Consulta

Consulta simple

Servicios


Último boletín RSS

Boletin Oficial del País Vasco

112. zk., 2018ko ekainaren 12a, asteartea

N.º 112, martes 12 de junio de 2018


Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da


El contenido de los otros formatos que aquí se muestran, se ha obtenido mediante una transformación del documento electrónico PDF oficial y auténtico

XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

EUSKO LEGEBILTZARRA
PARLAMENTO VASCO
3022
3022

EBAZPENA, 2018ko maiatzaren 29koa, Eusko Legebiltzarraren Mahaiarena, Administrazio elektronikoari buruzko arauaren inguruan.

RESOLUCIÓN de 29 de mayo de 2018, de la Mesa del Parlamento Vasco, relativa a la Norma sobre Administración Electrónica.

Mahaiak, 2018ko maiatzaren 29ko bileran, agindu du Eusko Legebiltzarraren Aldizkari Ofizialean eta Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila Administrazio elektronikoari buruzko araua.

La Mesa, en su reunión del día 29 de mayo de 2018, ordena la publicación en el Boletín Oficial del Parlamento Vasco y en el Boletín Oficial del País Vasco de la norma sobre Administración electrónica.

Vitoria-Gasteiz, 2018ko maiatzaren 29a.

En Vitoria-Gasteiz, a 29 de mayo de 2018.

Eusko Legebiltzarreko lehendakaria,

La Presidenta del Parlamento Vasco,

BAKARTXO TEJERIA OTERMIN.

BAKARTXO TEJERIA OTERMIN.

ZIOEN AZALPENA
EXPOSICIÓN DE MOTIVOS

Eusko Legebiltzarra aurrendari izan da eremu parlamentarioan teknologia berriak erabiltzea lortzera bideratutako ekimenak bultzatzeko orduan. Hain zuzen ere, 2004ko maiatzaren 26an lankidetza-hitzarmen bat sinatu zen Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioarekin, komunikazioak elkarri trukatzean bitarteko telematikoak erabiltzeko. Hitzarmen horren asmoa zen teknika eta bitarteko elektroniko, informatiko eta telematikoen erabilera eta aplikazioa bultzatzea Eusko Legebiltzarrak eta euskal Administrazio publikoak Eusko Jaurlaritzaren Idazkaritzako eta Legebiltzarrarekiko Harremanetarako Zuzendaritzaren bitartez dituzten harremanetan. Beste alderdi batzuen artean, adostu zen sinadura elektroniko aurreratua erabiltzea bien arteko komunikazioen benetakotasuna eta osotasuna bermatzeko. Horrela, hitzarmenean zehaztutakoari jarraiki, Administrazio parlamentarioak orokortu egin zuen sinadura elektronikoaren erabilera, batez ere ekimen parlamentarioei zegokien guztian, eta aukera eman zitzaien legebiltzarkideei, baita talde parlamentarioei ere, hori erabiltzeko Administrazio parlamentarioarekiko harremanetan.

El Parlamento Vasco ha sido pionero a la hora de impulsar iniciativas encaminadas a lograr el uso de las nuevas tecnologías en el ámbito parlamentario. No en vano, ya en fecha de 26 de mayo de 2004 se suscribió el convenio de colaboración con la Administración de la Comunidad Autónoma de Euskadi para la utilización de medios telemáticos en el intercambio de comunicaciones. En este convenio se pretendía impulsar el empleo y aplicación de las técnicas y medios electrónicos, informáticos y telemáticos en las relaciones entre el Parlamento Vasco y la Administración pública vasca, a través de la Dirección de la Secretaría del Gobierno y de Relaciones con el Parlamento del Gobierno Vasco. Entre otros aspectos, se acordaba la utilización de la firma electrónica avanzada como modo de dar autenticidad e integridad a las comunicaciones mutuas. De esta forma, siguiendo las pautas marcadas en el convenio, la Administración parlamentaria generalizó el uso de la firma electrónica, en especial en todo aquello relativo a las iniciativas parlamentarias, dando opción a parlamentarios y parlamentarias, así como a los grupos parlamentarios, para utilizarla en sus relaciones con la Administración parlamentaria.

Geroago, ekainaren 22ko 11/2007 Legea, Herritarrek Zerbitzu Publikoetan Sarbide Elektronikoa izateari buruzkoa, sartu zen indarrean; jarraian, lege hori garatzeko beste bi dekretu etorri ziren: 3/2010 Errege Dekretua, urtarrilaren 8koa, Administrazio Elektronikoaren esparruko Segurtasunerako Eskema Nazionala arautzen duena, eta 4/2010 Errege Dekretua, urtarrilaren 8koa, Administrazio Elektronikoaren esparruan Elkarreragingarritasunaren Eskema Nazionala arautzen duena. Hori guztia jauzi kualitatiboa izan zen IKTak bultzatzeko Administrazio publikoen jardueran eta bere eskumenak erabiltzeko orduan. Ildo beretik, eta Euskal Autonomia Erkidegoaren esparruan, beharrezkoa da aipatzea 21/2012 Dekretua, otsailaren 21ekoa, Administrazio Elektronikoari buruzkoa, zeina norabide berean baitoa. Arau horiek guztiek eragin sakona izan dute administrazio publikoetan eta Administrazio parlamentarioan ere, noski. Horren froga izan zen Eusko Legebiltzarreko Mahaiak, 2010eko otsailaren 2an, Eusko Legebiltzarraren Erregistro elektronikoa sortu zuela.

Con posterioridad se produjo la entrada en vigor de la Ley 11/2007, de 22 de junio, de acceso electrónico de los ciudadanos y las ciudadanas a los servicios públicos, junto con sus desarrollos reglamentarios, a través del Real Decreto 3/2010, de 8 de enero, por el que se regula el Esquema Nacional de Seguridad en el ámbito de la Administración Electrónica, y el Real Decreto 4/2010, de 8 de enero, por el que se regula el Esquema Nacional de Interoperabilidad en el ámbito de la Administración Electrónica, lo cual implicó un salto cualitativo para el impulso de las TIC en el desarrollo de la actividad de las administraciones públicas y en el ejercicio de sus competencias. En el mismo sentido, y en el ámbito de la Comunidad Autónoma del País vasco, es necesario mencionar el Decreto 21/2012, de 21 de febrero, de Administración Electrónica, que no ha hecho sino incidir en la misma dirección. Todas esta normas han tenido un profundo impacto en las administraciones públicas y, como no podía ser de otro modo, en la Administración parlamentaria. Prueba de ello fue la creación del Registro electrónico del Parlamento Vasco por acuerdo de la Mesa del Parlamento Vasco de 2 de febrero de 2010.

Geroago, 11/2007 Legea indargabetu zen beste bi legeen bidez: 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena, eta 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoarena. Lege horiek ezartzen dutenez, izapidetze elektronikoak administrazio publikoen ohiko jarduketa-modua izan behar du, efikazia- eta efizientzia-printzipioak egokiago zerbitzatzeaz gain, herritarrei kostuak aurrezteko, gardentasunerako betebeharra konplitzeko eta bermeak indartzeko. Lege horietan, beste gai batzuez gain, hauek azaltzen dira: erregistro elektronikoak, administrazio prozeduretako interesdunen identifikazioa, administrazio publikoek egindako dokumentuen kopien baliozkotasuna eta efikazia eta agiri horiek artxibatzea, administrazio publikoen betebeharra harremanak bitarteko elektronikoen bidez izateko eta elkarreragingarritasunaren eskema nazionalaren eta segurtasunerako eskema nazionalaren aplikazioa.

Con posterioridad, la Ley 11/2007 quedó derogada por las leyes 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, y 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público. Estas leyes establecen que la tramitación electrónica debe constituir la actuación habitual de las administraciones públicas, para servir mejor a los principios de eficacia y eficiencia y al ahorro de costes, a las obligaciones de transparencia y a las garantías de los ciudadanos. Estas leyes se refieren, entre otras cuestiones, a los registros electrónicos, a los sistemas de identificación de los interesados en el procedimiento administrativo, a la validez y eficacia de las copias de documentos emitidos por las administraciones públicas y a su archivo, y a la obligación de que las administraciones públicas se relacionen entre sí por medios electrónicos, así como a la aplicación del esquema nacional de interoperabilidad y del esquema nacional de seguridad.

Aurrekari horiek ikusita, beharrezkoa da arau bat idaztea administrazio elektroniko parlamentarioaren alderdirik garrantzitsuenak sistematikoki biltzeko, Administrazio parlamentarioaren tamainari eta beharrizanei egokituz gainerako administrazio publikoetan indarrean dauden arauetara.

A la vista de estos antecedentes, resulta necesario redactar una norma en la que se reúnan de un modo sistemático los aspectos más importantes de la administración electrónica parlamentaria, adaptando al tamaño y a las necesidades de la Administración parlamentaria las normas ya vigentes en el resto de las administraciones públicas.

