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Boletin Oficial del País Vasco

124. zk., 2017ko ekainaren 30a, ostirala

N.º 124, viernes 30 de junio de 2017


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

GOBERNANTZA PUBLIKO ETA AUTOGOBERNU SAILA
DEPARTAMENTO DE GOBERNANZA PÚBLICA Y AUTOGOBIERNO
3326
3326

AGINDUA, 2017ko maiatzaren 3koa, Gobernantza Publiko eta Autogobernuko sailburuarena, Euskal Autonomia Erkidegoko Industria Adarreko Ingeniaritza Gradudunen, Ingeniari Tekniko Industrialen eta Peritu Industrialen Kontseiluaren estatutuen aldaketa onartzen duena.

ORDEN de 3 mayo de 2017, del Consejero de Gobernanza Pública y Autogobierno, por la que se aprueba la modificación de estatutos del Consejo de Graduados en Ingeniería de la Rama Industrial, Ingenieros Técnicos Industriales y Peritos Industriales del País Vasco.

Ikusi eta aztertu da Euskal Autonomia Erkidegoko Industria Adarreko Ingeniaritza Gradudunen, Ingeniari Tekniko Industrialen eta Peritu Industrialen Kontseiluaren estatutuen aldaketa onartzeko egindako eskabidearen espedientea.

Visto y examinado el expediente de solicitud de aprobación de la modificación de estatutos del Consejo de Graduados en Ingeniería de la Rama Industrial, Ingenieros Técnicos Industriales y Peritos Industriales del País Vasco, sobre la base de los siguientes:

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

Lehenengoa.– Herri Administrazio eta Justizia Sailean (gaur egun Gobernantza Publiko eta Autogobernu Saila) Euskal Autonomia Erkidegoko Industria Adarreko Ingeniaritza Gradudunen, Ingeniari Tekniko Industrialen eta Peritu Industrialen Kontseiluaren izena aldatzeko eta estatuak aldatzeko eskabidea sartu zen, eta espedientea tramitatu ondoren, nahitaezko txostenak eskatu ziren.

Primero.– Habiendo tenido entrada en el Departamento de Administración Pública y Justicia (hoy en día Departamento de Gobernanza Pública y Autogobierno), solicitud de cambio de denominación y aprobación de la modificación de estatutos del Consejo de Graduados en Ingeniería de la Rama Industrial, Ingenieros Técnicos Industriales y Peritos Industriales del País Vasco, fueron solicitados los informes preceptivos.

Bigarrena.– Ekonomiaren Garapen eta Lehiakortasun Sailaren, Ingeniari Tekniko Industrialen Kontseilu Orokorraren eta Lehiaren Euskal Agintaritzaren txostenak jaso ondoren, Dekretu bidez onartu zen lehen Euskal Autonomia Erkidegoko Perituen eta Injineru Tekniko Industrialen Kontseilua zenaren izena aldatzea eta horren ordez Euskal Autonomia Erkidegoko Industria Adarreko Ingeniaritza Gradudunen, Ingeniari Tekniko Industrialen eta Peritu Industrialen Kontseilua jartzea. 2016ko ekainaren 29ko idazki baten bidez, Herri Administrazio eta Justizia Sailak Kontseiluari estatutuen aldaketa agindu bidez onartzeko ikusi ziren akatsak konpontzeko eskatu zion. 2016ko uztailaren 26an Herri Administrazio eta Justizia Sailean elkargoak igorritako agiriak sartu ziren.

Segundo.– Una vez recibidos los informes del Departamento de Desarrollo Económico y Competitividad, del Consejo General de la Ingeniería Técnica Industrial y de la Autoridad Vasca de la Competencia, se aprobó por Decreto el cambio de denominación del, anteriormente, Consejo de Peritos e Ingenieros Técnicos Industriales del País Vasco, por el de Consejo de Graduados en Ingeniería de la Rama Industrial, Ingenieros Técnicos Industriales y Peritos Industriales del País Vasco. Mediante escrito de fecha 29 de junio de 2016, el Departamento de Administración Pública y Justicia requirió al Consejo la subsanación de los defectos observados para la aprobación por Orden de la modificación de estatutos. El 26 de julio de 2016 tuvo entrada en el Departamento de Administración Pública y Justicia, la documentación remitida por el Colegio.

Hirugarrena.– Gobernantza Publiko eta Autogobernu Saileko Zerbitzu Teknikoek aztertu dute espedientea, eta, ondoren, ebazpen-proposamena egin dute. Hona hemen horretarako kontuan hartu dituzten

Tercero.– El expediente ha sido examinado por los Servicios Técnicos del Departamento de Gobernanza Pública y Autogobierno que, a su vista, han elevado Propuesta de Resolución, atendiendo a los siguientes:

OINARRI JURIDIKOAK
FUNDAMENTOS JURÍDICOS

Lehenengoa.– Abenduaren 18ko 3/1979 Lege Organikoaren bidez onartutako Euskal Autonomia Erkidegoaren Estatutuak 10.22 artikuluan ezartzen duenez, Euskal Autonomia Erkidegoak eskumen esklusiboa du lanbide-elkargoen arloan eta lanbide tituludunen jardueran, Konstituzioaren 36. eta 139. artikuluetan xedatutakoari kalterik eragin gabe.

Primero.– El Estatuto de Autonomía para el País Vasco, aprobado por Ley Orgánica 3/1979 de 18 de diciembre, en el artículo 10.22, establece la competencia exclusiva de la Comunidad Autónoma del País Vasco en materia de Colegios Profesionales y el ejercicio de las profesiones tituladas, sin perjuicio en lo dispuesto en los artículos 36 y 139 de la Constitución Española.

Bigarrena.– Gobernantza Publiko eta Autogobernuko sailburuari dagokio espediente hau agindu bidez ebaztea. Hala ezarrita dago Gobernantza Publiko eta Autogobernu Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen apirilaren 11ko 71/2017 Dekretuaren 3.1 artikuluan.

Segundo.– Corresponde al Consejero de Administración Pública y Justicia dictar, mediante Orden, la resolución del presente expediente de modificación estatutaria, en virtud de lo previsto en el artículo 3.1 del Decreto 71/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Gobernanza Pública y Autogobierno.

Hirugarrena.– Tituludun lanbideei eta profesionalen elkargo eta kontseiluei buruzko azaroaren 21eko 18/1997 Legearen 33. artikuluan eta Profesionalen elkargo eta kontseiluei eta tituludun lanbideen erregistroaren araudiari buruzko otsailaren 3ko 21/2004 Dekretuaren 35.5, 6 eta 7, 38. eta 39. artikuluan xedatuta dagoena betetzen da.

Tercero.– Se cumple lo dispuesto en el artículo 33 de la Ley 18/1997, de 21 de noviembre, de ejercicio de profesiones tituladas y de Colegios y Consejos Profesionales, así como en los artículos 35.5, 6 y 7, 38 y 39 del Decreto 21/2004, de 3 de febrero, sobre el Reglamento del Registro de Profesiones Tituladas, los Colegios Profesionales y los Consejos Profesionales.

Oinarria. Aztertu dira manu horiek eta orokorrean aplikatu beharreko gainerako arauak; horrenbestez, hauxe

Vistos los preceptos citados y demás normas de general aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Euskal Autonomia Erkidegoko Industria Adarreko Ingeniaritza Gradudunen, Ingeniari Tekniko Industrialen eta Peritu Industrialen Kontseiluaren estatutuen aldaketa onartzea.

Primero.– Aprobar la modificación de los estatutos del Consejo de Graduados en Ingeniería de la Rama Industrial, Ingenieros Técnicos Industriales y Peritos Industriales del País Vasco.

Bigarrena.– Kontseilu horren estatutuen aldaketa argitaratzeko eta estatutuak agindu honen eranskinean jartzeko agintzea.

Segundo.– Ordenar la publicación de la modificación de estatutos del citado Colegio, mediante el anexo de los mismos a la presente Orden.

Agindu honek Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkari Ofizialean argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera izango ditu ondorioak. Agindu honek administrazio-bidea amaitzen du; beraz, honen aurka aukerako berraztertzeko errekurtsoa jar dakioke Gobernantza Publiko eta Autogobernuko sailburuari, hilabeteko epean, agindua Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta eta hurrengo egunetik aurrera. Bestela, Administrazioarekiko auzi-errekurtsoa jar daiteke EAEko Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzietako Salan, bi hileko epean, argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera.

La Orden surtirá efectos a partir del día siguiente de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco. Contra dicha Orden, que agota la vía administrativa, cabrá interponer recurso potestativo de reposición ante este Consejero de Gobernanza Pública y Autogobierno, en el plazo de un mes a partir del día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco, o recurso contencioso-administrativo ante la Sala de lo Contencioso del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco, en el plazo de dos meses contados desde el día siguiente al de la citada publicación.

Vitoria-Gasteiz, 2017ko maiatzaren 3a.

En Vitoria-Gasteiz, a 3 de mayo de 2017.

Gobernantza Publiko eta Autogobernuko sailburua,

El Consejero de Gobernanza Pública y Autogobierno,

JOSU IÑAKI ERKOREKA GERVASIO.

JOSU IÑAKI ERKOREKA GERVASIO.

ESTATUTUAK
ESTATUTOS
EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOKO INDUSTRIA ADARREKO INGENIARITZA GRADUDUNEN, INGENIARI TEKNIKO INDUSTRIALEN ETA PERITU INDUSTRIALEN KONTSEILUA
CONSEJO DE GRADUADOS EN INGENIERÍA DE LA RAMA INDUSTRIAL, INGENIEROS TÉCNICOS INDUSTRIALES Y PERITOS INDUSTRIALES DEL PAÍS VASCO

2016ko ekainaren 25eko Batzar Nagusian onartuak

Aprobados en Asamblea General 01/2016, de 25 de junio de 2016.

ZIOEN AZALPENA
EXPOSICIÓN DE MOTIVOS

Estatutuen aldaketa honen xedearen oinarrian dago Zerbitzu Profesionalen erregulazioa eta Elkargo Profesionalen Legea aldatzen dituen legeria batera egokitzeko beharra –zehazki, 17/2009 Legea, azaroaren 23koa, zerbitzuen eskuragarritasun- eta erabilera-askatasunari buruzkoa; eta zenbait lege aldatzen dituen abenduaren 22ko 25/2009 Legea, zerbitzu-jardueretan askatasunez sartu eta aritzeari buruzko Legera egokitzeko–. Halaber, xedearen oinarrian ere dago Europako Unibertsitate Eremuan sortutako unibertsitateko titulazio berrien gaur egungo errealitatera egokitzeko beharra.

El objeto de la presente modificación estatutaria estriba en la necesidad de adaptación a la distinta legislación modificadora de la regulación de los Servicios Profesionales y de la Ley de Colegios Profesionales, en particular la Ley 17/2009, de 23 de noviembre, sobre el libre acceso a las actividades de servicios y su ejercicio; y la Ley 25/2009, de 22 de diciembre, de modificación de diversas leyes para su adaptación a la Ley sobre el libre acceso a las actividades de servicios y su ejercicio; así como a la realidad actual de las nuevas titulaciones universitarias creadas en el Marco del Espacio Europeo de Educación Superior.

LEHEN TITULUA - XEDAPEN OROKORRAK
TÍTULO PRIMERO: DISPOSICIONES GENERALES
I. KAPITULUA
CAPÍTULO I
ERATZEA, IZAERA, NORTASUN JURIDIKOA ETA HELBIDEA
CONSTITUCIÓN, NATURALEZA, PERSONALIDAD JURÍDICA Y DOMICILIO

1. artikulua.– Eratzea.

Artículo 1.– Constitución.

Tituludun Lanbideei eta Profesionalen Elkargo eta Kontseiluei buruzko azaroaren 21eko 18/1997 Legearen babespean eratua izan zen ofizialki Euskal Autonomia Erkidegoko Perituen eta Ingeniari Tekniko Industrialen Kontseilua, Araba, Bizkaia eta Gipuzkoako Perituen eta Ingeniari Tekniko Industrialen Elkargoek osatua, bertako Estatutuak onartu eta argitaratu ondoren, Justizia, Lan eta Gizarte Segurantzako sailburuaren 1999ko ekainaren 18ko Agindu bidez. Hauek 1999ko abuztuaren 6ko 149. Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu ziren.

