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Boletin Oficial del País Vasco

44. zk., 2012ko martxoaren 1a, osteguna

N.º 44, jueves 1 de marzo de 2012


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

Herrizaingo Saila
Interior
973
973

25/2012 DEKRETUA, otsailaren 28koa, joko-makina eta -sistemen Erregelamendua aldatzen duena, joko-areto eta jolas-aretoen Araudia bigarren aldiz aldatzen duena, eta bingo-jokoaren Araudia laugarren aldiz aldatzen duena.

DECRETO 25/2012, de 28 de febrero, de modificación del Reglamento de máquinas y sistemas de juego; de segunda modificación del Reglamento de salones de juego y salones recreativos y de cuarta modificación del Reglamento del juego del bingo de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

4/1991 Legea, azaroaren 8koa, Euskal Autonomia Erkidegoan jokoa arautzen duena, jokoaren arloan Euskal Autonomia Erkidegoak duen eskumen esklusiboa garatzeko eman zen, Autonomia Estatutuaren 10.35 artikuluan hala esleitzen baitzaio Euskal Autonomia Erkidegoari. Eskumen horrek Gobernuari ahalmena ematen dio bertan ezarritakoa garatu eta betearazteko xedapenak emateko.

La Ley 4/1991, de 8 de noviembre, reguladora del Juego en la Comunidad Autónoma del País Vasco fue dictada en desarrollo de la competencia exclusiva que, en materia de juego, se halla atribuida a la Comunidad Autónoma del País Vasco en el artículo 10.35 del Estatuto de Autonomía, la cual faculta al Gobierno para dictar las disposiciones de desarrollo y ejecución de lo establecido en la misma.

Eskumen hori baliatuz, zenbait dekretu argitaratu dira; hain zuzen, joko-makina eta -sistemen, joko- eta jolas-aretoen eta bingo-jokoaren alorrean sektoreko erregelamenduak onartzeko.

En ejercicio de dicha competencia se han publicado diversos Decretos por los que se aprobaban Reglamentos sectoriales en materia de máquinas y sistemas de juego, salones de juego y salones recreativos, y juego del bingo.

Dekretu honen bidez joko-makina eta -sistemen, joko- eta jolas-aretoen araudiak aldatu egiten dira, baita bingo-jokoarena ere, helburu nagusi honekin: dagoen araudia enpresa-sektorearen zein erabiltzaileen beharretara egokitzea.

Mediante el presente Decreto se procede a la modificación de los reglamentos de máquinas y sistemas de juego, de salones de juego y salones recreativos, así como el juego del bingo con el objetivo fundamental de adaptar la normativa existente a las necesidades tanto del sector empresarial como de los propios usuarios.

Administrazio-kargak ere erraztu nahi dira interesdunentzat, administrazio-espedienteen izapideak arinago egin daitezen, beharrezko bermeei kalterik egin gabe.

Se pretende también simplificar las cargas administrativas para los interesados en orden a dotar de mayor celeridad a los expedientes administrativos, sin merma de las garantías precisas.

Joko-makina eta -sistemen Erregelamenduaren aldaketari dagokionez, ustiatzeko baimenen ustiapen-aukerarako finkatutako jatorrizko epea aldatu egin da enpresariek beren baimenen plangintza behar besteko denboraz egin dezaten. Horrek berekin dakar epea luzatzea baimendutako establezimendu publiko batean ustiatzeko baimena baliatu gabe egon ahal izateko, 2 hileko egungo epeak enpresa operadoreei jarduteko zentzuzko tarterik ez baitzien ematen.

En lo que se refiere a la modificación del Reglamento de máquinas y sistemas de juego, se ha modificado el plazo original establecido para la expectativa de explotación de los permisos de explotación, con el fin de que los empresarios puedan establecer una planificación de sus autorizaciones con el tiempo suficiente. Ello supone la ampliación del plazo para que un permiso de explotación pueda estar sin instalarse en un establecimiento público autorizado, dado que el actual plazo de 2 meses no permitía un margen de maniobra razonable a las empresas operadoras.

