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Boletin Oficial del País Vasco

98. zk., 2016ko maiatzaren 25a, asteazkena

N.º 98, miércoles 25 de mayo de 2016


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN ETA LEHIAKORTASUN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO Y COMPETITIVIDAD
2221
2221

EBAZPENA, 2016ko maiatzaren 12koa, Energiaren, Meategien eta Industria Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako lurralde-ordezkariei ematen baitzaie zehatzeko eskumena, arau-hauste arin eta astunetarako, Energiaren, Meategien eta Industria Administrazioaren eremuan.

RESOLUCIÓN de 12 de mayo de 2016, del Director de Energía, Minas y Administración industrial, por la que se delega a los delegados territoriales de Álava, Bizkaia y Gipuzkoa competencia en materia sancionadora, para infracciones leves y graves, en el ámbito de la Dirección de Energía, Minas y Administración industrial.

Ikusita Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legea eta Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legea, eta indarrean sartzear daudenez, komenigarri iritzi zaio Ekonomiaren Garapen eta Lehiakortasun Sailaren egitura organiko eta funtzionala ezartzen duen apirilaren 9ko 190/2013 Dekretuak ematen duen zehatzeko eskumena berrantolatzeari. Horretaz eztabaidatu ondoren, komenigarri iritzi zaio neurriak hartzeari, zehapen-prozedura arintzeko eta, ezartzen diren zehapenak, kasuan kasu, eredugarriak izan daitezen; izan ere, Euskal Autonomia Erkidegoko industria-sektorean, kalitatea eta segurtasuna lortzea da helburu.

A la vista de las nuevas leyes 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y 40/2015, de Régimen Jurídico del Sector Público y ante su inminente entrada en vigor, se ha planteado la cuestión relativa a la conveniencia de reorganizar la competencia sancionadora atribuida en el Decreto 190/2013, de 9 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico y Competitividad y, debatida la misma, se estima conveniente adoptar medidas que agilicen el procedimiento para que las sanciones que, en su caso, lleguen a imponerse tengan carácter ejemplificador al objeto de conseguir calidad y seguridad en el sector de la industria del País Vasco.

Helburu hori izanik, hartu beharreko lehen neurria izango da zehapen-prozedura osorik izapidetzea kontrolatu beharreko enpresetatik, instalazioetatik edo makinetatik hurbilen dauden erakundeetan (lurralde-ordezkaritzak), eta organo zentraletarako uztea (Zuzendaritza eta Sailburuordetza) irizpideak batzeko ezinbesteko eginkizuna eta oso astuntzat hartutako arau-hausteei loturiko garrantzi bereziko zenbait prozedura.

Con esta pretensión, la primera medida a adoptar ha de ser la de centralizar la tramitación íntegra del procedimiento sancionador en aquellas organizaciones más próximas a las empresas, instalaciones o maquinaria a controlar (las Delegaciones Territoriales), dejando para los órganos centrales (Dirección y Viceconsejería) la imprescindible función de ir unificando criterios y aquellos procedimientos relativos de especial trascendencia por merecer la infracción el calificativo de muy grave.

Horrenbestez, testuinguru horretan oinarrituta, eta hauek kontuan hartuta:

Por tanto, con base en el contexto descrito, y considerando los siguientes

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Lehenengoa.– Zehatzeko ahala zeinena den Ekonomiaren Garapen eta Lehiakortasun Sailaren egitura organiko eta funtzionala ezartzen duen apirilaren 9ko 190/2013 Dekretuan dago adierazita (2013ko apirilaren 24ko EHAA, 78. zk.).

Primero.– En cuanto a la Competencia en materia de Potestad sancionadora, el Decreto 190/2013, de 9 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico y Competitividad (BOPV 78, de 24 de abril de 2013).

