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Boletin Oficial del País Vasco

118. zk., 2018ko ekainaren 20a, asteazkena

N.º 118, miércoles 20 de junio de 2018


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
3182
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EBAZPENA, 2018ko ekainaren 4koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Donostiako HAPOaren aldaketari buruzko ingurumen-txosten estrategikoa, Donostiako AU «IN.05.MONS» eremuko «G.00» (Santu Guztien eliza) lursailari dagokiona.

RESOLUCIÓN de 4 de junio de 2018, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula el informe ambiental estratégico de la modificación del PGOU de Donostia, referida a la parcela «G.00» (Iglesia de Todos los Santos) del ámbito AU «IN.05.MONS», en San Sebastián.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2017ko azaroaren 30ean, Donostiako Udalak Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzari eskatu zion ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatu bat hasteko Donostiako HAPOaren aldaketarako, zehazki, Donostiako AU «IN.05.MONS» eremuko «G.00» (Santu Guztien eliza) lursailari dagokionerako –aurreratzean HAPOaren aldaketa–. Eskaerarekin batera, zenbait agiri aurkeztu ziren, hala nola Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan xedatutako edukia zuena.

Con fecha 30 de noviembre de 2017, el Ayuntamiento de San Sebastián solicitó, a esta Dirección de Administración Ambiental, el inicio de la evaluación ambiental estratégica simplificada de la Modificación del PGOU de Donostia, referida a la parcela «G.00» (Iglesia de Todos los Santos) del ámbito AU «IN.05.MONS», en San Sebastián –en adelante, la Modificación del PGOU–. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico con el contenido exigido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluak xedatutakoa betetzeko, 2018ko otsailaren 6an, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak egoki irizten zieten oharrak egiteko eskatu zien zenbait erakunderi, ohar horiek oinarritzat hartuta ingurumen-organo horrek ingurumen-txosten estrategikoa egin zezan.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, con fecha de 6 de febrero de 2018, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas, solicitando a diferentes organismos que realizaran las observaciones que consideraran oportunas y que pudieran servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental, del correspondiente informe ambiental estratégico.

Zehazki, honako interesdun hauei eta ukitutako administrazio publiko hauei egin zitzaien kontsulta: Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritzari eta Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritzari; Kultura Zuzendaritza Nagusiari; Gipuzkoako Foru Aldundiari; Gipuzkoako Ekologistak Martxan elkarteari, Ugatza Ornitologia Elkarteari eta Itsas Enara Ornitologi Elkarteari. Izan ere, horiek denak interesduntzat jo ziren.

En concreto, se consultó a los siguientes administraciones públicas afectadas y personas interesadas: Dirección de Patrimonio Cultural y Dirección de Salud Pública y Adicciones, ambas organismos del Gobierno Vasco; Dirección general de Cultura, de la Diputación Foral de Gipuzkoa; y asociación Ekologistak Martxan Gipuzkoa, Sociedad de Ornitología Ugatza e Itsas Enara Ornitologi Elkartea, consideradas como interesadas.

Halaber, espedientean jasotzen den dokumentazioa eskuragarri egon zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdun orok ingurumen-arloan egoki iritzitako oharrak egin zitzan.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

2018ko otsailaren 26an, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak Donostiako Udalari eskatu zion urriaren 16ko Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko 2013/2012 Dekretuaren 37. artikuluak ezarritako zarataren kontrako neurri zuzentzaileak igortzeko.

Con fecha 26 de febrero de 2018, la Dirección de Administración Ambiental solicitó al Ayuntamiento de San Sebastián que remitiese las medidas correctoras de ruido exigidas en el artículo 37 exigido del Decreto 2013/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

2018ko martxoaren 16an, Donostiako Udalak Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak eskatu zion dokumentazioa eman eta eskabidea bete zuen.

Con fecha 16 de marzo de 2018, el Ayuntamiento de San Sebastián aportó la documentación exigida por la Dirección de Administración Ambiental y completó su solicitud.

