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Boletin Oficial del País Vasco

126. zk., 2018ko uztailaren 2a, astelehena

N.º 126, lunes 2 de julio de 2018


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

HERRI-KONTUEN EUSKAL EPAITEGIA
TRIBUNAL VASCO DE CUENTAS PÚBLICAS
3411
3411

ERABAKIA, Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Osokoak 2018ko urtarrilaren 25eko bilkuran hartua, Zallako Udalari buruzko behin betiko fiskalizazio-txostena 2016koa onesten duena.

ACUERDO del Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas de aprobación definitiva del informe de fiscalización del Ayuntamiento de Zalla 2016, adoptado en sesión de 25 de enero de 2018.

Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Osokoak 2018ko urtarrilaren 25ean egindako bilkuran

El Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas en sesión celebrada el día 25 de enero de 2018, ha adoptado el siguiente

ERABAKI DU:
ACUERDO:

Zallako Udalari buruzko fiskalizazio-txostena 2016koa behin betiko onestea, erabaki honen eranskin modura ageri dena.

Aprobar con carácter definitivo el informe de fiscalización del Ayuntamiento de Zalla, 2016, que figura como anexo al presente Acuerdo.

HKEEren 1/1988 Legearen 13.2 artikuluak aurreikusten duena betez, txostenaren ondorioak dagozkion aldizkari ofizialetan argitaratzeko xedatzea.

Disponer, de conformidad con lo previsto en el artículo 13.2 de la Ley 1/1988 del TVCP/HKEE, la publicación de sus conclusiones en los boletines oficiales correspondientes.

Vitoria-Gasteiz, 2018ko urtarrilaren 25a.

Vitoria-Gasteiz, a 25 de enero de 2018.

HKEEren lehendakaria,

El Presidente del TVCP,

JOSÉ LUIS BILBAO EGUREN.

JOSÉ LUIS BILBAO EGUREN.

HKEEren idazkari nagusia,

El Secretario General del TVCP,

JULIO ARTETXE BARKIN.

JULIO ARTETXE BARKIN.

ERANSKINA
ANEXO
ZALLAKO UDALARI BURUZKO FISKALIZAZIO-TXOSTENA, 2016KOA.
INFORME DE FISCALIZACIÓN DEL AYUNTAMIENTO DE ZALLA, 2016

Laburdurak

Abreviaturas

AEI: Lanerako Ezintasun Iragankorra.

AG: Administración General.

AO: Administrazio Orokorra.

ARPSI: Área con Riesgo Potencial Significativo de Inundación.

AP: Aleko Prezioak.

BOB: Boletín Oficial de Bizkaia.

AS: Arau Subsidiarioak.

CAPV: Comunidad Autónoma del País Vasco.

BABA: Baldintza Administratibo Berezien Agiria.

CEPA: Centro de Educación Permanente de Adultos.

BAO: Bizkaiko Aldizkari Ofiziala.

DA: Disposición Adicional.

BEZ: Balio erantsiaren gaineko zerga.

DF: Decreto Foral.

BFA: Bizkaiko Foru Aldundia.

DFB: Diputación Foral de Bizkaia.

BLH: Bizkaiko Lurralde Historikoa.

DT: Disposición Transitoria.

DBLO: 15/1999 Lege Organikoa, abenduaren 13koa, Izaera pertsonaleko datuen babesari buruzkoa.

EELL: Entidades Locales.

DLO: 38/2003 Lege Orokorra, azaroaren 17koa, Diru-laguntzei buruzkoa.

IBI: Impuesto sobre Bienes Inmuebles.

EA: Erakunde Autonomoa.

IAE: Impuesto sobre Actividades Económicas.

EAE: Euskal Autonomia Erkidegoa.

ICIO: Impuesto sobre Construcciones, Instalaciones y Obras.

ED: Errege Dekretua.

ILT: Incapacidad Laboral Transitoria.

EIOZ: Eraikuntza, instalakuntza eta obren gaineko zerga.

IVA: Impuesto sobre el Valor Añadido.

FA: Foru Araua.

IVTM: Impuesto sobre Vehículos de Tracción Mecánica.

FD: Foru Dekretua.

IIVTNU: Impuesto sobre el Incremento del Valor de los Terrenos de Naturaleza Urbana.

HAPO: Hiri Antolaketako Plan Orokorra.

LCSP: Ley 30/2007, de 30 de octubre, de Contratos del Sector Público.

HHII: Helduen Heziketa Iraunkorreko Ikastetxea.

LGS: Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones.

HHS: Hiriko hondakin solidoak.

LOPD: Ley Orgánica 15/1999, de 13 de diciembre, de Protección de datos de carácter personal.

HILBIZ: Hiri izaerako lursailen balio igoeraren gaineko zerga.

LRBRL: Ley 7/1985, de 2 de abril, reguladora de las Bases del Régimen Local.

HKEE: Herri Kontuen Euskal Epaitegia.

NF: Norma Foral.

JEZ: Jarduera ekonomikoen gaineko zerga.

NNSS: Normas Subsidiarias.

LED: Errege Dekretu Legea.

OA: Organismo Autónomo.

LUO: Lurraren Udal Ondarea.

PCAP: Pliego de Cláusulas Administrativas Particulares.

OHZ: Ondasun higiezinen gaineko zerga.

PGOU: Plan General de Ordenación Urbana.

PGPN: Publikotasunik gabeko Prozedura Negoziatua.

PMS: Patrimonio Municipal del Suelo.

SPKL: 30/2007 Legea, urriaren 30ekoa, Sektore Publikoaren Kontratuei buruzkoa.

PNSP: Procedimiento Negociado Sin Publicidad.

SPKLTB: 3/2011 Legegintzako Errege Dekretua, azaroaren 14koa, Sektore Publikoaren Kontratuei buruzko Legearen testu bategina onesten duena.

PU: Precios Unitarios.

TAOAL: 7/1985 Legea, apirilaren 2koa, Toki Araubidearen Oinarriak Arautzen dituena.

RD: Real Decreto.

TE: Toki Erakundeak.

RDL: Real Decreto Ley.

TMIZ: Trakzio mekanikodun ibilgailuen gaineko zerga.

RSU: Residuos Sólidos Urbanos.

UAHE: Uholde Arrisku Handiko Eremua.

THB: Territorio Histórico de Bizkaia.

XG: Xedapen gehigarria.

TRLCSP: Real Decreto Legislativo 3/2011, de 14 de noviembre, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de Contratos del Sector Público.

XI: Xedapen iragankorra.

TVCP: Tribunal Vasco de Cuentas Públicas.

I.– Sarrera.

I.– Introducción.

Herri Kontuen Euskal Epaitegiak otsailaren 5eko 1/1988 Legeak eta Epaitegiaren Osoko bilkurak onetsitako Lan Programak agindutakoari jarraikiz, Zallako Udalaren 2016ko Kontu Orokorraren fiskalizazio-lana mamitu du.

El TVCP, de acuerdo con lo establecido en la Ley 1/1988, de 5 de febrero, y en el Programa de Trabajo aprobado por el Pleno, ha realizado la fiscalización de la Cuenta General del Ayuntamiento de Zalla para el ejercicio 2016.

Fiskalizazio-lan honek honako alderdi hauek besarkatzen ditu:

Esta fiscalización comprende los siguientes aspectos:

– Legezkotasuna: honako aurrekontuaren atal hauetan ezargarria den arautegia bete izana: aurrekontua, zuzenbide publikoko sarrerak, zorpetzea eta finantza eragiketak, langileria, obren kontratazioa, zerbitzuak eta hornidurak eta diru-laguntzen emakida. Azterketa lan hau fiskalizazioaren ekitaldiari dagokio, beharrezko irizten diren beste ekitaldi batzuei buruzko egiaztatzeak egitea kaltetu gabe, fiskalizazio-gai den ekitaldian eragina dutelako.

– Legalidad: revisión del cumplimiento de la normativa aplicable en las áreas de presupuesto, ingresos de derecho público, endeudamiento y operaciones financieras, personal, contratación de obras, servicios y suministros, y concesión de subvenciones. Dicha revisión comprende el ejercicio de fiscalización, sin perjuicio de las comprobaciones relativas a otros ejercicios que se estimen necesarias, por tener incidencia en el fiscalizado.

– Kontabilitatea: kontu Orokorra ezargarri zaizkion kontularitzako printzipioekin bat datorrela egiaztatzea. Kontu Orokorrak Udalaren, Zallako Eguzki Egoitza erakunde autonomoaren eta Enkarterri Berri Zerbitzuak SL udal sozietatearen ekonomia-ondarearen emaitzaren kontua eta oroitidazkia besarkatzen ditu. Udalari eta bere erakunde autonomoari dagokienez, gainera, aurrekontuen likidazioak ere jasotzen ditu.

– Contabilidad: conformidad de la Cuenta General con los principios contables que le son de aplicación. La Cuenta General contiene el balance, la cuenta del resultado económico-patrimonial y la memoria del Ayuntamiento, del OA Residencia Zallako Eguzki y de la sociedad municipal Enkarterri Berri Zerbitzuak, S.L. Por lo que al Ayuntamiento y a su OA se refiere incluye, asimismo, las liquidaciones de sus presupuestos.

– Lanaren zabalak ez du gastuaren eraginkortasun eta efizientziari buruzko azterlan berariazkorik besarkatu; ezta, kudeaketa prozedurei buruzkorik ere. Nolanahi den ere, fiskalizazioan zehar sortu diren alderdi partzialak txosten honen III. idazpuruan aztertu ditugu.

– El alcance del trabajo no ha incluido un análisis específico sobre la eficacia y eficiencia del gasto ni sobre los procedimientos de gestión. No obstante, los aspectos parciales que han surgido en la fiscalización están comentados en el epígrafe III de este Informe.

– Udalaren egoera ekonomikoaren finantza analisia.

– Análisis financiero de la situación económica del Ayuntamiento.

Zallako udalerriak 8.440 biztanle ditu 2016ko urtarrilaren 1eko erroldaren arabera eta bere egituran, Udalaz gain, honako hauek besarkatzen ditu:

El municipio de Zalla, con una población de 8.440 habitantes a 1 de enero de 2016, integra en su estructura, además del Ayuntamiento:

– Zallako Eguzki Egoitza Erakunde Autonomoa, hirugarren adinekoak artatzeko.

– El OA Residencia Zallako Eguzki, para la atención a la tercera edad.

– Enkarterri Berri Zerbitzuak SL Sozietate Publikoa, % 100ean partaidetua; fiskalizazio-gai izan den ekitaldian irrati-hedapeneko zerbitzuak eman ditu eta Zalla zine-antzokia kultura zentroa kudeatu du.

– La sociedad pública Enkarterri Berri Zerbitzuak, S.L., participada al 100%, cuya actividad en el ejercicio fiscalizado se refirió a la prestación de servicios de radiodifusión y a la gestión del centro cultural Zalla zine-antzokia.

Gainera, ondoko udalaz gaindiko entitate hauen atal da:

Asimismo, forma parte de las siguientes entidades de ámbito supramunicipal:

– Enkarterrietako Udalen Mankomunitatea.

– Mancomunidad de municipios de las Encartaciones.

– Enkarterriko Udal Euskaltegia Mankomunitatea.

– Mancomunidad Enkarterriko Udal Euskaltegia.

– Bilbao Bizkaia Uren Partzuergoa.

– Consorcio de Aguas Bilbao Bizkaia.

II.– Iritzia.

II.– Opinión.

II.1.– Legea betetzeari buruzko iritzia.

II.1.– Opinión sobre el cumplimiento de la legalidad.

Langileria.

Personal.

1.– 2016ko ekitaldian Udalak 8 langileren ez-legezko lagapen egoera aitortu zuen, lan-kontratu mugagabe ez finkoko langile izaera izatera aldatu zirenak.

1.– En el ejercicio 2016 el Ayuntamiento reconoció la situación de cesión ilegal de 8 trabajadores, que pasaron a adquirir la condición de personal laboral indefinido no fijo.

Kontratazioa.

Contratación.

2.– Enkarterri Berri Zerbitzuak SL sozietateak publikotasunik gabeko prozedura negoziatu bidez zerbitzu baten kontratazioa izapidetu zuen; ordea, kontratuaren balioetsitako balioa aintzat hartuta (93.699 euro), lizitazioari publikotasuna eman beharko zitzaiokeen. Egikaritzaren egiazko zenbatekoa aintzat hartuta, prozedura irekia deitzea zatekeen egokiena.

