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Boletin Oficial del País Vasco

149. zk., 2018ko abuztuaren 3a, ostirala

N.º 149, viernes 3 de agosto de 2018


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

HERRI-KONTUEN EUSKAL EPAITEGIA
TRIBUNAL VASCO DE CUENTAS PÚBLICAS
4030
4030

ERABAKIA, Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Osokoak 2018ko maiatzaren 24ko bilkuran hartua, «Bilbao-Bizkaia Ur Partzuergoa, 2016» fiskalizazio txostena behin betiko onesten duena.

ACUERDO del Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, de aprobación definitiva del Informe de fiscalización del «Consorcio de Aguas de Bilbao-Bizkaia, 2016», adoptado en sesión de 24 de mayo de 2018.

Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Osokoak 2018ko maiatzaren 24an egindako bilkuran

El Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas en sesión celebrada el día 24 de mayo de 2018, ha adoptado el siguiente

ERABAKI DU:
ACUERDO

«Bilbao-Bizkaia Ur Partzuergoa, 2016» txostena behin betiko onestea, Erabaki honen eranskin modura ageri dena.

Aprobar con carácter definitivo el informe «Consorcio de Aguas de Bilbao-Bizkaia, 2016», que figura como anexo al presente Acuerdo.

HKEEren 1/1988 Legearen 13.2 artikuluak aurreikusten duena betez, txostenaren ondorioak dagozkion aldizkari ofizialetan argitaratzeko xedatzea.

Disponer, de conformidad con lo previsto en el artículo 13.2 de la Ley 1/1988 del TVCP/HKEE, la publicación de sus conclusiones en los boletines oficiales correspondientes.

Vitoria-Gasteiz, 2018ko maiatzaren 24a.

Vitoria-Gasteiz, a 24 de mayo de 2018.

HKEEren lehendakaria,

El Presidente del TVCP,

JOSÉ LUIS BILBAO EGUREN.

JOSÉ LUIS BILBAO EGUREN.

HKEEren idazkari nagusia,

El Secretario General del TVCP,

JULIO ARTETXE BARKIN.

JULIO ARTETXE BARKIN.

ERANSKINA
ANEXO

Laburdurak

Abreviaturas

BAO: Bizkaiko Aldizkari Ofiziala.

BOB: Boletín Oficial de Bizkaia.

BBUP: Bilbao-Bizkaia Ur Partzuergoa.

CABB: Consorcio de Aguas de Bilbao-Bizkaia.

BEZ: Balio Erantsiaren gaineko Zerga.

DFB: Diputación Foral de Bizkaia.

BFA: Bizkaiko Foru Aldundia.

EDAR: Estación Depuradora de Aguas Residuales.

HKEE: Herri Kontuen Euskal Epaitegia.

IRPF: Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas.

HUA: Hondakin Uren Araztegi.

IVA: Impuesto sobre el Valor Añadido.

LZ: Lanpostuen Zerrenda.

RPT: Relación de Puestos de Trabajo.

PFEZ: Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga.

TVCP/HKEE: Tribunal Vasco de Cuentas Públicas/Herri Kontuen Euskal Epaitegia.

I.– Sarrera.

I.– Introducción.

Herri-Kontuen Euskal Epaitegiak otsailaren 5eko 1/1988 Legean eta 2017rako Lan Programan erabakitakoari jarraikiz, Bilbao-Bizkaia Ur Partzuergoaren (BBUP) 2016ko ekitaldien Kontu Orokorraren fiskalizazioa mamitu du.

El Tribunal Vasco de Cuentas Públicas/Herri-Kontuen Euskal Epaitegia (TVCP-HKEE), de acuerdo con lo establecido en la Ley 1/1988, de 5 de febrero y en el Programa de Trabajo para 2017, ha realizado la fiscalización de la Cuenta General del Consorcio de Aguas de Bilbao-Bizkaia (CABB) correspondiente al ejercicio 2016.

HKEEk gauzatutako BBUPren aurreko fiskalizazio lana 2012ko ekitaldiaren gainekoa izan zen.

La anterior fiscalización de la Cuenta General del CABB, realizada por el TVCP/HKEE, corresponde al ejercicio 2012.

Fiskalizazioak honako alderdi hauek besarkatzen ditu:

La fiscalización abarca los siguientes aspectos:

– Legezkoak: Honako atal hauetan: aurrekontua, langileria, obren kontratazioa, hornidura eta zerbitzuak eta zuzenbide publikoko sarrerei buruzko arautegia.

– Legales: en las áreas presupuestaria, personal, contratación de obras, suministros y servicios y normativa sobre ingresos de derecho público.

– Kontularitzakoak: BBUPren kontuak eta BBUPren partaidetza gehiengoa duten sozietate publikoen Kontuak –Udal Sareak, S.A. eta Bilboko Urak, S.A.– ezargarri zaizkien kontularitzako printzipioen arabera gauzatu diren aztertzen da. Hiru entitateen kontuak kanpoko enpresa batek auditatu ditu, nahiz Bilboko Urak, S.A.ren txostena jaulkitzeko dagoen.

– Contables: se analiza si las Cuentas del CABB y de las sociedades públicas con participación mayoritaria del CABB, Udal Sareak, S.A. y Aguas de Bilbao, S.A., se elaboran de conformidad con los principios contables que resultan de aplicación. Las cuentas de las tres entidades han sido auditadas por una firma externa, si bien está pendiente de emitirse el informe de Aguas de Bilbao, S.A.

– Lanaren zabalak ez du gastuaren efikaziari eta efizientziari buruzko azterlanik besarkatzen. Nolanahi ere, azaleratutako hutsak «Kudeaketaren alderdiak eta Gomendioak» idazpuruan xehetasunez jaso ditugu.

– El alcance del trabajo no incluye un análisis sobre la eficacia y eficiencia del gasto. No obstante, las deficiencias detectadas se detallan en el epígrafe «Consideraciones sobre los sistemas de control interno y procedimientos de gestión».

– BBUPren finantza egoeraren analisia.

– Análisis de la situación financiera del CABB.

BBUP 1967ko martxoaren 17an sortu zuten Bilbo Handia Udalbatza Administratiboaren eta data horretan partaide ziren udalen artean. Berezko nortasun eta gaitasun juridikoa du, martxoaren 30eko 3/1995 Foru Arauan –Bizkaiko Udalaz gaindiko Erakundeak arautzen dituena– eta apirilaren 2ko 7/1985 Legean –Toki Araubidearen Oinarriak arautzen dituena- xedatutakoaren arabera. BBUPren Batzar Nagusiak 2014ko azaroaren 5ean estatutuak aldatu zituen eta horren ondorioz BBUP Bizkaiko Foru Aldundira atxikita geratu da.

El CABB fue constituido el 17 de marzo de 1967 entre la Corporación Administrativa Gran Bilbao y los ayuntamientos que la integraban en dicha fecha. Tiene personalidad y capacidad jurídica propias de conformidad con lo dispuesto en la Norma Foral 3/1995, de 30 de marzo, reguladora de las Entidades de Ámbito Supramunicipal de Bizkaia y en la Ley 7/1985, de 2 de abril, reguladora de las Bases del Régimen Local. La Asamblea General del CABB aprobó, el 5 de noviembre de 2014, una modificación de estatutos por la que el CABB se adscribe a la DFB.

BBUPren jarduera nagusia partaide diren udalerrien lurralde esparruan uraren hornidura eta saneamendu zerbitzuak ematea da, hiri uraren zikloaren integrazio, zerbitzuaren kalitatearen homogeneotasun eta tarifen uniformetasun printzipioetan oinarritutakoa. 2016ko abenduaren 31n partzuergora bildutako udalen kopurua 80 udalerrikoa da, Bizkaiko Lurralde Historikoari dagozkionak eta atal honen amaieran zerrendatu ditugunak.

La actividad principal del CABB es la prestación de los servicios de abastecimiento de agua y saneamiento en el ámbito territorial de los municipios que lo componen, basada en los principios de integración de la gestión del ciclo del agua urbana, homogeneidad de la calidad del servicio y uniformidad de las tarifas en dicho ámbito territorial. Al 31 de diciembre de 2016 el número de ayuntamientos consorciados asciende a 80 municipios, pertenecientes al Territorio Histórico de Bizkaia, que se detallan al final de este apartado.

2000ko maiatzaren 9an eratu zen Udal Sareak, S.A. sozietatea eta bere egitekoa lotua dago uraren azpiegiturako obra publikoen kudeaketarekin eta uraren zerbitzu publikoari dagozkion zerbitzuekin, hornidura eta saneamendua bi atalak besarkatzen dituela, bai sare nagusian, bai bigarren mailakoan, bere izenean, BBUPren –akziodun bakar dena– kontura eta haren aginduz.

