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Boletin Oficial del País Vasco

195. zk., 2018ko urriaren 9a, asteartea

N.º 195, martes 9 de octubre de 2018


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

TURISMO, MERKATARITZA ETA KONTSUMO SAILA
DEPARTAMENTO DE TURISMO, COMERCIO Y CONSUMO
4939
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AGINDUA, 2018ko urriaren 2koa, Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuarena, zeinaren bidez merkataritzaren alorrean autonomoen, enpresen eta udalerrien ekintzailetza sustatzera bideratutako 2018ko laguntza-programarako arauak ezarri eta deialdia egiten baita.

ORDEN de 2 de octubre de 2018, del Consejero de Turismo, Comercio y Consumo, por la que se regula y convoca para el ejercicio 2018, el programa de ayudas destinadas a incentivar el emprendimiento comercial para autónomas y autónomos, empresas y municipios.

Euskadiko merkataritzan eskariaren zein eskaintzaren aldetik egon den aldaketa sakonaren eta sortu den eszenatoki berriaren ondorioz, sektoreak eskatzen du sail honek merkataritza-ekintzailetza babestuko duen laguntza-lerro bat sor dezan, etengabeko eraldatzea dakarren kanpoko hainbat faktorek –teknologia berriak, ekonomiaren globalizazioa, merkantzien eta pertsonen mugikortasun berria eta ingurumen-jasangarritasuna– baldintzatutako ingurune gero eta lehiakorrago batean.

Es demanda del sector, que fruto del profundo cambio vivido y del nuevo escenario dibujado en el comercio vasco, tanto desde su demanda como desde la oferta, el impulso por parte de este Departamento, de una línea de ayudas para apoyar al emprendimiento comercial, en un entorno cada vez más competitivo y condicionado por una serie de factores externos en constante trasformación, como son las nuevas tecnologías, la globalización de la economía, la nueva movilidad de mercancías y personas, o la sostenibilidad ambiental.

2017-2020 aldirako Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko Plan Estrategikoan, Jaurlaritzak turismoan, merkataritzan eta kontsumoan sustatu beharreko jarduera publikoko arlo lehenetsiak zehazten dira, betiere XI. legegintzaldirako gobernu-programan oinarrituta. Izan ere, plan estrategiko hori da sailaren politika publikoen plangintza egiteko lanabesa eta administrazio honi arlo horretan dagozkion jarduerak antolatzeko eta koordinatzeko bitarteko egokia.

En el Plan Estratégico de Turismo, Comercio y Consumo 2017-2020, herramienta de trabajo para la planificación de las políticas públicas del Departamento del mismo nombre, instrumento adecuado para la ordenación y coordinación de las actuaciones que le corresponden en esta materia a esta Administración, se identifican las áreas prioritarias de actividad pública que deben ser impulsadas por este Gobierno en materia de Turismo, Comercio y Consumo, sobre la base del Programa de Gobierno para esta XI Legislatura.

Barne-merkataritzari dagokionez, plan estrategikoaren helburuetako bat hau da: sektore-lehiakortasuna sustatzea elkarteekin elkarlanean jardunez eta ikuspegi berritu eta eraginkor baten bidez. Plana gauzatzeko, sektorea finkatu eta berritu egin behar da, pertsonei zein enpresa-kulturari dagokienez, lehiakortasuna hobetzea hartuta xede nagusitzat.

En lo referente a materia de Comercio Interior, nos marcamos como objetivo del Plan Estratégico, el impulso de la competitividad sectorial a través de la colaboración con el tejido asociativo, desde una lógica renovada y eficaz. Para la consecución del Plan, es necesario consolidar al sector, y renovarlo tanto en términos de personas como de cultura empresarial, a través de la mejora competitiva como objetivo central.

Horretarako, hainbat lan-ardatz eta jarduketa-lerro zehaztu dira, horietako bakoitzaren helburuaren arabera. I. eremu edo ardatzean («Euskal merkataritza-sektorearen lehiakortasuna sustatzea») helburutzat hartzen dugu merkataritzaren irudia eta pertzepzio soziala eraldatzea, prestigio profesionala ematea, eta modernizazio materiala zein enpresatan gazteen sarrera sustatzea eta laguntzea, pixkanaka modu lehiakorrean eguneratzen joateko bidetzat hartuta.

Para ello, se delimitan una serie de Ejes de trabajo con unas Líneas de Actuación acorde a los objetivos que se pretenden con cada uno de ellos. En el Ámbito o Eje I, Modernización y Rejuvenecimiento del sector, nos marcamos como objetivo, transformar la imagen y percepción social del comercio, prestigiarlo profesionalmente, y estimular y acompañar su modernización material y el rejuvenecimiento de sus empresas, como vía de fondo para su progresiva actualización competitiva.

Ekintzailetzak izan behar du merkataritza-parkea berritzeko oinarria, bide pizgarri orokorrak integratuz, saltoki berritzaileak sustatzeari laguntza espezifikoa emanez. Programa honek ekintzailetzako merkataritza-proiektu berezien inkubagailua izan behar du, saltegi berrientzat zein hedatzen ari diren saltegientzat.

Debemos hacer del emprendimiento, la línea soporte de la renovación del parque comercial, integrando vías generales de estímulo, con apoyo específico al impulso de comercios innovadores. Este programa debe servir de incubadora de proyectos comerciales singulares de emprendimiento, tanto para nuevos comercios como para comercios en expansión.

Udaletako Ekonomia Garapeneko sailekin, eskualde-garapenerako agentziekin eta izaera pribatuko ekimenekin batera, negozio profesional berriak sustatu behar dira, haientzako finantza- eta aholkularitza-euskarriak eskainiz. Programa honek ekintza bakoitzerako diseinu berezia egitea ahalbidetzen du, sektore edo eskualdeko agenteak zein erakundeetakoak batuz eta koordinatuz.

Junto a Departamentos de Desarrollo Económico (Municipales), a Agencias de Desarrollo Comarcales, y a iniciativas de carácter privado, también hay que empujar a los nuevos negocios profesionales y viables, ofreciendo soporte financiero y de asesoramiento. Este programa permite el diseño singular para cada acción, sumando y coordinando tanto a los agentes sectoriales o zonales, como a los institucionales.

XI. Legegintzaldi honetako Euskadi 2020 gobernu-programan, I.1 ardatzaren barruan, 31. konpromisoan («Euskal merkataritza-sektorearen lehiakortasuna sustatzea») hazkunde irmoa aipatzen da, enplegu gehiagokoa eta hobekoa, eta han jasotzen da toki-merkataritzari lagundu egin behar zaiola, enplegua finkatzeko eta herri nahiz hiriak dinamizatzeko, hiriko espazioak zorrotz kudeatuta. Era berean, gobernu honen apustua da ekintzailetza eta talentua bultzatzea eta euskal merkataritza-sarea berritzea, baita pertsona ekintzaileen prestakuntza eta trebakuntzaren hobekuntza sustatzea ere. Horretarako, behar-beharrezkoa da udalekin eta bestelako agente sektorial inplikatuekin lankidetzan aritzeko ezarriko diren jarduketak abiaraztea.

En el Programa de Gobierno de esta XI Legislatura, Euskadi 2020, dentro del Eje I.1. Un crecimiento sólido con más y mejor empleo, en el compromiso número 31 «Fomento de la competitividad del sector comercial vasco», se hace constar el apoyo al comercio local, impulsando su competitividad como elemento fundamental para la consolidación del empleo y la dinamización de pueblos y ciudades, gestionando de forma eficiente los espacios urbanos. De igual manera, es una apuesta de este Gobierno, el potenciar el emprendimiento y el talento, y la innovación de las empresas que forman el tejido comercial vasco, así como el impulso a la mejora en la formación y capacitación a los a las personas que emprenden. Para ello, se hace indispensable, la puesta en marcha de actuaciones en las que se establezcan vías de colaboración con Ayuntamientos y con otros agentes sectoriales implicados.

Laguntzak ematean, lehentasuna eman behar zaie laguntzon behar gehien dutenei. Horregatik, lehentasuna eman behar diegu honako jarduketa hauei: gizarte- edo merkataritza-bazterketa pairatzeko arrisku-eremuetan garatzen direnei, eta Euskal Autonomia Erkidegoko batez besteko langabezia-maila baino handiagoa duten eremuei, edo enpresa-jarduera hastea edo lan-merkatuan sartzea zailago zaien kolektiboei zuzendutako jarduketei. Gure herrien eta hirien erdiguneko merkataritza-esparruak jada «eginda» dauden eremuak dira, merkataritza-dentsitate handikoak eta merkataritza-ekipamendu askokoak. Merkataritza-eskaintzaren beherakadak, nagusiki, hurbileko ingurune kalteberei eragiten die. Hauek dira hirigintzaren erronkak, auzoetan nagusiki: gutxieneko merkataritza-zuzkidurak bermatzea; gizarte kohesioarentzako eta auzoen habitateko bizi-kalitaterako eskaintza nahikoari eustea; gizarte-funtzioa optimizatzen duten merkataritza-lurzoruen kokapena eta mota; lurzoru horiek erabiltzea bultzatzeko formulak bilatzea.

Estas ayudas deben priorizar a aquellos que más necesitan de las mismas. Por ello, debemos primar actuaciones que bien se desarrollen en zonas en riesgo de exclusión socio-comercial, con niveles de desempleo superiores a la media en la Comunidad Autónoma del País vasco, o que se dirijan a colectivos a los que les sea más difícil, bien iniciar actividad empresarial, o bien, su inserción en el mercado laboral. Las áreas centrales comerciales de nuestros pueblos y ciudades, constituyen espacios «hechos» y con una densidad y dotación comercial intensa. La caída de la oferta comercial afecta especialmente a entornos de proximidad vulnerables. La búsqueda de garantía de dotaciones comerciales mínimas; el sostenimiento de una oferta suficiente para la cohesión social y la calidad de vida del hábitat de los barrios; la ubicación y tipología de suelos comerciales que optimicen ese rol social; la búsqueda de fórmulas de estímulo para su uso... constituyen un reto para el urbanismo; especialmente en los barrios.

Aberastasuna sortzeko eta enplegu iraunkor eta kalitate onekoa sortzeko helburuz taxutu behar ditugu politikak, jakinik gero eta eszenatoki lehiakorrago eta profesionalago batean mugitu beharko dugula, produktu nahiz zerbitzuen bikaintasuna, berezitasuna eta kalitatea gero eta determinatzaileagoak izango direlarik zer erosi aukeratzerakoan, bai eta, ondorioz, lortzen diren emaitzetan ere. Era berean, sektore ahulenei eta ingurune babesgabeei erreparatu behar diegu, nola ikuspuntu ekonomikotik hala ikuspuntu sozialetik. Horregatik, programa honen apustua da hurbileko merkataritza berritzailearen alde egitea, hiri-bilbea sortuko duena gure auzo, herri eta hirietan.

Nuestras Políticas deben estar dirigidas a la generación de riqueza y a la creación de empleo sostenible y de calidad, todo ello, en un escenario cada vez más competitivo y profesionalizado, en el que la excelencia, la singularidad y la calidad en el producto y en el servicio, son cada vez más determinantes en la elección de compra, y por lo tanto en la consecución de resultados. De la misma forma, debemos poner el foco en los sectores más vulnerables y en las zonas más desprotegidas, no solo desde el punto de vista económico sino también, de lo social. Por ello, este programa apuesta por un comercio innovador de proximidad que crea trama urbana en nuestros barrios, pueblos y ciudades.

EAEko 2018ko maiatzaren 22ko Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako VII. Planak Emakunde-Emakumearen Euskal Erakundeak 2018-2021 aldirako egindako berdintasun-gaietarako agenda politikoa jaso eta bat egiten du aipatutako XI. legealdiko Gobernu-programako konpromisoekin; emakumeen ahalduntzeari buruzko I. ardatzeko emakumeen autonomia ekonomikoari buruzko 4. programan helburu bezala ezartzen dira enplegua edo autoenplegua sustatzen duten emakumeen kopurua handitzea, baita emakumeen sustatutako enpresa-proiektuen kopurua handitzea ere. Ezin zitekeen bestela izan; beraz, laguntza-agindu honek leku bat gordetzen du, hain zuzen, jarduera komertzial ekintzaileak sustatzeko, non emakumezkoak diren sustatzaile.

