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Boletin Oficial del País Vasco

159. zk., 1999ko abuztuaren 20a, ostirala

N.º 159, viernes 20 de agosto de 1999


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INDARGABETUTAKO XEDAPENA


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DISPOSICIÓN DEROGADA

Xedapen Orokorrak

Disposiciones Generales

Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza Saila
Justicia, Trabajo y Seguridad Social
3603
3603

306/1999 DEKRETUA, uztailaren 27koa, aurrezaintzako zerbitzuek Euskal Autonomia Erkidegoan burutzen dituzten jarduera sanitarioak arautzen dituena.

DECRETO 306/1999, de 27 de julio, por el que se regulan las actuaciones sanitarias de los servicios de prevención en la Comunidad Autónoma de Euskadi.

Arrisku Laboralen Aurrezaintzari buruzko azaroaren 8ko 31/1995 Legean Konstituzioan agertzen den agindua jasotzen da, alegia, arrisku laboralen aurrean langileen osasuna babesteaz diharduena. Lege horren bidez, halaber, Europako Batasunak aurkeztutako ikuspegi armonizatzaile berria eransten dio Estatuaren ordenamendu juridikoari, hain zuzen ere Akta Bakarraren 118 A) artikulu aldatuaren bidez. Horrek dakarrena zera da: Segurtasunaren eta Osasun Laboralaren alorrean esparru juridiko berria tajutzea, batik bat 89/391/EEE abiaburu Direktiba egokituz; direktiba hori, izan ere, langileek beharlekuan izan behar dituzten segurtasun- eta osasun-baldintzak hobetzeko neurriak aplikatzeari buruzkoa da.

La Ley 31/1995, de 8 de noviembre, de Prevención de Riesgos Laborales, además de recoger el mandato Constitucional de proteger la salud de los trabajadores frente a los riesgos laborales, incorpora al ordenamiento jurídico estatal el nuevo enfoque armonizador introducido por la Unión Europea, a través del modificado artículo 118 A) del Acta Única, concretando un nuevo marco jurídico en materia de Seguridad y Salud Laboral a través de la transposición, fundamentalmente, de la Directiva marco 89/391/CEE, relativa a la aplicación de las medidas para promover la mejora de la seguridad y de la salud de los trabajadores en el trabajo.

Aurrezaintzako Zerbitzuen Erregelamendua onartzen duen urtarrilaren 17ko 39/1997 Errege Dekretuan aurrezaintzako jarduerak garatzeko baliabideen antolaera ezartzen da alde batetik; eta bestetik, lehen aipatutako 31/1995 Legeko IV. kapituluan xedatutakoa oinarri hartuz, osatzeko dauden Aurrezaintzako Zerbitzuen modalitateak zehazten dira. Aurrezaintzako Zerbitzuek aurrezaintzaren alorreko lau diziplinak hartzeak -Laneko Medikuntzarena horien barne-, ekainaren 10eko 1036/1959 Dekretua eta 1959ko azaroaren 21eko Agindua beren-beregi indargabetu beharra ekarri zuen. Dekretua, Enpresako Zerbitzu Medikuei buruzkoa zen; eta Agindua, Enpresako Zerbitzu Medikuen Erregelamendua onartzeari buruzkoa.

Por otro lado, el Real Decreto 39/1997, de 17 de enero, por el que se aprueba el Reglamento de los Servicios de Prevención, establece la organización de los recursos para desarrollar las actividades preventivas y concreta, así mismo, las modalidades de Servicios de Prevención a constituir partiendo de lo dispuesto en el Capítulo IV de la Ley 31/1995 antes citada. Como quiera que los Servicios de Prevención abarcan las cuatro disciplinas preventivas, entre las que se encuentra la Medicina del Trabajo, se vió la necesidad de derogar específicamente el Decreto 1036/1959, de 10 de junio, sobre Servicios Médicos de Empresa, y la Orden de 21 de noviembre de 1959 por la que se aprobó el Reglamento de los Servicios Médicos de Empresa.

Kontutan izanik: Ospitaletako eta sanitate zentro publikoetako aurrezaintzak dituen inguruabar bereziak; aurrezaintzako medikuntzan espezialistak diren medikuen, laneko medikuntzan espezialistak diren medikuen edo enpresako medikuntzan diplomatuta dauden fakultatiboen arteko lotura funtzionala; Arrisku Laboralen Aurrezaintzari buruzko Legeko Erregelamenduan eta arrisku laboralen aurrezaintzari buruzko legedia Estatuko Administrazio Orokorrari egokitzeari buruzko uztailaren 10eko 1488/1998 Errege Dekretuan adierazitako indarreango erregulazioa; eta zentro horietariko batzuk dituzten premiak eta baliabide propioak bultzatu beharra. Guzti hori kontutan izanda, aurrezaintzako medikuntzan eta OLT/EUD-en lan egiten duten profesional sanitarioak inkorporatzea ezartzen da, hain zuzen ere Arrisku Laboralen Aurrezaintzako Zerbitzuei buruzko Erregelamendua onartzen duen urtarrilaren 17ko 39/197 Errege Dekretuko 34. eta 37. artikuluetan aipatutako goi-mailako egitekoak betetzeko.

En función de las especiales circunstancias que rodean el marco preventivo en hospitales y centros sanitarios públicos, la conexión funcional de médicos especialistas de medicina preventiva y médicos especialistas en medicina del trabajo o facultativos diplomados en medicina de empresa, la regulación vigente señalada en el citado Reglamento de la Ley de Prevención de Riesgos Laborales y en el Real Decreto 1488/1998, de 10 de julio, de adaptación de la legislación de prevención de riesgos laborales a la Administración General del Estado, así como las necesidades mismas de algunos de estos centros y de la potenciación de los recursos propios, se establece la incorporación de profesionales sanitarios que prestan sus servicios en medicina preventiva y ATS/DUE para el desempeño de las funciones de nivel superior referidas en los artículos 34 y 37 del Real Decreto 39/1997, de 17 de enero, por el que se aprueba el Reglamento de los Servicios de Prevención de Riesgos Laborales.

