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124. zk., 2011ko ekainaren 30a, osteguna

N.º 124, jueves 30 de junio de 2011


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Xedapen Orokorrak

Disposiciones Generales

Ekonomia eta Ogasun Saila
Enplegu eta Gizarte Gaietako Saila
Economía y Hacienda
Empleo y Asuntos Sociales
3380
3380

144/2011 DEKRETUA, ekainaren 28koa, telelaguntza-zerbitzu publikoari buruzkoa.

DECRETO 144/2011, de 28 de junio, del servicio público de teleasistencia.

Autonomia pertsonala sustatzeari eta mendetasun-egoeran dauden pertsonak zaintzeari buruzko abenduaren 14ko 39/2006 Legearen 15 artikuluak autonomia pertsonala sustatzeko eta mendetasuna duten pertsonak zaintzeko zerbitzuen katalogoa ezartzen du, besteak beste telelaguntza-zerbitzua. Bestetik, 22. artikuluan, telelaguntza-zerbitzua zer den definitzen da, etxez etxeko laguntza-zerbitzutik bereizita dagoen zerbitzua edo horren osagarria izan daitekeela zehazten da, eta egoitzako laguntza-zerbitzurik jasotzen ez duten pertsonei eskainiko zaiela adierazten da, baldin eta arreta eskaintzeko banan-banako programan hala egiteko adierazi bada.

La Ley 39/2006, de 14 de diciembre, de Promoción de la Autonomía Personal y Atención a las personas en situación de dependencia, establece, en su artículo 15, el catálogo de servicios de promoción de la autonomía personal y de atención a la dependencia, entre los cuales se contempla el servicio de teleasistencia. Por su parte, su artículo 22 contiene la definición del servicio de teleasistencia, especifica que puede ser un servicio independiente o complementario al de ayuda a domicilio e indica que se prestará a las personas que no reciban servicios de atención residencial y así lo establezca su Programa Individual de Atención.

Gizarte Zerbitzuei buruzko Legearen abenduaren 5eko 12/2008 Legearen 22. artikuluan, Gizarte Zerbitzuen Euskal Sistemaren prestazio eta zerbitzuen katalogoa ezarri da, eta horren definizioa eta ezaugarriak lege-testuaren 21. artikuluan jaso dira.

La Ley 12/2008, de 5 de diciembre, de Servicios Sociales, establece, en su art. 22, el Catálogo de Prestaciones y Servicios del Sistema Vasco de Servicios Sociales, cuya definición y características se establece en el artículo 21 del texto legal.

Katalogo horretan, honako sailkapen hau jaso da: lehen mailako arretako gizarte-zerbitzuak, bigarren mailako arretako gizarte-zerbitzuak eta prestazio ekonomikoak. Lehen mailako arretako gizarte-zerbitzuen barnean telelaguntza-zerbitzua hartu da, besteak beste.

En dicho Catálogo, se contempla la clasificación siguiente: servicios sociales de atención primaria, servicios sociales de atención secundaria y prestaciones económicas. En el contexto de los servicios sociales de atención primaria, figura, entre otros, el servicio de Teleasistencia.

Lege-testuaren 23. artikuluak zera adierazten du, Eusko Jaurlaritzak prestazio eta zerbitzuen kartera egingo duela 22. artikuluan araututako katalogoari jarraiki, eta, ildo horretan, katalogoaren barnean hartutako zerbitzu eta prestazio ekonomiko bakoitzari dagokionez karterak gutxienez zehaztu beharreko alderdiak ezartzen ditu.

El artículo 23 del texto legal indica que el Gobierno Vasco elaborará la Cartera de Prestaciones y Servicios, a partir del Catálogo regulado en el artículo 22, y determina los aspectos que como mínimo debe definir la cartera respecto a cada servicio y prestación económica incluidas en el Catálogo.

Gainera, 26.2 artikuluan zera ezarri da, erregelamendu bidez ezarriko direla bai prozedura motak -prozedura arrunta eta presako prozedura aurreikusi beharko dira-, bai eskaerarekin lotutako prozedura-berezitasunak, instrukzioa -balorazioa, diagnostikoa eta orientazioa bereziki- eta ebazpena. Era berean, prozedurako fase bakoitzean errespetatu beharreko epeen ezaugarriak eta Administrazioaren isiltasunaren ondorioak arautuko dira.

Además, el artículo 26.2 establece que reglamentariamente se regularán tanto los tipos de procedimiento -contemplando la previsión de un procedimiento ordinario y un procedimiento de urgencia- como las especificidades procedimentales relativas a la solicitud, la instrucción -en particular, la valoración, el diagnóstico y la orientación- y la resolución, debiéndose asimismo regular los aspectos concernientes a los plazos que deberán respetarse en las diferentes fases del procedimiento y los efectos del silencio administrativo.

Bestalde, Gizarte Zerbitzuei buruzko abenduaren 5eko 12/2008 Legearen 40. 1 artikuluak ezarri duenez, Eusko Jaurlaritzak gizarte-zerbitzuen arloko erregelamenduak egiteko ahalmena izango du, eta bereziki, ondokoak dagozkio: gizarte-zerbitzuak antolatzea, eta horretarako, zentro nahiz zerbitzuen baimentzeak, erregistratzeak, bateratzeak, homologazioak eta ikuskaritzak arautzea, eta, baimena lortzeko eta funtzionatzeko, baliabideen aldetik, funtzioen aldetik eta langileen aldetik bete behar diren baldintzak arautzea; Gizarte Zerbitzuen Euskal Sistemaren prestazio eta zerbitzuen kartera egitea eta onartzea; eta doakoak ez diren zerbitzuak eta prestazioak finantzatzeari dagokionez, erabiltzaileen partaidetza ekonomikoari buruzko irizpide orokorrak arautzea.

Por otro lado, el artículo 40. 1 de la Ley 12/2008, de 5 de diciembre, de Servicios Sociales, dispone que el Gobierno Vasco ostentará la potestad reglamentaria en materia de servicios sociales y, en particular, la ordenación de los servicios sociales, regulando la autorización, el registro, la concertación, la homologación y la inspección de centros y servicios, así como los requisitos materiales, funcionales y de personal para su autorización y funcionamiento; la elaboración y aprobación de la Cartera de Prestaciones y Servicios del Sistema Vasco de Servicios Sociales; así como la regulación de los criterios generales de participación económica de las personas usuarias en la financiación de las prestaciones y servicios no gratuitos.

Gainera, Gizarte Zerbitzuei buruzko abenduaren 5eko 12/2008 Legearen 40.3 artikuluak Eusko Jaurlaritzaren esku uzten du Eusko Jaurlaritzaren zuzeneko ekintzaren barnean hartutako prestazioak eta zerbitzuak betetzea, telelaguntza adibidez.

Asimismo, el artículo 40.3 de la Ley 12/2008, de 5 de diciembre, de Servicios Sociales, atribuye al Gobierno Vasco la provisión de las prestaciones y servicios incluidos en la acción directa del Gobierno Vasco, entre tales, la teleasistencia.

Gizarte Zerbitzuei buruzko abenduaren 5eko 12/2008 Legeak, komunitatea oinarri duen ikuspegiaren araberako arreta-eredua finkatu du, pertsonak bizi diren ingurunean geratzeari lehentasuna emanez Eredu horri jarraiki, premia, eskaera eta itxaropenei erantzun egokia eman nahi zaie pertsonaren ikuspegi integral batetik abiatuta, hau da, pertsona bere ingurunean kokatuz eta arretaren jarraipena bilatuz.

La Ley 12/2008, de 5 de diciembre, de Servicios Sociales, consolida el modelo de atención caracterizado por un enfoque comunitario, que otorga prioridad al mantenimiento de las personas en su entorno de vida habitual. Con ese modelo se intenta responder a las necesidades, demandas y expectativas partiendo de una visión integral de la persona en su entorno y buscando la continuidad en la atención.

Testuinguru horretan, telelaguntza oinarrizko zerbitzutzat jotzen da, etengabe bilakatzen ari dena eta erabiltzaileak bere etxean geratzeko aukera izan dezan bermatzeko funtsezkoa dena. Informazio eta Komunikazio Teknologietan oinarritutako sistemak erabiltzen dira horretarako, eta bizimodu independenterako konponbideak bilatzen dira, zainketa eta autonomia pertsonalari loturiko alderdiak sustatuz.

En ese contexto, se contempla la teleasistencia como un servicio básico y en continua evolución, fundamental para la consecución del objetivo de procurar a la persona usuaria el mantenimiento en el domicilio, a través del uso de sistemas basados en Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) y mediante la búsqueda de soluciones para la vida independiente, fomentando los aspectos relacionados con el cuidado y la autonomía personal.