En el VII Plan de Igualdad de Mujeres y Hombres en la CAE de 22 de mayo de 2018, que recoge la agenda política en materia de igualdad para el periodo 2018-2021, elaborada por Emakunde-Instituto Vasco de la Mujer, y que se alinea con los compromisos del ya citado Programa de Gobierno para la XI Legislatura, en el Programa 4 «Autonomía Económica de las Mujeres» de su Eje I «Empoderamiento de las Mujeres», se marca como objetivos, tanto el incrementar el número de mujeres promotoras de empleo y autoempleo, como, el aumentar el número de proyectos empresariales promovidos por mujeres. No podía ser de otra forma, y esta Orden de ayudas, contempla una reserva, precisamente, para la promoción de actividades comerciales emprendedoras, en las que la mujer es impulsora de las mismas.

Horretarako, 2018ko ekitaldian abiaraziko dugu agindu berri hau, autonomo, enpresa eta udalerrien ekintzailetza sustatzera bideratutako laguntza-programa arautu eta horietarako deialdia egiten duena.

Para ello, en este ejercicio 2018 vamos a poner en marcha esta nueva Orden que regula y convoca el programa de ayudas destinadas a incentivar el emprendimiento para autónomas y autónomos, empresas y municipios.

Horrenbestez, honako hau

Y, en virtud de ello,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Artikulu bakarra.– Eranskinetan jasotako terminoetan onartzea merkataritzaren alorrean autonomoen, enpresen eta udalerrien ekintzailetza sustatzera bideratutako 2018ko laguntza-programarako deialdiaren oinarri arautzaileak.

Artículo único.– Aprobar, en los términos que se recogen en los anexos, las bases reguladoras de la convocatoria, para el ejercicio 2018, del programa de ayudas destinadas a incentivar el emprendimiento para autónomas y autónomos, empresas y municipios.

AZKEN XEDAPENETAKO LEHENENGOA
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA

Oinarrietan aurreikusita ez dagoen guztirako, hauek aplikatuko dira: 38/2003 Legea, azaroaren 17koa, Diru-laguntzei buruzko Orokorra; 887/2006 Errege Dekretua, uztailaren 21ekoa, Diru-laguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren erregelamendua onartzen duena; eta, prozedura-arloan, 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena.

En todo lo no previsto por las bases, será de aplicación la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, además del Real Decreto 887/2006, de 21 de julio, por el que se aprueba el Reglamento de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, y en materia de procedimiento, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

AZKEN XEDAPENETAKO BIGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA

Agindu honek Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera izango ditu ondorioak.

La presente Orden surtirá efectos el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

AZKEN XEDAPENETAKO HIRUGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL TERCERA

Agindu honek amaiera ematen dio administrazio-bideari, eta beraz, berraztertzeko errekurtsoa aurkez dakioke Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuari, hilabeteko epean; edo, zuzenean, administrazioarekiko auzi-errekurtsoa aurkez daiteke Euskal Autonomia Erkidegoko Justizia Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzien Salan, bi hilabeteko epean. Bi kasuetan, agindua Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera hasiko dira epeak.

Contra la presente Orden, que agota la vía administrativa, podrá interponerse recurso de reposición, ante el Consejero de Turismo, Comercio y Consumo, en el plazo de un mes, o directamente recurso contencioso-administrativo ante la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco, en el plazo de dos meses a contar desde el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2018ko urriaren 2a.

En Vitoria-Gasteiz, a 2 de octubre de 2018.

Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburua,

El Consejero de Turismo, Comercio y Consumo,

JOSÉ ALFREDO RETORTILLO PANIAGUA.

JOSÉ ALFREDO RETORTILLO PANIAGUA.

I. ERANSKINA
ANEXO I
OINARRI ARAUTZAILEAK
BASES REGULADORAS
I. KAPITULUA
CAPÍTULO I
XEDAPEN OROKORRAK
DISPOSICIONES GENERALES

1. artikulua.– Xedea.

Artículo 1.– Objeto.

1.– Agindu honen xedea da merkataritza-ekintzailetza bultzatzea, jarduketa hasten duenari zein handitzen duenari eta udalen jarduketa-proiektuak gauzatzen laguntzeko, betiere berrikuntzaren eta berezitasun komertzialaren eta jarduketa gauzatuko duten hiri-inguruneetan merkataritza-enpresak ezarri eta kokatzera bideratutako estrategiak garatzeko testuinguru batean, esku hartuz ez EAEko erdiguneetan soilik, baizik baita auzoetan ere –auzo berrietan, zaharkituetan zein degradatuetan.

1.– La presente Orden tiene por objeto favorecer el emprendimiento comercial tanto para quien inicia actividad, como para quien amplía la misma y proyectos de actuación de los Ayuntamientos, en un contexto de innovación y singularidad comercial y desarrollo de estrategias encaminadas a la implantación y posicionamiento de nuestras empresas comerciales en los entornos urbanos donde ejercerán su actividad, interviniendo, no solo en zonas de centralidad, sino también en áreas de proximidad como son los barrios (nuevos, envejecidos, degradados...) de la CAPV.

2.– Aipatu programarekin bat etorriz, laguntza ekonomikoak emango dira ekintzailetza sustatzeko ekintzak abiarazteko jarduketa-proiektuak ezarri eta garatzeko, eta Euskal Autonomia Erkidegoan enpresak eratu eta abiarazteko gastuetarako, eta enpresak sortu eta hazteko inbertsioetarako.

2.– De acuerdo con dicho programa se concederán ayudas económicas para apoyar la implantación y desarrollo de proyectos de actuación que pongan en marcha acciones de fomento del emprendimiento y para gastos de constitución, puesta en marcha e inversiones para la creación y crecimiento de la empresa, en la Comunidad Autónoma del País Vasco.

2. artikulua.– Baliabide ekonomikoak.

Artículo 2.– Recursos económicos.

1.– Aurreko artikuluan adierazitako helbururako, ondoren zehazten diren baliabide ekonomikoak erabiliko dira, eta Euskal Autonomia Erkidegoko Aurrekontu Orokorretan horretarako ezarritako aurrekontu-kredituetatik hartuko dira.

1.– Los recursos económicos destinados a la finalidad del artículo anterior ascienden a las siguientes cantidades y procederán de los correspondientes créditos presupuestarios establecidos al efecto en los Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma del País Vasco:

a) 1.200.000 euro udalen jarduketa-proiektuetarako.

a) 1.200.000 euros para proyectos de actuación de los Ayuntamientos.

b) 500.000 euro merkataritza-enpresen ekintzailetzarako.

b) 500.000 euros para el emprendimiento en empresas comerciales.

c) 500.000 euro merkataritza-enpresen ekintzailetzarako non titularrak soilik emakumezkoak izango diren edo enpresaren partaidetza emakumeena izango den % 50ean.

c) 500.000 de euros para el emprendimiento en empresas comerciales cuyos titulares sean exclusivamente mujeres o con un porcentaje de participación del 50% en la empresa.

b) eta c) apartatuei dagokienez, bi apartatu horietako edozeinen dotazioa handitu ahalko da, beharrezko izanez gero, beste apartatuaren soberakinaren kontura.

En relación con los apartados b) y c) se podrá incrementar la dotación económica de cualquiera de los dos, si fuera necesario, a cuenta del excedente del otro apartado.

2.– Aurrekontu-ekitaldi bakoitzean eman beharreko laguntzen guztizko bolumenak ez du diru-kopuru horien zenbatekoa edo hori eguneratzetik ateratzen dena gainditzerik izango, indarrean dagoen legerian aurreikusitako kredituak lotzeko edo aurrekontuak aldatzeko erregimenari jarraikiz. Hori gertatzen bada, Turismo eta Merkataritzako sailburuordearen ebazpen bidez emango da horren berri.

2.– El volumen total de las ayudas a conceder durante la presente convocatoria no podrá superar el importe consignado en este artículo o el que resulte de su actualización, conforme al régimen de vinculación crediticia o de modificación presupuestaria previsto en la legislación vigente. De producirse dicha circunstancia se dará publicidad mediante resolución de la Viceconsejera de Turismo y Comercio.

3.– Aipatu laguntzei aurre egin behar dien aurrekontuak ez badu kreditu egoki eta nahikorik lortu nahi den helbururako, laguntzak ukatu egingo dira administrazio-ebazpen bitartez. Era berean, diru-laguntzak emateko ezarritako kreditua agortuz gero, gertaera horren berri emateko, Turismo eta Merkataritzako sailburuordeak administrazio-ebazpena emango du eta bertan adieraziko zer egunetan agortu den aipatu kreditua. Ebazpen hori Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratuko da, eta ez da onartuko une horretatik aurrera aurkezten den beste laguntza-eskabiderik.

3.– Mediante resolución administrativa se procederá a denegar las ayudas, en el caso en que el presupuesto al que deban imputarse las citadas ayudas carezca de crédito adecuado y suficiente para la finalidad pretendida. Asimismo, si se agota el crédito consignado para la concesión de las ayudas, al objeto de dar publicidad a esta circunstancia, por la Viceconsejera de Turismo y Comercio se emitirá resolución administrativa en la que se señalará la fecha en que se ha producido el agotamiento del citado crédito, publicándose la misma en el Boletín Oficial del País Vasco, no admitiéndose solicitud alguna que se presente a partir de tal momento.

4.– Diru-laguntzen eskabide-espedienteak ordena bati jarraikiz ebatziko dira, arau honetan eskaturiko dokumentazio guztiarekin osatuta geratzen diren unearen arabera.

4.– La resolución de los expedientes de solicitud de las subvenciones se realizará ordenadamente en función del momento en que los mismos queden completados con toda la documentación exigida en la presente Orden.

5.– Merkataritza-enpresen titularrak soilik emakumezkoak direnean edo emakumeek dutenean enpresaren partaidetzaren % 50, eskabideak modu ordenatuan ebatziko dira, c) apartatuan esleitutako zenbatekoari egotzita. Apartatu horren aurrekontua agortzen bada, merkataritza-enpresen titularrak soilik emakumezkoak direnean edo emakumeek dutenean enpresaren partaidetzaren % 50, eskabideak modu ordenatuan ebatziko dira, b) apartatuko saldoari egotzita, gainerako merkataritza-enpresen eskabideekin batera.

5.– La resolución de las solicitudes correspondientes a empresas cuyos titulares sean exclusivamente mujeres o con una participación del 50% de mujeres en la empresa, se realizará ordenadamente imputándose al importe consignado en el apartado c). En caso de agotamiento presupuestario de este apartado, la resolución de solicitudes de empresas de cuyos titulares sean exclusivamente mujeres o con una participación del 50% en la empresa, se realizarán imputándose al saldo del apartado b) ordenadamente junto con las solicitudes del resto de las empresas comerciales.

3. artikulua.– Laguntzen modalitatea.

Artículo 3.– Modalidad de las ayudas.

Agindu honetan aurreikusitako laguntzak itzuli beharrik gabeko diru-laguntzen bidez gauzatuko dira, Diru-laguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 31. artikuluan ezarritakoaren arabera, eta agindu honetan zehazten diren jarduerak finantzatzeko erabiliko dira.

Las ayudas contempladas en la presente Orden se materializarán a través de subvenciones no reintegrables, de conformidad con lo establecido en el artículo 31 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, e irán destinadas a financiar las actuaciones recogidas en la presente Orden.

4. artikulua.– Bestelako laguntzekiko bateragarritasuna.

Artículo 4.– Compatibilidad con otras ayudas.

1.– Agindu honetan ezarritako laguntzak bateragarriak izango dira administrazio publikoek edo erakunde pribatuek emandako beste zeinahi laguntzarekin, betiere helburua berbera baldin bada.

1.– Las ayudas establecidas en la presente Orden serán compatibles con cualesquiera otras ayudas otorgadas por administraciones públicas o por entidades privadas en las que se contemple la misma finalidad.

2.– Diru-laguntzaren zenbatekoak ezingo du, beste administrazio edo erakunde publiko nahiz pribatuek emandako diru-laguntzak batuta, aurkeztutako aurrekontuaren % 100 gainditu.