Kontuan hartzen da Euskadiko Antolamendu Sanitarioari buruzko ekainaren 26ko 8/1997 Legeak euskal aginte publikoei ezartzen diela herritarrek euren osasuna babesteko duten eskubidearen errekonozimendua. Euskal administrazio sanitarioaren esku uzten du, bestalde, osasun publikoaren tutela orokorra bermatze, horretarako aurrezaintzako eta osasunaren sustapenerako neurriak hartuz.

Teniendo en cuenta que la Ley 8/1997, de Ordenación Sanitaria de Euskadi, de 26 de junio, impone a los poderes públicos vascos el reconocimiento del derecho de los ciudadanos a la protección de la salud, y encomienda a la Administración sanitaria vasca garantizar la tutela general de la salud pública a través, entre otras, de medidas preventivas y de promoción de la salud.

XEDATU DUT:

DISPONGO:

XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

Arrisku Laboralen Aurrezaintzari buruzko azaroaren 8ko

El presente Decreto establece, en el marco de la Ley 31/1995, de 8 de noviembre, de Prevención de Riesgos Laborales y al amparo de la Ley 14/1986, de 25 de abril, General de Sanidad, Ley 8/1997, de 26 de junio, de Ordenación Sanitaria de Euskadi y Ley 7/1993, de 21 de diciembre, de creación de Osalan-Instituto de Vasco de Seguridad y Salud Laborales, las condiciones sanitarias necesarias que deben reunir los Servicios de Prevención y entidades auditoras o de evaluación externa así como el marco de actuaciones sanitarias en el ámbito de salud laboral.

31/1995 Legearen eremuan, eta Sanitateari buruzko apirilaren 25eko 14/1986 Lege Orokorraren, Euskadiko Antolamendu Sanitarioari buruzko ekainaren 26ko 8/1997 Legearen eta Laneko Segurtasun eta Osasunerako Euskal Erakundea (OSALAN) sortzeari buruzko abenduaren 21eko 7/1993 Legearen babesean, Dekretu honetan, Aurrezaintzako Zerbitzuek eta auditoria-entitateek eta kanpo-ebaluazioko entitateek bete behar dituzten baldintza sanitarioak ezartzen dira, baita ere osasun laboraleko jarduera sanitarioen esparrua.

El presente Decreto será de aplicación a los Servicios de Prevención que desarrollen actuaciones sanitarias contempladas en el artículo 31.3 de la Ley 31/1995, de Prevención de Riesgos Laborales y 37.3 del Real Decreto 39/1997, por el que se aprueba el Reglamento de los Servicios de Prevención, bien se hallen integrados en una organización empresarial u organismo público o bien constituyan una entidad ajena a aquéllos, a las entidades que se autoricen para realizar las funciones de auditoría o evaluación externa de los servicios de prevención contempladas en el artículo 30 del citado Real Decreto 39/1997 y a cuantos intervengan desarrollando funciones sanitarias en el campo de la prevención de riesgos laborales. Artículo 3.– Ámbito de actuaciones sanitarias.

Arrisku Laboralen Aurrezaintzari buruzko 31/1995 Legeko 31.3 artikuluan eta Aurrezaintzako Zerbitzuen Erregelamendua onartzen duen 39/1997 Errege Dekretuko 37.3 artikuluan jasotzen diren jarduera sanitarioak garatzen dituzten Aurrezaintzako Zerbitzuei aplikatuko zaie dekretu honetan ezarritakoa, nahiz enpresa bat edo erakunde publiko bat osatzen dutela, nahiz horietaz besteko entitate bat osatzen dutela. Aplikatuko zaie, halaber, dekretu honetan ezarritakoa, 39/1997 Errege Dekretuko 30. artikuluan jasotako aurrezaintzako zerbitzuen auditoriak edo kanpo ebaluazioak burutzeko baimena izan dezaten entitateei, eta arrisku laboralen aurrezaintzan jarduera sanitarioak garatzen dituzten guztiei.

1.– La organización de los medios precisos para la evaluación y control de las actividades sanitarias realizadas por los Servicios de Prevención.

Dekretu honetako 1. artikuluan adierazitakoaren ondorioetarako, jarduera sanitarioek, indarrean dauden arauetan egotzitako ahalmenez eta aginpideez gain, honako alderdi hauek jasoko dituzte:

3.– El establecimiento de pautas y protocolos de vigilancia médica y atención sanitaria en primeros auxilios para su utilización por los Servicios de Prevención, conforme a lo dispuesto en la Ley 31/1995, de prevención de riesgos laborales.

3.– Mediku zaintzako eta sorospen sanitarioko jarraibideak eta protokoloak ezartzea aurreneko laguntzetan, Aurrezaintzako Zerbitzuek erabil ditzaten; eta hori, arrisku laboralen aurrezaintzari buruzko 31/1995 Legean xedatutakoaren arabera.

5.– La provisión de un sistema de información sanitaria de Salud Laboral.

6.– Aurrezaintzako eta auditorien zerbitzuetan diharduen pertsonal sanitarioaren trebakuntzaz arduratzea, tituluei dagokienez Estatuak dituen eskumenei begirunea erakutsiz.

CAPÍTULO II

AURREZAINTZAKO ZERBITZUEN JARDUERA SANITARIORAKO BALIABIDEAK BALDINTZAK ANTOLATZEA

Artículo 4.– Autoridad competente.

1.– Aurrezaintzako Zerbitzuen gainean agintaritza duen Osalan izango da bidezkotzat jotzen diren txostenak eta ebazpenak emateko organo eskumenduna. Eta eman, Osasun Laboraleko Unitatearen bitartez emango ditu.

2.– Le compete, asimismo, la ejecución de lo previsto en el presente Decreto, sin perjuicio de las competencias que específicamente se establecen a favor de otros organismos.

5. artikulua.– Jarduera sanitarioak garatzeko aurrezaintzako zerbitzuek behar dituzten gutxienezko baldintza sanitarioak.

1.– Para desarrollar la actividad sanitaria, las condiciones necesarias que deben reunir los Servicios de Prevención propios serán las establecidas en el Anexo I del presente Decreto.

