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Boletin Oficial del País Vasco

123. zk., 2016ko ekainaren 29a, asteazkena

N.º 123, miércoles 29 de junio de 2016


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

HERRI-KONTUEN EUSKAL EPAITEGIA
TRIBUNAL VASCO DE CUENTAS PÚBLICAS
2806
2806

ERABAKIA, Herri-Kontuen Euskal Epaitegiaren Osokoak 2016ko apirilaren 21eko bilkuran hartua «Euskal Irrati Telebista Zuzenbide Pribatuko Erakunde Publikoa (EITB) eta mendeko dituen sozietateak, 2014» txostena behin-betiko onesten duena.

ACUERDO del Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas de aprobación definitiva del Informe «Ente Público de Derecho Privado Euskal Irrati Telebista-Radio Televisión Vasca (EITB) y sus sociedades dependientes, 2014», adoptado en sesión de 21 de abril de 2016.

Herri-Kontuen Euskal Epaitegiaren Osokoak 2016ko apirilaren 21ean egindako bilkuran

El Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas en sesión celebrada el día 21 de abril de 2016, ha adoptado el siguiente

ERABAKI DU:
ACUERDO

«Euskal Irrati Telebista Zuzenbide Pribatuko Erakunde Publikoa (EITB) eta mendeko dituen sozietateak, 2014» txostena behin-betiko onestea, Erabaki honen eranskin modura ageri dena.

Aprobar con carácter definitivo el informe «Ente Público de Derecho Privado Euskal Irrati Telebista-Radio Televisión Vasca (EITB) y sus sociedades dependientes, 2014», que figura como anexo al presente Acuerdo.

HKEEren 1/1988 Legearen 13.2 artikuluak aurreikusten duena betez, txostenaren ondorioak dagozkion aldizkari ofizialetan argitaratzeko xedatzea.

Disponer, de conformidad con lo previsto en el artículo 13.2 de la Ley 1/1988 del TVCP/HKEE, la publicación de sus conclusiones en los boletines oficiales correspondientes.

Vitoria-Gasteiz, 2016ko apirilaren 21a.

En Vitoria-Gasteiz, a 21 de abril de 2016.

HKEEren lehendakaria,

El Presidente del TVCP,

JOSE LUIS BILBAO EGUREN.

JOSE LUIS BILBAO EGUREN.

HKEEren idazkari nagusia,

El Secretario General del TVCP,

JULIO ARTETXE BARKIN.

JULIO ARTETXE BARKIN.

ERANSKINA
ANEXO
EUSKAL IRRATI TELEBISTA ZUZENBIDE PRIBATUKO ERAKUNDE PUBLIKOA (EITB) ETA MENDEKO DITUEN SOZIETATEAK, 2014
Ente Público de Derecho Privado Euskal Irrati Telebista-Radio Televisión Vasca (EITB) y sus sociedades dependientes, 2014

Laburdurak:

Abreviaturas:

20/2012 ELD: 20/2012 Errege Dekretu Legea, uztailaren 13koa, aurrekontuaren egonkortasuna eta lehiakortasunaren sustapena bermatzeko neurriei buruzkoa.

CAE: Comunidad Autónoma de Euskadi.

4/2013 Legea: 4/2013 Legea, abenduaren 20koa, 2014ko ekitaldirako Euskal Autonomia Erkidegoko Aurrekontu Orokorrak onartzen dituena.

EiTB: Ente Público Euskal Irrati Telebista.

EAE: Euskal Autonomia Erkidegoa.

EI, SAU: Eusko Irratia-Radiodifusión Vasca, SA Sociedad Unipersonal.

EAETB: 1/2011 Legegintza Dekretua, maiatzaren 24koa, Euskadiko Aurrekontu Araubideari buruz indarrean dauden lege xedapenen bateratutako testua onartzen duena.

ETB, SAU: Euskal Telebista-Televisión Vasca, SA Sociedad Unipersonal.

EHJAN: Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Gorena.

EITBNET, SAU: Eitbnet, SAU Sociedad Unipersonal.

EI, SAU: Eusko Irratia, SA kide bakarreko sozietatea.

GOVA: Gobierno Vasco.

EITB: Euskal Irrati Telebista Ente Publikoa.

LCSP: Ley 30/2007, de 30 de octubre, de Contratos del Sector Público.

EITBNET, SAU: Eitbnet, SAU kide bakarreko sozietatea.

Ley 4/2013: Ley 4/2013, de 20 de diciembre, por la que se aprueban los Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma de Euskadi para el ejercicio 2014.

EJ: Eusko Jaurlaritza.

RV, SAU: Gasteiz Irratia-Radio Vitoria, SA (Sociedad Unipersonal).

ETB, SAU: Euskal Telebista, SA kide bakarreko sozietatea.

RDL 20/2012: Real Decreto Ley 20/2012 de 13 de julio, para garantizar la Estabilidad Presupuestaria y de Fomento de la Competitividad.

GI, SAU: Gasteiz Irratia, SA (kide bakarreko sozietatea).

TGSS: Tesorería General de la Seguridad Social.

GSDN: Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusia.

TRLCSP: Real Decreto Legislativo 3/2011 de 14 de noviembre, Texto Refundido de la LCSP.

SPKL: 30/2007 Legea, urriaren 30ekoa, Sektore Publikoaren Kontratuei buruzkoa.

TRRPE: Decreto Legislativo 1/2011, de 24 de mayo que aprueba el Texto Refundido de las disposiciones legales vigentes en materia de Régimen Presupuestario de Euskadi.

SPKLTB : 3/2011 Legegintzako Errege-Dekretua, azaroaren 14koa, Sektore Publikoaren Kontratu Legearen Testu Bategina.

TSJPV: Tribunal Superior de Justicia de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

TVCP/HKEE: Herri-Kontuen Euskal Epaitegia.

TVCP/HKEE: Tribunal Vasco de Cuentas Públicas.

I.– Sarrera.

I.– Introducción.

Herri-Kontuen Euskal Epaitegiak (HKEE) otsailaren 5eko 1/1988 Legeak ezarritakoari jarraikiz, Euskal Irrati Telebista /EITB Zuzenbide Pribatuko Ente Publikoaren eta mendeko dituen Sozietateen Urteko Kontuak fiskalizatu ditu, 2014ko ekitaldiari dagozkionak.

El Tribunal Vasco de Cuentas Públicas (TVCP/HKEE), de acuerdo con lo establecido en la Ley 1/1988, de 5 de febrero, ha fiscalizado las Cuentas Anuales del Ente Público de Derecho Privado Euskal Irrati Telebista/EiTB y de sus sociedades dependientes correspondientes al ejercicio 2014.

Fiskalizazioak honako alderdi hauek besarkatzen ditu:

La fiscalización abarca los siguientes aspectos:

– Legezkoak: Ondasun eta zerbitzuen erosketan, langilerian eta ekonomia-finantzaren kudeaketan indarreko legeria bete dela egiaztatzea.

– Legales: el cumplimiento de la legislación vigente en materia de adquisición de bienes y servicios, personal y gestión económico-financiera.

– Kontularitzakoak: Aurkeztutako dokumentazio finantzarioa ezargarri diren kontularitzako printzipioei meneratzen zaiela egiaztatzea.

– Contables: el sometimiento de la documentación financiera presentada a los principios contables que resultan de aplicación.

– Lanaren zabalak ez du gastuaren eraginkortasun eta eragimenari buruzko azterlanik besarkatzen. Nolanahi dela ere, azaleratutako hutsak «Barne kontrolerako sistemari eta kudeaketa prozedurei buruzko irizpenak» idazpuruan xehetasunez jaso ditugu.

– El alcance del trabajo no incluye un análisis de la eficacia y eficiencia del gasto. No obstante, las deficiencias detectadas se detallan en el epígrafe del informe denominado «Consideraciones sobre los sistemas de control interno y procedimientos de gestión».

Fiskalizazio lana sektore publikoari ezargarriak zaizkion auditoriako printzipio eta arauen arabera gauzatu da eta kasu bakoitzean beharrezko iritzitako hautazko probak, prozeduren azterketa eta auditorian ohiko diren gainerako teknikak baliatu dira txostenean jasotako iritzia defendatzeko, baita kanpoko auditore batek egindako urteko kontuen auditoria euskarritzen duten lan paperen azterketa ere.

