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Boletin Oficial del País Vasco

29. zk., 2018ko otsailaren 9a, ostirala

N.º 29, viernes 9 de febrero de 2018


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

KULTURA ETA HIZKUNTZA POLITIKA SAILA
DEPARTAMENTO DE CULTURA Y POLÍTICA LINGÜÍSTICA
739
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38/2018 EBAZPENA, urtarrilaren 26koa, Jaurlaritzaren Idazkaritzako eta Legebiltzarrarekiko Harremanetarako zuzendariarena, zeinaren bidez argitaratzen baita Gobernu Kontseiluaren 2012ko abenduaren 11ko Erabakia ofizioz berraztertzeko prozedurari hasiera ematen dion Erabakia. 2012ko abenduaren 11ko Erabakiaren bidez, uko egin zitzaion frekuentzia-modulazioa duten uhin metrikoetan irrati-komunikazioko zerbitzuak emateko lizentziak esleitzeko lehiaketari.

RESOLUCIÓN 38/2018, de 26 de enero, del Director de la Secretaría del Gobierno y de Relaciones con el Parlamento, por la que se dispone la publicación del acuerdo por el que se inicia el procedimiento de revisión de oficio del Acuerdo de Consejo de Gobierno 11-12-2012, por el que se renuncia al concurso de otorgamiento de las licencias para la prestación de servicios de comunicación radiofónica, en ondas métricas con modulación de frecuencia.

2018ko urtarrilaren 23ko bilkuran, Gobernu Kontseiluak onetsi du erabaki bat, zeinaren bidez hasiera ematen baitzaio Gobernu Kontseiluaren 2012ko abenduaren 11ko Erabakia ofizioz berraztertzeko prozedurari. 2012ko abenduaren 11ko Erabakiaren bidez, uko egin zitzaion frekuentzia-modulazioa duten uhin metrikoetan irrati-komunikazioko zerbitzuak emateko lizentziak esleitzeko lehiaketari. Horrenbestez, erabaki horri behar duen publikotasuna emateko, honako hau

Habiéndose aprobado por el Consejo de Gobierno, en su sesión celebrada el día 23 de enero de 2018 el Acuerdo por el que se inicia el procedimiento de revisión de oficio del Acuerdo de Consejo de Gobierno 11-12-2012, por el que se renuncia al concurso de otorgamiento de las licencias para la prestación de servicios de comunicación radiofónica, en ondas métricas con modulación de frecuencia, y a los efectos de darle la publicidad debida,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Artikulu bakarra.– Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara ematea erabaki bat, zeinaren bidez hasiera ematen baitzaio Gobernu Kontseiluaren 2012ko abenduaren 11ko Erabakia ofizioz berraztertzeko prozedurari. 2012ko abenduaren 11ko Erabakiaren bidez, uko egin zitzaion frekuentzia-modulazioa duten uhin metrikoetan irrati-komunikazioko zerbitzuak emateko lizentziak esleitzeko lehiaketari. Erabaki hori eranskinean jasota dago.

Artículo único.– Publicar en el Boletín Oficial del País Vasco el texto del Acuerdo por el que se inicia el procedimiento de revisión de oficio del Acuerdo de Consejo de Gobierno 11-12-2012, por el que se renuncia al concurso de otorgamiento de las licencias para la prestación de servicios de comunicación radiofónica, en ondas métricas con modulación de frecuencia, que figura como anexo a la presente.

Vitoria-Gasteiz, 2018ko urtarrilaren 26a.

En Vitoria-Gasteiz, a 26 de enero de 2018.

Jaurlaritzaren Idazkaritzako eta Legebiltzarrarekiko Harremanetarako zuzendaria,

El Director de la Secretaría del Gobierno y de Relaciones con el Parlamento,

JUAN ANTONIO ARIETA-ARAUNABEÑA IBARZABAL.

JUAN ANTONIO ARIETA-ARAUNABEÑA IBARZABAL.

