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Boletin Oficial del País Vasco

147. zk., 2018ko abuztuaren 1a, asteazkena

N.º 147, miércoles 1 de agosto de 2018


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

GIPUZKOAKO FORU ALDUNDIA
DIPUTACIÓN FORAL DE GIPUZKOA
3929
3929

1/2018 FORU DEKRETU-ARAUA, ekainaren 19koa, sozietateen gaineko zerga, ez-egoiliarren errentaren gaineko zerga, oinordetzen eta dohaintzen gaineko zerga, eta Zergen Foru Arau Orokorra aldatzen dituena, Euskal Autonomia Erkidegoarekiko Ekonomia ituna onartzen duen maiatzaren 23ko 12/2002 Legean abenduaren 28ko 10/2017 Legeak sartu dituen aldaketak haien barruan txertatzeko.

DECRETO FORAL-NORMA 1/2018, de 19 de junio, por el que se modifican los impuestos sobre sociedades, sobre la renta de no residentes y sobre sucesiones y donaciones, así como la Norma Foral General Tributaria para incorporar las modificaciones aprobadas por la Ley 10/2017, de 28 de diciembre, por la que se modifica la Ley 12/2002, de 23 de mayo, por la que se aprueba el Concierto Económico con la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Abenduaren 28ko 10/2017 Legearen bidez onartu zen aldatzea Euskal Autonomia Erkidegoarekiko Ekonomia Ituna, maiatzaren 23ko 12/2002 Legearen bitartez onartua.

En virtud de la Ley 10/2017, de 28 de diciembre, se aprobó la modificación del Concierto Económico con la Comunidad Autónoma del País Vasco, aprobado por Ley 12/2002, de 23 de mayo.

Aldaketa horrek araudi autonomoko zerga itundu batzuetan du eragina, eta tributu horien eskumen normatibo eta ordainarazleak zehazteko arauak ukitzen ditu. Zehazki, ukitutako tributuak dira sozietateen gaineko zerga, ez-egoiliarren errentaren gaineko zerga, eta oinordetzen eta dohaintzen gaineko zerga. Baita du eragina Zergen Foru Arau Orokorraren edukietan.

Dicha modificación tiene incidencia en diversos tributos concertados de normativa autónoma, y afecta a reglas de determinación de las competencias normativas y exaccionadoras de los referidos tributos. Es el caso de los impuestos sobre sociedades, sobre la renta de no residentes y sobre sucesiones y donaciones. Además, también tiene incidencia en contenidos de la Norma Foral General Tributaria.

Sartutako aldaketak figura tributario horien funtsezko araudian txertatzeko, beharrezkoa da zerga horiek erregulatzen dituzten foru arauak aldatzea.

Al objeto de incorporar dichas modificaciones en la regulación sustantiva de las citadas figuras tributarias, procede modificar las normas forales que las regulan.

Hortaz, aldatu behar dira urtarrilaren 17ko 2/2014 Foru Araua, Gipuzkoako Lurralde Historikoko Sozietateen gaineko Zergarena, abenduaren 10eko 16/2014 Foru Araua, Ez-egoiliarren Errentaren gaineko Zergarena, urtarrilaren 11ko 3/1990 Foru Araua, Oinordetzen eta Dohaintzen gaineko Zergarena, eta martxoaren 8ko 2/2005 Foru Araua, Gipuzkoako Lurralde Historikoko Zergen Foru Arau Orokorra.

Así, procede modificar la Norma Foral 2/2014, de 17 de enero, del Impuesto sobre Sociedades del Territorio Histórico de Gipuzkoa, la Norma Foral 16/2014, de 10 de diciembre, del Impuesto sobre la Renta de no Residentes y la Norma Foral 3/1990, de 11 de enero, del lmpuesto sobre Sucesiones y Donaciones, además de la Norma Foral 2/2005, de 8 de marzo, General Tributaria del Territorio Histórico de Gipuzkoa.

Sozietateen gaineko zergari dagokionez, aldaketen artean nabarmentzekoa da 7 milioi eurotik 10 milioi eurora aldatzen dela Ekonomia Ituneko 14., 15. eta 19. artikuluetan eragiketa bolumenari dagokionez ezartzen den muga zerga ordainarazi eta egiaztatzeko garaian zer araudi den aplikagarria erabakitzeko. Horrez gain, egoitza fiskala lurralde erkidean duten subjektu pasiboen kasuan, ezartzen da haiek ikuskatzeko eskumena Foru Ogasunarena izango dela eta foru araudia aplikatuko zaiela aurreko ekitaldian 10 milioi eurotik gorako eragiketa bolumena izan dutenean eta ekitaldi horretako eragiketa guztien ehuneko 75 edo gehiago Euskadin egin dutenean. Erregela hori beste portzentaje batekin aplikatzen zaie talde bateratuen araubide berezira bilduta dauden entitateei, zeinak Foru Ogasunak ikuskatuko baititu eta foru araudiaren pean egongo baitira, bakar-bakarrik, baldin eta aurreko ekitaldiko eragiketa guztiak Euskadin egin badituzte.

Entre las modificaciones a efectuar cabe señalar, en lo que al impuesto sobre sociedades se refiere, la actualización de la cifra umbral de volumen de operaciones a que se refieren los artículos 14, 15 y 19 del Concierto, pasando de 7 a 10 millones de euros, que sirve para delimitar la competencia de la normativa aplicable, para la exacción y para la comprobación. Adicionalmente, se atribuye a la Hacienda Foral la competencia inspectora, y también la aplicación de la normativa foral sobre los sujetos pasivos con domicilio fiscal en territorio común y cuyo volumen de operaciones en el ejercicio anterior hubiese sido superior a 10 millones de euros siempre que hubieran realizado en el País Vasco el 75 por ciento o más de sus operaciones en dicho ejercicio. Esta última regla se aplica con un porcentaje diferente a las entidades acogidas al régimen especial de grupos consolidados, que se sujetarán a la competencia inspectora y, en su caso, a la normativa foral únicamente cuando hubieran realizado en el País Vasco todas sus operaciones en el ejercicio anterior.

Ez-egoiliarren errentaren gaineko zergari dagokionez, aplikatzen diren aldaketak sozietateen gaineko zergan sartutakoen parekoak dira, eta establezimendu iraunkorra duten ez-egoiliarrek lortutako errentei eragiten diete.

En lo que al impuesto sobre la renta de no residentes se refiere, son aplicables similares modificaciones a las efectuadas en el impuesto sobre sociedades, afectando a la imposición de las rentas obtenidas por no residentes con establecimiento permanente.

Horrez aparte, aldatu beharra dago Ekonomia Itunaren 22.Lau artikuluko b) letrako kasuetan establezimendu iraunkorrik gabeko ez-egoiliarrei zerga ordainarazi eta itzultzeko eskumenari dagokionez aplikagarria den erregela. Izan ere, orain eskumen hori ez da zehazten likidazioa ez-egoiliarraren ordezkaritzan aurkezten duen pertsonaren zerga helbideari begiratuta; ordezkari hori ikuskatzeko eskumena zer administraziok duen begiratzen da. Orobat, berariazko konexio puntu bat arautzen da establezimendu iraunkorrik gabeko ez-egoiliarrei loteria eta apustu jakin batzuen sarien gaineko karga berezia ordainarazteko.

Además, se debe modificar la regla aplicable en los supuestos previstos en la letra b) del artículo 22.Cuatro del Concierto Económico para la exacción y devolución a no residentes sin establecimiento permanente, que pasa de determinarse en función del domicilio fiscal de la persona que presenta la liquidación en representación del no residente, a determinarse en función de la Administración que ejerza la competencia inspectora sobre dicho representante. Asimismo, se regula un punto de conexión específico para la exacción a no residentes sin establecimiento permanente del gravamen especial sobre los premios de determinadas loterías y apuestas.

Oinordetzen eta dohaintzen gaineko zergari dagokionez, bertan sartu behar diren aldaketak beharrezkoak gertatzen dira Ekonomia Itunak hiru kasu hauetan ere ematen diolako Foru Aldundiari zerga ordainarazteko eskumena: atzerrian bizi diren zergadunek eskualdaketak egiten dituztenean, baldin eta eskualdatutako ondasunen eta eskubideen baliorik gehiena Gipuzkoan kokatutakoei badagokie, lurralde espainiarrean egoiliar ez diren kausatzaileen oinordetzak daudenean, baldin eta oinordekoa Gipuzkoan bizi bada, eta Gipuzkoako egoiliarrei atzerrian kokatutako higiezinak dohaintzan ematen zaizkienean. Orobat, aldatu beharra dago orain arte aplikatutako erregela, zeinak ezartzen baitzuen Foru Aldundiak lurralde erkideko araudia aplikatuko duela baldin eta kausatzaileak edo dohaintza-hartzaileak egoitza Euskadin eskuratu duenetik zerga ordaindu beharra sortu arte 5 urte baino gutxiago pasa badira. Erregela berriaren arabera, araudi hori aplikatuko da baldin eta, zergaren sortzapena gertatu aurreko bost urteen barruan, kausatzaileak edo dohaintza-hartzaileak egun gehiago pasa baditu lurralde erkidean, datatik datara kontatuak.