Indarreko araudian erantzunak jasotzeko ezarrita dagoen epea amaituta, Eusko Jaurlaritzako Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritzaren eta Kultura Ondarearen Zuzendaritzaren txostenak jaso dira.

Finalizado el plazo establecido en la normativa vigente para recibir respuestas, se han recibido informes de la Dirección de Salud Pública y Adicciones y de la Dirección de Patrimonio Cultural, ambos organismos del Gobierno Vasco.

Ukitutako administrazio publikoei eta interesdunei egindako kontsulten izapidearen emaitza ebazpen honetan jasota dago.

El resultado del trámite de consulta a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas se ha integrado en esta resolución.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen Ebaluazioari buruzko Legearen (abenduaren 9ko 21/2013 Legea) 1. artikuluan xedatutakoaren arabera, lege horren helburua da ingurumenean ondorio adierazgarriak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautu behar duten oinarriak ezartzea. Horrenbestez, ingurumenaren babes-maila handia bermatzen du lege horrek, garapen jasangarria sustatzea helburu hartuta.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Herriko ingurugiroa babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-eraginaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, beste helburu batzuen artean, plangintza-prozesuaren lehen faseetan ingurumenaren gaineko ondorioen analisia txertatzea, aukerarik egokienak hautatzeko, jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak aintzat hartuta.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan xedatuta dago zer planek eta programak jaso behar duten ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua.

En la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, en su artículo 6.2, se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada.

Aipatutako 6.2 artikuluan zehazten da, besteak beste, ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egin behar dutela (eta, horretarako, 29.etik 32.erako artikuluetan arautzen den prozedura erabili) etorkizunean proiektuak baimentzeko esparrua ezartzen duten hiri- eta landa-lurraldeen antolamenduari eta lurzoruaren erabilerari buruzko plan eta programek, baldin eta 6.1 artikuluan aipatutako betekizunak betetzen ez badituzte.

El citado artículo 6.2 especifica que, entre otros supuestos, los planes y programas que, referidos a la ordenación del territorio urbano y rural o al uso del suelo, establezcan un marco para la autorización en el futuro de proyectos y no cumplan los demás requisitos mencionados en el apartado 6.1, serán objeto de una evaluación ambiental estratégica simplificada, mediante procedimiento regulado en los artículos 29 a 32 siguientes.

Dokumentazio teknikoa eta HAPOren aldaketaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak aztertuta, eta ikusirik hasierako dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak (eskumena duen organoa otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera) ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du, zeinak Donostiako HAPOaren aldaketaren proposamenean, zehazki, Donostiako AU «IN.05.MONS» eremuko «G.00» (Santu Guztien Eliza) lursailari dagokionean, ingurumen-arloko alderdiak sartzearen alde egiten baitu eta hura aplikatzearen ondorio adierazgarrien aipamena jasotzen baitu, baita sartu behar diren azken oharrak ere, soilik ingurumen arlokoak.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental de la Modificación del PGOU, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta de la Modificación del PGOU de Donostia, referida a la parcela «G.00» (Iglesia de Todos los Santos) del ámbito AU «IN.05.MONS», en San Sebastián, y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Hauek ikusirik: Euskal Autonomia Erkidegoko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorra; Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legea; Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretua; Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legea; Sektore Publikoko Araubide Juridikoari buruzko urriaren 1eko 40/2015 Legea eta aplikatzekoak diren gainerako arauak, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental; el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda; la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas; y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehena.- Donostiako HAPOaren aldaketaren ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea, Donostiako AU «IN.05.MONS» eremuko «G.00» (Santu Guztien Eliza) lursailari dagokiona –aurreratzean HAPOaren aldaketa–, jarraian datozen baldintzetan:

Primero.- Formular el informe ambiental estratégico de la Modificación del PGOU de Donostia, referida a la parcela «G.00» (Iglesia de Todos los Santos) del ámbito AU «IN.05.MONS», en San Sebastián –en adelante, la Modificación del PGOU–, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: Helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: Objetivos y actuaciones.