Dekretu horren 7. artikuluan, saileko zuzendariei eman zaie zehatzeko ahala, honela:

Atribuye dicho Decreto el ejercicio de la Potestad sancionadora a las Directoras y Directores del Departamento, en el artículo 7 y en los siguientes términos:

«7. artikulua.– Zuzendariak.

«Artículo 7.– Directoras y Directores del Departamento.

Zuzendariei dagokie, zuzenean eta hierarkian dagokien sailburuordearen menpe, edo sailburuaren menpe Kabinete eta Komunikazioko zuzendariaren eta Zerbitzu zuzendariaren kasuan, honako eskumen orokor hauek baliatzea:

Corresponde a las Directoras y a los Directores del Departamento, bajo la dependencia directa y jerárquica de la Viceconsejera o Viceconsejero correspondiente, o de la Consejera en el caso de la Directora de Gabinete y Comunicación y del Director de Servicios, el ejercicio de las siguientes atribuciones generales:

h) Beren eskumen-eremuan zehapen-ahalmena baliatzea, eta indarrean dagoen legeriari jarraikiz arintzat eta astuntzat tipifikatutako arau-hausteak ezartzea.»

h) Ejercer la potestad sancionadora en el ámbito de su competencia con la imposición de sanciones tipificadas como leves y graves de acuerdo a la legislación de aplicación»

Zuzendaritza honen eskumen-eremua izango da dekretu horren 13. artikuluan adierazitakoa, honen arabera:

Siendo el ámbito de competencia de esta Dirección el recogido en el artículo 13 del mismo Decreto, a cuyo tenor:

«Energiaren, Meategien eta Industria Administrazioaren Zuzendaritzari dagokio, zuzenean eta hierarkian Industria Sailburuordetzaren menpe, honako eskumen hauek baliatzea:

«Corresponde a la Dirección de Energía, Minas y Administración Industrial, bajo la dependencia directa y jerárquica de la Viceconsejería de Industria, el ejercicio de las siguientes funciones:

a) Industriako produktuei, ekipoei eta instalazioei buruzko araudiak betetzen direla egiaztatzeko kontrola eta jarraipena egitea, honako arlo hauetan bereziki:

a) Efectuar el control y seguimiento del cumplimiento reglamentario de productos, equipos e instalaciones industriales y en particular, las relativas a las siguientes materias:

– Produktu kimikoak biltegiratzea.

– Almacenamientos de productos químicos.

– Produktu kimikoekin gerta daitezkeen istripu larrien prebentzioa.

– Prevención de accidentes graves con productos químicos.

– Gas-erregaiak biltegiratzea.

– Almacenamientos de combustibles gaseosos.

– Gasa jasotzen duten instalazioak.

– Instalaciones receptoras de gas.

– Transformazio-zentroak eta goi-tentsioko linea liberalizatuak.

– Centros de transformación y líneas de alta tensión liberalizadas.

– Behe-tentsioko instalazio elektrikoak.

– Instalaciones eléctricas de baja tensión.

– Jasogailuak (igogailuak, dorre-garabiak eta garabi mugigarri autopropultsatuak).

– Aparatos elevadores (ascensores, grúas-torre y grúas móviles autopropulsadas).

– Presioko ekipoak.

– Equipos a presión.

– Erregai likidoen instalazioak.

– Instalaciones de combustibles líquidos.

– Ibilgailuak.

– Vehículos.

– Suteen aurkako babes-instalazioak.

– Instalaciones de protección contra incendios.

– Instalazio termikoak.

– Instalaciones térmicas.

– Industria-segurtasunari buruzko arauak bete behar dituen beste edozein gai.

