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Boletin Oficial del País Vasco

164. zk., 1998ko abuztuaren 31, astelehena

N.º 164, lunes 31 de agosto de 1998


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Xedapen Orokorrak

Disposiciones Generales

Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Saila
Educación, Universidades e Investigación
3913
3913

ERABAKIA, 1998ko uztailaren 24koa, Hezkuntza Sailordetzarena, aparteko gaitasunak edukitzeagatik heziketa-premia bereziak dituzten ikasleei hezkuntzaren aldetik eman beharreko erantzuna nondik nora bideratu arautzen duena.

RESOLUCIÓN de 24 de julio de 1998, de la Viceconsejería de Educación por la que se regulan los procedimientos para orientar la respuesta educativa al alumnado con necesidades educativas especiales asociadas a condiciones personales de sobredotación.

Ekainaren 23ko 118 /1998 Dekretuaren arabera (eta dekretu horretan dago arauturik hezkuntzaren aldetik zein erantzun eman behar zaien -eskola ulerkor eta integratzaile batean- heziketa-premia bereziak dituzten ikasleei), aparteko gaitasun intelektualak dituzten ikasleei, hezkuntzaren bidez, ikasketa-etapa baterako eta besterako zehaztuta dauden helburuak lortzeko gaitasunak neurriz garatzen lagundu behar diegu batez ere. Horretarako, hainbat neurri ematen dizkigu aukeran, eta, besteak beste, derrigorrezko eskolatze-aldia laburtzeko aukera ere bai, baldin eta, beti ere, komenigarria bada, ikaslea nahikoa garatu eta heldurik dagoelako, bai pertsona modura, eta bai afektibitate eta hartu-emanen aldetik ere.

El Decreto 118/1998, de 23 de junio, de ordenación de la respuesta educativa al alumnado con necesidades educativas especiales en el marco de una escuela comprensiva e integradora, señala que la atención educativa que se preste al alumnado sobredotado intelectualmente atenderá, de manera especial al desarrollo equilibrado de las capacidades establecidas en los objetivos generales de las diferentes etapas educativas previendo a tal efecto la adopción de diversas medidas entre las que se contempla la posibilidad de reducción del periodo de escolarización obligatoria en aquellos casos en que el desarrollo personal del alumno o alumna y su grado de madurez socio-afectiva lo haga aconsejable.

Aparteko gaitasun intelektualak dituztela-eta heziketa-premia bereziak dituzten ikasle horien eskolatze-aldiaren iraupena -salbuespen modura- nola malgutu (baldintzak eta jardunbidea) 1996ko apirilaren 24ko Agindu batean dago araututa. Agindu hori oinarrizko araua da.

Por Orden de 24 de abril de 1996 se regulan, con carácter de norma básica, las condiciones y el procedimiento para flexibilizar, con carácter excepcional, la duración del periodo de escolarización obligatoria del alumnado con necesidades educativas especiales asociadas a condiciones personales de sobredotación intelectual.

Beste alde batetik, egin beharreko ebaluaketa psikopedagogikoak eta aplikatu beharreko aparteko curriculum-neurriak ere zehaztu beharko ditugu, benetan bermatu nahi baldin badugu aparteko gaitasunak dituen ikasle horrek bere ahalmenak bete-betean, neurriz eta eskola-inguru normalizatu batean garatuko dituela.

Por otra parte es preciso determinar los procesos de evaluación psicopedagógica que habrán de seguirse y concretar las medidas curriculares extraordinarias con cuya aplicación se garantice el desarrollo pleno y equilibrado de las capacidades del alumnado con sobredotación intelectual en un contexto escolar normalizado.

Curriculumaren barruan erabakirik hartu aurretik, behar bezain ondo arrazoitu beharko ditugu, eta, alde horretatik, ikaslea eskolaratzeko araudi orokorra aldatzea ere komeni da.

Las decisiones curriculares que se adopten habrán de estar suficientemente acreditadas y a tal efecto procede adecuar la normativa general de escolarización del alumnado.