Joko Areto eta Jolas Aretoen Araudiari dagokionez, hainbat artikulu aldatzen dira. Horien artean daude joko-aretoen arteko gutxieneko distantzia aipatzen dutenak, eta egungoa handitu egiten da joko-lokalen kontzentrazioa galarazteko. Aldaketak ere eraginpean hartzen ditu aretoek bete behar dituzten baldintza teknikoak aipatzen dituztenak, ostalaritzako zerbitzu osagarriaren irizpideen zehaztapenari arreta jarriz; eta, halaber, araudi bereziarekin desadostasunik ez izateko, jendearentzat irekitako lokalen segurtasunari buruzko araudi orokorraren aipamen orokorra eginez.

En cuanto al Reglamento de salones de juego y salones recreativos, se modifican determinados artículos. Entre ellos los que hacen referencia a la distancia mínima entre salones de juego, ampliando la actual para evitar la concentración de locales de juego; también está afectado por esta modificación los que se refieren a las condiciones técnicas que han de cumplir los salones, con especial hincapié en la determinación de los criterios del servicio complementario de hostelería, haciendo una remisión genérica a la normativa general de seguridad de los locales de pública concurrencia, para evitar divergencias con la normativa específica.

Bingo-jokoaren Araudiari dagokionez, langile-zuzkidurari loturiko aldaketa txikia egin da. Horren bidez arreta berezia jarri da eginkizunak betetzeko irizpidean, gutxieneko plantilla zehazteko irizpidearen kaltetan, eta betebeharra ezarri da harrera-zerbitzua egoteko eta gainerako langileek beren eginkizunak enpresak zehaztutako irizpideekin betetzeko, betiere Erregelamenduan ezarritako betebeharren eremuan.

En lo que se refiere al Reglamento del juego del bingo, se realiza una pequeña modificación relativa a la dotación de personal, por la cual se incide en el criterio de desempeño de funciones sobre el de determinación de una plantilla mínima, estableciéndose siempre la obligación de que haya un servicio de admisión y que el resto del personal desarrolle sus funciones bajo los criterios que determine la empresa, en el marco de las obligaciones dispuestas por el Reglamento.

Era berean, joko-lokalentzat izaera orokorrez aurreikuspena ezarri da kanal elektroniko, informatiko, telematiko eta interaktibo edo urrutiko beste edozein komunikazio-bideren bitartez jokoan aritzeko, joko-arloan eskumena duen Sailaren titularraren Aginduak xedatzen duenaren arabera.

Asimismo, con carácter general para los locales de juego, se establece una previsión para la práctica del juego a través de canales electrónicos, informáticos, telemáticos e interactivos, o cualquier otro medio de comunicación a distancia, de acuerdo con lo que disponga una Orden de la persona titular del Departamento competente en materia de juego.

Hori dela bide, Herrizaingoko sailburuak proposatuta, Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoarekin bat etorriz eta Jaurlaritzaren Kontseiluaren 2012ko otsailaren 28ko bilkuran eztabaidatu eta onetsi ondoren,

En su virtud, a propuesta del Consejero de Interior, de acuerdo con la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi, y previa deliberación y aprobación del Consejo de Gobierno en su sesión celebrada el día 28 de febrero de 2012,

XEDATZEN DUT:

DISPONGO:

Lehenengo artikulua.- Joko-makina eta -sistemei buruzko azaroaren 17ko 600/2009 Dekretua aldatzea.

Artículo primero.- Modificación del Decreto 600/2009, de 17 de noviembre, por el que se aprueba el Reglamento de máquinas y sistemas de juego.

Lehenengoa.- Aldatu egin da joko-makina eta sistemen Erregelamenduaren «Ustiatzeko baimenen eskualdaketa» 45. artikuluko 3. paragrafoa, eta honela geratu da idatzita:

Uno.- Se modifica el apartado 3 del artículo 45 «Transmisión de los permisos de explotación» del Reglamento de máquinas y sistemas de juego, que queda redactado como sigue:

«3.- B motako makinen enpresa operadoreek beren titulartasuneko baimenen % 10 ustiatzeko aukera-egoeran izan ahalko dute gehienez, makinaren azken instalaziotik gehienez 15 hilabetez. Ustiatzeko 20 baimen baino gutxiagoren titularrak diren enpresa operadoreek gehienez 2 baimen izan ahalko dituzte ustiatzeko aukera-egoeran adierazitako epean.

