Boletin Oficial del País Vasco

51. zk., 2012ko martxoaren 12a, astelehena

N.º 51, lunes 12 de marzo de 2012


    Bestelako formatuak:
  • PDF

Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da


El contenido de los otros formatos que aquí se muestran, se ha obtenido mediante una transformación del documento electrónico PDF oficial y auténtico

XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

Ekonomia eta Ogasun Saila
Economía y Hacienda
1166
1166

AGINDUA, 2012ko otsailaren 21ekoa, Ekonomia eta Ogasuneko sailburuarena, aurrekontuak aldatzeko espedienteen agiri eta izapideei buruzkoa.

ORDEN de 21 de febrero de 2012, del Consejero de Economía y Hacienda, sobre la documentación y tramitación de los expedientes de modificaciones presupuestarias.

Aurrekontuak aldatzen dituen espedienteen agiri eta izapideei buruzko Ogasun eta Herri Administrazio sailburuaren 1998ko ekainaren 4ko Aginduak tratamendu arrazoizko eta azkarra ezarri zuen, baita aurrekontuen eta finantzen alorreko legezkotasunari egokiturikoa ere, aurrekontuak aldatzeko moten inguruan, Euskadiko aurrekontu-araubideari buruzko araudia aplikatu behar zitzaien erakundeentzat.

La Orden de 4 de junio de 1998, del Consejero de Hacienda y Administración Pública, sobre la documentación y tramitación de los expedientes de modificaciones presupuestarias, estableció un tratamiento racional y ágil, a la vez que ajustado a la legalidad presupuestario-financiera, de los diversos tipos de modificaciones presupuestarias para las entidades a las que era de aplicación la normativa sobre régimen presupuestario de Euskadi.

Euskadiko aurrekontu-araubidearen arloan indarrean diren lege-xedapenen testu bategina onartzen duen eta Euskal Autonomia Erkidegoko sektore publikoko fundazio eta partzuergoei aplikatu beharreko aurrekontu-araubidea arautzen duen maiatzaren 24ko 1/2011 Legegintzako Dekretuaren bitartez Euskal Autonomia Erkidegoko sektore publikoko fundazio eta partzuergoak ere sartu dira 1/2011 Legegintzako Dekretuak araututako eremuan.

El Decreto Legislativo 1/2011, de 24 de mayo, por el que se aprueba el Texto Refundido de las disposiciones legales vigentes en materia de régimen presupuestario de Euskadi y se regula el régimen presupuestario aplicable a las Fundaciones y Consorcios del sector público de la Comunidad Autónoma de Euskadi, ha incluido a las Fundaciones y Consorcios del sector público de la Comunidad Autónoma de Euskadi en el ámbito regulado por este Decreto Legislativo 1/2011.

1998ko ekainaren 4ko Agindua ordeztuko duen agindu hau, beraz, aurrekontuak aldatzeko espedienteen agiri eta izapideei buruzko erregulazioa 1/2011 Dekretutik eratorritako araudi-aldaketetara egokitzeko egin da, Euskal Autonomia Erkidegoko sektore publikoko fundazio eta partzuergoen aurrekontuen aldaketak ere sartzeko. Era berean, Euskal Autonomi Elkarteko Ekonomia Kontrolari eta Kontabilitateari buruzko ekainaren 30eko 14/1994 Legeari ere egokitu zaio, baita Euskal Autonomi Elkarteko Administrazio Publikoaren barneko ekonomiaren kontrola eta kontabilitatea garatzen dituen urriaren 31ko 464/1995 Dekretuari ere.

La presente Orden, que sustituirá a la Orden de 4 de junio de 1998, responde, por tanto, a la necesidad de adecuar la regulación relativa a la documentación y tramitación de los expedientes de modificaciones presupuestarias a los cambios normativos derivados del Decreto 1/2011, mediante la incorporación de las modificaciones presupuestarias de las Fundaciones y Consorcios del sector público de la Comunidad Autónoma de Euskadi. Se ajusta igualmente a la Ley 14/1994, de 30 de junio, de control económico y contabilidad de la Comunidad Autónoma de Euskadi, y al Decreto 464/1995, de 31 de octubre, por el que se desarrolla el ejercicio del control económico interno y la contabilidad en el ámbito de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

Azaldutakoa kontuan izanik, honakoa

En virtud de lo expuesto,

XEDATZEN DUT:

DISPONGO:

1. artikulua.- Aplikazio-eremua.

Artículo 1.- Ámbito de aplicación.

Aurrekontuen aldaketei buruzko administrazio-espedienteekin erabiliko da agindu hau. Aldaketok, Euskadiko aurrekontu-araubidearen arloan indarrean diren lege-xedapenen testu bategina onartzen duen eta Euskal Autonomia Erkidegoko sektore publikoko fundazio eta partzuergoei aplikatu beharreko aurrekontu-araubidea arautzen duen maiatzaren 24ko 1/2011 Legegintzako Dekretuaren arabera (aurrerantzean EAATB), Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorraren aurrekontuan zein administrazioko organismo autonomoen, Euskal Autonomia Erkidegoko sektore publikoko partzuergoen, merkataritzako organismo autonomoen, zuzenbide pribatuko ente publikoen, sozietate publikoen eta Euskal Autonomia Erkidegoko sektore publikoko fundazioen aurrekontuetan gauzatu beharko dira.

