Boletin Oficial del País Vasco

176. zk., 2000eko irailaren 13a, asteazkena

N.º 176, miércoles 13 de septiembre de 2000


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Xedapen Orokorrak

Disposiciones Generales

Ogasun eta Herri Administrazio Saila
Hacienda y Administración Pública
3928
3928

148/2000 DEKRETUA, uztailaren 28koa, aldez aurretiko fiskalizazioa behar duten espedienteei dagozkien gastu mota bakoitzeko zenbatekoak finkatzen dituena.

DECRETO 148/2000, de 28 de julio, por el que se fijan los importes unitarios por tipo de gasto correspondientes a expedientes sujetos a fiscalización previa.

Euskal Autonomia Erkidegoko Ekonomia Kontrolari eta Kontabilitateari buruzko ekainaren 30eko 14/1994 Legearen 22.1 a) 3.a) artikuluak zera ezartzen du, gastu mota bakoitzerako arauz zehazten diren zenbatekoak gainditzen dituzten espedienteek aldez aurretiko fiskalizazioa behar dutela. Ondorioz, urtarrilaren 24ko 66/1995 Dekretua onartu zen eta Dekretu horrek arautu du, orain arte, gai hori.

El artículo 22.1 a) 3º) de la Ley 14/1994, de 30 de junio, de control económico y contabilidad de la Comunidad Autónoma de Euskadi, establece la sujeción a la fiscalización previa de los expedientes que superan los importes unitarios por tipo de gasto que se determinen reglamentariamente. En uso de dicha remisión, se aprobó el Decreto 66/1995, de 24 de enero, que hasta ahora regulaba la materia.

Hala ere, alde batetik zenbateko horiek eguneratu behar dira eta, bestetik, Dekretua indarrean egon den bitartean izandako esperientziaren ondorioz, zenbait aldaketa egin behar dira. Beraz, komenigarria da arau berri bat onartzea, beti ere, indargabetzen denaren eskema errespetatuta, oro har.

La necesidad de actualizar las cuantías y de incorporar determinadas modificaciones aconsejadas por la experiencia acumulada durante la vigencia del Decreto, aconsejan la aprobación de una nueva norma que, no obstante, respete, en general, el esquema de la que ahora se deroga.

Ondorioz, Eusko Jaurlaritzako Aholku Batzorde Juridikoarekin bat etorriz, Ogasun eta Herri Administrazio sailburuaren proposamenez, Jaurlaritzaren Kontseiluak 2000ko uztailaren 28an egindako bilkuran aztertu eta onartu ondoren, hauxe

En su virtud, de acuerdo con la Comisión Jurídica Asesora del Gobierno Vasco, a propuesta de la Consejera de Hacienda y Administración Pública, previa deliberación y aprobación por el Consejo de Gobierno en su sesión celebrada el día 28 de julio de 2000,

XEDATU DUT:
DISPONGO:

1. artikulua.– Xedea eta eremua.

Artículo 1.– Objeto y ámbito.

1.– Euskal Autonomia Erkidegoko Ekonomia Kontrolari eta Kontabilitateari buruzko ekainaren 30eko 14/1994 Legearen 22.1.a).3.) artikuluan aipatutako gastu mota bakoitzeko zenbatekoa finkatzea da dekretu honen xedea, hortik gorako zenbatekoetan derrigorrezkoa baita aldez aurretiko fiskalizazioa egitea.

1.– El presente Decreto tiene por objeto determinar los importes unitarios por tipo de gasto por encima de los cuales es preceptiva la fiscalización previa a que se alude en el artículo 22.1.a).3º) de la Ley 14/1994, de 30 de junio, de control económico y contabilidad de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

2.– Aurreko lerroaldean aipatutako ondorioetarako, jarraian zehazten diren gastuak ez daude Dekretu honetan xedatutakoaren menpe eta, beraz, horietan aldez aurretiko fiskalizazioa egin beharko da beti, zenbatekoa dena dela:

2.– A los efectos del párrafo anterior, no se entenderán sometidos a lo preceptuado en el presente Decreto y, por tanto, estarán siempre, independientemente de su importe, sujetos a fiscalización previa, los siguientes gastos:

a) 22.1.a) artikuluko 1. eta 2. zenbakietan adierazitako gastuak.

a) los incluidos en los números 1º y 2º del señalado

b) Zenbateko zehaztugabea duten gastuak eta hiru aurrekontu-ekitaldi jarraitarako edo gehiagorako sarrera eta gastu konpromisoa daukatenak.

artículo 22.1 a).

