Boletin Oficial del País Vasco

203. zk., 2017ko urriaren 24a, asteartea

N.º 203, martes 24 de octubre de 2017


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

GOBERNANTZA PUBLIKO ETA AUTOGOBERNU SAILA
DEPARTAMENTO DE GOBERNANZA PÚBLICA Y AUTOGOBIERNO
5096
5096

AGINDUA, 2017ko irailaren 12koa, Gobernantza Publiko eta Autogobernuko sailburuarena, zeinaren bidez onartzen baitira Euskal Autonomia Erkidegoko Mediku Elkargoen Kontseiluaren estatutuak.

ORDEN de 12 de septiembre de 2017, del Consejero de Gobernanza Pública y Autogobierno, por la que se aprueban los estatutos del Consejo de Colegios de Médicos del País Vasco.

Ikusita eta aztertuta geratu da Euskal Autonomia Erkidegoko Mediku Elkargoen Kontseiluaren estatutuen onarpena eskatzeko eskaera, honako aurrekari hauetan oinarriturik:

Visto y examinado el expediente de solicitud de aprobación de estatutos del Consejo de Colegios de Médicos del País Vasco, sobre la base de los siguientes:

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

Lehenengoa.– Herri Administrazio eta Justizia Sailean –gaur egun, Gobernantza Publiko eta Autogobernu Saila– Euskal Autonomia Erkidegoko Mediku Elkargoen Kontseiluaren estatutuen onarpena onartzeko eskaera sartu zen, eta, espedientea izapidetu ondoren, legeak agindutako txostenak eskatu ziren.

Primero.– Habiendo tenido entrada en el Departamento de Administración Pública y Justicia (hoy Departamento de Gobernanza Pública y Autogobierno), solicitud de aprobación de estatutos del Consejo de Colegios de Médicos del País Vasco, y tras la tramitación del expediente, fueron solicitados los informes preceptivos.

Bigarrena.– Osasun Sailaren, Medikuen Elkargo Ofizialen Kontseilu Nagusiaren eta Lehiaren Euskal Agintaritzaren txostenak jaso ondoren, atzemandako akatsak zuzentzeko eskatu zion Herri Administrazio eta Justizia Sailak (egun, Gobernantza Publiko eta Autogobernu Saila) elkargoari, 2016ko maiatzaren 25eko idazki baten bidez. Elkargoak dokumentazioa igorri zuen, eta 2017ko ekainaren 9an sartu zen Gobernantza Publiko eta Autogobernu Sailean.

Segundo.– Una vez recibidos los informes del Departamento de Salud, del Consejo de General de Colegios Oficiales de Médicos y de la Autoridad Vasca de la Competencia, mediante escrito de fecha 25 de mayo de 2016, el Departamento de Administración Pública y Justicia (hoy Departamento de Gobernanza Pública y Autogobierno) requirió al Consejo la subsanación de los defectos observados, teniendo entrada el 9 de junio de 2017 en el Departamento de Gobernanza Pública y Autogobierno, la documentación remitida por el Colegio.

Hirugarrena.– Gobernantza Publiko eta Autogobernu Sailaren Zerbitzu Teknikoek aztertu dute espedientea, eta, ondoren, ebazpen-proposamena egin dute, oinarri juridiko hauek kontuan hartuta:

Tercero.– El expediente ha sido examinado por los Servicios Técnicos del Departamento de Gobernanza Pública y Autogobierno que, a su vista, han elevado Propuesta de Resolución, atendiendo a los siguientes:

OINARRI JURIDIKOAK
FUNDAMENTOS JURÍDICOS

Lehenengoa.– Euskal Autonomia Erkidegoko Autonomia Estatutua onartu zuen abenduaren 18ko 3/1979 Lege Organikoaren 10.22 artikuluan ezartzen denez, profesionalen elkargoen eta tituludun lanbideen alorreko eskumena Euskal Autonomia Erkidegoari baino ez dagokio, hargatik eragotzi gabe Espainiako Konstituzioaren 36. eta 139. artikuluetan xedatutakoa aplikatzea.

Primero.– El Estatuto de Autonomía para el País Vasco, aprobado por Ley Orgánica 3/1979 de 18 de diciembre, en el artículo 10.22, establece la competencia exclusiva de la Comunidad Autónoma del País Vasco en materia de Colegios y Consejos Profesionales y el ejercicio de las profesiones tituladas, sin perjuicio en lo dispuesto en los artículos 36 y 139 de la Constitución Española.

Bigarrena.– Gobernantza Publiko eta Autogobernuko sailburuak eman behar du, agindu bidez, Kontseiluaren estatutuak onartzeko espediente honi buruzko ebazpena, honako arau hauetan xedatutakoarekin bat etorriz: Tituludun Lanbideen eta Profesionalen Elkargo eta Kontseiluen Erregistroaren Erregelamendua onartzen duen otsailaren 3ko 21/2004 Dekretuaren 40. artikulua; Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzeko eta horien egitekoak eta jardun-arloak finkatzeko Lehendakariaren azaroaren 26ko 24/2016 Dekretuaren 6.1.m) artikulua, eta Gobernantza Publiko eta Autogobernu Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeari buruzko apirilaren 11ko 71/2017 Dekretuaren 3.1 artikulua.

Segundo.– Corresponde al Consejero de Gobernanza Pública y Autogobierno dictar, mediante Orden, la resolución del presente expediente de aprobación de estatutos del Consejo, en virtud de lo previsto en el artículo 40 del Decreto 21/2004, de 3 de febrero, sobre el Reglamento del Registro de Profesiones Tituladas, los Colegios Profesionales y los Consejos Profesionales, artículo 6.1.m) del Decreto 24/2016, de 26 de noviembre, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y de determinación de funciones y áreas de actuación de los mismos y artículo 3.1 del Decreto 71/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Gobernanza Pública y Autogobierno.

Hirugarrena.– Betetzen da Tituludun Lanbideei eta Profesionalen Elkargo eta Kontseiluei buruzko azaroaren 21eko 18/1997 Legearen 33. artikulua, bai eta Tituludun Lanbideen eta Profesionalen Elkargo eta Kontseiluen Erregistroaren Erregelamendua onartzen duen otsailaren 3ko 21/2004 Dekretuaren 35.5, 35.6, 35.7, 38. eta 39. artikuluetan xedatutakoa ere.

Tercero.– Se cumple lo dispuesto en el artículo 33 de la Ley 18/1997, de 21 de noviembre, de ejercicio de profesiones tituladas y de Colegios y Consejos Profesionales, así como en los artículos 35.5, 6 y 7, 38 y 39 del Decreto 21/2004, de 3 de febrero, sobre el Reglamento del Registro de Profesiones Tituladas, los Colegios Profesionales y los Consejos Profesionales.

Aipatutako manuak eta oro har aplikatzekoak diren gainerako arauak ikusita, honako hau

Vistos los preceptos citados y demás normas de general aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Euskal Autonomia Erkidegoko Mediku Elkargoen Kontseiluaren estatutuak onartzea.

Primero.– Aprobar los estatutos del Consejo de Colegios de Médicos del País Vasco.

Bigarrena.– Agindua ematea kontseilu horren estatutuen onarpena argitara dadin agindu honen eranskin gisa.

Segundo.– Ordenar la publicación de los estatutos del citado Consejo, mediante el anexo de los mismos a la presente Orden.

Agindu honek Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera izango ditu ondorioak. Agindu honek bukaera ematen dio administrazio-bideari, eta, beraren aurka, aukerako berraztertze-errekurtsoa aurkez dakioke Gobernantza Publiko eta Autogobernuko sailburuari, hilabeteko epean, agindua Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik hasita. Bestela, administrazioarekiko auzi-errekurtsoa aurkez daiteke Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzien Salan, bi hilabeteko epean, agindua aipatutako aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik hasita.

La Orden surtirá efectos a partir del día siguiente de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco. Contra dicha Orden, que agota la vía administrativa, cabrá interponer recurso potestativo de reposición ante este Consejero de Gobernanza Pública y Autogobierno, en el plazo de un mes a partir del día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco, o recurso contencioso-administrativo ante la Sala de lo Contencioso del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco, en el plazo de dos meses contados desde el día siguiente al de la citada publicación.

Vitoria-Gasteiz, 2017ko irailaren 12a.

En Vitoria-Gasteiz, a 12 de septiembre de 2017.

Gobernantza Publiko eta Autogobernuko sailburua,

El Consejero de Gobernanza Pública y Autogobierno,

JOSU IÑAKI ERKOREKA GERVASIO.

JOSU IÑAKI ERKOREKA GERVASIO.

EHMEK-EN ESTATUTUAK
ESTATUTOS CCMPV
I. TITULUA.– XEDAPEN OROKORRAK
TÍTULO I.– DISPOSICIONES GENERALES

1. artikulua.– Eratzea, izendapena, lurralde-eremua eta helbidea.

Artículo 1.– Constitución, denominación, ámbito territorial y domicilio.

Euskal Herriko Medikuen Elkargoen Kontseiluak –EHMEK izango da aurrerantzean– Euskal Autonomia Erkidegoko hiru sendagile-elkargo ofizialak biltzen ditu, eta 2012ko abenduaren 16an Lehendakarien bileran hartutako akordioaren ondotik eratu zen, bere azken izaera abuztuaren 30eko 228/2005 Dekretuak eman ziolarik.

