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Boletin Oficial del País Vasco

27. zk., 2005eko otsailaren 9a, asteazkena

N.º 27, miércoles 9 de febrero de 2005


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Xedapen Orokorrak

Disposiciones Generales

Osasun Saila
Sanidad
561
561

16/2005 DEKRETUA, urtarrilaren 25ekoa, mediku ez diren langileek kanpoko desfibriladore automatikoak erabiltzea arautzen duena.

DECRETO 16/2005, de 25 de enero, por el que se regula el uso de desfibriladores externos automáticos por personal no médico.

Arritmia hilgarriak eragiten dituzten kardiopatia iskemikoen ondoriozkoak dira bat-bateko heriotza ez-traumatiko gehienak. Seguruenik prebentziozko neurriak direla-eta esandako horren eragina apalduaz badoa ere, ekonomiaren aldetik aurreratuak diren herrialdeetan heriotza-kausa nagusienetakoa da. Bihotz-gelditze bat dutenentzako tratamendu hoberena albait arinen zenbait egintza aplikatzea da, hala nola medikuen elkarte zientifikoek "biziraupeneko kate" izendatu dituzten egintzak. Eta kate horretan sartzen dira: emergentzietako sistema medikoa aktibatzea, bihotz-biriketako bizkortze oinarrizkoa egiteko maniobrak burutzea, desfibrilizazio goiztiarra eta zainketa mediko espezializatuak.

La mayoría de las muertes súbitas no traumáticas son debidas a cardiopatías isquémicas que originan arritmias cardiacas letales. Aunque su incidencia está disminuyendo, posiblemente debido al impacto de medidas preventivas, constituye una de las principales causas de mortalidad en países económicamente avanzados. El mejor tratamiento de las personas que padecen una parada cardiaca es la aplicación precoz de una serie de acciones que las sociedades científicas médicas han denominado cadena de supervivencia. Ésta incluye la activación del sistema médico de emergencias, la realización de maniobras de reanimación cardiopulmonar básica, la desfibrilación precoz y los cuidados médicos especializados.

Ebidentzia klinikoek eta zientifikoek berretsi dutenez, osasun publikoko arazo larri horri aurre egiteko, biziraupeneko katearen barruan desfibrilazio goiztiarra da erantzun sanitario egokiena. Aurrerakuntza teknologikoak baliatuaz kanpoko desfibriladore automatikoa izeneko tresnak garatu dira, eta horien bitartez mediku ez diren pertsonek erraz eta seguru burutu dezakete desfibrilazioaren aplikazioa, hain justu ere egoki kreditatutako formakuntza-programa berariazko bat egin ostean.

Las evidencias clínicas y científicas ratifican que la desfibrilación temprana, en el seno de la cadena de supervivencia, es la respuesta sanitaria más adecuada para este grave problema de salud pública. Los avances tecnológicos han permitido desarrollar aparatos, denominados desfibriladores externos automáticos, que hacen sencilla y segura la aplicación de la desfibrilación por personal no médico autorizado, mediante la realización de un programa específico de formación adecuadamente acreditado.

Horrenbestez, Osasun sailburuak halaxe proposatuta, Eusko Jaurlaritzako Aholkularitza Batzorde Juridikoa entzunda, eta Jaurlaritzaren Kontseiluak 2005eko urtarrilaren 25ean egindako bilkuran gaia eztabaidatu eta onartu ondoren, honako hau

Por todo ello, a propuesta del Consejero de Sanidad, oída la Comisión Jurídica Asesora, y previa deliberación y aprobación del Consejo de Gobierno en su sesión de 25 de enero de 2005,

XEDATU DUT:
DISPONGO:

1. artikulua.– Helburua:

Artículo 1.– Objeto.

Dekretu honen helburuak dira, batetik, mediku ez den pertsonalak kanpoko desfibriladore automatikoak erabiltzea arautzea, eta, bestetik, Euskal Autonomia Erkidegoko lurraldean pertsonal horri hasierako eta etengabeko formakuntza ematea.

El objeto del presente Decreto es la regulación del uso de los desfibriladores externos automáticos por personal no médico y la formación inicial y continuada de este personal en el territorio de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

2. artikulua.– Ebazpena.

Artículo 2.– Concepto.

