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Boletin Oficial del País Vasco

8. zk., 2017ko urtarrilaren 12a, osteguna

N.º 8, jueves 12 de enero de 2017


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OTRAS DISPOSICIONES

GIPUZKOAKO FORU ALDUNDIA
DIPUTACIÓN FORAL DE GIPUZKOA
139
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27/2016 FORU DEKRETUA, 2016ko abenduaren 20koa, Itsaso Ezkio-Itsaso udalerritik banandu eta udalerri independente gisa eratzea onartzekoa.

DECRETO FORAL 27/2016, de 20 de diciembre, por el que se aprueba la segregación de Itsaso del municipio Ezkio-Itsaso y su constitución en municipio independiente.

Ezkio-Itsasoko Udaleko Osoko Bilkurak, 1995eko martxoaren 22an egindako presako bilera berezian, aho batez erabaki zuen Gipuzkoako Lurralde Historikoko Batzar Nagusiei zera eskatzea: onartzear zeuden Gipuzkoako Udal Barrutiak Erregulatzeko Foru Arauan aintzat hartzeko, Ezkio-Itsaso bezala, 30 urte inguru lehenago herritarren iritzia kontuan izan gabe elkartu zituzten udalerrien egoera; eta, ondorioz, udalerri horiek berriro banatu nahi izanez gero, aurrez zituzten ezaugarri historikoak berreskuratuz, aurrez indarrean zegoen legedia aplikatzeko aukera aurreikusteko, foru arauak berak ezartzen zuen biztanle kopuruaren baldintza (eskubidezko 2.500 biztanle baino gehiago izatea) bete beharrik gabe.

El Ayuntamiento de Ezkio-Itsaso, en sesión plenaria extraordinaria y urgente de 22 de marzo de 1995, acordó por unanimidad solicitar a las Juntas Generales de Gipuzkoa que la Norma Foral reguladora de las Demarcaciones Municipales de Gipuzkoa cuya aprobación estaban deliberando tuviera en cuenta la situación de aquellos municipios (como Ezkio-Itsaso) que fueron anexionados aproximadamente 30 años atrás sin contar con la opinión de sus vecinos y vecinas; y, en consecuencia, recogiera la posibilidad de que estos municipios, si así lo deseasen, pudieran volver a segregarse y recuperar sus singularidades históricas, aplicando la legislación anterior; esto es, sin exigir el cumplimiento del requisito de población previsto en esa misma norma (superior a 2.500 habitantes de derecho).

Ezkio-Itsasoko Udalaren eskaera horri erantzun nahian, azken orduko erdibideko zuzenketa bat egin zitzaion Batzar Nagusietan zegoen testuari; hain zuzen, bigarren xedapen iragankorra erantsi zitzaion gero 1995eko martxoaren 24ko 4/1995 Foru Araua izango zenari.

A fin de poder atender la solicitud del Ayuntamiento de Ezkio-Itsaso, el texto en deliberación en Juntas Generales fue objeto de una enmienda transaccional de última hora, en virtud de la cual se incorporó la disposición transitoria segunda a la que sería la Norma Foral 4/1995, de 24 de marzo.

4/1995 Foru Arauaren bigarren xedapen iragankorra ia-ia bere horretan jaso zuen oinordetzan gaur egun indarrean dagoen 2003ko martxoaren 17ko 2/2003 Foru Arauak, Gipuzkoako udal barrutiak erregulatzekoak. Hain justu, modu honetan: «Herritarren iritzia kontuan izan gabe hirurogeiko hamarkadan elkartu ziren udalerriek berriro banatu nahi badute, eta elkartu baino lehen zituzten ezaugarri historikoak berreskuratu, aurreko araudia erabiliko da.»

La vigente Norma Foral 2/2003, de 17 de marzo, reguladora de las Demarcaciones Municipales de Gipuzkoa, heredó en términos casi idénticos la disposición transitoria segunda de la Norma Foral 4/1995, en concreto, en los siguientes: «A aquellos municipios que fueron anexionados en los años sesenta sin tener en cuenta la opinión de los ciudadanos y que deseen volver a segregarse recuperando las singularidades históricas con que contaban previamente, se les aplicará la legislación anterior.»

Hogeita bat urte geroago, bere ekimenez sartutako xedapen iragankor hori baliatu du Ezkio-Itsasoko Udalak, itsasoarrek beraiek hala eskatu ostean. Horrenbestez, 2016ko martxoaren 16ko bileran, «Itsaso herri-eremua Ezkio-Itsaso udalerritik bereizteko eta udalerri berria izateko» behin betiko erabakia hartu zuen udal Osoko Bilkurak; eta erabaki horren inguruan osatu espedientea aurkeztu zion Gipuzkoako Foru Aldundiari 2016ko apirilaren 4an, Aldundiak zegokion ebazpena eman zezan.

Veintiún años después, y a petición de los vecinos y vecinas de Itsaso, el Ayuntamiento de Ezkio-Itsaso ha hecho valer la disposición transitoria segunda introducida en la norma foral por iniciativa del propio ayuntamiento. De esta manera, en fecha 4 de abril de 2016, presentó ante esta Diputación Foral, para su resolución, el expediente de segregación de Itsaso del municipio Ezkio-Itsaso para la constitución de un nuevo municipio, tras su aprobación definitiva por el Pleno, en sesión de 16 de marzo de 2016.