«3.- Las empresas operadoras de máquinas de tipo B podrán tener un máximo del 10% de los permisos de su titularidad en expectativa de explotación, por un periodo máximo de 15 meses desde la última instalación de la máquina. Las empresas operadoras que sean titulares de menos de 20 permisos de explotación, podrán tener un máximo de 2 permisos en expectativa de explotación durante el plazo indicado.

Epe hori enpresa operadoreak lokalean makina instalatu gabe bukatzen bada, ustiatzeko baimena ofizioz behin betiko baja-egoerara igorako da, Erregelamendu honen Hirugarren Xedapen Gehigarriaren 2. paragrafoan ezarritakoren arabera bere esleipena egite aldera».

Transcurrido dicho plazo sin que la empresa operadora haya instalado la máquina en un local, el permiso de explotación pasará de oficio a la situación de baja definitiva, a los efectos de su adjudicación conforme a lo establecido en el apartado 2 de la Disposición Adicional Tercera del presente Reglamento».

Bigarrena.- Aldatu egin da Joko-makina eta -sistemen Erregelamenduaren «Ustiatzeko baimenaren eskakizunak eta betetzea» 52. artikuluaren 5. paragrafoa, eta honela geratu da idatzita:

Dos.- Se modifica el apartado 5 del artículo 52 «Requisitos y cumplimentación de la autorización de instalación» del Reglamento de máquinas y sistemas de juego, que queda redactado como sigue:

«5.- Instalatzeko baimenaren indarraldia 3 urtetik 6 urtera artekoa izango da, eta jokoaren alorrean eskuduna den Zuzendaritzak instalatzeko baimenaren eskabideari dagozkion izapideak egingo ditu erabakitako aldiaren arabera, haren baliozkotasunaren ondorioetarako».

«5.- El período de vigencia de la autorización de instalación estará comprendido entre 3 y 6 años, debiendo la Dirección competente en materia de juego diligenciar la solicitud de la autorización de instalación con el período acordado, a los efectos de su validez».

Hirugarrena.- Aldatu egin da Joko-makina eta -sistemen Erregelamenduaren «Ustiatzeko baimenaren eskakizunak eta betetzea» 52. artikuluaren 6. paragrafoa, eta honela geratu da idatzita:

Tres.- Se modifica el apartado 6 del artículo 52 «Requisitos y cumplimentación de la autorización de instalación» del Reglamento de máquinas y sistemas de juego, que queda redactado como sigue:

«6.- 6 urtetik beherako aldirako onetsitako instalazio-baimenen indarraldia alderdietako edozeinek eraginik gabe utzi ahalko du, baldin eta jokoaren alorrean eskuduna den Zuzendaritzak baimenaren indarraldia ez duela luzatu nahi idatziz jakinarazten badu mugaegunaren hilabetearen aurreko hirugarren hilabetearen barruan. Salaketa horren berri eman beharko zaio salatutako alderdiari salaketa egiten denetik hamabost eguneko epean.

«6.- La vigencia de las autorizaciones de instalación suscritas por un periodo inferior a 6 años podrán dejarse sin efecto por cualquiera de las partes, comunicando por escrito a la Dirección competente en materia de juego dentro del tercer mes anterior al mes de su vencimiento, su intención de no prorrogar la vigencia de la misma. Dicha denuncia, deberá ser comunicada a la parte denunciada en un plazo de quince días desde la realización de la misma.

Aurreko idatz-zatian aurreikusitako epean indarraldiari buruzko salaketarik egon ezik, instalatzeko baimena luzatutzat joko da urtebeteko alditan, 6 urte bete arte.

En el caso de que no hubiera denuncia de la vigencia en el plazo previsto en el párrafo anterior, la autorización de instalación se entenderá prorrogada por períodos de un año, hasta completar 6 años.

