Boletin Oficial del País Vasco

199. zk., 2011ko urriaren 19a, asteazkena

N.º 199, miércoles 19 de octubre de 2011


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

Ingurumen, Lurralde Plangintza, Nekazaritza eta Arrantza Saila
Medio Ambiente, Planificación Territorial, Agricultura y Pesca
5021
5021

203/2011 DEKRETUA, irailaren 27koa, Euskal Autonomia Erkidegoko Nekazaritzako Ustiategien Erregistro Orokorrari buruzkoa.

DECRETO 203/2011, de 27 de septiembre, del Registro General de Explotaciones Agrarias de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Martxoaren 30eko 84/1993 Dekretuaren bidez, Euskal Autonomia Erkidegoko Nekazaritzako Ustiategien Erregistroa sortu eta arautu zen, eta, Nekazaritza eta Arrantza sailburuaren 1993ko irailaren 9ko Aginduaren bitartez, dekretu hori garatzeko arauak eman ziren.

Mediante el Decreto 84/1993, de 30 de marzo, se creó y reguló el Registro de Explotaciones Agrarias de la Comunidad Autónoma del País Vasco, y mediante la Orden de 9 de septiembre de 1993, del Consejero Agricultura y Pesca, de dictaron normas de desarrollo de dicho Decreto.

Ustiategien erregistroa sortzearen xedea zen Euskal Autonomia Erkidegoko administrazio publikoei oinarrizko tresna bat ematea sektorea antolatzeko, ekonomiaren plangintza egiteko eta estatistika-helburuetarako, bai eta beste edozein motatako jomugetarako ere. Horri esker, EAEko administrazio publikoek beharrezko informazio guztia izango dute, beren eskumenak behar bezala erabil ditzaten, era iraunkorrean, integratuan eta eguneratuta.

Con la creación del Registro de Explotaciones Agrarias se perseguía disponer de un instrumento básico de las Administraciones Públicas Vascas para la ordenación del sector, la planificación económica, así como a efectos estadísticos y de cualquier otra índole de forma que las mismas puedan disponer de toda la información precisa para el correcto ejercicio de sus competencias de una manera permanente, integrada y actualizada.

Gero, Nekazaritza eta Elikadura Politikaren 17/2008 Legeak, abenduaren 23koak, 11. artikuluan jaso zituen Euskal Autonomia Erkidegoko Nekazaritzako Ustiategien Erregistroa zuzentzeko oinarrizko printzipioak. Horrez gain, erregistro horretan nahitaez erregistratzeko betebeharra jarri zuen, ezarriko diren laguntzak jasotzeko eta sustapen-neurriak ezarri ahal izateko. Halaber, lege horretan xedatu zen lehentasunezkotzat jotzen ziren nekazaritzako ustiategiak bereizi behar zirela erregistroan.

Posteriormente, la Ley 17/2008, de 23 de diciembre, de Política Agraria y Alimentaria, recoge en su artículo 11 los principios básicos que deben regir el Registro de Explotaciones Agrarias de la Comunidad Autónoma del País Vasco y establece la obligatoriedad de la inscripción en dicho Registro para tener acceso a las ayudas y medidas de fomento que se establezcan. Asimismo, dispone que en dicho Registro se diferencien las explotaciones agrarias que tengan la consideración de prioritarias.

Martxoaren 30eko 84/1993 Dekretua argitaratzea eragin zuten printzipioak eta oinarriak ez dira aldatu, baina dekretu honek Euskal Autonomia Erkidegoko Nekazaritzako Ustiategien Erregistroaren arautzea egokitu du arlo horretan sortu diren eskakizun berrietara eta araudian egin diren aldaketetara; besteak beste, aipatzekoa da titulartasun partekatuari buruzko aldaketa. Horregatik, dekretu honek indargabetu eta ordezkatu egingo ditu, bai martxoaren 30eko 84/1993 Dekretua, bai Nekazaritza eta Arrantza sailburuaren 1993ko irailaren 9ko Agindua.

Si bien los principios y fundamentos que motivaron la publicación del Decreto 84/1993, de 30 de marzo, siguen siendo los mismos, el presente Decreto adapta la regulación del Registro de Explotaciones Agrarias de la Comunidad Autónoma del País Vasco a las nuevas exigencias en esta materia y las modificaciones normativas que se han ido produciendo, entre las que cabe destacar la referida a la titularidad compartida. Por ello tanto el Decreto 84/1993, de 30 de marzo, como la Orden de 9 de septiembre de 1993, del Consejero Agricultura y Pesca, quedan derogados y sustituidos por el presente Decreto.

Orobat dekretu honen xedea da Euskal Autonomia Erkidegoan lehentasunezkoak diren nekazaritzako ustiategiak definitzea eta lehentasunezkotzat jotzeko prozedura arautzea. Gaur arte, lehentasunezko nekazaritzako ustiategien araudia 168/1997 Dekretuaren zati batean jasota zegoen (168/1997 Dekretua, uztailaren 8koa, Euskal Autonomia Erkidegoko Lehentasunezko Nekazaritzako Ustiategiak arautzen dituena, eta lur-lantzeko unitate minimoak ezartzen dituena EAEko eskualdeetarako eta lurralde historikoetarako). Hori dela-eta, uztailaren 8ko 168/1997 Dekretuaren aipatutako zatia indargabetu egingo da; soilik lur-lantzeko unitate minimoei buruzko atala izango da indarrean, aurrerantzean.

Asimismo, el presente Decreto tiene por objeto definir las explotaciones agrarias prioritarias de la Comunidad Autónoma de Euskadi y regular el procedimiento para su calificación. Hasta la fecha, la regulación de las explotaciones agrarias prioritarias estaba recogida en una parte del Decreto 168/1997, de 8 de julio, por el que se regulan las Explotaciones Agrarias Prioritarias en la Comunidad Autónoma del País Vasco y se determinan las unidades mínimas de cultivo en los distintos Territorios Históricos y Comarcas de la CAPV. En consecuencia dicha parte del Decreto 168/1997, de 8 de julio, queda derogada, quedando únicamente en vigor la parte referida a las unidades mínimas de cultivo.

Foru-aldundiek funtsezko eginkizuna dute Euskal Autonomia Erkidegoko Nekazaritzako Ustiategien Erregistro Orokorraren antolaketan eta funtzionamenduan; hain zuzen, foru-aldundi bakoitzak bere lurraldeko nekazaritzako ustiategien erregistroa kudeatzeko eta eguneratuta izateko ardura du. Horregatik, dekretu hau foru-aldundiekiko lankidetzan egin dugu.

Las Diputaciones Forales juegan un papel fundamental en la organización y funcionamiento del Registro General de Explotaciones Agrarias de la Comunidad Autónoma del País Vasco, ya que son las encargadas de gestionar y mantener actualizado el Registro de explotaciones agrarias correspondiente a su territorio. Por ello, la elaboración del presente Decreto ha sido realizada en colaboración con ellas.

Era berean, dekretu hau egiteko kontsulta egin diegu sektoreko erakunde profesionalei.

Del mismo modo, las organizaciones profesionales del sector han sido consultadas en la elaboración del presente Decreto.

Horri jarraikiz, behin dagozkion nahitaezko txostenak eginda, eta Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoarekin bat, Gobernu Kontseiluak 2011ko irailaren 27an egindako bileran eztabaidatu eta onartu ondoren, Ingurumen, Lurralde Plangintza, Nekazaritza eta Arrantzako sailburuak proposatuta, honako hau

En su virtud, una vez emitidos los informes preceptivos correspondientes y de acuerdo con la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi, a propuesta de la Consejera de Medio Ambiente, Planificación Territorial, Agricultura y Pesca previa deliberación y aprobación del Consejo de Gobierno en su sesión celebrada el 27 de septiembre de 2011,

XEDATU DUT:

DISPONGO:

I. KAPITULUA

CAPÍTULO I

NEKAZARITZAKO USTIATEGIEN ERREGISTRO OROKORRA

REGISTRO GENERAL DE EXPLOTACIONES AGRARIAS

1. artikulua.- Xedea.

Artículo 1.- Objeto.

1.- Dekretu honen xedea da Euskal Autonomia Erkidegoko Nekazaritzako Ustiategien Erregistro Orokorraren antolaketa eta funtzionamendua arautzea. EAEko administrazio publikoen tresna izango da, administrazioek nekazaritza sektorea garatzeko, planifikatzeko eta antolatzeko behar duten informazio osoa izan dezaten modu iraunkorrean, integratuan eta eguneratuta.

1.- El presente Decreto tiene por objeto regular la organización y funcionamiento del Registro General de Explotaciones Agrarias de la Comunidad Autónoma del País Vasco como instrumento de las Administraciones Públicas Vascas para disponer de manera permanente, integrada y actualizada de toda la información precisa para el desarrollo, planificación y ordenación del sector agrario.

2.- Orobat dekretu honen xedea da Euskal Autonomia Erkidegoan lehentasunezkoak diren nekazaritzako ustiategiak definitzea eta lehentasunezkotzat jotzeko prozedura arautzea.

2.- Asimismo, el presente Decreto tiene por objeto definir las explotaciones agrarias prioritarias de la Comunidad Autónoma de Euskadi y regular el procedimiento para su calificación.

2. artikulua.- Izaera.

Artículo 2.- Naturaleza.

1.- Euskal Autonomia Erkidegoko Nekazaritzako Ustiategien Erregistro Orokorrak izaera administratiboa eta publikoa du, eta Euskal Autonomia Erkidegoko nekazaritzako ustiategiak erregistratzea du helburu. Erregistroan jasoko diren datuak Euskadiko nekazaritza-ekoizpenaren kalitate-bereizgarriei eta markei eta askotariko ekoizpen-motei buruzko beste berariazko erregistro batzuetan dauden datuekin osatuko dira.

