Consulta

Consulta simple

Servicios


Último boletín RSS

Boletin Oficial del País Vasco

23. zk., 2015eko otsailaren 4a, asteazkena

N.º 23, miércoles 4 de febrero de 2015


Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da


El contenido de los otros formatos que aquí se muestran, se ha obtenido mediante una transformación del documento electrónico PDF oficial y auténtico

XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

OSASUN SAILA
DEPARTAMENTO DE SALUD
530
530

9/2015 DEKRETUA, urtarrilaren 27koa, kanpo-desfibriladore automatiko eta erdiautomatikoen ezarpena eta erabilera arautzen dituena, eta haiek osasun-esparrutik kanpoko erabilera publikoko gune jakin batzuetan jartzea beharrezkoa dela xedatzen duena.

DECRETO 9/2015, de 27 de enero, por el que se regula la instalación y uso de desfibriladores externos automáticos y semiautomáticos y se establece la obligatoriedad de su instalación en determinados espacios de uso público externos al ámbito sanitario.

Botere publikoen ardura da osasun publikoa antolatzea eta zaintzea prebentzio-neurrien eta beharrezko prestazio eta zerbitzuen bidez, eta Euskal Autonomia Erkidegoan, eskumenen ikuspuntutik, ardura hori Autonomia Estatutuaren 18.1 artikuluan ezarrita dago «Barneko osasuna dela eta Euskal Herriari dagokio Estatuko oinarrizko legea lege berriz aurrera eramatea eta betetzea», kontuan hartuta Estatuaren eskumena dela oinarriak ezartzea eta koordinazio orokorra egitea osasunaren arloan, Konstituzioaren 149.1.16.a artikuluari jarraiki.

La responsabilidad que corresponde a los poderes públicos de organizar y tutelar la salud pública a través de medidas preventivas y de las prestaciones y servicios necesarios se establece competencialmente en la Comunidad Autónoma del País Vasco en el artículo 18.1 del Estatuto de Autonomía; artículo que incardina la sanidad interior como una de las competencias de desarrollo legislativo y de ejecución de la legislación básica del Estado en materia de sanidad interior. Asimismo, habrá de tenerse en cuenta la competencia estatal de establecimiento de bases y coordinación general de la sanidad en virtud del artículo 149.1.16.ª de la Constitución.

Eskumen-esparru horren barruan, Euskadiko Antolamendu Sanitarioaren ekainaren 26ko 8/1997 Legeak osasunaren babes- eta sustapen- nahiz gaixotasunen prebentzio-arloko jarduketak aurreikusten ditu 14.1 artikuluan, oinarrizko legediak aipatzen dituen esparruei dagokienez oro har, hala nola, zehazki, arau honi dagokion neurrian, ordenamendu juridikoak, norbanakoen osasunari zein osasun kolektiboari dagokienez, esku-hartze publikorako onartzen dituen ahalmenen erabilera. Horretara, Osasunari buruzko apirilaren 25eko 14/1986 Lege Orokorraren 6.4 artikuluak esaten du osasuna galtzen den guztietan osasun-laguntza bermatzea dela osasun-administrazio publiko guztien jardunaren oinarrietako bat.

En dicho marco competencial la Ley 8/1997, de 26 de junio, de Ordenación Sanitaria de Euskadi, prevé en su artículo 14.1 las actuaciones de desarrollo en protección, promoción de la salud y prevención de las enfermedades; en general, en los distintos ámbitos que señala la legislación básica, y, en concreto, por lo que a la presente norma incumbe, el ejercicio de las potestades de intervención pública que reconoce el ordenamiento jurídico en relación con la salud individual y colectiva. Así, el artículo 6.4 de la Ley 14/1986, de 25 de abril, General de Sanidad establece como uno de los principios que deben actuar las administraciones públicas sanitarias el de garantizar la asistencia sanitaria en todos los casos de pérdida de salud.

Bihotz- eta arnas gelditzea gertatzen denean, biziraupen-katea deritzona osatzen duten ekintza batzuen aplikazio goiztiarra da erantzun egokia; kate hori elkarri lotutako lau kate-mailaz osatuta dago: egoeraz ohartzea, eta berehala alertan jartzea gelditzea gerta daitekeela ikusita; lekukoek oinarrizko bihotz-biriketako bizkortzeari hasiera goiztiarra ematea; desfibrilazio goiztiarra; eta, azkenik, minutu gutxiren buruan, bizi-euskarri aurreratua.

La correcta atención a la parada cardiorrespiratoria consiste en la aplicación precoz de una serie de acciones conocidas como cadena de supervivencia, compuesta por cuatro eslabones, interrelacionados entre sí: el reconocimiento de la situación y la alerta inmediata ante una posible parada, el inicio precoz de la resucitación cardiopulmonar (RCP) básica por testigos, la desfibrilación temprana y, por último, el soporte vital avanzado en escasos minutos.

Fibrilazio bentrikularraren aurkako tratamendu eraginkor bakarra desfibrilazio elektriko goiztiarra da; horregatik, funtsezkoa da esku hartzen duen lehen pertsonak egiten duena. Aurrerapen teknologikoei esker sortu diren zenbait desfibriladore, haien ezaugarriak eta funtzionamendua kontuan hartuta, eta eskura dagoen ebidentzia zientifikoaren arabera, egokiak dira osasun-esparrukoak ez diren pertsonek osasun-ingurunetik kanpo erabil ditzaten. Kanpo-desfibriladore automatikoez eta erdiautomatikoez ari gara.