ERANSKINA, JAURLARITZAREN IDAZKARITZAKO ETA LEGEBILTZARRAREKIKO HARREMANETARAKO ZUZENDARIAREN URTARRILAREN 26KO 38/2018 EBAZPENARENA
ANEXO A LA RESOLUCIÓN 38/2018, DE 26 DE ENERO, DEL DIRECTOR DE LA SECRETARÍA DEL GOBIERNO Y DE RELACIONES CON EL PARLAMENTO
ERABAKIA, ZEINAREN BIDEZ HASIERA EMATEN BAITZAIO GOBERNU KONTSEILUAREN 2012KO ABENDUAREN 11KO ERABAKIA OFIZIOZ BERRAZTERTZEKO PROZEDURARI. 2012KO ABENDUAREN 11KO ERABAKIAREN BIDEZ, UKO EGIN ZITZAION FREKUENTZIA-MODULAZIOA DUTEN UHIN METRIKOETAN IRRATI-KOMUNIKAZIOKO ZERBITZUAK EMATEKO LIZENTZIAK ESLEITZEKO LEHIAKETARI
ACUERDO POR EL QUE SE INICIA EL PROCEDIMIENTO DE REVISIÓN DE OFICIO DEL ACUERDO DE CONSEJO DE GOBIERNO 11-12-2012, POR EL QUE SE RENUNCIA AL CONCURSO DE OTORGAMIENTO DE LAS LICENCIAS PARA LA PRESTACIÓN DE SERVICIOS DE COMUNICACIÓN RADIOFÓNICA, EN ONDAS MÉTRICAS CON MODULACIÓN DE FRECUENCIA

Auzitegi Gorenaren epai hauek ikusi dira: 273/2016 (2016-02-10), 665/2016 (2016-03-17), 774/2016 (2016-04-04), 1072/2016 (2016-05-12), 1194/2016 (2016-05-26), 1213/2016 (2016-05-30), 1223/2016 (2016-05-30), 1303/2016 (2016-06-02) eta 1359/2016 (2016-06-09). Hala, erabaki hau ematen da kontuan harturik ondoko

Vistas las Sentencias del Tribunal Supremo 273/2016 (10-02-2016), 665/2016 (17-03-2016), 774/2016 (04-04-2016), 1072/2016 (12-05-2016), 1194/2016 (26-05-2016), 1213/2016 (30-05-2016), 1223/2016 (30-05-2016), 1303/2016 (02-06-2016) y 1359/2016 (09-06-2016), se dicta este acuerdo en base a los siguientes

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

Lehenengoa.– Irailaren 1eko 964/2006 Errege Dekretuak, zeinaz plan tekniko estatal bat onartzen baita soinuzko irrati-difusioa egite aldera frekuentzia-modulazioa duten uhin metrikoetan, 34 irrati-frekuentzia planifikatu zituen guztira, eta Euskal Autonomia Erkidegoari zegokion horien lizentziak ematea.

Primero.– El Real Decreto 964/2006, de 1 de septiembre, por el que se aprueba el Plan técnico estatal de radiodifusión sonora en ondas métricas con modulación de frecuencia, planificó un total de 34 frecuencias radiofónicas, cuyas licencias correspondía otorgar a la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Ikus-entzunezko komunikazio-zerbitzuen araubide juridikoa eguneratzeko eta Euskadiko sektorearen premia zehatzetara eguneratzeko helburuarekin, ikus-entzunezko komunikazioari buruzko 231/2011 Dekretua onartu zen (2011ko azaroaren 23ko EHAA, 222. zk.).

Con el fin de actualizar el régimen jurídico relativo a la prestación de los servicios de comunicación audiovisual y de adaptarlo a las necesidades específicas del sector en Euskadi, se aprobó el Decreto 231/2011, sobre Comunicación Audiovisual (BOPV n.º 222, de 23 de noviembre de 2011).

Bigarrena.– Dekretu horretako 8.1 artikuluarekin bat etorriz, Gobernu Kontseiluak 2012ko otsailaren 28an onartu zituen lehiaketa publiko baterako oinarriak, EAEn honako honetarako lizentziak esleitzekoak: irrati-komunikazioko zerbitzuak ematea frekuentzia-modulazioa duten uhin metrikoetan (2012ko martxoaren 12ko EHAA, 51. zk.). Kultura Sailburuaren 2012ko otsailaren 29ko Agindu bidez, berriz, lehiaketa publikoa deitu zen (2012ko martxoaren 12ko EHAA, 51. zk.).

