Boletin Oficial del País Vasco

129. zk., 1998ko uztailaren 10a, ostirala

N.º 129, viernes 10 de julio de 1998


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Xedapen Orokorrak

Disposiciones Generales

Jaurlaritzaren Lehendakaritza
Presidencia del Gobierno
3171
3171

16/1998 LEGEA, ekainaren 25ekoa, arrantzaleen kofradiei buruzkoa.

LEY 16/1998, de 25 de junio, de Cofradías de Pescadores.

Eusko Legebiltzarrak ondoko legea onartu duela jakinarazten zaie Euskadiko herritar guztiei:

Se hace saber a todos/as los/las ciudadanos/as de Euskadi que el Parlamento Vasco ha aprobado la siguiente:

EKAINAREN 25EKO 16/1998 LEGEA, ARRANTZALEEN KOFRADIEI BURUZKOA

LEY 16/1998, DE 25 DE JUNIO, DE COFRADÍAS DE PESCADORES

ZIOEN ADIERAZPENA

EXPOSICIÓN DE MOTIVOS

Euskal Herriko arrantzaleen kofradiak gremioen garaitik datozen erakundeak dira. Kofradiek, bestetik, mendeetan zehar mantendu dituzte oinarrizko antolamendu egiturak, eta eragin handia izan dute euskal kostaldeko hainbat tokitako bizitza politiko, ekonomiko eta sozialean.

Las cofradías de pescadores del País Vasco son entidades que desde un pasado institucional gremial, y manteniendo a lo largo de los siglos sus estructuras organizativas básicas, han ejercido una gran influencia en la vida política, económica y social de diversas comunidades costeras vascas.

Erakunde hauek ondo asko jakin dute sortuz joan diren gizarte prozesu aldakorretara egokitzen; erakundeok, baina, jarduketa modu berrietara egokitu behar dira, Europako Erkidegoaren marko berrian eta arrantza produktuen merkatu irekiago eta lehiakorragoen testuinguruan jardungo badute.

Estas entidades, que han sabido adaptarse a los cambiantes procesos sociales que se han ido generando, necesitan adecuarse a las nuevas formas de actuación en el nuevo contexto del marco comunitario y de los mercados de productos pesqueros mucho más abiertos y competitivos.

Hala ere, beharrezkoa da, testuinguru berri honetan, aspaldiko gremioek defendaturiko eduki sozialari eta garapen ekonomiko zein sozialari eustea. Eta, aldi berean, horrek ez du esan nahi zirkunstantzia berriek gomendatzen ez dutenik zeregin berriei ekitea, kofradiek modua izan dezaten beste erakunde batzuekiko elkartze prozesuak eta prozesu komertzialak bultzatzeko; izan ere, horrela jokatuta, bermeak jarriko dira arrantzako produktuen eraldaketa eta merkaturatze prozesuetan partaidetza handiagoa lortzeko, eta produktu horien merkatuetan eragin handiagoa izateko.

Es necesario, no obstante, mantener en este nuevo contexto el mismo carácter de contenido social y de desarrollo económico y social que propugnaban los antiguos gremios, sin perjuicio de que las nuevas circunstancias aconsejen el establecimiento de unos nuevos cometidos para que las cofradías puedan impulsar procesos asociativos y comerciales con otras entidades con el fin de garantizar una mayor participación en los procesos de transformación y comercialización de los productos pesqueros y una mayor influencia en los mercados de los mismos.

Bestalde, korporazio hauek arautzeko lege eta estatutu izaerako arauen urritasunaren ondorioz sortutako egiturazko arazo batzuk desagertaraztea da lege honen helburuetako bat, kofradien jardunerako baliozkotzat hartu diren kontzeptuak baztertu gabe.

Esta ley persigue, a su vez, eliminar algunos problemas estructurales que se habían originado debido a la insuficiencia de las normas legales y estatutarias que regulan estas corporaciones, sin perjuicio de seguir manteniendo los conceptos que se han considerado válidos en el desarrollo actual de estas instituciones.