El trabajo de fiscalización se ha desarrollado de acuerdo con los principios y normas de auditoría aplicables al sector público, realizándose aquellas pruebas selectivas, revisión de procedimientos y demás técnicas habituales de auditoría que se han considerado necesarias en cada circunstancia, para soportar la opinión contenida en el informe, incluida la revisión de los papeles de trabajo que soportan la auditoría de las cuentas anuales efectuada por un auditor externo.

EiTB Eusko Legebiltzarraren maiatzaren 20ko 5/1982 Legeak sortu zuen eta berezko nortasun juridikoa du. Autonomia Estatutuaren 19. artikuluak xedatzen duenaren arabera, eskuordetu ziren eskumenen esparruan Autonomia Erkidegoari dagozkion egitekoak betetzen ditu, irrati eta telebista zerbitzuen titular den aldetik.

EiTB, creado por Ley 5/1982, de 20 de mayo, del Parlamento Vasco, y dotado de personalidad jurídica propia, ejerce las funciones que corresponden a la Comunidad Autónoma como titular de los servicios de radiodifusión y televisión, en el marco de las competencias que se asumieron conforme a lo dispuesto en el artículo 19 del Estatuto de Autonomía.

Irrati-telebistako zerbitzu publikoen kudeaketa horretarako sortutako sozietateen bitartez gauzatzen da: Euskal Telebista-Televisión Vasca, SAU/ETB, SAU, Eusko Irratia-Radiodifusión Vasca, SAU/EI, SAU, Gasteiz Irratia-Radio Vitoria, SAU/RV, SAU eta Eitbnet, SAU/EITBNET, SAU. Horrezaz gain, 2014ko abenduaren 31n EITBNET, SAUk honako partaidetza hauek ditu: Vilau Media, SLn, ehuneko 25; Expressive Media Proyects, SLn ehuneko 24,62; Media For Future, SLn ehuneko 16,43; eta Kulture Klub Euskadi, SLn ehuneko 22,73.

La gestión de los servicios públicos de radio y televisión se lleva a cabo a través de las sociedades creadas para ello: Euskal Telebista-Televisión Vasca, SAU/ETB, SAU, Eusko Irratia-Radiodifusión Vasca, SAU/EI, SAU, Gasteiz Irratia-Radio Vitoria, SAU/RV, SAU y Eitbnet, SAU/EiTBNET, SAU Además, a 31 de diciembre de 2014, EiTBNET, SAU posee el 25 por ciento en Vilau Media, SL, el 24,62 por ciento en Expressive Media Proyects, SL, el 16,43 por ciento en Media For Future, SL y el 22,73 por ciento de Kulture Klub Euskadi SL.

EiTB eta mendeko sozietateak, horien akzioen titular bakar dena, EAEren Aurrekontu Orokorren kontura eta gauzatzen dituzten jardueretatik eratorritako diru-sarrera eta etekinen bidez finantzatzen dira, 5/1982 Legearen 45 artikuluak agintzen duenaren arabera. Bestetik, EITBNET, SAU Estatutuen 12. artikuluan jasotakoaren arabera, bere jardueratik eskuratutako berezko sarreren bidez finantzatuko da.

EiTB y sus sociedades dependientes, de cuyas acciones es el único titular, se financian con cargo a los Presupuestos Generales de la CAE y mediante los ingresos y rendimientos de las actividades que realicen, según establece el artículo 45 de la Ley 5/1982. Por su parte EiTBNET, SAU, artículo 12 de sus estatutos, se financiará con los ingresos propios por el desarrollo de su actividad.

2014ko ekitaldirako ez da inongo kontratu-programarik izenpetu, ezta horren jarraipen-batzorderik elkartu ere eta 2012koa luzatu da, 2012ko ekainaren 21ean izenpetutako kontratu-programaren 7. klausulan jasotakoari jarraikiz, aldez aurretik 2011ko abenduaren 28ko jarraipen batzordeak eta 2012ko maiatzaren 22ko EJren Gobernu Kontseiluak onartu zutena.

Para el ejercicio 2014 no se ha firmado ningún contrato-programa, ni se ha reunido la comisión de seguimiento del mismo, habiéndose prorrogado el de 2012, firmado el 21 de junio de 2012, de acuerdo con lo establecido en la cláusula 7.ª del contrato-programa, previamente aprobado por la comisión de seguimiento de 28 de diciembre de 2011 y el Consejo de Gobierno del GOVA de, a 22 de mayo de 2012.

Kontratu-programa honek, aurrekoek bezala, Erakundeak gauzatu beharreko irrati-telebistako zerbitzu publikoaren edukiak definitzen ditu; irrati-telebistako zerbitzu publikoa emateko dituen konpromisoak, zerbitzua kudeatzekoak, eta Eusko Jaurlaritzaren ekarpenen bitartez finantzaketa egonkorra definitzen du, berariazko jarduerek, zerbitzuen prestazioak eta Erakundearentzat eta bere Kudeaketa Sozietateentzat aktibo erreal eta finantzazkoetan egindako inbertsioek eragindako ustiapen gastua berdintzeko.

Dicho contrato-programa definía, al igual que los anteriores, los contenidos del servicio público de radiodifusión y televisión que el Ente tiene encomendados, concreta los objetivos y los compromisos con la prestación del servicio público de radio, televisión e internet y fija una financiación estable a través de las aportaciones de la CAE, para compensar el gasto de explotación por actividades específicas, prestación de servicios e inversiones en activos reales y financieros para el Ente y sus sociedades dependientes.

II.– Iritzia.

II.– Opinión.

II.1.– Legea betetzeari buruzko iritzia.

II.1.– Opinión sobre el cumplimiento de la legalidad.

II.1.1.– Zuzendarien kontratazioa.

II.1.1.– Contratación de personal directivo.

1.– 5/1982 Legearen 16. artikulua aldarazten duen 4/1996 Legearen 1.2 artikuluak zuzendari nagusiari eskumena ematen badio ere «erakunde publikoko eta bere sozietateetako zuzendaritza-langileak irizpide profesionalak baliatuta izendatzeko, aldez aurretik izendapen horien berri administrazio kontseiluari emanez», egia da ere zuzendaritzako langilearen figura ez dagoela zehaztuta.

1.– Si bien el artículo 1.2 de la Ley 4/1996, que modifica el artículo 16 de la Ley 5/1982, faculta al Director General a «nombrar con criterios de profesionalidad al personal directivo del ente público y de sus sociedades, notificando con carácter previo dichos nombramientos al consejo de administración», no es menos cierto que no queda definida la figura del personal directivo.

Alabaina, 5/1982 Legearen 47. artikuluak dio Ente Publikoko eta mendeko dituen Sozietate Publikoetako langileria laneko legerian xedatutakoak arautuko duela (47.1 artikulua), nahiz era berean dioen «Enterako eta bere Sozietateetarako langileen hautaketa deialdi publiko bidez egingo da eta merezimendu eta gaitasun printzipioetan oinarritutako sistemei jarraikiz» (47.2 artikulua).

Sin embargo, el artículo 47 de la Ley 5/1982 señala que el personal del Ente Público y sus Sociedades Públicas se regirá por lo dispuesto en la legislación laboral (artículo 47.1), aun cuando también determina que «la selección de personal para el Ente y sus sociedades se hará mediante convocatoria pública y de acuerdo con sistemas basados en los principios de mérito y capacidad» (artículo 47.2).

130/1999 Dekretuari jarraikiz, EITBk «goi kargudunetan» 4 pertsona ditu izendatuak eta gainera, kargu horietarako goi zuzendaritzako kontratua nahitaez baliatu behar dela ezartzen du.

De acuerdo con el Decreto 130/1999, EiTB tiene asimiladas a «altos cargos» a 4 personas y además establece el contrato de alta dirección obligatorio para dichos cargos.

2014ko ekitaldian zuzendaritza postu funtzionaletara 19 pertsonek izan dute sarbidea, Entea sortzen duen Legearen 16. artikuluan aurreikusten den «profesionaltasun» kontzeptua baliatuta, aurrez aipatutako 4/1996 Legeak aldarazitakoa; horietatik guztietatik bakar batek ez zuen aldez aurretik Eitb taldearekin kontratu harremanik eta ez da «goi kargudun» modura ageri; honenbestez, ezin zaio aipatutako irizpidea aplikatu eta ondorioz, 5/1982 Legearen 47. artikulua urratu du.