Segundo.– De conformidad con el artículo 8.1 del citado Decreto, el Consejo de Gobierno aprobó el 28 de febrero de 2012 las bases del concurso público para el otorgamiento de las licencias para la prestación de servicios de comunicación radiofónica en ondas métricas con modulación de frecuencia en la CAPV (BOPV n.º 51, de 12 de marzo de 2012) y mediante Orden de la Consejera de Cultura, de 29 de febrero de 2012, fue convocado el concurso público (BOPV n.º 51, de 12 de marzo de 2012).

Hirugarrena.– 2012ko abenduaren 11n, lizentziak esleitzeko prozedura amaitu aurretik, Gobernu Kontseiluak erabaki bat hartu zuen «zeinaz uko egiten baitzaio, interes publikoagatik, honako honetarako lizentziak esleitzeko lehiaketari: irrati-komunikazioko zerbitzuak ematea frekuentzia-modulazioa duten uhin metrikoetan» (2013ko urtarrilaren 24ko EHAAn argitaratua, 17. zenbakian).

Tercero.– El 11 de diciembre de 2012, antes de que finalizara el procedimiento de adjudicación de licencias, el Consejo de Gobierno adoptó el «Acuerdo por el que se renuncia por razones de interés público al concurso de otorgamiento de las licencias para la prestación de servicios de comunicación radiofónica en ondas métricas con modulación de frecuencia», publicado en el BOPV n.º 17, de 24 de enero de 2013.

Laugarrena.– Urtarrilaren 10eko 1/2013 Ebazpenaren bidez, 2013ko urtarrilaren 24ko EHAAn argitaratu zen, 17. zenbakian, Gobernu Kontseiluak hartutako Erabakia, «zeinaz uko egiten baitzaio, interes publikoagatik, Euskal Autonomia Erkidegoan honako honetarako lizentziak esleitzeko lehiaketari: irrati-komunikazioko zerbitzuak ematea frekuentzia-modulazioa duten uhin metrikoetan». Hauek izan ziren Erabaki hori eragin zuten interes publikoko arrazoiak:

Cuarto.– Por Resolución 1/2013, de 10 de enero, se publicó en el BOPV n.º 17, de 24 de enero de 2013, el Acuerdo adoptado por el Consejo de Gobierno «por el que se renuncia por razones de interés público al concurso de otorgamiento de las licencias para la prestación de servicios de comunicación radiofónica en ondas métricas con modulación de frecuencia en la Comunidad Autónoma del País Vasco». Las razones de interés público que motivaron dicho Acuerdo fueron las siguientes:

«Ikus-entzunezko komunikazioari buruzko Lege Orokorrean egindako aldaketak; Ministro Kontseiluaren erabakiak, zeinek faboratzen baitute lehiaketa-oinarrien espirituaren guztiz kontrara metatzea hedabideak; lizitatzaileen metaketa, zeinak zuzenean eragiten baitio egindako balorazioari; 25 urte baino gehiago igaro izana egindako azken lehiaketatik; eta lizentziak emateko oso epe zabala aurreikustea oinarrietan, 15 urtekoa, zeinak ematen baitio izaera estrategikoaren maila.»

«Dichas razones son las modificaciones de la Ley General de la Comunicación Audiovisual, las decisiones del Consejo de Ministros que favorecen la concentración de medios en el sentido exactamente contrario al espíritu de las Bases del Concurso; la concentración de licitadores que afecta directamente a la valoración efectuada; el transcurso de más de 25 años desde el último concurso efectuado y la previsión en las bases de un plazo de concesión de licencias tan amplio como el de 15 años que le confiere una dimensión de naturaleza estratégica.»

Bosgarrena.– Erabaki horren kontra zenbait errekurtso aurkeztu ziren, jurisdikzio-egoitzan amaitu zutenak: Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusiak hamar epai eman zituen guztira, zeinetan guztiz baliogabetu baitzen Gobernu Kontseiluaren 2012ko abenduaren 11ko Erabakia (epaiak: 452/2014, 494/2014, 602/2014, 5/2015, 6/2015, 7/2015, 16/2015, 19/2015, 27/2015 eta 50/2015) eta agindua ematen baitzen errekurtso-jartzaileei behin-behinean esleitutako lizentzien prozedurarekin jarraitzeko. Administrazio honek hamar epai horietatik bederatziren kontrako errekurtsoa jarri zuen Auzitegi Gorenaren aurrean, eta hark kasazioan errekurritutako epai guztiak berretsi zituen.

