Boletin Oficial del País Vasco

140. zk., 2007ko uztailaren 20a, ostirala

N.º 140, viernes 20 de julio de 2007


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Xedapen Orokorrak

Disposiciones Generales

Jaurlaritzaren Lehendakaritza
Presidencia del Gobierno
4124
4124

9/2007 LEGEA, ekainaren 29koa, Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutua sortzekoa.

LEY 9/2007, de 29 de junio, de creación de Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo.

Eusko Legebiltzarrak ondoko lege hau onartu duela jakinarazten zaie Euskadiko herritar guztiei:

Se hace saber a todos los ciudadanos y ciudadanas de Euskadi que el Parlamento Vasco ha aprobado la siguiente Ley:

9/2007 Legea, ekainaren 29koa, Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutua sortzekoa.

Ley 9/2007, de 29 de junio, de creación de Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo.

ZIOEN ADIERAZPENA
EXPOSICIÓN DE MOTIVOS

Espainiako Konstituzioaren 149.3 artikuluak agintzen du Konstituzioak espresuki Estatuari esleitzen ez dizkion gaiak autonomia-erkidegoei egokitu dakizkiekeela, bakoitzaren estatutuaren arabera.

El artículo 149.3 de la Constitución española dispone que las materias no atribuidas expresamente por ella al Estado podrán corresponder a las comunidades autónomas, en virtud de sus respectivos estatutos.

Bestalde, Euskal Herriko Autonomia Estatutuaren 10.28 artikuluan ezarritakoaren arabera, Euskal Herriko Autonomia Erkidegoak eskumen esklusiboa du kontsumitzaileen eta erabiltzaileen defentsan.

Por su parte, el artículo 10.28 del Estatuto de Autonomía del País Vasco atribuye la competencia exclusiva en defensa de la persona consumidora y usuaria a la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Kontsumitzaileen eta Erabiltzaileen Estatutua Onesten duen 6/2003 Legea da gure Autonomia Erkidegoko lege-esparrua kontsumitzaileen eta erabiltzaileen defentsan, segurtasunean, osasunean eta interes ekonomikoetan eragina duten alderdi guztiak arautzeko.

La Ley 6/2003, por la que se crea el Estatuto de las Personas Consumidoras y Usuarias, es el marco de regulación en nuestra Comunidad en lo referido a todos los aspectos que inciden en la defensa de las personas consumidoras y usuarias, su seguridad, su salud y sus intereses económicos.

Kontsumitzaileak aldezteak eta babesteak gero eta gehiago eskatzen du tresna bizi eta eraginkorrak edukitzea, beharrizanei berehalako erantzuna eman ahal izateko eta, oso bereziki, gatazken konponbidean eta prebentzioan jardun ahal izateko.

La defensa y protección de las personas consumidoras requieren cada vez más que dispongamos de instrumentos ágiles y eficaces, que den una respuesta inmediata a las necesidades y que actúen, muy especialmente, en el campo de la prevención y la resolución de conflictos.

Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutua sortzeak erantzuna ematen die herritarrek beren transakzio ekonomikoetan babes handiagoa edukitzeko egindako eskaerei, zeren produktu eta zerbitzuen erosketak kontsumitzaile eta erabiltzaileei gero eta informazio, prestakuntza eta babes handiagoa ematea galdegiten baitu. Alde horretatik, erakunde autonomo hori sortzeak indartu egiten ditu kontsumitzaile eta erabiltzaileei kontsumitzeko orduan sortzen zaizkien gatazkei dagokionez aholkuak eta konponbideak emateko gaitasunak eta ahalmenak, era horretako eskaerak gero eta handiagoak baitira gizartean.

La creación de Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo materializa las demandas sociales para dotar de mayor grado de protección a la ciudadanía en sus transacciones económicas, dado que la compra de productos y servicios requiere una información, formación y protección cada vez mayor de las personas consumidoras y usuarias. A este respecto, la creación de este organismo autónomo supone un reforzamiento de las capacidades y potencialidades para atender las exigencias sociales cada vez mayores para asesorar y encauzar los conflictos que les surgen a las personas consumidoras y usuarias en el acto de consumir.

Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutua sortzearekin, handitu egingo da Eusko Jaurlaritzan Autonomia Erkidegoko kontsumo-politika planifikatzeko eta egikaritzeko ardura duen atalaren autonomia, indartu egingo baitira hala atal horren jokaera-ahalmena nola atalaren autoantolaketarako aukerak, berezko nortasun juridikoa eta jarduteko gaitasun osoa emanez. Horren ondorioa da ezen bai Eusko Jaurlaritzaren aldetik bai gizartearen aldetik argi eta garbi agertuko dela Kontsumobideri dagokiola, erakunde gisa, kontsumitzaileei babesa, informazioa eta prestakuntza orain baino intentsitate eta eraginkortasun handiagoarekin emateko ardura.

Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo supondrá un incremento en la autonomía del área encargada dentro del Gobierno Vasco de planificar y ejecutar la política de consumo en la Comunidad Autónoma, de manera que se potencia su capacidad de maniobra, así como sus posibilidades de autoorganización, dotándole de personalidad jurídica propia y plena capacidad de obrar. Esto conlleva que, tanto de cara al propio Gobierno Vasco como hacia la sociedad, Kontsumobide se va a visualizar claramente como el organismo encargado de proteger y de informar y formar a las personas consumidoras con un nivel de intensidad y eficacia mayor al actual.

Beste alde batetik, kontsumoaren arloan jorratu beharreko gaien aniztasuna kontuan hartuta (banka, telekomunikazioak, garraioa, etxez etxeko zerbitzuak, etxebizitza, era guztietako produktuak, eta abar), komenigarria da Eusko Jaurlaritzaren sailetatik urrun dagoen erakunde bat sortzea. Kontsumoaren gaia bere zeharkakotasunagatik Administrazio autonomikoko sail guztiekin lotuta egoteak justifikatu egiten du, gainera, sail horietatik independentea izatea; betiere, ordea, erabat bermatuko da harreman-maila handiena duten sailekin koordinatzea, sail horiei ordezkaritza emanez Kontsumoko Euskal Institutuaren Zuzendaritza Kontseiluan.