En el ejercicio 2014 han accedido a puestos directivos funcionales 4 personas, por aplicación del concepto de «profesionalidad» que se contempla en el artículo 16 de la Ley de creación del Ente, modificado por la Ley 4/1996 antes citada, de las que una no tenía relación contractual previa con el grupo EiTB ni figura como «alto cargo», no pudiéndosele aplicar en consecuencia dicho criterio, por lo que se incumple el artículo 47 de la Ley 5/1982.

Epaitegi honen ustetan, Enteak eta mendeko sozietateek aurreko paragrafoan aipatutakoa alde batera, zuzentasunez bete dute 2014ko ekitaldian ekonomia-finantzaren jarduera arautzen duen lege arautegia.

En opinión de este Tribunal, excepto por lo comentado en el apartado anterior, el Ente y sus sociedades dependientes han cumplido razonablemente en el ejercicio 2014 la normativa legal que regula su actividad económico-financiera.

II.2.– Urteko Kontuei buruzko iritzia.

II.2.– Opinión sobre las Cuentas Anuales.

Epaitegi honen iritzira, Entearen eta mendeko sozietateen Urteko Kontu finkatuek alderdi esanguratsu guztietan 2014ko abenduaren 31n ondarearen eta finantza egoeraren isla zuzena erakusten dute; baita, data horretan amaitutako urteko ekitaldiari dagozkion bere eragiketen eta eskudiruzko fluxuen emaitzena ere, ezargarria den finantza informazioaren arau-esparruaren arabera eta, zehazki, bertan jasotako kontularitzako printzipio eta irizpideen arabera.

En opinión de este Tribunal, las Cuentas Anuales consolidadas del Ente y sus sociedades dependientes, expresan en todos los aspectos significativos la imagen fiel del patrimonio, de la situación financiera al 31 de diciembre de 2014, de los resultados de sus operaciones en el ejercicio, de sus cambios en el patrimonio neto y de los flujos de efectivo correspondientes al ejercicio terminado en dicha fecha, de conformidad con el marco normativo de información financiera que resulta de aplicación y, en particular, con los principios y criterios contables contenidos en el mismo.

III.– Barne kontrolerako sistemei eta kudeaketa prozedurei buruzko irizpenak.

III.– Consideraciones sobre los sistemas de control interno y procedimientos de gestión.

Atal honetan ekonomia-finantza jarduera arautzen duten printzipioak gehiegi eragiten ez dituzten akatsak ez ezik, kudeaketa hobetzeko azpimarratu nahi diren prozedurazko alderdiak ere azaleratu dira.

En este apartado se señalan tanto deficiencias que no afectan de manera relevante al cumplimiento de los principios que rigen la actividad económico-financiera, como aspectos procedimentales que se ponen de manifiesto para la mejora de la gestión.

III.1.– Langileria.

III.1.– Personal.

III.1.1.– Zuzendariak.

III.1.1.– Personal directivo.

2014ko abenduaren 31n indarrean zegoen plantillan, 2014ko uztailaren 22ko EITB taldearen organigrama berria onartu ondoren, berariazko araudiari meneratutako 4 «goi kargudunez» gain, beste 72 pertsona ageri dira «zuzendaritzako langile» modura; horietatik, aurreko urteetan sartutako 22 aurretik EITB taldearekin kontratu harremanik ez zuten pertsonak dira, deialdi publikorik gabe eta 5/1982 Legearen 47. artikuluak xedatzen dituen merezimendu eta gaitasun printzipioetan oinarritutako sistemen babesik gabe kontratatu direnak; halaber, beste 50 pertsona, guztiak 2014 baino lehenago sartutakoak, taldeko langile finkoak dira, izendapen askearen prozedura baliatuta eskuratu dutenak lanpostua, 4/1996 Legearen 1.2 artikuluari jarraikiz, 5/1982 Legearen 16. artikulua aldarazten duena.

En la plantilla vigente a 31 de diciembre de 2014, tras la aprobación del nuevo organigrama del grupo EiTB de 22 de julio de 2014, además de los 4 «altos cargos» sujetos a normativa específica, figuran 72 personas como «personal directivo», de las que 22 incorporadas en años anteriores son personal que no tenía relación contractual previa con el grupo EiTB, es decir contratadas sin convocatoria pública y sin amparo en sistemas basados en los principios de mérito y capacidad que establece el artículo 47 de la Ley 5/1982 y las otras 50, incorporadas con anterioridad a 2014, son personal fijo del grupo que ha accedido al puesto por el procedimiento de libre designación, de acuerdo al artículo 1.2 de la Ley 4/1996, que modifica el artículo 16 de la Ley 5/1982.

Gainera, organigramaz kanpo erantzukizun karguak dituzten 39 pertsona daude; horietako 19, aurretik EITB taldearekin kontratu harremanik ez zuten pertsonak dira, deialdi publikorik gabe eta 5/1982 Legearen 47. artikuluak xedatzen dituen merezimendu eta gaitasun printzipioetan oinarritutako sistemen babesik gabe kontratatu direnak. Gainerako 20 pertsonak EITB taldeko langile finkoak dira.

Además figuran 39 personas fuera del organigrama, con cargos de responsabilidad, 19 de ellas sin relación profesional previa con el grupo EiTB, y por lo tanto contratadas sin convocatoria pública y sin ámparo en sistemas basados en los principios de mérito y capacidad previstos en el artículo 47 de la Ley 5/1982. Las otras 20 personas son personal fijo del grupo EiTB.

Zuzendaritzak 2013ko ekainean profesionaltasun irizpideekin eta aurretik EITB taldearekin lan-harremanik ez zuten 41 pertsonei, 22 organigraman jasoak eta 19 organigramaz kanpokoak, banaka berretsi zien konfiantzazko langile izaera eta karguan jarraipena, egungo zuzendaritzaren agintaldiaren iraupenari meneratua. 2014an sartu ziren berriek izenpetutako kontratuan, jada egoera hori jasoa dute.

A los 41 contratados con criterios de profesionalidad y sin relación profesional previa en el grupo EiTB, 22 incluidos en el organigrama y 19 fuera del mismo, la dirección comunicó individualizadamente en junio de 2013 la ratificación como personal de confianza, y la continuidad en el cargo condicionada al vencimiento del mandato de la actual dirección. Para los nuevos de 2014 ya figura dicha circunstancia en el contrato suscrito.

Askotariko komunikabideen jabe den Ente batek duen berariazkotasuna aintzat hartuta eta gogoan izanik 2013an organigramako postuak murriztu zirela eta honenbestez, profesionaltasun irizpideak baliatuta izenda daitezkeen zuzendariak (5/1982 Legearen 16.2.f artikulua), kanpotik datorren langileriaren kontratazioa bideratzeko eta zuzendari nagusiaren eskumenak laneko legeria betetzearekin eta deialdi publikora meneratzearekin bateragarri egiteko, merezimendu eta gaitasun printzipioetan oinarritutako sistemei jarraikiz (Entearen Legearen 16. eta 47. artikuluak), gomendagarria litzateke zuzendari nagusiak Administrazio Kontseiluari organigramaren aldaketa bat onartzeko proposatzea, non «goi kargudun» iritzitako lanpostuak edo baliokideak jasoko diren, zentzuzko kopuru batean, 130/1999 Dekretuaren ondorioetarako eta non lanpostu horiek izango diren EITB taldearen plantillakoak izan gabe txertatu daitezkeen bakarrak, profesionaltasun irizpideak oinarri hartuta, zuzendari nagusiaren agintaldiak dirauen epeari lotuko zaizkiolarik.

Dada la especificidad de un Ente titular de diversos medios de comunicación, teniendo en cuenta que se redujeron en 2013 los puestos del organigrama y por lo tanto los directivos que pueden ser nombrados con criterios de profesionalidad (artículo 16.2.f de la Ley 5/1982), para resolver la contratación de personal que accede desde el exterior y compatibilizar las facultades del Director General con el cumplimiento de la legislación laboral y la sujeción a convocatoria pública, de acuerdo con sistemas basados en los principios de mérito y capacidad (artículos 16 y 47 de la Ley del Ente), sería recomendable que el Director General proponga para su aprobación por el Consejo de Administración, una modificación del organigrama en la que se establezcan los puestos que se consideren «altos cargos» o asimilados, en un número razonable, a los efectos del Decreto 130/1999, que sean los únicos que puedan ser incorporados sin pertenecer a la plantilla del grupo EiTB, en base a criterios de profesionalidad y que se vincule al período de mandato del Director General.

