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Boletin Oficial del País Vasco

164. zk., 2015eko abuztuaren 31, astelehena

N.º 164, lunes 31 de agosto de 2015


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DISPOSICIÓN DEROGADA

XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA
UNIVERSIDAD DEL PAÍS VASCO
3667
3667

ERABAKIA, 2015eko uztailaren 22koa, Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitateko gizarte kontseiluarena, unibertsitateko masterretako ikasleen jarraitzeko arauak onartzeko dena.

ACUERDO de 22 de julio de 2015, del Consejo Social de la Universidad del País Vasco, por el que se aprueba la normativa de permanencia del alumnado de los másteres universitarios.

Maria Pilar Elorrieta Santos, Euskal Herriko Unibertsitatearen Gizarte Kontseiluko idazkari nagusia naizenez, ondokoa

María Pilar Elorrieta Santos, Secretaria General del Consejo Social de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea,

ZIURTATU DUT:
CERTIFICA:

Gizarte Kontseiluaren Osoko Bilkurak, bere ehun eta laurogeita zazpigarren bileran, bi mila eta hamabosteko uztailaren hogeita bian jarraian ageri duen erabakia onetsi du, Aztergaien Zerrendako hirugarren gaia buruz Unibertsitateko Masterretako Ikasleen Jarraitzeko Arauak. Akademi eta Euskara Batzordeak Osoko Bilkurari aurkezten dion akordio proposamena.

Que el Pleno del Consejo Social en su sesión centésima octogésima séptima celebrada el veintidós de julio de dos mil quince adoptó el acuerdo siguiente en relación con el punto tercero del Orden del Día. Normativa de Permanencia del alumnado de los Másteres Universitarios. Propuesta de acuerdo que la Comisión Académica y Euskera eleva al Pleno.

Unibertsitateko Masterretako Ikasleen Jarraitzeko Arauak onartzea.

Aprobar la Normativa de Permanencia del alumnado de los Másteres Universitarios.

Onarpena gauzatzeko ondoko oharrak bete beharko dira:

La aprobación queda condicionada al cumplimiento de las observaciones siguientes:

Graduondoko Batzordearen aldeko arautegi proposameneko azken xedapenetako bigarrenean ezartzen diren ahalmenak ezin izango dira ulertu, ez erabili ere, arautegiko testua aldatzeko baimen gisa. Izan ere, lehenik, Gizarte Kontseiluak izan behar du horren berri, baita onarpena eman ere, horretarako organo eskuduna baita.

Las atribuciones que se causan en la disposición final segunda de la propuesta de Normativa a favor de la Comisión de Postgrado no podrán entenderse ni ejercitarse como una autorización para modificar materialmente el propio texto de la Normativa sin conocimiento y aprobación del Consejo Social, Órgano competente para ello.

Azken xedapenetako bigarrenean ezartzen den Graduondoko Ikasketen eta Nazioarteko Harremanen arloko errektoreordearen aldeko ahalmena –arautegiarekin lotutako alderdiak interpretatu eta ebazteko dela eta– ezin izango da ulertu, ez erabili ere, arautegiko testua aldatzeko baimen gisa. Izan ere, lehenenik, Gizarte Kontseiluak izan behar du horren berri, baita onarpena eman ere, horretarako organo eskuduna baita.

La delegación que se causa en la disposición final segunda de la propuesta de Normativa a favor del Vicerrector/a de Estudios de Postgrado y Relaciones Internacionales para la interpretación y resolución de cuantas cuestiones se planteen en relación con la Normativa, no podrá entenderse ni ejercitarse como una autorización para modificar materialmente el propio texto de la propuesta de la Normativa sin conocimiento y aprobación del Consejo Social.

Aipatutako ahalmena ezin izango da ulertu, ez erabili ere, proposatutako Arautegiko 6. artikuluan ezarritako araubide juridikoa indargabetu edo ordezkatzeko. Horrenbestez, xede esparrua mugatuta egongo da 6. artikuluan jasota ez dauden gainerako gaietarako.

