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Boletin Oficial del País Vasco

246. zk., 2017ko abenduaren 28a, osteguna

N.º 246, jueves 28 de diciembre de 2017


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

HEZKUNTZA SAILA
DEPARTAMENTO DE EDUCACIÓN
6261
6261

274/2017 DEKRETUA, abenduaren 19koa, gradu, master eta doktorego tituluak lortzeko egin behar diren unibertsitate-ikasketa ofizialak ezartzeari eta kentzeari buruzkoa.

DECRETO 274/2017, de 19 de diciembre, de implantación y supresión de las enseñanzas universitarias oficiales conducentes a la obtención de los títulos de Grado, Máster y Doctorado.

Dekretu hau onartzen da indarrean dagoen Autonomia Estatutuaren 16. artikuluak euskal erakundeei ematen dizkien eskumenen esparruan –artikulu horren arabera, Euskal Autonomia Erkidegoaren eskumenekoa da irakaskuntza bere luze-zabalean, maila eta gradu guztietan– eta arau hauekin bat: Konstituzioaren lehen xedapen gehigarria; Unibertsitateei buruzko abenduaren 21eko 6/2001 Lege Organikoa –apirilaren 12ko 4/2007 Lege Organikoak aldatua–, eta Euskal Unibertsitate Sistemaren otsailaren 25eko 3/2004 Legea. Hori guztia ezertan eragotzi gabe Konstituzioaren 27. artikulua eta bera garatzen duten lege organikoak, ez eta Konstituzioaren 149.1.30 artikuluak Estatuari ematen dizkion eskumenak ere.

El presente Decreto se aprueba en el marco de las competencias que a las Instituciones Vascas atribuye el vigente artículo 16 del Estatuto de Autonomía -según el cual es de la competencia de la Comunidad Autónoma del País Vasco la enseñanza en toda su extensión, niveles y grados, modalidades y especialidades- en conexión con la disposición adicional primera de la Constitución, la Ley Orgánica 6/2001, de 21 de diciembre, de Universidades, y su modificación por la Ley Orgánica 4/2007, de 12 de abril, la Ley 3/2004, de 25 de febrero, del Sistema Universitario Vasco, sin perjuicio del artículo 27 de la Constitución y Leyes Orgánicas que lo desarrollen y de las facultades que atribuye al Estado el artículo 149.1.30 de la citada Ley.

Apirilaren 12ko 4/2007 Lege Organikoak, zeinak abenduaren 21eko 6/2001 Unibertsitateei buruzko Lege Organikoa aldatzen duen, irakaskuntza nahiz titulu unibertsitario ofizialen egituraketa berria ezarri zuen.

La Ley Orgánica 4/2007, de 12 de abril, por la que se modifica la Ley Orgánica 6/2001, de 21 de diciembre, de Universidades, establece una nueva estructuración de las enseñanzas y títulos universitarios oficiales.

Euskal Unibertsitate Sistemaren otsailaren 25eko 3/2004 Legearen 48. artikuluak eta Unibasq-Euskal Unibertsitate Sistemaren Kalitate Agentziari buruzko ekainaren 28ko 13/2012 Legeak (aurrerantzean, «Unibasq» soilik) Unibasq-i esleitzen diote Euskal Autonomia Erkidegoan egoitza soziala duten unibertsitateen titulazioak ebaluatzeko eskumena.

El artículo 48 de la Ley 3/2004, de 25 de febrero, del Sistema Universitario Vasco y la Ley 13/2012, de 28 de junio, de Unibasq-Agencia de Calidad del Sistema Universitario Vasco (en adelante, Unibasq), atribuyen a Unibasq la competencia de la evaluación de las titulaciones de las universidades que tienen su sede social en la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Bi dira unibertsitate alorreko eskumen autonomikoa zedarritzen duten errege-dekretuak: 1393/2007 Errege Dekretua, urriaren 29koa, unibertsitate-ikasketa ofizialen antolaketa ezartzen duena, eta 99/2011 Errege Dekretua, urtarrilaren 28koa, doktoretzako ikasketa ofizialak arautzen dituena. Bi dekretu horien geroko aldaketak –Unibertsitate, Zentro eta Tituluen Erregistroan inskribatutako tituluen egiaztapenaren segimendua nola egin eta nola berritu arautzen duena; unibertsitate-titulu ofizialen egiaztapena berritzeari buruzkoa, eta unibertsitateak eta unibertsitate-zentroak sortu, aitortu, baimendu eta egiaztatzeari buruzkoa– jatorriko testuan txertatu, eta testu horren parte nahitaezkoa dira.

Son dos los Reales Decretos que sirven para delimitar la competencia autonómica en materia de universidades: el Real Decreto 1393/2007, de 29 de octubre, por el que se establece la ordenación de las enseñanzas universitarias oficiales y el Real Decreto 99/2011, de 28 de enero, por el que se regulan las enseñanzas oficiales de doctorado. Las posteriores modificaciones de ambos decretos -referidas a el seguimiento y la renovación de la acreditación de los títulos inscritos en el Registro de Universidades, Centros y Títulos, renovación de la acreditación de las titulaciones universitarias oficiales, o la creación, reconocimiento, autorización y acreditación de universidades y centros universitarios - se integran en el texto original y forma parte imprescindible del mismo.

Urriaren 29ko 1393/2007 Errege Dekretuak, halaber, bere 24.3 artikuluan ezartzen duenez, Europako Batzordeak ezarritako kalitate-irizpideak eta -estandarrak betetzen dituzten kalitate-agentziei dagokie titulazio ofizialak egiaztatzea, betiere Goi Mailako Hezkuntzaren Kalitatea Segurtatzeko Europako Elkartean (European Association for Quality Assurance in Higher Education, ENQA) erabateko eskubidezko kideak izatea ahalbidetuko dien kanpo-ebaluazio bat gainditu ondoren eta Kalitatea Bermatzeko Agentzien Europar Erregistroan (European Quality Assurance Registry, EQAR) izena eman ondoren.

A su vez, el Real Decreto 1393/2007, de 29 de octubre, en su artículo 24.3 establece que la verificación de las titulaciones oficiales corresponderá a las Agencias de Calidad que cumplan con los criterios y estándares de calidad establecidos por la Comisión Europea mediante la superación de una evaluación externa que les permita ser miembros de pleno derecho de la Asociación Europea para el Aseguramiento de la Calidad de la Educación Superior (European Association for Quality Assurance in Higher Education, ENQA) y estar inscritas en el Registro Europeo de Agencias de Calidad (European Quality Assurance Registry, EQAR).

Unibasq-ek 2014ko azaroan eman zuen izena EQAR erregistroan, ENQAren egiaztapena lortu ondoren. Aitorpen horrek, beraz, eskumen-titulua ematen dio Agentziari graduko eta graduondoko titulu ofizialak egiaztatzeko, Euskal Unibertsitate Sistemaren Legeak berak agindutako eran.

En noviembre de 2014 Unibasq fue registrada en EQAR, tras obtener la acreditación de ENQA. Dicho reconocimiento dota, por tanto, a la Agencia de título competencial para verificar las titulaciones oficiales de Grado y postgrado en los términos establecidos en la propia Ley del Sistema Universitario Vasco.

Horri jarraituz, gradu, master eta doktoregoko unibertsitate-tituluen egiaztapena berritzeko prozedura eta epeak ezartzen dituen urriaren 16ko 205/2012 Errege Dekretua onartu zen.

En virtud de ello, se aprobó el Real Decreto 205/2012, de 16 de octubre, por el que se establece el procedimiento y los plazos para la renovación de la acreditación de los títulos universitarios de Grado, Máster y Doctorado.

Gerora, Doktorego Ikasketa ofizialak arautzen dituen urtarrilaren 28ko 99/2011 Errege Dekretua argitaratzearen ondorioz, V. kapitulua indargabetu zen, doktorego-ikasketei buruzkoa baita.

Posteriormente y como consecuencia de la publicación del Real Decreto 99/2011, de 28 de enero, por el que se regulan las enseñanzas oficiales de doctorado, se deroga el Capítulo V. Enseñanzas de Doctorado.

Aipatzekoa da orobat 351/2010 Dekretua, abenduaren 28koa, Euskal Autonomia Erkidegoko Unibertsitate, Ikastetxe eta Unibertsitate Irakaskuntzen Erregistroa sortzen duena.

Cabe mencionar también el Real Decreto 351/2010, de 28 de diciembre, por el que se crea el Registro de Universidades, Centros y Enseñanzas Universitarias de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Unibertsitateak eta unibertsitate-zentroak sortu, aitortu, baimendu eta egiaztatzen dituen maiatzaren 29ko 420/2015 Errege Dekretua, bestalde, unibertsitatearen legegintza-arloaren arau-esparruaren barnean dago, batez ere III. kapitulua, egiaztapen instituzionalari buruzkoa, zuzenean eragiten baitio titulazioen egiaztapenari.

A su vez, el Real Decreto 420/2015, de 29 de mayo, de creación, reconocimiento, autorización y acreditación de universidades y centros universitarios, es parte del marco normativo del ámbito legislativo universitario, fundamentalmente su Capítulo III relativo a la acreditación institucional, que afecta directamente a la acreditación de las titulaciones.

Azkenik, maiatzaren 13ko 195/2016 Errege Dekretuak Doktorearen Unibertsitate Tituluaren Europako Gehigarria emateko betekizunak ezarri zituen.

Por último, el Real Decreto 195/2016, de 13 de mayo, establece los requisitos para la expedición del Suplemento Europeo al Título Universitario de Doctor.

Titulazioen egiaztapena berritzeari buruzko arau erregulatzaileak sartu dira dekretu honetan, horrela EAEn testu bakarra eta bateratzailea izan dadin unibertsitate-irakaskuntza ofizialak ezartzea eta kentzea baimentzeko prozesua arautzeko unean.

Las normas reguladoras de la renovación de la acreditación de las titulaciones han sido incorporadas al presente Decreto a fin de consolidar un texto único que se ocupe de regular el proceso de autorización de la implantación y supresión de las titulaciones universitarias oficiales en la CAV de forma unitaria.

Modu berariazkoan, unibertsitate-prestakuntzaren euskal esparru sendo, berritzaile eta jasangarri bat sendotzeko zutarriak jartzen ditu Dekretuak. Esparru horren oinarrizko xedeak hauxe behar du izan: Euskal Autonomia Erkidegoaren beharrizan sozioekonomikoei erantzun egokia emateko moduan egongo den eta gaitasun-maila handia izango duen giza kapitala prestatzea. Beste alde batetik, aintzat hartu behar ditu euskal hezkuntza-sistemaren bereizgarritasunak eta indarguneak, eta euskal gizartearenak eta, oro har, europar gizartearenak ere bai.

De manera específica, este Decreto pone las bases para avanzar hacia un marco vasco de formación universitaria sólido, innovador y sostenible. Este marco debe responder al objetivo fundamental de formar capital humano altamente capacitado que dé una respuesta adecuada a las necesidades socio-económicas de Euskadi. Por otro lado, debe atender a especificidades y fortalezas del sistema educativo vasco, así como de la sociedad vasca y europea en general.