III.1.2.– Burutzak.

III.1.2.– Jefaturas.

Ez da inongo irizpide objektiborik aurreikusi burutzako lanpostuak bete, balioztatu eta ordaintzeko moldeari dagokionez eta zuzendaritzaren esku geratzen da, baina lanpostuaren eta egindako balorazioen ebidentzia utzi gabe.

No existe ningún criterio objetivo previsto para la forma de provisión, valoración y retribución de los puestos de jefatura, quedando a decisión de la dirección, pero sin dejar evidencia de las características del puesto y valoraciones realizadas.

Beharrezkoa da burutzako lanpostuen beharrizanak eta ezaugarriak zehaztea eta horiek balioztatzeko irizpide objektiboak finkatzea, eskagarriak diren betekizunen arabera, hala nola, titulazio taldea, ezagutza teknikoak, zailtasuna, erantzukizuna eta baliagarritasuna.

Es necesario definir las necesidades y características de los puestos de jefatura y asignar unos criterios de valoración objetivos de los mismos, en función de los requisitos exigibles, tales como grupo de titulación, conocimientos técnicos, dificultad, responsabilidad y disponibilidad.

III.1.3.– Gauzazko ordainsariak.

III.1.3.– Retribuciones en especie.

Langileei ondasunak erosteko emandako maileguen gauza bidezko ordainketak ez dira horrela aitortzen Norbanakoen Urteko Irabazien gaineko zergaren ondorioetarako.

Las retribuciones en especie por préstamos al personal para adquisición de bienes, no se declaran como tales a efectos del Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas.

III.2.– Aurrekontuak.

III.2.– Presupuestos.

III.2.1.– Aurrekontuaren mugaketak.

III.2.1.– Limitaciones presupuestarias.

Berebat, inbertsioei dagokienez EAETBaren 54.2 artikuluak ezartzen duen aurrekontu muga milioi 1 euroan gainditu da, nagusiki, euskal zinemarekiko konpromisoei aurre egiteko beharrak eraginda, ekainaren 7ko 22/99 legea betez. Berebat, langile gastuei dagokienez aurrekontua 709.675 euroan gainditu da, batik bat EI, SAUn, 688.090 euroan. 2014an oker aurrekontuetaratu zen 2013an egindako gastua baino ehuneko 4,2ko zenbateko txikiagoa, enplegu eskaintza publikoa hasi eta amaituko zela eta kontratatu mugagabe ez finkoko 39 plaza amortizatuko zirela aurreikusita, plantilla egiazko beharrizanetara egokitzeko; ordea, prozesua ezin amaitu izan da 2014an eta gastua 2013koaren oso antzekoa izan da.

Se ha incumplido el límite presupuestario establecido en el TRRPE artículo 54.2 respecto de las inversiones, superando el presupuesto en 1 millón de euros, principalmente por la necesidad de hacer frente a los compromisos con el cine vasco en cumplimiento de la Ley 22/99 de 7 de junio. Asimismo, respecto de los gastos de personal se ha superado el presupuesto en 709.675 euros, principalmente en EI, SAU por 688.090 euros. En 2014 se presupuestó incorrectamente un importe del 4,2 por ciento inferior al gasto realizado en 2013, en previsión de que se pudiera iniciar y finalizar la oferta publica de empleo y amortizar 39 plazas de indefinidos no fijos, para adecuar la plantilla a las necesidades reales, proceso que no se ha podido concluir en 2014, siendo el gasto muy similar al de 2013.

III.3.– Beste batzuk.

III.3.– Otros.

III.3.1.– Hornitzaileei ordainketak.

III.3.1.– Pagos a proveedores.

Uztailaren 5eko 15/2010 Legearen Xedapen Gehigarri 3.ak eskatutako informazioari dagokionez, merkataritza eragiketetan berandutzaren aurka borroka egiteko neurriak ezartzen dituen abenduaren 29ko 3/2004 Legea aldarazten duena, 2014ko urtean legezko epea gainditu duen hornitzaileei egindako ordainketen zenbatekoa 23,3 milioi eurorena izan da, guztira ordaindutakoaren ehuneko 28 eta haztatutako batez besteko ordainketa epea 15 egunean gainditu da. Bestetik, 2014ko abenduaren 31n EITB taldeko hornitzaileei ordaintzeke zegoen saldotik 615.985 euroren zenbatekoak (horietatik, 451.761 euro ETB, SAUri dagozkio), legeak horretarako finkatzen duen legezko 60 eguneko epea baino gerorapen luzeagoa zeukan.

En relación con la información requerida por la Disposición Adicional 3.ª de la Ley 15/2010, de 5 de julio, de modificación de la Ley 3/2004, de 29 de diciembre por la que se establecen medidas de lucha contra la morosidad en las operaciones comerciales, el importe de los pagos a proveedores en el año 2014 que ha superado el plazo legal ha sido de 23,3 millones de euros, un 28 por ciento del total pagado, con un plazo medio de pago ponderado excedido de 15 días. Por otra parte, un importe de 615.985 euros del saldo pendiente de pago a los proveedores del grupo EiTB a 31 de diciembre de 2014, de los que 451.761 euros corresponden a ETB, SAU, acumulaba un aplazamiento superior al plazo legal establecido de 60 días.

IV.– Urteko Kontuak eta aurrekontuen likidazioa.

IV.– Cuentas Anuales y Liquidación de Presupuestos.

IV.1.– EITB eta taldeko sozietateen kontu kontsolidatuak.

IV.1.– Cuentas consolidadas de EiTB y sociedades del grupo.

Hona hemen balantzea, galera-irabazien kontua, ondare garbian aldaketen egoera eta eskudiruzko fluxuen egoera, 2014ko abenduaren 31n finkatuak eta auditatuak:

El balance, la cuenta de pérdidas y ganancias, el estado de cambios en el patrimonio neto y el estado de flujos de efectivo, consolidados y auditados a 31 de diciembre de 2014 son:

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Kontsolidatutako ondare garbian aldaketen egoera:

Estados de cambios en el patrimonio neto consolidado:

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IV.2.– EITB-ren eta taldeko sozietateen banako kontuak.

IV.2.– Cuentas individuales de EITB y sociedades del grupo.

Hona hemen 2014ko abenduaren 31n urteko kontuak, milako euroetan emanak:

Las cuentas anuales a 31 de diciembre de 2014, expresadas en miles de euros, son:

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Ondare garbian aldaketen egoera:

Estados de cambios en el patrimonio neto:

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IV.3.– EITB-ren eta taldeko sozietateen aurrekontu likidazioa.

IV.3.– Liquidación de presupuestos EiTB y sociedades del grupo.

2014ko ekitaldirako kapital eta ustiapen aurrekontuak honako hauek dira:

Los presupuestos de capital y de explotación y su liquidación para el ejercicio 2014 son:

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EUSKAL IRRATI TELEBISTA ZUZENBIDE PRIBATUKO ERAKUNDE PUBLIKOA (EITB) ETA MENDEKO DITUEN SOZIETATEETATIK BIDALITAKO ALEGAZIOAK
ALEGACIONES DEL ENTE PÚBLICO DE DERECHO PRIVADO, EUSKAL IRRATI TELEBISTA-RADIO TELEVISIÓN VASCA (EITB) Y SUS SOCIEDADES DEPENDIENTES
TXOSTENAREN ONDORIOEI ALEGAZIOAK
ALEGACIONES A LAS CONCLUSIONES DEL INFORME

II.– Iritzia.

II.– Opinión.

II.– 1.– Legezkotasuna betetzeari buruzko iritzia.

II.1.– Opinión sobre el cumplimiento de la legalidad.

II.1.1.– Zuzendaritzako langileak kontratatzea.

II.1.1.– Contratacion de personal directivo.

Alegazioa.

Alegación.

TVCP-HKEEren iritziz, Euskal Irrati Telebista Erakunde Publikoa sortzeko maiatzaren 20ko 5/1982 Legearen 47. artikulua ez da bete, pertsona baten hautaketari dagokionez, 2014ko ekitaldian zuzendaritza-kargua betetzeko kontratatua izan zena, aipatutako aginduan aurreikusten diren merezimendu- eta gaitasun-printzipioak ustez hausteagatik.