Arau honek sei titulu, xedapen iragankor bat eta azken xedapen bi ditu.

Esta norma consta de seis títulos, una disposición transitoria y dos disposiciones finales.

I. tituluan, xedapen orokorrei buruzkoan, Eusko Legebiltzarrean bitarteko elektronikoen erabilera arautuko dituzten printzipio orokorrak ezartzen dira. II. tituluan, Eusko Legebiltzarraren egoitza elektronikoari buruzkoan, arautzen dira gure instituzioaren egoitza elektronikoaren sorrera, horren titulartasuna eta erantzukizuna, gutxieneko edukia, baita egoitza elektronikoa erabiltzeko eta horrako sarbidea izateko baldintza teknikoak ere. III. tituluan, Erregistro Orokorrari eta Erregistro elektronikoari buruzkoan, horien xedea eta helburua zehazten dira, baita dokumentuen onarpenari, gestioari eta segurtasunari buruzko baldintzak eta sarbiderako eta erabilerako baldintza teknikoak ere. Beste alde batetik, labur arautzen da komunikazio eta jakinarazpen elektronikoen gaia. IV. tituluak identifikazioari, autentifikazioari eta sinadura elektronikoari buruzko arauak ezartzen ditu. V. tituluak erregulatzen du dokumentuen kudeaketa Eusko Legebiltzarrean. Eta, bukatzeko, VI. tituluak gure eremuko prozeduren gestio elektronikoari dagozkion printzipioak zehazten ditu.

El Título I, Disposiciones generales, establece los principios generales que regirán la utilización de medios electrónicos en el ámbito del Parlamento Vasco. El Título II, Sede electrónica del Parlamento Vasco, regula la creación de la sede electrónica de nuestra institución, su titularidad y responsabilidad, el contenido mínimo, así como los requisitos técnicos de acceso y utilización de la misma. El Título III, relativo al Registro general y Registro electrónico, determina su objeto y finalidad, así como los requisitos de admisión de documentos, gestión y seguridad y requisitos técnicos de acceso y utilización. Por otra parte, se regula sucintamente la cuestión de las comunicaciones y notificaciones electrónicas. El Título IV establece normas relativas a la identificación, autenticación y firma electrónica. El Título V regula la gestión de documentos electrónicos en el Parlamento Vasco. Y, finalmente, el Título VI determina principios relativos a la gestión electrónica de procedimientos en nuestro ámbito.

I. TITULUA
TÍTULO I
XEDAPEN OROKORRAK
DISPOSICIONES GENERALES

1. artikulua.– Xedea eta aplikazio-eremua.

Artículo 1.– Objeto y ámbito de aplicación.

Arau honek erregulatzen du bitarteko elektronikoen erabilera Administrazio parlamentarioaren esparruan. Zehazki, arautzen dira egoitza elektronikoa, erabiltzaileen identifikazioa eta autentifikazioa, erregistro elektronikoa, agiri elektronikoak eta horien kontserbazioa, baita komunikazio elektronikoak ere.

Esta norma regula la utilización de los medios electrónicos en el ámbito de la Administración parlamentaria. En concreto, se regula la sede electrónica, la identificación y autenticación de los usuarios y usuarias, el registro electrónico, los documentos electrónicos y su conservación, así como las comunicaciones electrónicas.

2. artikulua.– Datuak babestea.

Artículo 2.– Protección de datos.

Administrazio parlamentarioak bitarteko elektronikoak erabiliko ditu izaera pertsonaleko datuen babeserako eskubidea errespetatuz, eskubide hori erregulatzen duen arautegiak ezarritako baldintzetan.

La Administración parlamentaria utilizará los medios electrónicos con respeto al derecho a la protección de datos de carácter personal, en los términos establecidos por la normativa que regula este derecho.

3. artikulua.– Hizkuntza-erregimena.

Artículo 3.– Régimen lingüístico.

Eusko Legebiltzarraren Erregelamenduko 2. artikulua eta Ganberan indarrean dauden hizkuntza-normalkuntzari buruzko gainerako arau eta jarraibideak bete beharko dira Administrazio parlamentarioan bitarteko elektronikoak erabiltzeko orduan.

La utilización de medios electrónicos por parte de la Administración parlamentaria se regirá por el artículo 2 del Reglamento del Parlamento Vasco y demás normas y directrices de normalización lingüística vigentes en la Cámara.

II. TITULUA
TÍTULO II
EUSKO LEGEBILTZARRAREN EGOITZA ELEKTRONIKOA
SEDE ELECTRÓNICA DEL PARLAMENTO VASCO

4. artikulua.– Egoitza elektronikoa.

Artículo 4.– Sede electrónica.

1.– Eusko Legebiltzarraren egoitza elektronikoa sortzen da.

1.– Se crea la sede electrónica del Parlamento Vasco.

2.– Egoitza helbide elektroniko bat da. Bertan argitaratuko dira Eusko Legebiltzarreko Administrazioaren zerbitzu elektronikoak eta segurtasunaren aldetik, kalitatearen aldetik eta erantzukizunaren aldetik berme bereziak behar dituen informazioa.

2.– La sede es la dirección electrónica donde se publicarán los servicios electrónicos y la información de la Administración del Parlamento Vasco que requiera especiales garantías de seguridad, calidad y responsabilidad.

3.– Egoitza elektroniko bakarra izango da Eusko Legebiltzarra osatzen duten organo guztientzat.

3.– La sede electrónica del Parlamento Vasco será única para todos los órganos que la integran.

4.– Eusko Legebiltzarraren egoitza elektronikoaren bidez egingo dira bitarteko elektronikoen bidezko harremanetan herritarren, beste instituzio batzuen edo Eusko Legebiltzarraren autentifikazio-mekanismoak behar dituzten jarduera, prozedura eta zerbitzu guztiak, eta Eusko Legebiltzarreko Mahaiak zehaztuko dituenak, ematen diren zerbitzuen efikaziari eta kalitateari lotutako arrazoiei begira.

4.– Se realizarán a través de la sede electrónica del Parlamento Vasco todas las actuaciones, procedimientos y servicios que requieran mecanismos de autenticación de los ciudadanos, de otras instituciones o del Parlamento Vasco en sus relaciones con éstos por medios electrónicos, y los que determine la Mesa del Parlamento, atendiendo a razones de eficacia y calidad en la prestación de los servicios.

5. artikulua.– Egoitza elektronikoaren titulartasuna eta erantzukizuna.

Artículo 5.– Titularidad y responsabilidad de la sede electrónica.

1.– Eusko Legebiltzarrari dagokio egoitza elektronikoaren titulartasuna.

1.– La titularidad de la sede electrónica corresponde al Parlamento Vasco.

2.– Eusko Legebiltzarreko Idazkaritza Nagusia da egoitzan herritarrentzat jartzen diren edukiak eta zerbitzuak kudeatzeko ardura duena. Behar diren neurriak hartuko ditu egoitzak indarrean dauden arauzko baldintzak bete ditzan arlo hauetan: publizitate ofiziala, identifikazioa, irisgarritasuna, baliagarritasuna, osotasuna eta segurtasuna. Orobat, bermatuko du arauetan eskatzen diren zerbitzu, prozedura eta informazio guztiak eskuragarri egongo direla egoitza elektronikoan.

2.– La Secretaría General del Parlamento Vasco es la responsable de gestionar los contenidos y los servicios puestos a disposición de la ciudadanía en la sede. Adoptará las medidas necesarias para que las condiciones de publicidad oficial, identificación, accesibilidad, disponibilidad, integridad y seguridad de la sede respondan a las exigencias normativas vigentes. Asimismo, garantizará que a través de la sede electrónica se pueda tener acceso a la totalidad de los servicios, procedimientos e informaciones exigidos en la normativa vigente.

6. artikulua.– Egoitza elektronikoaren edukia.

Artículo 6.– Contenido de la sede electrónica.