Al amparo de la Ley 18/1997, de 21 de noviembre, de Ejercicio de Profesiones Tituladas y de Colegios y Consejos Profesionales del País Vasco, fue constituido con carácter oficial, el Consejo de Peritos e Ingenieros Técnicos Industriales del País Vasco, integrado por los Colegios de Peritos e Ingenieros Técnicos Industriales de Álava (Álava), Bizkaia y Gipuzkoa, tras la aprobación de sus Estatutos y publicación de los mismos, en Orden de 18 de junio de 1999, del Consejero de Justicia, Trabajo y Seguridad Social, siendo publicados en el Boletín Oficial del País Vasco N.º 149, de 6 de agosto de 1999.

2. artikulua.– Izaera eta nortasun juridikoa.

Artículo 2.– Naturaleza y Personalidad Jurídica.

1.– Konstituzioan, Euskal Herriko Autonomia Estatutuan eta Tituludun Lanbideei eta Profesionalen Elkargo eta Kontseiluei buruzko azaroaren 21eko 18/1997 Legean onartutako Zuzenbide Publikoko Korporazioa den aldetik, Euskal Herriko Industria Ingeniaritzako Gradudunen eta Ingeniari Tekniko Industrialen eta Peritu Industrialen Kontseiluak (aurrerantzean Kontseilua) nortasun juridiko propioa du eta jarduteko ahalmen osoa.

1.– El Consejo de Graduados en Ingeniería de la Rama Industrial, Ingenieros Técnicos Industriales y Peritos Industriales del País Vasco, en adelante Consejo, como Corporación de Derecho Público reconocido por la Constitución, el Estatuto de Autonomía de la C. A. del País Vasco, y la Ley 18/1997 de Ejercicio de Profesiones Tituladas y de Colegios y Consejos Profesionales, goza de personalidad jurídica propia y de plena capacidad para obrar.

2.– Kontseiluaren jardute-eremua Araba, Bizkaia eta Gipuzkoako Industria Ingeniaritzako Gradudunen eta Ingeniari Tekniko Industrialen eta Peritu Industrialen Elkargoena bera da, hau da, Euskal Autonomia Erkidegoaren eremua.

2.– El ámbito territorial de actuación del Consejo viene constituido por el del conjunto de Colegios Oficiales de Graduados en Ingeniería de la Rama Industrial, Ingenieros Técnicos Industriales y Peritos Industriales de Álava, Bizkaia y Gipuzkoa, es decir el ámbito territorial de la Comunidad Autónoma del País Vasco-Euskadi.

3.– Kontseilu Profesionalaren xede nagusia Euskal Autonomia Erkidegoan lanbidea ordezkatu eta haren alde egitea da, osatzen duten elkargo profesional bakoitzaren eskumen esklusiboak ez diren alorretan; hauek izango dira bere ardurak: kudeatzea, koordinatzea eta homogeneoki jardun ahal izateko irizpide komunak ezartzea; osatzen duten profesionalen taldearentzat onuragarri izan daitezkeen jarduerak bultzatzea, gizarteari zuzenduz.

3.– El Consejo Profesional tiene como finalidad primordial la suprema representación y defensa de la profesión en la Comunidad Autónoma Vasca, en todo aquello que no sea materia expresa de competencia exclusiva de cada uno de los tres Colegios Profesionales que lo integran, siendo encargado de gestionar, coordinar y establecer los criterios comunes que permitan una actuación homogénea, potenciando cuantas acciones están encaminadas al interés de su colectivo profesional, en congruencia con los intereses de la sociedad, en el ámbito territorial de la Comunidad Autónoma.

4.– Kontseiluaren barneko egitura eta funtzionamendua demokratikoak izango dira.

4.– La estructura interna y el funcionamiento del Consejo serán democráticos.

3. artikulua.– Helbidea.

Artículo 3.– Domicilio.

Kontseiluaren Lehendakaritza zein elkargok duen, elkargo horren egoitza izango da Kontseiluaren helbidea.

El Consejo tendrá su domicilio en la sede del Colegio que ostente en cada momento la Presidencia del mismo.

Aurrekoa baztertu gabe, Kontseiluaren Gobernu Batzordeak kudeaketa kabinete bat sortzea erabaki ahal du, zuzenean eta esklusiboki Kontseilua Lehendakaritzaren menpe egongo dena.

Sin perjuicio de lo anterior, podrá acordarse por el órgano de gobierno del Consejo, la creación de un gabinete de gestión que dependerá directa y exclusivamente de la Presidencia del Consejo.

II. KAPITULUA
CAPÍTULO II
XEDEAK ETA EGITEKOAK
FINALIDAD Y FUNCIONES

4. artikulua.– Xedeak eta egitekoak.

Artículo 4.– Finalidad y Funciones.

Hauek dira Kontseiluaren egiteko propioak:

El Consejo tiene como funciones propias:

a) Lanbidearen arau deontologiko komunak jaso eta sortzea.

a) Recoger y elaborar las normas deontológicas comunes a la profesión.

b) Bere estatutuak onartzea eta aldatzea eta, artikulu honetako 2. zenbakian xedatutakoaren arabera, dagokion lanbidea erregulatzea.

b) Aprobar y modificar sus propios estatutos y regular, de conformidad con lo dispuesto en el número 2 del presente artículo, el ejercicio de la profesión de que se trate.

c) Elkargo profesionalen artean sor daitezkeen eztabaidak arbitrajearen bidez ebaztea.

c) Dirimir en vía arbitral los conflictos que surjan entre colegios profesionales.

d) Elkargoen ekintzen aurka jarritako errekurtsoak ebaztea.

d) Resolver los recursos que se interpongan contra los actos de los colegios.

e) Elkargo eta kontseilu profesionalak, eta lanbide titulatuak gauzatzeko azaroaren 21eko 18/1997 Legearen 19.2 artikuluaren arabera, diziplina-ahalmena gauzatzea.

e) Ejercer la potestad disciplinaria conforme al artículo 19.2 de la Ley 18/1997, de 21 de noviembre, de ejercicio de profesiones tituladas y de colegios y consejos profesionales.

f) Elkargo eta kontseilu profesionalen eta lanbide titulatuak gauzatzeko azaroaren 21eko 18/1997 Legearen 54. artikuluaren arabera, Gobernuak burutuko dituen arauzko proiektuen berri ematea.

f) Informar los proyectos normativos que someta el Gobierno en los términos del artículo 54 de la Ley 18/1997, de 21 de noviembre, de ejercicio de profesiones tituladas y de colegios y consejos profesionales.

g) Bere aurrekontua onartzea; elkargoek Kontseiluaren gastuetan bakoitzak dagokion neurrian parte hartzeko modua zehaztea.

g) Aprobar su propio presupuesto y fijar equitativamente la participación de los colegios en los gastos del Consejo.

h) Jarduera profesionala legezkoa eta egokia den eta elkargo profesionalen funtzionamendua zuzena den begiratzea, helburua herritarrekiko errespetua eta herritarren eskubideak zaintzea izanik. Elkargoen funtzionamenduak eragindako kexak konpontzea.

h) Velar por un legal y adecuado ejercicio profesional, así como por un correcto funcionamiento de los colegios profesionales, teniendo como objetivo el respeto y la consecución de los derechos de los ciudadanos. Resolver quejas sobre funcionamiento de los colegios.

i) Lanbidearekin zerikusia duten erakundeak, zerbitzuak eta jarduerak sustatu, sortu, antolatu eta koordinatzea, gizarte asistentzia eta asistentzia sanitarioa emateko, eta lankidetza bultzatzeko. Era berean, lanbiderako komenigarriak diren itun eta akordioak ere egingo dituzte Administrazioarekin eta dagozkion erakunde eta entitateekin.

i) Fomentar, crear y organizar, con carácter supletorio, instituciones, servicios y actividades que, relacionados con la profesión respectiva, tengan por objeto la promoción cultural, la asistencia social y sanitaria y la cooperación. A su vez, llevarán a cabo los conciertos o acuerdos que resulten provechosos para la profesión con la Administración y las instituciones y entidades que correspondan.

j) Beste edozein legeren bitartez esleitzen zaizkion guztiak.

j) Cuantas le sean atribuidas por cualquier otra legislación.

k) Horretaz gain, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio autonomiko, foral eta lokalaren funtzioak ere bete ditzake Kontseiluak, betiere, funtzio horiek honako helburuak badituzte: tituludun lanbideetan jardutearen eta profesionalen elkargo eta kontseiluen gaineko azaroaren 25eko 18/1997 Legeko 25. artikuluak aipatzen dituen funtzio administratiboak elkargoek egitearena koordinatzea edo tutelatzea.

k) El Consejo podrá ejercer además, funciones propias de la Administración pública autonómica, foral y local del País Vasco que tengan por objeto la tutela o coordinación del ejercicio, por parte de los correspondientes colegios profesionales, de las funciones administrativas a que se refiere el artículo 25 de la Ley 18/1997, de 21 de noviembre, de ejercicio de profesiones tituladas y de colegios y consejos profesionales, en los términos establecidos en el mismo.

l) Leihatila bakarra:

l) Ventanilla Única:

Kontseiluak web orri bat zabalik eduki eta mantenduko du, zerbitzuen eskuragarritasun- eta erabilera-askatasunari buruzko azaroaren 23ko 17/2009 Legean aurreikusitako leihatila bakarraren bitartez, profesionalek elkargoko kide egiteko, gauzatzeko eta elkargoan baja emateko behar diren izapide guztiak egin ditzaten, modu elektronikoan eta posta arrunt bidez. Zehazki, behar den guztia egingo dute, honen bitartez:

El Consejo creará y mantendrá una página web para que, a través de la Ventanilla Única prevista en la Ley 17/2009, de 23 de noviembre, sobre el libre acceso a las actividades de servicios y su ejercicio, los profesionales puedan realizar todos los trámites necesarios para la colegiación, su ejercicio y su baja en el colegio, por vía electrónica o por correo ordinario. Concretamente, harán lo necesario para que, a través de esta ventanilla única, los profesionales puedan de forma gratuita:

1.– Jarduera profesionalean sartzeko eta bertan aritzeko behar diren informazio eta formulario guztiak eskuratzeko.

1.– Obtener toda la información y formularios necesarios para el acceso a la actividad profesional y su ejercicio.

2.– Beharrezko dokumentazio eta eskaera guztiak elkargo bakoitzaren elkargokidetzarena barne aurkezteko.

2.– Presentar toda la documentación y solicitudes necesarias, incluyendo la de la colegiación de cada uno de los Colegios.

3.– Interesatutzat hartzen duten prozeduren izapide-egoera ezagutzeko, eta derrigorrezko izapide egintzei dagokien jakinarazpena eta haien ebazpena jasotzeko, baita diziplina-espedienteen jakinarazpena ere beste bitarteko baten bidez jakinarazi ezin denean.

3.– Conocer el estado de tramitación de los procedimientos en los que tenga consideración de interesado y recibir la correspondiente notificación de los actos de trámite preceptivos y la resolución de los mismos, incluida la notificación de los expedientes disciplinarios cuando no fuera posible por otros medios.

4.– Estatutu-bilerak deitzeko.

4.– Convocar las reuniones estatutarias.

Kontsumitzaileen eta erabiltzaileen eskubideak modurik egokienean babesteko, Leihatila Bakar horren bitartez ondorengo informazioa argia, garbia eta doakoa eskainiko da:

A través de la referida Ventanilla Única, para la mejor defensa de los derechos de los consumidores y usuarios, se ofrecerá la siguiente información, que deberá ser clara, inequívoca y gratuita:

1.– Elkargo bakoitzeko elkargokideen erregistroan sartzea. Bertan, gutxienez, datu hauek bilduko dira: elkargokide profesionalen izena eta abizenak, elkargoko kide zenbakia, lortu dituen titulu ofizialak, helbide profesionala eta gaitasun profesionaleko egoera.

1.– Acceso al registro de colegiados de cada Colegio, en el que contendrá al menos, los siguientes datos: nombre y apellidos de los profesionales colegiados, número de colegiación, títulos oficiales de los que estén en posesión, domicilio profesional y situación de habilitación profesional.

2.– Elkargo bakoitzeko sozietate profesionalen erregistrorako sarrera. Bertan, sozietate profesionalen martxoaren 15eko 2/2007 Legearen 8. artikuluan (2201/2007 legea) deskribatutako edukia jasoko da.

2.– El acceso al registro de Sociedades Profesionales de cada Colegio, que tendrá el contenido descrito en el artículo 8 de la Ley 2/2007, de 15 de marzo (La ley 2201/2007), de Sociedades Profesionales.