Hori dela eta, Dekretuak dio Euskal Autonomia Erkidegoko gradu, master eta doktoregoko unibertsitate-ikasketa ofizialak definitzerakoan eta antolatzerakoan men egin beharko zaiela Goi Hezkuntzako Europar Eremua funtsatzen eta gobernatzen duten printzipio eta irizpideei. Bestalde, aipatzen da irakaskuntza hauetan aintzat hartu beharko dela Euskal Autonomia Erkidegoaren egitura sozioekonomikoa eta halaber jaso beharko direla bertako lan-merkatuaren potentzialtasunak eta beharrizanak eta, graduondokoen kasuan, baita jadanik finkatuta dauden ikerketa-lerroak ere.

Así, este Decreto establece que las enseñanzas universitarias oficiales de Grado, Máster y Doctorado en Euskadi se deberán definir y organizar de acuerdo con los principios y criterios que inspiran y rigen el Espacio Europeo de Educación Superior. Por otro lado, se recoge que estas enseñanzas deberán tener en cuenta la estructura socio-económica del País Vasco y contemplar las potencialidades y necesidades de su mercado laboral, así como de las líneas de investigación consolidadas en el caso del postgrado.

Gainera, Euskal Autonomia Erkidegoko unibertsitate-graduetan zenbat ECTS kreditu eman behar diren zehazten da, arauz kreditu-kopuru handiagoa behar duten graduko ikasketa ofizialetan salbu. Euskal Autonomia Erkidegoan ematen diren Goi-mailako Lanbide-heziketako titulazioetako unibertsitate-graduko ikasketen aitorpena ere arautzen da.

Además, se establece el número de créditos ECTS que deben ser impartidos en los Grados universitarios en Euskadi, salvo para las enseñanzas de Grado oficiales que estén reguladas con un mayor número de créditos. Asimismo, se regula el reconocimiento en los estudios de Grado universitarios de titulaciones de Formación Profesional de grado superior impartidas en Euskadi.

Bestalde, hiru bektore proposatzen dira graduko eta graduondoko titulazioekin erlazionatuta, Euskal Unibertsitate Sistemaren gaur egungo eta etorkizuneko eskaintzan aurrera egiteko ardatz gisa: metodo eta metodologia berritzaileetan oinarritutako prestakuntza, nazioartekotzea eta enpresa eta erakundeekiko harremanak.

Por otro lado, se proponen tres vectores asociados a las titulaciones oficiales de Grado y postgrado, como ejes para el avance de la oferta presente y futura del Sistema Universitario Vasco. Estos vectores son, la formación en base a métodos y metodologías innovadoras, la internacionalización, y la relación con empresas, instituciones y otras entidades.

Dekretuak, azkenik, irizpide osagarri batzuk jasotzen ditu Euskal Unibertsitate Sistemaren unibertsitate-ikasketen ezaugarriak bektore horien arabera zehazteko.

Finalmente, este Decreto establece criterios adicionales para caracterizar la oferta de enseñanzas universitarias del Sistema Universitario Vasco en base a estos vectores.

Dekretu honen aurrekaria urtarrilaren 29ko 11/2009 Dekretua da, Gradu, Master eta Doktorego tituluak lortzeko gauzatu behar diren unibertsitate-ikasketa ofizialak ezartzeari edo kentzeari buruzkoa. Dekretu berrian proposatzen diren aldaketek 11/2019 Dekretuaren artikulu gehienei eragiten dietenez, xedapen honen bidez hura indargabetzea eta haren ordez dekretu berria idaztea erabaki da.

El antecedente de este Decreto es el Decreto 11/2009, de 29 de enero, de implantación y supresión de enseñanzas universitarias oficiales conducentes a la obtención de los títulos de Grado, Máster y Doctorado. Dado que los cambios que se proponen en el presente Decreto afectan a la mayoría de artículos de dicho Decreto 11/2009, se ha estimado conveniente redactar un nuevo Decreto que sustituya al Decreto 11/2009, que se deroga mediante esta misma disposición.

Ondorioz, Hezkuntzako sailburuaren proposamenez, Euskadiko Unibertsitate Kontseiluak eta Unibertsitate Irakaskuntza Publikoa Koordinatzeko Kontseiluak emandako txostena eta Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoak adierazitakoa aintzat hartuta, eta Eusko Jaurlaritzako Gobernu Kontseiluak 2017ko abenduaren 19an egindako bilkuran proposamena eztabaidatu eta onartu ondoren, honako hau

En virtud de lo expuesto, a propuesta de la Consejera de Educación, emitido informe por parte del Consejo Vasco de Universidades, del Consejo de Coordinación de la Enseñanza Pública Universitaria y de acuerdo con la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi, previa deliberación y aprobación del Consejo de Gobierno en su sesión celebrada el 19 de diciembre de 2017.

XEDATZEN DUT:
DISPONGO:
I. KAPITULUA
CAPÍTULO I
XEDEA
OBJETO

1. artikulua.– Xedea.

Artículo 1.– Objeto.

1.– Dekretu honen xedea da finkatzea zer irizpide orokor bete behar dituzten Euskal Autonomia Erkidegoan egoitza soziala duten unibertsitateek gradu, master eta doktorego tituluak lortzeko egin behar diren unibertsitate-irakaskuntza ofizialak ezar daitezen edo ken daitezen eskatzeko, eta, horrekin batera, Euskal Herriko Unibertsitateak bete behar dituen irizpide espezifikoak finkatzea.

1.– El presente Decreto tiene por objeto establecer los criterios generales que deberán tener en cuenta las universidades con sede social en la Comunidad Autónoma del País Vasco para solicitar la implantación o la supresión de las enseñanzas universitarias oficiales conducentes a la obtención de los títulos de Grado, Máster y Doctorado, así como los criterios específicos orientados a la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea.

2.– Dekretuaren xedea da, halaber, prozedura hauek arautzea: Euskal Autonomia Erkidegoan egoitza soziala duten unibertsitateetako ikasketa-planei buruz Unibasq-ek landu behar duen txostenaren prozedura; gradu, master eta doktorego titulu ofizialak lortzeko egin behar diren unibertsitate-ikasketa ofizialak ezartzeko –eta, hala badagokio, kentzeko– baimena emateko prozedura, eta titulu horien egiaztapena berritzeko prozedura.

2.– Asimismo, este Decreto tiene por objeto regular el procedimiento para el informe de evaluación, por parte de Unibasq, de los planes de estudios de las universidades con sede social en la Comunidad Autónoma del País Vasco, el procedimiento para la autorización de la implantación y, en su caso, la supresión de las enseñanzas universitarias oficiales de Grado, Máster y Doctorado conducentes a la obtención de los correspondientes títulos oficiales, y el procedimiento para obtener la renovación de la acreditación de éstos.

II. KAPITULUA
CAPÍTULO II
IRIZPIDE OROKORRAK
CRITERIOS GENERALES

2. artikulua.– Euskal Unibertsitate Sistemaren titulu ofizialen eskaintzaren harmonizazioa.

Artículo 2.– Armonización de la oferta de títulos oficiales del Sistema Universitario Vasco.

1.– Euskal Autonomia Erkidegoan egoitza soziala duten unibertsitateek gradu, master eta doktorego tituluak lortzeko egin behar diren unibertsitate-ikasketa ofizialak ezartzeko baimena eskatzen dutenean eta Eusko Jaurlaritzan unibertsitateen alorreko eskumena duen sailak horretarako baimena ematen dienean, baimen horrek Euskal Unibertsitate Sistemaren titulu-eskaintzaren harmonizazioa bilatuko du, osagarritasunaren eta jasangarritasunaren aldetik. Eskaintza jasangarria izango da demografiaren, hezkuntzaren, lanaren eta Goi Hezkuntzako Europar Eremuaren joerek gaur egun ezarri dituzten eskakizunei erantzun egokiena emateko gai dena, baita Euskal Autonomia Erkidegoaren arazo estrategikoei aurre egiteko gai dena ere, bereziki gazteen lanari eta biziberritze ekonomikoari lotutakoei. Euskal Unibertsitate Sistemako unibertsitateek eta haien sail eskudunek, bestalde, Erkidegoaren eskaintza akademikoa osorik hartuta harmonikoa dela begiratuko dute, alegia: titulazioen eskaera sozialaren aldetik justifikaziorik ez duten errepikapenak ez izatea, ezta eskaintzan gabezia nabariak ez izatea ere. Alde horretatik, unibertsitate bakoitzaren titulazioen eskaintza bere zentro eta campusen egituraren araberakoa izan behar da, irizpide nagusia beti eskaintzaren kalitatea dela, eta Euskal Unibertsitate Sistemaren ondoriozko titulazio-katalogoa osagarria izan behar da.

1.– La autorización del Departamento competente en materia de universidades, de la implantación de enseñanzas universitarias oficiales de Grado, Máster y Doctorado presentadas por las universidades con sede social en la Comunidad Autónoma del País Vasco buscará la armonización de la oferta de títulos del Sistema Universitario Vasco en términos de complementariedad y sostenibilidad de la misma. Entendiendo como oferta sostenible aquella que sea capaz de dar la respuesta más adecuada a los requerimientos actuales marcados por las tendencias demográficas, educativas, laborales y del Espacio Europeo de Educación Superior, así como a los retos estratégicos de la Comunidad Autónoma del País Vasco, en particular, el empleo juvenil y la reactivación económica. Por otra parte, las universidades del Sistema Universitario Vasco y sus Departamentos competentes deben velar porque el conjunto de la oferta académica de la Comunidad sea armónico sin que se produzcan repeticiones no justificadas en base a la demanda social de titulaciones ni carencias significativas en la oferta; en este sentido, la oferta de titulaciones resultante de cada universidad debe atender a su estructura de centros y Campus, primando la calidad de la oferta sobre el resto de criterios y el catálogo de titulaciones consiguiente del Sistema Universitario Vasco debe ser complementario.

2.– Gradu, master eta doktoregoko unibertsitate-ikasketa berrien proposamenak egiteko eta haiek ezartzeko baimena emateko orduan, Euskal Unibertsitate Sistemaren eskaintza hartuko da kontuan. Jada badagoen eskaintza errepikatzera datozen ikasketa berrien proposamenak bereiz aztertu eta onartuko dira, eskaera sozialak baldintzatuta eta Eusko Jaurlaritzan alorreko eskumena duen sailak ezartzen dituen bestelako irizpide objektiboek baldintzatuta.

2.– Las propuestas de nuevas enseñanzas universitarias oficiales de Grado, Máster y Doctorado y la autorización de su implantación tendrán en cuenta la oferta del Sistema Universitario Vasco. Las propuestas de nuevas enseñanzas que repitan la oferta existente serán objeto de análisis y aprobación separada y condicionada a cuestiones de demanda social, así como a otros criterios objetivos que establezca el Departamento competente en la materia.