Lasaitasuna eta segurtasuna ematen die erabiltzaile eta senitartekoei, denbora gehiena bakarrik ematen duten pertsonei edo ohiko arrisku-egoeretan egon daitezkeenei bereziki.

Constituye, a un tiempo, un elemento que genera tranquilidad y seguridad para las personas usuarias y sus familiares, sobre todo para aquellas personas que pasan la mayor parte de su tiempo solas o que son susceptibles de encontrarse en situaciones habituales de riesgo.

Horrenbestez, Ekonomia eta Ogasuneko sailburuak eta Enplegu eta Gizarte Gaietako sailburuak batera proposatuta, Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoarekin bat etorriz, eta 2011eko ekainaren 28an eginiko Bilkuran Jaurlaritzaren Kontseiluak aztertuta eta onartuta, ondokoa

En su virtud, a propuesta del Consejero de Economía y Hacienda y de la Consejera de Empleo y Asuntos Sociales, de acuerdo con la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi, y previa deliberación y aprobación del Consejo de Gobierno en sesión celebrada el día 28 de junio de 2011,

XEDATU DUT:

DISPONGO:

1. artikulua.- Xedea.

Artículo 1.- Objeto.

Dekretu honen xedea telelaguntza-zerbitzuari dagozkion alderdiak arautzea da, Gizarte Zerbitzuen Euskal Sistemaren prestazio eta zerbitzuen karteran bildu beharrekoak.

El presente Decreto tiene por objeto regular los aspectos concernientes al servicio de teleasistencia que deben contenerse en la Cartera de Prestaciones y Servicios del Sistema Vasco de Servicios Sociales.

2. artikulua.- Definizioa.

Artículo 2.- Definición.

Dekretu honen xedeetarako, telelaguntza gizarteari laguntzeko eta gizartean esku hartzeko zerbitzu teknikoa da, lehen mailako arretako gizarte-zerbitzuen testuinguruan kokatua, erabiltzaileei, telefono-linearen bitartez eta komunikazio- eta informatika-ekipamendu espezifiko bati esker, etengabeko arretako zerbitzua edukitzeko aukera ematen diena, eguneko 24 orduetan eta urteko egun guztietan, larrialdiko edo gizarte-premiako egoerei erantzun egokia emateko bereziki prestatuta dauden pertsonen ardurapean.

A los efectos del presente Decreto, se define la teleasistencia como un servicio técnico de apoyo e intervención social, enmarcado en el contexto de los servicios sociales de atención primaria, que permite a las personas usuarias, a través de la línea telefónica y con un equipamiento de comunicaciones e informático específico, disponer de un servicio de atención permanente, las 24 horas del día y todos los días del año, atendido por personas específicamente preparadas para dar respuesta adecuada a situaciones de necesidad social o de emergencia.

3. artikulua.- Eremua.

Artículo 3.- Ámbito.

Eusko Jaurlaritzaren mendeko telelaguntza-zerbitzu publikoaren eremua Euskal Autonomia Erkidegoaren lurraldeari lotzen zaio.

El ámbito del servicio público de teleasistencia dependiente del Gobierno Vasco se circunscribe al territorio de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

4. artikulua.- Zerbitzua emateko modalitatea.

Artículo 4.- Modalidad de prestación del servicio.

Eusko Jaurlaritzan gizarte-zerbitzuen arloko eskumena duen Sailari dagokio telelaguntza-zerbitzu publikoa ematea. Zerbitzu hori beren zerbitzuen zuzeneko kudeaketaren bitartez eman daiteke, edo Euskal Autonomia Erkidegoaren sektore publikoan bitarteko propiotzat hartu diren erakundeen bitartez, edo bestela sektore publikoaren kontratuen araudi erregulatzailearen barnean hartutako zeharkako kudeaketaren bitartez.

Corresponde al Departamento del Gobierno Vasco competente en materia de servicios sociales la prestación del servicio público de teleasistencia que podrá prestarse por gestión directa de sus propios servicios o mediante entidades del sector público de la Comunidad Autónoma del País Vasco que tengan la consideración de medio propio, o por gestión indirecta de acuerdo con la normativa reguladora de los contratos del sector público.

5. artikulua.- Helburuak.

Artículo 5.- Objetivos.

Telelaguntza-zerbitzuak honako helburu hauek ditu:

Son objetivos del servicio de teleasistencia los siguientes:

1.- Autonomia mugatua dutelako edo gizartean isolatuta geratzeko arrisku-egoeran daudelako etxean zein etxetik kanpo presako arretaren eta/edo ohiko zein etengabeko gainbegiratzearen premia izan dezaketen pertsonak ohiko familia- eta gizarte-ingurunean geratu eta integra daitezen erraztea, egoitza-zerbitzuetara jo beharrik izan ez dezaten.

1.- Favorecer la permanencia e integración en el entorno familiar y social habitual a personas que, por limitaciones en su autonomía o por encontrarse en situación de riesgo de aislamiento social, pueden requerir una atención urgente y/o una supervisión frecuente o constante, tanto en su domicilio como fuera del mismo, evitando el ingreso innecesario en servicios residenciales.

2.- Laguntza-sareekiko etengabeko harremanaren bitartez, erabiltzaileei laguntza integrala eskaintzea, haien bizi-kalitatea hobetzeko eta etxean autonomia- eta segurtasun-sentimendua indartzeko.

2.- Ofrecer una atención integral a las personas usuarias a través de una conexión permanente con las redes asistenciales que mejore su calidad de vida y refuerce su sentimiento de autonomía y de seguridad en el domicilio.

3.- Gizarte beharrizaneko edo larrialdiko egoeretan berehala esku hartzeko aukera ematea.

3.- Proporcionar una intervención inmediata en situaciones de necesidad social o de emergencia.

4.- Erabiltzaileen zainketaren ardura hartzen duen gizarte- eta familia-inguruneari laguntza eskaintzea.

4.- Ofrecer apoyo al entorno sociofamiliar que asume el cuidado de las personas usuarias.

6. artikulua.- Zerbitzua finantzatzeko eredua.

Artículo 6.- Modelo de financiación del servicio.

Telelaguntza zerbitzua Autonomia Erkidegoko aurrekontu orokorren eta erabiltzaileen diru-ekarpenaren bitartez finantzatuko da.

El servicio de teleasistencia se financiará a través de los presupuestos generales de la Comunidad Autónoma y a través de la participación económica de las personas usuarias.

7. artikulua.- Zerbitzuaren edukia.

Artículo 7.- Contenido del servicio.

1.- Telelaguntza-zerbitzuak honako prestazio hauek edukiko ditu gutxienez:

1.- El servicio de teleasistencia contará, como mínimo, con las prestaciones siguientes:

a) Telelaguntza-ekipoak instalatzea, abian jartzea, mantentzea eta konpontzea, ekipo horiek erabiltzaileen etxeetan erabilera-lagapeneko erregimenean utzita.

a) Instalación, puesta en funcionamiento, mantenimiento y reparación de los equipos de teleasistencia que permanecerán en los domicilios de las personas usuarias en régimen de cesión de uso.

b) Erabiltzaileei ahozko informazioa ematea gailu teknologikoen erabileraren eta ezaugarrien inguruan, idatzizko erabilera-jarraibideak ere haien esku jarriz.

b) Información oral a las personas usuarias sobre el uso y características de los dispositivos tecnológicos, con entrega de instrucciones de uso escritas.

c) Larrialdiko egoeretan (osasun-larrialdiak, lapurretak edo suteak, adibidez) berehalako erantzuna ematea; horretarako, etengabeko konexioa izango da Larrialdiak Koordinatzeko Zentroekin (SOS-Deiak), eta baliabide komunitario egokiak mobilizatuko dira edo bertatik bertara arreta emateko zerbitzua abian jarriko da zaintza pertsonal ez-sanitarioak eskatzen dituzten bestelako egoeretarako.

c) Atención inmediata de las situaciones de emergencia (tales como emergencias sanitarias, robos o incendios), para lo que se mantendrá la permanente conexión y coordinación con los Centros de Coordinación de Emergencias SOS DEIAK y se movilizarán los recursos comunitarios procedentes o un servicio propio de atención presencial para situaciones de otro tipo que requieran cuidados personales no sanitarios.

d) Telefono bidez erabiltzaileen aldizkako jarraipena egitea, erabiltzaileen egoera etengabe gainbegiratzeko.

d) Seguimiento telefónico periódico a las personas usarias para realizar una supervisión continuada de su situación.

e) Erabiltzaileentzat erabilgarri izan daitezkeen gizarte-baliabideei buruzko informazioa ematea, eta, hala badagokio, gizarte-arretako oinarrizko baliabideetara bideratzea.

e) Información sobre los recursos sociales existentes que puedan ser de utilidad para las personas usuarias y, en su caso, orientación hacia recursos básicos de atención social.

