Boletin Oficial del País Vasco

241. zk., 2008ko abenduaren 17a, asteazkena

N.º 241, miércoles 17 de diciembre de 2008


    Bestelako formatuak:
  • PDF

Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da


El contenido de los otros formatos que aquí se muestran, se ha obtenido mediante una transformación del documento electrónico PDF oficial y auténtico

Xedapen Orokorrak

Disposiciones Generales

Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza Saila
Justicia, Empleo y Seguridad Social
7012
7012

AGINDUA, 2008ko abenduaren 3koa, Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza sailburuarena, Borondatezko Aurreikuspen Sozialeko Erakundeetako Gobernu Batzordeetako kideek aurreikuspen sozialaren arloan duten prestakuntzari buruzkoa.

ORDEN de 3 de diciembre de 2008, del Consejero de Justicia, Empleo y Seguridad Social, sobre formación en previsión social de los miembros de las Juntas de Gobierno de las Entidades de Previsión Social Voluntaria.

Etorkizunean pentsiodunak izango diren pertsonen eskubideen mesederako izango den kudeaketa eraginkorra faboratzeko, enpleguko pentsioen funtsen jarduerei eta ikuskapenari buruzko ekainaren 3ko 2003/41/EB Zuzentarauak enplegu-sistemak kudeatzeko trebakuntzari eta esperientziari buruzko baldintzak barne hartzen ditu. Horrela, esparru horretan inskribatua dagoen borondatezko aurreikuspen sozialeko erakundeen jarduera jakin batzuk arautzen dituen maiatzaren 29ko 92/2007 Dekretuak arazo hori barne hartzen du, eta horretaz gain, gobernu-organoen trebakuntza ere azpimarratzen du.

En aras de favorecer una gestión eficaz que redunde en beneficio de los derechos de las personas que el día de mañana serán pensionistas, la Directiva 2003/41/CE, de 3 de junio, relativa a las actividades y supervisión de fondos de pensiones de empleo incluye requisitos sobre la cualificación y experiencia en la gestión de los sistemas de empleo. Así, inscrito en este marco, el Decreto 92/2007, de 29 de mayo, por el que se regula el ejercicio de determinadas actividades de las Entidades de Previsión Social Voluntaria, incorpora esta cuestión y pone, también, el acento en la cualificación de los órganos de gobierno.

Halaber, eta zabalagoa den ikuspegi batetik, 2006an Eusko Jaurlaritzak onartutako Aurreikuspen Sozial Osagarriaren Planaren jardun-ildoetako baten bitartez kudeaketa-prestakuntzaren estandarrak hobetzea eta prestakuntza-eskaria bera sustatzea nahi da, bai gobernu-organoei dagokienez, bai Borondatezko Aurreikuspen Sozialeko Erakundeetako teknikariei dagokienez.

Así mismo, y desde una perspectiva más amplia, una de las líneas de actuación del Plan de Previsión Social complementaria, aprobado por el Gobierno Vasco en 2006, pretende mejorar los estándares de la formación en gestión y fomentar la propia demanda formativa tanto por parte de los órganos de gobierno como por la del personal técnico de las Entidades de Previsión Social Voluntaria.

Aktiboen bolumenak eta aurreikuspen teknikoek lortutako zenbaterainokoa kontuan hartuz, eta haien bilakaera alde batera utzi gabe, ezinbestekoa da bi eremu horietako (teknikoa eta gizarte-ordezkaritzakoa, hain zuzen ere) prestakuntza hobezinaz arduratzea. Prestakuntza funtsezko pieza gisa jasotzen da, erabakiak hobeki har daitezen bermatzeari dagokionez. Gobernu-organoek behar adina ezagutza eduki behar dute euren egitekoak behar bezala gauzatu ahal izateko eta dituzten betebeharrak honako hauek lortuz betetzeko: pertsona elkartuen kolektiboaren eskubideak eta prestazioak hobeki babestea, arriskuak kontrolatzea eta pentsio-sistemen administrazio zuzena sustatzea.

Dado el tamaño ya alcanzado por el volumen de los activos y las provisiones técnicas y teniendo en cuenta su evolución, velar por una óptima formación de ambas esferas (técnica y de representación social) resulta inexcusable. La formación se erige en pieza esencial de cara a asegurar la mejora en la toma de decisiones. Los órganos de gobierno deben contar con el conocimiento suficiente para desempeñar su función correctamente, cumplir sus obligaciones protegiendo mejor los derechos y prestaciones del colectivo de personas asociadas, controlando los riesgos y promoviendo la correcta administración de los sistemas de pensiones.

