Boletin Oficial del País Vasco

233. zk., 2012ko abenduaren 3a, astelehena

N.º 233, lunes 3 de diciembre de 2012


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

ENPLEGU ETA GIZARTE GAIETAKO SAILA
DEPARTAMENTO DE EMPLEO Y ASUNTOS SOCIALES
5324
5324

246/2012 DEKRETUA, azaroaren 21ekoa, Bitartekarien Erregistroari buruzkoa eta erregistro horretan inskribatzeko egiaztatu beharreko familia-bitartekaritzako prestakuntza zehazten duena.

DECRETO 246/2012, de 21 de noviembre, del Registro de Personas Mediadoras y de la preparación en mediación familiar requerida para la inscripción.

Familia-bitartekaritzari buruzko otsailaren 8ko 1/2008 Legearen bitartez Bitartekarien Erregistroa sortu zen, familia-bitartekaritzako lanak egiten dituzten pertsonek legeak eskatutako baldintzak betetzen dituztela bermatzeko eta inskribatuta dauden bitartekariak ezagutzeko herritarrentzako tresna gisa.

La Ley 1/2008, de 8 de febrero, de Mediación Familiar crea el Registro de Personas Mediadoras como instrumento de garantía de que la mediación familiar se realiza por personas que cumplen con los requisitos legalmente exigidos y como medio a través del cual la ciudadanía puede conocer las personas mediadoras inscritas.

Familia-bitartekaritzari buruzko otsailaren 8ko 1/2008 Legeak 9. artikuluan xedatutakoarekin bat etorrita, familia-bitartekaritzan Lege honetan aurreikusitakoaren arabera aritzeko, Bitartekarien Erregistroan inskribatuta egon beharko da. Inskripzio hori egiteko, Zuzenbide, Psikologia, Pedagogia, Psikopedagogia, Gizarte Lan edo Heziketa Sozialeko unibertsitate-titulua edo gradu-titulua aurkeztu beharko da, edo Eusko Jaurlaritzak lege hau erregelamenduz garatu eta prestakuntzako edukiengatik titulu haien pareko izango den titulua. Horrez gain, ezinbestekoa izango da familia-bitartekaritzako prestakuntza espezifikoa, nahikoa eta jarraitua egiaztatzea. Prestakuntza hori, Eusko Jaurlaritzak garatuko du erregelamendu bidez eta, edozein kasutan, ikastaro teoriko eta praktiko bat eduki beharko du, gutxienez 200 ordukoa.

En virtud de lo dispuesto por el artículo 9 de la Ley 1/2008, de 8 de febrero, de Mediación Familiar, para ejercer la mediación familiar en los términos previstos en esta Ley, será precisa la inscripción en el Registro de Personas Mediadoras. Para obtener dicha inscripción, además de acreditar titulación universitaria o título de grado en Derecho, Psicología, Pedagogía o Psicopedagogía, Trabajo Social o Educación Social, o la titulación que en el desarrollo reglamentario de esta Ley por el Gobierno Vasco se equipare a ellas por el contenido de su formación, será imprescindible demostrar una preparación específica, suficiente y continua en mediación familiar, que deberá ser desarrollada reglamentariamente por el Gobierno Vasco y que deberá incluir en todo caso un curso teórico-práctico mínimo de 200 horas.

Familia-bitartekaritzari buruzko otsailaren 8ko 1/2008 Legeak 17.2. artikuluan xedatutakoaren arabera, erregelamenduz zehaztuko dira Bitartekarien Erregistroaren osaera, zereginak eta izena emateko eta egiaztagiriak egiteko prozedura. Horretarako, Legea indarrean sartu eta gero, urte beteko epea aurreikusten du Legearen azken xedapenetako lehenak.

El artículo 17.2 de la Ley 1/2008, de 8 de febrero, de Mediación Familiar remite al desarrollo reglamentario la determinación de la composición, funciones, procedimiento y emisión de certificaciones del Registro de Personas Mediadoras y la disposición final primera de la Ley prevé a tal efecto un plazo de un año a partir de la entrada en vigor de la Ley.

Zenbait lege aldatu eta Europako barne-merkatuko zerbitzuei buruzko Parlamentuaren eta Kontseiluaren abenduaren 12ko 2006/123/EE Zuzentaraura egokitzeko den apirilaren 23ko 7/2012 Legeak aldatu egiten du Familia-bitartekaritzari buruzko otsailaren 8ko 1/2008 Legea

La Ley 7/2012, de 23 de abril, de modificación de diversas leyes para su adaptación a la Directiva 2006/123/CE, de 12 de diciembre, del Parlamento Europeo y del Consejo, relativa a los servicios en el mercado interior, modifica la Ley 1/2008, de 8 de febrero, de Mediación Familiar.

Dekretu honek familia-bitartekaritzako prestakuntza espezifikoaren edukia zehaztuko du, bitartekarien prestakuntza eta kualifikazio egokiak familia-bitartekaritzaren kalitatean lagunduko duelakoan, eta, horrenbestez, familia-bitartekaritzaren erabiltzaileen babesean.

El presente Decreto viene a determinar el contenido de la preparación específica en mediación familiar partiendo del presupuesto de que una adecuada formación y cualificación de las personas mediadoras es un factor que contribuye a la calidad de la mediación familiar y, por consiguiente, a la protección de las personas usuarias de la mediación familiar.

Era berean, Erregistroaren funtzionamendurako jarraibideak ere zehazten ditu.

Asimismo, establece las pautas para el funcionamiento práctico de dicho Registro.

Horrenbestez, Enplegu eta Gizarte Gaietako sailburuak proposatuta, Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoarekin bat etorriz, eta 2012ko azaroaren 21ean eginiko bilkuran Jaurlaritzaren Kontseiluak aztertuta eta onartuta,

En su virtud, a propuesta de la Consejera de Empleo y Asuntos Sociales, de acuerdo con la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi, y previa deliberación y aprobación del Consejo de Gobierno en sesión celebrada el día 21 de noviembre de 2012,

XEDATZEN DUT:
DISPONGO:

1. artikulua.– Erregistroaren izaera eta atxikipena.

Artículo 1.– Naturaleza del Registro y adscripción.

Familia-bitartekaritzari buruzko otsailaren 8ko 1/2008 Lege bidez sortutako Euskadiko Bitartekarien Erregistroak administrazio izaera du eta familia-bitartekaritzan eskumenak dituen Eusko Jaurlaritzaren Sailari atxikiko zaio.

El Registro de Personas Mediadoras del País Vasco, creado por la Ley 1/2008, de 8 de febrero, de Mediación Familiar, tiene naturaleza administrativa, quedando adscrito al Departamento del Gobierno Vasco competente en materia de mediación familiar.

2. artikulua.– Inskripzioen izaera.

Artículo 2.– Carácter de la inscripción.

Familia-bitartekaritzari buruzko otsailaren 8ko 1/2008 Legeak aurreikusitakoaren arabera familia-bitartekaritzan aritzeko, Bitartekarien Erregistroan inskribatuta egon beharko da aldez aurretik.

