Boletin Oficial del País Vasco

181. zk., 2006ko irailaren 21a, osteguna

N.º 181, jueves 21 de septiembre de 2006


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Xedapen Orokorrak

Disposiciones Generales

Jaurlaritzaren Lehendakariordetza
Vicepresidencia del Gobierno
4706
4706

167/2006 DEKRETUA, irailaren 12koa, Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoaren antolamendu eta funtzionamenduaren Erregelamendua onartzen duena.

DECRETO 167/2006, de 12 de septiembre, por el que se aprueba el Reglamento de organización y funcionamiento de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi.

Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoari buruzko azaroaren 24ko 9/2004 Legeko azken xedapenetako bigarrenak ezartzen duenez, batzorde horrek bere antolamendu eta funtzionamenduaren erregelamendua prestatuko du eta Jaurlaritzari aurkeztuko dio, honek onar dezan.

La Disposición Final Segunda de la Ley 9/2004, de 24 de noviembre, de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi establece que este órgano consultivo elaborará y elevará a la aprobación del Gobierno su Reglamento de organización y funcionamiento.

Gorago aipatutako agindua beteaz, Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoak, 2006ko uztailaren 19an egindako batzarrean, erregelamendu-proposamena onartu du, zeina Jaurlaritzari aurkezten zaion, onar dezan.

La Comisión Jurídica Asesora de Euskadi, en su sesión de 19 de julio de 2006, ha aprobado la propuesta de Reglamento que, en cumplimiento del precepto arriba mencionado, se somete a la consideración del Gobierno para su aprobación.

Hortaz, Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoaren ekimenaz eta Jaurlaritzako lehendakariordeak proposaturik, Jaurlaritzaren Kontseiluak, 2006ko irailaren 12an egindako bileran, eztabaidatu eta onartu ostean, honako hau

En su virtud, a iniciativa de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi y a propuesta de la Vicepresidenta del Gobierno, previa deliberación y aprobación por el Consejo de Gobierno en su sesión celebrada el día 12 de septiembre de 2006,

XEDATU DUT:
DISPONGO:

Artikulu bakarra.– Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoaren antolamendu eta funtzionamenduaren Erregelamendua onartzea, zeinaren testua dekretu honen eranskinean jasotzen baita.

Artículo único.– Se aprueba el Reglamento de organización y funcionamiento de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi, cuyo texto se anexa al presente Decreto.

XEDAPEN GEHIGARRIA

DISPOSICIÓN ADICIONAL

Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoari buruzko azaroaren 24ko 9/2004 Legeko 13.2 artikuluan aurreikusitako bermea beteaz, eta Lehendakariak otsailaren 28an emandako 2/2006 Dekretuaren —Jaurlaritzako Lehendakariordetzaren egitura organikoa onartzen duenaren— xedapen gehigarrietako laugarrenean xedatutakoarekin bat etorriaz, dekretu honek onartzen duen antolamendu eta funtzionamenduaren erregelamenduak xedatutakoa osatzeko, Ogasun eta Herri Administrazioko Zerbitzu Zuzendaritzak Batzordeari beharrezko zaizkion administrazio-euskarria eta funtzioak burutzen jarraituko du, zehazki, honako arlo hauei dagokienez: pertsonala, kontratazioa, baliabide informatiko eta materialez hornitzea eta ekonomia-aurrekontuen kudeaketa; hartarako, Batzordeko lehendakariaren mendekotasun funtzionalean jardunez.

En cumplimiento de la garantía prevista en el artículo 13.2 de la Ley 9/2004, de 24 de noviembre, de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi, y de acuerdo con lo dispuesto en la Disposición Adicional Cuarta del Decreto 2/2006, de 28 de febrero, del Lehendakari, por el que se aprueba la estructura orgánica de la Vicepresidencia del Gobierno, la Dirección de Servicios del Departamento de Hacienda y Administración Pública, de manera complementaria a lo dispuesto en el Reglamento de organización y funcionamiento que se aprueba por el presente Decreto, continuará ejerciendo las funciones y prestando el soporte administrativo necesario a la Comisión en materia de personal, contratación, provisión de medios materiales e informáticos y gestión económico-presupuestaria, actuando a tales efectos bajo la dependencia funcional del Presidente de la Comisión.

AZKEN XEDAPENA

DISPOSICIÓN FINAL

Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunean hartuko du indarra dekretu honek.

El presente Decreto entrará en vigor el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteizen, 2006ko irailaren 12an.

Dado en Vitoria-Gasteiz, a 12 de septiembre de 2006.

Lehendakaria,

El Lehendakari,

JUAN JOSÉ IBARRETXE MARKUARTU.

JUAN JOSÉ IBARRETXE MARKUARTU.

Jaurlaritzaren lehendakariordea,

La Vicepresidenta del Gobierno,

IDOIA ZENARRUTZABEITIA BELDARRAIN.

IDOIA ZENARRUTZABEITIA BELDARRAIN.

ERANSKINA, IRAILAREN 12KO 167/2006 DEKRETUARENA
ANEXO AL DECRETO 167/2006, DE 12 DE SEPTIEMBRE
EUSKADIKO AHOLKU BATZORDE JURIDIKOAREN ANTOLAMENDU ETA FUNTZIONAMENDUAREN ERREGELAMENDUA
REGLAMENTO DE ORGANIZACIÓN Y FUNCIONAMIENTO DE
I. KAPITULUA
LA COMISIÓN JURÍDICA ASESORA DE EUSKADI
XEDAPEN OROKORRAK
CAPÍTULO I

1. artikulua.– Xedea.

Artículo 1.– Objeto.

Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoaren antolamendua eta funtzionamendua —azaroaren 24ko 9/2004 Legean aurreikusiak— garatzen dira araudi honen bitartez.

El presente Reglamento desarrolla la organización y el funcionamiento de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi previstos en la Ley 9/2004, de 24 de noviembre.

2. artikulua.– Araubide juridikoa.

Artículo 2.– Régimen jurídico.

1.– Erregelamendu honen eta 9/2004 Legearen bitartez artezten da Euskadiko Aholku batzorde Juridikoa.

1.– La organización y funcionamiento de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi se rige por la Ley 9/2004 y por el presente Reglamento.

2.– Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoak funtzionamendurako barne-arauak onar ditzake.

2.– Asimismo, la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi podrá aprobar normas internas de funcionamiento.

3. artikulua.– Konfigurazioa.

Artículo 3.– Configuración.

1.– Bere jarduera-eremuaren barruan diren Euskal Autonomia Erkidegoko administrazioei dagokienez, Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoa da kide anitzeko organo aholku-emaile gorena, betiere 9/2004 Legearekin bat etorriaz.

1.– De acuerdo con la Ley 9/2004, la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi es el órgano colegiado superior consultivo de las administraciones de la Comunidad Autónoma de Euskadi incluidas en su ámbito de actuación.

2.– Objektibotasuna eta inpartzialitatea bermatzearren, autonomia hierarkiko eta funtzional osoz burutzen du funtzio aholku-emailea Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoak.

2.– La Comisión Jurídica Asesora de Euskadi ejerce la función consultiva con plena autonomía jerárquica y funcional, en garantía de su objetividad e imparcialidad.

4. artikulua.– Jarduera-printzipioak.

Artículo 4.– Principios de actuación.

Administrazio-jarduna legeari eta zuzenbideari egokitua izateaz arduratzen da Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoa; hartarako, irizpena emateko berari aurkezten zaizkion arau- eta egintza-proiektuak ordenamendu juridikoari egokituak diren ala ez aztertuko du.

La Comisión Jurídica Asesora de Euskadi vela por que la actuación administrativa se ajuste a la Ley y al Derecho, apreciando la acomodación al ordenamiento jurídico de los proyectos de normas y actos que se sometan a su dictamen.

5. artikulua.– Atxikipena.

Artículo 5.– Adscripción.

1.– Zerbitzu juridiko zentralak menpe dituen organoari atxikiko zaio Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoa, betiere Administrazioaren egitura hierarkikoaren barruan izan barik.