Instalatzeko baimenaren 6 urteko indarraldi hori igarota, baimena luzatutzat joko da harik eta alderdietako edozeinek jokoaren alorrean eskuduna den Zuzendaritzaren aurrean salaketa egin arte. Kasu horretan, instalatzeko baimenak indarraldia hamabost eguneko epean galduko du, salaketa egiten denetik kontatzen hasita. Jokoaren alorrean eskuduna den Zuzendaritzak bi alderdiei jakinaraziko die noiz amaituko den instalatzeko baimenaren indarraldia».

Una vez transcurrido el período de 6 años de vigencia de la autorización de instalación, ésta se considerará prorrogada hasta que cualquiera de las partes formule denuncia ante la Dirección competente en materia de juego. En este supuesto, la autorización de instalación perderá su vigencia en el plazo de quince días, desde la realización de la denuncia. La Dirección competente en materia de juego comunicará a ambas partes la fecha de finalización de la vigencia de la autorización de instalación».

Laugarrena.- Aldatu egin da Joko-makina eta -sistemen Erregelamenduaren «B motako makinen plangintza» Hirugarren Xedapen Gehigarriaren 5. paragrafoa, eta honela geratu da idatzita:

Cuatro.- Se modifica el apartado 5 de la disposición adicional tercera «Planificación de las máquinas de tipo B» del Reglamento de máquinas y sistemas de juego, que queda redactado como sigue:

«5.- Baimenen behin betiko bajetatik sortutako ustiatze-baimenak, Xedapen honetan aipatutakoak, onartuta dituzten enpresa operadoreek berorien titulartasuna ezin izango dute eskualdatu esleitzeko ebazpenaren datatik gutxienez bi urte igaro arte.

«5.- Las empresas operadoras a las que se haya autorizado permisos de explotación provenientes de bajas definitivas de permisos a que se refiere esta Disposición, no podrán transmitir su titularidad hasta pasados, al menos, dos años desde la fecha de la resolución de adjudicación.

Ustiatze-baimenak ustiatzeko aukera-egoeran dituzten enpresa operadoreek ez dute baimen berrien esleipenera iristeko aukerarik izango Xedapen honetan aipatzen den prozeduran.

Aquellas empresas operadoras que tengan permisos de explotación en situación de expectativa de explotación no podrán optar a la adjudicación de nuevos permisos en el procedimiento a que se refiere esta Disposición.

Xedapen Gehigarri honek aipatzen duen prozeduran esleitutako ustiatze-baimenak gehienez bi hileko epean baliatu beharko dira, esleitzeko ebazpenaren datatik kontatzen hasita. Horrela izan ezean, ustiatzeko baimenak behin betiko baja egoerara igaroko dira eta enpresa operadore esleipendunak ezin izango du parte hartu baimen-mota hori esleitzeko hurrengo bi prozesuetan».

Los permisos de explotación adjudicados en el procedimiento a que se refiere la presente Disposición Adicional deberán ser instalados en el plazo máximo de dos meses, contados desde la fecha de la resolución de adjudicación. En caso contrario, los permisos de explotación pasarán a la situación de baja definitiva y la empresa operadora adjudicataria no podrá participar en los dos próximos procesos de adjudicación de este tipo de permisos».

Bosgarrena.- Joko-makina eta -sistemen Erregelamenduari Bosgarren Xedapen Gehigarria erantsi zaio, eta honela geratu da idatzita:

Cinco.- Se añade una nueva Disposición Adicional Quinta al Reglamento de máquinas y sistemas de juego, que queda redactada como sigue:

«Bosgarrena.- Euskal Autonomia Erkidegoko lokaletan jokoan aritzea ahalbidetzen duen edozein makina, elementu edo sistema instalatzea, funtsezkoa zein osagarrizkoa izanda, Erregelamendu honetan ezarritako muga kuantitatiboei eta plangintza-irizpideei loturik egongo da eta joko-arloan eskuduna den Zuzendaritzaren aurretiazko baimena beharko du, bere sektore-araudiak xedatzen duenaren arabera».