El Consejo de Colegios de Médicos del País Vasco –CCMPV– que agrupa a los tres Colegios de Médicos de la Comunidad Autónoma del País Vasco, se constituye por acuerdo adoptado en Reunión de Presidentes de fecha 16 de diciembre de 2012 adquiriendo tal condición por Decreto 228/2005 de 30 de agosto.

Kontseiluak Bizkaiko Elkargoaren egoitzan ezartzen du bere egoitza soziala, edo bere Gobernu Organoaren akordioz ezarritako beste helbideren batean bestela.

El Consejo establece su domicilio social en la sede del Colegio de Bizkaia o en aquella otra dirección que se establezca por acuerdo de su Órgano de Gobierno.

Administrazio-lanetarako, eta funtzionamendua errazteko egoitza administratibo bana ezartzen da Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako sendagile-elkargoetako egoitzetan, eta administrazio-lanei eta bilerei dagozkien berezko jarduera guztiak leku horietan burutuko dira txandaka, Kontseiluaren Lehendakaritza bere gain hartu duen Elkargo bakoitzari dagokion aldian, Elkargo horretako egoitza administratiboan hain zuzen ere.

A efectos de administración y funcionamiento se establecen domicilios administrativos en las sedes de los Colegios de Médicos de Araba/Álava, de Bizkaia y de Gipuzkoa, en las que se realizarán las actividades propias de la administración y reuniones durante los períodos en los que la Presidencia correspondiente al domicilio administrativo ostente la Presidencia del Consejo.

2. artikulua.– Izaera juridikoa.

Artículo 2.– Naturaleza Jurídica.

EHMEK zuzenbide publikoko lanbide-korporazio bat da, egitura demokratikoak, ordezkaritza-izaera, nortasun juridikoa eta jarduteko gaitasun osoa dituena, Tituludun Lanbideei eta Profesionalen Elkargo eta Kontseiluei buruzko azaroaren 21eko 18/1997 Legearen 41.5 artikuluan ezarritakoari jarraikiz, eta bera da medikuak ordezkatu eta defendatzen dituen erakunde nagusia, gizartearen interes eta behar orokorrekin bat etorriz, Euskal Autonomia Erkidegoaren lurralde-eremuan betiere.

El CCMPV es una corporación profesional de derecho público con estructuras democráticas, con carácter representativo y que tiene personalidad jurídica y plena capacidad de obrar, de conformidad con lo previsto en el artículo 41.5 de la Ley 18/1997, de 21 de noviembre, de Ejercicio de Profesiones Tituladas y de Colegios y Consejos Profesionales y ostenta la suprema representación y defensa de la profesión en congruencia con los intereses y necesidades generales de la sociedad, en el ámbito territorial de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Lanbideko taldearen ordezkaritza eta koordinaziorako organo gorena den aldetik, Estatutuetan eta Legean aurreikusiak dauden eginkizun guztiak behar bezala beteko direla ziurtatzeko beharrezkoak diren akordioak hartu eta arauak emateko gaitua dago.

Como órgano superior de representación y coordinación del colectivo profesional, está facultado para adoptar todos los acuerdos y dictar las normas que sean pertinentes para asegurar el cumplimiento de las funciones previstas en los Estatutos y en la Ley.

3. artikulua.– Enblema.

Artículo 3.– Emblema.

Batzorde Iraunkorrean berariaz horretarako onartzen diren enblema eta logotipoa onartuko ditu EHMEK-k.

El CCMPV adoptará el emblema y logotipo que así se apruebe por la Comisión Permanente.

4. artikulua.– Eginkizunak.

Artículo 4.– Funciones.

EHMEK-ri dagokio, Autonomia Erkidegoaren eremuan, Espainiako Medikuen Elkargoen Kontseilu Orokorrak une bakoitzean estatu osoaren eremurako esleituak dauzkan eginkizunak betetzea.

Corresponde al CCMPV el ejercicio, en el ámbito de la Comunidad Autónoma, de las funciones que, para el ámbito del estado, tenga en cada momento asignado el Consejo General de Colegios de Médicos.

Era berean, EHMEK-k bere gain hartzen ditu, bere lurraldeko jarduketa-eremuan, indarrean dagoen legediak ematen dizkion eskumen guztiak eta, eskumen horiek alde batera utzita, baita Administrazioak espresuki esleitu eta eskuordetzan emandakoak, eta zehazkiago esateko azaroaren 21eko 18/1997 Legearen 42. artikuluan ezarritakoak.

Así mismo, asume, en su ámbito de actuación territorial, todas las competencias que la legislación vigente le otorga e, independientemente de éstas, aquellas otras que de una manera expresa le delegue la Administración y en concreto las establecidas en el artículo 42 de la Ley 18/1997 de 21 de noviembre.

Kontseiluak web-orrialde bat izango du, eta horri esker azaroaren 23ko 17/2009 Legean aurreikusitako leihatila bakarraren bitartez:

El Consejo dispondrá de una página web para que, a través de la ventanilla única prevista en la Ley 17/2009, de 23 de noviembre:

1.– Elkargoek eta profesionalek aukera izango dute, erabat doan:

1.– los colegios y profesionales puedan de forma gratuita:

a) Jarduera profesionalera iristeko eta hori egikaritzeko beharrezkoak diren informazio eta formulario guztiak eskuratzeko.

a) Obtener toda la información y formularios necesarios para el acceso a la actividad profesional y su ejercicio.

b) Beharrezkoak diren dokumentazio eta eskaera guztiak aurkezteko.

b) Presentar toda la documentación y solicitudes necesarias.

c) Interesdun gisa agertzen den prozedura guztien izapidetze-egoera zein den ezagutzeko eta prozedura horietan nahitaezkoak diren izapide-ekintzen eta horien ebazpenaren inguruko jakinarazpenak jasotzeko ere.

c) Conocer el estado de tramitación de los procedimientos en los que tenga consideración de interesado y recibir la correspondiente notificación de los actos de trámite preceptivos y la resolución de los mismos.

d) Kontseiluaren jarduera publikoaren nahiz pribatuaren berri izateko.

d) Poner en su conocimiento la actividad pública y privada del Consejo.

2.– Aipatutako leihatila bakarraren bitartez, kontsumitzaileen eta erabiltzaileen eskubideak hobeto defendatzeko, erabat doan banatu eta eskainiko du informazio hau:

2.– A través de la referida ventanilla única, para la mejor defensa de los derechos de los consumidores y usuarios, ofrecerá gratuitamente la siguiente información.

a) Elkargokideen erregistrora sartzeko aukera.

a) El acceso al Registro de colegiados.

b) Elkarte profesionalen erregistrora sartzeko aukera.

b) El acceso al registro de sociedades profesionales.

c) Erreklamazioak egiteko bideak eta jar daitezkeen errekurtsoak.

c) Las vías de reclamación y los recursos que podrán interponerse.

d) Deontologiako Kodea.

d) El Código de Deontología.

5. artikulua.– Eskuordetzan hartutako eginkizunak.

Artículo 5.– Funciones Delegadas.

EHMEK-ri dagokio, Autonomia Erkidego honen eremuan, Euskal Autonomia Erkidegoko Herri Administrazioak, Foru Administrazioak eta Tokiko Administrazioak berezkoak dituzten eginkizunak betetzea, organo eskudunek horrela xedatuz gero, baldin eta eginkizun horiek azaroaren 21eko 18/1997 legearen 25. artikuluan aipatzen den lanbidea babestea edo koordinatzeari badagozkio, artikulu horretan ezarritako moduan hain zuzen ere.

Corresponde al CCMPV el ejercicio, en el ámbito de esta Comunidad Autónoma, de las funciones propias de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma del País Vasco, Foral y Local cuando así se disponga por los órganos competentes y que tengan por objeto la tutela o coordinación del ejercicio a que se refiere el artículo 25 de la Ley 18/1997 de 21 de noviembre, en los términos establecidos en el mismo.

6. artikulua.– EAEko Administrazioarekiko harremanak.

Artículo 6.– Relaciones con la Administración de la CAPV.

Gure lanbidearen edukiei dagozkien arazoetan, Osasun Sailaren bidez jarriko da harremanetan EHMEK EAEko Administrazioarekin, edo arlo honetan eskuduna den erakundearen bidez bestela.

El CCMPV se relacionará con la Administración de la CAPV a través del Departamento de Sanidad, o el que resulte competente en esta materia, en las cuestiones relativas a los contenidos de la profesión.

Elkargo profesionalen gaian eskuduna den sailarekin ere izango ditu harremanak lanbidearen alderdi orokorrei dagokien xehetasun guztietan, eta baita izaera orokorreko alderdi instituzional eta korporatiboei dagokienean ere.

También se relacionará con el Departamento competente en materia de Colegios Profesionales en todo lo referente a los aspectos profesionales generales y a los institucionales y corporativos de carácter general.

II. TITULUA.– GOBERNU-ORGANOEN OSAERA ETA ANTOLAMENDUA
TÍTULO II.– ORGANIZACIÓN Y COMPOSICIÓN DE LOS ÓRGANOS DE GOBIERNO

7. artikulua.– Gobernu-organoak.

Artículo 7.– Órganos de Gobierno.