1.– La Comisión Jurídica Asesora de Euskadi se adscribe, sin integrarse en la estructura jerárquica de la Administración, al órgano del que dependan los servicios jurídicos centrales del Gobierno Vasco.

2.– Egoki funtziona dezan, Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoak behar dituen giza baliabideak eta baliabide materialak edukitzea bermatuko du Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioak.

2.– La Administración de la Comunidad Autónoma de Euskadi garantizará la disponibilidad de los medios personales y materiales que la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi precise para su adecuado funcionamiento.

3.– Pertsonalaren, kontratazioaren, baliabide informatiko eta materialez hornitzearen eta ekonomia eta aurrekontuak kudeatzearen arloei dagokienez, Euskal Autonomia Erkidegoaren Administrazio Orokorreko sailek eskumen batzuk dituzte; bada, Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoak horrelakoxe eskumenak izango ditu eta bere organo propioen bitartez baliatuko ditu, erregelamendu honetan xedatutakoarekin bat etorriaz.

3.– La Comisión Jurídica Asesora de Euskadi tiene las mismas competencias que correspondan en cada momento a los departamentos de la Administración General de la Comunidad Autónoma de Euskadi en materia de personal, contratación, provisión de medios materiales e informáticos y gestión económico-presupuestaria, y las ejercerá a través de sus propios órganos de conformidad con lo dispuesto en el presente Reglamento.

6. artikulua.– Ikurra.

Artículo 6.– Emblema.

Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoak bere ikurra izango du, osoko bilkurak onartutako diseinuarekin bat datorrena.

La Comisión Jurídica Asesora de Euskadi dispondrá de su propio emblema, de acuerdo con el diseño que apruebe el Pleno.

7. artikulua.– Memoria eta doktrina.

Artículo 7.– Memoria y doctrina.

1.– Aurreko urtean burututako jarduera aholku-emaileari dagokionez, Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoaren Osoko Bilkurak memoria bat onartu beharko du, urte bakoitzeko lehen hiruhilabetekoaren barruan onartu ere. Emandako erabaki eta irizpenetan jasotako doktrinaren laburpen bat jaso beharko du memoriak.

1.– En el primer trimestre de cada año, el Pleno de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi aprobará la memoria de la actividad consultiva desarrollada durante el año anterior. La memoria incluirá el extracto de la doctrina contenida en los dictámenes y acuerdos emitidos.

2.– Bere erabaki eta irizpenetan jasotako doktrina argitara emateko, edozein bitartekoz balia daiteke Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoa.

2.– Asimismo, la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi publicará, por cualquier medio, la doctrina contenida en sus dictámenes y acuerdos.

3.– Erabakien, irizpenen eta doktrinaren zabalkundea egiteko, datu pertsonalak babesteari dagokionez indarrean dagoen araudia errespetatu beharko da.

3.– En la difusión de su doctrina, dictámenes y acuerdos se respetará la normativa vigente sobre protección de datos personales.

II. KAPITULUA
CAPÍTULO II
ANTOLAMENDUA
ORGANIZACIÓN
1. SEKZIOA
SECCIÓN 1.ª
ORGANOAK
ÓRGANOS

8. artikulua.– Osaera.

Artículo 8.– Composición.

Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoa honako organoek osatzen dute:

La Comisión Jurídica Asesora de Euskadi está compuesta por los órganos siguientes:

a) Kide bakarrekoa:

a) Unipersonales:

– Lehendakaria.

– El presidente o la presidenta.

– Lehendakariordea.

– El vicepresidente o la vicepresidenta.

– Idazkaria.

– El secretario o la secretaria.

b) Kide anitzekoak:

b) Colegiados:

– Osoko Bilkura.

– El Pleno.

– Lehenengo eta bigarren sekzioak.

– Las secciones Primera y Segunda.

9. artikulua.– Lehendakaria.

Artículo 9.– El presidente o la presidenta.

1.– Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoaren aginte gorena denez, 9/2004 Legeko 9. artikuluaren 1. eta 2. paragrafoetan aurreikusitako funtzioez gain, honako hauek ere baditu:

1.– Además de las funciones previstas en el artículo 9.1 y 2 de la Ley 9/2004, al presidente o a la presidenta le corresponde como superior autoridad de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi:

a) Ekintza korporatibo eta ofizialetan buru izatea.

a) Presidir los actos corporativos y oficiales.

b) Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoaren erabakiak betearaztea.

b) Ejecutar los acuerdos de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi.

c) Beharrezkoa bada, Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoaren jarduerei buruzko informazioa jendearenganatzea.

c) Informar públicamente, en su caso, de las actividades de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi.

d) Idazkaria izendatzea eta kargutik kentzea eta ordezkoa izendatzea kasu hauetan: postua hutsik izatea, edo kanpoan izatea edo gaixorik izatea.

d) Nombrar y separar al secretario o a la secretaria y designar su suplente en casos de vacante, ausencia o enfermedad.

e) Pertsonalaren arloari dagokionez, Euskal Funtzio Publikoaren 6/1989 Legearen 10.1 artikuluak Administrazioko sailei zenbait eskumen esleitzen dizkie; bada, Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoak horrelakoxe eskumenak izango ditu, baina erregelamendu honek beste organo bati berariaz esleitutakoak ez dira sartuko aipatutakootan.

e) Ejercer las competencias que, en materia de personal, atribuye a los departamentos de la Administración General de la Comunidad Autónoma el artículo 10.1 de la Ley 6/1989, de la Función Pública Vasca, salvo que hubieran sido atribuidas expresamente a otro órgano en el presente Reglamento.

f) Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoaren kontratazio-organoari doazkion ahalmenak baliatzea, eta bai kontratazioaren arloari dagokionez indarrean den araudiak Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioko sailetako titularrei esleitzen dizkieten bezalakoak ere.

f) Ejercer las facultades correspondientes al órgano de contratación de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi y las demás que en materia de contratación la normativa vigente atribuye a los titulares de los departamentos de la Administración General de la Comunidad Autónoma.

g) Aurrekontuen kudeaketari dagokionez indarrean den araudiak Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioko sailetako titularrei zenbait funtzio esleitzen dizkie; bada, horrelakoxe funtzioak baliatzea.

g) Ejercer las funciones que en materia de gestión presupuestaria la normativa vigente atribuye a los titulares de los departamentos de la Administración General de la Comunidad Autónoma.

h) Funtzio aholku-emailea hobekien burutzeko, era guztietako pertsonekin edo erakunde pribatu zein publikoekin hitzarmenak egitea proposatzea.

h) Proponer la celebración de convenios con toda clase de personas o entidades públicas o privadas, para el mejor cumplimiento de la función consultiva.

i) Araudi honek edo 9/2004 Legeak beste organoren bati esleitu ez dion beste edozein kudeaketa-ahalmen.

i) Cualquier otra facultad de gestión no atribuida expresamente a ningún otro órgano por la Ley 9/2004 o este Reglamento.

2.– d), e) eta f) idatz-zatietan aipatutako funtzioei dagokienez lehendakariak hartutako erabakiek administrazio-bidea amaitzen dute.

2.– Las resoluciones del presidente o de la presidenta respecto de las funciones enumeradas en las letras d), e) y f) del apartado anterior agotan la vía administrativa.

10. artikulua.– Lehendakariordea.

Artículo 10.– El vicepresidente o la vicepresidenta.

1.– Lehendakariak eskuordetzen dizkion funtzioak baliatuko ditu lehendakariordeak; eta lehendakaria kanpoan bada edo gaixorik bada edo kargua hutsik bada, lehendakariordeak eginen ditu haren ordezkoak.

1.– El vicepresidente o la vicepresidenta ejerce las funciones que le delegue el presidente o presidenta y le suple en los casos de vacante, ausencia o enfermedad.