El 9 de mayo de 2000 fue constituida la sociedad Udal Sareak, S.A. estando relacionada su actividad con la gestión de las obras públicas de infraestructura del agua y los servicios relacionados con el servicio público del agua en su doble vertiente de abastecimiento y saneamiento, tanto en la red primaria como secundaria, en nombre propio o por cuenta y mandato del CABB, su único accionista.

2000ko uztailaren 28an Bilboko Urak, S.A. sozietatea eratu zen BBUPk kanpoan zuen jarduera kudeatzeko; BBUPk kapital sozialean % 51ko partaidetza du.

El 28 de julio de 2000 fue constituida la sociedad Aguas de Bilbao, S.A. para gestionar la actividad del CABB en el exterior, participando el CABB en un 51% de su capital social.

Partzuergoan bildutako udalerrien zerrenda

Relación de Municipios Consorciados

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

II.– Iritzia.

II.– Opinión.

II.1.– Legea betetzeari buruzko iritzia.

II.1.– Opinión sobre el cumplimiento de la legalidad.

Epaitegi honen iritzira, Bilbao-Bizkaia Ur Partzuergoaren Kontu Orokorra osatzen duten erakundeek zuzentasunez bete du 2016ko ekitaldian ekonomia-finantzaren jarduera arautzen duen lege arautegia.

En opinión de este Tribunal, las entidades que integran la Cuenta General del Consorcio de Aguas de Bilbao-Bizkaia han cumplido razonablemente la normativa legal que regula su actividad económico-financiera en el ejercicio 2016.

II.2.– Urteko kontuei buruzko iritzia.

II.2.– Opinión sobre las cuentas anuales.

Epaitegi honen iritzira, Bilbao-Bizkaia Ur Partzuergoaren Kontu Orokorra osatzen duten erakundeen kontuek alderdi esanguratsu guztietan erakusten dute 2016ko aurrekontu-ekitaldiaren jarduera ekonomikoa eta abenduaren 31ko ondarearen eta finantza egoeraren isla zuzena; baita, data horretan amaitutako urteko ekitaldiari dagozkion bere eragiketen eta eskudiruzko fluxuen emaitzena ere, ezargarria den finantza informazioaren arau-esparruaren arabera eta, zehazki, bertan jasotako kontularitzako printzipio eta irizpideen arabera.

En opinión de este Tribunal, las Cuentas de las entidades que integran la Cuenta General del Consorcio de Aguas de Bilbao-Bizkaia del ejercicio 2016 expresan, en todos los aspectos significativos, la actividad económica del ejercicio presupuestario de 2016, la imagen fiel del patrimonio y la situación financiera a 31 de diciembre de 2016, así como de los resultados de sus operaciones y de sus flujos de efectivo correspondientes al ejercicio anual terminado en dicha fecha, de conformidad con el marco normativo de información financiera que resulta de aplicación y, en particular, con los principios y criterios contables contenidos en el mismo.

Iritziaren atalean eraginik ez badu ere, ondotik adieraziko ditugun alderdiak azpimarratu nahi ditugu, BBUPren eta Bilboko Urak, S.A.ren memorietan barne hartuak daudenak:

Sin que afecte a nuestra opinión, llamamos la atención sobre los aspectos que se mencionan a continuación y que están incluidos en las memorias del CABB y Aguas de Bilbao, S.A.:

– Honekin baterako 2016ko ekitaldiko urteko kontuak dira BBUPk Foru Kontabilitate Publikoaren Plan Orokorra baliatuta prestatu dituen lehenengoak, BFAren 2016ko urriaren 18ko Foru Dekretu bidez onartutakoa. Honenbestez, kontu horiek urteko kontu hasierakotzat jo dira eta hori dela eta, ez da aurreko ekitaldiarekiko konparazio zifrarik ematen.

– Las cuentas anuales del ejercicio 2016 adjuntas son las primeras que el CABB prepara aplicando el Plan General de Contabilidad Pública Foral, aprobado por el Decreto Foral de la DFB de fecha 18 de octubre de 2016. En este sentido, se han considerado dichas cuentas como cuentas anuales iniciales, por lo que no se incluyen cifras comparativas con el ejercicio anterior.

– 2017ko joan den azaroaren 10ean egindako Bilboko Urak, S.A.ko bazkideen Aparteko Batzar Nagusi Unibertsalak erabaki du, 2015 eta 2016ko ekitaldietako kontuak onartu ondoren, sozietatea desegitea, likidazio-aldia abiaraziaz, administratzaileak kargugabetuaz eta kitatzailea izendatuaz.

– La Junta General Extraordinaria Universal de socios de Aguas de Bilbao, S.A., celebrada el 10 de noviembre de 2017 ha acordado, tras aprobar las cuentas de los ejercicios 2015 y 2016, disolver la sociedad, con apertura del período de liquidación, cesar a los administradores y nombrar al liquidador.

III.– Barne kontrolerako sistemei eta kudeaketa prozedurei buruzko irizpenak.

III.– Consideraciones sobre los sistemas de control interno y procedimientos de gestión.

Atal honetan ekonomia-finantza jarduera arautzen duten printzipioak gehiegi eragiten ez dituzten akatsak ez ezik, kudeaketa hobetzeko azpimarratu nahi diren prozedurazko alderdiak ere azaleratu dira.

En este apartado se señalan tanto deficiencias que no afectan de manera relevante al cumplimiento de los principios que rigen la actividad económico-financiera, como aspectos procedimentales que se ponen de manifiesto para la mejora de la gestión.

III.1.– Aurrekontua eta Kontabilitatea.

III.1.– Presupuesto y contabilidad.

Konpromiso kredituak.

Créditos de Compromiso.

– Inbertsio errealen aurrekontuan konprometituriko kredituek kapituluaren aurrekontu mugatzailea gainditzen dute, ez baitira dagozkion kreditua aldatzeko espedienteak izapidetzen; alabaina, konpromiso kredituen aurrekontuko egikaritzaren erregistroa egiten da kreditu erabilgarritzat hartuz konpromiso kredituen geroko ekitaldi bakoitzerako araudian finkatutako muga.

– Los créditos comprometidos en el presupuesto de inversiones reales superan el presupuesto limitativo del capítulo, debido a que no se tramitan los correspondientes expedientes de modificación de crédito; si bien, el registro de la ejecución presupuestaria de los créditos de compromiso se realiza considerando como crédito disponible el límite establecido en la normativa para cada ejercicio futuro de los créditos de compromiso.

– Konpromiso kredituen aurrekontuak ez du diru-kontsignaziorik jasotzen Sestaoko udalarekin 6,6 milioi euroren zenbatekoan izenpetutako hitzarmenerako, batzar nagusiak onartu duena. Etorkizuneko ekitaldietan eragina duen zenbatekoa 5,7 milioi eurorena da eta orobat, ez da konpromiso kreditu horren berri ematen 2016ko abenduaren 31ko konpromiso kredituen egoeran.

– El presupuesto de créditos de compromiso no incluye consignación para el convenio suscrito con el Ayuntamiento de Sestao por importe de 6,6 millones de euros y que ha sido aprobado por la Asamblea General. El importe que afecta a ejercicios futuros es de 5,7 millones de euros y tampoco se informa de dicho compromiso en el estado de créditos de compromiso al 31 de diciembre de 2016.

– Batzar nagusiak 2016ko apirilaren 12an 2016-2018 aldirako 2 milioi euroren zenbatekoan gehitzea onartu zuen «Udal Sareak, S.A.k kudeatutako udalerriak hornitzeko bigarren mailako sarea birjartzeko planen egikaritza sustatzeko laguntzen plana»; kreditu gehitze hori, baina, ez da konpromiso kredituen egoeran barne hartu.

– La ampliación del «Plan de ayudas para la incentivación de la ejecución de los planes de reposición de la red secundaria de abastecimiento de los municipios gestionados por Udal Sareak, S.A.» aprobada por la Asamblea General el 12 de abril de 2016 por importe de 2 millones de euros para el período 2016-2018, no se incluye en el estado de créditos de compromiso.

III.2.– Langileria-gastuak.

III.2.– Gastos de personal.

Kapitulu honetan ondotik adierazitako alderdiak azpimarratu ditugu:

En este capítulo de gasto destacamos los siguientes aspectos:

– BBUPk aldi baterako laneko enpresa batekin kontratatu ditu 2014ko ekitaldiaz geroztik, modu jarraituan, pertsonal administratiboaren lanarekin lotutako zerbitzu batzuk; zerbitzuok ematen bi pertsona aritu dira, beti berak, eta ez da lan-poltsetara jo premia horiei erantzuteko.

– El CABB contrata de forma continuada desde el ejercicio 2014 con una empresa de trabajo temporal la prestación de servicios relacionados con labores de personal administrativo, que se vienen prestando de forma regular por las dos mismas personas, sin que se haya acudido a las bolsas de trabajo existentes para la cobertura de dichas necesidades.

