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Boletin Oficial del País Vasco

246. zk., 2012ko abenduaren 20a, osteguna

N.º 246, jueves 20 de diciembre de 2012


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INDUSTRIA, BERRIKUNTZA, MERKATARITZA ETA TURISMO SAILA
DEPARTAMENTO DE INDUSTRIA, INNOVACIÓN, COMERCIO Y TURISMO
5737
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269/2012 DEKRETUA, abenduaren 4koa, Euskal Autonomia Erkidegoan hidrokarburoak ikertzeko baimen bat, «SAIA» izenekoa, emateko dena.

DECRETO 269/2012, de 4 de diciembre, por el que se otorga el permiso de investigación de hidrocarburos denominado «SAIA», situado en la Comunidad Autónoma del País Vaco.

Hidrokarburoen Sektoreari buruzko urriaren 7ko 34/1998 Legearen 15. artikuluan ezartzen denez, Gobernuak edo autonomia erkidegoetako gobernu-organoek emango dituzte ikerketa-baimenak, baldin eta euren lurralde-eremuari eragiten diotenak badira; eta baimen horiek eskumen esklusiboa emango dute zehazten diren eremuak ikertzeko, sei urteko epe batez. Era berean, 18. artikuluan ezartzen denez, kasu honetan, ikerketa-baimenak ematearena dekretu bidez ebatziko da.

En el artículo 15 de la Ley 34/1998, de 7 de octubre, del Sector de Hidrocarburos se establece que los permisos de investigación se otorgarán por el Gobierno o por los órganos de Gobierno de las Comunidades Autónomas cuando afecten a su ámbito territorial y conferirán el derecho exclusivo de investigar las áreas a que vayan referidas durante un período de seis años. Asimismo, el artículo 18 establece que la resolución de otorgamiento de los Permisos de Investigación adoptará la forma de Decreto, en el presente caso.

Horretaz gain, aipatu legeko xedapen iragankorretarik bigarrenean ezarritakoarekin bat etorriaz, garapen-xedapenik ematen ez den bitartean –haren aurka ez dagoenaren gainean–, indarrean jarraituko dute lege horren arloan aplikatzeko diren arauzko xedapenak; bereziki, Hidrokarburoen ikerketa eta ustiapenari buruzko uztailaren 30eko 2636/1976 Errege Dekretua.

Además, de acuerdo con lo establecido en la disposición transitoria segunda de dicha Ley, en tanto no se dicten las disposiciones de desarrollo, continuarán en vigor en lo que no se oponga a la misma, las disposiciones reglamentarias aplicables en materias que constituyan su objeto, en particular el Real Decreto 2362/1976, de 30 de julio, sobre Investigación y Explotación de Hidrocarburos.

Euskadiko Hidrokarburoen Sozietatea konpainiak eskabide bat aurkeztu zuen, hain justu ere EAEn hidrokarburoak ikertzeko baimen bat, «SAIA» izenekoa, esleitzeko eskaria egiten zuena.

La compañía Sociedad de Hidrocarburos de Euskadi, S.A. presentó la solicitud para la adjudicación del permiso de investigación de hidrocarburos denominado «SAIA», situado íntegramente en la CAPV.

Energia eta Meategien Zuzendaritzak aztertu egin zuen aipatu eskabidea, eta Energia eta Meategien zuzendariaren 2011ko ekainaren 6ko Ebazpenean eman zen argitara (2011-07-27ko BOE, 179. zk.; 2011-07-15eko EHAA, 135. zk.), zeinaren bitartez argitara ematen baita hura, urriaren 7ko 34/1998 Legeko 17. artikuluan xedatutakoa betetzearren; betiere, bi hilabeteko epearen barruan, eskabide harekin lehian diren eskaintzak aurkezteko, eta, halaber, honako honetarako eskabideak aurkezteko: indarrean edo izapidetzen izanik, hidrokarburoak ustiatzeko emakidaren baten edo beste ikerketa-baimen batzuetan (eskatutako baimena) sartzearen aurka egiteko direnak, alegia.