Horrengatik guztiagatik, Euskal Herriko Autonomia Estatutuaren 10.21 atalak ezarritakoaren ondorioz -eskumen esklusiboa ematen baitio Autonomia Erkidegoari arrantzaleen kofradien alorrean-, lege hau egin da, lege marko egokia eratzeko xedeaz. Izan ere, marko horretan zehaztuko dira kofradiek herri administrazioekiko harremanetan izan behar duten lankidetza eta partaidetza, eta bazkideen interes orokorrak defendatzeko eta bazkideei aholkuak emateko modua.

Por ello, en virtud de lo establecido en el artículo 10.21 del Estatuto de Autonomía del País Vasco, que atribuye a la Comunidad Autónoma la competencia exclusiva en materia de cofradías de pescadores, se establece la presente ley, que trata de fijar el marco legal idóneo donde se determina el carácter participativo y colaborador de estas entidades con las Administraciones públicas y el carácter de asesoramiento y defensa de los intereses generales de sus asociados.

I. ATALBURUA

CAPÍTULO I

IZAERA, EGINKIZUNAK ETA

NATURALEZA, FUNCIONES Y ÁMBITO TERRITORIAL

LURRALDE EREMUA

Artículo 1.– Naturaleza.

1. atala.– Izaera.

Las cofradías de pescadores son corporaciones de Derecho público dotadas de personalidad jurídica y capacidad de obrar para el cumplimiento de sus fines, que se instituyen legalmente como cauce participativo y colaborador del sector pesquero con las Administraciones públicas en defensa del interés general de la pesca, el marisqueo y la acuicultura, y de la organización y comercialización de sus productos.

Arrantzaleen kofradiak Zuzenbide publikoko korporazioak dira, nortasun juridikoa dutenak, eta -beren xedeak betetzeko- jarduteko gaitasuna dutenak. Kofradiak legez eratzen dira, arrantza sektoreak parte hartzeko eta elkarlanean aritzeko modua eduki dezan herri administrazioekiko harremanetan, zertarako eta arrantzaren, itsaski bilketaren eta akuikulturaren interes orokorra defendatzeko eta arrantzako produktuen antolamendu eta merkaturatze egokia defendatzeko.

Artículo 2.– Normas de aplicación.

2. atala.– Aplikatzeko arauak.

1.– Las cofradías de pescadores del País Vasco se regirán por la presente ley, por las normas que la desarrollen y por los estatutos que libremente se otorguen.

1.– Eukal Herriko arrantzaleen kofradiak ondoko hauen arabera eraenduko dira: lege honen, bera garatzeko arauen eta berek libreki xedatzen dituzten estatutuen arabera.

2.– Están dotadas de autonomía para la gestión de sus intereses y recursos propios y su actuación estará sometida al tráfico privado, sin perjuicio de la regulación por el Derecho público de los actos que conciernen a su constitución, organización y procedimiento electoral, así como aquellos otros realizados en virtud de su carácter de corporación de Derecho público que tengan la consideración de administrativos. Estos actos serán susceptibles de recurso ordinario ante el Departamento competente en materia de pesca, que pondrá fin a la vía administrativa.

2.– Kofradiek autonomia izango dute beren interes eta baliabide propioak kudeatzeko, eta kofradien jarduna Zuzenbide pribatuaren menpean egongo da. Hori guztia gorabehera, Zuzenbide publikoak arautuko ditu kofradien eraketa, antolamendu eta hauteskunde prozedurarekin zerikusia duten egintzak, baita Zuzenbide publikoko korporazioa izatearen ondorioz egiten diren egintza administratiboak ere. Egintza horien aurka, errekurtso arrunta jarri ahal izango zaio arrantza arloan eskuduna den Sailari, eta errekurtso horrek administrazio bidea agortuko du.

3.– Estarán bajo la tutela del Departamento competente en materia de pesca del Gobierno Vasco.

3.– Arrantza arloan eskuduna den Eusko Jaurlaritzako Sailaren babesaren pean egongo dira kofradiak.

Artículo 3.– Estatutos.

3. atala.– Estatutuak.