1.- El Registro General de Explotaciones Agrarias de la Comunidad Autónoma del País Vasco tiene carácter administrativo y público, siendo su finalidad la inscripción de las explotaciones agrarias de la Comunidad Autónoma de Euskadi. Los datos contenidos en él se integrarán con los datos contenidos en otros registros específicos relativos a los diversos tipos de producciones y a las distintas marcas y distintivos de calidad de la producción agraria de Euskadi.

2.- Euskal Autonomia Erkidegoko Nekazaritzako Ustiategien Erregistro Orokorreko datuek Izaera Pertsonaleko Datuak Babesteko 15/1999 Lege Organikoan, abenduaren 13koan, jasotako araudiak xedatzen duena beteko dute.

2.- Los datos del Registro General de Explotaciones Agrarias de la Comunidad Autónoma del País Vasco estarán sometidos a la regulación contenida en la Ley Orgánica 15/1999, de 13 de diciembre, de Protección de Datos de Carácter Personal.

3. artikulua.- Definizioak.

Artículo 3.- Definiciones.

1.- Dekretu hau aplikatzeko definizioak Nekazaritza eta Elikadura Politikaren 17/2008 Legeak, abenduaren 23koak, 4. artikuluan jasotakoak izango dira. Aldian-aldian, zirkular batean jasoko dira une bakoitzean indarrean diren legezko definizioak, dekretu honetan xedatutakoan eragina dutenak.

1.- Las definiciones para la aplicación del presente Decreto serán las recogidas en el artículo 4 de la Ley 17/2008, de 23 de diciembre, de Política Agraria y Alimentaria. Periódicamente se recogerán en una circular las definiciones legales vigentes en cada momento que afecten a lo dispuesto en el presente Decreto.

2.- Erregistroa antolatzeko, zenbait ustiategi mota bereiziko dira: ustiategi profesionalak, autokontsumorako ustiategiak eta beste mota bateko ustiategiak, aldi baterakoak edo iraunkorrak (azken mota horretako ustiategiak, nahiz eta xede nagusitzat nekazaritzako ekoizpena ez izan, erregistratu egin behar dira, sektoreko xedapen arau-emaileek hala agintzen dutelako). Dekretu honen 10. artikuluan aipatutako Bitariko Batzordearen erabaki baten bidez, bereizketa horiek egiteko irizpideak ezarriko dira. Irizpideetako bat izan daiteke gutxieneko neurria bete dezaten eskatzea, bakoitzaren ekoizpen-joeraren arabera, nekazaritzako ustiategi profesionaltzat jo daitezen. Irizpide horiek dekretu hau garatzeko emango den aginduaren bidez argitaratuko dira.

2.- A efectos de organización del Registro se distinguirá entre explotaciones profesionales, explotaciones de autoconsumo y otro tipo de explotaciones, eventuales o permanentes, que sin tener por objeto principal la producción agraria deban ser registradas por disposiciones normativas sectoriales. Mediante Acuerdo de la Comisión Paritaria prevista en el artículo 10 del presente Decreto se establecerán los criterios para tales distinciones, entre los que podrá figurar la exigencia de una dimensión mínima en función de las diversas orientaciones productivas para que las explotaciones agrarias sean consideradas profesionales. Tales criterios serán objeto de publicación mediante Orden de desarrollo del presente Decreto.

3.- Nekazari profesionaltzat eta jarduera nagusia nekazaritza duen langiletzat jotzeko eskatzen diren errenta-mailak eta -ehunekoak (nekazaritza-jardueratik eta jarduera osagarrietatik datozenak) urteko batez besteko errentak izango dira. Horretarako, kontuan hartuko da azken hiru urteetako nekazaritza-jarduera, kalkulua egingo den urtekoa barne dela. Horren ondorioetarako, ustiategiaren titular den pertsonari honako hauek ezarriko zaizkio:

3.- Los niveles y porcentajes de renta procedentes de la actividad agraria y de actividades complementarias requeridos para tener la consideración de agricultor profesional y de agricultor a título principal habrán de entenderse como rentas medias anuales, para lo cual se tomarán en consideración los tres últimos años de ejercicio de la actividad agraria, incluido el del año en que se realiza el cálculo. A estos efectos se imputará a la persona titular de la explotación:

a) Ustiategian egindako nekazaritzako jardueren eta jarduera osagarrien errenta. Nekazaritza-jardueratik etorritako errentatzat joko dira honako hauek: jarduera horri loturiko laguntzak eta diru-laguntzak; nekazaritzako produktuen prezioak konpentsatzeko funtsetatik datozen laguntzak, eta helburu sozial soilik nekazaritzako ekoizpena duten kooperatiben edo merkataritzako sozietateen bazkideek jasotzen dituzten soldatak.

a) La renta de las actividades agrarias y complementarias ejercidas en la explotación. Se considerarán como rentas procedentes de la actividad agraria las ayudas y subvenciones relacionadas con dicha actividad; los procedentes de fondos de compensación de precios de productos agrarios, y los salarios que perciben los y las socias de cooperativas o sociedades mercantiles cuyo objeto social sea exclusivamente la producción agraria.

b) Bestelako enpresa-jardueretatik edo jarduera profesionaletatik eratorritako errentak, bai eta ustiategitik kanpo egindako lanetik datozen errentak ere, zerga arloan nahitaez aitortu behar diren ondasun pasiboak eta pentsioak barne direla.

b) Las rentas procedentes de otras actividades empresariales o profesionales, así como las rentas procedentes del trabajo desarrollado fuera de la explotación, incluidas las pensiones y haberes pasivos que fiscalmente haya obligación de declarar.

c) Higigarrien eta higiezinen kapitalaren errenten % 50, irabazpidezko ondasunen erregimena izanez gero, eta errenta pribatiboen % 100.

c) El 50 por 100 de las rentas del capital mobiliario e inmobiliario en el caso de régimen de gananciales y el 100 por 100 de sus rentas privativas.

4.- Nekazari gazteek, lehendabizikoz instalatzen direnean eta landa-garapeneko programetan ezarritako nekazari gazteak instalatzeko laguntza eskatzen dutenean, nekazari profesionaltzat joko dira, nahiz eta instalatze aldian ez iritsi horretarako eskatzen diren errenta-maila eta -ehunekoetara. Instalatze-aldia nekazari gazteek instalatzeko laguntza eskatzen dutenean hasi eta instalatze-espedientea amaitzen denean bukatuko da.

4.- Los y las jóvenes agricultoras que se instalan por primera vez y solicitan la ayuda a la instalación de jóvenes agricultores prevista en los programas de desarrollo rural tendrán la consideración de agricultores profesionales aunque no alcancen los niveles y porcentajes de renta requeridos para ello durante el periodo que dure dicha la instalación, que irá desde la solicitud de la ayuda a la instalación de jóvenes agricultores hasta la finalización del expediente de instalación.

5.- Lehenengoz instalatzeko beste kasu batzuetan, lehenbizikoz instalatuko diren nekazariak nekazari profesionaltzat joko dira, nahiz eta instalatze-prozesuko lehen hiru urteetan ez iritsi horretarako eskatzen diren errenta-maila eta -ehunekoetara. Profesionaltzat jotzeko, baina, horretarako eskatzen diren nekazaritza-jarduerako dedikazio-mailak bete behar dituzte.

5.- En otros supuestos de primera instalación, los y las agricultoras que se instalen por primera vez tendrán la consideración de agricultores profesionales aunque no alcancen los niveles y porcentajes de renta requeridos para ello durante los tres primeros años de su instalación siempre que cumpla los niveles de dedicación a la actividad agraria requeridos para ello.

4. artikulua.- Titularkidetasuna eta titulartasun partekatua.

Artículo 4.- Cotitularidad y titularidad compartida.

1.- Baldin ustiategi bateko ekoizpen-baliabide guztien edo batzuen gaineko erabilera-, edukitze- edo ekoizpen-eskubideren bat duen pertsona fisiko bat ustiategi horren titularra bada, eta ustiategi horren ekonomia-kudeaketa eta -arriskua pertsona batek baino gehiagok partekatzen badute, pertsona horiek guztiak ustiategiaren titularkide direla joko da, kudeaketa nork egiten duen kontuan hartu gabe.

1.- Cuando varias personas compartan la gestión y el riesgo económico de una explotación cuyo titular sea una persona física disponiendo de algún derecho de uso, disfrute o producción sobre todos o parte de los medios de producción, serán consideradas todas ellas cotitulares de la explotación, independientemente de quien ejerza la gestión.

2.- Erregistratutako ustiategi batean, titularra pertsona fisiko bat denean, baldin nekazaritza-jarduera bai senarrak eta bai emazteak -biek- edo izatezko bikoteko bi kideek era zuzenean eta pertsonalean egiten badute, ustiategi horren gaineko titulartasuna partekatua izango da, figura juridiko hori arautzen duten legeek eta arauek xedatutakoaren arabera, eta lege eta arau horiek ezarriko dituzten ondorioekin.

2.- Cuando en una explotación registrada y cuyo titular sea una persona física la actividad agraria sea ejercida de forma directa y personal por ambos miembros del matrimonio o de la pareja de hecho, la titularidad de dicha explotación será compartida, de conformidad y con los efectos que dispongan las leyes y normas que regulen esta figura jurídica.

5. artikulua.- Erregistratzeko derrigortasuna.

Artículo 5.- Obligatoriedad de la inscripción.

1.- Euskal Autonomia Erkidegoko nekazaritzako ustiategi guztiak erregistratuta egon behar dira Euskal Autonomia Erkidegoko Nekazaritzako Ustiategien Erregistro Orokorrean.