– 2016ko abenduaren 27ko Zuzendaritza Batzordeak hitzarmen kolektiboaren aurreikuspenei jarraikiz onartu zuen 323.925 euroren funts ekonomiko baten ordainketa, langileei helburuen betetze-mailaren arabera ordaintzeko. Ordainketa egiteko justifikazioak erreferentzia egiten dio hasiera batean aurreikusitako kudeaketarako helburuei eusteari, helburu horiek zeintzuk diren eta nola bete diren zehaztu gabe; gainerako balorazioak dira, besteak beste, zerbitzuak areagotzeari, fakturazioko ehunekoak hobetzeari eta langileen inplikazioari buruzko irizpen globalak eta generikoak.

– El Comité Directivo de fecha 27 de diciembre de 2016 aprobó, de acuerdo con las previsiones del convenio colectivo, el abono de un fondo económico por importe de 323.925 euros para retribuir al personal en función del grado de cumplimiento de los objetivos. La justificación para el abono hace referencia al mantenimiento de los objetivos de gestión previstos inicialmente, sin que se determine cuáles eran y cómo se han cumplido; el resto de valoraciones son, entre otras, consideraciones globales y genéricas relativas a ampliaciones de servicios, mejoras de los porcentajes de facturación e implicación del personal.

– Idazkaritza, kontu-hartzailetza eta diruzaintzako egitekoak lan kontratupeko langileek egiten dituzte; ordea, postu horiei esleitutako egitekoak funtzionarioek bete behar lituzkete.

– Las funciones de secretaría, intervención y tesorería están desarrolladas por personal laboral, cuando por las funciones asignadas a los puestos deberían ser realizadas por funcionarios.

III.3.– Ondasun eta zerbitzuen kontratazioa.

III.3.– Contratación de bienes y servicios.

Kontratazio espedienteak.

Expedientes de contratación.

BBUPk 2013tik 2016ra bitarteko aldian esleitutako kontratazio espedienteetarik 19 aztertu ditugu, guztira 137,5 milioi euroren zenbatekoan; hona hemen azpimarragarriena:

De la revisión de diecinueve expedientes de contratación adjudicados por el CABB en el período comprendido entre los ejercicios 2013 a 2016 por un importe total de 137,5 millones de euros, destacamos los siguientes aspectos:

– Guztira 69,3 milioi euroren zenbatekoan aztertu eta esleitutako 9 obra espedienteetarik bakarrean ere ez da kontratazio araudiak finkatzen duen proiektua gainbegiratzeko txostena egin (1etik 9ra bitarteko espedienteak).

– En ninguno de los nueve expedientes de obras analizados y adjudicados por un importe total de 69,3 millones de euros se realiza el informe de supervisión del proyecto que establece la normativa de contratación (expedientes 1 a 9).

– Guztira 116,1 milioi euroren zenbatekoarekin esleitutako hamabost kontratazio espedienteren administrazio-klausula berezien agiriek esleipen irizpidetzat «proposatutako hobekuntza objektiboak» jasotzen dituzte, zein elementuren gainean eta zein baldintzetan balioztatuko diren hobekuntza horiek zehaztu gabe (1etik 6ra, 8 eta 15etik 19ra bitarteko espedienteak).

– Los pliegos de cláusulas administrativas particulares de quince expedientes de contratación, adjudicados por un importe total de 116,1 millones de euros, incluyen como criterio de adjudicación «mejoras objetivas propuestas», sin concretar sobre qué elementos y en qué condiciones se valorarán dichas mejoras (expedientes 1 a 6, 8 a 15 y 19).

– Aztertutako hamabost kontratazio espedientetan, guztira 116 milioi euroren zenbatekoan esleitutakoetan, hilabetetik gorako atzeraldiak azaleratu dira proposamenak irekitzen direnetik esleipena egiteko finkatutako bi hilabeteen aldean (1etik 6ra, 8tik 10era, 12tik 14ra eta 16tik 18ra bitarteko espedienteak). Espediente hauetatik zazpitan atzerapena 3 hilabetetik gorakoa da.

– En quince expedientes de contratación analizados y adjudicados por un importe total de 116 millones de euros, se detectan retrasos superiores a un mes respecto a los dos meses establecidos para la adjudicación desde la apertura de las proposiciones (expedientes 1 a 6, 8 a 10, 12 a 14 y 16 a 18). En siete de estos expedientes el retraso supera los tres meses.

Administrazioko kontrataziorik gabeko gastua.

Gasto sin expediente de contratación administrativa.

Ekonomia Zerbitzuetarako Zuzendaritzak BBUPren Zuzendaritza Batzordeari jakinarazi zion 2016ko ekitaldiko hainbat gastu zeudela kontratazioan akatsak izan dituztenak, eta Zuzendaritza Batzordeak onartu dituenak. Hauek azterturik, honako alderdi hauek azpimarratu behar ditugu:

La Dirección de los Servicios Económicos da cuenta al Comité Directivo del CABB de una serie de gastos del ejercicio 2016 en los que se han detectado deficiencias en su contratación, y que son aprobados por el Comité Directivo. De esta revisión, destacamos los siguientes aspectos:

– BBUPren instalazioetan zaintza eta segurtasun pribatuko zerbitzua kontratatzen jarraitu da 2014ko urriaren 31n kontratua amaitu zitzaion esleipendunarekin, 2016ko uztailaren 15era arte, guztira 1,7 milioi euroren zenbatekoan, BEZa kenduta. Egoera hau gertatzen da zerbitzu honi dagokionez izapidetu diren bi lizitazio prozesuen esleipenetan atzerapenak izan direlako Kontratazio Alorreko Errekurtsoetarako Foru Auzitegi Administratiboan bi errekurtso aurkeztu ostean, zeinaren ondorioz lehenengoan esleipena baliogabetu den eta bigarrenean esleipen txostena zuzendu arazi den. Lizitazioaren prestalanak zorrotz bete behar direla uste dugu, esleipena garaiz egiteko, hartara, gastua kontratazio araudia betez egindako esleipenaren babesean kontratatu ahal izango da.

– El servicio de vigilancia y seguridad privada en las instalaciones del CABB ha seguido contratándose con el adjudicatario del contrato que había finalizado el 31 de octubre de 2014 hasta el 15 de julio de 2016 por un importe total de gasto de 1,7 millones de euros, IVA excluido. Esta situación se produce por demoras en las adjudicaciones de los dos procesos licitatorios tramitados en relación con este servicio, tras la interposición de sendos recursos ante el órgano administrativo de recursos contractuales que conducen a la anulación de la adjudicación en el primero y a la subsanación del informe de adjudicación en el segundo. Consideramos que se deben extremar las actuaciones preparatorias de la licitación en orden a una adjudicación en tiempo, de forma que el gasto se contrate al amparo de una adjudicación realizada acorde con la normativa de contratación.

– Laginketa eta laginak laborategira eramateko zerbitzuaren kontratua iraungi aurretik desegin arren, zerbitzua ematen jarraitu zen espediente berria esleitu bitartera arte; 2015eko abendutik 2016ko ekainera arte egindako gastua guztira 119.000 eurorena izan da, BEZa kenduta.

– El servicio de muestreo y transporte de muestras al laboratorio, cuyo contrato se resuelve antes del vencimiento, continúa prestándose hasta la adjudicación del nuevo expediente, suponiendo el gasto incurrido en este período de diciembre de 2015 a junio de 2016 un importe total de 119.000 euros, IVA excluido.

– Hamabi jarduerari dagozkion zenbait hornidura eta zerbitzu, guztira 535.961 euroren zenbatekoan kontrataturikoak, BEZa kenduta, errepikariak dira ekitaldi guztietan eta honenbestez, planifikagarriak eta lizitazio prozedura batean jaso daitezkeenak. Jarduera hauetarik bostetan, gerora dagozkion lizitazioak bideratu dira.

– Diferentes suministros y servicios correspondientes a doce actuaciones contratadas por un importe total de 535.961 euros, IVA excluido, que son recurrentes todos los ejercicios y por tanto planificables y susceptibles de ser incluidos en un procedimiento de licitación. Para cinco de estas actuaciones, con posterioridad se tramitan las respectivas licitaciones.

III.4.– Kapital transferentziek eragindako gastuak.

III.4.– Gastos por transferencias de capital.

Sestaoko Udalari 12 urtetan zehar guztira 6,6 milioi euroren zenbatekoan egin beharreko ekarpenak, BBUPren batzar nagusiak onartutakoak, ez dira zenbatekoaren arabera xehatu helburu dituzten jarduera ezberdinetarako. Esan beharra dago hitzarmenak aurreikusten duela helburuetako bat izango dela edateko ura banatzeko sisteman obrak egitea, tokiko bigarren mailako jarduera planean txertatzetik eratorritakoak; gainerako erabilerak udalaren ohiko jarduerari dagozkio, besteak beste, udalaren hiri sarean eta udal ekipamenduetan hobekuntzak egitea.