En relación con el impuesto sobre sucesiones y donaciones, se deben incorporar determinadas modificaciones en virtud de las cuales se atribuye a la Diputación Foral la exacción del impuesto devengado en las adquisiciones realizadas por contribuyentes residentes en el extranjero cuando la mayor parte del valor conjunto de los bienes y derechos transmitidos corresponda a los situados en Gipuzkoa, así como en las sucesiones de causantes no residentes en territorio español cuando el heredero resida en Gipuzkoa y en las donaciones a residentes en Gipuzkoa de inmuebles situados en el extranjero. Asimismo, se modifica la regla que establecía que la Diputación Foral aplicaba la normativa de territorio común cuando el causante o donatario hubiese adquirido la residencia en el País Vasco con menos de cinco años de antelación a la fecha de devengo del impuesto, por la nueva regla que establece que se aplicará dicha normativa cuando hubiese permanecido en territorio común un mayor número de días del período de los cinco años inmediatos anteriores al devengo del impuesto, contados de fecha a fecha.

Azkenik, Ekonomia Itunean sartutako aldaketek Zergen Foru Arau Orokorrean duten eraginarekin lotuta, hainbat alderdi egokitu behar dira, hala nola ordainarazteko eta ikuskatzeko eskumenen koordinazioa eskumen horiek aplikatzea administrazio bati baino gehiagori dagokionean, konexio puntuak pertsona juridikoen eta nortasun juridikorik gabeko entitateen identifikazio fiskaleko zenbakia ematean eta errebokatzean, edo delitutik eratorritako isuna eta erantzukizun zibila ordainarazteko eskumena.

Por último, con relación a la incidencia de las modificaciones del Concierto Económico en la Norma Foral General Tributaria, deben introducirse ajustes en aspectos tales como la coordinación de competencias exaccionadoras e inspectoras cuando concurren varias Administraciones en su aplicación, los puntos de conexión en la asignación y revocación del número de identificación fiscal de las personas jurídicas y entidades sin personalidad jurídica, o la competencia para la exacción de la multa y la responsabilidad civil derivadas del delito.

Foru arau horietan egin behar diren aldaketak 10/2017 Legea indarrean jartzean sortutako ondorio berdinekin sartu behar direnez Gipuzkoako ordenamendu juridikoan, beharrezkoa da aldaketa horiek lehenbailehen onartzea.

Las modificaciones a introducir en las normas citadas deben incorporarse al ordenamiento jurídico guipuzcoano con los mismos efectos que los de la entrada en vigor de la Ley 10/2017, por lo que es urgente la aprobación de aquellas con la máxima celeridad.

Uztailaren 12ko 6/2005 Foru Arauak, Gipuzkoako Lurralde Historikoaren Erakunde Antolaketa, Gobernu eta Administrazioari buruzkoak, 14. artikuluan xedatzen du presazko arrazoiak daudenean Diputatuen Kontseiluak behin-behineko arau xedapenak eman ahal izango dituela; xedapen berezi horiek foru dekretu-arauak izango dira eta ezin eragingo diete foru organoen antolaketari, araubideari eta funtzionamenduari.

El artículo 14 de la Norma Foral 6/2005, de 12 de julio, sobre Organización Institucional, Gobierno y Administración del Territorio Histórico de Gipuzkoa, regula la posibilidad de dictar por el Consejo de Gobierno Foral, por razones de urgencia, disposiciones normativas provisionales que tomarán la forma de Decreto Foral-Norma, y que no podrán afectar a la organización, régimen y funcionamiento de los órganos forales.

Foru dekretu-arauak Batzar Nagusietan eztabaidatu eta osorik bozkatu behar dira berehala, baliozkotuak izateko.

Las disposiciones así adoptadas deberán ser inmediatamente sometidas a debate y votación en las Juntas Generales para su convalidación.

Horiek horrela, Ogasun eta Finantza Departamentuko foru diputatuak proposaturik, eta Diputatuen Kontseiluak gaurko bileran eztabaidatu eta onartu ondoren, honako hau

En su virtud, a propuesta del diputado foral del Departamento de Hacienda y Finanzas, y previa deliberación y aprobación del Consejo de Gobierno Foral en sesión del día de la fecha,

XEDATZEN DUT:
DISPONGO:

1. artikulua.– Sozietateen gaineko zerga aldatzea.

Artículo 1.– Modificación del impuesto sobre sociedades.

2017ko abenduaren 30etik aurrera hasitako zergaldietan ondorioak izateko, aldaketa hauek sartzen dira Gipuzkoako Lurralde Historikoko Sozietateen gaineko Zergari buruzko urtarrilaren 17ko 2/2014 Foru Arauan:

Con efectos para los períodos impositivos iniciados a partir del 30 de diciembre de 2017, se introducen las siguientes modificaciones en la Norma Foral 2/2014, de 17 de enero, del Impuesto sobre Sociedades del Territorio Histórico de Gipuzkoa:

Bat.– 2. artikulua honela geratzen da idatzita:

Uno.– El artículo 2 queda redactado en los siguientes términos:

«2. artikulua.–Aplikazio eremu subjektiboa.

«Artículo 2.– Ámbito de aplicación subjetivo.

1.– Zerga egoitza Gipuzkoan duten zergadunei aplikatuko zaie foru arau honetan xedatutakoa.

1.– Lo dispuesto en esta norma foral será de aplicación a los contribuyentes que tengan su domicilio fiscal en Gipuzkoa.

Hala ere, zergadunak aurreko paragrafoan xedatutakotik kanpo geratuko dira bi egoera hauetan sartuta badaude:

No obstante se exceptúa de lo dispuesto en el párrafo anterior a aquellos contribuyentes en los que concurran las dos siguientes circunstancias:

– Aurreko ekitaldian 10 milioi eurotik gorako eragiketa bolumena izan dutenean.

– Su volumen de operaciones en el ejercicio anterior hubiera excedido de 10 millones de euros.

– Ekitaldi horretan egindako eragiketa bolumenaren 100eko 75 edo gehiago lurralde erkidean egin dutenean, edo Euskadin egindako eragiketa guztiak beste bi lurralde historikoetako batean edo bietan egin dituztenean.

– En dicho ejercicio, hubieran realizado en territorio común el 75 por 100 o más de su volumen de operaciones, o en otro caso, el total de las operaciones realizadas en el País Vasco se hubiera realizado en uno o en los otros dos Territorios Históricos.

2.– Zerga egoitza Araban edo Bizkaian duten zergadunei ere foru arau honetan xedatutakoa aplikatu zaie, baldin eta ondoko baldintza hauek betetzen badira:

2.– También será de aplicación lo dispuesto en esta norma foral a los contribuyentes que tengan su domicilio fiscal en Álava o Bizkaia, siempre que se cumplan las siguientes condiciones:

– Aurreko ekitaldian 10 milioi eurotik gorako eragiketa bolumena izan dutenean.

– Su volumen de operaciones en el ejercicio anterior hubiera excedido de 10 millones de euros.

– Ekitaldi horretan, eragiketa bolumenaren 100eko 75 edo gehiago lurralde erkidean egin ez dutenean.

– En dicho ejercicio, no hubieran realizado en territorio común el 75 por 100 o más de su volumen de operaciones.

– Ekitaldi horretan, Euskadin egindako eragiketa guztiak Gipuzkoan egin direnean, edo Gipuzkoan eta zerga-egoitzarik ez duen beste lurralde historiko batean eginak izanik, eragiketa bolumenaren proportziorik handiena Gipuzkoari dagokionean.

– En dicho ejercicio, el total de las operaciones realizadas en el País Vasco se hubiera realizado en Gipuzkoa, o bien, en caso de haberse realizado en Gipuzkoa y en el otro Territorio Histórico en el que no está su domicilio fiscal, la proporción mayor de su volumen de operaciones se hubiera realizado en Gipuzkoa.

3.– Orobat, zerga egoitza lurralde erkidean duten zergadunei ere foru arau honetan xedatutakoa aplikatu zaie, hiru baldintza hauek betetzen dituztenean:

3.– Asimismo será de aplicación lo dispuesto en esta norma foral a los contribuyentes que tengan su domicilio fiscal en territorio común, siempre que se cumplan las tres siguientes condiciones:

– Aurreko ekitaldian 10 milioi eurotik gorako eragiketa bolumena izan dutenean.

– Su volumen de operaciones en el ejercicio anterior hubiera excedido de 10 millones de euros.

– Eragiketa bolumenaren ehuneko 75 edo gehiago Euskadin egin dutenean, salbu eta zergadunak talde fiskal baten parte badira, zeren eta, horrelakoetan, foru araudia aplikagarria izango baita baldin eta ekitaldi horretan eragiketa guzti-guztiak Euskadin egin badira.