Para el ejercicio de la mediación familiar en los términos previstos en la Ley 1/2008, de 8 de febrero, de Mediación Familiar, será precisa la previa inscripción en el Registro de Personas Mediadoras.

3. artikulua.– Eginkizunak.

Artículo 3.– Funciones.

Honako hauek dira Bitartekarien Erregistroaren eginkizunak:

Son funciones del Registro de Personas Mediadoras:

1.– Inskribatzeko eta berritzeko eskabideak, datuen aldaketei buruzko jakinarazpenak eta ezerezteko eskabideei buruzko prozedurak izapidetzea.

1.– Tramitar los procedimientos relativos a las solicitudes de inscripción y de renovación, las comunicaciones de variación de datos y solicitudes de cancelación.

2.– Erregistroko datuei buruzko ziurtagiriak eta gainontzeko publizitate-erak.

2.– La certificación y demás formas de publicidad de los datos obrantes en el Registro.

3.– Dekretuaren 9. artikuluan aurreikusitako protokoloa zaintzea eta gordetzea.

3.– La custodia y conservación del protocolo a que se refiere el artículo 9 del Decreto.

4. artikulua.– Eskumenak.

Artículo 4.– Competencias.

1.– Familia-bitartekaritzan eskumenak dituen Eusko Jaurlaritzako Zuzendaritzaren titularrari dagokio Bitartekarien Erregistroko inskripzio eta idatzoharrei buruzko ebazpenak ematea.

1.– Corresponde a la persona titular de la Dirección del Gobierno Vasco competente en materia de mediación familiar dictar las resoluciones relativas a inscripciones o anotaciones en el Registro de Personas Mediadoras.

2.– Erregistroko arduradunari dagokio Bitartekarien Erregistroa zuzentzea, antolatzea eta kudeatzea eta Erregistroko inskripzioen edo idatzoharren gaineko ebazpen-proposamenak egitea.

2.– Corresponde al Encargado o Encargada del Registro la llevanza, ordenación y gestión del Registro de Personas Mediadoras y la propuesta de resolución relativa a inscripciones o anotaciones en el citado Registro.

Era berean, erregistro-publikotasunaren edozein bitartekori buruzko eskabideak kudeatzea ere badagokio, baita egiaztagiriak, ziurtagiriak eta ohar soilak ematea ere.

Asimismo, le corresponde gestionar las solicitudes de cualquier medio de publicidad registral y emitir las correspondientes certificaciones, compulsas y notas simples.

Familia-bitartekaritzako eskumenak dituen Zuzendaritzako funtzionarioa izango Erregistroko arduraduna.

Desempeñará las funciones de Encargado o Encargada del Registro un funcionario o funcionaria de la Dirección competente en materia de mediación familiar.

5. artikulua.– Bitartekarien titulazioa eta prestakuntza.

Artículo 5.– Titulación y formación de las personas mediadoras.

1.– Bitartekariek Zuzenbide, Psikologia, Pedagogia, Psikopedagogia, Gizarte Lan edo Heziketa Sozialeko unibertsitate-titulua edo gradu-titulua aurkeztu beharko dute, edota parekoa den hezkuntza, zuzenbide, gizarte edo psikologia arloetako beste edozein unibertsitate-titulu edo gradu-titulu.

1.– Las personas mediadoras deberán acreditar titulación universitaria o título de grado en Derecho, Psicología, Pedagogía o Psicopedagogía, Trabajo Social o Educación Social, o cualquier otra titulación universitaria o de grado homóloga de carácter educativo, jurídico, social o psicológico.

2.– Familia-bitartekaritzari buruzko otsailaren 8ko 1/2008 Legeak 9. artikuluan aurreikusi­takoaren arabera, Bitartekarien Erregistroan inskribatzeko familia-bitartekaritzako gradu ondoko prestakuntza teoriko eta praktiko espezifikoa egiaztatu beharko da. Prestakuntza hori, unibertsitateek, elkargo profesionalek edo horiek ordezkatuz jarduten duten entitateek emandakoa izango da, gutxienez 200 ordu metagarrikoa, eta edukiei dagokionez, Dekretu honen eranskinean adierazitako edukiekin zuzenean lotutakoa. Bitartekarien Erregistroan inskribatzeko, unibertsitateko familia-bitartekaritzari buruzko irakastorduak Dekretu honetan eskatutako prestakuntzako orduen baliokidetzat joko dira.

2.– De acuerdo con lo previsto por el artículo 9 de la Ley 1/2008, de 8 de febrero, de Mediación Familiar, para la inscripción en el Registro de Personas Mediadoras, se exigirá la acreditación de una preparación específica teórico-práctica de postgrado en mediación familiar impartida por centros docentes universitarios, colegios profesionales o por entidades que actúen por delegación de unos u otros, de al menos 200 horas acumulables y que se relacionan directamente con los contenidos indicados en el anexo de este Decreto. A efectos de inscripción en el Registro de Personas Mediadoras, las horas de docencia en materia de mediación familiar en Universidades serán reconocidas como equivalentes a las horas de formación requeridas.

3.– Familia-bitartekaritzan eskumenak dituen Eusko Jaurlaritzako Zuzendaritzak 6. artikuluan aurreikusitako prozeduraren arabera homologatuko ditu unibertsitateek, elkargo profesionalek edo horiek ordezkatuz jarduten duten entitateek antolatutako familia-bitartekaritzari buruzko prestakuntza espezifikoko ikastaroak. Ikastaro horiek 200 ordukoak izango dira, gutxienez, eta Dekretu honen eranskinean adierazitako gai-multzoak eman beharko dituzte oso-osorik. Eranskineko gai-multzo bakoitza emateko, 50 ordu beharko dira, gutxienez. Ikastaroak presentziazkoak edo erdi-presentziakoak izango dira. Edozein modutan, bloke praktikoa presentziazkoa izango da.

3.– La Dirección del Gobierno Vasco competente en mediación familiar homologará los cursos de preparación específica en mediación familiar organizados por centros docentes universitarios o colegios profesionales o por entidades que actúen por delegación de unos u otros, de acuerdo con el procedimiento previsto en el artículo 6. Dichos cursos deberán tener una duración mínima de 200 horas e impartir íntegramente los bloques temáticos indicados en el anexo al presente Decreto. Cada bloque temático contenido en el anexo deberá tener una duración mínima de 50 horas. Los cursos serán presenciales o semipresenciales. En todo caso, el bloque práctico será presencial.

4.– Inskripzioa berritzeko, bitartekariek etengabeko prestakuntza egiaztatu beharko dute, honako hau, hain zuzen: familia-bitartekaritzarekin lotutako gaietan bost urtean zehar egindako ikastaro, mintegi edo jardunaldi berriak, 50 ordu metagarrikoak, gutxienez. Gai zibilei eta merkataritzakoei buruzko auziekin lotutako etengabeko prestakuntzan Estatuko gobernuak bestelako eduki edo iraupenak zehazten baldin baditu, prestakuntza hori kontuan hartu beharko da.

4.– Para renovar la inscripción, las personas mediadoras inscritas deberán acreditar una formación continua que consistirá en la realización, durante un periodo de cinco años, de nuevos cursos, seminarios o jornadas de formación de al menos 50 horas acumulables en materias relacionadas con la mediación familiar. En el caso de que el Gobierno del Estado determine una duración y contenido superior de la formación continua en mediación en asuntos civiles y mercantiles, se deberá observar dicha formación.