Aldaketaren eremua Donostiako Intxaurrondo auzoan dago (AU «IN.05 MONS»); zehazki, Basotxikiko 28. zenbakian. Lursail hori «g.00» komunitate-ekipamendu gisa sailkatuta dago, eta 1.175 m2-ko azalera du. Egun, Santu Guztien Eliza dago bertan. Aldaketaren eremua jasota geratu da Donostiako HAPOaren aldaketaren ingurumen-dokumentu estrategikoaren A3 1:4.000 eskalako 1. planoan «Planaren Kokalekua», Donostiako AU «IN.05.MONS» eremuko «G.00» (Santu Guztien Eliza) lursailari dagokionean –aurrerantzean, ingurumen-dokumentu estrategikoa–.

El ámbito de la modificación está localizado en el barrio de Intxaurrondo (AU «IN.05 MONS»), en San Sebastián, en Basotxiki n.º 28, en la parcela calificada pormenorizadamente como equipamiento comunitario «g.00», y dispone de una superficie de 1.175 m2, que actualmente alberga la Iglesia de Todos Los Santos. Ha quedado recogido en el plano 1 «Localización del Plan», a escala A3 1:4.000, del Documento Ambiental Estratégico de la Modificación del PGOU de Donostia, referida a la parcela «G.00» (Iglesia de Todos los Santos) del ámbito AU «IN.05.MONS», en San Sebastián –en adelante, el Documento Ambiental Estratégico–.

Lursaila hiri-parke batek inguratzen du ia guztiz. Hegoaldetik, 50 m eskasera, GI-20 errepidea dago.

La parcela está prácticamente rodeada de un parque urbano y, por el Sur, discurre la carretera GI-20, a escasos 50m.

Donostiako Hiri Antolamenduko Plan Orokorrak aldatu egin nahi du lursailaren sailkapena komunitate-ekipamendutik (g.00) jarduera ekonomikoetarako aldera. Hirugarren sektoreko erabilera (b.20) ematea, horrela ekipamendu pribatua ezarri ahal izateko. Zehazki, pertsona nagusientzako egoitza bat jarriko litzateke erabilerarik ez duen ekipamendu erlijiosoaren ordez.

La modificación del Plan General de Ordenación Urbana de San Sebastián tiene por objeto el cambio de calificación pormenorizada, de Equipamiento Comunitario (g.00) a Zona de Actividad económica. Uso terciario (b. 20), para permitir la implantación de un equipamiento privado, en concreto de una residencia de la 3.ª edad, en sustitución del actual equipamiento religioso, en desuso.

Bertan dagoen ekipamendua eraistea eta beste eraikin bat eraikitzea aurreikusten da. Gehienez ere 1.119 m2 hartuko ditu eraikin berriak eta honako profil hau izango du: etxabea gehi bost solairu eta (gehienez ere) lau solairu lurpean. Zuzkidura-jarduketa bidez egingo da. Gainontzeko 56 m2-ak espazio libre gisa kalifikatu dira.

Se prevé el derribo del actual equipamiento y la construcción de un nuevo edificio, con una ocupación máxima de 1.119 m2, con un perfil de baja más cinco y cuatro plantas (como máximo) bajo rasante, mediante una actuación de dotación. Los restantes 56 m2 serán calificados como espacio libre.

B) Planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluaren arabera, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aplikatuko dira, plan edo programa bati ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar zaion zehazteko.