Dicha delegación tampoco podrá entenderse ni ejercitarse como una autorización para derogar o sustituir el régimen jurídico establecido en el artículo 6 de la propuesta de la Normativa; por lo tanto su ámbito objetivo deberá circunscribirse a las restantes cuestiones no contempladas en dicho artículo 6.

Arautegiko azken xedapenetako hirugarrenean ezartzen diren ahalmenak ezin izango dira erabili Gobernu Kontseiluaren proposameneko testuari aldaketak egiteko. Izan ere, eskumen hori Gizarte Kontseiluari bakarrik dagokio.

La atribución de facultades que se causa en la disposición final tercera de la Normativa, habrá de entenderse como no extensible a las modificaciones materiales del texto de la propuesta del Consejo de Gobierno; cuya modificación es competencia exclusiva del Consejo Social.

Eta horrela ager dadin, akta oraindik onetsi gabe dagoela ohartarazirik, ziurtagiri hau eman dut Kontseiluburuaren aginduz, era berak ontzat eman du, Bilbon, bi mila eta hamabosteko uztailaren hogeita bian.

Y para que conste, con la reserva de que el Acta todavía no ha sido aprobada, expido la presente, de orden y con el visto bueno del Presidente, en Bilbao, a veintidós de julio de dos mil quince.

Kontseiluburua,

El Presidente,

JOSEBA AGUSTIN EIZAGUIRRE AGOTE.

JOSEBA AGUSTIN EIZAGUIRRE AGOTE.

Idazkari nagusia,

La Secretaria General,

M. PILAR ELORRIETA SANTOS.

M. PILAR ELORRIETA SANTOS.

ERABAKIA, 2015EKO UZTAILAREN 22KOA, UNIVERSIDAD DEL PAÍS VASCO/EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEKO GIZARTE KONTSEILUARENA, UNIBERTSITATEKO MASTERRETAKO IKASLEEN JARRAITZEKO ARAUAK ONARTZEKO DENA.
NORMATIVA DE PERMANENCIA DEL ALUMNADO DE LOS MÁSTERES UNIVERSITARIO APROBADA POR ACUERDO DEL CONSEJO SOCIAL EL 22 DEJULIO DE 2015

1. artikulua.– Baldintza akademikoak.

Articulo 1.– Requisitos académicos.

Matrikulako kredituen % 15 gainditu beharko dute ikasleek lehenengo mailan. Ikasleren batek ez badu gainditzen adierazitako kreditu kopurua, edota irakasgai baten deialdi guztiak agortzen baditu irakasgaia gainditzeke, bi urte egon beharko da matrikulatzeke eta orduan jarraitu ahal izango du ikasketak egiten.

Los alumnos y alumnas deberán superar en el primer curso el 15% de los créditos matriculados. Si un alumno o alumna no superase este requisito, o bien hubiera consumido las convocatorias establecidas de una asignatura sin superarla, no podrá proseguir con estos estudios hasta transcurridos dos años sin matricularse de esta titulación.

2. artikulua.– Irakasgai bakoitzerako deialdi kopurua eta deialdiari uko egitea.

Articulo 2.– Convocatorias para cada asignatura y renuncias.

1.– Profesio arautua betetzera bideratutako masterren kasuan baldintza hauek aplikatuko dira:

1.– En aquellos másteres que conduzcan al ejercicio de profesiones reguladas serán de aplicación las siguientes condiciones:

1.1.– Ikasleak sei ebaluazio deialdi izango ditu irakasgai bakoitzerako (bi ikasturteko).

1.1.– El alumnado dispondrá de seis convocatorias de evaluación para cada asignatura (dos por curso académico).

1.2.– Ikasleak uko egin ahal izango dio ebaluazio deialdiari eta, hala eginez gero, deialdi hori ez da kontuan hartuko.

1.2.– El alumnado podrá renunciar a la convocatoria de evaluación, lo que implica que no se contabilizará la misma.

1.3.– Masterreko Batzorde Akademikoak zehaztu beharko du nola egin diezaieketen uko ikasleek ebaluazio deialdiei.

1.3.– La Comisión Académica del Máster deberá indicar el modo en que el alumnado puede renunciar a la convocatoria de evaluación de la misma.