El único tratamiento eficaz contra la fibrilación ventricular es la desfibrilación eléctrica precoz, por lo que la participación de la primera persona interviniente es fundamental. Los avances tecnológicos han permitido la aparición de una serie de desfibriladores que por sus características y funcionamiento, y según la evidencia científica disponible, los hacen idóneos para su utilización por personal ajeno a la profesión sanitaria fuera del entorno sanitario. Son los denominados desfibriladores externos automáticos y semiautomáticos.

Kanpoko desfibriladore automatikoak eta erdiautomatikoak eremu sanitariotik kanpora erabiltzeko segurtasunari eta kalitateari dagokionez gutxieneko baldintzak eta betekizunak ezartzen dituen martxoaren 20ko 365/2009 Errege Dekretua Estatuko oinarrizko araua da arlo honetan.

El Real Decreto 365/2009, de 20 de marzo, que establece las condiciones y requisitos mínimos de seguridad y calidad en la utilización de desfibriladores automáticos y semiautomáticos externos fuera del ámbito sanitario, constituye normativa básica estatal en la materia.

EAEn, mediku ez diren langileek kanpoko desfibriladore automatikoak erabiltzea arautzen duen urtarrilaren 25eko 16/2005 Dekretua argitaratu ondoren, eta haren aplikazioan arazo praktiko batzuk zeudela kontuan hartuta, 8/2007 Dekretua argitaratu zen haiek konpontzeko, urtarrilaren 23koa, pertsonal ez-sanitarioak kanpoko desfibriladore automatikoak erabiltzeari buruzkoa. Horren ondoren, Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2006/123/EE Zuzentarauak (2006ko abenduaren 12koa, barne-merkatuko zerbitzuei buruzkoa), Zerbitzuen Zuzentarau gisa ezagutzen denak, beharrezko jotako xedapen orokor batzuk ezarri zituen zerbitzua ematen dutenen establezimendu-askatasuna eta zerbitzuen zirkulazio askea gauzatzeko, aldi berean zerbitzu horien kalitate-maila handiari eutsiz. Zuzentarau horren transposizioa egiteko estatu-eremuan, 2009ko azaroaren 23ko 17/2009 Legea, zerbitzuen eskuragarritasun- eta erabilera-askatasunari buruzkoa egin zen, bai eta 2009ko abenduaren 22ko 25/2009 Legea ere, aurrekora egokitzeko zenbait lege aldatzen dituena. Horien atzetik erregelamendu-mailako Estatu-arauak egin ziren hainbat eremu eta sektoretan. EAEko esparruan, osasun arloko zenbait dekretu aldatzen dituen abenduaren 14ko 337/2010 Dekretua argitaratu da, Zerbitzuen Zuzentarauaren transposizioa egiteko arautegira egokitzeko. Egindako azterketen ondorio gisa, eta Estatuak otsailaren 5eko 109/2010 Errege Dekretua, osasun-arloko omnibus izaerakoa, proiektatu zuela kontuan hartuta egin da dekretu hau. Dekretuaren edukiak beste batzuk aldatuko ditu, zerbitzuen eskuragarritasun- eta erabilera-askatasunari buruzko trabak eta oztopoak kentzeko ikuspegia duelako.

En la Comunidad Autónoma del País Vasco tras la publicación del Decreto 16/2005, de 25 de enero, que regulaba el uso de desfibriladores externos automáticos por personal no médico, y dado que había generado, una serie de dificultades prácticas en su aplicación, se solventó con la publicación del Decreto 8/2007, de 23 de enero, sobre el uso de desfibriladores externos automáticos por personal no sanitario. Tras ello la Directiva 2006/123/CE del Parlamento Europeo y del Consejo, de 12 de diciembre de 2006, relativa a los servicios en el mercado interior, más conocida comúnmente como Directiva de servicios, vino a establecer una serie de disposiciones generales consideradas necesarias para facilitar el ejercicio de la libertad de establecimiento de los prestadores de servicios y la libre circulación de los servicios, manteniendo, al mismo tiempo, un nivel elevado de calidad en los mismos. La transposición de dicha Directiva en el ámbito estatal se acomete principalmente por Ley 17/2009, de 23 de noviembre, sobre el libre acceso a las actividades de servicios y su ejercicio, y Ley 25/2009, de 22 de diciembre, de modificación de diversas Leyes para su adaptación a la anterior, prosiguiendo mediante la aprobación de normas estatales de rango reglamentario en los diferentes ámbitos y sectores. En el ámbito de la Comunidad Autónoma del País Vasco se publica el Decreto 337/2010, de 14 de diciembre, por el que se modifican diversos Decretos en materia sanitaria para su adaptación a la normativa de transposición de la Directiva de Servicios. Como consecuencia de los estudios efectuados y teniendo en cuenta que el Estado proyectó igualmente el Real Decreto 109/2010, de 5 de febrero, de carácter ómnibus en materia sanitaria, se plantea el presente Decreto cuyo contenido supone la modificación de otros desde la perspectiva reiterada de supresión de barreras u obstáculos relativos al acceso a las actividades de servicios y su ejercicio.