– Hubieran realizado el 75 por ciento o más de su volumen de operaciones en el País Vasco, salvo que se trate de contribuyentes que formen parte de un grupo fiscal, en cuyo caso será aplicable la normativa foral únicamente si en dicho ejercicio hubiera realizado en el País Vasco la totalidad de las operaciones.

– Gipuzkoan egindako eragiketa bolumena beste lurralde historikoetako bakoitzean egindakoa baino handiagoa denean.

– Hubieran realizado en Gipuzkoa una proporción mayor del volumen de sus operaciones que en cada uno de los otros Territorios Históricos.

4.– Foru arau honetan xedatutakoa interes ekonomikoko taldeei eta aldi baterako enpresa elkarteei ere aplikatuko zaie, haiek osatzen dituzten guztiak edozein lurralde historikotako foru araudiari lotuta badaude eta haien zerga egoitza Gipuzkoan kokatuta badago, edo, lurralde erkidean kokatuta egonik, Gipuzkoan egindako eragiketa bolumena beste lurralde historikoetako bakoitzean egindakoa baino handiagoa bada.

4.– Será de aplicación lo previsto en esta norma foral a las agrupaciones de interés económico y uniones temporales de empresas cuando la totalidad de quienes las integren estén sujetos a la normativa foral de cualquiera de los Territorios Históricos y tengan su domicilio fiscal en Gipuzkoa o, teniéndolo en territorio común, realicen en Gipuzkoa una proporción mayor del volumen de operaciones que en cada uno de los otros Territorios Históricos.

Hala ere, aurreko paragrafoan aipatutako interes ekonomikoko taldeek edo aldi baterako enpresa elkarteek Araban edo Bizkaian badute zerga egoitza, eta hori hala izanik ere, lurralde historiko horretan ez badute egiten eragiketa bolumena kalkulatzeko zenbatu behar den eragiketarik, foru arau honetan xedatutakoa aplikatu beharko dute Gipuzkoan egindako eragiketa bolumena beste lurralde historiko horretan egindakoa baino handiagoa denean.

No obstante, si las agrupaciones de interés económico o las uniones temporales de empresas a que se refiere el párrafo anterior tienen su domicilio fiscal en Álava o en Bizkaia pero no realizan en ese Territorio Histórico operaciones que deban computarse a efectos de su volumen de operaciones, aplicarán lo dispuesto en esta norma foral cuando realicen en Gipuzkoa una proporción mayor del volumen de operaciones que la que realicen en el otro Territorio Histórico.

Entitate horiek bazkideei egotzi behar diete lurralde batean zein bestean egindako eragiketetan dagokien zatia, eta bazkideek kontuan hartu behar dute zati hori euren eragiketen proportzioa zehazteko.

Estas entidades imputarán a sus socios la parte correspondiente del importe de las operaciones realizadas en uno y otro territorio, que será tenida en cuenta por éstos para determinar la proporción de sus operaciones.

5.– Foru arau honetan talde fiskaletarako araututako zerga araubidea aplikagarria izango da baldin eta entitate nagusiari, aurreko 1etik 3ra bitarteko apartatuetan xedatutakoarekin bat etorriz, foru arau hau aplika badakioke, eta menpeko entitate guztiei edozein lurralde historikotako sozietate zergaren araudia aplikagarri bazaie.

5.– El régimen de tributación de los grupos fiscales regulado en esta norma foral será de aplicación a aquéllos en los que a la entidad dominante, de conformidad con lo dispuesto en los apartados 1 a 3 anteriores, le sea de aplicación esta norma foral y siempre que a todas las entidades dependientes les sea de aplicación la normativa del Impuesto sobre Sociedades de cualquiera de los Territorios Históricos.

Talde fiskalak eratuta badaude foru arau honen 85. artikuluko 1. apartatuaren bigarren paragrafoan ezarritako eran, foru arau honetan ezarritako zerga araubidea aplikagarria izango zaie baldin eta aurreko ekitaldian eragiketa bolumen gehien izan duen entitateari foru arau honetan xedatutakoa aplika badakioke, eta taldeko gainerako entitateei edozein lurralde historikotako sozietate zergaren araudia aplikagarri bazaie.

En el supuesto de grupos fiscales constituidos en los términos establecidos en el segundo párrafo del apartado 1 del artículo 85 de esta norma foral, les será de aplicación el régimen de tributación establecido en esta norma foral si a la entidad del grupo con mayor volumen de operaciones realizado en el ejercicio anterior le resulta de aplicación lo dispuesto en esta norma foral y siempre que a todas las demás entidades que formen parte del grupo les sea de aplicación la normativa del Impuesto sobre Sociedades de cualquiera de los Territorios Históricos.

Apartatu honetan xedatutakoaren ondorioetarako, lurralde erkideko araubideari lotuta dauden entitateak talde fiskaletik kanpo daudela joko da.»

A los efectos de lo dispuesto en este apartado, se considerarán excluidas del grupo fiscal las entidades que estuvieran sujetas a normativa de territorio común.»

Bi.– 3. artikulua honela geratzen da idatzita:

Dos.– El artículo 3 queda redactado en los siguientes términos:

«3. artikulua.– Zergaren ordainarazpena.

«Artículo 3.– Exacción del impuesto.

1.– Zerga ordainaraztea Gipuzkoako Foru Aldundiari dagokio:

1.– Corresponderá a la Diputación Foral de Gipuzkoa la exacción del Impuesto:

a) Berari bakarrik, zergadunaren zerga egoitza Gipuzkoako Lurralde Historikoan dagoenean eta aurreko ekitaldian izan duen eragiketa bolumena 10 milioi eurotik gorakoa ez denean.

a) En exclusiva, cuando el contribuyente tenga su domicilio fiscal en el Territorio Histórico de Gipuzkoa y su volumen de operaciones en el ejercicio anterior no hubiese excedido de 10 millones de euros.

b) Ekitaldian zehar Gipuzkoan egindako eragiketa bolumenaren proportzioan, baldin eta aurreko ekitaldiko eragiketa bolumena 10 milioi eurotik gorakoa izan bada.

b) En proporción al volumen de operaciones realizado en Gipuzkoa durante el ejercicio, siempre que el volumen de operaciones en el ejercicio anterior hubiere excedido de 10 millones de euros.

2.– Talde fiskalek, kasu guztietan, Gipuzkoan egindako eragiketa bolumenaren arabera ordainduko diote zerga Gipuzkoako Foru Aldundiari.

2.– Los grupos fiscales tributarán, en todo caso, a la Diputación Foral de Gipuzkoa en función del volumen de operaciones realizado en Gipuzkoa.

Ondorio horietarako, Gipuzkoan egindako eragiketa bolumena kalkulatzeko, batu edo metatuko dira talde fiskaleko entitate bakoitzak Gipuzkoan egindako eragiketak, taldeen artean bidezko ezabatzeak egin aurretik.».

A estos efectos, el volumen de operaciones realizado en Gipuzkoa estará constituido por la suma o agregación de las operaciones que cada una de las entidades integrantes del grupo fiscal efectúen en este territorio antes de las eliminaciones intergrupo que procedan.»

Hiru.– 132. artikulua honela geratzen da idatzita:

Tres.– El artículo 132 queda redactado en los siguientes términos:

«132. artikulua.– Zergaren ikuskapena.

«Artículo 132.– Inspección del Impuesto.

1.– Gipuzkoako Foru Aldundiak kasu hauetan egingo du zergaren ikuskapena:

1.– La inspección del Impuesto se realizará por la Diputación Foral de Gipuzkoa cuando:

a) Zergadunaren zerga egoitza Gipuzkoan dagoenean, salbu eta zergadunak aurreko ekitaldian 10 milioi eurotik gorako eragiketa bolumena izan duenean eta ekitaldi horretan egindako eragiketa bolumenaren 100eko 75 edo gehiago lurralde erkidean egin duenean edo, bestela, Euskadin egindako eragiketa guztiak beste bi lurralde historikoetako batean edo bietan egin direnean.

a) El contribuyente tenga su domicilio fiscal en Gipuzkoa, excepto en relación con los contribuyentes cuyo volumen de operaciones en el ejercicio anterior hubiera excedido de 10 millones de euros y en dicho ejercicio hubieran realizado en territorio común el 75 por 100 o más de su volumen de operaciones, o en otro caso, el total de las operaciones realizadas en el País Vasco se hubiera realizado en uno o en los otros dos Territorios Históricos.

b) Zergadunaren zerga egoitza Araban edo Bizkaian dagoenean, baldin eta aurreko ekitaldiko eragiketa bolumena 10 milioi eurotik gorakoa izan bada, ekitaldi horretan ez badu egin lurralde erkidean bere eragiketa bolumenaren 100eko 75 edo gehiago, eta ekitaldi horretan Euskadin egin dituen eragiketa guztiak Gipuzkoan egin badira, edo, Araban eta zerga egoitzarik ez duen beste lurralde historiko batean egin baditu, eragiketa bolumenaren proportziorik handiena Gipuzkoari badagokio.