Las aportaciones a realizar al Ayuntamiento de Sestao por un importe total de 6,6 millones de euros durante 12 años y aprobadas por la Asamblea General del CABB no están desglosadas por importe para las diferentes actividades a las que se destinan. En este sentido, destacamos que el convenio prevé que uno de los destinos será la ejecución de las obras en el sistema de distribución de agua potable derivadas de la incorporación al plan de actuaciones de la red secundaria local, mientras que el resto de los destinos corresponden a la actividad ordinaria municipal relativa, entre otras, a mejoras en la trama urbana de municipio y en equipamientos municipales.

III.5.– Udal Sareak, S.A.

III.5.– Udal Sareak, S.A.

Ondasun erosketa eta zerbitzuak.

Contratación de bienes y servicios.

– 2013an guztira 2,6 milioi euroan esleitutako bi zerbitzu-kontraturen administrazio-klausula berezien agiriek adierazten dute, kontratua luzatuko balitz, aldeen arteko adostasunez prezioak berrikusi ahal izango direla; ez da, baina, berrikusketarik egin 2016ko ekitaldian. Uste dugu pleguek berrikusketarako indizeak finkatu behar dituztela ezargarria den araudiaren arabera eta ezingo direla gero adosteko utzi.

– Los pliegos de cláusulas administrativas particulares de dos contratos de servicios adjudicados en 2013 por un importe total de 2,6 millones de euros, señalan que, en caso de prórroga, será posible la revisión de precios de mutuo acuerdo entre las partes, revisión que no se ha materializado en el ejercicio 2016. Consideramos que los pliegos deben fijar los índices de revisión de acuerdo con la normativa aplicable, no pudiendo ser objeto de pacto posterior.

IV.– Finantza analisia.

IV.– Análisis financiero.

Hona hemen BBUPren Aurrekontu Kontuetatik eratorri diren finantza magnitude nagusiak:

Las principales magnitudes financieras que se deducen de las Cuentas Presupuestarias del CABB son las siguientes:

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)
(Ikus .PDF)
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2017ko ekainaren 27ko Batzar Nagusian, 2016ko ekitaldiko BBUPren Kontu Orokorra onartzen duenean, 2017-2020 aldirako inbertsio programa aurkeztu zen, 182 milioi euroren zenbatekoan. Inbertsio hauek finantzatzen dira zati batean BFArekin izenpetutako Hitzarmen bitartez, zeinak aurreikusten dituen guztira 90 milioi euroren urtekoak 2017-2020 aldirako; BBPUk urteko hauetatik 15,8 milioi euroren zenbatekoa erregistratu du 2016ko aurrekontuan eta honenbestez, etorkizuneko aurrekontuetan 74,2 milioi euro geldituko lirateke erregistratzeko. BBUPren Diruzaintza Geldikinak urteko eragiketa arrunten emaitzarekin batera, aurreikusitako gainerako inbertsioak finantzatzeko bide ematen du.

En la Asamblea General de 27 de junio de 2017, que aprueba la Cuenta General del CABB del ejercicio 2016, se presenta el programa de inversiones para el período 2017-2020 por importe de 182 millones de euros. Estas inversiones se financian en parte a través del Convenio suscrito con la DFB, que contempla anualidades por un importe total de 90 millones de euros para el período 2017-2020, habiendo registrado el CABB un importe de 15,8 millones de euros de estas anualidades en el presupuesto 2016, por lo que quedarían pendientes de registrar en presupuestos futuros 74,2 millones de euros. El Remanente de Tesorería del CABB, junto con el resultado por operaciones corrientes anual permite financiar el resto de las inversiones previstas.

Aurrekontuaren egonkortasuna.

Estabilidad presupuestaria.

BBUP apirilaren 27ko 272012 Lege Organikoaren 2.2 artikuluaren aplikazio eremuaren baitan dago, Aurrekontuaren Egonkortasun eta Finantzaren Iraunkortasunari buruzkoan. 2011ko urriaren 1az geroztik, Estatuko Administrazioaren Artekaritza Nagusiak (IGAE) BBUP Sozietate ez Finantzario modura du sailkatua, merkatura zuzendua Kontuen Europako Sistemak (SEC) ezarritako irizpideei jarraikiz; 2013ko martxoaren 1etik aurrera Estatuko Administrazioaren Kontu-hartzailetza Nagusiak BBUP BFAra atxiki zuen.

El CABB se encuentra integrado dentro del ámbito de aplicación del artículo 2.2 de la ley Orgánica 2/2012, de 27 de abril, de Estabilidad Presupuestaria y Sostenibilidad Financiera. Desde el 1 de octubre de 2011, el CABB está sectorizado por la IGAE como Sociedad no Financiera, orientada a mercado de acuerdo a los criterios establecidos por el Sistema Europeo de Cuentas (SEC) y con fecha 1 de marzo de 2013, la Intervención General de la Administración del Estado adscribió al CABB a la DFB.

2015eko urtarrilaren 1etik aurrera, 5/2013 Foru Dekretu Arauemailean jasotako xedapen gehigarri baten bitartez, aurrekontuaren foru arau orokorraren testu bategina onesten duena, foru sektore publikoari atxikitako partzuergoei ezargarria zaien araubidea arautzen da, BFAk kontrolatutako erakunde izaera dutenak, eta BBPU ere besarkatzen duena. Honi dagokionez, aurrekontuaren egonkortasun eta finantzaren iraunkortasunaren erregimena BFAk zehazten duen hura izango da; honenbestez, formalizatuko diren epe luzeko zorduntze eragiketek aldez aurretik BFAren baimena jaso beharko dute, Ogasun eta Finantzen Sailak zehazten dituen baldintzekin.

Con fecha 1 de enero de 2015, a través de una disposición adicional que se incluye en el Decreto Foral Normativo 5/2013, por el que se aprueba el texto refundido de la norma foral general presupuestaria, se regula el régimen aplicable a los consorcios adscritos al sector público foral que tienen la naturaleza de entidad controlada por la DFB, figura aplicable al CABB. A este respecto, se establece que el régimen de estabilidad presupuestaria y sostenibilidad financiera será el que se determine por la DFB; las operaciones de endeudamiento a largo plazo que se vayan a formalizar requerirán de la autorización previa de la DFB, en las condiciones que se establezcan por parte del Departamento de Hacienda y Finanzas.

BBPUren egonkortasun helburua finantza oreka izatea da eta hori bete da, 2016ko abenduaren 31n galera eta irabazien kontuak erakutsi duen emaitza positiboa aintzat hartuta.

El objetivo de estabilidad del CABB es el equilibrio financiero y el mismo se cumple, dado el resultado positivo que presenta la cuenta de pérdidas y ganancias al 31 de diciembre de 2016.

V.– Urteko kontuak.

V.– Cuentas anuales.

V.1.– Bilbao-Bizkaia Ur Partzuergoaren urteko kontuak.

V.1.– Cuentas anuales del Consorcio de Aguas de Bilbao-Bizkaia.

V.1.1.– Aurrekontuko kontuak.

V.1.1.– Cuentas presupuestarias.

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V.1.2.– Ondare kontuak.

V.1.2.– Cuentas patrimoniales.

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V.2.– Udal Sareak, S.A.ren urteko kontuak.

V.2.– Cuentas anuales de Udal Sareak, S.A.

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V.3.– Bilboko Urak, S.A.ren urteko kontuak.

V.3.– Cuentas anuales de Aguas de Bilbao, S.A.

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BILBAO-BIZKAIA UR PARTZUERGOAREN 2016KO FISKALIZAZIO EMAITZEN AURREAN HERRI KONTUEN EUSKAL EPAITEGIAK AURKEZTUTAKO ALEGAZIOAK
ALEGACIONES A LOS RESULTADOS DE LA FISCALIZACIÓN DEL CONSORCIO DE AGUAS BILBAO-BIZKAIA 2016 REALIZADA POR EL TRIBUNAL VASCO DE CUENTAS PÚBLICAS

A) Txostenaren ondorioei buruzko alegazioak.

A) Alegaciones a las conclusiones del informe.

1. ALEGAZIOA

ALEGACIÓN 1

III.– Kudeaketa prozedurei eta barne kontrol sistemei buruzko oharrak.

III.– Consideraciones sobre los sistemas de control interno y procedimientos de gestión.

III.1.– Aurrekontua eta kontabilitatea.

III.1.– Presupuesto y contabilidad.

Konpromiso kredituak.

Créditos de compromiso.