Hori guztia ikusirik; dagozkigun aginpideak bitarteko; heziketa-premia bereziak dituzten ikasleei eskola ulerkor eta integratzaile batean hezkuntzaren aldetik zein erantzun eman arautzen duen 118/1998 Dekretuan zer jartzen duen kontuan; aparteko gaitasun intelektualak dituztela-eta heziketa-premia bereziak dituzten ikasle horien eskolatze-aldiaren iraupena -salbuespen modura eta oinarrizko arauen indarrarekin- nola malgutu (baldintzak eta jardunbidea) arautzen duen xedapenean (1996ko apirilaren 24ko Aginduko azken xedapenetan bigarrenean) erabakitakoa betetzeko, Hezkuntza Sailordetzak honako hau

En su virtud, en ejercicio de sus competencias y a tenor de lo previsto en el Decreto 118/1998 y en aplicación de lo dispuesto en la disposición final segunda de la Orden de 24 de abril de 1996 por la que se regulan, con carácter de norma básica, las condiciones y el procedimiento para flexibilizar, con carácter excepcional, la duración del periodo de escolarización obligatoria del alumnado con necesidades educativas especiales asociadas a condiciones personales de sobredotación intelectual, esta Viceconsejería de Educación

ERABAKI DU:

HA RESUELTO:

Lehenengoa.– Non aplikatuko den.

Primero.– Ámbito de aplicación.

Erabaki honek Euskal Autonomia Erkidegoan derrigorrezko hezkuntza ematen duten ikastetxeetarako balio du.

La presente Resolución será de aplicación en los centros docentes que impartan la enseñanza obligatoria en la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Bigarrena.– Xedea.

Segundo.– Objeto.

Hona hemen erabaki honek zein xede duen: eskolatze-aldia malgutzeko eskatzeko zer egin behar den zehaztea; zein ebaluaketa beharko den zehaztea; aparteko curriculum-neurriak erregistratzeko sistema zehaztea (halakorik hartu behar bada); eta aparteko gaitasunak dituztela-eta heziketa-premia bereziak dituzten ikasleei hezkuntzaren aldetik eman beharreko erantzunak zer-nolakoa izan behar duen argitzea.

Es objeto de la presente Resolución es establecer el procedimiento para solicitar la flexibilización del periodo de escolarización, señalar la evaluación precisa, determinar el sistema de registro de las medidas curriculares excepcionales que pudieran adoptarse y orientar la respuesta educativa al alumnado con necesidades educativas especiales asociadas a condiciones personales de sobredotación.

Hirugarrena.– Hezkuntzak eskaini beharreko arreta.

Tercero.– Atención educativa.

1.– Aparteko gaitasun intelektualak dituztela-eta heziketa-premia bereziak dauzkaten ikasleek ohiko eskoletan ikasi behar dute.

1.– Los alumnos y alumnas con necesidades educativas especiales asociadas a condiciones personales de sobredotación intelectual serán escolarizados en centros ordinarios.

2.– Ikasle horiek direla-eta curriculumean egokitzapenik egitekotan, aparteko gaitasun intelektualak dituzten ikasleei beren ahalmenak bete-betean, neurriz eta eskola-inguru normalizatu batean garatzen laguntzeko balio beharko dute aldaketa horiek.

2.– Las adaptaciones curriculares que se realicen promoverán, en todo caso, el desarrollo pleno y equilibrado de las capacidades de los alumnos y alumnas con sobredotación intelectual en un contexto escolar normalizado.

3.– Aparteko gaitasunak dituztela-eta heziketa-premia bereziak dituzten ikasleei hezkuntzaren aldetik eman beharreko erantzuna bi bidetatik etor daiteke: curriculuma zabaltzea; edo derrigorrezko eskolatze-aldia malgutzea eta curriculumak banan-banan egokitzea, beraz.

3.– La respuesta educativa al alumnado con necesidades educativas especiales asociadas a condiciones de sobredotación podrá suponer la adaptación curricular de ampliación o la flexibilización del periodo de escolarización obligatoria, con la correspondiente adaptación individual del curriculo.