Itsasoko lurralde eremuko auzotarrek sustatu dute espedientea: aplikatu beharreko araudiak aitortzen dien ekimena erabiliz 2015eko urtarrilaren 12an udalean aurkeztutako eskaeraren bidez. Eskaera hori banandu nahi duen lurralde eremuan erroldatutako 102 pertsonek sinatuta azaltzen da, guztiak ere azken hautesle erroldan daudenak: hau da, Itsason erroldatutako guztietatik (158 pertsona) % 64,5ak; eta bertako hautesleetatik (134 pertsona) % 76ak. 2014ko abenduaren 27ko data daraman eskaera horretan bertan adierazten zuten ezen espediente horretan beren ordezkaritza xede horrekin sortutako batzorde sustatzailearen esku uzten zutela (Itsaso Bherria udalerria berreskuratzeko elkartearen esku, alegia), eta horrek aurkeztuko zituela araudi aplikagarriak galdatutako agiriak.

El expediente ha sido promovido por las y los vecinos del ámbito territorial de Itsaso, que ejercieron la iniciativa que les reconoce la normativa aplicable mediante solicitud presentada en el ayuntamiento con fecha 12 de enero de 2015. Dicha solicitud aparece firmada por 102 personas empadronadas en el ámbito territorial que pretende la segregación e incluidas en el último censo electoral, que representan el 64,5% de las residentes en Itsaso (158 personas) y el 76% de su electorado (134 personas). En esa misma solicitud fechada el 27 de diciembre de 2014, manifestaban su voluntad de que fuera la comisión promotora creada a tal efecto (la asociación «Itsaso Bherria udalerria berreskuratzeko elkartea») quien les representara en el expediente y quien presentara la documentación requerida de conformidad con la normativa aplicable.

Ezkio-Itsasoko Udaleko Osoko Bilkurak, 2015eko otsailaren 23ko ohiko bileran, aho batez (udalkideen legezko gehiengo osoaren aldeko botoekin) erabaki zuen aipatu elkartea batzorde sustatzaile moduan onartzea legez aurreikusitako ondorioetarako; eta 2015eko uztailaren 29an egindako ez ohiko bileran, berriz, aho batez eta gehiengo berdinaz erabaki zuen Itsaso herri-eremua Ezkio-Itsaso udalerritik bereizteko eta udalerri berria izateko espedientea hastea eta batzorde sustatzaileak 2015eko uztailaren 27an aurkeztutako dokumentazioa jendaurrean jartzea 30 egun baliodunez.

El Pleno del Ayuntamiento de Ezkio-Itsaso, en sesión ordinaria celebrada en fecha 23 de febrero de 2015, por unanimidad (con el voto favorable de la mayoría absoluta del número legal de miembros), acordó reconocer a la citada asociación como comisión promotora a los efectos legalmente previstos; y en sesión extraordinaria de fecha 29 de julio de 2015, por unanimidad y con la misma mayoría, acordó iniciar el expediente de segregación de Itsaso del municipio Ezkio-Itsaso para la constitución de un nuevo municipio y someter a información pública, por plazo de 30 días hábiles, la documentación presentada por la comisión promotora en fecha 27 de julio de 2015.

Espedientea jendaurrean jarri zen: udaletxeko iragarki taulan, Gipuzkoako Aldizkari Ofizialean (2015eko irailaren 14an –175. zk.–) eta Berria (2015eko irailaren 11n) zein Diario Vasco (2015eko irailaren 11n) egunkarietan argitaratutako iragarkiaren bidez. Dokumentazioa eskuragarri egon zen udaletxean nahiz udal webgunean. Jendaurrean jarrita egon zen 2015eko urriaren 20ra arte; eta izapide horretan 2 alegazio aurkeztu ziren.

El expediente formalizado se sometió a información pública mediante anuncio publicado en el tablón de anuncios del ayuntamiento, en el Boletín Oficial de Gipuzkoa (n.º 175 de 14 de septiembre de 2015) y en los diarios Berria (11 de septiembre de 2015) y Diario Vasco (11 de septiembre de 2015). La documentación estuvo expuesta tanto en el ayuntamiento como en la página web municipal. El trámite de información pública se extendió hasta el día 20 de octubre de 2016, y en dicho trámite se presentaron 2 alegaciones.

Udal Osoko Bilkurak, 2016ko martxoaren 16an egindako ez ohiko bileran, onartu zituen behin betiko Itsaso herri-eremua Ezkio-Itsaso udalerritik bereizteko eta udalerri berria izateko auzotarren ekimena eta osatutako espedientea; baita espediente horri atxikitzen zaion estipulazioen dokumentua ere, eragindako alderdi guztiek (Ezkio-Itsasoko Udalak, batzorde sustatzaileak, Ezkioko Herri Batzarrak eta udal langileek) sinatutakoa. Dokumentu horretan jasotzen da, halaber, jendaurreko informazio izapidean aurkeztutako alegazioei emandako erantzuna.

El Pleno del ayuntamiento, en sesión extraordinaria de 16 de marzo de 2016, aprobó de manera definitiva la iniciativa vecinal y el expediente de segregación de Itsaso del municipio Ezkio-Itsaso para la constitución de un nuevo municipio; así como el acuerdo de estipulaciones suscrito por todas las partes implicadas (el Ayuntamiento de Ezkio-Itsaso, la comisión promotora, la comisión «Ezkioko Herri Batzarra» y el personal del ayuntamiento), que se adjunta al expediente. El acuerdo de estipulaciones incorpora, asimismo, la respuesta dada a las alegaciones presentadas en el trámite de información pública.

Ordura arteko udal espedientea Foru Aldundian aurkeztu eta gero, Gobernantzako eta Gizartearekiko Komunikazioko Departamentuko foru diputatuaren 2016ko abuztuaren 29ko 869/2016 Foru Aginduaren bidez, Ezkio-Itsaso udalerritik banantzeari buruz Itsasoko auzotarren iritzia jakiteko kontsulta deia egin zen; eta deialdi hori abuztuaren 31ko Gipuzkoako Aldizkari Ofizialean argitaratu zen (166. zk.).

