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Boletin Oficial del País Vasco

129. zk., 2016ko uztailaren 7a, osteguna

N.º 129, jueves 7 de julio de 2016


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

LEHENDAKARITZA
LEHENDAKARITZA
3010
3010

10/2016 LEGEA, ekainaren 30ekoa, Legegintzako Herri Ekimena arautzeari buruzkoa.

LEY 10/2016, de 30 de junio, reguladora de la Iniciativa Legislativa Popular.

Eusko Legebiltzarrak 10/2016 Legea, ekainaren 30ekoa, Legegintzako Herri Ekimena arautzeari buruzkoa onartu duela jakinarazten zaie Euskadiko herritar guztiei.

Se hace saber a todos los ciudadanos y ciudadanas de Euskadi que el Parlamento Vasco ha aprobado la Ley 10/2016, de 30 de junio, reguladora de la Iniciativa Legislativa Popular.

ZIOEN AZALPENA
EXPOSICIÓN DE MOTIVOS

Euskal Herriko Legegintzako Herri Ekimenari buruzko ekainaren 26ko 8/1986 Legeak arautzen du zer modutan hartuko duten parte Autonomia Erkidegoko herritarrek legegintzan. Mende-laurden bat baino gehiago igaro da geroztik, eta denbora horretan ikusi da legea sobera murrizgarria eta eraginkortasun gutxikoa gertatu dela. Gainera, bitarte honetan oso aldaketa handiak izan dira gizartean, batez ere azken urteetan. Herritarrek adierazi dute ez daudela gustura sistema demokratikoaren gabeziekin eta hertsitasunekin, eta zuzenean parte hartu nahi dutela gai publikoetan. Hori dela eta, beharrezko da neurri berriak hartzea, edo lehendik ditugun tresnak hobetzea, erakundeak herritarrei hurbiltzeko eta eragiten dieten gai guztietan parte hartzera bultzatzeko edo parte-hartze hori errazteko.

La Ley 8/1986, de 26 de junio, de Iniciativa Legislativa Popular del País Vasco, regula la forma de participación legislativa de los ciudadanos y ciudadanas de la Comunidad Autónoma. Ha pasado más de un cuarto de siglo desde que se aprobó una norma que se ha demostrado excesivamente restrictiva y poco eficaz. Además, los cambios habidos en la sociedad durante todo este tiempo han sido enormes, especialmente en los últimos años; la ciudadanía ha expresado su descontento con las imperfecciones y las estrecheces del sistema democrático y su deseo de participar directamente en los asuntos públicos, por lo que es necesario articular medidas o mejorar los instrumentos ya existentes para acercar las instituciones a los ciudadanos y propiciar o facilitar su participación en todos los asuntos que les conciernen.

Legegintzako herri-ekimena arautzen duen legea erreformatzeko proposamen honen bitartez lortu nahi da herritarrek eta gizarte-taldeek legegintzan errazago parte hartzea, gero Legebiltzarrean eztabaidatuko diren ekimenak proposatzeko aukera errazagoa emanez eta murriztapenak gutxituz.

Esta propuesta de reforma de la ley reguladora de la ILP pretende facilitar que la ciudadanía y los grupos sociales tomen parte en la función legislativa, haciendo más sencillo y menos restrictivo que puedan proponer iniciativas que luego sean debatidas en el Parlamento.

Alde batetik, proposatzen da Ganberan legegintzako herri-ekimen (LHE) bat aurkezteko behar den sinadura-kopurua gutxitzea. Bestetik, gutxitu egin nahi dira LHE batean aurkezteko baztertuta dauden gaiak. Gainera, zabaldu egiten da eskaerak sina ditzaketen pertsonen aukera. Eta, azkenik, proposatzen da sustatzaileek hitza izan dezatela LHE bat Legebiltzarrean eztabaidatzen denean.

Por un lado se propone rebajar el número de firmas necesario para poder presentar ante la Cámara una iniciativa legislativa popular (ILP). Por otro, se busca reducir las exclusiones de los temas que pueden ser objeto de una ILP. También se abre el abanico de las personas que pueden firmar las peticiones. Y, finalmente, se propone que los promotores tengan voz durante el debate parlamentario de la ILP.

Neurri horiekin aukera emango litzaieke herritarrei gehiago parte hartzeko Legebiltzarrari dagokion legegintza-funtzioan, erakundeak herritarrei hurbilduz, eta, oro har, sistema demokratikoaren funtzionamendua hobetuz.

Con estas medidas se propiciaría una mayor participación ciudadana en la función legislativa que corresponde al Parlamento, se acercarían las instituciones a la ciudadanía y, en general, se mejoraría el funcionamiento del sistema democrático.

1. artikulua.– Legearen xedea eta pertsona legitimatuak.

Artículo 1.– Objeto de la ley y personas legitimadas.

1.– Lege honen xedea da Euskal Herriko Autonomia Estatutuko 27.4 artikuluan aurreikusitako legegintzako herri-ekimena baliatzeko aukera arautzea.

1.– Esta ley tiene por objeto regular el ejercicio de la iniciativa legislativa popular prevista en el artículo 27.4 del Estatuto de Autonomía del País Vasco.

2.– Euskal herritarraren izate politikoa daukaten eta hautesle-erroldan izena emanik dauden herritarrek legegintzako herri-ekimena baliatzeko aukera dute, lege honetan ezarritakoaren arabera.

2.– Las ciudadanas y ciudadanos que tengan la condición política de vascos y estén inscritos en el censo electoral tienen derecho a ejercer la iniciativa legislativa popular, de acuerdo con lo dispuesto en la presente ley.

3.– Era berean, legegintzako herri-ekimena gauzatzeko legitimaturik daude beren eskubide politikoez gabeturik ez dauden pertsonak, hauteskunde-legerian sufragio-eskubidea baliatzeko ezartzen den gutxieneko adina badute, Euskal Autonomia Erkidegoko udalerriren batean helbidedun gisa behar bezala izena emanda badaude, Europar Batasuneko estatu kideetako herritarrak badira eta bizilekua atzerritartasunari dagokionez indarrean den legeriaren arabera badute.

3.– Asimismo estarán legitimadas para ejercer dicha iniciativa legislativa popular las personas que, no estando privadas de sus derechos políticos y contando con la edad mínima establecida en la legislación electoral para ejercer el derecho de sufragio, estén debidamente inscritas como domiciliadas en el padrón de algún municipio de la Comunidad Autónoma del País Vasco y tengan la condición de ciudadano o ciudadana de un Estado miembro de la Unión Europea o residan legalmente de acuerdo con la normativa en materia de extranjería.

2. artikulua.– Legegintzako herri-ekimenetik kanpo gelditzen diren gaiak.