La presente Orden es de aplicación a los expedientes administrativos referidos a las modificaciones presupuestarias que, de conformidad con el Decreto Legislativo 1/2011, de 24 de mayo, por el que se aprueba el Texto Refundido de las disposiciones legales vigentes en materia de régimen presupuestario de Euskadi y se regula el régimen presupuestario aplicable a las Fundaciones y Consorcios del sector público de la Comunidad Autónoma de Euskadi (en adelante, TRRPE), se realizan tanto en el Presupuesto de la Administración General de la Comunidad Autónoma del País Vasco como en el Presupuesto de los Organismos Autónomos Administrativos, de los Consorcios del sector público de la Comunidad Autónoma de Euskadi, de los Organismos Autónomos Mercantiles, de los Entes Públicos de Derecho Privado, de las Sociedades Públicas y de las Fundaciones del sector público de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

I. KAPITULUA

CAPÍTULO I

EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOKO ADMINISTRAZIO OROKORRAREN, ADMINISTRAZIOKO ORGANISMO AUTONOMOEN ETA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOKO SEKTORE PUBLIKOKO PARTZUERGOEN AURREKONTUETAN IZANDAKO ALDAKETAK

MODIFICACIONES EN LOS PRESUPUESTOS DE LA ADMINISTRACIÓN GENERAL DE LA COMUNIDAD AUTÓNOMA, DE LOS ORGANISMOS AUTÓNOMOS ADMINISTRATIVOS Y DE LOS CONSORCIOS DEL SECTOR PÚBLICO DE LA COMUNIDAD AUTÓNOMA DE EUSKADI

2. artikulua.- Agiri orokorrak.

Artículo 2.- Documentación de carácter general.

Erakunde hauen aurrekontuak aldatzeko proposamenetan honako agiri orokor hauek jasoko dira beti:

Las propuestas de modificación de los Presupuestos de estas entidades incluyen, en todo caso, la siguiente documentación de carácter general:

1.- Azalpen-memoria, honako alderdi hauek jasoko dituena:

1.- Una Memoria explicativa que comprende los siguientes extremos:

a) Aurrekontua aldatzeko beharraren justifikazioa, eragindako programetan duten eragina adieraziz. Berariaz aipatu beharko dira aldaketa horrek programa bakoitzeko helburuetan, ekintzetan eta adierazleetan sor ditzakeen aldaketak.

a) Justificación de la necesidad de la modificación presupuestaria con indicación de su incidencia en los programas que se ven afectados y con expresa mención a la variación que pueda conllevar en los objetivos, acciones e indicadores de cada uno de aquéllos.

b) Proposatzen den aldaketa mota, horrek eragiten dien kredituak (aurrekontu-kontzeptuetan jarrita) aditzera emanez. Behar izanez gero, bereizi egingo dira ordainketa-kredituak eta konpromiso-kredituak.

b) Clase de modificación que se propone con indicación de los créditos (expresados en conceptos presupuestarios) a que afecta, diferenciándose, en su caso, entre créditos de pago y de compromiso.

c) Proposatutako aldaketaren oinarri diren lege-xedapen edo akordioak. Zehaztu egin beharko da aldaketa hori EAATBn eta/edo indarrean dagoen ekitaldi ekonomikoari edo beste ekitaldi batzuei dagokien Aurrekontuen Legean oinarritzen den.

c) Disposiciones legales o Acuerdos que amparan la modificación propuesta con especificación de si tiene su fundamento en el TRRPE, y/o en la Ley de Presupuestos correspondiente al ejercicio vigente o a otros ejercicios.

d) Proposatutako aldaketaren arrazoizkotasuna, eragindako kredituei eta finantziazioari buruz, kuantifikatzen duen azterlan ekonomikoa.

d) Estudio económico que cuantifique la racionabilidad de la modificación propuesta en lo referente a los créditos afectados así como a la financiación.

2.- Kontrol Ekonomikoko Bulegoaren nahitaezko txostena, eta kasu bakoitzean bidezkotzat jotzen diren txostenak.

2.- El informe preceptivo de la Oficina de Control Económico y los informes que, en cada caso, procedan.

3.- Aplikagarriak diren kontabilitate-agiriak.

3.- Los documentos contables que resulten de aplicación.

3. artikulua.- Agiri eta argibide gehigarriak.

Artículo 3.- Documentación o información adicional.

Aurreko atalean adierazitako agiri orokorrez gain, honako agiri edo argibide gehigarri hauek erantsiko edo gehituko zaizkio espedienteari aurrekontuen aldaketa-mota bakoitzeko:

Además de la documentación de carácter general señalada en el artículo anterior, para cada tipo de modificación presupuestaria se adjunta o añade al expediente la siguiente documentación o información adicional:

1.- Kredituen transferentziak (EAATBren 66.etik 74.era bitarteko artikuluak).