2.– Sekzioko lehendakari denez ondoko funtzioak dagozkio lehendakariordeari:

2.– Al vicepresidente o vicepresidenta le corresponde en su calidad de presidente de Sección las funciones siguientes:

a) Bilkuretarako deialdiak egitea.

a) Convocar las sesiones.

b) Gai-zerrenda finkatzea, eta, premiazko arrazoirik bada, gai-zerrendan ez diren gaiak sartzeko proposamena egitea.

b) Fijar el orden del día y proponer la inclusión de asuntos que no figuren en el mismo cuando existan razones de urgencia.

c) Eztabaidak zuzendu eta ordenatzea.

c) Dirigir y ordenar las deliberaciones.

d) Berdinketa-kasuetan, bere botoarekin ebaztea.

d) Decidir con su voto los empates.

11. artikulua.– Idazkaria.

Artículo 11.– El secretario o la secretaria.

1.– 9/2004 Legeko 12. artikuluak zehaztutako funtzioez gain, honako hauek ere badagozkio idazkariari:

1.– Al secretario o a la secretaria, además de las funciones señaladas en el artículo 12 de la Ley 9/2004, le corresponden las siguientes:

a) Lehendakariaren jarraibideen barruan, Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoaren Kabinete Teknikoari atxikitako langileen burutza baliatzea.

a) Ejercer la jefatura del personal adscrito al Gabinete técnico de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi, bajo las directrices del presidente o de la presidenta.

b) Pertsonalaren, kontratazioaren, baliabide informatiko eta materialez hornitzearen eta ekonomia eta aurrekontuak kudeatzearen arloei dagokienez, Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoari doazkin eskumenen barruan proposamenak egitea; Batzordeak hobekien funtziona dezan, beharrezko bitartekoz hornitzeko, betiere. Eta proposamenok izapidetzeko jarduketez arduratzea.

b) Formular propuestas en el ámbito de las competencias que corresponden a la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi en materia de personal, de contratación, de provisión de medios materiales e informáticos y económico-presupuestaria, conducentes a dotar a la Comisión de los medios necesarios para su mejor actuación, responsabilizándose de realizar las actuaciones necesarias para su tramitación.

c) Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoaren bulegoen barne-arautegia zaindu eta artatzea.

c) Atender y cuidar el régimen interior de las dependencias de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi y su equipamiento.

d) Erregistro orokorra eta dokumentazio- artxibategi- eta liburutegi-zerbitzua antolatu, zuzendu eta kudeatzea.

d) Organizar, dirigir y gestionar el Registro General y el servicio de documentación, de archivo y biblioteca.

e) Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoaren zerbitzuei eta lan egiteko sistema eta metodoei dagokienez, barne-antolaketa, arrazionalizatze eta informatizatzearen gaineko proposamenak prestatu eta antolatzea.

e) Organizar y elaborar propuestas sobre la organización interna, racionalización e informatización de los servicios de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi y de los sistemas y métodos de trabajo en el mismo.

f) Hala eskatuz gero, erabaki-proposamenak landu eta prestatzea.

f) Preparar y elaborar cuando se le encomiende propuestas de acuerdo.

g) Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoarenak izanik, Jaurlaritzaren Kontseiluak onartu behar dituen gaiak izapidetzea; eta, halaber, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian edo beste edozein aldizkari ofizialetan argitaratu behar diren administrazio-xedapen eta –egintzak.

g) Tramitar los asuntos de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi que hayan de ser aprobados por el Consejo de Gobierno, así como la de aquellas disposiciones y actos administrativos que hayan de publicarse en el Boletín Oficial del País Vasco o en cualquier otro diario oficial.

h) Administrazio-kudeaketako arazoei dagokienez, Euskadiko Aholku Batzorde Juridikori aholku juridikoak ematea.

h) La asesoría jurídica de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi en los asuntos de gestión administrativa.

2.– Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoari Kabinete Juridikoak egiten dion laguntza-funtzioa zuzendu eta koordinatzea, betiere lehendakaritzaren jarraibideekin bat etorriaz. Letratuek eta pertsonal tekniko eta administratiboek —lanpostuen zerrendan zehazten direnek— osatuko dute Kabinete Teknikoa.

2.– Asimismo, dirige y coordina, bajo las directrices de la presidencia, la función de asistencia a la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi que presta el Gabinete técnico, que estará integrado por los letrados y las letradas y por el resto del personal técnico y administrativo que se determine en su relación de puestos de trabajo.

3.– Postua hutsik badago, idazkaria kanpoan bada edo gaixorik bada, lehendakariak ordezkoa izendatuko du, Kabinete Teknikoko letratuen artean.

3.– En el supuesto de vacante, ausencia o enfermedad del secretario o de la secretaria, el presidente o la presidenta designará su suplente entre los letrados y las letradas del Gabinete técnico.

4.– Gorago esandakoa kontuan izanik ere, motiboren bat dela-eta, osoko bilkuretara edo sekzioetara agertu ezina justifikatzen badu idazkariak edo kanpoan izan behar badu, batzarreko idazkari-funtzioak honako honi esleitu ahal izango dizkio lehendakariak: batzarrean izanik Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoan antzinatasun txikiena duenari; berdinketarik bada, funtzionario legez zerbitzu-urte gutxien dituenari, eta besterik ezean adin txikiena duenari.

4.– No obstante lo anterior, cuando el secretario o la secretaria excuse su asistencia o deba ausentarse, por cualquier motivo, de las reuniones del Pleno y de las secciones su presidente o presidenta podrá también encomendar las funciones de secretaría de la reunión al vocal presente en la reunión con menor antigüedad en la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi; en caso de igualdad, a quien tenga menos años de servicio como funcionario o funcionaria, y, en última instancia, a la persona de menor edad.

12. artikulua.– Osoko bilkura.

Artículo 12.– El Pleno.

1.– Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoaren Osoko Bilkura honako hauek osatuko dute: Batzordeko lehendakaria —buru izango dena—, lehendakariordea eta zortzi batzordekide.

1.– El Pleno de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi está compuesto por el presidente o la presidenta de la Comisión, que lo preside, el vicepresidente o vicepresidenta y ocho vocales.

Batzarretan idazkaria ere izango da, hitz egiteko eskubidearekin baina botoa ematekoa barik.

A sus reuniones asistirá asimismo el secretario o la secretaria, con voz y sin voto.

2.– 9/2004 Legeko 3.1 artikuluan aipatutako gaiekiko kontsulten gaineko irizpenak eta erabakiak prestatu, eztabaidatu eta onartzea osoko bilkurari dagokio.

2.– Corresponde al Pleno elaborar, debatir y aprobar los dictámenes y acuerdos sobre las consultas de los asuntos enunciados en el artículo 3.1 de la Ley 9/2004.

3.– Honako hauek ere Osoko Bilkuraren eskumenak izango dira:

3.– También serán competencias del Pleno:

a) Administrazio aktiboari egiten zaizkion iradokizunak eta proposamenak onartzea; 9/2004 Legeko 3.2 artikuluan aurreikusten dira iradokizun eta proposamen horiek.

a) Aprobar las sugerencias y propuestas de actuación a la administración activa previstas en el artículo 3.2 de la Ley 9/2004.

b) 10. artikuluko a), b), c) eta e) idatz-zatietan ezarritako funtzioekiko ez-betetze larriak eta bateraezintasunak hautematea, eta, halaber, 9/2004 Legeko 11. artikuluko abstentzio eta isiltasun betebeharrekikoak.

b) Apreciar los supuestos de incompatibilidad y de incumplimiento grave de las funciones establecidas en el artículo 10.a), b), c) y e) y de los deberes de abstención y sigilo del artículo 11 de la Ley 9/2004.

c) 9/2004 Legeko 8.5 artikuluan aurreikusitakoarekin bat etorriaz, batzordekide izatea bertan behera uzteko erabakia hartzea.

c) Acordar la suspensión en la condición de vocal de conformidad con lo previsto en el artículo 8.5 de la Ley 9/2004.

d) Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoaren antolamendu eta funtzionamenduaren erregelamendua onartzeko proposamena egitea Jaurlaritzari, eta, halaber, erregelamendu horren aldaketak.

d) Proponer la aprobación por el Gobierno del Reglamento de organización y funcionamiento de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi y de sus modificaciones.

e) Funtzionamenduko barne-arauak onartzea.

e) Aprobar las normas internas de funcionamiento.

f) Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoari doazkion osaera, antolamendu, ahalmen eta funtzionamenduari eragiten dieten arazoez arduratzea.

f) Conocer de aquellos asuntos que afecten a la composición, organización, competencia y funcionamiento de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi.