b) El contribuyente tenga su domicilio fiscal en Álava o Bizkaia, siempre que su volumen de operaciones en el ejercicio anterior hubiera excedido de 10 millones de euros, en dicho ejercicio no hubieran realizado en territorio común el 75 por 100 o más de su volumen de operaciones, y en ese mismo ejercicio, el total de las operaciones realizadas en el País Vasco se hubiera realizado en Gipuzkoa, o bien, en caso de haberse realizado en Gipuzkoa y en el otro Territorio Histórico en el que no está su domicilio fiscal, la proporción mayor de su volumen de operaciones se hubiera realizado en Gipuzkoa.

c) Zergadunaren zerga egoitza lurralde erkidean badago, aurreko ekitaldiko eragiketa bolumena 10 milioi eurotik gorakoa izan bada, ekitaldi horretan bere eragiketa guztien 100eko 75 edo gehiago Euskadin egin baditu eta, gainera, ekitaldi horretan Gipuzkoan egindako eragiketei beste bi lurralde historikoetan egindakoei baino proportzio handiagoa badagokie. Salbuespena izango da zergadunak talde fiskal bateko parte direnean, zeren eta, horrelakoetan, ikuskatzeko eskumena Gipuzkoako Foru Aldundiarena izango da bakar-bakarrik, baldin eta aurreko ekitaldiko eragiketa guztiak Euskadin egin badira, eta, ekitaldi horretan Gipuzkoan egindako eragiketa bolumenaren proportzioa handiagoa bada beste lurralde historikoetako bakoitzean egindakoa baino.

c) El contribuyente tenga su domicilio fiscal en territorio común, su volumen de operaciones en el ejercicio anterior hubiera excedido de 10 millones de euros, en dicho ejercicio hubiera realizado el 75 por 100 o más de sus operaciones en el País Vasco y en ese mismo ejercicio realice en Gipuzkoa una proporción mayor del volumen de sus operaciones que en cada uno de los otros Territorios Históricos, salvo que se trate de contribuyentes que formen parte de un grupo fiscal, en cuyo caso será competente para la inspección la Diputación Foral de Gipuzkoa solo cuando en el ejercicio anterior hubiera realizado en el País Vasco la totalidad de las operaciones y en ese mismo ejercicio hubiera realizado en Gipuzkoa una proporción mayor del volumen de sus operaciones que en cada uno de los otros Territorios Históricos.

2.– Ikuskapen jarduketak egiteko, Gipuzkoako Lurralde Historikoko araudiari jarraituko zaio, gainerako administrazioekin elkarlanean aritzea eragotzi gabe.

2.– Las actuaciones inspectoras se ajustarán a la normativa del Territorio Histórico de Gipuzkoa, sin perjuicio de la colaboración del resto de las Administraciones.

Ikuskapen jarduketen ondorioz zorren bat ordaindu edo kopururen bat itzuli behar dela agertzen bada, eta zor edo kopuru hori hainbat administraziori badagokie, kobrantza edo ordainketa Gipuzkoako Administrazioak egingo du, eta, gero, administrazioek konpentsazioak egingo dituzte euren artean, hala badagokio. Organo ikuskatzaileek euren jardunaren emaitzen berri emango diete ukitutako gainerako administrazioei.

Si como consecuencia de las actuaciones inspectoras resultase una deuda a ingresar o una cantidad a devolver que corresponda a varias Administraciones, el cobro o el pago correspondiente será efectuado por la Administración guipuzcoana, sin perjuicio de las compensaciones que entre aquéllas procedan. Los órganos de la inspección comunicarán los resultados de sus actuaciones al resto de las Administraciones afectadas.

3.– Ikuskapen jarduketak Gipuzkoako Foru Aldundia ez den beste administrazio batek eginez gero, egindakotzat joko dira Gipuzkoako Foru Aldundiari egiaztapen eta ikerketa arloan dagozkion ahalmenak eragotzi gabe. Ahalmen horiek baliatuta Aldundiak egiten dituen jarduketek ezingo dute ondorio ekonomikorik izan zergadunengan, administrazio eskudunetako organoen jarduketetatik ondorioztatutako behin betiko likidazioei dagokienez.

3.– Si las actuaciones inspectoras se realizan por Administración diferente de la Diputación Foral de Gipuzkoa, las mismas se entenderán realizadas sin perjuicio de las facultades que corresponden a esta Diputación Foral de Gipuzkoa en materia de comprobación e investigación, sin que estas actuaciones puedan tener efectos económicos frente a los contribuyentes en relación con las liquidaciones definitivas practicadas como consecuencia de actuaciones de los órganos de las Administraciones competentes.

Zehazki, ikuskatzeko eskumena Gipuzkoako Foru Aldundiarena ez denean, Aldundiak zilegi izango du eragiketa bolumenaren kalkuluan eragin dezaketen eragiketa guztiak egiaztatzea, non egin diren kontuan hartu gabe, egindako guztia administrazio eskudunari jakinarazteko ez beste ezertarako.

En particular, cuando la Diputación Foral de Gipuzkoa no ostente la competencia inspectora, podrá verificar todas aquellas operaciones que, con independencia de donde se entendieran realizadas, pudieran afectar al cálculo del volumen de operaciones, a los solos efectos de comunicar lo actuado a la Administración inspectora competente.

4.– Administrazio eskudunak egiaztapenetan finkatutako proportzioek likidatutako betebeharrei dagokienez sortuko dituzte ondorioak zergadunarentzat, baina horrek ez du eragotziko egiaztapen horien ondoren bi administrazioen artean behin betiko beste batzuk onartzea.

4.– Las proporciones fijadas en las comprobaciones por la Administración competente surtirán efectos frente al contribuyente en relación con las obligaciones liquidadas, sin perjuicio de las que, con posterioridad a dichas comprobaciones, se acuerden con carácter definitivo entre las Administraciones.

5.– Foru arau honen VI. tituluko VI. kapituluan xedatutakoaren arabera tributatzen duten talde fiskalen zerga ikuskatzea Gipuzkoako Foru Aldundiari dagokio entitate nagusia ikuskatzeko eskumena ere Aldundiarena denean aurreko 1. apartatuan jasotakoarekin bat etorriz.

5.– La inspección del Impuesto correspondiente a los grupos fiscales que tributen conforme a lo dispuesto en el Capítulo VI del Título VI de esta norma foral corresponderá a la Diputación Foral de Gipuzkoa cuando la entidad dominante esté sometida a la competencia inspectora de la misma conforme a lo previsto en el apartado 1 anterior.

Talde fiskalak eratuta badaude foru arau honen 85.1 artikuluko bigarren paragrafoan ezarritako eran, talde fiskala ikuskatzeko eskumena Gipuzkoako Foru Aldundiarena izango da baldin eta aurreko ekitaldian eragiketa bolumen gehien izan duen entitatea ikuskatzeko eskumena ere Gipuzkoako Foru Aldundiari badagokio aurreko 1. apartatuan jasotakoarekin bat etorriz.»

En el supuesto de los grupos fiscales constituidos en los términos establecidos en el segundo párrafo del apartado 1 del artículo 85 de esta norma foral, la inspección del grupo fiscal corresponderá a la Diputación Foral de Gipuzkoa en caso de que sea la Administración competente para la inspección de la entidad del grupo con mayor volumen de operaciones realizado en el ejercicio anterior de conformidad con lo previsto en el apartado 1 anterior.»

2. artikulua.– Ez-egoiliarren errentaren gaineko zerga aldatzea.

Artículo 2.– Modificación del impuesto sobre la renta de no residentes.

Aldaketa hauek sartzen dira Ez-Egoiliarren Errentaren gaineko Zergari buruzko abenduaren 10eko 16/2014 Foru Arauan:

Se introducen las siguientes modificaciones en la Norma Foral 16/2014, de 10 de diciembre, del Impuesto sobre la Renta de no Residentes:

Bat.– 2017ko abenduaren 30etik aurrera hasitako zergaldietan ondorioak izateko, honela geratzen dira idatzita 2. artikuluaren 1. apartatuko b) eta d) bitarteko letrak:

Uno.– Con efectos para los períodos impositivos iniciados a partir del 30 de diciembre de 2017, las letras b) a d) del apartado 1 del artículo 2 quedan redactadas en los siguientes términos:

«b) Lurralde espainiarrean egoitzarik ez duten pertsona fisikoei edo entitateei, errentak Gipuzkoan helbideratutako establezimendu iraunkorraren bidez lortzen dituztenean, salbu eta haiengan bi zirkunstantzia hauek betetzen badira:

«b) A las personas físicas o entidades no residentes en territorio español que obtengan rentas mediante establecimiento permanente domiciliado en el Territorio Histórico de Gipuzkoa, excepto aquéllos en los que concurran las dos siguientes circunstancias:

– Aurreko ekitaldian 10 milioi eurotik gorako eragiketa bolumena izan dutenean.

– Su volumen de operaciones en el ejercicio anterior hubiera excedido de 10 millones de euros.

– Ekitaldi horretan egindako eragiketa bolumenaren 100eko 75 edo gehiago lurralde erkidean egin dutenean, edo Euskadin egindako eragiketa guztiak beste bi lurralde historikoetako batean edo bietan egin dituztenean.