Por otra parte, la diversidad de temáticas a abordar a través de consumo (banca, telecomunicaciones, transportes, servicios a domicilio, vivienda, productos de toda índice, etcétera) aconseja también la creación de un organismo propio alejado de los departamentos del Gobierno Vasco. La vinculación del consumo, por su carácter transversal, con todas las áreas de la Administración autonómica justifica de manera especial su carácter independiente con respecto a las áreas del Gobierno, si bien queda plenamente garantizada la coordinación con las que guarda mayor nivel de relación a través de su representación en el Consejo de Dirección de Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo.

Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuak sarrera emango die bere gobernu-organo gorenean (Zuzendaritza Kontseilua) produktu eta zerbitzuen eskuraketan parte hartzen duten gizarte-eragile guztiei: inplikatutako administrazio publikoak, kontsumitzaileen elkarteak, enpresariak, eta abar. Horrela jokatuta, posible egingo da institutuaren baitan elkarrekin bizitzea kontsumo-politikaren ildo nagusiak planifikatzeko dauden iritzi ezberdinak.

Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo va a reunir en su máximo órgano de gobierno (Consejo de Dirección) a la totalidad de los agentes sociales que intervienen en la adquisición de productos y servicios: administraciones públicas implicadas, asociaciones de consumidores, empresarios, etcétera. De este modo se logra que en su propio seno convivan las diferentes sensibilidades existentes para planificar las líneas maestras de la política de consumo.

Azkenik, beharrezkotzat jo da indargabetzea 6/2003 Legearen 67. artikulua, Euskadiko Kontsumoko Koordinazio Batzordea sortzen duena Eusko Jaurlaritzako sailen barne-koordinaziorako organoa izateko. Horren arrazoia da, lehen adierazi denez, Kontsumobideren gobernu-organo gorenean lekua egin zaiela kontsumitzaileak babesteko politiketan modurik zuzenean inplikatuta inplikatuta dauden sailei.

Finalmente, se ha considerado necesario derogar el artículo 67 de la Ley 6/2003, por el que se crea la Comisión Coordinadora de Consumo de Euskadi como órgano de coordinación interna de los diversos departamentos del Gobierno Vasco, dado que, como se ha expresado con anterioridad, se ha dado cabida dentro del máximo órgano de gobierno de Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo a aquellos departamentos más directamente implicados en las políticas de protección de las personas consumidoras y usuarias.

1. artikulua.– Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutua sortzea.

Artículo 1.– Creación de Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo.

1.– Honen bidez Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutua sortzen da, Jaurlaritzan kontsumoaren arloko eskumena duen sailera atxikitako erakunde autonomo gisa.

1.– Se crea Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo, como un organismo autónomo adscrito al departamento del Gobierno Vasco competente en materia de consumo.

2.– Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuak berezko nortasun juridikoa eta autonomia administratibo eta ekonomikoa edukiko ditu, bai eta jarduteko gaitasun osoa ere bere helburuak betetze aldera.

2.– Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo actúa con personalidad jurídica propia, autonomía administrativa y económica y plena capacidad de obrar para el cumplimiento de sus objetivos.

3.– Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuak jarraitu beharreko arauak lege hau, legea garatuko duten xedapenak eta ezargarri zaizkion Administrazio Zuzenbideko gainerako xedapenak izango dira.

3.– Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo se somete a lo que establezca esta ley, las disposiciones que lo desarrollen y el resto de disposiciones de Derecho administrativo que le son aplicables.

2. artikulua.– Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuaren egoitza.

Artículo 2.– Sede de Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo.

1.– Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuak Eusko Jaurlaritzaren egoitza nagusia dagoen hirian izango du bere kokalekua, eta Euskal Autonomia Erkidegoko beste zenbait herritan bulegoak sortu eta bere jarduerak aurrera eraman ahal izango ditu.

1.– Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo estará situado en la ciudad donde radique la sede central del Gobierno Vasco, y podrá crear oficinas y desarrollar sus actividades en otras localidades de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

2.– Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuak lurraldeen ikuspegitik deskontzentratu egin behar du bere administrazio-jarduera, edo atxikita dagoen saileko lurralde-zerbitzuen bidez, edo, bestela, bere bulegoak sortuz hiru lurralde historikoetan. Lehenengo kasuan, aipatutako lurralde-zerbitzu horiek institutuko zuzendaritzaren menpean egongo dira funtzionalki kontsumo-gaietako jarduerei dagokienez.

2.– Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo, debe desconcentrar territorialmente su actuación administrativa, bien mediante los servicios territoriales del departamento al que está adscrito, o bien mediante la creación de oficinas propias en los distintos territorios históricos. En el primer caso, dichos servicios territoriales dependerán funcionalmente de la dirección del instituto en cuanto a las actuaciones en materia de consumo.

3. artikulua.– Helburuak eta eskumenak.

Artículo 3.– Objetivos y competencias.

1.– Kontsumitzaileak eta erabiltzaileak aldeztearen eta babestearen arloan Jaurlaritzaren politikak zehaztea, planifikatzea, bultzatzea eta betearaztea dira Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuaren helburuak.

1.– Los objetivos de Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo son definir, planificar, impulsar y ejecutar las políticas del Gobierno Vasco en materia de defensa y protección de las personas consumidoras y usuarias.

2.– Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuari izendatutako eskumenak eta eginkizunak, hain zuzen, Kontsumitzaileen eta Erabiltzaileen Estatutuaren abenduaren 22ko 6/2003 Legearen arabera kontsumoaren arloan eskumena duen Eusko Jaurlaritzako organoari dagozkion guztiak izango dira. Salbuespena izango dira, ordea, Gobernu Kontseiluari edo Eusko Jaurlaritzan kontsumoaren arloko eskumena duen saileko titularrari dagozkienak.