3.– Kontsumitzailearen edo erabiltzailearen eta elkargokide edo elkargo profesional baten artean gatazka sortuz gero, jarri ahal izango diren erreklamazio-bideak eta helegiteak.

3.– Las vías de reclamación y los recursos que podrán interponerse en caso de conflicto entre el consumidor o usuario y un colegiado o el Colegio Profesional.

4.– Zerbitzu profesionalen hartzaileek laguntza jasotzeko erabil ditzaketen kontsumitzaileen eta erabiltzaileen elkarteen edo erakundeen datuak.

4.– Los datos de las Asociaciones u Organizaciones de consumidores y usuarios a las que los destinatarios de servicios profesionales pueden dirigirse para obtener asistencia.

5.– Kode deontologikoen edukia.

5.– El contenido de los Códigos Deontológicos.

Helburu horrekin, artikulu honetan aurreikusitakoa betetzeko behar diren neurriak hartuko dira. Hori hala izateko, teknologia egokiak erabiliko dira, eta sistema diferenteen arteko eraginkortasuna eta pertsona desgaituen irisgarritasuna bermatuko duten plataforma teknologikoak sortu eta mantenduko dituzte. Horretarako, beharrezko koordinazio- eta lankidetza-mekanismoak jarriko dira martxan.

A tal fin, se adoptarán las medidas necesarias para el cumplimiento de lo previsto en este artículo, incorporando para ello las tecnologías precisas, creando y manteniendo las plataformas tecnológicas que garanticen la interoperabilidad entre los distintos sistemas y la accesibilidad de las personas con discapacidad. Para ello, se pondrán en marcha los mecanismos de coordinación y colaboración necesarios.

m) Urteko memoria:

m) Memoria Anual:

Kontseiluak bere kudeaketaren gardentasun-printzipioa bete beharko du. Horretarako, urteko memoria bat osatuko du. Bertan, honako informazio hau bilduko da, gutxienez:

El Consejo estará sujeto al principio de transparencia en su gestión. Para ello, elaborará una memoria anual que contenga al menos la información siguiente:

1.– Kudeaketa ekonomikoko urteko txostena, pertsonal-gastuak barne hartuta.

1.– Informe anual de gestión económica, incluyendo los gastos de personal.

2.– Aplikatzekoak diren kuoten zenbatekoa, kontzeptuen eta eskainitako zerbitzu-motaren arabera xehatuak, eta hauek kalkulatzeko eta aplikatzeko arauak.

2.– Importe de las cuotas aplicables desglosadas por concepto y por el tipo de servicios prestados, así como las normas para su cálculo y aplicación.

3.– Informazio erantsia eta estatistika-informazioa, instrukzio-fasean dauden edo dagoeneko irmoak diren informazio- eta zehapen-prozedurei buruzkoa. Zer arau-hauste den, izapidetzea zer egoeratan dagoen eta, hala badagokio, zer zigor ezarri den ere adieraziko dira, datu pertsonalak babesteari buruzko legeria betez betiere.

3.– Información agregada y estadística relativa a los procedimientos informativos y sancionadores en fase de instrucción o que hayan alcanzado con firmeza, con indicaciones de la infracción a la que se refieren, de su tramitación y de la sanción impuesta en su caso, de acuerdo, con la legislación en materia de protección de datos de carácter personal.

4.– Informazio erantsia eta estatistika-informazioa, kontsumitzaileek edo erabiltzaileek eta haiek ordezkatzen dituzten erakundeek aurkeztutako kexei eta erreklamazioei buruzkoa. Bere izapidetzeari buruzkoa ere izan daiteke informazio hori, eta, hala badagokio, kexa edo erreklamazioa baiesteko edo ezesteko izan dituzten arrazoiei buruzkoa, betiere datu pertsonalak babesteari buruzko legeria betez.

4.– Información agregada y estadística relativa a quejas y reclamaciones presentadas por los consumidores o usuarios o sus organizaciones representativas, así como sobre su tramitación y, en su caso, de los motivos de estimación o desestimación de la queja y reclamación, de acuerdo, con la legislación en materia de protección de datos de carácter personal.

5.– Aldaketak bere kode deontologikoen edukian.

5.– Los cambios en el contenido de sus códigos deontológicos.

6.– Gobernu Batzordeetako kideek dituzten bateraezintasunei eta interes-gatazken egoerei buruzko arauak.

6.– Las normas sobre incompatibilidades y las situaciones de conflicto de intereses en que se encuentren los miembros de las Juntas de Gobierno.

7.– Ikus-onespenari buruzko estatistika-informazioa. Hala badagokio, datuak elkargoen arabera eta lurraldeka banakaturik aurkeztuko dira.

7.– Información estadística sobre la actividad de visado. Cuando proceda, los datos se presentarán desagregados territorialmente por corporaciones.

8.– Urteko memoria web-orriaren bidez argitaratuko da, urteko lehenengo seihilekoan.

8.– La memoria anual se hará pública a través de la página WEB en el primer semestre de cada año.

n) Kexa eta erreklamazioen zerbitzua:

n) Servicio de Quejas y Reclamaciones:

1.– Elkargokideek aurkeztutako kexa edo erreklamazioei erantzungo die Kontseiluak, bere eskumeneko esparruan.

1.– El Consejo atenderá, en el ámbito de su competencia, las quejas o reclamaciones presentadas por los colegiados.

2.– Era berean, kontsumitzaileei edo erabiltzaileei arreta emateko zerbitzu bat izango du. Zerbitzu horrek izapidetu eta ebatziko ditu elkargokideen lanbide-zerbitzuak kontratatzen dituzten kontsumitzaileek edo erabiltzaileek elkargoaren edo elkargokideen jarduna dela-eta aurkezten dituzten kexak eta erreklamazioak, bai eta kontsumitzaileen eta erabiltzaileen elkarteek eta antolakundeek beren ordez edo beren interesen alde aurkeztutakoak ere.

2.– Asimismo, dispondrá de un servicio de atención a los consumidores o usuarios, que necesariamente tramitará y resolverá cuantas quejas y reclamaciones referidas a la actividad colegial o profesional de los colegiados se presenten por cualquier consumidor o usuario que contrate los servicios profesionales, así como por asociaciones y organizaciones de consumidores y usuarios en su representación o en defensa de sus intereses.

3.– Kontsumitzaileei eta erabiltzaileei arreta emateko zerbitzu horren bidez, elkargoak ebatziko du kexa edo erreklamazioa. Bai gatazkak auzibidetik kanpo konpontzeko sistemari buruzko informazioa emanez, bai espedientea elkargoaren organo eskudunetara bidaliz haiek dagokion informazio- edo zehapen-espedientea abiarazi dezaten, bai espedientea artxibatuz, bai bere eskumeneko beste edozein erabaki hartuz, zuzenbidearen arabera betiere.

3.– A través de este servicio, a los consumidores o usuarios, se les resolverá sobre las quejas o reclamaciones según proceda. Bien informando sobre el sistema extrajudicial de resolución de conflictos, bien remitiendo el expediente a los órganos colegiales competentes para instruir los oportunos expedientes informativos o disciplinarios, bien archivando o bien adoptando cualquier otra decisión de su competencia, conforme a derecho.

4.– Zerbitzu horren araubidean aurreikusi beharko da kexak eta erreklamazioak bide telematiko bidez aurkez daitezkeela.

4.– La regulación de este servicio deberá prever la presentación de quejas y reclamaciones por vía telemática.

BIGARREN TITULUA - KONTSEILUAREN ANTOLAKETA
TÍTULO SEGUNDO: ORGANIZACIÓN DEL CONSEJO
I. KAPITULUA
CAPÍTULO I
KONTSEILUAREN ORGANOAK
ÓRGANOS DEL CONSEJO

5. artikulua.– Kontseiluaren organoak.

Artículo 5.– Órganos del Consejo.

Kontseiluak organo hauek izango ditu:

El Consejo tendrá los siguientes órganos:

a) Gobernu-organo bat: Gobernu Batzordea.

a) Uno de Gobierno, denominado Junta de Gobierno.

b) Pleno-organo bat: Biltzar Nagusia.

b) La Asamblea General, como órgano plenario.

c) Aipatutako organoen ordezkaritza nagusia: Lehendakaritza.

c) La Presidencia, que ostentará la máxima representación de los órganos anteriores.

d) Lan Batzordeak, Idazkaritza Teknikoa eta estatutu hauekin bat etorriz sor daitezkeen beste organo batzuk, pertsona bakarrekoak edo taldekoak.

d) Las Comisiones de Trabajo, Secretaría Técnica y otros órganos, unipersonales o colegiados, que, con arreglo a los presentes Estatutos, puedan crearse.

II. KAPITULUA
CAPÍTULO II
GOBERNU-ORGANOA
DEL ÓRGANO DE GOBIERNO

6. artikulua.– Gobernu batzordea.

Artículo 6.– Junta de Gobierno.

1.– Hauek dira Kontseiluaren Gobernu Batzordea osatuko dutenak:

1.– La Junta de Gobierno del Consejo estará compuesta por los siguientes miembros:

a) Hiru berezko kontseilari: Araba, Bizkaia eta Gipuzkoako elkargo profesionalen dekano lehendakariak.

a) Tres consejeros natos que serán los respectivos Decanos – Presidentes de los Colegios Profesionales de Álava, Bizkaia y Gipuzkoa.

b) Sei kontseilari, elkargo bakoitzeko bi, elkargoetako gobernu batzordeek hautatuak. Hautatuak izateko, baldintza hauek bete beharko dituzte: elkargoko kideak izatea, gutxienez urtebete lehenagotik; lanbidean jardutea; eta legezko, estatuetako edo erregelamenduko arauekin bat etorriz, zigor bidez desgaituta ez egotea.

b) Seis consejeros, elegidos dos por cada una de las Juntas de Gobierno de cada Colegio. Estos seis consejeros, para poder ser elegidos, deberán estar colegiados, como mínimo con un año de antigüedad, y en ejercicio, y no estar inhabilitados disciplinariamente, de acuerdo con la normativa legal, estatutaria o reglamentaria vigente.

2.– Gobernu Batzordeko kideen agintaldiak lau urte iraungo du (berriro hautatzea ere izango da), salbu eta horietakoren batek bere elkargoko dekano izateari uzten badio, edo aurreko idatz-zatian aipatutako baldintzak betetzen ez baditu; horrelakorik gertatuz gero, hutsik geratu den posturako beste hautaketa bat egingo da, gehienez hiru hilabeteren buruan, kargu horren agintaldia bete arteko denborarako.

2.– El mandato de miembro de la Junta de Gobierno lo será por cuatro años (siendo posible la reelección), salvo que alguno de ellos cese en el Decanato de su Colegio, o deje de cumplir las condiciones del apartado anterior, en cuyo caso se procederá a una nueva elección del cargo vacante en un plazo no superior a tres meses y para el tiempo que reste de mandato de dicho cargo.

3.– Gobernu Batzordearen lehendakaria une horretan Kontseiluaren Lehendakaritza duen elkargoko dekanoa izango da; Lehendakaritza txandaka aldatuko da, bi urtero: Kontseilua eratzen denean Arabako Elkargoak hartuko du horren ardura, gero Bizkaikoak eta azkenik Gipuzkoakoak, eta ondoren berriro orden horri jarraituko zaio.

3.– Ostentará la Presidencia de la Junta de Gobierno el Decano del Colegio al que corresponda la Presidencia del propio Consejo, siéndolo en turno rotatorio y por periodos bienales, comenzando por el Decano del Colegio de Álava en la constitución del Consejo, seguido por el de Bizkaia y después el de Gipuzkoa, y así sucesivamente.

III. KAPITULUA
CAPÍTULO III
GOBERNU-ORGANOAREN KARGUAK, ESKURANTZAK ETA JARDUNBIDEA
CARGOS, ATRIBUCIONES Y FUNCIONAMIENTO DEL ÓRGANO DE GOBIERNO

7. artikulua.– Gobernu-organoaren karguak.

Artículo 7.– Cargos del Órgano de Gobierno.

Kontseiluaren Gobernu Batzordeak kargu hauek izango ditu: lehendakaria, lehendakariordea, idazkaria eta diruzaina.

La Junta de Gobierno del Consejo tendrá los siguientes cargos: Un Presidente, un Vicepresidente, un Secretario y un Tesorero.

Lehendakariaren kargua txandakakoa izango da, 6. artikuluko 3. idatz-zatian ezartzen den moduan.