2.- Telelaguntza-zerbitzuak telealarmako komunikazio-gailua integratuko du, telefono-linearen bitartez eta ekipamendu informatiko espezifiko bati esker, erabiltzaileei etengabeko arreta-zerbitzu bat edukitzeko aukera emango diena, 24 ordu egunean eta urteko egun guztietan.

2.- El servicio de teleasistencia integrará el dispositivo de comunicación de telealarma que, a través de la línea telefónica y con un equipamiento informático específico, permite a las personas usuarias disponer de un servicio de atención permanente, 24 horas al día y todos los días del año.

Arreta-taldearen eta premia-egoeran dagoen pertsonaren arteko kontaktua aktiba daiteke bai azken horrek eskatuta, bai zerbitzuaren eskaerari jarraiki, baldin eta zerbitzuko arduradunek arrisku-egoera bat gertatzen ari dela ikusten badute.

El contacto entre el equipo de atención y la persona que se encuentra en situación de necesidad puede activarse tanto a petición de esta última como desde el propio servicio cuando existan razones que lleven a considerar que puede estarse produciendo una situación de riesgo.

3.- Telelaguntza-zerbitzuak beste zenbait gailu eta teknologia bil ditzake, hala nola:

3.- Asimismo, el servicio de teleasistencia podrá integrar otros dispositivos y tecnologías, tales como:

a) Alarma pasiboak eta teknikoak, telealarma-sistemari konektatuak:

a) Alarmas pasivas y técnicas conectadas al sistema de telealarma:

Ingurunea kontrolatzeko sentsoreen edo larrialdi pertsonaleko egoerak detektatzen dituzten gailuen bitartez, alarma automatikoki aktibatzeko aukera ematen dute, baldin eta erabiltzailea arrisku-egoera batean egon daitekeela detektatzen badute.

Permiten, a través de sensores de control del entorno o de dispositivos que detectan situaciones de emergencia personal, activar la alarma automáticamente en caso de potencial peligro para la persona usuaria.

b) Telelaguntza mugikorra:

b) Teleasistencia móvil:

Telealarma-sistemari konektatutako lokalizaziogailuak, narriadura kognitiboa duten pertsonen batetik besterako ibilaldiak eta espazio- eta denbora-desorientazioa gainbegiratzeko aukera ematen dutenak.

Dispositivos de localización conectados al sistema de telealarma que permiten supervisar la deambulación y la desorientación espacio-temporal en personas con deterioro cognitivo.

8. artikulua.- Telelaguntza-zerbitzuaren baliabideak.

Artículo 8.- Medios del servicio de teleasistencia.

Jardunak antolatzeko, telelaguntza-zerbitzuak honako hauek eduki beharko ditu:

A efectos de articular sus actuaciones, el servicio de teleasistencia deberá contar con:

1.- Harremanetarako zerbitzu bat, instalatutako gailuen bitartez aktibatuko dena gizarte-beharrizanaren edo larrialdiaren ezaugarriak zehaztuko dituena, dagokion larrialdi-sistema ohartarazteko.

1.- Un servicio de contacto que se active a través de los diferentes dispositivos instalados y determine la naturaleza de la necesidad social o emergencia a efectos de alertar el sistema de urgencias correspondiente.

2.- Datuak erregistratzeko zerbitzu bat, pertsona identifikatzeko eta pertsonaren gizarte- eta osasun-aurrekariak ezagutzeko aukera emango duena.

2.- Un servicio de registro de datos que permita conocer la identificación de la persona y sus antecedentes sociosanitarios.

3.- Arreta pertsonaleko zerbitzu bat, beharrezkoa den kasuetan premia gertatu den tokian bertaratuko dena eta pertsonari zuzeneko arreta bermatuko diena.

3.- Un servicio de atención personal que garantice, en los casos en los que sea necesario, la presencia en el lugar en el que se haya producido la necesidad y la atención directa a la persona.

9. artikulua.- Hartzaileak.

Artículo 9.- Personas destinatarias.

Honako profil sozial hauek dituzten pertsonak joko dira telelaguntza-zerbitzu publikoaren hartzailetzat:

Serán consideradas destinatarias del servicio público de teleasistencia las personas con perfiles sociales siguientes:

1.- 65 urtetik gorako pertsonak:

1.- Personas mayores de 65 años:

a) Eskumeneko organoaren administrazio-ebazpenaren bidez onartuko mendetasun-egoeran daudenak.

a) En situación de dependencia, reconocida por resolución administrativa de órgano competente.

b) Mendetasun-arriskuan daudenak, Dekretu honen Bigarren Xedapen Gehigarrian ezarritakoaren arabera, mendetasun-egoera balioesteko organoaren irizpenaren bitartez egiaztatua.

b) En situación de riesgo de dependencia, en los términos previstos en la Disposición Adicional Segunda del presente Decreto, acreditada mediante dictamen de órgano de valoración de la situación de dependencia.

2.- Bakarrik bizi diren 75 urtetik gorako pertsonak.

2.- Personas mayores de 75 años que vivan solas.

3.- Adimen-desgaituak izaki, eskumeneko organo baten administrazio-ebazpenak onartutako mendetasun-egoeran dauden pertsonak.

3.- Personas con discapacidad intelectual en situación de dependencia reconocida por resolución administrativa de órgano competente.

4.- Desgaitu fisikoak izaki, eskumeneko organo baten administrazio-ebazpenak onartutako mendetasun-egoeran dauden pertsonak.

4.- Personas con discapacidad física en situación de dependencia reconocida por resolución administrativa de órgano competente.

5.- Desgaitu sentsorialak izaki, eskumeneko organo baten administrazio-ebazpenak onartutako mendetasun-egoeran dauden pertsonak.

5.- Personas con discapacidad sensorial en situación de dependencia reconocida por resolución administrativa de órgano competente.

6.- Diagnostikatutako buru-gaixotasuna izaki, eskumeneko organoaren administrazio-ebazpenaren bitartez onartutako mendetasun-egoeran dauden pertsonak.

6.- Personas que padezcan una enfermedad mental diagnosticada en situación de dependencia reconocida por resolución administrativa órgano competente.

7.- Gizarte-isolamenduko arriskuan izaki, telelaguntza-zerbitzuaren bitartez bete litezkeen premiak detektatu zaizkien pertsonak. Kasu horietan beharrezkoa da oinarrizko gizarte-zerbitzuak dagokion txostena ematea.

7.- Personas que estando en situación de riesgo de aislamiento social, se les detecte por el servicio social de base necesidades que pueden ser atendidas por el servicio de teleasistencia, siendo necesario en estos casos la emisión por el servicio social de base del correspondiente informe.

10. artikulua.- Zerbitzuan sartzeko betekizunak.

Artículo 10.- Requisitos de acceso.

Telelaguntza-zerbitzuaren eskatzaileek, jarraian zehaztutako betekizunak bete beharko dituzte zerbitzuan sartzeko:

Las personas solicitantes del servicio de teleasistencia deberán reunir los requisitos de acceso que se detallan a continuación:

1.- Administrazio-betekizunak:

1.- Requisitos administrativos:

Horri dagokionez, Gizarte Zerbitzuei buruzko abenduaren 5eko 12/2008 Legearen 3. artikuluko 1. eta 2. paragrafoetan ezarritakoa beteko da.

Al respecto, se estará a lo establecido en los párrafos 1 y 2 del artículo 3 de la Ley 12/2008, de 5 de diciembre, de Servicios Sociales.

2.- Betekizun pertsonalak edo familiarrak:

2.- Requisitos personales o familiares:

Aurreko artikuluan adierazitako profil sozialetako bati lotzeaz gain, telelaguntza-zerbitzuaren erabiltzaileak honako hauek bete beharko ditu:

Además de ajustarse a alguno de los perfiles sociales indicados en el artículo anterior, para ser persona usuaria del servicio de teleasistencia se deberá:

a) Etxean telefono-linea bat edukitzea, horren ezaugarriek telelaguntza-ekipoaren eta arreta-zentroaren artean elkarreragitea ahalbidetu behar dutela aintzat hartuta.

a) Disponer de línea telefónica en el domicilio, cuyas características permitan la interacción entre el equipo de teleasistencia y el centro de atención.

b) Interesdunak, edo, hala badagokio, interesdunarekin bizi den senitartekoak edo ohiko zaintzaileak, telelaguntza-ekipoa behar bezala erabiltzeko gaitasuna edukitzea.

b) Tener capacidad, la persona interesada o, en su caso, la persona con la que conviva, familiar o cuidador o cuidadora habitual, para utilizar adecuadamente el equipo de teleasistencia.