2.– Las competencias y funciones asignadas a Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo son todas las que corresponden al órgano del Gobierno Vasco competente en materia de consumo de acuerdo con la Ley 6/2003, de 22 de diciembre, de Estatuto de las Personas Consumidoras y Usuarias, salvo aquellas atribuidas al Consejo de Gobierno o al titular del departamento del Gobierno Vasco competente en materia de consumo.

4. artikulua.– Eginkizunak.

Artículo 4.– Funciones.

1.– Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuak bere helburuak betetzeko bere gain hartzen dituen eginkizunak, besteak beste, honako hauek dira:

1.– Entre las funciones asumidas por Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo para el cumplimiento de sus objetivos se encuentran las siguientes:

a) Eskubideei eta eskubideak erabiltzeko moduari buruz orientazioa, prestakuntza eta informazioa ematea kontsumitzaileei eta erabiltzaileei, eta eskubide horiek ezagutzera ematea, kontuan izan eta errespeta ditzaten merkatuan parte hartzen duten guztiek, bai eta ondasun eta zerbitzuei dagokienez eskubideetan eragina izan dezaketen guztiek ere. Horretan guztian, arreta berezia eskainiko zaie bereziki babestutako taldeei, berariazko beharrizanak baitituzte.

a) Orientar, formar e informar a las personas consumidoras y usuarias sobre sus derechos y la forma de ejercerlos y difundir su conocimiento, a fin de que sean tenidos en cuenta y respetados por todos aquellos que intervengan en el mercado, así como por aquellos a los que dichos derechos puedan afectar directa e indirectamente en relación con los bienes y servicios. Todo ello con especial atención a los colectivos especialmente protegidos, con necesidades específicas.

b) Kontsumo-dinamiken ebaluazioa eta beharrezko azterketak sustatzea eta egitea, kontsumitzaileei euren behar eta exijentzietara ongien moldatzen diren produktuak eta zerbitzuak aukeratzen lagunduko dieten prozedurak eta tresnak zehazteko xedez.

b) Promover y llevar a cabo los estudios necesarios y la evaluación de las dinámicas de consumo, con el objetivo de fijar los instrumentos y los procedimientos que permitan a las personas consumidoras y usuarias elegir mejor los productos y servicios más adecuados a sus necesidades y exigencias.

c) Kontsumitzaileen eta erabiltzaileen eskuera jarritako produktuek eta zerbitzuek beharrezko informazioa eskaintzen dutela zaintzea, legearen arabera eska daitezkeen segurtasun-mailak lortzea, eta bereziki iruzurra, okerrera eraman gaitzakeen edo osoa ez den informazioa, publizitate iruzurtia eta abusuzko klausulak erabiltzea saihesteko prebentzio-kanpainak egitea, horretarako beharrezko eta nahitaezko klausulak erantsita.

c) Velar por que los productos y servicios puestos a disposición de las personas consumidoras y usuarias incorporen la información, conseguir los niveles de seguridad legalmente exigibles y establecer campañas de prevención dirigidas especialmente a evitar el fraude, la información que induzca a error o esté incompleta, la publicidad engañosa y la utilización de cláusulas abusivas, incorporando cláusulas necesarias y obligatorias.

d) Kontsumitzaileak eta erabiltzaileak aldezteko eta babesteko elkarteen eta erakundeen garapena indartzea eta sustatzea, eta aktiboki eta diruz lagunduz lan egitea elkarteekin aholkularitza-, defentsa- eta informazio-lanetan, bereziki behar espezifikoak dituzten pertsonei dagokienez.

d) Potenciar y fomentar el desarrollo de las asociaciones y entidades de defensa y protección de las personas consumidoras y usuarias, y colaborar activa y económicamente con las asociaciones en el ejercicio de las funciones de asesoramiento, defensa e información, especialmente respecto a las personas con necesidades específicas.

e) Gizartearen eta ekologiaren ikuspegitik iraunkorra den kontsumoa bultzatzea, eta bereziki ingurumena errespetatzen duten zerbitzu eta produktuena.

e) Fomentar las prácticas de un consumo socialmente y ecológicamente sostenible, en especial el consumo de productos y servicios respetuosos con el medio ambiente.

f) Gazteak arduraz kontsumitzeko ohituretan hezi daitezen sustatzea. Horretarako, erakunde eskudunei proposatuko zaie kontsumorako heziketa-programak jartzea irakaskuntzako maila guztietan.

f) Promover la educación de los jóvenes en los hábitos del consumo responsable, proponiendo a los organismos competentes la adopción de programas de educación para el consumo en los distintos grados de la enseñanza.

g) Produktu ekologikoen kontsumoa sustatzea eta bidezko merkataritzatik eta merkataritza solidariotik iritsitako produktuen eskaintza bultzatzea.

g) Fomentar el consumo de productos ecológicos y promover la oferta de productos provenientes del comercio justo y solidario.

h) Lankidetza-itunak eta -akordioak sinatzea prestakuntzaren eta aholkularitzaren arloan jarduera-sektore ekonomiko bakoitzean ordezkaritzarik handiena duten enpresen eta profesionalen elkarteekin; oso bereziki merkataritza-enpresetara eta kontsumitzaile eta erabiltzaileengana zuzenduko dira, institutuaren eginkizunen eta helburuen esparruan.

h) Firmar acuerdos y convenios de colaboración en materia de formación y asesoramiento con las organizaciones empresariales y profesionales más representativas de cada sector de actividad económica, dirigidos de manera especial a las empresas comerciales y a las personas consumidoras y usuarias, en el ámbito de los objetivos y las funciones del instituto.

i) Administrazio publiko guztiekin harremanetan jartzea eta elkarlanean aritzea, kontsumitzaileen eta erabiltzaileen eskubideak eta babesa hobetzeko bidean aurrera egiteko.