1.– Hauek izango dira egoitza elektronikoaren gutxieneko edukiak:

1.– La sede electrónica tendrá el contenido mínimo siguiente:

a) Egoitza elektronikoa eta erregistro elektroniko egoitzatik irisgarria sortzeko araua.

a) Norma de creación de la sede y del registro electrónico accesible desde la sede.

b) Egoitzaren, haren organo titularraren eta haren kudeaketaren eta egoitzan eskuragarri dauden zerbitzuen organo arduradunen identifikazioa.

b) Identificación de la sede electrónica, así como del órgano titular y de los órganos responsables de la gestión y de los servicios puestos a disposición en ella.

c) Egoitza elektronikoa zuzen erabiltzeko behar den informazioa, baita jabetza intelektualari buruzkoa ere.

c) Información necesaria para la correcta utilización de la sede electrónica, así como la relacionada con la propiedad intelectual.

d) Egoitza elektronikoaren ziurtagiria egiaztatzeko sistema.

d) Sistema de verificación del certificado de la sede electrónica.

e) Egoitza elektronikoan erabiltzen diren zigilu elektronikoen ziurtagiriak egiaztatzeko sistema.

e) Sistema de verificación de los certificados de sellos electrónicos empleados en la sede electrónica.

f) Erabiltzaileek egoitza elektronikoa zuzen erabiltzeko eskura izango dituzten aholkularitza-zerbitzuak.

f) Servicios de asesoramiento a las personas usuarias para la correcta utilización de la sede electrónica.

g) Egoitzan eskura dauden zerbitzuetara sartzeko kanalen identifikazioa eta, kasua denean, zerbitzu horietara iristeko bidea ematen duten bulegoetako helbide elektroniko, telefono, fax eta posta-helbideenak ere.

g) Identificación de los canales de acceso a los servicios disponibles en la sede y, en su caso, de los correos electrónicos, teléfonos, faxes y direcciones postales de las oficinas a través de las cuales acceder a los servicios.

h) Egoitza elektronikoan onartu edo erabiltzen diren sinadura elektronikoko sistemen eta ziurtagiri elektronikoen zerrenda, zein prozeduratarako balio duten adieraziz.

h) Relación de sistemas de firma electrónica y certificados electrónicos que sean admitidos o utilizados en la sede electrónica, así como los procedimientos para los que son válidos.

i) Egoitzan erabilgarri dauden zerbitzuen katalogoa.

i) Catálogo de trámites y servicios disponibles en la sede.

j) Egoitzan erabilgarri dauden administrazio elektronikoaren arloko zerbitzu komunak.

j) Servicios comunes de administración electrónica disponibles en la sede.

k) Datuak egiaztatzeko zerbitzua erabiliz kontsulta daitezkeen datu eta agirien zerrenda.

k) Relación de datos y documentos que pueden consultarse a través del servicio de verificación de datos.

l) Egoitza elektronikorako sarbidea.

l) Acceso al Registro electrónico.

m) Espedienteen izapidea zertan den ikusteko sarbidea.

m) Acceso al estado de tramitación de los expedientes.

n) Data eta ordu ofizialak.

n) Fecha y hora oficiales.

ñ) Baliogabe deklaratutako egunak.

ñ) Días declarados inhábiles.

o) Egoitza elektronikoan agiri elektronikoak aurkezteko onarturiko formatuak.

o) Formatos admitidos para la presentación de documentos electrónicos en el registro electrónico.

p) Erregistro elektronikoak eta administrazio elektronikoko zerbitzuak aitortzearren eta datuak trukatzearren administrazioak beste administrazio batzuekin sinatzen dituen hitzarmenak.

p) Convenios que celebre la Administración parlamentaria con otras administraciones para el reconocimiento de registros electrónicos y de servicios de administración electrónica y para el intercambio de datos.

q) Kexa eta iradokizunetarako postontzia.

q) Buzón de quejas y sugerencias.

r) Administrazio-jardun automatizatuetarako zigilu elektronikoak eta egiaztapen-kode seguruak sortzeko ebazpenak.

r) Resoluciones por las que se crean los sellos electrónicos y los códigos seguros de verificación para las actuaciones administrativas automatizadas.

s) Egiaztapen-kode seguruak erabiliz autentifikatu diren agiriak benetakoak direla eta osorik daudela egiaztatzeko modua.

s) Comprobación de la autenticidad e integridad de los documentos que hayan sido autenticados mediante código seguro de verificación.

t) Datu pertsonalen babesarekin zerikusia duen informazioa, adierazita sarbide-, zuzenketa-, ezeztapen- eta aurkaritza-eskubideak erabiltzeko ezarritako mekanismoak, Datuen Babeserako ordezkaria identifikatuz eta Datuak Babesteko Euskal Bulegoko egoitza elektronikora sartzeko esteka txertatuz.

t) Información relacionada con la protección de datos de carácter personal, señalando los mecanismos establecidos para el ejercicio de los derechos de acceso, rectificación, cancelación y oposición, identificando al delegado de Protección de Datos e incluyendo un enlace con la sede electrónica de la Agencia Vasca de Protección de Datos.

u) Egoitza elektronikoaren bidez egingo diren komunikazioen eta informazioen konfidentzialtasunari, osotasunari eta eskuragarritasunari buruzko baldintzen betetzearen gaineko informazioa.

u) Información sobre el cumplimiento de las condiciones de confidencialidad, integridad y disponibilidad de las informaciones y comunicaciones que se realicen a través de la sede electrónica.

v) Eusko Legebiltzarraren Aldizkari Ofiziala eta Bilkura Egunkaria (argitalpen ofizialak).

v) Boletín Oficial y Diario de Sesiones del Parlamento Vasco (publicaciones oficiales).

w) Kontratatzailearen profilera eta Sektore Publikoko Kontratuen Legeak aurreikusitako gainerako zerbitzuetara iristeko sarbidea.

w) Acceso al perfil del contratante y demás servicios previstos por la Ley de Contratos del Sector Público.

x) Iragarki-ohol elektronikoa.

x) Tablón electrónico de anuncios.

y) Sinadura elektronikorako politika.

y) Política de firma electrónica.

z) Ezinbesteko arrazoi teknikoak direla-eta egin beharreko etenaldiak.

z) Interrupciones previstas por razones técnicas indispensables.

z bis) Indarrean dauden arauetan eskatzen den beste edozein zerbitzu, prozedura eta informazio.

z bis) Cualesquiera otros servicios, procedimientos e informaciones exigidos en la normativa vigente.

2.– Eusko Legebiltzarraren egoitza elektronikoan bermaturik egongo da edukietara eta zerbitzuetara euskara eta gaztelaniaz sartu ahal izatea.

2.– En la sede electrónica del Parlamento Vasco se garantizará el acceso a los contenidos y servicios en euskera y castellano.

3.– Eusko Legebiltzarreko Mahaiak, aldez aurretik erabakita, beste eduki batzuk ere sar ditzake egoitzan. Orobat, Idazkaritza Nagusiaren ardura izango da helbide elektronikoak, organoen izenak eta egoitzan eskura dauden zerbitzuetara iristeko kanalen zerrenda eta ezaugarriak eguneratzea.

3.– La Mesa del Parlamento Vasco, previo acuerdo, podrá incluir en la sede otros contenidos. Asimismo, será responsabilidad de la Secretaría General la actualización de las direcciones electrónicas, la denominación de los órganos y la relación y características de los canales de acceso a los servicios disponibles en la sede.

7. artikulua.– Egoitza elektronikora sartzeko eta hori erabiltzeko baldintza teknikoak.

Artículo 7.– Requisitos técnicos para el acceso y utilización de la sede electrónica.

Egoitza elektronikoan eskainitako informazioak, zerbitzuek eta prozedura elektronikoek irisgarritasun-, berdintasun- eta erabilgarritasun-printzipioak errespetatuko dituzte.

La información, los servicios y los procedimientos electrónicos ofrecidos a través de la sede electrónica respetarán los principios de accesibilidad, igualdad y usabilidad.

Egoitza elektronikoan eskuragarri egongo da Eusko Legebiltzarraren egoitza elektronikora zein Erregistro elektronikora sartzeko erabili daitezkeen sistema operatiboen eta nabigatzaileen zerrenda, baita agiri elektroniko onargarrien formatua ere.

En la sede electrónica estará disponible la relación de los sistemas operativos y navegadores que puedan utilizarse para el acceso tanto a la sede electrónica como al Registro electrónico del Parlamento Vasco, así como el formato de los documentos electrónicos admisibles.

III. TITULUA
TÍTULO III
ERREGISTRO OROKORRA ETA ERREGISTRO ELEKTRONIKOA
REGISTRO GENERAL Y REGISTRO ELECTRÓNICO

8. artikulua.– Eusko Legebiltzarreko Erregistro Orokorraren xedea eta helburua.

Artículo 8.– Objeto y finalidad del Registro General del Parlamento Vasco.