13. artikulua.– Sekzioak.

Artículo 13.– Las secciones.

1.– Aholkuak emateko funtzioa egoki buru dezan, Osoko Bilkurak zehaztu beharko du Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoaren funtzionamendua.

1.– El Pleno determinará el régimen de funcionamiento de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi para el adecuado desarrollo de su función consultiva.

Lehendakariak proposatuta, Osoko Bilkurak hala erabakitzen badu, Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoak sekzio birekin funtzionatu ahal izango du; lehenengoa eta bigarrena izango dira haien izenak.

Cuando el Pleno lo decida, a propuesta del presidente o de la presidenta, la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi podrá funcionar, también, en dos secciones, denominadas Primera y Segunda, respectivamente.

2.– Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoak Osoko Bilkura eta sekzioen bitartez funtzionatzen badu, 9/2004 Legeko 15.2 artikuluak Osoko Bilkurari uzten ez dizkion kontsultei dagokienez, irizpenak eta txostenak prestatu, eztabaidatu eta onartzea sekzioei egokituko zaie.

2.– Cuando la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi funcione en Pleno y secciones, les corresponderá a las secciones elaborar, debatir y aprobar los dictámenes y acuerdos sobre consultas no reservadas al Pleno por el artículo 15.2 de la Ley 9/2004.

Hala ere, gaiaren garrantzia kontuan izanik eta sekzio jarduleak proposatuta, Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoaren lehendakariak hala erabakitzen badu, zenbait kontsulta Osoko Bilkurari aurkeztu ahal izango zaizkio.

Ello no obstante, determinadas consultas podrán ser elevadas al Pleno cuando así lo acuerde el presidente o la presidenta de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi, a propuesta de la propia Sección actuante, en atención a su importancia o repercusión.

3.– Lehenengo sekzioa honako hauek osatuko dute: Euskal Autonomia Erkidegoko Aholku Batzorde Juridikoaren lehendakaria —sekzioko buru izango dena—, idazkaria eta lau batzordekide.

3.– La Sección Primera estará formada por el presidente o la presidenta de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi, que la preside, cuatro vocales y el secretario o la secretaria.

4.– Bigarren sekzioa honako hauek osatuko dute: Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoaren lehendakariordea —sekzioko buru izango dena—, idazkaria eta lau batzordekide.

4.– La Sección Segunda estará formada por el vicepresidente o la vicepresidenta de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi, que la preside, cuatro vocales y el secretario o la secretaria.

5.– Batzordekide bat sekzio bateko kide izan daiteke, bakarrik batekoa, eta lehendakariaren erabakiz zehaztuko da batzordekide bakoitza zein sekziori atxikitzen zaion, betiere Osoko Bilkurari entzun ondoren.

5.– Cada vocal sólo podrá formar parte de una Sección y la adscripción a cada una de las secciones se realizará por resolución del presidente o de la presidenta, previa audiencia del Pleno.

6.– Postu hutsik bada edo lehendakariordea kanpoan bada edo gaixorik bada, bigarren sekzioko burutzan lehendakariak egingo ditu lehendakariordearen ordezkoak.

6.– El presidente o la presidenta suple al vicepresidente o a la vicepresidenta en la presidencia de la Sección Segunda en los supuestos de vacante, ausencia o enfermedad.

2. SEKZIOA
SECCIÓN 2.ª
BATZORDEKIDEAK
VOCALES

14. artikulua.– Eskubideak eta betebeharrak.

Artículo 14.– Derechos y deberes.

1.– 9/2004 Legeko 10. eta 11. artikuluan ezarritakoarekin bat etorriaz burutu beharko dute aholkuak emateko zeregina batzordekideek.

1.– Los y las vocales ejercen la labor consultiva de conformidad con lo establecido en los artículos 10 y 11 de la Ley 9/2004.

2.– 9/2004 Legeko 7.6 artikuluan aurreikusitako ordainsariak jasoko dituzte batzordekideek, eta gizarte-babesa edukitzeko eskubidea izango dute Autonomia Erkidegoko Administrazioko goi-kargudunentzako indarrean diren baldintza berberetan. Bestalde, zerbitzua zein etxebizitzaz aldatzea dela-eta egindako gastuengatiko estaldura-erregimen propioa aplikatuko zaie.

2.– Los y las vocales percibirán las remuneraciones previstas en el artículo 7.6 de la Ley 9/2004, y tendrán derecho a la protección social en las mismas condiciones que rigen para los altos cargos de la Administración de la Comunidad Autónoma. También les será de aplicación su régimen de cobertura por los gastos que deban realizar por razón del servicio o por traslado de residencia.

3.– Euskal Autonomia Erkidegoan herri-jardunean aritzeagatikako elkartuezinei buruzko abenduaren 20ko 32/1983 Legearen bitartez, langileen bateraezintasun-erregimena arautzen da; bada, batzordekideak erregimen horren azpian izango dira; horretaz gain, honako lege eta dekretuaren menpe ere izango dira: Jaurlaritzako kideen, Administrazio goi-kargudunen, zuzenbide pribatuko erakunde publikoetako eta sozietate publikoetako zuzendaritzakoen jarduerak, eskubideak eta ondare-ondasunak erregistratu eta deklaratzea arautzen duen dekretua, zehazki, otsailaren 23ko 129/1999 Dekretua; aurrekontuei buruzko legeak.

3.– Los y las vocales están sujetos al régimen de incompatibilidades previstas para el personal regulado en el artículo 1.1 de la Ley 32/1983, de 20 de diciembre, de Incompatibilidades por el Ejercicio de Funciones Públicas en la Comunidad Autónoma del País Vasco, estando, asimismo, sujetos a las leyes de presupuestos y al Decreto 129/1999, de 23 de febrero, por el que se regula la declaración y registro de las actividades y los derechos y bienes patrimoniales de los miembros del Gobierno, los altos cargos de la Administración y los directivos de los entes públicos de derecho privado y de las sociedades públicas.

4.– Osoko Bilkurari dagokio bateraezintasun-eskabideak ebaztea.

4.– Corresponderá al Pleno resolver las solicitudes de compatibilidad.

15. artikulua.– Izendapena, karguaz jabetzea eta kargua uztea.

Artículo 15.– Nombramiento, toma de posesión y cese.

1.– Jaurlaritzaren Kontseiluaren dekretu bidez, Eusko Jaurlaritzak izendatuko ditu batzordekideak; delako dekretua Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu beharko da.

1.– Los y las vocales se nombran por el Gobierno Vasco mediante Decreto acordado por el Consejo de Gobierno que será publicado en el Boletín Oficial del País Vasco.

2.– Buletinean izendapena argitaratzen denetik harako hamabost eguneko epearen barruan jabetuko dira euren karguez batzordekideak.

2.– La toma de posesión de los y las vocales se efectuará en el plazo máximo de quince días desde la publicación del nombramiento en el Boletín.

3.– 9/2004 Legean ezarritako betekizunekin eta lege horretan ezarritako kausak direla-eta utzi beharko dituzte karguak batzordekideek, ez beste edozein kasutan.

3.– Los y las vocales sólo cesan en su cargo por las causas y con los requisitos establecidos en la Ley 9/2004.

III. KAPITULUA
CAPÍTULO III
FUNTZIONAMENDUA
FUNCIONAMIENTO
1. SEKZIOA
SECCIÓN 1.ª
TXOSTENAK
PONENCIAS

16. artikulua.– Txosten arruntak eta bereziak.

Artículo 16.– Ponencias ordinarias y especiales.

1.– Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoari aurkeztutako arazoen azterketa eta analisia, sekzioan zein Osoko Bilkuran, txostenak prestatuaz eta aurkeztuaz egingo da.

1.– El análisis y estudio de los asuntos sometidos a la consideración de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi, tanto en Pleno como en Sección, se realizará mediante la elaboración y presentación de una ponencia.

2.– Txosten arruntak eta bereziak izango dira.

