatuari dagokio.

El subámbito urbanístico «IN.03.1 Clínica del Pilar» forma parte del ámbito urbanístico AUI «IN.03 Intxaurrondo», definido en el Plan General de Ordenación Urbana de San Sebastián, cuyo texto refundido fue aprobado definitivamente el 25 de junio de 2010; cuenta con una superficie de 4.545 m2 y se corresponde con suelo clasificado como suelo urbano no consolidado.

Planaren xede den azpieremua «El Pilar» klinikaren jabetzako bi lurzatiz eta bi lurzati horiek banantzen dituen bide publikoaren zati txiki batez osatuta dago. Hegoaldeko lurzatian «El Pilar» klinika dago, gaur egun jarduerarik ez duena, eta bertan aurreikusita dago bizileku-eraikin berriak egitea. Beste lurzatian, iparraldean, klinikaren aparkalekuaz gain, eremua Lamourous egoitzatik beheragoko eremu batekin lotzen duen oinezkoentzako igarobidea dago.

El subámbito objeto del Plan está formado por dos parcelas propiedad de la Clínica «El Pilar» y un pequeño tramo del vial público que separa ambas parcelas. En la parcela situada al sur se encuentra la Clínica «El Pilar», que actualmente está en desuso y donde se plantea llevar a cabo nuevas edificaciones residenciales. En la otra parcela, situada al norte, se encuentra el aparcamiento que daba servicio a la Clínica y un paso peatonal que conecta el ámbito con una zona más baja en la que se ubica la Residencia Lamourous.

«IN.03.1 Clínica del Pilar» HEren Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren (hemendik aurrera, plana) xedea hau da: hirigintza-azpieremu horren antolamendu xehatua zehaztea, Donostiako HAPOk azpieremu horretarako adierazten dituen irizpide, helburu, erabilera eta eraikigarritasunari jarraikiz.

El Plan Especial de Ordenación Urbana del AU «IN.03.1 Clínica del Pilar», en adelante el Plan, tiene por objeto concretar la ordenación pormenorizada de dicho subámbito urbanístico siguiendo los criterios, objetivos, usos y edificabilidad que para este subámbito señala el PGOU de San Sebastián.

Antolamendu xehatuak antolamenduaren xede diren eraikin berrien hirigintza-parametroak, kokapena eta tipologia zehazten ditu, eta horrez gain, lagapenak ezarri eta kokatzen ditu honako hauei dagokienez: espazio libreak (680 m2 inguru, eremuaren iparraldean), komunitate-ekipamendua (899 m2 inguru, iparraldean), bideak eta aparkalekuak (827 m2 inguru).

La ordenación pormenorizada define los parámetros urbanísticos, el emplazamiento y la tipología de los nuevos edificios objeto de la ordenación, y establece y ubica las cesiones para espacios libres (aproximadamente 680 m2, al norte del ámbito), equipamiento comunitario (unos 899 m2, también al norte), viales y aparcamientos (alrededor de 827 m2).

Aurreikusitako eraikin berriak bi etxebizitza-bloke dira (babestutako etxebizitza eta etxebizitza librea); 2.127 m2 inguru hartuko dituzte, eta, ondorioz, hirigintza-eraikigarritasun haztatua handituko da aurretik gauzatutakoaren aldean.

Los nuevos edificios previstos consisten en dos bloques de viviendas (vivienda protegida y vivienda libre), que ocuparán unos 2.127 m2, produciéndose un aumento de la edificabilidad urbanística ponderada respecto a la previamente materializada.

Eremu hori guztiz antropizaturik dago, eta ez du jarduerarik egun; ez da natura-elementu garrantzitsurik antzeman, eta ez dago ingurumen-arrisku nabarmenik.

Se trata de una zona totalmente antropizada y actualmente en desuso en la que no se ha detectado ningún elemento natural de interés ni presenta riesgos ambientales destacables.

B) Planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluaren arabera, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aplikatuko dira plan edo programa bati ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar zaion zehazteko.