1.– Legebiltzarreko Erregistro Orokorrean agiriak, eskabideak, idazkiak eta komunikazioak paper-euskarrian aurkeztu ahal izango dira legebiltzar-etxean horretarako prestatutako aretoetan, edo bitarteko telematikoen bidez, Legebiltzarraren egoitza elektronikoan prestatutako Erregistro elektronikoan sartuz, arau honetan erregulatutako modu eta baldintzetan. Nolanahi ere, Administrazio parlamentarioarekin harremanetan jartzeko bide telematikoa erabili beharko dute honako hauek:

1.– La presentación de documentos, solicitudes, escritos y comunicaciones en el Registro General de la Cámara podrá realizarse en soporte papel en las dependencias habilitadas al efecto en la sede parlamentaria, o bien por medios telemáticos, mediante el acceso al Registro electrónico habilitado en la sede electrónica de la Cámara, en los términos y condiciones regulados en la presente norma. En todo caso, habrán de relacionarse de forma telemática con la Administración parlamentaria:

a) Pertsona juridikoek.

a) Las personas jurídicas.

b) Izaera juridikorik gabeko entitateek.

b) Las entidades sin personalidad jurídica.

c) Elkargokide izatea derrigorrezkoa duen jarduera profesional batean ari direnek, Administrazio parlamentarioarekin egiten dituzten izapide eta jardueretarako.

c) Quienes ejerzan una actividad profesional para la que se requiera colegiación obligatoria, para los trámites y actuaciones que realicen con la Administración parlamentaria.

d) Administrazio parlamentarioarekin elektronikoki harremanetan jartzera derrigortuta dagoen interesdun baten ordezkariek.

d) Quienes representen a un interesado que esté obligado a relacionarse electrónicamente con la Administración parlamentaria.

e) Eusko Legebiltzarreko enplegatuek, enplegatu gisa harekin egiten dituzten izapide eta jardueretarako, Administrazio parlamentarioak berak erregelamenduz zehaztuko duen eran.

e) Los empleados del Parlamento Vasco, para los trámites y actuaciones que realicen con él por razón de su condición de empleado, en la forma en que se determine reglamentariamente por la propia Administración parlamentaria.

Paper-euskarrian aurkeztutako idazkien kasuan, idazki horiek digitalizatu egingo dira, arau aplikagarrien arabera, agiriaren irudi kodifikatu, leial eta osoa jasoko duten fitxategi elektroniko bihurtzeko.

En el caso de escritos presentados en soporte papel, estos serán digitalizados, de acuerdo a la normativa aplicable, para convertirlos en ficheros electrónicos que contengan la imagen codificada, fiel e íntegra del documento.

2.– Erregistro Orokorra bakarra izango da. Arau hau indarrean sartzen denetik, agiri elektronikoak bakarrik sartuko dira erregistro horretan Aurretik erregistratutako agiriei dagokienez, agiriak aurkezteko eta hartzeko bi modalitateak (paper-euskarrian edo euskarri digitalean) interkonektatuta eta koordinatuta egongo dira, eta sarrera- eta irteera-idazpenak kronologikoki antolatuta geratuko dira. Pixkanaka, paper-euskarrian dauden agiriak digitalizatuko dira.

2.– El Registro General tiene carácter único. A partir de la entrada en vigor de la presente norma solo se incorporarán a él documentos electrónicos. En el caso de los documentos registrados con anterioridad, ambas modalidades de presentación y recepción de documentos (en soporte papel o digital) estarán interconectadas y coordinadas, quedando los asientos de entrada y salida ordenados cronológicamente. De forma paulatina se procederá a digitalizar los documentos en soporte papel.

3.– Erregistro-idazpen bakoitzean honako hauek agertuko dira:

3.– En cada asiento del Registro constará:

a) Idazpenaren zenbakia edo kodea, aurkezte-data eta -ordua eta, kasua bada, jasotze- edo bidaltze-data eta -ordua.

a) Un número o código de asiento, la fecha y hora de presentación y, en su caso, la fecha y hora de recepción o de remisión.

b) Agiriak, eskabideak, idazkiak eta komunikazioak egin dituen pertsona edo organoaren edo hartzaileen datu identifikagarriak eta, kasua bada, helbide elektronikoa.

b) Los datos identificativos de la persona u órgano autores de los documentos, solicitudes, escritos y comunicaciones o de sus destinatarios y, en su caso, dirección electrónica.

c) Erregistratutako agiri, eskabide, idazki eta komunikazioen izaera, nahiz eta Legebiltzarreko Mahaiak sailkatu ahal izango dituen geroago, eta horien edukiari eta dagokien espediente-zenbakiari buruzko aipamena, ahal izango balitz.

c) La naturaleza de los documentos, solicitudes, escritos y comunicaciones que se registran, sin perjuicio de su posterior calificación por la Mesa de la Cámara, y una referencia a su contenido y al número de expediente al que se refiere, si esto fuera posible.

4.– Erregistratutako agiri, eskabide, idazki eta komunikazioen eta, kasua denean, agiri osagarrien berri emango zaie berehala pertsona edo organo hartzaileei, bidezko den izapide edo prozeduraren ondorioetarako.

4.– De los documentos, solicitudes, escritos y comunicaciones registrados y, en su caso, de su documentación complementaria, se dará traslado inmediato a las personas u órganos destinatarios a efectos del trámite o procedimiento que resulte procedente.

9. artikulua.– Erregistro Orokorrean agiriak onartzea.

Artículo 9.– Admisión de documentos en el Registro General.

1.– Eusko Legebiltzarreko Erregistro Orokorrak ez ditu erregistratzeko onartuko Eusko Legebiltzarrari edo bere organoetako bati zuzenduta ez dauden agiri, idazki eta komunikazioak, legebiltzarkideei edo Legebiltzarreko edo talde parlamentarioetako langileei zuzendutako korrespondentzia barne hartuta, salbu eta jasotzaileak, edukia ikusita, hala eskatzen badu eta egokia bada ebazpen honi jarraikiz.

1.– El Registro General del Parlamento Vasco no admitirá para su registro la presentación de documentos, solicitudes, escritos y comunicaciones cuyo destinatario no sea el Parlamento Vasco o alguno de sus órganos, incluyendo la correspondencia dirigida de forma nominal a los parlamentarios y parlamentarias o al personal de la Cámara o de los grupos parlamentarios, salvo que el destinatario lo solicite a la vista de su contenido y ello resulte procedente en virtud de la presente Resolución.

2.– Prozedura bakoitzari buruzko arauek berariaz besterik xedatu ezean, paper-euskarrian aurkeztutako agiriak onartu eta erregistratu egingo dira Legebiltzarraren Erregistro Orokorrean, Administrazio parlamentarioarekin bitarteko elektronikoen bidez harremanetan jartzera derrigortuta dauden subjektuen kasuan salbu. Derrigortuta ez dauden subjektuen kasuan, idazkiak paper-euskarrian aurkeztu badituzte, arau honetako 8.1 artikuluan zehaztutakoa aplikatuko da.

2.– Salvo disposición expresa en otro sentido de la normativa reguladora de cada procedimiento, serán admitidos e inscritos en el Registro General de la Cámara los documentos en soporte papel, salvo en el caso de sujetos obligados a relacionarse con la Administración parlamentaria a través de medios electrónicos. En el caso de sujetos no obligados, y que presenten escritos en soporte papel, se aplicará lo determinado por el artículo 8.1 de la presente norma.

3.– Orobat, prozedura bakoitzari buruzko arauek berariaz besterik xedatu ezean, agiriak, eskabideak, idazkiak eta komunikazioak ez dira erregistratuko baldin faxez, posta elektronikoz edo haien benetakotasuna edo igorleen nortasuna egiaztatzeko aukera ematen ez duen beste edozein prozedura baten bidez bidali badira, Mahaiaren edo Lehendakaritzaren berariazko ebazpena dagoenean salbu.

3.– Asimismo, salvo disposición expresa en otro sentido de la normativa reguladora de cada procedimiento, no serán objeto de registro los documentos, solicitudes, escritos y comunicaciones remitidos por fax, correo electrónico o cualquier otro procedimiento que no permita acreditar su autenticidad o la identidad de los remitentes, salvo resolución expresa de la Mesa o de la Presidencia.

10. artikulua.– Erregistro elektronikoa.

Artículo 10.– Registro electrónico.

1.– Eusko Legebiltzarraren Erregistro elektronikoa Eusko Legebiltzarraren Erregistro Orokorraren barruan dago, eskabideak, idazkiak eta komunikazioak bide elektronikotik jaso eta bidaltzeko tresna delarik.

1.– El Registro electrónico del Parlamento Vasco forma parte del Registro General del Parlamento Vasco, siendo el instrumento de recepción y remisión por vía electrónica de solicitudes, escritos y comunicaciones.

2.– Erregistro elektronikoari dagozkion prozedurak eta jarduerak kontsultatzeko moduan egongo dira Eusko Legebiltzarraren egoitza elektronikoan.

2.– Los procedimientos y actuaciones relativos al Registro electrónico estarán disponibles para su consulta en la sede electrónica del Parlamento Vasco.

11. artikulua.– Erregistro elektronikoaren kudeaketa eta segurtasuna.

Artículo 11.– Gestión y seguridad del Registro electrónico.

1.– Eusko Legebiltzarreko Idazkaritza Nagusia izango da ebazpen honen bidez sortutako Erregistro elektronikoa kudeatzeaz arduratuko den organoa.

1.– La Secretaría General del Parlamento Vasco será el órgano responsable de la gestión del Registro electrónico creado a través de la presente Resolución.

