Boletin Oficial del País Vasco

61. zk., 1999ko martxoaren 30a, asteartea

N.º 61, martes 30 de marzo de 1999


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Xedapen Orokorrak

Disposiciones Generales

Ogasun eta Herri Administrazio Saila
Hacienda y Administración Pública
1460
1460

159/1999 DEKRETUA, martxoaren 9koa, Euskal Autonomia Erkidegoko Baloreak Kontratatzeko Zentroen araubide juridikoa ezartzeko dena.

DECRETO 159/1999, de 9 de marzo, por el que se regula el régimen jurídico de los Centros de Contratación de Valores de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Euskal Autonomia Erkidegoko Autonomia Estatutuaren (AE) 10.29 atalean xedatzen denez, Euskal Autonomia Erkidegoak (EAE) eskumen esklusiboa du bai merkataritzako burtsak bai merkantziak eta baloreak kontratatzeko gainerako zentroak merkataritza legeriaren arabera ezartzeko eta arautzeko. Bada, dekretu honen helburua da baloreak kontratatzeko EAEko zentroen araubide juridikoa ezartzea (zentro horien kontzeptua oso zabala da, eta oraingoz dagoen Burtsa bakarra hartzen du). Bereziki, indarrean dagoen ordenamendu juridikoak Autonomia Estatutuaren bitartez EAEri baloreak kontratatzeko zentroen alorrean onartzen dizkion administrazio-ahalmenak arautu nahi dira. Beraz, bere baitan hartzen dituen zentroak ofizialak edo Administrazioak sortutakoak izango dira, eta horien kontratazio- edo negoziazio-helburua titularrari halako maila juridikoa edo besterik gabe hainbat kreditu-eskubide ematen dizkioten balore negoziagarriak izango dira. Baloreok, bestalde, ezaugarri ezberdinetako konfigurazioak har ditzateke, hain da bizkorra bigarren mailako merkatu ofizialek egun duten eboluzioa. Baina Dekretuaren ardatza merkatu ofizial horiek diren arren, eta horien artean batik bat balore-burtsa, horrek ez du kentzen ekimen pribatuaren bidez bestelako bigarren mailako merkatuak edo kontratazio-zentroak —ez ofizialak— sortzea, aldez aurretik administrazio-baimena eskuratuta bertan dirua inbertituko duten pertsonek ziurtasunez joka dezaten.

De acuerdo con el art. 10.29 del Estatuto de Autonomía para el País Vasco (EAPV), la Comunidad Autónoma del País Vasco (CAPV) tiene competencia exclusiva en materia de establecimiento y regulación de Bolsas de Comercio y demás centros de contratación de mercancías y de valores conforme a la legislación mercantil. El presente Decreto tiene por objeto la regulación del régimen jurídico de los centros de contratación de valores de la CAPV (concepto amplio que incluye a la única Bolsa actualmente existente) y, especialmente, las potestades administrativas que el ordenamiento atribuye a la CAPV en relación con los centros de contratación de valores, en expresión del EAPV. Por tanto, incluye en su ámbito de aplicación a centros de contratación oficiales o de creación administrativa, en los que el objeto de negociación o contratación está constituido por valores negociables que atribuyen a su titular una posición jurídica determinada o simplemente unos derechos de crédito, cuya configuración puede presentar las más variadas características, dada la constante evolución que experimentan los actuales mercados secundarios oficiales. Aunque sean éstos, y dentro de ellos especialmente la Bolsa de Valores, el objeto preferente de regulación en el presente Decreto, éste no se cierra a la posibilidad de que la iniciativa privada promueva la constitución de otros mercados secundarios o centros de contratación, no oficiales, a los que somete a previa autorización administrativa a fin de garantizar la seguridad de los ahorradores que inviertan su dinero en los mismos.

Zehazte aldera, behar bezainbeste finkatu gabe dauden kontzeptuen definizioetan ez galtzeko, "balore" kontzeptua erabiltzen dugu, dekretu honetan arautu nahi diren bigarren mailako merkatuetan negoziagarriak diren finantza-tresna ugariak izendatzeko.

Por otra parte, para evitar entrar en la definición de conceptos quizá no debidamente consolidados, ni legal ni doctrinalmente, utilizamos el concepto de "valores" como comprensivo de toda la rica gama de instrumentos financieros susceptibles de negociación en los mercados secundarios objeto de regulación.

Baloreen bigarren mailako merkatuak kontzeptu zabalago batean sartzen dira: "balore-merkatua" izenekoan; eta hau, halaber, beste merkatu handiago batean: finantza-sisteman. Horregatik, dekretu honek arautu nahi dituen bigarren mailako merkatu horien kokapen berezi horrek eskatuta batetik, eta merkatuotan bateratzen diren elementuak aintzat harturik bestetik, beharrezkoa da autonomia mailako beste eskumen-titulu batzuk aipatzea, AEren 10.29 atalean jasotakoaz gain: Euskal Autonomia Erkidegoko jarduera ekonomikoaren sustapena, garapena eta plangintza, ekonomiaren antolamendu orokorraren arabera (AEren 10.25 atala); eta kreditua antolatzeko alorrean Estatuaren oinarriak EAEn legez garatzea eta exekutatzea (AEren 11.2.a atala).

Los mercados secundarios de valores se integran dentro de un concepto más amplio, que se conoce con la denominación "mercado de valores", el cual se integra dentro de otro más amplio, que es el sistema financiero. Esta ubicación de los mercados secundarios de valores, objeto de regulación en este Decreto, y la debida consideración de los diversos elementos que confluyen en los mismos nos obligan a traer a colación, además del contenido en el art. 10.29 EAPV, otros títulos competenciales autonómicos, como son el de la promoción, desarrollo económico y planificación de la actividad económica del País Vasco, de acuerdo con la ordenación general de la economía (art. 10.25 EAPV); y el de desarrollo legislativo y ejecución, dentro del territorio de la CAPV, de las bases estatales en materia de ordenación del crédito (art. 11.2.a EAPV).

Esandako horretatik erraz ondoriozta daitekeenez, dekretu honek jasotzen duen erregulazioak bi muga ditu: kredituaren antolamenduaz Estatuak dituen oinarriak ( Espainiako Konstituzioaren 149.1.11.a), eta jarduera ekonomikoaren plangintzaz dituenak (EKren 149.1.13.a). Gainera, kontuan hartu behar da merkataritzako legeria Estatuaren eskumen esklusiboa dela (EKren 149.1.6.a), Konstituzio Auzitegiak (KA) egindako ñabardurak gora behera; alegia, Estatuaren eskumenak pribatuen arteko kontratu-harremanei eragiten die, baina harreman horietan botere publikoen parte hartzea edo horko partaideei dagokien alorraren gainekoa arautzeko eskumenaren titularitatea kasuan kasuko erakundeari ematen zaion kalifikazioaren menpe egongo da. Bigarren esparru horretan kokatzen da, hain zuzen ere, dekretu honek ematen duen erregulazioa: Balore-Merkatuari buruzko uztailaren 28ko 24/1988 Legean (azaroaren 16ko 37/1998 Legearen bidez berriki aldatua) jasotako Estatuaren legeria garatzea, autonomiaren eskumenei dagokienez, KAren 1997ko uztailaren 16ko epaiarekin bat.

Como es fácil colegir de cuanto se ha expuesto, la regulación contenida en este Decreto se enmarca dentro del espacio delimitado por las bases estatales en materia de ordenación del crédito (art. 149.1.11.ª CE) y de la planificación general de la actividad económica (art. 149.1.13.ª CE). Es preciso tener presente también que la legislación mercantil es competencia exclusiva del Estado (art. 149.1.6.ª CE), con las matizaciones realizadas por el Tribunal Constitucional (TC), en el sentido de que dicha competencia estatal abarca plenamente la regulación de las relaciones contractuales inter privatos, pero que la titularidad de la competencia para regular la intervención de los poderes públicos en dichas relaciones contractuales o respecto de los sujetos intervinientes en las mismas dependerá de la calificación a otorgar a la institución de que se trate. Es en este segundo ámbito en el que hay que situar básicamente la regulación contenida en este Decreto, que desarrolla, por cuanto a las competencias autonómicas se refiere, la regulación estatal contenida en la Ley 24/1988, de 28 de julio, del Mercado de Valores (recientemente reformada por la Ley 37/1998, de 16 de noviembre), de acuerdo con la STC de 16 de julio de 1997. No es fácil hacer abstracción de la realidad actual en la que el único mercado secundario oficial de valores existente en el ámbito territorial de la CAPV es la Bolsa de Bilbao. No obstante, el presente Decreto, como disposición de carácter general, tiene vocación de permanencia en el tiempo, por lo que no tiene como objeto único de regulación aquella Bolsa, sino que prevé la posibilidad de la existencia de otros mercados secundarios, oficiales o no oficiales, en el ámbito territorial de la CAPV, aunque deberán ser los agentes económicos vascos los que decidirán sobre la efectividad real de tal previsión.