Antzeko zenbait kasu azpimarratzen dira, haietan kendu egingo baitira prestakuntza-planak eta -programak egin eta emateari lotutako zenbait zerbitzu-jarduerari eragiten dieten murrizketak. Izan ere, plan eta programa horien gainbegiratze aurretiko eta baldintzatzaileak daukan logikaren arabera, jarduera jakin batzuei segurtasun handiagoa bermatu nahi zitzaien beren etorkizuneko garapenean, osasun publikoaren babesaren ikuspuntutik, jarduera horietan guztietan zerikusia baitu ikuspuntu horrek, haietako bat kanpo-desfibriladore automatikoen erabilera ez-profesionala izanik.

Se incide sobre varios supuestos similares, en los que se eliminarán restricciones que afectan a diversas actividades de servicios referidos a la elaboración e impartición de planes y programas de formación, cuya supervisión previa y condicionante respondía a la lógica de garantizar a determinadas actividades una mayor seguridad en su desarrollo futuro desde la perspectiva de protección de la salud pública, que se encuentra implicada en todas esas actividades, siendo una de ellas el uso no profesional de desfibriladores externos automáticos.

Alde batetik, esperientzia pilatu da desfibriladoreen erabilerari buruzko lehen arauak onartu zirenetik. Bestetik, gaur egun erabilera horri buruzko ebidentzia zientifikoa dago. Azkenik, gizartean, kontzientzia handia dago bat-bateko heriotzaren arazoaren gainean, eta horren adierazgarri dira Eusko Legebiltzarreko talde politikoek aurkeztutako legez besteko proposamenak, eta Eusko Jaurlaritzako Osasun Sailak, herritarren elkartasunari esker biziraupen-itxaropena hobetzeko begi-bistako aukera dela eta, desfibriladoreak osasun-esparrutik kanpo erabiltzea sustatzeko agertutako interesa. Aurreko faktore horien guztien ondorioz, komeni da arau berri bat onartzea, Euskal Autonomia Erkidegoan kanpo-desfibriladore automatiko eta erdiautomatikoen erabilera arautzeko, eta haiek derrigorrezkoak izateko leku jakin batzuetan, haietan pertsona asko izaten badira, eta bihotz-gelditzea gertatzeko aukera handiagoa bada.

Por un lado, existe experiencia acumulada desde la aprobación de las primeras normativas sobre el uso de desfibriladores. Por otro lado, existe evidencia científica disponible al respecto. Por último, el alto grado de concienciación social ante el problema de la muerte súbita –que se pone de manifiesto ante las sucesivas proposiciones no de ley de diferentes grupos políticos del Parlamento Vasco– y el interés del Departamento de Salud del Gobierno Vasco en promover y facilitar el uso de desfibriladores fuera del ámbito sanitario –ante la posibilidad evidente de mejorar las expectativas de supervivencia gracias a la solidaridad ciudadana–, aconsejan proceder a la aprobación de una nueva norma que regule, en la Comunidad Autónoma del País Vasco, el uso de desfibriladores externos automáticos y semiautomáticos y la obligatoriedad de su disponibilidad en determinados espacios donde coincidan una alta concurrencia de personas y exista una probabilidad mayor de que ocurra una parada cardiaca.

Horrenbestez, Osasun sailburuaren proposamenez, egin beharreko izapideak egin ondoren, Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoarekin bat, eta Gobernu Kontseiluak 2015eko urtarrilaren 27an eginiko bilkuran eztabaidatu eta onartu ondoren, hauxe

En su virtud, a propuesta del Consejero de Salud, previos los trámites oportunos, de acuerdo con la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi, y previa deliberación y aprobación por el Consejo de Gobierno en su sesión celebrada el día 27 de enero de 2015,

XEDATZEN DUT:
DISPONGO:

1. artikulua.– Helburua.

Artículo 1.– Finalidad.

1.– Dekretu honen xedea da osasun-esparrutik kanpo osasun-lanbidekoak ez diren pertsonek erabil ditzaketen gailu jakin batzuen ezarpena eta erabilera arautzea; gailu horiek, hain zuzen ere, bihotza gelditu zaien pertsonen biziraupen-itxaropena hobetzeko aukera ematen dute, berehala ematen zaien laguntzari esker.

1.– El presente Decreto tiene como fin regular la instalación y uso, fuera del entorno sanitario, de dispositivos susceptibles de su utilización por personal ajeno a la profesión sanitaria que posibilite una mejora de las expectativas de supervivencia de aquellas personas que sufran paradas cardiacas, por medio de su atención inmediata.

2.– Xede hori lortzeko, arau honek xedatzen du derrigorrezkoa dela kanpo-desfibriladore autonomikoak eta erdiautomatikoak (KDA) jartzea osasun-esparrutik kanpoko erabilera publikoko gune jakin batzuetan.

2.– Para atender a la citada finalidad la presente norma establece la obligatoriedad de la instalación de desfibriladores externos automáticos y semiautomáticos (DEA) en determinados espacios de uso público, externos al ámbito sanitario.