2.– Jarduera sanitarioa garatzeko besteren Aurrezaintzako Zerbitzuek bete behar dituzten baldintzak dekretu honetako II. eranskinean zehaztutakoak dira.

Artículo 6.– Condiciones mínimas sanitarias para desarrollar actividad de auditoría.

Aurrezaintzako Zerbitzuen jarduera sanitarioaren auditoria edo kanpo ebaluazioa, behintzat, Lan Medikuntzan espezialista den mediku batek edo Enpresako Medikuntzak diplomatua den mediku batek burutu beharko du.

La evaluación o auditoría deberán tener en cuenta las funciones y objetivos fijados para los servicios de prevención y deberán hacer referencia, como mínimo, tanto a su estructura y procesos como a los resultados obtenidos, en forma de indicadores del grado de utilización de los recursos (exámenes de salud, patología descubierta, información sanitaria obtenida), indicadores de calidad de la actividad, y cuantos sean precisos para obtener una imagen fiel de la actividad preventiva sanitaria.

7. artikulua.– Baldintza sanitarioak ezartzea.

Las condiciones sanitarias determinadas en el presente Capítulo se establecen y serán objeto de modificación con carácter general conforme a los criterios orientados por el Consejo Interterritorial del Sistema Nacional de Salud, las Directivas y Reglamentos de la Comunidad Europea en materia de riesgos laborales y con carácter especifico, según el grado de siniestralidad y morbilidad existente, en sectores y actividades especialmente afectados.

8. artikulua.– Protokolo sanitarioak.

El Departamento de Sanidad creará, actualizará y establecerá el contenido y periodicidad de cuantos protocolos sanitarios sean precisos para efectuar la vigilancia de la salud de los trabajadores y primeros auxilios.

III. KAPITULUA

COORDINACIÓN, COLABORACIÓN E INFORMACIÓN SANITARIA

9. artikulua.– Osasun Sailaren koordinazioa.

1.– El Departamento de Sanidad, a través de las Subdirecciones de salud pública de las Direcciones Territoriales, será el competente para la coordinación entre los Servicios de Prevención y el sistema sanitario.

2.– Lanarekin zerikusirik duten gaixotasunak diagnostikatze-, tratatze- eta bereoneratze-lanetan Aurrezaintzako Zerbitzuek lehenengo osasun-sorospeneko eta sanitate-laguntza espezializatuko zerbitzu publikoekin batera egingo dute lan.

3.– En todo caso, pondrán a disposición tanto de la Inspección de Servicios Sanitarios y de los facultativos que realicen la atención sanitaria de los trabajadores como de la Unidad de Salud Laboral de OSALAN-Instituto Vasco de Seguridad y Salud Laborales, una vez requeridas por ésta:

– Historia kliniko-laborala, gutxienez anamnesiaren, arakaketa klinikoaren eta kontrol biologikoaren xehetasunak jasoko ditu, baita azterketa osagarriak ere, lanari darizkion arriskuen arabera. Lanpostuaren deskripzio zehatza ere jasoko da, lan-baldintzen analisian antzemandako arriskuak, arriskuon eraginpean emandako denbora, hartutako banakako aurrezaintza-neurriak eta langileak lanpostuari buruzko arriskuen berri izan duenaren froga.

Deberá constar igualmente una descripción de los anteriores puestos de trabajo, riesgos presentes en los mismos, y tiempo de permanencia para cada uno de ellos.

– Langileek dituzten gaixotasunen zerrenda eta osasunaren gorabeherak direla-eta lanera ez joatea, hain zuzen ere gaixotasunaren edo ausentziaren jatorriaren eta beharlekuetan osasunak izan ditzakeen arriskuen arteko lotura identifikatzeko.

– Cualquier otra documentación que sea necesaria para ejercer las funciones que tienen encomendadas.

4.– Aurrezaintza Zerbitzuetako fakultatiboek, eskuratuta dituzten helburuak betetzeko garrantzizkotzat jotzen diren agiriak eska diezazkieke Osakidetzako fakultatiboei, Osasun Saileko Zerbitzu Sanitarioen Ikuskaritzari eta eskaini ditzaketen gainerakoei. Bermatu egin beharko da beti intimitaterako eta langileek euren xehetasun pertsonalak babesteko duten eskubidea, dekretu honetako 17. artikuluan xedatutakoa aplikatuko zaiela.

Artículo 10.– Información sanitaria para los trabajadores.

Kontratu-bidezko lotura amaitzen denean entregatuko zaio langileari historia kliniko-laboralaren kopia, behar bezala foliatuta eta zenbatuta. Horretaz gain, nahi adina argibide eska ditzake kontratuak diraueno, nahiz kontratua amaitzen denean.

Artículo 11.– Vigilancia sanitaria post-ocupacional.

Baldin eta beharrezkoa bada langileen osasun-egoeraren zaintza egitea lan-harremana amaituz gero ere, diagnostikoa jasoko duen txostena egingo dute Aurrezaintza Zerbitzuko zerbitzu medikuek, langile horren osasun-egoera zaintzen jarraitzeko ikusten diren arrazoiak adieraziko direla bertan, baita ere lanpostuaren deskripzio zehatz-mehatza, berton egindako denbora, lan-baldintzen analisian antzemandako arriskuak eta hartutako banakako aurrezaintza-neurriak.

Este informe será remitido a los servicios responsables de la asistencia sanitaria de los trabajadores afectados, previa entrega a los afectados de una copia, incorporándose el mismo a la historia clínico-laboral.

12. artikulua.– Zaintza epidemiologikoa.

Los Servicios de Prevención realizarán la vigilancia epidemiológica en su ámbito de actuación, colaborando en las campañas sanitarias y actividades en la red epidemiológica que sean organizadas por el Sistema de Vigilancia Epidemiológica del País Vasco, dependiente del Departamento de Sanidad, conforme a las disposiciones contenidas en el Decreto 312/1996, de 24 de diciembre.

13. artikulua.– Prestazio mediko-farmazeutikoa.