Entiende el TVCP/HKEE que se ha incumplido el artículo 47 de la Ley 5/1982, de 20 de mayo, de creación del Ente Público Radiotelevisión Vasca, en la selección de una persona, contratada para ejercer un cargo directivo durante el ejercicio 2014, por supuesta vulneración de los principios de mérito y capacidad contemplados en el citado precepto.

Eztabaida hori ez da berria; erakunde eta sozietate publikoetan, oro har, eta EITBn eta bere mendeko sozietate publikoetan, zehazki, «zuzendaritzako langile» kontzeptuaren definizioa eta irismena ditu oinarri, TVCP-HKEEk berak 2014ko ekitaldiko fiskalizazioari buruzko txostenean adierazten duen bezala. Honako hau dio gai horren inguruan: «Nahiz eta 5/1982 Legearen 16. artikulua aldatzen duen 4/1996 Legearen 1.2 artikuluak zuzendari nagusia eskuduntzen duen profesionaltasun-irizpideen arabera izendatzeko erakunde publikoko eta bere sozietateetako zuzendaritza-langileak, aurretik izendapen horiek Administrazio Kontseiluari jakinarazita, egia da ere zuzendaritza-langileen figura ez dela zehaztuta geratzen».

No es nuevo este debate, que tiene su origen en la laguna legal existente en la definición y alcance del concepto de «personal directivo» en los entes y sociedades públicas en general, y específicamente en EITB y sus sociedades públicas dependientes, como el propio TVCP-HKEE reconoce en su informe de fiscalización del ejercicio 2014 cuando afirma en relación a este asunto que: «Si bien el artículo 1.2 de la Ley 4/1996, que modifica el artículo 16 de la Ley 5/1982, faculta al Director General a nombrar con criterios de profesionalidad al personal directivo del ente público y de sus sociedades, notificando con carácter previo dichos nombramientos al consejo de administración, no es menos cierto que no queda definida la figura del personal directivo».

Berriro ere ekarri behar dugu gogora 5/1982 Legeak, oro har, EITBko eta sozietateetako langileak hautatzean merezimendu- eta gaitasun-printzipioak bete behar direla ezartzen badu ere (47.2 artikulua), 5/1982 Legeak berak ezartzen duela, halaber, arau orokor horren salbuespen bat, zuzendaritzako langileen kasu berezirako, hark duen berezitasuna kontuan hartuta, batez ere izendatzen dituen Zuzendaritza Nagusiari dagokionez zuzendaritza-kudeaketan horiek duten konfiantza bereziko izaera kontuan hartuta (5/1982 jatorrizko Legearen 16. artikulua aldatzen duen 4/1996 Legearen 1.2 artikulua). Salbuespen-kasu horretarako, EITBren lege-arauak berak eskumena ematen dio Zuzendaritza Nagusiari zuzendaritzako langileak hautatzeko eta izendatzeko, profesionaltasun-irizpideak baliatuta, eta izendatu aurretik Administrazio Kontseiluari jakinarazi beharko dio (4/1996 Legearen 1.2. artikulua). Bada, bi eskakizun horiek, profesionaltasun-irizpidea betetzea eta aurretik jakinarazpena egitea, EITBko erakunde publikoak bete egin ditu, 2014ko ekitaldian eginiko zuzendaritzako langileen 4 izendapen berrietan, TVCP-HKEEren iritziz legea hautsi den zuzendaritzako langilearen kasuan barne. TVCP-HKEEk ez du alegaziorik aurkeztu horren inguruan eta, beraz, ulertzen dugu bi eskakizun horiek bete direla egiaztatuko zuela.

Debemos recordar, una vez más, que aunque efectivamente la Ley 5/1982 establece, con carácter general, el necesario cumplimiento de los principios de mérito y capacidad en la selección del personal de EITB y sus sociedades (artículo 47.2), la misma Ley 5/1982 establece una excepción a dicha regla general, para el caso específico y singular del personal directivo, por la peculiaridad de éste, en concreto, por el carácter de especial confianza que éste ostenta en su gestión directiva en relación a la Dirección General que les designa (artículo 1.2 de la Ley 4/1996, que modifica el artículo 16 de la originaria Ley 5/1982). Para este excepcional supuesto, la propia normativa legal de EITB, faculta a la Dirección General a seleccionar y nombrar al personal directivo con criterios de profesionalidad, notificando con carácter previo dicho nombramiento al consejo de administración (artículo 1.2 de la Ley 4/1996). Pues bien, ambos requisitos, cumplimiento del criterio de profesionalidad y notificación previa, se han cumplido por parte del ente público EITB en los 4 nuevos nombramientos de personal directivo realizados en el ejercicio 2014, incluido el del directivo respecto del que el TVCP-HKEE alega incumplimiento. Nada alega el TVCP-HKEE en relación a ello por lo que entendemos que éste habrá constatado el cumplimiento de ambos requisitos.

TVCP-HKEEren tesiak badirudi parekatu egiten dituela (badirudi diogu, fiskalizazio-txostenak ez baitu berariaz islatzen) EITBko eta sozietateetako zuzendaritzako langileen kontzeptua eta «goi-kargu»ena, eta zehaztasun gutxiz ematen du ulertzera goi-kargua dutenak bakarrik (arauzko aginduz gaur egun 4 baino ezin dira hartu, 130/1999 Dekretuaren arabera) har daitezkeela EITBn eta bere sozietateetan zuzendaritzako langiletzat, eta, alde honen iritziz, oker parekatzen ditu «zuzendaritzako langile» figura –EITBri aplikatzekoa den araudi bereziaren maiatzaren 20ko 5/1982 Legeak aipatzen duena– eta «goi-kargua» –administrazio publikoan eta erakunde, sozietate eta erakunde publikoetako zuzendaritzako lanpostu jakin batzuei aplikatzekoa den administrazio-jatorrizko kontzeptua–. «Jakin batzuk» diogu, gai hau arautzen duen administrazio-araudiak berak berariaz zehazten duelako, modu berezian, tasatuan eta salbuespenez, zer zuzendaritza-karguk duten «goi-kargua»ren estatusa, Dekretuak zehazten dituena baino ez direla.

La tesis del TVCP-HKEE, parece asimilar, (y decimos parece, porque el informe de fiscalización no lo refleja de forma expresa), el concepto de personal directivo en EITB y sus sociedades al de «Altos Cargos», dando a entender de forma poco explícita, que solamente aquellos que ostenten la condición de alto cargo (que por mandato normativo solamente pueden ser actualmente 4, en virtud del Decreto 130/1999) pueden tener la consideración de personal directivo en EITB y sus sociedades, equiparando, equivocadamente a juicio de esta parte, la figura de «personal directivo» a que se refiere la Ley 5/1982, de 20 de mayo, normativa específica aplicable a EITB, con la de «Alto Cargo», concepto de origen administrativo aplicable en la Administración Pública y por asimilación a determinados puestos directivos en los entes, sociedades y organismos públicos. Decimos a «determinados», porque la propia normativa administrativa que regula esta materia determina expresamente, con carácter singular, tasado y excepcional, qué cargos directivos ostentan el status de «Alto Cargo», de tal forma que solamente lo son aquellos que el oportuno Decreto lo determine.

Baina araudi bidez tasatutako izendapen horrek eragotzi egiten du EITBk eta bere sozietateek, gainerako erakunde publikoek bezala, izendatu ahal izatea, esleitutako enpresa-kudeaketaren berezko erakunde-beharren arabera «goi-kargudunen edo horien antzekoen» izaera ez duten beste zuzendaritza-kargu batzuk. Zuzenbide pribatuko erakunde publikoetako eta sozietate publikoetako zuzendarien langile-estatutuak arautzen dituen otsailaren 23ko 130/1999 Dekretuak ezartzen du araudi hori baino ez duela aplikagarri eta, beraz, «goi-kargudun» izaera aplikatzen zaiela «... zuzenbide pribatuko erakunde publikoetako eta sozietate publikoetako zuzendariei, halakotzat kalifikatzen dena 3. artikuluan ezarritako prozeduraren arabera» (2. artikulua- Aplikazio-eremua). Horrela, aipatutako 3. artikuluak berariaz ezartzen du hauxe: «1.– Jaurlaritzaren Kontseiluak, zuzenbide pribatuko erakunde publikoetako eta sozietate publikoetako erakundeak atxikita dituzten sailetako titularren proposamenez, erakunde horietako zuzendaritza-taldekideen zerrenda onartuko du dekretu bidez». Ordea, zuzenbide pribatuko erakunde eta sozietate publikoetan beste zuzendaritza-kargu batzuk egoteko aukera onartzen du, aipatutako Dekretuak araututako goi-karguez bestelakoak. Lege- eta antolamendu-aukera hori ezeztatzea da erakunde horien errealitatea ezeztatzea, ez direla strictu sensu administrazio publiko, nahiz eta enpresa-sektore publiko izenez ezagutzen denaren zati izan.