2.– La sociedad Enkarterri Berri Zerbitzuak, S.L. tramitó la contratación de un servicio mediante PNSP cuando, dado el valor estimado del contrato (93.699 euros), debió darse publicidad a la licitación. Considerando las cifras reales de ejecución, hubiera procedido la convocatoria de un procedimiento abierto.

Epaitegi honen ustetan, Zallako Udalaren Kontu Orokorra osatzen duten erakundeek, 1 eta 2 bitarteko paragrafoetan aipatutako ez-betetzeak alde batera, zuzentasunez bete dute 2016ko ekitaldian ekonomia-finantzaren jarduera arautzen duen lege arautegia.

En opinión de este Tribunal, excepto por los incumplimientos que se detallan en los párrafos 1 y 2, las entidades que integran la Cuenta General del Ayuntamiento de Zalla han cumplido razonablemente en el ejercicio 2016 la normativa legal que regula su actividad económico-financiera.

II.2.– Urteko kontuei buruzko iritzia.

II.2.– Opinión sobre las Cuentas Anuales.

1.– Epaitegi honen iritzira egin behar ziratekeen doiketek ondotik zehaztutako eragina dute Udalaren 2016ko abenduaren 31ko Diruzaintza Geldikinaren, Egoera Balantzearen eta Funts Propioen gainean:

1.– Los ajustes que según criterio de este TVCP deberían realizarse tienen el siguiente efecto sobre el Remanente de Tesorería, el Balance de Situación y los Fondos Propios del Ayuntamiento a 31 de diciembre de 2016:

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

2.– Udalak 2016ko ekitaldiari dagokion ibilgetu materialaren amortizazio funtserako zuzkidura egoeraren balantzeko ibilgetuko inbertsioen idazpuruan erregistratu zuen, pareko den saldo negatiboa erakusten duena. Amortizazio funts hori ez dago aktiboen arabera banakakotua eta ezin izan da horren zuzentasunari buruzko ondoriorik eman.

2.– El Ayuntamiento registró la dotación al fondo de amortización del inmovilizado material correspondiente al ejercicio 2016 en el epígrafe de inversiones inmobiliarias del balance de situación, que presenta un saldo negativo equivalente a la misma. El citado fondo de amortización no está individualizado por activos, no habiendo sido posible concluir sobre su razonabilidad.

Epaitegi honen iritzira, 1. eta 2. paragrafoetan adierazitako salbuespenak alde batera, Zallako Udalaren Kontu Orokorra osatzen duten erakundeen kontuek alderdi esanguratsu guztietan 2016ko ekitaldiaren jarduera ekonomikoa eta abenduaren 31ko ondarearen eta finantza egoeraren isla zuzena erakusten dute; baita, data horretan amaitutako urteko ekitaldiari dagozkion bere eragiketen eta eskudiruzko fluxuen emaitzena ere, ezargarria den finantza informazioaren arau-esparruaren arabera eta, zehazki, bertan jasotako kontularitzako printzipio eta irizpideen arabera.

En opinión de este Tribunal, excepto por las salvedades señaladas en los párrafos 1 y 2, las Cuentas de las entidades que integran la Cuenta General del Ayuntamiento de Zalla expresan, en todos los aspectos significativos, la actividad económica del ejercicio 2016, la imagen fiel del patrimonio y de la situación financiera a 31 de diciembre, así como de los resultados de sus operaciones y de sus flujos de efectivo correspondientes al ejercicio anual terminado en dicha fecha, de conformidad con el marco normativo de información financiera que resulta de aplicación y, en particular, con los principios y criterios contables contenidos en el mismo.

III.– Barne kontrolerako sistemei eta kudeaketa prozedurei buruzko irizpenak.

III.– Consideraciones sobre los sistemas de control interno y procedimientos de gestión.

Atal honetan ekonomia-finantza jarduera arautzen duten printzipioak gehiegi eragiten ez dituzten akatsak ez ezik, kudeaketa hobetzeko azpimarratu nahi diren prozedurazko alderdiak ere azaleratu dira.

En este apartado se señalan tanto deficiencias que no afectan de manera relevante al cumplimiento de los principios que rigen la actividad económico-financiera, como aspectos procedimentales que se ponen de manifiesto para la mejora de la gestión.

III.1.– Aurrekontua eta kontabilitatea.

III.1.– Presupuesto y contabilidad.

– 2016ko ekitaldirako Aurrekontu Orokorra ez zen 2015eko abenduaren 31 baino lehenago behin betiko onartu, Bizkaiko Lurralde Historikoko Toki Entitateen Aurrekontuei buruzko abenduaren 2ko 10/2003 FAren 15.2 artikuluak agintzen duen moduan.

– La aprobación definitiva del Presupuesto General para el ejercicio 2016 no se realizó antes del día 31 de diciembre del año 2015, según exige el artículo 15.2 de la NF 10/2003, de 2 de diciembre, Presupuestaria de Entidades Locales del Territorio Histórico de Bizkaia.

– Udalak bere ondasunen zerrenda bat du, 1992ko ekitaldi itxierara ekarria; bertatik eskuratu ziren ondare kontabilitateko hasierako kontularitzako saldoak, urtero inbertsioen bitartez gaurkotzen direnak Egoera Balantzeko saldoak eskuratzeko. Alabaina, ez da inbentarioaren urteko zuzenketa nahitaezkoa egin (1372/1986 EDren 33. artikulua, ekainaren 13koa, Toki erakundeen ondasunen erregelamendua onartzen duena). Gainera, ondasun zerrenda horrek berariazko idazpurua jaso behar luke Lurraren Udal Ondarearentzat (2/2006 Legearen 112. artikulua, ekainaren 30ekoa, Lurzoruari eta Hirigintzari buruzkoa).

– El Ayuntamiento dispone de un inventario de sus bienes, referido al cierre del ejercicio 1992, del que se obtuvieron los saldos contables iniciales de la contabilidad patrimonial, que se actualizan anualmente con las inversiones, para obtener los saldos del Balance de Situación. Sin embargo, no se ha realizado la preceptiva rectificación anual del inventario (artículo 33 del RD 1372/1986, de 13 de junio, por el que se aprueba el Reglamento de Bienes de las Entidades Locales). Además, el citado inventario debería contener un epígrafe específico para el PMS (artículo 112 de la Ley 2/2006, de 30 de junio, de Suelo y Urbanismo).

– Zallako Eguzki Egoitza erakunde autonomoak atxikipenean jasotako ondasunak ibilgetuko inbertsioen idazpuruan erregistratzen ditu, ibilgetu materialarenean jaso ordez. Ondasun horien amortizazioa, ordea, egozten zaio azken idazpuru honi eta horregatik balio garbi negatiboa erakusten du.

– El OA Residencia Zallako Eguzki registra los bienes recibidos en adscripción en el epígrafe de inversiones inmobiliarias cuando deberían incluirse en el inmovilizado material. La amortización de los mencionados bienes sí se imputa, sin embargo, a este último epígrafe que presenta, por ello, un valor neto negativo.

III.2.– Langileria.

III.2.– Personal.

– Udalak ez ditu BAOn osorik argitaratu dedikazio esklusiboa eta partziala duten kargudunen ordainsariei buruzko udalbatzaren erabakiak, ez eta kalte-ordain eta bilkuretara joan izanari buruzkoak ere, TAOALen 75.5 artikuluan xedatutakoari jarraikiz.

– El Ayuntamiento no ha publicado íntegramente en el BOB los acuerdos plenarios referentes a retribuciones de los cargos con dedicación exclusiva y parcial, así como las indemnizaciones y asistencias, de acuerdo con lo dispuesto en el artículo 75.5 de la LRBRL.

– Udalaren Lanpostu-zerrenda ez zaio plantillako egiturazko beharrizanei egokitzen eta behar horiei aldi baterako kontratazio bidez erantzuten zaie, edo, azken aldian, zerbitzu enpresen kontratazio bidez. Adierazitako prozedurak erabili izanaren ondorioz, 2016ko ekitaldi itxieran lan kontratu mugagabe ez finkoko izaera zuten 21 langile zeuden funtzionarioentzat gordeta behar luketen egitekoak betetzen, EFPLren 19. artikuluari jarraikiz.

– La RPT del Ayuntamiento no se adapta a sus necesidades estructurales de plantilla, siendo cubiertas dichas necesidades mediante contrataciones temporales o, más recientemente, mediante la contratación de empresas de servicios. La utilización de los mencionados procedimientos ha dado lugar a que, al cierre del ejercicio 2016, hubiera 21 trabajadores con la condición de personal laboral indefinido no fijo, realizando funciones que, de acuerdo con el artículo 19 de la LFPV, deberían estar reservadas a funcionarios.

III.3.– Kontratazioa.

III.3.– Contratación.

Udalak ez ditu udal kudeatzaileen eta zerbitzu kontratuen esleipendun diren enpresetako langileen arteko harremana argitzeko jarraibideak ebatzi, lan-harreman bat aitortzeko erabakigarritzat jo litezkeen ekintzak saihestearren, aurrekontu egonkortasuna eta lehiakortasuna sustatzeko neurriei buruzko uztailaren 13ko 20/2012 Errege Lege Dekretuaren 1. xedapen gehigarriak agintzen duen moduan. Honi dagokionez esan behar da 9 pertsonari lan kontratu mugagabe ez finkoko izaera aitortu zaiela Udalaren aurka lagapen ez-legezkoari buruzko lan-salaketak aurkeztu ostean.

El Ayuntamiento no ha dictado las instrucciones requeridas para clarificar la relación entre los gestores municipales y el personal de las empresas adjudicatarias de contratos de servicios, en evitación de actos que pudieran considerarse como determinantes para el reconocimiento de una relación laboral, tal y como establece la disposición adicional 1.ª del RDL 20/2012, de 13 de julio, de medidas para garantizar la estabilidad presupuestaria y de fomento de la competitividad. En este sentido, cabe reseñar que 9 personas han adquirido la condición de personal laboral indefinido no fijo tras la interposición de demandas laborales sobre cesión ilegal de trabajadores contra el Ayuntamiento.

Kontratazio espedienteak.

Expedientes de contratación.

Fiskalizazio-gai izan den urtean indarrean zeuden 11 kontratu aztertzerakoan, horietako 9 Udalak berak esleitutakoak, bat Zallako Eguzki Egoitza erakunde autonomoak eta beste bat Enkarterri Berri Zerbitzuak SL udal sozietateak, ondotik adierazitako hutsak azaleratu dira:

En la revisión de 11 contratos en vigor en el año fiscalizado, 9 de ellos adjudicados por el propio Ayuntamiento, uno por el OA Residencia Zallako Eguzki y otro por la sociedad municipal Enkarterri Berri Zerbitzuak, S.L., se han detectado los siguientes aspectos:

– Hiru kontratutan (1, 10 eta 11 zenbakidun espedienteak), horietako bi guztira 504.622 euroan esleitutakoak eta bestea, aleko prezioetan, prezio irizpidea puntuatzeko baliatzen den formulak prezio baxuenarekiko proportzioa hartzen du abiaburu eta honenbestez, eskaintza aurkezte hutsak puntuak bermatzen ditu, baita eskaintzak tipoa berdintzen duenean ere; horrek desitxuratu egiten du irizpide hau eta balio judizioen araberako irizpideen bidez balio-neurtu beharreko ehuneko-proportzioan eragiten du.

– En tres contratos (expedientes 1, 10 y 11), dos de ellos adjudicados por un total de 504.622 euros y el otro por precios unitarios, el criterio precio se puntúa con una fórmula que parte de la proporción respecto al precio más bajo, por lo que asegura puntos por el mero hecho de presentar oferta, incluso cuando la oferta iguala el tipo, lo que desvirtúa este criterio e influye en la proporción porcentual a valorar mediante criterios por juicios de valor.

– Aztertutako kontratuetako baten BABAek (10. espedientea), 213.738 euroan esleitutakoa, agintzen zuten aurreko kontratistaren langileria subrogatu behar zela; ordea, betekizun hau enpresa eta langileen arteko sektoreko hitzarmenetatik soilik erator daiteke.

– El PCAP de uno de los contratos analizados (expediente 10), adjudicado por 213.738 euros, exigía la subrogación del personal del anterior contratista, cuando este requisito solo puede derivarse de convenios sectoriales entre empresas y trabajadores.