– En dicho ejercicio, hubieran realizado en territorio común el 75 por 100 o más de su volumen de operaciones o, en otro caso, el total de las operaciones realizadas en el País Vasco se hubiera realizado en uno o en los otros dos Territorios Históricos.

c) Lurralde espainiarrean egoitzarik ez duten pertsona fisikoei edo entitateei, errentak Araban edo Bizkaian helbideratutako establezimendu iraunkorraren bidez lortzen dituztenean, betiere hiru baldintza hauek betetzen badira:

c) A las personas físicas o entidades no residentes en territorio español que obtengan rentas mediante establecimiento permanente domiciliado en Álava o Bizkaia, siempre que se cumplan las tres siguientes circunstancias:

– Aurreko ekitaldian 10 milioi eurotik gorako eragiketa bolumena izan dutenean.

– Su volumen de operaciones en el ejercicio anterior hubiera excedido de 10 millones de euros.

– Ekitaldi horretan, eragiketa bolumenaren 100eko 75 edo gehiago lurralde erkidean egin ez dutenean.

– En dicho ejercicio, no hubieran realizado en territorio común el 75 por 100 o más de su volumen de operaciones.

– Ekitaldi horretan, Euskadin egindako eragiketa guztiak Gipuzkoan egin direnean, edo Gipuzkoan eta zerga-egoitzarik ez duen beste lurralde historiko batean eginak izanik, eragiketa bolumenaren proportziorik handiena Gipuzkoari dagokionean.

– En dicho ejercicio, el total de las operaciones realizadas en el País Vasco se hubiera realizado en Gipuzkoa, o bien, en el caso de haberse realizado en Gipuzkoa y en el otro Territorio Histórico en el que no está su domicilio fiscal, la proporción mayor de su volumen de operaciones se hubiera realizado en Gipuzkoa.

d) Lurralde espainiarrean egoitzarik ez duten pertsona fisikoei eta entitateei, errentak lurralde erkidean helbideratutako establezimendu iraunkorraren bidez lortzen dituztenean, betiere hiru baldintza hauek betetzen badira:

d) A las personas físicas o entidades no residentes en territorio español que obtengan rentas mediante establecimiento permanente domiciliado en el territorio común, siempre que se cumplan las tres siguientes circunstancias:

– Aurreko ekitaldian 10 milioi eurotik gorako eragiketa bolumena izan dutenean.

– Su volumen de operaciones en el ejercicio anterior hubiera excedido de 10 millones de euros.

– Eragiketa bolumenaren ehuneko 75 edo gehiago Euskadin egin dutenean, salbu eta zergadunak talde fiskal baten parte badira, zeren eta, orduan, foru araudia aplikagarria izango baita, soil-soilik, baldin eta ekitaldi horretan eragiketa guzti-guztiak Euskadin egin badira.

– Hubieran realizado el 75 por ciento o más de su volumen de operaciones en el País Vasco, salvo que se trate de contribuyentes que formen parte de un grupo fiscal, en cuyo caso será aplicable la normativa foral únicamente si en dicho ejercicio hubiera realizado en el País Vasco la totalidad de las operaciones.

– Gipuzkoan egindako eragiketa bolumena beste lurralde historikoetako bakoitzean egindakoa baino handiagoa denean.»

– Hubieran realizado en Gipuzkoa una proporción mayor del volumen de sus operaciones que en cada uno de los otros Territorios Históricos.»

Bi.– 2. artikuluko 2. apartatua honela geratzen da idatzita:

Dos.– El apartado 2 del artículo 2 queda redactado en los siguientes términos:

«2.– Zergadunak, ez-egoiliarren errentaren gaineko zergaren araudian ezarritako baldintzak betetzeagatik, pertsona fisikoen errentaren gaineko zergan tributatzea hautatzen badu, hautazko araubidea aplikatzeko lurralde historiko honetako araudia hartuko da kontuan, baldin eta Euskadin lortutako errenta Espainian lortutako errenta osoaren zatirik handiena bada, eta, Euskadin lortutako horretatik, Gipuzkoan lortutakoak beste lurralde historikoetako bakoitzean lortutakoa gainditzen badu.

«2.– Cuando el contribuyente ejercite la opción de tributación por el impuesto sobre la renta de las personas físicas, por cumplir los requisitos previstos en la normativa reguladora del impuesto sobre la renta de no residentes, a efectos de la aplicación del régimen opcional, se tendrá en cuenta la normativa de este Territorio Histórico, siempre y cuando la renta obtenida en territorio vasco represente la mayor parte de la totalidad de renta obtenida en España y, de aquélla, la obtenida en Gipuzkoa sea superior a la obtenida en cada uno de los otros dos Territorios Históricos.

Zergadunak itzulketarako eskubidea badu, Gipuzkoako Foru Aldundiak egingo dio itzulketa, errentak Espainiako lurraldearen barruan non lortu diren kontuan hartu gabe.»

En el caso de que el contribuyente tenga derecho a devolución, ésta será satisfecha por la Diputación Foral de Gipuzkoa con independencia del lugar de obtención de las rentas dentro del territorio español.»

Hiru.– 2017ko abenduaren 30etik aurrera hasitako zergaldietan ondorioak izateko, honela geratzen da idatzita 2. artikuluaren 3. apartatuko b) letra:

Tres.– Con efectos para los períodos impositivos iniciados a partir del 30 de diciembre de 2017, la letra b) del apartado 3 del artículo 2 queda redactada en los siguientes términos:

«b) Lurralde espainiarrean egoitzarik ez duten pertsona fisiko edo entitateek establezimendu iraunkorraren bitartez lortutako errentak badira:

«b) Tratándose de rentas obtenidas mediante establecimiento permanente por personas físicas o entidades no residentes en territorio español:

a’) Ordainarazpena Aldundiari bakarrik dagokio zergadunaren zerga helbidea Gipuzkoan dagoenean eta aurreko ekitaldiko eragiketa bolumena 10 milioi eurotik gorakoa izan ez denean.

a’) En exclusiva, cuando tenga su domicilio fiscal en el Territorio Histórico de Gipuzkoa y su volumen de operaciones en el ejercicio anterior no hubiese excedido de 10 millones de euros.

b’) Ordainarazpena Aldundiari bakarrik dagokio zergadunak Gipuzkoan bakarrik jarduten duenean eta aurreko ekitaldiko eragiketa bolumena 10 milioi eurotik gorakoa izan denean, zerga egoitza edonon dagoela ere.

b’) En exclusiva, cuando opere exclusivamente en el Territorio Histórico de Gipuzkoa y su volumen de operaciones en el ejercicio anterior hubiese excedido de 10 millones de euros, cualquiera que sea el lugar en el que tenga su domicilio fiscal.

c’) Ekitaldiaren barruan Gipuzkoan egindako eragiketa bolumenaren proportzioan, zergadunak Gipuzkoan ez ezik beste lurralde batean ere jarduten duenean, lurralde erkidea izan edo foru lurraldea izan, eta aurreko ekitaldiko eragiketa bolumen osoa 10 milioi eurotik gorakoa izan denean, zerga helbidea edonon dagoela ere.»

c’) En proporción al volumen de operaciones realizado en Gipuzkoa durante el ejercicio, cuando el contribuyente opere, además de en este territorio, en cualquier otro, común o foral, siempre que el volumen total de operaciones en el ejercicio anterior hubiese excedido de 10 millones de euros, cualquiera que sea el lugar en que tenga su domicilio fiscal.»

Lau.– 13. artikuluko 4. apartatua honela geratzen da idatzita:

Cuatro.– El apartado 4 del artículo 13 queda redactado en los siguientes términos:

«4.– Aurreko 2. apartatuko f) eta g) letretan, h) letraren a’) letran eta k) letraren a’) eta c’) letretan jasotako kasuetan, bai eta 3. apartatuan aipatutako kasuan ere, entitate pribatuek edo establezimendu iraunkorrek ordaindutako errenten honako kopuru hauek hartuko dira Gipuzkoan lortu edo produzitutakotzat:

«4.– En los supuestos a que se refieren las letras f), g) y las letras a’) de la letra h) y a’) y c’) de la letra k) del apartado 2 anterior, así como en el supuesto previsto en el apartado 3, las rentas satisfechas por entidades privadas o establecimientos permanentes se entenderán obtenidas o producidas en territorio guipuzcoano en la cuantía siguiente:

a) Entitate edo establezimendu iraunkor horiek Gipuzkoan bakarrik tributatzen badute, ordaintzen dituzten errenta guztiak.

a) Cuando se trate de entidades o establecimientos permanentes que tributen exclusivamente al Territorio Histórico de Gipuzkoa, la totalidad de las rentas que satisfagan.

b) Entitate edo establezimendu iraunkor horiek aldi berean Gipuzkoako Zerga Administrazioan eta beste zerga administrazio batzuetan tributatzen badute, Gipuzkoan egindako eragiketa bolumenaren proportzioan ordaintzen diren errenten zatia.

b) Cuando se trate de entidades o establecimientos permanentes que tributen conjuntamente en la Administración tributaria de Gipuzkoa y en otras Administraciones tributarias, la parte de las rentas que se satisfagan en proporción al volumen de operaciones realizado en Gipuzkoa.