6. artikulua.– Unibertsitateek, elkargo profesionalek edo horiek ordezkatuz jarduten duten entitateek emandako familia-bitartekaritzako prestakuntza espezifikoko ikastaroen homologazioa.

Artículo 6.– Homologación de cursos de preparación específica en mediación familiar impartidos por centros docentes universitarios o colegios profesionales o por entidades que actúen por delegación de unos u otros.

1.– Familia-bitartekaritzako prestakuntza espezifikoko ikastaroak ematen dituzten unibertsi­tateek, elkargo profesionalek edo horiek ordezkatuz jarduten duten entitateek familia-bitartekaritzan eskumenak dituen Jaurlaritzako Zuzendaritzari eskatu ahal izango diote ikastaro horien homologazioa.

1.– Los centros docentes universitarios o colegios profesionales o por entidades que actúen por delegación de unos u otros que impartan cursos en materia de mediación familiar podrán solicitar a la Dirección del Gobierno Vasco competente en materia de mediación familiar la homologación de dichos cursos.

2.– Homologazio-eskabidean ikastaroa zuzentzen duen arduradunaren izen-abizenak eta datu profesionalak adieraziko dira, baita ikastaroaren idazkaritzako posta helbidea, telefonoa, faxa eta posta elektronikoaren helbidea. Eskabidearekin batera, memoria aurkeztuko da, gutxienez datu hauek jasoko dituena:

2.– En la solicitud de homologación se hará constar el nombre, apellidos y datos profesionales de la persona responsable de la dirección del curso, y la dirección postal, teléfono, fax y dirección de correo electrónico de la secretaría del curso. La solicitud deberá ir acompañada de una memoria que incluya como mínimo los siguientes datos:

a) Ikastaroa emango duen unibertsitatea edo elkargo profesionala.

a) Centro docente universitario o colegio profesional que imparta el curso.

b) Ikastaroaren programa, helburuak, gaien eduki zehatza, ikastaroaren iraupen osoa eta gai bakoitzaren iraupen partziala zehaztuko duena.

b) Programa del curso en el que se especifiquen los objetivos, el contenido detallado de las materias, la duración total de curso y parcial de cada una de las materias.

c) Irakasleen zerrenda eta haien datu pertsonalak eta profesionalak.

c) Relación del personal docente con expresión de sus datos personales y profesionales.

d) Aurreikusitako ikasle-kopurua.

d) Número previsto de alumnos.

e) Ikastaroaren egutegia eta ordutegia, eta zein gelatan emango den.

e) Calendario y horario del curso y localización de las dependencias en que se va a impartir.

3.– Familia-bitartekaritzan eskumenak dituen Jaurlaritzako zuzendariak ebatziko ditu familia-bitartekaritzako prestakuntza ikastaro espezifikoak homologatzeko eskabideak. Eskabidea jaso eta hurrengo egunetik aurrera kontatzen hasita, hiru hilabeteko epean emango da ebazpena, gehienez ere. Epe hori igarota ez bada dagokion ebazpena eman, eskabidea onartutzat joko da.

3.– La solicitud de homologación de los cursos de preparación específica en mediación familiar se resolverá por Resolución del Director o Directora competente en materia de mediación familiar del Gobierno Vasco, dictada en el plazo máximo de tres meses a contar desde el día siguiente al de la presentación de la solicitud. Transcurrido el plazo fijado sin que se haya dictado la correspondiente resolución, se considerará estimada la solicitud.

4.– Ikastaroen homologazioa lortu duten unibertsitateek, elkargo profesionalek edo horiek ordezkatuz jarduten duten entitateek, horren berri eman beharko dute ikastaroen berri emateko prestatuko duten dokumentazioan eta ikastaroak egin izana egiaztatzen duten diploma edo ziurtagirietan.

4.– Los centros docentes universitarios y colegios profesionales o por entidades que actúen por delegación de unos u otros que hayan obtenido la homologación de los cursos harán constar tal circunstancia en la documentación que elaboren para informar sobre los cursos y en los diplomas o certificados acreditativos de la realización de los cursos.

7. artikulua.– Erregistro-idazpenenak.

Artículo 7.– De los asientos registrales.

1.– Inskripzioak.

1.– Inscripciones.

Inskripzioetan honako datu hauek jasoko dira:

En las inscripciones se recogerán los siguientes datos:

– Erregistroko zenbakia.

– El número registral.

– Bitartekariaren izen-abizenak.

– Nombre y apellidos de la Persona Mediadora.

– Bitartekariaren Nortasun Agiri Nazionalaren edo Atzerritarraren Nortasun Txartelaren zen­bakia.

– Número del Documento Nacional de Identidad o de la Tarjeta de Identidad de Extranjero de la Persona Mediadora.

– Bitartekariaren sexua.

– Sexo de la Persona Mediadora.

– Bitartekariaren jaiotze-data.

– Fecha de nacimiento de la Persona Mediadora.

– Inskripzioaren data.

– Fecha de Inscripción.

– Inskripzioa egiteko gaitzen duen titulazio akademiko ofiziala.

– Titulación académica oficial habilitante para la inscripción.

– Egoitza profesionala eta harremanetan jartzeko moduak: posta elektronikoaren helbidea, telefono zenbakia eta fax zenbakia.

– Domicilio profesional y formas de contacto: en su caso, dirección de correo electrónico, número de teléfono y número de fax.

– Hala dagokionean, bitartekariaren hizkuntza-gaitasuna, euskaraz edota ofizialak ez diren bestelako hizkuntzatan. Kontuan hartuko den bitartekariaren euskarazko hizkuntza-gaitasuna Euskararen jakite-maila egiaztatzen duten tituluak eta ziurtagiriak baliokidetu, eta Hizkuntzen Europako Erreferentzi Marko Bateratuko mailekin parekatzen dituen azaroaren 9ko 297/2010 Dekretuak xedatutakoaren arabera egiaztatutakoa izango da. Hizkuntza ofizialak ez diren bestelako hizkuntzei buruzko hizkuntza-gaitasuna kontuan hartuko da baldin eta interesdunak dena delako hizkuntza horretan bitartekaritza-lanak egiteko behar beste hizkuntza-gaitasuna baduela jasotzen duen erantzukizunpeko adierazpena aurkezten badu.

– En su caso, competencia lingüística en euskera o en lenguas distintas a las oficiales de la persona mediadora. La competencia lingüística en euskera de la persona mediadora que se consigne será la acreditada de conformidad con lo dispuesto por el Decreto 297/2010, de 9 de noviembre, de convalidación de títulos y certificados acreditativos de conocimientos de euskera, y equiparación con los niveles del Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas. El dato relativo a la competencia lingüística en lengua distinta a las oficiales se consignará cuando por la persona interesada se formule declaración responsable en la que se manifieste tener competencia lingüística suficiente para la realización de la actividad mediadora en la lengua en cuestión.

2.– Orri-bazterreko oharrak.

2.– Notas marginales.