3.– Era beran, Dekretu honetan xedatutakotik kanpo geldituko dira aipatutako 22.1.a) artikuluaren 3. zenbakiko azken puntuan adierazitako gastuak ere. Izan ere, horien zenbatekoak edozein izanda ere, aldez aurretiko fiskalizaziotik kanpo geldituko dira, kontratu txikietan 3.2. artikuluan ezarritakoa aplikatzearen kalterik gabe.

b) los gastos de cuantía indeterminada y aquellos que supongan compromisos tanto de ingreso como de gasto para tres o más ejercicios presupuestarios consecutivos.

4.– Ohiko transferentziak eta kapitalaren transferentziak aldez aurretiko fiskalizazioaren menpe ez daudela ulertu behar da, horien zenbatekoa edozein izanda ere.

3.– Del mismo modo, no se entenderán sometidos a lo preceptuado en el presente Decreto los gastos a que se alude en el último inciso del número 3 del señalado artículo 22.1 a), los cuales estarán siempre, independientemente de su importe, excluidos de fiscalización previa, sin perjuicio de que a los contratos menores les sea de aplicación, en su caso, lo preceptuado en el artículo 3.2 siguiente.

2. artikulua.– Gastu mota bakoitzeko zenbatekoak.

4.– Las transferencias corrientes y de capital, cualquiera que fuera su importe, se entienden no sometidas a fiscalización previa.

1.– Aurreko artikuluan xedatutakoarekin bat etorriz, aldez aurretiko fiskalizazioa jaso beharko dute jarraian aipatzen diren gastu motak, bakoitzak bertan adierazitako zenbatekoak gainditzen baditu:

Artículo 2.– Importes unitarios por tipo de gasto.

Obrak kontratatzeko espedienteak, hasierako aurrekontua 250.000 eurotik (41.596.500 PTA) goragokoa bada, eta 100.000 eurotik gorako (16.638.600 PTA) hasierako aurrekontua duen beste edozein edozein administrazio kontratu esleitzeko espedienteak.

Estarán sujetos a fiscalización previa, de conformidad a lo dispuesto en el artículo anterior, los siguientes tipos de gasto siempre que superen los importes unitarios que, asimismo, se citan:

Prozedura negoziatuaren bitartez izapidetutako administrazio-kontratuen espedienteak, hasierako aurrekontua dena dela, salbu eta prozedura hori zenbatekoan oinarrituta justifikatzen bada edo ondasun eta zerbitzu homologatuak eskuratzeko delako erabiltzen bada, kasu horietan aurreko idatz-zatian esandakoa beteko baita.

Expedientes para la contratación de obras cuyo presupuesto inicial sea superior a 250.000 Euros (41.596.500 PTA) y expedientes para la adjudicación de cualquier otro contrato administrativo cuyo presupuesto inicial sea superior a 100.000 Euros (16.638.600 PTA).

Kontratuen aldaketak, baldin eta baldintza hauek betetzen badira:

Expedientes de contratación administrativa tramitados por el procedimiento negociado, cualquiera que sea la cuantía de su presupuesto inicial, excepto cuando el citado procedimiento se justifique en razón de la cuantía o por tratarse de la adquisición de bienes o servicios homologados, en cuyo caso se estará a lo dispuesto en la letra anterior.

– Aldatu den administrazio-kontratuaren esleipen-zenbatekoa 250.000 eurotik (41.596.500 PTA) gorakoa izatea obra-kontratuen kasuan edo 100.000 eurotik (16.638.600 PTA) gorakoa gainontzeko administrazio-kontratuetan.