3.– Gradu, master eta doktoregoko unibertsitate-ikasketa ofizialak ezartzea proposatzeko orduan, gizartearen nahiz ikasleen aldetik benetako eskaera dagoela hartuko da kontuan. Eskaera horrek kanpoko ikerketak eta bermeak izan behar ditu oinarri. Bereziki eskaera urria izan arren euskal gizartearen beharrei erantzuteko behar diren titulazioak aztertuko dira. Lehen aldiz proposatzen diren gradu, master eta doktoregoko unibertsitate-ikasketa ofizialen kasuan, ikasle sartu berrien eskaeraren aurreikuspenak azken urteetan antzeko tituluetan egondako eskaera aipatu beharko du.

3.– Las propuestas de implantación de enseñanzas universitarias oficiales de Grado, Máster y Doctorado, para que puedan ser autorizadas, habrán de tener en cuenta la existencia de una demanda real, tanto por parte de la sociedad como de los potenciales estudiantes; demanda que deberá fundamentarse en estudios y avales externos. Se analizarán de forma especial aquellas titulaciones que aun teniendo poca demanda son necesarias para responder a las necesidades de la sociedad vasca. En el caso de las enseñanzas universitarias oficiales de Grado, Máster y Doctorado que se proponen por primera vez, la previsión de demanda de estudiantes de nuevo acceso habrá de hacer referencia a la demanda registrada en las titulaciones afines en los últimos cursos.

4.– Proposatuko diren gradu, master eta doktoregoko unibertsitate-ikasketa ofizialek Euskal Autonomia Erkidegoko egitura ekonomikoa izan beharko dute kontuan, eta bertako lan-merkatuaren potentzialtasunak eta beharrizanak jaso, eta, graduondokoen kasuan, baita jadanik finkatuta dauden ikerketa-lerroak ere. Horretarako, langileekin eta, oro har, titulazioari begira esanguratsua izan daitekeen ingurune profesionalarekin elkarrizketa ireki bat izateko komenigarriak iruditzen zaizkion mekanismoak sortuko ditu titulazioaren ardura duen zentroak; graduondokoen kasuan, gainera, ikerketaren ingurunea ere aintzat hartu behar da.

4.– Las enseñanzas universitarias oficiales de Grado, Máster y Doctorado que se propongan deberán tener en cuenta la estructura económica del País Vasco y contemplar las potencialidades y necesidades de su mercado laboral, así como de las líneas de investigación consolidadas en el caso del postgrado. Para ello, el centro responsable de la titulación habrá de prever la creación de los mecanismos que permitan mantener un diálogo abierto con las y los empleadores y, en general, con el entorno profesional relevante para la titulación, prestando además atención, en el caso del postgrado, al entorno de la investigación.

5.– Unibertsitateek, eskura dituzten finantza- nahiz giza baliabideak kontuan harturik, proposatu duten titulazioaren bideragarritasuna eta jasangarritasuna justifikatu beharko dute.

5.– Las Universidades deberán justificar la viabilidad y sostenibilidad de la titulación que proponen a partir de los recursos financieros y humanos de que dispongan.

3. artikulua.– Unibertsitate-irakaskuntza ofizialen euskal esparrua.

Artículo 3.– Marco vasco de enseñanzas universitarias oficiales.

1.– Euskal Autonomia Erkidegoko gradu, master eta doktoregoko unibertsitate-ikasketa ofizialak definitzerakoan eta antolatzerakoan men egin beharko zaie Goi Hezkuntzako Europar Eremua funtsatzen eta gobernatzen duten printzipio eta irizpideei.

1.– Las enseñanzas universitarias oficiales de Grado, Máster y Doctorado en Euskadi se han de definir y organizar de acuerdo con los principios y criterios que inspiran y rigen el Espacio Europeo de Educación Superior.

2.– European Credit Transfer System (ECTS) aplikatuko da, ikasketa-programaren helburuak betetzeko ikasleak egin behar duen lan-kopurua neurtzeko. Neurri-unitate horretan, irakaskuntza teorikoak eta praktikoak sartzen dira, bai eta bideratutako beste jarduera akademiko batzuk ere, barne direla ikasketa-planetako gai bakoitzari dagozkion berezko prestakuntza-helburuak lortzeko ikasleak sartu behar dituen ikasketa- eta lan-orduak.

2.– Se aplicará el European Credit Transfer System (ECTS) para medir la cantidad de trabajo de la estudiante y del estudiante para cumplir los objetivos del programa de estudios. En esta unidad de medida se integran las enseñanzas teóricas y prácticas, así como otras actividades académicas dirigidas, con inclusión de las horas de estudio y de trabajo que la estudiante y el estudiante debe realizar para alcanzar los objetivos formativos propios de cada una de las materias del correspondiente plan de estudios.

3.– Aldaketa bat bultzatuko da irakasteko metodologietan, ikaslearen ikasketa-prozesuan zentratuko baitute beren helburua, bizitza osoan zehar luzatzen den testuinguruan. Eredu horretan, egokiro konbinatuko dira irakaskuntza teorikoa, praktikak, mintegiak, irakurketa osagarriak eta ikaskuntzarako beste baliabide batzuk, bai eta ikasgelako eta ikasgelatik kanpoko irakaskuntzak ere.

3.– Se impulsará un cambio en las metodologías docentes, las cuales centrarán su objetivo en el proceso de aprendizaje de la estudiante y del estudiante, en un contexto que se extiende a lo largo de toda la vida. Será un modelo en el que se combine la enseñanza teórica, la realización de prácticas, los seminarios, las lecturas complementarias y otros medios de aprendizaje, así como las enseñanzas presenciales y no presenciales.

4.– Arreta berezia jarriko zaio Goi Hezkuntzako Europar Eremuaren arloan ikasle, irakasle eta Administrazio eta zerbitzuetako langileen mugikortasuna sustatzeari.

4.– Se deberá prestar especial atención al fomento de la movilidad de las estudiantes y los estudiantes, del profesorado y del personal de administración y servicios en el Espacio Europeo de Educación Superior.

5.– Euskal Autonomia Erkidegoko graduko unibertsitate-ikasketa ofizialek 240 ECTStan egituratuta egon behar dute, kreditu-kopuru handiago batez araututa dauden titulazioak izan ezik.

5.– Las enseñanzas universitarias oficiales de Grado en Euskadi deben estar estructuradas en 240 ECTS, salvo para las titulaciones reguladas con un mayor número de créditos.

6.– Euskal Autonomia Erkidegoan ematen diren graduko unibertsitate-ikasketa ofizialak definitzerakoan, Goi-mailako Lanbide-heziketako titulazioen 60 ECTS aitortu ahalko dira, gehienez.

6.– Las enseñanzas universitarias oficiales de Grado impartidas en Euskadi podrán definirse reconociendo hasta un máximo de 60 ECTS de titulaciones de Formación Profesional de grado superior.

4. artikulua.– Unibertsitate-irakaskuntza ofizialen kategoriak.

Artículo 4.– Categorización de las enseñanzas universitarias oficiales.

1.– Aurrekoaz gain, gizartea jakitunago egon dadin Euskal Unibertsitate Sistemaren ezaugarriez, Euskal Autonomia Erkidegoko gradu, master eta doktoregoko unibertsitate-ikasketa ofizialen eskaintza zenbait kategoriatan banatuko da, honako hiru bektore hauen arabera:

1.– Adicionalmente, con el fin de incrementar la información a la sociedad sobre las características del Sistema Universitario Vasco, la oferta de enseñanzas universitarias oficiales de Grado, Máster y Doctorado en Euskadi se categorizará atendiendo a los siguientes vectores:

– metodo eta metodologia berritzaileetan oinarritutako prestakuntza,

– formación en base a métodos y metodologías innovadoras,

– nazioartekotzea,

– internacionalización,

– enpresa, instituzio eta beste erakunde batzuekiko harremanak.

– relación con empresas, instituciones y otras entidades.

Hiru bektoreotan oinarritutako prestakuntza-eskaintzaren kategoriak finkatzeko, oinarrizko maila, tartekoa eta aurreratua planteatuko dira. Unibertsitateen alorreko eskumena duen sailburuaren agindu baten bidez ezarriko dira maila horiek esleitzeko betekizunak. Unibasq agentziak, bestalde, haien ziurtapena egiteko protokoloak eta prozedurak garatu eta publiko egingo ditu.

Con el objeto de realizar la categorización de la oferta formativa en relación a estos vectores, se contemplarán los niveles básico, intermedio y avanzado. Los requisitos para la asignación de dichos niveles se establecerán a través de una Orden del Consejero o Consejera competente en materia de universidades. Por otro lado, Unibasq desarrollará y hará públicos los protocolos y procedimientos para su certificación.

2.– Metodo eta metodologia berritzaileetan oinarritutako prestakuntzaren bektoreak irakaskuntzan txertatu beharreko metodologia aktiboen ezaugarriak definituko ditu, metodologia horiek ikaslearen ikasketa-prozesuan zentratuko baitute beren helburua, bizitza osoan zehar luzatzen den testuinguruan.

2.– El vector de la formación en base a métodos y metodologías innovadoras, caracterizará la integración de las metodologías activas en la docencia, las cuales centrarán su objetivo en el proceso de aprendizaje de la estudiante y del estudiante, en un contexto que se extiende a lo largo de toda la vida.

3.– Nazioartekotzearen bektoreak nazioarteko ikasleen inkorporazioaren ezaugarriak definituko ditu, bai eta ikasleen mugikortasuna ere eta Goi Hezkuntzako Europar Eremuaren arloan atzerriko unibertsitateekin batera antolatutako titulazioen edo titulazio bikoitzen eraketa.

3.– El vector de la internacionalización, caracterizará la incorporación de estudiantes internacionales, la movilidad de las y los estudiantes, así como la articulación de titulaciones organizadas conjuntamente o dobles titulaciones con universidades extranjeras en el contexto del Espacio Europeo de Educación Superior.

4.– Enpresa, instituzio eta beste erakunde batzuekiko harremanen bektoreak unibertsitateen eta enpresen arteko harremanen ezaugarriak definituko ditu, unibertsitate-agiridunek lan-merkatuan integratzeko behar dituzten konpetentziak garatzeko eta enplegu berriak sortzen laguntzeko.

4.– El vector de la relación con empresas, instituciones y otras entidades, caracterizará las relaciones universidad-empresa con el fin de desarrollar las competencias necesarias para la inserción de los egresados y egresadas en el mercado laboral, así como que favorezcan la generación de nuevos empleos.

5. artikulua.– Emakumeen eta gizonen aukera-berdintasuna.

Artículo 5.– Igualdad de oportunidades de mujeres y hombres.

1.– Gradu, master eta doktoregoko unibertsitate-ikasketa ofizialek emakumeen eta gizonen arteko aukera-berdintasuna sustatuko dute irakaskuntzan. Horrez gain, jakintzaren diziplina eta arlo guztietan ikasleek generoaren arabera modu parekatuan parte hartzea bultzatuko dute.