Atal horretan honako hauek jasoko dira:

Se anotarán en este apartado:

– Ezarritako zehapenak.

– Las sanciones impuestas.

– Zehapenen ezereztapena.

– La cancelación de sanciones.

– Zehapen-espedientea hastea, artxibatzea eta zehapen-prozeduran hartutako edozein neurri.

– La iniciación del procedimiento sancionador, su archivo y cualquier medida adoptada en el procedimiento sancionador.

3.– Ezerezteak.

3.– Cancelaciones.

Bitartekarien Erregistroko inskripzioak honako arrazoi hauengatik ezereztuko dira:

La inscripción en el Registro de Personas Mediadoras se cancelará por los siguientes motivos:

– Bitartekariak eskatuta.

– A petición de la persona mediadora.

– Erregistroan inskribatutako bitartekariaren heriotza edo ezgaiketa-adierazpena.

– Fallecimiento o declaración de incapacitación de la Persona Mediadora inscrita en el Registro.

– Jarduera behin betiko etetea.

– Cese definitivo de la actividad.

– Bitartekari gisa inskribatuta egoteko eskatutako baldintzak edo eskakizunak gerora ez betetzea.

– Incumplimiento sobrevenido de las condiciones o requisitos exigidos para estar inscrita como persona mediadora.

– Zehapen irmoa, bitartekari lanetan ez jarduteko behin betiko.

– Sanción firme de suspensión definitiva para actuar como Persona Mediadora.

– Indarraldia iraungitzea.

– Vencimiento del plazo de vigencia.

– Jarduerarekin jarraitu ezina eragiten duen bestelako edozein arrazoi.

– Cualquier otra causa que determine la imposibilidad de continuar con la prestación de la actividad.

4.– Aldatzeko idazpenak:

4.– Asientos de modificación:

– Inskripzioari buruzko datuen aldaketak.

– Las variaciones de los datos relativos a la inscripción.

8. artikulua.– Akatsak zuzentzea.

Artículo 8.– Rectificación de errores.

1.– Edozein idazpenetan egindako akatsak zuzentzeko beste idazpen bat egingo da eta, nahitaez honako hauek jasoko ditu:

1.– Los errores cometidos en cualquier tipo de asiento se rectificarán mediante la extensión de un nuevo asiento, en el que deberá constar, necesariamente:

a) Huts egin deneko idazpena eta lerroaren erreferentzia.

a) La referencia al asiento y línea donde se ha cometido el error.

b) Hitz edo kontzeptu okerrak.

b) Las palabras o conceptos erróneos.

c) Egindako hutsen ordezko hitzak.

c) Los términos que sustituyan a los errores cometidos.

d) Akatsa zuzentzea adosten dela xedatzen duen ebazpenaren aipamena.

d) Referencia a la Resolución por la que se acuerda la rectificación del error.

e) Jatorrizko idazpena zuzenduta gelditu deneko adierazpena.

e) Declaración de haber quedado rectificado el asiento primitivo.

2.– Orri-bazterreko oharren zuzenketa zuzendutakoetatik ahal den gertuena egingo da.

2.– La rectificación de notas marginales se extenderá lo más cerca posible de las rectificadas.

3.– Erregistroko idazpenen bat zuzentzen denean, idazpen berrira jotzeko behar adinako oharra egingo da idazpen okerraren ertzean.

3.– Cuando se haya rectificado un asiento registral, se extenderá al margen del asiento erróneo una remisión suficiente al nuevo asiento.

4.– Idazpen bat zuzentzen bada, eragindako gaietako idazpenetan ere akatsik badago, horiek ere zuzendu egingo dira. Zuzenketa hori ertzean ohar bat ipiniz egingo da.

4.– Rectificado un asiento, se rectificarán también el resto de los asientos relativos a las materias afectadas, si también fueran erróneos. Dicha rectificación se realizará mediante la extensión de la correspondiente nota marginal.

5.– Akatsak datu pertsonalei buruzkoak badira, ezereztu egingo dira eta haien ordez, behar bezala zuzendutako edo osatutako datuak jarriko dira.

5.– Si los errores se refieren a datos de carácter personal, serán cancelados y sustituidos por los correspondientes datos debidamente rectificados o completados.

9. artikulua.– Protokoloa.

Artículo 9.– Protocolo.

1.– Erregistroak, eranskin gisa, artxibo edo protokolo bat izan du. Protokolo horretan bilduko dira kronologikoki ordenatuta, inskripzio-eskabideak eta eskabide horiei buruzko administrazio-ebazpenak.

1.– Formará parte del Registro, como anexo, un archivo o protocolo que contendrá ordenados cronológicamente los documentos presentados para solicitar las correspondientes inscripciones así como las resoluciones administrativas concernientes a aquéllos.

2.– Bitartekari bakoitzeko, espediente bat irekiko da.

2.– Por cada persona mediadora se abrirá un expediente.

10. artikulua.– Inskripzio-prozedurari hasiera ematea.

Artículo 10.– Iniciación del procedimiento de inscripción.

1.– Erregistroan inskribatzeko prozedura interesdunak eskatuta hasiko da. Horretarako, eskabide-eredu normalizatua aurkeztu beharko da, familia-bitartekaritzan eskumenak dituen Zuzendaritzak onartutakoa eta Euskal Herriko Aldizkari Ofizialean argitaratukoa, hain zuzen.

1.– El procedimiento para la inscripción en el Registro se iniciará a instancia de la persona interesada, a través de la presentación de la correspondiente solicitud conforme al modelo normalizado aprobado por la dirección competente en materia de mediación familiar que se publicará en el Boletín Oficial del País Vasco.

2.– Eskabidea familia-bitartekaritzan eskumenak dituen zuzendariari igorriko zaio, Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen azaroaren 26ko 30/1992 Legearen 38.4. artikuluan aurreikusitako edozein bide erabilita.

2.– La solicitud, que deberá dirigirse al Director o Directora competente en materia de mediación familiar, deberá presentarse por cualquiera de los medios previstos por el artículo 38.4 de la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común.

3.– Eskabidearekin batera honakoak aurkeztuko dira:

3.– La solicitud deberá ir acompañada de:

– Eskatzailearen Nortasun Agiri Nazionala edo Atzerritarraren Nortasun Txartela.

– Documento Nacional de Identidad o Tarjeta de Identidad de Extranjero de la persona solicitante.

– Erregistroan inskribatzeko gaitzen duen titulazio akademiko ofizialaren eta prestakuntza osagarriaren ziurtagiriak, eta, kasuan kasu, irakastorduena.

– Documentación acreditativa de la titulación académica oficial y de la formación complementaria, y en su caso, de la docencia, habilitantes para la inscripción en el Registro.

Prestakuntza espezifikoa behar bezala egiaztatzeko, emandako ordu-kopuruaren eta edukien programa aurkeztu beharko da, eman zuen erakundeak balioztatuta edota erakunde horrek egindako ziurtagiri bidez.

Para la adecuada acreditación de la formación específica, deberá aportarse el programa que contenga el contenido y las horas cursadas o impartidas, validado por el organismo que los impartió o certificación emitida por el mismo.