Artículo 2.– Materias excluidas de la iniciativa legislativa popular.

Legegintzako herri-ekimenetik kanpo gelditzen dira gai hauek:

Se excluyen de la iniciativa legislativa popular las materias siguientes:

a) Autonomia Erkidegoaren legegintza-eskumenik gabeko gaiak, bai eta Autonomia Erkidegoko instituzio erkideen antolaketari, araubide juridikoari eta eskumenei eta lurralde historikoetako instituzioen eskumenei buruzkoak eta Autonomia Erkidegoaren lurralde-antolaketari dagozkion gaiak ere. Edonola ere, onargarriak izango dira honako helburu hau duten legegintzako herri-ekimenak: Autonomia Erkidegoari Konstituzioan aitortzen zaizkion ekimena izateko gaitasunak beste organo legegileen aurrean baliatzea.

a) Aquellas sobre las que la Comunidad Autónoma carezca de competencia legislativa, así como las relativas a la organización, régimen jurídico y competencias de las instituciones comunes de la Comunidad Autónoma y a las competencias de las instituciones de los territorios históricos y las que afecten a la organización territorial de la Comunidad Autónoma. Serán admisibles, en todo caso, las iniciativas legislativas populares que tengan por objeto instar el ejercicio de las facultades de iniciativa reconocidas constitucionalmente a la Comunidad Autónoma ante otros órganos legislativos.

b) Tributu-gaiak.

b) Las de naturaleza tributaria.

c) Autonomia Estatutuaren erreforma.

c) La reforma del Estatuto de Autonomía.

d) Jarduera ekonomikoaren plangintza orokorrari buruzkoak.

d) Las referidas a la planificación general de la actividad económica.

e) Legegintza-ekimena eta -prozedura.

e) La iniciativa y procedimiento legislativo.

f) Hauteskunde-araubidea.

f) El régimen electoral.

g) Autonomia Estatutuaren edo legeen arabera, Eusko Jaurlaritzaren ekimenekoak diren gaiak.

g) Aquellas respecto de las que el Estatuto de Autonomía o las leyes reservan la iniciativa al Gobierno Vasco.

h) Giza Eskubideen Adierazpen Unibertsalaren edo gure ordenamendu juridikoaren parte diren giza eskubideei eta oinarrizko eskubideei buruzko nazioarteko beste itun eta akordioen aurka doazen ekimenak, bai eta aipatutako tresna horietan jasotzen diren eskubide zibil, politiko, ekonomiko sozial edo kulturalak deuseztatu nahi dituzten ekimenak ere.

h) Aquellas iniciativas contrarias a la Declaración Universal de los Derechos Humanos o a los demás tratados y acuerdos internacionales sobre derechos humanos y fundamentales que forman parte de nuestro ordenamiento jurídico, así como aquellas que pretendan anular los derechos civiles, políticos, económicos, sociales o culturales recogidos en dichos instrumentos.

3. artikulua.– Legegintzako herri-ekimenaren baldintzak.

Artículo 3.– Requisitos de la iniciativa legislativa popular.

Legegintzako herri-ekimena baliatzeko, Eusko Legebiltzarreko Mahaiari aurkeztu behar zaizkio lege-proposamenak, gutxienez hamar mila herritarrek sinaturik. Sinatzaileek 1. artikuluko baldintzak bete behar dituzte, eta sinadurak lege honetan zehaztutakoaren arabera autentifikatu behar dira.

La iniciativa legislativa popular se ejercerá mediante la presentación ante la Mesa del Parlamento Vasco de proposiciones de ley suscritas por las firmas de al menos diez mil ciudadanos o ciudadanas de entre los referidos en el artículo 1 autenticadas en la forma que determina la presente ley.

4. artikulua.– Prozeduraren hasiera.

Artículo 4.– Iniciación del procedimiento.

1.– Prozedura hasteko, Eusko Legebiltzarreko Mahaiari idazki bat aurkeztu beharko zaio, Legebiltzarreko Idazkaritza Nagusiaren bidez. Idazki horretan honako hauek jasoko dira:

1.– El procedimiento se iniciará mediante la presentación ante la Mesa del Parlamento Vasco, a través de su Secretaría General, de un escrito que contendrá información detallada sobre:

a) Proposatutako herri-ekimenaren xedea eta helburuak. Idazkian jasoko dira araugintzako ekimenaren edo lege-proposamenaren testu artikulatua, eta, horren aurretik, zioen azalpena.

a) El objeto y objetivos de la iniciativa ciudadana propuesta, incluyendo el texto articulado de la iniciativa normativa o proposición de ley, precedido de una exposición de motivos.

b) Sinatzen dutenen arrazoiak, proposatutako araua tramitatzeko eta onartzeko. Horiekin batera, hala badagokio, arau horri eusteko asmoz egindako azterlan teknikoak, zientifikoak edo bestelako dokumentuak.

b) Las razones que, a juicio de los firmantes, aconsejen la tramitación y aprobación de la norma propuesta, junto con, en su caso, aquellos estudios técnicos, científicos o documentos de otro tipo en los que pretendan sustentarla.

c) Proposatutako herri-ekimenaren babes- eta finantziazio-iturriak. Informazio hau aldian-aldian eguneratu beharko da, prozesuak irauten duen bitartean.

c) Las fuentes de apoyo y financiación de la iniciativa ciudadana propuesta. Esta información deberá actualizarse periódicamente, mientras dure el proceso.

d) Herri-ekimenaren sustapen-batzordea osatzen duten pertsonen zerrenda. Horien guztien datu pertsonalak adierazi behar dira, eta baita nortzuk diren batzordearen ordezkaria eta ordezkariordea ere, lege honetan aurreikusita dauden ondorioetarako eta jakinarazpenak posible egiteko.

d) La relación de los miembros que componen la comisión promotora de la iniciativa popular, expresando los datos personales de todos ellos y los miembros de aquella designados como representante y sustituto, a los efectos de lo previsto en esta ley y de notificación.

2.– Idazkiak bere baitan izango ditu aipatutako guztiak, eta Euskal Autonomia Erkidegoko bi hizkuntza ofizialetako batean idatzita egon beharko da. Idazki hori sustapen-batzordeko kideek sinatu beharko dute, fisikoki edo elektronikoki.

2.– El escrito a que se refiere este artículo, con todo el contenido indicado, deberá estar redactado en cualquiera de las dos lenguas oficiales de la Comunidad Autónoma del País Vasco y deberá estar suscrito con la firma, física o electrónica, de los miembros de la comisión promotora.

3.– Eusko Legebiltzarreko zerbitzu-juridikoek aholkua emango diete sustapen-batzordeko kideei lege honetan ezartzen diren baldintza formal guztiak betetzeari dagokionez.