Gutxienez, honako hauek lortu nahi dira: Gobernu Batzordeetako kide guztiek euren egitekoak uler ditzaten, eta dituzten betebehar eta erantzukizunak direla-eta, erabili eta ulertu behar dituzten agiri eta kontzeptuekin (juridikoak, aktuarialak, inbertsiorakoak, eta kudeaketarekin eta zergekin lotutakoak) eroso senti daitezen. Alabaina, gehiago ere lortu nahi da, irismen handiagoko prestakuntza-ibilbide bat sustatuz. Xede hori lortu ahal izateko, «zer» (ikastaroen edukiak) eta «nortzuk» (ikastaro horiek emateko baimena duten instantziak) zehaztea da agindu honen mamia.

La pretensión mínima es la de que todos los miembros de las Juntas de Gobierno comprendan sus funciones y se sientan cómodos con los documentos y conceptos jurídicos, de inversión, actuariales, de gestión y fiscales que, en razón de sus obligaciones y responsabilidades, deben manejar y conocer. Sin embargo, se quiere ir más allá, promoviendo un itinerario formativo de mayor alcance. Con este propósito, la explicitación del qué (contenidos de los cursos), quién (instancias autorizadas a impartirlos) y cómo (ayudas económicas para la financiación de los cursos) constituye el núcleo central de la presente Orden.

Ondorioz, honako hau

En su virtud,

EBATZI DUT:

RESUELVO:

1. artikulua.- Xedea.

Artículo 1.- Objeto.

Erabakiak ezin hobeki hartzeko modua eta Borondatezko Aurreikuspen Sozialeko Erakundeetan elkartutako pertsonen eskubideen mesederako jokatuko duen kudeaketa eraginkorra lortzea faboratzeko, agindu honek honako helburu hauek ditu:

En aras de favorecer una óptima toma de decisiones y una gestión eficaz que redunde en beneficio de los derechos de las personas asociadas a las Entidades de Previsión Social Voluntaria, la presente Orden tiene por objeto:

a) Aurreikuspen sozialari buruzko prestakuntza-ikastaroen kontzeptua arautzea.

a) Regular el concepto de los cursos de formación en materia de previsión social.

b) Maiatzaren 29ko 92/2007 Dekretuaren 2. artikuluaren arabera Gobernuko organoei exijitzen zaien oinarrizko trebakuntzaren ezinbesteko baldintza betetzeko modua zehaztea.

b) Definir el modo de cumplimiento del requisito obligatorio de cualificación básica exigida a los órganos de Gobierno en virtud del artículo 2 del Decreto 92/2007, de 29 de mayo.

c) Borondatezko Aurreikuspen Sozialeko Erakundeetako Gobernu Batzordeak osatzen dituzten kideen prestakuntza sustatzea, gutxieneko arau-eskakizunetatik haratago.

c) Promover la formación de los miembros que componen las Juntas de Gobierno de las Entidades de Previsión Social Voluntaria, más allá de las exigencias normativas mínimas.

Helburu horiek lortu ahal izateko, agindu honek honako hauek arautuko ditu:

Para el cumplimiento de estos fines, la Orden va a regular las siguientes cuestiones:

1.- 92/2007 Dekretuan jasotzen den aurreikuspen sozialeko prestakuntzaren kontzeptua eta horren modalitateak xedatzea. Horretarako, lehentasunezko interesa duten prestakuntza-moduluak zehaztuko dira.

1.- La determinación del concepto de formación en previsión social recogido en el Decreto 92/2007 y sus modalidades, definiendo los módulos formativos de interés preferente.

2.- Lehentasunezko interesa duten prestakuntza-moduluak irakasteko baimena lor dezaketen instantziak egiaztatzeko prozedura.

2.- Procedimiento de acreditación de las instancias que pueden obtener autorización para impartir los módulos formativos de interés preferente.

3.- Euskadiko Borondatezko Aurreikuspen Sozialeko Erakundeen Erregistroaren barruan sail berezi bat ezartzea, erakunde horietako Gobernu Batzordeen prestakuntza-mailari buruzkoa.

3.- Establecimiento de una sección especial dentro del Registro de Entidades de Previsión Social Voluntaria de Euskadi relativo al grado de formación de las Juntas de Gobierno de las mismas.

2. artikulua.- Aurreikuspen Sozialeko prestakuntza-ikastaroen kontzeptua.

Artículo 2.- Concepto de los cursos de formación en Previsión Social.

Agindu honen bitartez, Borondatezko Aurreikuspen Sozialeko Erakundeek euren kideei eskaini ahal izango dizkieten prestakuntza-ikastaro ezberdinak ezartzen dira, aurreikuspen sozialari buruzkoak; Gobernu Batzordeak osatzen dituzten kideen artean zein Aurreikuspen Sozialeko Erakundeei atxikita dauden baina Gobernu Organoetakoak ez diren pertsonei eskaini ahal izango zaizkie ikastaro horiek.

Por la presente Orden se establecen los diferentes cursos de formación en materia de previsión social que las Entidades de Previsión Social Voluntarias podrán ofertar entre sus miembros, tanto los que componen las Juntas de Gobierno y como los que estando adscritos a las Entidades de Previsión Social no forman parte de los Órganos de Gobierno.