Examinada dicha solicitud por la Dirección de Energía y Minas, fue publicada en el BOE n.º 179, de 27 de julio de 2011 y en el BOPV n.º 135 de fecha 15 de julio de 2011 la Resolución de 6 de junio de 2011, del Director de Energía y Minas, por la que se da publicidad a la misma, en cumplimiento de lo dispuesto en el artículo 17 de la mencionada Ley 34/1998, de 7 de octubre, con el fin de que en un plazo de dos meses pudieran presentarse ofertadas en competencia o se pudieran formular oposición por quienes considerasen que el permiso solicitado invade otros permisos de investigación o alguna concesión de explotación de hidrocarburos, vigente o en tramitación.

Legezko epea igaro da, ez da eskabide haren aurkako objekziorik aurkeztu, eta arlo berean –harekin lehian- ikerketa-lanak egiteko eskaintzarik ere ez da aurkeztu.

Transcurrido el preceptivo plazo legal no se han presentado objeciones a la citada solicitud ni han sido presentadas ofertas en competencia para la realización de trabajos de investigación en la misma área.

Kontsideratzen da ezen konpainia eskatzaileak egiaztatu dituela Hidrokarburoen Sektoreari buruzko urriaren 7ko 34/1998 Legeko 16.2 paragrafoan jasotako zehaztapenak, hain justu ere urriaren 7ko 34/1998 Legeko 21. artikuluan aipatu fidantza sartu izana egiaztatzeko agiriari, ikerketa-proiektuari, ikerketa-baimenerako azalerari, legezko gaitasunari eta gaitasun ekonomiko eta finantzarioari buruzkoak; eta egokitzat jotzen da hidrokarburoak ikertzeko baimena ematea.

Se considera que la compañía solicitante ha acreditado los extremos recogidos en el apartado 16.2 de la Ley 34/1998, de 7 de octubre, del Sector de Hidrocarburos, relativos a su capacidad legal, técnica y económico financiera, superficie del permiso de investigación, proyecto de investigación y resguardo acreditativo del ingreso de la garantía a la que se refiere el artículo 21 de la citada Ley 34/1998, de 7 de octubre, estimándose procedente el otorgamiento del mencionado permiso de investigación de hidrocarburos.

Defentsa Ministerioaren berariazko baimena behar duten intereseko instalazio eta zonen gaineko informazioa eman du Defentsa Ministerioak, 2011ko irailaren 11ko txostenaz eman ere, eta hori egin da bat etorriaz, hain justu ere Defentsa Nazionalerako intereseko zona eta instalazioei buruzko martxoaren 12ko 8/1975 Legean xedatutakoarekin.

El Ministerio de Defensa ha informado por informe de fecha 11 de septiembre de 2011 sobre las instalaciones y zonas de interés que requieren autorización expresa del Ministerio de Defensa, de acuerdo con lo dispuesto en la Ley 8/1975, de 12 de marzo, sobre zonas e instalaciones de interés para la Defensa Nacional.

Eskatzaileak txosten osagarria aurkeztu du, zehazki, hidrokarburoak ikertzeko proiektuari dagozkion ingurumena babesteko neurriei buruzkoa. Hidrokarburoen Sektoreari buruzko urriaren 7ko 34/1998 Legeko 16.2 artikuluan ezarritakoa kontuan izanik, eskatutako dokumentazioa aurkeztu da Energia eta Meategien Zuzendaritzan.

El solicitante ha presentado información adicional relativa a las medidas de protección medioambiental correspondientes al proyecto de investigación de hidrocarburos. La documentación requerida, teniendo en cuenta lo establecido en el artículo 16.2 de la Ley 34/1998, de 7 de octubre, del Sector de Hidrocarburos, ha sido presentada ante la Dirección de Energía y Minas.

Horren ondorioz, Industria, Berrikuntza, Merkataritza eta Turismoko sailburuak proposatuta eta Jaurlaritzaren Kontseiluak 2012ko abenduaren 4an eginiko bileran aztertu eta onartu ondoren, honako hau

En su virtud, a propuesta del Consejero de Industria, Innovación, Comercio y Turismo, previa deliberación del Consejo de Gobierno en su sesión celebrada el día 4 de diciembre de 2012,

XEDATZEN DUT:
DISPONGO:

1. artikulua.– Ikerketa-baimenaren definizioa.