– Hala dagokionean, interesdunak euskaraz edota ofizialak ez diren bestelako hizkuntzetan duen hizkuntza-gaitasunari buruzko egiaztagiriak.

– En su caso, documentación relativa a la competencia lingüística, en euskera o en lenguas distintas a las oficiales, de la persona interesada.

4.– Dokumentu guztien jatorrizko alea edo kopia konpultsatua aurkeztuko da.

4.– Toda la documentación deberá presentarse en original o en copia compulsada.

5.– Bitartekarien Erregistroan inskribatzeko eskatzaileak alegatutako prestakuntza espezi-fikoaren egokitasuna behar bezala baloratzeko, familia-bitartekaritzan eskumenak dituen Zuzendaritzak programak aurkezteko eskatu ahal izango du, eman zituen erakundeak balioz­tatutako programak edota, erakundeak berak luzatutako ziurtagiria, emandako curriculuma familia-bitartekaritzari buruzkoa izan dela egiaztatzen duena.

5.– Para la correcta valoración de la adecuación de la preparación específica alegada por el solicitante para su inscripción en el Registro de Personas Mediadoras, podrá reclamarse por la Dirección competente en materia de mediación familiar, la presentación del programa o programas validados por el organismo que los impartió, o certificación emitida por el mismo organismo, de que el currículo impartido era de mediación familiar.

11. artikulua.– Eskabideetako akatsak zuzentzea.

Artículo 11.– De la subsanación de la solicitud.

1.– Eskabidea jaso ondoren, Bitartekarien Erregistroko arduradunak ofizioz egin ahal izango ditu eskabideari buruzko ebazpena emateko kontuan hartu beharreko datuak egiaztatzeko egin beharreko jarduerak.

1.– Recibida la solicitud, el Encargado o Encargada del Registro de Personas Mediadoras podrá realizar de oficio las actuaciones necesarias para la comprobación de los datos en virtud de los cuales deba resolverse la solicitud.

2.– Eskatutako betekizunak ez baditu betetzen eskabideak, aurkeztutako dokumentazioa ez badago osorik edo akastuna bada, eskatzaileari hamar egun emango zaizkio akatsak konpontzeko edota eskatutako dokumentuak aurkezteko. Ohartarazi egingo zaio, hala egin ezean, eskabidean atzera egin duela joko dela, 30/1992 Legearen 71.1 artikuluarekin bat etorrita, eta aldez aurretik behar den ebazpena emango dela aipatu Legearen 42. artikuluan aurreikusi bezala.

2.– En caso de que la solicitud no reuniese los requisitos exigidos o la documentación presentada resultara incompleta o defectuosa, se requerirá al solicitante para que en un plazo de diez días subsane la falta o acompañe los documentos preceptivos, con indicación de que, si así no lo hiciera, de acuerdo con el artículo 71.1 de la Ley 30/1992, se le tendrá por desistido de su petición, previa resolución que deberá dictarse en los términos previstos en el artículo 42 de la citada Ley.

12. artikulua.– Ebazpena.

Artículo 12.– Resolución.

1.– Administrazio eskumendunak hiru hilabeteko epea izango du inskribatzeko eskabidea onartzen edo ukatzen duen ebazpena emateko. Epe hori kontatzen hasiko da izapidetzeko eskumena duen organoaren erregistroan eskabideak sarrera izan duen egunetik aurrera, eta epe horretan ez bada espresuki ezer adierazten, onartutzat joko da eskabidea.

1.– La resolución de la Administración competente, concediendo o denegando la inscripción, recaerá dentro del plazo de tres meses, a contar desde la fecha de entrada de la solicitud de la persona interesada en el registro de entrada del órgano competente para su tramitación, debiéndose entender estimada en caso de no haberse notificado resolución expresa dentro de dicho plazo.

2.– Inskripzioa ukatzeko ebazpenaren aurka, gora jotzeko errekurtsoa jarri ahal izango zaio familia-bitartekaritzan eskumena duen sailburuordeari Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen azaroaren 26ko 30/1992 Legearen 114. eta 115. artikuluetan ezarritakoaren arabera.

2.– Contra la resolución de denegación de la inscripción, se podrá interponer recurso de alzada ante la Viceconsejera o el Viceconsejero competente en mediación familiar en los términos del artículo 114 y 115 de la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, del Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común.

3.– Prozedura ebazpen baten bidez amaituko da eta ebazpena bera ematen den egunean bertan sartuko da indarrean.

3.– La resolución que ponga fin al procedimiento producirá efectos desde el día en que se dicte.

4.– Inskripzioa egin eta gero, Erregistroak dagokion ziurtagiria egin eta igorriko dio eskatzaileari hamabost egun baliodunen barruan.

4.– Una vez realizada la inscripción, el registro expedirá y remitirá a la persona solicitante el correspondiente certificado en el plazo de quince días hábiles.

13. artikulua.– Erregistro-zenbakia.

Artículo 13.– Del número registral.

Familia Bitartekarien Erregistroan alta emandako familia-bitartekari bakoitzari dagokion erregistro-zenbaki korrelatiboa esleituko zaio. Erregistro-zenbakia esleitzeko inskripzio-eskabideen ebazpen baiesleen eguna izango da kontuan.

A cada persona mediadora familiar dada de alta en el Registro de Personas Mediadoras se asignará el número registral correlativo que le corresponda. La asignación de número registral se realizará atendiendo al orden temporal de las resoluciones estimatorias de las solicitudes de inscripción.

Erregistro-zenbaki bat ezerezten denean, zenbaki hori ez zaio beste familia-bitartekari bati esleituko. Nolanahi ere, Erregistroko inskripzioa ezereztu zaion pertsona bat berriz ere inskribatuko balitz, hasierako erregistro-zenbaki bera esleituko litzaioke, baina erregistroko inskripzio berria dela adieraziko litzateke.

Cuando se proceda a la cancelación de un número registral dicho número no se asignará a otra persona mediadora familiar. No obstante, si se volviera a inscribir en el Registro la misma persona a la que se había cancelado su inscripción en el Registro, se le asignaría el mismo número registral inicial, aunque con una referencia indicativa de que es una nueva inscripción registral.

14. artikulua.– Inskripzioen indarraldia eta aldaketa.

Artículo 14.– Vigencia y modificación de las inscripciones.

1.– Inskripzioek bost urteko indarraldia izango dute ebazpen baieslea eman eta erregistroko zenbakia esleitzen denetik kontatzen hasita.

1.– Las inscripciones tendrán una vigencia de cinco años a contar desde el momento en que se produce la resolución favorable y se asigna el número registral.

2.– Inskripzioaren indarraldia amaitu baino gutxienez hiru hilabete lehenago emango zaio horren berri interesdunari, eta epe hori amaitu baino lehenago ez badu inskripzioa berritzeko eskatzen, erregistro-idazpena ezereztu egingo dela adieraziko zaio.

2.– Con antelación mínima de tres meses al vencimiento del plazo de vigencia de la inscripción, se comunicará a la persona interesada dicha circunstancia, indicándole que de no solicitarse la renovación de la inscripción antes del vencimiento de dicho plazo se procederá a la cancelación del asiento de inscripción.