Ikastaro horien helburua honako hau da: jarraibideak ezartzea eta Erakundearen kudeaketari edo ordezkaritzari behar bezala heldu ahal izateko irizpidea eta prestakuntza edukitzea.

La finalidad de los cursos es poder establecer directrices y tener criterio y formación suficiente para abordar correctamente la gestión de la Entidad o delegación de la misma.

3. artikulua.- Lehentasunezko interesa duten prestakuntza-moduluak.

Artículo 3.- Módulos formativos de interés preferente.

Bi motatakoak izango dira:

Los módulos formativos serán de dos tipos:

1.- Oinarrizko prestakuntza-ikastaroa.

1.- Curso formativo básico.

a) Hartzaileak.

a) Personas destinatarias.

a.1.- Oinarrizko modulua Borondatezko Aurreikuspen Sozialeko Erakundeetako gobernu-organoetako kideen prestakuntzara bideratuko da, kide horiek behar adina titulazio edota sektore horretan hiru urteko esperientzia egiztatua ez badute, eta beraz, maiatzaren 29ko 92/2007 Dekretuaren 2. artikuluan eskatzen den trebakuntzara iristen ez badira.

a.1.- El módulo básico está destinado a la formación de los miembros de los órganos de gobierno de las EPSV que no cuenten con titulación suficiente ni experiencia acreditada de tres años en el sector y que, por tanto, carecen de la capacitación suficiente requerida en el artículo 2.º del Decreto 92/2007, de 29 de mayo.

a.2.- Orobat, adierazitako Dekretuan hitzartutako trebakuntza-exijentzia horiek betetzen badituzte ere, interesgarria baderitze, honako hauek ere joan ahal izango dira ikastaro horietara: gobernu-organoetako edozein pertsona, BASEetan txertatutako aurreikuspen-planetako edozein ordezkari eta BASEetako edozein langile.

a.2.- Podrán asistir, así mismo, todas las personas de los órganos de gobierno, los representantes de los planes de previsión integrados en una EPSV o el personal de las EPSV que lo estimen de interés, aunque cumplan ya con las exigencias de cualificación estipuladas en el citado Decreto.

b) Ikastaroaren edukia.

b) Contenido del curso.

Bi atal desberdinez osatua dago:

Consta de dos bloques diferenciados:

b.1.- On-line edo presentziazko prestakuntza; honako ikasgai-zerrenda garatuko da:

b.1.- Formación on-line o presencial en la que se desarrollará el siguiente temario:

+ Pentsio-sistema kapitalizatuen funtzionamendua.

+ Funcionamiento de los sistemas de pensiones capitalizados:

- Jatorria eta historia.

- Origen e historia.

- Ezaugarri nagusiak (kapitalizazioa, interes-tasa konposatua, kapital/errenta konbertsio-faktoreak eta abar).

- Principales características (capitalización, tipo de interés compuesto, factores de conversión capital/renta...).

- Erakunde-motak. Bestelako pentsio-erakundeak.

- Tipos de entidades. Otras entidades de pensiones.

- Egitura eta ezaugarri nagusiak (PD/AD, sarbidea, erretirorako adina, etendako bazkidea, eta abar).

- Estructura y principales características (PD/AD, acceso, edad de jubilación, socio en suspenso, etc.)

- Gizarte Segurantza.

- Seguridad social.

- Aurreikuspen-sistemen helburuak eta pentsio publikoekiko lotura.

- Objetivos de los sistemas de previsión y la relación con las pensiones públicas.

- Organismo publiko eskudunak.

- Organismos públicos competentes.

- Kanpoko eragileen harremanak eta egitekoak; honako hauek dira kanpoko eragileak: aktuarioak, aholkulari juridikoak, ondare-aholkulariak, gordailuzainak, pentsio-sistemei buruzko aholkulariak, emaitzen analisigileak, administrazio-kudeatzaileak, kontu-ikuskariak eta abar.

- Relaciones y funciones de los agentes externos como son:, actuarios, asesores jurídicos, gestores de patrimonio, depositarios, consultores sobre sistemas de pensiones, analistas de resultados, gestores administrativos, auditores, etc.

+ Aurreikuspen osagarriaren esparru juridikoa.

+ El marco jurídico de la previsión complementaria.

- Sarrera.

- Introducción.

- Oinarrizko eduki-araudia.

- Normativa básica sustantiva.

- Zerga-araudia.

- Normativa fiscal.

- Estatu-esparruari eta Europako esparruari buruzko erreferentzia laburra.

- Breve referencia al marco estatal y europeo.

- Batzordeetako kideen betebeharrak eta erantzukizunak.

- Deberes y responsabilidades de los miembros de las juntas.

+ Erakundearen ondarearen inbertsioaren printzipioak ezagutzea eta ulertzea.