2.– Eusko Legebiltzarreko Informazio Sistemen Zuzendaritzarena izango da Eusko Legebiltzarraren Erregistro elektronikoaren segurtasunaren ardura eta horrek ezarriko ditu, Eusko Legebiltzarreko Azterlanen Zuzendaritzarekin batera, informazioaren erabilgarritasuna, benetakotasuna, osotasuna, konfidentzialtasuna eta kontserbazioa bermatzeko aukera emango duten mekanismoak.

2.– La Dirección de Sistemas de Información del Parlamento Vasco será responsable de la seguridad del Registro electrónico del Parlamento Vasco y establecerá, junto con la Dirección de Estudios del Parlamento Vasco, los mecanismos que permitan garantizar la disponibilidad, autenticidad, integridad, confidencialidad y conservación de la información.

12. artikulua.– Erregistro elektronikora sartzea, horren funtzionamendua eta bertan agiriak aurkeztea.

Artículo 12.– Acceso, funcionamiento y presentación de documentos en el Registro electrónico.

1.– Eusko Legebiltzarraren Erregistro elektronikora sartzeko Eusko Legebiltzarraren egoitza elektronikoan prestatutako esteka erabiliko da. Helbide horretan zerrenda bat egongo da euskarri, bitarteko eta aplikazio informatiko, elektroniko eta telematiko bateragarriena, zeinen bidez agiriak, eskabideak, idazkiak eta komunikazioak jaso eta igorri ahal izango baitira.

1.– El acceso al Registro electrónico del Parlamento Vasco se efectuará a través del enlace habilitado en la sede electrónica del Parlamento Vasco. En dicha dirección se encontrará la relación de los soportes, medios y aplicaciones informáticas, electrónicas y telemáticas compatibles, a través de las cuales se podrá efectuar la recepción y salida de documentos, solicitudes, escritos y comunicaciones.

2.– Erregistro elektronikoaren bidez agiriak, eskabideak, idazkiak eta komunikazioak aurkeztu ahal izango dira urteko egun guztietan, eguneko hogeita lau orduetan, nahiz eta beharrezkoa izan daitekeen etenaldiak egitea ezinbesteko arrazoi teknikoengatik. Etenaldi horien berri emango da Eusko Legebiltzarraren egoitza elektronikoan.

2.– El Registro electrónico permitirá la presentación de documentos, solicitudes, escritos y comunicaciones todos los días del año, durante las veinticuatro horas, sin perjuicio de las interrupciones necesarias que por razones técnicas indispensables pudieran darse, de las que se informará en la sede electrónica del Parlamento Vasco.

3.– Erregistro elektronikoak, automatikoki, bidalitakoa jaso dela konfirmatzeko mezu bat igorriko du, honako hauek jasoz:

3.– El Registro electrónico emitirá automáticamente un mensaje de confirmación de la recepción, donde constará:

a) Aurkezpena Erregistro elektronikoan egin dela adierazten duen identifikatzailea.

a) Identificación de que la presentación se ha realizado en el Registro electrónico.

b) Erregistro-sarrera bat dela adierazten duen identifikatzailea.

b) Identificación de que se trata de una entrada en Registro.

c) Erregistro-zenbaki edo -kode indibidualizatua.

c) Número o código del registro individualizado.

d) Aurkezpen-data eta -ordua, baita sistemak emandako hurrenkera-zenbakia ere.

d) La fecha y hora de presentación, así como el número de orden otorgado por el sistema.

e) Aurkeztutako idazkiaren kopia.

e) Copia del escrito presentado.

Erabiltzaileari ohartarazi beharko zaio ezen idazkia aurkeztu izana egiaztatzen duen agiria ez hartzeak edo, bestela, transmisioan akatsa edo hutsa gertatu dela adierazteko mezua jasotzeak, esan nahi duela idazkia ez dela hartu, eta berriz ere aurkeztu beharko dela, beste une batean edo beste bide batzuk erabilita.

El usuario deberá ser advertido de que la no recepción de recibo acreditativo de la presentación del escrito o, en su caso, la recepción de un mensaje de indicación de error o deficiencia de la transmisión, implica que no se ha producido la recepción, y que deberá realizarse de nuevo la presentación, en otro momento o utilizando otros medios.

4.– Arrazoi teknikoengatik ezin bada erregistro elektronikoko sistema erabili, eskuz erregistratzeko sistema bat erabiliko da behin-behinean, aurkezteko hurrenkera-zenbakia bermatzeko, eta Erregistro elektronikoan txertatuko da, hori lehengoratu ondoren.

4.– En el supuesto de que causas técnicas impidiesen la utilización del sistema de registro electrónico, se utilizará provisionalmente un sistema de registro manual que garantizará el número de orden de presentación y se integrará en el Registro electrónico una vez restablecido.

5.– Erregistro elektronikoaren funtzionamendua eten egingo bada arrazoi teknikoengatik, erabiltzaileei jakinarazi beharko zaie ahalik eta aurrerapen handienaz, horren ordez erabili ahalko diren bitartekoak adieraziz. Egoera horretan, euskarri elektronikoan soilik aurkez daitezkeen agirietarako epe baten muga-eguna iritsiko bada, epea luzatu egingo da etenaldiak irauten duen bitarterako.

5.– En el caso de que se produjera una interrupción en el funcionamiento del Registro electrónico por causas técnicas deberá anunciarse a los usuarios y usuarias con la máxima antelación posible, indicando los medios alternativos que estén disponibles. Si esta eventualidad coincidiera con el vencimiento de un plazo para documentos que solo se pudiesen presentar en soporte electrónico, el plazo se entenderá ampliado por el tiempo que dure la interrupción.

6.– Eusko Legebiltzarraren Erregistro elektronikoan izaera parlamentarioa duten agiriak aurkezteko orduan bete egingo da, orokorrean, Eusko Legebiltzarraren Erregelamenduko 102. artikuluan eta horrekin bat datozenetan aurreikusitakoa. Salbuespen gisa, Eusko Legebiltzarreko lehendakariak erregelamendu bidez ezarritakoez bestelako epeak ezarri ahal izango ditu gai jakin bati buruzko agiriak aurkezteko. Habilitazio hori berehala jakinaraziko zaie Ganberako legebiltzarkideei, bakoitzaren talde parlamentarioaren bitartez. Idatziz jakinarazi behar izango zaie taldeei. Orokorrean, aurreikusita badago erregelamenduzko epe bat data eta egun jakin batean hasi edo bukatuko dela, baina ordua zehaztu gabe, agiriak edo ekimenak euskarri informatikoan aurkezteko orduan, epe barruan izateko, dagokion xedapenak ezarritako azken egun balioduneko hogeita lau orduen barruan egin beharko da, Legebiltzarraren Erregelamenduko 102.3 artikuluan jasotako salbuespenarekin.

6.– La presentación de documentos de índole parlamentaria en el Registro electrónico del Parlamento Vasco se regirá con carácter general por lo previsto en el artículo 102 y concordantes del Reglamento del Parlamento Vasco. Excepcionalmente, el presidente o presidenta del Parlamento Vasco podrá establecer plazos distintos de los establecidos reglamentariamente para la presentación de documentos relativos a un asunto determinado. Esta habilitación se pondrá en conocimiento inmediato de los parlamentarios y parlamentarias de la Cámara a través de sus respectivos grupos parlamentarios. La comunicación a los grupos deberá efectuarse por escrito. Con carácter general, en aquellos supuestos en que esté previsto el inicio o finalización de un plazo reglamentario en una fecha o día concreto, sin especificación de hora, la presentación en soporte informático de los documentos o iniciativas correspondientes, para entenderse en plazo, deberá producirse dentro de las veinticuatro horas del último día hábil establecido por la disposición correspondiente, con la salvedad recogida en el artículo 102.3 del Reglamento de la Cámara.

7.– Izaera administratiboko agiriak aurkezteko orduan indarrean dauden arau administratiboak beteko dira.

7.– La presentación de documentos de carácter administrativo se regirá por las normas administrativas en vigor.

8.– Egun baliogabe batean egindako aurkezpen telematikoa hurrengo egun balioduneko lehenengo orduan jasotakotzat joko da.

8.– La presentación telemática realizada en un día inhábil se entenderá recibida a primera hora del primer día hábil siguiente.

13. artikulua.– Erregistro elektronikora sartzeko eta hori erabiltzeko baldintza teknikoak.

Artículo 13.– Requisitos técnicos para el acceso y utilización del Registro electrónico.

Eusko Legebiltzarraren egoitza elektronikoan eskuratu ahal izango da Legebiltzarraren Erregistro elektronikoan agiriak aurkezteko baliatu ahal diren nabigatzaileen zerrenda, baita eransten diren fitxategietarako formatu onargarriena ere.