2. artikulua.– Definizioak.

Artículo 2.– Definiciones.

Dekretu honen ondorioetarako:

A los efectos del presente Decreto, se entiende por:

a) Kanpoko desfibriladore automatikoa, KDA: produktu sanitario bat da, bihotzaren erritmoa analizatu, desfibrilazioa behar duten arritmia hilgarriak identifikatu, eta, pertsona batek esku hartuta, eta bihotzaren erritmo bideragarria berrezartzeko, deskarga elektrikoa ematen duena segurtasun-maila handiarekin. Definizio horren barruan sartzen dira, halaber, Kanpo-desfibriladore erdiautomatikoak ere.

a) Desfibrilador externo automático, DEA: el producto sanitario destinado a analizar el ritmo cardíaco, identificar las arritmias mortales tributarias de desfibrilación y administrar, con intervención de una persona, una descarga eléctrica con la finalidad de restablecer el ritmo cardíaco viable con altos niveles de seguridad. Esta definición incluye también a los denominados desfibriladores externos semiautomáticos.

b) Merkataritza-gune handitzat jotzen dira, banakakoak nahiz kolektiboak izan, 700 metro koadrotik gorako eraikitako eremua duten guztiak.

b) Gran establecimiento comercial, individual o colectivo: todo aquel establecimiento comercial que tenga una superficie edificada superior a 700 metros cuadrados.

Merkataritza-gune kolektiboa da eraikin batean edo lotutako hainbat eraikinetan merkataritza-jarduerak hartzen dituen establezimendu multzo bat.

Establecimiento comercial colectivo: el conjunto de establecimientos comerciales situados en uno o diversos edificios conectados donde se realicen actividades comerciales.

c) Establezimendu publikoa: edozein eraikin, lokal, leku edo instalazio, jendearentzat irekia dena eta ikuskizunak eskaini edo jolas-jarduerak egiteko erabiltzen dena.

c) Establecimiento público: cualquier edificio, local, recinto o instalación accesible a la concurrencia pública en el que se ofrezcan espectáculos o se realicen actividades recreativas.

d) Ikastetxea: unibertsitatez kanpoko irakaskuntzak eta unibertsitate-irakaskuntzak ematen dituena, publikoa edo pribatua izan.

d) Centro educativo: centro docente donde se impartan enseñanzas no universitarias y universitarias, de carácter público o privado.

e) Edukiera: Udal-lizentzian edo kasuan kasuko udal-agintariak emandako edo onartutako agiri baliokidean establezimendu bakoitzerako xedatutako edo adierazitako gehieneko okupazioa.

e) Aforo: ocupación máxima otorgada o declarada para cada establecimiento en la licencia municipal o documento equivalente emitido o aceptado por la autoridad municipal correspondiente.

f) Eguneko batez besteko jende-kopurua: gune edo leku batera egunero batez beste joaten diren pertsonen kopurua: urtean leku jakin horretan guztira egoten den jende-kopuruaren eta leku hori urte horretan jendearentzat baliagarri egon den egun-kopuruaren arteko zatiketa eginda lortzen da.

f) Afluencia media diaria: número medio de personas que diariamente acuden a un determinado espacio o lugar, obtenido de dividir la afluencia total anual de personas en ese determinado espacio por el número de días que en ese año ese determinado espacio ha estado disponible al público.

g) Esku hartzen duen pertsona: KDA osasun-esparrutik kanpo erabiltzen duen pertsona.

g) Persona interviniente: la persona que hace uso de un DEA fuera del ámbito sanitario.

3. artikulua.– KDA izatera behartuta dauden guneak.

Artículo 3.– Espacios obligados a disponer de un DEA.

Honako gune edo leku hauen arduradun titularrak diren pertsona fisikoak edo juridikoak KDA izan beharko dute, eta hura funtzionatzeko eta berehala erabiltzeko egoera egokian egon behako da:

Quedarán obligados a disponer de un DEA en condiciones aptas de funcionamiento y listo para su uso inmediato las personas físicas o jurídicas titulares responsables de los siguientes espacios o lugares:

a) Merkataritza-establezimendu handiak, banakoak zein kolektiboak izan.

a) Los grandes establecimientos comerciales, individuales y colectivos.

b) Garraio-instalazio-hauek: merkataritza-aireportuak eta -portuak. 50.000 biztanle baino gehiago dituzten herrietako autobus- eta tren-geltokiak, eta egunean batez beste 2.000 pertsonako jende-emana edo handiagoa duten metro-, tren- edo autobus-geltokiak.

b) Las siguientes instalaciones de transporte: aeropuertos y puertos comerciales. Estaciones de autobuses o ferrocarril de poblaciones de más de 50.000 habitantes, y las estaciones de metro, tren o autobús con una afluencia media diaria igual o superior a 2.000 personas.

c) Guztira 700 pertsona baino gehiago hartzeko baimenduta dauden establezimendu publikoak, instalazioak, ikuskizunak eta jolas-jarduerak.

c) Los establecimientos públicos, instalaciones, espectáculos y actividades recreativas con aforo autorizado superior a 700 personas.

d) Guztira 2.000 pertsona edo gehiago har ditzaketen ikastetxeak.

d) Los centros educativos con un aforo igual o superior a 2.000 personas.