i) Relacionarse y cooperar con todas las administraciones públicas para avanzar en la mejora de los derechos y la protección de las personas consumidoras y usuarias.

j) Kontsumoaren arloan eskumenak erabiltzen dituzten udal-administrazioekin lankidetzan aritzea, kontsumitzaileen informaziorako udal-bulegoak hedatzea sustatzea, behar duten guztian aholkuak ematea euren eginkizunak hobeto bete ditzaten, eta lankidetza-itunak sinatzea beren helburuak betetzeko ahalik eta teknikarik eta materialik onenen hornikuntza konpartitze aldera.

j) Cooperar con las administraciones locales que ejerzan competencias en materia de consumo, potenciar el despliegue de las oficinas municipales de información del consumidor, asesorarles en todo lo que sea necesario para el mejor ejercicio de las funciones, y suscribir convenios de colaboración para compartir la dotación de las mejores técnicas y materiales para el cumplimiento de sus finalidades.

k) Kontsumo-gaietan gatazkak konpontzeko tresna gisa bitartekaritza eta arbitrajea bultzatzea, Euskadiko Arbitraje Batzordearen funtzionamendua antolatuz.

k) Potenciar la mediación y el arbitraje como herramientas para la resolución de conflictos en materia de consumo, organizando el funcionamiento de la Junta Arbitral de Euskadi.

l) Kontsumoaren arloan ikuskaritzaren eta zigorraren esparruko eskumenak erabiltzea, indarrean dauden xedapenen arabera.

l) Ejercer las competencias de inspección y sanción en el ámbito del consumo, de acuerdo con las disposiciones vigentes.

m) Kontsumitzaileek eta erabiltzaileek legearen babes eraginkorra izan dezaten bultzatzea, beharrezko ekintza judizialak abiaraziz eta auzietan aurkeztuz babestu behar diren eskubideen garrantzia dela-eta edo sortu duten alarma soziala dela-eta arreta berezia merezi duten gaiei dagozkienean.

m) Impulsar la protección legal efectiva de las personas consumidoras y usuarias, iniciando las acciones judiciales pertinentes y personándose en las que se refieren a asuntos que merecen especial atención por razón de la trascendencia de los derechos que hay que proteger o de la alarma social que generan.

n) Xedapen-proposamenak prestatzea kontsumitzaile eta erabiltzaileengan eragina izan dezaketen orotariko gaiei buruz, eta informazio ematea beste administrazio batzuek esparru horretan egiten dituztenei buruz.

n) Elaborar las propuestas de disposiciones relacionadas con todas las materias que pueden afectar a las personas consumidoras y usuarias, e informar sobre las que hagan otras administraciones en este ámbito.

ñ) Kontsumitzaileak eta erabiltzaileak aldezteari eta babesteari dagokionez aginduko zaizkion beste eginkizun guztiak betetzea.

ñ) Ejercer todas las demás funciones que le sean encomendadas con relación a la protección y defensa de las personas consumidoras y usuarias.

o) Nahitaezko txostena egitea kontsumitzaileei eta erabiltzaileei eragiten dieten edo eragin diezaieketen xedapen eta arau guztiei buruz.

o) Emitir informe preceptivo a todas aquellas disposiciones y normas que afecten o puedan afectar a las personas consumidoras y usuarias.

2.– 1. paragrafoan aipatutako eginkizunetan Euskal Autonomia Erkidegoko beste administrazio edo erakunde batzuekin batera jardun behar denean, eginkizun horiek espezialitate, subsidiariotasun, lankidetza, koordinazio eta ekintza-batasunaren irizpideei lotuta bete behar dira.

2.– Cuando las funciones a que se refiere el apartado 1 sean concurrentes con las de otras administraciones u organismos de la Comunidad Autónoma de Euskadi, deben ejercerse con sujeción a los principios de especialidad, subsidiariedad, cooperación, coordinación y unidad de acción.

3.– Jateko produktuen etiketatzea kontrolatzeko eginkizunei dagokienez, gaian eskuduna den sailarekin eta lan hori egin dezaketen enpresa eta erakunde homologatuekin koordinatuta bete behar dira eginkizunok.

3.– Por lo que respecta a las funciones referidas al control del etiquetado de los productos alimentarios, éstas deben llevarse a cabo en coordinación con el departamento competente en la materia y con las empresas y entidades homologadas capacitadas para llevar adelante dicha tarea.

5. artikulua.– Gobernu-organoak.

Artículo 5.– Órganos de gobierno.

Honako hauek dira Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuaren gobernu-organoak:

Los órganos de gobierno de Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo son:

a) Lehendakaria.

a) La Presidencia.

b) Zuzendaritza Kontseilua.

b) El Consejo de Dirección.

c) Zuzendaria.

c) La Dirección.

6. artikulua.– Lehendakaria.

Artículo 6.– La Presidencia.

1.– Kontsumo-gaietan eskuduna den saileko titularra izango da Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuaren lehendakaria.

1.– La Presidencia de Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo recaerá en el titular del departamento competente en materia de consumo o en la persona que designe.

2.– Honako hauek dira lehendakariaren eginkizunak:

2.– Las funciones de la Presidencia son:

a) Institutua zuzentzea eta institutuaren ordezkari gorena izatea.

a) Ejercer la más alta representación y la máxima dirección del instituto.

b) Zuzendaritza Kontseiluaren bilerak deitzea eta bileretan mahaiburu izatea.

b) Convocar y presidir las reuniones del Consejo de Dirección.

c) Institutuari izendatutako helburuak betetzen direla zaintzea.

c) Velar por el cumplimiento de los objetivos asignados al instituto.

d) Jaurlaritzari eta Legebiltzarrari, hala egitea eskatzen zaionean, institutuak burututako ekintzen berri ematea.

d) Informar al Gobierno y al Parlamento, cuando le sea requerido, de las actuaciones llevadas a cabo por el instituto.

e) Zuzendaritza Kontseiluari plan orokorrak eta jarduera-programak proposatzea, baita beste zenbait erakunderekin adostu beharreko lankidetza-hitzarmenak ere.

e) Proponer al Consejo de Dirección los planes generales y los programas de actuación, así como los convenios de colaboración y cooperación que sea preciso establecer con otros organismos y entidades.