1.- Transferencias de créditos (artículos 66 a 74 del TRRPE).

Horrelako kalifikazioa duten kredituetako soberakinen adierazpena erantsiko da, organo eskudunak sinatuta.

Se adjunta una declaración de excedentes en los créditos así calificados suscrita por órgano competente.

Transferentziaren ondorioz izandako aldaketaren emaitzatik kreditu berria ateratzen den zehaztu beharko da.

Se especificará si del resultado de la modificación por transferencia resulta un crédito de nueva creación.

Administrazioko organismo autonomoei edo Euskal Autonomia Erkidegoko sektore publikoko partzuergoei transferitu beharreko zuzkidurak gutxituko dituzten kreditu-transferentzien kasuan, erakunde horietan kredituak gutxitzeari buruzko kontabilitate-agiriak edo, partzuergoen kasuan, agiri egokiak erantsi beharko dira.

En el caso de transferencias de créditos que minoren las dotaciones a transferir a Organismos Autónomos Administrativos o a Consorcios del sector público de la Comunidad Autónoma de Euskadi, deberán adjuntarse los documentos contables de reducción de créditos en tales entidades o documentación apropiada en el caso de los Consorcios.

2.- Aldaketak eskumenen eta/edo zerbitzuen mailan (EAATBren 75.etik 81.era bitarteko artikuluak).

2.- Variación en el nivel de competencias y/o servicios (artículos 75 a 81 del TRRPE).

Eskuratuz gero, eskumen eta/edo zerbitzu berriari dagozkion gastuen eta diru-sarreren egoera-orriak erantsiko zaizkio espedienteari, eskumenak eta/edo zerbitzuak eskualdatu diren ekitaldi ekonomikoa amaitu arte gelditzen den epealdian.

En caso de asunción, se unen al expediente los estados de gastos e ingresos correspondientes a la nueva competencia y/o servicio durante el período que resta hasta finalizar el ejercicio económico en que se haya hecho efectivo el traspaso de competencias y/o servicios.

Halaber, Transferentzietarako Bitariko Batzordearen Akordioa ere erantsiko zaio.

Asimismo, se une el correspondiente Acuerdo de la Comisión Mixta de Transferencias.

3.- Kredituak gaitzea (EAATBren 82.etik 85.era bitarteko artikuluak).

3.- Habilitación de créditos (artículos 82 a 85 del TRRPE).

Aurreikusi gabeko diru-sarreren eraginkortasuna edo ekarpenei buruzko konpromiso irmoak eta horiek aurrekontuan duten aplikazioa egiaztatzeko agiriak gehituko zaizkio.

Se añade la documentación que acredita la efectividad de los ingresos no previstos o los compromisos firmes de aportación y su aplicación al Presupuesto.

Arau honetako 2. artikuluan adierazitako memorian, EAATBren 82. artikuluko 2. zenbakiaren a) letratik f) letrara arte aintzat hartutakoen artetik lortutako diru-sarrera dakarren eragiketa ere zehaztuko da.

Asimismo, en la Memoria señalada en el artículo 2 de la presente norma se especifica la operación de la que se deriva el ingreso obtenido de entre las consideradas en las letras a) a f) del número 2 del artículo 82 del TRRPE.

4.- Kredituak eranstea (EAATBren 86.etik 91.era bitarteko artikuluak).

4.- Incorporación de créditos (artículos 86 a 91 del TRRPE).

EAATBren 86. eta 87. artikuluak aplikatuz erants daitezkeen kredituak eransteko eskabidea ere aurkeztuko da, eransteko kasu zehatza adieraziz. Kredituok zein gastutan erabiliko diren ere jasoko da eskabidean.

Se adjunta una solicitud de incorporación de aquellos créditos susceptibles de ello en aplicación de los artículos 86 y 87 del TRRPE, con indicación del caso concreto de incorporación a que se refieren así como de los gastos concretos a los que van a ser aplicados.

5.- Kredituak birjartzea (EAATBren 92. artikulua).

5.- Reposición de créditos (artículo 92 del TRRPE).

EAATBren 92.2 artikuluan jasotzen den kasuan, diru-sarreren eraginkortasuna egiaztatzeko agiriak erantsiko dira.

En el caso contemplado en el artículo 92.2 del TRRPE, se añade la documentación que acredita la efectividad de los ingresos.

6.- Kreditu gehigarriak (EAATBren 93.etik 96.era bitarteko artikuluak).

6.- Créditos adicionales (artículos 93 a 96 del TRRPE).

a) EAEko Administrazio Orokorraren aurrekontuan.

a) Al Presupuesto de la Administración General de la Comunidad Autónoma.

Arau honetako 2. artikuluan adierazitako memorian, berariaz aipatu beharko da ezinezkoa dela gastuari aurrekontuaren bidez aurre egitea EAATBn araututako aurrekontu-aldaketen arabera. Proposatutako gastuaren beharrizana edo urgentzia ere justifikatu beharko dira.