1.– Aquellas empresas con Servicio de Prevención propio que desarrollen funciones de control y vigilancia de la salud de los trabajadores podrán solicitar la realización de la prestación médico-farmacéutica, salvo que sean entidades o empresas colaboradoras en la gestión de la Seguridad Social.

2.– Lan-ordutegian ager daitezen arazo sakonak onbideratzea da prestazio honen helburua, baita ere gaixotasun kronikoak dituztenen jarduera laboralari eutsi ahal izatea.

3.– Las solicitudes se presentarán, con indicación expresa del médico responsable, ante la Unidad de Salud Laboral de OSALAN-Instituto Vasco de Seguridad y Salud Laborales quien dará traslado de la misma junto con la propuesta de resolución al Órgano competente del Departamento de Sanidad, para que en el plazo de dos meses resuelva lo que proceda. La falta de resolución en plazo tendrá efectos desestimatorios.

4.– Osasun Sailean eskumena duen organoak izenaz emango dio baimena prestazio honen ardura duen fakultatiboari eta, bere instantziaz, Osakidetzako errezeta ofizialak entregatuko ditu.

5.– En orden a la prestación farmacéutica, la prescripción en receta oficial de Osakidetza-Servicio Vasco de Salud se realizará de acuerdo con la normativa vigente en la materia, Real Decreto 1910/1984, de 26 de septiembre, de receta médica y Orden Ministerial de 23 de mayo de 1994, sobre modelos oficiales de receta médica para la prestación farmacéutica del Sistema Nacional de Salud.

Osasun Sailak diseinatu dezan prestazio farmazeutikoa, arrazionalizatzeko programetan ezarritakoari egokituko zaio, eta espezialitate farmazeutiko orokorrak erabiltzea indartuko da.

6.– Los médicos autorizados para la utilización de las recetas señaladas en el párrafo anterior podrán prescribir en ellas exclusivamente especialidades farmacéuticas incluidas en la financiación pública quedando excluidos el resto de medicamentos, los efectos y accesorios y vacunas.

7.– Prestazio mediko-farmazeutikoak Osasun Sailean eskumena duen organoaren kontrolen pean egongo dira, Osakidetzari aplikatzen zaion modu berean. Artikulu honetan aditzera ematen diren baldintzak ez betetzeak baimenik gabe gelditzea ekarriko du eta, horretaz gain, sor ditzakeen erantzukizunei erantzun beharko zaie.

Artículo 14.– Sistema de información sanitaria de Salud Laboral.

1.– Aurrezaintzako Zerbitzuak, ezar dadin gutxienezko datu-kopuruaren arabera, Agintari Sanitarioekin batera jardungo du Osasun Laboralari buruzko Informazio Sanitariorako Sistema hornitzerakoan.

2.– Se implantará un sistema de tratamiento automatizado de datos de salud laboral, conforme a lo dispuesto en Ley Orgánica 5/1992, de 29 de octubre.

IV. KAPITULUA

OTRAS DISPOSICIONES

15. artikulua.– Aurrezaintzako Zerbitzuen erregistro sanitarioa.

Los centros o unidades de los Servicios de Prevención que realicen las actuaciones sanitarias contempladas en el artículo 31.3 de la Ley 31/1995, de Prevención de Riesgos Laborales, y 37.3 del Real Decreto 39/1997, por el que se aprueba el Reglamento de los Servicios de Prevención, deberán, conforme a lo establecido en la Orden de 30 de marzo de 1995, del Consejero de Sanidad, ser registrados en el Registro de centros, servicios y establecimientos sanitarios del Territorio donde esté ubicado el Servicio de Prevención o tenga su domicilio en la Comunidad Autónoma, mediante traslado del documento administrativo acreditativo de las circunstancias que deban constar en el Registro.

16. artikulua.– Aurrezaintzako Zerbitzuen publizitatea.

Toda publicidad sanitaria que se realice en materia de prevención de riesgos laborales en el ámbito territorial de la Comunidad Autónoma de Euskadi queda sometida lo dispuesto en el Decreto 550/1991, de 15 de octubre, por el que se regula la publicidad sanitaria.

V. KAPITULUA

CONTROL Y RÉGIMEN SANCIONADOR

17. artikulua.– Norbere xehetasun medikoak eta pertsonaren intimitatea.

1.– El personal sanitario de los Servicios de Prevención garantizará el respeto a la dignidad e intimidad de la persona y la confidencialidad de los datos médicos personales que tratan, constituyendo su infracción falta grave con arreglo a lo dispuesto en la Ley 8/1997, de 26 de junio, sin perjuicio de la posible concurrencia de otro tipo de responsabilidades.

2.– Baten batek, izan dezakeen karguarengatik edo lanbidearengatik, bakoitzaren datu medikoen berri izango balu eta isilpekotasunaren beharra urratuko balu, aurreko idatz zatian adierazitako erantzukizunak izango lituzke.

Artículo 18.– Control y régimen sancionador.

1.– Aurrezaintzako Zerbitzuentzat ezarritako baldintza sanitarioen mantenimendua ebaluatu, kontrolatu eta ikuskatu dezake OSALAN-eko Osasun Unitateak.

La evaluación y control, señalados en el párrafo anterior, es independiente de la auditoría establecida en el Reglamento de los Servicios de Prevención.

2.– Dekretu honetan xedatutakoa urratzeak, Euskadiko Antolamendu Sanitarioari buruzko ekainaren 26ko 8/1997 Legean eta indarrean dauden gainerako arauen arabera, zehapen administratiboak ekar ditzake. Aldez aurretik, hala ere, horri buruzko espedienteak bideratu eta izapidatu beharko dira.

La instrucción y tramitación de aquellos expedientes se realizará conforme a lo prevenido en la Disposición Adicional segunda del Decreto 2/1996, de 9 de enero, por el que se aprueba el Reglamento de estructura y funcionamiento de Osalan-Instituto Vasco de Seguridad y Salud Laborales.