Gobernu-organo hauek osatzen dute EHMEK:

El CCMPV está formado por los siguientes órganos de Gobierno:

1.– Osoko Organoak.

1.– El Órgano Plenario.

2.– Gobernu Batzordeak edo Batzorde Iraunkorrak.

2.– La Junta de Gobierno o Comisión Permanente.

3.– Lehendakaritza Organoak.

3.– El Órgano Presidencial.

8. artikulua.– Osoko Organoa.

Artículo 8.– Órgano Plenario.

EHMEK-en organo gorena den aldetik, EAEko sendagile-elkargo ofizial guztiak egongo dira ordezkatuta Osoko Organoan.

En el Órgano Plenario, como órgano soberano del CCMPV, estarán representados todos los Colegios de Médicos de la CAPV.

Elkargo bakoitzak bere botoa emateko unean izango duen ordezkaritza honako hau izango da, Tituludun Lanbideei eta Profesionalen Elkargo eta Kontseiluei buruzko azaroaren 21eko 18/1997 Legearen 46.2 artikuluan xedatutakoarekin bat:

La representación de cada Colegio en el momento de emitir su voto, de conformidad con lo dispuesto en el artículo 46.2 de la Ley de ejercicio de profesiones tituladas y de colegios y consejos profesionales, se fija de la siguiente manera:

Araba: 6 boto. Bizkaia: 10 boto. Gipuzkoa: 8 boto.

Araba – Álava: 6 votos. Bizkaia: 10 votos. Gipuzkoa: 8 votos.

Ordezkaritzako sistema eta botoen kopuru horiek berak mantenduko dira botazioz erabaki beharko diren EHMEK-en gainerako organo eta batzorde guztietarako ere.

Este sistema de representación y número de votos se guardará para todos los demás órganos y comisiones del CCMPV en los que se deba decidir por votación.

9. artikulua.– Osoko Organoaren osaera.

Artículo 9.– Composición del Órgano Plenario.

Osoko Organoa horrela dago eratua:

El Órgano Plenario se compone de:

1.– EAEko Sendagileen elkargo ofizial bakoitzean Lehendakaritza, Idazkaritza, Diruzaintza eta Lehendakariordetzetako bat betetzen duten pertsonak.

1.– Las personas que ostenten la Presidencia, Secretaría, Tesorería y una Vicepresidencia de cada uno de los Colegios de Médicos de la CAPV.

2.– Hamabi kide, elkargoek beren elkargokideen artean hautatuak. Kide horien hautaketa ondoren aipatzen den moduan banatzen da:

2.– Doce miembros, designados por los Colegios de entre sus colegiados y colegiadas, distribuyéndose su elección del siguiente modo:

a) Sei kide Bizkaiko Sendagileen Elkargoak izendatuko ditu.

a) Seis miembros nombrados por el Colegio de Médicos de Bizkaia.

b) Lau kide Gipuzkoako Sendagileen Elkargoak izendatuko ditu.

b) Cuatro miembros nombrados por el Colegio de Médicos de Gipuzkoa.

c) Bi kide Arabako Sendagileen Elkargoak izendatuko ditu.

c) Dos miembros nombrados por el Colegio de Médicos de Álava.

Elkargo bakoitzeko Gobernu Batzordeak izendatuko ditu Kontseiluaren osoko bilkuran izango dituen ordezkariak, eta ordezkari horiek edozein unetan aldatu ahal izango dira, kasu bakoitzean Gobernu Batzordeak hartutako akordioaren bitartez.

Las Juntas de Gobierno de cada uno de los Colegios designarán sus representantes en el Pleno del Consejo pudiendo éstos, en todo momento, ser sustituidos mediante acuerdo de la Junta de Gobierno de su Colegio.

Osoko Organoaren Lehendakaritza, Idazkaritza eta Diruzaintza EHMEK-en ardura horiek dituzten pertsonen eskuetan geratuko dira. Lehendakariordetza eta Idazkariordetza, berriz, hurrengo agintaldian Kontseiluko Lehendakaritza eta Idazkaritzaren ardura hartzea dagokion elkargoko lehendakariari eta idazkariari dagokie, hurrenez hurren.

Ostentaran la Presidencia, la Secretaria y Tesorería, quienes lo sean del CCMPV. La Vicepresidencia y Vicesecretaria corresponderán respectivamente al Presidente/a y Secretario/a del Colegio que en el siguiente mandato le corresponda asumir la Presidencia y Secretaria del Consejo.

10. artikulua.– Osoko Organoaren bilerak.

Artículo 10.– Reuniones del Órgano Plenario.

Ohiko bilerak edota ezohiko bilerak izango dira. Akordioak bertako kideen 4/5eko gehiengo bidez hartuko dira. Edozein arrazoi dela medio, kideren bat ez balego bileran Osoko Organoko kide den bere Elkargoko beste kideren batengan delegatu ahal izango du bere botoa, zein kiderengan delegatzen duen idatziz adieraziz, botoa zein bileratarako delegatzen den, data eta sinadura zehaztuz.

Se reunirá en sesiones ordinarias y extraordinarias. Los acuerdos se adoptarán por mayoría de 4/5 de sus miembros que, en los supuestos de ausencia por cualquier causa, podrán delegar su voto a otro miembro del plenario perteneciente a su propio Colegio designando por escrito el nombre del miembro al que se le delega, concretando la reunión para la que se delega el voto, fecha y firma.

Bilera balio osoz eratuta geratuko da lehen deialdian kideen erdiak baino bat gehiago bertaratzen direnean eta bigarren deialdian, ordu-erdi beranduago, edozein dela ere bertaraturako kideen kopurua.

Quedará válidamente constituido en primera convocatoria, si acude la mitad más uno de sus miembros y en segunda, a celebrar media hora más tarde, cualquiera que sea el número de asistentes.

11. artikulua.– Ohiko bilerak.

Artículo 11.– Reuniones Ordinarias.

Ohiko bilera-saioa urtean behin egingo da, eta bertan eztabaidatu eta bozketara eramango dira urteko aurrekontuak, hala nola baita ekitaldiko urteko kontuen likidazioa ere.

La sesión ordinaria se celebrará una vez al año y en ella se debatirán y someterán a votación los presupuestos anuales, así como la liquidación de las cuentas anuales del ejercicio.

Bileraren deialdia Idazkariak egingo du Lehendakariaren aginduz, bilera-data baino hamar egun baliodun lehenago eta gai-ordena Batzorde Iraunkorrak finkatuko du.

Será convocada, con diez días hábiles de antelación, como mínimo, por el Secretario por orden del Presidente, y el orden del día se fijará por la Comisión Permanente.

12. artikulua.– Ezohiko bilerak.

Artículo 12.– Reuniones Extraordinarias.

Ezohiko bilerak edozein unetan egin ahal izango dira, eta Batzorde Iraunkorraren akordioz deituko dira, Lehendakariak komenigarritzat jotzen duenean edo Kontseiluan bilduak dauden hiru Elkargoetako bateko Gobernu Batzordeak horrela eskatuz gero, eta deialdian bilera justifikatzen duten arrazoiak eta saioko gai-ordenan sartu beharko liratekeen gai zehatzak adierazi beharko dira.

Podrá celebrar sesiones extraordinarias en cualquier momento, convocándose por acuerdo de la Comisión Permanente, cuando el Presidente considere conveniente o cuando lo solicite una de las Juntas de Gobierno de uno de los tres Colegios integrados en el Consejo, debiendo indicar los motivos que la justifican y los asuntos concretos que consideran deben incluirse en el orden del día de la sesión.

Deialdia gutxienez hamar egun balioduneko aurrerapenarekin egin beharko da. Baina larrialdiko bilera baten kasuan, gutxieneko epea hogeita lau ordukoa izango da.

La convocatoria se realizará con diez días hábiles de antelación como mínimo. Sin embargo, cuando la convocatoria tenga carácter urgente, el plazo mínimo será de veinticuatro horas.

Aldez aurreko deialdirik gabe ere, ezohiko bilera egin ahal izango da kide guztiak presente egonik aho batez bilera egitea eta gai-ordena erabakitzen baldin badute.

Sin previa convocatoria se celebrará reunión extraordinaria cuando se encuentren presentes todos sus miembros y, por unanimidad, acuerden su celebración y orden del día.

13. artikulua.– Osoko Organoaren eskumenak.

Artículo 13.– Competencia del Órgano Plenario.

Osoko Organoari dagozkio EHMEK-en eginkizun eta funtzio guztiak, eta zehazkiago esateko eskuordetzan eman ezin diren aurrekontuak onartzea eta urteko kontuak kitatzea, eta baita indarrean dagoen legediak esleitu diezazkiokeen beste eskumen guztiak ere, baldin eta EHMEK-en beste organo batzuen propiotzat hartu eta haiei esleituak ez badaude.

Corresponde al Órgano Plenario todas la funciones del CCMPV, en concreto la aprobación de sus presupuestos y liquidación de las cuentas anuales que no pueden ser delegadas y cualesquiera otras facultades que le atribuya la legislación vigente siempre que no estén atribuidas como propias a otros órganos de CCMPV.

14. artikulua.– Gobernu Organoa.

Artículo 14.– Órgano de Gobierno.