1.- Todas las explotaciones agrarias de la Comunidad Autónoma del País Vasco deberán estar inscritas en el Registro General de Explotaciones Agrarias de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

2.- Horren ondorioetarako, Euskal Autonomia Erkidegoko nekazaritzako ustiategitzat joko dira Nekazaritza eta Elikadura Politikaren 17/2008 Legeak, abenduaren 23koak, 4.4. artikuluan jasotako definizioarekin bat datozen nekazaritzako ustiategiak, beren instalazioak edo eraikinak edo lurren zati handiena EAEko lurralde-eremuaren barruan dituztenak. Baldin ustiategiak abeltzaintzakoak badira, lehentasuna emango zaio ustiategiaren instalazioak dauden tokiari; eta baldin instalazioak autonomia-erkidego baten baino gehiagotan badaude, abelburu gehien hartzen dituzten instalazioak kokatuta dauden autonomia-erkidegoa lehenetsiko da. Nekazaritzako ustiategietan, ustiategiak bere azaleraren zatirik handiena duen lurralde-eremua lehenetsiko da.

2.- A esto efectos, se entenderán como explotaciones agrarias de la Comunidad Autónoma del País Vasco las explotaciones agrarias, tal y como éstas vienen definidas en el artículo 4.4 de la Ley 17/2008, de 23 de diciembre, de Política Agraria y Alimentaria, que tengan la mayor parte de sus tierras o edificaciones o instalaciones dentro de su ámbito territorial. Si las explotaciones son ganaderas, se dará prioridad al lugar donde se encuentren sus instalaciones, y en el caso de que existan instalaciones en más de una Comunidad, a aquella en que se encuentren las instalaciones que alberguen un mayor número de cabezas. En caso de explotaciones agrícolas, se dará prioridad al ámbito territorial donde la explotación tenga la mayor parte de superficie propia.

3.- Ustiategia erregistroan erregistratu behar da nahitaez, eta datuak eguneratuta izan eta zehatz eman behar dira, EAEko administrazio publikoek nekazaritza- eta elikadura-politikaren esparruan ezarriko dituzten laguntzak eta sustapen-neurriak eskuratu ahal izateko, bai eta kuotak, ekoizpen-eskubideak eta emakidak esleitzeko ere.

3.- La inscripción en el Registro, así como la actualización y exactitud de sus datos, será requisito indispensable para tener acceso a las ayudas y medidas de fomento que se establezcan en el marco de la política agraria y alimentaria por parte de las administraciones públicas vascas y para la asignación de cuotas, derechos de producción y concesiones.

6. artikulua.- Erregistra daitezkeen datuak.

Artículo 6.- Datos inscribibles.

1.- Erregistroan, egoki denean, honako datu hauek jasoko dira, gutxienez:

1.- El registro recogerá, como mínimo, cuando procedan, los siguientes datos:

- Ustiategiaren titulartasunari buruzko datuak.

- Datos referentes a la titularidad de de la explotación.

- Ustiategiaren ezaugarri orokorrei buruzko datuak: kokalekua, ekoizpen-joera, lurrak, instalazioak, eraikinak eta ustiategiari loturiko eraikuntzak eta makinak.

- Datos referentes a las características generales de la explotación: ubicación, orientación productiva, tierras, instalaciones, edificios, construcciones y maquinaria afectadas a la explotación.

- Kuotei, ekoizpen-eskubideei eta ustiategiaren emakidei buruzko datuak, bai eta haien eskualdatzeei buruzkoak ere.

- Datos referentes a cuotas, derechos de producción y concesiones de la explotación, y sus trasmisiones.

- Abeltzaintzako ustiategiak badira: abereen erroldari eta abeltzaintzako jarduera egiteko erregimenari buruzko datuak, bai eta jarduera hori egiteko nahitaezko diren gainerako datuak ere. Bereziki, jasota geratu behar dira 479/2004 Errege Dekretuan eskatzen diren datuak (479/2004 Errege Dekretua, martxoaren 29koa, Abeltzaintzako Ustiategien Erregistro Orokorra ezarri eta arautzen duena).

- En caso de explotaciones ganaderas, datos referentes al censo ganadero y régimen en que se desarrolla la actividad ganadera, así como el resto de datos que resultan obligatorios para el ejercicio de la actividad. En particular, deberán constar los datos exigidos en el Real Decreto 479/2004, de 29 de marzo, que establece y regula el Registro General de Explotaciones Ganaderas (REGA).

- Ustiategiaren kalifikazioa.

- Calificación de la explotación.

Erregistratzeko datuak dekretu honen I. eranskinean jasotako ereduen arabera bilduko eta antolatuko dira.

Los datos de la inscripción se recogerán y organizarán de conformidad con los modelos contenidos en el anexo I del presente Decreto.

2.- Lur landuei buruzko aitorpena eta Nekazaritza Politika Erkidearen (NPE) laguntzak eskatzeko eskabide bakarrean ageri diren gainerako datuak jasoko dira erregistroan, urtero. Era berean, erregistroan jasota geratuko da zer diru-laguntza publiko jaso duten kasuan kasuko nekazaritzako ustiategiaren titular direnek, egiten duten nekazaritza-jardueraren arabera.

2.- El registro recogerá anualmente la declaración de cultivos y el resto de los datos que figuran en la solicitud única de las ayudas de la Política Agrícola Común (PAC). De igual manera, en el registro se anotarán las subvenciones públicas recibidas en función de su actividad agraria por las personas titulares de la explotación agraria en cuestión.

3.- Orobat erregistrora irauliko dira titularren nekazaritza-jarduerari buruz beste erregistro batzuetan jasotako datuak, honako hauei buruzkoak, besteak beste: askotariko ekoizpen-metodoak (ekoizpen ekologikoa edo integratua); kalitate-bereizgarriak, markak edo labelak; jatorri-deiturak eta adierazpen geografiko babestuak; eta etorkizunean sortuko den beste edozein.

3.- Asimismo, en el Registro se volcarán los datos recogidos en otros registros referidos a la actividad agraria de las personas titulares, tales como los relativos a los diversos métodos de producción, (producción ecológica o integrada); a marcas, lábeles o distintivos de calidad; a denominaciones de origen e indicaciones geográficas protegidas; o a cualesquiera otros que se creen en el futuro.

7. artikulua.- Erregistro orokorraren antolaketa.

Artículo 7.- Organización del Registro General.

1.- Euskal Autonomia Erkidegoko Nekazaritzako Ustiategien Erregistro Orokorra lurralde historiko bakoitzeko nekazaritzako ustiategien erregistroek osatuko dute. Erregistro horiek datu-base berean integratuta egongo dira, eta datu-base hori dekretu honen I. eranskinean ezarritakoaren arabera eratuko da. Datu-basea nekazaritzaren arloan eskumena duen Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorreko sailak kudeatuko du.

1.- El Registro General de Explotaciones Agrarias de la Comunidad Autónoma del País Vasco estará constituido por los registros de explotaciones agrarias de cada uno de los Territorios Históricos, integrados en una misma base de datos, configurada de conformidad con lo previsto en el anexo I del presente Decreto, gestionada por el departamento competente en materia agraria de la Administración General de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

2.- Foru-aldundiek izango dute bakoitzak bere lurraldeari dagokion nekazaritzako ustiategien erregistroa mantentzeko ardura. Halaber, foru-aldundiek bakoitzak bere lurraldean erregistroaz arduratzen diren bulegoak kudeatuko dituzte.

2.- Las Diputaciones Forales serán los responsables de mantener el Registro de explotaciones agrarias correspondiente a su territorio. Asimismo, gestionarán las oficinas encargadas del Registro en su territorio.

3.- Foru-aldundietako nekazaritzaren arloan eskumena duten sailek eta Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorreko nekazaritzaren alorrean eskumena duen sailak sartuko dute erregistroko informazioa artikulu honen 1. paragrafoan aipatutako datu-basera, modu jarraituan. Era horretan, erregistroa uneoro eguneratuta egongo dela bermatuko da.

3.- Los departamentos competentes en materia agraria de las Diputaciones Forales y el departamento competente en materia agraria de la Administración General del País Vasco suministrarán a la base de datos prevista en el apartado 1 de este artículo de forma continuada la información del Registro garantizándose la permanente actualización del mismo.

4.- Erregistroko bulegoak ziurtagiriak egingo ditu dauden inskripzioei, inskripzioen indarraldiari eta eguneratzeari buruz, bai eta erregistroan dauden datuei buruz ere, artxibo eta erregistroetara sartzeko eskubideari buruzko arauen arabera.

4.- La Oficina del Registro extenderá certificaciones respecto de la existencia, vigencia, actualización de las inscripciones y cuantos datos obren en el Registro, con arreglo a las normas sobre derecho de acceso a Archivos y Registros.

5.- Orobat Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorreko nekazaritzaren arloan eskumena duen sailak eta foru-aldundiek erregistroan dauden datuak eskura izango dituzte, nekazaritzaren alorrean dituzten eskumenak erabili ahal izateko, eta dekretu honen 1. artikuluan ezarritako helburuak bete ahal izateko, datu pertsonalak babesteari buruz indarrean den legedian xedatutakoarekin bat.

5.- Asimismo, el departamento competente en materia agraria de la Administración General de la Comunidad Autónoma del País Vasco y las Diputaciones Forales dispondrán de los datos obrantes en el Registro para el ejercicio de sus competencias en materia agraria y para el cumplimiento de los fines previstos en el artículo 1 del presente Decreto, de conformidad con la legislación vigente en materia de protección de datos de carácter personal.

6.- Euskal Autonomia Erkidegoko Nekazaritzako Ustiategien Erregistro Orokorrean dauden datuak gutxienez sei urtez gorde behar dira, baja eman arren.