4.– Neurri berezi horietako bat edo bestea hartu, ikaslearen legezko tutoreei jakinarazi behar zaie aukera horren berri. Neurriak martxan jarri aurretik, ados daudela eta onartu ere egiten dutela adierazi beharko dute idatziz.

4.– Se informará a los responsables legales del alumnado de la posibilidad de adopción de cualquiera de estas medidas extraordinarias, recabando su conformidad y consentimiento escrito, con carácter previo al inicio del procedimiento.

Laugarrena.– Ebaluaketa psikopedagogikoa.

Cuarto.– Evaluación psicopedagógica.

1.– Ikasleari buruz jasotako informazioak honako alderdi hauek bildu behar ditu derrigorrez:

1.– La información que se recabe en relación con el alumnado recogerá necesariamente los siguientes extremos:

a) Ikasleari buruzkoak: ikasle bakoitzaren aparteko gaitasunak; eskolako ibilbidea; curriculum-mailako gaitasuna; nola ikasten duen; curriculumean garatzen diren gaitasunak zenbateraino betetzen dituen, eta, batez ere, inolako oreka-gabeziarik ba ote duen intelektoaren eta alderdi psikomotorraren artean, hizkuntza eta arrazoitzeko gaitasunaren artean, sentimenduak eta intelektoaren artean; autokontzeptua; zein eratara ikasten duen eta zein eduki eta aktibitate nahiago dituen, arloka banaturik; buruhausteak konpondu eta berriak sortzeko abilidadea; helburuak, ekina ote den eta ikasteko erritmoa.

a) Relativos al alumno o alumna: Condiciones personales de sobredotación; historia escolar; competencia curricular; estilo de aprendizaje; condiciones personales en relación con las capacidades que desarrolla el curriculo con particular atención a los posibles desequilibrios entre los aspectos intelectual y psicomotor, de lenguaje y de razonamiento y afectivo e intelectual; el autoconcepto; el estilo de aprendizaje concretándose por áreas los contenidos y tipo de actividades que prefiere; su habilidad para resolver y plantear problemas; sus metas, su perseverancia y su ritmo de aprendizaje.

b) Eskolari buruzkoak: hezkuntza-interbentzioaren ezaugarriak; taldeko edo gelako beste ikasleekin eta irakasleekin zer-nolako harremanak dituen; hezkuntzaren aldetik eman beharreko erantzuna nola antolatu.

b) Relativas al contexto escolar: Características de la intervención educativa; interacciones que establece con los compañeros y compañeras del grupo clase y con el Profesorado; organización de la respuesta educativa.

c) Familiari eta gizarteari buruzkoak: familiaren ezaugarriak; inguruaren ezaugarriak; gurasoek zer espero duten; programarik antolatzen bada, laguntzeko gertu dauden; ikasleak, bere inguruan, pertsona modura garatzen lagunduko dion beste baliabiderik ba ote duen kulturaren edo gizartearen esparruan.

c) En relación con el contexto familiar y social: Características familiares; características del entorno; expectativas de la familia; cooperación en el desarrollo del posible programa de actuación; recursos culturales y sociales de la zona que puedan contribuir a favorecer complementariamente a su desarrollo personal.

2.– Ebaluaketaren ondorengo txosten psikopedagogikoan aurreko puntuko edukin horiek denak hartu beharko dira kontuan, eta nondik jo behar dugun adierazi beharko digu. Beharrezkoa bada, curriculuma zabaltzeko edo derrigorrezko eskolatze-aldia malgutzeko proposatuko digu. Kasu batean zein bestean, curriculuma egokitu egin beharko da, banan-banan.

2.– El informe psicopedagógico que se eleve tras la evaluación realizada recogerá de forma explícita los contenidos reseñados en el punto anterior e incluirá la oportuna orientación, proponiendo, si procede, la adaptación de ampliación o la flexibilización del periodo de escolarización, con la pertinente adaptación curricular individual en ambos supuestos.

Curriculum-egokitzapenean kontuan hartu beharreko berezitasunak ere zehaztu beharko ditu.

Se concretarán aquellos aspectos singulares que deba recoger la adaptación del curriculo.