Tras presentar en la Diputación Foral el expediente municipal conformado hasta la fecha, mediante la Orden Foral 869/2016, de 29 de agosto, del diputado foral del Departamento de Gobernanza y Comunicación con la Sociedad, se convocó la consulta para conocer la opinión de los vecinos y vecinas de Itsaso sobre su posible desanexión del municipio Ezkio-Itsaso, publicándose dicha convocatoria en el Boletín Oficial de Gipuzkoa de 31 de agosto, n.º 166.

Deialdi horri jarraikiz, auzotarren iritzi bilketa 2016ko irailaren 18an egin zen; eta emaitza hauek izan zituen: boto eskubidea zuten 140 auzotarretatik (emakumezkoak: 62; gizonezkoak: 78), 119k (emakumezkoak: 53; gizonezkoak: 66) eman zuten botoa (% 85). Horietatik, 88 auzotar Itsaso berriro udalerri izatearen alde agertu ziren (boto eskubidea zutenen % 63 inguru; eta eskubide hori erabili zutenen % 74 inguru); eta 26 auzotar, aitzitik, kontra. Halaber, 4 boto zuri eta bat baliogabea egon ziren.

De conformidad con la convocatoria, la consulta tuvo lugar el día 18 de septiembre de 2016, con los siguientes resultados: del total de 140 vecinos y vecinas con derecho a voto (62 mujeres y 78 hombres), ejercieron dicho derecho 119 (el 85%), 53 mujeres y 66 hombres. Votaron a favor de que Itsaso vuelva a ser municipio 88 (aproximadamente el 63% de las personas con derecho a voto y el 74% de quienes lo ejercieron) y en contra 26. Además, hubo 4 votos en blanco y uno nulo.

2016ko irailaren 22an jaso ziren Gipuzkoako Foru Aldundian kontsultaren emaitzei buruzko ziurtagiria eta kontsultari berari buruzko gainerako dokumentazioa. Agiri horiekin osatu zuen udalak 2016ko apirilaren 4an aurkeztutako udal espedientea.

Con fecha 22 de septiembre de 2016, se recibió en la Diputación Foral de Gipuzkoa la certificación municipal con los resultados de la consulta, junto con otra documentación relativa a la misma, completando de esta manera el expediente municipal presentado en fecha 4 de abril de 2016.

Espediente honi Gipuzkoako udal barrutiak erregulatzeko 2003ko martxoaren 17ko 2/2003 Foru Araua aplikatu behar zaio; zehazki, bere bigarren xedapen iragankorra: auzotarren esku hartze edo parte hartzerik gabe, beste sistema politiko baten garaikoak diren prozesuen ostean, bateginarazi zituzten udalerriei bategin aurreko ezaugarri historikoak (udalerri gisa zuten nortasuna) berreskuratzeko eskubidea aitortzen diena, horretarako 2/2003 Foru Arauaren aurreko legeria aplikatuz; hau da, foru arauak ezarritako gutxieneko biztanle kopuruaren baldintza (2.500 biztanle baino gehiago) bete behar izan gabe. Kasu honetan xedapen iragankor hori aplikatzeko egoera ematen da: 1964an (1964ko azaroaren 26ko 3943/1964 Dekretuz: 1964-12-15eko BOE, 300. zk.), hau da, frankismo garaian, onartu baitzen Ezkio eta Itsasoren bategitea, bi udalek (demokratikoki hautatu ez zirenek) aho batez hala eskatu ostean.

Es aplicable al presente expediente la Norma Foral 2/2003, de 17 de marzo, reguladora de las Demarcaciones Municipales de Gipuzkoa; y en concreto, su disposición transitoria segunda, que reconoce a los municipios obligados a fusionarse en procesos propios de otro sistema político, sin intervención ni participación de sus vecinos y vecinas, el derecho a recuperar las singularidades históricas (su identidad como municipio) previas a la fusión aplicando la legislación anterior a la Norma Foral 2/2003, esto es, sin tener que cumplir el requisito de suficiencia poblacional (más de 2.500 habitantes) previsto en la misma. En el presente caso, concurre el presupuesto habilitante descrito en la disposición transitoria segunda, ya que la fusión de los municipios Ezkio e Itsaso se produjo en 1964 (se aprobó mediante Decreto 3943/1964, de 26 de noviembre: BOE n.º 300, de 15-12-1964), es decir, durante el régimen franquista, a solicitud de ambos ayuntamientos (no elegidos democráticamente), que adoptaron sus acuerdos por unanimidad.

Hortaz, 2/2003 Foru Arauaren ikuspegitik ez da eragozpen, banantzearen ostean, Itsasok 158 biztanle eta Ezkiok 454 biztanle izatea (2015-01-01eko udal erroldako datuen arabera), foru arau horren aurreko legeriak ezarritako baldintza formal eta materialak betetzen badira beti ere, hain zuzen, ondorengo hauek eskatutakoak: Toki Araubidearen Oinarriak arautzen dituen 1985eko apirilaren 2ko 7/1985 Legearen 13. artikuluak (2003. urteko idazketan); Toki Araubidearen alorrean indarrean dauden legezko xedapenen testu bateginaren 3., 6., 8., 9. eta 10. artikuluek; eta Toki Entitateen Biztanleriari eta Lurralde Mugaketari buruzko Erregelamenduaren 2., 3., 6. eta 8-16 artikuluek.