Los estatutos de la cofradía serán aprobados por mayoría absoluta de los miembros de la Asamblea General y deberán regular, al menos, los siguientes aspectos:

Kofradien estatutuak biltzar orokorreko kideen gehiengo absolutuaz onetsi behar dira. Estatutuek, gutxienez, ondoko kontu hauek arautu behar dituzte:

a) La denominación.

a) Izena.

b) El ámbito territorial.

b) Lurralde eremua.

c) El domicilio.

c) Egoitza.

d) Los derechos y obligaciones de sus miembros y su régimen disciplinario.

d) Kideen eskubide eta betebeharrak, eta zehapen araubidea. e) Artezkaritza organoen osaera, araubidea eta eskurantzak. f) Hauteskunde araubidea, lege honetan eta bera garatzeko xedapenetan beren-beregi arautzen ez den guztian.

e) Composición, régimen y atribuciones de los órganos rectores.

g) Baliabideak eta ekonomi araubidea.

f) El régimen electoral, en lo no regulado expresamente por esta ley y en las disposiciones de desarrollo de la misma.

h) Ondarea.

g) Los recursos y el régimen económico.

i) Desegiteko arrazoiak eta ondareari eman beharreko erabilera, eta normaltasunez jarduteko behar diren gainerako kontu guztiak.

h) El patrimonio.

4. atala.– Eginkizunak.

i) Las causas de disolución y el destino del patrimonio, y cuantos resulten necesarios para su normal funcionamiento.

Arrantzaleen kofradien eginkizunak hauek dira:

Artículo 4.– Funciones.

a) Herri administrazioekiko elkarlanerako eta kontsultarako erakunde izatea, hala arrantza jardunari nola arrantza, itsaski bilketa eta akuikulturako produktuak merkaturatzeari dagokienez.

Son funciones de las cofradías de pescadores:

b) Bazkideek arrantza eta merkaturatze jardueretan dituzten interes orokorrak defendatzea.

a) Actuar como entidades de consulta y colaboración con las Administraciones públicas en el ámbito general de la actividad y de la comercialización de los productos de la pesca, el marisqueo y la acuicultura.

c) Kofradiako kideei informazioa eta orientazioa ematea, hala lege arauei buruz nola herri administrazioek arrantza arloan hartzen dituzten neurri egiturazko edo sozioekonomikoei buruz.

b) La defensa de los intereses generales de los asociados en su actividad pesquera y comercializadora.

d) Arrantzako produktuak antolatu eta merkaturatzeko sistemak ezartzea, lege arauekin bat etorriz, eta ekoizpenaren bolumena merkatuaren eskakizunetara egokitzea.

c) Informar y orientar a sus miembros de las normas legales y de las medidas de carácter estructural o socioeconómico que adopten las Administraciones públicas en el ámbito de la pesca. d) Establecer los sistemas organizativos y de comercialización de sus productos pesqueros de acuerdo con las normas legales, y adaptar el volumen de producción a las exigencias del mercado.

e) Lege xedapenei, neurri egiturazko eta sozioekonomikoei, jarduera planei eta arrantzako produktuen merkatua arautu eta antolatzeari buruzko txostena eta proposamenak egitea eta Administrazioari igortzea.

e) Emitir y elevar informes y propuestas a la Administración sobre las disposiciones legales, las medidas estructurales y socioeconómicas, los planes de actividad y la regulación y ordenación del mercado de los productos pesqueros.

f) Finantza erakundeekiko akordioak sustatzea, arrantza jardunaren garapenean finantza tresnak ahalik eta ondoen erabil daitezen.

f) Promover acuerdos con las instituciones financieras con el fin de obtener la mejor utilización de los instrumentos financieros en el desarrollo de la actividad pesquera.

g) Elkartze prozesuak bultzatzea eta lankidetza komertzialerako hitzarmenak edo lanbidearteko akordioak formalizatzea beste erakunde eta enpresa batzuekin, arrantzaren eraginkortasun eta errentagarritasuna lortzeko eta baita arrantzako produktuak eraldatu eta merkaturatzeko prozesuetan parte handiagoa izateko ere.