Bosgarrena.– Curriculum-neurriak.

Quinto.– Medidas curriculares.

1.– Ikaslearen aparteko etekina arlo jakin batzuetakoa dela ikusten bada ebaluaketa psikopedagogikoan, orduan curriculuma egokitu eta zabaldu egin beharko dugu. Horixe bera egin beharko dugu, ikaslearen aparteko emaitzak orokorrak eta jarraiak izanagatik ere, afektibitatearen aldetik edo gizartearekiko harremanetan hutsunerik erakusten badu.

1.– La adaptación curricular de ampliación se llevará a cabo cuando en la evaluación psicopedagógica se valore que el alumno o alumna tiene un rendimiento excepcional en un número definido de áreas. De igual modo se procederá si tiene un rendimiento global excepcional y continuado pero se detecta disincronía con los ámbitos afectivos y de inserción social.

Aipatu dugun banan banako curriculum-egokitzapenaren bitartez, helburuak eta edukinak aberastu, ebaluaketa-irizpideak malgutu eta, ikasleak nola ikasten duen kontuan harturik, zein metodologia zehatz erabiltzea komeni den azaldu beharko dugu.

La correspondiente adaptación individual del curriculo recogerá el enriquecimiento de los objetivos y contenidos, la flexibilización de los criterios de evaluación, y la metodología especifica que conviene utilizar teniendo en cuenta el estilo de aprendizaje del alumno o alumna y el contexto escolar.

Zabaltze-egokitzapen hori dezenteko curriculum-egokitzapen modura hartu beharko dugu.

Esta adaptación de ampliación será considerada como una adaptación curricular significativa.

2.– Ebaluaketa psikopedagogiko horretan, eskolaratuta dagoen zikloko edo ikasturteko helburuak dagoeneko lortuak dituela agertzen bada, derrigorrezko eskolatze-aldia lehenago hasteko aukera eman, edo garai hori laburtu ere egin daiteke, baldin eta, horrela, ikasleari mesede egingo diogula uste badugu, bai haren oreka pertsonala garatzeko, bai eskola-lanetarako ere. Neurri bata zein bestea, dena dela, 1996ko apirilaren 24ko aginduan xedatutakoaren arabera hartu beharko dira.

2.– La anticipación del inicio de la escolarización obligatoria o la reducción del período de escolarización se llevará a cabo, de acuerdo con lo establecido en la Orden de 24 de abril de 1996, cuando en la evaluación psicopedagógica se valore que el alumno o alumna tiene adquiridos los objetivos del ciclo o curso en que se escolariza y se prevea que esta medida es adecuada para el desarrollo de su equilibrio personal y de su socialización.

Batean zein bestean, curriculuma egokitu egin beharko da banan-banan, eta egokitzapen horren barruan: helburuak eta edukinak egokitu edo areagotu, ebaluaketa-irizpideak malgutu eta, ikasleak nola ikasten duen kontuan harturik, zein metodologia zehatz erabiltzea komeni den azaldu beharko dugu.

En cualquiera de los casos, la necesaria adaptación individual del curriculo recogerá la adecuación o ampliación de los objetivos y contenidos, la flexibilización de los criterios de evaluación y la metodología especifica que conviene utilizar, teniendo en cuenta la capacidad de aprendizaje del alumno o alumna y el contexto escolar en que se desenvuelve.

3.– Banan banako curriculum-egokitzapen hori Haur Hezkuntzan egin behar denean, aukeretako bat -ikastetxearen ahalemenak kontuan, beti ere- hasiera-hasierako eskola-mailetatik justu gorogoko arlo edo ezagutza- esparruren bat lantzen hastea da. Beste aukera bat ikaslea aberasteko hainbat neurri hartzea da: besteak beste informatika eta musikako lenguaiak ikasi eta garatzeko, edo atzerriko hizkuntzak ikasteko.

3.– En Educación Primaria la adaptación individual del curriculo podrá incluir, desde los primeros niveles de escolarización y de acuerdo con la disponibilidad del centro, trabajar en el nivel inmediatamente superior alguna área o campo definido de conocimientos, así como medidas de enriquecimiento dirigidas tanto a la adquisición y desarrollo de los lenguajes informáticos y musical entre otros, como al aprendizaje de idiomas extranjeros.