B) Una vez analizadas las características del Plan y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, se procede a aplicar los criterios que están establecidos en el Anexo V de la citada Ley para determinar si un plan o programa debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

1) Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1) Características del Plan, considerando en particular:

a) Planak zer neurritan ezartzen duen proiektu eta beste jarduera batzuetarako esparrua: Planak urbanizazioko eta eraikuntzako proiektuentzat irizpideak ematen ditu, Udalak onartu beharko dituenak. Ez da inola ere aurreikusten Planaren garapenaren ondoriozko proiektuek legez bete beharko dutela ingurumen-inpaktua ebaluatzeko prozedura.

a) La medida en que el Plan establece un marco para proyectos y otras actividades: el Plan aporta criterios para los proyectos de urbanización y edificación que deberán ser aprobados por el ayuntamiento. En ningún caso se prevé que dichos proyectos derivados del desarrollo del Plan estén legalmente sometidos al procedimiento de evaluación de impacto ambiental.

b) Beste plan edo programa batzuekin duen zerikusia: Planak hiri-lurzoru finkatugabe bat xehetasunez antolatzen du, eta bateragarria da lurraldeko eta sektoreko beste plan konkurrente batzuekin.

b) Influencia con otros planes y programas. El Plan ordena pormenorizadamente un suelo urbano no consolidado y resulta compatible con los planes sectoriales y territoriales concurrentes.

c) Plana egokia den edo ez ingurumen-kontsiderazioak integratzeko, bereziki garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin bat eginik. Ingurumen-dokumentuak HAPOren irizpideak eta helburu orokorrak ez ezik, eremuaren errealitate fisikoa eta berezitasunak ere hartu ditu kontuan, baita hirigunearen gainerakoarekin zer lotura formal zein bisual eta paisajistiko duen ere. Halaber, planaren garapenari aplika dakizkioke Donostiako Hiri Antolamenduko Plan Nagusiaren «1.2 Ingurumen-jasangarritasun Txostena» izeneko agirian zehaztutako neurri babesgarri, zuzentzaile eta konpentsagarriak. Hori dela eta, plana egokia da ingurumenaren arloko kontsiderazioak integratzeko, garapen jasangarria sustatzearren.

c) La pertinencia del Plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible. El documento ambiental ha tenido en cuenta los criterios y objetivos generales contenidos en el PGOU, así como la realidad física y particularidades del ámbito y su relación tanto formal como visual y paisajística con el resto del núcleo urbano de la localidad. Por otra parte, resultan de aplicación al desarrollo del Plan las medidas protectoras, correctoras y compensatorias definidas en el documento «1.2 Informe de Sostenibilidad Ambiental» del Plan General de Ordenación Urbana de San Sebastián. Por todo ello, se considera que el Plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promuevan un desarrollo sostenible.

d) Planarekin edo programarekin lotutako ingurumen-arazo garrantzitsu batzuk:

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el plan o programa.

Planaren xede-eremuak ez du ingurumen-babeseko araubidea duen espaziorik, ez eta bere kultura-balioengatiko edo ingurumen-arriskuengatiko elementu nabarmenik ere.

En el ámbito del Plan no concurren espacios con algún régimen de protección ambiental ni elementos relevantes por sus valores naturales o riesgos ambientales.

Zaratari dagokionez, planaren eremua «Urumea» izeneko babes akustiko bereziko gunean dago. Donostiako Udalak deklaratu zuen, eta dagokion zonako plana du. Igorritako inpaktu akustikoari buruzko azterlanean adierazitakoarekin bat etorriz, eraikitzea aurreikusita dagoen lurzatian Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuan, etorkizuneko hirigintza-garapenetarako, ezarritako kalitate akustikoaren helburuak gaindituko dira (KAH), zehazki iparraldeen dauden fatxadetan eta altuera jakin batzuetan; komunitate-ekipamendu eta espazio libreetarako beste lurzatian, aldiz, ez dira gaindituko araudi horretan ezarritako mugak.

En relación al ruido, el ámbito del Plan se encuentra en la Zona de Protección Acústica Especial «Urumea» declarada por el Ayuntamiento de San Sebastián y cuenta con su correspondiente Plan Zonal. Conforme a lo señalado en el Estudio de Impacto Acústico remitido se estima que en la parcela en la que se prevé edificar se superarán las objetivos de calidad acústica (OCAs) establecidos en el Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, para futuros desarrollos urbanísticos, concretamente en las fachadas más septentrionales y a determinadas alturas; mientras que en la otra parcela, destinada a equipamientos comunitarios y espacios libres, no se superarán los límites establecidos en dicha normativa.