Ez da erraza ahaztea EAEn gaur egun dagoen bigarren mailako balore-merkatu ofizial bakarra Bilbaoko Burtsa dela. Dekretu honek, ordea, xedapen orokorra den aldetik, denboran irauteko xedea du eta ikuspegi zabalagoa dauka hertsi-hertsiki Bilbaoko Burtsa arautzetik hara doana. Esan nahi baita, EAEn sor litezkeen bigarren mailako beste merkatu batzuk, ofizialak nahiz ez ofizialak, aurreikusten ditu, nahiz eta euskal agente ekonomikoak izan aurreikuspen horren eraginkortasunaz epaia eman beharko dutenak.

El Decreto consta de cuatro Capítulos.

Dekretuak lau atalburu ditu.

En el primero se regula la creación de los mercados secundarios oficiales y la autorización de los no oficiales en el ámbito territorial de la CAPV.

Lehenengo atalburuan EAEko bigarren mailako merkatu ofizialen sorrera eta ez ofizialen baimen-prozedura arautzen dira.

El Capítulo segundo se refiere a las Bolsas de Valores, regulando diversos aspectos relacionados con las mismas, especialmente la actuación de la Administración de la CAPV, al objeto de procurar una mayor garantía de la seguridad jurídica y económica de las transacciones que se instrumentan a través de dichos centros de contratación. Así, contiene preceptos relativos a los valores objeto de negociación en los mismos, previendo, para casos extremos, la posibilidad de suspensión y exclusión de la negociación de valores admitidos a negociación exclusivamente en Bolsas de la CAPV, una regulación bastante amplia del régimen jurídico de la Sociedad Rectora y de los miembros de la Bolsa de Valores, que son, a la vez, socios de aquélla, complementando la normativa básica estatal. El Capítulo termina con los preceptos que regulan el servicio de compensación y liquidación de valores admitidos a negociación exclusivamente en las Bolsas de Valores de la CAPV y el régimen de la fianza colectiva que deben constituir las entidades adheridas a dicho servicio.

Bigarren atalburuak balore-burtsak aztertzen ditu, eta bertako hainbat alor arautzen ditu, bereziki kontratazio-zentro horien bidez egiten diren transakzioetan ziurtasun juridikoa eta ekonomikoa bermatzeko EAEren Administrazioak duen jarduera. Esate baterako, merkatuetan negoziagarriak diren baloreei buruzko aginduak ematen ditu —muturreko kasuetan, EAEko burtsetan bakarrik onartzen diren baloreen negoziazioa etetea edo baztertzea aurreikusten du—; eta sozietate artezkariei eta sozietate horretako partaide diren balore-burtsako kideei araubide juridiko aski zabala ematen die, Estatuaren oinarrizko araudia osatuz. Atalburuaren bukaeran, EAEko burtsetan bakarrik onartzen diren baloreen konpentsazio- eta likidazio-zerbitzua arautzen da, bai eta zerbitzu horri atxikita dauden erakundeek sortu behar duten fidantza kolektiboaren araubidea ere.

El Capítulo tercero se refiere a las normas de conducta que han de observar todas aquellas personas y entidades que se relacionan con el mercado de valores, procurando evitar conflictos de intereses que pudieran causar efectos perniciosos para los inversores.

Hirugarren atalburuak balore-merkatuarekin harremanetan diharduten pertsonen eta erakundeen jokamoldea arautzen du. Alegia, bateko eta besteko interesen artean gatazkarik ez sortzea begiratzen du, hori inbertsiogileen kaltean izango litzatekeelako.

El Capítulo cuarto regula las potestades de supervisión, inspección y sanción de la Administración autonómica respecto de los organismos rectores de los mercados secundarios oficiales de la CAPV; así como de los demás sujetos sometidos a la normativa reguladora del mercado de valores, en relación con las operaciones sobre valores admitidos a negociación únicamente en mercados secundarios oficiales de la CAPV. Dadas las características del mercado de valores se prevé la imprescindible colaboración con la CNMV.

Laugarren atalburuan Administrazio Autonomikoak EAEko bigarren mailako merkatu ofizialen erakunde artezkariaren gainean duen gainbegiratzeko, ikuskatzeko eta zigortzeko ahalmena arautzen da; baita ere balore-merkatuaren araudiaren menpean dauden gainerako pertsonena, EAEko burtsetan bakarrik onartzen diren baloreen eragiketei dagokienez. Balore-merkatuaren bereizgarritasunak ikusita, ezinbestekotzat jotzen da Balore Merkatuko Komisio Nazionalaren lankidetza.

El Decreto termina con tres disposiciones adicionales, una transitoria, una derogatoria y dos finales, con el contenido propio de este tipo de disposiciones.

Dekretuak bukaeran hiru gehigarrizko xedapen, aldi baterako xedapen bat, indargabetze xedapen bat eta azken xedapen bi ditu, horietan ohikoa den edukiarekin.

En su virtud, a propuesta de la Consejera de Hacienda y Administración Pública, oído el Consejo de Estado, previa deliberación en el Consejo de Gobierno de 9 de marzo de 1999,

Ondorioz, Ogasun eta Herri Administrazio sailburuaren proposamenez, Estatuaren Kontseiluari entzunda, Jaurlaritzaren Kontseiluak 1999ko martxoaren 9an egindako bilkuran aztertu eta onartu ondoren, hauxe

DISPONGO:

XEDATU DUT:

CAPÍTULO I

I. ATALBURUA

DISPOSICIONES GENERALES

XEDAPEN OROKORRAK

Artículo 1.– La creación de Bolsas de Valores, mercados secundarios de deuda pública representada mediante anotaciones en cuenta y cualesquiera otros mercados secundarios oficiales de valores, en el ámbito territorial de la CAPV, se realizará por Decreto del Gobierno Vasco y tendrá efectos desde el día siguiente al de la publicación del mismo en el Boletín Oficial del País Vasco (BOPV) o, en su caso, desde la fecha que el propio Decreto fije para su eficacia. Dicha creación será comunicada a la Comisión Nacional del Mercado de Valores (CNMV) en el plazo de un mes a partir del día de la publicación del Decreto en el BOPV.

1. atala.– Eusko Jaurlaritzak emandako dekretu bidez sortuko dira, EAEren lurraldean, balore-burtsak eta kontuko idazpenaren bidezko zor publikoko bigarren mailako merkatuak eta bigarren mailako bestelako balore-merkatu ofizialak. Dekretua Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian (EHAA) argitaratu, eta biharamunean jarriko da indarrean; edo, espresuki hala adierazten bada, dekretuan bertan adierazitako egunean. Horien sorreraren berri hilabeteko epean eman beharko zaio Balore Merkatuko Komisio Nazionalari, dekretua EHAAn argitaratzen den egunetik kontatuta.

En el mismo Decreto de creación se regulará la organización y funcionamiento del mercado secundario oficial de valores. Las normas de organización y funcionamiento podrán contener las oportunas remisiones al reglamento propio del mercado o a los estatutos sociales del organismo rector del mismo, que, en todo caso, deberán ser aprobados previamente por el Departamento de Hacienda y Administración Pública e incorporadas como anexo al Decreto de creación del correspondiente mercado secundario oficial.

Sortze dekretuan bertan bigarren mailako balore-merkatu ofizialaren antolamendua eta funtzionamendua arautuko dira. Arau horietan merkatuaren beraren araudiaren aipamenak jaso ahalko dira, edota merkatua zuzentzen duen erakunde artezkariaren estatutu sozialenak. Edonola ere, araudi edo estatutu horiek, aldez aurretik, Ogasun eta Herri Administrazio sailburuaren onespena jaso behar dute, eta dagokien bigarren mailako merkatu ofiziala sortzeko dekretuari atxiki beharko dira, eranskin moduan.

Artículo 2.– El funcionamiento de los mercados secundarios organizados no oficiales de valores, en el ámbito territorial de la CAPV, requerirá la previa autorización del Departamento de Hacienda y Administración Pública, que atenderá en su otorgamiento, denegación o condicionamiento a los principios establecidos en la legislación reguladora del mercado de valores, especialmente la referente a las Bolsas de Valores y el Mercado de deuda en anotaciones.