+ Conocimiento y comprensión de los principios relativos a la inversión del patrimonio de la entidad.

- Inbertsio-politikaren printzipio orokorrak (dibertsifikazioa, arriskua/errentagarritasuna, epea, likidezia, interes-tasen eragina, ziklo ekonomikoa, kongruentzia, batez bestekora itzultzea, informazio-iturriak eta abar).

- Principios generales de la política de inversiones (diversificación, riesgo/rentabilidad, plazo, liquidez, efecto de los tipos de interés, ciclo económico, congruencia, reversión a la media, fuentes de información...).

- Aktibo-motak eta horien ezaugarriak.

- Clases de activos y características.

- Pentsio-fondoen aktiboa eta pasiboa: obligazioak, edo pentsio-sistemen hornikuntza, kapitalizazio-politikak (PDak), eta aktibo/pasiboko tresnak.

- Activo y pasivo de los fondos de pensiones: las obligaciones, o provisiones de los sistemas de pensiones, las políticas de capitalización (PD), instrumentos de activo/pasivo.

- Pentsio-sistemen inbertsio-estrategiak, errentagarritasun/arrisku binomioari dagokionez, eta epe luzeko ikuspegiarekin. Asset Allocation. Zorroak optimizatzea. Kudeaketa-motak (aktiboa, pasiboa, hautazkoa). Inbertsio-tresna berriak.

- Estrategias de inversión de los sistemas de pensiones en términos del binomio de rentabilidad-riesgo y con una perspectiva de largo plazo. Asset Allocation. Optimización de carteras. Tipos de gestión (activa, pasiva, alternativa). Nuevos instrumentos de inversión.

- Inbertsio Printzipioen Deklarazioa. Alderdi erabakigarriak eta araudia.

- Declaración de Principios de Inversión: aspectos clave y normativa.

b.2.- Borondatezko Aurreikuspen Sozialeko Erakundeak berak eta Erakundean bertan eman beharreko prestakuntza.

b.2.- Formación a proporcionar por y en la propia Entidad de Previsión Social Voluntaria.

Borondatezko Aurreikuspen Sozialeko Erakundeak saio monografiko gehigarri bat antolatu beharko du, BASEaren espezialitateen azterketari buruzkoa, hau da, Estatutuen, Araudien, funtzionamendu-arauen eta Erakundeak kanpoko eragileekin dituen zerrendaren aurkezpena. Erakundearen lehendakariak baldintza hori bete dela egiaztatuko du, jardunaldiaren antolakuntzaren oinarrizko xehetasunak eta bertaratutako pertsonen harremanak jasoko dituen idazki sinatu baten bitartez.

La Entidad de Previsión Social Voluntaria deberá organizar una sesión monográfica adicional de análisis de las especificidades de la EPSV, es decir, una presentación de sus Estatutos, Reglamentos, normas de funcionamiento y relaciones que mantiene la Entidad con agentes externos. El Presidente de la Entidad certificará el cumplimiento de este requisito a través de un escrito firmado donde se recogerán los detalles básicos de la organización de la jornada y la relación de las personas asistentes.

Nolanahi ere, araudiei dagokienez ekitaldian gertatutako aldaketei buruzko ezagutzak eguneratzeko beharrezkoak diren baliabide guztiak jarri beharko ditu BASEak (zirkularren, aurkezpenen eta abarren bitartez).

En todo caso, la EPSV deberá facilitar los medios necesarios para la actualización de conocimientos en relación a cambios normativos relevantes que se hayan producido en el ejercicio (a través de circulares, presentaciones, etc.).

c) Ikastaroak emateko modalitateak.

c) Modalidades de impartición de los cursos.

c.1.- Presentziazko ikastaroak.

c.1.- Cursos presenciales.

B.1 idatz-zatian adierazitako ikastaroak presentziazko prestakuntzako 12 ordu edukiko ditu gutxienez, eta gutxienez hiru saiotan (bakoitza lau ordukoa) banatuko dira prestakuntza-ordu horiek. Urterokoak izango dira prestakuntza-jardunaldi horiek.

El curso al que se refiere el apartado b.1 constará de un mínimo de 12 horas de formación presencial, repartidas en un mínimo de tres sesiones de cuatro horas de duración cada una. Las jornadas de formación serán anuales.

c.2.- On-line ikastaroak.

c.2.- Cursos on-line.

Oinarrizko ikastaroaren irisgarritasun unibertsala errazteko, eta ikastaroaren presentziazko modalitatearen alternatiba gisa, Internet bidez on line ere gauzatu ahal izango da.

Con el objetivo de facilitar el alcance universal del curso básico y como alternativa al curso en su modalidad presencial, se podrá realizar el curso vía on-line a través de Internet.

