Consulta

Consulta simple

Servicios


Último boletín RSS

Boletin Oficial del País Vasco

149. zk., 2018ko abuztuaren 3a, ostirala

N.º 149, viernes 3 de agosto de 2018


Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da


El contenido de los otros formatos que aquí se muestran, se ha obtenido mediante una transformación del documento electrónico PDF oficial y auténtico

BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

LAN ETA JUSTIZIA SAILA
DEPARTAMENTO DE TRABAJO Y JUSTICIA
4044
4044

125/2018 DEKRETUA, uztailaren 30ekoa, zeinaren bidez ezartzen baitira EAEko lantokietako edo enpresetako prebentzio-ordezkariak trebatzeko oinarrizko prestakuntza ematen duten entitate publiko nahiz pribatuak diruz laguntzeko programaren oinarri orokorrak.

DECRETO 125/2018, de 30 de julio, por el que se establecen las bases generales del programa de subvenciones destinadas a las entidades públicas o privadas que impartan formación de Nivel Básico para la capacitación de los Delegados y Delegadas de Prevención de las empresas o Centros de Trabajo de la CAPV.

Osalan-Laneko Segurtasun eta Osasunaren Euskal Erakundea (aurrerantzean, Osalan) Lan eta Justizia Sailari atxikitako organismo administratibo autonomoa da, izaera juridiko propioa du eta jarduteko gaitasun erabatekoa. Besteak beste, segurtasun, higiene eta laneko osasunarekin lotutako prestakuntza-plan eta kurtsoak programatu, antolatu eta burutzea dagokio (Osalan erakundea sortzeko abenduaren 21eko 7/1993 Legearen 4.1.h) artikuluaren arabera –gerora ekainaren 27ko 10/1997 Legeak aldatu zuen–).

Osalan-Instituto Vasco de Seguridad y Salud Laborales (en adelante, Osalan), es un organismo autónomo administrativo, con personalidad jurídica propia y plena capacidad de obrar, adscrito al Departamento de Trabajo y Justicia. Entre sus funciones se encuentra la de programar, organizar y desarrollar planes y cursos de formación en relación con la seguridad, higiene y salud laborales, según establece el artículo 4.1.h) de la Ley 7/1993, de 21 de diciembre, de creación de Osalan-Instituto Vasco de Seguridad y Salud Laborales, modificada por la Ley 10/1997, de 27 de junio.

EAEko Osasun Arloko eta Lan Arriskuen Aurreneurrien Arloko Lanbidearteko Akordioa 1997ko abenduaren 11n sinatu zuten Confebask enpresa-elkarteak eta ELA-STV, UGT, CC.OO. eta LAB sindikatuek. Akordio hori 1998ko urtarrilaren 27ko EHAAn (17. Zk.) argitaratu zen, eta Euskal Autonomia Erkidegoan enpresa eta besteren kontura lan egiten duten pertsona guztiek bete behar dute. Akordio horren III. atalak («Prebentziorako prestakuntza») Osalani agintzen dio Oinarrizko Prestakuntzaren Plana kudeatzea, eta eskolak emateko baldintzak ere bertan dauzka zehaztuta.

El Acuerdo Interprofesional en Materia de Salud y Prevención de Riesgos Laborales en la CAPV, suscrito el 11 de diciembre de 1997 por la asociación empresarial Confebask y las centrales sindicales ELA-STV, UGT, CC.OO. y LAB, y publicado en el BOPV n.º 17, de 27 de enero de 1998, de obligado cumplimiento para todas las empresas y personas trabajadoras por cuenta ajena de la Comunidad Autónoma del País Vasco, en su Sección III («Formación para la Prevención») encomienda a Osalan la gestión del Plan de formación básica, estableciendo las condiciones en que deberá impartirse.

Lanbidearteko Akordio hartan ezarrita dagoena bete beharrez, «Prebentzioko ordezkarien prestakuntza» delakoaren inguruan, Osalanek azken urteetan dei egin die, hainbatetan, bai entitate publikoei bai pribatuei Prebentzioko ordezkariak trebatzeko oinarrizko prestakuntza-kurtsoetan parte hartzeko; azkeneko deialdia 2017rako onartutakoa izan zen, Osalaneko zuzendari nagusiak 2017ko apirilaren 11n emandako ebazpenaren bidez onartutako hura. Deialdi horietan, alde batetik, aldi horretan diru-laguntza jaso ahal izateko betekizunak betetzen zirela egiaztatzeko urteko baimena ezartzen zen, eta, beste alde batetik, gerora, prestakuntza-ekintzak ematen bukatu ondoren, zer laguntza ekonomiko lor zitzaketen zehazten zen.

En cumplimiento de lo establecido en dicho Acuerdo Interprofesional, en relación a la «Formación de los Delegados y Delegadas de Prevención», Osalan ha venido convocando en los últimos años a las entidades públicas o privadas a participar en la impartición de la formación de cursos de Nivel Básico para la capacitación de los Delegados y Delegadas de Prevención, siendo la última convocatoria la aprobada para el ejercicio 2017 por Resolución de 11 de abril de 2017, del Director General de Osalan. En esas convocatorias, por un lado, se establecía una autorización anual que verificaba el cumplimiento de los requisitos para optar a la subvención durante ese periodo, y por otro lado se establecían las ayudas económicas a las que podían optar posteriormente, tras la impartición las acciones formativas.

Dekretu honen bidez, laguntzen programa hau Kontrol Ekonomikoko Bulegoak emandako gomendiotara egokitu nahi dugu, entitate eskatzaileentzat errazagoa eta malguagoa izan dadin, oinarri finkoa emanez, hartara eragotzi gabe Lanbidearteko Akordioan ezarritako gidalerroak. Horretarako, bi aldaketa nabarmen sartuko ditu orain arte erabilitako diru-laguntzen egituran. Alde batetik, urteko baimenaren ordez, diru-laguntza lortzeko betekizunak betetzen direla egiaztatzeko ebazpen bat ezartzen da. Ebazpen hori edozein unetan eskatu ahal izango da, dekretu hau indarrean jartzen denetik aurrera, eta izaera mugagabea izango du, hori aitortzeko eskatutako betekizunak eta baldintzak mantentzen badira. Beraz, gaitasun-egiaztagiri hori lortu eta gero, ez da urtero berritu behar izango.

Con el presente Decreto se pretende adaptar este programa de ayudas a las recomendaciones de la Oficina de Control Económico, haciéndolo más sencillo y flexible para las entidades demandantes, y aportando un marco estable, sin menoscabo de las directrices establecidas en el Acuerdo Interprofesional. Para ello se introducen en la estructura subvencional utilizada hasta la fecha dos modificaciones reseñables. Por un lado, la autorización anual se sustituye por una resolución acreditativa del cumplimiento de los requisitos que permiten acceder a la subvención, que se podrá solicitar en cualquier momento a partir de la entrada en vigor de este Decreto, pasando a tener carácter indefinido siempre que se mantengan los requisitos y circunstancias exigidos para su reconocimiento. Por tanto, una vez obtenida esta acreditación de aptitud, no será necesaria la renovación anual.