4.– Aparteko gaitasun intelektualak dauzkaten ikasleen banan banako curriculum-egokitzapenak Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan egin behar direnean, ere, arlo bat edo bat baino gehiago -aukerakoak izan edo ezjustu goragoko mailan lantzeko aukera izango dugu. Horretarako, ikasleak, jarraian-jarraian, arlo horietan etekin handia lortzen duela erakutsi beharko du, eta dagokion ziklo edo mailan ikasiko lituzkeen ezagutza eta gaitasunak dagoeneko ikasiak eduki beharko ditu.

4.– En Educación Secundaria Obligatoria, la adaptación individual del curriculo para los alumnos y alumnas con sobredotación intelectual, podrá prever que una o más áreas, sean optativas o no, puedan trabajarse en el nivel inmediatamente superior cuando se valore que su rendimiento en ellas es alto y continuado y que tiene adquiridos en dichas materias los objetivos y capacidades del ciclo o nivel que le corresponde cursar.

5.– Metodologiaren aldetik, berriz, estrategia modura, antolakera malguak erabil ditzakegu, ikasleak, batzuetan, beste maila batzuetako taldeetan parte hartzeko aukera izan dezan, hau da, curriculum-gaitasunen aldetik adinez dagokionaz besteko mailetan.

5.– Como estrategias metodológicas se utilizarán entre otras, fórmulas organizativas flexibles que faciliten la incorporación del alumnado, en determinados momentos, a grupos de diferente nivel de competencia curricular al que le corresponde por edad.

6.– Curriculumean dezente egokitu ditugun arlo edo ikasgaietan ikasle horiek zer ikasi duten ebaluatzeko, dagozkion egokitzapenetan ikasle horientzat berariaz zehaztutako ebaluaketa-xede eta ebaluaketa-irizpidak erabili beharko ditugu.

6.– La evaluación de los aprendizajes de este alumnado, en aquellas áreas o materias que hubieran sido objeto de adaptaciones curriculares significativas, se efectuará tomando como referencia los objetivos y criterios de evaluación expresamente fijados para ellos en las adaptaciones correspondientes.

Seigarrena.– Zer egin curriculum-mailako neurri egokiak eskatzeko ikasle horientzat.

Sexto.– Procedimiento para solicitar las medidas curriculares adecuadas para la atención de este alumnado.

1.– Curriculumaren zabaltze-egokitzapena:

1.– Adaptación curricular de ampliación:

Curriculuma egokitu eta zabaltzeko baimena emateko, banan banako curriculum-egokitzapen esanguratsuetarako aginduan zehazten den bide bera erabili beharko da (1998ko uztailaren 24ko agindua). Dena dela, ebaluaketa psikopedagogikoaren txosten osoa ere erantsi beharko diogu, erabaki honetan zehaztutako beste gorabehera jakinekin batera.

El procedimiento para la autorización de adaptaciones curriculares de ampliación será el mismo que se contempla en la Orden 24 de julio de 1998, para las adaptaciones curriculares individuales significativas de la etapa correspondiente, al que se adjuntará el informe completo de la evaluación psicopedagógica junto con los aspectos específicos que se determinan en esta Resolución.

2.– Eskolatze-aldia aurreratzea edo laburtzea, Derrigorrezeko Hezkuntzan:

2.– Anticipación de la escolarización o reducción del periodo de escolarización en la enseñanza obligatoria:

Hona hemen zein bide erabili behar dugun, Lehen Hezkuntzan eskolatze-aldia lehenago hasteko eskatzeko, edo derrigorrezko hezkuntzako zikloren bat laburtzeko eskatzeko:

El procedimiento a seguir para solicitar la anticipación de la escolarización en Educación Primaria o la reducción de la duración de un ciclo en la enseñanza obligatoria será el siguiente:

a) Ikaslearen ezaugarriei antzemanik, eta hezkuntza-premia bereziak dituela ikusirik, ikastetxeko zuzendariak, dagokion ziklo hasieran, egoera legezko tutoreei azaldu, eta, haien baimenarekin -idatziz beharko du izan- talde multiprofesionalei deituko die. Talde horiek egingo dute erabaki honetako laugarren puntuan zehaztutako ebaluaketa psikopedagogikoa.

a) Detectadas las características del alumno o alumna y sus necesidades educativas especiales, al comienzo del ciclo correspondiente la Dirección del centro informará a los representantes legales y, con su conformidad escrita, solicitará la intervención del Equipo Multiprofesional que realizará la evaluación psicopedagógica referenciada en el punto cuarto de esta Resolución.

b) Ikastetxeko zuzendaritzak eskaria Pedagogi Berrikuntzarako Lurralde Burutzaren eskuetan utzi beharko du. Eskari horri, honako agiri hauek erantsi beharko dizkio, beti:

b) La Dirección del centro presentará a la Jefatura Territorial de Renovación Pedagógica la solicitud, que en todos los casos incluirá la siguiente documentación:

– Irakasle-taldearen txostena. Koordinazioa ikaslearen tutoreak egin beharko du eta aholkualaritza-lana, berriz, irakasle aholkulariak edo ikastetxeko orientatzaileak halakorik baldin badago.

– Informe del equipo docente coordinado por el profesorado tutor del alumno o alumna y asesorado por el profesorado consultor u orientador del centro, si los hubiere.

– Curriculuma egokitzeko proposamen zehatza, ikastetxeko zuzendariaren izenpearekin. Hona hemen proposamen horri nahitaez erantsi beharrekoak: zein helburu, edukin eta ebaluaketa-irizpide proposatu nahi diren; metodologiaren aldetik egokienak iruditzen zaizkigun aukerak; eta ikastetxeak antolakuntza dela-eta zein neurri hartzeko asmoa duen: taldeketetarako, baliabideetarako eta tokia eta denbora banatzeko.

– La propuesta concreta de modificación del curriculo firmada por la Dirección del centro. Esta propuesta contendrá, necesariamente: Los objetivos, contenidos y criterios de evaluación que se proponen, las opciones metodológicas que se consideran adecuadas y las medidas organizativas que el centro se plantee relativas al agrupamiento, a los materiales y a la distribución de espacios y tiempos.

– Agiri bat, idatziz adieraziko duena legezko tutoreak ados daudela proposaturiko interbentzio-planarekin.

– Constancia documental de la conformidad de los representantes legales respecto del plan de intervención propuesto.

c) Pedagogi Berrikuntzarako Lurralde Burutzak txosten psikopedagogikoak egiteko eskatuko die talde multiprofesionalari eta Hezkuntzako Ikuskaritzari. Azken horretan, curriculuma egokitzeko proposamenek indarrean dagoen legedia betetzen duten eta ikaslearen eta familiaren eskubideak bete diren edo ez zehaztu beharko da.

c) La Jefatura Territorial de Renovación Pedagógica recabará el informe psicopedagógico realizado por el Equipo Multiprofesional y por la Inspección Técnica de Educación haciendo constar en este último la adecuación de las propuestas de modificación del curriculo a la normativa vigente y sobre si los derechos del alumno o alumna y su familia han sido respetados.

d) Pedagogi Berrikuntzarako Lurralde Burutzak hamabost eguneko epea izango du a) eta b) puntuetan aipaturiko agiriak Pedagogi Berrikuntzarako Zuzendaritzara bidaltzeko.

d) La Jefatura Territorial de Renovación Pedagógica remitirá, en el plazo de quince días, la documentación mencionada en los puntos a) y b) a la Dirección de Renovación Pedagógica.

e) Pedagogi Berrikuntzarako Zuzendaritzak hiru hilabeteko epea izango du erabakia hartzeko (eskaria lurralde-ordezkaritzan aurkezten duten egunetik aurrera). Erabaki hori ikastetxeko zuzendaritzari jakinarazi beharko dio, idatziz; eta zuzendaritza horrek helaraziko die interesatuei.

e) La Dirección de Renovación Pedagógica resolverá en el plazo de tres meses, a contar desde la presentación de la solicitud en la Jefatura Territorial de Renovación Pedagógica. Dicha resolución se comunicará por escrito a la Dirección del centro, para su traslado a los interesados.