Dekretu honen ondorioetarako, honako hau jotzen da kanpoko desfibriladore automatikotzat: erabiltzeko homologaturiko ekipo teknikoa, bihotzaren erritmoa analizatzen duena, desfibrilazioaren ondoriozko arritmia hilgarriak identifikatzen dituena; eta bihotzaren erritmo bideragarria errekuperatzearren, betiere segurtasun-maila handiaz, deskarga elektrikoa ematea noiz den beharrezkoa seinalatzen duena.

A los efectos del presente Decreto, se entiende por desfibrilador externo automático aquel equipo técnico homologado para su uso, capaz de analizar el ritmo cardiaco, identificar las arritmias mortales tributarias de desfibrilación e informar cuándo es necesario administrar una descarga eléctrica y administrarla, con el fin de restablecer el ritmo cardiaco viable, con altos niveles de seguridad.

3. artikulua.– Kanpokoko desfibriladore automatikoak erabiltzeko kreditaturik dagoen pertsonala, medikoa ez dena.

Artículo 3.– Personal no médico acreditado para el uso de desfibriladores externos automáticos.

1.– Kanpokoko desfibriladore automatikoak erabiltzeko baimena ematen zaie ondokoei: hasierako formakuntza-ikastaroa eta I. eranskinean ezarritako ebaluazioak gainditzen dituzten pertsonei.

1.– Se autoriza el uso de desfibriladores externos automáticos a todas aquellas personas que superen el curso de formación inicial y las evaluaciones correspondientes que se establecen en el anexo I.

2.– Beste autonomia erkidego batzuetako agintaritza eskudunek errekonozitutako kurtsoak —gutxienez aipatu eranskinean jasotako edukia izanik formakuntza-eskakizun baliokideak dituztenak— egin eta gainditu izana kreditatu dutenei baimena emango zaie kanpoko desfibriladore automatikoak erabiltzeko; edonola ere, kreditatze hori agiri bidez eta Osasun Plangintza eta Antolamenduko Zuzendaritzan egin beharko da.

2.– Asimismo, se autoriza el uso de desfibriladores externos automáticos a aquellas personas que acrediten documentalmente ante la Dirección de Planificación y Ordenación Sanitaria del Departamento de Sanidad haber realizado y superado cursos reconocidos por las autoridades competentes de otras Comunidades Autónomas cuyo contenido sea al menos el recogido en el anexo citado y pueda apreciarse equivalencia en las exigencias formativas.

3.– II. eranskinean ezarritako edukia duen etengabeko prestakuntzako kurtso bat egin eta gainditu beharko da urtero, kanpoko desfibriladore automatikoak erabiltzea baimentzeko.

3.– La autorización para el uso de desfibriladores externos automáticos está condicionada a la realización y superación, con carácter anual, de un curso de formación continuada con el contenido que se establece en el anexo II.

4. artikulua.– Formakuntza-kurtsoak edo -programak, eta eurak emateko baimena duten erakundeak.

Artículo 4.– Cursos o programas de formación y entidades autorizadas para su impartición.

1.– Hasierako eta etengabeko prestakuntzako kurtsoak eta programak Osasun Sailak berak antolatuko ditu, edo, bestela, honako baldintza hauek betetzen dituzten erakunde edo enpresa publiko edo pribatuek:

1.– Los cursos o programas de formación inicial y continuada serán organizados directamente por el Departamento de Sanidad o por entidades o empresas, públicas o privadas que reúnan los requisitos siguientes:

a) Ondorengoak dituzten lokal egokietan eskolak ematea bermatzea:

a) Garantizar que las clases se imparten en locales adecuados en los que exista:

– Ikasle kopuruarekiko espazio aski izatea, eskola teknikoak eta praktikoak egoki ematea ahalbidetzen duena.

– espacio suficiente en relación a número de alumnos, que permita impartir las clases, teóricas y prácticas, correctamente,

– Lokaletan aireztapen egokia izatea.

– ventilación adecuada de los locales, y

– Geletan argitasun egokia izatea.

– luminosidad suficiente en las aulas.

b) Eman beharreko ikastaroetarako irakas-material egokia izatea.

b) Disponer de material docente apropiado para los cursos a impartir:

– Material bibliografikoa.

– Material bibliográfico.

– Ikus-entzunezkoetako materiala.

– Material audiovisual.

– Praktiketarako tresneria (osasun-materiala, manikiak, desfibriladoreak).