Beste alde batetik, diru-laguntzaren beraren erregulazioa bitan banatzen da, eta haren oinarri orokorrak dekretu honen bitartez ezartzen dira, modu egonkorrean, xedapen orokor honen bidez, denboraren joanean ere irauteko asmoz. Erregulazio hori Osalaneko zuzendari nagusiak emango duen ebazpenarekin osatuko da. Ebazpenak urtero emango ditu, dena delako ekitaldi horretan burutzekoak diren prestakuntza-ekintzetarako diru-laguntzetarako deialdia egiteko, eta, gutxienez, hauek zehaztuko ditu ebazpenetan: zuzkidura ekonomikoa, eskaerak egiteko epeak, nola aurkeztu eskaerak eta zer agiri beharko diren. Hala, prestakuntza molde hauetarako laguntza-sistemak arau egonkorragoa eta goragoko mailakoa izango du, eta prestakuntza emango duten entitateek segurtasun juridiko handiagoa izango dute; horrez gain, aldez aurretik jakingo dute diru-laguntza eskuratu ahal izateko zer baldintza bete behar dituzten.

Por otro lado, la regulación de la subvención propiamente dicha se desdobla, estableciendo sus bases generales en este Decreto, de forma estable, mediante esta disposición de carácter general, con vocación de permanencia en el tiempo. Esta regulación se complementará con una resolución del Director o Directora General de Osalan por la que anualmente se convocarán las ayudas económicas para las acciones formativas que se impartan en ese ejercicio, y en la que se concretará, al menos, la dotación económica, los plazos de solicitud, forma de presentarla y documentación requerida. De esta forma, se dota al sistema de ayudas a este tipo de formación de una norma estable y de mayor rango, que aporte mayor seguridad jurídica a las entidades que la impartan, y que permita conocer de antemano los requisitos que habrán de cumplir para acceder a la subvención.

Deialdi hau honako hauei lotuta dago: Diru-laguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorra eta hura garatzen duen erregelamendua –diru-laguntzen erregelamendu orokorra onartzen duen uztailaren 21eko 887/2006 Errege Dekretua–; Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legea onartzen duen azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretua, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren arloko diru-laguntzak arautzeari buruzkoa.

Esta convocatoria se sujeta a lo establecido en la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones y el Reglamento que la desarrolla Real Decreto 887/2006, de 21 de julio, por el que se aprueba el Reglamento General de Subvenciones, así como a la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, aprobada por Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre, referente a la regulación de las subvenciones en el ámbito de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

Osalan-Laneko Segurtasun eta Osasunaren Euskal Erakundearen diru-laguntzen plan estrategikoan jasota dago deialdi hau.

Esta convocatoria está recogida en el Plan Estratégico de Subvenciones de Osalan-Instituto Vasco de Seguridad y Salud Laborales.

Hori dela-eta, Lan eta Justiziako sailburuak hala proposatuta, eta Gobernu Kontseiluak 2018ko uztailaren 30ean egindako bileran hala erabaki eta onartu ondoren, honako hau

En virtud de ello, a propuesta de la Consejera de Trabajo y Justicia, previa deliberación y aprobación del Consejo de Gobierno en su sesión celebrada el día 30 de julio de 2018,

XEDATZEN DUT:
DISPONGO:
I. KAPITULUA
CAPÍTULO I
OINARRI KOMUNAK
BASES COMUNES

1. artikulua.– Xedea.

Artículo 1.– Objeto.

Dekretu honen xedea da honako hauei zuzendutako diru-laguntzak arautzeko oinarriak ezartzea: EAEko lantokietako edo enpresetako prebentzio-ordezkariak trebatzeko oinarrizko prestakuntza ematen duten entitate publiko nahiz pribatuak, EAEko Laneko Osasun eta Arriskuen Prebentzioaren Arloko Lanbidearteko Akordioaren esparruan.

Es objeto del presente Decreto establecer las bases reguladoras del régimen de subvenciones destinadas a las entidades públicas o privadas que impartan formación de Nivel Básico para la capacitación de los Delegados y Delegadas de Prevención de las empresas o Centros de Trabajo de la CAPV en el marco del Acuerdo Interprofesional en Materia de Salud y Prevención de Riesgos Laborales en la CAPV.

Dekretu honen xedea da, baita ere, prestakuntza emateko eskatzen diren betekizunak betetzen direla egiaztatzeko ebazpena lortzeko aurretiazko prozedura arautzea, diru-laguntza horiek eskuratzeari begira.

Es igualmente objeto de este Decreto la regulación del procedimiento previo dirigido a obtener resolución acreditativa del cumplimiento de los requisitos exigidos para la impartición de formación en orden a obtener dichas subvenciones.

2. artikulua.– Erakunde hartzaileak.

Artículo 2.– Entidades destinatarias.

Dekretu hau jarraian aipatutako erakundeei zuzenduta dago, baldin eta egoitza Euskal Autonomia Erkidegoan badute eta prebentzio-ordezkariak trebatzeko oinarrizko prestakuntza emateko betekizunak betetzen badituzte. Horrela, betekizun horiek egiaztatu eta gero, aipatutako prestakuntza eman ahalko dute, eta dagozkien diru-laguntzak jaso ahalko dituzte.

Este Decreto está dirigido a las siguientes entidades con sede en la Comunidad Autónoma del País Vasco, que cumplan los requisitos para la impartición de la formación de Nivel Básico para la capacitación de los Delegados y Delegadas de Prevención, para que, una vez verificados, puedan impartir dicha formación y optar a las subvenciones correspondientes:

1.– Prestakuntza-zentroak, publikoak zein pribatuak.

1.– Centros de formación, tanto públicos como privados.

2.– Erakunde sindikalak.

2.– Organizaciones sindicales.

3.– Prebentzio-zerbitzu egiaztatuak, zerbitzuak itunduta dituzten enpresetako prebentzio-ordezkariei dagokienez.

3.– Servicios de prevención acreditados respecto a los Delegados y Delegadas de Prevención de las empresas con las que tengan concertados sus servicios.

3. artikulua.– Faseak.

Artículo 3.– Fases.

Prestakuntza hori diruz laguntzeko sistemak bi fase ditu: lehenbizikoan, interesa daukaten entitateek egiaztatu beharko dute badirela gai prestakuntza dekretu honek zehaztu bezala emateko. Eskatzen diren betekizunak betez gero, prestakuntza hori emateko gaitasuna aitortuko zaie, izaera mugagabearekin, eta, hala, prestakuntza emateko moduan izango dira, baimena lortzeko bete behar izan dituzten baldintzak aldatzen ez badituzte.

El sistema para incentivar la impartición señalada se estructura en dos fases: en una primera fase las entidades interesadas deberán acreditar su idoneidad para impartir la formación en los términos que se detallan en este Decreto. En el caso de que cumplan con los requisitos exigidos, se les reconocerá la aptitud con carácter indefinido, que les faculta para impartir la formación, mientras mantengan las condiciones en las que fueron autorizadas.

Egiaztatuta dauden entitateek, dekretu honen arabera ematen badute prestakuntza, aukera izango dute Osalanek esparru honetarako urtero egingo dituen diru-laguntza deialdietan parte hartzeko.

Las entidades que, estando acreditadas, impartan efectivamente acciones formativas conforme a este Decreto podrán acogerse a las convocatorias de subvención que anualmente oferte Osalan para este ámbito.

4. artikulua.– Datu pertsonalak.

Artículo 4.– Datos de carácter personal.

Honako hauetan xedatutakoa aplikatuko da: datu pertsonalak babestearen arloko araudi berria, Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2016ko apirilaren 27ko 2016/679 (EB) Erregelamendua –datu pertsonalen tratamenduari eta datu horien zirkulazio askeari dagokienez pertsona fisikoak babesteari buruzkoa– (datuen babesari buruzko erregelamendu orokorra); 15/1999 Lege Organikoa, abenduaren 13koa, Datu Pertsonalak Babestekoa; eta 2/2004 Legea, otsailaren 25ekoa, Datu Pertsonaletarako Jabetza Publikoko Fitxategiei eta Datuak Babesteko Euskal Bulegoa Sortzeari buruzkoa. Dekretu honen ondorioz izapidetutako datu pertsonalak fitxategi batean bilduko dira, eta diru-laguntzak nahiz arlo honekin lotutako bestelako espediente administratiboak kudeatzeko erabiliko dira.