– 1,8 milioi euroan esleitutako kontratu batean (7. espedientea), behin betiko bermea urteko baten gainean kalkulatu zen eta ez esleipen prezio osoaren gainean, kontratuaren iraupen aldi osoa aintzat hartuta.

– En un contrato (expediente 7) adjudicado por 1,8 millones de euros, la fianza definitiva se calculó sobre una anualidad y no sobre el precio total de adjudicación considerando la duración íntegra del contrato.

– Izaera pertsonaleko datuen tratamendua berekin ondorioz zekarten bi kontraturen kasuan (9 eta 10 zenbakidun espedienteak), 282.038 euroan esleitutakoetan, SPKLTBren hogeita seigarren xedapen gehigarrian erabakitakoa hartu behar zatekeen aintzat, DBLOren 12.2 artikuluaren aurreikuspenei buruzkoa.

– En el caso de dos contratos (expedientes 9 y 10), adjudicados por 282.038 euros, que implicaban el tratamiento de datos de carácter personal, no se consideró lo dispuesto en la DA vigesimosexta del TRLCSP, relativa a las previsiones del artículo 12.2 de la LOPD.

– Bi kontratutan (10 eta 11 zenbakidun espedienteak), horietako bat 213.738 euroan esleitutakoa eta bestea, aleko prezioetan, ez dira luzapenak formalizatu (SPKLTBren 23.2 artikulua).

– En dos contratos (expedientes 10 y 11), uno de ellos adjudicado por 213.738 euros y el otro por precios unitarios, no consta formalización de las prórrogas (artículo 23.2 del TRLCSP).

– Beste kontratu bati dagozkion luzapenetarik lehenengoa ere (3. espedientea), 1,8 milioi euroan esleitutakoa, ez zen formalizatu, nahiz lehiaketa arautu zuten pleguetan aurreikusia zegoen isilbidezko luzapenak egiteko aukera. Bigarren luzapena, baina, formalizatu zen, epez kanpo egin bazen ere, behin aurreko luzapenaren indarraldia amaitua zela.

– Las primera de las prórrogas correspondientes a otro contrato (expediente 3), adjudicado 1,8 millones de euros, tampoco fue formalizada, aunque estaba previsto en los pliegos que rigieron la licitación la posibilidad de prórrogas tácitas. La segunda prórroga sí se formalizó, pero de forma extemporánea, una vez finalizada la vigencia de la prórroga anterior.

– Obra kontratu baten aldaketa (1. espedientea), 290.885 euroan esleitu zena, onetsi aurretik gauzatu zen eta ez zen administrazioko agirian formalizatu.

– La modificación de un contrato de obras (expediente 1), adjudicado por 290.885 euros, fue ejecutada con carácter previo a su aprobación y no se formalizó en documento administrativo.

Administrazio kontrataziorik gabeko gastua.

Gasto sin expediente de contratación administrativa.

– Udalak eta Zallako Eguzki Egoitza erakunde autonomoak ez dituzte 2 zerbitzu eta hornidura baten kontratuetan, hurrenez hurren 106.899 eta 32.323 eurorenak, gastuak exekutatzean prozedura negoziatu bitartez administrazio-kontratazioko derrigorrezko espedienteak izapidetu.

– El Ayuntamiento y el OA Residencia Zallako Eguzki no han tramitado los preceptivos expedientes de contratación administrativa mediante procedimientos negociados en la ejecución de gastos por un total de 106.899 euros y 32.323 euros, respectivamente, correspondientes a 2 servicios y un suministro.

Hornitzaileei ordainketa epeak.

Plazos de pago a proveedores.

– Merkataritzako eragiketetan berandutzaren aurkako neurriak ezartzen dituen abenduaren 29ko 3/2004 Legea aldarazten duen uztailaren 5eko 15/2010 Legeak aurreikusitako ordainketa epeak betetzeari buruzko hiruhileko txostenen arabera, 2016ko ekitaldian Zallako Eguzki Egoitza erakunde autonomoak bere obligazioen % 35,5 (171.865 euro) epe horiek gaindituta ordaindu zuen.

– De acuerdo con los informes trimestrales sobre cumplimiento de los plazos de pago previstos en la Ley 15/ 2010, de 5 de julio, de modificación de la Ley 3/2004, de 29 de diciembre, por la que se establecen medidas de lucha contra la morosidad en las operaciones comerciales, en el ejercicio 2016 el OA Residencia Zallako Eguzki abonó el 35,5% de sus obligaciones, por 171.865 euros, excediendo dichos plazos.

IV.– Finantzaren Analisia.

IV.– Análisis Financiero.

Udalak azken ekitaldietan likidatutako magnitude nagusien bilakaera ondoko taulan dago zehaztua.

La evolución de las principales magnitudes liquidadas por el Ayuntamiento en los últimos ejercicios se detalla en el siguiente cuadro:

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Sarrera arruntak: % 4 murriztu da aztertutako aldian, 2015ean izandako igoerak igoera (% 6,7), fiskalizazio-gai izan den ekitaldian izandako beheraldi esanguratsuaren ondorioz. Hona hemen bariazio azpimarragarrienak:

Ingresos Corrientes: han disminuido cerca del 4% en el periodo, a pesar del aumento experimentado en 2015 (6,7%), por la importante reducción producida en el ejercicio fiscalizado (10%). Destacan las siguientes variaciones:

– Zerga zuzenak, zeharkakoak, tasak eta bestelako sarrerak: diru-sarrera hauek % 2,5 egin zuten behera 2015eko ekitaldian aurreko ekitaldiarekiko, eta beste % 2, 2016an; horrek aztertutako aldian % 4,5eko bariazio garbi positiboa izatea ekarri zuen. EIOZ kontzeptuan aitortutako sarreren fluktuazioaren eragina kentzen badugu, aztertutako aldian sarreren beheraldia are handiagoa da, ia % 9 eginez. Bariazio nagusiak honako hauek izan dira:

– Impuestos directos e indirectos, tasas y otros ingresos: estos ingresos disminuyeron el 2,5% en 2015 con respecto al ejercicio precedente y otro 2% en 2016, dando como resultado una variación neta negativa del 4,5% en el periodo analizado. Si eliminamos el efecto de la fluctuación de los ingresos reconocidos en concepto de ICIO, la disminución de ingresos en el periodo se acentúa, alcanzando casi el 9%. Las principales variaciones han sido:

* Zerga zuzenak: aitortutako diru-sarrerek % 16,5 egin dute behera aztertutako aldian eta azpimarratzekoa da errolden zerga kontzeptuan sarrerek izan duten bilakaera, izan ere, TMIZ kontzeptuan aitortutako sarrerek aldaketa esanguratsurik izan ez badute ere, OHZk eta JEZk, hurrenez hurren, % 18 eta % 42 egin dute behera. Aldaketa hauek, nagusiki, baliatutako kontularitzako irizpideari zor zaizkio, zeinaren arabera ekitaldi bakoitzari dagokion likidazioa hurrengo ekitaldian sarrera edo gastu modura erregistratzen den. Kontularitzako aribide honek eragindako itxuraldatzea kentzen badugu, bariazioa % 10ekoa izango litzateke OHZren kasuan eta % 13koa, JEZen kasuan, negatiboa eta positiboa, hurrenez hurren.

* Impuestos directos: los ingresos reconocidos han disminuido un 16,5% en el periodo considerado, siendo destacable la evolución de los ingresos por impuestos de padrón, porque si bien los derechos reconocidos por IVTM no han sufrido variaciones significativas, los correspondientes a IBI e IAE se han reducido en un 18% y un 42%, respectivamente. Dichas variaciones son debidas, fundamentalmente, al criterio de imputación contable aplicado, de acuerdo con el cual la liquidación correspondiente a cada ejercicio se registra como ingreso o gasto en el siguiente. Si se elimina la distorsión producida por esta práctica contable, la variación pasaría a ser del 10%, en el caso del IBI, y del 13%, en el caso del IAE, negativa y positiva, respectivamente.

* Tasak eta bestelako sarrerak Sarrerek % 17 egin dute gora aztertutako aldian eta azpimarratzekoa da udaleko bide publikoetako lur, lur azpi edo hegalen erabilera pribatibo eta ustiapen bereziagatiko tasei dagozkien sarrerak % 100 igo direla hornidura zerbitzuak ustiatzen dituzten enpresen alde. Igoera honen gainean eragin berezia izan du 2015eko ekitaldian zergadun berri bat gehitu izanak, zeinaren diru-sarrerek 2016an aipatutako tasen kontzeptuan aitortutako eskubide guztien % 40 egin zuten.

* Tasas y otros ingresos: los ingresos han aumentado un 17% en el periodo considerado, destacando el incremento de los ingresos correspondientes a las tasas por la utilización privativa o el aprovechamiento especial del suelo, subsuelo o vuelo, de las vías públicas municipales, en favor de empresas explotadoras de servicios de suministro, superior al 100%. Sobre el mencionado incremento ha tenido especial incidencia la incorporación, en el ejercicio 2015, de un nuevo contribuyente, cuyos ingresos representaron en 2016 más del 40% del total de derechos reconocidos por las indicadas tasas.

– Transferentzia eta diru-laguntza arruntak: sarrera hauen bariazioa ekitaldian negatiboa izan da (% 2,8), nahiz 2015ean aurreko ekitaldiarekiko gora egin zuen (% 4). Bilakaera hori itunpeko zergetan parte hartzeagatiko sarrerek (Udalkutxa) izan dutenaren oso antzekoa izan da; sarrera hauek kapituluko diru-sarrera guztien % 90 baino gehiago egiten dute.

– Transferencias y subvenciones corrientes: la variación de estos ingresos a lo largo del periodo ha sido negativa (2,8%), si bien en 2015 se produjo un aumento con respecto al ejercicio anterior (4%). La evolución descrita ha sido muy similar a la experimentada por los ingresos por participación en tributos concertados (Udalkutxa), que suponen más del 90% de los ingresos totales del capítulo.

Funtzionamendu gastuak: sarrera arruntek ez bezala, funtzionamendu gastuek bilakaera positiboa izan dute aztertutako aldian (% 1,4), nahiz 2016an behera egin duten aurreko ekitaldiarekiko (% 5,4). Hona hemen alderdi esanguratsuenak aurrekontuko kapituluen arabera:

Gastos de funcionamiento: a diferencia de los ingresos corrientes, han tenido una evolución positiva en el periodo analizado (1,4%), si bien en 2016 se reducen con respecto al ejercicio anterior (5,4%). Los aspectos más significativos por capítulo presupuestario son los siguientes:

– Langile gastuak: 2015ean langile gastuek % 5 egin zuten gora aurreko ekitaldiarekiko, besteak beste, 2012ko abenduko aparteko ordainsaria ordaindu izanaren ondorioz. 2016an langile gastuek igoera are handiagoa izan zuten (% 9), batik bat, plantilla handitu zelako langileak legez kontrako lagapen egoeran zeudela erabaki izanaren ondorioz, eta, hein txikiagoan, ordainsariak % 1 igo zirelako.

– Gastos de personal: en 2015 los gastos de personal aumentaron un 5% con respecto al ejercicio precedente por efecto, entre otros, del abono de una parte de la paga extra de diciembre de 2012. En 2016 los gastos de personal sufrieron un incremento aún mayor (9%) debido, fundamentalmente, al incremento de plantilla producido al determinarse que se estaban produciendo situaciones de cesión ilegal de trabajadores y, en menor medida, al incremento retributivo de un 1%.

– Ondasun arrunt eta zerbitzuen erosketa: aurrekontuko kapitulu honetako gastua % 13 murriztu da 2016an aurreko ekitaldiarekiko. Izan ere, 2015ean azpiegiturak eta ondasun naturalak mantendu eta zaintzearekin eta bideen garbiketarekin lotutako zenbait gastuk izugarri egin zuten gora udalerrian izandako uholdeek eraginda. 2016an gastua 2014an izandakoaren parera itzuli da eta are txikiagoa ere izan da (% 7).

– Compra de bienes corrientes y servicios: el gasto en este capítulo presupuestario se ha reducido un 13% en 2016 con respecto al ejercicio precedente. Ello es debido a que en 2015 determinados gastos relacionados con el mantenimiento y conservación de infraestructuras y bienes naturales y la limpieza viaria, sufrieron un importante aumento debido a las inundaciones acaecidas en el municipio. En 2016 el gasto ha vuelto a niveles similares a los de 2014, situándose incluso por debajo (7%).