2.– Existirán ponencias ordinarias y especiales.

3.– Zenbait gaiei buruzko kontsulta egin behar izaten zaio Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoari, eta gai horiei buruzkoak izango dira txosten arruntak, betiere 9/2004 Legeko 3.1 artikuluarekin bat etorriaz (artikulu horretako l letrako kasua aparte uzten da).

3.– Las ponencias ordinarias se constituirán para los asuntos en los que la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi debe ser preceptivamente consultada conforme al artículo 3.1 de la Ley 9/2004, salvo en el supuesto de su letra l).

4.– Txosten bereziak honako gai hauei buruzkoak izango dira:

4.– Las ponencias especiales se constituirán para los asuntos siguientes:

a) Etendurako espedienteak izapidetzea, batzordekideen kargu uzteak zein bateraezintasunak.

a) Tramitación de expedientes de suspensión, cese e incompatibilidades de los y las vocales.

b) Administrazio aktiboari zuzendutako jarduera-proposamen eta -iradokizunak prestatzea.

b) Preparación de las sugerencias y propuestas de actuación dirigidas a la administración activa.

c) Erregelamendu hau aldatzeko proposamenak, barne-erregimeneko arauak prestatzea, eta Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoaren osaera, antolamendu, ahalmen eta funtzionamenduari eragiten dieten arazoak.

c) Propuestas de modificación de este Reglamento, de elaboración de las normas de régimen interior así como para los asuntos que afectan a la composición, organización, competencia y funcionamiento de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi.

5.– Lehendakariak proposaturik, ondoko zeregina izango duen batzordea eratu ahal izango da: Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoak egoki funtzionatzeko beharrezko azterlan teknikoak eta juridikoak prestatzea.

5.– A propuesta del presidente o la presidenta, también se podrá constituir una ponencia especial encargada de realizar los estudios técnico-jurídicos que sean necesarios para el buen funcionamiento de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi.

17. artikulua.– Txostengileak izendatzea eta txostenak emateko epea.

Artículo 17.– Designación de ponentes y plazo de emisión de las ponencias.

1.– Lehendakariak batzordeka banatuko du lana eta batzordeon kideak izendatuko ditu, betiere Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoak ezarritako banaketa-irizpideak zainduaz eta kide horiei lan-karga orekaz banatuaz.

1.– El presidente o la presidenta distribuirá el trabajo por ponencias y designará al vocal o vocales que las componen siguiendo los criterios de reparto que establezca la propia Comisión Jurídica Asesora de Euskadi, velando por una equilibrada asignación de la carga de trabajo entre sus miembros.

2.– Idazkariei/ari txostenak bidaltzeko azken eguna zein izango den finkatuko du lehendakariak. Data hori zehazteko, kontsultak presazko diren ala ez izan beharko da kontuan eta bai Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoaren jarduera-egutegia ere.

2.– El presidente o la presidenta establecerá la fecha máxima en que se deba remitir al secretario o a la secretaria las ponencias. Para la determinación de la misma atenderá al carácter urgente o no de las consultas y al calendario de actividad de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi.

3.– Behar bezala arrazoituta batzordekideek egindako proposamenez, lehendakariak luzatu egin dezake txostenak prestatzeko epea.

3.– El presidente o la presidenta podrá, a propuesta de los y las vocales debidamente motivada, ampliar el plazo de elaboración de las ponencias.

4.– Izapideak egiaztatzeko eskatu delako edo informazio gehiago eskatu delako prozedura eten egin bada, txosten arruntak entregatzeko epea berehala luzatuko da, eten horrek dirauen arte luzatu ere.

4.– El plazo de entrega de las ponencias ordinarias se entiende automáticamente ampliado en los supuestos en que el procedimiento haya estado suspendido debido al requerimiento de acreditación de trámites o a la solicitud de ampliación de información, y por el mismo tiempo que haya durado la suspensión.

2. SEKZIOA
SECCIÓN 2.ª
KONTSULTA-PROZEDURA
PROCEDIMIENTO DE CONSULTA

18. artikulua.– Hasiera.

Artículo 18.– Iniciación.

1.– Organo kontsulta-egileak egindako eskabiderekin hasiko da kontsulta-prozedura, betiere 9/2004 Legeko 20. artikuluan xedatutakoarekin bat izapidetu bada eskabide hori.

1.– El procedimiento de consulta se inicia con la solicitud del órgano consultante tramitada de conformidad con lo dispuesto en el artículo 20 de la Ley 9/2004.

2.– Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoan eskabidea jaso ostean, Erregistroan jasoko da, eta idazkariak honako hauek aztertu beharko ditu eskabidean: ea eskudun agintaritzak egina den, ea betekizun guztiak konplitzen dituen, ea epeen barruan egina den, eta ea administrazio-espedientea osatzen duten agirien zerrenda eta agiri guztien kopia egiaztatuak aurkeztu diren.

2.– Una vez recibida la solicitud en la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi se le dará entrada en el Registro y por el secretario o la secretaria se analizará si la solicitud se ha realizado por la autoridad competente y con los requisitos y en el momento adecuados, así como si se adjunta la relación numerada de los documentos que forman el expediente administrativo, junto con la copia compulsada de todos los documentos.

3.– Beherago zehaztutako ezaugarriak dituzten kontsultak organo kontsulta-egileari itzultzen zaizkion ala ez erabakitzeko, idazkariak lehendakariarengana joko du:

3.– El secretario o la secretaria remitirá al presidente o a la presidenta para que resuelva sobre su devolución al órgano consultante las consultas que:

a) 9/2004 Legeko 20. artikuluan aurreikusitako betekizun formalak konplitzen ez dituztenak.

a) no cumplan los requisitos formales previstos en artículo 20 de la Ley 9/2004,

b) Bere jarduera-eremuaren barruko ez diren administrazioek edo organoek egindakoak.

b) las que se formulen por órganos o administraciones no incluidas en su ámbito de actuación, y

c) Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoak eskumenik ez duen arazoen gainean egindakoak.

c) las que refieran a asuntos sobre los que sea manifiesta la falta de competencia de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi.

4.– Aurreko paragrafoan zehaztutako zirkunstantziarik agertzen ez bada, idazkariak alta emango dio kontsulten erregistroan eta doakion espedientea irekiko du, zeinari erlazioa duten agiri guztiak erantsiko zaizkion. Horren ostean, ebaztea zein organori dagokion adieraziaz, lehendakariari igorriko dio, honek batzordea izenda dezan.

4.– Si no se producen las circunstancias previstas en el párrafo anterior, el secretario o la secretaria le dará de alta en el registro de consultas y abrirá el correspondiente expediente, al que se incorporarán sucesivamente cuantos documentos posteriores tengan relación con él. Posteriormente, la remitirá al presidente o a la presidenta, con indicación del órgano al que corresponde su resolución, para que proceda a la designación de la ponencia.

5.– Aurrekoarekin batera, idazkariak hartu-agiria bidaliko dio organo kontsulta-egileari, irizpena emateko eta jakinarazteko epemuga adieraziaz.

5.– Simultáneamente a lo anterior, el secretario o la secretaria cursará acuse de recibo al órgano consultante, con indicación del plazo máximo para emitir y notificar el dictamen.

6.– Batzorde izendatu ostean, idazkariak espediente osoa eskuratuko dio.

6.– Una vez designada la ponencia, el secretario o la secretaria le dará inmediato traslado del expediente completo.

7.– Kontsulta-eskabideak izapidetzeko, baliabide telematikoak ezarri ahal izango ditu Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoak.

7.– La Comisión Jurídica Asesora de Euskadi podrá establecer medios telemáticos para la tramitación de las solicitudes de consultas.

19. artikulua.– Kontsultak erretiratzea.

Artículo 19.– Retirada de las consultas.

Kontsulta egiten duen agintaritzak erretiratu egin ditzake eskatutako kontsultak, irizpena onartu aurreko edozein unetan.

En cualquier momento anterior a la aprobación del dictamen, la autoridad consultante podrá retirar las consultas solicitadas.

20. artikulua.– Kontsultak berkontsideratzea eta etetea.