8/1997 Legeko 35.4 artikuluan ezarritakoaren arabera, aldez aurretiko baimenik edo halabeharrezko erregistro sanitariorik ez daukaten establezimendu, instalazio edo zerbitzuak ixteagatik ez da zehapenik ezarriko, ezta ere funtzionamendua eteteagatik, harik eta hutsak zuzendu arte edo sanitate, higiene edo segurtasuneko arrazoiak direla-eta eskatutako baldintzak bete arte.

DISPOSICIONES FINALES

Lehenengoa.– Fitxategi informatikoak.

"k) Los centros o unidades de los Servicios de Prevención que realicen las actuaciones sanitarias contempladas en el artículo 31.3 de la Ley 31/1995, de Prevención de Riesgos Laborales, y 37.3 del Real Decreto 39/1997, por el que se aprueba el Reglamento de los Servicios de Prevención".

Bigarrena.– Pertsonal sanitarioaren prestakuntza.

Tercera.– Se faculta al Consejero de Sanidad para dictar las disposiciones necesarias para la aplicación y desarrollo del presente Decreto.

Aurrezaintzako zerbitzuetan eta auditorietan diharduen pertsonal sanitarioaren trebakuntza gainbegiratuko du, noizbehinka kontrolak eta ebaluazioak eginez.

Dado en Vitoria-Gasteiz, a 27 de julio de 1999.

1.– Arrisku Laboralen Aurrezaintzari buruzko 31/1995 Legeko 31.3 artikuluan eta Aurrezaintzako Zerbitzuen Erregelamendua onartzen duen 39/1997 Errege Dekretuko 37.3 artikuluan adierazten diren jarduera sanitarioak garatzen dituzten aurrezaintza zerbitzuek, guztiz edo alor sanitarioan bakarrik, bertan behera utzi nahi badute euren jarduera, Osalan-eko Osasun Laboraleko Unitateari eman beharko diote horren berri. Jarduera bertan behera utzi baino behintzat hiru hilabete lehenago egin beharko dute hori. Hartuko diren neurriak ere aditzera emango dira, enpresetako eta babespeko langileen sorospen sanitarioa bermatzeko eta dekretu honetako 9. artikuluan agertzen den informazioaren arta egiteko.

JUAN JOSÉ IBARRETXE MARKUARTU.

Laugarrena.– Gutxienezko baldintza sanitarioak aldatzea.

SABIN INTXAURRAGA MENDIBIL.

XEDAPEN IRAGANKORRAK

GABRIEL INCLÁN IRÍBAR.

Ospitale eta zentro sanitarioetan eratu daitezen Aurrezaintzako zerbitzuetan gaurregun aurrezaintzako medikuntzako unitateetan lan egiten duten profesional sanitarioak egin dezakete lan. Aurrezaintzako medikuntzan titulu ofiziala dutela edo OTL/EUD direla egiaztatu beharko dute; edo bost urteko epearen barruan egiaztatu beharko dute, hasten direnetik gehiago, Aurrezaintzako Zerbitzuen Erregelamendua onartzen duen urtarrilaren 17ko 39/1997 Errege Dekretuko 34. eta 37. artikuluetan adierazten diren goi-mailako egitekoak betetzeko gai direla.

CONDICIONES NECESARIAS QUE DEBEN REUNIR LOS SERVICIOS DE PREVENCIÓN PROPIOS PARA DESARROLLAR LA ACTIVIDAD SANITARIA

Bigarrena.– Zentro, zerbitzu eta establezimendu sanitarioen erregistroa.

a) Los profesionales sanitarios que formen parte de los Servicios de Prevención dedicarán de forma exclusiva su actividad en los mismos a las funciones descritas en el artículo 31.3 de la Ley 31/1995 de Prevención de Riesgos Laborales y en los Capítulos VI y VII del Reglamento de los Servicios de Prevención, y garantizarán el respeto a la dignidad e intimidad de la persona y la confidencialidad de los datos médicos personales que traten.

XEDAPEN INDARGABETZAILEA

También podrán participar en el Servicio de Prevención otros profesionales sanitarios en función de su especialidad o disciplina, y de los riesgos a vigilar (oftalmología, alergología, epidemiología, análisis clínicos, radiología, otorrinolaringología), no siendo obligatorio.

– Osasun sailburuaren 1992ko abenduaren 9ko Agindua, hots, Euskal Autonomia Erkidegoan kokatutako enpresako zerbitzu medikoek bete beharreko agiri sanitarioen eredu ofizialak onartzen dituena. 1992/12/29ko EHAA, 252 zk.).

No podrán trabajar en otros organismos o servicios públicos con actuación administrativa en prevención de riesgos laborales.

Lehenengoa.– Zentro, zerbitzu eta establezimendu sanitarioak ireki, jardunean jarri eta aldatzeko baimenak emateari buruzko urriaren 11ko 396/1994 Dekretuko 2. artikuluaren 1. idatz-zatia aldatu egiten da, eta k) letra eransten zaio, honako edukia izango duena:

d) En cuanto a la asignación de recursos y tiempo de dedicación de los profesionales sanitarios, el criterio a considerar en el proyecto de actividad que las empresas presenten a las autoridades para su aprobación, es que el número de profesionales y su horario sea adecuado a la población a vigilar, a los riesgos existentes y a las funciones que vayan a desarrollar, tanto para los médicos/as del trabajo o de empresa como para los enfermeros/as de empresa, indicando número de profesionales y su especialidad o diplomatura, añadiéndose nombre y número de colegiado cuando se trate de la acreditación definitiva.

Bigarrena.– Dekretu honetan zehaztu ez diren prozedurazko gai guztietan aplikatu beharrekoa: Osalan-eko egitura eta jardunbideari buruzko Erregelamendua onartzen duen urtarrilaren 9ko 2/1996 Dekretua; eta Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen azaroaren 26ko 30/1992 Legea. Aintzat hartuko da, baita ere, Arrisku Laboralen Aurrezaintzari buruzko azaroaren 8ko 31/1995 Legean eta aplikagarriak zaizkion garapen-erregelamenduetan ezarritakoa.

i) Hasta 1.000 trabajadores, 1 UBS.