2. atala.– EAEren lurraldean bigarren mailako balore-merkatu ez ofizial antolatuak jardunean jartzeko, aldez aurretik Ogasun eta Herri Administrazio Sailaren baimena beharko da. Baimena emateko, ukatzeko edo baldintzatzeko, Sailak balore-merkatua arautzen duen legerian ezarritako irizpideak erabiliko ditu, batik bat balore-burtsari eta kontuko idazpenen merkatuari dagokiena.

La solicitud de autorización del mercado deberá presentarse acompañada de memoria explicativa, estatutos sociales de la entidad rectora, relación de miembros y estados contables auditados de la entidad promotora y reglamento del mercado, sin perjuicio de que el Departamento de Hacienda y Administración Pública pueda exigir documentación adicional o modificaciones en la ya aportada, al objeto de procurar el ordenado funcionamiento del mercado y la seguridad de los inversores.

Merkatuari baimena emateko eskabidearekin batera honakoak aurkeztu beharko dira: azalpen-txostena, erakunde artezkariaren estatutu sozialak, kideen zerrenda, erakunde sustatzailearen kontabilitateko egoera-orri auditatuak eta merkatuaren araudia. Horretaz guztiaz gainera, Ogasun eta Herri Administrazio Sailak aukera izango du, merkatuaren funtzionamendu egokia eta inbertsiogileen ziurtasuna bermatze aldera, agiri osagarriak edota aurkeztutakoetan aldaketak eskatzeko.

CAPÍTULO II

II. ATALBURUA

DE LAS BOLSAS DE VALORES DE LA CAPV

EAE-KO BALORE BURTSAK

Artículo 3.– En las Bolsas de Valores de la CAPV se podrán negociar todas aquellas categorías de valores que determine la CNMV.

3. atala.– EAE-ko balore-burtsetan, Balore Merkatuko Komisio Nazionalak ezartzen dituen balore-kategoria guztiak negoziatu ahalko dira.

También podrán negociarse, en los términos que fije el Departamento de Hacienda y Administración Pública respetando la normativa estatal que sea aplicable, valores admitidos a negociación en otros mercados secundarios oficiales. Dicha negociación quedará, en su caso, subordinada a las normas reguladoras del mercado secundario oficial en que tales valores tengan su negociación principal.

Halaber, bigarren mailako beste merkatu ofizialetan negoziagarriak diren baloreak negoziatu ahalko dira, Ogasun eta Herri Administrazio Sailak aplikagarria den Estatuko araudia errespetatuz ezartzen dituen baldintzetan. Negoziazio hori, ordea, balore horiek nagusiki negoziatzen diren bigarren mailako merkatu ofizialaren araduiaren menpe egongo da.

Artículo 4.– El régimen jurídico de las operaciones sobre valores admitidos a negociación en las Bolsas de Valores de la CAPV será el previsto en la legislación estatal.

4. atala.– EAE-ko balore-burtsetan negoziagarritzat onartzen diren baloreen gaineko eragiketak Estatuko legeriak ezarritako araubide juridikoaren menpean egongo dira.

Artículo 5.– El Departamento de Hacienda y Administración Pública podrá suspender la negociación de valores admitidos a negociación exclusivamente en las Bolsas de Valores de la CAPV cuando concurran circunstancias especiales que puedan perturbar el normal desarrollo de las operaciones sobre los mismos o aconsejen dicha medida para una mejor protección de los inversores. La suspensión podrá acordarse de oficio, a instancia del emisor o de la Sociedad Rectora de la Bolsa y su duración no excederá de tres meses.

5. atala.– Ogasun eta Herri Administrazio Sailak eskubidea izango du EAE-ko balore-burtsetan bakarrik onartzen diren baloreen negoziazioa eteteko, horiek gaineko eragiketak egoki egiteko arazorik dagoenean edo inbertsiogileen babesa areagotzeak horrelakorik eskatzen duenean. Etetea ofizioz xeda daiteke, jaulkitzailearen edo sozietate artezkariaren eskariz, eta bere iraupena ez da hiru hilabetetik gorakoa izango.

Artículo 6.– El Departamento de Hacienda y Administración Pública podrá proceder a la exclusión de la negociación de aquellos valores admitidos a negociación exclusivamente en Bolsas de Valores de la CAPV, cuando no alcancen los requisitos de difusión o de frecuencia y volumen de contratación reglamentariamente establecidos. Dicha exclusión se acordará por propia iniciativa o a propuesta de la Sociedad Rectora de la correspondiente Bolsa.

6. atala.– Ogasun eta Herri Administrazio Sailak eskubidea izango du EAE-ko Balore Burtsetan bakarrik onartzen diren baloreen negoziazioa baztertzeko, baldin hedapen, maiztasun edo kopuru aldetik araudiz ezarritako betebeharrak betetzen ez badira. Baztertzea norberaren eskariz edota dagokion burtsaren sozietate artezkariaren eskariz egin daiteke.

La exclusión de la negociación de un valor en una Bolsa de Valores podrá también ser solicitada por la entidad emisora. No obstante, el Departamento de Hacienda y Administración Pública, en caso de que considere que la exclusión puede lesionar legítimos intereses de los tenedores o titulares de los valores, podrá denegarla o condicionarla a que el emisor promueva una oferta pública de adquisición. Esta se extenderá a todos los valores afectados por la exclusión, de acuerdo con el procedimiento y al precio mínimo que se establezcan de conformidad con la normativa que sea de aplicación.

Erakunde jaulkitzaileak ere eskatu ahalko du balore-burtsa bateko balore baten negoziazioa baztertzea. Alabaina, baztertzea baloreen edukitzaileen edo titularren legezko interesen kalterako dela ikusten badu, Ogasun eta Herri Administrazioak uko eman diezaioke eskari horri, edota baldintza gisa ezarri jaulkitzaileak erosteko eskaintza publikoa sustatzea. Baztertzeak eragin dituen balore guztiei aplikatuko zaie eskaintza hori, aplikagarria den araudian ezarritako prozedura eta gutxieneko prezioa erabiliz.

Artículo 7.– 1.– Cada Bolsa de Valores de la CAPV estará regida y administrada por una Sociedad Rectora, cuyo régimen jurídico será el previsto en el art. 48 de la Ley 24/1988, en este Decreto y demás disposiciones en vigor.

7. atala.– 1.– EAE-ko balore-burtsek sozietate artezkari bana izango dute. Eta horien araubide juridikoa 24/1988 Legearen 48. atalean, Dekretu honetan eta indarrean dauden xedapenetan jasotakoa izango da.

2.– El Departamento de Hacienda y Administración Pública podrá atribuir a las Sociedades Rectoras de las Bolsas de Valores de la CAPV todas aquellas funciones que contribuyan a mejorar la eficiencia del mercado y la seguridad jurídica y económica de los sujetos que intervienen y de la negociación que se realiza en dichos mercados. En todo caso, las Sociedades Rectoras velarán por la corrección y transparencia de los procesos de formación de los precios, por la estricta observancia de las normas aplicables a la contratación y demás actividades propias de sus respectivas Bolsas de Valores, así como, en general, por su buen desarrollo.

2.– Ogasun eta Herri Administrazio Sailak eskumena izango du EAE-ko balore-burtsei hainbat eginkizun esleitzeko, horrekin merkatuaren eraginkortasuna, partaideen ziurtasun juridiko eta ekonomikoa eta merkatuetan egiten den negoziazioa hobetzen badira. Guztiarekin ere, sozietate artezkariek berariaz zainduko dute prezio-eraketa egokia egiten den, kontratazioan eta kasuan kasuko balore-burtsaren jardueran erabiltzen diren arauak hertsiki aplikatzen diren, eta, oro har, horien jardunbidea zuzen bideratzen den.