En la Memoria señalada en el artículo 2 de la presente norma debe hacerse mención expresa de la imposibilidad de cobertura presupuestaria del gasto en virtud del régimen de modificaciones presupuestarias regulado en el TRRPE; así como justificar la necesidad o urgencia del gasto propuesto.

Gastu publikorik handiena finantzatzen duten bitarteko edo baliabideak zehaztuko dira eta, halaber, horrek konpromiso-kredituak jaso behar dituen ala ez ere zehaztuko da.

Se especifican los medios o recursos que financian el mayor gasto público y si éste debe o no incluir créditos de compromiso.

b) Administrazioko organismo autonomoen edo Euskal Autonomia Erkidegoko sektore publikoko partzuergoen aurrekontuetan.

b) Al Presupuesto de los Organismos Autónomos Administrativos o al de los Consorcios del sector público de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

Aurreko a) atalean eta EAATBren 95.3 artikuluan azaldutakoaz gain, dena delako organismoaren edo partzuergoaren aurrekontuko gastuen egoera-orrian jasotako ordainketa-kreditu guztiekiko eskatutako kreditu gehigarriak dakarren ehunekoa adieraziko da, eta pilaketa bidez kalkulatu den ala ez.

Además de lo explicitado en el apartado a) anterior y en el artículo 95.3 del TRRPE, se señala el porcentaje que supone el crédito adicional solicitado respecto del conjunto de créditos de pago incluidos en el estado de gastos del Presupuesto del Organismo o del Consorcio de que se trate y si éste se ha calculado acumulativamente o no.

7.- Proiektuak ez egitea (EAATBren 101. artikulua).

7.- No realización de proyectos (artículo 101 del TRRPE).

Honako hauek zehaztuko dira: eragindako sekzioen kopurua; horren ehunekoa baimendutako kapital-eragiketetan, eta berariazko programei eragiten dien ala ez. Aurrekontuen arloan eskumena duen sailak izenpetutako memoria erantsiko zaie agiri horiei, eta bertan, ekonomia- eta gizarte-egoeraren arabera proiektuak ez egiteko aholkua emango da.

Se especifica el número de secciones afectadas, el porcentaje que supone sobre las operaciones de capital autorizadas y si afecta a programas específicos o no. A la documentación se añade una Memoria que, suscrita por el departamento competente en materia de presupuestos, aconseja la no realización de proyectos en función de la situación que presenta la coyuntura económico-social.

EAATBren 101.3 artikuluan jasotzen den kasuan, fondoak, eragindako kredituak hasiera batean baimendu zireneko helburu berdinetarako erabili direla justifikatzen duten agiriak bidali beharko dira.

En el caso contemplado en el artículo 101.3 del TRRPE, se incluye la documentación justificativa de la utilización de los fondos para idénticos fines para los que los créditos afectados han sido inicialmente autorizados.

8.- Hitzarmen-araubidea (EAATBren 102.etik 108.era bitarteko artikuluak).

8.- Régimen de Convenios (artículos 102 a 108 del TRRPE).

Arau honetako 2. artikuluan adierazitako memorian, hitzarmenean adierazten diren proiektu zehatzak aipatuko dira, eta Euskal Autonomia Erkidegoaren eskumena diren ala ez.

En la Memoria señalada en el artículo 2 de la presente norma se hace mención de los proyectos concretos a que se refiere el Convenio y si son de competencia de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Hitzarmenaren kopia erantsiko da.

Se adjunta copia del Convenio.

Horretaz gain, eta bidezkoa bada, hitzarmenak izenpetzeak dakartzan konpromiso-kredituen ehunekoa ere adieraziko da.

Asimismo, se indica, si ello resulta procedente, el porcentaje de créditos de compromiso que conlleva la suscripción del convenio.

4. artikulua.- Bestelako berezitasunak.

Artículo 4.- Otras especificidades.

Aurreko artikuluetan esandakoari kalterik egin gabe, ondorengo ataletan adierazten diren kredituen araubideari dagokionez, honako berezitasun hauek bete beharko dira:

Sin perjuicio de lo señalado en los artículos anteriores, en relación con el régimen de los créditos que se señalan a continuación se siguen las siguientes especificidades:

1.- «Hainbat sailetako gastuak» programako kredituen atxikipena.

1.- Adscripción de créditos del programa «Gastos diversos Departamentos».

Sail interesdunak bere sailari atxikitzearen beharrizana justifikatu beharko du, kasu bakoitzari dagozkion agiriak aurkeztuz horretarako. Aurrekontuaren kontzeptuan aurreikusitakoaren arabera egingo da atxikipena, nahiz eta kontabilitatea «Hainbat sailetako gastuak» sekzioan bereizita egiteko aukera ere egin daitekeen.

El departamento interesado debe justificar la necesidad de la adscripción a su departamento adjuntando la documentación correspondiente en cada caso, realizándose la adscripción de conformidad con lo previsto en el respectivo concepto del Presupuesto, aún cuando pueda optarse por contabilizarse separadamente en la Sección «Gastos Diversos Departamentos».

2.- Kreditu orokorra erabiltzeko araubidea (EAATBren 20. artikulua).

2.- Régimen de utilización del crédito global (artículo 20 del TRRPE).