3.– Inskripzioa berritzeko, familia-bitartekaritzako etengabeko prestakuntza egiaztatu beharko da.

3.– Para la renovación de la inscripción, se deberá acreditar la formación continua en mediación familiar.

4.– Bitartekarien Erregistroan izena emandako pertsonek eguneratu egin beharko dituzte euren datuen. Aurretik emandako datuetan aldaketarik badago, aldaketa gertatu eta bi hilabeteko epea daukate horien berri emateko.

4.– Las personas inscritas en el Registro de Personas Mediadoras deberán actualizar sus propios datos, comunicando las variaciones en los datos aportados con anterioridad en el plazo de dos meses desde su producción.

15. artikulua.– Inskripzioak eta zehapenak ezereztea.

Artículo 15.– Cancelación de las inscripciones y de las sanciones.

1.– Inskripzioak ezerezteko prozedura ofizioz hasiko da edota interesdunak eskatuta.

1.– El procedimiento de cancelación de las inscripciones se iniciará de oficio o a solicitud de persona interesada.

2.– Erregistroko inskripzioak ezerezteko, aldez aurretik dagokion prozedura egin beharko da, inskribatzeko prozedurarekin eta, oro har, 30/1992 Legean ezarritakoarekin bat etorriko dena.

2.– La cancelación registral de las inscripciones se realizará previa la tramitación del correspondiente procedimiento, que se ajustará a lo establecido para el procedimiento de inscripción y, con carácter general, en la Ley 30/1992.

3.– Jarduera etetea bada inskripzioa ezereztearen arrazoia, jarduera eten baino bi hilabete lehenago eskatu beharko du Bitartekarien Erregistroan baja emateko, eta irekita dituen espedienteen egoera bermatu beharko du.

3.– En el supuesto de que la causa de cancelación sea el cese en la actividad, la persona mediadora deberá solicitar la baja en el Registro de Personas Mediadoras con una antelación de dos meses al cese, y garantizar la situación de los expedientes abiertos por ella.

4.– Zehapenak ezerezteko, Euskal Autonomia Erkidegoko Herri Administrazioen zigortzeko ahalmenari buruzko otsailaren 20ko 2/1998 Legeak 19. artikuluan xedatutakoarekin bat etorrita, jarraian zehaztutako epeak hartuko dira kontuan, erantzukizuna amaitzen den egunaren biharamunetik kontatzen hasita: urte bete zehapen arinen kasuan; bi urte zehapen larrietarako; eta hiru urte zehapen oso larrietarako.

4.– Procederá la cancelación de la anotación de las sanciones una vez hayan transcurrido los siguientes plazos contados a partir del día siguiente a la fecha de extinción de la responsabilidad conforme a lo dispuesto por el artículo 19 de la Ley 2/1998, de 20 de febrero, de la potestad sancionadora de las Administraciones Públicas de la Comunidad Autónoma del País Vasco: un año para las sanciones leves; dos años para las sanciones graves; y tres años para las sanciones muy graves.

5.– Inskripzioa ezereztu ondoren, datu pertsonalak ere ezereztuko dira dagokion fitxategitik.

5.– Una vez cancelada la inscripción, se procederá a la cancelación de los datos de carácter personal del correspondiente fichero.

16. artikulua.– Publizitatea eta Erregistrorako sarbide-eskubidea.

Artículo 16.– Publicidad y derecho de acceso al Registro.

1.– Familia-bitartekaritzan eskumenak dituen Eusko Jaurlaritzako Sailak, Bitartekarien Erregistroan inskribatuko bitartekarien zerrenda bat izango du herritarrek informazio horren berri izan dezaten. Zerrenda horretan, beren datuak jakinarazteko aldez aurretik onespena eman duten pertsonen datu hauek jasota egongo dira:

1.– El Departamento del Gobierno Vasco competente en materia de mediación familiar dis­pondrá, a efectos de información a la ciudadanía, de un listado de personas mediadoras inscritas en el Registro de Personas Mediadoras con los siguientes datos correspondientes a cada una de las personas inscritas que hayan prestado previamente el consentimiento para su comunicación:

– Izena eta bi abizenak.

– Nombre y dos apellidos.

– Sexua.

– Sexo.

– Jaiotze-data.

– Fecha de nacimiento.

– Bitartekarien Erregistroan inskripzioa egiteko gaitzen duen titulazio akademiko ofiziala.

– Titulación académica oficial habilitante para la inscripción en el Registro de Personas Mediadoras.

– Hala dagokionean, bitartekariaren hizkuntza-gaitasuna, euskaraz edota ofizialak ez diren bestelako hizkuntzatan.

– En su caso, competencia lingüística en euskera o en lenguas distintas a las oficiales de la persona mediadora.

– Erregistroan inskribatutako pertsonak emandako egoitza profesionala eta telefono zenbakia, faxa eta posta elektronikoaren helbidea.

– Domicilio profesional y número telefónico, número de fax y dirección electrónica suministrados por la persona inscrita en el Registro.

2.– Zerrenda interneten argitaratuko da bitartekariak onespena ematen badu, Euskal Autonomia Erkidegoko administrazio publikoak interneten duen presentzia ereduari buruzko arauekin bat etorrita, eta edozeinek kontsultatu ahal izango du.

2.– El listado se publicará en Internet previo consentimiento de la persona mediadora, de conformidad con la normativa reguladora del modelo de presencia de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi en Internet y podrá ser consultado por cualquier persona.

3.– Familia-bitartekaritza eskatu dutenek idazpenetan eta protokoloa osatzen duten doku­mentuetan bildutako datuetara sarbidea izango dute.

3.– Tienen derecho al acceso a los datos contenidos en los asientos realizados y en los documentos integrantes del protocolo quienes se sometan a la mediación familiar.

4.– Bitartekarien Erregistroko datuek datu pertsonalak babesteko indarrean dauden araudien menpe egongo dira, eta datu horien titularrek beren datuetara sarbidea izateko araudi horretan aurreikusitako eran egingo dute.

4.– Los datos obrantes en el Registro de Personas Mediadoras están sujetos a la normativa vigente en materia de protección de datos de carácter personal y el acceso a los mismos se hará efectivo por sus titulares de conformidad con lo previsto en la referida normativa.

17. artikulua.– Sarbideak.

Artículo 17.– Medios de acceso.

1.– Erregistroko publizitatea idazpenen edukiaren ziurtagirien bidez, jakinarazpen-ohar soilez edo Erregistroko agirien kopia konpultsatuen bidez egingo da, eskatzaileak eskatzen duenaren arabera.

1.– El acceso al Registro se llevará a cabo mediante certificaciones del contenido de los asientos, por nota simple informativa o copia compulsada de los documentos integrantes del protocolo, según lo solicite la persona peticionaria.

2.– Informazio-eskaera guztiak idatziz egingo beharko dira. Idazkian, informazioa zergatik behar duen azaldu beharko du interesdunak, erregistroaren arduradunak baimena eman ala ez erabaki dezan, arrazoiak emanda, eta eskatutako datuak errazago bilatzeko, dakizkien datu guztiak emango ditu Emandako informazioa nahikoa ez bada, erregistroak bertan behera utzi ahal izango du informazioa emateko prozedura, eta hala jakinaraziko dio pertsona interesdunari.