7. artikulua.– Zuzendaritza Kontseilua.

Artículo 7.– El Consejo de Dirección.

1.– Honako hauek izango dira Zuzendaritza Kontseiluko kideak:

1.– El Consejo de Dirección está formado por:

a) Lehendakaria.

a) El presidente o presidenta.

b) Zuzendaria.

b) El director o directora.

c) Eusko Jaurlaritzan etxebizitza, nekazaritza, osasun, ingurune, hezkuntza eta merkataritzako gaietan eskudunak diren sailak ordezkatuko dituzten sei kide.

c) Seis vocales en representación de los departamentos del Gobierno Vasco competentes en materia de vivienda, agricultura, sanidad, medio ambiente, educación y comercio.

d) Ordezkaritzarik handiena duten kontsumitzaileen eta erabiltzaileen elkarteak ordezkatuko dituzten hiru kide, elkarteek eurek proposatuta.

d) Tres vocales en representación de las organizaciones de personas consumidoras y usuarias más representativas, propuestos por ellas.

e) Udal Administrazioa ordezkatuko duten bi kide, Eudelek proposatuta.

e) Dos vocales en representación de la Administración local, propuestos por Eudel.

f) Eusko Legebiltzarra ordezkatuko duten bi kide, Legebiltzarrak berak hautatuta.

f) Dos vocales en representación del Parlamento Vasco y elegidos por él.

g) Ordezkaritzarik handiena duten enpresari-elkarteak ordezkatuko dituen kide bat, elkarteek eurek proposatuta.

g) Un vocal en representación de las organizaciones empresariales más representativas, propuesto por ellas.

h) Euskadiko Merkataritza, Industria eta Nabigazio ganbera ofizialak ordezkatuko dituen kide bat, ganberek eurek proposatuta.

h) Un vocal en representación de las cámaras oficiales de Comercio, Industria y Navegación de Euskadi, propuesto por ellas.

i) Ordezkaritzarik handiena duten sindikatuak ordezkatuko dituen kide bat, sindikatuek eurek txandaka proposatuta.

i) Un vocal en representación de las organizaciones sindicales más representativas, propuesto por ellas en turno rotatorio.

j) Euskadiko Kooperatiben Konfederazioa ordezkatuko duen kide bat, konfederazioak berak proposatuta.

j) Un vocal en representación de la Confederación de Cooperativas de Euskadi, propuesto por ella.

k) Euskal Autonomia Erkidegoko Kontsumoko lehendakaria.

k) El presidente o presidenta de la Junta Arbitral de Consumo de Euskadi.

l) Idazkaria. Hitza izango du, baina ez botorik.

l) El secretario o secretaria, que actúa con voz y sin voto.

2.– Zuzendaritza Kontseiluko kideen izendapena ebazpen-bidez onartuko du kontsumo-gaietan eskuduna den saileko titularrak.

2.– El nombramiento de los miembros del Consejo de Dirección se efectúa por resolución del titular del departamento competente en materia de consumo.

8. artikulua.– Zuzendaritza Kontseiluaren eginkizunak.

Artículo 8.– Funciones del Consejo de Dirección.

1.– Ondoko hauek dira Zuzendaritza Kontseiluaren eginkizunak:

1.– Las funciones del Consejo de Dirección son:

a) Barne-araudia onestea.

a) Aprobar el reglamento de régimen interior.

b) Urteko jarduera-programak onestea eta haien jarraipena egitea.

b) Aprobar los programas de actuación anuales y efectuar su seguimiento.

c) Institutuaren aurrekontuen aurreproiektuak onestea.

c) Aprobar los anteproyectos de presupuestos del instituto.

d) Urteko txostenak eta kontuak onestea.

d) Aprobar las cuentas y la memoria anuales.

e) Kontsumitzaileak eta erabiltzaileak aldezteko eta babesteko politikarekin zerikusia duten gai guztiak eztabaidatzea, lehendakariaren, zuzendariaren edo kontseiluko kideen ekimenez.

e) Debatir todas las cuestiones relacionadas con la política de defensa y protección de las personas consumidoras y usuarias, por iniciativa de la presidencia, de la dirección o de los miembros del consejo.

f) Informazioa jasotzea institutuak bultzatutako erabaki-proposamen orokorrei buruz, eta proposamen horiek eztabaidatzea.

f) Ser informado sobre las propuestas de disposiciones de carácter general impulsadas por el instituto y debatirlas.

g) Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuaren Zuzendaritza Kontseiluak lantalde iraunkorrak edo aldi baterakoak sortu ahal izango ditu, bai eta erakunde aholku-emaileak eta sailen arteko batzordeak sustatu ere, kontsumitzaileen babesarekin zerikusia duten gaiak aztertzeko eta haien inguruan proposamenak egiteko. Lantalde eta organo horien osaera, eginkizunak eta bilkura-erregimena Zuzendaritza Kontseiluak zehaztu beharko ditu kasu bakoitzean.

g) El Consejo de Dirección de Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo podrá crear grupos de trabajo temporal o permanente e impulsar la creación de órganos asesores y consultivos y comisiones interdepartamentales, con la finalidad de estudiar cuestiones y formular propuestas relacionadas con la protección de la persona consumidora. La composición, funciones y régimen de sesiones deberán ser especificados en cada caso por el Consejo de Dirección.

2.– Zuzendaritza Kontseilua lehendakariak deituko du, bere ekimenez edo kontseiluko kideen bosten batek hala eskatuta.

2.– El Consejo de Dirección es convocado por la Presidencia, a iniciativa propia o cuando lo solicita una quinta parte de sus miembros.