Arau honetako 2. artikuluan deskribatutako agiriez gain, kreditu orokorreko transferentzia eskatzen duen sail, organismo edo partzuergoak justifikatu egin beharko du ezin duela bere kredituak berregokitzearen bitartez finantzatu.

Además de la documentación descrita en el artículo 2 de la presente norma, el departamento, Organismo o Consorcio que solicita la correspondiente transferencia cuyo origen es el crédito global, debe justificar la imposibilidad de financiarla mediante reajuste de sus propios créditos.

3.- Berriz esleitzeko moduko kredituak (EAATBren 20. artikulua).

3.- Créditos susceptibles de reasignación (artículo 20 del TRRPE).

Aurrekontuaren aldetiko jarraipena egitegatik berriz esleitzeko modukotzat kalifikatutako kredituak, dena delako sail, organismo edo partzuergoko organo eskudunak hala ezarri duelako, eta aukera hori babesten duten xedapenen arabera, horri buruzko berariazko adierazpena aurkeztuko du, xedapen honetako 2. artikuluan aipatutako agiri orokorrekin batera.

Los créditos que por seguimiento presupuestario son calificados de reasignables por así establecerlo el órgano competente en el departamento, en el Organismo o en el Consorcio de que se trate y en virtud de disposiciones que amparan tal posibilidad, adjunta una declaración expresa en tal sentido que se une a la documentación de carácter general señalada en el articulo 2 de la presente disposición.

4.- Kreditu-zabalkuntzak (EAATBren 24.etik 26.era bitarteko artikuluak).

4.- Ampliaciones de créditos (artículos 24 a 26 del TRRPE).

Halakotzat kalifikatutako kredituak zabaltzeko eskabidean, zabalkuntza horren beharrizana aipatu beharko da. Halaber, EAATBren 24. eta 25. artikuluetan aipatutakoen arteko kasu zehatza zehaztuko da.

En la solicitud de ampliación de los créditos calificados como tales debe hacerse mención de la necesidad de ampliación y se especifica el caso concreto a que se refiere de entre los considerados en los artículos 24 y 25 del TRRPE.

5.- Kreditu aldakorrak (EAATBren 27. artikulua).

5.- Créditos variables (artículo 27 del TRRPE).

Kreditu horiek eta horien oinarri diren akordioak zehaztean parte hartzen duten moduluek izandako aldaketen egiaztagiriak erantsiko dira.

Se adjunta la documentación acreditativa de las variaciones que han experimentado los módulos que intervienen en la determinación de los citados créditos y los acuerdos en que se sustentan.

6.- Konpromiso-kredituen aldaketak (EAATBren 30., 31. eta 73. artikuluak).

6.- Modificaciones de los créditos de compromiso (artículos 30, 31 y 73 del TRRPE).

a) EAATBren 30.3 artikulua aplikatzea.

a) Aplicación del artículo 30.3 del TRRPE.

Eragindako konpromiso-kredituak urteka aldatzea eta banatzea zehaztuko da.

Se especifica la modificación y distribución por anualidades de los créditos de compromiso que resultan afectados.

b) EAATBren 31.1 artikulua aplikatzea.

b) Aplicación del artículo 31.1 TRRPE.

Konpromiso-kredituak sortu edo gehitzeak eragindako urterokoak zehaztuko dira.

Se especifican las anualidades que resultan afectadas por la creación o aumento de los créditos de compromiso.

c) EAATBren 31.2 artikulua aplikatzea.

c) Aplicación del artículo 31.2 del TRRPE.

Gauzatzean egindako atzerapenak justifikatu behar dira.

Se deben justificar los retrasos incurridos en la ejecución.

d) EAATBren 73.3 artikulua aplikatzea.

d) Aplicación del artículo 73.3 del TRRPE.

Kreditu-transferentzietarako ezarritako baldintzak beteko dira.

Se cumplimentan los requisitos establecidos para las transferencias de créditos.

7.- Behin-behineko kredituak (EAATBren 119. artikulua).

7.- Créditos provisionales (artículo 119 del TRRPE).

EAATBn xedatutakoaren arabera landutako egiturari dagokion programa independentea erantsi beharko zaio espedienteari, eta dituen gorabehera guztiak zehaztu beharko dira.

Debe unirse al expediente y explicitarse en todos sus pormenores el programa independiente correspondiente con la estructura confeccionada de conformidad con lo dispuesto por el TRRPE.

Ordainketak ezin direla atzeratu aipatu beharko da. Era berean, aipatu beharko da behin-behineko kredituek zein ehuneko duten dena delako entearen gastuen egoera-orrian baimendutako ordainketa-kredituen barruan.

Asimismo, debe hacerse mención del carácter inaplazable de los pagos correspondientes así como del porcentaje que los créditos provisionales suponen respecto del total de los créditos de pago autorizados en el estado de gastos del ente de que se trata.