2.– Todas las peticiones de información deberán efectuarse por escrito, indicando los motivos por los que se requiere esa información, a los efectos de que el responsable del Registro pueda resolver motivadamente sobre el acceso o denegación, y aportándose cuantas circunstancias sean conocidas a fin de facilitar la búsqueda de los datos solicitados. Si los elementos proporcionados fueren insuficientes, el Registro podrá suspender la expedición, notificándolo así a la persona interesada.

3.– Ziurtagiria izango da erregistroan jasotako edukia modu fede-emailean egiaztatzeko bide bakarra. Ziurtagiriak soilik joko dira agiri publikotzat.

3.– La certificación será el único medio que acreditará fehacientemente el contenido del Registro. Sólo las certificaciones se considerarán documento público.

18. atala.– Ziurtagiriak.

Artículo 18.– Certificaciones.

1.– Ziurtagiriak positiboak edo negatiboak izan daitezke.

1.– Las certificaciones podrán ser positivas o negativas.

2.– Ziurtagiri positiboak erabatekoak edo partzialak izango dira, eta kasu bietan dekretu honek arautzen duen erregistroko edukiari buruzkoak izango dira.

2.– Las certificaciones positivas serán totales o parciales y en ambos casos irán referidas al contenido propio del Registro que se regula en el presente Decreto.

3.– Erabateko ziurtagiriek osorik erreproduzituko dituzte idazpenetan jasotakoa.

3.– La certificación total reproducirá íntegramente los asientos practicados.

4.– Ziurtagiri partzialetan nahitaez adierazi behar da beti, azaldu gabe geratu den zatian ez dagoela ziurtatzen dena zabaltzen, murrizten, aldatzen edo baldintzatzen duen ezer.

4.– En las certificaciones parciales ha de expresarse siempre obligatoriamente que en lo omitido no hay nada que amplíe, restrinja, modifique o condicione aquello que se certifica.

5.– Ziurtagiria negatiboa bada, zein denbora-tarteri dagokion jaso beharko da.

5.– En las certificaciones negativas se hará constar el periodo de tiempo al que se refieren.

6.– Eskabidea aurkezten denetik harako hamar egun balioduneko epearen barruan eman beharko dira ziurtagiriak, hain justu ere Erregistroaren arduradunak emango ditu.

6.– Las certificaciones se expedirán en un plazo de diez días hábiles desde la presentación de la solicitud, por el Encargado o Encargada del Registro.

XEDAPEN GEHIGARRIA.– Izapide elektronikoak.
DISPOSICIÓN ADICIONAL.– Tramitación electrónica.

Administrazio-izapideak sinpletu eta azkartze aldera, beharrezkoak diren neurriak hartuko dira dekretu honetan aurreikusitako prozedurak moldatzeko, eta herritarrek bitarteko elektronikoak erabiltzeko eta datu-trukaketa errazteko, Herritarrek zerbitzu publikoetan sarbide elektronikoa izateari buruzko ekainaren 22ko 11/2007 Legean eta Administrazio Elektronikoari buruzko otsailaren 21eko 21/2012 Dekretuan xedatutakoari jarraituz.

Se adoptarán las medidas precisas que posibiliten adecuar los procedimientos previstos en este Decreto para que la ciudadanía pueda utilizar medios electrónicos y pueda facilitarse el intercambio de datos, a fin de simplificar y agilizar trámites administrativos, de conformidad con lo dispuesto en la Ley 11/2007, de 22 de junio, de acceso electrónico de los ciudadanos a los servicios públicos y en el Decreto 21/2012, de 21 de febrero, de Administración Electrónica.

AZKEN XEDAPENA
DISPOSICIÓN FINAL

Dekretu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunean hasiko da indarrean.

El presente Decreto entrará en vigor el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteizen, 2012ko azaroaren 21ean.

Dado en Vitoria-Gasteiz, a 21 de noviembre de 2012.

Lehendakaria,

El Lehendakari,

FRANCISCO JAVIER LÓPEZ ÁLVAREZ.

FRANCISCO JAVIER LÓPEZ ÁLVAREZ.

Enplegu eta Gizarte Gaietako sailburua,

La Consejera de Empleo y Asuntos Sociales,

MARÍA GEMMA ARÁNZAZU ZABALETA ARETA.

MARÍA GEMMA ARÁNZAZU ZABALETA ARETA.

AZAROAREN 21EKO 246/2012 DEKRETUAREN ERANSKINA
ANEXO AL DECRETO 246/2012, DE 21 DE NOVIEMBRE
FAMILIA-BITARTEKARITZAKOPRESTAKUNTZA ESPEZIFIKOAREN EDUKIA
CONTENIDO DE LA PREPARACIÓN ESPECÍFICAEN MEDIACIÓN FAMILIAR

1.– Multzo juridiko-ekonomikoa.

1.– Bloque jurídico-económico.

1.1. Ezkontza: araubide juridikoa eta ekonomikoa.

1.1.– El matrimonio: régimen jurídico y económico.

1.2.– Izatezko bikotea: araubide juridikoa eta ekonomikoa.

1.2.– Las uniones de hecho: régimen jurídico y económico.

1.3.– Banatzea eta ezkontza desegitea: alderdi juridikoak eta ekonomikoak.

1.3.– Separación y disolución del matrimonio: aspectos jurídicos y económicos.

1.4.– Izatezko bikotea haustea: alderdi juridikoak eta ekonomikoak.

1.4.– Ruptura de la pareja de hecho: aspectos jurídicos y económicos.

1.5.– Hitzarmen arautzailea. Edukia. Hitzarmenaren eta bitartekaritza-egintzaren arteko harremana. Itundu daitezkeen alderdiak eta alderdi xedaezinak: ordena publikoko gaiak. Ministerio Fiskalaren esku hartzea.

1.5.– El convenio regulador. Contenido. Relación del convenio con el acto de mediación. Aspectos objeto de pacto y aspectos indisponibles: cuestiones de orden público. La intervención del Ministerio Fiscal.

1.6.– Familiari buruzko nazioarteko zuzenbide pribatua. Ezkontza mistoetan aplikagarria den legedia. Europar erregelamenduak.

1.6.– Derecho internacional privado de familia. Legislación aplicable en matrimonios mixtos. Reglamentos comunitarios.

1.7.– Araudi fiskalak banatze, dibortzio eta izatezko bikoteen hauste kasuetan. Ondasunen esleipena erregistro ezberdinetan inskribatzea. Mantenu- eta konpentsazio-pentsioen erregulazio fiskala.

1.7.– Normativa fiscal en casos de separación, divorcio y de ruptura de la pareja de hecho. Inscripción de la adjudicación de los bienes en los diferentes registros. Regulación fiscal de las pensiones alimenticia y compensatoria.

1.8.– Tutoretza-erakundeak: adopzioa. Tutoretza. Kuratela. Defendatzaile judiziala. Egitezko zaintza.

1.8.– Instituciones tutelares: adopción. Tutela. Curatela. Defensor judicial. Guarda de hecho.