1.4.– Bosgarren, seigarren eta salbuespenezko, deialdiak epaimahai batek ebaluatuko ditu, horretarako onartuko diren arauei jarraituz.

1.4.– Las convocatorias quinta, sexta y excepcional se evaluarán por un tribunal de acuerdo con las normas que establezcan al efecto.

1.5.– Ikastegi guztietan, ikasleren bat bosgarren, seigarren edo salbuespenezko deialdian dagoen irakasgai bakoitzerako, aurreko paragrafoan adierazitako epaimahaia osatuko da, eta ikasturtearen lehenengo hiruhilekoan argitaratuko da epaimahaiaren osaera, kideen izen eta guzti. Epaimahaia osatzean, irakasleak aurreko deialdietan zuzentzaile lanetan jardun gabeak izan daitezela zainduko da, ahal den neurrian.

1.5.– En todos los centros, y para cada asignatura en que haya estudiantes con quinta, sexta o convocatoria excepcional, se constituirá el tribunal indicado en el párrafo precedente, velando para que los docentes asignados, en la medida de lo posible, no hayan sido los correctores en las convocatorias anteriores, y se hará pública su composición nominal en el primer trimestre del curso.

1.6.– Irakasgai baten sei deialdiak behin agortuta, ikasleak salbuespenezko deialdi bakar bat eska dezake UPV/EHUko errektoreari zuzendutako idatziaren bidez. Salbuespenezko deialdia emateari buruzko erabakia UPV/EHUko errektoreak emango du, kontuan hartuta ikaslearen espediente akademikoa eta beste gorabehera batzuk.

1.6.– Agotadas las seis convocatorias de una asignatura, el alumnado podrá solicitar la concesión de una única convocatoria excepcional en escrito dirigido al Rector, Rectora de la UPV/EHU. La decisión sobre la concesión o no de la convocatoria excepcional corresponderá al Rector, Rectora de la UPV/EHU que deberá, a tales efectos, valorar el expediente académico y otras circunstancias del alumnado.

2.– Gainerako masterretan hauek izango dira gaiak gainditzeko baldintzak:

2.– Para la superación de las materias establecidas en el resto de los másteres serán de aplicación las siguientes condiciones:

2.1.– Ikasleak lau ebaluazio deialdi izango ditu irakasgai bakoitzerako (bi ikasturteko).

2.1.– El alumnado dispondrá de cuatro convocatorias de evaluación para cada asignatura, (dos por curso académico).

2.2.– Ikasleak uko egin ahal izango dio ebaluazio deialdiari, eta deialdi hori ez zaio kontuan hartuko.

2.2.– El alumnado podrá renunciar a la convocatoria de evaluación, lo que implica que no se contabilizará la misma.

2.3.– Masterreko batzorde akademikoak zehaztu beharko du nola egin diezaieketen uko ikasleek ebaluazio deialdiei.

2.3.– La Comisión Académica del Máster deberá indicar el modo en que el alumnado puede renunciar a la convocatoria de evaluación de la misma.

2.4.– Hirugarren, laugarren eta Salbuespenezko deialdiak epaimahai batek ebaluatuko ditu, horretarako ezarriko diren arauei jarraituz.

2.4.– Las convocatorias tercera, cuarta y excepcional se evaluarán por un tribunal de acuerdo con las normas que establezcan al efecto.

2.5.– Master guztietan, ikasleren bat hirugarren, laugarren edo salbuespenezko deialdian dagoen irakasgai bakoitzerako, Aurreko paragrafoan adierazitako epaimahaia osatuko da eta ikasturtearen lehenengo hiruhilekoan argitaratuko da epaimahaiaren osaera, kideen izen eta guzti. Epaimahaia osatzean, irakasleak aurreko deialdietan zuzentzaile lanetan jardun gabeak izan daitezela zainduko da, ahal den neurrian.

2.5.– En todos los másteres, y para cada asignatura en que haya estudiantes con tercera, cuarta o convocatoria excepcional, se constituirá el tribunal indicado en el párrafo precedente, velando para que los docentes asignados, en la medida de lo posible, no hayan sido los correctores en las convocatorias anteriores, y se hará pública su composición nominal en el primer trimestre del curso.