El Presidente será un cargo rotatorio según se establece en el artículo 6.º apartado 3.

Lehendakariordea hurrengo agintaldian Kontseiluaren Lehendakaritza hartzea dagokion berezko kidea hau da, elkargoko dekanoa izango da.

Será Vicepresidente el consejero nato (Decano de Colegio) a quien correspondiera asumir la Presidencia del Consejo en el siguiente mandato.

Idazkaria eta diruzaina Gobernu Batzordeko kideen artean hautatuko dira, bi urtez, lehendakari aldaketa egiten den une berean.

El Secretario y el Tesorero serán elegidos en el seno de la propia Junta de Gobierno cada dos años, coincidiendo con el cambio de Presidente.

8. artikulua.– Gobernu-organoaren eskurantzak.

Artículo 8.– Funciones del Órgano de Gobierno.

Gobernu Batzordearen egitekoak hauek dira:

Las funciones de la Junta de Gobierno del Consejo son:

1.– Kontseiluaren ohiko kudeaketa oro har zuzentzea, Biltzar Nagusiak emandako artezpideei jarraituz.

1.– Dirigir, en el más amplio sentido, la gestión ordinaria del Consejo, de acuerdo con las directrices generales de la Asamblea General.

2.– Kontseiluak burutu behar dituen jarduerak programatzea.

2.– Programar las actividades a desarrollar por el Consejo.

3.– Diru-sarreren eta gastuen urteko aurrekontua Biltzar Nagusiari aurkeztea hark onar dezan, bai eta amaitu den urteari dagozkion kontu-egoera, balantzea eta memoria ere.

3.– Someter a la aprobación de la Asamblea General el presupuesto anual de ingresos y gastos, así como el estado de cuentas, balance y memoria del año terminado.

4.– Biltzar Nagusirako gai-zerrenda prestatzea; Ohiko Biltzar Nagusietarako edo Ezohikoetarako deialdiak onartzea.

4.– Confeccionar el orden del día de las reuniones de la Asamblea General, así como acordar la convocatoria de las Asambleas Generales y Extraordinarias.

5.– Beharrezkoa bada, Lan Batzordeak sortzea eta horietako kideak izendatzea; hala badagokio, Idazkaritza Tekniko Administratiboa sortzea.

5.– Crear las Comisiones de Trabajo que fueran precisas, designando a sus miembros, al igual que la Secretaria Técnica Administrativa, de estimarse necesaria.

6.– Diziplina eta zigorrei dagokienez, estatutu hauek ematen dizkioten eskumenez baliatzea.

6.– Ejercitar las competencias que en materia disciplinaria-sancionadora se establecen en estos Estatutos.

7.– Biltzar Nagusiari berariaz ematen ez zaion beste edozein.

7.– Cualquier otra no atribuida expresamente a la Asamblea General.

9. artikulua.– Gobernu-organoaren jardunbidea.

Artículo 9.– Funcionamiento del Órgano de Gobierno.

Gobernu Batzordearen jardunbidea arau hauei lotuko zaie:

El funcionamiento de la Junta de Gobierno lo será con arreglo a las siguientes normas:

1.– Gobernu Batzordea hiru hilabetean behin bilduko da gutxienez, eta lehendakariak deitzen duen guztietan, bai bere kabuz, bai bi kidek edo gehiagok hala eskatuta.

1.– La Junta de Gobierno se reunirá como mínimo una vez cada trimestre y cuantas veces lo convoque su Presidente, bien por decisión propia, bien a petición de dos o más de sus miembros.

2.– Kontseilari bakoitza, bere elkargoko Gobernu Batzordeak berariaz izendatua izan daiteke.

2.– Cada consejero podrá estar representado por la Junta de Gobierno de su Colegio. La representación habrá de conferirse por escrito y para cada sesión.

3.– Kontseiluaren Gobernu Batzorderako deia postaz, telegrafoz, telefaxez edo eraginkorra den beste edozein komunikabideren bidez egin daiteke; deialdian gai-zerrenda, ordua eta eguna zehaztuko dira, eta gutxienez zazpi egun lehenago bidali beharko da. Salbuespenez, berebiziko presako kasuetan deialdia edozein bidez egin ahalko da, baina beti 24 ordu lehenago gutxienez.

3.– La convocatoria a Junta de Gobierno del Consejo se cursará por correo, telegráficamente, vía fax o por cualquier otro medio de comunicación eficaz, acompañándose el orden del día, hora y lugar, remitiéndose al menos con siete días de antelación, salvo casos de urgencia excepcionalmente en que será convocada por cualquier medio, pero siempre con un mínimo de 24 horas.

4.– Kontseiluaren Gobernu Batzordea balioz eratzeko kideen erdiak baino gehiagok bertaratu beharko du.

4.– La Junta de Gobierno del Consejo quedará válidamente constituida cuando asistan más de la mitad de sus componentes.

5.– Erabakiak bertaratuen gehiengo sinplez hartuko dira; hainbanaketarik gertatuz gero, lehendakariaren kalitate-botoak ebatziko du.

5.– Los acuerdos se adoptarán por mayoría simple de los asistentes; en caso de empate, decidirá el voto de calidad del Presidente.

6.– Bozketak pertsonalak izango dira, eta, norbaitek eskatuz gero, sekretuak.

6.– Las votaciones serán personales, y secretas si así lo solicita alguno de los asistentes.

7.– Bilkura bakoitzean akta jasoko da, bilkuraren amaieran bertan edo hurrengo bilkuraren hasieran irakurriko da akta, onartua izan dadin.

7.– De cada sesión, se levantará un acta que será sometida a aprobación bien a su término previa lectura, bien al inicio de la sesión posterior.

IV. KAPITULUA
CAPÍTULO IV
BILTZAR NAGUSIA: PLENO-ORGANOAREN EGITEKOAK, OSAERA ETA JARDUNBIDEA
FUNCIONES COMPOSICIÓN Y FUNCIONAMIENTO DEL ÓRGANO PLENARIO: LA ASAMBLEA GENERAL

10. artikulua.– Biltzar Nagusiaren konposizioa.

Artículo 10.– Composición de la Asamblea General.

Biltzar Nagusia hiru elkargoetako Gobernu Batzordeen Osokoek eratzen dute eta Kontseiluaren organo nagusia da.

La Asamblea General, integrada por los Plenos de las Juntas de Gobierno de los tres Colegios, es el órgano supremo del Consejo.

11. artikulua.– Biltzar Nagusiaren Funtzioak.

Artículo 11.– Funciones de la Asamblea General.

Kontseiluaren Biltzar Nagusiak egiteko hauek ditu:

La Asamblea General del Consejo tendrá las siguientes funciones:

1.– Ohiko bilkuretan: aurreko ekitaldi itxiko kontu-egoera, itxierako balantzea barne, ezagutzea, aztertzea eta, hala badagokio, onartzea; hurrengo ekitaldiko aurrekontua ezagutzea, aztertzea eta, hala badagokio, onartzea.

1.– En sesión ordinaria: conocer, examinar y aprobar, en su caso, el estado de cuentas del ejercicio anterior cerrado, comprendiendo el balance a su cierre, así como el presupuesto del ejercicio siguiente.

2.– Ezohiko bilkuretan:

2.– En sesión extraordinaria:

a) Beharrezkoa bada, estatutu hauen aldaketak eztabaidatu eta onartzea, Zazpigarren Tituluan ezarritakoaren arabera.

a) Debatir y aprobar, en su caso, las modificaciones y cambio de los presentes Estatutos, de conformidad con lo establecido en el Título Séptimo.

b) Kontseiluaren desegitea eta likidazioa ezagutzea eta onartzea, Zortzigarren Tituluan ezarritakoari lotuz.

b) Conocer y aprobar la disolución y liquidación del Consejo según lo establecido en el Título Octavo.

c) Diziplina eta zigorrei dagokienez estatutu hauetan eta berau garatzeko arauetan ematen zaizkion eskumenez baliatzea.

c) Ejercer las competencias que, en materia disciplinaria-sancionadora, determinan los presentes Estatutos y su posterior desarrollo reglamentario.

d) Legeek edo arauek aginduta bere eskumenekoak diren errekurtsoez arduratzea eta horiek ebaztea.

d) Conocer y resolver los recursos que, en virtud de las leyes o reglamentos, sean de su competencia.

12. artikulua.– Biltzar Nagusiaren funtzionamendua.

Artículo 12.– Funcionamiento de la Asamblea General.

1.– Kontseiluaren Gobernu Batzordeko lehendakariak eta idazkariak kargu horiek berak izango dituzte Biltzar Nagusian.

1.– Serán Presidente y Secretario de la Asamblea General, quienes ostentasen dicho cargo en la Junta General del Consejo.

2.– Ohiko Biltzar Nagusia urteko lehenengo sei hilabetekoan bilduko da; ezohikoa, Gobernu Batzordearen erabakiz edo Batzorde Nagusiko kideen ehuneko hogeik hala eskatzen badute.

2.– La Asamblea General se reunirá con carácter ordinario en el primer semestre de cada año, y de forma extraordinaria cuando así lo acuerde la Junta de Gobierno, o a petición al menos del veinte por ciento de sus miembros.

3.– Deialdiak lehendakariak bidaliko ditu, Gobernu Batzorderako ezarri diren era eta epe berberetan.

3.– Las convocatorias las cursará el Presidente de igual forma y con los mismos plazos que los señalados en el caso de la Junta de Gobierno.

4.– Biltzar Nagusia balioz eratzeko gutxienez kideen herenak bertaratu beharko du.

4.– La Asamblea General quedará válidamente constituida cuando concurran al menos una tercera parte de sus componentes.

5.– Estatutu hauetan adierazten diren gai zehatzetan (Kontseiluaren desegitea eta likidazioa, estatutuak aldatzea, e.a.) izan ezik, erabakiak bertaratuen gehiengo sinplez hartuko dira, eta botoak pertsonalak izango dira. Hainbanaketarik gertatuz gero, lehendakariaren kalitate-botoak ebatziko du.

5.– Las decisiones de la Asamblea General, salvo en materias específicas contempladas en estos Estatutos (Disolución, Liquidación del Consejo, Modificaciones Estatutarias, etc...), se adoptarán por mayoría simple de los asistentes, siendo los votos personales. En caso de empate, decidirá el voto de calidad del Presidente.

6.– Biltzar Nagusiaren bilkura guztietan akta jasoko da; bilkuraren amaieran edo hurrengo bilkuraren hasieran onartuko da akta.

6.– De cada sesión de la Asamblea General se redactará un acta que se aprobará a su término, o al inicio de la sesión posterior.

HIRUGARREN TITULUA KONTSEILUAREN BESTE ORGANOAK
TÍTULO TERCERO: DE OTROS ÓRGANOS DEL CONSEJO
I. KAPITULUA
CAPÍTULO I
LEHENDAKARIA ETA LEHENDAKARIORDEA
DEL PRESIDENTE Y VICEPRESIDENTE

13. artikulua.– Lehendakaria.

Artículo 13.– La Presidencia.

Lehendakaritza, bai gobernu organoarena, bai biltzar nagusiarena, hiru elkargoetako dekanoei dagokie, txandaka eta bi urtez, estatutu hauetako 6.3 artikuluan ezarri den bezala.

La Presidencia, tanto del Órgano de Gobierno del Consejo, como de su Asamblea General, corresponderá de modo rotatorio y por períodos de dos años a los Decanos de los tres Colegios, según lo establecido en el artículo 6.3 de los presentes Estatutos.

14. artikulua.– Lehendakariaren egitekoak.

Artículo 14.– Funciones del Presidente.