Será de aplicación lo dispuesto en la nueva reglamentación en materia de protección de datos de carácter personal el Reglamento (UE) 2016/679 del Parlamento Europeo y del Consejo de 27 de abril de 2016, relativo a la protección de las personas físicas en lo que respecta al tratamiento de datos personales y a la libre circulación de estos datos (Reglamento general de protección de datos), y en la Ley Orgánica 15/1999, de 13 de diciembre, de Protección de Datos de Carácter Personal, y en la Ley 2/2004, de 25 de febrero, Ficheros de Datos de carácter Personal de Titularidad Pública y de Creación de la Agencia Vasca de Protección de Datos. Los datos personales recogidos en la tramitación derivada de este Decreto, serán incluidos en un fichero con la finalidad de gestionar las correspondientes subvenciones y cualquier otro expediente administrativo relacionado con la materia.

II. KAPITULUA
CAPÍTULO II
OINARRIZKO PRESTAKUNTZA EMATEKO BETEKIZUNAK BETETZEN DIRELA EGIAZTATZEA
VERIFICACIÓN DEL CUMPLIMIENTO DE LOS REQUISITOS PARA LA IMPARTICIÓN DE LA FORMACIÓN DE NIVEL BÁSICO

5. artikulua.– Eskabidea.

Artículo 5.– Solicitud.

2. artikuluan zehaztutako entitate publiko nahiz pribatu guztiek izango dute aukera prebentzio-ordezkariak trebatzeko diruz lagundutako oinarrizko prestakuntzaren egiaztapena eskatzeko.

Podrán solicitar la acreditación de la formación subvencionada de nivel básico para la capacitación de los delegados y delegadas de prevención cualquiera de las Entidades públicas o privadas enumeradas en el artículo 2.

6. artikulua.– Betekizunak.

Artículo 6.– Requisitos.

1.– Diruz lagundu daitekeen prestakuntza hau emateko egiaztatuak izan nahi duten entitate publiko edo pribatuek betekizun hauek bete beharko dituzte:

1.– Las entidades públicas o privadas que deseen ser acreditadas para impartir esta formación subvencionable deberán cumplir los siguientes requisitos:

a) Arau-arloko oinarrizko prestakuntza emateko egiaztatuak izatea (bai zerbitzuak ematen dizkieten enpresetako prebentzio-ordezkariak trebatzeko prestakuntza-zentro edo prebentzio-zerbitzu egiaztatuak bai erakunde sindikal egiaztatuak).

a) Ser centros formativos o Servicios de Prevención acreditados, para las y los Delegados de Prevención de las empresas con la que tengan concertados sus servicios, u organizaciones sindicales (para la impartición de la formación básica normativa).

b) Trebatu nahi den ikasle-kopurura doitutako hornidurak, baliabide materialak eta didaktikoak eskura izatea, ezaugarri hauen arabera:

b) Disponer de instalaciones y medios materiales y didácticos adecuados al número de alumnado que se pretende formar, de acuerdo a las siguientes características:

1) Gutxienez 10 ikasle hartzeko ikasgelak izatea, ikasle bakoitzeko 2 m²-ko azalera eta irakaslearentzako 4 m²-ko azalera izanik.

1) Aulas con capacidad mínima para 10 alumnos y alumnas, a razón de 2 m2 por alumno/a y 4 m2 para el profesor/a.

2) Behar beste baliabide didaktiko eta hornidura edukitzea: arbela, ekipo informatikoak eta ikus-entzunezkoak, Interneteko konexioa, telefonoa, eta abar.

2) Medios didácticos y equipamiento suficientes: pizarra, equipos informáticos y/o audiovisuales, conexión a internet, teléfono, etc.

c) Laneko arriskuen prebentzioan tarteko mailako edo goi-mailako eginkizunak betetzeko prestakuntza egiaztatu duten irakasleak edukitzea, edo eman beharreko gaietan gutxienez urtebeteko irakaskuntza- edo lan-esperientzia dutenak, eta denak ere prestakuntza hori euskaraz emateko gai izatea.

c) Disponer de personal docente que acredite formación para el desarrollo de funciones de nivel intermedio o superior en prevención de riesgos laborales o experiencia docente o profesional en la materia a impartir de al menos un año, y, en el caso de que la formación se realice en euskera, capacitación para impartir dicha formación en euskera.

2.– 2017ko deialdian baimena lortu duten entitateek badaukate, xedapen iragankor bakarrean xedatutakoari men eginez, hainbat betekizun justifikatu beharrik ez izatea.

2.– Las entidades que estuviesen autorizadas en la convocatoria del 2017 podrán acogerse a lo dispuesto en la Disposición Transitoria Única a efectos de quedar eximidos de la justificación de determinados requisitos.

3.– Gaitasuna aitortzeko bete zituzten baldintzetan gerora inongo aldaketarik gertatuko balitzaieke, hilabeteko epea izango dute entitate egiaztatuek aldaketa horren berri Osalani emateko.

3.– Las entidades acreditadas deberán informar detalladamente a Osalan, en el plazo de un mes, de cualquier cambio que se produzca con posterioridad en las condiciones por las que se les fue reconocida la aptitud.

7. artikulua.– Eskabidea aurkezteko tokia eta epea.

Artículo 7.– Tramitación de la solicitud, lugar y plazo de presentación.

1.– Horretarako jarri diren bitarteko elektronikoak erabiliz eskuratu eta aurkeztu beharko dira eskaerak. Eusko Jaurlaritzaren egoitza elektronikoan (euskadi.eus) daude eskura bitarteko horiek, helbide honetan:

1.– Las solicitudes se obtendrán y presentarán a través de los medios electrónicos habilitados al efecto y disponibles en la sede electrónica del Gobierno Vasco euskadi.eus en la siguiente dirección:

Prebentzio-ordezkariak trebatzeko diruz lagundutako oinarrizko mailako prestakuntza emateko egiaztapena (erref.: 1042406).

Acreditación para la impartición de la formación subvencionada de nivel básico para la capacitación de los Delegados y Delegadas de Prevención (Ref: 1042406)

Gaztelaniaz: https://www.euskadi.eus/autorizacion/formacion-basica-delegados-prevencion/y22-izapide/es

En castellano: https://www.euskadi.eus/autorizacion/formacion-basica-delegados-prevencion/y22-izapide/es

Euskaraz: https://www.euskadi.eus/baimena/oinarrizko-prestakuntza-prebentzio-ordezkariak/y22-izapide/eu

En euskera: https://www.euskadi.eus/baimena/oinarrizko-prestakuntza-prebentzio-ordezkariak/y22-izapide/eu

2.– Betekizunak egiaztatzeko eskaera egiteko, dagokion eskabidea bete beharko da, eta hauen kopiak erantsi beharko dira:

2.– La solicitud de acreditación de los requisitos se realizará cumplimentando la solicitud correspondiente acompañada de las copias de:

– Prestakuntza emango duten irakasleekin sinatutako kontratuak edo lankidetza-akordioak.

– Los contratos o acuerdos de colaboración con las personas que impartirán la formación.

– Haien curriculum vitae-ak.

– Su currículum vitae.

– Haien prestakuntza egiaztatzeko agiriak.

– Los documentos que acrediten su formación.

– Prestakuntza emateko instalazioen planoak.

– Los planos de las instalaciones donde se impartirá la formación.