6.- Los datos obrantes en el Registro General de Explotaciones Agrarias del País Vasco deberán conservarse, aún en los casos de baja, por un periodo mínimo de 6 años.

7.- Dekretu hau aplikatzetik sortuko diren administrazio publikoekiko harremanetan, idatzizkoetan zein ahozkoetan, pertsona fisikoek eta pertsona juridikoen ordezkariek euskara eta gaztelania erabiltzeko eskubidea eta aukeratuko duten hizkuntzan arreta jasotzeko eskubidea izango dutela bermatuko da. Halaber, Euskal Autonomia Erkidegoko Nekazaritzako Ustiategien Erregistro Orokorraren funtzionamenduan, Euskararen Erabilera Arauzkotzeko 10/1982 Legeak, azaroaren 24koak, 7. artikuluan xedatutakoa beteko da.

7.- Se garantizará el derecho de las personas físicas y de los representante de las personas jurídicas a utilizar el euskera y el castellano y a ser atendido en la lengua elegida en las relaciones, tanto escritas como orales, con las administraciones públicas derivadas de la aplicación del presente Decreto. Asimismo, se respetará los dispuesto en el artículo 7 de la Ley 10/1982, de 24 de noviembre, básica de normalización del uso del euskera, en lo que respecta al funcionamiento del Registro General de Explotaciones Agrarias del País Vasco.

8. artikulua.- Erregistratzeko prozedura.

Artículo 8.- Procedimiento de la inscripción.

1.- Nekazaritzako ustiategi baten titularrek, titularkideek edo ordezkariek erregistratzeko eskaera egin behar dute dagokien erregistroko bulegoan, kasuan kasu egoki izango diren dokumentuak aurkeztuta. Dekretu honetako 10. artikuluan aipatutako batzordeak ezarriko du erregistratzeko eskabidearen eredua, Euskal Autonomia Erkidego osorako.

1.- Las personas titulares, cotitulares o representantes de una explotación agraria deberán solicitar la inscripción ante la oficina del Registro que corresponda junto con la documentación que corresponda. El modelo de solicitud de inscripción será establecido para todo el ámbito territorial de la Comunidad Autónoma del País Vasco por la Comisión prevista en el artículo 10 del presente Decreto.

2.- Orobat ustiategiari buruzko datuetan egindako funtsezko aldaketak erregistra daitezen ere eskatu behar dute. Horri lotuta, funtsezko aldaketatzat joko dira dekretu honen II. eranskinean adierazitakoak.

2.- Asimismo deberán solicitar la inscripción de las modificaciones sustanciales de los datos de la explotación. A estos efectos, se considerarán modificaciones sustanciales las indicadas en el anexo II del presente Decreto.

3.- Aurreko paragrafoan aipatutako eskabidearekin batera, edo beste edozein unetan, nekazaritzako ustiategi baten titular diren pertsonek baimen bat sinatu dezakete, erregistroko bulegoak titularren izenean eskura ditzan EAEko administrazio publikoek nekazaritzaren arloan dituzten eskumenak erabiltzeko beharrezko diren datuak, edo titularrek eskatuko dituzten laguntzak edo diru-laguntza publikoak kudea ditzaten, hala nola foru-ogasunekiko eta gizarte-segurantzarekiko betebeharrak betetzen dituztela egiaztatzen duten ziurtagiriak, edo nekazaritzaren arloan egiten duten jardueraren arabera erregistratuta dauden erregistroetako datuetarako sarbidea.

3.- Junto con la solicitud prevista en el apartado anterior, o en cualquier momento, las personas titulares de una explotación agraria podrán firmar una autorización para que la oficina del Registro pueda recabar en su nombre los datos que son necesarios para el ejercicio de las competencias agrarias de las administraciones públicas vascas o para la gestión de ayudas y subvenciones públicas solicitadas por ellos, tales como las certificaciones de hallarse al corriente en sus obligaciones con las haciendas forales y con la seguridad social o el acceso a los datos de los registros en los que estén inscritos en función de su actividad agraria.

4.- Ustiategiaren lurren edo eraikin edo instalazio nagusien zati handiena dagoen udalerriari dagokion lurralde historikoan egin behar dute eskaera. Baldin ustiategiren batek lurralde historiko baten baino gehiagotan baditu instalazioak edo lurrak, eta ustiategia abeltzaintzakoa bada, lehentasuna emango zaio ustiategiaren instalazioak dauden tokiari; baldin instalazioak lurralde historiko baten baino gehiagotan badaude, berriz, abelburu gehien hartzen dituzten instalazioak kokatuta dauden lurralde historikoa lehenetsiko da. Nekazaritzako ustiategiak badira, ustiategiak bere azaleraren zatirik handiena duen lurralde historikoa lehenetsiko da.

4.- La solicitud deberá presentarse en el Territorio Histórico al que pertenezca el municipio donde se ubiquen la mayor parte de las tierras o las edificaciones o instalaciones principales de la explotación. En el caso de explotaciones con instalaciones o tierras situadas en más de un Territorio Histórico, si éstas son ganaderas, se dará prioridad al lugar donde se encuentren sus instalaciones, y en el caso de que existan instalaciones en más de un Territorio Histórico, a aquel en que se encuentren las instalaciones que alberguen un mayor número de cabezas. En caso de explotaciones agrícolas, se dará prioridad al Territorio Histórico donde la explotación tenga la mayor parte de superficie propia.

5.- Nolanahi ere, nekazaritzako ustiategi baten azalera lurralde historiko batean baino gehiagotan badago, jardunean dagoen bulegoak kasuan kasuko erregistratze-prozedura hasi dela jakinaraziko die tartean diren gainerako bulegoei. Baldin desadostasunik badago, dekretu honetako 10. artikuluan aipatutako batzordeak ezarriko dituen irizpideei jarraituko zaie.

5.- En todo caso, cuando la superficie de una explotación agraria esté ubicada en más de un Territorio Histórico la oficina actuante pondrá en conocimiento del resto de las oficinas concernidas la iniciación del procedimiento de inscripción de que se trate. En caso de discrepancias, se estará a los criterios que establezca la Comisión prevista en el artículo 10 del presente Decreto.

6.- Erregistroko bulegoak ofizioz has dezake ustiategi baten edo ustiategiaren funtsezko aldaketen hasierako erregistratze-espedientea, edozein arrazoi dela-eta erregistratu gabeko nekazaritzako ustiategi bat dagoela jakiten badu. Erregistratzeko edo funtsezko aldaketak egiteko proposamenaren berri emango die interesdunei, berrets dezaten eta, behar bada, datuak zuzen ditzaten.

6.-- La oficina del Registro podrá iniciar de oficio el expediente de inscripción inicial de una explotación o de sus modificaciones sustanciales cuando por cualquier motivo tuviere conocimiento de la existencia de una explotación agraria no inscrita. La propuesta de inscripción, o de modificaciones sustanciales, se comunicarán a las personas interesadas para su ratificación y, en su caso, corrección de datos.

7.- Saiatuko da dekretu honetan ezarritako prozedurak eta espedienteen izapidetzeak bitarteko telematikoen bidez egiteko eta kontsultatzeko aukera ematen. Bitarteko horiek erabiltzea borondatezkoa izango da, eta interesdunak, hala nahi badu, adierazi beharko du lehentasuna ematen diela bitarteko horiei, edo berariaz onartzen dituela. Aipatutako onarpen hori eskabidean adierazi beharko du.

7.- Se procurará que los procedimientos y la tramitación de los expedientes previstos en este Decreto puedan realizarse y consultarse por medios telemáticos. Su utilización será voluntaria y deberá señalarse por el interesado como medio preferente o consentido expresamente. El precitado consentimiento se prestará en la solicitud.

9. artikulua.- Erregistratzea eta sailkatzea.

Artículo 9.- Práctica de la inscripción y calificación.

1.- Erregistroko bulegoak, erregistratzeko eskaera aurkezten denetik aurrera, hilabeteko epean, egoki joko dituen egiaztapenak eta txostenak egin eta gero, ustiategia erregistroan erregistratuko du, edo erregistratzeari uko egitea erabakiko du (ukatzen badu, horretarako arrazoiak eman behar ditu bulegoak), eta eskatzaileari emango dio hartutako erabakiaren berri. Baldin ebazpen-epea igaro bada, eta organo eskudunak ez badu berariazko ebazpenik eman eta jakinarazi, eskaerak baietsitzat joko dira, azaroaren 26ko 30/1992 Legeko 43.2. artikuluarekin bat.

1.- La Oficina del Registro, dentro del mes siguiente a la fecha de presentación de la solicitud de inscripción, previas las verificaciones e informes que se estimen procedentes, practicará la inscripción de la explotación en el Registro o acordará su denegación, señalando los motivos de esta última, notificándose la resolución adoptada a la persona solicitante. Transcurrido el plazo de resolución sin que el órgano competente haya dictado y notificado resolución expresa, las solicitudes se podrán entender estimadas de conformidad el artículo 43.2 de la Ley 30/1992, de 26 de noviembre.

2.- Erregistroaren ardura duen bulegoak uneoro egin ditzake egokitzat joko dituen egiaztapenak eta, behar denean, erregistratzean aldaketak egin ditzake. Edo, bestela, erregistratzea bertan behera utz dezake, baldin frogatzen bada ustiategia dagoeneko ez dagoela edo ustiategiak ez dituela betetzen erregistratzeko bete behar dituen baldintzak. Nolanahi ere, aurrez interesdunek esateko dutena entzun beharko du.

2.- La Oficina encargada del Registro podrá realizar, en todo momento, las comprobaciones que estime pertinentes y proceder, en su caso, a las modificaciones afectas a la inscripción, o a su cancelación si se acredita la desaparición de la explotación o que la misma deje de reunir los requisitos necesarios para su inscripción, previa audiencia, en cualquier caso, de las personas interesadas.