La relación de navegadores con los que se podrán presentar documentos en el Registro electrónico del Parlamento Vasco, así como, en su caso, los formatos admisibles de los ficheros adjuntos, estará disponible en la sede electrónica del Parlamento Vasco.

14. artikulua.– Komunikazio eta jakinarazpen elektronikoak.

Artículo 14.– Comunicaciones y notificaciones electrónicas.

Mahaiak erabakiko du jakinarazpen eta komunikazio elektronikoak egiteko ezar daitezkeen bitarteko elektronikoak erabiltzea horri buruzko erregulazio espezifikoan zehaztutako baldintzetan; horretarako, Erregistro elektronikoan sartuko dira hartzaileek bidali zaizkien komunikazio eta jakinarazpenak jaso eta eskuratu dituztela jasota uzteko beharrezkoak diren bitartekoak.

La Mesa acordará la utilización de los medios electrónicos que puedan establecerse para realizar las notificaciones y comunicaciones electrónicas en las condiciones que se determinen en su regulación específica, para lo cual se incorporarán al Registro electrónico los medios precisos para que quede constancia de la recepción y el acceso por los destinatarios de las comunicaciones y notificaciones emitidas.

15. artikulua.– Prozedura parlamentarioetan bitarteko elektronikoen bidez komunikatzeko betebeharra.

Artículo 15.– Obligación de comunicarse a través de medios electrónicos en procedimientos parlamentarios.

1.– Eusko Legebiltzarraren Mahaiaren erabakiz, behartu ahal izango da prozedura parlamentarioen izapideetan bitarteko elektronikoak soilik erabiltzera.

1.– Por acuerdo de la Mesa del Parlamento Vasco podrá obligarse a utilizar únicamente medios electrónicos en la tramitación de los procedimientos parlamentarios.

2.– Bitarteko elektronikoen bidez komunikatzeko betebeharra dagoenean ez badira horiek erabiltzen, organo eskudunak oker hori zuzentzeko aginduko du.

2.– Si no se utilizan medios electrónicos, existiendo obligación de comunicarse a través de ellos, el órgano competente requerirá la subsanación.

IV. TITULUA
TÍTULO IV
IDENTIFIKAZIOA, AUTENTIFIKAZIOA ETA SINADURA ELEKTRONIKOA
IDENTIFICACIÓN, AUTENTICACIÓN Y FIRMA ELECTRÓNICA

16. artikulua.– Egoitza elektronikoaren identifikazioa.

Artículo 16.– Identificación de la sede electrónica.

Eusko Legebiltzarraren egoitza elektronikoaren identifikazioa gailu seguru edo antzeko bitarteko baten ziurtagirian oinarritutako sinadura elektronikoko sistemaren bidez egingo da, egoitza elektronikoko ziurtagiri elektroniko bat erabiliz.

La sede electrónica del Parlamento Vasco se identificará mediante sistema de firma electrónica basado en certificado de dispositivo seguro o medio equivalente, empleando un certificado electrónico de sede.

17. artikulua.– Identifikazio- eta autentifikazio-sistema eta sinadura elektronikoa.

Artículo 17.– Sistema de identificación y autenticación y firma electrónica.

Egoitza elektronikoan eskuragarri egongo da informazio hau: ziurtatze-zerbitzuen emaileen zerrenda eta eskabideak, idazkiak eta komunikazioak aurkezteko onartutako sinadura elektronikoa babesten duten ziurtagiri elektronikoen motak.

En la sede electrónica estará disponible la información sobre la relación de prestadores de servicios de certificación y tipos de certificados electrónicos que amparen la firma electrónica con la que es admisible la presentación de documentos, solicitudes, escritos y comunicaciones.

18. artikulua.– Zigilu elektronikoko sistemak.

Artículo 18.– Sistemas de sello electrónico.

Eusko Legebiltzarrak zigilu elektronikoko sistemak erabili ahal izango ditu administrazioaren jarduera automatizaturako.

El Parlamento Vasco podrá utilizar sistemas de sello electrónico para la actuación administrativa automatizada.

19. artikulua.– Egiaztatze-kode seguruko sistemak.

Artículo 19.– Sistemas de código seguro de verificación.

Eusko Legebiltzarrak agiriak egiaztatzeko kode seguruko sistemak erabili ahal izango ditu jarduera automatizatuak egiteko.

El Parlamento Vasco podrá utilizar sistemas de código seguro de verificación de documentos en el desarrollo de actuaciones automatizadas.

Egiaztatze-kode seguruak, agiri bakoitzarentzat bakarra izango denak, Eusko Legebiltzarra eta, kasua denean, agiria sinatzen duen pertsona lotuko ditu, betiere aukera emanez horren osotasuna egiaztatzeko egoitza elektronikoan sartuz.

El código seguro de verificación, que tendrá carácter único para cada documento, vinculará al Parlamento Vasco y, en su caso, a la persona firmante del documento, permitiéndose en todo caso la comprobación de su integridad mediante el acceso a la sede electrónica.

Agirien multzoa, baita egiaztatze-kode seguruko sistema aplikatu ahal zaien jarduera automatizatuak ere, arau honetako 23. artikuluak aipatzen duen agiri elektronikoak kudeatzeko politikan jasoko dira.

El conjunto de documentos, así como las actuaciones automatizadas a las que sea de aplicación el sistema de código seguro de verificación, se recogerán en la política de gestión de documentos electrónicos a que se refiere el artículo 23 de la presente norma.

20. artikulua.– Legebiltzarkideen eta Administrazio parlamentarioko langileen sinadura elektronikoa.

Artículo 20.– Firma electrónica de los parlamentarios y parlamentarias y del personal al servicio de la Administración parlamentaria.

Administrazioak ziurtagiri elektroniko aitortuak emango dizkie legebiltzarkideei, baita bere langileei ere, beren lana egiteko. Ziurtagiri horiek ziurtagiri elektronikoaren titularra identifikatuko dute.

La Administración proveerá a los parlamentarios y parlamentarias, así como a su personal, de certificados electrónicos reconocidos para el desempeño de su trabajo. Estos certificados identificarán al titular del certificado electrónico.

21. artikulua.– Egoitza elektronikoko erabiltzaileen identifikazio elektronikorako moduak.

Artículo 21.– Formas de identificación electrónica de los usuarios de la sede electrónica.

1.– Pertsona fisikoek, Administrazio parlamentarioarekiko harremanetarako, Nortasun Agiri Nazionalean txertatutako ziurtagiri elektronikoak, aitortutako ziurtagiri elektronikoak eta Administrazio parlamentarioak onartutako sinadura elektroniko aurreratuko sistemak erabili ahal izango dituzte.

1.– Las personas físicas podrán utilizar, para relacionarse con la Administración parlamentaria, los certificados electrónicos incorporados al Documento Nacional de Identidad, los certificados electrónicos reconocidos y los sistemas de firma electrónica avanzada que se admitan por la Administración parlamentaria.

2.– Pertsona juridikoek eta nortasun juridikorik gabeko entitateek pertsona juridikoaren eta izaera juridikorik gabeko entitateen ziurtagiri elektroniko aitortuak erabili ahal izango dituzte hurrenez hurren; halaber, Administrazio parlamentarioak onartutako sinadura elektroniko aurreratuko sistemak erabili ahal izango dituzte.

2.– Las personas jurídicas y las entidades sin personalidad jurídica podrán utilizar certificados electrónicos reconocidos de persona jurídica y de entidades sin personalidad jurídica, respectivamente, y los sistemas de firma electrónica avanzada que se admitan por la Administración parlamentaria.

3.– Herritarrek sinadura elektronikoko sistemak erabiltzen badituzte, Administrazio parlamentarioak erasotako datuak erabili ahal izango ditu sinadura egiaztatzeko.

3.– El uso por la ciudadanía de sistemas de firma electrónica implicará que la Administración parlamentaria puede tratar los datos personales consignados, a los efectos de verificación de la firma.

4.– Egoitza elektronikoan argitaratuko dira onartutako sinadura-sistemen eta ziurtagiri elektronikoen zerrenda, zein prozeduratarako balio duten adieraziz.

4.– Se publicarán en la sede electrónica la relación de sistemas de firma y certificados electrónicos admitidos y los procedimientos para los que son válidos.

22. artikulua.– Sinadura elektronikorako eta ziurtagirietarako politika.

Artículo 22.– Política de firma electrónica y de certificados.

1.– Eusko Legebiltzarreko Mahaiak sinadura elektronikorako eta ziurtagirietarako politika bat onetsi eta argitaratuko du, Elkarreragingarritasunaren Eskema Nazionalean eta hori garatzeko arauetan ezarritakoarekin harmonizatuko dena.

1.– La Mesa del Parlamento Vasco aprobará y publicará su política de firma electrónica y de certificados, que se armonizará con lo establecido en el esquema nacional de interoperabilidad y sus normas de desarrollo.