Artículo 20.– Decaimiento y reconsideración de consultas.

1.– Legebiltzarra desegiten bada, lege aurreproiektuei buruzko kontsultak, izapideetan direnak, eten egingo dira, eta kontsultak aurkeztu dituztenei itzuliko zaizkie espedienteak.

1.– Las consultas en trámite sobre anteproyectos de Ley decaen y sus expedientes son devueltos al órgano que las haya formulado cuando se produce la disolución del Parlamento.

2.– Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorreko sailen jarduera-arloak esleitzerakoan aldaketa funtsezkorik izan bada, eta 9/2004 Legeko 3.1 artikuluko a), b), c), d) eta e) idatz-zatietan aipatutako edozein gairi dagokionez izapideetan den kontsulta egin duen organoaren ahalmenari eragiten badio aipatu aldaketak, Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoaren lehendakariak, berkontsidera dezan, honako honi igorriko dio espedientea: aipatu gaiak proposatu edo onartzeko eskumenak dituen saileko titularrari. Kasu horretan, harik eta saileko titularrak bere erabakia jakinarazi arte, irizpena emateko epea etenda izango da.

2.– Asimismo, cuando se produzca una alteración significativa en la asignación de áreas de actuación de los departamentos de la Administración General de la Comunidad Autónoma de Euskadi que afecte a la competencia del órgano autor de una consulta en trámite sobre la materia objeto de cualquiera de los asuntos a los que se refiere el artículo 3.1, a), b), c), d) y e) de la Ley 9/2004, el presidente o la presidenta de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi remitirá el expediente, para su reconsideración, a quien sea titular del departamento que resulte competente para proponer o aprobar dichos asuntos. En este supuesto se entiende suspendido el plazo de emisión del dictamen hasta que el titular del departamento comunique su decisión.

21. artikulua.– Onargarritasuna.

Artículo 21.– Admisibilidad.

1.– Erregelamendu honetako 18.3 artikuluan xedatutakoaren kontra egin barik, irizpena emateko epea amaitu aurreko edozein unetan, bere kabuz edo txostengileek proposaturik, Osoko Bilkurak edo sekzioak atzera bota dezake kontsulta, baldin eta Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoak eskumenik ez duela ikusten badu edo organo kontsulta-egileak gaia oker sailkatu badu.

1.– Sin perjuicio de lo dispuesto en el artículo 18.3 de este Reglamento, el Pleno o la Sección en cualquier momento anterior a la expiración del plazo para la emisión del dictamen, de oficio o a propuesta de los ponentes, podrá inadmitir la consulta cuando advierta la falta de competencia de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi o la errónea calificación del asunto por el órgano consultante.

2.– Ez onartzea erabakitzen bada, kontsultako espedientea eskabidea egin duenari igorriko zaio, Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoaren erabakiarekin batera igorri ere.

2.– Cuando se decida la inadmisión se devolverá el expediente de la consulta a quien la haya formulado adjuntando el acuerdo de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi.

22. artikulua.– Izapideak egiaztatzea.

Artículo 22.– Acreditación de trámites.

1.– Kontsulta bat jasotzen denetik harako hamabost eguneko epearen barruan, txostengileek arrazoituta egindako proposamenez nahiz ebazpena eman behar duen sekzioak edo Osoko Bilkurak egindako proposamenez, lehendakariak organo edo erakunde kontsulta-egileari honako hau eska diezaioke: bidalitako espedientean dokumentatu gabe dauden izapideak egin direla justifikatzeko, finkatzen den epean, zehazki, errekerimendua jasotzen denetik harako 7 eguneko epea baino txikiagoa ez den epearen barruan.

1.– Dentro de los quince días siguientes a la recepción de una consulta, el presidente o la presidenta de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi, a propuesta razonada de los ponentes o las ponentes, o de la mayoría del Pleno o de la Sección que deba dictaminarla, puede requerir al órgano o entidad consultante para que justifique, en el plazo que al efecto se señale, que no será inferior a 7 días desde la recepción del requerimiento, la realización de trámites que no estén documentados en el expediente enviado.

2.– Eskatutako izapideak egin direla justifikatzen ez bada, haiek itzultzearen edo prozeduran aurrera egitearen gaineko erabakia hartuko du Osoko Bilkurak edo sekzioak.

2.– Si no se acredita la realización de los trámites requeridos, el Pleno o la Sección resolverá sobre su devolución o sobre la continuación del procedimiento.

23. artikulua.– Agiri bidezko informazioa handitzea.

Artículo 23.– Ampliación de la información documental.

Kontsultaren gaineko erabakia hartu aurreko edozein unetan, handitu ahal izango da igorritako espedienteko informazio agiri bidezkoa; betiere, lehendakariak eskatuta nahiz txostengileek, Osoko Bilkurak edo sekzioak proposaturik nahiz agintaritza kontsulta-egileren ekimenez, betiere 9/2004 Legeko 24. artikuluko 2. eta 3. paragrafoetan xedatutakoarekin bat etorriaz.

En cualquier momento anterior a la resolución de la consulta, se podrá ampliar la información documental del expediente remitido ya sea a petición del presidente o de la presidenta, a propuesta de los ponentes, del Pleno o la Sección o por iniciativa de la autoridad consultante, de conformidad con lo dispuesto en los párrafos 2 y 3 del artículo 24 de la Ley 9/2004.

24. artikulua.– Agertzeak eskatu eta gauzatzea.

Artículo 24.– Solicitud y celebración de comparecencias.

1.– Irizpena emateko epea amaitu aurreko edozein unetan, txostengilek, Osoko Bilkurak edo sekzioak, arrazoituta, honako hau proposa diezaioke lehendakariari: organo edo erakunde kontsulta-egileko funtzionarioak edo agintariak agertzeko eska dezala, eta, halaber, txostenaren xede den proiektu, egintza edo xedapena prestatzen parte hartu duten organoak edo haiek eragiten dioten beste edozein, betiere kontsultaren gaiari buruzko informazio emateko.

1.– Los ponentes, el Pleno o la Sección podrán, en cualquier momento anterior a la expiración del plazo para la emisión del dictamen, proponer motivadamente al presidente o a la presidenta que solicite la comparecencia de las autoridades o funcionarios o funcionarias del órgano o entidad consultante y de otros órganos o entidades que hayan participado en la elaboración del proyecto, acto o disposición objeto del informe, o que puedan verse afectados por estos, para que informe sobre cuestiones atinentes al objeto de la consulta.

2.– Jatorria onartu ostean, agintariei edo funtzionarioei agertzeko eskabidea bidaliko die lehendakariak, hori jasota uzteko balio duen edozein bitarteko erabiliaz eta honako hauek adieraziaz: sekzioaren edo Osoko Bilkuraren aurrean egingo den ala ez, zein egun eta lekutan gauzatuko den eta agerraldiaren xede diren gaiak.

2.– Admitida su procedencia, el presidente o la presidenta dirigirá la solicitud de comparecencia, por cualquier medio que permita su constancia, a las autoridades o funcionarios o funcionarias, con indicación de si se efectuará ante el Pleno o una Sección, así como del lugar y fecha de su celebración y de las cuestiones objeto de la misma.

3.– Erabakia eman behar duen Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoko organoaren aurrean, adierazitako egun eta lekuan agertu beharko dute agintariek edo funtzionarioek.

3.– La comparecencia de las autoridades o funcionarios o funcionarias se celebrará en el lugar y fecha indicados ante el órgano de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi que deba dictaminar.

4.– Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoko organoaren buru egiten duenak arteztuko du agerraldia. Idazkariaren aurrean kreditatu ostean, bertaratutako agintariak edo funtzionarioak identifikatuaz hasiko da agerraldia. Ondoren, kontsultaren xede diren gaiei dagokienez, Euskadiko Aholku Batzordeko kideek eskatzen dizkieten azalpenak eman beharko dituzte agertu direnek.