Quinto.– Contra dicho Acuerdo se presentaron diversos recursos que concluyeron en sede jurisdiccional con un total de diez sentencias del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco en las cuales se anulaba el Acuerdo de Consejo de Gobierno de 11 de diciembre de 2012 (Sentencias 452/2014; 494/2014; 602/2014; 5/2015; 6/2015; 7/2015; 16/2015; 19/2015; 27/2015 y 50/2015) y se ordenaba la continuación del procedimiento en relación a las licencias adjudicadas provisionalmente a los recurrentes. De las diez sentencias, nueve fueron recurridas por esta Administración ante el Tribunal Supremo, el cual confirmó la totalidad de las sentencias recurridas en casación.

Seigarrena.– Emandako epaiek ez zuten erga omnes ondorerik eragin; aitzitik, banan-banako egoera juridikoa aitortu zenez, eta ez zenez gertatu 29/1998 Legearen 110 eta 111. artikuluetan jasotako ezein egoerarik (uztailaren 13ko legea, Administrazioarekiko Auzien Jurisdikzioa arautzen duena), lege horren 72.3. artikuluan aurreikusitakoa betez, epaiek alderdien artean bakarrik eragin zituzten ondoreak. Horrenbestez, emandako epaien ondoreek behin-behineko esleipendun izan ziren errekurtso-jartzaileei bakarrik eragin zieten.

Sexto.– Las sentencias dictadas no produjeron efectos erga omnes, sino que, al reconocer una situación jurídica individualizada y al no tratarse de ninguno de los supuestos de los artículos 110 y 111 de la Ley 29/1998, de 13 de julio, reguladora de la Jurisdicción Contencioso-administrativa (LJCA), de conformidad con lo previsto en el artículo 72.3 de la LJCA, las sentencias solo produjeron efectos entre las partes. Por tanto, los efectos de la ejecución de las sentencias dictadas se limitaron a aquellas licencias respecto a las que los recurrentes habían resultado adjudicatarios provisionales.

Horrela, bada, ukoaren baliogabetze judizialak honako frekuentzia hauei eragin zien: Bilboko 92.2 eta 94.3; Getxoko 95.8; Durangaldeko 97.4; Gernikako 96.7; Vitoria-Gasteizko 91.5, 94.5, 89.9, 87.7, 90.4; Donostiako 93.8, 94.8, 95.6, 105.8; Beasaingo 102.2, 105.4; Azkoitiko 91.8; Legazpiko 94.6 eta 100.5. Horiei dagokienez, lizentzia emateko administrazio-prozedurarekin jarraitu zen, eta behin betiko esleipen hauek egin ziren:

Por tanto, la anulación judicial de la renuncia afectó a las siguientes frecuencias: 92.2, 94.3 de Bilbao; 95.8 de Getxo; 97.4 de Duranguesado; 96.7 de Gernika; 91.5, 94.5, 89.9, 87.7, 90.4 de Vitoria-Gasteiz; 93.8, 94.8, 95.6, 105.8 de San Sebastián; 102.2, 105.4 de Beasain; 91.8 de Azkoitia; 94.6 y 100.5 de Legazpi, respecto a las cuales se prosiguió con el procedimiento administrativo de concesión, produciéndose las siguientes adjudicaciones definitivas:

● Erabakia, Gobernu Kontseiluarena, zeinaz lizentzia esleitzen baitzaio Radio Estudio SAri, irrati-komunikazioko zerbitzuak emate aldera frekuentzia-modulazioa duten uhin metrikoetan, hala betetzen delarik 494/2014 epai irmoa, Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzien Salak emana (2015eko abuztuaren 14ko EHAA, 153. zk.).

● Acuerdo de Consejo de Gobierno de otorgamiento de licencias para la prestación de servicios de comunicación radiofónica en ondas métricas con modulación de frecuencia a favor de la Radio Estudio, S.A., en ejecución de sentencia firme n.º 494/2014 de la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco (BOPV n.º 153, de 14 de agosto de 2015).

● Erabakia, Gobernu Kontseiluarena, zeinaz lizentzia esleitzen baitzaio Radio Lider Euskadi SLri, irrati-komunikazioko zerbitzuak emate aldera frekuentzia-modulazioa duten uhin metrikoetan, hala behin-behinean betetzen delarik 16/2015 epaia, Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzien Salak emana (2016ko urtarrilaren 4ko EHAA, 1. zk.).