3.– Eskabideak edozein unetan aurkez daitezke, deialdi hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik hasita, epea zabalik utzita mugarik gabe.

3.– La solicitud podrá presentarse en cualquier momento a partir del día siguiente a la publicación de la presente convocatoria en el BOPV, permaneciendo el plazo abierto indefinidamente.

4.– Eskaerak aurkeztu ondoren, emandakoa baino informazio gehiago eskatu ahalko da. Nolanahi ere, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legeak 68. artikuluan ezartzen duenaren arabera, hamar eguneko epea emango zaio interesdunari gabeziak konpontzeko edo nahitaezko agiriak eransteko, eta jakinaraziko zaio halakorik egiten ez badu bere eskabideari uko egin diola ulertuko dela, betiere aipatutako legearen 21. artikuluan ezarritakoarekin bat etorrita, aurretiaz dagokion ebazpena eman ondoren.

4.– Presentada la solicitud, se podrá requerir información adicional a la aportada. En todo caso, tal y como establece el artículo 68 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, se requerirá a la persona interesada para que en un plazo de diez días subsane la falta o acompañe los documentos preceptivos con indicación de que, si así no lo hiciera, se le tendrá por desistido de su petición previa resolución dictada de conformidad con lo establecido en el artículo 21 de esa misma ley.

8. artikulua.– Ebazpena, errekurtsoak, ebazteko eta jakinarazteko epeak, eta jakinarazteko modua.

Artículo 8.– Resolución, recursos, plazos para resolver y notificar y modo de notificación.

1.– Betekizunak betetzen direla egiaztatzeko ebazpena Osalaneko zuzendari nagusiak emango du, erakunde horretako teknikariek egindako balorazio-txostenak aintzat hartuta.

1.– La resolución de acreditación del cumplimiento de los requisitos corresponde al Director o Directora General de Osalan, vistos los informes de valoración elaborados por parte del personal técnico del organismo.

2.– Erabakitako ebazpena idatziz jakinaraziko zaie entitate interesdunei, banaka, bi hileko epean gehienez ere, eskabidea aurkeztu eta hurrengo egunetik aurrera, eta, baiezkoa bada, indarraldi mugagabea izango du.

2.– La resolución adoptada se comunicará a las entidades interesadas, de forma individualizada dentro del plazo máximo de dos meses a partir del día siguiente a la fecha de presentación de la solicitud, y, en caso de ser positiva, tendrá vigencia indefinida.

Atal honetan aipatutako epea igarota, ebazpenik jakinarazi ez bada, beren eskabidea baietsi egin dela ulertzeko moduan izango dira erakunde interesdunak, hala xedatzen baitu Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 24. artikuluak.

Transcurrido el plazo aludido en este apartado, sin que se hubiera notificado la resolución, las entidades interesadas podrán entender estimadas sus solicitudes a los efectos del artículo 24 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo de las Administraciones Públicas.

3.– Oinarrizko prestakuntza emateko betekizunak betetzen direla egiaztatzeko ebazpenak ez dakar berekin diru-laguntza emateko ebazpena lortzea.

3.– La resolución de acreditación del cumplimiento de los requisitos para la impartición de la formación de nivel básico no implica por sí misma la obtención de la resolución de concesión de subvención.

4.– Zuzendari nagusiaren ebazpenak administrazio-bideari amaiera emango dio, eta, horren aurka, aukerako berraztertzeko errekurtsoa jar dakioke organo horri, hilabeteko epean, interesdun bakoitzari jakinarazi eta hurrengo egunetik aurrera; bestela, administrazioarekiko auzi-errekurtsoa jar daiteke, zuzenean, jakinarazpena egin eta hurrengo egunetik aurrera, bi hilabeteko epean.

4.– La Resolución del Director o Directora General pone fin a la vía administrativa y contra la misma podrá interponerse recurso potestativo de reposición ante el mismo órgano en el plazo de un mes a partir del día siguiente a su notificación a cada interesado, o directamente recurso contencioso-administrativo en el plazo de dos meses a contar desde el día siguiente a su notificación.

5.– Publikotasun-ondorioetarako, Osalanen web orrian jarriko da egiaztatutako entitateen zerrenda.

5.– A efectos de publicidad, se publicará el listado de entidades acreditadas en la página web de Osalan.

6.– Nolanahi ere, egiaztapen-ebazpena errebokatu egin daiteke, Osalaneko zuzendari nagusiaren ebazpen baten bidez eta, betiere, entitate interesdunari entzun ondoren, baldin eta hura lortzeko eskatutako baldintzak dagoeneko betetzen ez badira edo aitortza hori lortzeko aintzat hartutako edozein inguruabar aldatu bada eta ez bada horren berri eman 6.3 artikuluan ezarritako epearen barruan.

6.– En cualquier caso, la resolución de acreditación podrá revocarse, por Resolución del Director o Directora General de Osalan, previo trámite de audiencia a la entidad interesada, por el incumplimiento de las condiciones por las que se hubiera obtenido, o la modificación de cualquier circunstancia que hubiese sido tenida en cuenta para obtener dicho reconocimiento y no hubiera sido debidamente comunicada dentro del plazo establecido en el artículo 6.3.

III. KAPITULUA
CAPÍTULO III
EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOKO LANTOKI EDO ENPRESETAKO PREBENTZIO-ORDEZKARIAK TREBATZEKO OINARRIZKO MAILAKO PRESTAKUNTZA EMATEKO DIRU-LAGUNTZAK ARAUTZEN DITUZTEN OINARRIAK.
BASES REGULADORAS PARA LA CONCESION DE SUBVENCIÓN PARA LA IMPARTICIÓN DE LA FORMACIÓN DE NIVEL BÁSICO PARA LA CAPACITACIÓN DE LOS DELEGADOS Y DELEGADAS DE PREVENCIÓN DE LAS EMPRESAS O CENTROS DE TRABAJO DE LA CAPV

9. artikulua.– Deialdiak eta baliabide ekonomikoak.

Artículo 9.– Convocatorias y Recursos económicos.

Urtero emango du ebazpena Osalan-Laneko Segurtasun eta Osasunaren Euskal Erakundeko zuzendari nagusiak, eta ebazpen hori argitaratu egingo da, ekitaldi horretan prebentzioko ordezkarien trebakuntzarako oinarrizko mailako prestakuntza teknikoa edo arauen ingurukoa emateko diru-laguntzen deialdia onartzeko.

Anualmente se publicará una Resolución del Director o Directora General de Osalan-Instituto Vasco de Seguridad y Salud Laborales, que apruebe la convocatoria de ayudas económicas para la formación normativa y técnica, correspondiente al Nivel Básico para la capacitación de los Delegados y Delegadas de Prevención que se imparta en ese ejercicio.

Ebazpen horrek deialdi bakoitzeko diru-laguntzak finantzatzeko baliabide ekonomikoak ere zehaztuko ditu; alde batetik, arauen zatikoak eta, beste batetik, zati tenikokoak. Zuzkidura hori ekitaldi horretako Osalanen aurrekontuan sartuko da, ordainketa-kredituetan.

Esta resolución concretará los recursos económicos destinados a la financiación de las ayudas objeto de cada convocatoria y se desglosarán las cantidades destinadas a la parte normativa y a la parte técnica. Esta dotación se incluirá en el crédito de pago del ejercicio correspondiente del presupuesto de Osalan.

10. artikulua.– Prestakuntzaren ezaugarriak eta moduluak.

Artículo 10.– Características y módulos de la formación.