«Quinta.- La instalación de cualquier máquina, elemento o sistema que permita el desarrollo de un juego, sea con carácter principal o accesorio, en locales de la Comunidad Autónoma de Euskadi, estará sujeta a los límites cuantitativos y criterios de planificación establecidos en el presente Reglamento y requerirá autorización previa de la Dirección competente en materia de juego, de acuerdo con lo que disponga su normativa sectorial».

Bigarren artikulua.- Joko areto eta jolas aretoen Araudia onartu zuen urriaren 4ko 380/194 Dekretuaren aldaketa.

Artículo segundo.- Modificación del Decreto 380/1994, de 4 de octubre, por el que se aprueba el Reglamento de salones de juego y salones recreativos.

Lehenengoa.- Idazketa berria eman zaio joko eta jolas aretoen Araudiaren «Joko Aretoak eta Jolas Aretoak instalatu eta martxan jartzeko baimen-prozedura» 8. artikuluaren 2. paragrafoko c) idatz-zatiari, eta honela geratu da idatzita:

Uno.- Se da nueva redacción al apartado 2, letra c) del artículo 8 «Procedimiento para la autorización de instalación y funcionamiento de Salones de Juego y Salones Recreativos» del Reglamento de Salones de Juego y Salones Recreativos, que queda redactado como sigue:

«c) Lokalaren kokapen-planoa, gutxienez 250 metroko inguruak mugatzen duen azalari loturik, eta eremu horretan joko-aretorik ez dagoela adieraziko da, artikulu honetan ezarritako distantziak kontuan hartuz. Hori guztia teknikari eskudunak ziurtatu behar du».

«c) Plano de situación del local relativo a una superficie delimitada por un radio de, al menos, 250 metros alrededor del mismo, y declaración de inexistencia de salones de juego en dicha zona, considerando las distancias establecidas en este artículo. Todo ello certificado por técnico competente».

Bigarrena.- Ezabatu egin da joko eta jolas aretoen Araudiaren «Joko Aretoak eta Jolas Aretoak instalatu eta martxan jartzeko baimen-prozedura» 8. artikuluaren 4. paragrafoko e) idatz-zatia.

Dos.- Se elimina la letra e) del apartado 4 artículo 8 «Procedimiento para la autorización de instalación y funcionamiento de Salones de Juego y Salones Recreativos» del Reglamento de Salones de Juego y Salones Recreativos.

Hirugarrena.- Aldatu egin da joko eta jolas aretoen Araudiaren «Joko Aretoak eta Jolas Aretoak instalatu eta martxan jartzeko baimen-prozedura» 8. artikuluaren 5. paragrafoa, eta honela geratu da idatzita:

Tres.- Se modifica el apartado 5 del artículo 8 «Procedimiento para la autorización de instalación y funcionamiento de Salones de Juego y Salones Recreativos» del Reglamento de Salones de Juego y Salones Recreativos, que queda redactado como sigue:

«5.- Joko-aretoak bakarrik baimendu ahalko dira baldin eta instalatu nahi denarekiko 250 metroko edo hortik beherakoa den distantzian -erradioan neurtuta- edo 400 metrokoa edo hortik beherakoa den distantzian -linealki neurtuta- baimenduta dauden edo izapidetzen ari diren beste batzuk ez badaude. Izapidetzen ari den espedientea administrazio-bidean artxibatuz gero edo ukapen irmoz egonez gero, eskaeraren hurrenkeraren arabera dagokion interesdunak eskubidea erabili ahalko du.

«5.- Solo se podrán autorizar salones de juego cuando no existan otros autorizados o en tramitación a una distancia igual o inferior a 250 metros, medida radialmente, ni igual o inferior a 400 metros medida linealmente, del que se pretende instalar. En caso de archivo o denegación firme en vía administrativa de un expediente en tramitación, el derecho lo podrá ejercitar el interesado que corresponda por orden de solicitud.