4.– La comparecencia se celebrará bajo la dirección de quien presida el órgano de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi que deba dictaminar. Se iniciará con identificación de las autoridades o funcionarios asistentes, que previamente se deberán haber acreditado ante el secretario o la secretaria. Tras ello, los comparecientes darán las explicaciones que los miembros de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi les soliciten sobre cuestiones atinentes al objeto de la consulta.

5.– Idazkariak akta egin beharko du, honako hauek jasotzen dituena: bertaratutakoen izenak eta ezaugarriak, agerraldiaren eguna eta motiboa, eta izan diren galdera eta erantzunen funtsezko zehaztasunak.

5.– El secretario o la secretaria levantará acta en la que expresará el nombre y cualidad de los asistentes, la fecha y el motivo de la comparecencia y lo esencial de las preguntas y respuestas habidas.

6.– Dagokion kontsultaren espedientean artxibatuko du akta idazkariak.

6.– El secretario o la secretaria archivará el acta en el expediente de la consulta a la que corresponda.

3. SEKZIOA
SECCIÓN 3.ª
BILKURAK
SESIONES

25. artikulua.– Egikaritzea.

Artículo 25.– Celebración.

1.– Lehendakariak deituz gero egingo dituzte batzarrak Osoko Bilkurak eta sekzioek, betiere finkatutako jarduera-programazioarekin bat etorriaz.

1.– El Pleno y las secciones celebrarán sesiones cuando sean convocadas por su presidente o presidenta, de acuerdo con la programación de actividades establecida.

2.– Salbuespen gisa eta presazko arrazoiak direla-eta beharrezkoa bada, aztergaiak adieraziaz lehendakariak edo lehendakariordeak proposatuta, aldez aurretiko deialdirik gabe egin ahal izango dira Osoko Bilkuraren eta sekzioen batzarrak, betiere organoko kide guztiak bertan izanik aho batez hala erabakitzen badute.

2.– Excepcionalmente, cuando razones de urgencia lo demanden, a propuesta del presidente o de la presidenta o del vicepresidente o de la vicepresidenta, que deberá indicar el orden del día, podrán celebrarse sesiones del Pleno y de las secciones sin previa convocatoria, cuando estén presentes todos los miembros del órgano y así lo acuerden por unanimidad.

3.– Osoko Bilkurari entzun ondoren, Osoko Bilkuraren edo sekzioen batzar batzuk publikoak izan direla xedatu ahal izango du lehendakariak.

3.– El presidente o la presidenta, previa audiencia del Pleno, podrá establecer que determinadas sesiones del Pleno o de las secciones sean públicas.

26. artikulua.– Deialdia.

Artículo 26.– Convocatoria.

1.– Lehendakariaren edo idazkariaren aginduz egingo dira Osoko Bilkuraren edo sekzioen batzarretarako deialdiak; deialdia organoko kide bakoitzari bidaliko zaio, hala egin dela jasotzea ahalbidetzen duen edozein bitartekoz.

1.– La convocatoria de las sesiones del Pleno y de las secciones se efectuará, por orden de la presidencia, por el secretario o la secretaria y la remitirá a cada miembro del órgano por cualquier medio que permita su constancia.

2.– Deialdiaren datatik batzarrak egingo diren egunera arte, gutxienez, 48 orduko tartea izango da, presazkotzat jotzen diren kontsultak aztertzeko batzarretan izan ezik, baldin eta horiek, irizpena emateko finkatutako epea kontuan izanik, albait arinen egin behar badira.

2.– Entre la convocatoria y la celebración de las sesiones deberán mediar, al menos, 48 horas, salvo en caso de sesiones para el estudio de consultas calificadas urgentes en los que se ha de procurar la mayor antelación posible atendiendo al plazo fijado para la emisión del dictamen.

3.– Aldez aurretik banatu ez bada, aztergaiak eta eztabaidatu beharreko gaiei doakien dokumentazioa erantsi beharko zaio deialdiari.

3.– A la convocatoria se acompañará el orden del día y la documentación correspondiente a los asuntos a tratar, si no ha sido repartida con anterioridad.

4.– Presazko arrazoiak direla-eta, aztergaietan ez diren gaiak sartzea proposatu ahal izango du lehendakaritzak, eta bertaratutakoen gehiengoak aintzat hartu beharko du hori.

4.– La presidencia de la reunión podrá, por razones de urgencia, proponer la inclusión de asuntos no previstos en el orden del día, lo que deberá ser apreciado por la mayoría de los presentes.

27. artikulua.– Akta.

Artículo 27.– Acta.

1.– 9/2004 Legeko 19.1 artikuluan finkatutako edukia duela, idazkariak jasoko du Osoko Bilkuraren edo sekzioen batzar bakoitzaren akta. Onartutako irizpen eta erabakiak eta horien gainean eman diren boto partikularrak batu beharko zaizkio aktari.

1.– El secretario o la secretaria levantará acta de cada sesión del Pleno o de las secciones, con el contenido establecido en el artículo 19.1 de la Ley 9/2004. Al acta se anexarán los dictámenes y acuerdos aprobados y los votos particulares que, sobre ellos, se emitan.

2.– Batzarra amaitu eta akta onartu ez bada, idazkariak zirriborro bat prestatuko du eta Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoko dagokion organoaren gainontzeko kideen artean banatuko, hurrengo batzarra egin baino gutxienez 24 ordu lehenago.

2.– Si el acta no se aprueba al finalizar la sesión, el secretario o la secretaria elaborará un borrador que deberá repartir a los demás miembros del órgano de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi correspondiente con una antelación mínima de 24 horas a la celebración de la siguiente sesión.

3.– Batzarreko buru izan denak eta idazkari izan denak sinatu behako dute onartutako akta.

3.– El acta aprobada será firmada por quien haya ejercido la presidencia y la secretaría de la sesión a la que corresponda la misma.

4. SEKZIOA
SECCIÓN 4.ª
IRIZPENAK ETA ERABAKIAK
DICTÁMENES Y ACUERDOS

28. artikulua.– Irizpenak eta erabakiak.

Artículo 28.– Dictámenes y Acuerdos.

1.– Gai batzuk aztertzeko batzorde arrunt bat eratu behar izan bada, gai horiei dagokienez, Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoan bukatuko da kontsulta-prozedura, batzorde horrek bere irizpena emanez.

1.– El procedimiento de consulta concluirá en la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi, en los asuntos para cuyo análisis y estudio se ha constituido una ponencia ordinaria, con la emisión de su Dictamen.

Hala ere, kontsulta erretiratua, baztertua edo berkontsideratua izan bada, Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoak zirkunstantzia hori egiaztatu baizik ez du egingo.

Ello no obstante, en los casos en que la consulta haya sido retirada, haya decaído o sea reconsiderada, la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi se limitará a constatar esa circunstancia.

2.– Salbuespen gisa, Osoko Bilkurari edo sekzioari kontsulta baten ardura eman bazaio eta beheragoko zirkunstantziaren bat ikusten badu, erabaki batez buka daiteke kontsulta-prozedura:

2.– Excepcionalmente, pondrá término al procedimiento de consulta un Acuerdo cuando el Pleno o la Sección a la que se ha atribuido su conocimiento aprecie:

a) Erregelamendu honen 21. artikuluaren arabera, kontsulta onargarria ez izatea.

a) la inadmisibilidad de la consulta de conformidad con el artículo 21 de este Reglamento.

b) Instrukzioa ez izatea osabetezkoa eta horrek ardurapeko gaiaren gaineko erabakia ematea eragoztea.

b) Una insuficiente instrucción que le impida dictaminar sobre el asunto sometido a su conocimiento.

c) Aldaketa funtsezko barik, gaiaren gainean aldez aurretik erabakia eman izana; edo Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoak egindako iradokizun eta proposamenen ondoriozkoak izatea eduki berriak sartzen dituzten funtsezko aldaketak.

c) Que el asunto ha sido previamente dictaminado sin que existan modificaciones sustanciales o cuando las modificaciones sustanciales que introducen nuevos contenidos responden a las sugerencias o propuestas efectuadas por la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi.

3.– Aztertzeko eta analizatzeko batzorde berezi bat eratu beharra izan duten gaiei dagokienez, erabaki batez bukatuko da prozedura, eta erabaki horrek honako edukia izango du: Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoak gauzatutako jarduerak behar duena.