3.- Artikulu honen 1. eta 2. ataletan jasotako betekizunak ez ezik, interesdunak honako erraztasun eta baimen hauek ere eskaini behar ditu:

3.- Además de los requisitos recogidos en los apartados 1 y 2 del presente artículo, la persona interesada deberá prestar las facilidades y autorizaciones siguientes:

a) Larrialdi-egoera batean etxera jotzen duten baliabide komunitarioetako langileei etxean sartzeko aukera ematea, behin langile horiek beren burua behar bezala egiaztatu ondoren.

a) Facilitar el acceso a su domicilio al personal de los recursos comunitarios que acudan al mismo ante una situación de emergencia, previa acreditación de dicho personal.

b) Gizarte-zerbitzuen arloko eskumena duten Eusko Jaurlaritzaren Sailaren langileei edo, hala badagokio, Eusko Jaurlaritzaren telelaguntza-zerbitzua garatzen duen erakunde esleipenduneko langileei, etxean sartzeko aukera ematea, behin bisitaldiaz ohartarazi ondoren eta beren kondizioa behar bezala egiaztatu ondoren, ekipoak instalatu, mantendu eta kendu behar dituztenean, baita zerbitzua ematea eragin duen egoeraren jarraipeneko eta egiaztapeneko jardunak egin behar dituztenean ere.

b) Facilitar al personal del Departamento del Gobierno Vasco competente en materia de servicios sociales o, en su caso, al personal de la entidad adjudicataria del desarrollo del servicio de teleasistencia del Gobierno Vasco, la entrada en su domicilio, previo aviso de la visita y una vez quede acreditada su condición, con la finalidad de proceder a la instalación, mantenimiento y retirada de los equipos, así como a la realización de actuaciones de seguimiento y comprobación de la situación que determina la prestación del servicio.

c) Interesdunak prezioa ordaintzetik salbuesteko eskatzen badu, Eusko Jaurlaritzan gizarte-zerbitzuen arloko eskumena duen sailari baimena ematea kontsultak egin ditzan eta eskatzailearen ekonomia- eta zerga-egoerari buruzko datuak dagokion zerga-administraizoari eskatu diezazkion.

c) En el supuesto de que la persona interesada solicite la exención de pago del precio, autorizar al Departamento del Gobierno Vasco competente en materia de servicios sociales para realizar consultas, así como para solicitar de la administración tributaria correspondiente los datos que fueran precisos en relación con la situación económica y fiscal de la persona solicitante.

d) Eusko Jaurlaritzan gizarte-zerbitzuen arloan eskumena duen Sailari baimena ematea, horrela badagokio, kontsultak egin edota datu eta txostenak eskatu eta eman diezazkien ondokoei: Osakidetza Euskal Osasun Zerbitzuari edo osasunaren arloko beste instantzia batzuei, larrialdiei aurre egiteko eskumena duen Eusko Jaurlaritzako Zuzendaritzari eta telelaguntza-zerbitzua kudeatzeko nahitaezkoak diren gizarte-zerbitzuen arloko eskumena duten administrazioei.

d) Autorizar, en su caso, al Departamento del Gobierno Vasco competente en materia de servicios sociales para realizar consultas, así como para solicitar y facilitar datos e informes relativos a la situación sanitaria y social de la persona solicitante a Osakidetza - Servicio Vasco de salud o a otras instancias sanitarias, a la Dirección del Gobierno Vasco competente en materia de atención de emergencias y a las administraciones con competencia en materia de servicios sociales que resulten imprescindibles para la gestión del servicio de teleasistencia.

e) Eusko Jaurlaritzan gizarte-zerbitzuen arloan eskumena duen Sailari baimena ematea, horrela badagokio, interesduna bizi den udalerriko oinarrizko gizarte-zerbitzuei zerbitzuan sartzeko eskaeraren espedientea eta telelaguntza-zerbitzuak erabiltzailea dela-eta garatutako jardunei buruzko informazioa eskuratzeko aukera emateko, zerbitzua emateko beharrezkoa den neurrian, betiere.

e) Autorizar, en su caso, al Departamento del Gobierno Vasco competente en materia de servicios sociales para facilitar al servicio social de base del municipio de residencia el acceso al expediente de solicitud de acceso al servicio y a la información relativa a las actuaciones desarrolladas por el servicio de teleasistencia respecto a la persona usuaria en cuanto sea necesario para la prestación del servicio.

11. artikulua.- Zerbitzuaren erabiltzaileen eskubideak.

Artículo 11.- Derechos de las personas usuarias del servicio.

Telelaguntza-zerbitzuak eratutako prestazio teknikoak jasotzeko eskubidea izango dute telelaguntza-zerbitzuaren erabiltzaileek, Dekretu honetan aurreikusitako baldintzetan, Gizarte Zerbitzuei buruzko abenduaren 5eko 12/2008 Legearen 9. artikuluan eta aplikatzekoa den gainerako araudian jasotakoaren arabera.

Las personas usuarias del servicio de teleasistencia tendrán derecho a recibir las prestaciones técnicas que articula el servicio de teleasistencia en las condiciones previstas en el presente Decreto, de acuerdo con lo previsto el artículo 9 de la Ley 12/2008, de 5 de diciembre, de Servicios Sociales, y demás normativa de aplicación.

12. artikulua.- Zerbitzuaren erabiltzaileen betebeharrak.

Artículo 12.- Deberes de las personas usuarias del servicio.

Gizarte Zerbitzuei buruzko abenduaren 5eko 12/2008 Legearen 10. artikuluan bildutako gizarte-zerbitzuen erabiltzaileen eskubideez eta aplikatzekoak diren gainerako arauez gain, erabiltzaileek honako betebehar espezifiko hauek izango dituzte:

Además de los deberes de las personas usuarias de los servicios sociales contenidos en el artículo 10 de la Ley 12/2008, de 5 de diciembre, de Servicios Sociales, y demás normativa de aplicación, con carácter específico, las personas usuarias deberán:

1.- Sistemarekin bateragarria den telefono-linea jardunean edukitzea, hala badagokio beharrezkoak diren gestioak eginez linea hori hornitzen duen enpresaren aurrean.

1.- Mantener operativa la línea telefónica compatible con el sistema, realizando, en su caso, las gestiones que resulten necesarias ante la empresa proveedora de dicha línea.

2.- Telelaguntza-ekipoa behar bezala erabiltzea, egoera onean kontserbatuz.

2.- Usar de manera adecuada el equipo de teleasistencia, conservándolo en buen estado.

3.- Ekipoaren funtzionamendu egokia ziurtatzeko aldizkako probak egiten laguntzea.

3.- Colaborar en la realización de pruebas periódicas dirigidas a asegurar el correcto funcionamiento del equipo.

4.- Telelaguntza-zerbitzuaren prezioa ordaintzea, baldin eta prezio publikoa nahitaez ordaindu behar badute. Aurrekoa gorabehera, baldintzak betetzen dituen inor ez da inola ere telelaguntza zerbitzua jaso gabe geratuko diru-arrazoiengatik.

4.- Pagar el precio público por el servicio de teleasistencia cuyo abono les corresponda cuando no estén exentas de pago del precio. Sin perjuicio de lo anterior en ningún caso quedarán excluidas por razones económicas del acceso al servicio de teleasistencia personas que reúnan los requisitos de acceso.

13. artikulua.- Eskaeren aurkezpena: modua, tokia eta dokumentazioa.

Artículo 13.- Presentación de solicitudes: forma, lugar y documentación.

1.- Modua:

1.- Forma:

Interesdunek edo interesdunen ordezkariek aurkeztuko dituzte eskaerak, gizarte-zerbitzuen arloko eskumena duen Eusko Jaurlaritzako zuzendariaren Ebazpenak onartutako eredu normalizatuari atxikiz, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratuko dena.

Las solicitudes deberán ser presentadas por las personas interesadas, o sus representantes, y se ajustarán al modelo normalizado aprobado por Resolución del Director o Directora del Gobierno Vasco competente en materia de servicios sociales, que se publicará en el Boletín Oficial del País Vasco.