En cumplimiento de sus deberes, las Sociedades Rectoras:

Sozietate artezkariek, dituzten betebeharren indarrez:

a) Pondrán en inmediato conocimiento del Departamento de Hacienda y Administración Pública cuantos hechos o situaciones puedan entrañar infracción de normas de obligado cumplimiento o desviación de los principios inspiradores de la regulación de los mercados de valores;

a) Jakinarazi egingo dizkiote Ogasun eta Herri Administrazio Sailari bete beharreko arauak hausteak edo balore-merkatuak arautzen dituzten oinarri-irizpideak desbideratzeak ekar ditzaketen egiketa edo egoera guztiak.

b) Prestarán al Departamento de Hacienda y Administración Pública cuanta asistencia les solicite en el ejercicio de sus funciones de supervisión, inspección y sanción;

b) Ogasun eta Herri Administrazio Sailak gainbegiraketa, ikuskapen eta zigor-funtzioak burutzeko eska dezan laguntza guztia eman beharko diote.

c) Instarán al Departamento de Hacienda y Administración Pública la suspensión de la negociación de un valor cuando, estando admitido a negociación únicamente en Bolsas de Valores de la CAPV, se omita el cumplimiento de los deberes de información, de otros que imponga la cotización, o concurran cualesquiera otras circunstancias especiales que puedan perturbar el normal desarrollo de las operaciones relativas a dicho valor, o aconsejen dicha medida para una mejor protección de los inversores. En casos de urgencia o particular gravedad podrán acordar por sí mismas, con carácter cautelar, la interrupción de la negociación, procediendo inmediatamente, en el caso de valores admitidos a negociación exclusivamente en Bolsas de la CAPV, a comunicar su decisión al Departamento de Hacienda y Administración Pública. La interrupción quedará sin efecto cuando así lo disponga el citado Departamento, o cuando éste no acuerde la suspensión antes de finalizar el segundo día hábil siguiente al de su adopción;

c) Balore baten negoziazioa geldiaraztea eskatuko diote Ogasun eta Herri Administrazio Sailari baldin eta, EAEko balore-burtsetan bakar-bakarrik negoziatzeko onartuta egonik, informatu beharra edo kotizazioak ezartzen dituen bestelako betebeharrak gauzatu ez badira, edo balore horri buruzko eragiketak behar bezala egitea galeraz dezaketen gorabehera bereziak gertatzen badira, edo inbertsiogileak babesteko neurri hori hartzea bidezkoa gertatzen bada. Presakoa edo oso larria denean, sozietate artezkariek berek geldiarazi ahal izango dute negoziazioa badaezpada. Horrela gertatuz gero, eta betiere EAEko balore-burtsetan bakar-bakarrik negoziatzeko onartutako baloreak direnean, Ogasun eta Herri Administrazio Sailari jakinarazio diote erabakia. Etena indar barik geratuko da Sailak horrela xedatzen duenean, edo, bestela, geldiarazteko erabakia hartu ondorengo bigarren egun balioduna amaitu baino lehen Sailak geldiarazteko erabakia hartu ez duenean.

d) Podrán interrumpir la contratación de uno o más valores o la actuación en el mercado de uno o varios miembros cuando ello resulte necesario para impedir la comisión de alguna infracción de normas de obligado cumplimiento o para garantizar el ordenado desarrollo de la contratación, poniéndolo inmediatamente en conocimiento del Departamento de Hacienda y Administración Pública, cuando se refiera a valores admitidos a negociación exclusivamente en Bolsas de la CAPV; y

d) Balore baten edo gehiagoren kontratazioa edo kide baten edo gehiagoren merkatu-jarduera geldiarazi ahal izango dute baldin eta bete beharreko arau baten hauspena galerazteko edo kontratazioa behar bezala gauzatzen dela bermatzeko. Horrela gertatuz gero, eta betiere EAEko balore-burtsetan bakar-bakarrik negoziatzeko onartutako baloreak direnean, Ogasun eta Herri Administrazio Sailari jakinaraziko diote erabakia; eta

e) Propondrán al Departamento de Hacienda y Administración Pública la exclusión de la negociación de aquellos valores que, estando admitidos a negociación exclusivamente en Bolsas de la CAPV, no alcancen los requisitos de difusión o de frecuencia y volumen de contratación reglamentariamente establecidos.

e) Negoziaziotik kanpo zenbait balore uzteko proposamena egingo diote Ogasun eta Herri Administrazio Sailari, baldin eta balore horiek, EAEko balore-burtsetan bakar-bakarrik negoziatzeko onartuta egonik, arauz ezarritako zabalkunde edo maiztasun eskakizunak edo kontratazio bolumena lortzen ez badituzte.

3.– Las Sociedades Rectoras de las Bolsas de Valores de la CAPV deberán habilitar los medios necesarios para el ejercicio de las funciones a que se refiere este artículo y demás preceptos que les sean de aplicación.

3.– EAEko balore-burtsetako sozietate artezkariek atal honetan aipatzen diren funtzioak eta aplikatu beharreko bestelako manuak gauzatzeko ezinbesteko diren baliabideak habilitatu beharko dituzte.

Artículo 8.– Los estatutos sociales de las Sociedades Rectoras de las Bolsas de Valores de la CAPV y sus modificaciones requerirán la previa aprobación del Departamento de Hacienda y Administración Pública, que en ningún caso la otorgará si fueran contrarias a Derecho, en tanto no se subsane la ilegalidad. El Departamento de Hacienda y Administración Pública podrá condicionar la aprobación de los estatutos sociales o de sus modificaciones, a que en los mismos se contemplen expresamente aquellos extremos que considere de interés para garantizar el adecuado desarrollo de su objeto social y a la inexistencia de normas ambiguas o insuficientemente desarrolladas.

8. atala.– EAEko balore-burtsetako sozietate artezkarien estatutu sozialek eta euren aldakuntzek Ogasun eta Herri Administrazio Sailaren onarpena behar dute, baina estatutu horiek zuzenbidearen aurkakoak badira ez da onarpenik emango legez kanpo dagoena zuzentzen ez den bitartean. Ogasun eta Herri Administrazio Sailak baldintzak jarri ahal izango ditu estatutu sozialak eta euren aldakuntzak onartzeko; adibidez, sozietatearen xedearen garapen egokia bermatzeko interesgarri iritzitako alderdiak beroietan berariaz jaso beharra eta zalantzazko arauak edo behar bezala garatuta ez daudenak kendu beharra.

Presentados los estatutos sociales o sus modificaciones para su aprobación ante el Departamento de Hacienda y Administración Pública, se entenderán aprobados si no se notifica la resolución expresa o el acto que condicione la aprobación, de acuerdo con lo previsto en el párrafo anterior, en el plazo de un mes a partir del día de su presentación.

Estatutu sozialak edo euren aldakuntzak Ogasun eta Herri Administrazio Sailari aurkeztuko zaizkio, honek onar ditzan, eta aurkezten den egunetik hasi eta hilabeteko epean berariazko erabakirik edo onarpena baldintzatzen duen egintzarik jakinarazten ez bada, onartu egin direla ulertuko da.

Artículo 9.– El nombramiento de los miembros del Consejo de Administración y del Director general de la Sociedad Rectora de una Bolsa de Valores exigirá la previa aprobación del Departamento de Hacienda y Administración Pública, además de la aceptación de los interesados.

9. atala.– Balore-burtsa baten sozietate artezkariaren administrazio kontseiluko kideak edo zuzendari nagusia izendatu baino lehen, ezinbestekoak izango dira izendagaien onarpena eta Ogasun eta Herri Administrazioko Sailarena.

A falta de notificación de resolución expresa se entenderán aprobados los nombramientos por el transcurso de un mes a partir del día en que se solicitó la aprobación.

Onarpena eskatzen den egunetik hasi eta hilabeteko epean berariazko erabakirik jakinarazi ezean, izendapenak onartu egin direla ulertuko da.

Artículo 10.– Las Sociedades Rectoras de las Bolsas de Valores asesorarán al Departamento de Hacienda y Administración Pública a solicitud de éste o mediante elevación de mociones, en todas las materias relacionadas con su ámbito de actividad y, en general, con el mercado de valores.

10. atala.– Ogasun eta Herri-Administrazio Sailaren jarduera-eremuarekin zerikusia duten gai guztiei buruzko aholkuak eta, oro har, balore-merkatuari buruzko aholkuak emango dizkiote Sailari balore-burtsen sozietate artezkariek, Sailak berak hala eskatuta edo mozioen bidez.

Artículo 11.– 1.– Podrán adquirir la condición legal de miembros de las Bolsas de Valores de la CAPV las siguientes entidades:

11. atala.– 1.– Honako erakunde hauek izan daitezke EAEko balore-burtsetako legezko kide:

a) las sociedades de valores;

a) balore-sozietateak;

b) las agencias de valores;

b) balore-agentziak;

c) las entidades de crédito; y

c) kreditu-erakundeak; eta

d) cualesquiera otras entidades que puedan acceder a tal condición de acuerdo con el ordenamiento jurídico en vigor.

d) indarrean dauden legeei atxikiz kide izan daitekeen beste edozein erakunde.

2.– Como requisito previo a la adquisición de la condición de miembro de cualquier Bolsa de Valores de la CAPV, las entidades a las que se refiere el número anterior deberán contar con las autorizaciones exigidas por la normativa vigente y estar inscritas en los correspondientes registros.