3.- Era berean, lurralde historiko bakoitzeko nekazaritzako ustiategien erregistroaren ardura duen bulegoak egiaztatuko du ea nekazaritzako ustiategiak betetzen dituen ala ez dekretu honetako 11., 12. eta 13. artikuluetan lehentasunezko nekazaritzako ustiategi gisa sailkatzeko ezarritako baldintzak. Eta, interesdunek eskaera egiten badute, edo ofizioz, lehentasunezko nekazaritzako ustiategi gisa sailkatuko du kasuan kasuko ustiategia, baldin egoki bada.

3.- Igualmente, la Oficina encargada del Registro de Explotaciones Agrarias de cada Territorio Histórico verificará si la explotación agraria cumple los requisitos establecidos en los artículos 11, 12 y 13 del presente Decreto para ser considerada explotación agraria prioritaria y procederá, previa solicitud por las personas interesadas, o de oficio, a la calificación como tal de la explotación que se trate, si procede.

4.- Kalifikazio horrek hiru urteko indarraldia izango du, baldin ustiategiak kalifikazio hori izateko bete behar diren baldintzak betetzen baditu epe horretan. Baldintzak betetzen ez baditu, lehentasunezko kalifikazioa bertan behera utziko da, interesdunak eskatuta nahiz erregistroaren ardura duen bulegoaren beraren kabuz; betiere, interesdunek esateko dutena entzun eta gero.

4.- La calificación tendrá una vigencia de 3 años, a no ser que la explotación deje de cumplir los requisitos necesarios para dicha calificación, en cuyo caso se procederá a la cancelación de tal calificación, bien a solicitud de la persona interesada, o bien de oficio por la Oficina encargada del Registro previa audiencia, en cualquier caso, de las personas interesadas.

5.- Ustiategi bakoitzari identifikazio-zenbaki bat emango zaio, eta ustiategiaren lurren zati handiena edo eraikin edo instalazio nagusiak dauden udalerriari atxikiko. Baldin ustiategiren batek udalerri batean baino gehiagotan baditu instalazioak edo lurrak, eta abeltzaintzakoa bada, lehentasuna emango zaio ustiategiaren instalazioak dauden tokiari; baldin instalazioak udalerri batean baino gehiagotan badaude, ordea, abelburu gehien hartzen dituzten instalazioak kokatuta dauden udalerria lehenetsiko da. Nekazaritzako ustiategiak badira, ustiategiaren azaleraren zatirik handiena dagoen udalerria lehenetsiko da.

5.- A cada explotación se le asignará un número de identificación y será adscrita al municipio donde se ubiquen la mayor parte de las tierras o las edificaciones o instalaciones principales de la explotación. En el caso de explotaciones con instalaciones o tierras situadas en más de un municipio, si éstas son ganaderas, se dará prioridad al lugar donde se encuentren sus instalaciones, y en el caso de que existan instalaciones en más de un municipio, a aquel en que se encuentren las instalaciones que alberguen un mayor número de cabezas. En caso de explotaciones agrícolas, se dará prioridad al municipio donde la explotación tenga la mayor parte de superficie propia.

Orobat erregistroko bulegoak erregistratutako ustiategiaren titular diren pertsonei txartel pertsonalizatu bat emango die (ustiategiaren txartela, aurrerantzean). Txartel horretan kasuan kasuko ustiategiari buruzko datuak jasoko dira, eta nekazaritzako administrazioek titularrei eska diezaiekete, txartelean ageri den ustiategiari loturiko kudeaketak eta izapideak egiteko.

Asimismo, la Oficina del Registro entregará a las personas titulares de la explotación registrada una tarjeta personalizada, en adelante Tarjeta de Explotación, en la que constarán los datos referidos a la explotación en cuestión, y cuya presentación por quien sea titular podrá ser exigida por las Administraciones Agrarias para la realización de gestiones y tramitaciones referentes a la explotación recogida en la misma.

10. artikulua.- Bitariko Batzordea.

Artículo 10.- Comisión Paritaria.

1.- Nekazaritzako Ustiategien Erregistro Orokorreko Bitariko Batzordea eratzen da. Kide anitzeko organoa da, aholkularitza eman eta koordinazio-lanak egingo ditu eta nekazaritza arloan eskumena duen Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorreko sailari atxikita egongo da. Bitariko Batzordeak honako batzordekide hauek izango ditu: zortzi kide, foru-aldundien ordezkari bi, nekazaritzaren arloan eskumena duen Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorreko sailaren ordezkari bat eta nekazaritza eta abeltzaintzaren arloan eskumena duen zuzendaritzaren titularra. Azken hori izango da batzordeburu, eta berak eman ahalko du kalitatezko botoa, kasuan kasu.

1.- Se crea la Comisión Paritaria del Registro General de Explotaciones Agrarias como órgano colegiado de asesoramiento y coordinación adscrito al departamento competente en materia de agricultura de la Administración General de la Comunidad Autónoma del País Vasco. Esta Comisión estará compuesta por ocho personas, dos personas representantes de las Diputaciones Forales, una representante del departamento competente en materia agraria de la Administración General de la Comunidad Autónoma del País Vasco, y la persona titular de la Dirección competente en materia de Agricultura y Ganadería, quien la presidirá y ejercerá, en su caso, el voto de calidad.

2.- Bitariko Batzordearen helburuak izango dira honako hauek: erregistroaren funtzionamendua koordinatzea (7. artikuluan xedatutakoaren arabera), jarduteko irizpideak ezartzea eta erregistratze-arazoak konpontzea, eta, oro har, dekretu hau aplikatzean ager daitezkeen arazo tekniko guztiak ebaztea.

2.- Esta Comisión tendrá la finalidad de coordinar el funcionamiento del Registro de conformidad con lo dispuesto en el artículo 7, establecer los criterios de actuación y resolver los problemas de inscripción y en general todas las cuestiones de carácter técnico que se presenten en la aplicación del presente Decreto.

3.- Bitariko Batzordeak funtzionatzeko bere arauak ezarriko ditu, eta, halakorik ez badu, Administrazio Prozedurari buruzko Legeak I. tituluko II. kapituluan xedatutakoak zuzenduko du. Batzordeak urtean bilera bat egingo du, gutxienez.

3.- La Comisión establecerá sus propias reglas de funcionamiento rigiéndose, en su defecto, por lo dispuesto en el Capítulo II del Título I de la Ley de Procedimiento Administrativo. La Comisión se reunirá, como mínimo, una vez al año.

II. KAPITULUA

CAPÍTULO II

LEHENTASUNEZKO NEKAZARITZAKO USTIATEGIAK

EXPLOTACIONES AGRARIAS PRIORITARIAS

11. artikulua.- Baldintzak

Artículo 11.- Requisitos.

1. - Artikulu honetan eta hurrengoetan ezarritako baldintzak betetzen dituzten nekazaritzako ustiategiak lehentasunezkotzat joko dira, eta hala sailkatutako ustiategiei legeek ematen dizkieten edo eman diezazkieketen abantailak lortu ahal izango dituzte.

1.- Las explotaciones agrarias que cumplan los requisitos establecidos en este y los siguientes artículos tendrán la consideración de prioritarias en orden a la obtención de los beneficios que las leyes otorgan o pudieran otorgar a las explotaciones así calificadas.

2. Nekazaritzako ustiategi bat lehentasunezkotzat jo dadin, ustiategiak honako baldintza objektibo hauek bete behar ditu:

2.- Para que una explotación agraria tenga la consideración de prioritaria, la explotación deberá cumplir los siguientes requisitos objetivos:

a) Gutxienez nekazaritzako lan-unitate baten erdia hartzeko aukera ematea.

a) Posibilitar la ocupación de, al menos, la mitad de una unidad de trabajo agrario.

Nolanahi ere, titular denaren lana nekazaritzako lan-unitate bat balitz bezala zenbatu daiteke titularrak ez badu beste ordaindutako dedikaziorik, eta ustiategian ez badago soldatadun langile finkorik.

En cualquier caso, el trabajo de quien sea titular se podrá computar por una unidad de trabajo agrario cuando no tenga otra dedicación retribuida y no existan en la explotación personal asalariado fijo.

b) Ustiategitik lortzen den laneko unitate-errenta erreferentziazko errentaren % 30 edo handiagoa izan behar da, eta errenta horren % 120 baino txikiagoa, 19/1995 Legeak azken xedapenetatik hirugarreneko bigarren paragrafoan xedatutakoarekin bat.

b) Que la renta unitaria de trabajo que se obtenga de la misma sea igual o superior al 30% de la renta de referencia e inferior al 120% de ésta, de conformidad con lo dispuesto en el apartado segundo de la disposición final tercera de la Ley 19/1995.

Azaldutakoa gorabehera, eta 19/1995 Legeko azken xedapenetatik hirugarreneko hirugarren paragrafoan ezarritakoaren arabera, familia-ustiategiak edo titular pertsona fisikoak dituzten bestelako ustiategiak, eta elkarte modura eratutako ustiategiak (non bazkide gehienak nekazari profesionalak diren), mendiko nekazaritzako eremuetan edo baldintza txarrak dituzten eremuetan badaude, lehentasunezko nekazaritzako ustiategitzat joko dira ondorio guztietarako, baldin laneko unitate-errenta erreferentziazko errentaren % 10 edo gehiago bada, eta errenta horren % 120 baino txikiagoa bada, betiere dekretu honen 4. eta 5. artikuluetan ezarritako gainerako baldintzak betetzen badira.