2.– Sinadura elektronikorako eta ziurtagirietarako politikaren bidez zehaztu beharko dira sinadura elektronikoak sortzeko, balioztatzeko eta kontserbatzeko prozesuak, baita sinadura elektronikoko sistemetan, ziurtagirietan, denbora zigilatzeko zerbitzuetan eta sinaduren beste euskarri batzuetan eska daitezkeen ezaugarri eta baldintzak ere.

2.– La política de firma electrónica y de certificados concretará los procesos de generación, validación y conservación de firmas electrónicas, así como las características y requisitos exigibles a los sistemas de firma electrónica, los certificados, los servicios de sellado de tiempo, y otros elementos de soporte de las firmas.

3.– Eusko Legebiltzarreko Mahaiaren erabaki bidez onetsiko da sinadura elektronikorako politika. Eusko Legebiltzarraren Aldizkari Ofizialean onarpenaren laburpen bat argitaratuko da, eta egoitza elektronikoan osorik.

3.– La política de firma electrónica se aprobará por acuerdo de la Mesa del Parlamento Vasco, y se publicará en el Boletín Oficial del Parlamento Vasco un extracto de su aprobación, y de forma íntegra en la sede electrónica.

V. TITULUA
TÍTULO V
AGIRI ELEKTRONIKOEN KUDEAKETA
GESTIÓN DE DOCUMENTOS ELECTRÓNICOS

23. artikulua.– Agiri elektronikoak kudeatzeko politika.

Artículo 23.– Política de gestión de documentos electrónicos.

1.– Eusko Legebiltzarrean agiri elektronikoak kudeatzeko politikaren bidez ezarriko dira agiri elektronikoak kudeatzeko irizpideak. Aipatu politika Eusko Legebiltzarrean agiriak kudeatzeko eta artxibatzeko sistemaren esparru orokorrean txertatuko da. Legebiltzarreko Mahaiak onetsiko ditu sistema hori erregulatuko duten arauak.

1.– La política de gestión de documentos electrónicos en el Parlamento Vasco establecerá los criterios de gestión de documentos electrónicos y se integrará en el marco general del sistema de gestión de documentos y archivo del Parlamento Vasco, cuyas normas reguladoras aprobará la Mesa de la Cámara.

2.– Eusko Legebiltzarreko Idazkaritza Nagusiari dagokio Eusko Legebiltzarrean agiri elektronikoak kudeatzeko politika onestea, Eusko Legebiltzarreko Azterlanen Zuzendaritzak proposatuta.

2.– Corresponde a la Secretaría General del Parlamento Vasco aprobar la política de gestión de documentos electrónicos del Parlamento Vasco a propuesta de la Dirección de Estudios del Parlamento Vasco.

24. artikulua.– Agiri elektronikoa.

Artículo 24.– El documento electrónico.

1.– Agiri elektronikoa da, arau honen ondorioetarako, modu elektronikoan dagoen edozein eratako informazioa; euskarri elektronikoan artxibatuta dago, formatu jakin batean, eta identifikatu egin daiteke, baita tratamendu berezitua izan ere.

1.– Se considera documento electrónico, a los efectos de la presente norma, la información de cualquier naturaleza en forma electrónica, archivada en un soporte electrónico según un formato determinado y susceptible de identificación y tratamiento diferenciado.

2.– Agiri elektroniko orok elementu hauek izango ditu:

2.– Todo documento electrónico contendrá:

a) Edukia, hau da, agiriaren informazioa laburbiltzen duten datuen multzoa.

a) El contenido, entendido como el conjunto de datos en que se sustancia la información del documento.

b) Sinadura elektronikoa edo sinadura elektronikoak, ebazpen honen 4. artikuluan ezarritakoaren arabera.

b) La firma o firmas electrónicas, según lo establecido en el artículo 4 de esta resolución.

c) Denbora-erreferentzia, bitarteko elektronikoen bidez bermatuko dena agiriaren izaerak horrela eskatzen duenean.

c) La referencia temporal, que se garantizará a través de medios electrónicos cuando la naturaleza del documento así lo requiera.

d) Agiri elektronikoari lotutako metadatuak, agiriak kudeatzeko politikaren bidez ezarritako gutxienekoen arabera. Metadatuak agiri edo espediente elektroniko bati lotu ondoren, ezin izango dira aldatu prozeduraren ondorengo ezein fasetan, akatsak edo omisioak zuzentzeko beharrezko diren aldaketak salbu, zeinak jasota utzi beharko diren beti.

d) Metadatos que se asocian al documento electrónico, de conformidad con los mínimos establecidos en la política de gestión de documentos. Una vez asociados los metadatos a un documento o expediente electrónico, no podrán ser modificados en ninguna fase posterior del procedimiento, a excepción de las modificaciones que sean necesarias para la corrección de errores u omisiones, de las que en todo caso se deberá dejar constancia.

3.– Agiri elektronikoaren osagaiek baliozkotasuna emango diote eta bere benetakotasuna, fidagarritasuna, osotasuna eta erabilgarritasuna mantenduko dituzte denboran zehar.

3.– Los componentes del documento electrónico le dotarán de la validez y el mantenimiento de su autenticidad, fiabilidad, integridad y disponibilidad a lo largo del tiempo.

4.– Agiri elektronikoen eduki-fitxategiak elkarreragingarritasunari buruzko arau teknikoan ezarritako formatuetara egokituko dira.

4.– Los ficheros de contenido de los documentos electrónicos se ajustarán a los formatos establecidos en la norma técnica de interoperabilidad correspondiente.

Beste formatu batzuk erabili ahal izango dira hori justifikatzeko berezitasunak badaude, modu iraunkorrean mantenduz agiriaren eta bere metadatuen arteko loturak.

Se podrán utilizar otros formatos cuando existan particularidades que lo justifiquen, manteniendo de manera permanente las relaciones entre el documento y sus metadatos.

5.– Eusko Legebiltzarrak jasotako agirien formatua aldatu ahal izango du, horrela jasota utzirik, haien benetakotasuna, fidagarritasuna, osotasuna eta erabilgarritasuna mantenduko dela bermatzeko xedez, ezin izango delarik agirien edukia aldatu.

5.– El Parlamento Vasco podrá proceder a la conversión del formato de los documentos recibidos, dejando constancia de ello, con el fin de garantizar el mantenimiento de su autenticidad, fiabilidad, integridad y disponibilidad, sin que pueda alterarse su contenido sustantivo.

25. artikulua.– Espediente elektronikoa.

Artículo 25.– Expediente electrónico.

1.– Espediente elektronikoa da prozedura jakin bati dagozkion agiri elektronikoen multzoa.

1.– El expediente electrónico es el conjunto de documentos electrónicos correspondientes a un procedimiento determinado.

2.– Espedienteak bidali ordez, aukera egongo da espediente elektronikoa eskuragarri jartzeko, ondorio guztietarako.

2.– La remisión de expedientes podrá ser sustituida, a todos los efectos, por la puesta a disposición del expediente electrónico.

3.– Espediente elektronikoa izapidetzeko ardura duen organoaren erantzukizuna izango da hori osatzea, edo, hala badagokio, Eusko Legebiltzarreko Idazkaritza Nagusiarena, zeinak agiri elektronikoak kudeatzeko politika erabakitzen baitu.

3.– La formación del expediente electrónico será responsabilidad del órgano encargado de su tramitación, o, en su caso, de la Secretaría General del Parlamento Vasco, la cual dispone la política de gestión de documentos electrónicos.

26. artikulua.– Espediente elektronikoaren osagaiak.

Artículo 26.– Componentes del expediente electrónico.

Espediente elektronikoek osagai hauek izango dituzte:

Los expedientes electrónicos contendrán los siguientes componentes:

1.– Agiri elektronikoak. Agiri bera espediente bat baino gehiagotan egon ahal izango da.

1.– Documentos electrónicos, que podrán formar parte de distintos expedientes.

2.– Aurkibide elektronikoa. Espediente elektronikoa osorik dagoela bermatuko du eta, beharrezkoa den guztietan, hura berreskuratzeko bidea emango du.

2.– Índice electrónico, que garantizará la integridad del expediente electrónico y permitirá su recuperación siempre que sea preciso.

3.– Aurkibide elektronikoaren sinadura. Administrazio, organo edo entitate jarduleak sinatu beharko du, arau honetan aurreikusitako sinadura-sistemak erabiliz.

3.– Firma del índice electrónico por la administración, órgano o entidad actuante, mediante los sistemas de firma previstos en esta norma.

4.– Espediente elektronikoaren metadatuak.

4.– Metadatos del expediente electrónico.

27. artikulua.– Espediente mistoa.

Artículo 27.– Expediente mixto.

Espediente mistoa da prozedura jakin bati dagozkion paper-euskarrian eta euskarri elektronikoan dauden agirien multzoa.