Egiteko hauek izango ditu lehendakariak:

Corresponde al Presidente:

a) Kontseiluaren ordezkaritza gorena; hala estatutu hauek eta erabili beharreko arauek, nola gobernu-organoek eta pleno-organoak ematen dizkioten egitekoak eta eskuduntzak izango ditu.

a) Ostentar la máxima representación del Consejo, llevando a cabo cuantas funciones y atribuciones le asignen bien los presentes Estatutos, la normativa aplicable, o bien los propios órganos de gobierno y plenario del Consejo.

b) Kontseilua bera, bertan bildutako elkargoak eta elkargoen kideak defendatzeko beharrezkoak diren ekimenak burutzea epaitegietan, justizia auzitegietan eta edozein aginteren aurrean, Euskal Autonomia Erkidego osoan lanbidearekin zerikusirik duten arau, programa, ebazpen, zuzentarau edo erabaki orokorren kasuan, elkargo bakoitzaren autonomia eta eskumena baztertu gabe.

b) Ejercitar las acciones que correspondan en defensa del propio Consejo, de los integrados y de sus colegiados, ante los Juzgados, Tribunales de Justicia, y autoridades de toda la Comunidad Autónoma Vasca, sin perjuicio de la autonomía y competencia que corresponden a cada Colegio.

c) Gobernu Batzordearen bilkuretarako deia egitea, gai-zerrenda finkatzea eta bilkuren buru izatea; Gobernu Batzordeak eskatuta, Kontseiluaren Biltzar Nagusirako deia egitea eta eztabaidak antolatzea. Bi organo horien bilkurak hasi, eten edo amaitzea.

c) Convocar, fijando el orden del día y presidir las reuniones de la Junta de Gobierno, así como convocar a iniciativa de la Junta de Gobierno la asamblea plenaria del Consejo, ordenando las deliberaciones y debate, así como iniciar, suspender o levantar las sesiones de ambos órganos.

d) Kontseiluak antolatzen dituen biltzar, jardunaldi, ikastaro edo sinposiumen saioen buru izatea, eztabaidak zuzentzea eta saioak hasi, eten edo amaitzea.

d) Presidir, dirigir las deliberaciones y abrir suspender o levantar las sesiones de los Congresos, Jornadas, Cursos y Simposios que organice el Consejo.

e) Gobernu Batzordeak edo Biltzar Nagusiak sor ditzaketen lan batzordeak koordinatzea.

e) Coordinar las Comisiones de Trabajo que la Junta de Gobierno o la Asamblea General pudieran crear.

f) Idazkariak ematen dituen agiriak, aktak eta ziurtagiriak bisatzea.

f) Visar los documentos, actas y certificaciones que expida el Secretario.

g) Kontseiluaren organoen bozketetan gerta daitezkeen hainbanaketak ebaztea bere kalitatezko botoaz.

g) Dirimir con voto de calidad los empates que resulten en las votaciones de los órganos del Consejo.

15. artikulua.– Presidenteordearen egitekoak.

Artículo 15.– Funciones del Vicepresidente.

Presidenteordeari dagokio:

Corresponde al Vicepresidente:

Presidentea kanpoan edo gaixo badago, edo kargua hutsik badago, haren ordezkoa Presidenteordea izango da eta presidenteari dagozkion eskurantzak bere gain hartuko ditu.

El Vicepresidente sustituirá al Presidente en caso de ausencia, enfermedad o vacante, asumiendo en dichos casos cuantas atribuciones correspondan a la Presidencia.

Horietaz gain, presidenteak ematen edo eskuordetzen dizkion egitekoak beteko ditu.

Desempeñará, además, aquellas funciones que le confiera o delegue el Presidente.

II. KAPITULUA
CAPÍTULO II
IDAZKARIA ETA DIRUZAINA
DEL SECRETARIO Y EL TESORERO

16. artikulua.– Idazkariaren egitekoak.

Artículo 16.– Funciones del Secretario.

Idazkariari egiteko hauek dagozkio:

Corresponde al Secretario:

a) Gobernu Batzordearen eta Kontseiluaren Biltzar Nagusiaren bilkuren aktak egin eta baimentzea, eta horien berri ematea onar ditzaten.

a) Extender y autorizar las actas de las sesiones tanto de la Junta de Gobierno como de la Asamblea General del Consejo, dando cuenta de las mismas para su aprobación.

b) Kontseiluaren organoen bilkuretan, ukitu beharreko edo lehendakariak agindutako gaiei buruz informatzea.

b) Informar en las sesiones de los órganos del Consejo, de cuantos asuntos deban tratarse o le encomiende el Presidente.

c) Kontseiluaren organoetako kide guztien kargu-jabetzearen fede ematea.

c) Dar fe de la posesión y cargo de todos los miembros de los órganos del Consejo.

d) Kontseiluaren erabakiak betetzea, bai eta, Estatutuekin bat, Lehendakaritzak ematen dituen bazpenak ere.

d) Ejecutar los acuerdos del Consejo, así como las soluciones que, con arreglo a los Estatutos, dicte la Presidencia.

e) Akta-liburuak eta beharrezko agiriak arteztea; dagozkion ziurtagiriak eta, Gobernu Batzordearen edo lehendakariaren baimena duen kasuetan, jakinarazpenak eta zirkularrak ematea.

e) Llevar los libros de actas y documentos necesarios, extendiendo las certificaciones que procedan, así como las comunicaciones y circulares que hayan sido, en su caso, autorizadas por la Junta de Gobierno o por el Presidente.

f) Elkargo bakoitzeko kideen errolda ikusi ahal izatea.

f) Tener acceso al censo de colegiados de cada Colegio.

g) Zigorren erregistroa eramatea.

g) Llevar el registro de sanciones.

h) Kontseiluan egon daitezkeen pertsonalaren eta zerbitzuen buru izatea.

h) Ejercer la jefatura del personal y de los servicios que se puedan crear en el Consejo.

i) Kontseiluaren administrazioa ongi joateko egoki diren ekimen eta jarduerak proposatu eta kudeatzea.

i) Proponer y gestionar cuantos extremos, iniciativas y actividades sean conducentes a la buena marcha administrativa del Consejo.

17. artikulua.– Diruzainaren egitekoak.

Artículo 17.– Funciones del Tesorero.

Hauek dira diruzainaren egitekoak:

Serán funciones del Tesorero:

a) Lehendakariak ontzat emanda, egiaztatu behar diren ordain-igorpenak egitea eta diruzaintzaren edo Kontseiluaren izenean irekitako kontuen kargurako ordain-aginduak sinatzea.

a) Expedir con el visto bueno del Presidente, los libramientos de pagos que hayan de verificarse y suscribir los mandamientos de pago sobre la tesorería y cuentas abiertas a nombre del Consejo.

b) Kontseiluaren Kontabilitateko Liburuetako idazpenei dagokienez, eskura izan, ezagutu eta beharrezko aginduak ematea; liburuok diruzainak berak arteztu ditzake, edo Gobernu Batzordeak aukeratzen dituen pertsonalaren eta zerbitzuen bidez.

b) Acceder, conocer y dar las instrucciones precisas en cuanto a los asientos de los Libros de contabilidad del Consejo, pudiéndolos llevar directamente o a través del personal o servicios que designe la Junta de Gobierno.

c) Kontseiluak edozein kontzepturengatik jasotzen dituen diru-kopuruak kobratu eta jasotzea, dagokien erabilera emanez eta bere sinaduraz ordainagiriak baimenduz; lehendakariari eta Gobernu Batzordeari Diruzaintzaren egoeraz eta aurrekontuko aurreikuspenen garapenaz berri ematea.

c) Cobrar y percibir, dándoles el destino correspondiente, las cantidades que por cualquier concepto reciba el Consejo, autorizando con su firma los recibos correspondientes dando cuenta al Presidente y a la Junta de Gobierno de la situación de Tesorería y del desarrollo de las previsiones presupuestarias.

d) Urteko balantzeak eta aurrekontuen proiektua lantzea Gobernu Batzordearentzat, ondoren Ohiko Biltzar Nagusian aurkez ditzan.

d) Formular a la Junta de Gobierno tanto los balances anuales, como el proyecto de los presupuestos, para su posterior presentación a la Asamblea General Ordinaria.

III. KAPITULUA
CAPÍTULO III
BESTE ORGANO ETA KARGU BATZUK
DE OTROS ÓRGANOS Y CARGOS

18. artikulua.– Lan Batzordeak.

Artículo 18.– Comisiones de Trabajo.

Lan Batzordeak. Gobernu Batzordeak hala erabakita, Lan Batzordeak osatu ahalko dira, beharrezko diren jarduerak, azterlanak, proposamen-lanketak edo bestelako lan osagarriak burutu ditzaten, Kontseiluaren organoek agintzen dietenaren arabera.

Podrán crearse, por decisión de la Junta de Gobierno, Comisiones de Trabajo para cuantas actividades, estudios, formulación de propuestas y demás gestiones auxiliares fueran precisas y encomendadas en cada caso por órganos del Consejo.

Lan Batzordea bozeramaile batek, Kontseiluaren Gobernu Batzordeak aukeratuak, eta hark izendatzen dituen pertsonek osatuko dute.

Dichas Comisiones de Trabajo estarán formadas por un portavoz elegido por la Junta de Gobierno del Consejo y por las personas que ésta designe.

Bozeramailea izango da Lan Batzordeen buru eta berak egingo ditu deialdiak, bere kabuz edo bi kidek edo gehiagok hala eskatuta. Lan Batzordeek beren jardueren, emaitzen eta ondorioen berri eman beharko diote Lehendakaritzari; bestalde, kide guztiei dei egin ahal zaie Kontseiluaren Gobernu Batzordean ager daitezen.

Las Comisiones de Trabajo serán presididas y convocadas por su portavoz, a petición propia o por solicitud de dos o más miembros de la misma, debiendo dar cuenta de sus actividades, resultados y conclusiones a la Presidencia, pudiendo ser convocados todos sus integrantes a la Junta de Gobierno del Consejo.

19. artikulua.– Idazkaritza tekniko administratiboa.

Artículo 19.– Secretaría Técnica Administrativa.

Idazkaritza tekniko bat sor daiteke, Kontseiluaren Gobernu Batzordeak aukeratutako pertsona batek edo gehiagok osatua.

Podrá crearse una Secretaría Técnica integrada por una o varias personas designadas por la Junta de Gobierno del Consejo.

Gobernu Batzordeak erabakiko du haren osaera, egitekoak eta egoitza; Kontseiluari laguntzeko organo bat izango da, hura eta osatzen duten elkargoak elkarren artean koordinatzeko, informatzeko eta lotzeko.

Su composición, atribuciones y ubicación, serán decididas por la Junta de Gobierno, siendo en todo caso un órgano de apoyo al Consejo, y de coordinación, información y relación de éste con los Colegios que lo integran.

LAUGARREN TITULUA
TÍTULO CUARTO
ARAUBIDE EKONOMIKOA
DEL RÉGIMEN ECONÓMICO

20. artikulua.– Araubide ekonomikoa.

Artículo 20.– Régimen Económico.

Kontseiluaren ekonomia, finantza- eta ondare-egoera eta osatzen duten elkargoena independenteak dira. Elkargo bakoitza autonomoa da bere baliabideak eta ondarea kudeatu eta administratzeko; hala ere, Kontseiluaren aurrekontuari laguntzeko ekarpenak egingo dituzte, ondoren zehaztuko den moduan.

La economía, situación financiera y patrimonial del Consejo es independiente de la de los Colegios que lo conforman, siendo autónomo cada Colegio en la gestión y administración de sus recursos y bienes, aunque contribuirán al sostenimiento del presupuesto del Consejo en la forma que a continuación se señala.

21. artikulua.– Baliabide ekonomikoak.

Artículo 21.– Recursos Económicos.

Kontseiluak baliabide ekonomiko hauek izango ditu bere gastuei aurre egiteko:

Para atender a los gastos del Consejo, éste dispondrá de los siguientes recursos económicos:

1.– Kontseiluaren Biltzar Nagusiak elkargo bakoitzari ezartzen dizkion kuotak.

1.– De las cuotas que establezca la Asamblea General del Consejo a cada uno de los Colegios integrantes.

2.– Ematen dituen agiri eta ziurtagiriengatik lortutako diru-kopuruak.

2.– Las cantidades derivadas de los derechos económicos por los documentos y certificados que expida.

3.– Kontseiluak jaso ditzakeen diru-laguntza ofizial eta partikularrak, dohaintzak eta legatuak.

3.– Las subvenciones oficiales y particulares, donativos y legados que el Consejo pueda recibir.

4.– Aparteko egoeretan Kontseiluaren Gobernu Batzordeak ezar ditzakeen derrama bereziak.

4.– Las derramas extraordinarias que la Junta del Consejo pueda establecer en circunstancias excepcionales.

5.– Kontseiluak burutzen dituen zerbitzu eta jarduerengatiko eskubideak.

5.– Los derechos por prestación de servicios y actividades que el Consejo realice.

6.– Kontseiluaren jabetzako edo ondareko kapital higigarri edo higiezineko elementuek sortutako etekinak.

6.– Los rendimientos que produzcan los diversos elementos de capital mobiliario o inmobiliario de propiedad o patrimonio del Consejo.