Pero esta designación tasada por vía normativa no obsta, a que EITB y sus sociedades, al igual que el resto de organismos públicos, puedan designar, en función de las necesidades organizativas propias de la gestión empresarial encomendada, otros cargos directivos que no ostenten la condición de «Altos Cargos o asimilados a ellos». El propio Decreto 130/1999, de 23 de febrero, por el que se regula el estatuto personal de los directivos de los entes públicos de Derecho Privado y de las sociedades públicas establece que solamente le es de aplicación dicha normativa, y por lo tanto la condición de «Alto Cargo» «.....a los directivos de los entes públicos de Derecho Privado y de las sociedades públicas que sea calificado como tal de acuerdo con el procedimiento establecido en el artículo 3» (artículo 2- Ámbito de aplicación). A tal efecto, el citado artículo 3 establece expresamente que: «1.– El Consejo de Gobierno, a propuesta de los titulares de los Departamentos a los que se encuentren adscritos Entes Públicos de Derecho Privado o Sociedades Públicas, aprobará mediante Decreto la relación de los directivos de los mismos». A sensu contrario, admite la posibilidad de existencia de otros cargos directivos en los entes y sociedades públicos de Derecho Privado, distintos de los Altos Cargos regulados por el citado Decreto. Negar dicha posibilidad legal y organizativa es negar la realidad de estas Organizaciones, que no son Administración Pública strictu sensu, a pesar de formar parte del denominado sector público empresarial.

Ondorioz, lege-aginduz, «goi-kargudun» izaera bakarrik dute 130/1999 Dekretuaren bidez izaera horrekin berariaz izendatu diren erakunde eta sozietate publikoetako zuzendariek. EITBren eta bere mendeko sozietateen kasu zehatzean, goi-kargu horiek 4 baino ez dira, TVCP-HKEEk dioen bezala, martxoaren 7ko 41/2000 Dekretuaren bidez izendatuak. Horrek ez du eragozten zuzenbide pribatuko erakunde publikoek, enpresa-sektore publikoan eta Lan Zuzenbidearen mende (5/1982 Legearen 47.1 artikulua) daudenak, beste zuzendari batzuk eduki ahal izatea, zuzendaritza-erantzukizun funtzionalak betetzen dituztenak, «goi-kargudun» estatusa dutenak; horiek, aurretik esan dugun bezala, salbuespen-egoeran egoteagatik, tasatuta egon behar dute eta araudi-prozedura bereziaren bidez izendatuta egon behar dute, eta horien sorrera edo izendapena ezin da geratu dagokion erakunde publikoaren erabakimenean.

En consecuencia, por mandato legal, solamente ostentan la condición de «Altos Cargos» aquellos directivos de los entes y sociedades públicas que expresamente hayan sido designados con tal condición mediante el procedimiento descrito en el citado Decreto 130/1999. En el caso concreto de EITB y sus sociedades dependientes, estos altos cargos son solamente 4, como bien afirma el TVCP/HKEE, designados mediante Decreto 41/2000, de 7 de marzo. Ello no impide que los entes públicos de Derecho Privado, enmarcados en el sector público empresarial y sometidos al Derecho Laboral (artículo 47.1 de la Ley 5/1982) puedan tener otros directivos, que desempeñen responsabilidades directivas funcionales, sin ostentar el status de «alto cargo», que como decimos anteriormente, por su excepcionalidad, deben estar tasados y designados mediante un procedimiento normativo específico, y no quedar su creación o designación al arbitrio de la entidad pública correspondiente.

EITBn eta estatuan eta EAEn zuzenbide pribatuko erakunde, sozietate eta organismo publiko guztietan zuzendaritzakoak ere badiren baina goi-kargudunak ez diren langile horien kasuan izendapenak araudi erregulatzailean egon behar du zehaztuta. Hori dela eta, EITBren eta bere sozietateen kasurako, lege erregulatzaileak zuzendari nagusia eskuduntzen du profesionaltasun-irizpideei jarraikiz izendatzeko erakunde publikoko eta bere sozietateetako zuzendaritzako langileak, aurretik izendapen horien berri Administrazio Kontseiluari emanda (5/1982 Legearen 16. artikulua aldatzen duen 4/1996 Legearen 1.2 artikulua). Profesionaltasun-irizpide hori kontrajarrita dago salbuespen gisa, zuzendaritzako langileen izaera bereziagatik, zuzendaritzakoak ez diren langileen kontratazioaren merezimendu- eta gaitasun-printzipioen irizpide orokorrarekin.

Para dicho personal igualmente directivo, pero no alto cargo, existente en EITB y en todos los entes, sociedades y organismos públicos de Derecho Privado, del Estado y de la CAV, su designación debe estar igualmente definida en su normativa reguladora. Por ello, para el caso de EITB y sus sociedades, su ley reguladora faculta al Director General a nombrar con criterios de profesionalidad al personal directivo del ente público y de sus sociedades, notificando con carácter previo dichos nombramientos al consejo de administración (artículo 1.2 de la Ley 4/1996, que modifica el artículo 16 de la Ley 5/1982). Dicho criterio de profesionalidad se contrapone como excepción, por la peculiar naturaleza del personal directivo, al criterio general de los principios de mérito y capacidad propios de la contratación del personal no directivo.

TVCP-HKEEk dioen bezala, EITBko eta bere erakunde publikoetako zuzendari 41/2000 Dekretuak izendatutako 4 goi-kargudunak bakarrik izan ahal izatea okerra da, izan ere, horrek ekarriko luke Administrazio Kontseiluak onetsitako organigrama ofiziala 4 goi-kargudun horiekin bakarrik parekatzea, kontuan hartuta, TVCP-HKEEk dakien bezala, EITBko Administrazio Kontseiluak, EITB arautzen duen Legeak esleitzen dizkion eskumenez baliatuta, aipatutako lau goi-kargudunez bestelako zuzendaritza-karguak jasotzen dituen organigrama ofiziala duela onetsita, erakunde publikoa eta bere sozietateak antolatuta dauden arloetako zuzendaritzako edo burutza funtzionaleko karguak gauzatuta. EITBko Administrazio Kontseiluak behar bezala onetsitako organigrama osatzen duten eta EITBko zuzendari nagusiak izendatutako zuzendaritza-kargu horiei ere profesionaltasun-irizpidea aplikatzen zaie izendapenean, konfiantza-harreman bereziaren berezitasuna kontuan hartuta zuzendaritza-erantzukizuna baliatzean. Inoiz ez da zalantzan jarri kargurako izendatutako pertsonaren profesionaltasuna edo egokitasuna.

Pretender, como entiende el TVCP-HKEE, que solamente pueden ser directivos de EITB y de sus sociedades públicas los 4 Altos Cargos designados por el Decreto 41/2000 supone un error, por cuanto supondría equiparar el organigrama oficial aprobado por el Consejo de Administración solamente con dicho 4 altos cargos, cuando, como conoce el TVCP/HKEE, el Consejo de Administración de EITB, en el uso de las competencias que la Ley reguladora de EITB le atribuye, tiene aprobado un organigrama oficial que incluye otros cargos directivos distintos de los 4 citados altos cargos, ejerciendo cargos de dirección o jefatura funcional de las diversas áreas en que está organizado el ente público y sus sociedades. A estos cargos directivos, que forman parte del organigrama debidamente aprobado por el Consejo de Administración de EITB y resultan nombrados por el Director General de EITB, también se les aplica el criterio de profesionalidad en su nombramiento, por la singularidad de la especial relación de confianza en el ejercicio de su responsabilidad directiva. Nunca ha sido cuestionada la profesionalidad o idoneidad de la persona designada para el cargo.