Laugarrena.– Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadin egunaren biharamunetik gehiago hartuko du indarra dekretu honek.

iii) Al elevarse el número de miembros del Servicio de Prevención, debe tenerse en cuenta la mayor eficacia del trabajo en equipo, lo que hace innecesario diseñar Servicios de Prevención sobredimensionados.

Lehendakaria,

De acuerdo con lo establecido en el artículo 15, apartado 2, del Reglamento de los Servicios de Prevención, la dotación de estos servicios deberá ser adecuada a las funciones que realicen debiendo comprender equipos y materiales sanitarios, así como equipos y material de archivo.

Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza sailburua,

– Sala de recepción y espera.

Osasun sailburua,

– Despacho/s de enfermería y salas de curas y primeros auxilios (con lavamanos).

I. ERANSKINA

– Aseos independientes en el recinto o en sus proximidades. b) Condiciones de los locales: deberán cumplir la normativa vigente referente a iluminación, ventilación, temperatura, agua potable, accesibilidad, antiincendios, etc., y, en la medida de lo posible, deberán contar con accesos sin barreras arquitectónicas.

JARDUERA SANITARIOA GARATZEKO AURREZAINTZAKO ZERBITZU

PROPIOEK BETE BEHAR DITUZTEN BALDINTZAK

c) Equipos y materiales sanitarios adecuados para la vigilancia de la salud de los trabajadores, en relación con los principales riesgos derivados del trabajo en la empresa o empresas atendidas y numero de trabajadores. La dotación mínima será de:

a) Aurrezaintzako Zerbitzuetan diharduten profesional sanitarioek Arrisku Laboralen Aurrezaintzari buruzko 31/1995 Legeko 31.3 artikuluan eta Aurrezaintzako Zerbitzuen Erregelamenduko VI. eta VII. kapituluetan zehaztutako egitekoak betetzen baino ezingo dute jardun zerbitzuotan. Bermatu egin beharko dute pertsonen duintasunarekiko eta intimitatearekiko begirunea eta bakoitzaren datu medikoen isilpekotasuna.

– tallador.

Beste profesional sanitario batzuk ere parte hartu ahal izango dute, ez halabeharrez, Aurrezaintzako Zerbitzuan; eta parte hartu, duten espezialitate edo diziplinaren eta zaindu beharreko arriskuen arabera, alegia, oftalmologia, alergologia, epidemiologia, analisi klinikoak, erradiologia eta otorrinolaringologia alorretan.

– otoscopio.

Ezingo dute lan egin beste erakunde edo zerbitzu publiko batzuetan, baldin eta horien jarduera administratiboa arrisku laboralen aurrezaintzakoa bada.

– oftalmoscopio.

d) Baliabide izendapenari eta profesional sanitarioen dedikazio-denborari dagokienez, honako hau da enpresek agintariei aurkez diezaien jarduera-egitasmoan kontuan izan beharreko irizpidea, onartua izan dadin: profesionalen kopurua eta horien ordutegia, jagon beharreko biztanleei, egon dauden arriskuei eta gara ditzaten egitekoei egokitu behar zaizkiela. Eta horrek, bai laneko edo enpresako medikuentzat, zein enpresako erizainentzat balio du. Profesionalen kopurua eta duten espezialitatea edo diplomatura eman beharko dira aditzera. Areago, behin betiko akreditazioaren kasuan kolegiatuaren izena eta zenbakia erantsiko dira.

– esfigmomanómetro.

i) 1.000 langile arte, OUS bat.

– espirómetro homologado: propio o concertado.

iii) Aurrezaintzako Zerbitzuko kideen kopurua handitzen denean aintzat hartu behar da talde-lanaren efikazia-maila handiagoa. Orduan ez da beharrezkoa Aurrezaintzako Zerbitzu gaindimentsionatuak diseinatzea.

– audiómetro homologado: propio o concertado.

Aurrezaintza Zerbitzuen Erregelamenduko 15. artikuluko 2. idatz-zatian ezarritakoaren arabera, garatu daitezen egitekoei egokituko zaie zerbitzu horien dotazioa. Horren barruan ekipo eta material sanitarioak eta artxiboko ekipoak eta materiala sartzen dira.

– equipo de radiodiagnóstico: propio o concertado.

– Harrera- eta itxaron-gela.

– Contenedor de residuos sanitarios.

– Erizaintzako despatxoak eta sendaketa-gelak eta lehen sendaketetarako gelak. Esku-garbilekua euki beharko dute.

e) Equipos y materiales sanitarios para la prestación de primeros auxilios y curas a los trabajadores enfermos y/o accidentados.

– Bereiztutako komunak, bertan edo inguruetan.

Personal sanitario: 1 Unidad Básica Sanitaria.

c) Langileen osasuna jagoteko egokitzat jotzen diren ekipoak eta materialak, kontuan izanik enpresako lanak eragiten dituen arriskurik handienak eta langileen kopurua. Gutxienezko dotazioa honakoa izango da:

Instalaciones: despacho médico aislado, con box de reconocimiento. Sala de cura y extracciones (con lavamanos).

– neurgailua.

– peso clínico.

– otoskopioa.

– negatoscopio.

– oftalmoskopioa.

– rinoscopio.

– esfigmomanometroa.

– fonendoscopio.

– espirometro homologatua: norberea edo hitzartua.

– espirómetro homologado.

– audiometro homologatua: norberea edo hitzartua.

– nevera y termómetro de máximas y mínimas.

– erradiodiagnostikorako ekipoa: norberea edo hitzartua.

3.– Subcontratación parcial de actividades sanitarias.

d) Artxiboko ekipoak eta materialak, datuen isilpekotasuna bermatuko duten arta-sistemak dituztela.

