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Boletin Oficial del País Vasco

87. zk., 2018ko maiatzaren 8a, asteartea

N.º 87, martes 8 de mayo de 2018


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
2449
2449

EBAZPENA, 2018ko apirilaren 16koa, Ingurumen Administrazioko zuzendariarena, Barakaldoko Udalak sustatutako Bide Onera eraikinaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren ingurumen-txosten estrategikoa formulatzen duena.

RESOLUCIÓN de 16 de abril de 2018, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula el informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana para el edificio Bide-Onera, promovido por el Ayuntamiento de Barakaldo.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2017ko azaroaren 30ean, Barakaldoko Udalak eskabide bat bete zuen, Bide Onera eraikinaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren (aurrerantzean HAPB) ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura hasteko, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoari jarraikiz. Eskabideari hiri-antolamenduko plan orokorraren aldaketaren zirriborroa eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluan ezarritakoaren araberako edukia duen ingurumen-dokumentu estrategiko bat atxiki zitzaizkion.

Con fecha de 30 de noviembre de 2017, el Ayuntamiento de Barakaldo completa la solicitud de inicio del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan Especial de Ordenación Urbana para el edificio Bide-Onera, en adelante, el PEOU, en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañaba del borrador de la Modificación del PGOU y de un documento ambiental estratégico con el contenido establecido en el artículo 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikulua betetzeko, 2018ko urtarrilaren 15ean, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak egoki irizten zieten oharrak egiteko eskatu zien zenbait erakunderi, ohar horiek oinarritzat hartuta ingurumen-organo horrek ingurumen-txosten estrategikoa egin zezan. Zehazki, Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritzari eta Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritzari egin zitzaien eskaera.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, con fecha de 15 de enero de 2018, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco solicitó a diferentes organismos que realizaran las observaciones que consideraran oportunas y que pudieran servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental del correspondiente informe ambiental estratégico. En concreto se consultó a la Dirección de Patrimonio Cultural y a la Dirección de Salud Pública y Adicciones, ambas del Gobierno Vasco.

Halaber, espedientean jasotzen den dokumentazioa eskuragarri ipini zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdun orok ingurumen-arloan egoki iritzitako oharrak egiteko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Behin abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritako epea amaituta, Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritzaren txostena jaso da, espedientean bertan islatutako emaitzarekin.

Finalizado el plazo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se ha recibido informe de la Dirección de Patrimonio Cultural del Gobierno Vasco, con el resultado que obra en el expediente.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan xedatutakoaren arabera, lege horren helburua da ingurumenean ondorio adierazgarriak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautu behar duten oinarriak ezartzea. Eta, horrenbestez, ingurumenaren babes-maila handia bermatzen du lege horrek, garapen jasangarria sustatzea helburu hartuta.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera (otsailaren 27ko 3/1998), ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, langintza-prozesuaren lehen faseetan eta betiere aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, ingurumenean eragingo dituen ondorioen analisia, hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak kontuan hartuta.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Bide Onera eraikinaren Hiri Antolamenduko Plan Berezia (aurrerantzean HAPB) abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluaren kasuetan sartzen da; bertan aurreikusten da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasa behar diren plan eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo plan edo programen gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharra, haiek ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako. Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean dago araututa, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El Plan Especial de Ordenación Urbana para el edificio Bide-Onera, en adelante, el PEOU, se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente. El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Dokumentazio teknikoa eta HAPBren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak aztertuta, eta ikusirik hasierako dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak (eskumena duen organoa otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera) ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du, zeinak HAPBren proposamenean ingurumen-arloko alderdiak sartzearen alde egiten baitu eta berau aplikatzearen ondorio adierazgarrien aipamena jasotzen, baita sartu behar diren azken oharrak ere, soilik ingurumen arlokoak.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del PEOU, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del PEOU y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Hauek ikusirik: Euskal Autonomia Erkidegoko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorra; Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legea; Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren Egitura Organikoa eta Funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretua; Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legea; Sektore Publikoko Araubide Juridikoari buruzko urriaren 1eko 40/2015 Legea eta aplikatzekoak diren gainerako arauak, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Barakaldoko Udalak sustatutako Bide Onera eraikinaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren (aurrerantzean HAPB) ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea, jarraian adierazten diren zehaztapenekin:

Primero.- Formular informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana para el edificio Bide-Onera, en adelante, el PEOU, promovido por el Ayuntamiento de Barakaldo, en los términos que se recogen a continuación:

A) HAPBren deskribapena: helburuak eta jarduerak.

A) Descripción del PEOU: objetivos y actuaciones.

HAPBk xede du Barakaldoko hiri-antolamenduko plan orokorrak (aurrerantzean HAPO) Bide Onera plazak, Autonomia kaleak eta Askatasun etorbideak mugatutako eremuarentzat ezarritako antolamendu xehatua aldatzea.

El PEOU tiene por objeto modificar la ordenación pormenorizada que el Plan General de Ordenación Urbana de Barakaldo, en adelante PGOU, establece para el ámbito delimitado por la plaza Bide Onera, la calle Autonomía y la avenida Askatasun de Barakaldo.

Jarduera-esparrua kontsolidatutako hiri-lurzoruan dago, Barakaldoko erdigunean. Eremuak 1.253,5 m²-ko azalera du eta egun Bide Onera kooperatibaren jabetzako merkataritza-gune batek eta bizitegi-eraikin batek erabat okupatzen dute (kooperatibaren jatorrizko egoitza zen bizitegi-eraikina eta egun ez da bertan inor bizi).

El ámbito de actuación se localiza en suelo urbano consolidado, en el centro de Barakaldo. Tiene una superficie de 1.253,5 m² y en la actualidad aparece completamente ocupado por un edificio residencial (sede primitiva de la cooperativa y que se encuentra deshabitado en su totalidad) y un centro comercial propiedad de la cooperativa Bide Onera.

Barakaldoko egungo HAPOk honako hau jasotzen du: alde batetik, Bide Onera jatorrizko egoitza, bizitegi-erabilerak gogora ekartzen dituena eta «hirugarren sektoreko» kalifikazioa duena; bestalde, merkataritza-gunea dagoen eraikina, «bizitegi» kalifikazioa duena.

El actual PGOU de Barakaldo recoge que: por una parte, el edificio primitivo Bide-Onera, que evoca usos residenciales, tiene la calificación de «terciario»; y por otro lado, el edificio donde se aloja el centro comercial tiene atribuida la calificación de «residencial».

HAPBren proposamenak, ezarritako erabilerak berrantolatu eta egoera hori zuzentzea du helburu; horretarako, betiere HAPOren egiturazko parametroak errespetatuz, beharrezkoa da antolamendu xehatu berri bat onartzea, hiri-berrikuntzako helburuei erantzungo dien eta indarreko HAPOrekin egun dauden desadostasunak erregularizatuko dituen irtenbide bat emanez.

La propuesta del PEOU, reconfigurando los usos establecidos, pretende corregir esta situación; para ello, se hace preciso establecer una nueva ordenación pormenorizada en la que, respetando los parámetros estructurales del PGOU, se propicie una solución que responda a los objetivos de renovación urbana y se regularicen las discrepancias del vigente PGOU.

HAPBren proposamena honako hau da:

La propuesta del PEOU consiste en:

– Egun merkataritzara bideratutako eraikina eraistea.

– Demolición del edificio dedicado actualmente a la actividad comercial.

– Hutsik dagoen bizitegi-eraikina eraistea, HAPOren ordenantzek babesten duten fatxada salbu; bertan jasotzen denez, fatxada kontsolidatu eta birgaitu egin behar da.