– Cualquier otra materia sometida a reglamentación de seguridad industrial.

b) Honako hauei lotutako jardun guztiak: Industria Establezimenduen Erregistroari, metrologiari, industriaren esparruko kalitaterako eta segurtasunerako azpiegiturari, industria-jabetzari eta industria-produktuen eta makinen segurtasunaren kontrolari.

b) Todas aquellas actuaciones relacionadas con el Registro de Establecimientos Industriales, la metrología, la infraestructura para la calidad y seguridad industrial, la propiedad industrial y el control de la seguridad de los productos industriales y máquinas.

c) 2. eta 3. kategorietako instalazio erradioaktiboen eta medikuntzako X izpien baimena eta kontrola, inguruneko erradiologia-ikuskapena eta arlo horretan esleituta dituen beste funtzio guztiak, bai hala araututa dagoelako, bai Segurtasun Nuklearrerako Batzordeak hala agindu diolako. Nolanahi ere, Osasun Sailak arlo horretan esleituta dituen eskumenak errespetatu behar dira.

c) Autorizar y controlar las instalaciones radiactivas de 2.ª y 3.ª categoría, RX médicos, vigilancia radiológica ambiental y cuantas otras funciones le vengan atribuidas en esta materia tanto por norma como por encomienda de gestión con el Consejo de Seguridad Nuclear, sin perjuicio de las competencias asignadas en esta materia al Departamento de Salud.

d) Energiaren, meategien, Industria-administrazioaren, industria-segurtasunaren eta instalazio erradioaktiboen arloetan aldez aurreko administrazio-baimena behar duten espediente guztiak kudeatzea, tramitatzea eta ebaztea.

d) Gestionar, tramitar y resolver todos aquellos expedientes que en materia de energía, minas, administración de industria, seguridad industrial e instalaciones radiactivas deban ser objeto de autorización administrativa previa.

e) Energia-iturrien energia-erregimena, produkzioa, prospekzioa, sustapena eta aprobetxamendua.

e) Régimen energético, producción, prospección, promoción y aprovechamiento de las fuentes de energía.

f) Energia berrien arloko ikerketa-planak aztertzea eta egitea.

f) Estudio y elaboración de Planes de Investigación en materia de nuevas energías.

g) Energia kontserbatzea eta aurreztea.

g) Conservación y ahorro energético.

h) Euskal Autonomia Erkidegoko, Estatuko eta Europar Batasuneko energia-plangintzan parte hartzea eta haren berri ematea.

h) Participar e informar en la planificación energética de la Comunidad Autónoma de Euskadi, estatal y europea.

i) Hidrokarburoen arloan indarrean dagoen oinarrizko legerian aurreikusitako parte-hartze funtzioak betetzea.

i) Efectuar las funciones de participación previstas en la legislación básica vigente en materia de hidrocarburos.

j) Meategietako jardueren eragina jasan duten naturaguneak leheneratzea, hargatik eragotzi gabe beste sail batzuek gai horretan esleituta dituzten eskumenak betetzea.

j) Restauración de espacios naturales afectados por actividades mineras, sin perjuicio de las competencias asignadas en esta materia a otros Departamentos.

k) Meatze-eremuari lotutako industria-produktuak, -ekipoak eta -instalazioak legeen arabera bete diren kontrolatzea eta horren jarraipena egitea.

k) Efectuar el control y seguimiento del cumplimiento reglamentario de productos, equipos e instalaciones industriales relativos al ámbito minero.

l) Mineral-meategien eta gainerako erreserba geologiko eta geotermikoen meatze-erregimena, ikerketa eta aprobetxamendua.

l) Régimen minero, investigación y aprovechamiento de yacimientos minerales y demás reservas geológicas y geotérmicas.

m) Energiaren, meategien, industria-administrazioaren eta industria-segurtasunaren arloan, dekretu honetan edo berau garatzen duten xedapenetan ezarritakoa aplikatu ondoren Ekonomiaren Garapen eta Lehiakortasun Sailaren lurralde-ordezkaritzei esleitu ez zaizkien funtzio guztiak betetzea.»

m) Todas aquellas funciones en materia de energía, minas, administración de industria, seguridad industrial que, por aplicación de lo establecido en el presente Decreto o en sus disposiciones de desarrollo, no resulten atribuidas a las Delegaciones Territoriales de Desarrollo Económico y Competitividad».