2.– El importe de la subvención no podrá, en concurrencia con ayudas o subvenciones de otras administraciones públicas o entes privados o públicos, superar el 100% del presupuesto presentado.

Gehiegizko finantzaketa gertatuko balitz, eman beharreko diru-laguntza murriztu egingo da diruz lagundutako proiektua egikaritzeko aurreko lerrokadan ezarritako osoko kostuaren mugaraino.

En el supuesto de que se produjera una sobrefinanciación, se procederá a la reducción de la subvención a conceder hasta el límite del coste total de ejecución del proyecto subvencionado establecido en el párrafo anterior.

5. artikulua.– Erakunde onuradunak.

Artículo 5.– Entidades beneficiarias.

1.– Agindu honetan zehaztutako diru-laguntzak honako erakunde onuradun hauek eskatu ahalko dituzte:

1.– Podrán solicitar las ayudas económicas previstas en la presente Orden las siguientes Entidades beneficiarias:

a) UDALAK:

a) AYUNTAMIENTOS:

1) 15.000 biztanletik gora dituzten udalerriak. Zerrenda agindu honetako II. eranskinean dago jasota.

1) Municipios de más de 15.000 habitantes. Esta relación se recoge en el Anexo II de la presente Orden.

2) 15.000 biztanle baino gutxiagoko udalerriak, hirigune historikoa eta udalerriko merkataritza-establezimenduen kopurua dela-eta biziberritze komertzialerako potentzialtasuna badituzte. Halako udalak agindu honetako III. eranskinean jasota daude.

2) Municipios de menos de 15.000 habitantes con Casco Histórico y que por el número de establecimientos comerciales situados en el mismo, presenten una potencialidad de revitalización comercial. Dichos ayuntamientos se relacionan en el Anexo III de la presente Orden.

3) Beren eskualde-ingurunean ekonomia eta merkataritza arloko erreferentziazko gunetzat jotzen diren udalerriak. Aipatu udalak agindu honetako IV. eranskinean jasota daude.

3) Municipios considerados como centro de referencia económico-comercial para el conjunto de poblaciones de su entorno comarcal. Dichos ayuntamientos se relacionan en el Anexo IV de la presente Orden.

4) Euskal Autonomia Erkidegoko eskualde-buruak, 100 merkataritza-establezimendu baino gehiago dituztenak. Halako udalak agindu honetako V. eranskinean jasota daude.

4) Cabeceras comarcales de la Comunidad Autónoma del País Vasco, con más de 100 establecimientos comerciales. Dichos ayuntamientos se relacionan en el Anexo V de la presente Orden.

5) 10.000 biztanletik gora dituzten udalerriak,100 merkataritza-establezimendutik gora dituztenak eta, 2018ko urtarrilaren 1ean, langabezia-tasa Euskal Autonomia Erkidegoko batez bestekoa baino altuagoa dutenak. Halako udalak agindu honetako VI. eranskinean jasota daude.

5) Municipios con más de 10.000 habitantes, con más de 100 establecimientos comerciales, y que su tasa de desempleo a 1 de enero de 2018 sea superior a la de la media de la Comunidad Autónoma del País Vasco. Dichos municipios se relacionan en el Anexo VI de la presente Orden.

b) MERKATARITZA-ENPRESAK

b) EMPRESAS COMERCIALES

Negozio-bolumenari dagokionez jarduera nagusia merkataritza duten autonomoek, enpresa ertain eta txikiek –ondasun-erkidegoak eta sozietate zibilak barne hartuta– jaso ahal izango dituzte agindu honetan araututako laguntzak.

Podrán acceder a las ayudas contempladas en la presente Orden los autónomas y autónomos y pequeñas y medianas empresas cuya actividad principal, en cuanto al volumen de negocio, sea comercial, incluidas las Comunidades de Bienes y Sociedades Civiles.

Arau honetan ezarritakoari dagokionez, merkataritza-jardueratzat hartuko da merkatuaren esku jartzea xede horretarako eskuratutako salgaiak edo produktuak, beren horretan eta eraldaketa-prozesu handirik gabe, baita ekoizleek, artisauek edo industrialek kontsumorako ondasunak zuzenean saltzea ere, baldin eta ondasun horiek ekoizteko, merkaturatzeko edo hirugarrenei zerbitzuak eskaintzeko prozesuetan sartuko ez diren ondasunak badira.

Se entenderá por actividad comercial a los efectos de lo dispuesto en esta norma, la puesta a disposición del mercado de productos o mercancías adquiridas con esa finalidad, sin modificación sustancial de las mismas, así como la venta de bienes de consumo final realizada directamente por los productores/as, artesanos/as o industriales, entendiéndose por tales bienes aquellos no destinados a integrarse en procesos de producción, comercialización o prestación de servicios a terceros.

Enpresa horiek berariaz errespetatu beharko dituzte enpresa ertain eta txikien definizioari buruz Batzordeak emandako 2003ko maiatzaren 6ko 2003/361/EE Gomendioan ezarritako betekizunak edo bestela gomendio hori ordezten edo aldatzen duten xedapenak.

Dichas empresas deberán cumplir los requisitos establecidos en la Recomendación 2003/361/CE de la Comisión de 6 de mayo de 2003 sobre la definición de pequeñas y medianas empresas, o las disposiciones que la sustituyan o modifiquen.

Era berean, ezingo dira laguntzen onuradun izan armak ekoiztera, merkaturatzera edo finantzatzera dedikatzen direnak, Euskal Autonomia Erkidegoaren Herrialde Pobretuekiko Justizia eta Elkartasun Gutunari buruzko abenduaren 28ko 14/2007 Legeak xedatutakoa betez.

No podrán ser entidades beneficiarias, asimismo, aquellas que se dediquen a la producción, comercialización y financiación de armas, en cumplimiento de la Ley 14/2007, de 28 de diciembre, del País Vasco de Carta de Justicia y Solidaridad con los países Empobrecidos.

2.– Ogasunarekiko eta Gizarte Segurantzarekiko betebeharrak egunean ez dituzten enpresak ezingo dira diru-laguntza honen onuradun izan. Diru-laguntzaren eskabidea aurkeztean, eskatzaileak baimena ematen dio diru-laguntza emango duen organoari zuzenean egiazta ditzan ziurtagiri telematikoen bidez Diru-laguntzen Erregelamenduaren uztailaren 21eko 887/2006 Errege Dekretuaren 18. eta 19. artikuluetan aurreikusita dauden egoerak; kasu horretan, eskatzaileak ez ditu ziurtagiri horiek aurkeztu beharko.

2.– No podrán ser beneficiarias de esta subvención aquellas entidades que no se encuentren al corriente de sus obligaciones con Hacienda y Seguridad Social. La presentación de la solicitud de subvención conllevará la autorización de la entidad solicitante para que el órgano concedente obtenga de forma directa la acreditación de las circunstancias previstas en los artículos 18 y 19 del Reglamento de Subvenciones (Real Decreto 887/2006, de 21 de julio) a través de certificados telemáticos, en cuyo caso la persona solicitante no deberá aportar las correspondientes certificaciones.

Hala ere, erakunde eskatzaileak espresuki uka dezake horretarako adostasuna, eta, hori egiten baldin badu, aipatutako egiaztagiriak aurkeztu beharko ditu.

No obstante la entidad solicitante de la ayuda podrá denegar expresamente el consentimiento, debiendo aportar entonces dichas acreditaciones.

Betebehar horien egiaztapena diru-laguntza eman aurretik eta ordainketak egin aurrerik egingo da.

La acreditación del cumplimiento de las citadas obligaciones se verificará con anterioridad a la concesión de la ayuda, así como con anterioridad a la realización de los pagos.

3.– Ez dira diruz lagunduko zigor- edo administrazio-arloan diru-laguntza edo laguntza publikoak lortzeko aukera galtzearekin zigortuta dauden erakunde edo enpresak, ezta hartarako ezgaitzen duen legezko debekuren baten eraginpean daudenak ere –esaterako Diru-laguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 13. artikuluan edo Euskal Autonomia Erkidegoko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bategina onartzen duen azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuaren 50. artikuluan aurreikusitako egoeraren batean egoteagatik– edo Emakumeen eta Gizonen arteko Berdintasunerako otsailaren 18ko 4/2005 Legearen azken xedapenetatik seigarrenean xedaturikoari jarraikiz sexu-diskriminazioaren ondoriozko debekuak jaso dituztenak.

3.– No podrán ser entidades beneficiarias aquellas que se encuentren sancionadas penal o administrativamente con la pérdida de la posibilidad de obtención de subvenciones o ayudas públicas, o se hallen incursas en alguna prohibición legal que las inhabilite para ello, por incurrir en alguno de los supuestos previstos en el artículo 13 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones y las que incumplan lo dispuesto en el artículo 50 del Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, con inclusión de las que se hayan producido por discriminación de sexo de conformidad con lo dispuesto en la Disposición Final sexta de la Ley 4/2005, de 18 de febrero, para la Igualdad de Mujeres y Hombres, que se acreditará mediante la cumplimentación de la declaración responsable de la solicitud.

4.– Agindu honek arautzen dituen laguntzak enpresa onuradunei eman eta, hala dagokionean, ordaindu aurretik, ezinbestekoa izango da Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak eta haren erakunde autonomoek edo beste edozein administrazio publikok emandako izaera bereko laguntzen edo diru-laguntzen esparruan hasi den eta oraindik izapidetzen ari den edozein itzulketa- edo zehapen-prozedura amaitzea eta egunean izatea diru-laguntzak itzultzeko ordainketa-betebeharrak, erregelamenduz zehazten denarekin bat etorriz.

4.– La concesión y, en su caso, el pago de las subvenciones y ayudas a las entidades beneficiarias de estas quedarán condicionados a la terminación de cualquier procedimiento de reintegro o sancionador que, habiéndose iniciado en el marco de ayudas o subvenciones de la misma naturaleza concedidas por la Administración General de la Comunidad Autónoma de Euskadi y sus organismos autónomos, o de cualquier otra Administración Pública, se halle todavía en tramitación y hallarse al corriente de pago de obligaciones por reintegro de subvenciones en los términos que reglamentariamente se determinen.

II. KAPITULUA
CAPÍTULO II
UDALENTZAKO LAGUNTZAK
AYUDAS A LOS AYUNTAMIENTOS

6. artikulua.– Diruz lagun daitezkeen jarduketak.

Artículo 6.– Actuaciones subvencionables.

Ekintzailetza bultzatuz eta sustatuz merkataritza-sektorean eragin positiboa izango duten jarduketa-proiektuak finantzatuko dira; merkataritza-desertizazioa pairatzeko arriskua duten inguruetan edo EAEko 2018ko urtarrilaren 1eko langabezia-tasa (% 12) gainditzen duten udalerri, auzo edo barrutietan gauzatuko dira proiektuok.

Se financiarán proyectos de actuación que generen un impacto positivo en el sector comercial favoreciendo e impulsando el emprendimiento, que se desarrollen especialmente en zonas con riesgo de desertización comercial o en municipios, barrios o distritos con niveles de desempleo que superen al de la CAE a 1 de enero de 2018 (12%).

Honako hauek hartzen dira jarduketa-proiektutzat:

Se entiende por proyectos de actuación:

– Merkataritzako bideragarritasun-azterlanak.

– Estudios de viabilidad comercial.

– Merkataritza-ekintzailetza bultzatzen duten inbertsioak.

– Inversiones que favorezcan el emprendimiento comercial.

Jarduketa-proiektuak gauzatu ahalko dira 2018ko urtarrilaren 1etik 2019ko ekainaren 30era arte, eta 2018an hasi beharko dira.

Los proyectos de actuación podrán llevarse a cabo desde el 1 de enero de 2018 hasta el 30 de junio de 2019 y deberán iniciarse en el ejercicio 2018.

7. artikulua.– Laguntzen zenbatekoa.

Artículo 7.– Cuantía de las Ayudas.

Jarduketa-proiektuaren zenbateko osoaren % 70 lagunduko da diruz, eta gehienez ere 120.000 euro emango dira jarduketa-proiektu bakoitzeko.