Distantzia erradiala dugu irudikatutako zirkunferentzia baten erradioaren neurria, erdigunetzat instalatu nahi den lokalaren sarrera-atea hartuta. Distantzia lineala dugu, aldiz, instalatu nahi den lokalaren sarrera-atetik neurtutako distantzia; betiere sartzeko modukoak diren, baimenduta dauden eta oinez egin daitezkeen ibilbideetatik neurtuta».

Se entenderá por distancia radial la medida del radio de una circunferencia cuyo centro sea la puerta de acceso del local cuya autorización se pretende. Se entenderá por distancia lineal la distancia medida desde la puerta de acceso al local cuya autorización se pretende, medida a través de itinerarios accesibles, permitidos y recorribles a pie».

Laugarrena.- Ezabatu egin da Joko Areto eta Jolas Aretoen Araudiaren «Joko-makinen ustiapen-erregimena aretoetan eta baimendutako tokietan» 14. artikuluko 2. paragrafoa.

Cuatro.- Se elimina el número 2 del artículo 14 «Régimen de explotación de las máquinas de juego en Salones y lugares autorizados» del Reglamento de Salones de Juego y Salones Recreativos.

Bosgarrena.- Aldatu egin da Joko Aretoen eta Jolas Aretoen Araudiaren «Aretoen Funtzionamendu-araubidea» 15. artikuluko 4. paragrafoa, eta honela geratu da idatzita:

Cinco.- Se modifica el apartado 4 del artículo 15 «Régimen de funcionamiento de los Salones» del Reglamento de Salones de Juego y Salones Recreativos, que queda redactado como sigue:

«4.- Joko- eta jolas-aretoetan, beharrezko lizentzia lortu ondoren, ostalaritza-zerbitzua jarri ahalko da soil-soilik lokalaren barruan eta erabiltzaileentzat, eta debekatuta geratzen da jolas-aretoetan edari alkoholdunak saltzea.

«4.- En los Salones de Juego y Recreativos, previa obtención de la licencia correspondiente, se podrá instalar un servicio de hostelería exclusivamente en el interior del local y para los usuarios del mismo, quedando prohibida la venta de bebidas alcohólicas en los Salones Recreativos.

Zerbitzu hori jartzen bada, barrak eta mahaiek ezin dute hartu lokalaren azalera erabilgarriaren ehuneko hogeita hamar baino gehiago».

En este caso, la superficie destinada al mostrador e instalación de mesas no podrá ser superior al treinta por ciento de la superficie útil del local».

Seigarrena.- Joko aretoen eta jolas aretoen Araudiaren eranskina aldatu da.

Seis.- Se modifica el anexo al Reglamento de Salones de Juego y Salones Recreativos.

«JOKO-ARETOEN BALDINTZA TEKNIKOAK.

«CONDICIONES TÉCNICAS DE SALONES DE JUEGO.

1.- Egoera.

1.- Situación.

Joko-aretoen sarrerak eta irteerak Eraikuntzako Kode Teknikoak eta araudi osagarriak ezarritako segurtasun- eta distantzia-baldintzak betetzen dituzten kaleetan eta antzeko lekuetan egongo dira.

Los Salones de Juego deberán tener acceso y salida por calles o espacios equivalentes que satisfagan las condiciones de seguridad y distancia que establece el Código Técnico de la Edificación y normativa complementaria.

2.- Ebakuazio-bideak, ateak eta eskailerak.

2.- Vías de evacuación, puertas y escaleras.

Joko-aretoetarako lokalen ebakuazio-bide, ate, eskailera eta arrapalen inguruko kalkuluak egiteko Eraikuntzako Kode Teknikoan eta araudi osagarrian ezarritakoa kontuan hartuko da.

A efectos de cálculos de vías de evacuación, puertas, escaleras y rampas de los locales destinados a Salones de Juego se estará a lo dispuesto en el Código Técnico de la Edificación y normativa complementaria.

3.- Azalera.

3.- Superficie.

Joko-aretoak ustiatzeko lokalen gutxieneko azalera erabilgarria ehun metro karratukoa izango da eta solairu bakarrean egongo da, zerbitzuak izan ezik, joko-aretoaren barruko beste solairu batean jarri ahalko baitira.