7.– Kontseiluak bere jarduera publiko edo pribatuengatik jasotzen dituen beste sarrera guztiak.

7.– Cuantos otros ingresos pueda percibir el Consejo con motivo de sus actividades públicas o privadas.

22. artikulua.– Ekitalde ekonomikoa.

Artículo 22.– Ejercicio Económico.

Kontseiluaren ekitaldi ekonomikoa urte naturalaren amaieran itxiko da, eta orduan egingo dira ekitaldiaren itxiera-balantzea eta hurrengo urteko aurrekontu-proiektua. Diruzainak Gobernu Batzordeari aurkeztuko dizkio aurreko agiri guztiak; ondoren, Gobernu Batzordeak Kontseiluaren Biltzar Nagusiari aurkeztuko dizkio, onar ditzan.

El ejercicio económico del Consejo se cerrará cada fin de año natural, confeccionándose el balance de cierre de ejercicio y el proyecto de presupuesto del año siguiente. Toda la documentación anterior será presentada por el Tesorero a la Junta de Gobierno y ésta, posteriormente, la presentará y someterá a aprobación de la Asamblea General del Consejo.

BOSGARREN TITULUA
TÍTULO QUINTO
DIZIPLINA ARAUBIDEA
RÉGIMEN DISCIPLINARIO

23. artikulua.– Diziplina araubidea.

Artículo 23.– Régimen Disciplinario.

Kontseiluak du diziplina-ahalmena dagokion pertsona Kontseilua osatzen duten elkargoetako baten edo Kontseiluaren beraren gobernu-organoko kidea denean.

Corresponde al Consejo el ejercicio de la potestad disciplinaria cuando la persona afectada ostente la condición de miembro del órgano de gobierno de uno de los Colegios que lo componen, o del propio Consejo.

Azken kasu horretan, Kontseiluko kidea den inplikatuak ezingo du parte hartu ez eztabaidetan ez dagozkion erabakiak hartzean.

En este último caso, el afectado que sea miembro del Consejo no podrá tomar parte ni en las deliberaciones, ni en la adopción de los acuerdos correspondientes.

24. artikulua.– Zigor prozedura.

Artículo 24.– Procedimiento Sancionador.

Zigor-prozedurak bi fase izango ditu: instrukzioarena eta erabakiarena, eta organo desberdinei emango zaie horien ardura.

El procedimiento sancionador tendrá dos fases: la instrucción y la de decisión, encomendadas a órganos distintos.

Gobernu Batzordeak ofizioz has dezake prozedura, edo alde interesatu batek eskatuta salaketa-idazki baten bidez, salatutako ekintzetan funtsezko zantzu edo susmorik egotekotan.

El procedimiento se incoará bien de oficio por la Junta de Gobierno, bien a instancia de parte interesada mediante escrito de denuncia, siempre que existan indicios o asomos de fundamento en los hechos denunciados.

25. artikulua.– Instrukzio-fasea.

Artículo 25.– Fase de Instrucción.

Kontseiluaren Gobernu Batzordeak instruktore bat izendatuko du, prozedura sustatu eta izapidetu dezan, eta idazkari bat, jarduera, jakinarazpen eta froga guztien fede eman dezan.

La Junta de Gobierno del Consejo nombrará un Instructor que dará impulso y tramitará el procedimiento, y un Secretario que dará fe de todas las actuaciones, notificaciones y pruebas practicadas.

Instruktoreak karguen plegua idatziko du; interesatuari horren berri emango zaio, hamabost egun balioduneko epean egozten zaizkion karguei buruzko deskargu-idazkia aurkeztu eta frogabideak aurkez ditzan.

El Instructor formulará el pliego de cargos que será trasladado al interesado para que en el plazo de quince días hábiles pueda presentar escrito de descargos y proponer los medios de prueba sobre los hechos en principio imputados.

Egotzitako karguei buruzko frogak egin ondoren, interesatuei horren bista emango zaie, eta instruktoreak ebazpen-proposamena egingo du. Interesatuari horren berri emango zaio, hamabost egun balioduneko epean azken alegazioen idazkia presta dezan; epea hori igarotakoan, idazkia aurkeztu ala ez, idazkariak organo erabakitzaileari igorriko dizkio jarduera egiaztatu guztiak.

Una vez practicadas las pruebas sobre los cargos imputados, se dará vista de ello a los interesados, y el Instructor formulará su propuesta de resolución que será trasladada al interesado a fin de que en el plazo de quince días hábiles verifique escrito de alegaciones finales, pasado el cual, háyase o no presentado dicho escrito, el Secretario elevará todas las actuaciones certificadas al órgano decisor.

26. artikulua.– Zigor-espedienteari buruzko ebazpena.

Artículo 26.– Resolución del expediente sancionador.

Inplikatua Kontseiluaren Gobernu Batzordeko kide bada, Biltzar Nagusiaren Osokoa izango da organo erabakitzailea. Kasu horretan, ezohiko bilkurarako deia egingo da, espedientea jaso eta hilabeteko epean gehienez.

En el caso de que el afectado sea miembro de la Junta de Gobierno del propio Consejo, el órgano decisor será el Pleno de la Asamblea General del mismo, que será debidamente convocada en sesión extraordinaria dentro del plazo máximo de un mes desde la recepción del expediente instruido.

Inplikatua Kontseilua osatzen duten elkargoetako baten Gobernu Batzordeko kidea bada, Kontseiluaren Gobernu Batzordeak izango du zigor-espedientea ebazteko eskumena; espedientea jaso eta hilabetea baino lehen bildu beharko du organo horrek erabakia hartzeko.

Si el afectado solamente es miembro de una de las Juntas de Gobierno de los Colegios que integran el Consejo, el órgano competente para resolver el expediente sancionador será la Junta de Gobierno del Consejo, que se reunirá para su decisión antes del transcurso de un mes desde la recepción del expediente.

Inplikatuari azken ebazpenaren berri emango zaio eta horrek administrazio-bidea amaituko du, indarreko legerian ezarritakoari jarraituz.

La resolución final será puesta en conocimiento del afectado y pondrá fin a la vía administrativa de conformidad con la legislación vigente.

27. artikulua.– Arau-hauste motak.

Artículo 27.– Tipificación de infracciones.

Diziplina-zigorra jaso dezaketen arau-hausteak arinak, larriak edo oso larriak izan daitezke.

Las infracciones que pueden ser objeto de sanción disciplinaria se clasifican en leves, graves y muy graves.

a) Arau-hauste arinak:

a) Son infracciones leves:

1.– Dagokion elkargoaren edo Kontseiluaren Estatutuetako arauak edo erabakiak betetzean arduragabekeriaz jokatzea edo horiek urratzea, berez arau-hauste larria edo oso larria ez den kasuetan.

1.– La negligencia en el cumplimiento o vulneración de las normas estatutarias o de los acuerdos del respectivo Colegio o del Consejo, siempre que no constituya por sí una infracción grave o muy grave.

2.– Korporazio-karguak edo Gobernu Batzordeak eta Biltzar Nagusiak agindutako lanak edo eginkizunak justifikaziorik gabe ez onartzea, elkargoari ezarritako egitekoei dagokienez.

2.– La no aceptación injustificada del desempeño de cargos corporativos o de las tareas o misiones encomendadas por la Junta de Gobierno o por la Asamblea General en relación a obligaciones impuestas al Colegio.

3.– Elkargoko Gobernu Batzordeko bilkuretara edo Kontseiluaren organoen bilkuretara behin eta berriro ez joatea eta ordezkorik ez izendatzea.

3.– Las faltas reiteradas de asistencia sin delegación de la misma a las reuniones de la Junta de Gobierno del Colegio o de los órganos del Consejo.

4.– Elkargoko Gobernu Batzordeko kideekin edo Kontseiluaren korporazio-organoetako lankideekin horrela jokatzea beren lanbidean ari direla.

4.– La desconsideración u ofensas para con miembros de la Junta de Gobierno del Colegio o los integrantes de los órganos corporativos del Consejo, en el ejercicio de sus funciones, así como hacia los compañeros en el desempeño de la actividad profesional.

b) Arau-hauste larriak:

b) Son infracciones graves:

1.– Elkargoen edo Kontseiluaren arauak edo horietako organoen erabakiak doluz ez betetzea.

1.– El incumplimiento doloso de las normas de los Colegios o del Consejo o de los acuerdos de los órganos de éstos.

2.– Lanbidearen egitekoak ez betetzea, jarduera profesionala eskatu edo hitzartzen dutenentzat kalterik badakar.

2.– El incumplimiento de los deberes profesionales cuando resulte perjuicio para quienes lo soliciten o concierten la actuación profesional.

3.– Elkargoko kide den profesionalak ezagutzen dituen arauz kanpoko intrusismo profesionaleko kasuen berri dagokion elkargoari emateko duen betebeharra ez betetzea.

3.– El incumplimiento del deber de comunicar al Colegio respectivo, todo acto o conducta de intrusismo profesional irregular de que el profesional colegiado tenga conocimiento.

4.– Asegurua izatearen betebeharra ez betetzea, legeek edo Estatutuek agintzen badute.

4.– El incumplimiento del deber de aseguramiento, si así viene legal o estatutariamente establecido.

5.– Elkargokide gisa dituen betebehar ekonomikoak ez betetzea.

5.– El incumplimiento de las obligaciones económicas como colegiados.

6.– Lanbideko, organo kolegiatuetako edo Kontseiluko gainerako kideak gogor iraintzea edo haiekin begirunerik ez izatea.

6.– La ofensa o desconsideración grave a la dignidad de otros compañeros profesionales, de los órganos colegiales o del Consejo.

7.– Lehia desleiala dakarten ekintzak.

7.– Los actos constitutivos de competencia desleal.

8.– Elkargoen edo Kontseiluaren ohiko jarduera eragotzi edo nahasten dituzten.

8.– Los actos o conductas que impidan o alteren el normal funcionamiento de los Colegios o del Consejo.

9.– Arau-hauste arinengatik bost zigor edo gehiago jaso izana bi urteko epean.

9.– Haber dado lugar a la imposición de cinco o más sanciones derivadas de infracciones leves dentro del plazo de dos años.

c) Arau-hauste oso larriak:

c) Son infracciones muy graves:

1.– Lanbidean aritzea horretarako gaitasuna kenduta duela, edo bateraezintasuna dakarkion arrazoirik badago.

1.– El ejercicio de la profesión sin estar en posesión del título legal que habilita para ello, o estando incurso en causa de incompatibilidad.

2.– Lanbidean aritzea dagokion elkargoko kidea izan gabe.

2.– El ejercicio de la profesión sin pertenencia al correspondiente Colegio.

3.– Lanbidean aritzean edo horretaz baliatuz doluzko delituak egitea, partaidetza edozein dela ere.

3.– La comisión de delitos dolosos en cualquier grado de participación, como consecuencia del ejercicio profesional o con ocasión o a través del mismo.

4.– Egiteko profesionalak ez betetzea, horrek duintasun edo etika profesionalari edo zerbitzu profesionalak eskatu edo hitzartu dituztenei kalte larriak badakarzkie.

4.– El incumplimiento de los deberes profesionales cuando resulte un perjuicio grave a la dignidad o ética profesional o a quienes soliciten o concierten la actuación profesional.

5.– Sekretu profesionala urratzea.

5.– La vulneración del secreto profesional.

6.– Kode Penalaren 403. artikuluan jasota dagoen intrusismo profesionala estaltzea.

6.– El encubrimiento de intrusismo profesional comprendido en el artículo 403 del Código Penal.

7.– Urte biko epean, gutxienez bi arau-hauste larri egitea.

7.– La comisión de, al menos, dos infracciones graves en el plazo de dos años.

28. artikulua.– Zigorrak.

Artículo 28.– Cuadro de sanciones.

Diziplina-zigorrak, arau-hausteak bezala, arinak, larriak edo oso larriak izan daitezke. Jarraitzeko prozedura, irismena eta zigorraren kopurua, hurrengoak izango dira:

En correspondencia con la tipificación de la infracción, las sanciones serán leves, graves o muy graves. El procedimiento a seguir, el alcance y cuantía de la sanción, serán las siguientes:

1.– Zigor arinak: idatzizko ohartarazpena eta gehienez 300 euroko isuna.

1.– Para sanciones leves: el apercibimiento por escrito y la multa que no exceda de 300 euros.

2.– Zigor larriak: lanbiderako gaikuntza kentzea, urte beterako gehienez, eta 300 eta 3.000,00 euroren arteko isuna.