BASEek, prestakuntza-maila betetzeko dituzten premien arabera, Internet bidezko sarbidea eskatuko diote Eusko Jaurlaritzaren Lan eta Gizarte Segurantza Zuzendaritzari, Erakundearen Gobernu Batzordeko kideentzat. Adieraziko den Internet-helbidean eskuragarri egongo da ikastaroa, eta epe mugatu bat ezarriko da sistemako lehen sarreratik aurrera ikastaroa burutzeko. On-line ikastaroak presentziazko ikastaroaren antzeko batezbesteko iraupena edukiko du. On-line ikastaroko ikasleek posta elektroniko bidezko eta telefono bidezko tutoretza-zerbitzua edukiko dute eskueran, ikastaroa egitean sor litezkeen zalantzak argitu ahal izateko.

Las EPSV en función de sus necesidades de cumplimiento del grado de formación solicitarán el acceso vía Internet para los miembros de la Junta de Gobierno a la Dirección de Trabajo y Seguridad Social del Gobierno Vasco. El curso estará disponible en la dirección que se indique de Internet y se dispondrá de un plazo limitado para la realización de un curso desde la primera entrada al sistema. La duración media del mismo será similar al curso presencial. El alumno del curso on-line tendrá a su disposición un servicio de tutoría vía electrónica y vía telefónica para solventar las dudas que pudieran surgirle durante la realización del curso.

d) Prestakuntza-jarduera burutu dela egiaztatzen duen ziurtagiria.

d) Certificados acreditativos de la actividad formativa.

Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza Sailak izendun ziurtagiri ofiziala emango die ikastaroaren edozein modalitate burutu duten pertsona guztiei. Ikastaroak emateko baimena duen instantziak izapidetuko du ziurtagiri horien eskaera. Oinarrizko ikastaroa egin behar duten Gobernu Batzordeetako kideen kasuan (maiatzaren 29ko 92/2007 Dekretuaren 2. artikuluaren arabera), eskaera horrekin batera, BASEaren lehendakariaren ziurtagiria ere aurkeztu beharko da; kide hori Erakundearen espezifikotasunak aztertzeko modulura ere joan dela jaso beharko du (3.1.b.2 idatz-zatia) lehendakariaren ziurtagiri horrek.

El Departamento de Justicia, Empleo y Seguridad Social expedirá un certificado oficial nominativo para cada persona que ha realizado el curso en cualquiera de sus modalidades. La solicitud de los certificados será tramitada por la instancia autorizada para impartir los cursos. En el caso de miembros de las Juntas de Gobierno que deben realizar el curso básico (según el artículo 2 del Decreto 92/2007, de 29 de mayo), dicha solicitud deberá venir acompañada del certificado del Presidente de la EPSV en el que conste que ha asistido, además, al módulo de análisis de las especificidades de la Entidad (apartado 3.1.b.2).

e) Ikastaroaren baldintzak.

e) Condiciones del curso.

Euskadiko BASEen Erregistroan inskribatutako Borondatezko Aurreikuspen Sozialeko Erakunde guztiek, behar adinako aurrerapenarekin, ikastaroaren xehetasunei eta izen emateko eskaera izapidetzeko prozedurari buruzko informazio guztia jasoko dute. Gobernu Batzordeko kide guztien artean zabaldu beharko da informazio hori.

Todas las Entidades de Previsión Social Voluntaria inscritas en el Registro de EPSV de Euskadi, recibirán, con la antelación suficiente, cumplida información de los detalles del curso y el procedimiento para tramitar la solicitud de inscripción. Esta información deberá ser difundida entre todos los miembros de la Junta de Gobierno.

Era berean, BASEek oinarrizko ikastaroak antolatu eta kudeatu ahal izango dituzte, euren baliabideekin. Eusko Jaurlaritzak ikastaroan parte hartu duten pertsonei ziurtagiriak emateko, emandako gutxieneko edukiak agindu honetako 3.1.b.1 idatz-zatian ezarritakoak direla frogatu beharko du Erakundeak.

Las propias EPSV podrán, también, organizar y autogestionar, con recursos propios, un curso básico. Los certificados acreditativos serán extendidos por el Gobierno Vasco a las personas participantes siempre y cuando la Entidad demuestre que los contenidos mínimos impartidos han sido los establecidos en el apartado 3.1.b.1. de la presente Orden.

2.- Ikastaro aurreratuak.

2.- Cursos avanzados.

a) Hartzaileak.

a) Personas destinatarias.

Honako baldintza hauek betetzen dituzten Gobernu Batzordeetako kideei zuzenduko zaizkie modulu aurreratuak: oinarrizko modulua burutua edukitzea, edota behar adina titulazio edo aurreikuspen sozialaren sektorean gutxienez hiru urteko esperientzia egiaztatua edukitzea, Borondatezko Aurreikuspen Sozialeko Erakundeen jarduera jakin batzuk arautzen dituen maiatzaren 29ko 92/2007 Dekretuaren 2. artikuluan ezarritakoaren arabera. Eta baita Aurreikuspen Sozialeko Erakundeei atxikita dauden baina Gobernu Organoetakoak ez diren langileei ere.