3.– Ikasturte hasierako argibideetan zehaztuko da zein epe dagoen bai curriculumaren zabaltze-egokitzapena izapidetzeko, bai eskolatze-aldia aurreratzeko edo eskolatze-aldi hori murrizteko ere (derrigorrezko irakaskuntzan, beti ere).

3.– En las instrucciones de principio de curso se establecerán los plazos en los que debe tramitarse tanto la adaptación curricular de ampliación como la anticipación de la escolarización o reducción del periodo de escolarización en la enseñanza obligatoria.

Zazpigarrena.– Aparteko neurriak erregistratzea.

Séptimo.– Registro de las medidas excepcionales.

1.– Eskolatze-aldia malgutzekotan, horrela jaso beharko da ebaluaketa-agirietan:

1.– La flexibilización del periodo de escolarización se consignará en los documentos de evaluación de la siguiente forma:

a) Lehen Hezkuntza:

a) En Educación Primaria:

Eskolatze-aldia aurreratu edo laburtu egiten badugu, «Derrigorrezko eskolatze-aldi malgututa: lehenago hasi da» edo «laburtu egin dugu» jarri beharko dugu ikaslearen espedientean, hain zuzen ere, «datu mediku eta psikopedagogiko garrantzitsuak» izeneko orrian. Txosten psikopedagogikoa eta curriculum-egokitzapena ere jaso beharko ditugu espedientean.

La anticipación o reducción de la escolarización se consignará en el expediente académico del alumno o alumna mediante la expresión «Flexibilización del Periodo Obligatorio de Escolarización: Anticipación» o «Reducción», en el apartado «datos médicos y psicopedagógicos relevantes» . Se incluirá en el expediente mencionado el informe psicopedagógico y la adaptación curricular realizada.

b) Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan: Eskolatzealdia laburtu egiten badugu, «Derrigorrezko eskolatzealdia malgututa: laburtu egin dugu» jarri beharko dugu ikaslearen espedientean, hain zuzen ere, «datu mediku eta psikopedagogiko garrantzitsuak» izeneko orrian. Ebaluaketa psikopedagogikoko txostena eta cirriculum-egokitzapena ere espedientean jaso beharko ditugu.

b) En Educación Secundaria Obligatoria: La reducción del período de escolarización se consignará en el expediente académico del alumno o alumna mediante la expresión «Flexibilización del Periodo Obligatorio de Escolarización: Reducción» en el apartado «Datos médicos y psicopedagógicos relevantes» . Asimismo se incluirá en dicho expediente el informe de evaluación psicopedagógica y la adaptación curricular realizada.

c) Eskolatze-aldia malgutu egiten baldin badugu -Lehen Hezkuntzan nahiz Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan-, Oinarrizko Hezkuntzako Eskolaketa Liburuan zehaztu beharko dugu, Oharren artean. Zehaztapen horretan, laburtzeko baimena emateko erabakia zein egunetakoa den ere jarri beharko dugu.

c) La flexibilización del periodo de escolarización, tanto en la Educación Primaria como en la Educación Secundaria Obligatoria, se consignará en el Libro de Escolaridad de la Enseñanza Básica mediante la diligencia correspondiente en el apartado Observaciones, en la que constará la fecha de la Resolución por la que se autoriza esta medida.

Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzaren iraupena malgutu ondoren ikasleak ez baldin baditu beretzat egokituriko helburuak lortzen, eta proposamena lehen zikloa laburtzeko baldin bazen, bigarren ikasturtea amaitzen denean erregistratuko da ebaluaketa eskolaketa-liburuan. Bigarren eta hirugarren ikasturteetarako bada, lehen zikloko eta hirugarren ikasturteko ebaluaketak bananduta erregistratuko dira; eta horixe bera egingo dugu hirugarren eta laugarren ikasturteetarako bada ere.