Por tanto, desde el punto de vista de la Norma Foral 2/2003, no constituye un impedimento que, tras la segregación, Itsaso cuente con 158 habitantes y Ezkio con 454 (datos del padrón municipal a fecha 01-01-2015), siempre y cuando se cumplan los requisitos formales y materiales exigidos por la legislación anterior a dicha norma foral, es decir: el artículo 13 de la Ley 7/1985, de 2 de abril, reguladora de las bases de Régimen Local (redacción vigente en 2003); los artículos 3, 6, 8, 9 y 10 del texto refundido de las disposiciones legales vigentes en materia de Régimen Local; y los artículos 2, 3, 6 y del 8 al 16 del Reglamento de Población y Demarcación Territorial de las Entidades Locales.

2003. urtean indarrean zen estatuko araudiak ere ez zuen gutxieneko biztanle kopuru bat eskatzen udalerri berriak sortzeko; eta egungoak (2013-12-31tik indarrean dagoenak) 5.000 biztanletik gorako guneak izatea eskatzen duen arren (7/1985 Legearen 13.2 artikulua), baldintza hori ez da gure lurralde historikoan aplikatzen, hala xedatzen baitu Toki Administrazioaren arrazionalizazio eta iraunkortasun neurriak Gipuzkoako Lurralde Historikoan aplikatzeko foru berezitasunari buruzko 2013ko azaroaren 17ko 13/2014 Foru Arauak 1.5 artikuluan, xedatu ere Euskal Herriaren Autonomia Estatutuak (10.1 eta 37.3 artikuluetan) eta Autonomia Erkidego osorako erakundeen eta bere Lurralde Historikoetako foru erakundeen arteko harremanak arautzeko 1983ko azaroaren 25eko 27/1983 Legeak –7.a.3 artikuluan– foru eskumen osoa aitortzen dutelako lurralde eremuko udal mugapeen inguruan eta eskumen hori baliatuz emandakoa delako 2/2003 Foru Araua.

La normativa estatal vigente en 2003 tampoco contemplaba ningún requisito poblacional; y aunque la actual (la vigente desde el 31-12-2013) exige para la creación de nuevos municipios la existencia de un núcleo de población de al menos 5.000 habitantes (artículo 13.2 de la Ley 7/1985), dicha previsión no es de aplicación en nuestro territorio histórico, tal y como dispone el artículo 1.5 de la de la Norma Foral 13/2014, de 17 de noviembre, sobre la singularidad foral en la aplicación de las medidas de racionalización y sostenibilidad de la Administración Local en el Territorio Histórico de Gipuzkoa, sobre la base de la competencia foral exclusiva atribuida por el Estatuto de Autonomía del País Vasco (artículos 10.1 y 37.3) y la Ley 27/1983, de 25 de noviembre, de Relaciones entre las Instituciones comunes de la Comunidad Autónoma y los Órganos Forales de sus Territorios Históricos –artículo 7.a.3– en materia de demarcaciones municipales de su ámbito territorial, que se ha ejercido en nuestro territorio histórico en forma de una regulación propia plasmada en la Norma Foral 2/2003.

Beraz, aplikatu beharreko araudiaren arabera, Itsaso Ezkio-Itsasotik banandu eta udalerri independente gisa eratzeko, ondorengo baldintza material hauek bete behar dira: lurraldez bereizitako biztanle gunea izan behar da, eta ez da egon behar jatorrizko udalerriko beste biztanle gune batekin elkartzeko kale edo hirigunerik; interes publikoko arrazoi iraunkorrak egon behar dira; eta banantzearen ondorioz sortutako udalerriek (Ezkiok eta Itsasok) udal eskumenak betetzeko nahikoa baliabide eduki behar dituzte, aurretik eskaintzen ziren zerbitzuen kalitatea gutxitu edo murriztu gabe.

Por tanto, de conformidad con la normativa aplicable, la segregación de Itsaso de Ezkio-Itsaso y su constitución en municipio independiente debe cumplir los siguientes requisitos materiales: debe existir un núcleo de población territorialmente diferenciado, sin calle o zona urbana que lo una con otro del municipio originario; deben existir motivos permanentes de interés público; y los municipios resultantes (Ezkio e Itsaso) deben contar con recursos suficientes para el cumplimiento de las competencias municipales, sin merma o disminución en la calidad de los servicios que venían siendo prestados.

Behar bezala egiaztatu da espedientean baldintza material horiek nahiz baldintza formalak bete direla.

El cumplimiento de estos requisitos materiales, así como de los formales, ha quedado acreditado debidamente en el expediente.

Horri dagokionez, banantzea oinarritzen duen interes publikoak aparteko aipamena merezi du, ahalbidetzen baitu 2/2003 Foru Arauak berak udalerriaren bideragarritasunari lotzen dion biztanleriaren baldintza betetzetik salbuestea.

Al respecto merece especial mención el interés público alegado para la segregación, en cuanto constituye en sí mismo una excepción al requisito poblacional que la propia Norma Foral 2/2003 vincula directamente a la viabilidad del municipio resultante.

Kasu honetan, interes publikoko arrazoi iraunkortzat jo behar da 2/2003 Foru Arauaren bigarren xedapen iragankorrean bertan deskribatzen den egoera: herritarren borondatea eta iritzia bost axola zitzaizkion sistema politikoaren garaian bateginarazi aurreko errealitatea berreskuratu nahi da, udalerri independentea izatearen kontzientziari bizirik eutsi zaiolako, espediente hau hastea ekarri zuen auzotarren ekimenak, ukitutako subjektu guztiek (udalak, Foru Aldundiak, batzorde sustatzaileak eta Ezkioko Herri Batzarrak) prozesu guztian zehar izan duten inplikazio aktiboak edo kontsultan izandako parte hartze handiak eta emaitzak erakusten dutenez.