2.- Tokia:

2.- Lugar:

Eskaerak Eusko Jaurlaritzan gizarte-zerbitzuen arloko eskumena duen Zuzendaritzari bidaliko zaizkio, eta, dokumentazio osagarriarekin batera, Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen azaroaren 26ko 30/1992 Legearen 38.4 artikuluan aurreikusitako bitartekoetako bat erabiliz aurkeztu ahal izango dira.

Las solicitudes, que serán dirigidas a la Dirección del Gobierno Vasco competente en materia de servicios sociales, se podrán presentar, junto con la documentación complementaria, por cualquiera de los medios previstos por el artículo 38.4 de la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común.

3.- Dokumentazioa:

3.- Documentación:

Eskaerari honako dokumentu hauek erantsi behar zaizkio:

A la solicitud se deberá adjuntar la documentación siguiente:

a) Eskatzailearen eta, hala badagokio, haren legezko ordezkariaren Nortasun Agiri Nazionalaren edo Atzerritarraren Identifikazio Zenbakiaren fotokopia. Eskabidea bide presentzialaz aurkeztu bada, ez da aurkeztu beharko, baldin eta eskabide-ereduan gizarte-zerbitzuen arloko eskumena duen Eusko Jaurlaritzako Zuzendaritzari baimena ematen bazaio Barne Ministerioan nortasunari buruzko datuak egiaztatzeko. Agiri hori ez da aurkeztu beharko, ezta ere, eskabidea bide elektronikoz aurkeztu bada eta eskatzailea onartutako ziurtagiri elektronikoa erabiliz identifikatu bada.

a) Fotocopia del Documento Nacional de Identidad o del Número de Identificación de Extranjeros de la persona solicitante y, en su caso, de su representante legal. Si la solicitud se ha presentado en canal presencial, no deberá aportarse si en el modelo de solicitud se autoriza a la Dirección del Gobierno Vasco competente en materia de servicios sociales, la comprobación o verificación de los datos de identidad en el Ministerio del Interior. Tampoco deberá aportarse dicha documentación si la solicitud se ha presentado en canal electrónico y la persona solicitante se ha identificado con un Certificado electrónico reconocido.

b) Pertsona eskatzailearen errolda-ziurtagiria edo -papera, eskatzailearen bizileku berean erroldatuta dauden pertsona guztien zerrendarekin. Ez da aurkeztu beharko, baldin eta eskabide-ereduan gizarte-zerbitzuen arloko eskumena duen Eusko Jaurlaritzako Zuzendaritzari baimena ematen bazaio Estatistikako Institutu Nazionalean edo dagokion udalean dagokion konprobazioa edo egiaztapena egiteko, telematika bidez zein bestelako bitartekoen bidez.

b) Certificado o volante de empadronamiento de la persona solicitante, que deberá incluir la relación de todas las personas empadronadas en el mismo domicilio. No deberá aportarse si en el modelo de solicitud se autoriza a la Dirección del Gobierno Vasco competente en materia de servicios sociales, la comprobación o verificación en el Instituto Nacional de Estadística o en el correspondiente Ayuntamiento por medios telemáticos o, en su caso, por los medios que se encuentren disponibles.

c) Eskatzailearen osasun-txartelaren fotokopia. Ez da aurkeztu beharko, baldin eta eskabide-ereduan gizarte-zerbitzuen arloko eskumena duen Eusko Jaurlaritzako Zuzendaritzari baimena ematen bazaio eskumena duen administrazioan konprobazioa edo egiaztapena egiteko, telematika bidez zein bestelako bitartekoen bidez.

c) Fotocopia de la tarjeta sanitaria de la persona solicitante. No deberá aportarse si en el modelo de solicitud se autoriza a la Dirección del Gobierno Vasco competente en materia de servicios sociales, la comprobación o verificación en la administración competente por medios telemáticos o, en su caso, por los medios que se encuentren disponibles.

d) Osasun-fitxa, dekretu honen I. eranskinean jasotako ereduari lotuko zaiona. Familia-medikuak beteko du fitxa hori, eskatzailearen osasun-egoera, eta, hala badagokio, patologiei buruzko diagnostikoak eta dagozkien tratamenduak jasota.

d) Ficha sanitaria, que se ajustará al modelo que figura como anexo I del presente Decreto. Dicha ficha será cumplimentada por el médico de familia, y en ella se hará constar el estado de salud y, en su caso, los diagnósticos relativos a las patologías que presente la persona solicitante y los tratamientos correspondientes.

e) Txosten soziala, dagokion oinarrizko gizarte-zerbitzuak emandakoa, telelaguntza-zerbitzuaren bitartez bete daitezkeen premiak jasotzen dituena, dekretu honen 9. artikuluko 7. paragrafoan aurreikusitako kasuetan. Dekretu honen II. eranskinean jasotako ereduari lotuko zaio txostena.

e) Informe social emitido por el servicio social de base correspondiente en el que se hubiera detectado necesidades que pueden atenderse a través del servicio de teleasistencia, en los supuestos previstos por el párrafo 7 del artículo 9 de este decreto. El informe se ajustará al modelo que figura como anexo II del presente Decreto.

f) Telelaguntza-zerbitzuaren prezioa ordaintzeko banku-helbideratzea egiteko dokumentua. Prezioa ordaintzeko salbuespena onartzen bada, aurkeztu diren banku-datuak ezeztatu egingo dira.

f) Documento para la domiciliación bancaria del abono del precio del servicio de teleasistencia. Los datos bancarios aportados se cancelarán en el supuesto de que se reconozca la exención del pago del precio.

g) Telelaguntza-zerbitzuaren preziotik salbuestea edo hobaria ematea eskatzen duten interesdunek gizarte-zerbitzuen arloko eskumena duen Eusko Jaurlaritzako sailburuaren Aginduan adierazitako dokumentazioa aurkeztu beharko dute, beren gaitasun ekonomikoa zehazteko. Lege horren bitartez, erabiltzaileek telelaguntza-zerbitzu publikoaren finantziazioan duten parte-hartze ekonomikoa arautzen da.

g) Las personas interesadas que soliciten exención o bonificación del precio del servicio de teleasistencia deberán presentar, en orden a la determinación de su capacidad económica, la documentación que se señale en la Orden del Consejero o Consejera del Gobierno Vasco competente en materia de servicios sociales, por la que se regule la participación económica de las personas usuarias en la financiación del servicio público de teleasistencia.

h) Familia Liburua edo Liburuak (fotokopia konpultsatua), zeinetan familia-unitateko kideak agertzen baitira. Familia Liburua aurkeztu ezean, familia-unitateko kideen jaiotze-agiriak (originalak edo fotokopia konpultsatuak). Agiri hauek prezio publikotik preziotik salbuesteko eskatzen bada bakarrik aurkeztu beharko da. Euskal Autonomia Erkidegoko Izatezko Bikoteen Erregistroko inskripzioaren kasuan, erregistro horretako inskripzioaren ziurtagiria ez da aurkeztu beharko, baldin eta, eskabidea sinatuz (eskabide ereduaren 14. puntua) Eusko Jaurlaritzako Gizarte Zerbitzuen Zuzendaritzari baimena eman bazaio erregistro horretako inskripzioaren konprobazioa edo egiaztapena egiteko.

h) Libro o Libros de Familia (fotocopia compulsada) en el que consten los integrantes de la unidad familiar. En defecto de Libro de Familia, certificaciones de nacimiento (originales o fotocopias compulsadas) correspondientes a los integrantes de la unidad familiar. Únicamente deberá aportarse esta documentación en el supuesto de que se solicite exención de pago del precio público. En el caso de inscripción en el Registro de Parejas de Hecho de la Comunidad Autónoma del País Vasco, la autorización a la Dirección de Servicios Sociales del Gobierno Vasco para la comprobación o verificación de la inscripción en el citado registro, otorgada mediante la suscripción de la solicitud (punto 14 del modelo de solicitud) exime del deber de aportar la certificación de inscripción en el referido registro.

14. artikulua.- Bitarteko elektronikoen bidez harremanak izateko eskubidea.

Artículo 14.- Derecho a relacionarse por medios electrónicos.

Dekretu honetan jasotzen diren prozedurak eta jarduerak direla-eta, herritarrek Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioarekin harremanak bitarteko elektronikoen bidez izateko duten eskubidea bermatuko da.

Se garantizará el ejercicio de los ciudadanos a relacionarse con la Administración de la Comunidad Autónoma de País Vasco por medios electrónicos en relación con los procedimientos y actuaciones contemplados en el presente Decreto.