Artículo 1.– Definición del permiso de investigación.

Operadore eta titular bakarra denez, Euskadiko Hidrokarburoen SA Sozietateari –sei urteko eperako– honako baimen hau ematea: hidrokarburoak ikertzekoa, Euskal Autonomia Erkidegoan kokaturikoa, zeinaren eremua Greenwich-eko meridianoarekiko longitudeekin koordenada geografikoen erpinka definitzen baita; segidan deskribatzen da:

Se otorga a la Sociedad de Hidrocarburos de Euskadi, S.A., como único titular y operador, por un periodo de seis años, el permiso de investigación de hidrocarburos localizado en la Comunidad Autónoma del País Vasco, cuya área definida por vértices de coordenadas geográficas con longitudes referidas al meridiano de Greenwich, se describe a continuación:

1 espedientea: «SAIA» baimena, 49.752 hektareakoa, Euskal Autonomia Erkidegoan kokatua eta honako muga hauek dituena:

Expediente 1: Permiso «SAIA», de 49.752 hectáreas, situado en la Comunidad Autónoma del País Vasco y cuyos límites son:

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

2. artikulua.– Konpromisoak eta ikerketa-programa.

Artículo 2.– Compromisos y programa de investigación.

Baimen hau ematearen ondoriozko arriskuak bere gain hartu beharko ditu interesdunak, eta honako hauei loturik egongo da: Hidrokarburoen Sektoreari buruzko urriaren 7ko 34/1998 Legean xedatutakoari, ekainaren 30eko 2632/1976 Dekretuaz onartutako Hidrokarburoen ikerketa eta ustiapenari buruzko Arautegiri; eta baimenaren titularrak, bere proposamenarekin bat etorriaz, honako inbertsio- eta lan-programa hau egin beharko du:

El permiso se otorga a riesgo y ventura del interesado, quedando sujeto a todo lo dispuesto en la Ley 34/1998, de 7 de octubre, del Sector de Hidrocarburos, al Reglamento sobre Investigación y Explotación de Hidrocarburos aprobado por Real Decreto 2362/1976, de 30 de julio, el titular del permiso, de acuerdo con su propuesta viene obligado a realizar el siguiente programa de trabajos e inversiones:

Baimenaren indarraldiko lehen urtea.

Primer año de vigencia del permiso:

– EAE-Kantaurialdea Isurialdeko sektore zentralaren gainean dagoen informazio geologikoa biltzea.

– Recopilación de información geológica existente sobre este sector central de la Cuenca Vasco-Cantábrica.

– Arroketako laginak hartzea eta gero analisi geokimikoak egitea, honako hauek zehaztuaz: (Ro) Vitrinitaren Erreflektantzia balioak, Leco edo Rock Eval aparailuaren bidez (TOC) Karbono Organikoaren Guztizko edukia, (Tmax) tenperatura maximoa, S1, S2 eta S3 pikoen balioa, (HI) Hidrogenoaren Indizea eta (OI) Oxigeno Indizea; azken parametro horiek, Rock Eval-en bidez.

– Toma de muestras de roca y posteriores análisis geoquímicas con determinación de los valores de Reflectancia de la Vitrinita (Ro), contenido en Carbono Orgánico Total (TOC) mediante aparato Leco o Rock Eval, temperatura máxima (Tmax), valor de los picos de S1, S2 y S3, Índice de Hidrógeno (HI) e Índice de Oxígeno (OI), estos últimos parámetros mediante Rock Eval.

– 60 km egiten duten lau profilen gainean, 2D bibrosismika-metodoa erabiliaz datu sismikoak biltzeko kanpaina.

– Campaña de adquisición de datos sísmicos utilizando el método de vibrosísmica 2D sobre cuatro perfiles que totalizan 60 km.

– Lortutako datu sismiko berriak prozesatzea.

– Procesado de los nuevos datos sísmicos adquiridos.

Baimenaren indarraldiko bigarren urtea.

Segundo año de vigencia del permiso:

– Eskura den informazio sismikoaren analisia eta intereseko lineak birprozesatzea, landa-zintak eskura izanez gero.