2.– Para sanciones graves: la inhabilitación profesional de un tiempo que no exceda de 1 año, y la multa comprendida entre 300 euros y 3.000 euros.

3.– Zigor oso larriak: lanbiderako gaikuntza kentzea, urte bete eta egun bat eta hogei urteren artean, eta 3.000 eta 30.000 euroren arteko isuna.

3.– Para sanciones muy graves: la inhabilitación profesional por un tiempo comprendido entre 1 año y 1 día y 20 años, y la multa comprendida entre 3.000 euros y 30.000 euros.

29. artikulua.– Zigorrak ezartzeko arauak.

Artículo 29.– Normas de aplicación de las sanciones.

1.– Arau-hausleak zigorra eragin duten jardueretatik etekin ekonomikorik atera badu, isuna handiagoa izan daiteke, eta aurreko artikuluan ezarritako gehienezko kopuruari etekin ekonomiko horri kalkulatzen zaion muntaren bikoitzeraino gehitu ahalko zaio.

1.– Cuando el infractor hubiere obtenido beneficio económico a consecuencia de los hechos, la sanción podrá ser incrementada en la cuantía que exceda desde los límites máximos previstos en el artículo anterior hasta el doble de la evaluación de dicho beneficio económico.

2.– Zigorrak kasuan kasuko zehaztasunen arabera graduatuko dira; horrek ez du baztertzen zigortua bestelako erantzukizunak izatea.

2.– Las sanciones se graduarán en función de las circunstancias concurrentes en cada caso, y se impondrán sin perjuicio de las responsabilidades de cualquier orden en que hubiere podido incurrir el sancionado.

3.– Lanbiderako gaikuntza kentzen bazaio, zigortua aritzen den esparruko erakunde, entitate edo enpresei horren berri emango zaie.

3.– En el caso de inhabilitación profesional, se comunicará su imposición a los organismos, entidades o empresas del ámbito de actuación del sancionado.

4.– Kontseiluak zigorrak erregistratzeko liburu bat izango du, Gobernu Batzordeko idazkariak arteztuko duena.

4.– Existirá en el Consejo un Libro-Registro de sanciones que llevará el Secretario de su Junta de Gobierno.

30. artikulua.– Preskripzio-epea.

Artículo 30.– Plazos de prescripción.

1.– Arau-hausteena:

1.– De las infracciones:

a) Arau-hauste oso larriek hiru urtera preskribituko dute, larriek bi urtera, eta arinek urte betera; epea arau-haustea egin zen egunetik hasiko da.

a) Las infracciones muy graves prescribirán a los tres años, las graves a los dos y las leves al año, comenzando a contar los plazos desde el día en que la infracción se hubiere cometido.

b) Zigor-prozedura hastean eten egingo da preskripzioa, interesatuari jakinarazita. Interesatuari egoztekoak ez diren arrazoiengatik zigor-espedientea sei hilabetetik gora geldirik badago, preskribatzeko epea kontatzen hasiko da berriro.

b) La prescripción se interrumpirá por la iniciación, con conocimiento del interesado, del procedimiento sancionador, reanudándose el cómputo del plazo de prescripción si el expediente sancionador estuviere paralizado durante más de seis meses por causa no imputable al interesado.

2.– Zigorrena:

2.– De las sanciones:

a) Arau-hauste oso larriengatik ezarritako zigorrek hiru urtera preskribituko dute, larriengatikoek bi urtera, eta arinengatikoek urte betera.

a) Las sanciones impuestas por faltas muy graves prescribirán a los tres años, las impuestas por faltas graves a los dos años, y las impuestas por faltas leves al año.

b) Zigorrak preskribatzeko epea zigorra ezartzen duen ebazpenak irmotasuna hartzen duen egunaren biharamunean hasiko da kontatzen.

b) El plazo de prescripción de las sanciones comenzarán a contarse desde el día siguiente a aquél en que adquiera firmeza la resolución por la que se impone la sanción.

c) Betearazte-prozedura hastean eten egingo da preskripzioa, interesatuari jakinarazita. Interesatuari egoztekoak ez diren arrazoiengatik betearazte-prozedura sei hilabetetik gora geldirik badago, preskribatzeko epea kontatzen hasiko da berriro.

c) La prescripción se interrumpirá por la iniciación, con conocimiento del interesado, del procedimiento de ejecución de la sanción, volviendo a retomar el mismo, si está paralizado durante más de seis meses por causa no imputable al sancionado.

SEIGARREN TITULUA
TÍTULO SEXTO
KONTSEILUKO KIDEEN ESKUBIDEAK ETA BETEBEHARRAK
DERECHOS Y DEBERES DE LOS MIEMBROS DEL CONSEJO

31. artikulua.– Elkargo ofizialen eskubideak.

Artículo 31.– Derechos de los Colegios.

Kontseiluko kide diren aldetik, Euskal Autonomia Erkidegoko Industria Ingeniaritzako Gradudunen Eta Ingeniari Tekniko Industrialen Eta Peritu Industrialen Kontseilua elkargo ofizialek eskubide hauek dituzte:

Los Colegios Oficiales de Graduados en Ingeniería de la Rama Industrial, Ingenieros Técnicos Industriales y Peritos Industriales del País Vasco, como miembros del Consejo ostentan los siguientes derechos:

1.– Kontseiluan parte hartzeko eskubidea, boz eta botoarekin, beren organoen bidez, eta haren erabaki, ekimen eta jardun guztietan.

1.– Participar activamente en el Consejo, con voz y voto, a través de sus respectivos órganos, en todas sus decisiones, iniciativas y actividades.

2.– Bere eremuko gai eta eskumen berezkoei dagokienez bere autonomiari eusteko eskubidea.

2.– Mantener su autonomía en cuanto a las materias, asuntos y competencias exclusivas de su territorio y ámbito.

3.– Elkargoak eskatuz gero, Kontseiluak haren ordezkotza eta defentsa egiteko eskubidea edozein instantzia, administrazio edo entitateren aurrean lanbideari dagozkion alorretan.

3.– Ser representados y defendidos por el propio Consejo ante cualquier instancia, administración o entidad en todo aquello que afecte a la profesión, en cuanto el Colegio en cuestión así lo requiera del Consejo.

4.– Kontseiluaren Gobernu Batzordeko kide izateko eskubidea dute, bai elkargo bakoitzeko dekano-lehendakariak, bai elkargo bakoitzaren Gobernu Batzordeak izendatutako bi pertsonek.

4.– Formar parte de la Junta de Gobierno del Consejo, tanto el Decano-Presidente de cada Colegio, como las dos personas designadas por cada Junta de Gobierno colegial.

5.– Kontseiluaren Biltzar Nagusian ordezkotza izateko eskubidea, elkargoko Gobernu Batzordearen bitartez.

5.– Estar representados en la Asamblea General del Consejo a través de los miembros de la Junta de Gobierno del Colegio.

6.– Estatu hauetan ezarritako epe eta betekizunei jarraituz aukeratutako pertsonen bidez, Kontseiluaren Gobernu Batzordeko karguak (lehendakaria, lehendakariordea, idazkaria, diruzaina) hartzeko eskubidea, bai eta sortzen diren lan batzordeetan parte hartzekoa ere.

6.– Poder acceder, a través de las personas designadas según los plazos y requisitos establecidos en estos Estatutos, a los diferentes cargos de la Junta de Gobierno del Consejo (Presidente, Vicepresidente, Secretario, Tesorero), y, del mismo modo, participar y formar parte de las Comisiones de Trabajo que se creen.

7.– Kontseiluaren egoitza izateko eskubidea, estatutu hauetan Lehendakaritzarako ezarri den txandakako sistemaren arabera.

7.– Constituirse en sede del Consejo, conforme a la rotatoriedad establecida en estos Estatutos para la presidencia del mismo.

8.– Kontseiluaren kontuen, finantzen eta ondarearen egoerari buruzko informazioa jasotzeko eskubidea.

8.– Derecho a la información sobre el estado de cuentas y financiero-patrimonial del Consejo.

9.– Kontseiluak eztabaidatu eta onartu aurretik, estatutuak aldatzeko proposamenen berri izateko eskubidea.

9.– Ser informados de las propuestas de modificación de Estatutos, previamente a su debate y aprobación por el Consejo.

10.– Kontseilua desegiteko proposamenaren berri izateko eskubidea, eta hura likidatzeko faseena, haren ondasunen eta eskubideen destinoa barne.

10.– Ser informados, igualmente, de la propuesta de Disolución del Consejo, y de las fases de su liquidación, incluido el destino de sus bienes y derechos.

11.– Estatutu hauei jarraituz Kontseiluaren organoek hasitako eta ebatzitako diziplina prozeduren berri izateko eskubidea.

11.– Ser informados de los procedimientos disciplinarios que, con arreglo a los presentes Estatutos, incoen y resuelvan los órganos del Consejo.

12.– Kontseilutik hark eman diezazkiokeen informazioa eta zerbitzuak jasotzeko eskubidea: aholkularitza juridiko, fiskal eta laborala, lan-poltsa, etengabeko prestakuntza, e.a.

12.– Obtener del Consejo cuanta información y servicios pudiera éste facilitar: asesoría jurídica, fiscal, laboral, bolsa de trabajo, formación permanente, etc...

13.– Indarreko legeriarekin eta estatutu hauekin bat, legitimazioa izatea Kontseiluaren ekintza edo erabakien aurkako errekurtsoak aurkezteko, administrazio edo auzi bidezkoak.

13.– Estar legitimados, conforme a la legislación vigente y a los presentes Estatutos, en el sistema de recursos, administrativos o judiciales, frente a actos o acuerdos del Consejo.

14.– Estatutu hauetatik eta, oro har, erabil daitezkeen legeetatik etor daitekeen beste edozein eskubide edo ahalmen.

14.– Cuantos otros derechos o facultades se deriven de los presentes Estatutos y, en general, de la legislación aplicable.

32. artikulua.– Elkargo ofizialen betebeharrak.

Artículo 32.– Obligaciones de los Colegios.

Hauek dira Kontseilua osatzen duten elkargo ofizialen betebeharrak:

Son obligaciones de los Colegios Oficiales que integran el Consejo:

1.– Kontseilua osatzen duten beste elkargoek jakin beharreko jardun, gertaera edo erabakien berri ematea aipatutako organoari, estatutu hauetako 4.b) artikuluan ezarritakoaren arabera.

1.– Dar cuenta al Consejo de todas aquellas actuaciones, circunstancias, hechos o resoluciones de las que fuera conveniente informar a los demás Colegios integrantes, conforme se recoge en el artículo 4.b) de los presentes Estatutos.

2.– Kontseiluaren ebazpen, erabaki edo arauak bere kideei jakinaraztea, haiengan eragina dutenean edo beraientzat interesgarri direnean.

2.– Comunicar y tener informados a sus respectivos colegiados de cuantas resoluciones, acuerdos, o normas emanadas del Consejo les afectasen o fueran de interés.

3.– Elkargoko kideak Kontseiluaren kargu bat hartzeko izendatzen dituztenean, kargu hori bere gain hartzea.

3.– Asumir los cargos del Consejo para los cuales sean designados los miembros de los Colegios.

4.– Kontseiluaren organoen ekitaldi eta bilkuretara behar denetan eta garaiz joatea.

4.– Acudir, regular y puntualmente, a los actos y reuniones de los órganos del Consejo.

5.– Kontseiluaren aurrekontuari aurre egiten laguntzea, Kontseiluak berak erabakitzen duen moduan, horretarako ezartzen diren ohiko kuotak edo derrama bereziak ordainduz.

5.– Contribuir, según se determine en el seno del Consejo al sostenimiento del presupuesto del mismo, satisfaciendo las cuotas ordinarias o las derramas extraordinarias que al respecto se establezcan.

6.– Elkargoaren Estatutuak ezarri edo aldatzean horren berri ematea Kontseiluari.

6.– Comunicar al Consejo el establecimiento o modificaciones de los Estatutos de ámbito colegial.

7.– Elkargoaren Gobernu Batzordeko kideen izenen eta karguen berri ematea, eta, eskatuz gero, elkargokideen erroldarena.

7.– Comunicar al Consejo los nombres y cargos de los componentes de las Juntas de Gobierno colegiales y, si así lo requiere, el censo de colegiados.

8.– Beren eskumenez baliatuz, elkargo ofizialek ezartzen dituzten diziplina-zigorren berri ematea Kontseiluari.