II. KAPITULUA

CAPÍTULO II

MERKATARITZAKO ORGANISMO AUTONOMOEN, ZUZENBIDE PRIBATUKO ENTE PUBLIKOEN, SOZIETATE PUBLIKOEN ETA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOKO SEKTORE PUBLIKOKO FUNDAZIOEN AURREKONTUETAN IZANDAKO ALDAKETAK

MODIFICACIONES EN LOS PRESUPUESTOS DE LOS ORGANISMOS AUTÓNOMOS MERCANTILES, ENTES PÚBLICOS DE DERECHO PRIVADO, SOCIEDADES PÚBLICAS Y FUNDACIONES DEL SECTOR PÚBLICO DE LA COMUNIDAD AUTÓNOMA DE EUSKADI

5. artikulua.- Agiri orokorrak.

Artículo 5.- Documentación de carácter general.

Merkataritzako organismo autonomoen, zuzenbide pribatuko ente publikoen, sozietate publikoen eta Euskal Autonomia Erkidegoko sektore publikoko fundazioen aurrekontuak aldatzeko proposamenetan honako agiri orokorrak jasoko dira beti:

Las propuestas de modificación de los Presupuestos de los Organismos Autónomos Mercantiles, Entes Públicos de Derecho Privado, Sociedades Públicas y Fundaciones del sector público de la Comunidad Autónoma de Euskadi incluyen, en todo caso, la siguiente documentación de carácter general:

1.- Azalpen-memoria, honako alderdi hauek jasoko dituena:

1.- Una Memoria explicativa que comprende los siguientes extremos:

a) Aurrekontuak aldatzeko beharraren justifikazioa, aldaketa horrek aurrekontuaren memorian islatutako urteroko helburuetan duen eragina adieraziz.

a) Justificación de la necesidad de la modificación presupuestaria con indicación de su incidencia en los objetivos anuales plasmados en la memoria del presupuesto.

b) Proposatzen den aldaketa mota, horrek eragiten dien aurrekontu-kontzeptuak aditzera emanez. Behar izanez gero, bereizi egingo dira urteko zuzkidurak eta gerorako konpromisoen zuzkidurak.

b) Clase de modificación que se propone con indicación de los conceptos presupuestarios a que afecta, diferenciándose, en su caso, entre dotaciones anuales y dotaciones de compromisos futuros.

c) Proposatutako aurrekontu-aldaketaren oinarri diren lege-xedapenak. Zehaztu egin beharko da aldaketa hori EAATBn eta/edo indarrean dagoen ekitaldi ekonomikoari edo beste ekitaldi batzuei dagokien Aurrekontuen Legean oinarritzen den.

c) Disposiciones legales que amparan la modificación presupuestaria propuesta con especificación de si se fundamenta en el TRRPE, y/o en la Ley de Presupuestos correspondiente al ejercicio vigente o a otros ejercicios.

d) Proposatutako aurrekontu-aldaketaren arrazoizkotasuna, eragindako zuzkiduneri eta finantziazioari buruz, kuantifikatzen duen azterlan ekonomikoa.

d) Estudio económico que cuantifica la racionabilidad de la modificación presupuestaria propuesta en lo referente a las dotaciones afectadas así como a la financiación.

2.- Kasu bakoitzean bidezkoak diren txostenak.

2.- Los informes que, en cada caso, procedan.

3.- Kapital- eta/edo ustiapen-aurrekontuko aldaketa, euskarri informatikoan.

3.- La modificación en el presupuesto de capital y/o explotación en soporte informático.

6. artikulua.- Agiri eta argibide gehigarriak.

Artículo 6.- Documentación o información adicional.

1.- Aurreko atalean adierazitako agiri orokorrez gain, honako agiri edo argibide gehigarri hauek erantsiko edo gehituko zaizkio espedienteari aurrekontuen aldaketa-mota bakoitzeko:

1.- Además de la documentación de carácter general señalada en el artículo anterior, para cada tipo de modificación presupuestaria se adjunta o añade al expediente la siguiente documentación o información adicional:

a) EAATBren 97.1 eta 97.2 artikuluetan araututako aurrekontu-aldaketei dagokienez, mugaduntzat hartutako kontzeptuen artean handitzen direnak aipatu beharko dira aurreko artikuluan aipatutako memorian.

a) Para las modificaciones presupuestarias reguladas en los artículos 97.1 y 97.2 TRRPE, en la Memoria señalada en el artículo anterior debe hacerse mención de los conceptos considerados limitativos que se incrementan.

b) EAATBren 97.3 artikuluan araututako aurrekontu-aldaketei dagokienez, hasieran baimendutako gerorako konpromisoen artean handitu nahi den ehunekoa zehaztu beharko da aurreko artikuluan aipatutako memorian.

b) Para las modificaciones presupuestarias reguladas en el artículo 97.3 TRRPE, en la Memoria señalada en el artículo anterior debe especificarse el porcentaje que se trata de incrementar sobre los compromisos futuros inicialmente autorizados.

c) EAATBren 98.1 artikuluan araututako berariazko kasurako, diru-sarrerak handitu izanaren egiaztagiriak eta horiek hasieran aurreikusitakoen gainean duten ehunekoa erantsiko dira.