–Aparataje de prácticas (Material sanitario, maniquíes, desfibriladores).

c) Erakusle eta monitorez osatutako irakasle-talde bat izatea. Prestigio aitortuko elkarte zientifikoek formatutako pertsonak joko dira erakusle eta monitoretzat, eta bai Osasun Sailak egoki kreditatutako profesional medikoak ere.

c) Contar con un equipo docente integrado por instructores y monitores. A tal efecto, se reconocerán como instructores y monitores a las personas formadas por sociedades científicas de reconocido prestigio, así como a los profesionales médicos convenientemente acreditados por el Departamento de Sanidad.

d) Kurtsoko programa bat izatea, zehazki, I. eta II. eranskinetan jasotako gai eta materiei egokitutako edukia izanik bere irakas-helburuak ezarrita dituena.

d) Disponer de un Programa del curso, cuyo contenido se adapte a las materias y bloques temáticos recogidos en los anexos I y II, y tenga establecidos los correspondientes objetivos docentes del mismo.

2.– Dekretu honetan aipatutako formakuntza emateko interesa duten erakunde edo enpresa publiko edo pribatuek akreditazioa eskatu beharko diote Osasun Sailari. Aurreko zenbakian zehaztutako betekizun guztien justifikazioa jasotzen duen memoriarekin batera aurkeztu beharko da eskabidea.

2.–Las entidades o empresas públicas o privadas interesadas en impartir la formación a que se refiere el presente Decreto deberán solicitar del Departamento de Sanidad la acreditación correspondiente. La solicitud irá acompañada de una memoria que contenga la justificación de todos los requisitos señalados en el número anterior.

3.– Aurreko idatz-zatietan zehaztutako dokumentazioa osorik eta zuzen aurkeztu eta proposatutako programa eta ebaluazio-sistema egokitzat jo ondoren, Osasun Plangintza eta Antolamenduko Zuzendaritzak berariazko kreditatze-ebazpena emango du hiru hilabeteko epearen barruan.

3.– Presentada en forma correcta y completa la documentación que se relaciona en los apartados anteriores y valorado favorablemente el programa y el sistema de evaluación propuestos, la Dirección de Planificación y Ordenación Sanitaria procederá a dictar la resolución expresa de acreditación en el plazo de tres meses.

4.– Kreditatutako erakundeak kreditatze-ebazpenean eta dekretu honetan ezarriak diren betekizun eta obligazio oro betetzen dituela egiaztatzeko, Osasun Plangintza eta Antolamenduko Zuzendaritzak edozein unetan gauza ditzake beharrezko egiaztapenak eta ikuskapenak.

4.– La Dirección de Planificación y Ordenación Sanitaria podrá en cualquier momento realizar las inspecciones y comprobaciones precisas a fin de constatar el cumplimiento por la entidad acreditada de las obligaciones y requisitos establecidos en el presente Decreto y en la resolución de acreditación.

5.– Aipatu obligazioak ez direla betetzen edo hiru urtez etengabe formakuntza-jarduera ez dela burutu egiaztatuko balitz, prozeduraren instrukzioa egin aurretik, akreditazio-baimena iraungitzat jo ahal izango da.

5.–Previa instrucción del correspondiente procedimiento podrá declararse la caducidad de la autorización de acreditación si se constatase incumplimiento de tales obligaciones o la no realización de actividad formativa durante un periodo continuado de tres años.

5. artikulua.– Mediku ez den pertsonala kreditatzeko agiriak.

Artículo 5.– Certificados de Acreditación de personal no médico.

1.– Osasun Sailak eta, beharrezkoa bada, baimendutako erakunde eta enpresek antolatu den kurtso bakoitzeko banako ziurtagiri bat emango dute, non kurtsoa egin eta gainditu dela kreditatuko den.

1.– El Departamento de Sanidad y, en su caso, las entidades y empresas autorizadas expedirán para cada curso organizado una certificación individual acreditativa de su realización y superación.

2.– Osasun Sailak onar ditzan, antolatutako formakuntza-jarduera bakoitzari dagokionez, baimendutako erakunde eta enpresek honako hauek aurkeztu beharko dituzte: kanpoko desfibriladore automatikoak erabiltzea baimentzen duen akreditazio-agiria eman zaien pertsonen zerrenda, eta bai agiri horien aldizkako berriztatzeak ere.

2.– Para su reconocimiento por el Departamento de Sanidad, las entidades y empresas autorizadas remitirán, para cada actividad formativa organizada, la relación de personas a las que se les haya expedido el correspondiente certificado de acreditación que les autoriza para la utilización de desfibriladores externos automáticos, así como las renovaciones periódicas de dichas certificaciones.