3.– Los servicios jurídicos del Parlamento Vasco darán asesoramiento a los miembros de la comisión promotora en todo aquello que se refiere al cumplimiento de los requisitos formales establecidos en la presente ley.

4.– Ekimena Legebiltzarraren bilkura-aldietatik kanpo aurkezten bada, epeak kontatzen hasiko dira dokumentazioa aurkeztu den bilkura-aldiaren hurrengo bilkura-aldia hasten denetik.

4.– Si la iniciativa se presentara fuera de los periodos de sesión parlamentaria, los plazos se comenzarán a computar en el periodo siguiente al de la presentación de dicha documentación.

5.– Sustapen-batzordeak honako hauek zaindu beharko ditu:

5.– La comisión promotora habrá de velar para que:

a) Ekimenaren finantziazioa gardena izatea, eta lortutako diru-sarrerak zuzentasunez erabiltzea ekimenaren helburua betetzeko.

a) La iniciativa se financie de forma transparente y los fondos sean empleados rectamente para los fines con los que se recaudan.

b) Datu pertsonalak modu egokian jaso, zaindu eta erabiltzea, aintzat hartuta bai indarrean dauden arauak, bai datu horiek jasotzeko helburuak.

b) Los datos de carácter personal que se recaben sean obtenidos, custodiados y usados correctamente, conforme a la normativa pertinente y al fin para el que se recaban.

c) Dagokion kanpainako adierazpenetan ez izatea difamaziorik, kalumniarik, gezurrik edo, beste moduren batean, hitz kaltegarririk.

c) La campaña correspondiente esté libre de declaraciones difamantes, calumniantes, abiertamente falsas o, de cualquier otro modo, lesivas.

Ondorioz, apartatu honetan zehaztutako eskubide eta betebeharrak behatzeko ardura izango du sustapen-batzordeak. Bere ardura izango dira, halaber, araugintzako edo legegintzako herri-ekimen bat antolatzearen ondorioz gertatu daitezkeen kalteak, eta sustatzaileei legez dagozkien isunak ezarri ahal izango zaizkie.

En consecuencia, la comisión promotora será responsable de la salvaguarda de los derechos y obligaciones vinculadas a lo dispuesto en este apartado y de los daños que puedan causarse con motivo de la organización de una iniciativa normativa o legislativa popular y podrán imponerse a los promotores las sanciones que legalmente correspondan.

6.– Sustapen-batzordea hiru pertsonak, gutxienez, osatuko dute, zeinek bete beharko dituzten 1. artikuluan ezarritako baldintzak eta, gainera, beste hauek ere bai:

6.– La comisión promotora debe estar formada por un mínimo de tres personas, que deben cumplir las condiciones establecidas por el artículo 1 y, además, las siguientes condiciones:

a) Hauteskunde-legerian sufragio-eskubidea baliatzeko ezarritako gutxieneko adina edukitzea.

a) Contar con la edad mínima establecida en la legislación electoral para ejercer el derecho de sufragio.

b) Eusko Jaurlaritzako edo Legebiltzarreko kideak ez izatea.

b) No ser miembros del Gobierno Vasco o del Parlamento Vasco.

c) Euskal Autonomia Erkidegoko lurralde historikoetako aldundietako edo batzar nagusietako kideak ez izatea.

c) No ser miembros de las diputaciones o de las juntas generales de los territorios históricos del País Vasco.

d) Gorte Nagusietako kideak ez izatea.

d) No ser miembros de las Cortes Generales.

e) Europako Parlamentuko kideak ez izatea.

e) No ser miembros del Parlamento Europeo.

f) Udaletako kideak ez izatea.

f) No ser miembros de las corporaciones locales.

7.– Sustapen-batzordeak ordezkari bat eta ordezkariorde bat izendatuko ditu. Prozesu osoan zehar, ordezkari horiek izango dira batzordearen eta Autonomia Erkidegoko erakunde erkideen arteko bitartekariak, eta gaituta egongo dira batzordearen izenean hitz egiteko eta jarduteko.

7.– La comisión promotora designará a un representante y a un sustituto que, a lo largo de todo el proceso, desempeñarán un papel de enlace entre esta y las instituciones comunes de la Comunidad Autónoma y estarán habilitados para hablar y actuar en nombre de dicha comisión.

5. artikulua.– Onartzeko tramitea.

Artículo 5.– Trámite de admisión.

1.– Eusko Legebiltzarreko Erregistro Orokorrak:

1.– El Registro General del Parlamento Vasco:

a) Proposatutako herri-ekimena erregistro-zenbaki bakar batez erregistratuko du.

a) Registrará la iniciativa ciudadana propuesta con un número de registro único.

b) Erregistro-baieztapena bidaliko dio sustapen-batzordeari.

b) Remitirá una confirmación del registro a la comisión promotora.

2.– Legebiltzarreko Mahaiak:

2.– La Mesa del Parlamento:

a) Aurkeztutako dokumentazioa aztertuko du.

a) Examinará la documentación presentada.

b) Aurkeztutako dokumentazioaren azterketaren arabera erabakiko du ekimena tramitatzeko onartzea edo ez onartzea.

b) En función del examen de la documentación presentada procederá a determinar la admisión o inadmisión a trámite.

3.– Egiaztatuko balitz Legebiltzarrean tramitatzen ari dela lege-proiektu edo lege-proposamen bat herri-ekimenaren gai berarekin, Legebiltzarreko Mahaiak aukera izango du gai bereko ekimenaren legegintza-prozedura etetea erabakitzeko eta Legebiltzarrean dagokion batzordearen aurrean agerraldia egitea eskatzeko herri-ekimenaren sustapen-batzordeari. Legebiltzarreko tramiteak aurrera jarraituko du agerraldi hori egindakoan edo sustapen-batzordea hiru aldiz deitu eta hiruretan ez agertzea gertatu arte.

3.– En el caso de que se constate que exista en tramitación en el Parlamento un proyecto o proposición de ley que verse sobre el mismo objeto de la iniciativa popular, la Mesa de la Cámara podrá acordar la suspensión del procedimiento legislativo de la iniciativa que pudiera resultar coincidente y solicitar la comparecencia de la comisión promotora ante la comisión parlamentaria competente. El trámite parlamentario continuará en el momento en el que se sustancie la comparecencia de la comisión promotora o hasta que haya sido convocada por tres ocasiones y no acuda a la llamada.

4.– Herri-ekimena tramitatzeko onartzen bada, Legebiltzarreko Mahaiak dagokion batzorde parlamentarioaren aurrean egin beharreko agerraldiak eskatu ahal izango ditu Osoko Bilkurak herri-ekimena aintzat hartu aurreko epean, eta orobat eskatu ahal izango ditu erregistratutako legegintza-ekimenen kostuari eta bideragarritasunari buruzko azterlan eta txosten teknikoak. Aipatutako azterlan eta txostenak Legebiltzarreko Osoko Bilkurak ekimena aintzat hartu aurretik argibideak emateko erabiliko dira.