1.– Las enseñanzas universitarias oficiales de Grado, Máster y Doctorado promoverán la igualdad de oportunidades de mujeres y hombres en relación a la carrera docente y fomentarán una participación equilibrada de estudiantes en función del género en todas las disciplinas y áreas del conocimiento.

2.– Era berean, irakaskuntzan nahiz jakintza-alorren gaineko ikerketa-lanetan genero-ikuspegia integratzea zainduko dute, baita hizkuntza modu sexistan ez erabiltzea eta Gizateriaren garapenean emakumeen jakintza eta haiek duten ekarpen soziala eta historikoa barneratzea ere.

2.– Asimismo, promoverán que en la docencia y en los trabajos de investigación sobre las diferentes áreas de conocimiento se integre la perspectiva de género, se haga un uso no sexista del lenguaje y se incorpore el saber de las mujeres y su contribución social e histórica al desarrollo de la Humanidad.

6. artikulua.– Euskara gradu, master eta doktoregoko unibertsitate-ikasketa ofizialetan.

Artículo 6.– El euskera en las enseñanzas universitarias oficiales de Grado, Máster y Doctorado.

1.– Graduko unibertsitate-ikasketa ofizial guztietan eta haien ikasketa-planetan, oinarrizko prestakuntzako eta nahitaezko irakasgai guztiak euskaraz eta gaztelaniaz eskaintzeko moduan izango dira, hirugarren hizkuntzen kasuetan salbu.

1.– Todas las enseñanzas universitarias oficiales de Grado, así como sus planes de estudios, en todas sus asignaturas de formación básica y asignaturas obligatorias, deberán poder ser ofertadas en euskera y en castellano, salvo excepciones de terceras lenguas.

2.– Master eta doktoregoko ikasketen euskarazko eskaintza, oro har, gaztelaniazkoaren parekoa izango da, eta, horretarako, planifikazio egokia egin beharko da.

2.– La oferta de estudios de Máster y Doctorado en euskera será, en su conjunto, equivalente a la de castellano, para lo cual deberá existir una adecuada planificación.

3.– Funts publikoekin finantzaturiko gradu, master eta doktoregoko unibertsitate-ikasketa ofizialak ezartzean, euskara lehenetsiko da taldeak antolatzeko irizpidea gisa.

3.– Al establecer enseñanzas universitarias oficiales de Grado, Máster y Doctorado financiadas con fondos públicos, el euskera se utilizará como criterio preferente a la hora de implantar grupos.

7. artikulua.– Gradu, master eta doktoregoko unibertsitate-ikasketa ofizialetan hirugarren hizkuntza sustatzea.

Artículo 7.– Impulso de una tercera lengua en las enseñanzas universitarias oficiales de Grado, Máster y Doctorado.

1.– Gradu, master eta doktoregoko unibertsitate-ikasketa ofizialek hirugarren hizkuntza ezagutu beharra aurreikusiko dute, titulazioaren konpetentzia orokorren artean. Hirugarren hizkuntza hori ingelesa izango da nagusiki, hizkuntza horretan garatzen baita zientzia gaur egun.

1.– Las enseñanzas universitarias oficiales de Grado, Máster y Doctorado han de prever, en el contexto de las competencias generales de la titulación, la exigencia del conocimiento de una tercera lengua, que será principalmente el inglés, por tratarse de la lengua en que se desarrolla la ciencia.

2.– Hizkuntza horiek unibertsitateko jarduera akademikoetan erabiliko dira, maila egokian eta tituludunek titulu bakoitzean izango dituzten beharren arabera. Zehaztu beharko dira hizkuntza horien ikaskuntza erraztuko duten mekanismoak eta aurreikusi diren ebaluatzeko moduak.

2.– El uso de estas lenguas se incluirá en las actividades académicas de la universidad, con un nivel adecuado y en consonancia con las necesidades que tendrán los titulados y las tituladas en cada uno de dichos títulos. Se han de especificar los mecanismos que facilitarán este aprendizaje y las formas de evaluación que se han previsto.

8. artikulua.– Espezializazioa edo dibertsifikazio mailakatua.

Artículo 8.– Especialización o diversificación progresiva.

1.– Graduko ikasketetan, oinarrizko prestakuntza orotarikoa lehenetsiko da, espezializazio goiztiarra saihestuz. Masterreko eta doktoregoko ikasketetan, aldiz, prestakuntza espezializatua lehenetsiko da, oro har.

1.– Los estudios de Grado primarán la formación básica y generalista, evitando la especialización temprana y los estudios de Máster y Doctorado deberán primar la formación especializada.

2.– Gradu, master eta doktoregoaren arteko lotura behar bezala planifikatu beharko da. Titulazioek hasierako espezializazio batera bideratutako prestakuntza-bideak eskain ditzakete graduan, eta ondoren, masterrean, espezializazio profesionalagoa edo ikertzaileagoa.

2.– La conexión entre Grado, Máster y Doctorado deberá ser adecuadamente planificada. Las titulaciones podrán presentar itinerarios de formación orientados a una especialización inicial en el Grado y una especialización más profesional o investigadora en el Máster.

9. artikulua.– Irakaskuntza erdipresentziala eta urrutikoa.

Artículo 9.– Enseñanza semipresencial y a distancia.

Euskadiko unibertsitate-ikasketa ofizialen eskaintzak erantzuna eman behar die, ahal den neurrian, kolektibo jakin batzuek prestakuntza ez-presentzialaren alorrean dituzten beharrei. Alde horretatik, Euskal Unibertsitate Sistema osatzen duten unibertsitateek prestakuntza erdipresentzial eta urrutiko arautuak emateko eskaintza koordinatua bultzatu behar dute.

La oferta de enseñanzas universitarias oficiales en Euskadi debe atender, en la medida de lo posible, a necesidades de formación no presencial de determinados colectivos. En este sentido, las Universidades que integran el Sistema Universitario Vasco deben promover una oferta coordinada de formación reglada semipresencial y a distancia.

10. artikulua.– Kalitatearen bermea.

Artículo 10.– Garantía de calidad.

Gradu, master eta doktoregoko unibertsitate-ikasketa ofizialek barne-kalitatea bermatzeko sistemak aurreikusi beharko dituzte, baliabideen kudeaketan etengabe hobetzeko printzipioan eta efizientziaren printzipioan oinarrituta. Hori dela eta, tituluen gaineko jarraipena eta egiaztapena erraztuko duten irizpideak, prozesuak eta mekanismoak zehaztuko dira.

Las enseñanzas universitarias oficiales de Grado, Máster y Doctorado han de prever sistemas de garantía interna de la calidad basados en el principio de mejora continua y eficiencia en la gestión de los recursos. En este sentido, se han de especificar los criterios, procesos y mecanismos que facilitarán el seguimiento y la acreditación de los títulos.

III. KAPITULUA
CAPÍTULO III
EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA
UNIVERSIDAD DEL PAÍS VASCO/ EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA

11. artikulua.– Ikasle sartu berrien kopurua.

Artículo 11.– Número de estudiantes de nuevo ingreso.

1.– Graduko unibertsitate-ikasketa ofizialek erakutsi beharko dute, gutxi gorabehera bada ere, proposatutako ikasketan 80 ikasle berri inguruk parte hartuko dutela, eta inoiz ez 30 baino gutxiagok, behar bezala arrazoitutako salbuespenak salbuespen, zeinek alorreko eskumena duen sailaren berariazko onarpena beharko duten.

1.– Las enseñanzas universitarias oficiales de Grado habrán de demostrar, siquiera estimativamente, que la enseñanza propuesta tendrá un número de estudiantes de nuevo acceso en torno a 80 y, en todo caso, nunca por debajo de 30, salvo excepciones debidamente fundamentadas que requerirán la aprobación expresa del Departamento competente en la materia.

2.– Masterreko unibertsitate-ikasketa ofizialek erakutsi beharko dute, gutxi gorabehera bada ere, proposatutako irakaskuntzan 20 ikasle berri inguruk parte hartuko dutela, behar bezala arrazoitutako salbuespenak salbuespen. Salbuetsitako kasu horiek Eusko Jaurlaritzan alorreko eskumena duen sailaren berariazko onarpena beharko dute.

2.– Las enseñanzas oficiales de Máster habrán de demostrar, siquiera estimativamente, que la enseñanza propuesta tendrá un número de estudiantes de nuevo acceso en torno a 20, salvo excepciones debidamente fundamentadas que requerirán la aprobación expresa del Departamento competente en la materia.

12. artikulua.– Euskaraz eskaintzen diren graduko unibertsitate-irakaskuntza ofizialak.

Artículo 12.– Las enseñanzas universitarias oficiales de Grado que se ofertan en euskera.

Oinarrizko prestakuntzako eta nahitaezko irakasgaiak euskaraz eskaintzen dituzten graduko unibertsitate-ikasketa ofizialen kasuan, erakutsi beharko dute, gutxi gorabehera bada ere, proposatutako ikasketan 30 ikasle berri inguruk parte hartuko dutela, eta inoiz ez 20 baino gutxiagok, behar bezala arrazoitutako salbuespenak salbuespen. Salbuetsitako kasu horiek Eusko Jaurlaritzan alorreko eskumena duen sailaren berariazko onarpena beharko dute.

En el caso de enseñanzas universitarias oficiales de Grado cuyas asignaturas de formación básica y asignaturas obligatorias se oferten en euskera, se habrá de demostrar, siquiera estimativamente, que la enseñanza propuesta tendrá un número de estudiantes de nuevo acceso en torno a 30 y, en todo caso, nunca por debajo de 20, salvo excepciones debidamente fundamentadas que requerirán la aprobación expresa del Departamento competente en la materia.

13. artikulua.– Finantzaketa.

Artículo 13.–Financiación.

1.– Euskal Herriko Unibertsitateak onartutako aurrekontuen kargura finantzatuko da Unibertsitatean ikasketa berriak ezartzea.

1.– La implantación de nuevas enseñanzas por parte de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea deberá ser financiada con cargo a los presupuestos aprobados por la propia universidad.

2.– Euskal Herriko Unibertsitateak txosten ekonomiko xehatu bat aurkeztu beharko du bultzatu nahi duen titulazio bakoitzeko. Txostenean honakoak jasoko dira: azpiegitura materialari buruzko datuak, irakasleen eta ikertzaileen baliabideei buruzkoak, eta administrazioko nahiz zerbitzuetako langileei buruzkoak, eta finantzazio-iturriak.

2.– La Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea deberá presentar por cada titulación que quiera impulsar una memoria económica detallada que contendrá los datos relativos a la infraestructura material, los recursos de Personal Docente e Investigador y de Personal de Administración y Servicios, así como las diferentes fuentes de financiación.

IV. KAPITULUA
CAPÍTULO IV
PROZEDURAK
PROCEDIMIENTOS

14. artikulua.– Gradu, master eta doktoregoko ikasketa-planak ebaluatzeko Unibasq-ek egin behar duen txostena lortzeko prozedura.