– Inbertsio errealen aurrekontuan konprometitutako kredituek gainditu egiten dute kapituluaren aurrekontu mugatzailea, ez direlako izapidetu kredituak aldatzeko kasuan kasuko espedienteak; hala, konpromiso kredituen aurrekontu betearazpenaren erregistroa egitean ekitaldi bakoitzerako araudian konpromiso kredituetarako ezarritako muga hartzen da kreditu eskuragarri gisa.

– Los créditos comprometidos en el presupuesto de inversiones reales superan el presupuesto limitativo del capítulo, debido a que no se tramitan los correspondientes expedientes de modificación de crédito; si bien, el registro de la ejecución presupuestaria de los créditos de compromiso se realiza considerando como crédito disponible el límite establecido en la normativa para cada ejercicio futuro de los créditos de compromiso.

Alegazioak

Alegaciones

– Bilbao Bizkaia Ur Partzuergoko (BBUP) konpromiso kredituen egoera onartzeko erakunde eskuduna Batzar Orokorra da. Aipatutako organoa BBUPeko 80 udalerrietako kideek osatuta dagoenez, batzar horren ohiko deialdiak urtean bi aldiz egiten dira.

– El órgano competente de la aprobación del estado de créditos de compromiso del Consorcio de Aguas Bilbao Bizkaia (CABB) es la Asamblea General. Dado que está integrada por los miembros de los 80 municipios pertenecientes al CABB las convocatorias ordinarias de dicha Asamblea se realizan dos veces al año.

Gauzak horrela, ezinezkoa da konpromiso kredituen egoera eguneratuta mantentzea eta inbertsio programen bilakaera bizia bateratzea. Hala ere, horrek ez du eragozten ekitaldian zehar hartzen diren konpromiso kredituak kontrolatzean proiektu bakoitzaren onarpena erabiltzea.

En estas condiciones, resulta imposible conjugar el mantenimiento actualizado del estado de créditos de compromiso y la evolución viva del programa de inversiones. Esto no es óbice para que el control de los créditos de compromiso que se van adquiriendo a lo largo del ejercicio se realice con la aprobación de cada proyecto.

Horren haritik, Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren txostenean ageri den moduan, onartutako konpromiso kredituaren urteko bakoitzaren zenbatekoak ez du gainditu finantzaketa propioak zein besteen finantzaketak legez ezarritako muga; hortaz, ez da aurrekontu edo finantza arriskurik egon.

En este sentido, tal y como se recoge en el informe del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas (TVCP), el importe de cada anualidad de crédito de compromiso aprobado no ha superado el límite legal establecido por la financiación tanto propia como ajena, con lo que no ha existido ningún riesgo financiero ni presupuestario.

– Hala ere, Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren gomendioei jarraiki, 2018ko apirileko Inbertsioen Plana onartzean jaso egin da 2018 konpromiso kredituen egoera berri eguneratua.

– No obstante, siguiendo las recomendaciones del TVCP, en la aprobación del Plan de Inversiones de abril 2018 ya se ha incluido el nuevo estado de créditos de compromiso 2018 actualizado.

Horren haritik, 2018tik aurrera konpromiso kredituen egoerak urtero hiru unetan onartuko dira:

En este sentido, a partir del 2018 se aprobarán anualmente los estados de créditos de compromiso en tres momentos:

● Aurrekontuak onartzerakoan.

● Con la aprobación de los presupuestos.

● Urteko kontuak likidatzerakoan.

● Con la liquidación de las cuentas anuales.

● Inbertsioen Plana onartzerakoan.

● Con la aprobación del Plan de Inversiones.

– Sinatutako hitzarmenei dagokienez, dagoeneko jasota daude 2018ko aurrekontuaren espedienteko konpromiso kredituen egoeran eta 2017ko likidazioan.

– En relación con los convenios suscritos ya están recogidos en el estado de créditos de compromiso del expediente del presupuesto 2018 y en la liquidación del 2017.

2. ALEGAZIOA

ALEGACIÓN 2

III.– Kudeaketa prozedurei eta barne kontrol sistemei buruzko oharrak.

III.– Consideraciones sobre los sistemas de control interno y procedimientos de gestión.

III.2.– Langileen gastuak.

III.2.– Gastos de personal.

– BBUPek 2014ko ekitalditik aldi baterako laneko enpresa batekin modu jarraituan kontratatu ditu langile administrarien lanei lotutako zerbitzuen prestazioak; zerbitzu horiok bi langilek eman dituzte modu erregularrean, eta aipatutako beharrizanak estaltzeko ez dira erabili existitzen diren lan poltsak.

– El CABB contrata de forma continuada desde el ejercicio 2014 con una empresa de trabajo temporal la prestación de servicios relacionados con labores de personal administrativo, que se vienen prestando de forma regular por las dos mismas personas, sin que se haya acudido a las bolsas de trabajo existentes para la cobertura de dichas necesidades.

Alegazioak

Alegaciones

Lan merkatua zaharberritzeko presako neurriei buruzko irailaren 17ko 35/2010 Legeak, 17. artikuluaren bitartez, zenbait aldaketa ekarri zituen Aldi baterako laneko enpresak arautzen dituen ekainaren 1eko 14/1994 Legeari dagokionez; besteak beste, laugarren xedapen gehigarria aipatu behar da, eta, bertan ezarri zenez, «2011ko apirilaren 1etik aurrera aldi baterako laneko enpresek langileak lagatzeko kontratuak egiteko une honetan indarrean dauden muga edo debeku guztiak ezabatuko dira, Sektore publikoko kontratuei buruzko urriaren 30eko 30/2007 Legearen bosgarren xedapen gehigarrian ezarritakoa barne, lege honetan ezarritako salbuespen bakarrarekin: (...)».

La Ley 35/2010, de 17 de septiembre, de medidas urgentes para la reforma del mercado de trabajo, en su artículo 17 introdujo diversas modificaciones a la Ley 14/1994, de 1 de junio, por la que se regulan las Empresas de Trabajo Temporal, entre las que debe mencionarse la Disposición Adicional Cuarta en la que se estableció que «A partir del 1 de abril de 2011, se suprimen todas las limitaciones o prohibiciones actualmente vigentes para la celebración de contratos de puesta a disposición por las empresas de trabajo temporal, incluida la establecida en la Disposición adicional quinta de la Ley 30/2007, de 30 de octubre, de contratos del sector público, con la única excepción de lo establecido en la presente ley. (...)».

Bidenabar, Administrazio Publikoetarako salbuespen zehatz bakar gisa (legean bertan orokorrean aurreikusitakoez gain) laugarren xedapen gehigarrian xedatu zenez, langileak lagatzeko kontratuak soilik sinatu ahalko dira lege mailako arau baten bitartez funtzionario publikoentzat erreserbatutako lanak egiteko.

Se estableció asimismo en la mencionada DA 4.ª como única exclusión específica para las Administraciones Públicas –además de las previstas con carácter general en la propia ley– la suscripción de contratos de puesta a disposición para la realización de tareas que estén reservadas a los funcionarios públicos por una norma con rango de ley.

Lege aldaketa honek erantzuna eman zion Aldi baterako laneko enpresen bitartez lan egiteari buruzko Europako Parlamentu eta Kontseiluaren 2008ko azaroaren 19ko 2008/104/EE Zuzentaraua ekartzeko beharrizanari, LANEren Enplegu agentzia pribatuei buruzko 1997ko 181. Hitzarmenarekin bat etorriz.

Esta modificación legal dio respuesta a la necesidad trasponer la Directiva 2008/104/CE, del Parlamento Europeo y del Consejo, de 19 noviembre de 2008, relativa al trabajo a través de Empresas de Trabajo Temporal, en consonancia con el Convenio sobre las agencias de empleo privadas de 1997 n.º 181 de la OIT.

Beraz, 2011ko apirilaren 1etik aurrera indargabetu egin ziren lehenago sektore publikoko kontratuen legedian ezarritako mugak, hain zuzen ere, administrazio publikoek aldi baterako laneko enpresekin langileak lagatzeko kontratuak sinatzeko mugak, eta, zehazki, 30/2007 Legearen bosgarren xedapen gehigarrian ezarritakoak; soilik lehen aipatutako salbuespenari eutsi zaio, legez funtzionario publikoei erreserbatutako lanak egiteko kontratazioari dagokiona.

Así pues, a partir del 1 de abril de 2011 se derogaron las limitaciones que se establecían anteriormente en la legislación de contratos del sector público para la suscripción de contratos de puesta a disposición con empresas de trabajo temporal por parte de las Administraciones Públicas y en concreto en la DA 5.ª de la Ley 30/2007, manteniendo únicamente la exclusión antes citada de la contratación de la realización de tareas reservadas por ley a los funcionarios públicos.