g) Impulsar procesos asociativos y formalizar convenios de colaboración comercial o formalizar acuerdos interprofesionales con otras organizaciones y empresas con el fin de conseguir eficacia y rentabilidad en la actividad pesquera y una mayor participación en los procesos de transformación y comercialización de los productos pesqueros.

h) Herri administrazioekiko hitzarmenak formalizatzea, merkatuak identifikatzeko kanpainak eta Euskal Herriko arrantza produktuen zabalkunde eta sustapenerako kanpainak egiteko.

h) Formalizar convenios con las Administraciones públicas con el fin de realizar campañas de identificación de mercados y de propaganda y promoción de los productos pesqueros del País Vasco.

i) Kideei zuzendutako prestakuntza jarduerak, jolas eta kultur jarduerak eta jarduera sozialak sustatu eta garatzea.

i) Promover y desarrollar actividades formativas, recreativas, culturales y sociales para sus miembros.

j) Herri administrazioek -arrantza profesionalean eragina duten gaietan- eskuordeturiko eginkizunak betetzea, zeinek bere lurralde eremuaren barruan.

j) Ejercer en su ámbito territorial las funciones que les sean delegadas por las Administraciones públicas en materias que afecten al sector pesquero profesional.

k) Kofradien beren ondasun eta eskubideak eta edozein tituluren bidez eskuratzen dituztenak kudeatu eta administratzea.

k) La gestión y administración de sus bienes y derechos y de los que adquieran por cualquier título.

l) Arrainak harrapatu eta kontserbatzeko prozesua teknifikatzera eta kalitate oneko arrantza-produktuak aurkeztu, normalizatu eta merkaturatzera jotzen duten neurriak bultzatzea.

l) Impulsar la adopción de medidas tendentes a tecnificar el proceso extractivo y de conservación y a la presentación, normalización y comercialización de productos pesqueros y de calidad.

m) Arrantzako produktuak legez ezarritzako arauekin bat etorriz lehorreratu eta saltzeko behar diren neurriak hartzea.

m) Adoptar las medidas necesarias para que se realice el desembarco y venta de los productos pesqueros de acuerdo con las normas legales establecidas.

n) Harrapatu eta saldutako kopuruei buruzko estatistikak egin eta aurkeztea, arrantza arloan eskuduna den Sailaren jarraibideen arabera.

n) Confeccionar y presentar las estadísticas de capturas y ventas de acuerdo con las instrucciones del Departamento competente en materia de pesca.

ñ) Bazkideek -banan-banan edo taldeka- arrantza baliabiderik kofradien esku utziz gero, baliabide horiek kudeatzea.

ñ) La gestión de los recursos pesqueros que individual o colectivamente puedan poner a su disposición los asociados. o) Todas aquellas funciones que vengan atribuidas por sus estatutos o por el ordenamiento jurídico.

o) Estatutuek edo antolamendu juridikoak esleitzen dizkieten gainerako eginkizunak.

Artículo 5.– Ámbito territorial. 1.– Las cofradías de pescadores actuarán en el ámbito territorial del País Vasco, sin perjuicio de las actividades que en un ámbito superior puedan desarrollar en defensa de la regulación y ordenación de la pesca, marisqueo y acuicultura y de los procesos de comercialización de estos productos.

5. atala.– Lurralde eremua.

2.– El ámbito territorial de cada cofradía será el determinado por los límites geográficos del término municipal en que esté ubicado el puerto base de los buques adscritos a la misma. No obstante, una cofradía podrá abarcar diversos ámbitos territoriales si así se acordara por la mayoría absoluta, respectivamente, de los armadores y del personal laboral de los buques con puertos base en los distintos municipios costeros.

1.– Arrantzaleen kofradiek Euskal Herriko lurralde eremuaren barruan jardungo dute; horrek ez du baztertzen, baina, lurralde eremu horretatik kanpo jarduteko aukera, hala arrantzaren, itsaski bilketaren eta akuikulturaren arautzea eta antolamendua nola jarduera horien produktuak merkaturatzeko prozesuena defendatzeko.