4.– Si la iniciativa popular es admitida a trámite, en el plazo previo a la toma en consideración por el Pleno la Mesa de la Cámara podrá solicitar comparecencias ante la comisión parlamentaria competente o recabar estudios e informes técnicos en relación con la factibilidad y el coste de las iniciativas legislativas registradas a los efectos de informar antes del momento de la toma en consideración por el Pleno del Parlamento.

5.– Azterlanak eta txostenak ikusita, aurkeztutako dokumentazioa aztertuko du Legebiltzarreko Mahaiak. Eta ekimena erregistratu ondorengo hogeita hamar eguneko epean ekimena onartzen duen ala ez adieraziko du, horren ondorioz tramitatu ahal izateko, lege honetan ezarritakoari jarraituz. Sustapen-batzordeari jakinaraziko zaizkio bai hartutako ebazpena bai jasotako azterlanak eta txostenak, ondorio guztietarako. Ekimena ez bada onartzen, ukatzeko arrazoien berri emango zaio sustapen-batzordeari eta, horrekin batera, jakitera emango zaio zein baliabide dituen eskura epaitegien aurrean eta epaitegietatik kanpo ere.

5.– A la vista de los estudios e informes recabados, la Mesa del Parlamento examinará la documentación remitida y, en el plazo de treinta días a partir del registro, se pronunciará sobre la admisibilidad de la iniciativa a los efectos de su tramitación conforme a lo previsto en esta ley. La resolución adoptada, junto a los estudios e informes recabados, será notificada, a todos los efectos, a la comisión promotora, informando en su caso de las razones de inadmisión, si las hubiere, y de todos los posibles recursos judiciales y extrajudiciales que tiene a su disposición la comisión promotora.

6.– Proposamena ez onartzeko kausa izango dira:

6.– Serán causas de inadmisibilidad de la proposición las siguientes:

a) Gaia lege honen 2. artikuluan baztertuetako bati buruzkoa izatea.

a) Que tenga por objeto alguna de las materias excluidas en el artículo 2 de esta ley.

b) Lege honen 4. artikuluko baldintzak ez betetzea. Hala ere, izandako akatsa konpontzeko modukoa bada, Legebiltzarreko Mahaiak hala jakinaraziko dio sustapen-batzordeari, hilabeteko epean konpon dezan, hala badagokio.

b) Que no se hayan observado los requisitos exigidos en el artículo 4 de la presente ley. No obstante, si se tratara de un defecto subsanable, la Mesa del Parlamento lo comunicará a la comisión promotora para que proceda, en su caso, a la subsanación en el plazo de un mes.

c) Testuaren gaiak askotarikoak edo elkarrekin homogeneotasunik ez dutenak izatea.

c) Que el texto verse sobre materias diversas o carentes de homogeneidad entre sí.

d) Legegintzaldi berean aurkeztu eta eztabaidatu den beste herri-ekimen baten eduki bera edo funtsean berdina izatea.

d) Que sea reproducción de otra iniciativa popular de contenido igual o sustancialmente equivalente presentada y debatida en el transcurso de la misma legislatura.

e) Legebiltzarrean tramitatzen egotea lege-proiektu edo lege-proposamen bat herri-ekimenaren gai berarekin.

e) Que exista en tramitación en el Parlamento un proyecto o proposición de ley que verse sobre el mismo objeto de la iniciativa popular.

7.– Proposatutako herritarren ekimenak, erregistratzen direnean, argitaratu egingo dira horretarako ezarritako mekanismoen bidez eta komunikatu egingo dira. Jasotako dokumentazioaren kopia bat bidaliko zaie Eusko Jaurlaritzari eta ekimenak eragin ditzakeen erakundeei edo administrazioei. Betiere, datu pertsonalen babeserako arauen ondoriozko pertsonen eskubideak urratu gabe, interesatuek eskatu ahal izango dute beren datu pertsonalak kentzea ezarriko den erregistrotik, proposatutako herri-ekimen bat erregistratzen denetik bi urteko epea amaitu eta gero.

7.– Las iniciativas ciudadanas propuestas que se registren se harán públicas mediante los mecanismos existentes a tal efecto y serán comunicadas, con copia de la documentación recibida, al Gobierno Vasco y a las demás instituciones o administraciones que pudieran resultar afectadas. Sin perjuicio de los derechos de las personas derivados de la normativa de protección de datos de carácter personal, las personas interesadas tendrán el derecho de solicitar la retirada de sus datos personales del registro que se establezca al efecto, tras la expiración del periodo de dos años a partir de la fecha de registro de una iniciativa ciudadana propuesta.

8.– Mahaiak uko egindako proposamenei buruzko erabakiei babes-eskeko errekurtsoak jarri ahal izango zaizkie, Konstituzio Auzitegiaren aurrean. Dagokion ebazpena Eusko Jaurlaritzari ere jakinaraziko zaio, eta Eusko Legebiltzarraren Aldizkari Ofizialean argitaratuko da, eta bertan adieraziko da noiz eman zaion horren berri sustapen-batzordeari.

8.– Los acuerdos de inadmisibilidad dictados por la Mesa son susceptibles de recurso de amparo ante el Tribunal Constitucional. Esta resolución será también comunicada al Gobierno Vasco y publicada en el Boletín Oficial del Parlamento Vasco, indicando la fecha en que ha sido notificada a la comisión promotora.

9.– Babes-eskeko bidean Konstituzio Auzitegiak erabakiko baldin balu proposamenak ez duela, artikulu honetan zehaztutakoari jarraituz, uko egiteko arrazoirik, prozedimenduak aurrera jarraituko du. Auzitegiak alderantzizkoa erabakiko balu, alegia, proposamenak bere alderdi batzuetan irregulartasunik izan baduela, halaxe jakinaraziko die dagokion organo parlamentarioak sustatzaileei, haiek erabaki ahal izan dezaten proposamena bertan behera uztea edo, dagozkion aldaketak egin ondoren, proposamenari eustea. Azken kasu horretan, Legebiltzarreko Mahaiak ebazpen berri bat emango du, ekimenaren onargarritasunari buruzkoa.

9.– Si, en vía de amparo, el Tribunal Constitucional decidiera que la proposición no incurre en alguna de las causas de inadmisión previstas en este artículo, el procedimiento seguirá su curso. Si, por el contrario, el tribunal decidiese que la irregularidad afecta a determinados preceptos de la proposición, este hecho será comunicado a los promotores por el órgano parlamentario correspondiente, a fin de que estos manifiesten si desean retirar la iniciativa o mantenerla una vez que hayan efectuado las modificaciones correspondientes. En este último caso, la Mesa del Parlamento dictará una nueva resolución sobre la admisibilidad de la iniciativa.