No obstante lo anterior, y de acuerdo con lo previsto en el apartado tercero de la disposición final tercera de la Ley 19/1995, las explotaciones familiares u otras cuyos titulares sean personas físicas y las explotaciones asociativas en las que la mayoría de sus socios o socias sean agricultores profesionales situadas en zonas de agricultura de montaña o desfavorecidas, tendrán la consideración de prioritarias a todos los efectos cuando la renta unitaria de trabajo sea igual o superior al 10% de la renta de referencia e inferior al 120% de ésta y siempre que se cumplan el resto de los requisitos establecidos en los artículos 4 y 5 del presente Decreto.

12. artikulua.- Titular pertsona fisikoak dituzten ustiategiak.

Artículo 12.- Explotaciones cuyos titulases sean personas físicas.

1.- Titular pertsona fisikoa duen nekazaritzako ustiategia lehentasunezkotzat jo dadin, titularrak honako baldintza hauek bete behar ditu, aurreko artikuluko 2. paragrafoan ezarritakoez gain:

1.- Además de los previstos en el apartado 2 del artículo anterior, para que una explotación agraria cuya titular sea una persona física tenga la consideración de prioritaria, la persona titular deberá cumplir los siguientes requisitos:

a) Nekazari profesionala izan behar du.

a) Ser agricultor profesional.

b) Beharrezko lanbide-prestakuntza izan behar du, edo ustiategia instalatu eta gehienez ere hurrengo bi urteetan lortu behar du, dekretu honen III. eranskinean ezarritakoaren arabera.

b) Poseer un nivel de formación profesional suficiente o adquirirla, a más tardar, dos años después de su instalación, conforme a lo establecido en el anexo III del presente Decreto.

c) 18 urte beteta izan behar ditu, eta 65 urte bete gabe.

c) Haber cumplido 18 años y no haber cumplido 65.

d) Nekazaritza-jardueraren arabera dagokion Gizarte Segurantzako erregimenean alta emanda egon behar da.

d) Estar afiliado al régimen de la Seguridad Social que corresponda en función de su actividad agraria.

e) Nekazaritza-jardueraren arabera dagozkion zergetan alta emanda egon behar da.

e) Estar dado de alta en los impuestos que correspondan en función de su actividad agraria.

f) Ustiategia kokatuta dagoen eskualdean edo eskualde mugakideetan bizi behar da (EAEk lurralde-antolamenduan egindako eskualdearen definizioaren arabera), salbu ezinbesteko kasuak edo premia nabarikoak.

f) Residir, salvo caso de fuerza mayor o necesidad manifiesta, en la comarca donde esté ubicada la explotación o en las comarcas limítrofes según la definición comarcal efectuada por la CAPV en su organización territorial.

2.- Titularkideak dauden edo titulartasun partekatua duten ustiategietan, nahikoa izango da titularretako edozeinek aurreko paragrafoan ezarritako baldintzak betetzea.

2.- En caso de cotitularidad o titularidad compartida, será suficiente que cualquiera de sus componentes cumpla los requisitos contemplados en apartado anterior.

3.- Jaraunspen-erkidego bati dagokion nekazaritzako ustiategia bada, ez banatzeko itun bat egin beharko dute sei urteko aldirako, gutxienez. Eta gutxienez erkidego horretako kideetako batek artikulu honetako 1. paragrafoan ezarritako baldintzak bete behar ditu. Ez banatzeko aldia hasiko da ustiategia lehentasunezko gisa sailkatzeko eskaera egiten denetik aurrera.

3.- En el caso de explotaciones agrarias que pertenezcan a una comunidad hereditaria, deberá existir un pacto de indivisión por un periodo mínimo de seis años y al menos uno de los participes deberá cumplir los requisitos señalados en el apartado 1 de este artículo. El periodo de indivisión se contará a partir de la solicitud de calificación de la explotación como prioritaria.

13. artikulua.- Elkarte modura eratutako ustiategiak.

Artículo 13.- Explotaciones asociativas.

1.- Elkarte modura eratutako ustiategia lehentasunezkotzat jo dadin, 11. artikuluko 2. paragrafoan ezarritako baldintzak bete behar ditu, eta, horrez gain, honako modalitate hauetakoren batekoa izan behar da:

1.- Para que una explotación asociativa tenga la consideración de prioritaria, además de cumplir los requisitos previstos en apartado 2 del artículo 11, deberá responder a cualquiera de las siguientes modalidades:

a) Erkidegoan ustiatzeko kooperatiba edo lan elkartuko kooperatiba izatea.

a) Ser sociedad cooperativa de explotación comunitaria de la tierra o de trabajo asociado.

b) Sozietate kooperatiboa edo eraldaketako nekazaritza-sozietatea izatea.

b) Ser sociedad cooperativa o sociedad agraria de transformación.

c) Sozietate zibila, lan-sozietatea edo bestelako merkataritzako sozietatea izatea. Sozietate zibila bada, eskritura publiko bidez eratuta egon behar da. Sozietate anonimoa bada, sozietatearen ekintzak izendunak izan behar dira, eta sozietatearen kapitalaren % 50 baino gehiago (baldin halakorik badago) nekazari profesional diren bazkideena izan behar da. Halako sozietateek berariazko helburu izango dute titular diren ustiategian nekazaritza-jarduera egitea.

c) Ser sociedades civiles, laborales u otras mercantiles. En el caso de que sean sociedades civiles deberán estar constituidas en escritura pública. En el caso de que sean anónimas, sus acciones deberán ser nominativas y más del 50% de su capital social, de existir éste, deben pertenecer a socios que sean agricultores profesionales. Estas sociedades tendrán por objeto exclusivo el ejercicio de la actividad agraria en la explotación de la que sean titulares.

d) Elkarte modura eratutako ustiategiak izatea, eta muga bakarraren barruan ustiategiaren azaleraren gutxienez bi heren elkartuta eratuta egotea; ustiategi horretako kide den pertsona bakar batek emandako azalera osoaren % 40 baino txikiagoa izan behar da. Mota horretako ustiategietan, ustiategiko kide batek gutxienez jarduera nagusi nekazaritza izan behar du, eta familia-ustiategien titular direnek 5. artikuluko 1. paragrafoan ezarritako gainerako baldintzak bete behar dituzte.

d) Ser explotaciones asociativas que se constituyan agrupando, al menos, 2/3 partes de la superficie de la explotación bajo una sola linde, sin que la superficie aportada por una sola persona asociada supere el 40% de la superficie total. En estas explotaciones al menos una persona asociada debe ser agricultor a título principal y cumplir las restantes exigencias contempladas en el apartado 1 del artículo 5 por las personas titulares de explotaciones familiares.

2.- Aurreko paragrafoko b) eta c) idatz-zatietan aipatutako sozietateek honako baldintza hauetakoren bat bete behar dute:

2.- Las sociedades señaladas en las letras b) y c) del apartado anterior deberán cumplir alguno de los siguientes requisitos:

a) Kide diren pertsonen gutxienez % 50 nekazari profesional izan behar dira.

a) Que al menos el 50% las personas asociadas sean agricultores profesionales.

b) Ustiategiko kudeaketaren eta administrazioaren arduradun diren bazkideen bi herenak nekazari profesional izan behar dira; 5. artikuluko 1. paragrafoan ezarritako gainerako baldintzak bete behar dituzte, eta ustiategian egindako lan-bolumenaren gutxienez bi heren eman behar dute.

b) Que los dos tercios de las personas asociadas que sean responsables de la gestión y administración sean agricultores profesionales, cumplan los demás requisitos del apartado 1 del artículo 5 y que aporten 2/3, al menos, del volumen del trabajo desarrollado en la explotación.

14. artikulua.- Laneko unitate-errenta.

Artículo 14.- Renta unitaria de trabajo.

1.- Dekretu hau aplikatzeko, laneko unitate-errentatzat joko da lan-unitateari egozten zaion nekazaritzako ustiategian sortutako etekin ekonomikoa. Laneko unitate-errenta kalkulatzeko, ustiategiaren marjina garbiaren edo soberakin garbiaren eta ordaindutako soldaten zenbatekoaren batura ustiapenari eskainitako nekazaritzako lan-unitateen kopuruaz zatitu behar da.

1.- A los efectos de la aplicación del presente Decreto, por renta unitaria de trabajo se entiende el rendimiento económico generado en la explotación agraria que se atribuye a la unidad de trabajo y que se obtiene dividiendo entre el número de unidades de trabajo agrario dedicadas a la explotación la cifra resultante de sumar el margen neto o excedente neto de la explotación y el importe de los salarios pagados.

2.- Laneko unitate-errenta kalkulatzeko, aldian behin eta ustiategiaren neurria, kokalekua, joera tekniko-ekonomikoa eta ekoizpen-sistema kontuan hartuta, nekazaritzaren arloan eskumena duen Eusko Jaurlaritzako saileko titularraren agindu baten bidez, honako hauek ezarriko dira: marjina gordinak, ustiategiari dagozkion nekazaritzako lan-unitateak zehazteko modulu objektiboak eta ustiapen horren gastu finkoen koefizienteak.

2.- A los efectos del cálculo de la renta unitaria de trabajo, periódicamente y teniendo en cuenta la dimensión, ubicación, orientación técnico-económica y sistema de producción de la explotación, mediante Orden de la persona titular del departamento competente en el área de Agricultura del Gobierno Vasco, se fijarán los márgenes brutos, los módulos objetivos para determinar las unidades de trabajo agrario que corresponden a la explotación y los coeficientes de gastos fijos de esa explotación.

3.- Dena den, ustiategien titular diren pertsonek egiazta dezakete laneko unitate-errenta zehaztu dutela, beren kontabilitateko datuak oinarri hartuta, edo Gizarte Segurantzari buruzko dokumentazioaren bidez.