Los motivos permanentes de interés público se identifican en este caso con el supuesto habilitante descrito en la propia disposición transitoria segunda de la Norma Foral 2/2003: se trata de recuperar una realidad preexistente a la fusión impuesta bajo un régimen político que ignoraba sistemáticamente la voluntad y opinión de la ciudadanía, porque se ha mantenido viva la conciencia de ser un municipio independiente, tal y como lo corroboran la iniciativa vecinal que promovió el inicio del expediente, la implicación activa de todas las partes afectadas (el ayuntamiento, la Diputación Foral, la comisión promotora y la comisión «Ezkioko Herri Batzarra») en el proceso o la alta participación en la consulta y el resultado de la misma.

Behin eta berriz aipatutako bigarren xedapen iragankorrak berak aitortzen du ezen badela interes publiko iraunkor bat: berrezartzekoa, formalki edo ofizialki desagerrarazi arren, herritarren kontzientzian bizirik iraun duen errealitatea. Interes publiko hori bera aldarrikatuta banandu ziren Gaztelu Leaburu-Gaztelu udalerritik (1994ko urriaren 18ko 11/1994 Foru Araua) eta Altzaga Itsasondotik (1990eko urtarrilaren 11ko 1/1990 Foru Araua); eta berreskuratu ziren Ikaztegieta, Orendain eta Baliarrain udalerriak, Hiruerrieta izenarekin bat eginda egon ostean (1987ko abenduaren 31ko 20/1987 Foru Araua).

Es la propia disposición transitoria segunda tantas veces citada la que viene a declarar o reconocer la existencia de un interés público permanente de restablecer una realidad forzada a desaparecer formal u oficialmente, pero que subsiste en la conciencia colectiva. Ese mismo interés público dio lugar en su día a la segregación de Gaztelu del municipio Leaburu-Gaztelu (Norma Foral 11/1994, de 18 de octubre), de Altzaga del municipio Itsasondo (Norma Foral 1/1990, de 11 de enero); o a la recuperación de los municipios Ikaztegieta, Orendain y Baliarrain, fusionados con el nombre de Hiruerrieta (Norma Foral 20/1987, de 31 de diciembre).

Banantzearen ondorengo bi udalerriak bideragarriak izango direla eta beren eskumenak betetzeko behar hainbeste baliabide izango dituztela bermatuta, Itsaso berriro udalerri izateak demokraziaren aurkako erabaki bat zuzentzea suposatzen du, herritarren gehiengoaren borondatea errespetatuz.

Por tanto, garantizadas la viabilidad de los municipios resultantes y la suficiencia de recursos para el cumplimiento de sus respectivas competencias municipales, la recuperación de la condición de municipio por parte de Itsaso permite reparar una decisión antidemocrática, atendiendo a la voluntad de la mayoría de la población.

Horiek horrela, Gobernantzako eta Gizartearekiko Komunikazioko Departamentuko foru diputatuak proposatuta, Gipuzkoako Lurralde Historikoko Lege Aholkularitzako Batzordearekin bat etorriz, eta Diputatuen Kontseiluak gaurko bileran eztabaidatu eta onartu ondoren, honako hau

En virtud de lo expuesto, a propuesta del diputado foral del Departamento de Gobernanza y Comunicación con la Sociedad, de acuerdo con la Comisión Jurídica Asesora del Territorio Histórico de Gipuzkoa, previa deliberación y aprobación del Consejo de Gobierno Foral,

XEDATZEN DUT:
DISPONGO:

Lehenengoa.– Itsaso banantzea eta udalerri independente gisa eratzea.

Primero.– Segregación de Itsaso y constitución en municipio independiente.

Gipuzkoako Lurralde Historikoko Ezkio-Itsaso udalerriko Itsaso herrigunea banandu eta udalerri independente gisa eratzea onartzen da; eta, horrenbestez, itzuli egiten zaio aipatu herriguneari historikoki izan duen udalerri izaera hori.

Se aprueba la segregación del núcleo de población de Itsaso perteneciente al municipio Ezkio-Itsaso del Territorio Histórico de Gipuzkoa y su constitución en municipio independiente, restituyendo a dicho núcleo de población tal condición que históricamente ha ostentado.

Bigarrena.– Izena eta herriburua.

Segundo.– Denominación y capitalidad.

1.– Udalerri berriak Itsaso izango du izena, hau da, historikoki udalerri gisa izan duena; eta herriburua «Itsaso herrigunea» deitu erdigunean edukiko du.

1.– El nuevo municipio adopta la denominación histórica del antiguo municipio: Itsaso; y tendrá su capitalidad en el núcleo central denominado «núcleo urbano de Itsaso».

2.– Banantzearen ondorioz, Itsaso banantzen zaion udalerria Ezkio deituko da hemendik aurrera; eta herriburuari Santa Lutzi-Anduagan eutsiko dio.

2.– Como consecuencia de la segregación, el municipo del que se segrega Itsaso pasa a denominarse Ezkio, manteniendo su capitalidad en Santa Lutzi-Anduaga.

Hirugarrena.– Udal mugartea eta lurralde mugak.

Tercero.– Término municipal y límites territoriales.

1.– Banantzearen ondorengo Itsaso eta Ezkio udalerriek 1964an bategin aurretik zituzten lurralde mugak berreskuratzen dituzte, hain justu, bien artean adostu eta Institutu Geografiko eta Katastralak 1941eko abuztuaren 28an egindako mugaketa aktan jasotakoak; aldaketa bakar batekin: Itsaso eta Ezkioren arteko mugan, Zozabarro errekaren alboan, kokatzen den azpiestazio elektrikoa zabaltzeko egin behar izandako obren ondorioz errekaren lekualdatzeak eragindakoa.