10.– Sustapen-batzordeak atzera bota ahal izango du erregistratutako herri-ekimen bat, edozein unetan, betiere Legebiltzarrak –Ganberako Erregelamenduak horretarako ezarritako moduan– proposamen hori aintzat hartu aurretik. Hala baldin bada, Eusko Legebiltzarreko Erregistroan horren berri emango da.

10.– La comisión promotora podrá retirar una iniciativa ciudadana registrada en cualquier momento antes de la toma en consideración por el Parlamento en la forma prevista en el Reglamento de la Cámara. En tal caso, se introducirá una mención en este sentido en el Registro del Parlamento Vasco.

11.– Herri-ekimen batek ez baditu betetzen bera erregulatzen duten arauetan ezartzen diren baldintzak, eta horren ondorioz onartzen ez baldin bada, sinatzaileen eskariz eske bihurtu ahal izango da Administrazioari edo Legebiltzarrari egiteko. Horretarako, eskea egiteko eskubidearen arauetan ezarritako baldintzak jarraituko ditu. Ekimena onartzen baldin bada, baina ez badu dagokion epe barruan 3. artikuluan ezarritako sinadura-kopurua lortzen, aurreko bera aplikatuko zaio.

11.– Cuando una iniciativa ciudadana haya resultado inadmitida por no cumplir con todos los requisitos previstos en su normativa reguladora, a petición de sus firmantes podrá convertirse en petición ante la Administración o ante el Parlamento, en los términos establecidos en la normativa reguladora del derecho de petición, si cumple los requisitos para ello. Lo mismo se aplicará cuando la iniciativa, aun siendo admitida, no consiga recabar en plazo las cantidades mínimas de firmas a las que se refiere el artículo 3.

6. artikulua.– Prozeduraren hasiera eta sinadurak jasotzeko epea.

Artículo 6.– Iniciación del procedimiento y plazo de recogida de firmas.

1.– Proposamena onartu ondoren Legebiltzarreko Mahaiak Autonomia Erkidegoko Hauteskunde Batzordeari jakinaraziko dio, eta batzorde horrek sinadurak biltzeko erabilitako eraren arauzkotasuna bermatuko du.

1.– Admitida la proposición, la Mesa del Parlamento lo comunicará a la Junta Electoral de la Comunidad Autónoma, que garantizará la regularidad del procedimiento de recogida de firmas.

2.– Autonomia Erkidegoko Hauteskunde Batzordeak sustapen-batzordeari proposamena onartuta dagoela jakinaraziko dio, eskatzen diren sinaduren bilketa egin dezan.

2.– La Junta Electoral de la Comunidad Autónoma notificará a la comisión promotora la admisión de la proposición, al objeto de que proceda a la recogida de las firmas requeridas.

3.– Prozedurak bukatu beharko du bildutako sinadurak Autonomia Erkidegoko Hauteskunde Batzordeari ematen zaizkionean. Sinadurak lau hilabeteko epean bildu beharko dira aurreko apartatuan aipatutako jakinarazpena egiten denetik kontatzen hasita. Epe hori bukatzen bada sinadurak eman gabe, edo, nolanahi ere, 9. artikuluko 2. apartatuan aurreikusten diren akreditazioak lortu eta hurrengo berrogeita zortzi orduko epearen barruan, ekimena baliogabetuta geldituko da.

3.– El procedimiento deberá finalizar con la entrega a la Junta Electoral de la Comunidad Autónoma de las firmas recogidas en el plazo de cuatro meses a contar desde la notificación a que se refiere el apartado anterior. Agotado dicho plazo sin que se hayan entregado las firmas o, en todo caso, dentro de las 48 horas siguientes a la obtención de las acreditaciones previstas en el apartado 2 del artículo 9, caducará la iniciativa.

4.– Eusko Legebiltzarreko Mahaiaren iritziz ezinbestekoa gertatzen bada, sinadura-bilketa egiteko aldia bi hilabetez luzatu ahal izango da.

4.– Cuando concurra fuerza mayor, apreciada por la Mesa del Parlamento Vasco, el plazo de recogida de firmas podrá ser prorrogado por dos meses.

7. artikulua.– Sinadurak jasotzeko orriak.

Artículo 7.– Pliegos para la recogida de firmas.

1.– Babes-adierazpenak jasotzeko, ezarritako eredu ofizialetara egokitutako formulario edo orriak baino ezingo dira erabili, eta sustapen-batzordeak bete beharko ditu, bertan azaldutako jarraibideen arabera. Orrietan jasotako informazioa bat etorriko da Eusko Legebiltzarreko Erregistroan dagoen informazioarekin.

1.– Para la recogida de declaraciones de apoyo, solamente podrán utilizarse pliegos o formularios que se ajusten a los modelos oficiales establecidos, cumplimentados por la comisión promotora de acuerdo con las indicaciones del mismo. La información recogida en los pliegos coincidirá con la información contenida en el Registro del Parlamento Vasco.

2.– Proposamena onartzearen jakinarazpena jasotzen duenean, sustapen-batzordeak Autonomia Erkidegoko Hauteskunde Batzordeari aurkeztu beharko dizkio sinadurak jasotzeko beharrezko orriak, paper arruntean. Orri horietan proposamenaren testu osoa errepikatuko da.

2.– Recibida la notificación de admisión de la proposición, la comisión promotora presentará ante la Junta Electoral de la Comunidad Autónoma, en papel común, los pliegos necesarios para la recogida de firmas. Estos pliegos reproducirán el texto íntegro de la proposición.

Proposamenaren testua orri bakoitzaren hiru orrialdeak baino handiagoa izango balitz, aparteko orriak erantsiko zaizkio, eta sinadurak jasoko dituenari lotuko zaizkio, banatzea ezinezko izan dadin. Orriek zigilua eta numerazioa izango dute, hurrengo apartatuan zehaztutakoaren arabera.

Si el texto de la proposición superase en extensión las tres caras de cada pliego, se acompañará en pliegos aparte que se unirán al destinado a recoger las firmas de modo que no puedan ser separados, sellándose y numerándose, de acuerdo con lo dispuesto en el apartado siguiente.

Edonola ere, orriak erregistroari buruzko erreferentziak izango ditu eta, hala badagokio, aurreko 4.1 eta 5.5 artikuluetan adierazitako informazio guztia argitaratuko duen webguneari buruzkoak ere bai.

En todo caso, el pliego incluirá referencias al registro y, en su caso, al sitio web donde se publicará toda la información señalada en los artículos 4.1 y 5.5 precedentes.