– Demolición del edificio deshabitado, salvo la fachada del mismo, ya que se encuentra protegida por las ordenanzas del PGOU en orden a su consolidación y rehabilitación,

– Eraisketaren ostean geratzen den orubean eraikin berri bat egitea, hirugarren sektoreko erabileretara bideratutako eraikigarritasuna errespetatuz baina soilik bi solairutan banatuta (beheko solairua eta lehen solairua). Horrenbestez, HAPBk partzela guztia «bizitegi alineatu» gisa kalifikatzen du, bizitegi-erabilerarekin etxebizitza kolektiboan, eta beheko solairuan eta lehen solairuan hirugarren sektoreko erabilerak baimenduz (bulego, banku, saltoki eta merkatu kategorian), betiere bizitegi-erabilerarekin bateragarriak direnean.

– Reedificación del solar resultante, de forma que se respete la edificabilidad destinada a usos terciarios, si bien se distribuye en dos únicas plantas (PB yP1.ª). Así, el PEOU ordena el conjunto de la parcela como «Residencial Alineada», con uso residencial en vivienda colectiva, permitiéndose los usos terciarios (en su categoría de oficinas, bancos y comercios y mercados) en planta baja y primera, cuando el uso quede comprendido en una categoría compatible con el uso residencial.

B) HAPBren ezaugarriak aztertu ondoren, eta Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluaren arabera, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aplikatuko dira plan edo programa bati ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar zaion zehazteko.

B) Una vez analizadas las características del PEOU y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, se procede a aplicar los criterios que están establecidos en el Anexo V de la citada Ley para determinar si un plan o programa debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

1) HAPBren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1) Características del PEOU, considerando en particular:

a) HAPBk zer neurritan ezartzen duen proiektu eta beste jarduera batzuetarako esparrua.

a) La medida en que el PEOU establece un marco para proyectos y otras actividades.

HAPBk erabilera aldatzea ekarriko du, jarduketa eremuaren antolamendu xehatua ezarriko du eta eraikuntza-proiektu bat izango du. Proiektuaren baimenak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapen, ezaugarri, neurri edo funtzionamenduari dagokionez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategorietako baten batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

El PEOU conllevará un cambio de usos y establecerá la ordenación pormenorizada en el ámbito de actuación, lo que llevará asociado un proyecto de edificación. La futura autorización del proyecto no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenecen a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Zenbaterainoko eragina duen HAPBk beste plan edo programa batzuetan: HAPBk ez du eraginik izango bestelako planetan edo programetan.

b) La medida en la que el PEOU influye en otros Planes o programas. El PEOU no causará efecto alguno sobre otros Planes o Programas.

c) HAPB egokia den edo ez ingurumen-oharpenak integratzeko, bereziki garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin bat eginik. Sustatzaileak aurkeztutako ingurumen dokumentazioan, eraikina jasangarriagoa izatea ahalbidetzeko helburuarekin, argiaren inpaktua gutxitu eta energiaren efizientzia sustatuko duten hainbat neurri jasotzen dira, baita ura, argindarra eta gasa bezalako baliabideak eraginkortasun maximoz erabiltzeko neurriak ere. Hori dela eta, HAPBren xedea egokia dela irizten da garapen jasangarria sustatzen duten ingurumen-kontsiderazioak integratzeko.

c) La pertinencia del PEOU para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular de promover el desarrollo sostenible. Entre la documentación ambiental presentada por el órgano promotor y con el objeto de posibilitar una construcción más sostenible, se proponen un conjunto de medidas que minimicen el impacto lumínico y favorezcan la eficiencia energética, así como una máxima eficacia en el uso de recursos como el agua, fluido eléctrico o gas. Por todo ello, se considera que el objeto del PEOU es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promuevan un desarrollo sostenible.