15. artikulua.- Espedientea izapidetzea.

Artículo 15.- Tramitación del expediente.

1.- Behin Eusko Jaurlaritzan gizarte-zerbitzuen arloko eskumena duen Zuzendaritzak 13. artikuluan aipatzen diren eskaera eta dokumentazioa jaso ondoren, ebazpena emateko oinarritzat hartuko diren datuak zehazteko, ezagutzeko eta egiaztatzeko beharrezko instrukzio-egintza guztiak egingo dira.

1.- Una vez recibida la solicitud y la documentación referidas en el artículo 13 por la Dirección del Gobierno Vasco competente en materia de servicios sociales, se realizarán los actos de instrucción necesarios para la determinación, conocimiento y comprobación de los datos en virtud de los cuales deba pronunciarse la resolución.

2.- Eusko Jaurlaritzan gizarte-zerbitzuen arloko eskumena duen zuzendaritzari aurkeztutako edo bidalitako eskaera osatu gabe badago edo eskatutako dokumentuetako bat falta bada, zuzendaritza horrek eskatzaileari eskatuko dio, Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen azaroaren 26ko 30/1992 Legearen 71.1 artikuluan ezarritakoa betez, hamar egun balioduneko epean falta konpontzeko eta nahitaezko dokumentuak aurkezteko, eta ohartarazi egingo dio, halakorik egin ezean, eskaera bertan behera utziko dela, 30/1992 Legearen 42. artikuluan jasotakoari jarraiki.

2.- En el supuesto de que la solicitud se hubiera presentado o remitido a la Dirección competente en materia de servicios sociales del Gobierno Vasco de forma incompleta o faltara alguno de los documentos requeridos, desde la misma se requerirá a la persona solicitante, de acuerdo con lo establecido en el artículo 71.1 de la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común, para que, en el plazo de diez días hábiles, subsane la falta y acompañe los documentos preceptivos, con apercibimiento de que si así no se hiciera se le tendrá por desistida de su solicitud, previa resolución que deberá dictarse en los términos previstos por el artículo 42 de la citada Ley 30/1992.

16. artikulua.- Ebazpena.

Artículo 16.- Resolución.

1.- Administrazio-espedientea bideratu, eta, hala badagokio, nahitaezko entzunaldi-izapidea gauzatu ondoren, gizarte-zerbitzuen arloko eskumena duen Eusko Jaurlaritzako zuzendariak ebazpena emango du prozedurari amaiera emateko. Ebazpena bi hilabeteko gehienezko epean jakinaraziko da, eskaera gizarte-zerbitzuaren arloko eskumena duen Eusko Jaurlaritzako Zuzendaritzan sartzen den egunetik zenbatzen hasita.

1.- Instruido el expediente administrativo y efectuado, en su caso, el preceptivo trámite de audiencia, el Director o Directora del Gobierno Vasco competente en materia de servicios sociales dictará la resolución que ponga fin al procedimiento. La resolución se notificará en el plazo máximo de dos meses, contados a partir de la fecha de entrada de la solicitud en la Dirección del Gobierno Vasco competente en materia de servicios sociales.

2.- Ebazpen hori arrazoitu egin beharko da, eta honako hauek gauzatuko ditu:

2.- Dicha Resolución deberá ser motivada y se pronunciará sobre los siguientes extremos:

a) Eskatzaileari telelaguntza-zerbitzuan alta ematea onartu, edo, hala badagokio, ukatu egin zaiola adieraziko du.

a) Indicará la concesión o, en su caso, la denegación del alta en el servicio de teleasistencia de la persona solicitante.

b) Alta ematearen aldeko ebazpena izanik, zerbitzua jasotzeko eskubidearen titularra den erabiltzaileak ordaindu beharreko prezio publikoa adieraziko da, baita ordainketa-betebeharraren hasiera-data ere.

b) Si la resolución es de concesión, se señalará el precio público que en su caso corresponderá abonar a la persona usuaria titular del derecho al servicio y la fecha de inicio de la obligación de pago.

c) Ukatzeko ebazpena bada, aldiz, ukatzearen arrazoiaren edo arrazoien berri emango du.

c) Si la resolución es de denegación expresará el motivo o motivos de denegación.

3.- Telelaguntza-zerbitzuan alta eman eta gero, eskatzailearen etxean instalatuko du 15 egun naturaleko epean, jakinarazpen egunetik zenbatzen hasita.

3.- Una vez concedido el alta en el servicio de teleasistencia, se procederá a la instalación del equipo de teleasistencia en el domicilio de la persona solicitante en el plazo de 15 días naturales a contar desde la fecha de notificación.

17. artikulua.- Administrazio-errekurtsoa.

Artículo 17.- Recurso administrativo.

Telelaguntza-zerbitzua ematea onartzeko prozeduraren Ebazpenak ez du administrazio-bidea agortzen, eta interesdunek ebazpen horren aurka gora jotzeko errekurtsoa aurkeztu ahal izango diote Gizarte Gaietako sailburuari, hilabeteko epean jakinarazpenaren egunaren biharamunetik zenbatzen hasita.

Contra la Resolución del procedimiento para el reconocimiento de la prestación del servicio de teleasistencia, que no agota la vía administrativa, las personas interesadas podrán interponer recurso de alzada ante el Viceconsejero de Asuntos Sociales en el plazo de un mes a partir del día siguiente a la fecha de su notificación.

18. artikulua.- Presazko prozedura.

Artículo 18.- Procedimiento de urgencia.

1.- Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen azaroaren 26ko 30/1992 Legeko 50. artikuluan xedatutakoaren arabera, interesdunaren premia larriari erantzuteko premiazko izapidetzearen prozedura aplikatzea erabakitzen bada, prozedura arrunterako ezarritako epeak erdira murriztuko dira.

1.- Cuando de conformidad con lo dispuesto por el artículo 50 de la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común, y atendiendo a las circunstancias de urgente necesidad concurrentes en el interesado, se acuerde la aplicación al procedimiento de la tramitación de urgencia, se reducirán a la mitad los plazos establecidos para el procedimiento ordinario.

2.- Kasu horietan telelaguntza-ekipoa 3 egun balioduneko epean instalatuko da, aldeko ebazpena ematen den egunetik zenbatzen hasita.

2.- En tales casos, se procederá a la instalación del equipo de teleasistencia en un plazo de 3 días hábiles, a computar desde la emisión de la resolución favorable.

19. artikulua.- Administrazioaren isiltasuna.

Artículo 19.- Silencio administrativo.

Gehienezko epea igaro eta berariazko ebazpena jakinarazi ez bada, interesdunak eskabidea baietsi dela ulertu ahal izango du.

El vencimiento del plazo máximo sin haberse notificado resolución expresa legitima al interesado o interesada que hubiera deducido la solicitud para entenderla estimada.

20. artikulua.- Zerbitzu-ematearen amaiera.

Artículo 20.- Finalización de la prestación del servicio.

1.- Telelaguntzaren zerbitzu-ematea honako kasu hauetan amaituko da:

1.- La prestación del servicio de teleasistencia finalizará en los siguientes supuestos:

a) Zerbitzuaren erabiltzaileak zerbitzuari uko egiten badio.

a) Por renuncia de la persona usuaria del servicio.

b) Zerbitzuaren erabiltzailea hiltzen bada.

b) Por fallecimiento de la persona usuaria del servicio.

c) Zerbitzuaren erabiltzailea egoitza batean modu iraunkorrean sartzen bada.

c) Por ingreso de la persona usuaria del servicio en un centro residencial de forma permanente.

d) Erabiltzaileak bizilekua aldatzen badu Euskal Autonomia Erkidegotik kanpoko udalerri batera.

d) Por traslado de la residencia de la persona usuaria a un municipio fuera de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

e) Erabiltzaileak Dekretu honen 12. artikuluan jasotako betebeharrak betetzen ez baditu.

e) Por incumplimiento de los deberes de la persona usuaria recogidos en el artículo 12 del presente Decreto.

f) Zerbitzuaren erabiltzaile-kondizioa onartzea eragin zuten zirkunstantziak aldatzen badira, erabiltzailea telelaguntza-ekipoa behar bezala erabiltzeko ezinduta geratzen bada edo horretarako zailtasun larriak sortzen bazaizkio, esaterako.

f) Por la modificación de las circunstancias que ocasionaron el reconocimiento de la condición de persona usuaria del servicio incluyendo la circunstancia sobrevenida de que se encuentre imposibilitada o con dificultad grave para la correcta utilización del equipo de teleasistencia.