2.– Aurreko zenbakiak aipatzen dituen erakundeek, EAEko edozein balore-burtsetako kide izateko, indarrean dauden arauek eskatzen dituzten baimenak izan beharko dituzte eta dagozkien erregistroetan erroldatuta egon beharko dute.

3.– Las entidades que deseen acceder a la condición de miembro de una Bolsa de Valores de la CAPV deberán acreditar, ante el Departamento de Hacienda y Administración Pública, la capacidad exigida para ello y asumir, por escrito, el compromiso de cumplir las reglas de organización y funcionamiento de la Bolsa de Valores, incluidas las relativas a la compensación y liquidación de las operaciones en él efectuadas.

3.– EAEko balore-burtsetako kide izan nahi duten erakundeek honako hauek kreditatu beharko dituzte Ogasun eta Herri Administrazio Sailaren aurrean: kide izateko eskatutako gaitasuna eta hitza eman beharko du idatziz bere gain balore-burtsa antolatze eta jardute arauei eutsiko diela, bertan egindako eragiketen konpentsazio eta likidazioari buruzkoak barne.

4.– La adquisición de la condición de miembro de una Bolsa de Valores de la CAPV requerirá un acto expreso de admisión del Consejo de Administración de la Sociedad Rectora y se materializará mediante la participación en el capital de ésta.

4.– EAEko balore-burtsa bateko kide izateko, sozietate artezkariaren administrazio-kontseiluaren onarpena berariaz adieraztea ezinbesteko baldintza izango da eta kidetasuna burtsaren kapitalean parte hartuz gauzatuko da.

5.– A los efectos previstos en el número anterior, el Departamento de Hacienda y Administración Pública expedirá el oportuno certificado en el plazo de un mes desde la presentación de la solicitud, el cual será válido durante un período de seis meses, en el que la entidad que pretenda acceder a la condición de miembro de una Bolsa de Valores deberá solicitarlo ante la Sociedad Rectora de ésta.

5.– Aurreko zenbakian aurreikusitako ondorioetarako, eskabidea aurkeztu eta hilabeteko epean Ogasun eta Herri Administrazio Sailak ziurtagiri bat emango du. Ziurtagiri horrek sei hilabeteko iraupena izango du eta indarrean dirauen bitartean balore-burtsa bateko kide izan nahi duenak burtsa horretako sozietate artezkariari eskatu beharko dio.

6.– En el supuesto de que el Departamento de Hacienda y Administración Pública no expida, en plazo, el certificado al que se refiere el número anterior, se entenderá estimada la solicitud del mismo, pudiendo acreditarse tal circunstancia mediante cualquier medio de prueba admitido en Derecho, incluido el certificado al que se refiere el art. 43.5 de la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, de Régimen Jurídico de la Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común. La validez de dicho certificado será igualmente de seis meses.

6.– Ogasun eta Herri Administrazio Sailak aurreko zenbakian aipatutako ziurtagiria epearen barruan ematen ez badu, eskabidea onartu egin dela ulertuko da eta onarpen hori Zuzenbidean onartutako edozein probabide erabiliz kreditatu ahal izango da, Herri-Administrazioen Lege Jaurbideari eta Guztientzako Administrazio Jardunbideari buruzko 30/1992 Legearen 43.5 atalak aipatzen duen ziurtagiria barne. Ziurtagiri horrek, halaber, sei hilabeteko epean izango du indarra.

Artículo 12.– Las Sociedades Rectoras de las Bolsas de Valores, una vez concluido cada proceso de adaptación de participaciones en su capital, motivado por la incorporación de nuevos miembros, comunicarán, en el plazo de un mes, su resultado al Departamento de Hacienda y Administración Pública, que expedirá, en su caso, los oportunos títulos de miembro de la Bolsa, en favor de las entidades que hayan adquirido una participación en el capital de las Sociedades Rectoras. La expedición de dichos títulos, que tendrá carácter meramente declarativo, será objeto de publicación en el Boletín de Cotización de la correspondiente Bolsa de Valores y en el BOPV.

12. atala.– Balore-burtsetako sozietate artezkariek, kide berriak sartu direlako kapital-zatiak egokitzeko prozedura amaitu ondoren, hilabeteko epean jakinarazi beharko diote emaitza Ogasun eta Herri Administrazio Sailari, eta honek, hala badagokio, sozietate artezkarien kapitalaren zatia eskuratu duten erakundeei dagokien burtsako kide-tituluak emango dizkie. Titulu horiek adierazpen balioa baino ez dute izango eta dagokion Kotizazio Buletinean eta EHAAn argitaratuko dira.

Artículo 13.– 1.– A solicitud de la correspondiente Sociedad Rectora, el Departamento de Hacienda y Administración Pública podrá acordar la suspensión de la condición de miembros de la Bolsa de aquellos que se encuentren en mora en el pago de cualesquiera deudas que hubieran contraído con aquélla. La suspensión se levantará tan pronto se acredite el pago de la cantidad adeudada.

13. atala.– 1.– Sozietate artezkari batekiko edozein zor ordaintzeko berandu dabiltzan kideei dagokienez, betiere dagokion sozietate artezkariak hala eskatzen badu, Ogasun eta Herri Administrazio Sailak burtsako kide aritzeko gaitasuna indargabetu ahal izango die kide horiei. Zorpeko diruzenbatekoa ordaindu dela kreditatu ostean hartuko indarra berriro ere gaitasunak.

2.– Tanto la pérdida como la suspensión de la condición de miembro de una Bolsa de Valores de la CAPV, por cualquiera de las causas legal o reglamentariamente previstas, será objeto de publicación en el Boletín de Cotización de la correspondiente Bolsa, así como en el BOPV.

2.– Legez edo arauz aurreikusitako arrazoiengatik EAEko balore-burtsa bateko kide aritzeko gaitasuna galdu edo baliogabetzea gertatuz gero, dagokion Kotizazio Buletinean eta EHAAn argitaratuko da.

Artículo 14.– 1.– Los miembros de las Bolsas, las entidades que tengan en ellas valores admitidos a negociación y las demás personas o entidades que se relacionen con las Bolsas de Valores de la CAPV están obligadas a cumplir cuantas decisiones adopten las Sociedades Rectoras, dentro del marco de la legislación vigente, en el ejercicio de sus funciones de dirección y administración.

14. atala.– 1.– Burtsako kideek, burtsan negoziatzeko onartutako baloreak dituzten erakundeek eta EAEko balore-burtsekin harremanetan dauden gainerako pertsona edo erakundeek sozietate artezkarien erabaki guztiak bete beharko dituzte, beti ere indarrean dauden legeen esparruan eta sozietate horiek zuzendaritzan eta administrazion dituzten funtzioei dagokienez.

2.– Cuando tales decisiones tengan por objeto la ordenación de aspectos determinados de la contratación o del funcionamiento del mercado o la fijación de requisitos o criterios en cumplimiento de una disposición legal o reglamentaria, deberán ser publicadas en el Boletín de Cotización de la Bolsa y comunicadas al Departamento de Hacienda y Administración Pública dentro de las 24 horas siguientes a su adopción. Dicho Departamento podrá suspender su aplicación o dejarlas sin efecto cuando estime que las correspondientes decisiones infringen la legislación del mercado de valores o perjudican la corrección o transparencia del proceso de formación de los precios o la de protección de los inversores.

2.– Kontratazio, merkatuaren funtzionamendua antolatzea edo lege edo arau bat betetzeko eskakizunak edo irizpideak finkatzea helburua duten erabakiak izanez gero, Burtsaren Kotizazio-Buletinean argitaratu beharko dira eta erabakiak hartu eta 24 orduko epearen barruan jakinaraziko zaizkio Ogasun eta Herri Administrazio Sailari. Sailak baliogabetu edo aplikazioa indargabetu ahal izango du baldin eta Sailaren ustez erabaki horiek balore-merkatuaren legeak hausten badituzte, edo prezioak eratzeko prozeduraren zuzentasuna edo gardentasuna edo inbertsiogileen babesa galerazten badituzte.

3.– El Departamento de Hacienda y Administración Pública velará por la correcta aplicación, por las Sociedades Rectoras, de la legislación vigente y de las decisiones a que se refiere el número anterior, pudiendo, a tal fin, requerir la modificación de los correspondientes acuerdos.

3.– Sozietate artezkariek indarrean dauden legeak eta aurreko atalean aipatzen diren erabakiak behar bezela betetzen dituztenentz egiaztatzea Ogasun eta Herri Administrazio Sailaren ardura izango da eta, honek, horretarako, dagozkien akordioak aldatzea eskatu ahal izango du.