d) Ez da hauteman HAPB gauzatzearen ondoriozko ingurumen-arazo adierazgarririk, betiere, besteak beste, segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, kutsadura akustikoari eta kultura-ondarearen babesari dagokienez indarrean dagoen araudia betez gauzatzen badira eragindako eremuarekin lotutako esku-hartzeak eta jarduerak. Azken alderdi horren inguruan, adierazi beharra dago Euskal Kultura Ondarearen Zentroaren babes irizpideak jarraituz, HAPBren memoriak zehaztapen batzuk sartzen dituela eraikinaren oinarrizko ezaugarri bolumetriko eta dekoratiboak mantentzea proposatuz, bereziki botatzerik ez dagoen jatorrizko fatxadarekin lotuta. Ildo horretan, HAPBn planteatzen diren jarduerak soilik honako kasu honetan izango dira identifikatutako balio kulturalen kontserbazioarekin bateragarriak: proposatutako ezaugarri bolumetrikoen mantentzeak eraikin historikoaren estalkia ere kontuan izatea.

d) No se detectan problemas ambientales significativos sobre el medio ambiente derivados de la ejecución del PEOU, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, contaminación acústica y protección del patrimonio cultural. En cuanto a este último aspecto, cabe señalar que de acuerdo con los criterios de protección del Centro de Patrimonio Cultural Vasco, la memoria del PEOU introduce unas determinaciones que proponen mantener las características volumétricas y decorativas básicas del edificio y en particular de su fachada original, que no podrá ser derribada. En este sentido, se entenderá que las actuaciones que se plantean en el PEOU son compatibles con la conservación de los valores culturales identificados, siempre que el mantenimiento de las características volumétricas propuesto, incluya, también, la cubierta del edificio histórico.

e) Era berean, HAPB egokitzat jotzen da ingurumen-arloko erkidego- edo nazio-mailako legedia txertatzeko.

e) Asimismo, el PEOU se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2) Eraginen ezaugarriei eta ziurrenik ukituko den eremuari dagokienez, eraginpeko lekuaren inguruan ez da hauteman ez naturagune adierazgarririk, ez ingurumen-balio altuko eremurik ez ingurumen kalteberatasun aipagarriko gunerik.

2) En cuanto a las características de los efectos y del área probablemente afectada, no se aprecian en el entorno del emplazamiento afectado espacios naturales relevantes, ni ámbitos de elevado valor y vulnerabilidad ambiental.

3) Nolanahi ere, neurri babesle eta zuzentzaileak indarrean dagoen araudiaren arabera ezarriko dira, Ebazpen honetan zehaztutakoaren arabera eta, aurrekoaren aurka ez doan guztian, Ingurumen Dokumentu Estrategikoan eta HAPBn bertan jasotakoaren arabera. Hartu beharreko neurri nagusiak honako hauek dira:

3) Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, de acuerdo con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio PEOU. Las principales medidas que deben adoptarse se exponen a continuación:

– Proiektua gauzatzerako orduan, obrako langileek jardunbide egokien gida bat erabil dezaten ahalegindu behar da.

– Se deberá procurar que en la ejecución del proyecto se utilice un Manual de buenas prácticas por parte del personal de obra.

– Lurren eta soberakinen kudeaketa: proiektuan sortutako indusketa-soberakinak baimendutako soberakin-biltegira eramango dira, eta indarreko legerian ezarritakoaren arabera kudeatuko dira.

– Gestión de tierras y sobrantes: los sobrantes de excavación generados en el proyecto se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

– Hondakinen sorrera eta kudeaketa: obrak egin bitartean sortutako hondakin guztiak zein garbiketa-kanpainaren soberakinak kudeatzeko, uztailaren 28ko 22/2011 Legean (hondakinei eta lurzoru kutsatuei buruzkoa) eta berariazko araudietan aurreikusitakoa beteko da.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

– Eraikuntza- eta eraispen-hondakinak uztailaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira (112/2012 Dekretua, Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzen duena).

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de julio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Hondakin arriskutsuen ontziek, uztailaren 20ko 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako arauak bete beharko dituzte (hondakin toxiko eta arriskutsuei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko oinarrizko araudia onartzen du dekretu horrek); itxita egongo dira baimendutako kudeatzaileak jaso arte, isuri edo lurrundu ez daitezen.

Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos y peligrosos, y permanecerán cerrados hasta su entrega a gestor autorizado, evitando cualquier pérdida de contenido por derrame o evaporación.

Olio erabiliak, berriz, industrian erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuan eta EAEn erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1988 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1988, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

– Induskatutako lurzoruen kontrola: Barakaldoko Udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak hautemateagatiko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 1/2015 Legearen 10.2 artikulua betetzeko.

– Control de los suelos excavados: cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de Barakaldo y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, en cumplimiento del artículo 10.2 de la Ley 1/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babestea: Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta isuri akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen soinu-isuriei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, eta hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-isuriak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatua) eta arau osagarrietan ezarritakora.

– Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Halaber, eguneko lan-ordutegian jardungo da eta kamioik obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo kaleak erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

Así mismo, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Eraikigintza eta eraikuntza jasangarria:

– Edificación y construcción sostenible:

IV. Ingurumen Esparru Programa 2020 egitasmoak eraikigintza eta eraikuntza jasangarriagoa sustatzea ezarri zuen lehentasun gisa, baliabideak euren bizi-ziklo osoan erabiltzea eta ostean ere sortutako hondakinak aprobetxatzea lehenetsiz (2017rako lehentasuna). Horrenbestez, kontuan izan beharko dira eraikuntza jasangarriko gidetan jasotako gomendioak eraikinetan energia-aurrezpena eta -efizientzia bultzatzeko, bai eta energia berriztagarriak sustatzeko ere.

Conforme a la prioridad establecida en el IV Programa Marco Ambiental 2020, respecto a fomentar una edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos a lo largo de todo su ciclo de vida y en especial en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo (Prioridad a 2017), deberán considerarse las recomendaciones de la Guía de Edificación Ambientalmente Sostenible correspondiente, con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables.

Neurri horiek, gutxienez, alderdi hauetan eragin beharko dute:

Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

– Kultura Ondarea babestea:

– Protección del Patrimonio Cultural:

Euskal Kultura Ondarearen Zentroak egindako txostenak jasotako oharrak kontuak izanik, eraikinaren oinarrizko ezaugarri bolumetriko eta dekoratiboak mantendu egin beharko dira, bereziki botatzerik ez dagoen jatorrizko fatxadarekin lotuta. Gainera, ezaugarri bolumetrikoen mantentzeak eraikin historikoaren estalkia ere kontuan izan behar du.

De acuerdo con las observaciones recogidas en el informe emitido por el Centro de Patrimonio Cultural Vasco, se deberán mantener las características volumétricas y decorativas básicas del edificio y, en particular, de su fachada original, que no podrá ser derribada. Además, la conservación de dichas características volumétricas debe incluir la cubierta del edificio histórico.

Bigarrena.– Zehaztea, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoari jarraikiz, ez dela aurreikusten Bide Onera eraikinaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziak eragin nabarmenik izatea ingurumenaren gainean, eta, ondorioz, ez dela beharrezkoa ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egitea.

Segundo.- Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, no se prevé que el Plan Especial de Ordenación Urbana para el edificio Bide-Onera, vaya a producir efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, no es necesario que se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Barakaldoko Udalari jakinaraztea Ebazpen honen edukia.

Tercero.- Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Barakaldo.

Laugarrena.- Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, honako ingurumen-ebaluazio estrategikoak indarraldia galduko du eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, behin Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean, Bide Onera eraikinaren Hiri Antolamenduko Plan Berezia onartuko ez balitz. Halako kasuetan, berriro hasi beharko da planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.- Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios si, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación del Plan Especial de Ordenación Urbana para el edificio Bide-Onera en el plazo máximo de cuatro años desde su publicación. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del plan.

Vitoria-Gasteiz, 2018ko apirilaren 16a.

En Vitoria-Gasteiz, a 16 de abril de 2018.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


Azterketa dokumentala


Análisis documental