– Transferentzia eta diru-laguntza arruntak: kontzeptu honek eragindako gastuak % 6,6ko igoera izan du aztertutako aldian, erakunde autonomoari eta udal sozietate publikoari egindako transferentzien ondorioz (% 44 eta % 25eko igoera, hurrenez hurren); igoera hori, baina, gainerako transferentzia eta diru-laguntzen beheraldiarekin berdindu da hein batean. Honi dagokionez, azpimarratzekoa da Enkarterrietako Udalen Mankomunitateari egindako transferentziek izandako beheraldia, ia % 9koa.

– Transferencias y subvenciones corrientes: el gasto por este concepto ha experimentado un aumento del 6,6% en el periodo considerado, debido a la evolución de las transferencias al OA y a la sociedad pública municipal (incrementos del 44% y del 25%, respectivamente), aumento que se ha visto compensado, en parte, por la reducción del resto de transferencias y subvenciones. Destaca, en este sentido, la disminución experimentada por las transferencias a la Mancomunidad de municipios de las Encartaciones, de casi un 9%.

Aurrezki gordina eta aurrezki garbia: aurrezki gordina bat dator aurrezki garbiarekin, ez baitago zorpetzerik. Magnitude horiek saldo positiboa erakutsi dute aztertutako aldiaren hiru ekitaldietan, nahiz % 27 egin duten behera; honela, bada, 2014ko ekitaldian sarrera arrunten gainean % 18 egitetik 2016an % 14 egitera aldatu ziren.

Ahorro bruto y ahorro neto: el ahorro bruto coincide con el ahorro neto, dado que no hay endeudamiento. Dichas magnitudes presentan un saldo positivo en los tres ejercicios del periodo analizado, si bien se han reducido un 27%, habiendo pasado de suponer un 18% sobre los ingresos corrientes en el ejercicio 2014 a representar el 14% de los mismos en 2016.

Kapital eragiketen emaitza: magnitude honek saldo negatiboa erakutsi du aztertutako epe osoan zehar, 2016an hobera egiten badu ere egiazko inbertsioek izan duten murrizketa handiaren ondorioz (% 25), nahiz kapitaleko diru-laguntzek eragindako diru-sarrerak nabarmen murriztu diren ekitaldi horretan (% 42). Aurrezki garbiak ez du kapitaleko eragiketen defizita berdindu aztertutako epeak besarkatzen dituen ekitaldietarik batean ere.

Resultado de operaciones de capital: esta magnitud presenta un saldo negativo en todo el periodo analizado, aunque mejora en 2016 debido al importante recorte de las inversiones reales (25%), a pesar de que los ingresos por subvenciones de capital se reducen sensiblemente en dicho ejercicio (42%). El ahorro neto no alcanza a cubrir el déficit de operaciones de capital en ninguno de los ejercicios que abarca el periodo analizado.

Eragiketa ez finantzarioen emaitza: negatiboa da epe guztian zehar eta behera egin du, gainera, 2016an, aurreko paragrafoan aipatutako kapitaleko eragiketen emaitzaren hobekuntzak hobekuntza, emaitza arruntaren txartzea berdintzen ez duela.

Resultado de operaciones no financieras: es negativo a lo largo de todo el periodo y se reduce, además, en 2016, a pesar de la mejora en el resultado de operaciones de capital comentado en el párrafo precedente, que no compensa el empeoramiento del resultado corriente.

Diruzaintza geldikina: bilakaera negatiboa izan du aztertutako epe osoan zehar, % 11koa 2014 eta 2015eko ekitaldien artean eta % 9koa azken ekitaldi honen eta 2016 bitartean. HKEEk proposatu zituen 476.709 euroren doiketak aintzat hartuz gero, magnitude horrek 2016ko abenduaren 31n 2,7 milioi euro egingo luke gora.

Remanente de Tesorería: mantiene una evolución negativa a lo largo de todo el periodo analizado, del 11% entre los ejercicios 2014 y 2015, y del 9% entre este último ejercicio y el 2016. Si tenemos en cuenta los ajustes propuestos por el TVCP por importe de 476.709 euros, dicha magnitud ascendería, a 31 de diciembre de 2016, a 2,7 millones de euros.

Zorpetzea: udalak ez du inongo zorpetze eragiketarik abian.

Endeudamiento: el Ayuntamiento no tiene formalizada ninguna operación de endeudamiento.

Ondorioa: nahiz Aurrezki garbiaren eta Diruzaintza geldikinaren bilakaera negatiboa den aztertutako aldian, Udalak ez du zorpetze bidea baliatu beharrik izan eta oraindik sarrera arrunten gainean % 39ko Geldikina du.

Conclusión: a pesar de que la evolución del ahorro neto y del Remanente de Tesorería es negativa en el periodo considerado, el Ayuntamiento no ha necesitado recurrir al endeudamiento y mantiene todavía un Remanente del 39% sobre los ingresos corrientes.

Aurrekontuaren egonkortasuna: Aurrekontuaren Egonkortasunari buruzko abenduaren 12ko 18/2001 Legearen garapen-erregelamendua onartzen duen azaroaren 2ko 1463/2007, EDren 16.2 artikuluan xedatutakoari jarraikiz, toki-erakundeei dagokienez, Udalaren Kontu-hartzailetzak txostena jaulki zuen aurrekontuaren egonkortasun eta gastuaren arauaren helburuak bete zirela egiaztatuz. Txosten hori Udalari, bere organismoei eta mendeko erakundeei dagokie eta 2016ko ekitaldiko aurrekontuen likidazioari dagokionez, honako hau egiaztatzen du:

Estabilidad presupuestaria: de acuerdo con lo establecido en el artículo 16.2 del RD 1463/2007, de 2 de noviembre, por el que se aprueba el reglamento de desarrollo de la Ley 18/2001, de 12 de diciembre, de Estabilidad Presupuestaria, en su aplicación a las entidades locales, la Intervención del Ayuntamiento emitió informe verificando el cumplimiento de los objetivos de estabilidad presupuestaria y regla de gasto. Dicho informe, referido al Ayuntamiento y a sus organismos y entidades dependientes, constata lo siguiente, con respecto a la liquidación de los presupuestos del ejercicio 2016:

– Aurrekontu egonkortasunaren helburua bete dela, eragiketa ez finantzarioen superabita SEC terminoetan izan baitu.

– Cumplimiento del objetivo de estabilidad presupuestaria, al obtener un superávit de operaciones no financieras en términos consolidados.

– Gastuaren araua bete dela kontsolidazio terminoetan, izan ere, gastu zenbagarriaren bariazioak 2015eko ekitaldiarekiko ez zuen espainiar ekonomiaren batez besteko epeko BPGren hazkuntzaren erreferentziazko tasa gainditu (% 1,8).

– Cumplimiento de la regla de gasto en términos consolidados, dado que la variación del gasto computable, con respecto al ejercicio 2015, no superó la tasa de referencia de crecimiento del PIB de medio plazo de la economía española (1,8%).

– Zor publikoaren helburua bete duela, Udalak ez baitu zorrik.

– Cumplimiento del objetivo de deuda pública, dado que el Ayuntamiento no está endeudado.

V.– Urteko Kontuak.

V.– Cuentas Anuales.

V.1.– Udala.

V.1.– Ayuntamiento.

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V.2.– Zallako Eguzki Egoitza Erakunde Autonomoa.

V.2.– Organismo Autónomo Residencia Zallako Eguzki.

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V.3.– Enkarterri Berri Zerbitzuak SL Sozietate Publikoa.

V.3.– Sociedad Pública Enkarterri Berri Zerbitzuak, S.L.

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TXOSTENAREN ONDORIOEI BURUZKO ALEGAZIOAK
ALEGACIONES A LAS CONCLUSIONES DEL INFORME

II.– Iritzia.

II.– Opinión.

II.1.– Legeak betetzeari buruzko iritzia.

II.1.– Opinión sobre el cumplimiento de la legalidad.

Langileak.

Personal.

1.– HKEEk, bere atariko iritzian, hau adierazten du: «2016 ekitaldian, Udalak aitortu zuen 8 langile legez kanpo zeudela, eta kontratupeko langile mugagabe ez-finko bihurtu ziren».

1.– Señala este TVCP en su opinión preliminar que «En el ejercicio 2016 el Ayuntamiento reconoció la situación de cesión ilegal de 8 trabajadores, que pasaron a adquirir la condición de personal laboral indefinido no fijo».

HKEEk aipaturiko aitorpen hori Lan arloko Epaitegiak homologatu zuen aldez aurretik, eta epaitegi hori langileen eskariez arduratu zen. Hona hemen aurrekariak:

El reconocimiento a que se alude por este TVCP fue previamente homologado por el Juzgado de lo social que conoció de las demandas de los citados trabajadores y las cuales tienen los siguientes antecedentes:

6. eranskinean jasota dagoen moduan, Lan Ikuskaritzak 2011n ebatzi zuen 7 udal-langileren lan-kontratuak mugagabe ez-finkoak zirela, 1995az geroztik hainbat lan-kontratu elkarrekin lotu zituztelako. Gero, beste lau langilek egoera horrekin bat egin zuten, haietako lehenak Lan arloko Epaitegiaren aldeko epaia lortu zuelako.

Tal y como se refleja en el A.6., ya en 2011 la Inspección de Trabajo determinó que los contratos laborales de 7 trabajadores municipales, por haber concatenado varios contratos laborales desde el año 1995, tenían carácter indefinido no fijo. Posteriormente, otros cuatro trabajadores, tras haber obtenido el primero de ellos Sentencia favorable del Juzgado de lo Social a su pretensión, se sumaron a esta situación.

Egoera erregularizatzeko, eta lanpostu horiek berdintasun-, publizitate-, gaitasun- eta meritu-printzipioei jarraituz beteko zirela bermatuko zuen EPE bat ateratzeko, Zallako Udala lanpostuen zerrenda berrikusten hasi zen 2014an, egoera berrira egokitzeko. Gaur egun oraindik ere prozesu horretan dihardu, honako fase hauek igaro ostean:

Para regularizar la misma, y proceder a la convocatoria de una OPE que garantizara que los citados puestos de trabajo se cubrieran con plena garantía a los principios de igualdad, publicidad, capacidad y mérito, el Ayuntamiento de Zalla comenzó en 2014 los trabajos de revisión de su Relación de Puestos de Trabajo para adaptarla a las nuevas circunstancias. Este proceso continua desarrollándose en la actualidad después de haber pasado por las siguientes fases:

1.– Hasierako diagnostikoa eta erakunderako LZren eredua.

1.– Diagnóstico inicial y modelo de RPT para la organización.

2.– LZ arrazoituaren proposamena. Benchmarking beste udal batzuekin.

2.– Propuesta de RPT razonada. Benchmarking con otros Ayuntamientos.

3.– Gobernu-taldeak proposaturiko LZren txantiloia.

3.– Plantilla de RPT propuesta por equipo de gobierno.

Zallako Udalak aldian-aldian lan-mahai bat antolatzen du langileen ordezkariekin, hiru udal-taldeekin eta idazkaritzarekin. Kanpoko aholku-etxe bat azpikontratatu da, proposamenei eta aurkez daitezkeen alegazioei buruzko irizpen juridikoak eman ditzan. Prozesu hori 2018ko lehen erdialderako burutzea espero da.

El Ayuntamiento de Zalla reúne periódicamente una mesa de trabajo con representantes de los trabajadores, los tres grupos municipales y secretaría. Se ha subcontratado una asesoría externa para informar jurídicamente las propuestas y posibles alegaciones. Se espera culminar este proceso en la primera mitad de 2018.

Zallako Udalak, Estatuko Aurrekontu Orokorretan 2012az geroztik jasotako aurreikuspenek hala tokiko EPEren deialdirako nola langileak kontratatzeko ezarri dituzten muga zorrotzak direla eta, erabaki zuen kanpoko enpresak kontratatzea, betiere sektore publikoko kontratazioari buruzko legeak une oro errespetatuz, tokiko zerbitzu publikoak behar bezala emango zirela bermatzeko.

Ante las estrictas limitaciones que, tanto para la convocatoria de OPE en el ámbito local como la contratación de personal laboral, se han derivado de las previsiones establecidas en los Presupuestos Generales del Estado desde 2012 el Ayuntamiento de Zalla optó, respetando en todo momento la legislación sobre contratación del sector público, por la contratación de empresas externas que garantizarán cuando menos el regular funcionamiento de los servicios públicos locales.