Ez da antzeman, bestalde, plana gauzatzearen ondoriozko ingurumen-arazo adierazgarririk, betiere, besteak beste, segurtasun eta osasunari, ingurumenari eta paisaiari dagokienez indarrean dagoen araudia betez gauzatzen badira eraginpeko eremuarekin lotutako esku-hartze eta jarduerak.

Por otra parte, no se detectan otros problemas significativos sobre el medio ambiente derivados de la ejecución del Plan siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, contaminación atmosférica y paisaje.

e) Plana egokitzat jotzen da ingurumenaren arloko legeria –Europakoa nahiz Espainiakoa– txertatzeko.

e) El Plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2) Eraginen eta eraginda gertatuko den arearen ezaugarriei dagokienez, eragin daitekeen eremuaren ingurumen-balioa eta haren urrakortasuna urria da. Antropizatutako hiri-lurzorua da, eta klinika bat eta horri lotutako aparkalekua hartu ditu iraganean. Ez dago natura-balioengatik edota ingurumen-arriskuengatik adierazgarri iritzitako eremurik, eta ez du Historia Ondareko katalogoetan jasotako kultur elementu garrantzitsurik.

2) En cuanto a las características de los efectos y del área probablemente afectada, el valor ambiental del ámbito que puede ser afectado y su vulnerabilidad son escasos. Se trata de un suelo urbano antropizado que en el pasado ha acogido una clínica y el aparcamiento asociado a la misma. No se produce coincidencias con zonas relevantes por sus valores naturalísticos ni por riesgos ambientales ni tampoco dispone de elementos culturales relevantes, recogidos en los catálogos de Patrimonio Histórico.

Planaren ondoriozko eragin nagusiak urbanizazio-proiektuen ohiko eraginak izango dira (dagoen landaretza garbitzea; eraikuntzako eta eraispeneko hondakinak sortzea; lur-soberakinak, eta giza habitataren kalitatea gutxitzea lur-mugimenduen eta makinen joan-etorrien ondoriozko zarata, hauts eta abarrek eragindako eragozpenengatik). Ondoren, etxebizitza kopuruaren areagotzeak mugikortasunaren hazkundea eragingo du, eta ondorioz, airearen kalitatea okertuko da, zarata mailak areagotuko dira, hiri-hondakin solido gehiago sortuko dira, baliabideen kontsumoa bultzatuko da (ura, energia...) eta paisaiaren gaineko eraginak sortuko dira.

Los principales efectos derivados de la aplicación del Plan serán los propios de los proyectos de urbanización (desbroce de vegetación existente, generación de residuos de construcción y demolición del edificio existente, excedentes de tierras, disminución de la calidad del hábitat humano por las molestias por incremento de ruido, polvo etc., procedente de los movimientos de tierra y el trasiego de maquinaria). Posteriormente, el aumento de viviendas supondrá un incremento en la movilidad con la consecuente disminución de la calidad de aire, el aumento de los niveles de ruido, la generación de residuos sólidos urbanos, aumento en el consumo de recursos (agua, energía...).

Atal honetan, aurretik ere adierazi bezala, nabarmendu behar da eremua «Urumea» izeneko babes akustiko bereziko gunean dagoela, eta aurreikusten dela kanpoaldean aplikatu beharreko kalitate akustikoaren helburuak, araudian aurreikusitakoak, altuera jakin batzuetan, ez betetzea. Are gehiago, egiaztatu da ezen, ekonomiaren eta teknikaren ikuspegitik bideragarriak diren neurri zuzentzaileak hartuta ere, zenbait fatxada-hargailuk gainditzen dituztela fatxadako zarata mailak kanpo-inguruneko kalitate akustikoaren helburuen gainetik. Betiere, ziurtatu beharra dago kalitate akustikorako helburuak betetzen direla proiektatutako eraikinen barnean.

Cabe destacar en este apartado, como se ha indicado anteriormente, que el ámbito está incluido en la Zona de Protección Acústica Especial «Urumea» y que se prevé un incumplimiento de los objetivos de calidad acústica aplicables en el exterior a determinadas alturas, previstos en la normativa. Se ha estimado que incluso tras la adopción de medidas correctoras económica y técnicamente viables, existen aún algunos receptores de fachadas con unos niveles de ruido en fachada por encima de los objetivos de calidad acústica en el ambiente exterior. En cualquier caso, se han de asegurar el cumplimiento de los objetivos de calidad acústica en el interior de las edificaciones proyectadas.