Se subvencionará el 70% del importe total del proyecto de actuación, con un importe máximo de 120.000 euros por proyecto de actuación.

8. artikulua.– Laguntzen baldintzak.

Artículo 8.– Condiciones de las Ayudas.

1.– Nahi beste udal-proiektu aurkez daitezke.

1.– No hay limitación máxima de número de proyectos municipales a presentar.

2.– Diruz lagunduko den jardueraren gehienezko azpi-kontratazio portzentajea % 100ean jartzea. Azpi-kontratazio horrek Diru-laguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 29. artikuluan ezarritako baldintzak bete behar ditu.

2.– Fijar el porcentaje máximo de subcontratación de la actividad subvencionada en el 100%, y dicha subcontratación deberá cumplir las condiciones fijadas en el artículo 29, de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones.

3.– Oro har, udalarentzako diru-itzulketaren bat ekarriko duten jarduketak edo inbertsioak ezin izango dira diruz lagundu.

3.– Con carácter general no serán subvencionables aquellas actuaciones y/o inversiones que posteriormente signifiquen un reintegro económico al municipio.

4.– BEZa ez da diruz laguntzekoa izango.

4.– No se considera subvencionable el IVA.

III. KAPITULUA
CAPÍTULO III
MERKATARITZA-ENPRESENTZAKO LAGUNTZAK
AYUDAS A LAS EMPRESAS COMERCIALES

9. artikulua.– Diruz lagun daitezkeen jarduketak.

Artículo 9.– Actuaciones subvencionables.

1.– Diruz lagundu ahalko dira merkataritza-enpresa berrien (2017ko uztailaren 1etik EJZn alta emanda) edo merkataritza-enpresak handitzeko egindako gastuak eta inbertsioak, hau da fakturatutako edo aurrekontuan sartutako zenbateko garbia, Balio Erantsiaren Zerga kenduta geratzen den balioa; gastu edo inbertsio horiek 2018ko urtarrilaren 1etik abenduaren 31ra bitartean eginak edo egitea aurreikusitakoak izango dira.

1.– Serán subvencionables los gastos e inversiones de las nuevas empresas comerciales (alta en el IAE a partir del 1 de julio de 2017) o de ampliación de las empresas comerciales existentes, entendiéndose como tal el importe neto facturado o presupuestado, es decir una vez deducido el Impuesto sobre el Valor Añadido, que se hayan realizado o estén previstos realizar entre el 1 de enero y el 31 de diciembre de 2018.

Diruz lagun daitezkeen gastuak honako hauek izango dira:

La tipología de los gastos subvencionables serán los siguientes:

a) Eraketa-gastuak: erregistroa, notariotza, aholkularitza, proiektu teknikoak.

a) Gastos de constitución: registro, notaría, asesoría, proyectos técnicos.

b) Abiarazteko gastuak: lokalaren alokairua, bideragarritasun-azterlanak, markak erregistratzea, irudi korporatiboaren diseinua.

b) Gastos de puesta en marcha: alquiler de local, estudios de viabilidad, registro de marcas, diseño de la imagen corporativa.

c) Enpresa sortzeko eta handitzeko beharrezkoak diren aktibo finkoetako inbertsioak: instalazioen egokitasuna; altzariak eta ekipamendua erostea, informatikoa barne, eta soluzio teknologikoak inplementatzea, betiere beharrezkotzat jotzen bada diruz laguntzekoa den ekimena garatzeko.

c) Inversiones en activos fijos necesarios para la creación y crecimiento de la empresa: adecuación de las instalaciones; adquisición del mobiliario y equipamiento, incluido el informático, así como la implementación de soluciones tecnológicas, siempre que se justifique como necesario para el desarrollo de la iniciativa objeto de ayuda.

d) Garraio-elementuak diruz lagundu ahalko dira diruz lagundutako enpresaren jarduera horietan garatzen bada edo jarduera garatzeko ezinbestekoak badira.

d) Los elementos de transporte serán subvencionables siempre que la actividad de la empresa subvencionada se desarrolle en los mismos o resulten imprescindibles para su desarrollo.

2.– Ibilgetua leasing bidez eskuratuz gero, fakturatutako edo aurrekontuan sartutako kuotak lagundu ahalko dira diruz, diruz laguntzekoa den aldiari dagozkion interesik edo gasturik gabe.

2.– En caso de adquisición de inmovilizado mediante leasing, serán subvencionables las cuotas facturadas o presupuestadas, sin intereses ni gastos correspondientes al período subvencionable.

3.– Diru-laguntzaren xede diren ekipamenduak, altzariek edo tresneriek berriak izan beharko dute, enpresaren/establezimenduaren aktibora bildu beharko dira eta enpresan gutxienez urtebete, fakturazio dataz geroztik, eman beharko dute jardunean.

3.– El equipamiento, mobiliario y enseres objeto de subvención deberán ser nuevos, e incorporarse al activo de la empresa/establecimiento y permanecer en funcionamiento en la misma durante al menos un año a partir de la fecha de facturación.

4.– Instalazio elektrikoak, argiztapena, isolamendua eta girotzea, ur sanitarioaren eta energiaren kontsumoak, eta energia-etiketatzeari lotutako etxetresna elektrikoen eskuraketa xede dituzten edo horiei lotuta dauden inbertsioak, energia-eraginkortasunaren irizpideak kontuan izanik egin beharko dira, eta etxetresna elektrikoen kasuan zorrotzenak izan beharko dute. Era berean, eta hala dagokionean, ingurumen-inpaktuak saihesteko edo gutxitzeko beharrezkoak diren neurriak hartzeko ahalegina egingo da.

4.– Las inversiones consistentes o relacionadas con: instalaciones eléctricas, iluminación, aislamiento y climatización, consumos de agua sanitaria y energía, así como la adquisición de electrodomésticos sujetos al etiquetado energético, deberán realizarse bajo criterios de eficiencia energética que, en el caso de los electrodomésticos, deberán ser los más exigentes. Igualmente, y en su caso, se procurará adoptar las medidas necesarias para evitar o minimizar los impactos medioambientales.

5.– Diruz lagundutako webguneek eguneratuta egon beharko dute gutxienez ere urtebetez.

5.– Las páginas web subvencionadas deberán estar actualizadas durante un período mínimo de 1 año.

6.– Oro har, ez dira diruz laguntzekoak:

6.– Con carácter general, no serán subvencionables:

a) lursailak, eraikinak edo lokalak erostea.

a) La compra de terrenos, edificaciones y locales.

b) pertsonal-gastuak.

b) Los gastos de personal.

c) negozioa mantentzeko gastu orokorrak.

c) Los gastos generales de mantenimiento de negocio.

d) onlineko publizitate-gastuak ez dira diruz lagunduko (Google adwords, gizarte-sareetako publizitatea, beste webgune batzuetako publizitate-gastuak, merkatu-segmentu espezifiko edo espezializatuetara bideratuak izan ezik, ezta gizarte-sareen kudeaketa (community managers) edota Interneteko presentzia handitzeko edo posizionamendua hobetzeko bestelako gastuak ere.

d) No se subvencionarán gastos correspondientes a publicidad on-line (Google adwords, publicidad en redes sociales, ni gastos por publicidad en otras páginas web, salvo las dirigidas a segmentos de mercado específicos o especializados), ni la gestión de redes sociales (community managers), ni ningún otro gasto correspondiente a posicionamiento o incremento de presencia en internet.

10. artikulua.– Laguntzen zenbatekoa.

Artículo 10.– Cuantía de las ayudas.

Diruz laguntzeko onartutako zenbatekoaren % 70 izango da diru-laguntza, eta gehienez 20.000 euroko diru-laguntza emango da eskabide bakoitzeko.

La subvención será del 70% del importe subvencionable admitido, siendo la subvención máxima por solicitud 20.000 euros.

11. artikulua.– Laguntzen baldintzak.

Artículo 11.– Condiciones de las ayudas.

Eskabide bat aurkeztuko da merkataritza-enpresa edo establezimendu bakoitzeko, eta bertan jasoko dira deialdiko xede diren gastuak, egindakoak zein egitea aurreikusitakoak.

Se presentará una solicitud por empresa comercial y establecimiento, recogiendo la totalidad de los gastos realizados o previstos realizar objeto de esta convocatoria.

Hainbat establezimenduren enpresa titularrak badira, establezimendu bakoitzeko eskabide bat aurkeztu ahalko da; gehienez hiru eskabide ahalko dira aurkeztu deialdi bakoitzeko.

En el caso de empresas titulares de varios establecimientos, podrán hacerlo de forma individualizada para cada uno de ellos, hasta un máximo de tres solicitudes por convocatoria.

Enpresa batek eskabide bat baino gehiago aurkezten baditu establezimendu baterako, euretariko batean atzera egiteko eskatuko zaio, eta hala egiten ez badu, lehenengo erregistratu dena onartuko da, eta gainerakoei ezezkoa emango zaie.

En el supuesto de que una misma empresa presente más de una solicitud para un mismo establecimiento, se le requerirá para que desista de una de ellas y, si no lo hiciera, se admitirá la primera en ser registrada, denegándose el resto.

Era berean, establezimendu edo enpresa bat baino gehiago dituen enpresa titular batek hiru eskabide baino gehiago aurkezten baditu, kopuru horretatik aurrerako eskabideetan atzera egiteko eskatuko zaio, eta hala egiten ez badu, erregistratu diren lehenengo hiruak onartuko dira, eta gainerakoei ezezkoa emango zaie.

De igual modo, si una empresa titular de varios establecimientos o empresas presenta más de tres solicitudes, se le requerirá para que desista de las que excedan dicha cifra y, si no lo hiciera, se admitirán la tres primeras en ser registradas, denegándose el resto.

Diruz lagunduko den jardueraren gehienezko azpi-kontratazioaren portzentajea % 100ean jartzea. Azpi-kontratazio horrek Diru-laguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 29. artikuluan ezarritako baldintzak bete behar ditu.

Fijar el porcentaje máximo de subcontratación de la actividad subvencionada en el 100%, y dicha subcontratación deberá cumplir las condiciones fijadas en el artículo 29, de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones.

IV. KAPITULUA
CAPÍTULO IV
PROZEDURA
PROCEDIMIENTO

12. artikulua.– Eskabideak eta dokumentazioa.

Artículo 12.– Solicitudes y documentación.

1.– Agindu honetatik eratorritako eskabide, eskaera, jakinarazpen eta gainerako kudeaketa guztiak elektronikoki gauzatuko dira, Administrazio Elektronikoari buruzko otsailaren 21eko 21/2012 Dekretuarekin (2012ko martxoaren 9ko EHAA, 50. zk.) bat etorriz, bereziki aipaturiko dekretuaren 28.3 artikuluarekin erlazionatutako zuzenketen ondorioetarako, eta, bat etorriz baita ere E-Administraziorako Plataforma Teknologikoa –Platea– onartzen duen Informatika eta Telekomunikazioetako zuzendariaren 2006ko otsailaren 9ko Ebazpenarekin.

1.– La realización de las solicitudes, requerimientos, notificaciones y demás gestiones implicadas en esta Orden se efectuarán por medios electrónicos, de conformidad con el Decreto 21/2012, de 21 de febrero, de Administración Electrónica (BOPV n.º 50, de 9 de marzo de 2012), y especialmente, y a efectos de subsanaciones relacionadas con el artículo 28.3 de dicho decreto; así como con la Resolución de 9 de febrero de 2006, de la Directora de Informática y Telecomunicaciones, que aprueba la Plataforma Tecnológica para la E-Administración-Platea.

Eskabidera sartzea eta berori betetzea Internet bidez soilik egin ahalko da, honako helbide honetan: https://www.euskadi.eus/laguntza_diru-laguntza/2018/EMCO-2018/y22-izapide/eu webgune horretan kokatutako funtzionalitateen bitartez, agindu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera. Bide elektronikotik izapideak egiteari buruzko zehaztapenak, eta eskabide-eredua bera, eskura daude aipatutako egoitza elektronikoan. Era berean, eredu horien edukiak eranskinetan daude jasota.