● Acuerdo de Consejo de Gobierno de otorgamiento de licencias para la prestación de servicios de comunicación radiofónica en ondas métricas con modulación de frecuencia a favor de Radio Lider Euskadi, S.L., en ejecución provisional de la Sentencia n.º 16/2015 de la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco (BOPV n.º 1, de 4 de enero de 2016).

● Erabakia, Gobernu Kontseiluarena, zeinaz lizentzia esleitzen baitzaio Pausu Media GKE Elkarteari, irrati-komunikazioko zerbitzuak emate aldera frekuentzia-modulazioa duten uhin metrikoetan, hala behin-behinean betetzen delarik 50/2015 epaia, Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzien Salaren Lehen Sekzioak emana (2016ko martxoaren 16ko EHAA, 52. zk.).

● Acuerdo de Consejo de Gobierno de otorgamiento de licencias para la prestación de servicios de comunicación radiofónica en ondas métricas con modulación de frecuencia a favor de Asociación ONG Pausu Media, en ejecución provisional de la Sentencia n.º 50/2015 de la Sección Primera de la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco (BOPV n.º 52, de 16 de marzo de 2016).

● Erabakia, Gobernu Kontseiluarena, zeinaz lizentzia esleitzen baitzaio Euskal Irrati Zerbitzuak SLri, irrati-komunikazioko zerbitzuak emate aldera frekuentzia-modulazioa duten uhin metrikoetan, hala behin-behinean betetzen delarik 5/2015 epaia, Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzien Salaren Lehen Sekzioak emana (2016ko martxoaren 21eko EHAA, 55. zk.).

● Acuerdo de Consejo de Gobierno de otorgamiento de licencias para la prestación de servicios de comunicación radiofónica en ondas métricas con modulación de frecuencia a favor de Euskal Irrati Zerbitzuak, S.L., en ejecución provisional de la Sentencia n.º 5/2015 de la Sección Primera de la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco (BOPV n.º 55, de 21 de marzo de 2016).

● Erabakia, Gobernu Kontseiluarena, zeinaz lizentzia esleitzen baitzaio Araba Irratia SLri, irrati-komunikazioko zerbitzuak emate aldera frekuentzia-modulazioa duten uhin metrikoetan, hala betetzen delarik 27/2015 epaia, Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzien Salaren Lehen Sekzioak emana (2016ko abuztuaren 2ko EHAA, 146. zk.).

● Acuerdo de Consejo de Gobierno de otorgamiento de licencias para la prestación de servicios de comunicación radiofónica en ondas métricas con modulación de frecuencia a favor de Araba Irratia, S.L., en ejecución de la Sentencia n.º 27/2015 de la Sección Primera de la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco (BOPV n.º 146, de 2 de agosto de 2016).

● Erabakia, Gobernu Kontseiluarena, zeinaz lizentzia esleitzen baitzaio 2 más 2 Publicidad Integral SLri, irrati-komunikazioko zerbitzuak emate aldera frekuentzia-modulazioa duten uhin metrikoetan, hala betetzen delarik 452/2014 epaia, Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzien Salaren Lehen Sekzioak emana (2016ko abuztuaren 2ko EHAA, 146. zk.).

● Acuerdo de Consejo de Gobierno de otorgamiento de licencias para la prestación de servicios de comunicación radiofónica en ondas métricas con modulación de frecuencia a favor de 2 más 2 Publicidad Integral, S.L., en ejecución de la Sentencia n.º 452/2014 de la Sección Primera de la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco (BOPV n.º 146, de 2 de agosto de 2016).

● Erabakia, Gobernu Kontseiluarena, zeinaz lizentzia esleitzen baitzaio Lekaio Kultur Elkarteari, irrati-komunikazioko zerbitzuak emate aldera frekuentzia-modulazioa duten uhin metrikoetan, hala behin-behinean betetzen delarik 602/2014 epaia, Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzien Salaren Lehen Sekzioak emana (2016ko azaroaren 30eko EHAA, 228. zk.).

● Acuerdo de Consejo de Gobierno de otorgamiento de licencias para la prestación de servicios de comunicación radiofónica en ondas métricas con modulación de frecuencia a favor de Lekaio Kultur Elkartea, en ejecución provisional de la Sentencia n.º 602/2014 de la Sección Primera de la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco (BOPV n.º 228, de 30 de noviembre de 2016).