Modificaciones de contratos que cumplan los siguientes requisitos:

– Aldaketa kontratuaren esleipen-zenbatekoaren %25etik gorakoa bada, bai gora bai behera, berez edo aurretik egindako beste aldaketa batzuei erantsita.

– efectuarse sobre un contrato administrativo cuyo importe de adjudicación sea superior a 250.000 (41.596.500 PTA) Euros en el caso de los contratos de obras, o a 100.000 Euros (16.638.600 PTA) en los demás contratos administrativos.

Kontratu ebazpen eta lagapenak, kontratuaren aurrekontua 250.000 eurotik (41.596.500 PTA) gorakoa bada obra-kontratuen kasuan edo 100.000 eurotik (16.638.600 PTA) gorakoa gainontzeko administrazio-kontratuetan.

– suponer un porcentaje superior al 25%, en más o en menos, del importe de adjudicación del contrato, bien por sí misma, bien en cómputo conjunto con otras modificaciones anteriores.

Kontratu pribatuak egitea edo berritzea, espedientearen zenbatekoa 25.000 eurotik (4.159.650 PTA) gorakoa bada.

Resoluciones y cesiones contractuales cuando el presupuesto del contrato supere los 250.000 Euros (41.596.500 PTA) en el caso de los contratos de obras o 100.000 Euros (16.638.600 PTA) en los demás contratos administrativos.

Lehiaketa bidez emandako laguntzak eta dirulaguntzak, prozedura horretan emandako zenbatekoa 300.000 eurotik (49.915.800 PTA) gorakoa bada. Deialdi publikoen bitartez emandako gainontzeko dirulaguntzek bakarrik beharko dute aldez aurreko fiskalizazioa baldin eta, banaka hartuta, 100.000 eurotik (16.638.600 PTA) gorakoak badira.

Celebración o novación de contratos privados cuando el importe del expediente supere los 25.000 Euros (4.159.650 PTA).

25.000 eurotik (4.159.650 PTA) gorako edozein kalte-ordain. Epigrafe honen barruan sartzen dira, halaber, arauzko entrega bakarrak eta laguntza sanitario, farmazeutiko eta ortoprotesikoetako gastuak itzultzeko izapidetzen diren espedienteak.

Ayudas y subvenciones concedidas mediante el procedimiento de concurso, cuando el importe total a conceder en dicho procedimiento supere los 300.000 Euros (49.915.800 PTA). Las demás subvenciones concedidas mediante convocatoria pública sólo se fiscalizarán previamente cuando su importe, individualmente considerado, supere los 100.000 Euros (16.638.600 PTA).

25.000 eurotik (4.159.650 PTA) gorako edozein motatako mailegu edo aurrerakin.

Las indemnizaciones de todo tipo superiores a 25.000 Euros (4.159.650 PTA). Se incluyen en este epígrafe las entregas únicas reglamentarias y los expedientes que se tramitan como reintegros de gastos de asistencia sanitaria, farmacéutica y ortoprotésica.

Administrazio-errekurtsoak, ofiziozko berrikusketak egiteko prozedurak edo egintza zibilak zein lan egintzak burutu aurreko erreklamazioak ebazten dituzten egintzak, beti ere, horien objektuak aldez aurreko fiskalizazioa behar badu.

Los préstamos y anticipos de todo tipo superiores a 25.000 Euros (4.159.650 PTA).

Aurreko epigrafeetan jasota ez dauden gastuak, baldin eta, Dekretu honetako 3.1 artikuluan zehazten den irizpideari jarraituz, 25.000 eurotik (4.159.650 PTA) gorakoak badira.

Los actos que resuelvan recursos administrativos, procedimientos de revisión de oficio o reclamaciones previas al ejercicio de las acciones civiles o laborales, siempre que su objeto esté sujeto ordinariamente a la fiscalización previa.

3. artikulua.– Gastu mota bakoitzeko zenbatekoen kalkulua.

Otros gastos no incluidos en epígrafes anteriores, cuando en seguimiento del criterio transcrito en el artículo 3.1 del presente Decreto superen los 25.000 Euros (4.159.650 PTA).