3.– Akreditazio pertsonalerako agiriek eta geroztiko horien berriztatzeek, euren balioari dagokionez, honako hau jaso beharko dute berariaz: eman edo berriztatu zirenetik harako urte bateko balioa dutela.

3.– Los certificados de acreditación personal y sus posteriores renovaciones, deberán contener la indicación expresa de su validez limitada a un año desde su expedición o renovación.

6. artikulua.– Kanpoko desfibriladore automatikoak instalatzea.

Artículo 6.– Instalación de desfibriladores externos automáticos.

1.– Mediku ez den pertsonalak erabiltzeko, kanpoko desfibriladore automatikoa instalatu nahi duten erakundeek, erregistratuta gera dadin, Osasun Sailari jakinarazi beharko diote, hain justu ere non instalatuko den eta erabiltzeko nor edo nortzuk dauden baimenduta zehaztuaz. Erabilpen bakoitzaren ondoren, erabili zuen pertsonak egindako txosten bat eta tresnak duen agiri-erregistroa bidali behako dira Osakidetza-Euskal Osasun Zerbitzuko Emergentzietako Zerbitzura.

1.– Las entidades que deseen instalar un desfibrilador externo automático para su uso por personal no médico, deberán comunicarlo previamente al Departamento de Sanidad para su registro, indicando el lugar donde se va a instalar y la persona o personas autorizadas para poder utilizarlo. Tras cada uso, se remitirá un informe redactado por la persona que lo utilizó y el registro documental, que el aparato proporciona, al Servicio de Emergencias de Osakidetza/SVS.

2.– Mantenimenduaz eta kontserbazioaz arduratu beharko dira kanpoko desfibriladore automatikoak instalatzen dituzten erakundeak, betiere ekipoaren fabrikatzailearen jarraibideekin bat etorriaz.

2.– Las entidades que instalen desfibriladores externos automáticos serán responsables de garantizar su conservación y mantenimiento de acuerdo a las instrucciones del fabricante del equipo.

7. artikulua.– Administrazioko erregistroak.

Artículo 7.– Registros administrativos.

Dekretu honetan araututako jarduerari dagokionez, Osasun Sailak honako erregistroak izango ditu:

El Departamento de Sanidad, en relación con la actividad regulada por el presente Decreto, mantendrá los siguientes registros:

a) Kanpoko defibriladore automatikoa erabiltzeko kreditatutako pertsonen erregistroa, non honako hauek jasoko diren: identifikazio pertsonalari buruzko zehaztasunak, akreditazio-agiriak noiz eman ziren eta agiri horiek noiz berriztatu ziren.

a) Registro de las personas acreditadas para el uso del desfibrilador externo automático que contendrá datos de identificación personal, fechas de emisión de los certificados de acreditación y fechas de renovación de los mismos.

b) Mediku ez den pertsonalak erabiltzeko, kanpoko defibriladore automatikoa instalatua duten erakundeen erregistroa.

b) Registro de entidades con desfibrilador externo automático instalado para su uso por personal no médico.

c) Kreditatutako erakunde prestatzaileen erregistroa.

c) Registro de las entidades formadoras acreditadas.

8. artikulua.– Arreta koordinatua.

Artículo 8.– Atención coordinada.

Kanpoko defibriladore automatikoa batekin egiten den jarduketa bakoitzeko, aldez aurretik edo berehala jakinarazpena egin beharko zaie Osakidetzako emergentzietakoei (112 telefonoa), betiere biziraupeneko kate osoa berehalakoan aktibatzearren.

Cada actuación con un desfibrilador externo automático siempre deberá ir precedida o acompañada de manera inmediata de la comunicación a emergencias de Osakidetza/SVS (Teléfono 112), con el fin de activar de manera urgente toda la cadena de supervivencia.

XEDAPEN GEHIGARRIA

DISPOSICIÓN ADICIONAL

Dekretu honek indarra hartzen duenetik harako hiru hilabeteko epearen barruan Osasun Sailak 7. artikuluan aipatzen diren erregistroak sortuko ditu.

En el plazo de tres meses a partir de la entrada en vigor del presente Decreto el Departamento de Sanidad creará los registros a que se refiere el artículo 7.

AZKEN XEDAPENA

DISPOSICIÓN FINAL

Dekretu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hiru hilabetera jarriko da indarrean.

El presente Decreto entrará en vigor a los tres meses de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteizen, 2005eko urtarrilaren 25ean.