1.– EHMEK-en Gobernu Batzorde bezala ere ezagutzen den gobernu-organoa da zuzendaritza eta administrazio-lanetarako osoko organoak hautatutako kide anitzeko organoa, eta hurrengo kideek osatzen dute:

1.– El Órgano de Gobierno, también denominado Junta de Gobierno del CCMPV, es el órgano colegiado de dirección y administración elegido por el órgano plenario y se halla integrada por:

a) EAEko sendagile-elkargoetako lehendakariek, eta horietako batek hartuko du EHMEK-en lehendakaritza.

a) Los Presidentes/as de los Colegios de Médicos de la CAPV, uno de los cuales ostentará la presidencia del CCMPV.

b) EAEko sendagile-elkargoetako idazkariek, eta horietako batek hartuko du EHMEK-en idazkaritza.

b) Los Secretarios/as de los Colegios de Médicos de la CAPV, uno de los cuales ostentara la secretaria del CCMPV.

c) Une bakoitzean Kontseiluaren Lehendakaritza bere gain hartua daukan Elkargoko diruzainak.

c) El Tesorero/a del Colegio correspondiente que en cada momento ostente la Presidencia del Consejo.

2.– Gobernu-organo hau era honetan antolatuko da: lehendakari bat, lehendakariorde bat, idazkari bat, idazkariorde bat, diruzain bat eta bi bokal.

2.– Este órgano de Gobierno estará compuesto por un Presidente/a, un Vicepresidente/a, un Secretario/a, un Vicesecretario/a, un Tesorero/a y dos vocales.

Kontseiluko lehendakariaren, idazkariaren eta diruzainaren karguak txandaka hartuko dituzte hiru elkargoetako lehendakariek, idazkariek eta diruzainek, hurrenez hurren, bi urteko eperako kasu bakoitzean.

Los cargos de Presidente/a, Secretario/a y Tesorero/a del Consejo serán asumidos de forma rotatoria durante dos años por los Presidentes/as, Secretarios/as y Tesoreros/as de cada uno de los tres Colegios.

Lehendakariordearen eta Idazkariordearen karguak, aldiz, hurrengo agintaldian Kontseiluko Lehendakaritza bere gain hartzea dagokion elkargoko lehendakariak eta idazkariak beteko dituzte, eta horien izendapena Kontseiluko lehendakariaren, idazkariaren eta diruzainaren kargu-berritzearekin bat etorriko da.

Los cargos de Vicepresidente/a y Vicesecretario/a serán ocupados por los Presidentes/as y Secretarios/as de los Colegios que en el siguiente mandato les corresponda asumir la Presidencia del Consejo y su nombramiento coincidirá con la renovación del cargo de Presidente/a, Secretario/a y Tesorero/a del Consejo.

15. artikulua.– Gobernu Organoaren bilerak.

Artículo 15.– Reuniones del Órgano de Gobierno.

1.– Hiru hilean behin bilduko da gutxienez, baina horrek ez du esan nahi gaiak hala eskatuta maizago bildu ezin denik, Lehendakariak horrela deituta edo Kontseiluan integratuak dauden elkargoetako edozeinek eskatuta.

1.– Se reunirá como mínimo una vez al trimestre, sin perjuicio de que, cuando los asuntos lo requieran, lo efectúe con mayor frecuencia a convocatoria del Presidente o a petición de cualquiera de los Colegios integrados en el Consejo.

Deialdia Idazkariak egingo du, Lehendakariaren aginduz, eta gutxienez zortzi egun baliodun lehenago zabalduko da deialdia. Gai-ordena Lehendakariak finkatuko du. Hala ere, Kontseilua osatzen duten elkargoetako edozeinek aukera izango du gai-ordena horretan bere ustez interesgarriak diren gaiak sar daitezen eskatzeko, betiere idatziz eta zazpi egun balioduneko aurrerapenarekin egiten badu, lehendakariak ezingo baitio uko egin eskaera horri.

La convocatoria la realizará el/la Secretario/a, por orden de el/la Presidente/a y se cursará con, al menos, ocho días hábiles de antelación. El orden del día lo fijará el Presidente. No obstante, cualquier Colegio de los que conforman el Consejo podrá solicitar la inclusión en el orden del día de aquellos temas que sean de su interés, siempre que lo haga por escrito con una antelación de al menos 7 días hábiles, a lo que no se podrá oponer el Presidente/a.

Deialdian sartu gabeko puntuak ere botazioz erabaki ahal izango dira, organokide guztiak bileran badaude eta puntu hori jorratzea aho batez erabakitzen badute.

Podrán decidirse en votación asuntos que no hayan sido incluidos en la convocatoria, siempre que estén presentes todos sus miembros y acuerden por unanimidad su inclusión.

2.– Larrialdiko kasuetan, deialdia 24 orduko gutxieneko epearekin egingo da.

2.– En casos de urgencia se convocará con un plazo mínimo de 24 horas.

3.– Aurrez deialdirik egin gabe ere, ezohiko bilera egin ahal izango da kide guztiak presente egonik aho batez bilera egitea eta gai-ordena erabakitzen baldin badute.

3.– Sin previa convocatoria, se podrá celebrar reunión extraordinaria cuando se encuentren presentes todos sus miembros y, por unanimidad, acuerden su celebración y orden del día.

4.– Akordioak kideen 4/5eko gehiengoarekin hartuko dira.

4.– Los acuerdos se adoptarán por mayoría de 4/5 de los miembros.

Eta hartu beharreko akordioa elkargo desberdinetako Zuzendaritza Batzordeko kideren baten kontra edo baita gobernu-organo bereko kideren baten kontra hasitako zehapen-espedientearen ebazpenari baldin badagokio, inplikatutako elkargoaren ordezkariek botazioan parte hartzeari uko egingo diote, eta akordioa gainerako kideen 4/5eko gehiengoarekin hartu ahal izango da.

En el supuesto que el acuerdo se refiera a la resolución de un expediente sancionador incoado a algún miembro de las Juntas Directivas de los distintos colegios o a miembros del propio órgano de gobierno, los representantes de los colegios implicados se abstendrá de participar y el acuerdo podrá ser adoptado por los 4/5 de los miembros restantes.

16. artikulua.– Gobernu-organoaren eskumenak.

Artículo 16.– Competencias del Órgano de Gobierno.

Legeak emandako eskumenei, batetik, eta Estatutu hauetan ezarritakoari, bestetik, kalterik egin gabe, Batzorde Iraunkorrari dagokio:

Sin perjuicio de las competencias conferidas por la Ley o por lo dispuesto en estos Estatutos, corresponde a la Comisión Permanente:

1.– Osoko Organoaren deialdia(k) egiteko gai-ordena prestatzea, eta diru-sarreren eta gastuen aurrekontua eta baita urteko kontuak ere prestatzea, jarraian Osoko Organoaren aurrean aurkezteko.

1.– Preparar el Orden del Día para realizar la convocatoria o convocatorias del Órgano Plenario y la elaboración del proyecto de presupuestos de ingresos y gastos, así como las cuentas anuales, para su presentación al Órgano Plenario.

2.– Elkargoek emandako ebazpenen eta egindako ekintzen kontrako gora jotzeko errekurtsoen berri izatea. Kasu honetan, errekurtsoa inplikatuta ez dauden Elkargoetako ordezkarien artean ebatziko da. Berdinketa gertatuz gero, bilera horretan EHMEK-en Lehendakaritza duen kidearen kalitate-botoa gailenduko da.

2.– Conocer los recursos de alzada contra actos y resoluciones de los Colegios. En este supuesto, el recurso se resolverá entre los representantes de los Colegios no afectados. En caso de empate prevalecerá el voto de calidad del miembro que en esa reunión ostente la Presidencia del CCMPV.

3.– Gure lanbidearen jardunaren eta eginkizunen inguruan Eusko Jaurlaritzak landuko dituen arau guztien berri ematea.

3.– Informar sobre todas las normas que elabore el Gobierno Vasco relacionadas con el ejercicio y funciones de la profesión.

4.– Zehatzeko ahala bete eta aurrera eramatea, legean eta estatutu hauetan ezarritakoaren bidetik.

4.– El ejercicio de la potestad sancionadora, de acuerdo a lo dispuesto en la ley y en estos estatutos.

17. artikulua.– Lehendakaritza Organoa (Lehendakaria).

Artículo 17.– Del Órgano Presidencial (El Presidente/a).

Lehendakaritza kargua txandaka hartuko dute Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako Sendagileen Elkargoetako Lehendakariek, bi urteko eperako.

Será asumida de forma rotatoria por cada uno de los/las Presidentes/as de los Colegios de Araba/Álava, Bizkaia y Gipuzkoa, por un periodo de dos años.

Salbuespen moduan, Gobernu Organoak edo Zuzendaritza Batzordeak aukera edukiko du, aho batez, Kontseiluko lehendakariaren agintaldia luzatzea erabakitzeko, baldin eta lurraldeko hiru elkargoetakoren bateko lehendakaria bada.

Excepcionalmente, el Órgano de Gobierno o Junta Directiva podrá acordar, por unanimidad, la prórroga de mandato del Presidente del Consejo, siempre y cuando éste ostente la presidencia de alguno de los Colegios Territoriales.