Hala ere, letra honetan jasotako kasuetan, Gipuzkoako Zerga Administrazioak eskumena izango du etekin guztiak ordainarazteko, bai eta ez-egoiliarrei bidezko itzulketak egiteko ere, baldin eta likidazioa ez-egoiliarraren izenean aurkezten duten pertsonak, entitateak edo establezimendu iraunkorrak ikuskatzeko eskumena Gipuzkoako Zerga Administrazioari badagokio. Horrek ez du kentzen beste administrazioei behar den konpentsazioa egitea entitate ordaintzaileak haien lurraldeetan egindako eragiketa bolumenari dagokion zatiarengatik.»

No obstante, en los supuestos a que se refiere esta letra, la Administración tributaria de Gipuzkoa será competente para la exacción de la totalidad de los rendimientos, así como para practicar las devoluciones que procedan a los no residentes, cuando la competencia inspectora de las personas, entidades o establecimientos permanentes que presenten la liquidación en representación del no residente corresponda a la Administración tributaria de Gipuzkoa, sin perjuicio de la compensación que proceda practicar a otras Administraciones por la parte correspondiente a la proporción del volumen de operaciones de la entidad pagadora realizado en sus respectivos territorios.»

Bost.– 40. artikuluko 1. apartatua honela geratzen da idatzita:

Cinco.– El apartado 1 del artículo 40 queda redactado en los siguientes términos:

«1.– Zerga honen zergadunak, Europar Batasuneko estatu kide batean egoitza duen pertsona fisikoa izanik, frogatzen badu bere ohiko helbide edo bizilekua Europar Batasuneko estatu kide batean finkatua duela, Gipuzkoan pertsona fisikoen errentaren gaineko zergaren zergadun gisa tributatzea hautatu ahal izango du, baldin eta jarraian aipatzen diren errentak ez-egoiliarren errentaren gaineko zergan zergapetu badira zergaldiaren barruan, eta gainera, zirkunstantzia hauek betetzen badira:

«1.– El contribuyente por este impuesto, que sea una persona física residente de un Estado miembro de la Unión Europea, siempre que acredite que tiene fijado su domicilio o residencia habitual en un Estado miembro de la Unión Europea, podrá optar por tributar en el Territorio Histórico de Gipuzkoa en calidad de contribuyente por el impuesto sobre la renta de las personas físicas, siempre que las rentas que se citan a continuación hayan tributado efectivamente durante el período por el impuesto sobre la renta de no residentes y concurran las siguientes circunstancias:

a) Ekitaldian, Espainian, lanaren eta jarduera ekonomikoen etekinengatik gutxienez bere errenta osoaren 100eko 75 lortzea.

a) Que haya obtenido durante el ejercicio en España por rendimientos del trabajo y por rendimientos de actividades económicas, como mínimo, el 75 por 100 de la totalidad de su renta.

b) Ekitaldian, Euskadin lortutako errenta Espainian lortutako errenta osoaren zatirik handiena izatea.

b) Que la renta obtenida durante el ejercicio en el País Vasco represente la mayor parte de la totalidad de la renta obtenida en España.

c) Ekitaldian, Gipuzkoako Lurralde Historikoan lortutako errenta beste bi lurralde historikoetako bakoitzean lortutakoa baino handiagoa izatea.

c) Que la renta obtenida durante el ejercicio en el Territorio Histórico de Gipuzkoa sea superior a la obtenida en cada uno de los otros dos Territorios Históricos.

Aurreko a) eta b) letretan jasotakoaren ondorioetarako, errentak beren zenbateko garbien arabera kalifikatu eta konputatuko dira, azaroaren 28ko 35/2006 Legeak, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergari eta Sozietateen, Ez-egoiliarren Errentaren eta Ondarearen gaineko Zergen Legeen aldaketa partzialari buruzkoak, jasotakoari jarraituz.

A efectos de lo dispuesto en las letras a) y b) anteriores, las rentas se calificarán y computarán por sus importes netos, con arreglo a lo previsto en la Ley 35/2006, de 28 de noviembre, del Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas y de modificación parcial de las leyes de los Impuestos sobre Sociedades, sobre la Renta de no Residentes y sobre el Patrimonio.

Aurreko c) letran xedatutakoaren ondorioetarako, errentak beren zenbateko garbien arabera kalifikatu eta konputatuko dira, urtarrilaren 17ko 3/2014 Foru Arauak, Gipuzkoako Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergarenak, jasotakoari jarraituz.»

A efectos de lo dispuesto en la letra c) anterior, las rentas se calificarán y computarán por sus importes netos, con arreglo a lo previsto en la Norma Foral 3/2014, de 17 de enero, del Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas del Territorio Histórico de Gipuzkoa.»

Sei.– Seigarren xedapen gehigarriaren 1. eta 2. apartatuak honela geratzen dira idatzita:

Seis.– Los apartados 1 y 2 de la disposición adicional sexta quedan redactados en los siguientes términos:

«1.– Gipuzkoako Lurralde Historikoko Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergari buruzko urtarrilaren 17ko 3/2014 Foru Arauak hemezortzigarren xedapen gehigarriaren 1. apartatuko a) letran aipatzen dituen sariei, establezimendu iraunkorrik gabeko zergadunek lortutakoak badira, karga berezi bat ezarriko zaie zerga honetan, foru arauan xedatutako eran eta jarraian ezartzen diren berezitasunak kontuan hartuta, baldin eta saritutako apustuaren edo loteriako dezimo, zatiki edo kupoiaren salmenta puntua Gipuzkoan badago.

«1.– Estarán sujetos a este impuesto, mediante un gravamen especial, los premios incluidos en la letra a) del apartado 1 de la disposición adicional decimoctava de la Norma Foral 3/2014, de 17 de enero, del Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas del Territorio Histórico de Gipuzkoa, en los términos establecidos en la misma, obtenidos por contribuyentes sin mediación de establecimiento permanente, y con las especialidades establecidas a continuación, siempre que el punto de venta del décimo, fracción o cupón de lotería o apuesta premiados se localice en Gipuzkoa.

2.– Xedapen gehigarri honetan aurreikusten diren sariei atxikipena edo konturako sarrera aplikatuko zaie, foru arau honen 31. artikuluan ezarritakoari jarraituz.

2.– Los premios previstos en esta disposición adicional estarán sujetos a retención o ingreso a cuenta en los términos previstos en el artículo 31 de esta norma foral.

Halaber, atxikipena edo konturako sarrera egiteko obligazioa egongo da, saria, zergapetze bikoitza saihesteko hitzarmen batean xedatutakoagatik, salbuetsita dagoenean.

Asimismo, existirá obligación de practicar retención o ingreso a cuenta cuando el premio esté exento en virtud de lo dispuesto en un convenio para evitar la doble imposición que resulte aplicable.

Atxikipena Gipuzkoako Foru Aldundiari ordainduko zaio saritutako apustuaren edo loteriako dezimo, zatiki edo kupoiaren salmenta puntua Gipuzkoan dagoenean.

La retención se exigirá por la Diputación Foral de Gipuzkoa cuando el punto de venta donde se adquiera el décimo, fracción o cupón de lotería o apuesta premiados se localice en Gipuzkoa.

Atxikipena edo konturako sarrera 100eko 20 izango da. Atxikipenaren edo konturako sarreraren oinarria karga bereziaren zerga oinarriaren zenbatekoa izango da.»

El porcentaje de retención o ingreso a cuenta será el 20 por 100. La base de retención o ingreso a cuenta vendrá determinada por el importe de la base imponible del gravamen especial.»

3. artikulua.– Oinordetzen eta dohaintzen gaineko zerga aldatzea.

Artículo 3.– Modificación del impuesto sobre sucesiones y donaciones.

Aldaketak sartzen dira Oinordetzen eta Dohaintzen gaineko Zergari buruzko urtarrilaren 11ko 3/1990 Foru Arauaren 2. artikuluko 1. eta 2. apartatuetan, eta honela geratzen dira idatzita:

Se modifican los apartados 1 y 2 del artículo 2 de la Norma Foral 3/1990, de 11 de enero, del lmpuesto sobre Sucesiones y Donaciones, quedando redactados en los siguientes términos:

«1.– Foru arau honetan xedatutakoa betebehar pertsonalarengatik aplikatuko da, zergadunak Espainian duenean ohiko bizilekua, honako kasuotan:

«1.– Lo dispuesto en la presente norma foral será de aplicación, por obligación personal, cuando el contribuyente tenga su residencia habitual en España, en los siguientes supuestos:

a) «Mortis causa» eskurapenetan, sortzapenaren egunean kausatzailearen ohiko bizilekua Gipuzkoan dagoenean.

a) En las adquisiciones «mortis causa» cuando el causante tenga su residencia habitual en Gipuzkoa a la fecha del devengo.

b) Bizitza aseguruen onuradunek aseguratuaren heriotzarengatik kopuruak jasotzen dituztenean, sortzapenaren egunean aseguratuaren ohiko bizilekua Gipuzkoan dagoenean.

b) En los casos de percepción de cantidades por los beneficiarios de seguros sobre la vida para caso de fallecimiento, cuando el asegurado tenga su residencia habitual en Gipuzkoa a la fecha del devengo.

c) Ondasun higiezinen eta haien gaineko eskubideen dohaintzetan, ondasun horiek Gipuzkoan daudenean. Ondasun higiezinak atzerrian badaude, sortzapenaren egunean dohaintza-hartzailearen ohiko bizilekua Gipuzkoan dagoenean.

c) En las donaciones de bienes inmuebles y en los derechos que recaigan sobre los mismos, cuando éstos radiquen en Gipuzkoa. Si los bienes inmuebles radican en el extranjero, cuando el donatario tenga su residencia habitual en Gipuzkoa a la fecha de devengo.