Kontratatzeko modu horrekin ez zen inola ere legea urratu nahi izan; aitzitik, Udalak uste osoa du bide hori zilegi dela udalerrirako funtsezko zerbitzu publikoei eusteko. Gainera, zerbitzu-enpresen merkataritza-kontratazioa tokiko administrazioek eraman ohi dute, eta sektore publikoko kontratuen legeek ere baimentzen dute. Zerbitzu horiek emateko prozesuaren bilakaeraren, egunero eginiko lanen eta enplegatzaileak apurka-apurka lan horien kontrolaz arduratu ez izanaren ondorioz, legezko aukera sortu da Udala kontrataturiko langileen enpresari efektibotzat jotzeko (hau da, eskulanaren «lagapen ilegal» baten hartzailetzat). Eta, hain zuzen ere, administrazio honek baliabide pertsonal propio nahikorik ez zuenez, zailagoa izan da egoera hori behar bezala kontrolatzea eta legez kanpoko lagapenik ez egiteko neurriak hartzea.

Cuando se opta por esta fórmula de contratación, no se hace con ánimo de incurrir en ilegalidad alguna, sino en la convicción de que es un medio lícito de mantener la prestación de servicios públicos esenciales para el municipio. De hecho, la propia contratación mercantil de las empresas de servicios se lleva a cabo habitualmente por las Administraciones Locales y está permitida por la legislación de contratos del sector público. Es el devenir de la prestación de dichos servicios, el día a día de los trabajos realizados y el progresivo desentendimiento de los empleadores en la supervisión de dichos trabajos el que va estableciendo la posibilidad legal de que el Ayuntamiento pueda ser considerado como empresario efectivo de los trabajadores contratados (receptor de una «cesión ilegal» de mano de obra). Y ha sido precisamente la falta de medios personales propios de esta Administración la que ha dificultado el control efectivo de esta situación y la adopción de medidas para evitar incurrir en un escenario de cesión ilegal.

Hala, erreklamazioak jarri ziren administrazio-bidetik, eta eskulana «legez kanpoko lagapentzat» jotzeko eskaera egin zen, baina ez zen berariazko ebazpenik eman. Hori dela eta, Zallako Udalak kontrataturiko enpresa horietako langileek demanda judizialak aurkeztu zituzten zegokien lan arloko epaitegian.

Tras la interposición de las correspondientes reclamaciones previas en vía administrativa solicitando el reconocimiento de la situación de «cesión ilegal» de mano de obra, que no fueron resueltas expresamente, los trabajadores de tales empresas contratadas por el Ayuntamiento de Zalla interpusieron ante los correspondientes juzgados de lo social sendas demandas judiciales.

Hori ikusirik, eta auzi-jartzaileen aldeko epai judizialak emateko aukera zegoela jakinik, eta kontuan harturik epaiek ekar litzaketen gastuak, aurrekontuen I. kapituluan eragin litzaketen gastuak eta eskatzen zituzten kalte-ordainen gastuak, akordio bat lortu zen, «kontratupeko langile mugagabe ez-finko» gisa onartutako 8 langileen eskariak beheratuz. Zehazki, langileek uko egin zioten Udalari azken urtean sortutako soldata-aldeak eskatzeari (preskribatu gabe zeuden), eta onartu zuten Korporazioari inola ere gastu handiagoa eragingo ez zioten zenbatekoetara egokitzea euren ordainsari maila (izan ere, litekeena zen euren ordainsariak inputatzeko titulua udal-aurrekontuen gastuen ataleko II. kapitulutik I. kapitulura igarotzean gastua handitzea).

En vista a los hechos, y viendo la probabilidad de sentencias judiciales favorables a los demandantes, considerando los gastos que los diferentes juicios podrían ocasionar y los gastos que supondrían para el Capítulo I de los presupuestos, así como los gastos de las indemnizaciones que reclamaban, se llega a un acuerdo rebajando las pretensiones de los 8 trabajadores reconocidos como «personal laboral indefinido no fijo». En concreto, los trabajadores renunciaron a reclamar al Ayuntamiento las diferencias salariales generadas durante el último año (no prescritas) y accedieron a adaptar su nivel retributivo a cuantías que no supusieran en ningún caso un incremento de gasto para la Corporación al trasladar el título de imputación de sus retribuciones desde del Capítulo II al Capítulo I del apartado de Gastos de los Presupuestos municipales.

Lan arloko epaitegiek akordio horiek berretsi zituzten ebazpen bidez, eta ebazpenotan berariaz adierazi zuten ez dagoela eragozpenik Justizia Administrazioko letraduaren irizpena onartzeko: hots, hitzarmenak ez dakarkiola kalte larririk ez aldeetako inori ez hirugarrenei, ez duela legea urratzen, ez duela eskubidea neurriz kanpo baliatzen eta ez dela interes publikoaren kontrakoa.

Dichos acuerdos fueron homologados por resoluciones de los diferentes Juzgados de lo Social indicando expresamente en los mismos que no concurren ninguna de las circunstancias que impiden la aprobación de la avenencia por el Letrado de la Administración de Justicia: que el convenio no es constitutivo de lesión grave para alguna de las partes o para terceros, de fraude de ley o de abuso de derecho o contrario al interés público.

Horrenbestez, HKEEk aipatzen duen prozesu horri esker, funts publikoak izugarri aurreztu ahal izan dira. Zehazki, HKEEk egiazta dezakeen bezala, 2. kapituluan 505.000 euro murriztu dira 2011tik 2018ra bitartean.

El resultado habido, por tanto, del proceso al que se refiere este TVCP ha sido un claro ahorro de fondos públicos. Concretamente, como puede comprobar el TVCP, el Capítulo 2 se ha visto minorado en 505.000 euros entre los ejercicios 2011 y 2018.

Orain, eta etorkizunean berriro gerta ez daitezen HKEEk adierazitako egoera horiek, Udal honek honako klausula hau gehitu du zerbitzuak kontratatzeko administrazio-klausula berezien plegu guztietan:

Actualmente, y para que en el futuro no se den las circunstancias de hecho que han sido señaladas por este TVCP este Ayuntamiento ha incluido en todos los pliegos de cláusulas administrativas particulares de la contratación de servicios la siguiente cláusula:

Kontratista, esleitutako lana egiteko erabiltzen dituen langileei dagokionez, behartuta egongo da lanaren, Gizarte Segurantzaren, desgaitasuna duten pertsonen gizarteratzearen eta lan-arriskuen prebentzioaren arloan indarrean dagoen araudia betetzera eta, lan-arriskuei dagokienez, gizarte-prestakuntza arlokoak betetzera. Hitzematen du azpikontratatutako enpresek –hala badagokie– lan arloan indarrean dagoen legeria beteko dutela euren langileei dagokienez.

La contratista respecto al personal que emplee en la realización del trabajo adjudicado, está obligada al cumplimiento de la normativa vigente en materia laboral, de Seguridad Social, de integración social de personas con discapacidad y de prevención de riesgos laborales y, con respecto a estas últimas, deformación social, comprometiéndose a que por parte de las empresas subcontratistas -en su caso- se cumpla la legislación vigente en materia laboral con respecto a sus trabajadores y trabajadoras.

Kontratua amaitzen denean, kontratuaren xede diren lanak egin dituzten pertsonak ezingo dira inola ere finkatu kontratua egin duen sektore publikoko erakundeko, organismoko edo entitateko langile gisa.

A la extinción del contrato, no podrá producirse en ningún caso la consolidación de las personas que hayan realizado los trabajos objeto del contrato como el personal del ente, organismo o entidad del sector público contratante.

Enpresako langileak soil-soilik kontratistaren mende egongo dira, eta horrenak baino ez dira izango hortik eratorritako eskubideak eta betebeharrak, enplegu-emaile den heinean. Ez kontratuaren arduradunak ez Udalaren zerbitzura dagoen beste edonork ez die emango zerbitzuaren funtzionamenduari edo lanak egiteko moduari buruzko jarraibide edo agindurik, ez ahoz ez idatziz, zerbitzua egin behar duten langileei, eta beti uko egingo die kontratatutako enpresako langileak zuzentzeari edo antolatzeari.

El personal de la empresa dependerá exclusivamente de la empresa contratista, y únicamente ésta tendrá los derechos y obligaciones inherentes a su condición de empleadora. En ningún caso el responsable del contrato ni ninguna otra persona al servicio del Ayuntamiento impartirá al personal encargado de realizar el servicio, verbalmente o por escrito, instrucciones, órdenes o indicaciones sobre el funcionamiento del servicio, ejecución de las tareas o realización de la actividad, absteniéndose siempre de ejercer funciones directivas u organizativas con respecto a los trabajadores de la empresa contratada.

Kontratua gauzatzean sor daitezkeen gorabeherak eta desadostasunak zeinahi direla ere, Administrazioak izendaturiko kontratuaren arduradunak enpresa kontratistak izendaturiko ordezkariarengana joko du, hura izango baita jarduera kontratatua zuzentzeko eta kontrolatzeko arduraduna.

Cualquiera que sea la naturaleza de las incidencias y discrepancias que puedan surgir en la ejecución del contrato, el responsable del contrato designado por la Administración se dirigirá al representante designado por la empresa contratista, a quien corresponde la dirección y control de la actividad contratada.

Kontrataturiko zerbitzuko langileen lan-baldintzak (lanaldia, ordutegiak, atsedenaldiak, baimenak, oporrak...) soil-soilik enpresa kontratatuak zehaztuko ditu, bat eginez kontratuaren arloan indarrean dagoen legeriarekin. Beraz, enpresa kontratistak kontrolatuko ditu langileen lan-ordutegia, ordutegien lizentziak edo baimenak, edota enplegatzailearen eskubideekin lotutako beste edozein alderdi. Hala ere, eta zerbitzua pleguetan azaldutako moduan (eta kontratistak bere eskaintzan adierazitako moduan) eman dadin, kontratuaren arduradunak kontrolatu beharko ditu enpresa kontratatuko langileen lanaldiarekin lotutako kontuak; dena dela, Udalak izendaturiko ordezkariak ez du kontratako langileengana joko, enpresaren ordezkariarengana baizik.

Las condiciones laborales de los trabajadores del servicio contratado tales como jornada, horarios, periodos de descanso, permisos, vacaciones, etc. debe fijarlas, exclusivamente, la empresa contratada de acuerdo con la legislación vigente en la materia y las prescripciones del contrato. Por tanto, corresponde a la empresa contratista la vigilancia del horario de trabajo de los trabajadores, las posibles licencias horarias o permisos o cualquiera otra manifestación de las facultades del empleador. No obstante, y con el objeto de que el servicio quede cubierto en los términos previstos en los pliegos y, en su caso, a los que se hubiera comprometido el contratista en su oferta, corresponderá al responsable de la ejecución del contrato velar por aquellas cuestiones relacionadas con el tiempo de trabajo de los trabajadores de la empresa contratada en la atención del servicio que resulten exigibles, si bien el responsable designado por el Ayuntamiento no se deberá dirigir a los trabajadores de la contrata, sino al representante de la empresa.

Enpresa kontratistaren ardura izango da langileei euren lana betetzeko behar dituzten baliabideak ematea. Kontrataturiko enpresako langileek, kontratua gauzatzeko, enpresak euren eskura jartzen dituen baliabideak izango dituzte; baliabide horiek inola ere ez dira nahasiko administrazio kontratugileak dituen baliabide materialekin.

Es responsabilidad de la empresa contratista facilitar a sus trabajadores los medios materiales necesarios para llevar a cabo su trabajo. Los trabajadores de la empresa contratada dispondrán para la ejecución del contrato de los medios materiales que aquella ponga a su disposición; en ningún caso debe producirse confusión con los medios materiales de que dispone la Administración contratante.

Enpresa kontratistako langileek ez dute lan-espaziorik eta -gunerik partekatuko Udalaren zerbitzura dauden langileekin, eta, baldin eta espazioak partekatzea behar-beharrezkoa bada zerbitzua emateko, argi eta garbi bereiziko dira Udaleko langileen funtzioak eta postuak eta kontratarenak, plantillak nahasi ez daitezen. Lantokiko banaketaren bitartez, garbi bereiziko dira Udaleko langileak eta enpresakoak, baita haien funtzioak eta eginbeharrak ere.