2.6.– Irakasgai baten lau deialdiak agortuta, ikasleak salbuespenezko deialdi bakar bat eska dezake, UPV/EHUko errektoreari zuzendutako idatziaren bidez. Salbuespenezko deialdia emateari buruzko erabakia errektoreak hartuko du, kontuan hartuta ikaslearen espedientea eta beste gorabehera batzuk.

2.6.– Agotadas las cuatro convocatorias de una asignatura, el alumnado podrá solicitar la concesión de una única convocatoria excepcional en escrito dirigido al Rector, Rectora de la UPV/EHU. La decisión sobre la concesión o no de la convocatoria excepcional corresponderá al Rector, Rectora, de la UPV/EHU que deberá, a tales efectos, valorar el expediente académico y otras circunstancias del alumnado.

Master guztietan, edozein izanda ere master mota (ikasgelakoa, irakaskuntza mistokoa edo urrutikoa) ikasleek denbora muga bat izango dute masterra amaitzeko. Kasu guztietan epe hori izango da masterra gainditzeko behar den ikasturte kopurua gehi bi gehiago, betiere, master bakoitzeko arautegian zehaztutako arduraldiaren arabera (partziala/osoa). Kontuan hartuko da 60 kredituko edo 60 kreditutik beherako multzo bakoitza ikasturte baten parekoa dela.

Para todos los másteres, independientemente de la modalidad de impartición (presencial, semi-presencial o a distancia), los alumnos y alumnas contarán con un límite de tiempo para finalizar los estudios, que será, en todos los casos, de 2 cursos académicos añadidos a los cursos necesarios para la superación del máster por el alumno o la alumna, según su dedicación (parcial/completa) regulada en cada máster. Se considerará que 60 créditos o fracción de 60 créditos equivalen a 1 curso.

3. artikulua.– Egoera bereziak.

Artículo 3.– Situaciones especiales.

Ikasleari ez zaizkio ezarriko 1, eta 2. artikuluetan zehaztutakoak, baldin eta honako egoera bereziren batean badago:

Los artículos 1 y 2 no serán de aplicación al alumnado en tanto se encuentren en alguna de las situaciones siguientes:

– Eskola aldian gaixorik egotea hiruhileko batean baino luzaroago. Egoera hori behar bezala egiaztatu beharko da.

– Enfermedad prolongada durante más de un trimestre lectivo, debidamente justificada.

– Beste egoera larri batzuk, behar bezala justifikatuak.

– Otras situaciones de fuerza mayor, debidamente justificadas.

4. artikulua.– Epaimahaien osaera.

Articulo 4.– Composición de Tribunales.

1.– Epaimahaiak masterraren ardura daukan ikastegiko batzarrak izendatuko ditu ikasturte bakoitzeko lehenengo hiruhilekoan, masterreko Batzorde Akademikoa entzun eta gero.

1.– Los tribunales serán nombrados en el primer trimestre de cada curso académico por la Junta del Centro responsable del máster, a propuesta de la Comisión Académica de dicho máster.

2.– Epaimahaiok masterreko hiru irakaslek osatuko dituzte eta, egindako probaz gain, epaimahaikideek ikaslearen historiala eta gainerako gorabehera akademikoak hartuko dituzte kontuan.

2.– Estarán constituidos por tres profesores del máster, quienes tendrán en cuenta, además de la prueba realizada, el historial académico y demás circunstancias que, como estudiante, presente la persona afectada.

3.– Epaimahaia osatuko duten pertsonen zerrenda ikasturte bakoitzeko lehenengo hiruhilekoan jarriko da jendaurrean.

3.– Estos tribunales deberán hacerse públicos en el primer trimestre de cada año académico.

5. artikulua.– Matrikula baliogabetzea.

Artículo 5.– Anulación de Matrícula.

1.– Ikaslearen eskariz matrikula baliogabetzeak eta matrikula ez egiteak ondorio berak izango dituzte unibertsitatean jarraitzeari dagokionez.

1.– La anulación de matrícula, previa solicitud del alumnado tendrá a efectos de permanencia la misma consideración que si el estudiante no se hubiera matriculado.