B) Una vez analizadas las características del Plan y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, se procede a aplicar los criterios que están establecidos en el Anexo V de la citada Ley para determinar si un plan o programa debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1.– Características del Plan, considerando en particular:

a) Bertan dagoen ekipamendu erlijiosoaren ordez nagusientzako egoitza bat ezarri ahal izateko irizpide eta baldintzak ezartzeak ez du esan nahi legez ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazioa egin behar zaien proiektuak etorkizunean baimentzeko esparrurik ezartzen denik.

a) El establecimiento de criterios y condicionantes para permitir la implantación de una residencia de la 3.ª edad, en sustitución del actual equipamiento religioso, no supone el establecimiento de un marco para la futura autorización de proyectos legalmente sometidos a evaluación de impacto ambiental.

b) Ez da bateraezintasunik aurkitu HAPOaren aldaketaren eta beste lurralde-plan edo plan sektorial konkurrente batzuen artean.

b) No se han observado incompatibilidades de la Modificación del PGOU con planes territoriales y sectoriales concurrentes.

c) Planaren helburua egokitzat jotzen da garapen jasangarria sustatzen duten ingurumen-irizpideak txertatzeko; bereziki, eraikingintzan eta eraikuntzan efizientzia handiagoz jokatzeari dagokionez, bai baliabideen erabileran, bai gero, amaieran, hondakinak aprobetxatzean.

c) Se considera que su objetivo es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven que promueven un desarrollo sostenible, en especial referido a la edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos y en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo.

d) Era berean, HAPOaren aldaketa egokitzat jotzen da Europako edo Espainiako ingurumen-legedia ezartzeko; hain zuzen ere, hondakinen, airearen kalitatearen eta zaraten arlokoa.

d) Asimismo, la Modificación del PGOU se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente y, en concreto, en materia de residuos, calidad del aire y ruido.

2.– Efektuen ezaugarriak, eta efektua jasan dezakeen eremuarenak:

2.– En cuanto a las características de los efectos y del área probablemente afectada:

Eremuak hiri-izaera duenez, ez dago ingurumen-babeseko araudirik –esaterako, Natura 2000 Sarea– duen espaziorik, ezta Ondare historiko-arkitektonikoaren katalogoetan jasotako balio natural edo kulturalengatik nabarmen daitekeen elementurik ere. Dena den, horrek ez du esan nahi bertan dagoen eraikinak baliorik ez duenik, eta kontuan hartu beharko dira balio horiek eraikina gutxienez partzialki berrerabili daitekeen aztertzeko.

Dado el carácter urbano consolidado del ámbito, éste carece de espacios con algún régimen de protección ambiental, como Red Natura 2000, o con elementos relevantes por sus valores naturales; tampoco dispone de elementos culturales relevantes, recogidos en los catálogos de Patrimonio histórico-arquitectónico, sin que ello suponga que el edificio existente carece de valores, a considerar para una posible reutilización, al menos parcial.

Era berean, ingurumen-arazo garrantzitsu bakarra identifikatu da: ez dira betetzen kanpoko guneetan aplika daitezkeen kalitate akustikoaren helburuak (KAH). Horrenbestez, ikerketarako eremua Babes Akustiko Bereziko Eremutzat jo da (aurrerantzean BABE) 2013ko uztailean onartutako Donostiako udalerriko soinu-ingurua hobetzeko planean (2013-2018). Horrez gain, definitu egin da haren zonako plan akustikoa - BABE «URUMEA».

Así mismo, no se han identificado problemas medioambientales significativos para el plan, salvo el referido al ruido: se incumplen los Objetivos de Calidad Acústica (OCAs) aplicables en el exterior, previstos en la normativa, por lo que el ámbito de estudio ha sido declarado Zona de Protección Acústica Especial, (en adelante ZPAE) en el Plan de Acción de Mejora del Ambiente Sonoro (2013-2018) para el municipio de San Sebastián, aprobado en julio de 2013, y se ha definido su Plan Zonal Acústico - ZPAE «URUMEA».

Ingurumen-dokumentu estrategikoak –lehenik eta behin– kanpoko giroa babesteko neurriak hartzea ere proposatzen du, betiere teknikoki eta ekonomikoki proportzionatuak badira, 4 m-ko altuera izango duen pantaila akustiko bat ezarriz. Ezpondaren goiko partean kokatuko da, errepidearen eta eraikin berriaren artean, eta hala jasota dago 2017ko urriaren 30ean AAC Acústica y Lumínica enpresak egin zuen «Donostiako Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren aldaketa puntuala egiteko inpaktu akustiko orokorren azterketa, – IN.05. MONS (Intxaurrondo) eremuan» izeneko txosten teknikoan. Kasu honetan, eraikinaren sustatzailea izango da neurri hori egikaritzeko arduraduna, eta 12 hilabeteko epea izango du lizentzia jasotzen duenetik lehen aldiz erabiltzen den arte.