Azaldutakoa ikusita, ondorioztatu da Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren txostenak aipatutako kontratazioak indarrean dagoen legediak aurreikusitako esparruaren barruan egin direla; izan ere, langileak lagatzeko kontratuak kasu guztietan bideratu ziren jendaurrean arreta emateko lan kontratudun langileen lanak premiaz egiteko, hain zuzen ere legearen erreserbaren eraginik ez zeukaten kasuetan.

A la vista de lo indicado, se concluye que las contrataciones a las que se hace referencia en el informe del TVC se han realizado dentro del marco previsto en la legislación vigente, dado que en todos los casos los contratos de puesta a disposición fueron para la realización con carácter urgente de tareas propias de personal laboral de atención al público, no afectadas por la reserva de ley.

Bestalde, Partzuergoak langileak berehala hartzeko beharrizana justifikatuta egon denean baino ez du jo langileak lagatzeko salbuespen izaerako kontratuetara, kontratuaren iraupena laburra edo oso laburra izatea aurreikusi denean, eta, betiere, egiaztatu ondoren Partzuergoko lan poltsetan ez zegoela pertsona kualifikaturik eskuragarri bete beharreko funtzioak bete ahal izateko kontratatzeko.

Por otra parte, el Consorcio únicamente recurrió a estos contratos de puesta a disposición con carácter excepcional en los supuestos en que se justificaba la necesidad de incorporación inmediata, con una duración de contrato prevista breve o muy breve y solo tras constatar que no había en las Bolsas de trabajo del Consorcio personas disponibles y cualificadas para efectuar una contratación de personal laboral que pudiera realizar las funciones requeridas.

Horri dagokionez esan behar da jendaurreko zuzeneko arreta SIGA erabiliz (Bazkideak Kudeatzeko Sistema Integratua) emateko funtzioak zirela; sistema oso zehatza denez, hilabeteko inguruko prestakuntza jaso behar da maila oinarrizkoeneko funtzioak modu autonomoan egin ahal izateko, eta bi hilabete inguruko prestakuntza, berriz, lan konplexuagoak egin ahal izateko. Hala, ez litzateke bat ere eraginkorra izango beharrezko prestakuntza ez daukaten langileak postu horietarako kontratatzea, langile horiek ezingo lituzketelako lanpostuko lanik oinarrizkoenak egin aldi horietan.

Debe señalarse a este respecto que las funciones eran de atención directa al público y con utilización del SIGA (Sistema Integrado de Gestión de Abonados) que por su especificidad requiere de periodos de formación del entorno de un mes para poder realizar las tareas más básicas de manera autónoma y de dos meses para tareas algo más complejas. Así, la contratación de personal para estos supuestos sin la formación necesaria habría resultado del todo ineficaz al no poder estas personas realizar las tareas más básicas del puesto en esos periodos.

Horren haritik, lan poltsetako langileak zuzenean kontratatzea lehenestea izan da aplikatutako irizpidea; hala, aurreikuspenen arabera denbora tarte laburrerako langileak berehala hartu behar izan direnean, lehenik eta behin lan poltsara jo da, bertan aldez aurretik kontratatzearen ondorioz oinarrizko prestakuntza daukaten eta eskuragarri dauden langileak izan diren kasuetan. Hala ere, Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren txostenean aipatutako kasuan, horri buruz emandako txosten guztietan ere ageri den moduan, lan poltsetan ez zegoen aipatutako baldintzak betetzen zuen langilerik eskuragarri.

En este sentido, el criterio seguido ha sido el de priorizar la contratación directa de personal de las Bolsas de trabajo, de manera que ante necesidades de incorporación inmediata por periodos de duración prevista breve, se recurría en primer lugar a la Bolsa en caso de contar con personas disponibles y con la formación básica por haber sido formados con anterioridad como consecuencia de contrataciones previas. Sin embargo, en los casos señalados en el Informe del TVC, tal como consta en cada uno de los informes emitidos al respecto, no se contaba en las Bolsas de trabajo con personas disponibles que cumplieran dichas condiciones.

Kontratazioaren iraupena luzea izango zela aurreikusitako kasuetan, berriz (bitartekotasuna amatasun lizentzia tarteko, bitartekotasuna hutsik dauden plazak bete arte, errelebu kontratuak, etab.), lan poltsaren bitartez langileak kontratatzera jo da, hautagaiak egon direnean, eta beharrezko prestakuntza eman zaie (langile esperientziadunek gidatutakoa) jendaurreko arreta lanak modu autonomoan egiteko trebakuntza izan zezaten eta, horrenbestez, onartuz langile horiek ez zirela lanerako prest egongo harik eta prestakuntza osatu arte.

Por el contrario, en los supuestos en que la necesidad de contratación tenía una duración prevista larga (interinidades por licencia de maternidad, interinidades hasta cobertura de vacante, contratos de relevo, etc.) se ha recurrido indefectiblemente a la contratación de personal a través de la Bolsa de trabajo, para la que sí se contaba con candidatos/as disponibles, procediendo a darles la formación necesaria -tutelados por personal experimentado- que les capacitara para desarrollar las funciones de atención al público de forma autónoma y asumiendo en consecuencia que dicho personal no estaría operativo hasta completar su formación.

Beste alde batetik, martxoaren 9an Sektore publikoko kontratuen 9/2017 Legea indarrean sartzearen ondorioz, ulertu da ez zaiola zerbitzu horiek kontratatzeari eutsi behar, harik eta 308.2 artikuluan ezarritako aurreikuspenaren irismena argitzen den arte, dirudienez langileak lagatzeko zerbitzuak aldi baterako laneko enpresekin kontratatzea mugatzen baitu; horren eraginez, Partzuergoaren administrarien lan poltsa handitu egin da, eta SIGA prestakuntza prozesuak abiarazi dira, horiei esker tresna hori erabiltzeko trebatutako langileak izango baitira sor daitezkeen ordezkapen beharrizanei berehala erantzun ahal izateko.

En otro orden de cosas, con motivo de la entrada en vigor el pasado 9 de marzo de la Ley 9/2017, de Contratos del Sector público, se ha entendido que no procede continuar con la contratación de estos servicios en tanto no se dilucide el alcance de la previsión establecida en el artículo 308.2, que parece introducir una limitación a la contratación de servicios de puesta a disposición de personal con empresas de trabajo temporal, lo que ha llevado a ampliar la bolsa de trabajo de administrativos con que cuenta el Consorcio y a articular procesos formativos en el SIGA, que permitirán disponer de personas formadas en dicha herramienta para poder atender de manera inmediata eventuales necesidades de sustitución que se produzcan.

3. ALEGAZIOA

ALEGACIÓN 3

III.– Kudeaketa prozedurei eta barne kontrol sistemei buruzko oharrak.

III.– Consideraciones sobre los sistemas de control interno y procedimientos de gestión.

III.2.– Langileen gastuak.

III.2.– Gastos de personal.

– Zuzendaritza Batzarrak, 2016ko abenduaren 27ko bileran, hitzarmen kolektiboko aurreikuspenekin bat etorriz, 323.925 euroko funts ekonomikoa ordaintzea erabaki zuen, langileei helburuak betetzearen arabera ordaintzeko. Ordaintzeko justifikazioan hasieran aurreikusitako kudeaketa helburuei eustea aipatu da, zein ziren edo nola lortu diren zehaztu gabe; gainerako balorazioak, besteak beste, ohar global eta orokorrak dira, zerbitzuak handitzeari, fakturazio ehunekoak hobetzeari eta langileen inplikazioari buruzkoak.

– El Comité Directivo de fecha 27 de diciembre de 2016 aprobó, de acuerdo con las previsiones del convenio colectivo, el abono de un fondo económico por importe de 323.925 euros para retribuir al personal en función del grado de cumplimiento de los objetivos. La justificación para el abono hace referencia al mantenimiento de los objetivos de gestión previstos inicialmente, sin que se determine cuáles eran y cómo se han cumplido; el resto de valoraciones son, entre otras, consideraciones globales y genéricas relativas a ampliaciones de servicios, mejoras de los porcentajes de facturación e implicación del personal.

Alegazioak

Alegaciones

2016ko helburuen ordainsaria Partzuergoko Hitzarmen Kolektiboko 37. artikuluan dago araututa, eta bat dator 2016ko Estatuko Aurrekontu Orokorrei buruzko urriaren 29ko 48/2015 Legearen 19. artikuluko zazpigarren atal in fine delakoan ezarritakoarekin.

La paga de Objetivos de 2016 está regulada en el artículo 37 del Convenio Colectivo del Consorcio y es acorde con lo previsto en el artículo 19, apartado siete in fine de la Ley 48/2015, de 29 de octubre, de Presupuestos Generales del Estado para 2016.

Partzuergoko kudeaketa helburu kolektiboak ekitaldi horretan bete izana egiaztatu ondoren onartu zen.

Se aprobó tras constatarse el cumplimiento de objetivos de gestión colectivos del Consorcio en el citado ejercicio.