– Análisis de la información sísmica disponible y reprocesado de las líneas de interés, si se dispusiera de las correspondientes cintas de campo.

– Eskura den interpretazio sismikoa gaurkotzea, birprozesatze berrien interpretazioa, eta lan biok lehendiko beste batzuetan integratzea, objektibo-formazioen sabaiko isobaten planoak prestatuaz.

– Actualización de la interpretación sísmica disponible, interpretación de los nuevos reprocesados e integración de ambos trabajos con otros ya existentes, generando planos de isobatas del techo de las formaciones objetivo.

Baimenaren indarraldiko hirugarren eta laugarren urteak:

Tercer y cuarto años de vigencia del permiso:

– Backstripping teknikak erabiliaz, zonako sedimentazioaren eta iraupen eta bilakaera termikoaren historia-modeloa prestatzea eta analizatzea.

– Análisis y construcción del modelo de la historia de sedimentación, de subsidencia y evolución térmica de la zona mediante utilización de técnicas de backstripping.

– Abiadura-anomaliak zehaztera bideratutako birprozesatzeak gauzatzeko lineak hautatzea. Beharrezko diren birprozesatze bereziak gauzatzea, eta ateratzen diren anomaliak analizatzea.

– Selección de líneas para la ejecución de reprocesados orientados a la determinación de anomalías de velocidad. Realización de los reprocesados especiales necesarios y análisis de las anomalías resultantes.

– Lehendik diren eta aurretiaz sortutako datuen bidez, abiadura-anomalien gaineko saiakuntzako emaitzen integrazioa. Izan litekeen/litezkeen intereseko zonako/etako mugaren kokapena/definizioa. Erreserba-lekuko formazio potentzialen sabaiko isobaten planoak prestatzea, edo formazio horien barruko maila espezifikoak zehaztea, baldin eta uste bada objektibo potentzialak izan litezkeela.

– Integración de los resultados del ensayo de anomalías de velocidad con los datos previamente generados/existentes. Definición/situación del límite de la(s) posible(s) zona(s) de interés. Generación de planos de isobatas del techo de las potenciales formaciones reservorio, o niveles específicos dentro de dichas formaciones, que se considere puedan ser potenciales objetivos.

– Biltegi potentzial gisa definitutako arroken mailei eraginda, zonak zehaztera bideratutako analisi sismikoak.

– Análisis sísmicos orientados a la determinación de zonas afectando a niveles de rocas definidas como potenciales almacenes.

Hidrokarburoen Sektoreari buruzko urriaren 7ko 34/1998 Legearen 18.3 artikuluan xedatutakoarekin eta aurkeztutako dokumentazioarekin bat etorriaz, baimenaren indarraldian zehar burutzen dituen ikerketa- eta esplorazio-lanetan, titularrak bete egin beharko ditu honako dokumentu honetan deskribatutako baldintzak: «SAIA, Hidrokarburoak ikertzeko baimeneko Ingurumena Babesteko Neurriak eta Leheneratze Plana».

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 18.3 de la Ley 34/1998, de 7 de octubre, del Sector de Hidrocarburos, y conforme con la documentación presentada, el titular deberá cumplir en todos los trabajos de investigación y exploración que desarrolle durante el período de vigencia del permiso las condiciones descritas en el documento «Medidas de Protección Medioambiental y Plan de Restauración del permiso de investigación de hidrocarburos «SAIA».

Halaber, baimenaren indarraldian zehar, lan espezifiko bakoitzaren baimen-eskabideri honako azterlan eta plan hauek gehitu beharko zaizkio:

Asimismo, durante la vigencia del permiso, a la solicitud de autorización de cada trabajo específico se deberán acompañar los siguientes estudios y planes:

– Ingurumen-inpaktuaren gaineko azterlana edo analisia, era egokian egina, zertarako-eta egin asmo diren operazioek eragin litzaketen inpaktuak identifikatu eta kualifikatzeko.

– Estudio o análisis de impacto ambiental, según proceda, para identificar y cualificar todos los posibles impactos que podrían causar las operaciones que se pretenda realizar.