Planteatutako jarduketak ikusita eta aintzat hartuta ingurumen-agiri estrategikoan planteatutako neurriak eta ebazpen honetan planteatzen direnak, ez da aurreikusten planak ingurumen-inpaktu negatibo nabarmenik sortuko duenik.

A la vista de las actuaciones planteadas, y teniendo en cuenta las medidas propuestas en el documento ambiental estratégico y las que se planteen en esta Resolución, no se prevé que el Plan vaya a generar impactos negativos medioambientales significativos.

3) Nolanahi ere, neurri babesle eta zuzentzaileak indarrean dagoen araudiaren arabera ezarriko dira, ebazpen honetan zehaztutakoaren arabera eta, aurrekoaren aurka ez doan guztian, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta planean bertan jasotakoaren arabera. Besteak beste, neurri hauek hartu beharko dira:

3) Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, de acuerdo con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan. Entre otras, deberán adoptarse las siguientes medidas:

– Lanak egin bitartean airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babesteari dagokionez:

– En relación a la protección de la calidad del aire y calidad acústica durante las obras:

Zaratari buruzko azaroaren 17ko 27/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta isurpen akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen soinu-isuriei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, egokitu beharko dira, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-igorpenak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatu du) eta arau osagarrietan ezarritakora. Halaber, eguneko lan-ordutegian jardungo da, eta kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

De acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 27/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando le sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias. Asimismo, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Ihinztatze edo aspertsio bidez ureztatzeko orduan, legionellosia prebenitzeko eta kontrolatzeko araudia bete beharko da (legionellosia prebenitzeko eta kontrolatzeko irizpide higieniko-sanitarioak ezartzen dituen uztailaren 4ko 865/2003 Errege Dekretua), bai esplotazio-fasean eta baita eraikinaren diseinu-fasean ere. Gainera, erradiazioetatik babesteko araudia ere bete beharko da (irailaren 28ko 1066/2001 Errege Dekretua, jabari publiko erradioelektrikoa babesteko baldintzak, emisio erradioelektrikoetarako murriztapenak eta emisio erradioelektrikoetatik babesteko neurriak ezartzen dituen Erregelamendua onartzen duena).

– Deberá cumplirse la normativa sobre prevención y control de legionelosis (Real Decreto 865/2003, de 4 de julio, por el que se establecen los criterios higiénico-sanitarios para la prevención y el control de la legionelosis) en el riego por aspersión, tanto en la fase de explotación, así como en el diseño de la edificación; además, deberá hacerse lo propio en materia de protección frente a radiaciones (Real Decreto 1066/2001, de 28 de septiembre, por el que se aprueba el Reglamento que establece condiciones de protección del dominio público radioeléctrico, restricciones a las emisiones radioeléctricas y medidas de protección sanitaria frente a emisiones radioeléctricas).

– Baimendutako soberakin-biltegira eramango dira proiektuan sortutako indusketa-soberakinak, eta indarreko legerian ezarritakoaren arabera kudeatuko dira.

– Los sobrantes de excavación que se puedan generar en el proyecto se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

– Induskatutako lurzoruen kontrola: Donostiako Udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak hautemateagatiko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua Kutsatzea Saihestu eta Kutsatutakoa Garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikuluarekin bat etorriz.

– En relación al control de suelos excavados, cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de San Sebastián y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Lanak egin bitarteko hondakin-sorrera eta -kudeaketa:

– En cuanto a la producción y gestión de residuos durante las obras:

• Obrak egin bitartean sortutako hondakin guztiak eta indusketaren, eraispenen eta garbiketa-kanpainaren soberakinak kudeatzeko, Hondakinei eta Lurzoru Kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta berariazko araudietan aurreikusitakoa beteko da.

• Los diferentes residuos generados durante las obras, los sobrantes de excavación, demoliciones y de la campaña de limpieza, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas de aplicación.

• Eraikuntzako eta eraispeneko hondakinak Eraikuntzako eta eraispeneko hondakinen ekoizpena eta kudeaketa arautzen dituen uztailaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

• Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

• Hondakin arriskutsuentzako ontzietarako, uztailaren 20ko 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako arauak bete beharko dituzte (Hondakin Toxiko eta Arriskutsuei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko oinarrizko araudia onartzen du dekretu horrek), eta itxita egongo dira baimendutako kudeatzaileak jaso arte, isuri edo lurrundu ez daitezen.

• Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos y peligrosos, y permanecerán cerrados hasta su entrega a gestor autorizado, evitando cualquier pérdida de contenido por derrame o evaporación.

• Olio erabiliak, berriz, Industrian Erabilitako Olioaren Kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuan eta EAEn Erabilitako Olioaren Kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1988 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

• La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1988, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

– Garatzeko planeamenduak bermatu beharko du jarduketak egitean ingurumen-jardunbide egokiak ezartzen direla. Honako arlo hauek hartu beharko dira kontuan: obrak egin bitartean kale-lasaitasunari eragin negatiboak txikiagotzea, babestu beharreko landaretza, eta hauts zein hondakin gutxiago sortzea.

– El planeamiento de desarrollo deberá asegurar la aplicación de buenas prácticas ambientales durante la ejecución de las actuaciones. Se deberán tener en cuenta aspectos como minimizar las afecciones negativas sobre el sosiego público en la fase de obras, la vegetación a proteger, la minimización de polvo y generación de residuos.

– Eraikigintza eta eraikuntza jasangarria: IV. Ingurumen Esparru Programa 2020 egitasmoak eraikigintza eta eraikuntza jasangarriagoa sustatzea ezarri zuen lehentasun gisa, baliabideak euren bizi-ziklo osoan erabiltzea eta ostean ere sortutako hondakinak aprobetxatzea lehenetsiz [2017rako lehentasuna]. Horrenbestez, eraikinetan energia-aurrezpena eta -efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko, kontuan izan beharko dira eraikuntza jasangarriko dagokion gidan jasotako gomendioak.

– Edificación y construcción sostenible: conforme a la prioridad establecida en el IV Programa Marco Ambiental 2020, respecto a fomentar una edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos a lo largo de todo su ciclo de vida y en especial en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo [Prioridad a 2017], deberán considerarse las recomendaciones de la Guía de Edificación Ambientalmente Sostenible correspondiente, con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables.

Neurri horiek, gutxienez, alderdi hauetan eragin beharko dute:

Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

• Materialak. Lehengai ez-berriztagarrien kopurua murriztea.

• Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

• Energia. Iturri ez-berriztagarrien bidez sortutako energia kopurua edo/eta kontsumoa murriztea.

• Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

• Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

• Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

• Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

• Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

• Atmosfera. Gas, hauts, bero eta argi gutxiago igortzea.

• Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

• Barne-kalitatea. Barne-airearen kalitatea, erosotasuna eta osasungarritasuna hobetzea.

• Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

– Zolatu gabeko eremuetan, obrek kalte egindakoetan, lorategiak jartzeko eta landareztatzeko jardueretan, bertako biodibertsitatea sustatzeko jarduerak bultzatuko dira, jasangarritasun-irizpideak lehenetsiz praktikan jarri bitartean, espezie inbaditzaileak sartzeko arriskua murrizteko. Horretarako, «Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua» argitalpenean jasotako gomendioak eta neurriak erabiliko dira. Eskuliburu hura Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak kaleratu zuen. Behar diren landareztatzeak gorabehera, neurri prebentibo eta zuzentzaile batzuk deskribatzen dira landarediaren gaineko eragina minimizatzeko; esaterako, honako hauek:

– En las actuaciones de ajardinamiento y revegetación de las áreas que no resulten pavimentadas y que hayan sido dañadas por las obras se potenciarán las actuaciones encaminadas a fomentar la biodiversidad autóctona, primando criterios de sostenibilidad durante su puesta en práctica, de manera que se reduzca el riesgo de introducción de especies invasoras. A tal fin se utilizarán las recomendaciones y medidas contenidas en la publicación «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», elaborado por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda Gobierno Vasco. Independientemente de las actuaciones de revegetación necesarias, se describen una serie de medidas preventivas y correctoras con el objeto de minimizar la afección sobre la vegetación, como:

– Obrak hasi baino lehen eta horien zuinketak dirauen artean, ibilbide sakon bat egingo da erasandako azaleran honako hauek detektatu eta markatzeko, baldin eta halakorik balego: aurreikusitako lanak oztopatzen ez dituzten zuhaitzak eta, behar bezala babestuz gero, kontserba daitezkeenak edo, behar izanez gero, birlandatu daitezkeenak.