Los trabajadores de la empresa contratista no compartirán espacios y lugares de trabajo con el personal al servicio del Ayuntamiento y cuando ello fuera estrictamente necesario para la ejecución del servicio, estarán claramente diferenciados las funciones y los puestos del personal del Ayuntamiento y de la contrata para evitar la confusión de las plantillas. La distribución en el lugar de trabajo indicará claramente la diferenciación entre el Ayuntamiento y la empresa, así como la diversidad de funciones y tareas.

Kontratistako langileen zuzendaritza efektiboari buruz aurretik esandakoa gorabehera, enpresa kontratistak ezingo ditu ordezkatu bere eskaintzan zehaztutako langileak, kontratua esleitzeko erabakigarriak izan badira, Administrazio honen berariazko baimenik gabe.

Sin perjuicio de lo señalado anteriormente sobre la dirección efectiva del personal de la contratista, la empresa contratista no podrá sustituir al personal establecido en su oferta y que haya sido determinante para la adjudicación del contrato sin la expresa autorización de esta Administración.

Kontratazioa.

Contratación.

2.– HKEEk, bere atariko iritzian, honako hau dio: «Enkarterri Berri Zerbitzuak SL sozietateak publizitaterik gabeko prozedura negoziatuaren bidez izapidetu zuen zerbitzu baten kontratazioa; alabaina, kontratuaren gutxi gorabeherako balioa zela eta (93.699 euro), lizitazio horri publizitatea eman behar zitzaion. Hala, kontratua gauzatzearen ondoriozko zifra errealak kontuan hartuta, prozedura ireki baten deialdia egin beharko zatekeen».

2.– Señala este TVCP en su opinión preliminar que «La sociedad Enkarterri Berri Zerbitzuak, S.L. tramitó la contratación de un servicio mediante PNSP cuando, dado el valor estimado del contrato (93.699 euros) debió darse publicidad a la licitación. Considerando las cifras reales de ejecución, hubiera procedido la convocatoria de un procedimiento abierto».

Kontratazio-espediente horri buruz ateratako ondorioen artean, azpimarratu behar da kontratuaren xedea dela beharrezko zerbitzuak ematea askotariko jarduerak egiteko, hala nola Zallako Zine-Antzokiko zinema komertzialaren emanaldiak, antzezlanak eta erakusketak. Zerbitzu kultural hori, udal-jabetzako merkataritza-sozietateak kudeatua, enpresa batek ematen zuen 2004. urteaz geroztik, baina inon ez da ageri kontratua sinatu zenik edota beharrezko lizitazioa egin zenik. Hori dela eta, 2016an (12 urteren ostean) zerbitzua lizitatzeak hobekuntza kualitatiboa ekarri zuen aurreko jardunbideari dagokionez.

Respecto a las conclusiones alcanzas sobre este expediente de contratación debe señalarse que su objeto consiste en la prestación de los servicios necesarios para el desarrollo de actuaciones diversas, como proyecciones de cine comercial, representaciones y exposiciones en el Zine-Antzoki de Zalla. Este servicio cultural, gestionado por la sociedad mercantil de propiedad municipal, venía siendo prestado por una empresa desde el año 2004 sin que constara la existencia de contrato ni se hubiera procedido a llevar a cabo la debida licitación. Por ello, la licitación del servicio en 2016 (tras 12 años) supuso una mejora cualitativa respecto a la praxis anterior.

2014tik, Zallako Udalak bere udal-sozietateari behin eta berriz eskatu zion onar zitzala kontrataziorako barne-jarraibideak. Izan ere, SPKLTBren 3. artikuluaren 3. atalaren arabera, Enkarterri Berri Zerbitzuak SL sektore publikoko erakunde bat da eta botere esleitzailetzat jotzen da; hortaz, bere kontratazio-prozedurei aplikatu beharreko araubidea zehaztuta dago, eta beharrezkoa da, SPKLTBren 191. artikuluari jarraikiz, kontrataziorako barne-instrukzio batzuk ezartzea, publizitatearen, konfidentzialtasunaren, berdintasunaren, konkurrentziaren, gardentasunaren eta diskriminaziorik ezaren printzipioak betez.

Desde 2014 el Ayuntamiento de Zalla instó a su sociedad municipal a aprobar las oportunas Instrucciones Internas de Contratación dado que, conforme a lo dispuesto en el apartado 3 del artículo 3 del TRLCSP, Enkarterri Berri Zerbitzuak, S.L, constituye una entidad del sector público que tiene la consideración de Poder Adjudicador, lo que viene a determinar, el régimen aplicable a sus procedimientos de contratación así como la necesidad de dotarse de unas instrucciones internas de contratación conforme al artículo 191 del TRLCSP ajustando su actuación a los principios de publicidad, confidencialidad, igualdad, concurrencia, transparencia y no discriminación.

Era berean, sozietate horretako gerentzia enpresa bati kontratatu zitzaion, 2014-06-02ko kontratuaren merituan oinarrituta. Enpresa horri udal-sozietatearen kontratazio-espedienteak izapidetzeko lana eman zitzaion (espediente horien artean zegoen azterturikoa), eta aurrez aipatutako kontratazio-espedientearen falta erregularizatzeko agindu zitzaion.

Igualmente, la gerencia de dicha sociedad estaba contratada a una empresa en mérito a contrato de fecha 02-06-2014 que se acompañaba. A esta empresa se le encargó la tramitación de los expedientes de contratación de la sociedad municipal entre los que se encontraba el analizado y a la que se ordenó que regularizara la falta de expediente de contratación antes señalada.

Hortaz, enpresa gerenteak aukeratu zuen aztertutako kontratazio-prozedura, eta egia bada ere prozedura negoziatu bat izapidetu zuela hiru enpresa gonbidatuta, kontratazio-prozesuaren publizitatea ere egin zuen, udal-sozietatearen kontratatzailearen profilean iragarkia jarrita, hiru enpresa lizitatzaileei eginiko gonbidapenetan eta EBZren webgunearen historialean ikus daitekeen moduan. Hor ikus daiteke kontratatzailearen profil bat sortu zela egun horietan, lizitazioaren pleguak eskuratu ahal izateko. Gonbidatutako enpresez gain, beste edozein enpresa onartuko zatekeen lizitazio-prozeduran, noski, aurkeztu izan balitz.

Así pues, fue la empresa gerente la que eligió el procedimiento de contratación analizado y, si bien es cierto que tramitó un procedimiento negociado con invitación a tres empresas, además realizó la publicidad del proceso de contratación mediante anuncio en el perfil del contratante de la sociedad municipal según se difiere de las invitaciones realizadas a tres empresas licitadoras y del histórico de la página de EBZ en la que consta que se creó el perfil de contratante coincidiendo en fechas para poder acceder a los pliegos de la licitación. Obviamente, cualquier otra empresa, además de las invitadas, que se hubiera presentado habría sido lógicamente aceptada en el procedimiento de licitación.

Horrenbestez, administrazio-klausula berezien pleguko 6. klausulan adierazten denean publizitaterik gabeko prozedura negoziatu bat egin dela akats gisa ulertu behar da, publizitatea kontratatzailearen profileko iragarki horren bitartez bermatu baita, eta hori guztia udal-sozietatean indarrean dauden jarraibideetako Bigarren Jarraibidean ezartzen denarekin bat etorriz, adierazten baitu udal-elkarteak horrelako iragarkiekin egin dezakeela bere publizitatea, kasu hauetan, hitzez hitz:

Por tanto, la referencia que se hace en la cláusula administrativa 6 del PCAP a que se ha observado un procedimiento negociado sin publicidad debe entenderse por ello como errónea al haberse garantizado la publicidad mediante el citado anuncio en el perfil de contratante y todo ello conforme a lo establecido en la Instrucción Segunda 2 de las vigentes en la sociedad municipal que señala que la misma puede realizar su publicidad mediante este tipo de anuncios en los siguientes términos literales:

«2.– Lehen atalean adierazitako printzipioak zainduko direla bermatzeko, honako arau hauek beteko dira beti Enkarterri Berri Zerbitzuak SLk izapidetzen dituen kontratazio-prozeduretan:

«2.– Con el fin de garantizar la observancia de los principios enunciados en el número anterior, en los procedimientos de contratación que tramite Enkarterri Berri Zerbitzuak, S.L se observarán en todo caso las siguientes reglas:

a.– Oro har, publizitatearen printzipioa betetzat joko da Enkarterri Berri Zerbitzuak SLk bere kontratatzaile-profilean kontratuari buruzko informazioa zabaltzen badu; horrek ez du esan nahi, ordea, egoki iritzitako kasuetan bestelako publizitate-bitarteko batzuk erabiliko ez direnik.

a.– Con carácter general el principio de publicidad se entenderá cumplido mediante la difusión de la información contractual de Enkarterri Berri Zerbitzuak, S.L en su perfil de contratante, sin perjuicio de la utilización de otros medios de publicidad en aquellos supuestos en que se estime conveniente.

Arautze harmonizatupekoak ez diren kontratuetan, SPKLTBn kontratu hauei buruz ezartzen diren xedapenei jarraituko zaie printzipio hori aplikatzeko.

En los contratos sujetos a regulación armonizada se observarán en cuanto a la aplicación de este principio, las disposiciones establecidas en el TRLCSP referidas a dichos contratos.

Arrazoi justifikaturik izan ezean, arautze harmonizatupekoak ez diren kontratuetan epea ez da izango 15 egun naturaletik beherakoa (26 egun natural obra eta emakida publikoko kontratuetan), iragarkia kontratatzailearen profilean sartzen denetik zenbatzen hasita.»

Salvo causa justificada en los contratos no sujetos a regulación armonizada el plazo no será inferior a 15 días naturales (26 días naturales en contratos de obras y concesión pública) desde la inserción del anuncio en el perfil de contratante.»

Bestalde, kontratu honen zenbatekoak inola ere ez du gaindituko, kalkulu bakar batean ere, Kontratazioko Barne Jarraibideek (bederatzigarren jarraibidea) 207.000 euroko edo hortik gorako (BEZa kanpo) balioan kokatzen duten arautze harmonizatuaren mendeko zenbatekoa.

Por otro lado, en ningún caso la cuantía de este contrato alcanza, en ninguna de sus estimaciones, el importe de la cuantía sometida a regulación armonizada que las propias Instrucciones Internas de Contratación sitúan (Instrucción Novena) en un valor estimado que sea igual o superior a 207.000 euros (IVA excluido).

Adierazitakoagatik guztiagatik, Zallako Udalari baino ezin zitzaion eskatu publizitatea BAOn iragarkia jarrita egin behar zuela, eta ez bere udal-sozietateari; izan ere, sozietateak, Kontrataziorako bere Barne Jarraibideen arabera, bere webguneko kontratatzailearen profilean iragarkia argitaratuz erantzun diezaioke publizitate-eskaerari. Hori dela eta, gure ustez ez da SPKLTBren araurik urratu; izan ere, lege hori bere 3.3 artikuluan adierazten diren botere esleitzaileei baino ezin zaie aplikatu, dagozkion barne-jarraibideek adierazten duten baldintzetan, zeinak, esan bezala, errespetatu egin baitziren. Izatekotan, publizitatea BAOren bitartez ez egitea formala baino ez litzateke izango, eta ez materiala; izan ere, hiru eskaintza aurkeztu dira eta horrek ez du funts publikoetan murrizketarik eragin, bat etorriz, lehen esan bezala, Kontuen Epaitegiak Korporazio honi 2012ko martxoaren 30eko autoaren bidez azaldutako irizpidearekin (Herri Kontuen Euskal Epaitegiak emandako 2006 ekitaldiko Zallako Udalaren Fiskalizazio Txostenetik eratorritako irismenagatiko diru-ateratzea egiteko C-213/11-0 prozeduran eman zen epai hori (ikus 1. oharra dokumentuaren amaieran).