c) Para el supuesto específico regulado en el artículo 98.1 del TRRPE, se adjunta la documentación acreditativa del incremento de ingresos así como el porcentaje de los mismos sobre los inicialmente previstos.

d) EAATBren 98.2 artikuluan araututako berariazko kasurako, dena delako entearen aurrekontu guztiak zenbatean gehituko diren zehaztuko da (ehunekoa). Honela kalkulatuko da aurrekontuaren guztizkoa: kapital-aurrekontua gehi ustiapen-aurrekontua ken ekitaldiaren emaitza.

d) Para el supuesto específico regulado en el artículo 98.2 del TRRPE, se especifica el porcentaje de incremento del conjunto de los presupuestos del ente respectivo, computándose tal conjunto como la suma del presupuesto de capital más el de explotación deducido el resultado del ejercicio.

2.- Merkataritzako organismo autonomoen, zuzenbide pribatuko ente publikoen, sozietate publikoen eta Euskal Autonomia Erkidegoko sektore publikoko fundazioen aurrekontuetan egindako aldaketek ente horiek Administrazio Orokorretik, Administrazioko organismo autonomoetatik edo Euskal Autonomia Erkidegoko sektore publikoko partzuergoetatik jasotako transferentziei eragiten badiete, aurreko artikuluetan xedatutakoaren araberakoak izango dira espedienteetako agiriak, artikulu horiek aplikatu beharko baitira.

2.- Cuando las modificaciones de los Presupuestos de los Organismos Autónomos Mercantiles, Entes Públicos de Derecho Privado, Sociedades Públicas y Fundaciones del sector público de la Comunidad Autónoma de Euskadi afectan a las transferencias que perciban dichos entes de la Administración General, de los Organismos Autónomos Administrativos o de los Consorcios del sector público de la Comunidad Autónoma de Euskadi, la documentación de los expedientes se ajusta a lo dispuesto en los artículos anteriores que resulta de aplicación.

III. KAPITULUA

CAPÍTULO III

PROZEDURA

PROCEDIMIENTO

7. artikulua.- Izapideak.

Artículo 7.- Tramitación.

1.- Euskal Autonomia Erkidegoko aurrekontu orokorrak aldatzeari buruzko proposamen-espediente guztiak Kontrol Ekonomikoko Bulegora igorriko dituzte sailek, aurreko artikuluetan aipatutako agiriekin batera. Bulego horrek, bidezkoa den kontu-hartze kontrola egin ondoren, hala dagokionean, aurrekontuen arloan eskumena duen zuzendaritzari emango dio horren berri. Espedientea administrazioko organismo autonomo batean, Euskal Autonomia Erkidegoko sektore publikoko partzuergo batean, merkataritzako organismo autonomo batean, zuzenbide pribatuko ente publiko batean, sozietate publiko batean edo Euskal Autonomia Erkidegoko sektore publikoko fundazio batean hasi bada, atxikita dagoen sailera bidaliko du erakunde horrek, arestian ezarritako prozedurarekin jarrai dezan.

1.- Todo expediente de propuesta de modificación presupuestaria de los Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma de Euskadi es remitido, junto con la documentación a que se ha hecho referencia en los artículos precedentes, por los departamentos, a la Oficina de Control Económico que, una vez realizado, cuando proceda, el control interventor oportuno, da traslado del mismo a la dirección competente en materia de presupuestos Cuando el expediente se inicia en un Organismo Autónomo Administrativo, Consorcio del sector público de la Comunidad Autónoma de Euskadi, Organismo Autónomo Mercantil, Ente Público de Derecho Privado, Sociedad Pública o Fundación del sector público de la Comunidad Autónoma de Euskadi, la entidad correspondiente lo remite al departamento al que está adscrita para que continúe el procedimiento anteriormente establecido.

2.- Aurrekontuen arloan eskumena duen zuzendaritzak bidezko txostena egingo du. Horretarako, espedientea ebazteko beharrezkotzat jotzen dituen txosten, datu eta agiri guztiak eskatu ahal izango dizkio espedientea hasi duen organoari. Halaber, proposamena bidaliko dio onesteko eskumena duen organoari.

2.- La dirección competente en materia de presupuestos emite el informe procedente, para cuya realización puede solicitar al órgano que inicia el expediente cuantos informes, datos y documentos considera precisos en orden a la resolución del expediente, y eleva la oportuna propuesta al órgano que detenta la competencia para su aprobación.

3.- Aurrekontuaren aldaketa onetsi ondoren, aurrekontuen arloan eskumena duen zuzendaritzak horren berri emango dio kontabilitate arloan eskumena duen organoari, honek prestatu eta gauzatu dezan.

3.- Una vez aprobada la modificación presupuestaria, la dirección competente en materia de presupuestos da cuenta de la misma al órgano competente en materia de contabilidad para su instrumentación y ejecución.

4.- Aurrekontuaren aldaketa onetsi ezean, espedientea sailari itzuliko zaio eta honek, hala badagokio, dagokion erakundeari igorriko dio.

4.- En el caso de no ser aprobada la modificación presupuestaria, el expediente es devuelto al departamento, el cual, en su caso, lo remite a la entidad respectiva.