Los módulos avanzados están destinados a todos aquéllos miembros de las Juntas de Gobierno que hayan cursado el módulo básico o que cuenten con titulación suficiente o experiencia acreditada de tres años en el sector de previsión social, de acuerdo con lo establecido en el artículo 2 del Decreto 92/2007, de 29 de mayo, por el que se regula el ejercicio de determinadas actividades de las Entidades de Previsión Social Voluntaria. Así como al personal que no perteneciendo a la Junta de Gobierno está adscrito a la Entidades de Previsión Social Voluntaria.

b) Era berean, modulu aurreratuak bi motatakoak izan daitezke:

b) Los módulos avanzados podrán ser, a su vez, de dos tipos:

b.1.- Modulu aurreratu orokorrak; horrelako moduluak beteko dituzten eremuak oinarrizko moduluetan aurreikusitakoak baino sakontasun eta ardura handiagoz gauzatuko dira. Honako eremu hauetakoren bat beteko dute:

b.1.- Módulos generales avanzados, que cubrirán alguna de las siguientes áreas, con una profundidad y dedicación significativamente mayores a las previstas, en su caso, en el módulo básico:

- Praktika onen eta gobernaketa onaren kodeen azterketa, pentsio-sistemen kudeaketari aplikatuak.

- Análisis de buenas prácticas y códigos de buen gobierno, aplicados a la gestión de los sistemas de pensiones.

- Oinarrizko eduki-araudia.

- Normativa básica sustantiva.

- Fiskalitatea.

- Fiscalidad.

- Aurreikuspen sozialeko sistemen printzipio aktuarialak eta diseinua. Inbertsio-profilak eta aukerak. Aseguramendua eta berrasegurua.

- Principios actuariales y diseño de sistemas de previsión social. Perfiles de inversión y opciones. Aseguramiento y reaseguro.

- Pentsio-sistemen eraketa, dokumentazioa, administrazioa eta finantzaketa.

- Constitución, documentación, administración, financiación de los sistemas de pensiones.

- Bazkidearekiko komunikazioa eta informazioa, pentsio-sistemen kudeaketa, giza baliabideak, ordainketa eta aurreikuspen osagarria.

- Comunicación e información al socio, gestión de los sistemas de pensiones, recursos humanos, retribución y previsión complementaria.

b.2.- Inbertsioen kudeaketari buruzko modulu espezifikoa.

b.2.- Módulo específico sobre gestión de inversiones.

- Kapitalen merkatuen jokabidea epe luzean.

- Comportamiento de los mercados de capitales en el largo plazo.

- Aktibo-mota garrantzitsuenak eta horien ezaugarriak, arrisku/errendimendu binomioa barne hartuta.

- Las principales clases de activos y sus características, incluyendo el binomio riesgo/rendimiento.

- Atzerriko inbertsioaren ondorioak, aldaketarako arriskua eta hori kontrolatzeko sistemak (esaterako, estaldura monetarioa) barne hartuta.

- Las implicaciones de la inversión extranjera, incluyendo el riesgo de cambio y los sistemas para controlarlo como la cobertura monetaria.

- Aktibo espezializatu motak, tresnak eta teknikak, eta kasu bakoitzari aplika daitekeen arrisku/errendimentu profilaren nondik norakoak.

- Clases de activos especializados, instrumentos y técnicas, y la naturaleza del perfil de riesgo/rendimiento aplicable a cada caso.

- Prestazio Definituko planetan, inbertsio-politikaren helburuak (arrazoiak barne hartuta), aktibo-moten arteko esleipen/banaketa estrategia eta horrek dakartzan arriskuen balorazioa.

- En los planes de Prestación Definida, los objetivos de la política de inversiones (incluyendo sus razones), y la estrategia de la asignación/distribución entre clases de activos y la valoración de riesgos que implica.

- Ekarpen Definituko planen kasuan, eskainitako hautazko planen maila eta mota zehazteko irizpideak, halakorik badago.

- En el caso de planes de Aportación Definida, los criterios para determinar el rango y tipo de los planes opcionales ofrecidos, si existen.

- Izan ere, planak inbertitzen dituen aktibo espezifiko motak (halakorik badago, deribatuak eta monetaren estaldurak barne hartuta), hartutako arrisku-mota eta arrisku horiei jarraipena egiteko eta kontrolatzeko modua.

- Las clases específicas de activos en los que el plan, de hecho, invierte (incluidos derivados y coberturas de moneda en su caso), el tipo de riesgo que se asume y la forma en que dichos riesgos son seguidos y controlados.

- Kudeaketa-mandatuen funtsezko baldintzak (kanpoko kudeatzaileentzat), kontratu-mota eta ordaintzen diren komisioak ulertzea barne hartuta.