Hala, Zuzendaritza Batzordearen 2016ko abenduaren 27ko Erabakiaren zioen azalpenean jasotako hainbat arrazoiren bitartez aipatutako helburuak betetzat jo ziren, eta arrazoi horiek labur-labur bildu badira ere, ez dira orokorrak berariazko zenbait mugarri zehatz aipatzerakoan, adibidez:

Así, en la exposición de motivos del Acuerdo del Comité Directivo de 27 de diciembre de 2016 se enumeran las razones por las que se consideran cumplidos tales objetivos que, si bien figuran citadas de manera resumida, no son genéricas al señalar una relación de hitos concretos y específicos, como son:

«Teleirakurketa ekipamenduak areagotzea; Galindoko HUAn obrak egitea, esaterako bisitarien pabiloia, edo putzu septikoen harrera obrak; bidenabar, Mungiako ekaitz andeleko obrak egin dira, Berriatua-Ondarroa saneamendua; Undurragako presako bypass obrekin jarraitu da, Boluetako ponpatzea, saneamendu azpiegiturak Enkarterrin -Sopuerta eta Turtzioz-, Turtzioz eta Sopuertako araztegiak, hornidura azpiegiturak Enkarterrin, Butroe erdialdearen saneamendukoak, saneamendu obrak Aulestin edo Gorlizko hustubideko baheketak, besteak beste.

«El incremento de equipos de telelectura; realización de obras en la EDAR de Galindo como el pabellón de visitantes, o las obras de recepción de fosas sépticas; asimismo la realización de obras del Tanque de tormentas de Mungia, saneamiento Berriatua-Ondarroa; continuación de obras del Bypass de la presa de Undurraga, el Bombeo de Bolueta, infraestructuras de saneamiento en Encartaciones –Sopuerta y Turtzios–, depuradoras de Turtzios y Sopuerta, infraestructuras de Abastecimiento en Encartaciones, de saneamiento del medio Butrón, obras de saneamiento de Aulesti o el tamizado del Emisario de Gorliz, entre otros.

Bidenabar, irakurketa indizea lortuz egindako fakturazio ehunekoak nabarmen hobetu dira, bai irrati irakurketa sistema daukaten udalerrietan, bai sistema hori ez daukaten udalerrietan.»

Asimismo han mejorado significativamente los porcentajes de facturación efectuada mediante la obtención del índice de lectura, tanto en municipios con sistema de radiolectura, como en los que no cuentan con dicho sistema».

Horren haritik, gogoratu behar da Zuzendaritza Batzordearen Erabakiak nabarmentzen duela ordainsariak lotura daukala helburuak betetzearekin, berariaz adierazi zenez «ordainsari bakar izaera izango du, ez da finkagarria izango eta ezingo da soldata tauletan ezarritako ordainketa kontzeptuekin bateratu; azken horiek aldaezinak dira».

En este sentido, debe recordarse que el Acuerdo del Comité Directivo remarca el carácter de la paga ligada al cumplimiento de objetivos al señalar expresamente que «Tendrá carácter de única, no consolidable y no acumulable a los conceptos retributivos establecidos en la tablas salariales, que se mantienen invariables.»

4. ALEGAZIOA

ALEGACIÓN 4

III.– Kudeaketa prozedurei eta barne kontrol sistemei buruzko oharrak.

III.– Consideraciones sobre los sistemas de control interno y procedimientos de gestión.

III.2.– Langileen gastuak.

III.2.– Gastos de personal.

– Idazkaritza, Kontu-hartzailetza eta Diruzaintza funtzioak lan kontratudun langileek garatzen dituzte, baina postuei emandako funtzioak tarteko, funtzionarioek garatu beharko lituzkete.

– Las funciones de secretaría, intervención y tesorería están desarrolladas por personal laboral, cuando por las funciones asignadas a los puestos deberían ser realizadas por funcionarios.

Alegazioak

Alegaciones.

Partzuergoen lege araubidearen funtsezko elementuei eusten dieten aginduak honako hauek dira: Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren 40/2015 Legearen 118. artikulua eta hurrengoak, Euskadiko Toki Erakundeei buruzko 2/2016 Legearen 104. eta hurrengo artikuluak, eta Toki Araubideari buruzko arloan indarrean dauden legezko xedapenen Testu Bategineko 110. artikulua, besteak beste; bada, agindu horiek ezarri zuten partzuergoetako estatutuek zehaztuko dutela partzuergoen xedeak eta araubide organiko, funtzional eta finantzarioaren ezaugarriak; horrenbestez, helburu zehatz eta definituei erantzuteko eratutako erakundeak direla aintzat hartuz, eta beste erakunde batzuen eskumen komuna ere badirela gogoratuz (nolanahi ere, erakunde horietako bat administrazio publiko bat izan behar da), legegileak antolaketa malgutu du, eta partzuergoko estatutuen esku utzi du partzuergoak ongi funtzionatzeko beharrizanetarako modurik egokiena aukeratzea, betiere legea betez. Ildo beretik, Bizkaiko udalaz gaindiko esparruko erakundeak arautzen dituen martxoaren 30eko 3/1995 Foru Arauaren 30. artikuluan malgutasun irizpidea aurreikusi zen partzuergoen araubide organikoari dagokionez, eta horiek eratzea estatutuei dagokie, oinarrizko arauari, alegia. Horrez gain, gehitu behar da foru arau horrek mankomunitateen idazkaritza funtzioen inguruko arauak ere finkatu zituela (93.3 eta 4 artikuluak); funtzio hori eta estaldura, berriz, ez zuen arautu partzuergoen kasuan; hala, partzuergoek bertako langileen araubidea eratzeko askatasuna dute, eta estatutuak onartzeko unean baliatu beharko dute askatasun hori.

Los preceptos que sustentan los elementos esenciales del régimen legal de los consorcios, artículos 118 y siguientes de la Ley 40/2015, de Régimen Jurídico del Sector Público, 104 y siguientes de la Ley 2/2016, de Instituciones Locales de Euskadi y el artículo 110 del Texto Refundido de disposiciones legales vigentes en materia de Régimen Local, entre otros, establecen que los Estatutos de los Consorcios determinarán los fines de los mismos y las particularidades de su régimen orgánico, funcional y financiero, lo que acredita que, en atención a su carácter de entidades constituidas para atender a fines concretos y determinados, que tienen la nota de ser también competencia común de otras entidades –aunque en todo caso una de ellas debe ser una Administración Pública-, el legislador ha flexibilizado su organización, encomendando a sus Estatutos la adopción de la que se considere más idónea para las necesidades de su buen funcionamiento, siempre con sometimiento a la ley. En el mismo sentido, la Norma Foral 3/1995 de 30 de marzo, reguladora de las Entidades de ámbito supramunicipal de Bizkaia, previene, en su artículo 30, ese criterio de flexibilidad en lo concerniente al régimen orgánico de los consorcios, cuya configuración se confiere a sus Estatutos, su norma básica. Debe notarse, adicionalmente, que dicha Norma Foral establece reglas en relación a la función de Secretaría de las Mancomunidades (artículo 93.3 y 4), absteniéndose, por el contrario, de regular dicha función y su cobertura en lo que respecta a los Consorcios que, en suma, tienen libertad de configuración del régimen de su personal que deberán ejercitar al momento de aprobación de sus Estatutos.

Ikuspuntu horretatik, Partzuergoko Estatutuen 40. artikuluan ezarri zenez, «Partzuergoko langile-zerrenda osatzen duten langile guztiek izango duten jaurbidea lan legepekoa izango da. Aldi bakoitzean indarrean izango den zuzenbide pribatuzko arauteriaren bidez arautuko da jaurbide hori.» Aukera hori bat dator Partzuergo honen tradizio luzearekin, partzuergoa bera eratu zenetik bertako langileek lan arloko zuzenbideak araututako harremana izan baitute partzuergoarekin, eta gaur egun berariaz jasota dago Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren 40/2015 Legearen 121. artikuluan, bertan xedatu baita, partzuergoetako langileen araubideari dagokionez, bertako langileek lan kontratudunak edo funtzionarioak izan ahalko direla. Partzuergoak, bada, atxikitako administrazio publikoaren aurrekontu, kontabilitate, kontrol ekonomiko-finantzario eta ondare kontrolaren araubidearen mende daude, eta aurreikuspen hori Bizkaiko Aurrekontu Orokorren Foru Arauaren Testu Bateginaren zazpigarren xedapen gehigarriaren baliokidea da, azken horrek finkatu baitzuen foru sektore publikoak kontrolatutako partzuergoetarako aipatutako araubidea, eta Bilbao-Bizkaia Ur Partzuergoa Bizkaiko Foru Aldundira atxiki ondoren onartu zen.