La superficie útil mínima de los locales destinados a la explotación de Salones de juego será de cien metros cuadrados y deberá estar en una única planta, a excepción de los servicios, que podrán estar instalados en una planta diferente dentro del mismo local de juego.

Azalera erabilgarria soil-soilik dugu jendeak normalean erabiltzen duena, horren barruan atari izateko aretoa -egonez gero-, komunak eta joko-aretoa barne hartuta. Azalera erabilgarritzat ez da joko barrak jartzeko hartutakoa, ezta beren barruko aldea ere, joko-aretoko langileek erabiltzen baitute.

Se entiende por superficie útil exclusivamente la que es accesible normalmente por el público, incluyendo en ésta las dependencias destinadas a vestíbulo, si lo hubiera, aseos y sala de juego. No se computará como superficie útil la destinada a mostradores, ni la zona interior de los mismos ocupada por el personal del salón de juego.

4.- Komunak.

4.- Aseos.

Areto guztiek komunak izan beharko dituzte, betiere kasuan kasuko araudiak ezartzen duenaren arabera.

Todos los Salones deberán contar con aseos de acuerdo con lo que disponga la normativa correspondiente.

5.- Edukiera.

5.- Aforo.

Lokalaren gehienezko okupazioa zehaztuko da lokal mota horretarako segurtasuneko arau teknikoek ezartzen dutenaren arabera.

La ocupación máxima del local se determinará en función de lo que determine las normas técnicas de seguridad para este tipo de locales.

6.- Makina-kopurua eta banaketa.

6.- Número de máquinas y distribución.

Joko-aretoetan instalatu beharreko gehienezko makina-kopurua, kirol-makinak edo antzekoak barne, honela zehaztuko da: bat 3 metro karratuko.

El número máximo de máquinas de juego a instalar en los Salones de Juego incluidas las deportivas o similares, se determinará en razón de una por cada 3 metro cuadrados.

Makina horiek lokaleko pasabideak eta ebakuazio-bideak ez eragozteko moduan jarri behar dira.

Las máquinas se dispondrán de forma que no obstaculicen los pasillos y vías de evacuación del local.

7.- Instalazio elektrikoa.

7.- Instalación Eléctrica.

Aplikatzekoa izango da behe-tentsioari buruzko sektore-araudian eta bat datorren araudian xedatutakoa.

Será de aplicación lo dispuesto en la normativa sectorial relativa a Baja Tensión y normativa concordante.

8.- Beste segurtasun-neurri batzuk.

8.- Otras medidas de seguridad.

Bolumenei, konpartimentuei, suteen aurkako babes-neurriei eta, oro har, lokalen segurtasun-neurriei dagokienez, aplikatzekoa izango da Eraikuntzako Kode Teknikoan eta sektore-araudi aplikagarrian xedatutakoa.

En lo relativo a volúmenes, compartimentación, medidas de protección contra incendios y, en general, normas de seguridad de los locales, será de aplicación lo dispuesto en el Código Técnico de Edificación y la normativa sectorial de aplicación.

9.- Autobabes-plana.

9.- Plan de Autoprotección.

Aplikatzekoa izango da indarrean dagoen autobabes-planei buruzko araudian xedatutakoa».

Será de aplicación lo dispuesto en la normativa en vigor referente a planes de autoprotección».

Hirugarren artikulua.- Euskal Autonomia Erkidegoko bingo-jokoaren Araudia onartu zuen otsailaren 10eko 31/2004 Dekretuaren aldaketa.

Artículo tercero.- Modificación del Decreto 31/2004, de 10 de febrero, por el que se aprueba el Reglamento del juego del bingo de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

Lehenengoa.- Ezabatu egin da bingo-jokoaren Araudiaren «Kategoriak» 23. artikuluko 5. paragrafoa.

Uno.- Se elimina el apartado 5 del artículo 23 «Categorías» del Reglamento del juego del bingo.

Bigarrena.- Idazketa berria eman zaie bingo-jokoaren Araudiaren «Kategoriak» 23. artikuluko 3. eta 4. paragrafoei.