Las actividades sanitarias susceptibles de subcontratación, y los términos de la misma, deberán ser autorizados explícitamente por la Autoridad Sanitaria competente en el procedimiento de autorización del proyecto preventivo que se presente. 4.– Accesibilidad de las instalaciones.

f) Osasun alorreko arta-zereginak gauzatzeko diren ekipo sanitario mugikorrak eta osagarriak eukiz gero, langileen arta eta sorospen egokiak, segurtasuna eta datuen isilpekotasuna berma ditzaten baldintzak bete behar dituzte. Ekipo mugikorrok euki behar dituztenak:

b) En los Servicios de Prevención mancomunados, en relación a las instalaciones, medios y personal o área geográfica determinada, las isocronas en medio de transporte ordinario no serán superiores a veinte minutos o 30 Kms. Los equipos sanitarios móviles complementarios sólo podrán utilizarse con carácter excepcional fuera del límite geográfico del Servicio de Prevención cuando la empresa o centro de trabajo asociado diste del mismo más de 30 y menos de 60 Kms.

Pertsonal ez-sanitarioa: indarreko arauek eskatzen duten zirkulazio baimena euki beharko duen auto-gidaria.

ANEXO II

Materiala:

1.– Recursos humanos.

– neurgailua.

b) El personal debe contar con la cualificación necesaria para el desempeño de sus funciones: los médicos/as deberán ser Especialistas en Medicina del Trabajo o facultativos con Diploma de Médico de Empresa. Los Enfermeros/as, deberán ser Diplomados en Enfermería de Empresa.

– otoskopioa.

c) No podrán simultanear en el mismo horario actividades en otros servicios públicos y/o privados, siéndoles de aplicación la normativa general sobre incompatibilidades, en su caso.

– oftalmoskopioa.

No podrán prestar servicios para otros organismos o servicios públicos con actuación administrativa en materia de prevención de riesgos laborales, ni en el control de la prestación económica de la incapacidad temporal derivada de contingencias profesionales o comunes, sin perjuicio del resto de atribuciones previstas en el art. 10 de la Orden de 22 de abril de 1997 por la que se regula el régimen de funcionamiento de las Mutuas de Accidentes de Trabajo y Enfermedades Profesionales en el desarrollo de actividades de prevención de riesgos laborales.

– esfigmomanometroa.

En este sentido, se considera Unidad Básica Sanitaria (UBS) la constituida por 1 Médico/a del Trabajo o de Empresa y un Enfermero/a de empresa, a jornada completa, siendo la asignación de recursos la siguiente:

– ikusmena zaintzeko ekipo homologatua.

ii) A partir de 1.000 trabajadores, se utilizará el criterio horas/trabajador/año para dimensionar el área sanitaria de los servicios de prevención, y para establecer el tiempo de dedicación de los profesionales sanitarios, considerando 68 minutos/trabajador/año, en el caso de trabajadores de empresas que desarrollen alguna de las actividades incluidas en el Anexo 1 del Reglamento de los Servicios de Prevención y aquellos trabajadores que efectúen tareas en empresas de otras actividades que estén expuestos a algún riesgo laboral que tenga normativa específica de aplicación, y 34 minutos/trabajador/año para el resto de trabajadores.

– hondakin sanitarioetarako edukiontzia.

e) El personal de apoyo administrativo que se asigne al servicio de prevención, y tenga acceso a información relacionada con el estado de salud de los trabajadores, deberá garantizar la confidencialidad de dicha información.

Behar bezalako akreditazioa eta baimena duten zentro espezializatuekin azpikontratatu daitezke zerbitzuko oinarrizko jarduera sanitarioaz gaindiko jarduera zenbait; esaterako, diagnostikorako osagarrizko teknikak.

De acuerdo con lo establecido en el artículo 18, apartado 3, del Reglamento de los Servicios de Prevención, la dotación de los mismos deberá ser adecuada a las funciones que realicen, debiendo comprender equipos y materiales sanitarios adecuados, así como equipos y material de archivo.

4.– Instalazioen irisgarritasuna.

– Sala de recepción y espera.

b) Aurrezaintzako Zerbitzu amankomunetan, instalazioei, baliabideei, pertsonalari edo eremu geografiko jakin bati dagokienez, garraiobide arrunteko isokronak ez dira hogei minututik edo 30 km.tik gorakoak izango. Mugikorrak eta osagarriak diren ekipo sanitarioak egoera berezietan baino ezin dira erabili Aurrezaintzako Zerbitzuaren eremu geografikotik kanpo, baldin eta elkartutako enpresa edo beharlekua 30 km.tik 60 km.ra bitartean badago.

– Despacho/s de enfermería y salas de curas (con lavamanos).

II. ERANSKINA

– Aseos independientes en el recinto o en sus proximidades.

BETE BEHAR DITUZTEN BALDINTZAK

c) Equipos y materiales sanitarios adecuados para la vigilancia de la salud de los trabajadores, en relación con los principales riesgos derivados del trabajo de la empresa o empresas atendidas y número de trabajadores. La dotación mínima al respecto será:

a) Aurrezaintzako Zerbitzuetan diharduten profesional sanitarioek Arrisku Laboralen Aurrezaintzari buruzko 31/1995 Legeko 31.3 artikuluan eta Aurrezaintzako Zerbitzuen Erregelamenduko VI. eta VII. kapituluetan zehaztutako egitekoak betetzen baino ezingo dute jardun zerbitzuotan. Bermatu egin beharko dute pertsonen duintasunarekiko eta intimitatearekiko begirunea eta bakoitzaren datu medikoen isilpekotasuna.

– tallador.

Beste profesional sanitario batzuk ere parte hartu ahal izango dute, ez halabeharrez, Aurrezaintzako Zerbitzuan; eta parte hartu, duten espezialitate edo diziplinaren eta zaindu beharreko arriskuen arabera, alegia, oftalmologia, alergologia, epidemiologia, analisi klinikoak, erradiologia eta otorrinolaringologia alorretan.

– otoscopio.

Arrisku Laboralen aurrezaintzan eta gorabehera profesionalen edo arrunten ondoriozko aldi baterako ezintasunaren prestazio ekonomikoa kontrolatzean ezingo dute zerbitzurik eskaini jarduera administratiboa duten beste erakunde edo zerbitzu publiko batzuentzat. Bete egin beharko da, halaber, arrisku laboralen aurrezaintzako jardueren garapenean izandako Lan Istripuen eta Gaixotasun Profesionalen Mutuen jardunbide erregimena arautzen duen 1997ko apirilaren 22ko Aginduko 10. artikulua.