3.- En cualquier caso, las personas titulares de las explotaciones podrán acreditar la determinación de la renta unitaria de trabajo en base a sus datos contable o mediante la documentación relativa a la Seguridad Social.

XEDAPEN GEHIGARRIA

DISPOSICIÓN ADICIONAL

Nekazaritzako ustiategiak, bai eta martxoaren 30eko 84/1993 Dekretuaren bidez sortutako Nekazaritzako Ustiategien Erregistroan jasota dauden datu guztiak ere, dekretu honen 7. artikuluan aipatutako datu-basean sartuko dira, automatikoki eta ofizioz. Erregistroko bulegoak datuak eskura ditzake, baldin datu-base horretan falta badira eta jasota egon behar badira.

Las Explotaciones Agrarias, así como todos sus datos, que a la entrada en vigor del presente Decreto ya estuvieran inscritas en el Registro de Explotaciones Agrarias creado por el Decreto 84/1993, de 30 de marzo, se integrarán automáticamenente y de oficio en la base de datos prevista en el artículo 7 de este Decreto. La oficina del Registro podrá recabar los datos que falten y deban figurar en dicha base de datos

XEDAPEN INDARGABETZAILEAK

DISPOSICIONES DEROGATORIAS

Lehenengoa.- Euskal Autonomia Erkidegoko Nekazaritzako Ustiategien Erregistroa sortu eta arautzeko 84/1993 Dekretua, martxoaren 30ekoa, indargabetzen da.

Primera.- Queda derogado el Decreto 84/1993, de 30 de marzo, por el que se crea y regula el Registro de Explotaciones Agrarias de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Bigarrena.- Nekazaritza eta Arrantza sailburuaren 1993ko irailaren 9ko Agindua (Euskal Autonomia Erkidegoko Nekazaritzako Ustiategien Erregistroa sortu eta arautzeko 84/1993 Dekretua garatzen duena) indargabetzen da.

Segunda.- Queda derogada la Orden de 9 de septiembre de 1993, del Consejero Agricultura y Pesca, de desarrollo del Decreto 84/1993, por el que se crea y regula el Registro de Explotaciones Agrarias de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Hirugarrena.- 168/1997 Dekretua (uztailaren 8koa, Euskal Autonomia Erkidegoko Lehentasunezko Nekazaritzako Ustiategiak arautzen dituena eta EAEko lurralde historikoetan eta eskualdeetan lur-lantzeko unitate minimoak ezartzen dituena) indargabetzen da; baina dekretu horren 7. artikulua, EAEn lur-lantzeko unitate minimoei buruzkoa, ez da indargabetzen, eta indarrean izango da aurrerantzean ere.

Tercera.- Queda derogado el Decreto 168/1997, de 8 de julio, por el que se regulan las Explotaciones Agrarias Prioritarias en la Comunidad Autónoma del País Vasco y se determinan las unidades mínimas de cultivo en los distintos Territorios Históricos y Comarcas de la CAPV, excepto su artículo 7 referido a las unidades mínimas de cultivo en la CAPV, que continúa en vigor.

AZKEN XEDAPENAK

DISPOSICIONES FINALES

Lehenengoa. - Nekazaritzaren arloan eskumena duen Eusko Jaurlaritzako saileko titularrari ahalmena emango zaio agindu bidez xedapenak eman ditzan, dekretu hau garatzeko eta aplikatzeko, eta, bereziki, dekretuko eranskinak egokitzeko eta aldatzeko.

Primera.- Se faculta a la persona titular del departamento competente en materia de Agricultura del Gobierno Vasco para dictar mediante Orden disposiciones para el desarrollo y aplicación del presente Decreto y, en particular, para adaptar y modificar sus anexos.

Bigarrena. - Dekretu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzen den egunaren biharamunean jarriko da indarrean.

Segunda.- El presente Decreto entrará en vigor el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2011ko irailaren 27a.

Dado en Vitoria-Gasteiz, a 27 de septiembre de 2011.

Lehendakaria,

El Lehendakari,

FRANCISCO JAVIER LÓPEZ ÁLVAREZ.

FRANCISCO JAVIER LÓPEZ ÁLVAREZ.

Ingurumen, Lurralde Plangintza, Nekazaritza eta Arrantzako sailburua,

La Consejera de Medio Ambiente, Planificación Territorial, Agricultura y Pesca,

MARÍA DEL PILAR UNZALU PÉREZ DE EULATE.

MARÍA DEL PILAR UNZALU PÉREZ DE EULATE.

I. ERANSKINA, irailaren 27ko 203/2011 dekretuarena

ANEXO I AL DECRETO 203/2011, DE 27 DE SEPTIEMBRE

EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOKO NEKAZARITZAKO USTIATEGIEN ERREGISTRO OROKORREKO DATU-BASEAN IZANGO DIREN GUTXIENEKO DATUAK, EGOKI DENEAN

DATOS MÍNIMOS QUE CONTENDRÁ, CUANDO PROCEDA, LA BASE DE DATOS DEL REGISTRO GENERAL DE EXPLOTACIONES AGRARIAS DE LA COMUNIDAD AUTÓNOMA DEL PAÍS VASCO

A) Titulartasuna.

A) Titularidad.

A.1.- Titular pertsona fisiko bat edo zenbait dituzten ustiategiak.

A.1.- Explotaciones cuyos titulares son una o varias personas físicas:

- Titularren, titularkideen edo titulartasuna partekatzen duten pertsonen izena, egoitza, NAN zenbakia, posta-helbidea eta helbide elektronikoa.

- Nombre, domicilio, DNI, y dirección postal y electrónica de las personas titulares, cotitulares o que comparten la titularidad.

- Titularren, titularkideen edo titulartasuna partekatzen duten pertsonen Gizarte Segurantzako afiliazio-erregimena eta -zenbakia.

- Régimen y número de afiliación a la Seguridad Social por su actividad agraria de las personas titulares, cotitulares o que comparten la titularidad.

- Titularren senitarteko diren eta ustiategian laguntzen duten pertsonen (familia-laguntza) izena, egoitza, NAN zenbakia, posta-helbidea eta helbide elektronikoa.

- Nombre, domicilio, DNI, y dirección postal y electrónica de las personas familiares de las titulares que ayudan en la explotación (ayuda familiar).

- Ustiategiko langile finkoen izena, egoitza, NAN zenbakia, posta-helbidea eta helbide elektronikoa.

- Nombre, domicilio, DNI, y dirección postal y electrónica de las personas trabajadoras fijas de la explotación.

- Titularren, titularkideen edo titulartasuna partekatzen duten pertsonen nekazaritzako dedikazio-maila.

- Grado de dedicación a la agricultura de las personas titulares, cotitulares o que comparten la titularidad.

- Titularren, titularkideen edo titulartasuna partekatzen duten pertsonen lanbide-esperientzia eta trebakuntza.

- Capacitación y experiencia profesional de las personas titulares, cotitulares o que comparten la titularidad.

A.2.- Titular pertsona juridikoak dituzten ustiategiak.

A.2.- Explotaciones cuyos titulares son personas jurídicas:

- Ustiategiaren titular den sozietatearen edo sozietateen izena, egoitza, identifikazio fiskaleko zenbakia (IFZ), posta-helbidea eta helbide elektronikoa.

- Nombre o razón social, domicilio, NIF, y dirección postal y electrónica de sociedad o sociedades titulares de la explotación.

- Forma juridikoa.

- Forma jurídica.

- Legezko ordezkaria.

- Representante legal.

- Titular diren sozietateetan bazkide diren pertsona fisikoen zerrenda eta partaidetzaren ehunekoa.

- Relación de las personas físicas que son socios en las sociedades titulares y porcentaje de participación.

- Titular diren sozietateetan bazkide diren pertsona fisikoen nekazaritzako dedikazio-maila.

- Grado de dedicación a la agricultura de las personas físicas que son socios en las sociedades titulares.

- Titular diren sozietateetan bazkide diren pertsona fisikoen lanbide-esperientzia eta trebakuntza.

- Capacitación y experiencia profesional de las personas físicas que son socios en las sociedades titulares.

B) Ustiategiaren ezaugarri orokorrak.

B) Características generales de la explotación.

- Ustiategiaren izena, forma juridikoa, egoitza, posta-helbidea eta helbide elektronikoa.

- Nombre o razón social, forma jurídica, domicilio, dirección postal y electrónica de la explotación.

- Ustiategiaren kokapena: lurralde historikoa, udalerria eta biztanleria-gunea.

- Ubicación de la explotación: Territorio Histórico, Municipio y Entidad o Núcleo de población.

- Ekoizpen-joera orokorra (nekazaritza, abeltzaintza, barazkiak eta frutak, basogintza edo bestelakoak) eta ustiategiko ohiko ekoizpen mota. OTE kodea.

- Orientación productiva general (agrícola, ganadera, hortofrutícola, forestal, otras) y tipo de producciones habituales de la explotación. Código OTE.

- Abeltzaintzako ustiategiak badira, jasota geratu behar dira Abeltzaintzako Ustiategien Erregistro Orokorra ezarri eta arautzen duen martxoaren 29ko 479/2004 Errege Dekretuan eskatzen diren datuak. Halaber, animalien zaintzaren eta ongizatearen ardura izango duen pertsona fisikoarenak ere jasota egon beharko dira.

- En caso de explotaciones ganaderas, deberán constar los datos exigidos en el Real Decreto 479/2004, de 29 de marzo, que establece y regula el Registro General de Explotaciones Ganaderas (REGA). Asimismo, deberá figurar el de la persona física responsable del cuidado y bienestar de los animales.

- Ustiategiari atxikitako lurren eta lursailen zerrenda, eta non dauden adierazi behar da (udalerria, eremua, lursaila, esparrua), eta lursail bakoitzaren SIGPAC erreferentzia, azalera eta lurraren edukitza-erregimena ere adierazita.