3.– Autonomia Erkidegoko Hauteskunde Batzordeak orriak jaso eta, hurrengo berrogeita zortzi orduko epearen barruan, zigilua eta numerazioa ezarri eta sustapen-batzordeari itzuliko dizkio. Era berean, modu elektronikoz jasotako sinadurei zigilu digitala jarriko zaie, eta hala egin dela egiaztatzen duen agiria bidaliko zaio sustapen-batzordeari.

3.– Recibidos los pliegos por la Junta Electoral de la Comunidad Autónoma, esta, dentro de las cuarenta y ocho horas siguientes, los sellará, numerará y devolverá a la comisión promotora; de igual modo se procederá al sellado digital de aquellas firmas que hayan sido recogidas de forma electrónica y se remitirá un documento a la comisión promotora que acredite este sellado digital.

4.– Sinatzaileek babes-adierazpena bete beharko dute, sustatzaileek emandako orri edo formularioan. Egiaztatzeko beharrezkoak diren datu pertsonalak baino ez dituzte adieraziko, eta pertsona legitimatuaren sinadurarekin batera izen-abizenak adierazi beharko dira. Herritarrek ezingo dute herritarren ekimenezko proposamen bera behin baino gehiagotan sinatu.

4.– Los firmantes deberán cumplimentar la declaración de apoyo en el pliego o formulario suministrado por los promotores. Indicarán únicamente los datos personales requeridos para su verificación, indicando junto a la firma de la persona legitimada su nombre y apellidos. Los ciudadanos no podrán firmar más de una vez una determinada iniciativa ciudadana propuesta.

5.– Sustatzaileek babes-adierazpenak jaso ahal izango dituzte, bai paperean bai elektronikoki. Lege honen ondorioetarako, elektronikoki sinatutako babes-adierazpenak paperean jasotakoak bezala hartuko dira aintzat.

5.– Los promotores podrán recabar declaraciones de apoyo en papel o electrónicamente. A efectos de la presente ley, las declaraciones de apoyo que se hayan firmado electrónicamente serán tratadas de la misma manera que las declaraciones de apoyo en papel.

Babes-adierazpenak sinadura elektroniko aurreratuaren bidez edo web orrien bitartez jasotzen direnean, 8. artikulua aplikatuko da. Artikulu honetan aurreikusitakoak ez du kentzen hurrengo artikuluko 3. apartatuan aipatutako autentifikatze-beharra.

En los casos en que las declaraciones de apoyo se recojan mediante firma electrónica avanzada o a través de páginas web, será de aplicación el artículo 8. Lo previsto en este apartado no eximirá de la necesidad de autenticación a la que se refiere el apartado 3 del artículo siguiente.

8. artikulua.– Sinadurak autentifikatzea.

Artículo 8.– Autenticación de las firmas.

1.– Pertsona legitimatuaren sinadurarekin batera haren izen-abizenak jarriko dira, nortasun-agiri nazionalaren edo atzerritarraren nortasun-txartelaren zenbakia eta erroldatuta dagoen udalerria.

1.– Junto a la firma de la persona legitimada se indicarán su nombre y apellidos, número del documento nacional de identidad o de la tarjeta de identidad de extranjero y municipio en cuyo padrón esté inscrito.

2.– Sinadura edo babes-adierazpena autentifikatu egin beharko du notario batek, kontsul batek, idazkari judizial batek edo sinatzailea inskribaturik dagoen udalerriko hauteskunde-erroldari edo udal-erroldari dagokion udal-idazkariak, edo sustapen-batzordeak izendaturiko fede-emaile bereziek.

2.– La firma o declaración de apoyo deberá ser autenticada por un notario, por un cónsul, por un secretario judicial o por el secretario municipal correspondiente al municipio en cuyo censo electoral o padrón municipal se halle inscrito el firmante, o por fedatarios especiales designados por la comisión promotora.

Gainera, sinadura guztiak edo haietako zenbait web bidez jasotzen badira, sustapen-batzordeak adierazi beharko du, tramite honen barruan, zein sistema erabiliko duen web orrien bidez sinadurak jasotzeko. Sistema horrek egiaztaturik egon beharko du Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2011ko otsailaren 16ko 22/2011 Erregelamenduak herritarren ekimenari buruz aurreikusten duenaren arabera.

Cuando todas o parte de las firmas vayan a ser recabadas por vía web, la comisión promotora deberá presentar igualmente, en este mismo trámite, el sistema de recogida a través de páginas web que vaya a utilizar y que habrá de estar acreditado de conformidad con lo previsto en el Reglamento 22/2011 del Parlamento Europeo y del Consejo de 16 de febrero de 2011, de iniciativa ciudadana.

Fede-emaile bereziak notario aurreko eskritura publikoan izendatuko dira, eta legegintzako herri-ekimena baliatzeko pertsona legitimatuak izan beharko dute, lege honen 1. artikuluari jarraituz, eta aurrekari penalik ez dutenak.

La designación de fedatarios especiales se hará por escritura pública ante notario, y el nombramiento deberá recaer en personas legitimadas para ejercer la iniciativa legislativa popular, conforme al artículo 1 de esta ley, y que carezcan de antecedentes penales.

Fede-emaile bereziek, faltsutasuna gertatzen bada, legean aurreikusitako erantzukizun penalak izango dituzte.

Los fedatarios especiales, en caso de falsedad, incurrirán en las responsabilidades penales previstas en la ley.

Autentifikazioak data eraman beharko du, eta taldekoa izan ahalko da, orriz orri adierazita ere. Kasu horretan, dataren ondoan, orrian zenbat sinadura doazen adierazi beharko da.

La autenticación deberá indicar la fecha y podrá ser colectiva, pliego por pliego. En este caso, junto a la fecha deberá consignarse el número de firmas contenidas en el pliego.

3.– Behin lege honetan ezarritakoaren araberako beharrezko babes-adierazpenak jaso ondoren, sustatzaileek Legebiltzarrean aurkeztuko dituzte paperean edo formatu elektronikoan, eta, horrekin batera, ekimenaren inguruan lortutako laguntzei eta finantziazioari buruzko informazioa emango diote sustatzaileek Legebiltzarrari. Informazio hori dagokion bide ofizialean argitaratuko da.

3.– Tras recoger las declaraciones de apoyo necesarias conforme a lo dispuesto en esta ley, los promotores las presentarán en papel al Parlamento o en formato electrónico, conjuntamente con la información relativa a las ayudas y la financiación que se hayan recibido en relación con dicha iniciativa. Dicha información se publicará en el medio oficial correspondiente.

4.– Horretarako, jasotako babes-adierazpenak bereizi egingo dituzte sustatzaileek, honela: paperean jasotakoak, sinadura digital aurreratuaz elektronikoki sinatutakoak eta web orrien bidez bildutakoak.