Hala ere, nahiz eta TVCP-HKEEk berak berariaz adierazten duen bere fiskalizazio-txostenean bere iritziz EITBri eta bere mendeko sozietateei aplikagarri zaien araudian EITBko eta bere mendeko sozietateetako zuzendaritzako langileen figuraren ingurunean legezko hutsunea dagoela, ondorioztatzen du 2014an zuzendaritzako lanpostua betetzeko pertsona bat kontratatu izanak arau-haustea dakarrela, merezimendu- eta gaitasun-printzipio orokorrak hausten direlako (maiatzaren 20ko 5/1982 Legearen 47.2 artikulua). Legezko zehaztugabetasunaren aurrean, legegileari hutsune hori araudi-bidetik behar bezala zehazteko edo argitzeko iradoki edo proposatu ezean, erakunde publikoaren arau-haustea antzematen du. Horrek ez dirudi arrazoizkoa denik; izan ere, TVCP-HKEE, «Iritzi» atal honetan, legezkotasuna betetzeko analisira mugatu behar da, indarrean dagoen araudira egokitzen den jakiteko, eta ez, TVCP-HKEEren funtzio eta eskumenekiko errespetu osoz, indarreko legeriaz bestelako interpretazioak egitera, are gehiago kontuan hartuta berariaz aitortzen duela zuzendaritzako langileen kontzeptuaren legezko zehaztugabetasuna EITBren eta bere sozietateen araudi berezian. Arrazoizkoagoa irudituko litzateke, alde honen iritziz, «zuzendaritzako langile» kontzeptuaren irismena, egokitzat joz gero, argituko edo, hala badagokio, murriztuko duen lege-aldaketa proposatzera edo iradokitzera mugatzea, «Barne-kontroleko kudeaketa-sistemei eta kudeaketa-prozedurei buruzko oharrak» atalean.

Ello no obstante, a pesar de que el propio TVCP/HKEE manifiesta expresamente en su Informe de Fiscalización que a su juicio existe una laguna legal en la normativa aplicable a EITB y sus sociedades dependientes en relación a la figura de personal directivo en EITB y sus sociedades, llega a la conclusión de entender como incumplimiento la contratación en el 2014 de una persona para ocupar un puesto directivo, por incumplimiento de los principios generales de mérito y capacidad (artículo 47.2 de la citada Ley 5/1982, de 20 de mayo). Frente a la indefinición legal, en lugar de sugerir o proponer al legislador que defina o clarifique debidamente por vía normativa esta laguna, aprecia un incumplimiento del Ente Público. No parece esto razonable, cuando el TVCP/HKEE debe limitarse, en este apartado de «Opinión», al análisis del cumplimiento de la legalidad, en términos de apreciar en su caso desviaciones de la normativa vigente, sin hacer, dicho por esta parte en términos de absoluto respeto a las funciones y competencias del TVCP/HKEE, interpretaciones ajenas a la legalidad vigente, máxime cuando reconoce de forma expresa una indefinición legal del concepto de personal directivo en la normativa específica de EITB y sus sociedades. Parecería más razonable, a juicio de esta parte, limitarse a proponer o sugerir, en el apartado de «Consideraciones sobre los sistemas de gestión de control interno y procedimientos de gestión», una modificación legal que aclarase o en su caso restringiera, si así se entiende oportuno, el alcance del concepto de «personal directivo».

Aurreko guztia ukatu gabe, Herri Kontuen Euskal Epaitegiak bere txostenean aipatzen duen zuzendaritza-kidea (kide bat baino ez) izendatzea dela eta, esan beharra dugu –2013ko jardunaldiaren fiskalizazio-txostenari zegozkion alegazioetan modu orokorrean esan genuen bezala– kontratazio hori espresuki lotu dela iraupenaren aldetik izendapena egin duen oraingo Zuzendaritza Nagusi honen agintaldira, adierazi diren arrazoiengatik, alegia, izendapen askekoa eta aldi batekoa izateagatik konfiantzazko kargu hori.

Sin perjuicio de todo lo anterior, en relación al nombramiento del cargo directivo (1, solamente) a que se refiere el TVCP/HKEE en su informe, debemos indicar, como ya lo hicimos con carácter general con ocasión de las alegaciones correspondientes al informe de fiscalización del ejercicio 2013, que dicha contratación se ha realizado con expresa vinculación temporal al mandato de la actual Dirección General que promueve su designación, por las razones ya indicadas del carácter de confianza propio de este personal eventual de libre designación.

III.– Barne kontrol sistemei eta kudeaketa prozedurei buruzko txostenaren oharrak.

III.– Consideraciones del informe sobre los sistemas de control interno y procedimientos de gestión.

III.1.– Langileak.

III.1.– Personal.

III.1.1.– Zuzendaritzako langileak.

III.1.1.– Personal directivo.

Alegazioa.

Alegación.

Errepikapenik egon ez dadin, «II.– Iritzia» ataleko «II.1.1.– Zuzendaritzako langileen kontratazioa» kapituluari buruz egindako alegazioak aipatuko ditugu; nahiz eta atal hau kudeaketa hobetzeko prozedurazko alderdiei buruzkoa izan, indarreko araudiaren betearazpenean modu esanguratsuan eragin gabe, zuzenean dago lotuta alegazioen aurreko atalean aipatutakoarekin; izan ere, biek egiten diote erreferentzia zuzendaritzako langileak kontratatzeko erabilitako sistemari.

A efectos de evitar reiteraciones, nos remitimos a las alegaciones realizadas en relación al capítulo «II.1.1.– Contratación del personal directivo», del Apartado de «II.– Opinión», en tanto que, si bien el presente apartado se refiere a aspectos procedimentales para la mejora de la gestión y que no afectan de manera relevante al cumplimiento de la normativa vigente, resulta directamente relacionado con lo indicado en dicho apartado anterior de nuestras alegaciones, puesto que ambas se refieren al sistema utilizado para la contratación de personal directivo.

Kudeaketako hobekuntza-neurri gisa –ez gaur egungo lege-araudiaren ez-betetzea–, TVCP-HKEEk zera proposatu du: «...komeni da zuzendari nagusiak proposatzea Administrazio Kontseiluak organigramaren aldaketa onets dezan, non "goi-kargudun" edo antzeko postuak ezarriko diren, arrazoizko kopuruan, 130/1999 Dekretuaren arabera, sartuko diren bakarrak izanik EITB Taldeko plantillakoa izan gabe, profesionaltasun-irizpideetan oinarrituta, eta zuzendari nagusiaren aginte-aldira lotuko diren».

Como medida de mejora en la gestión, que no incumplimiento de la normativa legal existente, el TVCP/HKEE propone que «....sería recomendable que el Director General proponga para su aprobación por el Consejo de Administración una modificación del organigrama en la que se establezcan los puestos que considere "altos cargos" o asimilados, en un número razonable, a los efectos del Decreto 130/1999, que sean los únicos que puedan ser incorporados sin pertenecer a la plantilla del Grupo EITB, en base a criterios de profesionalidad y que se vincule al periodo de mandato del Director General».

Ez dugu azpimarratuko TVCP-HKEEk gai honen inguruan izan duen posizionamendu-aldaketa, izan ere, agerian geratu da alde honek aurreko ekitaldietako fiskalizazioari buruz egindako alegazioetan, eta kritikatu egin zen TVCP-HKEEren barruan ere, Erakunde honen bokalen boto berezien bidez, gehienen tesiaren aurkakoak izanik. «II.– Iritzia. II.1.1.– Zuzendaritzako langileak kontratatzea» atalaren alegazioetan adierazi bezala, zuzendaritzako langileen izendapenean dagoen lege-hutsunearen ageriko froga.

No vamos a incidir, puesto que ya ha sido puesto de manifiesto en alegaciones de esta parte relativas a fiscalización de ejercicios anteriores, el cambio de posicionamiento del propio TVCP/HKEE sobre este asunto, y que ya fue criticado en el seno del propio TVCP/HKEE a través de los correspondientes Votos Particulares de vocales de esta Institución, discrepantes con la tesis mayoritaria. Prueba evidente, como ya indicamos en las alegaciones del Apartado de «II.– Opinión. II.1.1.– Contratación de personal directivo» de la laguna legal existente en la configuración del denominado personal directivo.