1.– Diru-laguntza hau jasotzeko, oinarrizko mailako prestakuntza-ekintzak izan behar dute, Laneko Osasun eta Arriskuen Prebentzioaren Arloko Lanbidearteko Akordioan ezarri bezala, eta bi zati izan behar dituzte: bata araudi-arloko prestakuntza, eta bestea prestakuntza teknikoa.

1.– Las acciones formativas que opten a esta subvención se referirán a la formación básica, en los términos estipulados en el Acuerdo Interprofesional en Materia de Salud y Prevención de Riesgos Laborales, y constará de dos partes: una primera referida a la formación normativa, y una segunda, referida a la formación técnica.

2.– Araudi-arloko prestakuntzak 16 orduko iraupena izango du guztira, eta prestakuntza teknikoak, berriz, 32 ordukoa. Irakastorduei dagokienez: araudi-alorreko prestakuntzaren moduluari 12 ordu dagozkio eta prestakuntza teknikoari, berriz, 24. Gainerako orduak lanpostua nahitaez uzteko ordutzat hartuko dira, modulu horietara joateko.

2.– La parte de las acciones formativas referida a la formación normativa ocupará un total de 16 horas, y la referida a la formación técnica ocupará 32 horas. Respecto a las horas lectivas, al módulo referido a la formación normativa, le corresponderán 12 horas, y al referido a la formación técnica constará 24 horas lectivas, entendiéndose el resto de horas como ausencia necesaria del puesto de trabajo para acudir a los citados módulos.

3.– Erakunde sindikalek emango dute oinarrizko ikastaroaren arau-arloko prestakuntza eta eskubideei eta betebeharrei buruzkoa, eta, lehentasunez, euren prebentzio-ordezkariei emango diete prestakuntza hori. Afiliazio sindikalik ez duten ordezkariek eskubidea izango dute beraiek aukeratutako erakunde sindikalak emandako arau-mailako prestakuntza jasotzeko.

3.– La formación normativa y sobre derechos y obligaciones correspondientes al curso básico será proporcionada por las Organizaciones Sindicales, que la impartirán, prioritariamente, para sus propios Delegados y Delegadas de Prevención. Los delegados y delegadas independientes, esto es, que no pertenezcan a una organización sindical, tendrán derecho a optar en todo caso por recibir la formación normativa impartida por la Organización sindical de su elección.

4.– Oinarrizko prestakuntza teknikoa emateko egiaztatuta dauden zentroek edo erakundeek prebentzio-ordezkari independenteei arau-mailako trebakuntza emateko aitortza izan ahalko dute.

4.– Los centros o entidades acreditadas para impartir la formación técnica del curso básico podrán también ser reconocidas para impartir la parte normativa del curso a aquellos Delegados y Delegadas de Prevención independientes.

5.– Arau-arloko prestakuntza bukatu ondoren, Osalanek prestakuntza-zentroetara bidaliko du arlo teknikoko prestakuntza-jardueretan parte har dezaketenen zerrenda, Osalanen web-orrian prestakuntza hori emateko aitortuta agertzen diren zentroen zerrendatik ikasleek adierazi dituzten lehentasunen arabera.

5.– Una vez completada la formación correspondiente al área normativa, Osalan trasladará a los centros formativos la relación de posibles asistentes a acciones formativas del área técnica, conforme a las preferencias mostradas por el alumnado al solicitar los centros de su conveniencia de entre todos los que aparecen en el listado de centros reconocidos para impartir dicha formación que aparecerán en la página web de Osalan.

6.– Osalanek ezarriko ditu eduki teknikoak zein arau-arlokoak, eta, betiere, edukiok Laneko Osasun eta Arriskuen Prebentzioaren Arloko Lanbidearteko Akordioan ezarritakoari lotuko zaizkio.

6.– Los contenidos, tanto normativos como técnicos, serán los establecidos por Osalan, y en todo caso se ajustarán a lo establecido en el Acuerdo Interprofesional en Materia de Salud y Prevención de Riesgos Laborales.

7.– 36 orduko oinarrizko prestakuntza bukatzean, prestakuntza bukatu duten guztiei horren ziurtagiri bat emango die Osalanek. Oinarrizko prestakuntza hori bi modulutan banatuta dago: arau-arloko modulua, 12 ordukoa, eta arlo teknikoko modulua, 24 ordukoa. Prestakuntza-ekintza bat burututzat emango da, gutxienez prestakuntza-ekintzaren zati bakoitzaren % 80an izan bada partaidea.

7.– Al término de la formación básica de 36 horas, distribuidas en un módulo de 12 horas de formación normativa y otro de 24 horas de formación técnica, Osalan entregará un certificado acreditando dicha formación a toda persona que la haya completado. Se considerará formación completada la de toda aquella persona cuya asistencia haya sido, como mínimo, del 80% en cada una de las partes de las que se compone.

11. artikulua.– Diru-laguntza emateko betekizunak.

Artículo 11.– Requisitos para la concesión de la subvención.

1.– Diru-laguntza eskatzen duen zentroak aurretiaz lortua izan beharko du prebentzio-ordezkariak trebatzeko oinarrizko mailako arau-arloko prestakuntza zein prestakuntza teknikoa emateko betekizunak betetzen dituela egiaztatzen duen ebazpena.

1.– El centro solicitante de la subvención deberá contar con la resolución acreditativa de cumplimiento de requisitos para la impartición de la formación normativa o técnica, correspondiente al Nivel Básico para la capacitación de los Delegados y Delegadas de Prevención.

2.– Deialdi bakoitzean lortutako diru-laguntza ezingo da batu bestelako edozein erakunde pribatu nahiz publikok helburu berdinerako ematen dituzten beste diru-laguntzekin.

2.– La subvención que se obtenga en cada convocatoria será incompatible con cualquier otra subvención económica otorgada por otras instituciones públicas o privadas para este mismo fin.

3.– Entitate onuradunek jaso badituzte ezaugarri bereko beste laguntza edo diru-laguntzaren batzuk Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorraren edo haren erakunde autonomoen eskutik, eta laguntza horien inguruko itzulketa- edo zigor-prozesuren bat izapidetzen ari bada, prozesu horrek amaituta egon behar du entitate horiei diru-laguntza esleitzeko edo esleituta dutenei dagokiena ordaintzeko. Halaber, erakunde onuradunek egunean egon beharko dute indarrean dauden xedapenek ezartzen dituzten zerga-betebeharretan eta Gizarte Segurantzarekiko betebeharretan, erregelamenduz zehazten den moduan.

3.– La concesión y en su caso, el pago de subvenciones y ayudas a las entidades beneficiarias quedarán condicionadas a la terminación de cualquier procedimiento de reintegro o sancionador que, habiéndose iniciado en el marco de ayudas o subvenciones de la misma naturaleza concedidas por la Administración General de la Comunidad Autónoma de Euskadi y sus Organismos Autónomos, se halle todavía en tramitación. Igualmente, las entidades beneficiarias deberán hallarse al corriente en el cumplimiento de las obligaciones tributarias o frente a la Seguridad Social impuestas por las disposiciones vigentes, en la forma que se determine reglamentariamente.

4.– Deialdi honetatik kanpo utziko dira, eta aldez aurretik ukatze-ebazpena jakinaraziko zaie, azken bost urteetan lan-segurtasunaren eta -osasunaren aurka jarduteagatik administrazio-delitu edo -arau-hauste oso astunak izan dituzten erakunde eskatzaileak, baldin eta horren inguruko zehapen edo kondenei buruzko alderdiak behar bezala egiaztatzen ez badituzte. Bai eta Laneko Arriskuen Prebentzioari buruzko Legean jasotako betebeharrak (alegia, prebentzio-antolamenduko eredua, arriskuen ebaluazioa, prebentzio-jardueren plangintza eta, kasua bada, prebentzio-sistemaren ikuskapena) behar bezala beteta ez dituzten erakundeak ere.