El expediente mixto es el conjunto de documentos en soporte papel y electrónico correspondientes a un procedimiento determinado.

Espediente mistoa kudeatu eta kontserbatuko da baldin prozedura bera osatzen duten euskarri ezberdinetako agiriak badaude, horien identifikazio bakarra eta argia bermatu behar delarik.

La gestión y conservación del expediente mixto atenderá a la existencia de documentos integrantes de un mismo procedimiento en diferentes soportes, debiendo garantizarse su identificación única e inequívoca.

Pixkanaka, espediente mistoetan paper-euskarrian dauden agiriak digitalizatuko dira.

De forma paulatina se procederá a la digitalización de los documentos en soporte papel obrantes en los expedientes mixtos.

28. artikulua.– Agiri elektronikoen kopiak.

Artículo 28.– Copias de documentos electrónicos.

Agiri elektronikoak kudeatzeko politikaren bidez ezarriko dira Eusko Legebiltzarrean agiri elektronikoen kopiak egiteko operazioak.

Las operaciones de copia a realizar sobre documentos electrónicos en el ámbito del Parlamento Vasco serán establecidas por la política de gestión de documentos electrónicos.

29. artikulua.– Agiri elektronikoak sortzea digitalizazioaren bidez.

Artículo 29.– Creación de documentos electrónicos mediante digitalización.

1.– Eusko Legebiltzarrak digitalizazioak egin ahal izango ditu paper-euskarria edo beste euskarri ez-elektronikoa duen agiri bat agiriaren irudi kodetu, leial eta osoa duen fitxategi elektroniko bihurtzeko, zeinak agiri elektronikoak izango diren aurrerantzean.

1.– El Parlamento Vasco podrá realizar digitalizaciones que permitan convertir un documento en soporte papel, o en otro soporte no electrónico, en uno o varios ficheros electrónicos que contengan la imagen codificada, fiel e íntegra del documento de origen y que pasarán a considerarse documentos electrónicos.

2.– Eusko Legebiltzarreko agiri elektronikoak kudeatzeko politikaren bidez ezarritakoaren eta agiriak digitalizatzeko eta agiri elektronikoaren elkarreragingarritasunari buruzko arau teknikoetan ezarritakoaren arabera digitalizatuko dira dokumentuak kudeaketa-sisteman txertatzeko.

2.– La digitalización de documentos para su incorporación al sistema de gestión se realizará de acuerdo con lo establecido en la política de gestión de documentos electrónicos del Parlamento Vasco y lo establecido en las normas técnicas de interoperabilidad de digitalización de documentos y de documento electrónico.

30. artikulua.– Artxibo elektronikoa.

Artículo 30.– Archivo electrónico.

1.– Eusko Legebiltzarraren Artxibo Elektronikoa sortzen da, agirien, espediente elektroniko eta mistoen, gordetegi seguru eta zentralizatua izateko, Eusko Legebiltzarraren Artxiboan txertatuta eta haren mende.

1.– Se crea el Archivo Electrónico del Parlamento Vasco como el repositorio seguro y centralizado de los documentos, expedientes electrónicos y mixtos, dependiente e integrado en el Archivo del Parlamento Vasco.

2.– Izapidetutako agiriak eta espedienteak Artxibo Elektronikora transferituko dira Eusko Legebiltzarrean agiriak kudeatzeko politikaren bidez eta kontserbazio-egutegietan ezarritakoari jarraiki, Eusko Legebiltzarraren Artxiboa erregulatzeko arautegiaren esparruaren barruan.

2.– Se transferirán al Archivo Electrónico los documentos y expedientes tramitados según lo establecido en la política de gestión de documentos del Parlamento Vasco y en los calendarios de conservación, dentro del marco de la normativa reguladora del Archivo del Parlamento Vasco.

3.– Artxibo Elektronikoak agirien osotasuna, benetakotasuna, konfidentzialtasuna, kalitatea, babesa, sarbidea, erabilgarritasuna eta kontserbazioa bermatuko ditu.

3.– El Archivo Electrónico garantizará la integridad, autenticidad, confidencialidad, calidad, protección, acceso, disponibilidad y conservación de la documentación.

31. artikulua.– Jatorrizko agiriak ezabatzea.

Artículo 31.– Eliminación de documentos originales.

1.– Paperean edo beste edozein euskarritan dauden jatorrizko agiriak eta benetako kopiak, zeinen benetako kopia elektronikoak egin diren, ezabatu ahal izango dira agiri elektronikoak kudeatzeko politikan jartzen duen moduan. Indarrean dauden izaera administratiboko prozeduretan, jatorrizko agiri horiek interesdunari itzuliko zaizkio.

1.– Los documentos originales y las copias auténticas en papel o en cualquier otro soporte, de los que se hayan generado copias electrónicas auténticas, podrán destruirse en los términos que se establezcan en la política de gestión de documentos electrónicos. En procedimientos vigentes de carácter administrativo, dichos documentos originales serán devueltos a la persona interesada.

2.– Ezein kasutan ez dira suntsituko balio historikoa, artistikoa edo bestelako garrantzia duten eta, hortaz, gorde eta babestu beharko liratekeen agiriak.

2.– En ningún caso se destruirán documentos con valor histórico, artístico o de carácter relevante que aconseje su conservación y protección.

VI. TITULUA
TÍTULO VI
PROZEDUREN KUDEAKETA ELEKTRONIKOA
GESTIÓN ELECTRÓNICA DE PROCEDIMIENTOS

32. artikulua.– Kudeaketa eta izapidetze elektronikoa.

Artículo 32.– Gestión y tramitación electrónica.

Eusko Legebiltzarrak ezarriko ditu Legebiltzarraren egoitza elektronikoan erabilgarri dauden zerbitzuen kudeaketa elektronikoa ahalbidetuko duten erreminta eta elementuak.

El Parlamento Vasco establecerá las herramientas y elementos que posibiliten la gestión electrónica de los servicios disponibles en la sede electrónica de la Cámara.

33. artikulua.– Interesdunek elektronikoki kudeatutako prozeduren izapidetze-egoera irispidean izatea.

Artículo 33.– Acceso de las personas interesadas al estado de tramitación de los procedimientos gestionados electrónicamente.

1.– Arau aplikagarriek informazio honi buruzko murrizketarik ezartzen ez badute, interesdunak, aldez aurretik identifikatuz, jakin ahal izango du zertan den interesdun gisa edo ordezkari baimendu gisa azaltzen den edozein espedienteren izapidea; horretarako, egoitza elektronikotik sarbide murriztuko zerbitzu elektroniko batean sartuko da.

1.– Salvo que la normativa aplicable estableciese restricciones a esta información, el interesado podrá conocer, previa identificación, el estado de tramitación de cualquier expediente en el que figure como tal o como representante autorizado, mediante un servicio electrónico de acceso restringido al que se accederá a través de la sede electrónica.

2.– Espedienteen izapidetze-egoeraren gaineko informazioa egindako izapide-egintzei buruzkoa izango da, eta horien edukia adieraziko da, baita zein egunetan eman ziren ere.

2.– La información sobre el estado de tramitación de los expedientes comprenderá la relativa a los actos de trámite realizados, con indicación de su contenido, así como la fecha en la que fueron dictados.

3.– Aurreko apartatuetan azaldutako informazioaz gain, interesdunek Sarrera-erregistro elektronikoaren bidez aurkeztu dituzten agiri, komunikazio eta eskabide guztien zerrenda ikusi ahal izango dute.

3.– Además de la información descrita en los apartados anteriores, los interesados podrán acceder a una relación de todos aquellos documentos, comunicaciones y solicitudes por ellos formuladas que hayan presentado a través del Registro electrónico de entrada.

XEDAPEN IRAGANKORRA.– Egoitza funtzionamenduan jartzea.
DISPOSICIÓN TRANSITORIA.– Puesta en funcionamiento de la sede.

Arau honen bidez sortzen den egoitza elektronikoa Eusko Legebiltzarreko Mahaiak zehazten duen unetik aurrera hasiko da jardunean.

La sede electrónica que se crea mediante la presente norma comenzará a operar en el momento que determine la Mesa del Parlamento Vasco.

AZKEN XEDAPENAK
DISPOSICIONES FINALES

Lehenengoa.– Idazkaritza Nagusiari baimena ematen zaio ebazpen hau garatzeko eta aplikatzeko behar diren neurri guztiak hartzeko.

Primera.– Se autoriza a la Secretaría General a adoptar cuantas medidas sean necesarias para el desarrollo y aplicación de esta resolución.

Bigarrena.– Ebazpen hau Eusko Legebiltzarraren Aldizkari Ofizialean argitaratu eta biharamunean sartuko da indarrean.

Segunda.– La presente Resolución entrará en vigor al día siguiente de su publicación en el Boletín Oficial del Parlamento Vasco.


Azterketa dokumentala


Análisis documental