El acceso a la solicitud, y su cumplimentación se realizará exclusivamente a través de Internet, en la dirección https://www.euskadi.eus/ayuda_subvencion/2018/EMCO-2018/y22-izapide/es mediante las funcionalidades ubicadas en dicha dirección web, al día siguiente al de su publicación de la presente Orden en el Boletín Oficial del País Vasco. Las especificaciones de cómo tramitar por el canal electrónico, así como el modelo de solicitud, estarán disponibles en la citada sede electrónica. Igualmente, los contenidos de los citados modelos se facilitan en los anexos.

Espedientera sartzea eta gainerako izapideak beste helbide honetan egin ahal izango dira: https://www.euskadi.eus/nire-kudeaketak

El acceso al expediente y demás trámites podrá realizarse a través de la dirección http://www.euskadi.net/misgestiones

Eskabidearekin batera, erakunde eskatzailea ordezkatzeko gaitasun legala duen pertsona edo erakundearen sinadura elektronikoa ez ezik, harekin batera aurkeztu beharreko agiri guztiak eta Administrazio Elektronikoari buruzko otsailaren 21eko 21/2012 Dekretuak xedatu bezala Administrazioak eska litzakeen guztiak ere aurkeztu beharko dira.

La solicitud incorporará, además de la firma electrónica reconocida de la persona o entidad que posea capacidad legal para representar a la entidad solicitante, toda aquella documentación que haya de acompañarse a la solicitud y la que pueda ser requerida por la Administración, en los términos dispuestos en el Decreto 21/2012, de 21 de febrero, de Administración Electrónica.

Baldin eta enpresa titularrak ordezkari bidez jardun nahi badu, ordezkaritza beste pertsona bati eman ahal izango dio, haren izenean bide elektronikoz jardun dezan agindu honi dagozkion prozedura guztietan, dela Eusko Jaurlaritzaren Egoitza Elektronikoan dagoen Ordezkarien Erregistro Elektronikoaren bitartez (https://euskadi.eus/y22-izapide2/eu/edukiak/informazioa/egoitza_ordezkarien_erregistro/eu_egoitza/egoitza_ordezkariak.html), dela eskabidera lege-ordezkaritza emateko inprimaki arautua behar bezala beteta erantsiz. Azken hori hemen dago eskuragarri: http://www.euskadi.eus/eusko-jaurlaritza/-/eskabidea/borondatezko-legezko-ordezkaritza-egilestea-inprimaki-normaldua/

Si la empresa titular desea actuar con representante, podrá otorgar la representación a otra persona para que actúe en su nombre por medios electrónicos en todos los procedimientos relativos a la presente Orden, bien a través del Registro Electrónico de Representantes ubicado en la Sede Electrónica del Gobierno Vasco (https://euskadi.eus/y22-izapide2/es/contenidos/informacion/egoitza_ordezkarien_erregistro/es_egoitza/egoitza_representantes.html) bien adjuntando a la solicitud debidamente cumplimentado el impreso normalizado de otorgamiento de representación legal http://www.euskadi.eus/gobierno-vasco/-/formulario/impreso-normalizado-de-otorgamiento-de-representacion-legal-voluntaria/

Ordezkariak (fisikoa zein juridikoa) identifikatzeko bitarteko elektroniko onartu bat eduki beharko du.

La persona representante (física o jurídica) deberá disponer de un medio de identificación electrónico admitido.

2.– Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak konpromisoa hartu du Datu Pertsonalak Babesteko abenduaren 13ko 15/1999 Lege Organikoan eta aplikatzekoa den gainerako araudian ezarritako babes-mailarekin tratatzeko datu guztiak.

2.– El Departamento de Turismo, Comercio y Consumo se compromete a tratar los datos con el grado de Protección, de acuerdo con lo establecido en la Ley Orgánica 15/1999, de 13 de diciembre, de Protección de Datos de Carácter Personal, y demás normativa aplicable al efecto.

3.– Eskabideak aurkezteko epea hilabetekoa izango da, eta ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera hasiko da.

3.– El plazo de presentación de solicitudes será de un mes y se iniciará el día siguiente al de la publicación de esta Orden en el Boletín Oficial del País Vasco.

4.– Hizkuntzaren arloko herritarren eskubideak eta botere publikoen eginbeharrak kontuan harturik, erakunde eskatzaileak bi hizkuntza ofizialetako edozein aukeratu ahalko du Administrazioarekin harremanetan jartzeko (Euskararen erabilera normalizatzeko azaroaren 24ko 10/1982 Oinarrizko Legearen 5. eta 6. artikuluak).

4.– Recogiendo los derechos de la ciudadanía y deberes de los poderes públicos en materia lingüística, la entidad solicitante puede elegir cualquiera de las lenguas oficiales para dirigirse a la Administración (artículos 5 y 6 de la Ley 10/1982, de 24 de noviembre, básica de normalización del uso del Euskera).

5.– Diru-laguntza kobratzeko, pertsona edo erakunde onuradunaren egoitza sozialaren edo bankuaren datuak aurretik adierazi ez baldin badira edo aldatu nahi badira, informazio hori «Hirugarrenen Erregistro Telematikoa» bide telematikoaren bitartez eman beharko da, Ogasun eta Ekonomia Sailak ezarritako eredu eta prozedura erabiliz (http://www.ogasun.ejgv.euskadi.eus/hirugarrenaren-datuen-aldaketa/r51-341/eu/).

5.– Para el cobro de la subvención, y solo en el caso de que no se hayan facilitado antes o se quieran modificar los datos bancarios o de la razón social de la persona o entidad beneficiaria, será necesario facilitar dicha información a través del canal telemático «Registro Telemático de Terceros», según modelo y procedimiento establecido por el Departamento de Hacienda y Economía (http://www.ogasun.ejgv.euskadi.eus/alta-modificacion-datos-terceros/r51-341/es/).

6.– Erakunde eskatzaileak berariaz horretarako prestatu diren eskabide-eredu eta inprimakiak bete beharko ditu. Horiekin batera, zinpeko aitorpena aurkeztu beharko du, puntu hauek direla-eta:

6.– Las Entidades solicitantes deberán cumplimentar la solicitud y demás formularios previstos a tal fin, entre los que se incluirá una declaración responsable en los siguientes extremos:

a) Betetzen dituela deialdia arautzen duten oinarrietan ezarritako betekizunak.

a) Que cumple con los requisitos establecidos en las bases reguladoras de la convocatoria.

b) Pertsona edo erakundea ez dagoela Diru Laguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorrak 13. artikuluan aipatzen dituen gainerako egoeretan (egoera horiek eragotzi egiten dute pertsona edo erakunde onuradun izatea).

b) Que no concurren en la persona o entidad el resto de circunstancias mencionadas en el artículo 13 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones para obtener la condición de persona beneficiaria.

c) Ez daukala diru-laguntza edo laguntza publikoak jasotzea eragozten dion zehapen penal edo administratibo irmorik, ezta horretarako gaitasuna kentzen dion legezko debekurik ere.

c) Que no se haya sancionada ni penal ni administrativamente por sentencia firme con la pérdida de la posibilidad de obtener subvenciones o ayudas públicas, ni se halla incursa en prohibición legal alguna que la inhabilite para ello.

d) Ez daukala inolako itzultze- edo zehatze-prozedurarik abian, ez Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak ez haren erakunde autonomoek emandakorik, izaera bereko diru-laguntzen esparruan hasitakorik.

d) Que no se halla incursa en procedimiento de reintegro o sancionador alguno, iniciado en el marco de ayudas o subvenciones de la misma naturaleza concedidas por la Administración General de la Comunidad Autónoma del País Vasco y sus organismos autónomos.

e) Inbertsio hori bera egiteko beste erakunde publiko zein pribatu batzuetatik jasotako edo haiei eskatutako laguntzak.

e) Las ayudas solicitadas o percibidas de otras instituciones públicas o privadas para la misma inversión.

f) Ez duela diru-laguntza edo laguntza publikoak jasotzeko debekurik, Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako otsailaren 18ko 4/2005 Legearen 24.2 artikuluaren arabera.

f) Que no está sancionada con la prohibición de ser beneficiaria de subvenciones y ayudas públicas en virtud del artículo 24.2 de la Ley 4/2005, de 18 de febrero, para la Igualdad de Mujeres y Hombres.

g) Betetzen duela Emakumeen eta Gizonen Berdintasun Eragingarrirako martxoaren 22ko 3/2007 Lege Organikoan xedatutakoa.

g) Que cumple con lo dispuesto en la Ley Orgánica 3/2007, de 22 de marzo, para la igualdad efectiva de mujeres y hombres.

h) Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako 4/2005 Legearen 2.3 artikuluan ezarritako betebeharrak onartzeko konpromisoa hartzen duela.

h) Que se compromete a asumir las obligaciones impuestas en el artículo 2.3 de la Ley 4/2005, para la Igualdad de Mujeres y Hombres.

Merkataritza-enpresen kasuan, honako hauek hartuko aintzat:

En el caso de las empresas comerciales se añadirán los siguientes extremos:

i) Enpresa txiki eta ertaintzat (ETE) jotzeko behar diren baldintzak betetzen dituela:

i) Que reúne las condiciones necesarias para ser calificada como pequeña y media empresa (PYME):

– 250 pertsonari baino gutxiagori lana ematea eta aurreko ekitaldiko abenduaren 31n gehienez ere 50 milioi euroko urteko negozio-bolumena edukitzea, edo, gehienez ere, 43 milioi euroko urteko balantze orokorra edukitzea.

– Que ocupa a menos de 250 personas y cuyo volumen de negocios a 31 de diciembre del ejercicio anterior a la convocatoria no excede de 50 millones de euros o cuyo balance general a 31 de diciembre del ejercicio anterior a la convocatoria no excede de 43 millones de euros.

– 250 langile edo gehiago, 50 milioi eurotik gorako negozio-bolumena eta 43 milioi euro baino gehiagoko balantze orokorra duen enpresa batek haren kapitalaren % 25 edo gehiagoko partaidetza ez izatea.

– Que no se encuentra participada en un 25% o más de su capital por una empresa cuya plantilla sea igual o superior a 250 trabajadores con un volumen de negocio de más de 50 millones de euros y un balance general superior a 43 millones de euros.

j) Ez dituela armak ekoizten, merkaturatzen edo finantzatzen, Euskal Autonomia Erkidegoaren Herrialde Pobretuekiko Justizia eta Elkartasun Gutunari buruzko abenduaren 28ko 14/2007 Legeak xedatutakoa betez.

j) Que no se dedica a la producción, comercialización y financiación de armas, en cumplimiento de la Ley 14/2007, de 28 de diciembre, del País Vasco, de Carta de Justicia y Solidaridad con los Países Empobrecidos.

Goian aipatutako erantzukizunpeko adierazpenean agertzen den daturen bat faltsua izanez gero, administrazio- zein zigor-araubidearen arabera dagokion zehapena jasoko du.

Si se falseara cualquiera de los datos incluidos en la declaración responsable se verá sometido al régimen sancionador administrativo y penal, según proceda.

7.– Erakunde eskatzaileek dokumentazio hau aurkeztu behar dute eskaerarekin batera:

7.– Las Entidades solicitantes añadirán a la solicitud la siguiente documentación:

a) UDALAK

a) AYUNTAMIENTOS

1) Aurkeztutako jarduketa-proiektu bakoitzaren kostua eta eskatutako diru-laguntzaren zenbatekoa.

1) Detallando para cada uno de los proyectos de actuación presentados, coste de los mismos e importe de la subvención solicitada.

2) Diru-laguntzaren bidez finantzatu nahi diren jarduketa-proiektuen azalpen-txostena, merkataritza-ikuspegitik egina. Txosten horretan, gutxienez, ondorengo informazioa jaso beharko da:

2) Memoria explicativa desde el punto de vista comercial de los proyectos de actuación para los que se solicita la ayuda. Esta memoria deberá recoger, al menos, la siguiente información:

– Garatu beharreko jarduketa bakoitzaren gauzatze-proiektua, zera adierazten duena:

– Proyecto de ejecución de cada una de las actuaciones a desarrollar, indicando:

● Inbertsioen kasuan, aipamen berezia inbertsio horrek eskualdeko merkataritza-ekintzailetzaren gainean duen eraginari.