● Erabakia, Gobernu Kontseiluarena, zeinaz lizentzia esleitzen baitzaio Onda Guipuzcoana FM SLri, irrati-komunikazioko zerbitzuak emate aldera frekuentzia-modulazioa duten uhin metrikoetan, hala betetzen delarik 19/2015 epaia, Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzien Salaren Lehen Sekzioak emana (2016ko azaroaren 30eko EHAA, 228. zk.).

● Acuerdo de Consejo de Gobierno de otorgamiento de licencias para la prestación de servicios de comunicación radiofónica en ondas métricas con modulación de frecuencia a favor de Onda Guipuzcoana FM, S.L., en ejecución de la Sentencia n.º 19/2015 de la Sección Primera de la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco (BOPV n.º 228, de 30 de noviembre de 2016).

● Erabakia, Gobernu Kontseiluarena, zeinaz lizentzia esleitzen baitzaio Murumendiko Uhinak Elkarteari, irrati-komunikazioko zerbitzuak emate aldera frekuentzia-modulazioa duten uhin metrikoetan, hala betetzen delarik 7/2015 epaia, Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzien Salak emana (2016ko abenduaren 2ko EHAA, 230. zk.).

● Acuerdo de Consejo de Gobierno de otorgamiento de licencias para la prestación de servicios de comunicación radiofónica en ondas métricas con modulación de frecuencia a favor de Murumendiko Uhinak Elkartea, en ejecución de la Sentencia n.º 7/2015 de la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco (BOPV n.º 230, de 2 de diciembre de 2016).

Hasiera batean, Getxoko 95.8 eta Vitoria-Gasteizko 87.7 frekuentziak Radio Estudio SAri eman zitzaizkion, 2015eko uztailaren 21eko Erabakiaren bidez, zeinaz lizentzia ematen baitzion irrati-komunikazioko zerbitzuak eskaintze aldera frekuentzia-modulazioa duten uhin metrikoetan, hala betetzen delarik 494/2014 epai irmoa, Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzien Salak emana, baina bertan behera geratu zen emakida hori, Erabakiaren kontrako bi berraztertze-errekurtsoren eraginez: Eusko Media SLk eta Euskal Komunikabideen Hedapenerako Elkartea SAk jarritakoak. Horrela, bada, Gobernu Kontseiluaren 2016/04/19ko Erabakiak hartu ziren berraztertze-errekurtso horiek ebazteko. 2016/04/19ko Erabaki horiek baliogabetu egin zuten Radio Estudio SAren alde egindako esleipena, Getxoko 95.8 eta Vitoria-Gasteizeko 87.7 frekuentzien lizentziei zegokiena. Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusiaren 191/2017 epaiak baliogabetze hori berretsi zuen (368/2016 administrazioarekiko auzi-errekurtsoa). Horrenbestez, oraindik ere esleitzeko dauden arren, ez diraute 2012ko abenduaren 11ko Erabakiak haien aldera izandako ondoreek.

No obstante, si bien las frecuencias 95,8 de Getxo y 87.7 de Vitoria-Gasteiz fueron inicialmente concedidas a Radio Estudio, S.A. por Acuerdo de fecha 21-07-2015 de otorgamiento de licencias para la prestación de servicios de comunicación radiofónica en ondas métricas de modulación de frecuencia en ejecución de la sentencia firme N.º 494/2014 de la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco (Sección 1.ª), dicha concesión fue anulada con motivo de la interposición de dos recursos de reposición formulados por Eusko Media, S.L. y Euskal Komunikabideen Hedapenerako Elkartea, S.A. contra dicho Acuerdo. Así las cosas, se dictaron los Acuerdos del Consejo de Gobierno de fecha 19-04-2016 resolutorios de dichos recursos de reposición. Estos Acuerdos de 19-04-2016 anularon la adjudicación realizada a favor de Radio Estudio, S.A. de las licencias relativas a las frecuencias 95.8 de Getxo y 87.7 de Vitoria-Gasteiz. Dicha anulación fue confirmada por Sentencia del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco núm. 191/2017 (recurso contencioso-administrativo n.º 368/2016). Por lo que, si bien todavía están pendientes de adjudicación, los efectos del Acuerdo 11-12-2012 no persisten respecto a ellas.