Bigarrena.– Emandako eskumena eskuordetzeko aukera adierazita dago Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen azaroaren 26ko 30/1992 Legean.

Segundo.– En cuanto a la posibilidad de delegar la competencia atribuida, la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común.

Lege horren arabera, oro har, onartuta dago edozein ebazte-eskumen baliatzeko eskuordetza ematea baldin eta organo titularrak komenigarritzat jotzen badu, legean adierazitako inguruabarrak kontuan hartuta.

Esta ley admite de modo general la posibilidad de delegar el ejercicio de cualquier competencia resolutiva cuando el órgano titular lo considere conveniente atendiendo a alguna de las circunstancias señaladas en la misma.

13. artikuluan dago aurreikusita hori baldin eta bertan ezarritako eskakizunak betetzen badira:

Esta previsión se contiene en el artículo 13, cumpliendo los requisitos en el mismo establecidos:

«13. artikulua.– Eskumenak eskuordetzea.

«Artículo 13.– Delegación de competencias.

1.– Herri-administrazioetako organoek beste organo batzuei beren eskumenak eskuordetzan eman diezazkiekete baldin eta organo horiek administrazio berekoak badira, nahiz eta bata bestearen mendekoa ez izan, edo administrazio horiei lotuta edo administrazio horien mendean dauden zuzenbide publikoko erakundeetakoak badira.

1.– Los órganos de las diferentes Administraciones públicas podrán delegar el ejercicio de las competencias que tengan atribuidas en otros órganos de la misma Administración, aun cuando no sean jerárquicamente dependientes, o de las entidades de derecho público vinculadas o dependientes de aquéllas.

2.– Eskumen hauek ezin dira inola ere eskuordetzan eman:

2.– En ningún caso podrán ser objeto de delegación las competencias relativas a:

a) Estatuko burutzarekin, Estatuko gobernuko lehendakaritzarekin, Gorte Nagusiekin, autonomia-erkidegoetako gobernu-kontseiluetako lehendakaritzekin eta autonomia-erkidegoetako legebiltzarrekin diren harremanei buruzko eskumenak.

a) Los asuntos que se refieran a relaciones con la Jefatura del Estado, Presidencia del Gobierno de la Nación, Cortes Generales, Presidencias de los Consejos de Gobierno de las Comunidades Autónomas y Asambleas Legislativas de las Comunidades Autónomas.

b) Xedapen orokorrak emateko eskumena.

b) La adopción de disposiciones de carácter general.

c) Errekurtsoa ebazteko eskumena, errekurtsopeko egintza eman duen administrazio-organoari.

c) La resolución de recursos en los órganos administrativos que hayan dictado los actos objeto de recurso.

d) Lege-mailako arauetan hala agindutako gaietako eskumenak.

d) Las materias en que así se determine por norma con rango de Ley.

3.– Eskumenak eskuordetzan ematea eta horien eskuordetza kentzea Estatuko Aldizkari Ofizialean, autonomia-erkidegokoan edo probintziakoan argitaratu behar da; non argitaratu jakiteko, kontuan hartuko da zer administraziotakoa den organo eskuordetza-emailea eta eskumena zer lurralde-eremutan duten.

3.– Las delegaciones de competencias y su revocación deberán publicarse en el "Boletín Oficial del Estado", en el de la Comunidad Autónoma o en el de la Provincia, según la Administración a que pertenezca el órgano delegante, y el ámbito territorial de competencia de éste.

4.– Administrazioaren ebazpenak eskuordetzaz baliatuz ematen badira, espresuki adierazi behar da ebazpen horiek eskuordetzaz baliatuz eman direla, eta organo eskuordetza-emaileak emadakotzat joko dira.

4.– Las resoluciones administrativas que se adopten por delegación indicarán expresamente esta circunstancia y se considerarán dictadas por el órgano delegante.