Desde esta perspectiva, los Estatutos del Consorcio, en su artículo 40, establecen que «El régimen jurídico aplicable a todo el personal integrante de la plantilla del Consorcio será el laboral, regulándose el mismo por las normas de derecho privado en cada momento». Dicha opción, que está en línea con la dilatada tradición de este Consorcio cuyo personal, desde su constitución, se ha vinculado al ente bajo una relación regida por el derecho laboral, se contempla expresamente en la actualidad en el artículo 121 de la Ley 40/2015, de Régimen Jurídico del Sector Público, que establece por lo que se refiere al Régimen de Personal de los Consorcios que el personal a su servicio podrá ser funcionario o laboral. Los Consorcios, eso sí, se encuentran sujetos al Régimen de presupuestación, contabilidad, control económico-financiero y patrimonial de la Administración Pública a la que estén adscritas, previsión que tiene su cabal correspondencia en la Disposición Adicional Séptima del Texto Refundido de la Norma Foral General Presupuestaria de Bizkaia, que establece el citado régimen para los Consorcios controlados por el sector público foral, y fue aprobada tras la adscripción del Consorcio de Aguas de Bilbao-Bizkaia a la Diputación Foral de Bizkaia.

5. ALEGAZIOA

ALEGACIÓN 5

III.– Kudeaketa prozedurei eta barne kontrol sistemei buruzko oharrak.

III.– Consideraciones sobre los sistemas de control interno y procedimientos de gestión.

III.3.– Ondasun eta zerbitzuen kontratazioa.

III.3.– Contratación de bienes y servicios.

Kontratazio espedienteak.

Expedientes de contratación.

Honako alderdi hauek nabarmendu behar dira 2013ko ekitalditik 2016ko ekitaldira arte BBUPek esleitutako hemeretzi kontratazio espediente, 137,5 milioi eurotan zenbatetsitakoak, berrikustearen ondorioz:

De la revisión de diecinueve expedientes de contratación adjudicados por el CABB en el periodo comprendido entre los ejercicios 2013 a 2016 por un importe total de 137,5 millones de euros, destacamos los siguientes aspectos:

– Guztira 69,3 milioi eurotan zenbatetsitako bederatzi obra espediente esleitu eta aztertuen artean batek ere ez dauka proiektua berrikusteko txostena, kontratazio araudiak ezartzen duena (1-9 espedienteak).

– En ninguno de los nueve expedientes de obras analizados y adjudicados por un importe total de 69,3 millones de euros se realiza el informe de supervisión del proyecto que establece la normativa de contratación (expedientes 1 a 9).

– Guztira 116,1 milioi eurotan zenbatetsitako hamabost kontratazio espediente esleituen administrazio klausula berezien pleguetan «proposatutako hobekuntza objektiboak» esleipen irizpide gisa jaso da, baina ez da zehaztu hobekuntza horiek zein elementutan eta zein baldintzatan aztertuko diren (1-6 eta 8-15 espedienteak, eta 19. espedientea).

– Los pliegos de cláusulas administrativas particulares de quince expedientes de contratación adjudicados por un importe total de 116,1 millones de euros, incluyen como criterio de adjudicación «mejoras objetivas propuestas», sin concretar sobre qué elementos y en qué condiciones se valorarán dichas mejoras (expedientes 1 a 6, 8 a 15 y 19).

– Guztira 116 milioi eurotan zenbatetsitako hamabost kontratazio espediente esleituetan, aztertu ondoren antzeman da hilabete baino gehiagoko atzerapenak izan direla proposamenak zabaltzen direnetik esleitu arte ezarritako bi hilabeteko epean (1-6, 8-10, 12-14 eta 16-18 espedienteak). Zazpi espedientetan hiru hilabete baino gehiagoko atzerapenak sortu dira.

– En quince expedientes de contratación analizados y adjudicados por un importe total de 116 millones de euros, se detectan retrasos superiores a un mes respecto a los dos meses establecidos para la adjudicación desde la apertura de las proposiciones (expedientes 1 a 6,8 a 10, 12 a 14 y 16 a 18). En siete de estos expedientes el retraso supera los tres meses.

Alegazioak

Alegaciones

Partzuergoak ez dauka proiektuak berrikusteko bulegorik.

El Consorcio no dispone de Oficina de Supervisión de Proyectos.

Baldintzen pleguetan hobekuntzak baloratzean kontratuen administrazio auzitegi, kontsulta batzorde eta auzitegi arruntek emandako doktrinak izan dira abiapuntu. Printzipioz, kontratazio arloko araudiak ez zuenez horren inguruko ezer ezarri hobekuntzak edo aldaerak aztertzeari zegokionez, pleguetan jaso ohi dira, izaera orokorrarekin. Ondoren, eta duela gutxiko lizitazioetan, hobekuntzen irizpidea gehitzea mugatu egin da, edo aurreikusi denean irizpideak objektibo bihurrarazi dira, horiek baloratzeko modua eta baita kostu ekonomikoa ere.

La valoración de las mejoras en los pliegos de condiciones ha ido desarrollándose a partir de la doctrina dictada por los diferentes Tribunales Administrativos Contractuales, Juntas Consultivas y Tribunales ordinarios. En un principio y dado que la normativa en materia contractual no señalaba absolutamente nada al respecto a la hora de considerar las mejoras o variantes, las mismas se contemplaban en los pliegos con ese carácter genérico. Posteriormente, y en licitaciones recientes se ha ido limitando la incorporación del criterio de mejoras o cuando se ha contemplado lo ha sido objetivando las mismas, su forma de valoración e incluso su coste económico.

Aipatutako SPKLTBko 161.4 artikuluan adierazitako epeak eskubidea ematen die lizitatzaileei proposamenak bertan behera uzteko. Atzerapena ez da baliaezintasuna dakarren irregulartasun bat, eta eskaintzak bertan behera uzteko aukera ematen du. Ez du baliaezintasuna eragiten. Hainbat kontsulta batzordek txosten ugari eman dituzte, eta doktrina finko eta berretsia da.

El plazo señalado en el artículo 161.4 del TRLCSP a que se hace referencia da derecho a los licitadores a retirar sus proposiciones. El retraso es una irregularidad no invalidante y posibilita la retirada de ofertas. No es causa de invalidez. Son numerosos los Informes de diferentes Juntas Consultivas al respecto y es doctrina reiterada y consolidada.

Atzerapenak sortu dira, oro har, lizitazioaren xede diren elementuen balorazio teknikoa egitea bereziki konplexua delako, aurkeztutako eskaintza kopurua areagotu egin delako eta administrazio izapide ugari eta konplexuak egin behar direlako eta horrek ia ezinezko egiten du aipatutako epea betetzea.

La causa del retraso, con carácter general, es la especial complejidad en la valoración técnica de los elementos objeto de la licitación, el incremento en el número de ofertas presentadas y la complejidad en los números trámites administrativos, que hacen prácticamente inviable el cumplimiento de dicho plazo.

6. ALEGAZIOA

ALEGACIÓN 6

III.– Kudeaketa prozedurei eta barne kontrol sistemei buruzko oharrak.

III.– Consideraciones sobre los sistemas de control interno y procedimientos de gestión.

III.5.– Udal Sareak, S.A.

III.5.– Udal Sareak, S.A.

Ondasunak eta zerbitzuak kontratatzea.

Contratación de bienes y servicios.

– Guztira 2,6 milioi eurotan zenbatetsitako bi zerbitzu kontratuen administrazio klausula berezien pleguetan adierazi denez (2013an esleituak), luzapena aplikatuz gero prezioak berrikusteko aukera egongo da bi aldeak ados egonez gero, eta berrikuspen hori ez da 2016ko ekitaldian gauzatu. Gure ustez, pleguetan berrikuspen indizeak finkatu behar dira araudi aplikagarriarekin bat etorriz, eta ezin da ondoren hitzartu.

– Los pliegos de cláusulas administrativas particulares de dos contratos de servicios adjudicados en 2013 por un importe total de 2,6 millones de euros, señalan que, en caso de prórroga, será posible la revisión de precios de mutuo acuerdo entre las partes, revisión que no se ha materializado en el ejercicio 2016. Consideramos que los pliegos deben fijar los índices de revisión de acuerdo con la normativa aplicable, no pudiendo ser objeto de pacto posterior.

Alegazioak

Alegaciones

Atal honetan adierazi behar da Udal Sareak S.A. erakundeak zorrotz bete duela legedi aplikagarriak ezarritakoa, prezioak ez baitira berrikusi ez 2016ko ekitaldiko espedienteetan, ez ondorengoetan.

En este apartado indicar que desde Udal sareak, S.A. se ha cumplido escrupulosamente con lo establecido en la legislación aplicable, ya que no se ha materializado revisión alguna de precios ni en los expedientes del ejercicio 2016 ni en posteriores.


Azterketa dokumentala


Análisis documental