– Identifikatutako inpaktuei dagokienez, aurreikusi prebentzio- eta zuzentze-neurriak jasotzen dituen Ingurumena Kudeatzeko Plana.

– Plan de Gestión Medioambiental con las medidas preventivas y correctivas previstas en relación con os impactos identificados.

– Hidrokarburo-isurien ondoriozko kutsadurari aurre egitea barne delarik, muntako ingurumen-kontingentzien kasuan, hartu behar diren zuzentze-neurriak jasotzen dituen Ingurumen Kontingentzietarako Plana.

– Plan de Contingencias Medioambientales que contenga las medidas correctivas que se han de adoptar en caso de contingencias medioambientales significativas, incluyendo la lucha contra la contaminación por derrames de hidrocarburos.

Baimenaren indarraldiko bosgarren eta seigarren urteak:

Quinto y Sexto año de vigencia del permiso:

Urte horietan, honako lan hauek egin beharko dira:

En estos años se llevarán a cabo los siguientes trabajos:

Indarraldiko bosgarren urtean zehar, honako hauek egin beharko dira: esplorazio-putzu baten diseinua, bideragarritasun teknikoari eta ekonomikoari buruzko azterlan bat eta proiektatutako obrari buruzko ingurumen-memoria bat.

Durante el quinto año de vigencia se realizará el diseño de un pozo exploratorio y el estudio de la viabilidad técnica y económica, así como la memoria ambiental de la obra proyectada. Contingente en función de los resultados obtenidos en los trabajos previos que se realicen en el permiso.

Indarraldiko seigarren urtean esplorazio-putzu bat zulatzea, eta hori burutzea honako hauen araberakoa izango da; baimenean gauzatuko diren lan aurreikusietan lortutako emaitzen eta bideragarritasun tekniko eta ekonomikoari buruzko azterlanen araberakoa, hain justu ere.

Perforación de un pozo de exploración a realizar en el sexto año de vigencia, contingente en función de los resultados obtenidos en los trabajos previos que se desarrollen en el permiso y de los estudios de viabilidad técnica y económica.

Halaber, indarraldiko seigarren urtean, zundaketa bururatzea, ekoizpen-saiakuntzak. Betiere, zulatutako putzuaren emaitzen arabera.

Así mismo, en el sexto año de vigencia, completación del sondeo, ensayos de producción. Contingente en función de los resultados del pozo perforado.

Beharrezko duten lanetan ingurumen-inpaktuaren deklarazioa egiteari dagokionez, ingurumen-inpaktua ebaluatzeko arautegi aplikagarrian xedatutakoa hartuko da kontuan.

En cuanto a la declaración de impacto ambiental en aquellos trabajos que lo requieran, se estará a lo dispuesto en la normativa de evaluación de impacto ambiental aplicable.

3. artikulua.– Uko egiteen araubidea.

Artículo 3.– Régimen de renuncias.

Baimenari uko guztizkoa edo partziala egiten da, honako hauen arabera jardun beharko da: Hidrokarburoen Sektoreari buruzko urriaren 7ko 24/1998 Legeko 34. artikuluan xedatutakoa, eta Hidrokarburoen ikerketa eta ustiapenari buruzko uztailaren 30eko 2636/1976 Errege Dekretuaz Onartutako Erregelamenduaren 73. artikuluan xedatutakoa.

En caso de renuncia total o parcial de permiso deberá procederse de acuerdo con lo dispuesto en el artículo 34 de la Ley 34/1998, de 7 de octubre, del Sector de Hidrocarburos, y el artículo 73 de Reglamento aprobado por Real Decreto 2362/1976, de 30 de julio, sobre Investigación y Explotación de Hidrocarburos.

Baimenari uko guztizkoa egiten bazaio, 2. artikuluan zehaztu inbertsioak eta lanak egin izana justifikatu beharko du operadoreak, Administrazioak onartzeko moduan justifikatu ere.

En caso de renuncia total del permiso, el operador estará obligado a justificar a plena satisfacción de la Administración, la realización de los trabajos e inversiones señalados en el artículo 2.

4. artikulua.– Preskripzioa eta iraungitzea.

Artículo 4.– Caducidad y extinción.