3.– Zuzendaritza Kontseilua urtean bi aldiz elkartuko da gutxienez, eta orobat kontseiluko kideen bosten batek hala eskatzen duenean ere.

3.– El Consejo de Dirección se reúne por lo menos dos veces al año y cuando lo pide una quinta parte de sus miembros.

4.– Ohiko bilkurak eta ezohiko bilkurak deitzeko prozedura, presentzia-quoruma eta erabakiak hartzeko beharrezko gehiengoak barne-araudian ezarri beharko dira.

4.– El procedimiento para la convocatoria de las sesiones ordinarias y extraordinarias, los quórum de asistencia y las mayorías necesarias para la toma de decisiones deben establecerse por el reglamento de régimen interior.

9. artikulua.– Zuzendaria.

Artículo 9.– La Dirección.

1.– Honako hauek dira zuzendariaren eginkizunak:

1.– Las funciones de la Dirección son:

a) Institutua zuzentzea eta Zuzendaritza Kontseiluaren akordioak betearaztea eta egikaritzea.

a) Dirigir el instituto y hacer cumplir y ejecutar los acuerdos del Consejo de Dirección.

b) Erakundearen eta bere batzorde eta lantaldeen jarduerak bultzatzea eta gainbegiratzea.

b) Impulsar y supervisar las actuaciones del organismo y de sus comisiones y ponencias.

c) Merkatu-diziplinari eta kontsumitzaileen eta erabiltzaileen defentsari buruzko arauketa aplikatzen dela kontrolatzeko mekanismoak zuzentzea, antolatzea, planifikatzea, koordinatzea eta programatzea, eta gatazkak arbitraje bidez ebazteko mekanismoak programatzea.

c) Dirigir, ordenar, planificar, coordinar y programar los mecanismos de control de la aplicación de la normativa sobre disciplina del mercado y defensa de las personas consumidoras y usuarias, y programar los mecanismos de resolución arbitral de conflictos.

d) Xedapen orokorrak egin daitezen sustatzea, kontsumitzaileen eta erabiltzaileen eskubideak eta interesak orientatzeko eta defenditzeko.

d) Impulsar la elaboración de disposiciones de carácter general dirigidas a la orientación y defensa de los derechos e intereses de las personas consumidoras y usuarias.

e) Institutuaren aurrekontuen aurreproiektuak egitea eta institutuaren ekintzei buruzko urteko oroitidazkia prestatzea.

e) Elaborar los anteproyectos de presupuestos del instituto y preparar la memoria anual relativa a las actividades del instituto.

f) Errekurtso ekonomikoak administratzea eta kudeatzea, eta gastuak eta ordainketak agintzea eta baimentzea.

f) Administrar y gestionar los recursos económicos, así como ordenar y autorizar gastos y pagos.

g) Institutuko pertsonalaren zuzendari nagusi gisa jardutea.

g) Ejercer la dirección superior del personal del instituto.

h) Kontsumitzaileen eta Erabiltzaileen Estatutuaren abenduaren 22ko 6/2003 Legearen 63.1 artikuluaren arabera kontsumo arloko eskumenak dituen zuzendariari zegozkion administrazio-zigorrak ezartzea.

h) Imponer las sanciones administrativas que correspondían al director o directora competente en materia de consumo de acuerdo con el artículo 63.1 de la Ley 6/2003, de 22 de diciembre, de Estatuto de las Personas Consumidoras y Usuarias.

i) Institutuaren ohiko ordezkaritza legala, judiziala nahiz estrajudiziala.

i) La representación legal ordinaria del instituto, tanto judicial como extrajudicial.

j) Lehendakariak eskuordetutako bestelako eginkizunak, eta indarrean dauden xedapenek izendatzen dizkioten eginkizunak.

j) Ejercer cualquier otra función delegada por la Presidencia y las que le atribuyan las disposiciones vigentes.

k) Egindako ekintza eta jardueren berri ematea Zuzendaritza Kontseiluari.

k) Dar cuenta ante el Consejo de Dirección de las acciones y actividades realizadas.

2.– Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuaren zuzendariaren maila organikoa zuzendariarena da, eta Jaurlaritzak izendatuko du, kontsumo-gaietan eskuduna den saileko titularrak proposatuta.

2.– El director o directora de Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo tiene rango orgánico de director, y es nombrado por el Gobierno a propuesta del titular del departamento competente en materia de consumo.

10. artikulua.– Idazkaria.

Artículo 10.– La Secretaría.

Zuzendaritza Kontseiluko idazkari-lana institutuko funtzionario batek egingo du, eta lehendakariak izendatuko du zuzendariak proposatuta.

Actúa como secretario o secretaria del Consejo de Dirección una persona funcionaria del instituto, designada por la Presidencia a propuesta de la Dirección.

11. artikulua.– Egitura organikoa.

Artículo 11.– Estructuración orgánica.

Jaurlaritzak, kontsumo-gaietan eskuduna den saileko titularrak proposatuta, dekretuz finkatu behar ditu Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuaren egitura eta antolaketa, 3. artikuluan ezarritako eginkizunak bete ahal izateko.

El Gobierno, a propuesta del titular del departamento competente en materia de consumo, debe determinar por decreto la estructura y organización de Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo, con el objetivo de atender a las funciones que establece el artículo 3.

Egitura horrek modu egokian erantzun beharreko lan-arloak, gutxienez, honako hauek izango dira:

Dicha estructura deberá atender adecuadamente, como mínimo, a las siguientes áreas operativas:

a) Kontsulta eta bitartekaritzen arreta.

a) Atención de consultas y reclamaciones.

b) Merkatuaren kontrola (ikuskaritza-kanpainak eta ziurtasunik gabeko produktuak).

b) Control de mercado (campañas de inspección y productos inseguros).

c) Informazioa eta prestakuntza.

c) Información y formación.

d) Laguntza juridikoa.

d) Asesoría jurídica.

e) Bitartekaritza eta arbitrajea.

e) Mediación y arbitraje.

f) Aurrekontuak, kontratazioa eta pertsonala.

f) Presupuestos, contratación y personal.

g) Plangintza, azterlanak eta dokumentazioa.

g) Planificación, estudios y documentación.