2.- e) eta f) paragrafoetan jasotako kasuetan, erabiltzailea zerbitzuan baja eman aurretik entzunaldiko izapidea gauzatu beharko da nahitaez, bajaren arrazoiak eta alegazioak aurkezteko epea adieraziz.

2.- En los supuestos recogidos en los párrafos e) y f), antes de proceder a la baja de la persona usuaria en el servicio deberá efectuarse el preceptivo trámite de audiencia, con indicación de los motivos de la baja y el plazo para alegaciones.

21. artikulua.- Ekipoen jabetza.

Artículo 21.- Propiedad de los equipos.

Telelaguntza-ekipoak Eusko Jaurlaritzaren jabetza izango dira, eta Eusko Jaurlaritzak zerbitzuaren erabiltzaileei lagako dio erabilera baja gertatu arte, une horretan telelaguntza-ekipoa Eusko Jaurlaritzari itzuliko zaiolarik.

Los equipos de teleasistencia serán propiedad del Gobierno Vasco, que cederá su uso a las personas usuarias del servicio hasta que se produzca la baja en el mismo, momento en que el equipo de teleasistencia deberá ser devuelto al Gobierno Vasco.

XEDAPEN IRAGANKORRAK

DISPOSICIONES TRANSITORIAS

Lehenengoa.- Prozeduren araubide iragankorra.

Primera.- Régimen transitorio de los procedimientos.

Dekretu hau indarrean hasi aurretik hasi ziren eta oraindik ebazteke dauden prozedurei, une oro, Dekretu honetan ezarritakoa aplikatuko zaie.

A los procedimientos iniciados con anterioridad a la entrada en vigor del presente Decreto y que estén pendientes de resolución, les será de aplicación, en todo caso, lo dispuesto en el presente Decreto.

Bigarrena.- Dekretua indarrean hastean telelaguntza-zerbitzuaren erabiltzaile direnen eskubideak.

Segunda.- Derechos de las personas usuarias del servicio de teleasistencia a la entrada en vigor del Decreto.

1.- Dekretu hau indarrean hastean Arabako Foru Aldundiaren, Bizkaiko Foru Aldundiaren, Gipuzkoako Foru Aldundiaren edo Vitoria-Gasteizko Udalaren telelaguntza-zerbitzuaren erabiltzaile diren pertsonek Eusko Jaurlaritzaren telelaguntza-zerbitzua baliatzen jarraitzeko aukera izango dute, dekretu honetan zerbitzua emateari dagokionez aurreikusitako baldintzetan, dekretu honen 9. artikuluan jasotako hartzaile-profilari lotu edo ez. Ildo horretan, dekretu hau indarrean hastean jarraipenerako, agenden kudeaketarako eta egin beharreko jarduerak oroitzeko etxean aldizkako bisitaldiak jasotzen dituztenek prestazio horiek jasotzen jarraituko dute.

1.- Las personas que, a la entrada en vigor de este decreto sean usuarias del servicio de teleasistencia de la Diputación Foral de Álava, de la Diputación Foral de Bizkaia, de la Diputación Foral de Gipuzkoa o del Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz podrán continuar en el disfrute del servicio de teleasistencia prestado por el Gobierno Vasco en las condiciones de prestación del servicio previstas en el presente decreto, independientemente de que se ajusten o no al perfil de las personas destinatarias contemplado por el artículo 9 de este decreto. Seguirán recibiendo las prestaciones de visitas periódicas de seguimiento en el domicilio y de gestión de agendas y recordatorios de actividades a realizar aquellas personas usuarias que vienen recibiendo dichas prestaciones a la entrada en vigor de este decreto.

2.- Dekretu hau indarrean hasten denean, zerbitzuaz baliatzen ari diren pertsonek ez dute telelaguntza-zerbitzuaren finantziazioan duten parte-hartze ekonomikoaren proportzioa igo beharrik izango, beren baliabide ekonomikoen mailan gerta litezkeen aldaketetatik erator zitezkeen igoerak izan ezik.

2.- La entrada en vigor del presente decreto no supondrá para las personas que se encuentren disfrutando del servicio un incremento en la proporción de su participación económica en la financiación del servicio de teleasistencia, salvo los incrementos derivados de los cambios que pudieran producirse en su nivel de recursos económicos.

XEDAPEN GEHIGARRIAK

DISPOSICIONES ADICIONALES

Lehenengoa.- Abenduaren 28ko 249/2010 Dekretua aldatzea. Dekretu horrek Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioak eta honen erakunde autonomoek prezio publikoen bidez ordaindu ditzaketen zerbitzu eta jardunak zehazten ditu.

Primera.- Modificación del Decreto 249/2010, de 28 de diciembre, por el que se determinan los servicios y actividades susceptibles de ser retribuidos mediante precios públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y sus Organismos Autónomos.

Eranskineko 8. puntua, Enplegu eta Gizarte Gaietako Sailak prezio publikoak zein zerbitzurengatik kobratu ditzakeenari buruzkoa, aldatu da, eta honela geratu da:

Se modifica el apartado 8 del anexo, relativo a los servicios y actividades por los que el Departamento de Empleo y Asuntos Sociales podrá cobrar precios públicos, quedando redactado de la siguiente manera:

«8.- Enplegua eta Gizarte Gaiak:

«8.- Empleo y Asuntos Sociales:

- Matrikulak: mintegiak, kongresuak, jardunaldiak eta kurtsoak.

- Matrículas de seminarios, congresos, jornadas y cursos.

- Telelaguntza-zerbitzua.»

- Servicio de teleasistencia.»

Bigarrena.- Mendetasun-arriskuaren egoera.

Segunda.- Situación de riesgo de dependencia.

Gizarte Zerbitzuen Euskal Sistemaren esparruan hartzaileen artean mendetasun-arriskuan dauden pertsonak biltzen dituzten gizarte-zerbitzuen xedeetarako, pertsona bat egoera horretan dagoela hartuko da aintzat baldin eta apirilaren 20ko 504/2007 Errege Dekretuak -edo hori ordezkatzen duen arauak- onartutako mendetasuna balioesteko baremoa aplikatuta gutxienez 23 puntu lortzen baditu eta I. mailako mendetasuna badagoela aintzat hartzeko ezarritako 25 puntuko gutxienekora iristen ez bada.

A los efectos de los servicios sociales del Sistema Vasco de Servicios Sociales que incluyan entre las personas destinatarias a las personas en riesgo de dependencia, se considerará que una persona se encuentra en dicha situación cuando la puntuación obtenida en la aplicación del Baremo de Valoración de la Dependencia aprobada por Real Decreto 504/2007, de 20 de abril, o por la normativa que le sustituya, sea de al menos 23 puntos y no se alcance el mínimo de 25 puntos establecido para considerar que existe dependencia, en Grado I.

AZKEN XEDAPENAK

DISPOSICIONES FINALES

Lehenengoa.- Telelaguntza-zerbitzuaren prezio publikoaren zenbatekoa zehaztea.

Primera.- Fijación de la cuantía del precio público del servicio de teleasistencia.

Eusko Jaurlaritzan gizarte-zerbitzuen arloko eskumena duen sailburuaren agindu batez zehaztuko dira ba telelaguntza-zerbitzuaren prezio publikoaren zenbatekoa bai Gizarte Zerbitzuei buruzko abenduaren 5eko 12/2008 Legeko 57. artikuluan xedatutakoari jarraituz aplikatu behar diren salbuespen eta hobariak ere. Agindu horretan zehaztuko dira, halaber, prezioa ordaintzeko modua eta epeak.

Por Orden del Consejero o Consejera del Gobierno Vasco competente en materia de servicios sociales se fijará la cuantía del precio público del servicio de teleasistencia, así como las exenciones o bonificaciones que procedan atendiendo a lo dispuesto por el artículo 57 de la Ley 12/2008, de 5 de diciembre, de Servicios Sociales. Asimismo, dicha Orden fijará la forma y los plazos para el pago del precio.

Bigarrena.- Eranskin-aldaketak.

Segunda.- Modificación de anexos.

Gizarte Zerbitzuen arloko eskumena duen zuzendariaren Ebazpenaren bitartez, Dekretu honen eranskinetan bildutako ereduak aldatzeko aukera izango da.

Mediante Resolución del Director competente en materia de Servicios Sociales se podrá proceder a la modificación de los modelos contenidos en los anexos del presente Decreto.

Hirugarrena.- Indarrean jartzea.

Tercera.- Entrada en vigor.

Dekretu hau 2011ko uztailaren 1ean hasiko da indarrean.