- Las condiciones fundamentales de los mandatos de gestión (a gestores externos), incluyendo la comprensión del tipo de contrato y las comisiones que se satisfacen.

4. artikulua.- Baimena.

Artículo 4.- Autorización.

Erakunde publikoek zein pribatuek eskatu ahal izango dute aurreikuspen sozialeko prestakuntza-ikastaro ezberdinak emateko baimena, baldin eta honako baldintza hauek betetzen badituzte:

Podrán solicitar autorización para impartir los diferentes cursos de formación en previsión social tanto entidades públicas como privadas que cumplan los siguientes requisitos:

1.- Aurreikuspen sozialean adituak diren irakasleak edukitzea, eta langile horiek aktuarioen alorreko, zuzenbideko, ekonomia- eta enpresa-zientzietako, edo bestelako goi-mailako titulazioa edukitzea, betiere aurreikuspen sozialean, Gizarte Segurantza alorrean, aseguru-erakundeetan edo antzekoetan gutxienez hiru urteko esperientzia egiaztatzen badute.

1.- Disponer de personal docente experto en previsión social, en posesión de titulación superior en materia actuarial, en derecho, en económicas/empresariales u otra titulación siempre que se acredite una experiencia profesional de tres años en previsión social, en materia de Seguridad Social, en entidades aseguradoras o análogas.

2.- Ikasle kopururako egokiak diren instalazioak eta baliabide material eta didaktikoak edukitzea.

2.- Disponer de instalaciones y medios materiales y didácticos adecuados al número de alumnos.

3.- Agindu honen 3. artikuluan barne hartutako edukiak aintzat hartuz, prestakuntza-programa bat ezartzea.

3.- Establecer, con los contenidos comprendidos en el artículo 3 de la presente Orden, un programa formativo.

Prestakuntza-ikastaro horiek eman nahi dituzten pertsona eta erakundeek Euskadiko BASEen Erregistrora bidali behar dute eskaera, honako agiri hauekin batera:

Las personas y entidades interesadas en impartir estos cursos de formación, deberán enviar su solicitud al Registro de EPSV de Euskadi con la siguiente documentación:

1.- Eskabide-orri normalizatua (1. eranskina).

1.- Ficha normalizada de solicitud (anexo 1).

2.- Prestakuntza-proiektu globala deskribatzen duen txostena, honako hau zehaztuz:

2.- Informe descriptivo del proyecto global de formación especificando:

- Helburu orokorrak eta espezifikoak.

- Objetivos generales y específicos.

- Prestakuntza-programa, edukiak eta iraupena.

- Programa de formación, contenidos y duración.

- Aurreikusitako ebaluazio-tresnak.

- Instrumentos de evaluación previstos.

3.- Giza baliabideei buruzko txostena; irakasleen zerrenda zehaztu beharko da txosten horretan, haien profila eta horietako bakoitzak irakatsiko dituen edukiak adieraziz. Irakasle bakoitzak erakundearekin duen lan-harremana eta titulazioa, prestakuntza espezifikoa, irakaskuntza-esperientzia eta lanbide-esperientzia ere zehaztuko dira txosten horretan. Orobat, irakaskuntzari dagokionez irakasle bakoitzaren gaitasuna Euskal Autonomia Erkidegoko bi hizkuntza ofizialetakoa edo soilik horietako batekoa den zehaztuko da.

3.- Informe sobre recursos humanos disponibles donde se deberá concretar la relación de docentes, con indicación de su perfil y contenidos que impartirá cada persona. Se especificará la relación laboral de cada una de ellas con la entidad y titulación, formación específica, experiencia docente y experiencia profesional. Se concretará, asimismo, su capacitación lingüística para la docencia en una o en las dos lenguas oficiales de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Baimena lortzeko eskaerak oso-osorik betetzen ez badira edo derrigor aurkeztu beharreko agiriekin aurkezten ez badira, eskatzaileari hamar eguneko epea emango zaio, akatsa zuzendu dezan edo falta diren agiriak aurkez ditzan, eta ohartaraziko zaio ezen, agindutakoa bete ezean, eskaerari uko egin diola ulertuko dela. Kasu horretan, Administrazioak eskabideari buruzko ebazpena espresuki eman beharra dauka, eta baita jakinarazi beharra ere, Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen azaroaren 26ko 30/1992 Legeko 71.1 eta 42.1 artikuluetan xedatutakoa betez.

Si las solicitudes de autorización no vinieran cumplimentadas en todos sus términos o no fueran acompañadas de la documentación preceptiva, se requerirá a la entidad solicitante para que, en un plazo de diez días, subsane la falta o acompañe los documentos preceptivos, con indicación de que, si así no lo hiciera, se le tendrá por desistida de su petición, estando obligada la Administración a dictar resolución expresa sobre esta solicitud, así como a notificarla, de conformidad con lo dispuesto en los artículos 71.1 y 42.1 de la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común.