1.9.– Oinordetza erregimenaren oinarrizko alderdiak.

1.9.– Aspectos básicos del régimen sucesorio.

1.10.– Familia-enpresa. Oinarrizko nozioak.

1.10.– La empresa familiar. Nociones básicas.

1.11.– Familia-harremanen zigor-inplikazioak. Ez-zilegi penalak familiaren inguruan.

1.11.– Implicaciones penales de las relaciones familiares. Ilícitos penales en el entorno familiar.

2.– Multzo psiko-soziala.

2.– Bloque psico-social.

2.1.– Familia gizartekotze-elementu gisa.

2.1.– La familia como elemento socializador.

2.2.– Pertsonaren eta familiaren eboluzio-zikloak: haurtzaroa, nerabezaroa, helduaroa eta zahartzaroa.

2.2.– Ciclos evolutivos de la persona y de la familia: la infancia, la adolescencia, la edad madura, la senectud.

2.3.– Emakumeen eta gizonen arteko berdintasuna: generoaren eragina familiaren inguruan:

2.3.– La igualdad de mujeres y hombre: incidencias del género en el ámbito de la familia:

a) botere desorekak.

a) desequilibrios de poder.

b) mendetasun ekonomikoa eta bere inplikazioak.

b) dependencia económica y sus implicaciones.

c) erantzunkidetasunik eza zaintza-lanetan eta horren eragina emakumeengan.

c) falta de corresponsabilidad en las tareas de cuidado y sus consecuencias en las mujeres.

d) sexuaren araberako rolak eta estereotipoak irautea.

d) persistencia de roles y estereotipos en función del sexo.

e) emakumeen aurkako indarkeria familia-eremuan.

e) la violencia contra las mujeres en el ámbito familiar.

2.4.– Gatazka familia-eremuan.

2.4.– El conflicto en el ámbito familiar:

a) Bikote-gatazkak.

a) Conflicto de pareja.

b) Belaunaldien arteko gatazka.

b) Conflicto intergeneracional.

c) Gatazka adopzioetan. Adoptatua izan denak bere filiazio biologikoari buruzko informazioa izateko eskubidea.

c) Conflicto en adopciones. Ejercicio por la persona adoptada del derecho al acceso a la información de su filiación biológica.

d) Familia-eremuko bestelako gatazkak.

d) Otros conflictos en el ámbito familiar.

2.5.– Familiako gatazkak eta kulturartekotasuna.

2.5.– Conflictos familiares e interculturalidad:

a) Multikulturalismoa: gutxiengoak, kulturak eta etniak.

a) Multiculturalismo: minorías, culturas y etnias.

b) Bitartekaritza-esperientziak immigranteekin.

b) Experiencias en mediación con población inmigrante.

c) Bitartekaritza testuinguru multikulturaletan.

c) La mediación en contextos multiculturales.

2.6.– Alderdi psikologikoak:

2.6.– Aspectos psicológicos:

a) Bikotearen hausturarekin lotutako prozesu emozionalak.

a) Procesos emocionales asociados a la ruptura de pareja.

b) Hausturak seme-alabengan izan ditzakeen ondorio psikologikoak.

b) Repercusiones psicológicas de la ruptura en los hijos.

c) Adopzio eta adin txikikoen harrera prozesuekin lotutako faktore emozionalak.

c) Factores emocionales asociados al proceso de adopción y acogimiento en los menores.

d) Genero-indarkeriaren ondorioak biktimengan eta horien seme-alabengan.

d) Consecuencias de la violencia de género en las víctimas y sus hijos.

3.– Familia-bitartekaritzari buruzko multzo teorikoa.

3.– Bloque teórico sobre mediación familiar.

3.1.– Gatazka eta gatazkaren kudeaketa. Gatazka: jatorria eta kontzeptua. Gatazkaren teoria. Gatazkaren kudeaketa. Gatazkak konpontzeko modu alternatiboak edo ADR (Alternative Dispute Resolution).

3.1.– El conflicto y su gestión. El conflicto: origen y concepto. La teoría del conflicto. La gestión del conflicto. Las modalidades alternativas de solución de conflictos o ADR (Alternative Dispute Resolution).

3.2.– Familia-bitartekaritza: teoria orokorra. Familia-bitartekaritzaren kontzeptuak. Antzeko beste figura batzuekiko aldeak. Familia-bitartekaritzaren printzipio gidariak. Familia-bitartekaritzaren egitekoak, eskakizunak eta helburuak. Familia-bitartekaritza, norentzat? Familia-bitartekaritzaren aplikazio-eremuak. Familia-bitartekaritzak ukitzen dituen prozesu psikologikoak.

3.2.– La Mediación Familiar: teoría general. Concepto de mediación familiar. Diferencias con otras figuras afines. Principios que rigen la mediación familiar. Funciones, requisitos y objetivos de la mediación familiar. Personas destinatarias de la Mediación Familiar. Ámbitos de aplicación de la mediación familiar. Procesos psicológicos implicados en la mediación familiar.

3.3.– Familia-bitartekaritzaren araubide juridikoa Euskal Autonomia Erkidegoan. Familia Bitartekaritzako otsailaren 8ko 1/2008 Legea. Familia-bitartekaritzaren xede diren gatazkak. Bitartekaritzaren eta bitartekaritzan lortutako akordioen izaera. Familia-bitartekaritzaren printzipio gidariak. Izaera pertsonaleko datuen isilpekotasuna eta babesa. Bitartekaritzan parte hartzen duten alde guztien eskubideak eta egin beharrak. Familia-bitartekaritzaren prozedura-alderdiak Zehatzeko araubidea.

3.3.– Régimen jurídico de la Mediación Familiar en la Comunidad Autónoma de Euskadi. La Ley 1/2008, de febrero, de Mediación Familiar. Conflictos objeto de la mediación familiar. Naturaleza de la mediación y de los acuerdos de mediación. Principios rectores de la mediación familiar. Confidencialidad y protección de datos de carácter personal. Derechos y obligaciones de la persona mediadora y de las partes sometidas a mediación. Aspectos procedimentales de la mediación familiar. Régimen sancionador.

3.4.– Justizia-administrazioa bitartekaritzan.

3.4.– La administración de justicia ante la mediación.

3.5.– Administrazioen eta beste erakunde publiko eta pribatu batzuen esku-hartzea, gatazkan dauden familiekin.

3.5.– Intervención de las distintas administraciones y otras instituciones públicas y privadas con familias en conflicto.

3.6.– Familia-bitartekaritzaren prozesua. Faseak.

3.6.– El proceso de mediación familiar. Sus fases.

3.7.– Bitartekaritza-teknikak.

3.7.– Técnicas de mediación.

4.– Familia-bitartekaritzari buruzko multzo praktikoa.

4.– Bloque práctico de mediación familiar.

Edukien aplikazio praktikoa, kasu praktikoak simulatuz, kasu praktikoei buruzko bideoak ikusiz edo tutoretzapeko praktikak eginez.

Aplicación práctica de los contenidos, mediante casos prácticos simulados, o visionado de casos prácticos o realización de prácticas tuteladas.


Azterketa dokumentala


Análisis documental