Indarrean den legerian ezarritako kausengatik edo dekretu honetako 2. artikulua ez betetzegatik bakarrik deklaratuko da ikerketa-baimena iraungi eta amaitu dela, betiere uztailaren 30eko 2362/1976 Errege Dekretuaz onartutako Erregelamenduko 26. artikuluarekin bat etorriaz; eta, bestalde, aipatu erregelamenduko 72. eta 73. artikuluetan xedatutakoarekin bat etorriaz jardun beharko da.

La caducidad y extinción del permiso de investigación será únicamente declarada por las causas establecidas en la legislación aplicable y por la inobservancia del artículo 2 de este Decreto, de acuerdo con el artículo 26 del Reglamento aprobado por Real Decreto 2362/1976, de 30 de julio, procediéndose conforme a lo dispuesto en los artículos 72 y 73 del citado Reglamento.

5. artikulua.– Beste baimen batzuk.

Artículo 5.– Otras autorizaciones.

Instalazio eta eremu militarretan eta horien segurtasun-zonetan, Defentsa Nazionalak dituen interesei kalte egin gabe ematen da baimen hau, betiere Defentsa Nazionalerako intereseko zona eta instalazioei buruzko martxoaren 12ko 8/1975 Legean xedatutakoarekin bat etorriaz. Jarduera bat burutzeko, aldez aurretik beharrezkoa bada ikerketa-zonan egotea edo plataforman finkoak edo antzekoak instalatzea, Defentsa Ministerioari baimena eskatu beharko zaio, zeina eman egingo baita aipatu jarduerek ez badiete kalterik egiten zona hartarako programatutako jarduketa militarrei.

La presenta autorización se otorga sin perjuicio de los intereses de la Defensa Nacional en las áreas e instalaciones militares y en las de sus zonas de seguridad, conforme a la Ley 8/1975, de 12 de marzo, sobre zonas e instalaciones de interés para la Defensa Nacional. Previamente a realizar cualquier actuación que precise la permanencia en la zona de investigación, o la instalación de plataformas fijas o construcciones similares, deberá recabarse del Ministerio de Defensa la correspondiente autorización que se concederá siempre y cuando las actuaciones indicadas no perjudiquen las actividades militares programadas para aquella zona.

Halaber, baimen honek ez du eragozten legez exijitu daitezkeen beste baimen-emakida batzuk; batez ere, ingurumen-inpaktua ebaluatzeari buruz indarrean den legerian ezarritakoak.

Asimismo, la presente autorización se otorga sin perjuicio de otras concesiones autorizaciones legalmente exigibles, en especial las establecidas en la legislación vigente relativa a la evaluación de impacto ambiental.

AZKEN XEDAPENAK
DISPOSICIONES FINALES

Lehenengoa.– Habilitazioa.

Primera.– Habilitación.

Industria, Berrikuntza, Merkataritza eta Turismoko sailburuari baimena ematen zaio, dekretu honetan xedatutakoa betetzeko beharrezko diren xedapenak ema ditzan.

Se autoriza al Consejero de Industria, Innovación, Comercio y Turismo para dictar las disposiciones necesarias para el cumplimiento de lo dispuesto en el presente Decreto.

Bigarrena.– Indarrean sartzea.

Segunda.– Entrada en vigor.

Dekretu hau EHAAn eta BOEn argitaratuko da, eta Estatutako Aldizkari Ofizialean argitaratu eta hurrengo egunean sartuko da indarrean.

El presenta Decreto, que se publicará en el BOPV y en el BOE, entrará en vigor el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del Estado.

Vitoria-Gasteizen, 2012ko abenduaren 4an.

Dado en Vitoria-Gasteiz, a 4 de diciembre de 2012.

Lehendakaria,

El Lehendakari,

FRANCISCO JAVIER LÓPEZ ÁLVAREZ.

FRANCISCO JAVIER LÓPEZ ÁLVAREZ.

Industria, Berrikuntza, Merkataritza eta Turismoko sailburua,

El Consejero de Industria, Innovación, Comercio y Turismo,

BERNABÉ UNDA BARTUREN.

BERNABÉ UNDA BARTUREN.


Azterketa dokumentala


Análisis documental