Bere elkargoko Zuzendaritza Batzordea behin betiko desegitearen ondorioz kargua hutsik geratuz gero, aurrez ezarritako txandatzean dagokion elkargoko lehendakariak hartuko ditu bere gain eginkizun horiek, aldi baterako baldin bada ere. Eta aldi baterako epe horrek ez du balioko bere agintaldiaren iraupena luzatu edo murrizteko.

En caso de quedar vacante por disolución definitiva de la Junta Directiva de su Colegio, asumirá sus funciones de manera provisional, mientras dure tal situación, el Presidente del Colegio a quien le corresponda por el turno rotatorio establecido. Este periodo provisional no computará en el plazo de su propio mandato.

18. artikulua.– Lehendakaritza Organoaren eskumenak.

Artículo 18.– Competencias del Órgano Presidencial.

Lehendakaritza-organoan dago, Lehendakaria izendatu ondoren, EHMEK-en ordezkaritza, berak exekutatzen ditu gobernu-organoaren akordio eta erabakiak, eta baita legeek, erregelamenduek eta estatutuek esleitzen dizkioten ahalmen eta eginkizun guztiak ere.

El órgano presidencial, con la denominación de presidente/a, ostenta la representación del CCMPV, ejecuta los acuerdos del órgano de gobierno y ejerce cuantas facultades y funciones le confieren las leyes, los reglamentos y los estatutos.

Osoko Organoaren eta Batzorde Iraunkorraren lehendakaritza ere Lehendakaritza Organoaren titularrari dagozkio.

Corresponde la presidencia del Pleno y de la Comisión Permanente a quien ostente la titularidad del órgano presidencial.

19. artikulua.– Lehendakariordetza.

Articulo 19.– De la Vicepresidencia.

Kontseiluko Lehendakariak esleituko dizkion eginkizun guztiak beteko ditu EHMEK-ko lehendakariordeak, eta Kontseiluaren lehendakaritza bere gain hartuko du titularraren absentzia, gaixotasuna, abstentzioa edo errekusatzea gertatuz gero.

El Vicepresidente/a del CCMPV llevará a cabo todas aquellas funciones que le sean conferidas por el Presidente/a del Consejo y asumirá la Presidencia en caso de ausencia, enfermedad, abstención o recusación de su titular.

20. artikulua.– Idazkaritza.

Artículo 20.– De la Secretaría.

Une bakoitzean Kontseiluaren lehendakaritza dagokion elkargoko Idazkariaren esku egongo da EHMEK-en idazkaritza, eta elkargo profesional horren helbidea izango da egoitza administratibo gisa baliatuko duena.

La Secretaría del CCMPV será ostentada por el Secretario/a del Colegio que en cada momento ostente la presidencia, siendo el domicilio de dicho colegio profesional el que le sirva de sede administrativa.

Eskumenak:

Competencias:

1.– Osoko Organoaren eta Gobernu Organoaren bileretako aktak prestatzea, lehendakariaren oniritziarekin.

1.– La elaboración de las actas de las reuniones del Órgano Plenario y del Órgano de Gobierno, con el visto bueno del Presidente/a.

2.– Beharrezko akta-liburuak bete eta egokiak diren ziurtagiriak luzatu eta baimentzea.

2.– Llevar los libros de actas necesarios y extender y autorizar los certificados que procedan.

3.– Era guztietako ziurtapenak betetzea, lehendakariaren oniritziarekin.

3.– La elaboración de todo tipo de certificaciones, con el visto bueno del Presidente.

4.– Batzorde Iraunkorrari EHMEK-en eskumenekoak diren gai guztietan informazio egokia ematea.

4.– Informar a la Comisión Permanente en todos cuantos asuntos sean competencia de CCMPV.

5.– Idazkaritzaren memoria prestatzea, Osoko Organoan aurkezteko.

5.– Preparar la Memoria de Secretaria para presentarla al Órgano Plenario.

6.– Lehendakariak edo/eta Batzorde Iraunkorrak esleituko dizkioten arazo eta gai guztiak.

6.– Cuantos asuntos y cuestiones le sean encomendados por el Presidente/a y/o la Comisión Permanente.

21. artikulua.– Idazkariordetza.

Articulo 21.– De la Vicesecretaria.

Kontseiluko idazkariaren postua hutsik geratuz gero, edo haren gaixotasun edo legezko ezgaitasuna gertatuz gero, idazkariordeak ordeztuko du eta bere gain hartuko ditu haren eginkizunak.

En caso de vacante, ausencia, enfermedad o impedimento legal del Secretario/a del Consejo, el Vicesecretario/a le sustituirá y asumirá sus funciones.

22. artikulua.– Diruzaintza.

Artículo 22.– De la Tesorería.

Une bakoitzean Kontseiluaren lehendakaritza dagokion Elkargoko diruzainaren esku egongo da EHMEK-en diruzaintza.

La Tesorería del CCMPV será asumida por el Tesorero/a del Colegio que en cada momento ostente la presidencia.

Eginkizun hauek bete beharko ditu:

Le corresponderán las siguientes funciones:

1.– Urtero Diruzaintzako Kontu Orokorra prestatu eta aurkeztea, balantzearekin eta aurrekontuaren likidazioarekin, aurreko urteko abenduaren 31n itxiak bata nahiz bestea, Osoko organoan onartua izateko.

1.– Presentar y formular anualmente la cuenta general de Tesorería con el balance y liquidación presupuestaria, cerrados al 31 de diciembre del año anterior, para su aprobación por el Órgano Plenario.

2.– Aurrekontuaren proiektua idaztea.

2.– Redactar el proyecto de presupuesto.

3.– EHMEK-en izenean irekitako kontu korronteen kontrola eramatea.

3.– Llevar el control de las cuentas abiertas a nombre de CCMPV.

4.– Funtsak eta zordunketa-agiriak ordaintzeko agintzea, lehendakariarekin batera.

4.– Libramiento de fondos y talones de forma conjunta con el Presidente.

5.– Osoko Organoak bere bilera egin aurretik Ogasun Batzordeko kideei deitzea, gastu-partida desberdinak egiaztatu eta Diruzaintzan bertan dauden agiriekin bat datozela ikusteko.

5.– Convocar a los miembros de la Comisión de Hacienda, antes de la celebración del Órgano Plenario, para la comprobación de las diferentes partidas de gastos y su adecuación a los comprobantes existentes.

III. TITULUA.– ORGANO AHOLKU-EMAILEAK
TITULO III.– DE LOS ÓRGANOS ASESORES

23. artikulua.– Deontologiako Batzordea.

Artículo 23.– Comisión de Deontología.

A) Osaera: sei kidek osatuko dute batzordea, elkargo bakoitzetik bina kide izango dira, elkargo bakoitzeko Batzordeak izendatuak eta probintzia bakoitzean Deontologia Batzordeko kideen artean hautatuak.

A) Constitución: estará constituida por seis miembros, dos por cada Colegio, designados por las Juntas de cada Colegio y elegidos de entre los miembros de sus Comisiones de Deontología.

Batzordeak Lehendakari bat eta Idazkari bat aukeratuko ditu bere kideen artean.

La Comisión, de entre sus miembros, elegirá un Presidente y un Secretario.

Agintaldiaren iraupena lau urtekoa izango da gehienez ere, eta karguari utzi egingo diote bakoitzak ordezkatzen duen Elkargoko Deontologia Batzordeko kide izateari uzten dionean.

La duración del mandato será como máximo de cuatro años, debiendo cesar en su cargo cuando deje de pertenecer a la Comisión del Colegio por el que acude.

B) Helburua: euren xedeak betetzeko orduan Gobernu Organoetako kideei laguntza eta aholkularitza ematea da Deontologiako Batzordearen helburua.

B) Finalidad: la finalidad de la Comisión de Deontología es asistir y asesorar a los Órganos de Gobierno en el cumplimiento de sus fines.

C) Eginkizunak eta jarduerak:

C) Funciones y actuaciones:

1.– Gobernu Organoek, eta baita Elkargo desberdinetako Deontologiako Batzordeek ere proposatzen dizkieten bere eskumeneko arazo guztiak aztertzea.

1.– Estudiar cuantos asuntos de su competencia le propongan los Órganos de Gobierno, así como las distintas Comisiones de Deontología de los distintos Colegios.

2.– Elkargo bakoitzeko Zuzendaritza Batzordeetako eta Deontologiako Batzordeetako kideei espedienteren bat instruitzen zaienean txosten bat egitea. Kasu horietan inplikatuak ez dauden elkargoetako kideak bakarrik arituko dira. Eta espedienteak bi elkargotako kideak ukituko balitu, inplikatua ez dagoen elkargoko kideek solik esku hartuko dute.

2.– Emitir informe en los expedientes que se instruyan a miembros de las Juntas Directivas y Comisiones de Deontología de cada uno de los Colegios. En estos casos sólo actuarán los miembros pertenecientes a los Colegios no afectados. Si el expediente afectara a miembros de dos Colegios intervendrán los miembros del Colegio no afectado.

24. artikulua.– Ogasuneko Batzordea.

Artículo 24.– Comisión de Hacienda.

EHMEK osatzen duten hiru elkargoetan diruzaintzaz arduratzen diren pertsonek osatuko dute, eta Kontseiluko diruzaina izango da batzorde honetako burua.

Estará constituida por las personas que ostentan las tesorerías de cada uno de los Colegios que conforman el CCMPV y será presidida por el Tesorero del Consejo.