Ondorio horietarako, ondasun higiezinen dohaintzatzat hartuko dira urriaren 23ko 4/2015 Legegintzako Errege Dekretuak, Balore Merkatuaren Legearen testu bategina onartzen duenak, 314. aipatzen dituen baloreen doako eskualdaketak.

A estos efectos, tendrán la consideración de donaciones de bienes inmuebles las transmisiones a título gratuito de los valores a que se refiere el artículo 314 del Real Decreto Legislativo 4/2015, 23 de octubre, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley del Mercado de Valores.

d) Gainerako ondasun eta eskubideen dohaintzetan, baldin eta sortzapenaren egunean dohaintza-hartzailearen ohiko bizilekua Gipuzkoan badago.

d) En las donaciones de los demás bienes y derechos, cuando el donatario tenga su residencia habitual en Gipuzkoa a la fecha del devengo.

Aurreko a) eta b) letretan aurreikusitako kasuetan, kausatzailearen bizilekua atzerrian badago, foru arau honetan xedatutakoa aplikatuko da zergadunaren bizilekua Gipuzkoan dagoenean.

En los supuestos previstos en las letras a) y b) anteriores, cuando el causante tuviera su residencia en el extranjero, será de aplicación lo dispuesto en la presente norma foral cuando el contribuyente tuviera su residencia en Gipuzkoa.

Aurreko a), b) eta d) letretan ezarritakoa gorabehera, kausatzaileak, aseguratuak edo dohaintza-hartzaileak denboraldiko egun gehiago pasa baditu lurralde erkidean aurreko 5 urteen barruan, zergaren sortzapen egunetik kontatuta, oinordetzen eta dohaintzen gaineko zergaren lurralde erkideko arauak aplikatuko dira. Arau hori ez zaie aplikatuko Euskadiko Autonomia Estatutuaren 7.2. artikuluaren arabera euskal herritartasunaren izaera politikoa gorde dutenei.

No obstante lo establecido en las letras a), b) y d) anteriores, serán de aplicación las normas del Impuesto sobre Sucesiones y Donaciones vigentes en territorio común cuando el causante, asegurado o donatario hubiera permanecido en territorio común un mayor número de días del período de los 5 años inmediatos anteriores, contados desde la fecha del devengo del impuesto. Esta norma no será aplicable a quienes hayan conservado la condición política de vascos con arreglo al artículo 7.º.2 del Estatuto de Autonomía del País Vasco.

Estatu espainiarrak eta Euskal Administrazio Publikoak atzerrian dituzten ordezkari eta funtzionarioak betebehar pertsonalarengatik egongo dira zerga honi lotuta, apartatu honetan jasotako kasuetan, pertsona fisikoen errentaren gaineko zergaren arauetan subjektu pasibo horientzat ezarrita dauden zirkunstantzia eta baldintza berberen arabera.

Los representantes y funcionarios del Estado Español y de la Administración Pública Vasca en el extranjero quedarán sujetos a este Impuesto por obligación personal, en los supuestos previstos en este apartado, atendiendo a idénticas circunstancias y condiciones que las establecidas para tales contribuyentes en las normas del Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas.

2.– Foru arau honetan xedatutakoa betebehar errealarengatik aplikatuko da, zergadunak atzerrian duenean bizilekua, honako kasuotan:

2.– Lo dispuesto en la presente norma foral será de aplicación, por obligación real, cuando el contribuyente tenga su residencia en el extranjero, en los siguientes supuestos:

a) Edozein motatako ondasun eta eskubideen eskurapenetan, baldin eta, Euskadin kokatutako ondasun eta eskubideen balioa lurralde erkidean kokatutakoena baino handiagoa izanik, Gipuzkoan kokatutakoen balioa beste bi lurralde historikoetako edozeinetan kokatutakoena baino handiagoa bada.

a) En las adquisiciones de bienes y derechos cualquiera que sea su naturaleza, cuando siendo el valor de los bienes y derechos radicados en el País Vasco mayor que el de los radicados en territorio común, el valor de los radicados en el Territorio Histórico de Gipuzkoa sea mayor que el de los radicados en cualquiera de los otros dos territorios históricos.

Ondorio horietarako, ondasunak eta eskubideak lurralde jakin batean daudela joko da, lurralde horretan kokatuta daudenean, bertan erabil daitezkeenean edo han gauzatu behar direnean.

A estos efectos, se entenderá que los bienes y derechos radican en un determinado territorio cuando estuvieran situados, pudieran ejercitarse o hubieran de cumplirse en dicho territorio.

b) Bizitza aseguruen kontratuetatik eratorritako kopuruak jasoz gero, kontratua Gipuzkoan egoiliartutako aseguru-etxeekin egin denean, edo kontratua Gipuzkoan izenpetu denean bertan jarduten duten atzerriko entitateekin.»

b) En la percepción de cantidades derivadas de contratos de seguros sobre la vida cuando el contrato haya sido realizado con entidades aseguradoras residentes en el territorio guipuzcoano o se hayan celebrado en Gipuzkoa con entidades extranjeras que operen en este territorio.»

4. artikulua.– Zergen Foru Arau Orokorra aldatzea.

Artículo 4.– Modificación de la Norma Foral General Tributaria.

Aldaketa hauek sartzen dira Gipuzkoako Lurralde Historikoko Zergei buruzko martxoaren 8ko 2/2005 Foru Arau Orokorrean:

Se introducen las siguientes modificaciones en la Norma Foral 2/2005, de 8 de marzo, General Tributaria del Territorio Histórico de Gipuzkoa:

Bat.– III. tituluko II. kapituluari beste sekzio bat gehitzen zaio, 8.a, honela dioena:

Uno.– Se adiciona una sección 8.ª al Capítulo II del Título III con el siguiente contenido:

«8.– sekzioa: Administrazioen arteko koordinazioa.

«Sección 8.ª: Coordinación entre Administraciones.

112 bis artikulua. Ordainarazteko eta ikuskatzeko eskumenen koordinazioa.

Artículo 112 bis. Coordinación de competencias exaccionadoras e inspectoras.

Bat.– Ikuskatzeko eskumena hainbat administraziori dagokienean, ordainarazpenak edo ikuskapenak egiteko eskumenak koordinatu beharko dira honako kasuotan:

Uno.– Cuando corresponda a distintas Administraciones la competencia inspectora, procederá la coordinación de las competencias de exacción o inspección en los siguientes supuestos:

a) Pertsona edo entitate lotuen artean egindako eragiketak erregularizatzen direnean.

a) Regularización de operaciones realizadas entre personas o entidades vinculadas.

b) Eragiketak zergadunak deklaratu ez dituen eran kalifikatzen direnean, baldin eta horrek berekin badakar jasanarazpenaren mekanismoa ezarria duten zeharkako zergetan jasan edo jasanarazitako kuotak aldatzea.

b) Calificación de operaciones de manera diferente a como las haya declarado el contribuyente cuando ello implique una modificación de las cuotas soportadas o repercutidas en los impuestos indirectos en los que se haya establecido el mecanismo de la repercusión.

Bi.– Aurreko apartatuan aipatutako kasuetan, Zerga Administrazioak, zergadunarentzako ebazpen proposamena egin baino lehen edo dagokion ikuskapen akta formalizatu aurretik, beharrezkotzat jotzen duen erregularizazioaren egitatezko elementu eta zuzenbidezko oinarriak jakinarazi beharko dizkie ukitutako beste administrazioei.

Dos.– La Administración tributaria, en los casos a que se refiere el apartado anterior, deberá comunicar con anterioridad a formular propuesta de resolución al contribuyente o de formalizar la correspondiente acta de inspección, a las otras Administraciones afectadas, los elementos de hecho y fundamentos de derecho de la regularización que entienda procedente.

Ukitutako beste administrazioek bi hilabeteko epean ez badute oharrik egiten ebazpen proposamenaren inguruan, proposamena onartutzat joko da, eta administrazio horiek guztiak lotetsita geratuko dira zergadunen aurrean, proposamenaren irizpideak aplikatu beharko dizkietelako.