El presente Decreto entrará en vigor el 1 de julio de 2011.

Vitoria-Gasteizen, 2011ko ekainaren 28an.

Dado en Vitoria-Gasteiz, a 28 de junio de 2011.

Lehendakaria,

El Lehendakari,

FRANCISCO JAVIER LÓPEZ ÁLVAREZ.

FRANCISCO JAVIER LÓPEZ ÁLVAREZ.

Ekonomia eta Ogasuneko sailburua,

El Consejero de Economia y Hacienda,

CARLOS AGUIRRE ARANA.

CARLOS AGUIRRE ARANA.

Enplegu eta Gizarte Gaietako sailburua,

La Consejera de Empleo y Asuntos Sociales,

MARÍA GENMA ARÁNZAZU ZABALETA ARETA.

MARÍA GENMA ARANZAZU ZABALETA ARETA.

I. ERANSKINA, EKAINAREN 28ko 144/2011 DEKRETUArena

ANEXO I AL DECRETO 144/2011, DE 28 DE JUNIO

TELELAGUNTZA-ZERBITZU PUBLIKOAN ALTA HARTZEKO BETE BEHARREKO OSASUN-FITXA.

FICHA SANITARIA A CUMPLIMENTAR PARA EL ALTA EN EL SERVICIO PÚBLICO DE TELEASISTENCIA

Txostena egin duen medikuaren izen-abizenak:

Informe realizado por el médico o la médica

elkargoa:

colegiado o colegiada en

zenbakia:

con el n.º

" Telelaguntza-zerbitzuaren eskatzailearen izen-abizenak

" Nombre y apellidos de la persona solicitante del servicio de teleasistencia

NAN /atzerritar-txartela:

DNI / tarjeta de extranjero

" Osasun-arazo nagusiak:

" Problemas de salud más importantes:

A)

A)

B)

B)

C)

C)

D)

D)

E)

E)

F)

F)

G)

G)

Oharrak:

Observaciones:

" Ohiko medikazioa:

" Medicación habitual:

A)

A)

B)

B)

C)

C)

D)

D)

E)

E)

F)

F)

G)

G)

Oharrak:

Observaciones:

" Batetik bestera ibiltzeko gai:

" Deambulación:

n Bakarrik

n Sólo o sola

n Bakarrik edo laguntza-produktuarekin: n Makilarekin n Eskorgarekin n Gurpil-aulkian

n Sólo o sola con producto de apoyo: n Con bastón n Con andador n Con silla de ruedas

n Beste pertsona baten laguntzarekin

n Ayudado por otra persona

n Ohean

n Encamamiento

" Gaitasun kognitiboa:

" Capacidad cognitiva:

n Arrunta

n Normal

n Narriadura kognitibo arin-ertaina

n Deterioro cognitivo leve-moderado

n Narriadura kognitibo larria-oso larria

n Deterioro cognitivo grave-muy grave

" Zentzumenak:

" Sentidos:

Ikusmena

Visión

" Arrunta edo eskasia arina

" Normal o déficit leve

" Eskasia ertaina edo larria, egokituta

" Déficit moderado o grave con adaptación

" Erabateko eskasia

" Déficit total

Entzumena

Audición

" Arrunta edo eskasia arina

" Normal o déficit leve

" Eskasia ertaina edo larria, egokituta

" Déficit moderado o grave con adaptación

" Erabateko eskasia

" Déficit total

Mintzamena

Lenguaje

" Arrunta edo eskasia arina

" Normal o déficit leve

" Eskasia ertaina edo larria, egokituta

" Déficit moderado o grave con adaptación

" Erabateko eskasia

" Déficit total

Oharrak:

Observaciones:

................................., .....................(e)ko ............................aren ..............(a)

En ........................................, a .............. de................................................... de ...................

Medikuaren sinadura

Firma del médico o de la médica

II. ERANSKINA, EKAINAREN 28KO 144/2011 DEKRETUARENA

ANEXO II AL DECRETO 144/2011, DE 28 DE JUNIO

TELELAGUNTZA-ZERBITZUAREN BIDEZ ERANTZUN DAITEZKEEN BEHARRIZANAK BALIOZTATZEKO GIZARTE-TXOSTENA

INFORME SOCIAL DE VALORACIÓN DE NECESIDADES QUE PUEDEN ATENDERSE A TRAVÉS DEL SERVICIO DE TELEASISTENCIA.

Txostena egin duen gizarte-langilearen izen-abizenak

Informe del Trabajador Social o de la Trabajadora Social D./Dña.

Udalerria:

del Ayuntamiento de

Oinarrizko Unitatea:

de la Unidad de Base de

Telefono-zenbakia: e-maila:

con teléfono e-mail

Telelaguntza-zerbitzuaren honako eskatzaile honi dagokionez:

con relación a la solicitud del servicio de teleasistencia efectuada por:

Izen-abizenak: NAN zenbakia:

D/Dña.: con DNI:

1. Erabiltzailearen bizikidetza-egoera eta gizarte- eta familia-harremanen eredua

1. Situación convivencial y patrón de relaciones socio-familiares de la persona usuaria.

A) n Bakarrik bizi da

A) n Vive sola

n Norbaitekin bizi da

n Vive acompañada

Bizikidetza-unitatearen osaera, interesdunaren bizilekuan izena emandako pertsona guztien erroldatze-ziurtagirien bitartez egiaztatua:

Composición de la unidad de convivencia acreditada mediante certificado de empadronamiento comprensivo de todas las personas inscritas en el domicilio de la persona interesada:

Izen-abizenak. Ahaidetasuna (baldin badago) Jaiotze-data

Nombre y apellidos Parentesco (en su caso) Fecha de nacimiento

B) Bakarrik egoten da:

B) Pasa sola gran parte de la:

n Ia goiz osoa n Ia arratsalde osoa n Ia gau osoa

n Mañana n Tarde n Noche

C) Familia-inguruneko pertsonekiko harreman-gradua:

C) Grado de relación con las personas de su entorno familiar:

n Ona n Egokia n Txarra n Harremanik ez

n Bueno n Aceptable n Malo n Sin relación

D) Gertuko senitartekoren bat hil al zaio azken urtean?

D) ¿Ha fallecido algún familiar cercano en el último año?

n EZ n BAI. Zehaztu lotura:

n NO n SI. Especificar vínculo

E) Senitartekoekin egoten da? Bisitatzen dute?

E) ¿Tiene encuentros y/o visitas de familiares?

n Egunero n Astean behin n Hilean behin n Noizean behin n Inoiz ez

n Todos los días n Semanalmente n Mensualmente n Esporádicamente n Nunca

F) Lagunekin egoten al da?. Bisitatzen al dute?

F) ¿Tiene encuentros y/o visitas de amistades?

n Egunero n Astean behin n Hilean behin n Noizean behin

n Todos los días n Semanalmente n Mensualmente n Esporádicamente

n Inoiz ez

n Nunca

G) Zein maiztasunarekin irteten da kalera?:

G) Frecuencia de las salidas a la calle:

n Egunero n Astean behin n Hilean behin n Noizean behin

n Todos los días n Semanalmente n Mensualmente n Esporádicamente

n Inoiz ez

n Nunca

H) Etxean denboraldi luzerik ematen al du inoren bisitarik jaso gabe?

H) ¿Pasa periodos largos en el domicilio sin que nadie le visite?

n Ez

n No

n Bai n 3 egun n astebete n hilabete

n Sí n de 3 días n de 1 semana n de 1 mes

2. Oharrak:

2. Observaciones:

Aurrekoa ikusita, eta aurkeztutako datuak egiaztatu eta ebaluatu ondoren, Eusko Jaurlaritzan gizarte-zerbitzuen arloko eskumena duen Sailari honako hau jakinarazi diogu

Visto lo anterior y comprobados y evaluados los datos aportados, se informa al Departamento del Gobierno Vasco competente en materia de servicios sociales que

n Erabiltzailearen zenbait premia telelaguntza-zerbitzuaren bitartez bete daitezkeela uste dugu.

n Se aprecia en la persona solicitante necesidades que pueden atenderse a través del servicio de teleasistencia.

n Ez dugu uste erabiltzaileak telelaguntza-zerbitzuaren bitartez betetzeko moduko premiarik daukanik.

n No se aprecian en la persona solicitante necesidades que puedan atenderse a través del servicio de teleasistencia.

..................................... , ........................(e)ko ................................aren ................(a)

En ................................................ , a ................ de ........................................ de ................

Sinadura:

Firma:


Azterketa dokumentala


Análisis documental

Euskadi, bien común