Por todo lo expuesto debe finalmente debe señalarse en relación con la falta de publicidad mediante anuncio en el BOB que el mismo sólo era exigible al Ayuntamiento de Zalla pero no a su sociedad de municipal la cual, según sus propias Instrucciones Internas de Contratación, puede atender la exigencia de publicidad mediante anuncio publicado en su página web-Perfil del Contratante como así se hizo. Entendemos que no ha existido por ello incumplimiento del TRLCSP, que sólo es aplicable a los poderes adjudicadores a que se refiere su artículo 3.3 en los términos que señalen las oportunas Instrucciones internas que, como hemos dicho, fueron respetadas. En todo caso la omisión de la publicidad mediante BOB sería meramente formal y no material, al haberse presentado tres ofertas, sin que por ello se haya apreciado menoscabo a fondos públicos siendo de aplicación a todos ello, como antes se ha expuesto, el mismo criterio expuesto a esta Corporación por el Auto del Tribunal de Cuentas de 30 de marzo de 2012 en el procedimiento de reintegro por alcance n.º C-213/11-0 derivado del Informe de Fiscalización del Ayuntamiento de Zalla ejercicio 2006 emitido por el Tribunal Vasco de Cuentas Públicas (ver nota 1 al final del documento).

Era berean, ordaindutakoa bat dator behar bezala emandako kultura-zerbitzu batekin, eta gastua zuzen erregistratu da dagokion fakturekin. Beraz, legez nahitaezkoa da faktura horiek ordaintzea, eta, ordaindu ezean, zigorra ezarriko da funts publikoak arrazoirik gabe aberasteagatik, bat etorriz Kontuen Epaitegiak Korporazio honi 2012ko martxoaren 30eko autoaren bidez azaldutako irizpidearekin.

Debe indicarse igualmente que lo abonado se corresponde con un servicio cultural efectivamente ejecutado, habiéndose registrado correctamente el gasto al estar soportado por las oportunas facturas, que se acompañan, y existiendo por tanto obligación legal de abonar tales facturas so pena de incurrir en un enriquecimiento injustificado por lo que no existe menocascabo alguno de fondos públicos de conformidad con el criterio expuesto a esta Corporación por el citado Auto del Tribunal de Cuentas de 30 de marzo de 2012.

II.2.– Urteko kontuei buruzko iritzia.

II.2.– Opinión sobre las cuentas anuales.

1.– HKEEren irizpideak eskatzen dituen doikuntzen arabera, 2016ko ekitaldiko diru-sarrera eta gastu guztiek ekitaldi horretako urteko kontuetan egon behar dute, eta ezingo da horietako bat ere hurrengo ekitaldian agertu, aztertutako kontzeptu batzuetan egin den moduan. Desdoikuntza formal bat da hori, eta honako hauengatik gertatzen da:

1.– Los ajuntes que exige el criterio del TVCP implican que todos los ingresos y gastos del ejercicio 2016 incluyan en las cuentas anuales de dicho ejercicio sin que ninguno de ellos aparezca reflejada en las del ejercicio siguiente, como se ha hecho en algunos de los conceptos analizados. Se trata de un desajuste meramente formal que se debe a las siguientes razones:

Gizarte Segurantza. Egia da ez dela errespetatu sortzapenaren printzipioa. Hala eta guztiz ere, eta 2016-12-31ko aurrekontuaren betearazpen-egoeraren arabera, nahikoa kreditu egoki zegoen 16001 ekonomikoaren (Gizarte Segurantza) loturan, 2016 ekitaldiari egozteko. Gizarte Segurantzaren ordainketa hilabetea igaro ondoren egiten da, eta, eragiketa-errore baten ondorioz, kutxa-irizpideari jarraitu zaio eta 2016ko abenduko Gizarte Segurantza egotzi zaio 2017ko urtarrilari. Hori dela eta, Gizarte Segurantzako 11 hilabete kargatu dira 2016 ekitaldian, 12 kargatu beharrean. Horren ondorioz, eta 2017 ekitaldian egoera erregulatzeko, Gizarte Segurantzako 13 hilabete sartuko ditugu 2017 ekitaldian.

Seguridad Social: es cierto que no se ha respetado el principio del devengo. No obstante, y según se desprende del estado de ejecución del presupuesto a 31-12-2016 existía crédito suficiente y adecuado en la vinculación de la económica 16001 (Seguridad Social) para su imputación al ejercicio 2016. El pago de la Seguridad Social se realiza a mes vencido y, por error operativo, se ha seguido el criterio de caja y se ha imputado la Seguridad Social de diciembre de 2016 al mes de enero de 2017 y por ello, se han cargado 11 mensualidades de Seguridad Social en el ejercicio 2016 en vez de 12. En consecuencia, y con el objeto de regularizar la situación en el ejercicio 2017, vamos a imputar 13 mensualidades de Seguridad Social en el ejercicio 2017.

OHZ eta EJZ. BFAk ordainketak egin dituen unean inputatu dira. Horrela egin da, hainbat behar direla-eta (likidazio-epeak, sarrera, etab.) ekitaldia garaiz ixteko.

IBI y al IAE. Se han imputado en el momento en el que la DFB ha realizado las entregas a cuenta. Se ha hecho así para poder cerrar el ejercicio a tiempo por necesidades diversas (plazos de la liquidación, incorporaciones, etc.).

Udalkutxa. Ez da kargatu Udalkutxa 2016ko behin betiko likidazio negatiboa, 408.092,00 eurokoa. Hala ere, HKEEk eginiko txostenean jasotzen den moduan, A.4 Udalkutxa Eranskinean, 2016 ekitaldian hitzartutako zergen kontzeptuan aitortutako diru-sarrerak Udalkutxa 2015eko behin betiko likidazio negatiboaren zenbatekoan murriztuta daude; denera, 499.347,00 euro.

Udalkutxa. No se ha cargado la liquidación definitiva negativa Udalkutxa 2016 por un importe de 408.092,00 euros. No obstante, tal y como recoge el informe emitido por el TVCP en el Anexo A.4 Udalkutxa, en el ejercicio 2016 los ingresos reconocidos en concepto de tributos concertados están minorados en el importe de la liquidación definitiva negativa de Udakutxa 2015 por un total de 499.347,00 euros.

«Lurzorua, zorupea eta hegaldura okupatzeagatiko diru-sarrerak», «zabortegira isurtzeagatiko saria» eta «2016ko ELZ gastuak» 2017 ekitaldian kontabilizatu dira, egun horretan bazeudelako diru-sarreren eta gastuen egiaztagiriak.

Respecto a los «ingresos por ocupación de vuelo, suelo y subsuelo», «cánones por vertido y acceso a vertedero» y «gastos SAD 2016», se han contabilizado en el ejercicio 2017 por disponer en dicha fecha de los oportunos documentos justificativos de ingresos y gastos.

2.– HKEEk adierazi zuen udal-ondasunen amortizazio-funtsa oro har kalkulatzen dela eta ez banan-banan. Hori dela eta, honako hau adierazi behar da:

2.– Respecto a la cuestión señalada por el TVCP de que el fondo de amortización de los bienes municipales se calcula de forma global y no de forma individualizada, ha de señalarse lo siguiente:

Alde batetik, funtsa ezin da aktiboka banatu; izan ere, udal-ondareen inbentario-sistema kontabilitatez kanpokoa da duela hainbat hamarkadatatik eta eguneratu gabe dago 1992. urtetik. 2017 ekitaldian kreditu globalaren transferentzia bat egin zen Kontu Hartzailetzaren partidara. 1-9311-22707 ikerketa eta lan teknikoak, Udal Inbentarioa banan-banan eguneratzeko enpresa bat kontratatzeko, HKEEk adierazten duen modura.

Por una parte, no es posible la individualización del fondo por activos dado que el sistema de inventario de bienes municipales es desde hace décadas extra-contable y se encuentra sin actualizar desde 1992. En el ejercicio 2017 se ha hecho una transferencia del crédito global a la partida de Intervención. Estudios y trabajos técnicos 1-9311-22707 para contratar a una empresa para la actualización del Inventario Municipal de forma individualizada tal y como señala el TVCP.

Beste alde batetik, HKEEk eginiko txostenean jasotzen den moduan, 2016 ekitaldiko urteko kontuak uztailaren 28ko 139/2015 Foru Dekretuarekin (Bizkaiko toki-entitateen kontabilitatearen arauak onartzen dituena) bat etorriz egin diren lehenengoak dira, eta horrek zaildu egin du inbentarioa banan-banan eguneratzea.

Por otra parte, tal y como se recoge en el informe emitido por el TVPC, las cuentas anuales correspondientes al ejercicio 2016 son las primeras que se formulan de acuerdo con el DF 139/2015, de 28 de julio, por la que aprueba el marco regulatorio contable de las entidades locales de Bizkaia, lo que ha contribuido a dificultar dicha individualización.

III.– Barne-kontrolerako sistemei eta kudeaketa-prozedurei buruzko gogoetak.

III.– Consideraciones sobre los sistemas de control interno y procedimientos de gestión.

III.1.– Aurrekontua eta kontabilitatea.

III.1.– Presupuesto y contabilidad.

– Ekitaldi bakoitzean aurrekontua onesteko, Estatuko gaikuntza duten idazkariaren eta kontu-hartzailearen kontrola behar da. Udal honen kasuan, figura horiek behin betiko bete gabe daude duela mende erditik. 2017ko azaroaren 7ko BAOn ikus daitekeen moduan, plaza horiek bete gabe daude. Zehazki, 2016 ekitaldirako aurrekontua egin eta onetsi zenean, Zallako Udalak halabeharrez izendatutako funtzionarioak baino ez zeuzkan udal-jarduera blokeatzea saihesteko beharrezkoak ziren agiri horiek sinatzeko, baina ez zuten aurrekontu-prozesuan esku hartzeko behar den kalifikazio teknikorik.

– La aprobación presupuestaria que se realiza para cada ejercicio requiere del control de las figuras de habilitación estatal de secretaría e intervención. En el caso de este Ayuntamiento dichas figuras siguen sin ser cubiertas de forma definitiva desde hace medio siglo. Como puede comprobarse en el BOB de 7 de noviembre de 2017, dichas plazas siguen sin cubrirse. En concreto, en las fechas de elaboración y aprobación del presupuesto para el ejercicio 2016 el Ayuntamiento de Zalla contaba únicamente con funcionarios nombrados accidentalmente para la firma de aquellos documentos indispensables que evitaran el bloqueo de la actividad municipal, pero sin la cualificación técnica necesaria para intervenir el proceso presupuestario.

– Inbentarioari dagokionez, Udalak alegazio hauen II.2 puntuan adierazten denari eusten dio. Inbentarioa egiteko lehen adierazitako lanak amaitu ondoren, eta berau informatizatu eta horren ondorengo mantentze-lanak parametrizatu eta gero, edukiz hornituko da balantzea, eta, ondorioz, banan-banan egingo dira egozteak amortizazio-funtsean.

– En lo relativo al inventario, este Ayuntamiento se remite a lo manifestado en el punto II.2 de las presentes alegaciones. Concluidos los trabajos de elaboración del inventario, mencionados anteriormente, una vez informatizado el mismo y parametrizado su posterior mantenimiento, se dotará de contenido en el balance, y en consecuencia se realizará la correcta imputación en el fondo de amortización individualizadamente.

Halaber, behin inbentarioa eguneratu denean, urteka zuzenduko da, ez baitu zentzu handirik 1992. urtetik eguneratu gabe dagoen inbentario batean 2016ko inbentarioa bakarrik zuzentzea, ez litzatekeelako erregularizatuta geldituko zuzenketa horrekin eta desfase bera geldituko litzatekeelako 1992. urtetik 2016ra.

Asimismo, una vez actualizado el inventario se procederá a rectificación anual del mismo, ya que ante un inventario sin actualizar desde el año 1992, no tiene mucho sentido rectificar únicamente el inventario del 2016 ya que el mismo no quedaría regularizado con dicha rectificación existiendo el mismo desfase desde el año 1992 al año 2016.

– Udal-inbentarioaren zuzenketan Zallako Eguzki TOAk kudeatzen dituen ondasunak sartuko dira; hortaz, kontu horren konponbidea lehen adierazitako bera da.

– La subsanación del inventario municipal incluirá los bienes gestionados por el OAL Zallako Eguzki, por lo que la solución a esta cuestión es la misma que la anteriormente reseñada.

III.2.– Langileak.

III.2.– Personal.

– Lanaldi osoko eta partzialeko karguei buruzko erabakiak 2018 ekitalditik aurrera argitaratuko dira BAOn, aurrekontua behin betiko onetsi bezain laster. Edonola ere, erabaki horiek publikoak ziren ekitaldi fiskalizatuan, erabaki horiek hartu ziren bilkuren bideoak eta aktak argitaratuta baitaude plenos.zalla.org webgunean. Era berean, presupuestos.zalla.org webgunean agertzen da zein hornidura bideratzen diren ere ekitaldi bakoitzean partida horietara.