1.– Los municipios Itsaso y Ezkio, resultantes de la segregación, recuperan los límites territoriales anteriores a su fusión en 1964, que fueron consensuados entre ambos y recogidos en el acta de deslinde levantada por el Instituto Geográfico y Catastral el día 28 de agosto de 1941; con la única diferencia del desplazamiento que ha sufrido el río Zozabarro (que actúa como límite entre ambos municipios) como consecuencia de las obras realizadas para ampliar la subestación eléctrica que se encuentra en ese límite.

2.– Itsasoko udalerriak 8,856 km2 inguruko azalera dauka; eta Azpeitia, Beasain, Ormaiztegi, Gabiria eta Ezkio udalerriekin egiten du muga.

2.– El término del municipio Itsaso limita con los términos municipales de Azpeitia, Beasain, Ormaiztegi, Gabiria y Ezkio; y su superficie aproximada es de 8,856 km2.

3.– Itsaso udalerriaren lurralde mugaketa jasotzen duen planoa foru dekretu honen I. eranskinean dator.

3.– El plano con la delimitación territorial del municipio Itsaso se recoge en el Anexo I al presente Decreto foral.

4.– Gipuzkoako Foru Aldundiak eta Itsaso eta Ezkioko udalek dagozkien jarduketak burutuko dituzte bi udalerrien artean beharrezkoak diren mugarriak jartzeko, Gipuzkoako udal barrutiak erregulatzeko 2003ko martxoaren 17ko 2/2003 Foru Arauak 17. artikuluan eta hurrengoetan xedatutakoari jarraikiz, burutu ere.

4.– La Diputación Foral de Gipuzkoa y los ayuntamientos de Itsaso y Ezkio llevarán a cabo las actuaciones necesarias para el amojonamiento que resulte preciso entre los dos municipios, de conformidad con lo establecido en los artículos 17 y siguientes de la Norma Foral 2/2003, de 17 de marzo, reguladora de las Demarcaciones Municipales de Gipuzkoa.

Laugarrena.– Ondarea.

Cuarto.– Patrimonio.

1.– Foru dekretu honen II. eranskinean jasotako ondasun higiezinak izango ditu Itsasok, kargarik gabe eskualdatuko zaizkionak, Ezkio-Itsaso udalerriaren lekuan subrogatuz horien jabe moduan.

1.– Itsaso contará con los bienes inmuebles relacionados en el Anexo II al presente Decreto foral, que se transferirán libres de cargas, sucediendo en su titularidad al municipio Ezkio-Itsaso.

2.– Bere ondasunen katalogoa eta inbentarioa egin behar ditu Itsasoko Udalak, baita ondasun horien kalifikazio juridikoa ere.

2.– El Ayuntamiento de Itsaso deberá proceder a la confección del catálogo e inventario de sus bienes y a la calificación jurídica de los mismos.

3.– Halaber, Ezkioko Udalak bere katalogoa eta inbentarioa egoera berrira egokitu beharko ditu.

3.– Asimismo, el Ayuntamiento de Ezkio deberá adaptar su catálogo e inventario a la nueva situación.

4.– Hurrengo zortzigarren atalean aurreikusitako Arbitraje Batzordeak ebatziko ditu ondarearen banaketa dela eta sor litezkeen auziak.

4.– Competerá a la Comisión de Arbitraje prevista en el apartado octavo del presente Decreto foral resolver las cuestiones que pudieran surgir en relación con la división del patrimonio.

Bosgarrena.– Hirigintzako plangintza orokorra.

Quinto.– Planeamiento urbanístico general.

1.– Udalerri berriaren hirigintzako plangintza orokorra onartu eta indarrean jartzen den arte, egun indarrean dauden Ezkio-Itsaso udalerriko Plangintzako Arau Subsidiarioetan jasotako zehaztapenak, bere lurralde eremuari eragiten diotenak, aplikatuko zaizkio Itsasori.

1.– Se aplicarán a Itsaso las determinaciones contenidas en las vigentes Normas Subsidiarias de Planeamiento del municipio Ezkio-Itsaso que afecten a su ámbito territorial, hasta que se apruebe el planeamiento urbanístico general del nuevo municipio y éste entre en vigor.

2.– Itsasoko Udalak eta Gipuzkoako Foru Aldundiko Mugikortasuneko eta Lurralde Antolaketako Departamentuak dagozkien jarduketak burutuko dituzte, bakoitzak bere eskumenen eremuan, Itsaso udalerriaren hiri-antolamenduko plan orokorra egin eta onartzeko, Lurzoruari eta Hirigintzari buruzko 2006ko ekainaren 30eko 2/2006 Legeak xedatutakoari jarraikiz, egin eta onartu ere.

2.– El Ayuntamiento de Itsaso y el Departamento de Movilidad y Ordenación del Territorio de la Diputación Foral de Gipuzkoa llevarán a cabo las actuaciones necesarias, dentro de sus respectivos ámbitos competenciales, en orden a la elaboración y aprobación del plan general de ordenación urbana del municipio Itsaso, de conformidad con lo dispuesto en la Ley 2/2006, de 30 de junio, del Suelo y Urbanismo.