Urteko kontuak onartzeko deitutako Osoko Organoaren urteko Batzar Orokorrean irakurriko den egiaztapeneko txostena prestatuko dute.

Emitirán el informe de comprobación que será leído en la Junta General anual del Órgano Plenario convocado para la aprobación de las cuentas anuales.

Urtean zehar, eta aldez aurretik data diruzainarekin adostu ondoren, ekitaldiaren epealdi jakin bati dagozkion diru-sarrera eta gastuen partidak egiaztatu ahal izango dituzte.

A lo largo del año, y previo acuerdo en la fecha con el Tesorero, podrán comprobar las partidas de ingresos y gastos referentes a un periodo determinado del mismo.

25. artikulua.– Batzorde aholku-emaileak.

Artículo 25.– Comisiones Asesoras.

Batzorde Iraunkorrak edozein unetan har dezake batzorde aholku-emaileak sortzeko erabakia, eta batzorde horietako kideak ere berak izendatuko ditu.

La Comisión Permanente podrá, en cualquier momento, decidir la constitución de Comisiones Asesoras, nombrando a los miembros de las mismas.

IV. TITULUA.– BALIABIDE EKONOMIKOAK
TITULO IV.– RECURSOS ECONÓMICOS

26. artikulua.– Gaitasun ekonomikoa.

Artículo 26.– Capacidad económica.

EHMEK-k ahalmen juridiko osoa edukiko du ekonomiaren eta ondarearen arloetan, bere helburuak bete ahal izateko, bere azpiko lurraldeetako elkargoei dagokien kudeaketa eta administrazioarekiko erabateko independentzia eta askatasunarekin jokatuz.

El CCMPV tendrá plena capacidad jurídica en el ámbito económico y patrimonial para el cumplimiento de sus fines, con independencia de la autonomía en la gestión y administración que le corresponde a sus respectivos Colegios territoriales.

27. artikulua.– Finantzaketa eta baliabide ekonomikoak.

Artículo 27.– Financiación y recursos económicos.

EHMEK-en baliabideak bi eratakoak izango dira: arruntak edo bereziak.

Los recursos del CCMPV podrán ser ordinarios o extraordinarios:

1.– Baliabide arruntak izango dira:

1.– Serán recursos ordinarios:

a) Kontseilua eratzen duten elkargoek egindako ekarpenak.

a) Las aportaciones de los Colegios que lo integran.

b) Era guztietako agiriak luzatzeagatik edo irizpenak emateagatik sortutako eskubide ekonomiko guztiak, eta elkargokideen berezko zerbitzuei ez dagozkien gaien inguruan beste hirugarren pertsona fisiko nahiz juridikoen eskariz emandako zerbitzuetatik atera daitezkeen eskubide ekonomiko guztiak.

b) Los derechos por la expedición de todo tipo de documentos, emisión de dictámenes y todos los derechos que se puedan deducir por los servicios prestados a requerimiento de terceras personas, físicas o jurídicas, sobre materias que no correspondan a servicios propios de los colegiados/as.

c) Bere ondarea kudeatu eta administratzeagatik jaso daitezkeen era guztietako errenta, kapital-interes eta irabazi edo mozkin guztiak.

c) La percepción de cualquier tipo de rentas, intereses de capital y beneficios que se perciban por la gestión y administración de su patrimonio.

2.– Baliabide bereziak izango dira:

2.– Serán recursos extraordinarios:

a) Bere alde egindako dohaintza, jaraunspen eta legatuak.

a) Las donaciones, herencias y legados que se puedan otorgar a su favor.

b) Diru-laguntza eta dohainak, jatorriz pribatuak nahiz publikoak izan daitezkeenak, bere arau erregulatzaileek beraiek ezarritako xedeetara bideratuz betiere.

b) Los donativos y subvenciones de procedencia privada o pública, destinándolas a la finalidad que establezcan sus propias normas reguladoras.

28. artikulua.– Elkargoen ekarpenak.

Artículo 28.– Aportaciones de los Colegios.

Batzorde Iraunkorrak ezarriko ditu elkargo bakoitzak EHMEK-en gastuak ordaintzeko egin beharreko ekarpenak. Estali beharreko gastuak bi eratakoak izango dira:

La Comisión Permanente establecerá las aportaciones que cada Colegio deberá ingresar para sufragar los gastos del CCMPV, que serán de dos tipos:

Elkargo bakoitzera atxikita dauden elkargokideen kopuruak baldintzatzen ez dituen gastuak, batetik, eta horiek elkargo bakoitzak zati berdinetan ordainduko ditu.

Gastos de funcionamiento, que no dependan del número de colegiados adscritos a cada colegio, sufragados a partes iguales por cada colegio.

Elkargo bakoitzera atxikita dauden elkargokideen kopuruak baldintzatzen dituen gastuak, bestetik, eta gastu horiek elkargokideen kopuruaren proportzioan ordainduko dira, abenduaren 31ko datarekin landutako urteko erroldaren arabera.

Gastos de funcionamientos, que dependan del número de colegiados adscritos a cada colegio, sufragados proporcionalmente al número de colegiados según censo anual elaborado a fecha de 31 de diciembre.

29. artikulua.– Aurrekontuak prestatu eta likidatzea.

Artículo 29.– Confección y liquidación de presupuestos.

Gobernu Organoak urtero prestatuko du ekitaldirako diru-sarreren eta gastuen aurrekontuen proiektua, eta baita aurreko urteko abenduaren 31n itxitako balantzea eta ustiapen kontua ere. Lan horiek guztiak Kontseiluko Diruzaintzak idatziko ditu, urteko lehen hiruhilekoan Osoko Organoan aurkeztuak izateko, bertan onartu edo atzera botatzeko. Kontu horiek guztiak berariaz horretarako izendatuak izango diren Ogasun Batzordeko kideek auditatuko dituzte, edo EHMEK-ez kanpoko beste aditu profesional batzuek bestela.

El Órgano de Gobierno confeccionará anualmente el proyecto de presupuestos de ingresos y gastos para el año y el balance y cuenta de explotación cerrados al 31 de diciembre del año anterior, que serán formuladas por la Tesorería del Consejo para su presentación al Órgano Plenario para su aprobación o rechazo en el primer trimestre del año y que serán auditadas por miembros de la Comisión de Hacienda que se nombre o por expertos profesionales externos al CCMPV.

Osoko Organoak bere bilera arrunta egin baino 15 egun lehenago, Ogasun Batzordeko kideen esku geratuko da kontabilitatearen inguruko informazio guztia, eta baita egindako gastuen eta izandako sarreren egiaztagiriak ere, estatutu hauetako 24. artikuluan adierazten den moduan, kide horiek berrikusi eta egiaztatzeko, eta jarraian kontuak onartu behar dituen Osoko bilkuran azterketa horren emaitza aurkezteko.

Con 15 días de antelación a la celebración de la reunión ordinaria del Órgano Plenario, la información contable, acompañada de los justificantes de ingresos y gastos efectuados, quedará a disposición de los miembros de la Comisión de Hacienda, a que se refiere el artículo 24 de los presentes estatutos, para su revisión y verificación y presentar el resultado a la reunión del Pleno en la que se deban aprobar las cuentas.

Aurkeztutako diru-sarreren, gastuen eta inbertsioen aurrekontuen proiektua onartuko ez balitz, aurreko ekitaldiko aurrekontuak zuzenean luzatuak geratu direla ulertuko da, aurrekontu berriak onetsi arte.

En el caso de que no se aprobara el proyecto de presupuestos de ingresos, gastos e inversiones presentados, se considerarán automáticamente prorrogados los del ejercicio anterior, hasta la aprobación de unos nuevos.

30. artikulua.– Urteko memoria eta argitalpena.

Artículo 30.– Memoria anual y publicación.

Urteko memoria bat landuko da. Memoria hori web-orriaren bidez argitaratuko da, eta hurrengo puntuak hartuko ditu bere barruan:

Se elaborará una memoria anual que se hará pública por la página web y que comprenderá:

a) Kudeaketa ekonomikoaren urteko txostena, gastuak behar bezala banakatuz.

a) Informe anual de gestión económica, desglosando los gastos.

b) Aplikatzekoak diren kuoten zenbatekoa, kontzeptuen arabera banakatuta.

b) Importe de las cuotas aplicables, desglosadas por conceptos.

c) Informazioko eta zehapeneko prozedurei buruzko informazio gehigarria eta estatistikoa.

c) Información agregada y estadística relativa a los procedimientos informativos y sancionadores.

d) Kontsumitzaileek eta erabiltzaileek aurkeztutako kexa eta erreklamazioei buruzko informazioa.

d) Información sobre las quejas y reclamaciones presentadas por los consumidores y usuarios.

e) Bateraezintasunei buruzko arauak.

e) Normas sobre incompatibilidades.

f) Informazio estatistikoa.

f) Información estadística.

V. TITULUA.– DIZIPLINA-ARAUBIDEA
TITULO V.– DEL RÉGIMEN DISCIPLINARIO

31. artikulua.– Printzipio orokorrak.

Artículo 31.– Principios generales.

1.– Ukitutako pertsonak lurraldeetako bateko elkargoko, edo EHMEK bereko Gobernu Batzordeko kide diren kasuetan bakarrik aplikatuko da diziplinazko araubide edo erregimen hau.