También en el documento ambiental estratégico se propone adoptar medidas técnica y económicamente proporcionadas, encaminadas a proteger –en primera instancia– el ambiente exterior, mediante la disposición de una pantalla acústica de 4 metros de altura, en la parte superior del talud, entre la carretera y la nueva edificación, tal y como se describe en el Informe Técnico adjunto de AAC Acústica + Lumínica «Estudio de impacto acústico para la modificación puntual del Plan General de Ordenación Urbana de Donostia-San Sebastián, en el ámbito – IN.05. MONS (Intxaurrondo)», de 30 de octubre de 2017. En este caso, el responsable de la ejecución de esta medida será el promotor del edificio, y el plazo de la misma será de 12 meses, desde la concesión de la licencia, y anterior a la primera utilización.

Gainera, kontuan hartuta behar beste arrazoitu dela ezarri behar diren neurriak teknikoki desproportzionatuak direlako kanpoaldean KAHk betetzea ezinezkoa dela –leihoak dituen fatxadaren zati batean–, ingurumen-dokumentu estrategikoak neurri gehigarriak proposatzen ditu kalitate akustikoaren helburuak gutxienez eraikinaren barnealdean betetzeko. Helburu horiek ezartzen dute zein den fatxadaren gutxienez isolamendua (D2m, nT, Afr), barrunbearen arabera (egongelak edo logelak) goizez, arratsaldez eta gauez.

Además, considerando que se ha motivado suficientemente la imposibilidad de cumplir los OCAs en el exterior –en parte de la fachada con ventanas–, debido a la desproporción técnica de las medidas a implantar, el documento ambiental estratégico propone medidas adicionales para, en todo caso, cumplir con los objetivos de calidad acústica en el interior de la edificación, referidas al aislamiento de fachada mínimo necesario (D2m,nT, Afr), en función del tipo de recinto (estancias o dormitorios) y de los periodos de día, tarde y noche.

Horrenbestez, obren fase honetako eragin nagusiak hirigintza- eta eraikingintza-lanekin eta airearen kalitateak jendearen lasaitasunean izango dituen efektuekin lotuta egongo direla aurreikusten da: biztanleen osasunean eraginak egongo dira kutsatzaileak isurtzeagatik –batez ere hautsa eta lurren mugimenduagatik eta kamioien joan-etorriengatik igorritako partikulak– eta zaratagatik, zirkulazioa aldatzeagatik eta hondakinak sortzeagatik. Funtzionamendu fasean, aldiz, xede-helburuak ez betetzeagatiko eragin nagusia jendearen lasaitasunean izango dela aurreikusten da. Eraikinik gabeko guneetan, kanpoko giroan 2 m-ko altuera nabarituko da eta eraikitako guneetan, leihoak dituzten fatxadetan.

Así, en fase de obra, las principales afecciones estarán previsiblemente relacionadas con la labores de urbanización y edificación y sus efectos sobre la calidad del aire el sosiego público: efectos en la salud de la población por la inmisión de contaminantes y ruidos –principalmente polvo y partículas derivadas del movimiento de tierras y tráfico de camiones–, así como por los cambios en las condiciones de circulación y la generación de residuos; en fase de funcionamiento, se prevé como principal impacto la afección sobre el sosiego público, debido al incumplimiento de los valores objetivo, en el ambiente exterior a 2 metros de altura sobre el suelo, en las zonas no edificadas; y en parte de las fachadas con ventanas, en la zona edificada.