Bestalde, TVCP-HKEEk aitortzen duen ikus-entzunezko baliabidearen espezifikotasunaren beraren ageriko froga (hauxe baieztatzen du, hitzez hitz: «Zenbait komunikabideren titular den Erakunde baten espezifikotasuna kontuan hartuta, 2013an organigramako postuak murriztu zirela aintzat hartuta eta, beraz, profesionaltasun-irizpidean oinarrituta izenda daitezkeen zuzendariak (5/1982 Legearen 16.2.f artikulua), kanpotik sartzen den pertsonaren kontratazioa indargabetzeko eta zuzendari nagusiak lan-legeria betetzearekin eta deialdi publikoaren pean jartzearekin dituen eskumenak bateragarri egiteko...»), badirudi TVCP-HKEEk onartzen duela Erakunde Publiko honen alegazioetan jasotako tesia, «I.– Iritzia. II.1.1.– Zuzendaritzako langileen kontratazioa» atalari buruzkoa, alegia, 5/1982 Legearen 16.2.f) artikuluan xedatutakoarekin bat, zuzendaritzako langileak izendatzeko eskumena, profesionaltasun-printzipioan oinarrituta eta aurretik Administrazio Kontseiluari jakinarazita, edo, beste modu batera esanda, zuzendaritzako langileak izendatu ahal izatea, «goi-kargudun edo horien antzeko» 4 horietatik kanpo, aipatutako irizpidean oinarrituta. Ez dirudi arrazoizkoa, eztabaida juridikoari dagokionez, ezeztatzea aukera hori Iritzi Atalean, eta hobetzeko gomendio edo ekintza gisa iradokitzea, «goi-kargudun edo horien antzeko (??)» izaeran, «... betiere arrazoizko kopuru batean...».

Por otra parte, de la propia especificidad del medio audiovisual que reconoce el TVCP/HKEE (éste afirma textualmente: «Dada la especificidad de un Ente titular de diversos medios de comunicación, teniendo en cuenta que se redujeron en el 2013 los puestos de organigrama y por lo tanto los directivos que puedan ser nombrados con criterio de profesionalidad (artículo 16.2.f de la Ley 5/1982), para resolver la contratación de persona que accede desde el exterior, y compatibilizar las facultades del Director General con el cumplimiento de la legislación laboral y la sujeción a convocatoria pública...»), el propio TVCP/HKEE parece aceptar la tesis recogida en las alegaciones de este Ente Público en relación al Apartado de «I.– Opinión. II.1.1.– Contratación de personal directivo», esto es la facultad, conforme a lo dispuesto en el artículo 16.2.f), de la Ley 5/1982, de designar personal directivo en base al cumplimiento del criterio de profesionalidad en su nombramiento y previa notificación al Consejo de Administración, o dicho de otra forma, el que pueda designarse personal directivo, distinto de los 4 citados «altos cargos o asimilados a ellos», en base al mencionado criterio. No parece razonable, en términos de estricto debate jurídico, negar dicha posibilidad en el Apartado de Opinión, y sugerirlo como recomendación o acción de mejora, en la condición de «altos cargos o asimilados (??)» «...siempre que fueren en un número razonable...».

TVCP-HKEEren kontraesan hori gorabehera, gaur egungo Zuzendaritzak TVCP-HKEEk iradokitako kudeaketa-gomendioak bete ditu –ez legezko arau-hausteak–: TVCP-HKEEk dakien eta adierazi duen bezala, 2013ko ekitaldiko fiskalizazioaren helburu izan zenez, 2013ko ekainean EITBko Administrazio Kontseiluak, gaur egungo Zuzendaritza Nagusiak eskatuta, EITBren eta bere sozietateen zuzendaritza-organigraman aldaketa bat egitea onartu zuen, eta murrizketa handia egin zuen zuzendaritzako karguen kopuruan, eta plantillako plaza finkoa ez duten zuzendaritza karguen izendapena egungo Zuzendaritzaren agintearen iraungipenarekin lotu zuen, izendapena justifikatzen duen «konfiantzazko karguak» izaerarekin bat, TVCP-HKEEk aurretik proposatutako baldintzetan eta Euskal Administrazio Publikoko berezko izendapen libreko aldi baterako karguei esleitutako baldintza beretan. Oraingo zuzendaritzak aldi batekotzat jo ditu halako izendapen guztiak (2014ko txosteko «II.– Iritzia» atalean Epaitegiak aipatu zuen kasu zehatza barne) eta, hortaz, berariaz bereizi ditu plantilan plaza duten langile finkoengandik. Ez dirudi arrazoizkoa denik zuzenbide pribatuko erakunde publikoei kontratu-aukera hori ukatzea, izan ere, Euskal Administrazio Publikoan egiten da, eta zalantza gabe onartu da.

Sin perjuicio de citada contradicción en que incurre el TVCP/HKEE, la actual Dirección ha cumplido con las recomendaciones de gestión, que no incumplimientos legales, sugeridas por el TVCP/HKEE: Como el TVCP/HKEE conoce y pone de manifiesto, en tanto que ya fue objeto de fiscalización con ocasión del ejercicio 2013, en el mes de junio de 2013 el Consejo de Administración de EITB, a instancias de la Dirección General actual, aprobó un cambio del organigrama directivo de EITB y sus sociedades, reduciendo significativamente el número de cargos directivos, y vinculando el nombramiento de los cargos directivos que no ostentan plaza fija de plantilla al vencimiento del mandato de la actual Dirección, en consonancia con la naturaleza de «cargos de confianza» que justifica su nombramiento, en los términos propuestos por el TVCP/HKEE con anterioridad, y en términos similares a los cargos eventuales de libre designación propios de la Administración Pública Vasca. Con este carácter temporal se han calificado por esta Dirección actual todas estas designaciones, (incluida la del supuesto concreto del ejercicio 2014 indicado por el TVCP/HKEE en el Apartado «II.– Opinión»), diferenciándolas en consecuencia expresamente del personal fijo que ostenta plaza de plantilla. No parece razonable que se negara a los Entes Públicos de Derecho Privado esta posibilidad contractual ya existente para la Administración Pública Vasca, y que resulta admitida sin controversia alguna.

Azken batean, laburbilduz, berriro ere esan nahi dugu komenigarria izango litzatekeela legegileak etorkizunean EITBren eta bere sozietateen «zuzendaritzako langileak» kontzeptuaren estatusa eta irismena zehaztea, Zuzendaritza Nagusiak bere zuzendaritza-karguak izendatzeko duen legezko eskumena arautzeko, zuzenbide pribatuko enpresa-erakundearen konfiantza- eta profesionaltasun-irizpideetan oinarrituta, interpretaziozkoa baino ez den eta eragileok eztabaidatu behar izaten dugun eztabaida juridiko hori amaitutzat emateko. Espero dugu legegileak EITBri eta bere sozietateei aplikagarri zaien lege-erregimenaren inguruan iragartzen duen hurrengo erreformak behin betiko heltzea gai honi, beharrezko segurtasun publikoaz.

En definitiva, y a modo de resumen, reiteramos que sería aconsejable que el Legislador definiera en el futuro el status y alcance del denominado «personal directivo» de EITB y sus Sociedades, a los efectos de regular la facultad legal de la Dirección General de designar a sus cargos directivos, en base a los criterios de confianza y profesionalidad propios de una organización empresarial de Derecho Privado, con objeto de dar por finalizada esta controversia jurídica meramente interpretativa en la que los agentes nos vemos obligados a debatir regularmente. Confiemos que la próxima reforma anunciada por el Legislador en relación al régimen legal aplicable a EITB y sus sociedades dependientes aborde definitivamente esta materia, aportando la necesaria seguridad jurídica.

III.1.2.– Buruzagitzak.

III.1.2.– Jefaturas.

Alegazioa.

Alegación.

Errepikapen desegokirik egon ez dadin, gai honen inguruan alde honek aurkeztutako alegazioetara jotzen dugu, aurreko ekitaldietako fiskalizazio-txostenei buruzkoetara. Nolanahi ere, Erakunde Publiko honek positiboki jasotzen ditu TVCP-HKEEk «III.– Barne-kontrol sistemei eta kudeaketa-prozedurei buruzko oharrak» atalean eginiko gomendioak, baloraziorako eta, hala badagokio, ezarpenerako.

Nos remitimos, a efectos de evitar reiteraciones innecesarias, a lo manifestado sobre este asunto en alegaciones de esta parte relativas a informes de fiscalización de ejercicios anteriores. En todo caso, este Ente Público acoge positivamente las recomendaciones realizadas por el TVCP/HKEE en este apartado de «III.– Consideraciones sobre los sistemas de control interno y procedimientos de gestión», a los efectos de su valoración y en su caso implantación.


Azterketa dokumentala


Análisis documental