Agindu honetan xedatutako baldintzak betetzen dituzten erakunde eskatzaileen trebakuntza onartuko duen dagokion administrazio-ebazpena emango du Lan eta Gizarte Segurantza Zuzendaritzak.

La Dirección de Trabajo y Seguridad Social dictará la correspondiente Resolución administrativa aprobando la cualificación de las entidades que lo soliciten y cumplan los requisitos de la presente Orden.

5. artikulua.- Euskadiko BASEen Erregistroko Sail Berezia, Erakunde horien Gobernu Batzordeen kideen prestakuntzari buruzkoa.

Artículo 5.- Sección Especial del Registro de EPSV de Euskadi relativa a la formación de los miembros de las Juntas de Gobierno de estas Entidades.

BASEetako Gobernu Batzordeetako kideek prestakuntza-maila betetzen dutela baliozkotzat jotzeko, Euskadiko BASEen Erregistroan sail berezi bat sortu da; sail horretan, Erakundeen Gobernu Batzordeetako kide guztien trebakuntza jasoko da, eta era berean, sail horretan jakinaraziko beharko dira kideei dagokienez gertatzen diren aldaketa guztiak, eta baita agindu honen betetze-maila ere.

A los efectos de validar el cumplimiento del grado de formación de los miembros de las juntas de Gobierno de las EPSV, se crea una sección en el Registro de EPSV de Euskadi donde se recogerá la cualificación de todos los miembros de las Juntas de Gobierno de las Entidades y al que se comunicará todas las modificaciones que se produzcan en sus miembros así como el grado de cumplimiento de esta Orden.

Borondatezko Aurreikuspen Sozialeko Erakunde guztiek inprimaki bat bete beharko dute urtero (2. eranskina); inprimaki horretan, honako hauek adierazi beharko dira: batetik, Gobernu Batzordeko kideek prestakuntza-baldintzak betetzen ote dituzten, eta bestetik, Erakundearen prestakuntza-plana. Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza Sailak igorriko du inprimaki hori, Erakunde guztiek urtero igortzen duten kontabilitate-estatistikari buruzko informazioarekin batera.

Todas las Entidades de Previsión Social Voluntaria deberán cumplimentar anualmente un formulario (anexo 2) sobre el cumplimiento de los requisitos formativos de los miembros de la Junta de Gobierno y sobre los planes de formación de la Entidad. Este formulario será remitido por el Departamento de Justicia, Empleo y Seguridad Social junto a la información estadístico contable que se remite anualmente por todas las Entidades.

AZKEN XEDAPENAK

DISPOSICIONES FINALES

Lehenengoa.- Ordezko araubidea.

Primera.- Régimen supletorio.

Agindu honetan administrazio-prozedurari dagokionez aurreikusi ez den guztian, Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen azaroaren 26ko 30/1992 Legea bete beharko da.

En lo no previsto en la presente Orden en cuanto al procedimiento administrativo, será de aplicación la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común.

Bigarrena.- Laguntzen deialdiak.

Segunda.- Convocatoria de ayudas.

Eusko Jaurlaritzaren Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza Sailak urtero egin ahal izango du aurreikuspen sozialeko prestakuntzarako laguntzen deialdia.

El Departamento de Justicia, Empleo y Seguridad Social del Gobierno Vasco podrá realizar, con carácter anual, la convocatoria de ayudas para la formación en previsión social.

Hirugarrena.- Indarraldiaren hasiera.

Tercera. - Entrada en vigor.

Dekretu honen indarraldia Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta biharamunean hasiko da.

El presente Decreto entrará en vigor el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2008ko abenduaren 3a.

En Vitoria-Gasteiz, a 3 de diciembre de 2008.

Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza sailburua,

El Consejero de Justicia, Empleo y Seguridad Social,

JOSEBA AZKARRAGA RODERO.

JOSEBA AZKARRAGA RODERO.

1. ERANSKINA

ANEXO 1

AURREIKUSPEN SOZIALEKO IKASTAROAK EMATEKO BAIMENA LORTZEKO ESKAERA

SOLICITUD DE AUTORIZACIÓN PARA IMPARTIR CURSOS DE FORMACIÓN EN PREVISIÓN SOCIAL

(Ikus .PDF)

(Véase el .PDF)

2. ERANSKINA

ANEXO 2

GOBERNU BATZORDEETAKO KIDEEN PRESTAKUNTZARI BURUZKO GALDEKETA, BETE BEHARREKOA

CUESTIONARIO A CUMPLIMENTAR EN RELACIÓN A LA FORMACIÓN DE LOS MIEMBROS DE LAS JUNTAS DE GOBIERNO

(Ikus .PDF)

(Véase el .PDF)


Azterketa dokumentala


Análisis documental