– Previamente al comienzo de las obras y durante el replanteo de las mismas, se realizará un recorrido exhaustivo por la superficie afectada con el objeto de detectar y marcar, si los hubiera, los ejemplares arbóreos que no interfieran en las labores proyectadas y puedan conservarse, protegidos adecuadamente, o en su caso, trasplantarse.

– Ahal dela baliabide mekanikoak erabiliz kenduko dira sastrakak, eta herbiziden erabilera minimizatuko da.

– Se procurará el desbroce mediante medios mecánicos, minimizando el uso de herbicidas.

– Zaratari dagokionez, kontuan harturik plana babes akustiko bereziko gunea dela («Urumea» BABG), urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 45. artikuluan ezarritako baldintzak betetzen dituelako, eta aurkeztutako azterlan akustikoarekin bat etorriz, ekonomiko eta teknikoki bideragarriak diren neurri zuzentzaileak hartu ondoren, fatxadetako hargailu batzuek kanpoaldeko kalitate akustikoko helburuen gainetiko zarata-mailak oraindik badituztela aintzat hartuta, urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 40.3 artikuluak adierazten duenari jarraikiz, neurri osagarriak hartu beharko dira, eraikinen barnean gutxienez kalitate-helburuak betetzeko; hala bada, fatxaden isolamenduak etxebizitzen barneko maila akustikoak bertan ezarritako mugetaraino gutxitu beharko ditu maila akustikoak.

– Respecto al ruido, teniendo en cuenta que el ámbito del Plan está declarado como Zona de Protección Acústica Especial (ZPAE «Urumea») por cumplir con los requerimientos establecidos en el artículo 45 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, y que conforme al Estudio Acústico presentado, tras la adopción de medidas correctoras económica y técnicamente viables, existen aún algunos receptores de fachadas con unos niveles de ruido por encima de los objetivos de calidad acústica en el ambiente exterior; tal y como indica el artículo 40.3 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, se deben desarrollar medidas complementarias para, al menos, cumplir con los objetivos de calidad en el interior de las edificaciones, en este caso, el aislamiento de las fachadas deberá reducir los niveles acústicos en el interior de las viviendas hasta los límites marcados por el mismo.

Era berean, urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 43. artikuluarekin bat etorriz, Donostiako Udalak barne-espaziorako kalitate-helburuak betetzen direla egiaztatzen duen txostena egin beharko du, dagokion lizentziaren aurretik, eta kanpoko ingurumena babesteko neurri zuzentzaileak ezarriko ditu.

Asimismo, conforme al artículo 43 del citado Decreto 213/2012, de 16 de octubre, el Ayuntamiento de San Sebastián deberá realizar un informe justificativo del cumplimiento de los objetivos de calidad para el espacio interior, previo a la correspondiente licencia, estableciendo medidas correctoras para proteger el ambiente exterior.

Bigarrena.– Zehaztea, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoari jarraikiz, ez dela aurreikusten Donostiako udal-mugarteko «IN.03.1 Clínica del Pilar» HEren Hiri Antolamenduko Plan Bereziak eragin nabarmenik izatea ingurumenaren gainean, eta, ondorioz, ez dela beharrezkoa ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egitea.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, no se prevé que el Plan Especial de Ordenación Urbana del AU «IN.03.1 Clínica del Pilar» del término municipal de San Sebastián vaya a producir efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, no es necesario que se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia Donostiako Udalari jakinaraztea.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de San Sebastián.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Bosgarrena.– Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, ingurumen-ebaluazio estrategiko horrek indarraldia galduko du eta dagozkion efektuak sortzeari utziko dio, behin Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean, Donostiako udal-mugarteko «IN.03.1 Clínica del Pilar» HEren Hiri Antolamenduko Plan Berezia onartuko ez balitz. Halako kasuetan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Quinto.– De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios si, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación del Plan Especial de Ordenación Urbana del AU «IN.03.1 Clínica del Pilar» del término municipal de San Sebastián en el plazo máximo de cuatro años desde su publicación. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan.

Vitoria-Gasteiz, 2018ko irailaren 25a.

En Vitoria-Gasteiz, a 25 de septiembre de 2018.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


Azterketa dokumentala


Análisis documental