1.– Aurreko artikuluan aipatutako zenbatekoak kalkulatu ahal izateko, bildu egingo dira, ekonomi ekitaldi bati dagokionez, batera konprometi daitezkeen prestazioak, gertakariak, eragiketak edo egintzak. Hartara, bada, ezingo dira zatitu aldez aurretiko fiskalizazioa ekiditeko.

Artículo 3.– Cálculo de los importes unitarios por tipo de gasto.

2.– Zenbatekoak banaka hartuta aldez aurretiko fiskalizazioa beharko ez luketen baina aurreko puntuko irizpidea aplikatuz behar duten gastu-konpromiso gehiago onartuz gero, Euskal Autonomia Erkidegoko Ekonomia Kontrolari eta Kontabilitateari buruzko 14/1994 Legearen 24.4 artikuluan zehazten den txostena aurkeztu beharko da.

1.– A los efectos del cálculo de los importes señalados en el artículo anterior, se englobarán, con referencia a un ejercicio económico, todas aquellas prestaciones, hechos, operaciones o actos susceptibles de comprometerse conjuntamente, sin que puedan fraccionarse con el fin de eludir su fiscalización previa.

XEDAPEN GEHIGARRI BAKARRA

2.– La asunción de sucesivos compromisos de gasto exentos de fiscalización previa por razón de su cuantía individualmente considerada, pero sujetos a la misma por aplicación del criterio expuesto en el párrafo anterior, dará lugar a la emisión del informe previsto en el artículo 24.4 de la Ley 14/1994, de control económico y contabilidad de la CAE.

Kudeaketa zentralizatuko eraikinetan dauden administrazio-unitateetarako ondasunak eta zerbitzuak eskuratzeko erabiltzen den araubide juridikoaren menpe dauden funtzionamendu-gastuak, Ogasun eta Herri Administrazio Sailak izapidetuak, Dekretu honetan xedatutakoaren menpe egongo dira aldez aurretiko fiskalizazioari dagokionez, eta horien ordainketa kontu delegatuen bitartez egingo da.

DISPOSICIÓN ADICIONAL ÚNICA

XEDAPEN INDARGABETZAILE BAKARRA

Los gastos de funcionamiento sometidos al régimen jurídico propio de la adquisición de bienes y servicios destinados a las unidades administrativas radicadas en edificios de gestión centralizada, tramitados por el Departamento de Hacienda y Administración Pública, se someterán, en cuanto a su sujeción a la fiscalización previa, a lo previsto en el presente Decreto, y el pago de los mismos se hará a través de las correspondientes cuentas delegadas.

Indarrik gabe uzten dira Dekretu honen aurka doazen maila bereko edo beheragoko xedapen guztiak eta, zehazki, aldez aurretiko fiskalizazioa behar duten espedienteei dagozkien gastu mota bakoitzeko zenbatekoak finkatzen dituen urtarrilaren 24ko 66/1995 Dekretua.

DISPOSICIÓN DEROGATORIA ÚNICA

AZKEN XEDAPEN BAKARRA

Quedan derogadas cuantas disposiciones de igual o inferior rango se opongan a lo establecido en el presente Decreto, y en particular el Decreto 66/1995, de 24 de enero, por el que se fijan los importes unitarios por tipo de gasto correspondientes a expedientes sujetos a fiscalización previa.

Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzen den egunaren biharamunean hartuko du indarra dekretu honek.

DISPOSICIÓN FINAL ÚNICA

Vitoria-Gasteizen, 2000ko uztailaren 28an.

El presente Decreto entrará en vigor en el plazo de un mes desde el día de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Lehendakaria,

JUAN JOSÉ IBARRETXE MARKUARTU.

Ogasun eta Herri Administrazio sailburua,

Dado en Vitoria-Gasteiz, a 28 de julio de 2000.

El Lehendakari,

JUAN JOSÉ IBARRETXE MARKUARTU.

IDOIA ZENARRUZABEITIA BELDARRAIN.

La Consejera de Hacienda y Administración Pública,

IDOIA ZENARRUZABEITIA BELDARRAIN.


Azterketa dokumentala


Análisis documental