5.– Legeren batek espresuki baimenduta ez bada, ezin zaizkio inori eskuordetzan eman norberak eskuordetzaz baliatuz erabiltzen dituen eskumenak.

5.– Salvo autorización expresa de una Ley, no podrán delegarse las competencias que se ejerzan por delegación.

Nahiz eta prozeduraren arauan, nahitaezko izapide gisa ezarri irizpena edo txostena eman behar dela, hori ez da eragozpen izango prozedura ebazteko eskumena eskuordetzan emateko; dena den, ezin da eskuordetzan eman gai jakin bat ebazteko eskumena, dagokion prozeduran aldez aurretik gai horri buruzko nahitaezko irizpena edo txostena emanda dagoenean.

No constituye impedimento para que pueda delegarse la competencia para resolver un procedimiento la circunstancia de que la norma reguladora del mismo prevea, como trámite preceptivo, la emisión de un dictamen o informe; no obstante, no podrá delegarse la competencia para resolver un asunto concreto una vez que en el correspondiente procedimiento se haya emitido un dictamen o informe preceptivo acerca del mismo.

6.– Eskuordetza eman duen organoak edozein unetan ken dezake.

6.– La delegación será revocable en cualquier momento por el órgano que la haya conferido.

7.– Kide anitzeko organo batek bereak dituen eskumenak erabiltzerakoan quorum berezia behar badu ohiko jardueran, quorum bera beharko du beti eskumen horiek inori eskuordetzan ematerakoan ere.»

7.– La delegación de competencias atribuidas a órganos colegiados, para cuyo ejercicio ordinario se requiera un quórum especial, deberá adaptarse observando, en todo caso, dicho quórum».

Logikoa denez, oinarrizko agindu hori osatu beharra dago, Administrazio publiko bakoitzaren eremuan aplikatu beharreko arauen bidez; beraz, berriro jo behar da 190/2013 Dekretura, hor baitago transkribatuta gaiko eskumena duen organoak berak eman behar duela eskumena eskuordetzan. Horrenbestez, kasu honetan, Energiaren, Meategien eta Industria Administrazioaren zuzendariak.

Pero este precepto básico ha de completarse, como es lógico, con la regulación aplicable en el ámbito de cada Administración pública, lo cual nos remite nuevamente al Decreto 190/2013 en el sentido ya transcrito de ser el órgano competente en la materia el órgano que ha de dictar la delegación. Y, por tanto, en el caso que nos ocupa, el Director de Energía, Minas y Administración industrial.

Ikusita ohartarazpen horiek eta arau aplikagarriak,

Vistas las consideraciones anteriores y la normativa aplicable,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Eskuordetzea zehatzeko ahala baliatzeko eskumena, zuzendaritza honi emana Ekonomiaren Garapen eta Lehiakortasun Sailaren egitura organiko eta funtzionala ezartzen duen apirilaren 9ko 190/2013 Dekretuaren arabera (2013ko apirilaren 24ko EHAA, 78. zk.).

Primero.– Delegar la competencia del ejercicio de la potestad sancionadora atribuida a esta Dirección mediante Decreto 190/2013, de 9 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico y Competitividad (BOPV 78, de 24 de abril de 2013).

Arau-hauste arin eta astunetarako baino ez da eskuordetuko, dekretu horren 13. artikuluan aipatutako gaien eremuan, eta Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako lurralde-ordezkariei emango zaie eskuordetzan, bakoitzari dagokion lurralde-eremurako.

Dicha delegación se ejercerá para infracciones leves y graves, en el ámbito de materias enunciado en el artículo 13 del referido Decreto, a favor de los delegados territoriales de las Delegaciones de Álava, Bizkaia y Gipuzkoa en el ámbito territorial que a cada uno compete.

Eskuordetzaren ondorioz, indargabetu egiten dira gai honi buruzkoak diren eta eskuordetza-ebazpen honen aurretik eman diren ebazpen, jarraibide eta barne-zirkular guztiak.