1.– El presente régimen disciplinario será de aplicación exclusivamente en los supuestos en los que la persona afectada ostente la condición de miembro de Junta de Gobierno de un Colegio, o del propio CCMPV.

2.– Zehatzeko ahala Gobernu Organoari dagokio, eta erakunde horrek kasu hauetan bakarrik jardun ahal izango du: espedientatuaren jatorrizko elkargoaren estatutuetan edo baita Eusko Legebiltzarreko azaroaren 21eko 18/1997 Legean eta Espainiako Medikuen Elkargoen Antolakundearen Estatutu Orokorretan ere tipifikatuta dauden portaerak gertatzen direnean, araudi horietan araututakoaren bidetik dagozkion zigor eta zehapenak ezarriz.

2.– La potestad sancionadora corresponde al Órgano de Gobierno, que sólo podrá actuar en caso de conductas tipificadas en los estatutos del Colegio de origen del expedientado, en las tipificadas en la Ley 18/1997 de 21 de noviembre del Parlamento Vasco y en los Estatutos Generales de la Organización Médica Colegial, imponiendo las sanciones correspondientes reguladas en dichas normativas.

Aurrekoaz gain, eskumena izango du halaber estatutu hauetan eta baita Eusko Legebiltzarreko azaroaren 21eko 18/1997 Legean eta Espainiako Medikuen Elkargoen Antolakundearen Estatutu Orokorretan ere xedatutako arauak hausten dituzten Kontseiluko kideen jarduerak epaitzeko, araudi horietan araututakoaren bidetik dagozkion zigor eta zehapenak ezarriz.

Tendrá igualmente competencia para enjuiciar las actuaciones de los miembros del Consejo que vulneren las normas contenidas en los presentes Estatutos y las conductas tipificadas en la Ley 18/1997 de 21 de noviembre del Parlamento Vasco y en los Estatutos Generales de la Organización Médica Colegial, imponiendo las sanciones correspondientes reguladas en dichas normativas.

Elkargo bakoitzeko Zuzendaritza Batzordeetako kideei edo Euskal Herriko Medikuen Elkargoen Kontseiluko kideei instruitzen zaizkien espedienteetan inplikatuak ez dauden beste bi Elkargoetako kideak bakarrik arituko dira. Eta espedienteak bi elkargotako kideak ukituko balitu, inplikatua ez dagoen elkargoko kideek solik esku hartuko dute.

En los expedientes que se instruyan a miembros de las Juntas Directivas de cada uno de los Colegios o a miembros del Consejo de Colegios de Médicos del País Vasco intervendrán los miembros de los otros dos Colegios inhibiéndose los del Colegio afectado. Si el expediente afectara a miembros de dos Colegios intervendrán los miembros del Colegio no afectado.

3.– Edozein kasutan dela ere, elkargokideek izan ditzaketen gainerako erantzukizun zibil eta penalei inolako kalterik egin gabe beteko da diziplinazko araubidea.

3.– El régimen disciplinario se entiende sin perjuicio de las responsabilidades civiles y penales en que los colegiados puedan incurrir.

4.– Ezingo da inolako diziplina-zehapenik ezarri ez baldin bada aurrez espedienterik instruitzen, azaroaren 21eko 18/1997 Legearen 19. artikuluan, Espainiako Medikuen Elkargoen Antolakundearen Estatutu Orokorretan eta hura garatzen duten arauetan xedatutako prozedurari jarraituz.

4.– No podrán imponerse sanciones disciplinarias sino en virtud de expediente instruido al efecto con arreglo al procedimiento establecido en el artículo 19 de la Ley 18/1997 de 21 de noviembre, Estatutos Generales de la Organización Médica Colegial y normas que la desarrollan.

5.– Zehapeneko prozeduraren ebazpena sei hilabeteko epearen barruan eman beharko da gehienez ere, Instrukzioko epaileari horretarako izendatua izan dela jakinarazten zaion datatik kontatzen hasita.

5.– La resolución del procedimiento sancionador deberá emitirse dentro del plazo máximo de seis meses, desde la fecha en que le sea notificada al Instructor su designación como tal.

Instrukzio-epaileak eskatuta, epe hori beste hiru hilabetez luzatu ahal izango du Gobernu Organoak, salbuespeneko egoeretan eta kasuaren inguruabarrak horrela eskatuz gero, eta luzapena epea amaitu aurretik eskatzen baldin bada betiere. Emandako luzapena interesatuari jakinaraziko zaio.

Dicho plazo, a petición del Instructor, podrá ser prorrogado por el órgano de Gobierno hasta por tres meses más, en casos excepcionales y cuando las circunstancias del caso lo requieran, siempre que la prorroga se solicite antes de la expiración del plazo. La prórroga acordada será notificada al interesado.

6.– Diziplinazko zehapenak ukitutakoaren espediente pertsonalean jasoko dira.

6.– Las sanciones disciplinarias se harán constar en el expediente personal del afectado.

32. artikulua.– Zehapenak pilatzea eta prozeduren independentzia.

Artículo 32.– Concurrencia de sanciones e independencia de los procedimientos.

1.– Zigor-arloan zehatutako egintzak ezingo dira zehatu, subjektua, egintza eta oinarria berberak direla ikusten den kasuetan.

1.– No podrán sancionarse los hechos que hayan sido enjuiciados penalmente, en los casos en que se aprecie identidad de sujeto, hecho y fundamento.

2.– Izapidetzen ari den zigor-prozesua, batetik, eta egintza beragatik edo beste batzuengatik gertatutako beste prozesua(k), bestetik, Titulu honen arabera banatzea arrazionalki ezinezkoa denean, prozeduraren izapidetzea eten egingo da. Eta diziplinazko prozedurari ez zaio berriro ekingo agintari judizialek erabaki irmorik ematen ez duten bitartean.

2.– Cuando se esté tramitando un proceso penal por los mismos hechos o por otros, cuya separación de los sancionables con arreglo a este título sea racionalmente imposible, el procedimiento será suspendido en su tramitación. La reanudación del procedimiento disciplinario quedará demorada hasta que recaiga pronunciamiento firme de la autoridad judicial.

3.– Diziplinazko prozedurari berriro ekiten zaionean, arestian aipatutako kasu guztietan, ematen den ebazpenak beti errespetatu beharko du aipatutako erabaki judizial horretan agertzen den ekintzen balorazioa.

3.– Reanudada la tramitación del expediente disciplinario, en cualquiera de los supuestos mencionados, la resolución que se dicte deberá respetar la apreciación de los hechos que contenga dicho pronunciamiento judicial.

33. artikulua.– Behin-behineko neurriak.

Artículo 33.– Medidas de carácter provisional.

1.– Baldin eta diziplinazko prozedura bati hasiera ematean edo baita horren izapidetze-prozesuan ere, Gobernu-organoak irizten badio kalte larriak gerta daitezkeela artatutako populazioarentzat, espedientatuari bere lanbidean jarduteko aukera aldi baterako eteteko erabakia hartu ahal izango du, behar bezala arrazoituta, aipatu espedientea ebatzi arte edo etenaldiaren arrazoiak desagertu arte, eta erabaki hori Gobernu Organoko kideen 4/5en adostasunaz onartu beharko du.

1.– Caso de que el Órgano de Gobierno considere que, al iniciar la incoación de un procedimiento disciplinario o durante su tramitación, existe la posibilidad de perjuicio grave a la población asistida, podrá acordar motivadamente la suspensión temporal de la actividad del expedientado en el ejercicio de la profesión hasta que se resuelva el mencionado expediente, o hayan desaparecido las causas de la suspensión, que deberá ser aprobada por acuerdo de los 4/5 de sus miembros.

2.– Lanbidean jarduteko aldi baterako etenaldia erabakitzen duen ebazpena ukitutako elkargokideari jakinaraziko zaio, eta ebazpen horren kontra errekurtsoa jarri ahal izango da 35. artikuluan ezarritakoaren arabera.

2.– La resolución que acuerde la suspensión provisional en el ejercicio de la profesión deberá ser notificada al colegiado afectado. Y será recurrible según lo establecido en el artículo 35 conforme a lo previsto en dicho artículo.

34. artikulua.– Arau-hausteak.

Artículo 34.– Infracciones.

1.– Zigortzeko modukoak izango dira Elkargoetako eta EHMEK-ko Zuzendaritza Batzordeetako kideen egite eta ez-egite guztiak, baldin eta Eusko Legebiltzarreko azaroaren 21eko 18/1997 Legean, Espainiako Medikuen Elkargoen Antolakundearen Estatutu Orokorretan edo baita espedientatuaren jatorrizko Elkargoari dagozkion estatutuetan falta gisa tipifikatuta badaude, eta bertako Gobernu Batzordeko kide moduan jokatuz aritu bada.

1.– Serán sancionables todas las acciones y omisiones en que incurran los miembros de las Juntas Directivas de los Colegios y del CCMPV, cuando se encuentren tipificadas como faltas en Ley 18/1997 de 21 de noviembre del Parlamento Vasco, en los Estatutos Generales de la Organización Médica Colegial o en los estatutos del Colegio correspondiente al expedientado si lo es como componente de su Junta de Gobierno.