● En el caso de inversiones, especial mención al impacto de dicha inversión en el emprendimiento comercial de la zona.

* Lortu nahi diren helburuak.

* Objetivos que se pretenden alcanzar.

* Gauzatu beharreko ekintzak.

* Acciones a ejecutar.

* Egindakoaren eraginkortasuna neurtzeko adierazleak.

* Indicadores que medirán la eficacia de lo realizado.

3) Aurrekontu zehatzak, baita partidaz partida ere, kasuan kasu.

3) Presupuestos detallados, hasta por partidas, en su caso.

4) Gauzatze-egutegia.

4) Calendario de ejecución.

5) Dokumentazio grafikoa, proiektuaren izaera dela-eta beharrezkoa bada.

5) Documentación gráfica, si fuera necesario, por la naturaleza del proyecto.

6) Udalerriko jarduketa-eremuaren sektore komertzialaren bilakaera jakinarazten duen txostena, udalerriko merkataritza-desertizaziorako arriskua azaltzen duena.

6) Informe indicando la evolución del sector comercial de la zona de actuación del Municipio que demuestre la tendencia a la desertización comercial.

b) MERKATARITZA-ENPRESAK

b) EMPRESAS COMERCIALES

1) Enpresaren titularraren NANaren fotokopia (pertsona fisikoa bada).

1) Fotocopia del DNI del titular de la empresa en caso de persona física.

2) Enpresaren IFKren fotokopia (pertsona juridikoa bada).

2) Fotocopia del CIF de la empresa en caso de persona jurídica.

3) Enpresaren eratze-eskriturak eta horretan egindako aldaketak.

3) Escrituras de constitución de la empresa y posteriores modificaciones.

4) Ordezkaritza emanez gero, pertsona edo erakunde eskatzailearen lege-ordezkaritzaren ahalordea.

4) Si la representación se hubiera otorgado, Poder de Representación Legal de la persona o entidad solicitante.

5) Baldin eta ez badute ordezkaritzarik eman eta ez badute Ordezkarien Erregistro Elektronikoa erabili nahi, ordezkaritza emateko inprimaki arautua erantsi beharra egongo da (http://www.euskadi.eus/eusko-jaurlaritza/-/eskabidea/borondatezko-legezko-ordezkaritza-egilestea-inprimaki-normaldua/), eta, horrekin batera, ordezkatuaren egiaztagiriak (NANa, pertsona fisikoei dagokienez, eta ahalorde-eskriturak, pertsona fisikoen kasuan).

5) Si la representación no se hubiera otorgado y no se desea utilizar el Registro Electrónico de Representantes deberá adjuntarse el impreso normalizado de otorgamiento de representación http://www.euskadi.eus/gobierno-vasco/-/formulario/impreso-normalizado-de-otorgamiento-de-representacion-legal-voluntaria/ junto con la documentación que acredite al representado (DNI en caso de persona física y escrituras de apoderamiento en caso de persona jurídica).

6) Jarduera ekonomikoen gaineko zergan izandako altak eta bajak egiaztatzeko agiri historikoa.

6) Certificado histórico de altas y bajas en el Impuesto de Actividades Económica.

7) Beren establezimenduetan gauzatutako edo gauzatzea aurreikusitako jarduketen fakturak edo aurrekontuak.

7) Facturas o presupuestos de las actuaciones ejecutadas o previstas a realizar en sus establecimientos.

Indarreko dokumentazioa aurkeztu beharko dute enpresek, baldin eta azken bi ekitaldietan EAEko Administrazioan Merkataritzaren eskumena duen sailari ez badiote inolako laguntzarik eskatu edo, eskatu arren, orduan aurkeztutako agiriak era batera edo bestera aldatu egin badira. Hori guztia Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 53.d) artikuluarekin bat etorriz.

La documentación vigente deberá ser presentada por aquellas empresas que, en los dos últimos ejercicios, no hayan solicitado ayudas al Departamento de Turismo, Comercio y Consumo o que habiéndolas presentado, estos documentos hayan experimentado alguna modificación. Todo ello, sin perjuicio de lo dispuesto en apartado d), del artículo 53 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

Enpresa batek hainbat establezimendutarako eskabideak aurkezten baditu, eskabidea egiteko aurkeztu behar den dokumentazio komuna lehenengo eskabidean bakarrik aurkeztu beharko du, ez eskabide guztietan.

Cuando una misma empresa presente varias solicitudes para varios establecimientos, la documentación común no será necesario presentarla en todas las solicitudes sino en la primera de ellas.

8.– Eskaeran jasotako datuen egiazkotasuna espedientearen tramitazioaren edozein unetan egiaztatu ahal izango da.

8.– La veracidad de los datos recogidos en la solicitud podrá comprobarse en cualquier momento de la tramitación del expediente.

13. artikulua.– Zuzentzea.

Artículo 13.– Subsanación.

Turismo eta Merkataritzako lurralde-bulegoak ikusten badu aurkeztutako eskabidean akatsen bat edota zehaztasun faltaren bat dagoela, eskatzaileari jakinaraziko dio, eta 10 eguneko epea emango, haiek zuzen ditzan; halaber, jakinaraziko zaio ezen, hori horrela egin ezean eskaeran atzera egin duela ulertuko dela. Epe hori igarotakoan, zuzendu ezean, ebazpena emango da adierazteko eskatzaileak eskaeran atzera egin duela, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 21. eta 68. artikuluetan aurreikusitakoaren arabera.

En caso de que las Oficinas Territoriales de Turismo y Comercio de cada Territorio Histórico advirtieran la existencia de algún error, defecto o inexactitud en la solicitud presentada, lo comunicarán a la entidad solicitante concediéndole un plazo de 10 días para que proceda a su subsanación con indicación de que, si así no lo hiciera, se le tendrá por desistida de su petición. Transcurrido dicho plazo sin haber procedido a la subsanación, se dictará resolución declarando el desistimiento, en los términos previstos en los artículos 21 y 68 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

14. artikulua.– Eskabideak aztertu eta ebaluatzea.

Artículo 14.– Análisis y evaluación de las solicitudes.

1.– Diruz laguntzekoak diren jarduketak garatuko diren lurralde historikoko Turismo eta Merkataritzako lurralde-bulegoari dagokio aurkezten diren eskabideak aztertu eta ebaluatzea. Eskabide horiek egoki ulertu eta ebaluatzeko, beharrezko irizten dien argibide eta agiri osagarri guztiak eskatu ahal izango dizkio eskatzaileari.

1.– Corresponderá a las Oficinas Territoriales de Turismo y Comercio en cuyo Territorio Histórico se vayan a desarrollar las actuaciones subvencionables, el análisis y evaluación de las solicitudes presentadas, la cual podrá requerir cuanta documentación y/o información complementaria considere necesaria para su adecuada comprensión y evaluación.

2.– Eskabide bakoitza aztertu eta ebaluatu ondoren, ebazpen-proposamen bat aurkeztuko dio Merkataritzako zuzendariari, non berariaz adieraziko baita eskatutako diru-laguntza emango den ala ez, eta zenbatekoa izango den.

2.– Analizada y evaluada cada solicitud elevará propuesta de resolución al Director de Comercio con pronunciamiento expreso sobre la concesión o denegación de la subvención solicitada e indicando su cuantía.

15. artikulua.– Laguntza emateko ebazpena.

Artículo 15.– Resolución de concesión de la ayuda.

1.– Merkataritzako zuzendariak, aurreko artikuluan aipatutako proposamenak aurrean dituela, sei hilabeteko epean –laguntza-eskabidea aurkeztu zen hurrengo egunetik zenbatuta–, ordenan ebatziko ditu eskabideak, espedientea osaturik geratzen den momentuaren arabera, agindu honetako 2. artikuluko 4. apartatuan xedatuarekin bat etorriz.

1.– El Director de Comercio, a la vista de la propuesta mencionada en el artículo anterior, en el plazo de seis meses desde el día siguiente al de la presentación de la solicitud de ayuda, resolverá las solicitudes ordenadamente y en función del momento en que el expediente esté completo, conforme se dispone en el apartado 4 del artículo 2 de la presente Orden.

2.– Erakunde eskatzaileei diru-laguntzak emateko ebazpenak banan-banan jakinarazteaz gainera, onuradunen zerrenda eta emandako diru-laguntzen zenbatekoa argitaratuko dira Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian, azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuaren 49.2 artikuluan xedatutakoari jarraikiz.

2.– Sin perjuicio de la notificación individual a las entidades solicitantes de las resoluciones de concesión de ayuda, se publicará en el Boletín Oficial del País Vasco la relación de los/as beneficiarios/as y el importe de subvención concedida, de conformidad con lo dispuesto en el artículo 49.2 del Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre.

3.– Laguntza emateko ebazpenak honakoak adierazi behar ditu: erakunde onuradunaren nortasuna, diruz lagundutako proiektu bakoitzari emandako laguntzaren zenbatekoa, proiektuaren kostu zenbatetsia eta egikaritzeko epea. Ebazpen horrek ez du administrazio-bidea amaituko, eta haren aurka gora jotzeko errekurtsoa aurkeztu ahal izango zaio Merkataritza eta Turismoko sailburuordeari, Herri Administrazioen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legean xedatutako epean eta moduan.

3.– La resolución de concesión de ayuda deberá contener la identidad de la entidad beneficiaria, el importe de la ayuda concedida para cada proyecto subvencionado, con su respectivo coste estimado y plazo de ejecución. La resolución que recaiga no agotará la vía administrativa, pudiendo interponerse recurso de alzada ante la Viceconsejera de Turismo y Comercio, en el plazo y forma establecidos por Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

4.– Ebazpena emateko epea amaitu, eta erakunde interesdunari ezer jakinarazi ez bazaio, eskatutako laguntza onetsi egin dela esan nahiko du, Herri Administrazioen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 24. artikuluan xedatutakoarekin bat etorrita.

4.– De conformidad con lo dispuesto en el artículo 24 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, una vez transcurrido el plazo previsto para dictar la resolución sin que esta se haya notificado a la entidad interesada, podrá entenderse estimada la ayuda solicitada.

16. artikulua.– Gastuak eta inbertsioak justifikatzea.

Artículo 16.– Justificación de las inversiones y los gastos.

1.– Diruz lagundutako proiektua gauzatu ostean, erakunde onuradunak ondoren zehazten den dokumentazioa aurkeztu beharko du, justifikazio-kontu gisa, dagokion lurralde historikoko Turismo eta Merkataritzako lurralde-bulegoan, Diru-laguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 30. artikuluak, uztailaren 21eko 887/2006 Errege Dekretuaren 72.3 artikuluari dagokionez, ezartzen duenaren arabera (Errege-dekretu horrek Diru-laguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren Erregelamendua onartzen du). Hau da aurkeztu beharreko dokumentazioa:

1.– La entidad beneficiaria, una vez materializado el proyecto subvencionado deberá presentar ante las Oficinas Territoriales de Turismo y Comercio de cada Territorio Histórico, como cuenta justificativa, de acuerdo con lo establecido en el artículo 30 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, en relación con el artículo 72.3 del Real Decreto 887/2006, de 21 de julio, por el que se aprueba el Reglamento de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, la documentación siguiente:

a) UDALAK:

a) AYUNTAMIENTOS:

– Likidazio-ziurtagiriak, partiden arabera banakatuta.

– Certificaciones de liquidación por partidas.

– Jarduketaren amaierari buruzko udal-ziurtagiriak.

– Certificados municipales de fin de actuación.

– Jatorrizko fakturak edo faktura konpultsatuak eta horien ordainketa-egiaztagiriak; baldin eta espedientearen izapidetzea elektronikoa izan bada, bitarteko elektronikoak erabiliko dira horretarako.

– Facturas originales o compulsadas y sus comprobantes de pago, que, en caso de tramitación electrónica del expediente, deberán presentarse utilizando medios electrónicos.

– Dokumentazio grafikoa.

– Documentación gráfica.

– Azken egoeraren argazkiak, eskabidean aurkeztutakoekin bat datozenak.

– Fotografías de la situación final correspondiendo con las presentadas en la solicitud.

– Jarduketa-proiektuko gastuak eta diru-sarrerak.

– Gastos-ingresos del proyecto de actuación.