– La publicación íntegra en el BOB de los acuerdos referentes a los cargos con dedicación exclusiva y parcial se va a realizar a partir del ejercicio 2018 junto con la aprobación definitiva del Presupuesto. En cualquier caso, estos acuerdos eran públicos en el ejercicio fiscalizado porque los videos y actas de las sesiones en que se tomaron esos acuerdos son públicos en la web plenos.zalla.org. Así mismo, las dotaciones exactas dedicadas en cada ejercicio a esas partidas es pública también en la web presupuestos.zalla.org

– Udalean indarrean dagoen LZn hauteman diren hutsuneei dagokienez, Udalak II.1.1 atalari eginiko alegazioan adierazten denari eusten dio.

– Respecto a las deficiencias detectadas en la vigente RPT municipal, este Ayuntamiento se remite a lo manifestado en la alegación al apartado II.1.1.

III.3.– Kontratazioa.

III.3.– Contratación.

Udal-kudeatzaileen eta zerbitzu-kontratuak esleituak dituzten enpresetako langileen arteko harremana zehazteko, Udalak horretarako eskatzen diren jarraibideak jasotzen dituen dokumentu bat onartuz arautuko du egoera, uztailaren 13ko 20/2012 Legegintzako Errege Dekretuaren (aurrekontu-egonkortasuna bermatzeko eta lehiakortasuna bultzatzeko neurriei buruzkoa) 1. Xedapen Gehigarrian jasotzen den moduan. Nolanahi ere gaur egun horri buruzko zehaztapenak jasotzen dira izapidetzen diren lizitazioen pleguetan. Kontratupeko langile mugagabe ez-finkoaren egoerari dagokionez, II.1.1 ataleko alegazioan adierazten denari eutsiko diogu.

Respecto al dictado de las instrucciones requeridas para clarificar la relación entre los gestores municipales y el personal de las empresas adjudicatarias de los contratos de servicios, este Ayuntamiento señala que va a proceder a regularizar dicha situación aprobando un documento en el que se recojan dichas instrucciones tal y como recoge la disposición adicional 1.ª del RDL 20/2012, de 13 de julio, de medidas para garantizar la estabilidad presupuestaria y de fomento de la competitividad. De todas formas, en la actualidad se dan determinaciones al respecto en los pliegos de las licitaciones que se tramitan. Por lo que se refiere a la situación del personal laboral indefinido no fijo al que se refiere el correlativo nos remitimos a lo alegado en el apartado II.1.1.

Kontratazio-espedienteak.

Expedientes de contratación.

Oro har, aztertutako 11 kontratuek prozedura-izapide formala dute, horietako bakar batek ere ez baitu funts publikoetan murrizketarik eragin, bat etorriz, lehen esan bezala, Kontuen Epaitegiak Korporazio honi 2012ko martxoaren 30eko autoaren bidez azaldutako irizpidearekin (Herri Kontuen Euskal Epaitegiak emandako 2006 ekitaldiko Zallako Udalaren Fiskalizazio Txostenetik eratorritako irismenagatiko diru-ateratzea egiteko C-213/11-0 prozeduran eman zen epai hori).

Con carácter general debe señalarse en relación con los aspectos detectados en los 11 contratos examinados que todos ellos afectan a trámite procedimentales de naturaleza formal sin que en ninguno de ellos se ha ya apreciado menoscabo a fondos públicos siendo de aplicación a todos ello, como antes se ha expuesto, el mismo criterio expuesto a esta Corporación por el Auto del Tribunal de Cuentas de 30 de marzo de 2012 en el procedimiento de reintegro por alcance n.º C-213/11-0 derivado del Informe de Fiscalización del Ayuntamiento de Zalla ejercicio 2006 emitido por el Tribunal Vasco de Cuentas Públicas.

– Gaur egun, formula egokiago bat ari dira sartzen hainbat plegutan, eskaintza ekonomikoaren irizpidea baloratzeko eta, hala, puntuak ez daitezen eman eskaintza aurkezte hutsagatik bakarrik, nahiz eta eskaintzak tasa berdindu:

– En la actualidad, en los diferentes pliegos se está introduciendo una fórmula más acorde para la valoración del criterio oferta económica que evite otorgar puntos por el mero hecho de presentar la oferta, incluso cuando ésta iguale el tipo:

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– Zallako Eguzki egoitzaren sukaldeko kontratuaren lizitazio-prozesuan langileak subrogatzeari dagokionez, zerbitzu hori 2015ean lizitatu zen, 25 urtean lizitazio-prozedurarik egin gabe. Hori dela eta, egokitzat jo zen administrazio-klausula berezien pleguan subrogazioa eskatzea, lanaren eta langileak babestearen arloko araudiak hala eskatuta.

– Respecto a la cuestión observada en cuanto a la subrogación del personal en el proceso de licitación del contrato de cocina de la Residencia Zallako Eguzki, cabe señalar que se licitó este servicio en 2015 tras 25 años sin procedimiento alguno de licitación. Por ello, se entendió que procedía exigir la subrogación en el PCAP por exigencia de la normativa laboral y de protección de los trabajadores.

– Aurreko atalean aipatutako kalkulu-errorea 2010eko ekitaldian lizitatutako espediente batean gertatu zen; hala ere, administrazio-prozedura jakin batzuen bitartez eska liteke bermeak estali gabeko beste erantzukizun batzuk egotea, funts publikoetan inolako murrizketarik eragin gabe.

– El error de cálculo a que se refiere el correlativo se produjo en un expediente licitado en el ejercicio 2010, sin perjuicio de lo cual, la hipotética existencia de otras responsabilidades no cubiertas por la garantía podría exigirse a través de los procedimientos administrativos oportunos sin que en ningún caso se produzca menoscabo de fondos públicos.

– Datuen tratamendua. Kontratu hori 2010ekoa da, eta berriro lizitatu behar da 2018an. Gaur egun, lizitatzen diren prozedura guztietan sartzen da klausula hau, eta horrela egingo da plegu berrian (ikus 2. oharra dokumentuaren amaieran).

– Tratamiento de datos. El mencionado contrato data de 2010 y debe volver a licitarse en 2018. En la actualidad, tal y como se hará en el nuevo pliego, Se incluye está cláusula en todos los procedimientos que se están licitando en la actualidad (ver nota 2 al final del documento).

28.– Datu Pertsonalen Babesa.

28.– Protección de datos de carácter personal.

Kontratazio hau gauzatzeko datu pertsonalak eskuratu behar badira, kontratistak SPKLTBren hogeita seigarren xedapen gehigarriak agindutako obligazioak bete beharko ditu; hain zuzen ere, Datu Pertsonalen Babeserako abenduaren 13ko 15/1999 Lege Organikoarekin lotutakoak eta hura garatzeko arauditik eratorritako obligazioak.

En el caso de que la presente contratación implique el acceso a datos de carácter personal, la empresa contratista deberá cumplir las obligaciones derivadas de la Disposición Adicional Vigésimo sexta del TRLCSP, en relación con la Ley Orgánica 15/1999, de 13 de diciembre, de Protección de Datos de Carácter Personal, y su normativa de desarrollo.

– Bi kontratuetan ez dago luzapenik jasota, eta luzapena isilean egin zen, inongo eragozpenik gabe. Kontrol-mekanismoak jartzen ari dira luzapenak onesteko eta agiriak garaiz formalizatzeko, edo pleguetan nahitaezko luzapena ezartzeko.

– Sobre los dos contratos en los que no consta prórroga, debe señalarse que la misma se hizo de forma tácita sin que existiera ningún reparo. Se están poniendo los mecanismos de control para aprobar las prórrogas y formalizar los documentos en tiempo, o incluir en los pliegos la imposición de la prórroga forzosa.

– 1. espedienteko obra-kontratuaren aldaketa azkenean ez zen administrazio-dokumentu batean formalizatu, baina haren aldeko irizpena eman zen zegokion administrazio-espedientean, eta hori bai izapidetu zen SPKLTBren 107. eta 234. artikuluetan xedatutakoa betetzen dela bermatzeko. Espediente horretan Obra Zuzendaritzaren txostenaren bitartez justifikatzen da zertxak erabili beharra dagoela habeen ordez, Helduentzako Hezkuntza Zentroko estalkia eraberritzeko proiektuan jasotzen zen moduan. Horrez gain, jasota daude txosten juridikoa eta kontratatzailearekiko adostasuna, eta areagotu egin da obraren berme-abala zenbateko horrengatik.

– Respecto a la modificación de contrato de obras del expediente 1 cabe reseñar que aunque no se formalizó finalmente la modificación en un documento administrativo la misma fue informada favorablemente en el oportuno expediente administrativo que sí se tramitó a los efectos de garantizar el cumplimiento de lo dispuesto en los artículos 107 y 234 del TRLCSP. En dicho expediente consta la justificación mediante informe de la Dirección de Obra sobre la necesidad de utilizar cerchas en lugar de vigas como recogía el proyecto en la reforma de la cubierta del Centro de Educación Para Adultos; consta igualmente informe jurídico y conformidad con el contratista, así como el aumento del aval de garantía de la obra por ese importe.

Administrazio-kontratazioaren espedienterik gabeko gastua.

Gasto sin expediente de contratación administrativa.

– Aurreko atalean adierazten dena Zallako Eguzki adinekoentzako egoitzarako euskarako itzulpen-zerbitzuari, posta-zerbitzuari eta gas-hornidurari dagokio. Itzulpen-zerbitzua erregularizatuta dago. Zerbitzu hori ez zen lizitatu LZko euskara teknikariaren plaza bete nahi genuelako, kontu-hartzailetzak hala iradokita pertsona horrek egin zitzan lan horiek. Zailtasunak egon zirenez (ezin izan zen lortu IVAPeko zerrendetako hautagaiei deituta), zerbitzu hori berriro lizitatzea eta esleitzea erabaki zen. Zerbitzua kontratatzeko espedientea eta plaza betetzeko zailtasunei buruzko txostena. Posta-zerbitzuen kontratuaren erregularizazioa izapidetzen ari dira. Nolanahi ere, Udal honek zerbitzu hori foru-kontratazioko zentralaren esparru-akordioaren bitartez lizitatzeko asmoa zuen. Esparru-akordio hori ez zen sinatu; izan ere, kontratazioaz arduratzen den udal-teknikaria arduratzen da kontratazio-zentralarekin hitz egiteaz, baina bajan zegoen garai hartan, eta kontratazio-zentralak udaletxeko helbide elektroniko bakarrera bidali zuen esparru-akordioarekin bat egiteko behar den informazioa, hain zuzen ere, teknikari horrek kudeatzen duen helbidera. Posta-zerbitzuak kontratatzeko espedientea. Gasa hornitzeko kontratuaren kontratazio-irizpidea orain ari dira izapidetzen, foruko kontratazio-zentralaren esparru-akordioarekin bat eginez.

– La apreciación que se hace en el correlativo se reviere a los servicios de traducción al euskera, servicios postales y suministro de gas para la Residencia de ancianos Zallako Eguzki. Respecto al servicio de traducción se encuentra regularizado a la fecha. No se había licitado este servicio porque se estaba intentando cubrir la plaza de técnico de euskera de la RPT para que dicha persona realizara esas labores a sugerencia de intervención. Ante las dificultades (no fue posible llamando a candidatos de las listas del IVAP) se optó por licitar y adjudicar de nuevo el servicio. Expediente de contratación del servicio e informe sobre las dificultades de cubrición de la plaza. Respecto al contrato de servicios postales su regularización se está tramitando. No obstante, reseñar que este Ayuntamiento pretendía licitar este servicio mediante acuerdo marco de la central de contratación foral. Este acuerdo marco no fue objeto de suscripción ya que la interlocutora con la Central de Contratación es la técnico municipal responsable de contratación que se encontraba de baja en dicha fecha, dándose la circunstancia de que la Central de contratación foral remitía la información necesaria para adherirse a una única cuenta de mail del Ayuntamiento que gestiona únicamente dicha técnico. Expediente de contratación servicios postales. Sobre el contrato de suministro de gas, se está en este momento tramitando el oportuno expediente de contratación vía adhesión al acuerdo marco de la central de contratación foral.

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Azterketa dokumentala


Análisis documental