Hortaz, nahiz eta ukoak behin-behinean esleitutako frekuentzien gainean izandako ondoreak badirauten, frekuentzioi dagokienez ez zen aurkaratu Gobernu Kontseiluak lehiaketari uko egiteko hartu zuen Erabakia, eta, ondorioz, ez zien jurisdikzio-egoitzan egindako uko-baliogabetzeak eragin; hau da, ukoaren ondoreek badiraute lizentzia hauei dagokienez:

En consecuencia, persisten los efectos de la renuncia sobre aquellas frecuencias que fueron adjudicadas provisionalmente, pero en relación a las cuales no hubo impugnación del Acuerdo de Consejo de Gobierno de renuncia al concurso y, en consecuencia, no se vieron afectadas por la anulación de la renuncia efectuada en sede jurisdiccional; esto es, persisten los efectos de la renuncia respecto a las siguientes licencias:

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Aurrekari horiei aplikagarri zaizkie ondoko

A estos antecedentes de hecho le son de aplicación los siguientes,

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Lehenengoa.– Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusiaren epaiek –gero Auzitegi Gorenak berretsiak– baliorik gabe utzi zuten Gobernu Kontseiluaren 2012ko abenduaren 11ko Erabakia, zeinaz uko egiten baitzaio, interes publikoagatik, honako honetarako lizentziak esleitzeko lehiaketari: irrati-komunikazioko zerbitzuak ematea frekuentzia-modulazioa duten uhin metrikoetan. Dirudienez, erabakiak baliogabetasun-akats bat du, Espainiako Konstituzioaren 20.1.d) artikulua urratzen du eta. Horrenbestez, egoera hori 39/2015 Legearen 47.1.a) artikuluan koka daiteke (Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkideari buruzko Legea, urriaren 1ekoa; aurrerantzean, 39/2015 Legea).

Primero.– Vistas las Sentencias del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco, ratificadas por el Tribunal Supremo, que anularon el Acuerdo del Consejo de Gobierno de 11-12-2012 por el que se renuncia por razones de interés público al concurso de otorgamiento de las licencias para la prestación de servicios de comunicación radiofónica en ondas métricas con modulación de frecuencia, este adolecería de un vicio de nulidad por vulneración del artículo 20.1.d) de la CE. En consecuencia, estaríamos ante un supuesto encuadrable en el artículo 47.1.a) de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas (en adelante, LPACAP).

Bigarrena.– Adierazi dena kontuan hartuta, Administrazioaren berrikuspen-gaitasuna gauzatu beste aukerarik ez dago, babes harturik 39/2015 Legearen 106. artikuluan jasotakoa (xedapen eta egintza deusezak berrikusteari buruzkoa): «1. Administrazio publikoek, noiznahi, beren ekimenez edo interesdunek eskaturik, eta aurrez aldeko irizpena emanik Estatu Kontseiluak edo autonomia-erkidegoko organo aholku-emaile baliokideak, halakorik bada, deuseztzat deklaratuko dituzte, ofizioz, administrazio-bidea amaitu duten administrazio-egintzak edo epe barruan aurkako administrazio-errekurtsorik izan ez dutenak, 47.1 artikuluan jasotako kasuetan».

Segundo.– A la vista de lo expuesto, no queda sino ejercer la facultad revisora de la Administración al amparo de lo establecido en el artículo 106 de la LPACAP, relativo a la revisión de oficio de las disposiciones y actos nulos: «1.– Las Administraciones públicas, en cualquier momento, por iniciativa propia o a solicitud de interesado, y previo dictamen favorable del Consejo de Estado u órgano consultivo equivalente de la Comunidad Autónoma, si lo hubiere, declararán de oficio la nulidad de los actos administrativos que hayan puesto fin a la vía administrativa o que no hayan sido recurridos en plazo, en los supuestos previstos en el artículo 47.1».

Baliogabetasun-arrazoiak direla eta, ofiziozko berrikuspen-prozedura izapidetzean, 39/2015 Legeak administrazio-prozedura erkiderako finkatzen duen arauketa aplikatu behar da, eta Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoaren aldez aurretiko txostena gaineratu behar da instrukzio-egintzen artean.

En lo referente a la tramitación del procedimiento de revisión de oficio por motivo de nulidad, debe aplicarse la regulación que para el procedimiento administrativo común establece la LPACAP, con la especialidad de incluir el dictamen previo de la Comisión Jurídico Asesora de Euskadi entre los actos de instrucción.