– Diruz lagundutako jarduerak finantzatzeko jasotako laguntzei buruzko adierazpena, zeinetan honako hauek jasoko baitira: erakunde finantzatzailea eta onartutako edo jasotako zenbatekoa, baldin eta aldaketarik izan bada eskabidearekin batera aurkeztutako erantzukizunpeko adierazpenarekiko.

– Declaración de ayudas recibidas para la financiación de las actuaciones subvencionadas, especificando la entidad financiadora y el importe aprobado o recibido, si se ha modificado respecto a la Declaración Responsable presentada en la Solicitud.

– Merkataritza Zuzendaritzak eskatutako beste edozein dokumentazio, beharrezkoa bada justifikatutako ekintzak behar bezala egiaztatzeko.

– Cualquier otra documentación que solicite la Dirección de Comercio, y que se considere necesaria para la completa comprobación de las actuaciones justificadas.

Udalek aurkeztutako jarduketa-proiektuak gauzatzeko epemuga 2019ko ekainaren 30a izango da. Justifikazio-dokumentazioa aurkezteko epea 2 hilabetekoa izango da, onartutako azken proiektua egikaritzen denetik aurrera.

La fecha límite de ejecución de los proyectos de actuación presentados por los Ayuntamientos será el 30 de junio de 2019. La documentación justificativa se presentará en el plazo de 2 meses desde la ejecución del último de los proyectos aprobados.

b) MERKATARITZA-ENPRESAK

b) EMPRESAS COMERCIALES

– Jatorrizko fakturak edo faktura konpultsatuak –diruz lagundutako kontzeptuen arabera sailkatuta– eta horien ordainketa-egiaztagiriak; baldin eta espedientearen izapidetzea elektronikoa izan bada, bitarteko elektronikoak erabiliko dira horretarako.

– Facturas originales o compulsadas y sus comprobantes de pago, que, en caso de tramitación electrónica del expediente, deberán presentarse utilizando medios electrónicos, clasificadas por concepto subvencionado:

Eraketa-gastuak.

Gastos de constitución.

Abiarazteko gastuak.

Gastos de puesta en marcha.

Inbertsioak.

Inversiones.

Garraio-elementuak.

Elementos de transporte.

– Diruz lagundutako jarduerak finantzatzeko jasotako laguntzei buruzko adierazpena, zeinetan honako hauek jasoko baitira: erakunde finantzatzailea eta onartutako edo jasotako zenbatekoa, baldin eta aldaketarik izan bada eskabidearekin batera aurkeztutako erantzukizunpeko adierazpenarekiko.

– Declaración de ayudas recibidas para la financiación de las actuaciones subvencionadas, especificando la entidad financiadora y el importe aprobado o recibido, si se ha modificado respecto a la Declaración Responsable presentada en la Solicitud.

– Merkataritza Zuzendaritzak eskatutako beste edozein dokumentazio, beharrezkoa bada justifikatutako ekintzak behar bezala egiaztatzeko.

– Cualquier otra documentación que solicite la Dirección de Comercio, y que se considere necesaria para la completa comprobación de las actuaciones justificadas.

Merkataritza-enpresek justifikazio-dokumentazioa aurkezteko epea 2019ko urtarrilaren 20an amaituko da.

La fecha límite para la presentación de la documentación justificativa de las empresas comerciales será el 20 de enero de 2019.

2.– Aurkeztutako proiektuaren edo proiektuen justifikazioan, aurkeztutako eta diru-laguntza emateko kontuan izandako aurrekontuari dagokionez beheranzko % 25ekoa baino desbideratze txikiagoa badago, diru-laguntza birkalkulatu egingo da, betiere hasierako esleipena kalkulatzeko erabili ziren irizpide berberak aplikatuz.

2.– Si en la justificación del proyecto o proyectos presentados, se produjera una desviación a la baja inferior al 25% respecto del presupuesto presentado y tenido en cuenta para la concesión de la subvención, se procederá a recalcular la subvención aplicando los mismos criterios que se utilizaron para el cálculo de la concesión inicial.

Beheranzko desbideratzea % 25ekoa edo handiagoa bada, diru-laguntza jasotzeko eskubidea galdu egin daiteke, emandako diru-laguntzaren bidez lortu nahi ziren helburu guztiak bete direla justifikatzen denean izan ezik. Bigarren kasu horretan, aurreko paragrafoan aurreikusitako moduan murriztuko da diru-laguntzaren zenbatekoa.

Una desviación a la baja igual o superior al 25% podrá dar lugar a la pérdida del derecho a la subvención, excepto en el caso de que se justifique que se han cumplido los objetivos para los cuales se concedió la ayuda económica. En este segundo supuesto, se procederá a la minoración de la cuantía de la subvención en la forma prevista en el párrafo anterior.

Kasu bietan ere, alegazioak aurkeztu ahal daitezen, entzunaldiaren izapidea eskainiko da, eta agindu honetako 19. artikuluan aurreikusitako espedientea izapidetuko da.

En ambos supuestos, se procederá a la concesión del trámite de audiencia para la presentación de alegaciones, y se tramitará el expediente previsto en el artículo 19 de la presente Orden.

3.– Lurralde historiko bakoitzeko Turismo eta Merkataritzako lurralde-bulegoek egiaztatuko dute gastu justifikatuen azterketaren eta aurkeztutako euskarri materialaren bitartez gauzatu direla laguntzaren xede izan diren jarduketak, eta, azken batean, laguntzak ondo betetzen dituela agindu honetan ezarritako betekizunak. Halaber, Lurralde historiko bakoitzeko Turismo eta Merkataritzako lurralde-bulegoek kasu guztietan ikuskatuko dute lagundutako inbertsio-proiektua, jarduketa egikaritu dela eta diruz lagundutako proiektuaren arabera egokia dela egiaztatzeko, eta dagokion agirian edo txostenean emango dute lortutako emaitzaren berri.

3.– las Oficinas Territoriales de Turismo y Comercio de cada Territorio Histórico comprobarán que las actuaciones objeto de ayuda han sido realizadas mediante el análisis de los gastos justificados y el material soporte aportado y que cumple, en definitiva, con los requisitos establecidos en la presente Orden. Asimismo, las Oficinas Territoriales de Turismo y Comercio de cada Territorio Histórico inspeccionarán en todo caso el proyecto de inversión apoyado, al objeto de comprobar la ejecución de la actuación y la adecuación al proyecto subvencionado, dejando constancia del resultado de la misma mediante su correspondiente acta o informe.

4.– Aipatutako alderdi guztiak behin egiaztatu dituztenean, Turismo eta Merkataritzako lurralde-bulegoek txosten bat egingo dute eta Merkataritzako Zuzendaritzari igorriko diote; bertan, dagokion diru-laguntzaren likidazioa proposatuko da, egindako gastuaren arabera.

4.– Una vez verificados todos los aspectos mencionados, las Oficinas Territoriales de Turismo y Comercio de cada Territorio Histórico emitirán un informe que se remitirá a la Dirección de Comercio, proponiendo la liquidación de la subvención que corresponda, de conformidad con el gasto realizado.

17. artikulua.– Diru-laguntzak ordaintzea.

Artículo 17.– Abono de las subvenciones.

Laguntzak honako formula honen arabera ordainduko dira:

Las ayudas se abonarán mediante la siguiente fórmula:

Emandako diru-laguntzaren % 70 aldeko ebazpena eman ostean ordainduko da, 19.a) artikuluan aurreikusitako epea igarota, ukorik izan ez bada.

Un 70% de la cuantía concedida se abonará tras la resolución favorable, una vez transcurrido el plazo previsto en el artículo 19.a) sin haber mediado renuncia.

Diruz lagundutako jarduera guztiak bukatu ondoren ordainduko da gainerakoa, betiere erakunde onuradunak agindu honetako 16. artikuluan zehaztu dokumentazioa aurkeztu ostean.

El importe restante se abonará tras la finalización de todas las actuaciones subvencionadas, previa presentación por parte de la entidad beneficiaria de la documentación indicada en el artículo 16 de esta Orden.

18. artikulua.– Diru-laguntzak kudeatzeko organoa.

Artículo 18.– Órgano de gestión de las ayudas.

Merkataritzako Zuzendaritzari dagokio agindu honetan aurreikusitako laguntzak kudeatzeko lanak egitea, agindu honetan bertan beste organo batzuei berariaz izendatzen zaizkien gaietan izan ezik.

Corresponderá a la Dirección de Comercio la realización de las tareas de gestión de las ayudas previstas en la presente Orden, salvo en aquellas cuestiones asignadas específicamente a otros órganos en la presente Orden.

19. artikulua.– Onuradunen betebeharrak.

Artículo 19.– Obligaciones de los/as beneficiarios/as.

a) Esleitutako diru-laguntza onartzea. Diru-laguntza eman zaiela jakinarazten dien idazkia jaso eta hamabost eguneko epean erakunde onuradunek ukoa idatziz eta berariaz adierazten ez badute, diru-laguntza onartu egiten dutela ulertuko da.

a) Aceptar la subvención concedida. En este sentido, si en el plazo de quince días tras la fecha de recepción de la comunicación por la que se notifica la concesión de la subvención, las entidades beneficiarias no renuncian expresamente y por escrito a la misma, se entenderá que esta queda aceptada.

b) Diru-laguntza eman den xederako erabiltzea.

b) Utilizar la subvención para el concreto destino para el que ha sido concedida.

c) Eskatzen zaien informazio osagarri guztia eman beharko diote Merkataritza Zuzendaritzari, hark egoki irizten dituen egiaztapen guztiak egin ditzan diruz lagundutako jardueren garapenaren eta gauzatze-lanen inguruan.

c) Deber de aportar a la Dirección de Comercio cuanta información complementaria les sea solicitada, para que esta pueda realizar las comprobaciones que estime oportunas en relación con el desarrollo y ejecución de las actuaciones subvencionadas.

d) Deialdi honen kontura jasotako diru-laguntzak direla eta, Kontrol Ekonomikoko Bulegoari eta Herri Kontuen Euskal Epaitegiari euren eginkizunetan dihardutela eskatzen duten informazioa ematea

d) Facilitar a la Oficina de Control Económico y al Tribunal Vasco de Cuentas Públicas la información que le sea requerida en el ejercicio de sus funciones respecto de las subvenciones recibidas con cargo a esta convocatoria.

e) Agindu honetan araututako diru-laguntzen erakunde onuradunek indarrean dagoen araudia bete beharko dute, betiere azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuak onartzen duen Euskal Autonomia Erkidegoko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen Testu Bateginaren 50.2 artikuluan eta Diru-laguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Legearen 14. artikuluan ezarritako betebeharrak aparte utzi gabe.

e) Las entidades beneficiarias de las subvenciones reguladas en la presente Orden, deberán cumplir la normativa vigente, sin perjuicio de las obligaciones impuestas por el artículo 50.2 del Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, aprobado por Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre, y por el artículo 14 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones.

f) Merkataritza Zuzendaritzari jakinaraztea diru-laguntza emateko kontuan hartutako edozein gorabehera objektiboren zein subjektiboren aldaketa.

f) Comunicar a la Dirección de Comercio la modificación de cualquier circunstancia tanto objetiva como subjetiva que hubiese sido tenida en cuenta para la concesión de la subvención.

g) Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako otsailaren 18ko 4/2005 Legean eta Emakumeen eta Gizonen arteko Berdintasun Eragingarrirako martxoaren 22ko 3/2007 Lege Organikoan xedatutakoa betetzea, eta aipatutako 4/2005 Legeak administrazioarekin kontratuak egiten dituzten enpresei ezartzen dizkien betebeharrak beren gain hartzea.

g) Cumplir con lo dispuesto en la Ley 4/2005, de 18 de febrero, para la igualdad de Mujeres y Hombres y en la Ley Orgánica 3/2007, de 22 de marzo, para la igualdad efectiva de Mujeres y Hombres, y asumir las obligaciones impuestas por la citada Ley 4/2005 a las entidades que contratan, convenían o reciben ayudas de la Administración.

h) Udalek diruz lagundutako jarduera guztietan berariaz adierazi beharko dute Eusko Jaurlaritzako Turismo, Merkataritza eta Kontsumoaren Sailak emandako babesa, Merkataritzako Zuzendaritzak Ikusizko Nortasunaren Eskuliburuaren bidez zehaztutako eran. Era berean, zuzendaritza horri jakinaraziko diote jarduera bakoitzaren amaiera-data.

h) Los Ayuntamientos deberán hacer constar expresamente el patrocinio del Departamento de Turismo, Comercio y Consumo del Gobierno Vasco, en todas las actuaciones subvencionadas, en la forma determinada por la Dirección de Comercio a través de su Manual de identidad visual. Así como comunicar a dicha Dirección, la fecha de finalización de cada actuación.