4.– Quedarán excluidas, previa notificación de la resolución denegatoria correspondiente, las entidades solicitantes que no acrediten los aspectos relativos a las condenas o sanciones de que hubieran sido objeto por delitos o infracciones administrativas muy graves contra la seguridad y salud laboral en los cinco últimos años. Así como las que no estén al corriente en el cumplimiento de las obligaciones recogidas en la Ley de Prevención de Riesgos Laborales en relación con el modelo de organización preventiva, evaluación de riesgos, planificación de la actividad preventiva y auditoría del sistema de prevención, si procede.

5.– Ezin izango dira diru-laguntzen onuradun izan diru-laguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 13. artikuluan adierazitako gorabeheraren batean aurkitzen diren erakunde eskatzaileak.

5.– No podrán obtener subvención las entidades solicitantes en quienes concurra alguna de las circunstancias detalladas en el artículo 13 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones.

6.– Nolanahi ere, diru-laguntza ematea errebokatu egin daiteke, Osalaneko zuzendari nagusiaren ebazpen baten bidez eta, betiere, erakunde interesdunari entzun ondoren, diru-laguntza lortzeko bete behar izan dituen baldintzak dagoeneko betetzen ez badira.

6.– En cualquier caso, la concesión de subvención podría revocarse, por Resolución del Director o Directora General de Osalan, previo trámite de audiencia a la entidad interesada, por el incumplimiento de las condiciones por las que se hubiera obtenido la concesión de subvención.

12. artikulua.– Diru-laguntza jasotzeko eskaera. Izapidea eta epea.

Artículo 12.– Solicitud de subvención. Tramitación y plazo de solicitud.

1.– Entitate prestatzaileek programatuta daukaten prestakuntza-ekintza bakoitza hasi baino 7 egun lehenago, gutxienez, eskatu beharko diote Osalani diru-laguntza.

1.– Las entidades formativas deberán solicitar la subvención a Osalan con un mínimo de 7 días de antelación al inicio de cada acción formativa que tengan programado realizar.

2.– Osalaneko zuzendari nagusiak ekitaldi bakoitzeko urteroko deialdia onartzeko emango duen ebazpenak berak zehaztuko du eskaerak nola aurkeztu behar diren eta zer agiri gehitu behar zaien, bai eta zer epe aplikatuko diren ere.

2.– En la Resolución del Director o Directora General de Osalan, que apruebe la convocatoria anual para cada ejercicio se concretará la forma de la presentación de las solicitudes y la documentación que deberá acompañar, así como los plazos correspondientes.

3.– Eskabideak aurkezteak berekin dakar deialdiaren oinarriak definitzen dituzten baldintzak espresuki eta formalki onartzea.

3.– La presentación de solicitudes supone la aceptación expresa y formal de las condiciones que definan las bases de la convocatoria.

13. artikulua.– Ebazpena, errekurtsoak, ebazteko eta jakinarazteko epeak, eta jakinarazteko modua.

Artículo 13.– Resolución, recursos, plazos para resolver y notificar y modo de notificación.

1.– Deialdiaren ebazpena, diru-laguntza emateari dagokionez, Osalan-Laneko Segurtasun eta Osasunaren Euskal Erakundeko zuzendari nagusiak emango du, erakunde horretako teknikariek egindako txostenak aintzat hartuta.

1.– La resolución de la convocatoria, en lo que se refiere a la concesión de subvención, corresponde al Director o Directora General de Osalan-Instituto Vasco de Seguridad y Salud Laborales, vistos los informes elaborados por parte del personal técnico del organismo.

2.– Eskabideek deialdiko betekizunak betetzen dituztela egiaztatutakoan, ordenan ebatziko dira, espedientea osatzen den unearen arabera, jarduketa horietarako aurrez ikusitako aurrekontu-zuzkidura agortu arte. Funtsak agortzen badira, aurkeztu diren eta ebazteke dauden eskabideak ezetsi egingo dira, uneko deialdiaren esparruan.

2.– Una vez comprobado que las solicitudes cumplen con los requisitos exigidos, se resolverán ordenadamente en función del momento en que el expediente esté completo, hasta el agotamiento, en su caso, de la dotación presupuestaria prevista para las actuaciones concernidas. En caso de agotamiento de los fondos, las solicitudes presentadas pendientes de resolución serán desestimadas en el marco de la convocatoria en curso.

3.– Hartutako ebazpena erakunde eskatzaileei jakinaraziko zaie, banaka, gehienez ere bi hilabeteko epean, diru-laguntzaren eskabidea aurkeztu eta biharamunetik aurrera.

3.– La resolución adoptada se comunicará a las entidades solicitantes, de forma individualizada dentro del plazo máximo de dos meses a partir del día siguiente de la solicitud de la subvención.

4.– Atal honetan aipatutako epea igarota, ebazpenik jakinarazi ez bada, beren eskabideak ezetsi egin direla ulertu ahal izango dute erakunde interesdunek, hala xedatzen baitu Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 25. artikuluak.

4.– Transcurrido el plazo aludido en este apartado sin que se hubiera notificado la resolución, las entidades interesadas podrán entender desestimadas sus solicitudes a los efectos del artículo 25 de la ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo de las Administraciones Públicas.

5.– Zuzendari nagusiaren ebazpenak administrazio-bideari amaiera emango dio, eta, horren aurka, aukerako berraztertzeko errekurtsoa jar dakioke organo horri, hilabeteko epean, interesdun bakoitzari jakinarazi eta hurrengo egunetik aurrera; bestela, administrazioarekiko auzi-errekurtsoa jar daiteke, zuzenean, jakinarazpena egin eta hurrengo egunetik aurrera, bi hilabeteko epean.

5.– La Resolución del Director o Directora General pondrá fin a la vía administrativa y contra la misma podrá interponerse recurso potestativo de reposición ante el mismo órgano en el plazo de un mes a partir del día siguiente a su notificación a cada interesado, o directamente recurso contencioso-administrativo en el plazo de dos meses a contar desde el día siguiente a su notificación.

6.– Publikotasun-ondorioetarako soilik, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratuko dira diru-laguntzak emateko ebazpenak.

6.– Únicamente a efectos de publicidad, se publicarán en el Boletín Oficial del País Vasco las resoluciones correspondientes a la concesión de las subvenciones.

14. artikulua.– Diru-laguntzaren zenbatekoa zehaztea.

Artículo 14.– Determinación de la cuantía de la subvención.

1.– Prestakuntza-ekintzak burutzeko finantza-laguntza jasotzeko, prestakuntza-ordu bakoitzeko zer modulu ekonomiko maximo jar daitekeen (prestakuntza planifikatu eta egikaritzeak eragindako gastuak barnean direla) zehaztuko da Osalaneko zuzendari nagusiak, urtero, ekitaldi bakoitzerako deialdia onartzeko emango duen ebazpenean.

1.– Los módulos económicos máximos por hora de formación aplicables a efectos de la financiación para el desarrollo de las actividades formativas (incluidos todos los costes derivados de su planificación y ejecución) se concretarán en la Resolución del Director o Directora General de Osalan, que apruebe la convocatoria anual para cada ejercicio.

2.– Prestakuntza-ekintza bakoitzean parte har dezaketen ikasleen kopurua zehazteko, baliabide finantzarioak eta premia zehatzak bateragarri egiteko balio duten efikazia- eta efizientzia-irizpideak aplikatuko dira. Prestakuntza-ekintza bakoitzeko, gehienez ere, 15 ikaslerentzat emango da diru-laguntza.