Consecuencia de la delegación, dejan de estar vigentes todas aquellas resoluciones, instrucciones o circulares de carácter interno que afecten a la materia, dictadas con anterioridad a la presente Resolución de delegación.

Bigarrena.– Jakinaraztea ebazpen hau osorik eraginpeko arlo, zerbitzu eta organo guztiei, behar bezala bete dezaten.

Segundo.– Comunicar el contenido íntegro de la presente Resolución a las áreas, servicios y órganos afectados para su debido cumplimiento.

Hirugarrena.– Eskuordetze honen bitartez ematen diren ebazpenetan, adierazi egin beharko da zirkunstantzia hori, hain justu ere Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitalpen-eguna eta aipamen bat jasoaz; eta, bestalde, Energiaren, Meategien eta Industria Administrazioaren Zuzendaritzak emandakotzat joko dira.

Tercero.– Las resoluciones que se dicten en virtud de la presente delegación deberán indicar dicha circunstancia, mediante la mención de la misma y de su fecha de publicación en el Boletín Oficial del País Vasco y se considerarán dictadas por la Dirección de Energía, Minas y Administración Industrial.

Aipatutako ebazpenen aurka aurkeztutako administrazio-errekurtsoez arduratzea Industriako sailburuordeari dagokio.

El conocimiento de los recursos administrativos que, en su caso, procedan contra dichas resoluciones corresponderá al Viceconsejero de Industria.

Laugarrena.– Energiaren, Meategien eta Industria Administrazioaren Zuzendaritzak noiznahi ezezta dezake eskuordetze hau, eta edozein espedienteren ardura beregana dezake.

Cuarto.– En cualquier momento, la Dirección de Energía, Minas y Administración Industrial podrá revocar la presente delegación, así como avocar el conocimiento de cualquier expediente

Bosgarrena.– Ebazpen honek ondorioak sortzen dituen unetik, Energiaren, Meategien eta Industria Administrazioaren zuzendariak ebatziko ditu izapidetzen ari diren espedienteak.

Quinto.– Los expedientes que se encuentren en tramitación en el momento en que la presente Resolución surta efecto serán resueltos por el Director de Energía, Minas y Administración Industrial.

Seigarrena.– Ebazpen hau EHAAn argitaratzea, denek honen berri izan dezaten eta ondorioak izan ditzan argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera, Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen azaroaren 26ko 30/1992 Legearen 13.3 artikuluarekin bat.

Sexto.– Publicar en el BOPV la presente Resolución para conocimiento general y producción de efectos a partir del día siguiente a la inclusión en aquél, de conformidad con el artículo 13.3 de la Ley 30/1992 de 26 de noviembre, de Régimen Jurídico y Procedimiento Administrativo Común.

Ebazpen honek ez dio amaiera ematen administrazio-bideari, eta, haren aurka, gora jotzeko errekurtsoa aurkez dakioke Ekonomia Garapen eta Lehiakortasun Saileko Industriako sailburuordeari, hilabeteko epean, ebazpen hau jakinarazi eta hurrengo egunetik aurrera, Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen 30/1992 Legearen 107. artikuluan eta hurrengoetan xedatutakoaren arabera.

Contra la presente Resolución se podrá interponer recurso de alzada ante el Viceconsejero de Industria del Departamento de Desarrollo Económico y Competitividad, en el plazo de un mes, contado desde el día siguiente al de la notificación de la resolución, todo ello según lo establecido en el artículo 107 y siguientes de la Ley 30/1992, de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común.

Vitoria-Gasteiz, 2016ko maiatzaren 12a.

En Vitoria-Gasteiz, a 12 de mayo de 2016.

Energiaren, Meategien eta Industria Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Energía, Minas y Administración Industrial,

AITOR PATXI OREGI BAZTARRIKA.

AITOR PATXI OREGI BAZTARRIKA.


Azterketa dokumentala


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