Artículo 15.– 1.– Las Sociedades Rectoras de las Bolsas de Valores elaborarán un presupuesto estimativo anual, que deberá ser sometido a la aprobación del Departamento de Hacienda y Administración Pública antes del uno de diciembre de cada año. Se entenderá aprobado si no se notifica resolución expresa antes del primer día hábil del año siguiente.

15. atala.– 1.– Balore-burtsetako sozietate artezkariek urteko aurrekontu balioetsi bat gertatuko dute. Ogasun eta Herri Administrazio Sailak dagokion urteko abenduaren 1a baino lehen onartu beharko du aurrekontu hori. Hurrengo urteko lehenengo egun balioduna baino lehen berariazko erabakirik jakinarazi ezean onartuta dagoela ulertuko da.

2.– El presupuesto de la Sociedad Rectora deberá cubrir con sus ingresos ordinarios la totalidad de los gastos. Si excepcionalmente ello no fuera posible, podrá exigir de los miembros de la Bolsa los ingresos extraordinarios que permitan asegurar aquel equilibrio financiero. Los criterios generales de imputación, a los diferentes miembros, de estos ingresos extraordinarios deberán estar definidos en los estatutos sociales.

2.– Sozietate artezkariaren aurrekontuak diru-sarreren bidez ordaindu beharko ditu gastu guztiak. Salbuespenez hori ezin bada lortu, Burtsako kideei eskatu ahal izango die aparteko diru-sarrerak egitea finantza-oreka lortu ahal izateko. Aparteko diru-sarrerak kideei egozteko irizpideek estatutu sozialetan definituta egon beharko dute.

3.– En el presupuesto al que se refieren los números anteriores, se expresarán detalladamente los precios y las comisiones que se vayan a aplicar durante el ejercicio para la obtención de los ingresos previstos. El Departamento de Hacienda y Administración Pública podrá imponer su modificación cuando tales precios o comisiones resulten contrarios al principio de equilibrio financiero de la Sociedad Rectora, cuando de su aplicación se deriven consecuencias perturbadoras para el desarrollo del mercado de valores o contrarias a los principios que lo rigen, o cuando introduzcan discriminaciones injustificadas entre los distintos miembros de la Bolsa.

3.– Aurreko zenbakiek aipatzen duten aurrekontuan, zehatz-mehatz azalduko dira aurreikusitako diru-sarrerak lortzeko ekitaldian erabiliko diren prezio eta komisioak. Ogasun eta Herri Administrazio Sailak aldakuntza bat ezarri ahal izango du baldin eta prezio edo komisio horiek sozietate artezkariaren finantza-orekaren irizpidearen aurkakoak badira, balore-merkatuaren garapena aldatu edo merkatu hori arautzen duten irizpideen aurkakoak badira edo burtsako kide ezberdinen artean bereizkeria zuriezinak sortzen badituzte.

4.– Cualquier modificación de los precios y comisiones a que se refiere el número anterior, por parte de la Sociedad Rectora, exigirá previa aprobación del Departamento de Hacienda y Administración Pública, la cual se entenderá otorgada si éste no notifica la oportuna resolución en el plazo de un mes a partir del día en que se presentó la solicitud de modificación.

4.– Sozietate artezkariak aurreko zenbakiak aipatzen dituen prezio eta komisioetan edozein aldakuntza egin ahal izateko, Ogasun eta Herri Administrazio Sailaren baimena beharko du. Aldatzeko eskabidea aurkezten den egunetik hasi eta hilabeteko epean Sailak dagokion erabakia jakinarazi ez badu baimena eman dela ulertuko da.

Artículo 16.– El informe anual de auditoría de las cuentas anuales de la Sociedad Rectora de la Bolsa de Valores será enviado a examen del Departamento de Hacienda y Administración Pública, que podrá hacer las recomendaciones que estime pertinentes a tenor de dicho examen.

16. atala.– Balore-burtsako sozietate artezkariaren urteko kontuen auditoriaren urteko txostena Ogasun eta Herri Administrazio Sailari igorriko zaio azter dezan eta Sailak, aztertu ostean, bidezko iritzitako aholkuak eman ahal izango ditu.

Artículo 17.– 1.– En cada Bolsa de Valores, existirá un servicio de compensación y liquidación de valores y efectivos, que llevará del registro contable de los valores representados mediante anotaciones en cuenta y la compensación y liquidación de valores y de efectivo, respecto de los valores admitidos a negociación exclusivamente en dicha Bolsa. El citado servicio se configurará como dependiente de la Sociedad Rectora, sin personalidad jurídica propia.

17. atala.– 1.– Balore-burtsa bakoitzean baloreen eta eskudiruen konpentsazio- eta likidazio-zerbitzu bat egongo da, burtsa horretan negoziatzeko onartutako baloreei dagokien kontuko idazpenen; eta baloreen eta eskudiruen konpentsazio eta likidazioen arabera ordezkatutako baloreen erregistro kontablea eramango duena. Aipatutako zerbitzu hori sozietate artezkariaren menpe egongo da eta ez du berezko izaera juridikorik izango.

2.– Serán entidades adheridas al servicio de compensación y liquidación los miembros de las respectivas Bolsas.

2.– Burtsetako kideak konpentsazio- eta likidazio-zerbitzura atxikitako erakundeak izango dira.

Podrán serlo también aquellas entidades que sin tener tal condición, sean depositarias de títulos admitidos a negociación exclusivamente en la Bolsa de Valores de que se trate, así como las sociedades y agencias de valores y entidades de crédito encargadas de la llevanza del registro contable de los valores admitidos a negociación únicamente en la respectiva Bolsa de Valores. Asimismo, podrán ser entidades adheridas a los servicios de compensación y liquidación de las Bolsas de Valores de la CAPV, el Servicio de Compensación y Liquidación de Valores al que se refiere el art. 54 de la Ley 24/1988 y entidades que desarrollen actividades análogas en otras Bolsas de Valores. A su vez, las Sociedades Rectoras de las Bolsas de Valores de la CAPV podrán ser entidades adheridas a aquel Servicio y demás entidades que desarrollen actividades análogas. La adquisición de la condición de entidad adherida al servicio de compensación y liquidación de una Bolsa de Valores de la CAPV, cuando se trate de entidades que no sean miembros de la Bolsa, así como su pérdida se producirán por acuerdo del Consejo de Administración de la Sociedad Rectora de la Bolsa de Valores, de conformidad con las normas de organización y funcionamiento a que se refiere el número siguiente.

Aurreko baldintza bete gabe ere, konpentsazio- eta likidazio-zerbitzura atxikitako erakundeak izan daitezke, kasuan kasuko balore-burtsan berariaz negoziaketara onartutako tituluen gordailu direnak; eta dagokion balore-burtsan bakarrik negoziaketara onartutako baloreen erregistro kontablea eramateko ardura duten sozietate, balore agentzia eta kreditu erakundeak. Era berean, EAEko balore-burtsen konpentsazio- eta likidazio-zerbitzuetara atxikitako erakunde izan daitezke, 24/1988 Legearen 54. atalak aipatzen duen baloreen konpentsazio- eta likidazio-zerbitzua; eta beste balore-burtsetan antzeko jarduerak burutzen dituzten erakundeak. Aldi berean, EAEko balore-burtsen sozietate artezkariak aurreko zerbitzu horretara eta antzeko jarduerak burutzen dituzten erakundeetara atxikitako erakundeak izan daitezke.

3.– El Consejo de Administración de la Sociedad Rectora de la Bolsa de Valores elaborará las normas de organización y funcionamiento del servicio de compensación y liquidación, las cuales deberán ser aprobadas por el Departamento de Hacienda y Administración Pública con carácter previo a su aplicación. Se entenderán aprobadas si no se notifica resolución expresa en el plazo de tres meses a partir del día en el que se presentaron para su aprobación.

Burtsako kide ez direnean, EAEko balore-burtsaren konpentsazio- eta likidazio-zerbitzura atxikitako erakunde izaera lortzea edo galtzea balore-burtsaren sozietate artezkariaren administrazio kontseiluaren erabakiz gertatuko dira, hurrengo atalak adierazten dituen antolatze eta jardute arauekin bat etorriz.

4.– Los servicios de compensación y liquidación de las Bolsas de Valores de la CAPV podrán llevar registros contables de valores no admitidos a negociación en mercados secundarios oficiales y asumir otras funciones, complementarias a las previstas en este Decreto, que le encomiende el Departamento de Hacienda y Administración Pública, previo informe del Consejo de Administración de la Sociedad Rectora de la Bolsa de Valores.