- Relación de tierras y parcelas adscritas a la explotación con indicación de su ubicación (Municipio, Polígono, Parcela, Recinto) y referencia SIGPAC de cada una de sus parcelas con indicación de su superficie, y régimen de tenencia.

- Ustiategiari atxikitako eraikinak eta instalazioak (etxebizitza, abeletxeak, ukuiluak, eskortak, biltegiak, negutegiak eta abar); halakoen azalera, funtzioa eta edukitza-erregimena ere adierazi behar dira.

- Construcciones e instalaciones adscritas a la explotación (vivienda, granjas, cuadras, corrales, almacenes, invernaderos, etc.) con indicación de su superficie, función y régimen de tenencia.

- Ustiategiari atxikitako makinak (ibilgailuak, traktoreak, lanabesak eta abar). Makina horien matrikula, marka, modeloa eta potentzia adierazi behar dira, eta, makinak partekatzen badira, partaidetzaren ehunekoa, eta, baldin makinak errentan hartuak badira, erabilera-aldia.

- Maquinaria adscrita a la explotación (vehículos, tractores, aperos, etc.) con indicación, en su caso, de sus matrículas, marcas, modelos y potencia y del porcentaje de participación en caso de maquinaria compartida y del periodo de utilización en caso de maquinaria arrendada.

- Ustiategiari eman zaion kodea.

- Código asignado a la explotación.

C) Ekoizpen-eskubide eta -kuotak eta emakidak.

C) Derechos y cuotas de producción y concesiones.

- Ordainketa bakarrerako eskubidea eta ustiategiari edo titularrei eman zaizkien bestelako eskubideak edo pizgarriak; halakoetan, eskubide horien jatorria, mota, kopurua eta balioa adierazi behar dira, bai eta edukitza-erregimena ere.

- Derechos de pago único y otros derechos o primas asignados a la explotación o a sus titulares, con indicación del origen, tipo, número y valor de dichos derechos y régimen de tenencia.

- Ustiategiari edo ustiategiaren titularrei ezarritako ekoizpen-kuotak (esne-kuota, azukre-kuota edo bestelakoak); halakoetan, kopurua edo kantitatea adierazi behar dira.

- Cuotas de producción asignados a la explotación o a sus titulares (cuota láctea, cuota de azúcar u otras) con indicación de su número o cantidad.

- Ustiategiari edo ustiategiaren titularrei esleitutako emakidak (ureztapena edo beste batzuk); halakoetan, kopurua, iraupena eta bestelakoak adierazi behar dira.

- Concesiones asignados a la explotación o a sus titulares (regadío u otras) con indicación de su cantidad, duración, etc.

D) Kalifikazioa.

D) Calificación.

- Ustiategiaren kalifikazioa: profesionala edo autokontsumorakoa.

- Calificación de la explotación como profesional o de autoconsumo.

- Ustiategian hartutako nekazaritza-laneko unitateak (NLU); halakoetan, familiaren NLUak, soldatadun pertsona finkoenak eta behin-behinekoenak adierazi behar dira.

- UTAs ocupadas en la explotación con indicación, en su caso, de UTAs familiares, de personas asalariadas fijas y eventuales.

- Ustiategiko laneko unitate-errenta.

- Renta unitaria de trabajo de la explotación.

- Ustiategia ea lehentasunezkotzat jo den; hala kalifikatu bada, kalifikazio hori egin den eguna eta indarraldia adierazi behar dira.

- Calificación de la explotación como prioritaria, en su caso, con indicación de la fecha y periodo de vigencia de tal calificación.

E) Beste erregistro eta datu batzuk.

E) Otros registros y datos.

- Ustiategia edo ustiategiaren titularrak erregistratuta dauden erregistroak, ustiategiko nekazaritza-jardueraren arabera (ekoizpen ekologikoa, ekoizpen integratua, labelak edo kalitate-bereizgarriak, berme-markak, jatorri-deiturak, adierazpen geografiko babestuak eta abar), eta erregistro horietan jasota dauden datuak edo datuetarako sarbidea.

- Registros en los que esté inscrita la explotación o sus titulares en función de su actividad agraria (producción ecológica, producción integrada, lábeles o distintivos de calidad, marcas de garantía, denominaciones de origen, indicaciones geográficas protegidas, etc.) y datos o acceso a los datos contenidos en dichos registros.

- Ustiategia edo ustiategiaren titularrak zein erakunderen kide diren edo zeinekin elkartuta dauden, ustiategiko nekazaritza-jardueraren arabera (elkarteak, kooperatibak, nekazari ekoizleen elkarteak eta abar), eta parte-hartze modua.

- Entidades de las que forme parte o esté asociada la explotación o sus titulares en función de su actividad agraria (Asociaciones, Cooperativas, APAs, etc.) y forma de participación.

- Laboreen urteko aitorpena, eta Nekazaritza Politika Erkideko laguntzetarako eskabide bakarrean ageri diren gainerako datuak.

- Declaración anual de cultivos y resto de datos que figuran en la solicitud única de las ayudas de la PAC.

- Ustiategiaren titular diren pertsonek jaso dituzten diru-laguntzak, nekazaritza-jardueraren arabera.

- Subvenciones recibidas por las personas titulares de la explotación en función de su actividad agraria.

II. ERANSKINA, irailaren 27ko 203/2011 dekretuarena

ANEXO II AL DECRETO 203/2011, DE 27 DE SEPTIEMBRE

ERREGISTROAN JASO BEHAR DIREN FUNTSEZKO ALDAKETAK

MODIFICACIONES SUSTANCIALES OBJETO DE INSCRIPCIÓN

Funtsezkotzat joko diren ustiategiko aldaketak erregistroan jaso behar dira egin eta berehala, dela titularrak eskatuta, dela erregistroaren ardura duen bulegoak berak, ofizioz (nolanahi ere, interesdunek eskaera egin behar dute, aurrez). Honako hauek joko dira funtsezko aldaketatzat:

Las modificaciones consideradas sustanciales que deben ser objeto de inscripción en el momento de producirse, bien a solicitud de la persona titular, bien de oficio por la oficina encargada del registro, previa solicitud en todo caso de las personas interesadas, serán las siguientes:

a) Nekazaritza-jardueran baja ematea.

a) Baja en la actividad agraria.

b) Ustiategiaren titularrak aldatzea.

b) Cambios en la titularidad de la explotación.

c) Sozietate bidezko nekazaritza-ustiategien forma juridikoan eta ordezkaritzan egiten diren aldaketak, eta bazkide diren pertsonei loturikoak.

c) Modificaciones en la forma jurídica, en la representación y en las personas socias de las explotaciones agrarias asociativas.

d) Ustiategiaren kokapen- eta mugatze-aldaketak.

d) Cambios en la ubicación y delimitación de la explotación.

e) Ustiategiaren ekoizpen-joerari loturiko aldaketak.

e) Modificaciones referidas a la orientación productiva de la explotación.

f) Ustiategian hartzen diren nekazaritza laneko unitateen kopuruan egiten diren aldaketak.

f) Modificaciones en el número de UTAs ocupadas en la explotación.

III. ERANSKINA, irailaren 27ko 203/2011 dekretuarena

ANEXO III AL DECRETO 203/2011, DE 27 DE SEPTIEMBRE

BEHARREZKO LANBIDE-PRESTAKUNTZA

FORMACIÓN PROFESIONAL SUFICIENTE

1.- Beharrezko lanbide-prestakuntza izatea eskatzen bada, honako hauek prestakuntza hori dutela joko da:

1.- Cuando se requiera poseer un nivel de formación profesional suficiente, se entenderá que se está en posesión de dicha formación en los siguientes casos:

a) Dekretu honen ondorioetarako, honako hauek beharrezko lanbide-prestakuntza dutela joko da: nekazaritza-adarrean ikasketa-tituluak eskuratu dituztenek, gutxienez bigarren mailako lanbide-prestakuntza mailan, edo erdi- edo goi-mailako prestakuntza-zikloa egin dutenek.

a) Los agricultores que hayan alcanzado títulos académicos en la rama agraria como mínimo de nivel de formación profesional de segundo grado o un ciclo formativo de grado medio o superior, se considerará que poseen una formación profesional suficiente a los efectos del presente Decreto.

b) Oro har, a) idatz-zatian ezarritako baldintzak betetzen ez badituzte, nahikoa izango da nekazaritza-jardueran bost urtez baino gehiagoz dihardutela egiaztatzea.

b) En el caso de no cumplir las condiciones establecidas en el punto a) con carácter general, será suficiente acreditar más de cinco años en la actividad agraria.

2.- Nekazari gazteek, baldin aurreko paragrafoan ezarritakoa betetzen ez badute, nekazaritzan bi urteko lanbide-esperientzia dutela egiaztatu behar dute, edo, bestela, nekazaritzara sartzeko ikastaro trinkoa egin dutela, edo nekazaritzaren adarrean etengabeko prestakuntzako ikastaroak egin dituztela, gutxienez ehun eta berrogeita hamar (150) eskola-ordukoak. Nolanahi ere, instalatu eta gero, hiru urteko epea ezar daiteke, beharrezko prestakuntza eta lanbide-trebakuntza eskuratzeko.

2.- En el caso de los jóvenes agricultores, si no cumplen lo establecido en el apartado anterior, deberán acreditar dos años de experiencia profesional en la agricultura o la asistencia a un curso intensivo de incorporación agraria o cursos de formación continua en la rama agraria de una duración mínima de ciento cincuenta (150) horas lectivas. En todo caso, se podrá conceder un periodo de 3 años después de la instalación para adquirir la necesaria cualificación y capacitación profesional.


Azterketa dokumentala


Análisis documental