3.– Halaber, Ezkio eta Itsasoren lurralde eremuei eragiten dieten hirigintza antolatzeko tresnak eta lurraldearen antolamendurako tresnak, indarrean nahiz tramitazioan daudenak, banantzeak dakarren errealitate berriari egokitu behar zaizkio; eta, horretarako, bi udalerrietako udalek zein Gipuzkoako Foru Aldundiko Mugikortasuneko eta Lurralde Antolaketako Departamentuak, bakoitzak bere eskumenak erabiliz, dagozkien jarduerak burutuko dituzte.

3.– Asimismo, los instrumentos de ordenación urbanística actualmente vigentes o en tramitación que afecten a los ámbitos territoriales de Ezkio e Itsaso, así como los instrumentos de ordenación del territorio que les afecten, deberán adecuarse a la nueva realidad derivada de la segregación, para lo cual, los ayuntamientos de ambos municipios y el Departamento de Movilidad y Ordenación del Territorio de la Diputación Foral de Gipuzkoa realizarán las actuaciones que procedan en el ejercicio de sus respectivas competencias.

Seigarrena.– Estipulazio juridiko eta ekonomikoen agiria.

Sexto.– Documento de estipulaciones jurídicas y económicas.

1.– Ontzat ematen da banantzeari buruzko udal espedientean sartu den estipulazio juridiko eta ekonomikoen agiria: Ezkio-Itsasoko Udalak onartutakoa, espediente horrekin batera, 2016ko martxoaren 16ko udal osoko bilkuran; eta data horretan bertan eragindako alderdi guztiek sinatutakoa.

1.– Se aprueba el documento de estipulaciones jurídicas y económicas incorporado en el expediente municipal de segregación que fue aprobado, junto con dicho expediente, por el Ayuntamiento de Ezkio-Itsaso en sesión plenaria de 16 de marzo de 2016, y suscrito en esa misma fecha por todas las partes implicadas.

2.– Horrenbestez, aurreko paragrafoan aipatu agiriaren eduki zati bat jasotzen duen foru dekretu honetan aurreikusitakoaz gain, agiri horretan jasotako gainerako estipulazio juridiko eta ekonomikoak ere aplikatuko dira, banantzearen ondorioz udalerri batean zein bestean sortutako egoera berria arautzeko, besteak beste, udal zerbitzuen prestazioari, udal bateko zein besteko langileei eta bien arteko lankidetza eta elkarrekiko laguntzari dagokienez.

2.– En consecuencia, además de lo previsto en este decreto foral, que incorpora parte del contenido del documento referido en el párrafo anterior, se aplicarán el resto de estipulaciones jurídicas y económicas de dicho documento para regular la nueva situación derivada de la segregación para ambos municipios, entre otras cuestiones, en relación con la prestación de servicios municipales, el personal de los respectivos ayuntamientos y la colaboración y asistencia entre ambos.

Zazpigarrena.– Batzorde Kudeatzailea.

Séptimo.– Comisión Gestora.

1.– Hurrengo udal hauteskundeak egin eta udal korporazio berria osatu arte, batzorde kudeatzaile batek zuzendu eta kudeatuko du Itsaso udalerria. Batzorde kudeatzaile hori Gipuzkoako Foru Aldundiak izendatuko du; eta horretarako kontuan izango ditu Itsasok hartzen duen lurralde eremuko hauteskunde mahaian 2015eko udal hauteskundeetan izandako emaitzak.

1.– Hasta la celebración de las próximas elecciones municipales y la constitución de la nueva corporación local, el municipio Itsaso se regirá y administrará por una comisión gestora, designada por la Diputación Foral de Gipuzkoa con arreglo a los resultados de las elecciones municipales de 2015 en la mesa correspondiente a su ámbito territorial.

2.– Hauteskunde Araubide Orokorraren Lege Organikoak 179.1 artikuluan finkatzen duen eskalaren arabera, Itsaso udalerriko Batzorde Kudeatzaileak 5 kide izango ditu; eta batzordeburua kideek beraiek hautatuko dute, beraien arteko bat, alkatea aukeratzeko prozedurari jarraikiz.

2.– En función de la escala establecida en el artículo 179.1 de la Ley Orgánica del Régimen Electoral General, la Comisión Gestora del municipio Itsaso estará compuesta por 5 miembros, y presidida por la persona que resulte elegida entre todas y todos los miembros con arreglo al procedimiento establecido para la elección del alcalde o alcaldesa.

Zortzigarrena.– Arbitraje Batzordea.

Octavo.– Comisión de Arbitraje.

1.– Foru dekretu hau eta seigarren atalean aipatu estipulazio juridiko eta ekonomikoen agiria interpretatzeko eta etorkizunean banantzeak eragin ditzakeen auzi gatazkatsuak ebazteko Arbitraje Batzordea eratuko da, ondorengo kide hauekin:

1.– La interpretación del presente Decreto foral y del documento de estipulaciones jurídicas y económicas al que se refiere el apartado sexto, así como la resolución de las cuestiones litigiosas que con motivo de la segregación puedan surgir en el futuro, corresponderá a la Comisión de Arbitraje que se constituirá a tal efecto, y que estará conformada por las siguientes personas:

● Batzordeburua: Gobernantzako eta Gizartearekiko Komunikazioko Departamentuko foru diputatua; edo hark eskuordetutako Gipuzkoako Foru Aldundiko foru diputatu edo zuzendari nagusia.

● Presidencia: el diputado foral del Departamento de Gobernanza y Comunicación con la Sociedad o persona en quien delegue, que deberá tener rango de diputado o diputada foral o directora o director general de la Diputación Foral de Gipuzkoa.

● Kideak: Itsasoko Batzorde Kudeatzaileko hiru kide; eta Ezkio Udaleko beste hiru. Alderdi bakoitzetik bat, gutxienez, seigarren atalean onartzen den agiriko bederatzigarren estipulazioan aurreikusten den Jarraipen Batzordeko kidea izango da.