Dado en Vitoria-Gasteiz, a 25 de enero de 2005.

Lehendakaria,

El Lehendakari,

JUAN JOSÉ IBARRETXE MARKUARTU.

JUAN JOSÉ IBARRETXE MARKUARTU.

Osasun sailburua,

El Consejero de Sanidad,

GABRIEL M.ª INCLÁN IRÍBAR.

GABRIEL M.ª INCLÁN IRÍBAR.

Urtarrilaren 25eko 16/2005 DEKRETUAREN
ANEXO I AL DECRETO 16/2005, de 25 de
I. ERANSKINA
enero.
KANPOKO DESFIBRILADORE AUTOMATIKOA ERABILTZEN TREBATZEKO HASIERAKO KURTSOKO PROGRAMAKO JAKINTZA-ARLOAK.
ÁREAS DE CONOCIMIENTO DEL PROGRAMA DEL CURSO INICIAL DE CAPACITACIÓN PARA EL USO DEL DESFIBRILADOR EXTERNO AUTOMÁTICO.

Kanpoko desfibriladore automatikoa erabiltzen trebatzeko hasierako kurtsoaren gutxieneko iraupena eta edukien eskema.

Esquema del contenido y duración mínima del curso inicial para la formación en el uso del desfibrilador externo automático.

Lehenengo moduloa: Konortea galdu duen pazientea. (180 minutu).

Primer módulo: Paciente inconsciente. (180 minutos).

– Konortea galdu duen pertsonaren gaineko balorazioa eta oinarrizko jarduketa.

– Valoración y actuación básica ante una persona inconsciente.

– Bihotz-biriketako bizkortzea: oinarrizko ezagutzak.

– Resucitación cardiopulmonar: conocimientos básicos.

– Bizi-euskarri oinarrizkoaren gaineko praktika.

– Práctica de Soporte Vital Básico.

Bigarrena moduloa. Kanpoko desfibrilazio automatikoa. (180 minutu).

Segundo módulo. La desfibrilación externa automática. (180 minutos).

– Bat-bateko heriotza eta fibrilazio bentrikularraren balioa.

– La muerte súbita y el significado de la fibrilación ventricular.

– Kanpoko desfibriladore automatikoa. Funtzionamendua eta mantenimendua.

– El desfibrilador externo automático. Funcionamiento y mantenimiento.

– Kanpoko desfibrilazio automatikoaren gaineko praktika.

– Práctica de desfibrilación externa automática.

Hirugarren moduloa: Legeria eta Etika. (30 minutu).

Tercer módulo: Legislación y Ética. (30 minutos).

– Arau erregulatzaileak ezagutzea.

– Conocimiento de la normativa existente reguladora.

– Kontsiderazio etikoak eta legezkoak interbentzioan. Datuak biltzea, Utstein metodoa.

– Consideraciones éticas y legales de la intervención. Recogida de datos, método Utstein.

Laugarren moduloa: ebaluazio teorikoa eta praktikoa. Gutxieneko iraupena (90 minutu).

Cuarto módulo: Evaluación teórica-práctica. Duración mínima (90 minutos).

Urtarrilaren 25eko 16/2005 DEKRETUAREN
ANEXO II AL DECRETO 16/2005, de 25 de
II. ERANSKINA
enero.
ETENGABEKO FORMAKUNTZAKO KURTSOAREN EDUKIA.
CONTENIDO DEL CURSO DE FORMACIÓN

Etengabeko formakuntza.

Formación continuada.

Kanpoko desfibriladore automatikoak erabiltzeko akreditazioari eusteko urteko burutu beharko den programa eta edukia.

Contenido y programa que deberá realizarse anualmente para mantener la acreditación para la utilización de desfibriladores externos automáticos.

– Bizi-euskarri oinarrizkoaren eta kanpoko disfibriladore automatikoaren gaineko teoria gomutaraztea (60 minutu).

– Recordatorio teórico de soporte vital básico y de la desfibrilación externa automática (60 minutos).

– Bizi-euskarri oinarrizkoaren gaineko praktikak (60 minutu).

– Prácticas de soporte vital básico (60 minutos).

– Kanpoko desfibrilazio automatikoaren gaineko praktikak (60 minutu).

– Prácticas de desfibrilación externa automática (60 minutos).

– Kurtsoaren gaineko ebaluazio teorikoa eta praktikoa (60 minutu).

– Evaluación teórica y práctica del curso (60 minutos).


Azterketa dokumentala


Análisis documental