3.– Balore-burtsaren sozietate artezkariaren administrazio kontseiluak landuko ditu konpentsazio- eta likidazio-zerbitzuaren antolatze eta jardute arauak, eta hauek Ogasun eta Herri Administrazio Sailak onartu beharko ditu aplikatzen hasi aurretik. Onartzeko aurkeztu ondorengo hiru hilabeteko epean idatzizko erabakirik jakinarazten ez bada onartutzat emango dira.

Artículo 18.– 1.– Las entidades adheridas al servicio de compensación y liquidación de la Bolsa constituirán una fianza colectiva con objeto de garantizar entre ellas el cumplimiento de las operaciones pendientes de liquidación sobre valores admitidos a negociación exclusivamente en la Bolsa de Valores de que se trate.

4.– EAEko balore-burtsen konpentsazio- eta likidazio-zerbitzuek bigarren mailako merkatu ofizialetan negoziaketara ez onartutako baloreen erregistro kontablea eraman ahal izango dute eta baita ere, dekretu honetan aurreikusitako eginkizunen osagarri diren eta Ogasun eta Herri Administrazio Sailak agintzen dizkien eginkizunak hartu ahal izango dituzte bere gain, balore-burtsaren sozietate artezkariaren administrazio kontseiluaren aurretiko txostenaren ondoren.

2.– El importe global de la fianza colectiva correspondiente al conjunto de las entidades adheridas al servicio de compensación y liquidación de la Bolsa se determinará y revisará por acuerdo del Consejo de administración de la Sociedad Rectora de la Bolsa de Valores, dentro de los límites y períodos legal o reglamentariamente previstos para la determinación y revisión del importe global de la fianza colectiva en el Servicio de Compensación y Liquidación de Valores al que se refiere el art. 54 de la Ley 24/1988, si bien aplicados a los valores admitidos a negociación exclusivamente en la Bolsa de que se trate. Del citado acuerdo del Consejo de administración de la Sociedad Rectora se dará traslado al Departamento de Hacienda y Administración Pública en el plazo de siete días, siendo de aplicación lo dispuesto en el art. 14.2 de este Decreto. El reparto de la cifra global de la fianza colectiva entre las entidades adheridas al servicio de compensación y liquidación de la Bolsa se efectuará por acuerdo del Consejo de administración de la Sociedad Rectora de la Bolsa de Valores siguiendo las reglas establecidas para las entidades adheridas al Servicio de Compensación y Liquidación de Valores antes citado, pero aplicadas a los valores admitidos a negociación exclusivamente en la Bolsa de Valores de que se trate.

18. atala.– 1.– Burtsaren konpentsazio- eta likidazio-zerbitzura atxikitako erakundeek fidantza kolektibo bat eratuko dute, kasuan kasuko balore-burtsan negoziatzeko berariaz onartutako baloreen gaineko likidazioaren zain dauden eragiketak betetzea beraien artean bermatzeko.

3.– La fianza colectiva a la que se refiere este artículo será gestionada por la Sociedad Rectora de la Bolsa.

Burtsaren konpentsazio- eta likidazio-zerbitzura atxikitako erakundeei dagokien fidantza kolektiboaren guztirako zenbatekoa balore-burtsaren sozietate artezkariaren administrazio kontseiluaren erabakiz zehaztu eta errebisatuko da, 24/1988 Legearen 54. atalak aipatzen duen baloreen konpentsazio- eta likidazio-zerbitzuaren fidantza kolektiboaren guztirako zenbatekoa zehazteko eta errebisatzeko aurreikusitako legezko mugen eta epeen barruan, beti ere, kasuan kasuko burtsan berariaz negoziatzera onartutako baloreei aplikatuz. Zazpi eguneko epean emango zaio Ogasun eta Herri Administrazio Sailari sozietate artezkariaren administrazio kontseiluaren aipatutako erabakiaren berri, dekretu honetako 14.2 atalean xedatutakoa aplikatuz. Fidantza kolektiboaren guztirako zenbatekoa burtsaren konpentsazio- eta likidazio-zerbitzura atxikitako erakundeen artean banatzea, balore-burtsaren sozietate artezkariaren administrazio kontseiluaren erabakiz egingo da, aipatutako burtsaren konpentsazio- eta likidazio-zerbitzura atxikitako erakundeentzat ezarritako arauak jarraituz, baina, kasuan kasuko balore-burtsan negoziatzeko berariaz onartutako baloreei aplikatuz.

4.– Serán de aplicación las reglas de funcionamiento establecidas para la fianza colectiva constituida en el Servicio de Compensación y Liquidación de Valores, las cuales deberán ser adaptadas, desarrolladas y complementadas en las normas de organización y funcionamiento a las que se refiere el n.º 3 del

3.– Atal honek aipatzen duen fidantza kolektiboa burtsaren sozietate artezkariak kudeatuko du.

artículo anterior.

4.– Baloreen konpentsazio- eta likidazio-zerbitzuan eratutako fidantza kolektiboarentzat ezarritako jardute arauak aplikagarri izango dira eta aurreko atalaren 3. puntuak aipatzen dituen antolatze eta jardute arauetan egokitu, garatu eta osatu beharko dira.

CAPÍTULO III

III. ATALBURUA

NORMAS DE CONDUCTA

JOKATZE ARAUAK

Artículo 19.– Todas aquellas personas y entidades que ejerzan actividades relacionadas con los mercados de valores, en el ámbito territorial de la CAPV, deberán respetar las normas de conducta contenidas en la legislación básica estatal así como las que en su desarrollo apruebe el Gobierno Vasco o, con su habilitación, el Consejero de Hacienda y Administración Pública.

19. atala.– EAEko lurralde eremuan, balore-merkatuekin zerikusia duten jarduerak burutzen dituzten pertsona eta erakunde guztiek estatuko oinarrizko legedian jasotzen diren jokatze arauak errespetatu beharko dituzte, eta baita, aurreko arauak garatzean Eusko Jaurlaritzak onartzen dituenak edo, gaikuntzaren ondorioz, Ogasun eta Herri Administrazio sailburuak onartutakoak ere.

Artículo 20.– Quien ostente la condición de miembro de un mercado secundario oficial de la CAPV deberá manifestar ante el Departamento de Hacienda y Administración Pública aquellas vinculaciones económicas y relaciones contractuales con terceros que, en su actuación por cuenta propia o ajena, pudieran suscitar conflictos de intereses con otros clientes. CAPÍTULO IV

20. atala.– EAEko bigarren mailako merkatu ofizial bateko kide izaera duenak Ogasun eta Herri Administrazio Sailaren aurrean adierazi beharko ditu hirugarrenekin dituen lotura ekonomikoak eta kontratu harremanak, hauek, berezko edo besteren jardueren ondorioz beste bezeroekin interesen arazoak sor ditzaketenean.

DE LA SUPERVISIÓN, INSPECCIÓN Y SANCIÓN

IV. ATALBURUA

Artículo 21.– Las potestades de supervisión, inspección y sanción, en materia de mercado de valores, en el ámbito territorial de la CAPV, serán ejercidas por el Departamento de Hacienda y Administración Pública, de acuerdo con la legislación que en cada caso sea de aplicación. Quedan sujetas a las citadas potestades:

GAINBEGIRAKETA, IKUSKAPENA ETA ZIGORRA.

a) Las Sociedades Rectoras de las Bolsas de Valores, así como los organismos rectores de cualesquiera otros mercados secundarios de valores, oficiales o no, existentes en la CAPV;

21. atala.– EAEko lurralde eremuan balore-merkatu alorreko gainbegiraketa, ikuskapen eta zigor ahalmenak Ogasun eta Herri Administrazio Sailak izango ditu, kasu bakoitzean aplikagarri den legediaren arabera. Aipatutako ahalmenak ondorengoei lotuta daude:

b) Los miembros de las Bolsas de Valores y demás mercados secundarios de valores a que se refiere la letra anterior, así como los emisores de valores y demás personas físicas y jurídicas, en cuanto puedan verse afectadas por la normativa reguladora del mercado de valores, en relación con las operaciones sobre valores admitidos a negociación únicamente en las Bolsas de Valores y demás mercados secundarios de valores de la CAPV.

a) EAEn dauden balore-burtsen sozietate artezkariak, eta bestelako bigarren mailako balore-merkatuetako erakunde artezkariak, ofizialak izan ala ez.