4. artikulua.– KDA desfibriladoreen baldintza teknikoak.

Artículo 4.– Requisitos técnicos de los DEA.

1.– Aurreko artikuluan adierazitako lekuetan jarri beharreko KDA guztiek osasun-produktuak arautzen dituen urriaren 16ko 1591/2009 Errege Dekretuak xedatutakoa bete beharko dute; CE marka izan beharko dute, aplikagarriak zaizkien funtsezko betebeharren araberakoak direla bermatzeko; eta uneoro bermatu beharko da erabiltzeko egoera onean mantentzen eta kontserbatzen direla, enpresa fabrikatzailearen jarraibideen arabera.

1.– Los DEA que deban ser instalados en los lugares señalados por el artículo anterior, deberán cumplir con lo establecido en el Real Decreto 1591/2009, de 16 de octubre, por el que se regulan los productos sanitarios, ostentarán el marcado CE que garantiza su conformidad con los requisitos esenciales que les resulten de aplicación, y deberá garantizarse, en todo momento, el mantenimiento y conservación en condiciones de uso de los mismos, de acuerdo con las instrucciones de la empresa fabricante.

2.– KDAk jartzen diren lekuek tarte ageriko eta egoki bat izan behar dute, eta non jarri diren argi eta garbi adierazi beharko da, bizkortzeari buruzko nazioarteko koordinazio-batzordeak (ILCOR) gomendatutako seinaleztatze unibertsala erabilita; era berean, eta larrialdietako 112-Sos Deiak telefonoari dagokion seinalea ere jarri beharko da, haren logotipo ofiziala agerian duela. Kokapen hori behar bezala zehaztu beharko da lekuko informazio-mapetan edo planoetan, halakorik balego. KDArekin batera, hura erabiltzeko jarraibideek ere egon beharko dute ikusgai, bai euskaraz bai gaztelaniaz.

2.– Los lugares en los que se instale un DEA dispondrán de un espacio visible y adecuado para su instalación, y su emplazamiento deberá estar señalizado de manera clara y sencilla mediante la señalización universal recomendada por el Comité Internacional de Coordinación sobre Resucitación (ILCOR) constando de forma visible la rotulación correspondiente al teléfono de emergencias 112-Sos Deiak, de acuerdo a su logotipo oficial. Dicha ubicación deberá identificarse debidamente en los planos o mapas informativos del lugar si los tuviera. Junto al DEA se mostrarán visibles las instrucciones para su utilización, que deberán estar redactadas en euskara y castellano.

5. artikulua.– KDA jarri dela jakinaraztea.

Artículo 5.– Comunicación de la instalación de DEA.

1. Osasun-arlokoak ez diren pertsonek erabil dezaten KDA jartzera behartuta dauden guneen titular diren pertsona fisikoek edo juridikoek, hala nola jartze hori derrigorrezkoa ez izan arren KDA jarri nahi duten guneen titular direnek, aurrez jakinarazi beharko diote osasun-esparruan eskumena duen sailari, non jarriko den eta zer ezaugarri tekniko izango dituen. Jakinarazpena dekretu honen I. eranskin gisa doan ereduaren arabera egingo da.

1.– Las personas físicas o jurídicas titulares tanto de los espacios obligados a instalar un DEA para su uso por personal no sanitario, como de los espacios en que dicha instalación no sea obligatoria pero quieran hacerlo de forma voluntaria, deberán comunicarlo previamente al departamento competente en materia de salud, indicando el lugar donde va a quedar instalado y las características técnicas del mismo. La comunicación deberá realizarse mediante el modelo que se incorpora en el anexo I del presente Decreto.

2.– Jarritako KDA bat kentzen bada, jakinarazi egin beharko zaio osasun-esparruan eskumena duen sailari, dekretu honen II. eranskineko ereduaren bidez.

2.– La retirada de un DEA instalado deberá ser asimismo comunicada al departamento competente en materia de salud, mediante el modelo que se incorpora en el anexo II del presente Decreto.

3.– KDAk jartzen diren guneen titular diren pertsona fisiko edo juridikoen ardura izango da haiek enpresa fabrikatzailearen jarraibideen arabera kontserbatzen eta mantentzen direla bermatzea.

3.– Las personas físicas o jurídicas titulares de los espacios donde se instale un DEA serán las responsables de garantizar su conservación y mantenimiento de acuerdo con las instrucciones de la empresa fabricante.

6. artikulua.– KDA produktuen erabilera.

Artículo 6.– Utilización de los DEA.

1.– Kanpo-desfibriladore automatikoa erabiltzen den aldioro, erabili aurretik edo ondoren baina berehala, larrialdietako 112-Sos Deiak telefonora deitu behar da, biziraupen-kate osoa ahalik eta azkarren aktibatzeko.

1.– Cada actuación con un DEA ha de ir precedida o seguida de forma inmediata de la comunicación al teléfono de emergencias 112-Sos Deiak, con el fin de activar de manera urgente toda la cadena de supervivencia.