20. artikulua.– Diru-laguntzaren baldintzak aldatzea.

Artículo 20.– Alteración de las condiciones de la subvención.

Diru-laguntza emateko kontuan izandako baldintzetan egindako aldaketa orok diru-laguntza hori emateko ebazpena aldatzea ekarri ahal izango du, betiere diru-laguntzaren onuradun izateko arau honetan ezarritako gutxieneko eskakizunak betetzen badira.

Toda alteración de las condiciones tenidas en cuenta para la concesión de la subvención podrá dar lugar a la modificación de la resolución de concesión, siempre que se salvaguarden los requisitos mínimos establecidos en la presente norma para ser beneficiario de esta.

Ondorio horietarako, Merkataritza Zuzendaritzak dagokiona aldatzeko ebazpena emango du, non emandako diru-laguntzen zenbatekoak doituko baitira.

A estos efectos, por la Dirección de Comercio se dictará la oportuna resolución de modificación, en la que se reajustarán los importes de las subvenciones concedidas.

21. artikulua.– Ikuskapena.

Artículo 21.– Inspección.

Merkataritza Zuzendaritzak diruz lagundutako proiektuak aurrera nola doazen eta nola garatzen ari diren ikusteko egoki deritzen ikuskatze eta egiaztapenak egingo ditu. Horretarako, eskatzen dizkien argibide osagarri guztiak eman beharko dizkiote enpresa onuradunek zuzendaritza horri.

La Dirección de Comercio realizará las inspecciones y comprobaciones que estime oportunas en relación con el desarrollo y ejecución de las actuaciones subvencionadas, debiendo aportar las entidades beneficiarias cuanta información complementaria les sea solicitada.

22. artikulua.– Ez-betetzeak.

Artículo 22.– Incumplimientos.

Erakunde onuradunak betetzen ez baditu laguntza emateko ebazpenean, Diru-laguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Legearen 37. artikuluan eta aplikatu beharreko gainerako arauetan ezarritako baldintzak, Merkataritzako zuzendariak, behar den ebazpena emanez eta ez-betetze horri buruzko espedientea egin ondoren, onartutako diru-kopuruak eskuratzeko eskubidea galdu duela adieraziko du, eta aginduko du Euskal Autonomia Erkidegoko Diruzaintza Nagusiari itzul diezazkiola jasotako zenbatekoak, bai eta legezko interesak ere, hala baitiote Euskal Herriko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen Testu Bategina onartzen duen 1/1997 Legegintza Dekretuak eta abenduaren 17ko 698/1991 Dekretuak, edo zati baten diru-itzulketa, 38/2003 Legeak, 37. artikuluan zehazten duenaren arabera. Zenbateko horiek diru-sarrera publikotzat joko dira, legezko ondorioei dagokienez.

En el supuesto en que la entidad beneficiaria incumpla cualquiera de las condiciones establecidas en la resolución de concesión, en el artículo 37 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, y demás normas de aplicación, el Director de Comercio, mediante la oportuna resolución y previo expediente de incumplimiento, declarará la pérdida del derecho a la percepción de las cantidades pendientes, y la obligación de reintegrar a la Tesorería General del País Vasco las cantidades que hubiera percibido, así como los intereses legales que correspondan, de conformidad y en los términos establecidos en el Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre, por el que se aprueba el Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, y en el Decreto 698/1991, de 17 de diciembre, o el reintegro parcial según lo establecido en el mencionado artículo 37 de la Ley 38/2003. Las referidas cantidades tendrán la consideración de ingresos públicos a los efectos legales pertinentes.

Ez-betetzearen espediente hori egoitza elektroniko honen bidez bakarrik izapidetuko da: https://www.euskadi.eus/nire-kudeaketak/

Dicho expediente de incumplimiento, se tramitará exclusivamente través de la sede electrónica http://www.euskadi.eus/misgestiones/

II. ERANSKINA
ANEXO II
15.000 BIZTANLETIK GORA DITUZTEN UDALERRIAK
MUNICIPIOS CON MÁS DE 15.000 HABITANTES

1.– Araba:

1.– Álava:

Laudio.

Laudio/Llodio.

Vitoria-Gasteiz.

Vitoria-Gasteiz.

2.– Bizkaia:

2.– Bizkaia:

Amorebieta-Etxano.

Amorebieta-Etxano.

Barakaldo.

Barakaldo.

Basauri.

Basauri.

Bermeo.

Bermeo.

Bilbao.

Bilbao.

Durango.

Durango.

Erandio.

Erandio.

Ermua.

Ermua.

Galdakao.

Galdakao.

Gernika-Lumo.

Gernika-Lumo.

Getxo.

Getxo.

Leioa.

Leioa.

Mungia.

Mungia.

Portugalete.

Portugalete.

Santurtzi.

Santurtzi.

Sestao.

Sestao.

3.– Gipuzkoa:

3.– Gipuzkoa:

Arrasate.

Arrasate/Mondragón.

Bergara.

Bergara.

Donostia.

Donostia / San Sebastián.

Eibar.

Eibar.

Errenteria.

Errenteria.

Hernani.

Hernani.

Hondarribia.

Hondarribia.

Irun.

Irun.

Lasarte-Oria.

Lasarte-Oria.

Pasaia.

Pasaia.

Tolosa.

Tolosa.

Zarautz.

Zarautz.

III. ERANSKINA
ANEXO III
15.000 BIZTANLE BAINO GUTXIAGO DITUZTEN UDALERRIAK, MERKATARITZA BIZIBERRITZEKO POTENTZIALTASUNA DUEN HIRIGUNE HISTORIKOA DUTENAK
MUNICIPIOS CON MENOS DE 15.000 HABITANTES Y CON CASCO HISTÓRICO CON POTENCIALIDAD DE REVITALIZACIÓN COMERCIAL

1.– Araba:

1.– Álava:

Agurain.

Agurain/Salvatierra.

Alegria-Dulantzi.

Alegria-Dulantzi.

Bastida.

Labastida/Bastida.

Laguardia.

Laguardia.

2.– Bizkaia:

2.– Bizkaia:

Balmaseda.

Balmaseda.

Berriz.

Berriz.

Elorrio.

Elorrio.

Etxebarri.

Etxebarri.

Lekeitio.

Lekeitio.

Markina-Xemein.

Markina-Xemein.

Mundaka.

Mundaka.

Ondarroa.

Ondarroa.

Plentzia.

Plentzia.

Ugao-Miraballes.

Ugao-Miraballes.

Urduña.

Urduña/Orduña.

Valle de Trápaga-Trapagaran.

Valle de Trápaga-Trapagaran.

3.– Gipuzkoa:

3.– Gipuzkoa:

Alegia.

Alegia.

Andoain.

Andoain.

Antzuola.

Antzuola.

Aretxabaleta.

Aretxabaleta.

Astigarraga.

Astigarraga.

Azkoitia.

Azkoitia.

Azpeitia.

Azpeitia.

Beasain.

Beasain.

Bergara.

Bergara.

Deba.

Deba.

Elgoibar.

Elgoibar.

Eskoriatza.

Eskoriatza.

Getaria.

Getaria.

Lazkao.

Lazkao.

Legazpi.

Legazpi.

Lezo.

Lezo.

Mutriku.

Mutriku.

Oiartzun.

Oiartzun.

Oñati.

Oñati.

Ordizia.

Ordizia.

Orio.

Orio.

Soraluze-Placencia de las Armas.

Soraluze-Placencia de las Armas.

Urretxu.

Urretxu.

Zestoa.

Zestoa.

Zumaia.

Zumaia.

IV. ERANSKINA
ANEXO IV
ESKUALDEAN EKONOMIAREN ETA MERKATARITZAREN ALDETIK ERREFERENTZIAZKO JOTZEN DIREN UDALERRIAK
MUNICIPIOS CONSIDERADOS COMO CENTRO DE REFERENCIA ECONÓMICO-COMERCIAL EN SU ENTORNO COMARCAL

1.– Araba:

1.– Álava:

Amurrio.

Amurrio.

2.– Bizkaia:

2.– Bizkaia:

Sopela.

Sopela.

Zalla.

Zalla.

3.– Gipuzkoa:

3.– Gipuzkoa:

Zumarraga.

Zumarraga.

V. ERANSKINA
ANEXO V
ESKUALDEKO UDALERRI NAGUSIAK, 100 MERKATARITZA-ESTABLEZIMENDU BAINO GEHIAGO DITUZTENAK
CABECERAS COMARCALES CON MÁS DE 100 ESTABLECIMIENTOS COMERCIALES

1.– Araba:

1.– Álava:

Laudio (Kantauri Arabarra).

Laudio/Llodio (Kantauri Arabarra / Cantábrica Alavesa).

Vitoria-Gasteiz (Arabako Lautada).

Vitoria-Gasteiz (Arabako Lautada / Llanada Alavesa).

2.– Bizkaia:

2.– Bizkaia:

Bilbo (Bilbo Handia).

Bilbao (Bilbo Handia / Gran Bilbao).

Bermeo (Gernika-Bermeo).

Bermeo (Gernika-Bermeo).

Durango (Durangaldea).

Durango (Durangaldea / Duranguesado).

Mungia (Plentzia-Mungia).

Mungia (Plentzia-Mungia).

Ondarroa (Markina-Ondarroa).

Ondarroa (Markina-Ondarroa).

Zalla (Enkartazioak).

Zalla (Enkartazioak / Encartaciones).

3.– Gipuzkoa:

3.– Gipuzkoa:

Arrasate/Mondragón (Debagoiena).

Arrasate/Mondragón (Debagoiena / Alto Deba).

Beasain (Goierri).

Beasain (Goierri).

Donostia / San Sebastián (Donostialdea).

Donostia / San Sebastián (Donostialdea / Donostia-San Sebastián).

Eibar (Deba Beherea).

Eibar (Deba Beherea / Bajo Deba).

Irun (Bidasoa Beherea).

Irun (Bidasoa Beherea / Bajo Bidasoa).

Tolosa (Tolosaldea).

Tolosa (Tolosaldea / Tolosa).

Zarautz (Urola Kostaldea).

Zarautz (Urola-Kostaldea / Urola Costa).

VI. ERANSKINA
ANEXO VI
10.000 BIZTANLETIK GORA, 100 MERKATARITZA-ESTABLEZIMENDUTIK GORA ETA 2018KO URTARRILAREN 1EAN EAEKO BATAZ BESTEKO LANGABEZIA TASA (% 12) BAINO ALTUAGOA DUTEN UDALERRIAK
MUNICIPIOS CON MÁS DE 10.000 HABITANTES, MÁS DE 100 ESTABLECIMIENTOS COMERCIALES E ÍNDICE DE DESEMPLEO SUPERIOR AL DE LA CAE A 1 DE ENERO DE 2018 (12,00)

1.– Araba:

1.– Álava:

Amurrio.

Amurrio.

Laudio.

Laudio/Llodio.

Vitoria-Gasteiz.

Vitoria-Gasteiz.

2.– Bizkaia:

2.– Bizkaia:

Barakaldo.

Barakaldo.

Basauri.

Basauri.

Bermeo.

Bermeo.

Bilbao.

Bilbao.

Erandio.

Erandio.

Portugalete.

Portugalete.

Santurtzi.

Santurtzi.

Sestao.

Sestao.

Valle de Trápaga-Trapagaran.

Valle de Trápaga-Trapagaran.

3.– Gipuzkoa:

3.– Gipuzkoa:

Eibar.

Eibar.

Errenteria.

Errenteria.

Irun.

Irun.

Pasaia.

Pasaia.

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Azterketa dokumentala


Análisis documental