Artículo 22.– Para un mejor ejercicio de las potestades a que se refiere el artículo anterior, el Departamento de Hacienda y Administración Pública podrá celebrar los oportunos convenios con la CNMV.

b) Aurreko letrak aipatzen dituen balore-burtsetako eta bestelako bigarren mailako balore-merkatuetako kideak, eta balore jaulkitzaile eta gainerako pertsona fisiko eta juridikoak, balore-merkatuko araudi erregulatzaileak eragiten dienean, EAEko balore-burtsetan eta gainerako bigarren mailako balore-merkatuetan bakarrik negoziatzera onartutako baloreen gaineko eragiketekin zerikusia dutenean.

Artículo 23.– El Departamento de Hacienda y Administración Pública podrá recabar de las personas físicas y jurídicas enumeradas en el art. 21 de este Decreto cuantas informaciones estime necesarias para el ejercicio de las potestades a que se refiere el citado precepto. Con el fin de obtener dichas informaciones o de confirmar su veracidad, el Departamento de Hacienda y Administración Pública podrá realizar cuantas inspecciones considere oportunas, estando las personas físicas y jurídicas a que se refiere este artículo obligadas a poner a disposición del citado Departamento cuantos libros, registros y documentos, sea cual fuere su soporte, éste considere precisos, incluidos los programas informáticos y los archivos magnéticos, ópticos o de cualquier clase.

22. atala.– Aurreko atalak zehazten dituen ahalmenak hobeto erabiltzeko, Ogasun eta Herri Administrazio Sailak beharrezkoak diren hitzarmenak burutu ahal izango ditu Balore Merkatuko Komisio Nazionalarekin.

Artículo 24.– 1.– El régimen de infracciones y sanciones por vulneración de las normas de ordenación o disciplina del mercado de valores es el previsto en los arts. 95 a 107 de la Ley 24/1988.

23. atala.– Ogasun eta Herri Administrazio Sailak, dekretu honetako 21. atalak zerrendatzen dituen pertsona fisiko eta juridikoei beharrezko jotzen duen informazio guztia eskatu ahal izango die agindu honek aipatzen dituen ahalmenak erabil ditzaten. Informazio hori lortzeko edo egiaztatzeko, Ogasun eta Herri Administrazio Sailak egokitzat ematen dituen ikuskapen guztiak egin ahal izango ditu, eta horretarako, atal honek adierazten dituen pertsona fisiko eta juridikoak esandako Sailaren esku jarri beharko ditu liburuak, erregistroak eta agiriak, edozein dela ere beren euskarria, hala nola,

2.– El órgano competente, para la instrucción de los expedientes sancionadores es la inspección adscrita a la Dirección de Finanzas.

programa informatikoak, artxibo magnetikoak, optikoak edo bestelakoak.

3.– Los órganos competentes para la imposición de las sanciones son los siguientes:

24. atala.– 1.– Balore-merkatuko antolatze edo diziplina arauak urratzeagatik aplikatuko den arau-hauste eta zigorren erregimena 24/1988 Legearen 95. ataletik 107.era aurreikusitakoa izango da.

a) El Director de Finanzas por infracciones graves y leves. b) El Consejero de Hacienda y Administración Pública por infracciones muy graves.

2.– Zigor espedienteak bideratzeko eskumena duen organoa Finantza Zuzendaritzari atxikitako ikuskaritza da.

DISPOSICIONES ADICIONALES

3.– Zigorrak jartzeko eskumena izango duten organoak ondorengoak dira:

Primera.– Corresponderá al Departamento de Hacienda y Administración Pública la emisión del informe previo, a la aprobación por la CNMV, de los estatutos de la Sociedad de Bolsas, sus modificaciones y la designación de los miembros de su Consejo de administración, de conformidad con el segundo párrafo del art. 50 de la Ley 24/1988.

a) Arau-hauste larri eta arinentzat Finantza zuzendaria.

Segunda.– El único mercado secundario oficial de valores existente en la CAPV, a la entrada en vigor de este Decreto, se denominará Bolsa de Valores de Bilbao. Cualquier cambio en la denominación de la misma deberá ser aprobada por el Departamento de Hacienda y Administración Pública.

b) Arau-hauste oso larrientzat Ogasun eta Herri Administrazio sailburua.

Tercera.– Las competencias que en virtud del presente Decreto se atribuyen al Departamento de Hacienda y Administración Pública serán ejercidas por el órgano competente de la misma o del Departamento competente en materia de Finanzas que lo sustituya, de acuerdo con lo que disponga su Decreto de estructura orgánica.

GEHIGARRIZKO XEDAPENAK

DISPOSICIÓN TRANSITORIA

Lehenengoa.– Burtsen sozietateen estatutuak, beraien aldaketak eta Administrazio Kontseiluko kideen izendapenak Balore Merkatuko Komisio Nazionalak onetsi aurretik, Ogasun eta Herri Administrazio Sailari dagokio aurretiko txostena egitea, 24/1988 Legearen 50. atalarekin bat etorriz.

Los estatutos de la Sociedad Rectora de la Bolsa de Valores de Bilbao, S.A., y las normas de organización y funcionamiento de su servicio de compensación y liquidación, actualmente en vigor, deberán ser remitidos al Departamento de Hacienda y Administración Pública en el plazo de tres meses a partir de la entrada en vigor del presente Decreto.

Bigarrena.– EAEko bigarren mailako balore-merkatu ofizial bakarrak, dekretu hau indarrean sartzen denean, Bilbaoko Balore Burtsa izena hartuko du. Izen horri edozein aldaketa egiten bazaio, Ogasun eta Herri Administrazio Sailak onetsi beharko du.

DISPOSICIÓN DEROGATORIA

Hirugarrena.– Dekretu honen indarrez Ogasun eta Herri Administrazio Sailari ematen zaizkion ahalmenak, Sail horretan eskumena duen organoak erabiliko ditu, edo bestela, Finantzen alorrean eskumena izan eta ordezkatzen duen Sailak, bere egitura organikoaren dekretuak xedatzen duenarekin bat etorriz.

Queda derogado el Decreto 329/1992, de 9 de diciembre, por el que se regula el servicio de anotaciones en cuenta y de compensación y liquidación de la Bolsa de Valores de Bilbao, y cuantas disposiciones de inferior o igual rango se opongan a lo dispuesto en este Decreto.

ALDI BATERAKO XEDAPENA

DISPOSICIONES FINALES

Egun indarrean dauden Bilbaoko Balore Burtsa, S.A.-ren sozietate artezkariaren estatutuak, eta bere konpentsazio- eta likidazio-zerbitzuaren antolatze eta jardute arauak, dekretu hau indarrean sartu eta ondorengo hiru hilabeteko epean bidali beharko dira Ogasun eta Herri Administrazio Sailera.

Primera.– Se faculta a la Consejera de Hacienda y Administración Pública para aprobar las disposiciones precisas para el desarrollo y aplicación del presente Decreto, así como para dictar cuantos actos no estén expresamente atribuidos a otro órgano administrativo.

INDARGABETZE XEDAPENA

Segunda.– El presente Decreto entrará en vigor el día siguiente de su publicación en el BOPV. No obstante, la previsión de que las entidades de crédito puedan ser miembros de las Bolsas de Valores, contenida en el art. 11.1.c), no entrará en vigor hasta el uno de enero del año 2000.

Bilbaoko Balore Burtsaren kontuko idazpenen eta konpentsazio- eta likidazio-zerbitzua arautzen duen abenduaren 9ko 329/1992 Dekretua eta dekretu honek dioenaren aurkako maila bereko edo gutxiagoko xedapen guztiak indargabetzen dira.

Dado en Vitoria-Gasteiz, a 9 de marzo de 1999.

AZKEN XEDAPENAK

El Lehendakari,

Lehenengoa.– Ogasun eta Herri Administrazio sailburuari dekretu hau garatu eta aplikatzeko beharrezkoak diren xedapenak onartzeko ahalmena ematen zaio, eta baita ere, beste organo administratiboren bati espresuki atxikita ez dauden ekintzak agintzeko.

JUAN JOSÉ IBARRETXE MARKUARTU.

Bigarrena.– Dekretu hau EHAAn argitaratzen den egunaren biharamunean sartuko da indarrean. Hala ere, 11.1.c) atalean adierazten den kreditu erakundeak balore-burtsako kide izatearen aurreikuspena ez da indarrean sartuko 2000. urteko urtarrilaren 1a arte.

La Consejera de Hacienda y Administración Pública,

Vitoria-Gasteizen, 1999ko martxoaren 9an.

IDOIA ZENARRUZABEITIA BELDARRAIN.

Lehendakaria,

JUAN JOSÉ IBARRETXE MARKUARTU.

Ogasun eta Herri Administrazio sailburua,

IDOIA ZENARRUZABEITIA BELDARRAIN.


Azterketa dokumentala


Análisis documental