Horregatik guztiagatik, aurreikusitako efektuak eta ingurumen-dokumentu estrategikoan proposatzen diren neurri babesle eta zuzentzaileak aztertuta –kanpoko zarata-mailak murriztera eta etxebizitzen barrualdean KAHk bermatzera zuzenduak, hautsaren edo partikulen atmosferarako isurketak eta zarata sortzen duten eragiketak mugatzera zuzenduak eta hondakinak edo obrako soberakinak behar bezala kudeatzera zuzenduak–, ez da espero ingurumen-efektu garrantzitsurik.

Por todo ello, considerando los efectos previstos y las medidas protectoras y correctoras propuestas en el Documento Ambiental Estratégico –centradas en reducir los niveles de ruido en el exterior, así como asegurar las OCAs en el interior de las viviendas; limitar operaciones que generen emisiones de polvo y partículas a la atmósfera y ruido; así como, gestionar adecuadamente los residuos y sobrantes de obra–, no se prevén efectos ambientales significativos.

3.– Neurri babesle eta zuzentzaileak indarreko araudiaren arabera gauzatuko dira, ebazpen honetan adierazitakoarekin bat, eta, aurrekoaren aurkakoa ez den orotan, Ingurumen Agiri Estrategikoan eta HAPOren aldaketan jasotakoarekin bat; hauek dira neurri horiek, besteak beste:

3.– Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, de acuerdo con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en la propia Modificación del PGOU, entre las que destacan las siguientes:

– Hondakinak sortzea eta kudeatzea:

– Producción y gestión de residuos:

Obrak egin eta garbiketa-kanpainak dirauen bitartean sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei eta Lurzoru Kutsatuei buruzko Legean (uztailaren 28ko 22/2011 Legea) eta berariazko arauetan xedatutakoa beteko da.

Los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

Eraikuntza- eta eraispen-hondakinak Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzeko uztailaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de julio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Gainera, obrako hondakinen birziklatzeari dagokionez, eraikuntzan eta eraikingintzan baliabideak beren bizi-ziklo osoan zehar modu efizienteago batean erabiliko direla sustatzeko (bereziki obrak amaitutakoan hondakinak aprobetxatzea), jarraian datozenak sustatu beharko dira, honako hurrenkera honetan: eraikingintzako eta eraispenetako hondakinen prebentzioa, berrerabiltzea, birziklatzea eta beste balorizazio-modu batzuk, eta, hala badagokio, ezabatze-eragiketen trataera egokia. Horretarako, bermatu egin beharko da eraikingintzako eta eraispenetako hondakinak gai honi buruzko arauen arabera sortu eta kudeatzen direla.

Además, en cuanto al reciclaje de residuos de obra, con el fin de impulsar una edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos a lo largo de todo su ciclo de vida y, en especial, en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo, debe fomentarse, por este orden: la prevención, reutilización, reciclado y otras formas de valorización, de los residuos de construcción y demolición, y, en su caso, que los destinados a operaciones de eliminación reciban un tratamiento adecuado, debiendo asegurarse la conformidad de la producción y gestión de los residuos de construcción y demolición del proyecto de obras con la normativa, en esta materia.

Hondakin arriskutsuentzako ontzietarako, uztailaren 20ko 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako arauak bete beharko dituzte (Hondakin Toxiko eta Arriskutsuei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko oinarrizko araudia onartzen du dekretu horrek), eta itxita egongo dira baimendutako kudeatzaileak jaso arte, isuri edo lurrundu ez daitezen.

Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos y peligrosos, y permanecerán cerrados hasta su entrega a gestor autorizado, evitando cualquier pérdida de contenido por derrame o evaporación.

Olio erabiliak, berriz, industrian erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuan eta EAEn erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1988 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1988, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

– Lurrak eta soberakinak kudeatzea: Proiektuan sortutako indusketa-soberakinak baimendutako soberakin-biltegira eramango dira, eta indarreko legerian ezarritakoaren arabera kudeatuko dira.

– Gestión de tierras y sobrantes: Los sobrantes de excavación generados en el proyecto se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

– Induskatutako lurzoruen kontrola: Donostiako Udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak hautemateagatiko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko.