Artículo 14.– Procedimiento para obtener el informe de Unibasq de evaluación de los planes de estudios de Grado, Máster y Doctorado.

1.– Unibertsitateak prestatu duen titulazio-memoria Unibertsitate Kontseilura bidaliko da, eta Kontseiluak egiaztatuko du planak betetzen dituela Unibertsitate-ikasketa ofizialen antolaketa ezartzen duen urriaren 29ko 1393/2007 Errege Dekretuaren eskakizunak. Ondoren, Unibasq-era bidaliko da titulazio-memoria, hark ebaluazio-txostena, nahitaezkoa eta erabakigarria, eman dezan.

1.– La memoria de titulación elaborada por la universidad será enviada para su verificación al Consejo de Universidades que comprobará si se ajusta a los requisitos establecidos en el Real Decreto 1393/2007, de 29 de octubre, por el que se establece la ordenación de las enseñanzas universitarias oficiales. Una vez cumplimentado el trámite anterior, la memoria de titulación será enviada a Unibasq a efectos de elaboración del informe de evaluación que tendrá carácter preceptivo y determinante.

2.– Txostenaren funtzio nagusia izango da gradu, master eta doktoregoko ikasketa-planak ebaluatzea; alegia, baloratzea ea egokiak diren helburuen, edukien eta prestakuntza-programaren aldetik, eta bermatzea kudeaketa eta antolamendu eraginkorrak dituztela, eta prestakuntzarako laguntza-baliabide egokiak eta kalitate-sistema efizientea ere bai.

2.– La principal función del informe será evaluar las propuestas de planes de estudios de Grado, Máster y Doctorado valorando si son apropiadas en cuanto a sus objetivos, contenido y programa formativo, garantizando que dispone de una gestión y organización eficaz, de unos recursos de apoyo a la formación adecuados y de un sistema de garantía de la calidad eficiente.

3.– Unibasq-en Aholku-batzordeak landu eta onartuko ditu, oro har, txostena egiteko erabiliko diren ebaluazio-irizpideak, betiere kontuan harturik dekretu honetan xedatutakoa.

3.– Los criterios de evaluación para la elaboración del citado informe deberán elaborarse y aprobarse con carácter general por la Comisión Asesora de Unibasq, teniendo en cuenta, en todo caso, lo dispuesto en el presente Decreto.

4.– Arlo akademikoko adituek eta arlo profesionalekoek osaturiko batzorde batek egingo du beti ikasketa-planaren ebaluazioa. Aditu horiek ebaluatzaile independenteak izango dira, entzute handikoak, eta Ubibasq-ek aukeratuko ditu.

4.– En todo caso, la evaluación del plan de estudios se realizará por una comisión formada por personas expertas del ámbito académico y profesional. Dichas personas serán evaluadoras independientes y de reconocido prestigio designadas por Unibasq.

5.– Eskaerarekin batera, agiri hauek aurkeztu behar dira:

5.– La solicitud deberá ir acompañada de los siguientes documentos:

a) Proposatzen den gradu, master eta doktoregoko unibertsitate-ikasketa ofizialari buruzko txosten justifikatzailea, dekretu honen eranskinaren arabera.

a) Memoria justificativa de la enseñanza universitaria oficial de Grado, Máster y Doctorado que se propone, de acuerdo al anexo correspondiente del presente Decreto.

b) Gradu, master eta doktoregoko unibertsitate-ikasketa ofizialak Estatuko edo atzerriko unibertsitateekin batera antolatzen badira, haiekin batera ikasketa horiek antolatzeko hitzarmena. Hitzarmen horretan zehaztu beharra dago, gutxienez, zer unibertsitatek izango duen ikasleen espedienteak gordetzeko ardura eta titulua ematekoa nahiz erregistratzekoa, bai eta zer prozedura erabiliko den ere ikasketa-planak aldatzeko edo deuseztatzeko. Atzerriko unibertsitateekin sinatutako hitzarmenen kasuetan, Euskal Autonomia Erkidegoko unibertsitateak beti zainduko ditu ematen dituen tituluen espedienteak.

b) En su caso, convenio de organización conjunta con universidades nacionales o extranjeras con las que se organicen enseñanzas universitarias oficiales de Grado, Máster y Doctorado. En dicho convenio se especificará, al menos, qué universidad será responsable de la custodia de los expedientes de las estudiantes y los estudiantes y de la expedición y registro del título, así como el procedimiento de modificación o extinción de los planes de estudios. En el supuesto de convenios con universidades extranjeras, en todo caso, la universidad de la Comunidad Autónoma del País Vasco custodiará los expedientes de los títulos que expida.

6.– Unibasq-ek txosten-proposamen bat egingo du, behar bezala arrazoitua, ikasketa-planaren alde edo, hala badagokio, egiaztatzeko eta baimentzeko nahitaez aldatu behar diren alderdiak adierazita. Unibasq-ek Unibertsitateari bidaliko dio txosten hori, 20 egun naturaletan alegazioak aurkezteko aukera izan dezan.

6.– Unibasq elaborará una propuesta de informe que se expresará, de forma motivada, en términos favorables al plan de estudios o indicando los aspectos que necesariamente deben ser modificados a fin de obtener un informe favorable para la verificación y para la autorización. Este informe será enviado por Unibasq a la Universidad para que pueda presentar alegaciones en el plazo de 20 días naturales.

7.– Aurkezten diren alegazioak eta dokumentuak azterturik, behin betiko txostena –aldekoa edo kontrakoa– landuko du Unibasq-ek. Jaurlaritzan unibertsitateen eskumena duen sailari, unibertsitate eskatzaileei, Unibertsitate Kontseiluko Idazkaritzari eta ministerio eskudunari bidaliko die txostena Unibasq-ek.

7.– A la vista de las alegaciones y documentos presentados, Unibasq elaborará el informe definitivo -que podrá ser favorable o desfavorable- y lo remitirá al Departamento competente en materia de universidades, a las Universidades solicitantes, a la Secretaría del Consejo de Universidades y al Ministerio competente.

8.– Txostena kontrakoa bada, errekurtsoa aurkeztu ahal izango du unibertsitateak Unibertsitate Kontseiluaren aurrean, egiaztapena ez onartzearen aurka.

8.– En caso de informe definitivo desfavorable, la universidad podrá presentar recurso ante el Consejo de Universidades contra la inadmisión de la verificación.

9.– Unibertsitate Kontseiluak ontzat jotzen badu egiaztapena ez onartzearen aurka aurkeztutako erreklamazioa, Unibasq-ek bere gain hartuko du Unibertsitate Kontseiluak ezarritako aditu-batzordeak ebaluazioaz seinalaturiko alderdi zehatzak berrikusteko lana.

9.– En el caso de que el Consejo de Universidades acepte la reclamación contra la inadmisión de verificación, Unibasq se encargará de revisar los aspectos concretos de la evaluación señalados por la comisión de personas expertas establecida por el Consejo de Universidades.

15. artikulua.– Graduko, masterreko eta doktoregoko unibertsitate-ikasketa ofizialak ezartzeko baimena lortzeko prozedura.

Artículo 15.– Procedimiento para obtener la autorización de implantación de las enseñanzas universitarias oficiales de Grado, Máster y Doctorado.

1.– Dekretu honetan jasotzen diren irizpide espezifikoak kontuan hartuz Unibertsitate Kontseiluak aldeko egiaztapenaren ebazpena eman ondoren, Eusko Jaurlaritzan unibertsitateen alorreko eskumena duen sailak bertako sailburuaren agindu-proposamen bat landuko du, zeinaren bidez gradu, master eta doktoregoko unibertsitate-ikasketa ofizialak ezartzeko baimena emango baita. Agindu-proposamena Unibertsitateen Euskal Kontseiluari aurkeztuko zaio, ezagut dezan eta txostena egin dezan; Euskal Herriko Unibertsitatearen kasuan, Unibertsitateko Irakaskuntza Publikoa Koordinatzeko Kontseiluari ere aurkeztuko zaio.

1.– Emitida resolución de verificación positiva por el Consejo de Universidades teniendo en cuenta los criterios específicos contemplados en este Decreto, el Departamento competente en materia de universidades elaborará la propuesta de Orden del Consejero o Consejera del Departamento competente en materia de universidades mediante la que se autoriza la implantación de las enseñanzas universitarias oficiales de Grado, Máster y Doctorado que será presentada para su conocimiento e informe al Consejo Vasco de Universidades y, en el caso de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, también al Consejo de Coordinación de la Enseñanza Pública Universitaria.

2.– Eusko Jaurlaritzan unibertsitate-alorreko eskumena duen sailaren baimen-agindua Unibertsitateari eta Estatuan unibertsitate-alorreko eskumena duen ministerioari bidaliko zaie, Unibertsitate, Zentro eta Tituluen Erregistroan (RUCT) inskribatzeko eskatuz.

2.– La Orden de autorización del Departamento competente en materia de universidades se comunicará a la Universidad y al Ministerio competente en materia de universidades, con el fin de solicitar su inscripción en el RUCT.

3.– Unibertsitateak unibertsitate-irakaskuntza ofizial baimenduen ikasketa-plana argitaratuko du Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian eta Estatuko Aldizkari Ofizialean.

3.– De las enseñanzas universitarias oficiales autorizadas, la Universidad publicará el plan de estudios correspondiente en el Boletín Oficial del País Vasco y en el Boletín Oficial del Estado.

16. artikulua.– Jarraipena.

Artículo 16.– Seguimiento.

Behin hasiz gero RUCTn inskribatutako titulu ofizialetako ikasketen ezarpena, egiaztatutako ikasketa-planaren proiektua betetzeari buruzko jarraipena egingo du Unibasq-ek.

Una vez iniciada la implantación de las enseñanzas correspondientes a los títulos oficiales inscritos en el RUCT, Unibasq llevará a cabo el seguimiento del cumplimiento del proyecto contenido en el plan de estudios verificado.

17. artikulua.– Graduko, masterreko eta doktoretzako unibertsitate-ikasketa ofizialen egiaztapenari eusteko prozedura.

Artículo 17.– Procedimiento para mantener la acreditación de las enseñanzas universitarias oficiales de Grado, Máster y Doctorado.

1.– Aldiro-aldiro berritu beharko da gradu, master eta doktoregoko unibertsitate-ikasketa ofizialen egiaztapena, prozedura orokor edo berezi jakin baten bidez eta unibertsitateen alorreko eskumena duen sailburuaren agindu baten bitartez ezarritako epe batzuen barruan.

1.– Las enseñanzas universitarias oficiales de Grado, Máster y Doctorado deberán someterse a un procedimiento general o especial de renovación periódica de la acreditación, con los plazos que se establecerán a través de una Orden del Consejero o Consejera competente en materia de universidades.

2.– Prozedura orokorra.