2.– Kanpo-desfibriladore automatikoa erabili ondoren, ekipoak berak dakarren agiri-erregistroa bidali behar da Osakidetza-Euskal osasun zerbitzuaren Emergentzia Zerbitzura, gehienez ere 72 orduko epearen barruan, erabili duen pertsonak III. eranskinean jasotzen den ereduaren arabera idatzi behar duen txostenarekin batera.

2.– Tras cada uso del DEA debe remitirse al Servicio de Emergencias de Osakidetza-Servicio vasco de salud, en un plazo máximo de 72 horas, el registro documental que el propio equipo proporciona acompañado de un informe que la persona que lo haya utilizado debe redactar conforme al modelo que se recoge en el anexo III.

3.– KDAk langile ez-sanitarioek erabili ahal izango dituzte, kontuan hartuta erabilera hori bihotz-biriketako bizkortzearen oinarrizko eskemari gehituta dagoela, Osakidetza-Euskal Osasun Zerbitzuko larrialdietako zerbitzuen laguntza izanda; izan ere, haiekin harremanetan jarri beharko da jarduerei ekitean.

3.– Los DEA podrán ser utilizados por personal no sanitario teniendo en cuenta que su uso está incardinado en el esquema básico de reanimación cardiopulmonar con el apoyo de los servicios de Emergencias de Osakidetza-Servicio vasco de salud, con los que se contactará al inicio de actuaciones.

7. artikulua.– KDA erregistroa.

Artículo 7.– Registro de DEA.

Osasun-arloan eskumena duen sailak jarritako KDA guztien erregistroa izango du atxikita. Erregistro hori plangintzan eskumena duen Osasun Saileko zuzendaritzak kudeatuko du, eta Osakidetza-Euskal osasun zerbitzuaren larrialdi-zerbitzuei lotuta egongo da.

Existirá adscrito al departamento competente en materia de salud un Registro de los DEA instalados. Dicho registro será gestionado por la Dirección competente en Planificación del Departamento de Salud y se mantendrá en conexión con el Servicio de Emergencias de Osakidetza-Servicio vasco de salud.

8. artikulua.– KDAk osasun-esparrutik kanpo jartzearen sustapena.

Artículo 8.– Fomento de la instalación de los DEA fuera del ámbito sanitario.

Euskal Autonomia Erkidegoko osasun-administrazioek, beren eskumenen esparruan, osasun-eremutik kanpo leku publikoetan KDAk jartzea eta erabiltzea bultzatu eta gomendatuko dute, haiek jartzeko betebeharrik ez izanagatik ere jartzea komeni dela uste badute. Era berean, oinarrizko bizi-euskarriari eta KDAren erabilerari buruzko edukiz hornitutako prestakuntza ere sustatuko da.

Las administraciones sanitarias de la Comunidad Autónoma de Euskadi en el ámbito de sus competencias, promoverán y recomendarán la instalación y uso de los DEA fuera del ámbito sanitario en lugares y espacios donde, aun no estando obligados a ello, pueda considerarse pertinente su instalación. Igualmente se impulsará la formación con contenidos en soporte vital básico y manejo del DEA.

9. artikulua.– Koordinazioa eta ikuskaritza.

Artículo 9.– Coordinación e inspección.

Osasun-arloan eskumena duen sailaren barruan, osasun-plangintza eta -antolaketari buruzko eskumena duen zuzendaritzak behar diren koordinazio- eta ikuskaritza-lanak egingo ditu, dekretu honetan jasotako neurriak aplikatzeko.

La dirección competente en materia de planificación y ordenación sanitarias del departamento competente en materia de salud llevará a cabo las actuaciones de coordinación e inspección necesarias para la aplicación de las medidas contempladas en el presente Decreto.

10. artikulua.– Arau-hausteak.

Artículo 10.– Infracciones.

1.– Dekretu honetan xedatutakoak ez betetzea arau-hauste administratibotzat joko da, Euskadiko Antolamendu Sanitarioarena den 8/1997 Legean eta Osasunari buruzko apirilaren 25eko 14/1986 Lege Orokorraren 35. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, eta, Euskal Autonomia Erkidegoko Herri Administrazioen zigortzeko ahalmenari buruzko 2/1998 Legearen arabera izapidetutako prozedura egokia bideratu ondoren, kasuan kasuko zigor administratiboak ezartzea ekarriko du berekin.

1.– El incumplimiento de las obligaciones establecidas en el presente Decreto se considerarán infracciones administrativas, conforme a lo previsto en la Ley 8/1997 de ordenación sanitaria de Euskadi y en el artículo 35 de la Ley 14/1986, de 25 de abril, General de Sanidad, y darán lugar, previa instrucción del oportuno procedimiento tramitado de acuerdo con la Ley 2/1998 de la potestad sancionadora de las Administraciones Públicas del País Vasco, a la imposición de las correspondientes sanciones administrativas.

2.– Arau-hauste sanitario arina izango da leku egokirik eta behar bezala identifikaturik ez izatea desfibriladorea jartzeko, 4.2 artikuluan aurreikusitakoaren arabera, gertatutako asaldura edo arrisku sanitarioa munta txikikoa bada.

2.– Se considerará infracción sanitaria leve, el hecho de no disponer de un espacio adecuado y correctamente identificado para la instalación del desfibrilador, de acuerdo con lo previsto en el artículo 4.2, cuando la alteración o riesgo sanitario producido sea de escasa entidad.