– Control de los suelos excavados: cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de San Sebastián y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Airearen kalitatea eta kalitate akustikoa aztertzea:

– Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica:

Lehenik eta behin, eta eraikingintza-lizentzia jaso aurretik, honako neurri hauek hartuko dira: kanpoko giroa babestera zuzendutakoak, teknikoki eta ekonomikoki proportzionatuak badira, eta eraikinaren barnealdeko kalitate akustikoko helburuak betetzera zuzendutakoak, barrunbearen arabera (egongelak edo logelak) eta eguneko momentuaren arabera (goizez, arratsaldez eta gauez). Fatxadaren isolamendu horiek behar bezala justifikatuta egon beharko dira eraikingintza-proiektuan.

Deberán adoptarse las medidas técnica y económicamente proporcionadas, encaminadas a proteger, en primera instancia, el ambiente exterior –con anterioridad a la concesión de la licencia de edificación–, así como, en todo caso, orientadas a cumplir con los objetivos de calidad acústica en el interior de la edificación, en función del tipo de recinto (estancias o dormitorios) y de los periodos de día, tarde y noche; estos aislamientos de fachada deberán quedar específicamente justificados en el proyecto de edificación.

Era berean, Donostiako Udalak lehenengo okupaziorako edo bizigarritasunerako lizentzia jaso aurretik, barnealdeko espazioetako kalitate-helburuen betetze-mailari buruzko txostena aurkeztu beharko du. Horretarako, kanpoko fatxadaren isolamendu akustikoa neurtzeko kanpaina bat eskatu dezake. Neurketa horiek UNE-EN ISO 140-5:1999: Isolamendu akustikoa neurtzea eraikinetan eta eraikuntza-osagaietan arauak ezarritakoari jarraiki egin beharko dira. 5. zatia: Fatxadako elementuen eta fatxaden airetiko zarataren aurkako isolamendu akustikoa in situ neurtzea.

Así mismo, el Ayuntamientos de San Sebastián deberá realizar un informe justificativo del cumplimiento de los objetivos de calidad para el espacio interior, previa a la concesión de la correspondiente licencia de primera ocupación o habitabilidad, para lo que podrá solicitar una campaña de mediciones de aislamiento acústico de la fachada exterior; estas mediciones deberán hacerse bajo la norma UNE-EN ISO 140-5:1999: Medición del aislamiento acústico en los edificios y de los elementos de construcción. Parte 5: Mediciones in situ del aislamiento acústico a ruido aéreo de elementos de fachadas.

Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta isurpen akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen soinu-isuriei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, egokitu beharko dira, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-igorpenak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatu du) eta arau osagarrietan ezarritakora.

De acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Era berean, ihinztatze-arriskua dela eta, legionellosia prebenitzeko eta kontrolatzeko araudia bete beharko da (legionellosia prebenitzeko eta kontrolatzeko irizpide higieniko-sanitarioak ezartzen dituen uztailaren 4ko 865/2003 Errege Dekretua) egikaritza-fasean, esplotazio-fasean eta baita eraikinaren diseinu-fasean ere. Gainera, erradiazioetatik babesteko araudia ere bete beharko da (1066/2001 Errege Dekretua).

Así mismo, deberá cumplirse la normativa sobre prevención y control de la legionelosis (Real Decreto 865/2003, de 4 de julio, por el que se establecen los criterios higiénico-sanitarios para la prevención y el control de la legionelosis) en el riego por aspersión, tanto en la fase de obra como de explotación, así como en el diseño de la edificación; además, deberá hacerse lo propio en materia de protección frente a radiaciones (Real Decreto 1066/2001).