4.– A tal fin, los promotores separarán las declaraciones de apoyo recogidas en papel, las que se hayan firmado electrónicamente utilizando la firma electrónica avanzada y las recogidas mediante el sistema de recogida a través de páginas web.

5.– Jasotako babesen eta finantziazioaren gainean –edozein dela ere babes eta finantziazio horien iturria– informazioak eman beharrari dagokionez, alderdi politikoen finantziazioari buruz ezarrita dagoen zenbateko bera gainditzen den unetik hasiko da.

5.– El importe de los apoyos y la financiación recibidos de cualquier fuente que supere el nivel a partir del cual deben facilitarse informaciones será idéntico al establecido respecto a la financiación de los partidos políticos.

9. artikulua.– Hauteskunde- edo udal-erroldako izen-ematea akreditatzea.

Artículo 9.– Acreditación de la inscripción en el censo electoral o en el padrón municipal.

1.– Bildutako sinadurak jasotzen dituzten orriekin batera joango dira sinatzaileek hauteskunde-erroldan edo dagokien udal-erroldan izena eman dutela egiaztatzen duten ziurtagiriak.

1.– Los pliegos que contengan las firmas recogidas se acompañarán de los certificados que acrediten la inscripción de los firmantes en el censo electoral o en el padrón municipal correspondiente.

2.– Aurreko apartatuan aurreikusitako akreditaziorako behar den denbora ez da kontuan hartuko 6. artikuluan sinadurak biltzeko aipatzen den epearen barruan. Horretarako, epea bukatu ondorengo 15 egun baliodunetan, gehienez, eman beharko dira, eta egiaztatzeko ardura duen organoak agertuko du noiz eskatu eta noiz eman diren ziurtagiriak.

2.– El tiempo necesario para la acreditación prevista en el apartado anterior no contará dentro del plazo de recogida de firmas señalado en el artículo 6. Deberán depositarse a tal efecto, como máximo, dentro de los 15 días hábiles siguientes al fin de dicho plazo. Se hará constar por el órgano acreditador las fechas de solicitud y de entrega de las acreditaciones.

10. artikulua.– Sinadurak aurkeztu, egiaztatu eta kontatzea.

Artículo 10.– Presentación, comprobación y recuento de las firmas.

1.– Autonomia Erkidegoko Hauteskunde Batzordeak egiaztatu eta behin betiko kontatuko ditu bidaltzen zaizkion orriak eta/edo informazio-artxiboak.

1.– Una vez remitidos los pliegos y/o archivos informativos a la Junta Electoral de la Comunidad Autónoma, ésta procederá a su comprobación y recuento definitivo.

2.– Lege honetan jarritako baldintzak betetzen ez dituzten sinadurak, baliorik gabekotzat joko dira eta ez dira kontatuko.

2.– Las firmas que no reúnan los requisitos exigidos en esta ley se declararán inválidas y no serán computadas.

3.– Proposamena balioz aurkezteko bete behar diren baldintzak bete direla egiaztatu ondoren, Autonomia Erkidegoko Hauteskunde Batzordeak balio duten sinaduren kopurua egiaztatzen duen ziurtagiria bidaliko dio Legebiltzarrari, eta bere esku dituen sinadura-orriak suntsituko ditu.

3.– Comprobado el cumplimiento de los requisitos exigidos para la válida presentación de la proposición, la Junta Electoral de la Comunidad Autónoma elevará al Parlamento certificación acreditativa del número de firmas válidas y procederá a destruir los pliegos de firmas que obren en su poder.

11. artikulua.– Legebiltzarreko tramitazioa.

Artículo 11.– Tramitación parlamentaria.

Eusko Legebiltzarreko Mahaiak behar den sinadura-kopurua bildu delako ziurtagiria jasotzen duenean, Eusko Legebiltzarraren Erregelamenduak lege-proposamenetarako ezartzen duen tramitazioari jarraituko zaio, salbuespen batekin kasu honetan: osoko bilkurako eztabaidari hasiera emango zaio sustapen-batzordearen ordezkari batek ekimena aldezten duelarik. Sustapen-batzordeak, gainera, agerraldiak egin ahal izango ditu ponentzian hala eskatzen duenean ponentzian ordezkaritza duten legebiltzarkideen gehiengoak, boto haztatuaren arabera. Halaber, sustapen-batzordeak parte hartu ahal izango du Legebiltzarreko batzordean, hizpidea bai baina botorik izan gabe, bere iritzia finkatzeko ponentziaren txostenari buruz.

Recibida por la Mesa del Parlamento Vasco la certificación acreditativa de haberse obtenido el número de firmas exigido, se seguirá la tramitación que para las proposiciones de ley se establece en el Reglamento de la Cámara vasca, con la salvedad de que, en este caso, el debate se iniciará con la defensa en pleno de la iniciativa por parte de un representante de la comisión promotora. La comisión promotora, además, podrá comparecer en los trabajos de la ponencia cada vez que lo solicite una mayoría de parlamentarios representados en la misma, según voto ponderado. Además, la comisión promotora podrá participar en la comisión parlamentaria con voz pero sin voto para fijar la posición de la comisión promotora ante el informe de ponencia.

Azkenik, sustapen-batzordeko kide batek parte hartu ahal izango du osoko bilkuran, hizpidea bai baina botorik izan gabe, sustapen-batzordearen azken jarrera finkatzeko.

Finalmente, un miembro de la comisión promotora podrá participar con voz pero sin voto en el pleno para fijar la posición final de la misma.

12. artikulua.– Proposamenak ez baliogabetzea Legebiltzarra desegiten bada.

Artículo 12.– No caducidad de las proposiciones en caso de disolución del Parlamento.

Legebiltzarra desegiteko unean bere bideak egiten ari bada legegintzako herri-ekimena, ez da horregatik baliogabetuko. Legebiltzarra berriz osatutakoan, Mahaiak legegintza-bideei zer izapidetatik berrekingo zaien erabakiko du, eta ez da inola ere beharrezkoa izango ekimena berriz baliatzea.

La iniciativa legislativa popular que estuviera en tramitación en el momento de la disolución del Parlamento no decaerá por este hecho. Una vez constituida la nueva Cámara, la Mesa del Parlamento acordará el trámite a partir del cual se reiniciará el procedimiento legislativo, sin que sea preciso en ningún caso ejercitar nuevamente la iniciativa.

13. artikulua.– Datu pertsonalen babesa.

Artículo 13.– Protección de datos personales.

1.– Lege honetan araututakoarekin bat datozen datu pertsonalak direnean, herritarren ekimen baten sustatzaileek eta eskumena duten autoritateek datu pertsonalen babeserako legeetan aurreikusitakoa bete beharko dute. Lege horien aurrean, euren esku dauden datuen tratamenduaren arduraduntzat hartuko dira.