8.– Notificar al Consejo las sanciones disciplinarias que los Colegiados impusieren dentro de sus competencias.

9.– Kontseiluari behar duen laguntza eta lankidetza eman lanbidearen defentsa, duintasuna, sustapena edo interesak bultzatzeko.

9.– Prestar al Consejo cuantos apoyos o colaboraciones precise para la defensa, dignidad, reforzamiento e interés de la profesión.

10.– Oro har, estatutu hauen aginduak eta Kontseiluaren organoek hartutako erabakiak bete eta gordetzea, elkargo bakoitzari dagokion guztietan.

10.– En general, cumplir y observar, en cuanto afectase a cada Colegio, los preceptos de los presentes Estatutos y los acuerdos válidamente adoptados por los órganos del Consejo.

ZAZPIGARREN TITULUA
TÍTULO SÉPTIMO
ERREKURTSOAK
SISTEMA DE RECURSOS

33. artikulua.– Araubide juridikoa eta administratiboa.

Artículo 33.– Régimen Jurídico Administrativo.

Euskal Autonomia Erkidegoko Industria Adarreko Ingeniaritza Gradudunen, Ingeniari Tekniko Industrialen Eta Peritu Industrialen Kontseiluari dagokio osatzen duten elkargoen jardun eta erabakien aurka aurkeztutako errekurtsoez arduratzea eta horiek ebaztea, bidezkoa denean Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkideari buruzko urriaren 1eko 39/15 Legea aplikatuz.

El Consejo de Graduados en Ingeniería de la Rama Industrial, Ingenieros Técnicos Industriales y Peritos Industriales del País Vasco conocerá y resolverá los recursos que se impongan contra los actos y resoluciones de los Colegios que lo integran, aplicándoles en lo que proceda la Ley 39/2015, de 1 de octubre, de Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

34. artikulua.– Administrazio-prozedura.

Artículo 34.– Procedimiento Administrativo.

Kontseiluak zuzenbide administratiboari lotuz burututako ekintzek eta ebazpenek amaiera ematen diote bide administratiboari; bide hori administrazioarekiko auzien jurisdikzioaren aurretikoa da, jurisdikzio hori arautzen duen Legearekin bat etorriz.

Los actos y resoluciones del Consejo sujetos al derecho administrativo ponen fin a la vía administrativa previa a la jurisdicción contencioso-administrativa de acuerdo con lo dispuesto en la Ley reguladora de dicha jurisdicción.

ZORTZIGARREN ARTIKULUA
TÍTULO OCTAVO
ESTATUTUAK ALDATZEA
DE LA REFORMA DE LOS ESTATUTOS

35. artikulua.– Estatutuak aldatzea.

Artículo 35.– Reforma de Estatutos.

Estatutu hauek aldatzeko, Kontseiluaren Biltzar Nagusiko kideen laurden batek gutxienez eskatu beharko du.

Los presentes estatutos podrán ser modificados a instancia de, al menos, una cuarta parte de los miembros de la asamblea general del consejo.

Aldatzeko eskabidearekin batera, aldaketaren proposamena aurkeztu beharko da, ukitutako artikuluei eman nahi zaien idazketa adieraziz; Kontseiluaren Gobernu Batzordeak dagokion moduan bultzatuko du ekimena.

La solicitud de reforma habrá de llevar consigo la propuesta sobre la que verse, con la redacción pretendida a los artículos afectados, impulsando debidamente, la iniciativa de la Junta de Gobierno del Consejo.

36. artikulua.– Estatutuak aldatzeko prozedura.

Artículo 36.– Procedimiento de la Reforma de Estatutos.

Biltzar Nagusiari deituko zaio Estatutuak aldatzeko proposamena aurkezteko, eta kide bakoitzari proposatu den testua bidaliko zaio.

La propuesta de modificación de Estatutos se presentará ante la Asamblea General que será debidamente convocada al efecto, con remisión a cada uno de sus miembros del texto propuesto.

Aldaketa Biltzar Nagusiaren erabakiz onartuko da, bertaratuen botoen hiru laurdeneko gehiengoz gutxienez, eta ondoren horretan eskumena duten Eusko Jaurlaritzako Sailek onartu beharko dute eta Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu.

La modificación requerirá el acuerdo de la asamblea general, adoptando por mayoría de al menos tres cuartas partes de los votos de los asistentes, y su posterior aprobación por la consejerías o departamentos competentes del gobierno vasco, con la debida publicación en el boletín oficial del país vasco.

BEDERATZIGARREN TITULUA
TÍTULO NOVENO
KONTSEILUA DESEGITEKO JARDUNBIDEA ETA LIKIDAZIO-ERREGIMENA
PROCEDIMIENTO DE DISOLUCIÓN DEL CONSEJO Y RÉGIMEN DE LIQUIDACIÓN

37. artikulua.– Kontseilua desegiteko jardunbidea.

Artículo 37.– Procedimiento de Disolución del Consejo.

Euskal Autonomia Erkidegoko Industria Adareko Ingeniaritza Gradudunen, Ingeniari Tekniko Industrialen Eta Peritu Industrialen Kontseilua desegitea Biltzar Nagusiaren erabakiz onartu beharko da, kideen botoen hiru laurdeneko gehiengoz gutxienez; ondoren horretan eskumena duten Eusko Jaurlaritzako Sailei jakinaraziko zaie, aurretik eragindako elkargoei entzunda.

Para la disolución del consejo de graduados en ingeniería de la rama industrial, ingenieros técnicos industriales y peritos industriales del país vasco será necesario el acuerdo adoptado por su asamblea general, por mayoría de al menos tres cuartas partes de los votos de sus miembros, siendo debidamente comunicado a los departamentos o consejerías competentes del gobierno vasco, previa audiencia de los colegios afectados.

38. artikulua.– Likidazio-erregimena.

Artículo 38.– Régimen de Liquidación.

Kontseilua desegiteko erabakian Batzorde Likidatzaile bat sortzea onar daiteke; batzorde horretako kideen kopurua bakoitia izango da.

En el acuerdo de disolución del Consejo se podrá acordar la constitución de una Comisión Liquidadora, formada por un número impar de miembros.

Dena dela, desegiteko erabakian, Batzorde Likidatzaileak ondoren hartutako erabakiz, geratzen diren ondareko ondasun edo eskubideen erabilera zehaztu beharko da, Kontseilua osatzen zuten elkargoei esleituz edo, horiek desagertu badira, lanbidearekin lotura zuzena duten elkarte, mutualitate, prebisio-entitate edo beste talde batzuei, Administrazio Publikotik datozen diru-laguntza, funts edo baliabideen sistemaren araubidean horri buruz ezarritakoa kontutan hartuta.

En todo caso, en el acuerdo de disolución del Consejo se podrá proponer la constitución de una Comisión Liquidadora, si se constituyere, se dará destino a los bienes o derechos patrimoniales resultantes, asignándoles a los Colegios que integraban el Consejo, o, de estar extinguidos éstos, a aquellas Asociaciones, Mutualidades, Entidades de Previsión u otros colectivos directamente relacionados con la profesión, salvaguardando lo establecido al respecto en las normas reguladoras del sistema de subvenciones, fondos o recursos procedentes de la Administración Pública.

HAMARGARREN TITULUA
TÍTULO DÉCIMO
ADMINISTRAZIO PUBLIKOAREKIKO ETA ELKARGOEKIKO HARREMANAK
RELACIONES CON LA ADMINISTRACIÓN PÚBLICA Y CON LOS COLEGIOS

39. artikulua.– Administrazio Publikoarekiko harremanak.

Artículo 39.– Relaciones con la Administración Pública.

Kontseiluak nahitaez jakinarazi beharko dizkio Administrazio Publikoari Tituludun Lanbideei eta Profesionalen Elkargo eta Kontseiluei buruzko azaroaren 21eko 18/1997 Legearekin lotutako araugintzako egitasmo guztiak.

El Consejo Informará preceptivamente a la Administración Pública de todos los proyectos normativos que afecten a la materia que constituye la Ley 18/1997, de 21 de noviembre, de Ejercicio de Profesiones Tituladas y de Colegios y Consejos Profesionales.

Kontseilua eta Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoak harremanetan egongo dira, haien izatearen funtsa diren interes eta xedeak lortzeko elkarren beharra baitute.

El Consejo y las Administraciones Públicas de la Comunidad Autónoma del País Vasco mantendrán la comunicación necesaria para satisfacer las mutuas necesidades de los intereses y finalidades que constituyen el fundamento de su existencia.

Kontseiluak bere Estatutuen testua jakinarazi beharko dio horretan eskumena duen Eusko Jaurlaritzako Sailari, eta horien aldaketak, horrelakorik egonez gero.

El Consejo deberá comunicar al Departamento o Consejería competente del Gobierno Vasco el texto de sus Estatutos y las modificaciones de éstos a que haya lugar.

40. artikulua.– Kontseilua osatzen duten elkargoekin harremanak.

Artículo 40.– Relaciones con los Colegios que componen el Consejo.

Kontseilua osatzen duten elkargo ofizialek alderdi hauek jakinarazi beharko dizkiote erakunde horri, idazkaritzaren bitartez:

Los Colegios Oficiales que componen el Consejo, tendrán que notificar a éste, a través de su Secretaría:

1.– Bakoitzaren Estatutuak eta horien aldaketak.

1.– Sus respectivos Estatutos y modificaciones de los mismos.

2.– Gobernu Batzordeetako kideen izenak.

2.– Los nombres de los componentes de sus Juntas de Gobierno.

3.– Elkargoko kideen errolda, eskatzen bazaie.

3.– El censo de los colegiados, cuando así se les requiera.

4.– Elkargoek beren eskumenez baliatuz jartzen dituzten diziplina-zigorrak.

4.– Las sanciones disciplinarias que los Colegios impongan dentro de sus competencias.

Lehenengo XEDAPEN GEHIGARRIA
DISPOSICIÓN ADICIONAL PRIMERA

Euskal Autonomia Erkidegoko Industria Adarreko Ingeniaritza Gradudunen, Ingeniari Tekniko Industrialen eta Peritu Industrialen Kontseiluaren Gobernu Batzordeari dagokio estatutu hauek arautu, garatu eta interpretatzea, bai eta bete dezaten zaintzea ere, horretarako beharrezkoak diren agindu eta jarraibideak emanez.

Corresponde a la Junta de Gobierno del Consejo de Graduados en Ingeniería de la Rama Industrial, Ingenieros Técnicos Industriales y Peritos Industriales del País Vasco la reglamentación, desarrollo e interpretación de estos Estatutos, así como velar por su cumplimiento dictando las órdenes e instrucciones necesarias a tales fines.

Bigarren XEDAPEN GEHIGARRIA
DISPOSICIÓN ADICIONAL SEGUNDA

Estatutu hauetan aurreikusi ez diren gaietan, Industria Ingeniaritzako Gradudunen eta Ingeniari Tekniko Industrialen eta Peritu Industrialen Elkargo Ofizialen Estatutu Orokorrak ezarriko dira, honen osagarri.

Con carácter supletorio, serán de aplicación los Estatutos Generales de los Colegios Oficiales de Graduados en Ingeniería de la Rama Industrial, Ingenieros Técnicos Industriales y Peritos Industriales, en todos aquellos aspectos que no estén contemplados en estos Estatutos.

XEDAPEN INDARGABETZAILEA
DISPOSICIÓN DEROGATORIA

2016ko ekainaren 25ean egindako Ohiko Batzar Nagusian aho batez erabaki da 1999ko ekainaren 18ko datarekin onartutako (149. EHAA, 1999ko abuztuaren 6koa) Euskal Autonomia Erkidegoko Peritu eta Ingeniari Tekniko Industrialen Kontseiluaren Estatutuak indargabetzea eta Estatutu hauen bidez ordezkatzea.

Se acuerda por unanimidad, en Asamblea General Ordinaria celebrada el 25 de junio de 2016, la derogación de los Estatutos del Consejo de Peritos e Ingenieros Técnicos Industriales del País Vasco, aprobados con fecha de 18 de junio de 1999 (BOPV número 149 del 6 de agosto de 1999) y su sustitución por los presentes Estatutos.

O.E.

V.º B.º

Presidentea,

El Presidente,

SANTIAGO BERASAIN BIURRARENA.

SANTIAGO BERASAIN BIURRARENA.

Idazkaria,

El Secretario,

DANIEL ARCAUZ AZCARGORTA

DANIEL ARCAUZ AZCARGORTA.


Azterketa dokumentala


Análisis documental