Azkenik, eguneko lan-ordutegian jardungo da, eta kamioiak obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo kaleak erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

Por último, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

Bigarrena.- Horregatik guztiagatik, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta ingurumen -txosten estrategiko honetan ezarritako baldintzen arabera, egindako kontsulten emaitza ikusita eta V. eranskinean ezarritako irizpideekin bat etorriz, zera ondorioztatu da: Donostiako HAPOaren aldaketak, Donostiako AU «IN.05.MONS» eremuko «G.00» (Santu Guztien Eliza) lursailari dagokionak, ez du efektu kaltegarri garrantzitsurik izango ingurumenean, ebazpen honetan jasotako baldintzetan, eta, ondorioz, ez du ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikorik behar.

Segundo.- Por todo lo anterior, de acuerdo con los términos establecidos en el documento ambiental estratégico y en este informe ambiental estratégico y teniendo en cuenta el resultado de las consultas realizadas y de conformidad con los criterios establecidos en el anexo V, se concluye que la Modificación del PGOU de Donostia, referida a la parcela «G.00» (Iglesia de Todos los Santos) del ámbito AU «IN.05.MONS», en San Sebastián, no tiene efectos perjudiciales significativos sobre el medioambiente, en los términos establecidos en esta resolución, por lo que no debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Azkenik, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen xedearen eta helburuaren eta IV. Ingurumen Esparru Programa 2020 egitasmoaren arabera, Planak ingurumen-kontsiderazioen integrazioa sustatu beharko du, batik bat garapen jasangarria sustatzeko, hauen bidez:

Finalmente, de conformidad con el objeto y finalidad de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre y en consonancia con el IV Programa Marco Ambiental 2020, el Plan deberá promover la integración de consideraciones ambientales, en particular para impulsar el desarrollo sostenible, mediante:

– Arkitektura jasangarria, eraikinen aurrezki eta efizientzia energetikoa eta energia berriztagarrien sustapena bultzatzeko. Horretarako, eraikingintza-proiektuan, Ingurumen Jasangarritasuneko Eraikingintza Gidan (Ihobe.eus) jasotako gomendioak kontuan hartu beharko dira.

– La arquitectura sostenible, con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Para ello, deberán considerarse las recomendaciones de la Guía de Edificación Ambiental Sostenible (Ihobe.eus), en el proyecto de edificación.

Azken proiektuaren ingurumen-jasangarritasuna kalifikatzeko etiketak, gidaren arabera, ahalbidetuko du hartutako ingurumen-neurri eta azpineurri jasangarriak bereiztea.

La etiqueta de calificación de la sostenibilidad ambiental del proyecto final, de la Guía, permitirá distinguir el mayor o menor número de medidas y submedidas medioambientales sostenibles incorporadas.

Kasu honetan, neurri horiek alderdi hauetan eragin beharko dute:

En este caso, dichas medidas deberán incidir en los siguientes aspectos:

– Lehengai ez-berriztagarrien kopurua murriztea.

– Reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Berriztagarriak ez diren iturrien bidez sortutako energia kopurua edo/eta kontsumoa murriztea.

– Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Edateko uraren kontsumoa eta ur beltzen produkzioa gutxitzea.

– Reducción del consumo de agua potable y generación de aguas grises.

– Negutegi-efektuko eta argi-gasen isurketak murriztea.

– Reducción de las emisiones de gases de efecto invernadero y lumínicas.

– Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

– Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia Donostiako Udalari jakinaraztea.

Tercero.- Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de San Sebastián.

Laugarrena.- Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea.

Cuarto.- Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Bosgarrena.- Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, ingurumen-txosten estrategiko honek indarraldia galduko du eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio behin Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean «IN.05.MONS» eremuko «G.00» (Santu Guztien Eliza) lursailari dagokion Donostiako HAPOaren aldaketa onartuko ez balitz. Halako kasuetan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Quinto.- De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios si, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación de la Modificación del PGOU de Donostia, referida a la parcela «G.00» (Iglesia de Todos los Santos) del ámbito AU «IN.05.MONS», en San Sebastián, en el plazo máximo de cuatro años desde su publicación. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan.

Vitoria-Gasteiz, 2018ko ekainaren 4a.

En Vitoria-Gasteiz, a 4 de junio de 2018.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


Azterketa dokumentala


Análisis documental