2.– Procedimiento general.

a) Unibasq-en protokolo batek arautuko du egiaztapena berritzeko prozedura. Ikasketak ezartzeko prozedurarekin batera, baimena berritzea ere txertatuta egongo da ikasketa ofizialen egiaztapenari eusteko prozeduran, eta azken erabakia Unibertsitate-ikasketa ofizialen antolaketa ezartzen duen urriaren 29ko 1393/2007 Errege Dekretuko 24.2 artikuluak adierazitako epeen barruan hartu beharko da, prozedura ebazteko 1393/2007 Errege Dekretuko 27 bis artikuluak unibertsitateei esleitzen dien gehieneko epea aintzat hartuta.

a) El procedimiento para el proceso de renovación será objeto de regulación por parte del correspondiente protocolo de Unibasq. En el procedimiento para mantener la acreditación de las enseñanzas quedará inserto, de manera paralela al procedimiento de implantación, la renovación de la autorización, debiendo estar tomada la decisión final antes de que se cumplan los plazos del artículo 24.2 del Real Decreto 1393/2007, de 29 de octubre, por el que se establece la ordenación de las enseñanzas universitarias oficiales, y teniendo en cuenta la garantía del plazo máximo para resolver el procedimiento que el artículo 27 bis del Real Decreto 1393/2007 atribuye a las universidades.

b) Prozeduraren abiapuntuan, Eusko Jaurlaritzan unibertsitateen alorreko eskumena duen sailean eskaera egin behar du unibertsitateak, unibertsitateen alorreko eskumena duen sailburuaren agindu baten bidez onartzen diren epeen barruan.

b) Este procedimiento dará inicio con la presentación de la solicitud por parte de la Universidad en el Departamento competente en materia de universidades del Gobierno Vasco, en los plazos que se aprueben mediante Orden del Consejero o Consejera competente en materia de universidades.

3.– Prozedura berezia.

3.– Procedimiento especial.

a) Egiaztapen instituzionala lortu duten zentroak dituzten unibertsitateek ez dute zertan aurreko artikuluko prozedura bete ematen dituzten titulazio ofizialen egiaztapenak berritzeko, egiaztapen instituzional horiek indarrean dauden artean.

a) Las universidades cuyos centros hayan obtenido la acreditación institucional podrán, mientras mantenga sus efectos, renovar la acreditación de las titulaciones oficiales que impartan sin necesidad de someterse al procedimiento previsto en el artículo anterior.

b) Egiaztatutako zentroari dagozkion unibertsitateko titulazio ofizial guztietarako, hauxe izango da Unibertsitate, Zentro eta Tituluen Erregistroko egiaztapena berritzeko data: Unibertsitate Kontseiluak emandako egiaztapen instituzionalari buruzko ebazpenarena.

b) Todas las titulaciones oficiales de la universidad correspondientes al centro acreditado incorporarán como fecha de renovación de la acreditación en el Registro de Universidades, Centros y Títulos, la correspondiente a la resolución de acreditación institucional del Consejo de Universidades.

4.– Ebaluazio-prozesua.

4.– Proceso de evaluación.

a) Ebaluazioaren helburua da bermatzea tituluaren garapena bat datorrela egiaztaturiko ikasketa-planarekin (onartzen diren aldaketak barne), baliabide egokiak erabiltzen direla, eta era kontrolatuan egiten dela, tituluaren benetako hobekuntza sostengatzen duen kalitate-bermerako sistema baten laguntzarekin.

a) El propósito de esta evaluación consiste en garantizar que el desarrollo del título se está realizando de acuerdo al plan de estudios verificado (incluidas las modificaciones aprobadas), contando con los recursos adecuados, de forma controlada y apoyándose en un sistema de garantía de calidad que permita la mejora efectiva del título.

b) Ebaluazioak segurtatu behar du informazio publiko garrantzitsu eta esanguratsua Euskal Unibertsitate Sistemako eragile interesdunen esku egotea.

b) Con esta evaluación se tiene que asegurar la disponibilidad de la información pública pertinente y relevante para los diferentes agentes de interés del Sistema Universitario Vasco.

5.– Egiaztapenaren berritzea ez eskatzeak dituen ondorioak.

5.– Efectos de no solicitar la renovación de la acreditación.

Euskal Autonomia Erkidegoren eskumen-eremuko unibertsitateren batek erabakitzen badu ez aurkeztea unibertsitate-titulu ofizial baten egiaztapena berritzeko eskaera, tituluak ofizialtasuna eta balioa galduko ditu lurralde nazional osoan, bai eta baimendutako ikasketaren izaera ere, eta baja emango zaio dagokion erregistroan.

En el caso de que alguna universidad del ámbito competencial de esta Comunidad Autónoma decida no presentar la solicitud para la renovación de la acreditación de un título universitario oficial, conllevará la pérdida del carácter oficial y validez en todo el territorio nacional del título y su condición de enseñanza autorizada, y será dado de baja en el registro correspondiente.

18. artikulua.– Gradu, master eta doktoregoko unibertsitate-ikasketa ofizialak aldatzea eta kentzea.

Artículo 18.– Modificación y supresión de las enseñanzas universitarias oficiales de Grado, Máster y Doctorado.

1.– Aldaketak.

1.– Modificación.

a) Dekretu honetan aipatzen diren gradu, master eta doktoregoko unibertsitate-titulu ofizialak lortzeko egin behar diren ikasketa-planen aldaketak unibertsitateek onartu beharko dituzte, aldez aurretik Unibasq-ek txostena emanda, beren antolakuntza eta funtzionamendu arauei jarraituz. Proposatzen diren aldaketa horien onarpena edo ezespena Jaurlaritzan unibertsitateen eskumena duen sailari eta Estatuko ministerio eskudunari bidaliko zaie. Zernahi aldaketa egonez gero –osoro onartua, partez onartua edo ez onartua–, proiektuaren isiltasuna gertatzen bada, Unibertsitate-ikasketa ofizialen antolaketa ezartzen duen urriaren 29ko 1393/2007 Errege Dekretuko 28. artikuluak agindutakoari jarrituko zaio.

a) Las modificaciones de los planes de estudios conducentes a títulos universitarios oficiales de Grado, Máster y Doctorado a los que se refiere el presente Decreto serán aprobadas por las universidades, previo informe de Unibasq siguiendo sus propias normas de organización y funcionamiento. La notificación de la aceptación o rechazo de las modificaciones propuestas serán remitidas a la Universidad, al Departamento competente en materia de universidades y al Ministerio competente en igual materia. En el supuesto de cualquier modificación -aceptada, aceptada parcialmente y no aceptada-, ante el silencio del proyecto, se seguirán las previsiones del artículo 28 del RD 1393/2007, de 29 de octubre, por el que se establece la ordenación de las enseñanzas universitarias oficiales.

b) Aldaketek RUCTen inskribatutako titulu ofizialen erregistro-idazpenetako edukiari eragiten badiote, Unibertsitate Kontseiluari jakinaraziko zaizkio, eta Kontseiluak Unibasq-era bidaliko ditu. Aldaketek ez badute eraginik inskribatutako tituluaren izaeran eta helburuetan, Unibasq-ek onartu egingo ditu, eta jakinaren gainean jarriko du eskaera egin duen unibertsitatea.

b) En el caso de que las modificaciones afecten al contenido de los asientos registrales de los títulos oficiales inscritos en el RUCT, éstas serán notificadas al Consejo de Universidades que las enviará a Unibasq. En el supuesto de que las modificaciones no supongan un cambio en la naturaleza y objetivos del título inscrito, Unibasq aceptará las modificaciones propuestas e informará a la universidad solicitante.

c) Aldaketak ez badira onartzen, edo soilik partez onartzen badira, txosten bat bidaliko dio Unibasq-ek Unibertsitate Kontseiluari, gehienez ere hiru hileko epean, eta Kontseiluak txostena aztertu eta ebazpena emango du. Epea amaitu eta ebazpen espresurik ez badago, eskaera baietsi dela ulertuko da.

c) En el caso de que las modificaciones no sean aceptadas o sólo lo sean parcialmente, Unibasq remitirá en el plazo máximo de tres meses un informe al Consejo de Universidades, que resolverá de acuerdo con el contenido de dicho informe. La falta de resolución expresa en el citado plazo permitirá considerar estimada la solicitud.

2.– Ikasketak kentzea.

2.– Supresión.

a) Gradu, master eta doktoregoko unibertsitate-ikasketa ofizialak kentzeko erabakia Autonomia Erkidegoarena da, eta horretarako arrazoia bat baino gehiago izan daiteke: unibertsitateak berritzeko eskaera ez aurkeztea, berritzeko prozedura ez gainditzea, edo, zernahi unetan, autonomia-erkidegoko organo eskudunaren ekimenez eta unibertsitatearen gobernu-kontseiluaren adostasunez, edo unibertsitatearen beraren ekimenez, gobernu-kontseiluak proposatuta, kasu biotan Gizarte Kontseiluak aldeko txostena eman ondoren betiere.

a) La supresión de las enseñanzas universitarias oficiales de Grado, Máster y Doctorado ha de ser acordada por la Comunidad Autónoma y puede deberse, a la decisión de la universidad de no presentar la solicitud de renovación, a la falta de superación del procedimiento de renovación o, en cualquier momento, a iniciativa del órgano autonómico competente, con el acuerdo del Consejo de Gobierno de la universidad, o a iniciativa de la universidad mediante propuesta del Consejo de Gobierno, en ambos casos con informe previo favorable del Consejo Social.

b) Titulu ofiziala kentzeko, Unibasq-en txosten bat beharko da aldez aurretik, zeina unibertsitateari eta unibertsitate alorreko eskumena duen sailari bidaliko zaion.

b) La supresión del título oficial requerirá un informe previo de Unibasq, que será remitido a la Universidad y al Departamento competente en materia de universidades.

c) Titulua kenduz gero, ofizialtasuna eta balioa galduko ditu lurralde nazional osoan, bai eta baimendutako ikasketaren izaera ere, eta baja emango zaio dagozkion erregistroetan.

c) La supresión del título supondrá la pérdida del carácter oficial y validez en todo el territorio nacional del título y su condición de enseñanza autorizada, y será dado de baja en los registros correspondientes.

d) Titulua kentzeari buruzko jakinarazpena unibertsitateari, Jaurlaritzan unibertsitateen eskumena duen sailari eta Estatuko ministerio eskudunari bidaliko zaie.

d) La notificación de la supresión será remitida por Unibasq a la Universidad, al Departamento competente en materia de universidades y al Ministerio competente en igual materia.

3.– Unibertsitateek gradu, master eta doktoregoko unibertsitate-ikasketa ofizialei ekin dieten ikasleei ikasketa horiek amaitzeko aukera bermatu beharko diete, legediarekin bat eta, bereziki, aplikagarriak diren iraunkortasun-arauekin bat.

3.– Las Universidades garantizarán las enseñanzas universitarias oficiales de Grado, Máster y Doctorado que hubieran iniciado sus estudiantes hasta su finalización, de acuerdo con la legislación y en especial con las normas de permanencia que sean de aplicación.

19. artikulua.– Baimena errebokatzea.

Artículo 19.– Revocación de la autorización.

1.– Titulazioa errebokatuko da baldin eta egiaztaturiko ikasketa plana edo baimena emateko baldintzak, bietako bat, betetzen ez bada.