VI. TITULUA- ARAUBIDE JURIDIKOA
TÍTULO VI.– REGIMEN JURIDICO

35. artikulua.– Euskal Herriko Medikuen Elkargoen Kontseiluaren aurrean jarritako errekurtsoak.

Artículo 35.– Recursos ante el Consejo de Colegios de Médicos del País Vasco.

Gora jotzeko errekurtsoak jarri ahal izango dira elkargoen egintza eta ebazpenen aurka, horien jakinarazpen-datatik hasi eta hilabeteko epean.

Contra los actos y resoluciones de los Colegios podrá interponerse recurso de alzada, en el plazo de un mes desde la fecha de su notificación.

Errekurtsoa akordioa edo ebazpena hartu zuen Elkargoko Zuzendaritza Batzordearen aurrean aurkeztuko da, eta batzorde horrek Euskal Herriko Medikuen Kontseilura bidali beharko du hurrengo hamar egunen barruan, bere aurrekari guztiekin eta dagokion txostenarekin. EHMEK arduratuko da errekurtsoa jarri osteko hiru hilabeteko epean berariazko ebazpena eman eta jakinarazteaz, eta epe hori igaro ostean errekurtsoa ezetsi egin dela ulertuko da.

El recurso se presentará ante la Junta Directiva del Colegio que adoptó el acuerdo o resolución, que deberá elevarlo, con sus antecedentes y el informe que proceda, al Consejo Medico Vasco en el plazo de los diez días siguientes quien deberá dictar Resolución expresa y notificarla dentro de los tres meses siguientes a la interposición, entendiéndose desestimado transcurrido dicho plazo.

Errekurtsogileak akordioa etetea eskatzeko aukera izango du, eta Batzorde Iraunkorrak onartu edo ezetsi ahal izango du, behar bezala arrazoituta.

El recurrente podrá solicitar la suspensión del acuerdo y la Comisión Permanente podrá acordarla o denegarla motivadamente.

Gorako errekurtsoaren ebazpenaren aurka ezin izango da bestelako administrazio-errekurtsorik jarri, eta irekirik geratuko da administrazioarekiko auzien bidea, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legeak aurkakoa ezarri ezik.

Contra la Resolución del recurso de alzada no cabrá ningún otro recurso administrativo quedando expedita la jurisdicción contencioso-administrativa, salvo que la Ley 39/2015 de 1 de octubre, de Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas estableciera lo contrario.

36. artikulua.– Euskal Herriko Medikuen Elkargoen Kontseiluaren egintzen eta ebazpenen kontrako errekurtsoak.

Artículo 36.– Recursos contra actos y resoluciones del Consejo de Colegios de Médicos del País Vasco.

1.– Lehen auzialdian emandakoak izanik gora jotzeko errekurtsorik sortzen ez duten Euskal Herriko Medikuen Elkargoen Kontseiluaren egintzen kontra, berraztertzeko errekurtso bat jar daiteke, aukera gisa, Kontseiluaren beraren aurrean edo gora jotzeko errekurtsoa, bestela, zuzenean Euskal Herriko Medikuen Elkargoen Kontseiluaren aurrean.

1.– Contra los actos del Consejo de Colegios de Médicos del País Vasco dictadas en primera instancia y no resolutorias de recursos de alzada cabe interponer, con carácter potestativo, recurso de reposición ante el propio Consejo o directamente recurso de alzada ante el Consejo General de Colegios Oficiales de Médicos.

Berraztertzeko errekurtsoa jartzeko epea hilabetekoa izango da, jakinarazpena egin zenetik hasita.

El plazo para la interposición del recurso de reposición será de un mes a partir de la fecha de su notificación.

Berraztertzeko errekurtsoaren ostean ebazpenik emango balitz, gora jotzeko errekurtsoa jartzeko epea hilabetekoa izango da jakinarazpena egin zenetik kontatzen hasita, eta hiru hilabetekoa errekurtsoa jarri zen datatik kontatzen hasita, Berraztertzeko Errekurtsoaren ostean berariazko ebazpenik emango ez balitz.

Si se dictara resolución al recurso de reposición, el plazo para interponer recurso de alzada será el de un mes a partir de su notificación y de tres meses a partir de la fecha de interposición del Recurso si no se dictara resolución expresa al recurso de reposición.

2.– Zuzenean gora jotzeko errekurtsoaren bidea hautatuz gero, errekurtsoa jartzeko epea hilabetekoa izango da Euskal Herriko Medikuen Elkargoen Kontseiluaren ebazpena jakinarazten denetik kontatzen hasita, errekurtsoa EHMEK-en aurrean aurkeztuko baita, eta horrek Medikuen Elkargo Ofizialen Kontseilu Nagusiari bidali beharko dio zazpi eguneko epean, aholkularitza juridikoaren txosten egokiarekin batera.

2.– Si se recurriera directamente al recurso de alzada, el plazo para su interposición será el de un mes a partir de la notificación de la Resolución del Consejo de Colegios de Médicos del País Vasco, ante el que se presentará que le deberá remitir al Consejo General de Colegios Oficiales de Médicos en el plazo de siete días con el correspondiente informe de la asesoría jurídica.

3.– Gora jotzeko errekurtsoa ezetsia izanez gero, administrazioarekiko auzien jurisdikzioan aurka egin ahal izango zaio ebazpen horri, gaia arautzen duen legean aurreikusitakoaren arabera.

3.– Desestimado el recurso de alzada se podrá impugnar la resolución ante la Jurisdicción contencioso-administrativa conforme a lo previsto en su ley reguladora.

4.– Gora jotzeko errekurtsoa ezesten duen administrazio-egintzaren kontra beste edozein administrazio-errekurtso jartzeak ez du eteten administrazioarekiko auzien jurisdikzioaren aurrean errekurtsoa jartzeko ezarria dagoen epea, baldin eta lege arautzaileak espresuki epea etetea xedatzen ez badu.

4.– La interposición de cualquier otro recurso administrativo contra el acto administrativo desestimativo del recurso de alzada no interrumpe el plazo de interponer recurso ante la Jurisdicción contencioso-administrativa, salvo que la ley reguladora acordara expresamente la suspensión del plazo.

VII. TITULUA- ESTATUTUAK ALDATZEA ETA DESEGITEA
TITULO VII.– MODIFICACION ESTATUTARIA Y DISOLUCION

37. artikulua.– Aldatzeko akordioa.

Artículo 37.– Acuerdo de modificación.

Estatutuen aldaketa planteatu ahal izango da, Euskal Autonomia Erkidegoko hiru sendagile-elkargo ofizialetako gobernu-batzordeetako edozeinen proposamenez, dagokion aldaketa-proiektua ere aurkeztuz aldi berean.

La modificación podrá ser planteada, a propuesta de cualquiera de las Juntas de Gobierno de los tres Colegios de Médicos de la Comunidad Autónoma del País Vasco, presentado el correspondiente proyecto de modificación.

Estatutu hauek aldatzeko beharrezkoa izango da Osoko Organoa osatzen duten kideen 4/5 ordezkatzen dituen gehiengoaren akordioa.

Los presentes Estatutos podrán ser modificados por acuerdo de miembros que representen 4/5 de los componentes del Órgano Plenario.

Aldatzeko akordio hori elkargo bakoitzeko Gobernu Batzordeak berretsi beharko du.

El acuerdo de modificación deberá ser ratificado por las Juntas de Gobierno de cada uno de los Colegios.

38. artikulua.– Eskumena.

Artículo 38.– Competencia.

Kontseilua desegin eta azkentzeko ekimena Batzorde Iraunkorrari dagokio.

La iniciativa de extinción y disolución del Consejo corresponde a la Comisión Permanente.

Ekimen hori Osoko Organoa osatzen duten kideen 4/5ek onartu ondoren, Elkargo bakoitzeko Gobernu Batzordeak berretsi beharko du.

Aprobada dicha iniciativa por 4/5 de miembros del Órgano Plenario deberá ser ratificada por las Juntas de Gobierno de cada uno de los Colegios.

Desegiteko akordioa Eusko Jaurlaritzako dagokion Sailari jakinaraziko zaio, aldez aurretik legez zehaztutako moduan jokatzeko.

El acuerdo de disolución será elevado a la Consejería correspondiente del Gobierno Vasco para que proceda en la forma legalmente determinada.

39. artikulua.– Ondasunen xedea eta destinoa.

Artículo 39.– Destino de los bienes.

Desegitea erabakiz gero, Osoko Organoak batzorde likidatzaile bat izendatuko du, elkargo bakoitzeko kide batek osatua, eta zorrak ordaindu ondoren ere ondasunak eta baloreak soberan baleude oraindik, Kontseilua osatzen duten elkargoei esleituko dizkie batzorde horrek beren partaidetzako kuotaren proportzioan eta, subsidiarioki, baita bere lurralde-eremuaren barruan lehendik dauden profesionalen ongintzako eta gizarte-aurreikuspeneko erakundeei ere.

En caso de disolución, el Órgano Plenario nombrará una Comisión liquidadora, compuesta por un miembro de cada uno de los Colegios, quien, en el caso de que hubiere bienes y valores sobrantes después de satisfacer las deudas, adjudicará los mismos a los Colegios integrantes en proporción a su cuota de participación y subsidiariamente a las entidades benéficas y de previsión social de los profesionales, existentes dentro de su ámbito territorial.


Azterketa dokumentala


Análisis documental