3.– Honako hauek arau-hauste sanitario larriak izango dira:

3.– Tendrán la consideración de infracciones sanitarias graves:

a) Leku egokirik eta behar bezala identifikaturik ez izatea desfibriladorea jartzeko, 4.2 artikuluan aurreikusitakoaren arabera, hori kalte larria bada pertsonen osasunarentzat.

a) No disponer de un espacio adecuado y correctamente identificado para la instalación del desfibrilador, de acuerdo con lo previsto en el artículo 4.2, cuando ello suponga un daño grave para la salud de las personas.

b) Osasun-produktuak arautzen dituen urriaren 16ko 1591/2009 Errege Dekretuan desfibriladoreak jartzeaz jasotako baldintzak ez betetzea, 4.1 artikuluan xedatutakoaren arabera.

b) Incumplir los requisitos de instalación de los desfibriladores previstos en el Real Decreto 1591/2009, de 16 de octubre, por el que se regulan los productos sanitarios, conforme a lo establecido en el artículo 4.1.

c) Ez jakinaraztea osasun-arloan eskumena duen sailari desfibriladore bat jarri edo kendu dela, edo jakinarazpena 5. artikuluan xedatutakoaren arabera behar den informazioa eman gabe egitea, hura jartzea nahitaezkoa bada dekretu honetan aurreikusitakoaren arabera.

c) No comunicar al departamento competente en materia de salud la instalación o retirada de un desfibrilador, o hacerlo sin facilitar la información necesaria según lo dispuesto en el artículo 5, cuando su instalación sea obligatoria de acuerdo a lo previsto en este decreto.

d) Osakidetza-Euskal Osasun Zerbitzuko larrialdietako zerbitzuari ez jakinaraztea desfibriladore bat osasun-esparrutik kanpo erabili dela, hura baliatu eta hurrengo 72 orduko epearen barruan, 6.2 artikuluan aurreikusitakoaren arabera.

d) No comunicar al Servicio de Emergencias de Osakidetza-Servicio vasco de salud la utilización de un desfibrilador fuera del ámbito sanitario, en el plazo establecido de 72 horas posteriores a la misma, de acuerdo con lo previsto en el artículo 6.2.

e) Ez bermatzea desfibriladoreak erabiltzeko egoera onean mantendu eta kontserbatuko direla, 3. eta 4.1 artikuluetan aurreikusitakoaren arabera.

e) No garantizar el mantenimiento y conservación en condiciones de uso de los desfibriladores, según lo previsto en los artículos 3 y 4.1.

f) Hiru hileko aldian, 2. atalean aurreikusitako arau-hauste arinetako bi egitea.

f) La comisión en un periodo de tres meses de dos infracciones leves previstas en el apartado 2.

4.– Honako hauek oso arau-hauste larriak dira:

4.– Son infracciones muy graves:

a) Kontzienteki eta deliberatuki ez betetzea dekretu honetan xedatutako betebeharrak, haren ondorioz kalte larria egiten bazaie pertsonei.

a) El incumplimiento consciente y deliberado de las obligaciones establecidas en este decreto cuando produzca un daño grave a las personas.

b) Inola ere informaziorik edo laguntzarik eman nahi ez izatea ikuskaritza-jardueran.

b) La negativa absoluta a facilitar información o prestar colaboración a la actuación inspectora.

c) Bost urteko aldian, 3. atalean aurreikusitako arau-hauste larrietako bi egitea.

c) La comisión en un periodo de cinco años de dos infracciones graves previstas en el apartado 3.

11. artikulua.– Zigorrak.

Artículo 11.– Sanciones.

1.– Arau-hausteak apirilaren 25eko 14/1986 Legearen 36. artikuluaren 1. eta 2. ataletan eta Euskadiko Antolamendu Sanitarioaren ekainaren 26ko 8/1997 Legearen 37. artikuluan jasotako isunekin eta gainerako neurriekin zigortuko dira.

1.– Las infracciones serán sancionadas con las multas y demás medidas previstas en el artículo 36, apartados 1 y 2 de la Ley 14/1986, de 25 de abril, General de Sanidad y en el artículo 37 de la Ley 8/1997, de 26 de junio, de ordenación sanitaria de Euskadi.

2.– Euskadiko Antolamendu Sanitarioaren ekainaren 26ko 8/1997 Legearen 39. artikuluan aipatutakoak izango dira isunak ezartzeko organo eskudunak, betiere haien zenbatekoa kontuan hartuta.

2.– Los órganos competentes para la imposición de las multas serán los que, atendiendo al importe de la misma, establece el artículo 39 de la Ley 8/1997, de 26 de junio, de ordenación sanitaria de Euskadi.

LEHEN XEDAPEN GEHIGARRIA.– Izapidetzea bitarteko telematikoak erabiliz.
DISPOSICIÓN ADICIONAL PRIMERA.– Tramitación por medios telemáticos.

Osasun Sailak, gehienez ere 12 hileko epean, neurri egokiak hartu ahal izango ditu desfibriladore bat osasun-esparrutik kanpo jarri delako jakinarazpena, kendu delako jakinarazpena eta haren erabileraren gainekoa bitarteko telematikoak erabiliz egin ahal izateko izapidetze elektronikoaren arloko indarreko araudian aurreikusitako moduan, baldintzekin eta bermeekin.