Dos.- Se da nueva redacción a los apartados 3 y 4 del artículo 23 «Categorías» del Reglamento del juego del bingo.

«3.- Bingo-aretoetan nahitaezkoa izango da langileak egotea sarrera emateko zerbitzuaren eginkizunak betetzeko, erabiltzaileen sarrerak kontrolatzeko eta adingabeak eta legezko edozein egoeragatik, Erregelamendu honen 17., 18, eta 19. artikuluetan aurreikusitakoaren arabera, debekatuta duten pertsonak sartzea eragozteko.

«3.- En las salas de bingo será obligatoria la presencia de personal para el desempeño de las funciones del servicio de admisión y control de acceso de los usuarios y para impedir la entrada a los menores de edad y a las personas que lo tengan prohibido por cualquier circunstancia legal de acuerdo con lo previsto en los artículos 17, 18 y 19 del presente Reglamento.

4.- Bingo-aretoetako langileen gainerako eginkizunak gauzatze aldera, neurriak hartu ahalko dira kontratatutako langileek eginkizunak aldi berean bete ditzaten, betiere jokalarien sarreren kontrola eta partidak behar bezala egiten direla eta baimenaren enpresa titularrak administrazio-eginbehar guztiak betetzen dituela bermatzen bada».

4.- Para el desarrollo de las demás funciones del personal de las salas de bingo, podrán adoptarse medidas de ejercicio simultaneo de funciones por parte del personal contratado, siempre que quede garantizado en todo caso el control de acceso de los jugadores y el correcto desarrollo de las partidas, así como el cumplimiento de todas las obligaciones administrativas por parte de la empresa titular de la autorización».

XEDAPEN GEHIGARRIA

DISPOSICIÓN ADICIONAL

Joko-kasinoetan, bingoetan eta joko-aretoetan jokoak egin ahalko dira kanal elektroniko, informatiko, telematiko eta interaktibo edo urrutiko beste edozein komunikazio-bideren bitartez. Joko-lokal horien enpresa titularrek beren joko-modalitateak ustiatuko dituzte euskarri horiek erabiliz, Estatuko sektore-araudian ezarritako eskakizunen arabera eta Euskal Autonomia Erkidegoko araudia kontuan hartuz. Nolanahi ere, jarduera horiek garatzeko beti jokoaren alorrean eskuduna den Zuzendaritzaren baimena beharko da.

En casinos de juego, bingos y salones de juego las personas usuarias podrán practicar juegos a través de canales electrónicos, informáticos, telemáticos e interactivos, o cualquier otro medio de comunicación a distancia. Las empresas titulares de dichos locales de juego explotarán sus modalidades de juego a través de dichos soportes, de acuerdo con los requisitos establecidas en la normativa sectorial de ámbito estatal y teniendo en cuenta la normativa de la Comunidad Autónoma del País Vasco. En todo caso el desarrollo de dichas actividades requiere autorización previa de la Dirección competente en materia de juego.

XEDAPEN IRAGANKORRA

DISPOSICIÓN TRANSITORIA

Dekretu hau indarrean sartzean ustiatzeko aukera-egoeran dauden B motako makinak ustiatzeko baimenek egoera hori luzatu ahalko dute gehienez 15 hilabete bete arte.

Los permisos de explotación de máquinas de tipo B que a la entrada en vigor del presente Decreto se encuentren en expectativa de explotación, podrán prorrogar dicha situación hasta completar un máximo de 15 meses.

AZKEN XEDAPENA

DISPOSICIÓN FINAL

Dekretu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzen den egunean bertan jarriko da indarrean.

El presente Decreto entrará en vigor el mismo día de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteizen, 2012ko otsailaren 28an.

Dado en Vitoria-Gasteiz, a 28 de febrero de 2012.

Lehendakaria,

El Lehendakari,

FRANCISCO JAVIER LÓPEZ ÁLVAREZ.

FRANCISCO JAVIER LÓPEZ ÁLVAREZ.

Herrizaingoko sailburua,

El Consejero de Interior,

RODOLFO ARES TABOADA.

RODOLFO ARES TABOADA.


Azterketa dokumentala


Análisis documental