Hirugarrena.– Baliogabetu nahi den egintza Gobernu Kontseiluak eman duenez, beroni dagokio ofiziozko berrikuspen-espediente hau irekitzea eta ebaztea, bat etorriz ekainaren 30eko 7/1980 Legearen (Gobernuaren Legea) 18.1. artikuluan zehaztutakoarekin.

Tercero.– Al ser el acto cuya nulidad se pretende un acto dictado por el Consejo de Gobierno, corresponde a este la competencia para incoar y resolver el presente expediente de revisión de oficio, de acuerdo con lo establecido en el artículo 18.l) de la Ley 7/1980, de 30 de junio (Ley de Gobierno).

Laugarrena.– 39/2015 Legearen 106.5. artikuluan xedatzen denari jarraikiz, prozedura hasi denetik sei hilabeteko epea betetzen bada ebazpenik eman gabe, prozedura iraungi egingo da.

Cuarto.– En virtud de lo dispuesto en el artículo 106.5 de la LPACAP, el transcurso del plazo de seis meses desde el inicio del procedimiento sin dictarse resolución producirá la caducidad del mismo.

Bosgarrena.– Erabaki hau izapide-egintza ez kualifikatua da eta, beraz, 39/2015 Legearen 112.1. artikuluan (bigarren paragrafoa) aurreikusitakoari jarraikiz, ezin da haren kontrako errekurtsorik jarri. Edonola ere, interesdunek alegazioak egin ditzakete errekurtsoa kontuan har dadin prozedurari amaiera ematen dion ebazpenean.

Quinto.– El presente Acuerdo constituye un acto de trámite no cualificado, por lo que, de acuerdo con lo previsto en el artículo 112.1 (párrafo segundo) de la LPACAP, no cabe recurso contra el mismo, sin perjuicio de las alegaciones que pudieran realizar los interesados para su consideración en la resolución que ponga fin al procedimiento.

Horregatik guztiagatik, eta 39/2015 Legearen IV. tituluan eta 106. artikuluan xedatzen denarekin bat etorriz eta Kultura eta Hizkuntza Politikako sailburuak proposatuta, Gobernu Kontseiluak eztabaidatu eta onartu ondoren, honako hau erabaki du:

Por lo expuesto, y en virtud de lo estipulado en el Título IV y en el artículo 106 de la LPACAP, el Consejo de Gobierno, a propuesta del Consejero de Cultura y Política Lingüística, adopta el siguiente

ERABAKIA
ACUERDO

«Lehenengoa.– Prozedura bat abiaraztea, ofizioz berraztertzeko 2012-12-11ko Erabakia, zeinaz uko egiten baitzaio, interes publikoagatik, honako honetarako lizentziak esleitzeko lehiaketari: irrati-komunikazioko zerbitzuak ematea frekuentzia-modulazioa duten uhin metrikoetan, 2013ko urtarrilaren 24ko EHAAn argitaratua, 17. zenbakian.

«Primero.– Iniciar el procedimiento de revisión de oficio del Acuerdo por el que se renuncia por razones de interés público al concurso de otorgamiento de las licencias para la prestación de servicios de comunicación radiofónica en ondas métricas con modulación de frecuencia de 11-12-2012, publicado en el BOPV n.º 17, de 24 de enero de 2013.

Bigarrena.– Interesdunei Erabaki honen berri ematea, 39/2015 Legearen 82. artikuluan xedatzen denarekin bat etorriz, interesatuek aurkez ditzaten dagozkien alegazioak eta egokitzat jotzen dituzten dokumentuak eta justifikazioak, hamabost eguneko epean.

Segundo.– Poner de manifiesto a los interesados el presente Acuerdo de iniciación a fin de que, en conformidad con lo dispuesto en el artículo 82 de la LPACAP en el plazo de quince días puedan alegar y presentar los documentos y justificaciones que estimen pertinentes.

Hirugarrena.– Jendaurreko informazioaldi bat irekitzea, hogei egunekoa, bat etorriz 39/2015 Legearen 83. artikuluan aurreikusitakoarekin».

Tercero.– Abrir un período de información pública de veinte días, en conformidad con lo previsto en el artículo 83 de la LPACAP».


Azterketa dokumentala


Análisis documental