2.– El número de participantes en cada acción de formación se determinará aplicando criterios de eficacia y eficiencia que permitan compatibilizar la optimización de los recursos financieros y cubrir las necesidades, siendo 15 el número de participantes máximo subvencionable por acción formativa.

15 partaide biltzen ez dituzten ikastaroetan, honako taula honetan ezarritakoaren arabera finantzatuko da prestakuntza:

En aquellos casos en los que no se alcanzaran 15 asistentes, la financiación de la acción se realizaría según la siguiente tabla:

15 partaide edo gehiago: % 100

15 o más: 100%

14 partaide: % 98

14: 98%

13 partaide: % 96

13: 96%

12 partaide: % 94

12: 94%

11 partaide: % 92

11: 92%

10 partaide: % 90

10: 90%

10 partaide baino gutxiagoko taldeek ez dute diru-laguntzarik jasoko.

Grupos <10 participantes: no tendrán subvención.

3.– Ezingo dute diru-laguntzarik jaso deialdi honen bitartez gutxienez 10 ikasle biltzen ez dituzten taldeek. Prestakuntza honetan euskararen erabilera sustatzeko, euskarazko taldeak salbuespen izango dira, eta gutxienez 5 ikasle biltzen dituzten taldeak onartuko dira. Euskaraz gauzatzen diren jarduerak honako taula honetan ezarritakoaren arabera finantzatuko dira:

3.– No podrán obtener subvención a través de la presente convocatoria aquellos grupos que no cuenten con un mínimo de 10 alumnos o alumnas. A excepción de los grupos en euskera, ya que, con objeto de fomentar el uso del euskera en esta formación, se admitirán grupos mínimos de cinco personas. La financiación de las acciones en euskera se realizaría según la siguiente tabla:

15 partaide edo gehiago: % 100

15 o más: 100%

14 partaide: % 98

14: 98%

13 partaide: % 96

13 :96%

12 partaide: % 94

12: 94%

11 partaide: % 92

11: 92%

10 partaide: % 90

10: 90%

09 partaide: % 85

09: 85%

08 partaide: % 80

08: 80%

07 partaide: % 70

07: 70%

06 partaide: % 60

06: 60%

05 partaide: % 50

05: 50%

05 partaide baino gutxiagoko taldeek ez dute diru-laguntzarik jasoko.

Grupos <05 participantes: no tendrán subvención.

4.– Desgaitasuna duten pertsonen eskubideei eta haien gizarteratzeari buruzko Lege Orokorraren testu bategina onartzeko azaroaren 29ko 1/2013 Legegintzako Errege Dekretua aplikatuz, eta desgaitasunen bat duten prebentzioko ordezkariek prestakuntza jasotzeko dauzkaten zailtasunak edo desabantailak konpentsatu nahian, komunikaziorako laguntza eta zerbitzu osagarri guztiak jarriko ditu Osalanek, deialdi bakoitzetik ordainduta.

4.– En aplicación del Real Decreto Legislativo 1/2013, de 29 de noviembre, por el que se aprueba el Texto Refundido de la Ley General de derechos de las personas con discapacidad y de su inclusión social, con el fin de prevenir o suprimir discriminaciones, y para compensar desventajas o dificultades en el acceso a la formación de Delegados y Delegadas de Prevención con discapacidad, Osalan proveerá, con cargo a cada convocatoria, las ayudas y servicios auxiliares para la comunicación que sean necesarios.

15. artikulua.– Diru-laguntzen justifikazioa eta likidazioa.

Artículo 15.– Justificación y liquidación de las ayudas.

1.– Diru-laguntza ordainketa bakarrean emango da, diruz laguntzeko eskatu den eta eskabidea onartu zaion prestakuntza-jarduera bukatu ondoren, eta dagokion urteko deialdian zehaztutako justifikazio-agiriak aurkeztuta.

1.– El abono de la subvención se realizará en un único pago a la finalización de la acción formativa para la que ha sido solicitada y aprobada, tras la presentación de la justificación documental requerida en la convocatoria anual correspondiente.

2.– Prestakuntza 10.7 artikuluan jarritako eran bukatu duten pertsonengatik soilik ordainduko da diru-laguntza.

2.– Solamente se abonará subvención por las personas que hayan completado la formación en los términos establecidos en el artículo 10.7.

3.– Prestakuntza-ekintza bukatu ostean, urteko deialdian horretarako adierazitako epean, diru-laguntza jaso duen erakundeak prestakuntza eman duela justifikatu beharko du, ekintza horri dagokion deialdian zehaztutako moduan eman ere, eta eguneroko bertaratze-parteen kopiak aurkeztu beharko ditu, prestatzaileak eta parte-hartzaile guztiek sinatuta.

3.– Una vez finalizada la acción formativa, en el plazo señalado al efecto en la convocatoria anual, la entidad beneficiaria de la subvención deberá justificar su realización en la forma que se detalle en la convocatoria correspondiente aportando, en todo caso, copia de los partes diarios de asistencia suscritos por la persona formadora y por todas las personas participantes.

16. artikulua.– Erakunde onuradunen betebeharrak.

Artículo 16.– Obligaciones de la Entidad Beneficiaria.

Erakunde onuradunaren betebehar izango dira azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuak onartutako Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bateginaren 50. artikuluan eta Diru-laguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 14. eta 46. artikuluetan jasotakoak, eta, bereziki, honako hauek:

Son obligaciones de las entidades beneficiarias las que, con carácter general, se establecen en el artículo 50 del Texto refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, aprobado por el Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre, así como en el artículo 14 y 46 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, y en particular las siguientes:

a) Emandako diru-laguntza onartzea. Hala, diru-laguntzak esleitzeko ebazpena jakinarazi eta 15 egun naturaleko epean erakunde onuradunek ez badiote diru-laguntzari berariaz eta idatziz uko egiten, laguntza onartutzat joko da.

a) Aceptar la subvención concedida. En este sentido, si en el plazo de 15 días naturales a contar del día siguiente a la notificación de la resolución de la correspondiente convocatoria, las entidades beneficiarias no renuncian expresamente y por escrito a la misma, se entenderá que esta queda aceptada.

b) Prestakuntza-jarduerak ikasleentzat doakoak izango direla bermatzea.

b) Garantizar la gratuidad de las acciones formativas impartidas para las personas que participen en las mismas.

c) Osalanek, Lan eta Justizia Sailak, Kontrol Ekonomikoko Bulegoak eta Herri Kontuen Euskal Epaitegiak egin beharreko egiaztatze- eta kontrol-jarduerak onartzea. Horretarako, instituzio, entitate eta erakunde horiei lokal eta instalazioetara sartzen utziko diete, eta parte-hartzaileekin, irakasleekin eta elkarrizketatu beharreko gainerako pertsonekin harremanetan jartzeko erraztasunak emango dizkiete, baita langileen legezko ordezkaritzako kideak diren parte-hartzaileekin ere.

c) Someterse a las actuaciones de comprobación y control, a efectuar por Osalan, el Departamento de Trabajo y Justicia, la Oficina de Control Económico y el Tribunal Vasco de Cuentas Públicas. A estos efectos facilitarán el acceso de las citadas instituciones, entidades y organismos, a locales e instalaciones y el contacto con participantes, profesorado, y demás personas que se considere necesario entrevistar, así como el contacto con las personas participantes miembros de la representación legal de las y los trabajadores.

d) Diru-laguntza ematerakoan kontuan hartu diren gorabehera edo egoeretatik edozein aldatzen bada gerora, horren berri ematea.

d) Comunicar la modificación de cualquier circunstancia que hubiese sido tenida en cuenta para la concesión de la subvención.

e) Diru-laguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 18.4 artikuluan xedatu bezala, onuradunek behar bezala iragarri behar dute finantzaketa publikoa izan dutela diru-laguntza honek barne hartzen dituen programek, jarduerek, inbertsioek edo bestelako jarduketek, arauz ezarritakoaren arabera.

e) Tal y como se establece en el artículo 18.4 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, los beneficiarios deberán dar la adecuada publicidad del carácter público de la financiación de programas, actividades, inversiones o actuaciones de cualquier tipo que sean objeto de subvención, en los términos reglamentariamente establecidos.