12. artikulua.– Pertsonala.

Artículo 12.– Personal.

1.– Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuak funtzionatzeko behar dituen lan-kontratuko langileak eta funtzionarioak izan behar ditu.

1.– Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo debe tener el personal laboral y funcionario necesario para su funcionamiento.

2.– Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuko pertsonala Euskadiko Autonomia Erkidegoko funtzio publikoaren legeriak ezartzen duenaren arabera atxikiko zaio institutuari.

2.– El personal de Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo debe adscribirse a éste de conformidad con lo que establece la legislación sobre función pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

3.– Nolanahi ere, ahalmen publikoak erabiltzea eskatzen duten lanpostuak funtzionarioentzat gordeko dira.

3.– En cualquier caso, los puestos de trabajo que comportan el ejercicio de potestades públicas se reservan a personal funcionario.

13. artikulua.– Baliabide ekonomikoak.

Artículo 13.– Recursos económicos.

1.– Honako baliabide hauek izango ditu Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuak funtzionatzeko:

1.– Para su funcionamiento, Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo cuenta con los recursos siguientes:

a) Urtean Euskadiko Autonomia Erkidegoko aurrekontuen kargura finkatzen diren diru-izendapenak.

a) Las asignaciones que anualmente se establezcan a cargo de los presupuestos de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

b) Bere helburuak betetzeko Estatuko edo Europako funtsetatik iristen zaizkion diru-ekarpenak.

b) Las aportaciones procedentes de fondos estatales o comunitarios destinados al cumplimiento de sus finalidades.

c) Bere jardueragatik legez ezarritako tasak eta gainerako diru-sarrera publikoak.

c) Las tasas y los demás ingresos públicos que legalmente se establezcan por su actividad.

d) Bere alde emandako dohaintzak, ekarpenak eta diru-laguntzak.

d) Las subvenciones, aportaciones y donaciones otorgadas a su favor.

e) Atxikitzen zaizkion eta bere eginkizunak betetzean eskuratzen dituen ondasunen errendimenduak.

e) Los rendimientos de los bienes que le son adscritos y de los que adquiera en el ejercicio de sus funciones.

f) Egiten dituen hitzarmenengatik eta institutuaren jarduerengatik jaso ditzakeen kontraprestazioak.

f) Las contraprestaciones que pueda percibir de convenios que celebre y por las actividades del instituto.

g) Legezko eta araudizko xedapenen arabera dagokion beste edozein baliabide.

g) Cualquier otro recurso que le pueda corresponder de acuerdo con las disposiciones legales y reglamentarias.

2.– Merkatu-diziplinaren eta kontsumitzaileen eta erabiltzaileen defentsaren arloan ezarritako zigorren bidez eskuratutako dirua kontsumitzaileak eta erabiltzaileak aldezteko jardueretara bideratu beharko da osorik.

2.– Los importes derivados de las sanciones en materia de disciplina de mercado y defensa de las personas consumidoras y usuarias deben destinarse íntegramente a actuaciones de defensa de las personas consumidoras y usuarias.

14. artikulua.– Ondare- eta kontratazio-erregimena.

Artículo 14.– Régimen patrimonial y de contratación.

1.– Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuaren ondareari eta kontratazioari dagokionez, Euskal Autonomia Erkidegoko ondareari buruzko legedia eta administrazio publikoen kontratuetarako arau orokorrak bete beharko dira.

1.– El régimen patrimonial y de contratación de Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo se regirá con arreglo a lo establecido en la legislación vigente sobre el patrimonio de la Comunidad Autónoma de Euskadi y por las normas generales de contratación de las administraciones públicas.

2.– Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuaren kontratazio-organoa zuzendaria da.

2.– El órgano de contratación de Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo es el director o directora.

15. artikulua.– Aurrekontuaren aurreproiektua.

Artículo 15.– Anteproyecto de presupuesto.

1.– Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuak aurrekontu-aurreproiektu bat prestatu behar du urtero, hazienda arloan eskumena duen sailak adierazitako egitura jarraituz, eta kontsumo arloan eskuduna den sailari igorri behar dio, hark bere aurrekontu-aurreproiektuetan sar dezan.

1.– Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo debe elaborar anualmente un anteproyecto de presupuesto, con la estructura que señale el departamento competente en materia de hacienda, y debe remitirlo al departamento competente en materia de consumo, para que lo incorpore en su anteproyecto de presupuesto.

2.– Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuaren aurrekontu-araubidea Aurrekontu Erregimenari buruzko Legeak irailaren 27ko 1/1994 Legegintza

2.– El régimen presupuestario de Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo es el que establece la Ley de Régimen Presupuestario con arreglo al Decreto Legislativo 1/1994, de 27 de septiembre.

Dekretuaren arabera ezartzen duena da.

Artículo 16.– Régimen jurídico de los actos dictados por los órganos de Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo.

16. artikulua.– Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuko organoek emandako egintzen araubide juridikoa.

1.– Los actos de naturaleza administrativa dictados por la Dirección de Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo pueden ser objeto de recurso de alzada ante el titular del departamento competente en materia de consumo, en la forma y los plazos establecidos por la legislación sobre el régimen jurídico de las administraciones públicas y del procedimiento administrativo común.

1.– Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuko Zuzendaritzak emandako egintza administratiboen aurka gorako errekurtsoa jarri ahal izango da kontsumo-gaietan eskuduna den saileko sailburuaren aurrean, administrazio publikoen eta administrazio-prozedura erkidearen araubide juridikoari buruzko legeriak ezarritako moduan eta epeetan.