1.– La revocación de una titulación se produce en el caso de incumplimiento, bien del plan de estudios verificado, bien de las condiciones de la autorización.

2.– Gradu, master eta doktoregoko unibertsitate-ikasketa ofizialak ezartzeko baimena eman ondoren jakiten bada unibertsitateak ez duela betetzen baimena eskatzean bere gain hartu zuen konpromisorik edo baldintzarik, horren jakitun ipiniko du Jaurlaritzan unibertsitateen eskumena duen sailak delako unibertsitate hori, zuzenketa egin dezan. Ez-betetzeak bere horretan jarraitzen badu, sail horrek baimena errebokatzeko prozedurari ekingo dio.

2.– Si con posterioridad a la autorización de la implantación de las enseñanzas universitarias oficiales de Grado, Máster y Doctorado se tuviera conocimiento de que la Universidad incumple alguno de los requisitos y compromisos adquiridos al solicitar la autorización, el Departamento competente en materia de universidades lo comunicará a la universidad afectada para que proceda a su subsanación. Si se mantuviera alguno de los incumplimientos, dicho Departamento procederá a iniciar el procedimiento de revocación.

3.– Baimena errebokatzeko prozedura unibertsitateen alorreko eskumena duen sailburuaren agindu batez hasiko da, zeinak gradu, master eta doktoregoko unibertsitate-ikasketa ofizialak ezartzeko baimena errebokatuko baitu. Gainera, titulu horri baja emango zaio Euskal Autonomia Erkidegoko Unibertsitate, Ikastetxe eta Unibertsitate Irakaskuntzen Erregistroan, eta unibertsitateari eta Estatuko ministerio eskudunari jakinaraziko zaie RUCTn baja eman behar zaiola titulu horri.

3.– El procedimiento de revocación de autorización dará comienzo con la elaboración de la Orden del Consejero o Consejera competente en materia de universidades mediante la que se revoca la autorización de implantación de enseñanzas universitarias oficiales de Grado, Máster y Doctorado. Asimismo, se procederá a dar de baja dicho título en el registro de universidades, centros y enseñanzas universitarias de la Comunidad y a comunicar a la Universidad y al Ministerio competente en materia de universidades para que se realice la baja del título en el RUCT.

4.– Unibertsitate-ikasketa ofizialak ezartzeko baimen bat errebokatzen denean, ikasketa horiek egiten ari diren ikasleen eskubide akademikoak bermatzeko neurri egokiak hartuko ditu unibertsitateen alorreko eskumena duen Eusko Jaurlaritzako sailak.

4.– En el caso de revocación de una autorización de implantación de enseñanzas oficiales universitarias, el Departamento competente en materia de universidades contemplará las adecuadas medidas que garanticen los derechos académicos de los y las estudiantes que se encuentren cursando estos estudios.

20. artikulua.– Batera antolatzen diren ikasketak ebaluatzeko prozedura.

Artículo 20.– Procedimiento para la evaluación de las enseñanzas de organización conjunta.

1.– Unibertsitate koordinatzailea Euskal Unibertsitate Sistemaren barruan badago, dekretu honen arabera egingo da ebaluazioa.

1.– Cuando la Universidad coordinadora sea alguna de las universidades del Sistema Universitario Vasco el procedimiento de evaluación correspondiente se llevará a cabo conforme a lo establecido en el presente Decreto.

2.– Unibertsitate koordinatzailea Euskal Unibertsitate Sistematik kanpokoa bada, kasuan kasuko agentziaren arabera egingo da ebaluazioa.

2.– Cuando la Universidad coordinadora de las enseñanzas sea una universidad ajena al Sistema Universitario Vasco, el procedimiento de evaluación se llevará a cabo por la Agencia que corresponda.

LEHENENGO XEDAPEN GEHIGARRIA.– Ohiz kanpoko finantzazioa.
DISPOSICIÓN ADICIONAL PRIMERA.– Financiación extraordinaria.

Gradu, master eta doktoregoko unibertsitate-ikasketa ofizialen bat ezartzearen ondorioz Euskal Herriko Unibertsitateak langile gehiago edota baliabide material gehiago behar baditu, halaxe jaso beharko da txosten ekonomikoan. Horretarako, nahitaezko baimena eskatu beharko dio Jaurlaritzan unibertsitateen alorreko eskumena duen sailari.

Si como consecuencia de la implantación de alguna enseñanza universitaria oficial de Grado, Máster y Doctorado la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea necesitara un incremento de plantilla o recursos materiales, deberá reflejar este hecho en la memoria económica, solicitando al Departamento competente en materia de universidades la preceptiva autorización.

BIGARREN XEDAPEN GEHIGARRIA.– Eliza Katolikoaren unibertsitateak.
DISPOSICIÓN ADICIONAL SEGUNDA.– De las Universidades de la Iglesia Católica.

Gradu, master eta doktoregoko unibertsitate-ikasketa ofizialak arautzen dituen urriaren 29ko 1393/2007 Errege Dekretuko seigarren xedapen gehigarriaren arabera, ikasketa horietan eta graduatu, unibertsitateko master edo doktore titulu ofizialak lortzeko eta emateko orduan, Eliza Katolikoaren unibertsitateek Espainiaren eta Vatikanoaren arteko 1979ko urtarrilaren 3ko Hitzarmenetan xedatutakoa beteko dute.

De acuerdo con la Disposición Adicional Sexta del Real Decreto 1393/2007, de 29 de octubre, por el que se regulan los estudios universitarios oficiales de Grado, Máster y Doctorado, las Universidades de la Iglesia Católica se ajustarán, en los citados estudios y para la obtención y expedición de los títulos oficiales de Graduado o Graduada, Máster Universitario o Doctor o Doctora, a lo dispuesto en los Acuerdos entre el Estado español y la Santa Sede, de 3 de enero de 1979.

Nolanahi ere, hala nahi duten Eliza Katolikoaren unibertsitateek ikasketa-planei buruzko Unibasq-en aurretiko txostena lortzeko prozedurari hel diezaiokete, zeina dekretu honen 14. artikuluan arautzen baita, indarrean dauden araudiekin bat aplika dakiekeena eragotzi gabe.

No obstante, las Universidades de la Iglesia Católica que lo deseen se podrán acoger al procedimiento para obtener el informe de Unibasq de los planes de estudios regulado en el artículo 14 del presente Decreto, sin perjuicio de lo que le sea de aplicación en la normativa vigente.

Era berean, beren titulu ofizialen egiaztapena berritzeko, Eliza Katolikoaren unibertsitateek ebaluazio prozedura bat gainditu beharko dute, dekretu honetan ezarritako epeen barruan, unibertsitateen alorreko eskumena duen sailburuaren agindu baten bidez agintzen den egunetik zenbatzen hasita eta dekretu honen 17. artikuluan ezarri diren baldintzetan.

Asimismo, y con el fin de renovar la acreditación de sus títulos oficiales, las Universidades de la Iglesia Católica deberán someterse a un procedimiento de evaluación de acuerdo con los períodos establecidos en el presente Decreto, a contar desde la fecha que se establezca a través de una Orden del Consejero o Consejera competente en materia de universidades, en los mismos términos que se establecen en el artículo 17 del presente Decreto.

XEDAPEN INDARGABETZAILEA
DISPOSICIÓN DEROGATORIA

Indargabetu egiten dira urtarrilaren 20ko 11/2009 Dekretua, gradu, master eta doktorego tituluak lortzeko egin behar diren unibertsitate-irakaskuntza ofizialak ezartzeari edo kentzeari buruzkoa, eta urriaren 16ko 205/2012 Dekretua, gradu, master eta doktoregoko unibertsitate-tituluen akreditazioa berritzeko prozedura eta epeak ezartzen dituena.

Queda derogado el Decreto 11/2009, de 20 de enero, de implantación y supresión de las enseñanzas universitarias oficiales conducentes a la obtención de los títulos de Grado, Máster y Doctorado y el Decreto 205/2012, de 16 de octubre, por el que se establece el procedimiento y los plazos para la renovación de la acreditación de los títulos universitarios de Grado, Máster y Doctorado.

AZKEN XEDAPENETATIK LEHENENGOA.– Unibertsitate-ikasketa ofizialak ezartzea eta aldatzea.
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA.– Implantación y modificación de enseñanzas universitarias oficiales.

Oro har, tituluak lortzeko urte akademiko jakin batean ezarri edo aldatu nahi diren gradu, master eta doktoregoko unibertsitate-ikasketa ofizialen eskabide-espedienteak aurreko urteko azaroaren 1a baino lehen aurkeztu beharko zaizkio Unibasq-i.

Con carácter general, los expedientes de solicitudes de implantación y modificación de enseñanzas universitarias oficiales conducentes a los títulos de Grado, Máster y Doctorado que se deseen impartir en un año académico determinado deberán presentarse a Unibasq con anterioridad al 1 de noviembre del año anterior.

AZKEN XEDAPENENETATIK BIGARRENA.– Indarrean jartzea.
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA.– Entrada en vigor.

Dekretu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera jarriko da indarrean.

El presente Decreto entrará en vigor el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteizen, 2017ko abenduaren 19an.

Dado en Vitoria-Gasteiz, a 19 de diciembre de 2017.

Lehendakaria,

El Lehendakari,

IÑIGO URKULLU RENTERIA.

IÑIGO URKULLU RENTERIA.

Hezkuntzako sailburua,

La Consejera de Educación,

CRISTINA URIARTE TOLEDO.

CRISTINA URIARTE TOLEDO.

274/2017 DEKRETUA, ABENDUAREN 19KOA ERANSKINA
ANEXO AL DECRETO 274/2017, DE 19 DE DICIEMBRE
EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN EGOITZA SOZIALA DUTEN UNIBERTSITATEEN IKASKETA-PLANEI BURUZ UNIBASQ EUSKAL UNIBERTSITATE SISTEMAREN KALITATEA AGENTZIAK EMAN BEHAR DUEN TXOSTENAREN EDUKIA
CONTENIDO DE LA MEMORIA PARA LA EMISIÓN DEL INFORME DE UNIBASQ, AGENCIA DE CALIDAD DEL SISTEMA UNIVERSITARIO VASCO, DE LOS PLANES DE ESTUDIOS DE LAS UNIVERSIDADES CON SEDE SOCIAL EN LA COMUNIDAD AUTÓNOMA DEL PAÍS VASCO

GRADUA ETA MASTERRA:

GRADO Y MÁSTER:

1.– Tituluaren deskribapena:

1.– Descripción del título:

– Oinarrizko datuak.

– Datos Básicos.

– Kredituen banaketa.

– Distribución de Créditos en el título.

– Titulua ematen duten zentroei loturiko informazioa.

– Información vinculada a los centros en los que se imparte.