En el caso de que en el plazo de dos meses no se hubieran formulado observaciones sobre la propuesta de resolución por parte de las otras Administraciones concernidas, ésta se entenderá aprobada y todas ellas quedarán vinculadas frente a los contribuyentes, a quienes deberán aplicar esos criterios.

Oharrik badago, eta koordinatu behar diren ordainarazpen eta ikuskapen eskumenak lurralde erkideko Administrazioarenak eta foru administrazio batenak edo batzuenak badira, Ekonomia Ituneko 47.ter.Hiru artikuluan jasotako prozedurari jarraituko zaio, eta, hala badagokio, artikulu horren lau apartatuan aurreikusitako ondorioak sortuko dira.»

De existir observaciones, y tratándose de supuestos de coordinación de las competencias de exacción o inspección de la Administración de territorio común y alguna o algunas de las Administraciones forales, se seguirá el procedimiento establecido en el artículo 47.ter.Tres del Concierto Económico y se producirán, en su caso, los efectos previstos en su apartado cuatro.»

Bi.– Paragrafo berri bat gehitzen zaio 248. artikuluaren 1. apartatuari, honela dioena:

Dos.– Se adiciona un párrafo al apartado 1 del artículo 248 con el siguiente contenido:

«Apartatu honetan aipatzen diren likidazioak egiteko eskumena Gipuzkoako Foru Aldundiarena izango da zergapekoa ikuskatzeko eskumena Aldundi horri dagokionean Ekonomia Itunean eta zerga bakoitzaren araudian jasotakoari jarraituz. Likidazio horiek administrazio eskudun guztientzat sortuko dituzte ondorioak, bakoitzari aplikatu beharreko tributazio proportzioa ere barne, eta likidazio guztiak Gipuzkoako Foru Aldundiak kobratuko ditu, administrazioen artean bidezkoak diren konpentsazioak egitea eragotzi gabe.»

«La competencia para la práctica de las liquidaciones a que se refiere este apartado se atribuirá a la Diputación Foral de Gipuzkoa cuando le corresponda a la misma la competencia inspectora del obligado tributario de conformidad con lo previsto en el Concierto Económico y en las normas correspondientes de cada impuesto, y surtirán efectos frente a todas las Administraciones competentes, incluyendo la proporción de tributación aplicable a las mismas, correspondiendo el cobro de la totalidad de la liquidaciones a la Diputación Foral de Gipuzkoa, sin perjuicio de las compensaciones que entre las Administraciones procedan.»

Hiru.– Laugarren xedapen gehigarriaren 1. apartatua honela geratzen da idatzita:

Tres.– El apartado 1 de la disposición adicional cuarta queda redactado en los siguientes términos:

«1.– Pertsona fisiko edo juridiko guztiek eta foru arau honen 35. artikuluko 3. apartatuan aipatzen diren nortasunik gabeko entitateek identifikazio fiskaleko zenbaki bat izango dute zerga izaera edo eragina duten harremanetarako.

«1.– Toda persona física o jurídica, así como las entidades sin personalidad a que se refiere el apartado 3 del artículo 35 de esta Norma Foral, tendrán un número de identificación fiscal para sus relaciones de naturaleza o con trascendencia tributaria.

Pertsona juridikoek eta nortasunik gabeko entitateek zerga egoitza Gipuzkoako Lurralde Historikoan dutenean, Gipuzkoako Foru Aldundiari eskatu beharko diote identifikazio fiskaleko zenbakia ematea.

Las personas jurídicas y entidades sin personalidad jurídica deberán solicitar la asignación de número de identificación fiscal a la Diputación Foral de Gipuzkoa cuando su domicilio fiscal este situado en el Territorio Histórico de Gipuzkoa.

Establezimendu iraunkorrik ez duten entitate ez-egoiliarrek Gipuzkoan egin behar badituzte tributu izaera edo eragina duten egintzak edo eragiketak, Gipuzkoako Foru Aldundiari eskatu beharko diote eman diezaiela identifikazio fiskaleko zenbakia, salbu eta beste zerga administrazio batek aurrez identifikazio fiskaleko zenbaki bat eman badie.

Las entidades no residentes sin establecimiento permanente deberán solicitar la asignación del número de identificación fiscal a la Diputación Foral de Gipuzkoa cuando vayan a realizar en el Territorio Histórico de Gipuzkoa actos u operaciones de naturaleza o con transcendencia tributaria, salvo que con anterioridad se les haya asignado un número de identificación fiscal por otra Administración tributaria.

Identifikazio fiskaleko zenbaki hori Foru Aldundiak emango du, ofizioz edo interesdunak eskatuta.

Este número de identificación fiscal será facilitado por la Diputación Foral, de oficio o a instancia del interesado.

Identifikazio fiskaleko zenbakia errebokatzeko eskumena Gipuzkoako Foru Aldundiarena izango da egoitza fiskala Gipuzkoako Lurralde Historikoan dagoenean, salbu eta egiaztapenak eta ikerketak egiteko eskumena beste administrazioren bati esleituta badago, horrelakoetan, eskumena azken horrena izango baita.

La revocación del número de identificación fiscal corresponderá a la Diputación Foral de Gipuzkoa cuando su domicilio fiscal este situado en el Territorio Histórico de Gipuzkoa, salvo que la competencia para comprobación e investigación esté atribuida a otra Administración, en cuyo caso, corresponderá a ésta.

Establezimendu iraunkorrik ez duten entitate ez-egoiliarren kasuan, identifikazio fiskaleko zenbakia esleitu zuen administrazioarena izango da hura errebokatzeko eskumena.

En el caso de las entidades no residentes sin establecimiento permanente será competente para la revocación la Administración que lo asignó.

Erregelamendu bidez arautuko da identifikazio fiskaleko zenbakia esleitu eta errebokatzeko prozedura, baita hura nola osatu eta zerga izaera edo eragina duten harremanetan nola erabili behar den ere.»

Reglamentariamente se regulará el procedimiento de asignación y revocación, la composición del número de identificación fiscal y la forma en que deberá utilizarse en las relaciones de naturaleza o con trascendencia tributaria.»

Lau.– Zazpigarren xedapen gehigarriari beste apartatu bat gehitzen zaio, 5.a, eduki hau duena:

Cuatro.– Se adiciona un apartado 5 a la disposición adicional séptima con el siguiente contenido:

«5.– Xedapen gehigarri honetan aipatzen diren kopuruak ordainarazteko eskumena Gipuzkoako Foru Aldundiarena izango da zergapekoa ikuskatzeko eskumena Aldundi horri dagokionean Ekonomia Itunean eta zerga bakoitzaren araudian jasotakoari jarraituz. Ordainarazpen horrek administrazio eskudun guztientzat sortuko ditu ondorioak, bakoitzari aplikatu beharreko tributazio proportzioa ere barne, eta kopuru guztiak Gipuzkoako Foru Aldundiak kobratuko ditu, administrazioen artean bidezkoak diren konpentsazioak egitea eragotzi gabe.»

«5.– La competencia para la exacción de las cantidades a que se refiere esta disposición adicional se atribuirá a la Diputación Foral de Gipuzkoa cuando le corresponda a la misma la competencia inspectora del obligado tributario de conformidad con lo previsto en el Concierto Económico y en las normas correspondientes de cada impuesto, y surtirá efectos frente a todas las Administraciones competentes, incluyendo la proporción de tributación aplicable a las mismas, correspondiendo el cobro de la totalidad de la cantidades a la Diputación Foral de Gipuzkoa, sin perjuicio de las compensaciones que entre las Administraciones procedan.»

AZKEN XEDAPENA
DISPOSICIÓN FINAL

Foru dekretu-arau hau Gipuzkoako Aldizkari Ofizialean argitaratu eta biharamunean jarriko da indarrean, eta 2017ko abenduaren 30etik aurrera izango ditu ondorioak, bere xedapenetan espresuki aurreikusitako ondorioak eragotzi gabe.

El presente Decreto foral-norma entrará en vigor el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial de Gipuzkoa, y surtirá efectos a partir del 30 de diciembre de 2017, sin perjuicio de los efectos expresos previstos en sus preceptos.

Dena den, 4. artikuluko lehen apartatuan sartutako aldaketa 2017ko abenduaren 30etik aurrera hasitako zergaldien erregularizazioei bakarrik aplikatuko zaie.

No obstante, la modificación introducida en el apartado uno del artículo 4 será de aplicación a las regularizaciones referidas exclusivamente a periodos impositivos iniciados con posterioridad al 30 de diciembre de 2017.

Donostia, 2018ko ekainaren 19a.

San Sebastián, a 19 de junio de 2018.

Diputatu nagusia,

El Diputado General,

MARKEL OLANO ARRESE.

MARKEL OLANO ARRESE.

Ogasun eta Finantza Departamentuko foru diputatua,

El Diputado Foral del Departamento de Hacienda y Finanzas,

JABIER LARRAÑAGA GARMENDIA.

JABIER LARRAÑAGA GARMENDIA.


Azterketa dokumentala


Análisis documental