2.– Los actos de naturaleza administrativa dictados por los órganos inferiores a la Dirección del instituto y por los directores de los servicios territoriales en cuanto a las actuaciones en materia de consumo, pueden ser objeto de recurso de alzada ante la Dirección del instituto.

2.– Institutuko Zuzendaritzaren azpitik dauden organoek eta lurralde-zerbitzuetako zuzendariek emandako egintza administratiboen aurka, kontsumo-gaietan gauzatzen dituzten jarduerei dagokienez, gorako errekurtsoa jarri ahal izango da institutuko Zuzendaritzarren aurrean.

DISPOSICIONES ADICIONALES

XEDAPEN GEHIGARRIAK

Primera.– Decreto de estructuración de Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo.

Lehenengoa.– Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuaren egitura-dekretua.

1.– De conformidad con lo que establece el artículo 11, el Gobierno debe aprobar, en el plazo de seis meses a contar desde la entrada en vigor de la presente ley, el decreto de estructura y organización de Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo.

1.– 11. artikuluak ezartzen duenaren arabera, Jaurlaritzak, lege hau indarrean jarri eta sei hilabeteko epean, Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutua egituratzeko eta antolatzeko dekretua onetsi beharko du.

2.– En la elaboración del decreto se tendrán en cuenta las conclusiones y reflexiones derivadas del Plan Estratégico de Consumo.

2.– Dekretua egiteko orduan, kontuan izango dira Kontsumoko Plan Estrategikotik eratorritako ondorioak eta gogoetak.

Segunda.– Inicio de actividades de Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo.

Bigarrena.– Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuaren jardueren hasiera.

1.– La puesta en marcha e inicio de actividades de Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo se determinará por el Gobierno en el momento en el que se apruebe el decreto que regule su estructura y organización.

1.– Institutuaren egitura eta antolaketa arautzeko dekretua onartzen denean zehaztuko du Jaurlaritzak Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutua martxan noiz jarriko den eta jarduerak noiz hasiko dituen.

2.– En el supuesto de que el inicio de sus actividades no coincida con la entrada en vigor de la correspondiente ley de presupuestos, el Consejo de Gobierno aprobará el presupuesto del organismo autónomo correspondiente al ejercicio económico en que inicie sus actividades, y dará cuenta de ello a la Comisión de Economía, Hacienda y Presupuestos del Parlamento Vasco en el plazo de quince días. A tales efectos, se autoriza al departamento competente en materia de presupuestos a realizar las modificaciones presupuestarias que sean necesarias para la formación de dicho presupuesto, sin que puedan suponer un incremento del importe global consignado en las partidas de los presupuestos generales vigentes al inicio de las actividades del organismo autónomo.

2.– Jardueren hasiera urteko aurrekontuen legea indarrean sartzearekin denboran bat ez badator, Gobernu Kontseiluak onetsiko du erakunde autonomoaren aurrekontua jarduerak hasten dituen ekitaldi ekonomikorako, eta horren berri emango dio Eusko Legebiltzarreko Ekonomia, Ogasun eta Aurrekontu Batzordeari hamabost eguneko epean. Hori dela eta, aurrekontuen eskumena duen sailari baimena ematen zaio beharrezko diren aurrekontu-aldaketak egiteko aipatutako aurrekontu hori eratzeko; alabaina, aldaketa horiek ezingo dute ekarri inolako gehikuntzarik erakunde autonomoaren jardueren hasieran indarrean zeuden aurrekontu orokorren partidetan kontsignatutako kopuru globalean.

Tercera.– Asignación de funciones y adscripción de medios y bienes de la Administración General de la Comunidad Autónoma.

Hirugarrena.– Eginkizunak izendatzea eta Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio orokorraren baliabideak eta ondasunak atxikitzea.

El Consejo de Gobierno procederá mediante decreto a la adecuación de la estructura orgánica del departamento competente en materia de consumo, con el fin de asignar a Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo las funciones y medios personales necesarios para llevar a cabo los fines que la presente ley y sus disposiciones de desarrollo le encomiendan, así como a la adscripción de los bienes y medios materiales oportunos.

Gobernu Kontseiluak, dekretu bidez, egokitu egingo du kontsumo arloko eskumena duen sailaren egitura organikoa, Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuari beharrezko dituen eginkizunak eta giza baliabideak izendatzeko, lege honek eta legearen garapeneko xedapenek izendatzen dizkioten helburuak betetze aldera, eta horrez gainera, beharrezko dituen ondasunak eta bitarteko materialak atxikiko dizkio.

DISPOSICIÓN DEROGATORIA

INDARGABETZE XEDAPENA

Queda derogado el artículo 67 de la Ley 6/2003, de 22 de diciembre, de Estatuto de las Personas Consumidoras y Usuarias, así como el Decreto 25/2005, de 8 de febrero, por el que se regula la Comisión Coordinadora de Consumo de Euskadi.

Indargabetuta geratzen da Kontsumitzaileen eta Erabiltzaileen Estatutuaren abenduaren 22ko 6/2003 Legearen 67. artikulua, eta orobat otsailaren 8ko 25/2005 Dekretua ere, Euskadiko Kontsumoko Koordinazio Batzordea arautzen duena.

DISPOSICIÓN FINAL

AZKEN XEDAPENA

Esta ley entrará en vigor al día siguiente de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Lege hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta biharamunean sartuko da indarrean.

Por consiguiente, ordeno a todos los ciudadanos y ciudadanas de Euskadi, particulares y autoridades, que la guarden y hagan guardarla.

Beraz, Lege honi men egiteko eta men eginarazteko agintzen diet, norbanako zein agintari direla, Euskadiko herritar guztiei.

Vitoria-Gasteiz, a 5 de julio de 2007.

Vitoria-Gasteiz, 2007ko uztailaren 5a.

Lehendakaria,
El Lehendakari,
JUAN JOSÉ IBARRETXE MARKUARTU.
JUAN JOSÉ IBARRETXE MARKUARTU.

Azterketa dokumentala


Análisis documental