2.– Titulu ofizial bat lortzeko egin behar den ikasketa-planaren justifikazioa:

2.– Justificación del plan de estudios conducente a un título oficial:

– Proposatutako tituluaren justifikazioa, haren interes akademikoa, zientifikoa edo profesionala arrazoituz:

– Justificación del título propuesto, argumentando el interés académico, científico o profesional del mismo:

▪ Titulu ofiziala gradu, master eta doktoregoko prestakuntza-mailara egokitzea.

▪ Adecuación del título oficial al nivel formativo de Grado, Máster y Doctorado.

▪ Estatuko edo nazioarteko beste unibertsitate batzuetan antzerako tituluak lortzeko unibertsitate-irakaskuntza ofizialak egotea. Tituluen arteko bereizketa unibertsitate berean.

▪ Existencia de otras enseñanzas universitarias oficiales conducentes a títulos afines en otras universidades estatales o internacionales. Diferenciación de títulos dentro de la misma Universidad.

▪ Eskariaren aurreikuspena.

▪ Previsión de la demanda.

▪ Titulu ofizialaren prestakuntza-alorrean dagoen eskaintza.

▪ Oferta existente en el ámbito formativo del título oficial.

▪ Titulu ofizialaren ingurune sozialaren, produktiboaren nahiz zientifikoaren garrantzia.

▪ Relevancia en el entorno social, productivo y científico del título oficial.

▪ Titulu ofizialaren esparru akademiko/profesional berean unibertsitateak duen irakaskuntza-esperientzia.

▪ Experiencias docentes previas de la universidad en el ámbito académico-profesional del título oficial.

▪ Titulu ofizialaren esparru zientifiko berean unibertsitateak duen ikerketa-esperientzia.

▪ Experiencias investigadoras previas de la universidad en el ámbito científico del título oficial.

– Kanpoko erreferenteak.

– Referentes externos.

– Ikasketa-plana egiteko erabilitako barne eta kanpoko kontsultarako prozeduren deskribapena.

– Descripción de los procedimientos de consulta internos y externos utilizados para la elaboración del plan de estudios.

3.– Konpetentziak:

3.– Competencias:

– Oinarrizko konpetentziak eta konpetentzia orokorrak.

– Competencias Básicas y Generales.

– Zeharkako konpetentziak.

– Competencias Transversales.

– Konpetentzia espezifikoak.

– Competencias Específicas.

4.– Ikasleak sartzea eta onartzea:

4.– Acceso y admisión de estudiantes:

– Aurretiko informazio-sistema.

– Sistema de información previo.

– Sartzeko betekizunak eta onartua izateko irizpideak.

– Requisitos de acceso y criterios de admisión.

– Ikasleentzako laguntza.

– Apoyo a estudiantes.

– Kredituak transferitzeko eta aitortzeko sistemak.

– Sistemas de transferencia y reconocimiento de créditos.

– Gradura egokitzeko ikasturtea.

– Curso Puente o de Adaptación al Grado.

– Masterrerako prestakuntza-osagarriak.

– Complementos formativos para Máster.

5.– Irakaskuntzen plangintza:

5.– Planificación de las enseñanzas:

– Ikasketa-planaren deskribapena.

– Descripción del plan de estudios.

– Prestakuntza-jarduerak. Irakasteko metodologiak. Ebaluazio-sistemak.

– Actividades formativas. Metodologías docentes. Sistemas de evaluación.

– Ikasketa-planaren xehakapena (moduluak - ikasgaiak).

– Detalle del Plan de Estudios (Módulos - Materias).

6.– Pertsonal akademikoa:

6.– Personal Académico:

– Irakasleak.

– Profesorado.

– Beste giza baliabide erabilgarri batzuk.

– Otros recursos humanos disponibles.

– Gizonen eta emakumeen arteko berdintasuna eta dibertsitate funtzionala duten pertsonen tratamendu ez-diskriminatzailea segurtatzeko mekanismoak.

– Mecanismos para asegurar la igualdad entre hombres y mujeres y la no discriminación de personas con diversidad funcional.

7.– Baliabide materialak eta zerbitzuak:

7.– Recursos materiales y servicios:

– Eskura dauden baliabide materialen eta zerbitzuen egokitasunaren justifikazioa.

– Justificación de la adecuación de los medios materiales y servicios disponibles.

8.– Aurreikusitako emaitzak:

8.– Resultados Previstos:

– Adierazleentzat kalkulatutako balio kuantitatiboak eta haien justifikazioa.

– Valores cuantitativos estimados para los indicadores y su justificación.

– Aurrerapena eta emaitzak baloratzeko prozedura.

– Procedimiento general para valorar el progreso y resultados.

9.– Kalitatea bermatzeko sistema.

9.– Sistema de garantía de la calidad.

10.– Egutegi akademikoa:

10.– Calendario académico:

– Titulua ezartzeko kronograma.

– Cronograma de implantación del título.

– Aurreko unibertsitate-antolamendutik datorren ikaslerik badago, ikasle horiek ikasketa-plan berrira egokitzeko prozedura.

– Procedimiento de adaptación, en su caso, al nuevo plan de estudios por parte de los y las estudiantes procedentes de la anterior ordenación universitaria.

– Proposatutako tituluaren ezarpenaren ondorioz ezabatzen diren irakaskuntzak.

– Enseñanzas que se extinguen por la implantación del título propuesto.

11.– Txosten ekonomikoa: unibertsitate-irakaskuntza ofizialari lotutako sarrerak, gastuak eta inbertsioak (Euskal Herriko Unibertsitatearen kasuan soilik).

11.– Memoria económica: ingresos, gastos e inversiones asociados a la enseñanza universitaria oficial (sólo en el caso de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea).

12.– Gizonen eta emakumeen aukera-berdintasuna.

12.– Igualdad de oportunidades de mujeres y hombres.

13.– EAEk dituen prestakuntza-beharretara egokitzea.

13.– Adecuación a las necesidades de formación de la CAV.

14.– Goi Hezkuntzako Europar Eremuaren printzipioetara egokitzea.

14.– Adecuación a los principios del Espacio Europeo de Educación Superior.

15.– Euskal Unibertsitate Sistemaren gaur egungo eta etorkizuneko eskaintzaren aurrerabiderako bektoreetara egokitzea.

15.– Adecuación a los vectores para el avance de la oferta presente y futura del Sistema Universitario Vasco.

16.– Genero-ikuspegia txertatzea proposatzen den unibertsitate-irakaskuntzan: ikasleen harrera eta orientazioa, irakasleak, planifikazioa...

16.– Incorporación de la perspectiva de género en la enseñanza universitaria propuesta: admisión y orientación de estudiantes, profesorado, planificación...

17.– Euskarazko irakasgaiak eta kredituak eskaintzea.

17.– Oferta de asignaturas y créditos en euskera.

DOKTOREGOA:

DOCTORADO:

1.– Tituluaren deskribapena:

1.– Descripción del título:

– Oinarrizko datuak.

– Datos Básicos.

– Titulua ematen duten zentroei loturiko informazioa.

– Información vinculada a los Centros en los que se imparte.

– Testuingurua.

– Contexto.

– Kolaboratzaileak.

– Colaboraciones.

2.– Konpetentziak:

2.– Competencias:

– Oinarrizko konpetentziak.

– Competencias Básicas.

– Gaitasun eta trebetasun pertsonalak.

– Capacidades y destrezas personales.

– Bestelako konpetentziak.

– Otras competencias.

3.– Ikasleak sartzea eta onartzea:

3.– Acceso y admisión de estudiantes:

– Aurretiko informazio-sistema.

– Sistema de información previo.

– Sartzeko betekizunak eta onartua izateko irizpideak.

– Requisitos de acceso y criterios de admisión.

– Matrikulatutako ikasleak.

– Estudiantes matriculados y matriculadas.

– Prestakuntzaren osagarriak.

– Complementos de formación.

4.– Prestakuntza-jarduerak:

4.– Actividades formativas.

– Oinarrizko datuak.

– Datos básicos.

– Kontrol-prozedura.

– Procedimiento de control.

– Mugikortasun-jarduerak.

– Actuaciones de movilidad.

5.– Antolamendua:

5.– Organización:

– Tesiak gainbegiratzea.

– Supervisión de Tesis.

– Doktoregaiaren jarraipena.

– Seguimiento del doctorando.

– Doktorego-tesiak aurkezteko eta irakurtzeko araudia.

– Normativa para la presentación y lectura de Tesis doctorales.

6.– Giza baliabideak:

6.– Recursos humanos:

– Ikerketa-ildoak eta -taldeak.

– Líneas y Equipos de Investigación.

– Tesiak baimentzeko eta zuzentzeko lana zenbatzeko mekanismoak.

– Mecanismos de cómputo de la labor de autorización y dirección de tesis.

7.– –Doktoregaiek eskura dituzten baliabide materialak eta laguntza:

7.– Recursos materiales y apoyo disponible para los doctorandos y doctorandas:

– Eskura dauden baliabide materialen eta zerbitzuen egokitasunaren justifikazioa.

– Justificación de la adecuación de los medios materiales y servicios disponibles.

8.– Programaren berrikuspena, hobekuntza eta emaitzak:

8.– Revisión, mejora y resultados del programa:

– Kalitatea bermatzeko eta balio kuantitatiboak kalkulatzeko sistema.

– Sistema de garantía de la calidad y estimación de valores cuantitativos.

– Prozesua eta emaitzak baloratzeko prozedura orokorra.

– Procedimiento general para valorar el proceso y los resultados.

– Programaren azken bost urteetako emaitzei buruzko datuak eta aurreikusitako emaitzei buruzkoak.

– Datos relativos a los resultados de los últimos 5 años y previsión de resultados del programa.

9.– Txosten ekonomikoa: unibertsitate-irakaskuntza ofizialari lotutako sarrerak, gastuak eta inbertsioak (Euskal Herriko Unibertsitatearen kasuan soilik).

9.– Memoria económica: ingresos, gastos e inversiones asociados a la enseñanza universitaria oficial (sólo en el caso de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea).

10.– Gizonen eta emakumeen aukera-berdintasuna.

10.– Igualdad de oportunidades de mujeres y hombres.

11.– EAEk dituen prestakuntza-beharretara egokitzea.

11.– Adecuación a las necesidades de formación de la CAV.

12.– Goi Hezkuntzako Europar Eremuaren printzipioetara egokitzea.

12.– Adecuación a los principios del Espacio Europeo de Educación Superior.

13.– Euskal Unibertsitate Sistemaren gaur egungo eta etorkizuneko eskaintzaren aurrerabiderako bektoreetara egokitzea.

13.– Adecuación a los vectores para el avance de la oferta presente y futura del Sistema Universitario Vasco.

14.– Genero-ikuspegia txertatzea proposatzen den unibertsitate-irakaskuntzan: ikasleen harrera eta orientazioa, irakasleak, planifikazioa...

14.– Incorporación de la perspectiva de género en la enseñanza universitaria propuesta: admisión y orientación de estudiantes, profesorado, planificación...

15.– Euskarazko irakasgaiak eta kredituak eskaintzea.

15.– Oferta de asignaturas y créditos en euskera.


Azterketa dokumentala


Análisis documental