3.– En los asuntos para cuyo estudio y análisis se haya constituido una Ponencia especial, el procedimiento concluirá mediante un Acuerdo que tendrá el contenido que requiera la actividad desarrollada por la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi al aprobarlo.

4.– Irizpena eman ostean, bere kabuz edo erakunde kontsulta-egileek eskatuta zuzendu ahal izango ditu: erabakian diren erakuntza materialak, egitezkoak edo aritmetikoak.

4.– Una vez emitido su Dictamen únicamente podrá rectificar, de oficio o a instancia de las entidades consultantes, los errores materiales, de hecho o aritméticos, existentes en el mismo.

29. artikulua.– Formalitateak.

Artículo 29.– Formalidades.

1.– Irizpenetan honako hauek adierazi beharko dira: onartzen dituen organoa, onartu dituen batzarra zein egunetan egin den, bertaratutakoen izenak, gehiengoaren iritzia espresatzen duen batzordekidea, aho batez, gehiengoaz edo lehendakariaren boto erabakitzaileaz onartu diren. Horretaz gain, irizpenaren zenbakia ere jaso beharko da.

1.– En los dictámenes se expresa el órgano que los adopta, la fecha de la sesión en que se aprueban, el nombre de los asistentes, el o la vocal que exprese la opinión de la mayoría y se indica si son aprobados por unanimidad, por mayoría o en virtud del voto dirimente de la presidencia. Asimismo, constará el número del dictamen.

2.– Irizpenak izate desberdineko zehaztapenak jasotzen baditu, ahal dela, funtsezkoak direnak finkatu beharko ditu honako ondorio honetarako: erantzun erabatekoa ematen bazaie, gauzatzen den egintza edo xedapenak "Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoaren erabakia" formularen ildokoak izatea.

2.– Cuando el dictamen contenga observaciones de distinta entidad establecerá, siempre que sea posible, las que se consideren esenciales a efectos de que, si éstas son atendidas en su totalidad, la disposición o acto que se adopte pueda seguir la fórmula "de acuerdo con la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi".

3.– Erabakietan honako hauek bakarrik jaso beharko dira: hartzen dituen organoa, onartu direneko bilkuraren data, eta aho batez, gehiengoz edo lehendakariaren boto erabakitzailez onartu diren.

3.– En los acuerdos, únicamente, se expresa el órgano que los adopta, la fecha de la sesión en que se aprueban, y se indica si son aprobados por unanimidad, por mayoría o en virtud del voto dirimente de la presidencia.

4.– Irizpenari edo erabakiari boto partikularrak erantsi beharko zaizkio, nortzuk ematen dituzten zehaztuaz eta bai botooi nortzuk atxiki zaizkien ere.

4.– Al dictamen o acuerdo se adjuntan el voto o votos particulares emitidos, y en ellos se indican los nombres de quien o quienes los emiten y los de quienes se adhieran a los mismos.

30. artikulua.– Boto partikularra emateko epea.

Artículo 30.– Plazo de emisión del voto particular.

1.– Boto partikularrak eta, halakorik bada, atxikipenak, behar bezala sinatuta, Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoari bidali beharko zaizkio, irizpenaren behin betiko idazketa egiten denetik harako bost eguneko epearen barruan; boto eta atxikipenok, bestalde, irizpenari erantsi beharko zaizkio.

1.– Los votos particulares y, en su caso, las adhesiones, se remiten debidamente firmados al secretario o a la secretaria de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi dentro de un plazo no superior a cinco días contados a partir de la redacción definitiva del dictamen, al cual se incorporan.

2.– Bilkuraren osteko edozein unetan, boto partikularra eman duela edo horri atxiki zaiola iragarri duen Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoaren kideak, hura ez formulatzeko erabakia hartu duela jakinarazi ahal dio idazkariari, hala egin dela jasota uztea ahalbidetzen duen edozein bitartekoz jakinarazi ere.

2.– En cualquier momento posterior a la sesión, el miembro de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi que haya anunciado la emisión de un voto particular o su adhesión podrá comunicar al secretario o a la secretaria, por cualquier medio que permita su constancia, su decisión de no formularlo.

31. artikulua.– Ziurtagiriak bidaltzea.

Artículo 31.– Remisión de la certificación.

Emandako boto partikularrak jasotzen dituen irizpen eta erabakien ziurtagiriak Euskadiko Aholku Batzordeko lehendakariak eta idazkariak sinatu beharko dituzte, eta idazkari horrek organo edo erakunde kontsulta-egileari bidali beharko dizkio, irizpena emateko finkatu den epearen barruan.

Las certificaciones de los dictámenes y acuerdos, en el que se reproducirán los votos particulares emitidos, se firman por el presidente o la presidenta de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi y el secretario o la secretaria y son remitidos por este último al órgano o entidad consultante, dentro del plazo establecido para la emisión del dictamen.

32. artikulua.– Artxibatzea.

Artículo 32.– Archivo.

Irizpen eta erabakien ziurtagirien kopia bat artxibatu beharko du idazkariak.

El secretario o la secretaria archivará una copia de la certificación de los dictámenes y acuerdos.

5. SEKZIOA
SECCIÓN 5.ª
HARTUTAKO ERABAKIA EDO XEDAPENA
RESOLUCIÓN O DISPOSICIÓN ADOPTADA

33. artikulua.– Formula.

Artículo 33.– Fórmula.

Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoak hartutako xedapen eta erabakiek azalpenen zatian argi eta argi adierazi beharko dute: irizpenarekin bat onartu diren edo irizpenetik aldendu egiten diren. Lehengo kasuan "Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoarekin bat" formula erabiliko da, eta bigarrenean "Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoari entzunda".

Las disposiciones y actos que sean dictaminados por la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi deberán expresar con claridad en la parte expositiva si se aprueban o acuerdan conforme a su dictamen o se apartan de él. En el primer caso se utilizará la fórmula "de acuerdo con la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi", y en el segundo "oída la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi".

34. artikulua.– Jakinarazpena egiteko era eta epea.

Artículo 34.– Forma y plazo de la notificación.

1.– Organo edo erakunde kontsulta-egileak prozedura izapidetu dela jakinarazi beharko dio Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoko idazkariari, emandako egintza edo onartutako xedapena beherago zehaztutako eran jakinaraziaz:

1.– El órgano o autoridad consultante notificará al secretario o a la secretaria de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi la terminación del procedimiento, mediante la comunicación de la disposición aprobada o el acto dictado de la forma siguiente:

a) Lege-proiektuetan edo lege mailako arauetan, Eusko Legebiltzarrera bidali zeneko eguna jakinarazi beharko da.

a) En los proyectos de Ley o normas con rango de Ley notificará la fecha de su remisión al Parlamento Vasco.

b) Gainontzeko kasuetan, egintza edo xedapena aldizkari ofizialen batean argitaratzen bada, aldizkariaren eguna eta zenbakia adierazi beharko dira, eta, argitalpenik ez badu, administrazio-egintza edo –xedapenaren kopia konpultsatua bidali beharko da.

b) En los demás supuestos, si la disposición o acto es publicado en un diario oficial, se reseñará el número y fecha del boletín de que se trate y, si no es objeto de publicación, se remitirá una copia compulsada de la disposición o acto administrativo.

2.– Argitaratu, onartu edo Eusko Legebiltzarrera bidaltzen denetik harako 15 eguneko epearen barruan egin beharko da jakinarazpena, kasuen arabera.

2.– La notificación se realizará dentro del plazo de 15 días desde su remisión al Parlamento Vasco, aprobación o publicación, según los casos.

3.– Irizpenen eta xedapenen edo organo kontsulta-egileek onartutako behin betiko egintzen artean diren irizpide-desberdintasunei dagokienez, idazkariak informaturik izango du Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoa.

3.– El secretario o la secretaria mantendrá informada a la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi de las diferencias de criterio entre los dictámenes y las disposiciones o actos definitivos adoptados por los órganos consultantes.


Azterketa dokumentala


Análisis documental