17. artikulua.– Arauak ez betetzea eta erantzukizunak.

Artículo 17.– Incumplimientos y responsabilidades.

Diru-laguntzaren erakunde onuradunak Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bateginaren 53.1 artikuluan edo Diru-laguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 37. artikuluan ezarritako kasuetariko batean sartzen badira, edo ebazpen honetan, gainerako arau aplikagarrietan nahiz emakida-ebazpenean ezarritako edozein baldintza urratzen badute, Osalaneko zuzendari nagusiak gainerako zenbatekoak jasotzeko eskubidearen galera adieraziko du, behar den ebazpenaren bidez, eta, kasuan kasu, jasotako zenbatekoak eta horien berandutze-interesak Euskal Autonomia Erkidegoko Diruzaintza Nagusiari itzuli beharra ere ezarriko du, hargatik eragotzi gabe bidezko gainerako ekintza guztiak. Diru-kopuru horiek sarrera publikotzat hartuko dira dagozkien lege-ondorioetarako, eta erantzukizunen araubidea Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bateginaren 64. artikuluan ezarritakoa izango da.

En el supuesto que la Entidad beneficiaria de la subvención incurriese en alguno de los supuestos contemplados en el artículo 53.1 del Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, o en el artículo 37 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, o incumpliese cualquiera de las condiciones establecidas en la presente Resolución y demás normas aplicables, así como en la resolución de concesión, la Directora General de Osalan, mediante la correspondiente resolución, declarará la pérdida del derecho a la percepción de las cantidades pendientes y, en su caso, la obligación de reintegrar a la Tesorería General del País Vasco las cantidades percibidas más los intereses de demora que correspondan desde el momento del pago de la subvención, sin perjuicio de las demás acciones que procedan. Las referidas cantidades tendrán la consideración de ingresos públicos a los efectos legales pertinentes, siendo el régimen de responsabilidades el previsto en el artículo 64 del Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco.

18. artikulua.– Itzulketa-prozedura.

Artículo 18.– Procedimiento de reintegro.

Arau aplikagarriak betetzen ez diren kasuetan, emandako diru-laguntza itzultzeko prozedura honako hau izango da:

El procedimiento para la devolución de la subvención concedida, en caso de incumplimiento de las normas aplicables, será el siguiente:

a) Osalaneko zuzendari nagusiak prozedura hasi dela eta horren oinarri diren arrazoiak zein diren jakinaraziko dio diru-laguntzaren onuradun den erakundeari, eta 15 egun balioduneko epea emango dio egoki jotzen dituen alegazioak aurkez ditzan.

a) El Director o Directora General de Osalan comunicará a la Entidad beneficiaria de la ayuda la iniciación del procedimiento y las causas que lo fundamentan, concediéndole un plazo de 15 días hábiles para que formule las alegaciones que estime oportunas.

b) Alegazioak jasokoan edo, horretarako epea inork alegaziorik egin gabe amaitu bada, Osalaneko zuzendari nagusiak ebazpen bidez emango dio amaiera itzulketa-prozedurari; uste izatekoa bada arau aplikagarriak hautsi direla, ebazpena emango du, kasuan kasu, dirua EAEko Diruzaintza Nagusiari itzultzeko obligazioa adierazteko. Itzuli, gehienez ere bi hileko epean itzuli beharko da kopuru hori, jakinarazten denetik aurrera. Epe hori borondatezko aldiaren epea izango da. Itzulketa-prozedura gehienez ere sei hilabetean ebatzi behar da.

b) Recibidas las alegaciones o transcurrido el plazo sin que se hubieran realizado, la a General de Osalan pondrá fin al procedimiento de reintegro procediendo, en caso de estimarse incumplimiento de la normativa aplicable, a dictar resolución por la que se declarará, en su caso, la obligación de reintegrar a la Tesorería General del País Vasco las cantidades que procedan en el plazo máximo de dos meses, a contar desde su notificación. Este plazo se considerará como plazo de periodo voluntario. El plazo máximo para resolver el procedimiento de reintegro será de seis meses.

c) Borondatezko aldian itzulketarik egiten ez bada, Eusko Jaurlaritzaren finantza-arloko sail eskudunari jakinaraziko zaio, premiamendu-bideari ekin diezaion, aplikatzekoa den legezko araudian xedatutakoari jarraituz.

c) La falta de reintegro en el periodo voluntario será puesta en conocimiento del Departamento competente en materia de Finanzas del Gobierno Vasco, a fin de que se proceda por la vía de apremio, según lo dispuesto en la normativa legal aplicable.

XEDAPEN IRAGANKORRA
DISPOSICIÓN TRANSITORIA

2018ko ekitaldian, 2017ko deialdian –Osalan-Laneko Segurtasun eta Osasunaren Euskal Erakundeko zuzendari nagusiak 2017ko apirilaren 11n emandako ebazpenaren bitartez onartua– baimena lortu duten erakunde publiko edo pribatuek, aurreko ekitaldian baimena lortzeko bete zituzten baldintzei eusten badiete, ez dituzte aurkeztu beharrik izango dekretu honen 6. artikuluak zehazten dituen agiriak. Kasu horretan, horretarako jarritako bitarteko elektronikoen bidez, berritzeko eskabidea aurkeztu beharko dute, eta, eskabide horretan, erantzukizunpeko adierazpenaren bidez, egiaztatu beharko dute eutsi egiten dietela aurreko ekitaldian baimena lortzeko bete zituzten baldintzei.

Durante el ejercicio de 2018, las entidades públicas o privadas que hubiesen resultado autorizadas en la convocatoria del 2017, aprobada por Resolución de 11 de abril de 2017, del Director General de Osalan-Instituto Vasco de Seguridad y Salud Laborales, y que mantengan el cumplimiento de las condiciones por las que les fue concedida la autorización en el ejercicio anterior, quedarán eximidas de presentar la documentación exigida conforme al artículo 6 de este Decreto. En este caso deberán presentar, por los medios electrónicos habilitados al efecto, solicitud de renovación en la que acrediten, mediante la consiguiente declaración responsable, que mantienen el cumplimiento de las condiciones por las que les fue concedida la autorización en el ejercicio anterior.

AZKEN XEDAPENA
DISPOSICIÓN FINAL

Dekretu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzen den egunean jarriko da indarrean.

El presente Decreto entrará en vigor el día de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteizen, 2018ko uztailaren 30ean.

Dado en Vitoria-Gasteiz, a 30 de julio de 2018.

Lehendakaria,

El Lehendakari,

IÑIGO URKULLU RENTERIA.

IÑIGO URKULLU RENTERIA.

Lan eta Justiziako sailburua,

La Consejera de Trabajo y Justicia,

MARÍA JESÚS CARMEN SAN JOSÉ LÓPEZ.

MARÍA JESÚS CARMEN SAN JOSÉ LÓPEZ.


Azterketa dokumentala


Análisis documental