Cuando el alumno o alumna no alcance los objetivos para él adaptados al flexibilizar la duración de la Educación Secundaria Obligatoria, si la propuesta hubiera sido para reducir la duración del primer ciclo, la evaluación se registrará en el Libro de Escolaridad cuando finalice el segundo curso. Si fuera para los cursos segundo y tercero, la evaluación del primer ciclo y del tercer curso se registrará por separado, actuando del mismo modo si fuese para los cursos tercero y cuarto.

2.– Ikastetxeak Lehen Hezkuntzako lehen ikasturteko ikasleentzako eskolaketa-liburua eskatzen duenean, ikasleen zerrenda ere aurkeztu beharko du, eta, zerrenda horretan, aparteko gaitasunak dituztela-eta ikasturte horretan behar baino -edo adinez egokitu baino- urtebete lehenago hasi behar duten ikasleak ere zehaztu beharko ditu. Eskariarekin batera, baimen-erabaki guztien -banan-banan ikasle guztienak, algia- kopiak ere aurkeztu beharko ditu, eskari horri erantsita.

2.– Cuando el centro solicite los Libros de Escolaridad para el alumnado del primer curso de Educación Primaria incluirá en la relación a los alumnos o alumnas con sobredotación intelectual que se incorporen a dicho curso un año antes del que le corresponde por edad, adjuntando a la solicitud una copia de las resoluciones individuales de autorización.

3.– Curriculum-egokitzapenen erregistroak 1998ko uztailaren 24ko Aginduan erabakitako moduan egin beharko dira, agindu horretan baitaude araututa curriculum- egokitzapenetarako baimenak.

3.– El registro de las adaptaciones curriculares se ajustará a lo dispuesto en la Orden de 24 de julio de 1998 por la que se regula la autorización de las adaptaciones curriculares.

Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan, ikasleak justu goragoko ikasturteko gairen bat ere ikasten baldin badu, gorabehera hori ikasketa-espedientean, ebaluaketetako notetan eta banan banako ebaluaketa-txostenean ere jaso beharko da. Ebaluaketa-aktetan eta eskolaketa- liburuan dilijentzia bidez jaso beharko dira, eskolaratzeari buruzko Oharren artean.

En Educación Secundaria Obligatoria, cuando el alumno o alumna curse alguna materia del curso inmediatamente superior, esta circunstancia se hará constar en el expediente académico, en las notas de evaluación y en el informe individual de evaluación. En las actas de evaluación y en el Libro de Escolaridad se consignará mediante diligencia en el apartado Observaciones sobre la escolaridad.

4.– Ikasleak beste ikastetxe batean hasi behar badu, lehengo ikastetxeak honako agiri hauen kopiak bidali beharko dizkio berriari: txosten psikopedagogikoa, egindako curriculum-egokitzapena eta baimena emateko erabakia.

4.– Cuando el alumno o alumna se traslade de centro, el de procedencia remitirá copia del informe psicopedagógico, de la adaptación curricular realizada y de la resolución de autorización correspondiente.

AZKEN XEDAPENAK

DISPOSICIONES FINALES

Lehenengoa.– Pedagogi Berrikuntzarako Zuzendaritzak eta Hezkuntzako Ikuskaritza Nagusiak -dagozkien aginpideen barruan, betiere- erabaki honetan xedaturikoa garatu eta betetzeko beharrezko aginduak emateko baimena dute.

Primera.– Se autoriza a la Dirección de Renovación Pedagógica y a la Inspección General de Educación a dictar, en el ámbito de sus competencias, las instrucciones oportunas para el desarrollo y aplicación de lo dispuesto en esta Resolución.

Bigarrena.– Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunean jarriko da indarrean erabaki hau.

Segunda.– Esta resolución entrará en vigor el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 1998ko uztailaren 24a.

Vitoria-Gasteiz, 24 de julio de 1998.

Hezkuntza sailburuordea,

El Viceconsejero de Educación,

ALFONSO UNCETA SATRÚSTEGUI.

ALFONSO UNCETA SATRÚSTEGUI.


Azterketa dokumentala


Análisis documental