● Vocalías: tres miembros de la Comisión Gestora de Itsaso, y tres miembros del Ayuntamiento de Ezkio. Al menos una persona de cada parte deberá ser miembro de la Comisión de Seguimiento prevista en la estipulación novena del documento aprobado en el apartado sexto.

● Idazkaria: Gobernantzako eta Gizartearekiko Komunikazioko Departamentuko funtzionarioa.

● Secretaría: un o una funcionaria del Departamento de Gobernanza y Comunicación con la Sociedad.

2.– Arbitraje Batzordeak esleitzen zaizkion egitekoak beteko ditu harik eta banantzea burutu arte, hau da: ondarea eta dokumentazio administratiboa (historikoa zein egungoa) benetan zatitu arte eta, oro har, foru dekretu hau erabat gauzatu arte.

2.– La Comisión de Arbitraje desempeñará las funciones que se le atribuyen hasta que culmine la segregación con la división efectiva del patrimonio y de la documentación administrativa (histórica y actual) y, en general, con la ejecución total del presente Decreto foral.

3.– Arbitraje Batzordean emakumeen eta gizonen parte hartze edo presentzia orekatua bermatzen saiatu behar da.

3.– En la composición de la Comisión de Arbitraje se procurará garantizar la participación o presencia equilibrada de mujeres y hombres.

Bederatzigarrena.– Udal Finantzaketarako Foru Fondoa.

Noveno.– Fondo Foral de Financiación Municipal.

Foru dekretu hau onartzeak ez dio eragingo 1994ko abenduaren 23ko 15/1994 Foru Arauan aurreikusitako Udal Finantzaketarako Foru Fondoaren zuzkidurari, nahiz eta fondoaren zenbateko osoa lurralde historikoko udalerrien artean banatzerakoan Itsaso udalerri berriari eta banantzearen ondorengo Ezkio udalerriari dagozkien kuota finkoak kontuan hartu behar diren.

La aprobación del presente Decreto foral no afectará a la dotación del Fondo Foral de Financiación Municipal prevista en la Norma Foral 15/1994, de 23 de diciembre, si bien la cuantía total del fondo se distribuirá entre los municipios del territorio histórico tomando en consideración las cuotas fijas que correspondan al nuevo municipio Itsaso y a Ezkio, tras la segregación.

Hamargarrena.– Argitaratzea eta inskribatzea.

Décimo.– Publicación e inscripción.

1.– Foru dekretu hau argitaratuko da Gipuzkoako Aldizkari Ofizialean, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian eta Estatuko Aldizkari Ofizialean; eta ondorioak izango ditu Gipuzkoako Aldizkari Ofizialean argitaratzen den egunaren biharamunetik.

1.– El presente Decreto foral se publicará en el Boletín Oficial de Gipuzkoa, en el Boletín Oficial del País Vasco y en el Boletín Oficial del Estado, surtiendo efectos desde el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial de Gipuzkoa.

2.– Halaber, Gipuzkoako Toki Erakundeen Foru Erregistroan inskribatuko da; eta Euskal Autonomia Erkidegoko eta Estatuko administrazioei bidaliko zaie, dagozkien ondorioetarako.

2.– Asimismo, se inscribirá en el Registro Foral de Entidades Locales de Gipuzkoa, y se remitirá a las administraciones de la Comunidad Autónoma del País Vasco y del Estado a los efectos oportunos.

Foru dekretu hau behin betikoa da eta amaiera ematen dio administrazio bideari. Bere aurka administrazioarekiko auzi errekurtsoa aurkez dezakete interesatuek, zuzenean, Euskal Autonomia Erkidegoko Justizia Auzitegi Nagusiak Bilbon duen Administrazioarekiko Auzietako Salan. Horretarako, bi hilabeteko epea dute, argitaratu eta biharamunetik hasita.

El presente Decreto foral es definitivo y pone fin a la vía administrativa. Las personas interesadas podrán interponer directamente contra él recurso contencioso-administrativo ante la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco en Bilbao, en el plazo de dos meses a partir del día siguiente al de su publicación.

Hala ere, horren aurretik, partikularrek aukera dute berraztertzeko hautazko errekurtsoa aurkezteko Diputatuen Kontseiluari, hilabeteko epean, argitaratu eta biharamunetik hasita. Hori eginez gero, ezingo da administrazioarekiko auzi errekurtsorik aurkeztu harik eta berraztertzekoaren berariazko ebazpena eman edo ustezko ezespena gertatu arte. Dena dela, egoki iritzitako beste edozein errekurtso aurkez daiteke.

No obstante, las personas particulares, con carácter previo, podrán interponer recurso potestativo de reposición ante el Consejo de Gobierno Foral, en el plazo de un mes a partir del día siguiente al de su publicación. En este caso, no se podrá interponer recurso contencioso-administrativo hasta que sea resuelto expresamente el de reposición o se haya producido su desestimación presunta. Todo ello sin perjuicio de la interposición de cualquier otro recurso que se estime pertinente.

Donostia, 2016ko abenduaren 20a.

En San Sebastián, a 20 de diciembre de 2016.

Diputatu nagusia,

El Diputado General,

MARKEL OLANO ARRESE.

MARKEL OLANO ARRESE.

Gobernantzako eta Gizartearekiko Komunikazioko Departamentuko Foru diputatua,

El Diputado Foral del Departamento de Gobernanza y Comunicación con la sociedad,

IMANOL LASA ZEBERIO.

IMANOL LASA ZEBERIO.

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Azterketa dokumentala


Análisis documental