5.- Aurrekontuen arloan eskumena duen zuzendaritzari dagozkion onespenak eta aldeko txostenak bidezko kontabilitate-agirietan harpidetzearen bidez burutu ahal izango dira, aplikatu beharreko araudiaren arabera.

5.- Los informes favorables y las aprobaciones que corresponden a la dirección competente en materia de presupuestos pueden materializarse mediante la suscripción en los documentos contables procedentes de conformidad a la normativa aplicable.

6.- Berariazko formalizazioa behar duten aurrekontuen aldaketei buruzko arau-xedapeneko proiektu guztiak eta akordio-proposamen guztiak aurrekontuen arloan eskumena duen zuzendaritzak idatziko ditu, organo eskudunari bidaltzeko, honek ondoren onetsi ahal izan ditzan.

6.- Todas las propuestas de Acuerdo y todos los proyectos de disposición normativa en relación a cualesquiera modificaciones presupuestarias que requieren una formalización específica, son redactados por la dirección competente en materia de presupuestos a los efectos de su remisión al órgano competente para su ulterior aprobación.

8. artikulua.- Aurrekontuen Aldaketei buruzko Erregistroa.

Artículo 8.- Registro de Modificaciones Presupuestarias.

1.- Informazioa eguneratutakoa, etengabea eta kanpoko kontrol-organoekin eta legebiltzarrarekin legez ezarritako kasuetan izandako harremanetatik eratorritako beharrizanei egokitutakoa izan dadin, Aurrekontuen Aldaketei buruzko Erregistroa egongo da. Erregistro horren egitura, ezarpena eta kudeaketa Kontrol Ekonomikoko Bulegoaren esku egongo da.

1.- Con la finalidad de mantener una información actualizada, permanente y ajustada temporalmente a las necesidades derivadas de las relaciones tanto con los órganos de control externo como con el Parlamento en los casos establecidos legalmente, se lleva un Registro de Modificaciones Presupuestarias cuya estructuración, implantación y gestión depende de la Oficina de Control Económico.

2.- Aurrekontuen arloan eskumena duen zuzendaritzak laguntza emango du Erregistroa ezarri eta kudeatzeko.

2.- La dirección competente en materia de presupuestos colabora en la implantación y gestión del Registro.

XEDAPEN GEHIGARRIA

DISPOSICIÓN ADICIONAL

Legez ezarritakoak izan eta aurreko artikuluetan jaso gabe dauden aurrekontu aldaketak, agindu honetan adierazitako agiri orokorrez gain, kasu bakoitzerako ezar daitezkeen beste agiri batzuekin izapidetuko dira.

Toda modificación presupuestaria que, legalmente establecida, no está contemplada en los artículos anteriores se tramita, además de con la documentación de carácter general señalada en la presente Orden, con aquella otra documentación que para cada caso concreto puede establecerse.

XEDAPEN INDARGABETZAILEA

DISPOSICIÓN DEROGATORIA

Agindu hau indarrean sartzen denean indargabetuta geratuko dira bertan ezarritakoaren aurkakoak diren maila bereko edo apalagoko xedapen guztiak, eta bereziki Aurrekontuak aldatzen dituen espedienteen agiri eta izapideei buruzko Ogasun eta Herri Administrazio sailburuaren 1998ko ekainaren 4ko Agindua (123. zenbakiko EHAA, 1998ko uztailaren 2koa).

Quedan derogadas a la entrada en vigor de la presente Orden cuantas disposiciones de igual o inferior rango se oponen a lo establecido en la misma y, en particular, la Orden de 4 de junio de 1998, del Consejero de Hacienda y Administración Pública, sobre la documentación y tramitación de los expedientes de modificaciones presupuestarias (BOPV n.º 123, de 2 de julio de 1998).

AZKEN XEDAPENAK

DISPOSICIONES FINALES

Lehenengoa.- Baimenak.

Primera.- Autorizaciones.

Kontrol Ekonomikoko Bulegoari eta aurrekontuen arloan eskumena duen zuzendaritzari baimena eman zaie, dagozkien eskumenen barruan, agindu hau garatzeko beharrezko instrukzioak emateko, baita beharrezko formatuak ezartzeko eta hori gauzatzeko instrukzioak emateko ere.

Se autoriza a la Oficina de Control Económico y a la dirección competente en materia de presupuestos para, en el ámbito de sus respectivas competencias, dictar las instrucciones precisas para el desarrollo de la presente Orden así como para establecer los formatos necesarios y dictar las instrucciones en orden a su ejecución.

Bigarrena.- Indarrean sartzea.

Segunda.- Entrada en vigor.

Agindu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta biharamunean sartuko da indarrean.

La presente Orden entrará en vigor el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2012ko otsailaren 21a.

En Vitoria-Gasteiz, a 21 de febrero de 2012.

Ekonomia eta Ogasuneko sailburua,

El Consejero de Economía y Hacienda,

CARLOS AGUIRRE ARANA.

CARLOS AGUIRRE ARANA.


Azterketa dokumentala


Análisis documental