El Departamento de Salud en un plazo no superior a 12 meses adoptará las medidas oportunas para que la comunicación de instalación de un desfibrilador fuera del ámbito sanitario, su retirada, así como la comunicación de su uso, puedan realizarse por medios telemáticos, en los términos, con los requisitos y garantías previstos en la normativa vigente en materia de tramitación electrónica.

BIGARREN XEDAPEN GEHIGARRIA.– Erregistroaren eraginkortasuna eta fitxategiaren sorrera.
DISPOSICIÓN ADICIONAL SEGUNDA.– Efectividad del Registro y creación del fichero.

Kanpo Desfibriladore Automatizatuen Euskal Erregistroaren ezarpen eraginkorrak datu pertsonalen fitxategi egokia sortzea ekarriko du berekin, eta hori osasun-arloan eskumena duen sailaren buruaren agindu bidez gauzatuko da, Datu Pertsonalak Babesteari buruzko abenduaren 13ko 15/1999 Lege Organikoaren 20. artikuluaren 1. eta 2. puntuetan xedatutakoaren arabera.

La implantación efectiva del Registro Vasco de Desfibriladores Externos Automatizados conllevará la creación del correspondiente fichero de datos de carácter personal, que se efectuará por orden de la persona titular del departamento competente en materia de salud, de acuerdo con lo establecido en el artículo 20.1 y 2 de la Ley Orgánica 15/1999, de 13 de diciembre, de protección de datos de carácter personal.

HIRUGARREN XEDAPEN GEHIGARRIA.– Udalak eta foru-aldundiak.
DISPOSICIÓN ADICIONAL TERCERA.– Ayuntamientos y Diputaciones Forales.

Udalek eta foru-aldundiek, titular diren edo zuzentzen dituzten establezimendu eta instalazioetan, dekretu honen aplikazio-esparruak osatu eta zabaldu ahal izango dituzte, dauzkaten eskumenen arabera, tokiko osasun-planak edo beste bitarteko batzuk erabiliz.

Los Ayuntamientos y Diputaciones Forales en los establecimientos e instalaciones de su titularidad o dirección podrán completar y ampliar los ámbitos de aplicación de este decreto en virtud de las competencias que disponen, bien con Planes Locales de Salud o con otros medios.

XEDAPEN IRAGANKORRA.– Guneak egokitzea.
DISPOSICIÓN TRANSITORIA.– Adecuación de los espacios.

1.– KDA izatera derrigortutako guneek dekretu honetan aurreikusitako baldintzak betetzen dituztela egiaztatu beharko dute, hura indarrean jarri eta hamabi hileko epean.

1.– Los espacios, obligados a disponer de un DEA, deberán acreditar el cumplimiento de los requisitos previstos en el presente Decreto en un plazo de doce meses a partir de su entrada en vigor.

2.– Aurreko paragrafoan aurreikusitako epean, KDA jarrita daukaten guneak dekretu honetan adierazitako betebeharretara egokitu beharko dira.

2.– En el plazo previsto en el párrafo anterior, los espacios que ya dispongan de un DEA instalado deberán adecuarse a los requisitos establecidos en este decreto.

XEDAPEN INDARGABETZAILEA
DISPOSICIÓN DEROGATORIA

Indargabetuta gelditzen da 8/2007 Dekretua, urtarrilaren 23koa, pertsonal ez-sanitarioak kanpoko desfibriladore automatikoak erabiltzeri buruzkoa, bai eta dekretu honen aurkakoa den arlo honetako beste edozein xedapen ere.

Queda derogado el Decreto 8/2007, de 23 de enero, sobre el uso de desfibriladores externos automáticos por personal no sanitario y cualquier otra disposición en esta materia que se oponga a este decreto.

AZKEN XEDAPENETATIK LEHENENGOA.– Garapena eta gauzatzea.
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA.– Desarrollo y ejecución.

Ahalmena ematen zaio osasun-arloan eskumena duen saileko buruari dekretu hau garatu eta gauzatzeko, hala nola, bereziki, dekretuko eranskinen edukia aldatzeko eta hura osatuko duten planak garatzeko.

Se faculta a la persona titular del departamento competente en materia de salud para el desarrollo y ejecución del presente Decreto y, en particular, para modificar el contenido de sus Anexos y para el desarrollo de planes que lo complementen.

AZKEN XEDAPENETATIK BIGARRENA.– Indarrean jartzea.
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA.– Entrada en vigor.

Dekretu hau Euskal Herriko Aldizkari Ofizialean argitaratu eta hurrengo egunean jarriko da indarrean.

El presente Decreto entrará en vigor el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteizen, 2015eko urtarrilaren 27an.

Dado en Vitoria-Gasteiz, a 27 de enero de 2015.

Lehendakaria,

El Lehendakari,

IÑIGO URKULLU RENTERIA.

IÑIGO URKULLU RENTERIA.

Osasuneko sailburua,

El Consejero de Salud,

JON DARPÓN SIERRA.

JON DARPÓN SIERRA.

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Azterketa dokumentala


Análisis documental