– oftalmoscopio.

Honako hau hartuko da Oinarrizko Unitate Sanitario (OUS) lez, hots, laneko edo enpresako mediku batez eta enpresako erizain batez osatutakoa, eta egun osoko lanaldia dutela. Baliabideen asignazioa:

– esfigmomanómetro.

ii) 1.000 langiletik aurrera orduak/langileko/urteko irizpidea erabiliko da aurrezaintzako zerbitzuen alor sanitarioa eratzeko eta profesional sanitarioen dedikazio-denbora ezartzeko. 68 minutu/langileko/urteko neurria hartuko da, ordea, Aurrezaintzako Zerbitzuen Erregelamenduko I. eranskinean aditzera ematen diren jardueraren bat garatzen duten enpresei dagokienez, eta beste era bateko jarduerak garatzen dituzten enpresetan aritu eta beren-beregiko aplikazio-araudipeko arrisku laboral baten eraginpean dauden langileei dagokienez. Eta 34 minutu/langileko/orduko gainerako langileentzat. iii) Aurrezaintzako Zerbitzuko kideen kopurua handitzen denean aintzat hartu behar da talde-lanaren efikazia-maila handiagoa. Orduan ez da beharrezkoa izango Aurrezaintzako Zerbitzu gaindimentsionatuak diseinatzea. e) Aurrezaintza Zerbitzurako jar dadin eta langileen osasun egoerarekin zerikusirik duen informazioa eskuragarri duen laguntzako pertsonal administratiboak eutsi egin beharko dio informazio horren isilpekotasunari.

– espirómetro homologado.

Aurrezaintza Zerbitzuen Erregelamenduko 18. artikuluko 3. idatz-zatian ezarritakoaren arabera, garatu daitezen egitekoei egokituko zaie zerbitzu horien dotazioa. Horren barruan ekipo eta material sanitarioak eta artxiboko ekipoak eta materiala sartzen dira.

– audiómetro y cabina homologados.

– Harrera- eta itxaron-gela.

– equipo de radiodiagnóstico: propio o concertado.

– Erizaintzako despatxoak eta sendaketa-gelak. Esku-garbilekua euki beharko dute.

– Contenedor de residuos sanitarios.

– Bereiztutako komunak, bertan edo inguruetan.

e) Deben quedar establecidos en el proyecto de actividad para el que solicitan acreditación, los mecanismos de actuación en las empresas asociadas para los primeros auxilios, evacuación y traslado, en forma de protocolo de actuación que describa procedimientos y competencias a cumplir.

c) Langileen osasuna jagoteko egokitzat jotzen diren ekipoak eta materialak, kontuan izanik enpresako lanak eragiten dituen arriskurik handienak eta langileen kopurua. Gutxienezko dotazioak honakoa izango da:

f) En caso de disponer de equipos sanitarios móviles complementarios para el desarrollo de la actividad de vigilancia de la salud, éstos deben cumplir los requisitos suficientes que garanticen la vigilancia y atención adecuadas de los trabajadores, su seguridad así como la confidencialidad de sus datos. Concretamente, los equipos móviles dispondrán de:

– neurgailua.

Personal no sanitario: conductor, en posesión del permiso de circulación establecido por la normativa vigente.

– otoskopioa.

Material:

– oftalmoskopioa.

– tallador.

– esfigmomanometroa.

– otoscopio.

– espirometro homologatua.

– oftaimoscopio.

– audiometro eta kabina homologatuak.

– esfigmomanómetro.

– erradiodiagnostikorako ekipoa: norberea edo hitzartua.

– equipo para control visión homologado.

d) Artxiboko ekipoak eta materialak, datuen isilpekotasuna bermatuko duten arta-sistemak dituztela.

3.– Subcontratación parcial de actividades sanitarias.

Beharlekuan egon daitekeen aurrezaintza zerbitzuko pertsonalak emango die lehenengo laguntza eta urgentziazko sorospena istripuak edo gaixotasunak izan ditzaten langileei. Eta laguntza hori, beharlekuan bertan emango zaie (RSP-ren 37.h artikulua).

Las actividades sanitarias susceptibles de subcontratación, y los términos de la misma, deberán ser autorizados explícitamente por la Autoridad Sanitaria competente en el procedimiento de autorización del proyecto preventivo que se presente. 4.– Accesibilidad de las instalaciones.

Pertsonal sanitarioa: Oinarrizko Unitate Sanitario bat.

b) Las Autoridades Sanitarias podrán eximir del cumplimiento de los extremos descritos en este apartado cuando concurran condiciones excepcionales, como la dispersión geográfica, que así lo aconsejen.

Instalazioak: despatxo mediko isolatua, arakaketetarako gela duela. Sendaketetarako eta erauzketetarako gela. Esku-garbilekua euki beharko du.

– pisagailu klinikoa.

– negatoskopioa.

– rinoskopioa.

– fonendoskopioa.

– esfigmomanometroa.

– ikusmena zaintzeko ekipo homologatua.

3.– Jarduera sanitarioen zatikako azpikontratazioa.

Azpikontratatu daitezkeen jarduera sanitarioetarako eta horien nondik-norakoetarako, aurrezaintza egitasmoa baimentzeko prozeduran eskumena duten Agintari Sanitarioen beren-beregiko baimena beharko dute.

a) Zerbitzu hauetako instalazioak, baliabideak eta pertsonala poligono industrial edo eremu geografiko jakin batean badaude kokaturik, garraiobide arrunteko isokronak ez dira hirurogei minututik edo 75 km.tik gorakoak izango. Mugikorrak eta osagarriak diren ekipo sanitarioak egoera berezietan baino ezin dira erabili Aurrezaintzako Zerbitzuaren eremu geografikotik kanpo, baldin eta elkartutako enpresa edo beharlekua 75 km.tik 125 km.ra bitartean badago.


Azterketa dokumentala


Análisis documental