1.– Cuando se traten datos personales con ocasión de lo regulado en esta ley, los promotores de una iniciativa ciudadana y las autoridades competentes habrán de cumplir lo previsto en la legislación aplicable en materia de protección de datos de carácter personal, siendo considerados a efectos de dicha legislación responsables del tratamiento de los datos que obren en su poder.

2.– Sustapen-batzordeak bermatuko du ekimenaren inguruan bildutako datu pertsonal guztiak ez direla erabiltzen ekimen horri agertutako babesaz bestelako helburuetarako, eta ekimen horren babes-adierazpen guztiak suntsituko ditu, gehienez ere hilabeteko epean ekimena aurkeztu zenetik edo sinadurak biltzeko epea amaitu zenetik.

2.– La comisión promotora garantizará que todos los datos personales recogidos en relación con la iniciativa no sean utilizados para fines distintos del apoyo declarado a esa iniciativa y destruirá todas las declaraciones recibidas de apoyo a esa iniciativa en el plazo máximo de un mes tras la presentación de la iniciativa o de la finalización del periodo de recogida de firmas.

3.– Sustapen-batzordeak egoki diren neurri teknikoak eta antolaketa-neurriak aplikatu beharko ditu datu pertsonalak babesteko, ez daitezen ustekabean edo zilegi ez den eran suntsitu, ustekabean galdu, aldatu, hedatu edo irispidean izan, hartarako baimenik gabe, bereziki tratamenduak berekin dakarrenean datuak sare baten barruan transmititzea, eta babesteko, halaber, zilegi ez den beste inolako tratamendurik izan ez dezaten.

3.– La comisión promotora habrá de aplicar las medidas técnicas y organizativas adecuadas para proteger los datos personales contra la destrucción, accidental o ilícita, la pérdida accidental, la alteración, la difusión o el acceso no autorizados, en particular cuando el tratamiento implique la transmisión de datos dentro de una red, y contra cualquier otra forma de tratamiento ilícito.

14. artikulua.– Egindako gastuen konpentsazioa.

Artículo 14.– Compensación por los gastos realizados.

1.– Sustapen-batzordeak proposamenari zabalkundea emateak eta sinadurak biltzeak ekarritako gastuak Eusko Legebiltzarraren aurrekontuen kargura ordainduko dira, baldin eta betetzen badira lege honetan eskatzen diren baldintzak eta Legebiltzarraren Osoko Bilkurak proposamena kontuan hartu badu, eta 18.000 euroko mugarekin.

1.– Los gastos realizados por la comisión promotora en la difusión de la proposición y en la recogida de firmas serán resarcidos con cargo a los presupuestos del Parlamento Vasco cuando, reuniendo los requisitos exigidos en esta ley, haya sido tomada en consideración por el Pleno de la Cámara, y por un importe máximo de 18.000 euros.

2.– Sustapen-batzordeak formaz justifikatu beharko ditu gastuak Eusko Legebiltzarreko Mahaiaren aurrean. Ganberaren aurrekontuetan horretarako gaitutako aurrekontu-sailaren kargura ordainduko dira gastuak, eta Legebiltzarrak berrikusi egingo du, urtez urte, halako gastuetara bideratutako zenbatekoa.

2.– Los gastos deberán ser justificados en forma por la comisión promotora ante la Mesa del Parlamento Vasco. El Parlamento revisará anualmente la cantidad destinada a cubrir tales gastos, que serán abonados con cargo a la partida presupuestaria habilitada a tal fin en los presupuestos de la Cámara.

3.– Legebiltzarreko Mahaiak, proposamena onartutakoan, erabaki dezake aurrerakin bat ematea, gehienez ere 2.000 eurokoa, sinadura-bilketaren lehenbiziko gastuei aurre egiteko, sustapen-batzordeak eskaturik, eta xedea behar bezala justifikaturik beti.

3.– Una vez admitida la proposición por la Mesa del Parlamento, esta puede acordar el otorgamiento de un anticipo no superior a 2.000 euros para cubrir los primeros gastos de la recogida de firmas a petición de la comisión promotora, cuyo destino debe ser debidamente justificado.

XEDAPEN GEHIGARRIAK
DISPOSICIONES ADICIONALES

Lehenengoa.– Sinadurak biltzeko prozeduraren hasieran, eta, betiere sustapen-batzordeak eskatzen badu, eskura jarriko zaizkio, dagokion udalaren aukeren eta baldintzen arabera, bere funtzio legalak bete ditzan beharko duen tokia.

Primera.– Al comienzo del proceso de recogida de firmas, y si así lo solicitare la comisión promotora, se habilitarán, dentro de las disponibilidades municipales y en los términos autorizados por el ayuntamiento competente, locales para que aquella desarrolle sus funciones legales.

Bigarrena.– Eusko Jaurlaritzak, lege hau garatzeko erregelamenduan, sustapen-batzordeak erabili beharreko formularioak prestatuko ditu, bai Eusko Legebiltzarreko Erregistroan ekimena aurkezteko behar dena, lege honetako 4. artikuluan aipatutakoa, baita lege honetako 7. artikuluan aipatzen diren sinadurak jasotzeko orrienak ere.

Segunda.– El Gobierno Vasco, en el reglamento de desarrollo de la presente ley, elaborará los formularios que la comisión promotora debe utilizar, tanto para la presentación de la iniciativa ante el Registro del Parlamento Vasco, referido en el artículo 4 de la presente ley, como para los pliegos para la recogida de firmas, mencionados en el artículo 7 de la presente ley.

XEDAPEN INDARGABETZAILEA
DISPOSICIÓN DEROGATORIA

Indarrik gabe geratzen da Legegintzako Herri Ekimenari buruzko ekainaren 26ko 8/1986 Legea.

Queda derogada la Ley 8/1986, de 26 de junio, de Iniciativa Legislativa Popular.

AZKEN XEDAPENA
DISPOSICIÓN FINAL

Lege hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunean sartuko da indarrean.

La presente Ley entrará en vigor el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Beraz, lege honi men egiteko eta men eginarazteko agintzen diet, norbanako zein agintari direla, Euskadiko herritar guztiei.

Por consiguiente, ordeno a todos los ciudadanos y ciudadanas de Euskadi, particulares y autoridades, que la guarden y hagan guardar.

Vitoria-Gasteiz, 2016ko uztailaren 1a.

Lehendakaria,

IÑIGO URKULLU RENTERIA.


Azterketa dokumentala

Vitoria-Gasteiz, a 1 de julio de 2016.

El Lehendakari,

IÑIGO URKULLU RENTERIA.


Análisis documental

Euskadi, bien común