2.– Ikasleak, urtero, matrikula baliogabetzeko aukera izango du abenduaren 3ra arte.

2.– El alumnado podrá solicitar la anulación de la matrícula hasta el 31 de diciembre de cada año.

3.– UPV/EHUk berak bere kabuz baliogabetuko du matrikula, baldin eta ikasleak ez badu betetzen matrikula egiteko zehaztutako baldintzaren bat.

3.– La anulación se efectuará de oficio por la UPV/EHU cuando el alumnado no reúna alguno de los requisitos necesarios para realizar la matrícula.

6. artikulua.– Prozedura.

Artículo 6.– Procedimiento.

1.– Arau hauekin zerikusia duten eskariak (2-1.1.6 artikuluan adierazitakoa salbu) Ikastegiko dekanoari/zuzendariari zuzendu beharko zaizkio. Ondoren, hark hartutako erabakiaren kontra errekurtsoa jarri ahalko zaio Graduondoko Batzordeari hilabeteko epean.

1.– Cualquier petición derivada del cumplimiento de las presentes normas con excepción de lo previsto en el artículo 2.1.1.6) deberá dirigirse en primera instancia para ser resuelta por el Decano, Decana, Director o Directora, cuya resolución será recurrible en el término de un mes ante la Comisión de Postgrado.

2.– Artikuluarekin zerikusia daukaten eskariak Graduondoko Batzordeari aurkeztuko zaizkio eta kasuan kasuko masterreko Batzorde Akademikoaren baimena beharko da, bai eta masterraren ardura daukan ikastegiko dekano edo zuzendariarena ere.

2.– Cualquier petición derivada del artículo 3, será solicitada ante la Comisión de Postgrado y deberá contar con la autorización de la Comisión Académica del máster correspondiente, así como con la autorización del Decano, Decana, Director o Directora del Centro responsable del máster.

3.– Matrikula baliogabetzeko eskaria abenduaren 31 baino beranduago egiten bada Graduondoko Batzordeari aurkeztuko zaio eta kasuan kasuko masterreko Batzorde Akademikoaren baimena beharko da, bai eta masterraren ardura daukan ikastegiko dekano edo zuzendariarena ere.

3.– Cualquier solicitud de anulación de matrícula posterior a la fecha de 31 de diciembre será solicitada ante la Comisión de Postgrado y deberá contar con la autorización de la Comisión Académica del máster correspondiente, así como con la autorización del Decano, Decana, Director o Directora del Centro responsable del máster.

4.– Arautegi honetan jaso ez den guztirako, Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen Legean zehaztutako prozedura ezarriko da.

4.– En lo no previsto en esta normativa, se aplicará al procedimiento las normas de la Ley de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común.

AZKEN XEDAPENETATIK LEHENENGOA
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA

Masterretan jarraitzeko arau hauek 2015-2016 ikasturtearen hasieran jarriko dira indarrean, eta unibertsitateko master ikasketei aplikatuko zaizkie.

Las presentes normas de permanencia entrarán en vigor al inicio del curso 2015-2016 y serán de aplicación a los estudios de másteres universitarios.

AZKEN XEDAPENETATIK BIGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA

Graduondoko Batzordeari ahalmena ematen zaio araudi hau garatzeko arau osagarriak eman ditzan.

Se faculta a la Comisión de Postgrado para elaborar normas complementarias que desarrollen la presente normativa.

Graduondoko Ikasketen eta Nazioarteko Harremanen arloko errektoreordearen gain uzten da araudi hau ezartzean sor daitezkeen gorabeherak interpretatu eta ebazteko ahalmena.

Se delega en la Vicerrectora o Vicerrector de Estudios de Postgrado y Relaciones Internacionales la interpretación y resolución de cuantas cuestiones se planteen en la aplicación de esta normativa.

AZKEN XEDAPENETATIK HIRUGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL TERCERA

Graduondoko Batzordeari eskumena ematen zaio arautegi hau hurrengo ikasturteetarako egokitzeko.

Se faculta a la Comisión de Postgrado a realizar las adaptaciones de la presente normativa en los siguientes cursos académicos.


Azterketa dokumentala


Análisis documental