3.– El ámbito territorial de cada cofradía será el que determine su propio estatuto, sin que puedan coincidir dos cofradías en el mismo ámbito.

2.– Kofradia jakin bati atxikitako ontzien egoitza portua dagoen udalerriaren muga geografikoek zehazten dute delako kofradia horren lurralde eremua. Hala ere, kofradia jakin batek beste lurralde eremu zabalago batean ere jardun dezake, egoitza portua eremu horretako udalerrietan duten ontzien jabeen gehiengo absolutuaketa ontzi horietako lan-kontratupeko langileen gehiengo absolutuek hala erabaki badezate.

CAPÍTULO II

3.– Kofradia bakoitzaren lurralde eremua kofradiaren beraren estatutuetan zehaztuko da; edonola ere, ez da posible kofradia bik batera eremu berean jardutea.

CONSTITUCIÓN Y ORGANIZACIÓN DE LAS COFRADÍAS

II. ATALBURUA

SECCIÓN 1.ª

KOFRADIEN ERAKETA ETA

CONSTITUCIÓN

ANTOLAMENDUA

Artículo 6.– Composición.

1. SEKZIOA

1.– Las cofradías de pescadores estarán constituidas por los armadores y por el personal laboral dependiente de los mismos que ejerzan la actividad pesquera, como actividad profesional, embarcados en los buques de pesca con puerto base en el ámbito territorial de la cofradía.

ERAKETA

2.– Igualmente podrán formar parte de las cofradías, como socios colaboradores con voz pero sin voto, las personas que hayan pertenecido a las mismas durante los últimos cinco años de su actividad profesional y se hallen en situación de invalidez absoluta o jubilación.

6. atala.– Osaera.

Artículo 7.– Adquisición de la condición de miembro de una cofradía.

1.– Egoitza portua kofradiaren lurralde eremuan duten ontzien jabeek eta haien menpean dauden lan-kontratupeko langileek osatuko dituzte arrantzaleen kofradiak, baldin eta jarduera profesionaltzat badute arrantza.

La condición de miembro de una cofradía se adquiere por la solicitud de inclusión y el acuerdo favorable de la Junta Directiva, previo examen de los requisitos establecidos en los estatutos de la corporación.

federazioak aldez aurretik txostena egin dezan, nahiz eta txosten hori loteslea izango ez den.

Artículo 8.– Pérdida de la condición de miembro de una cofradía.

2.– Sustatzaileek osatutako biltzar eratzaileak kofradiaren estatutuak onetsiko ditu eta kofradia eratzeko behar diren erabakiak hartuko ditu.

La pérdida de la condición de miembro de una cofradía se produce por cese en la actividad profesional, fallecimiento, baja voluntaria de la misma o expediente de separación acordado por la Junta Directiva y ratificado por la Asamblea General.

3.– Sustatzaileek kofradia bateko kideei exigitzen zaizkien eskakizunak bete behar dituzte, eta lehendakaria eta zuzendaritza batzordea aukeratuko dituzte beren artetik.

Artículo 9.– Mantenimiento de la condición de miembro de una cofradía.

4.– Biltzarraren aktak, gutxienez, ondoko kontu hauek jaso behar ditu: bileraren tokia eta data; bilerara azaltzen direnen zerrenda, sektoreka adierazita; deliberazioen laburpena; botazioaren emaitza, eta hartutako erabakiak.

1.– No obstante lo anterior, la condición de miembro permanece en el período de inactividad por desempleo temporal no superior a un año y en la situación de incapacidad temporal o permanente, siempre que en esta última situación no se desempeñen trabajos retribuidos fuera del ámbito del sector pesquero extractivo.

5.– Biltzarreko idazkariaren eginkizunak behin-behingoz betetzen dituen sustatzaileak luzatuko du aktaren ziurtapena, biltzarreko lehendakariaren oniritziarekin.

2.– A su vez, y siempre que su régimen de incompatibilidades no establezca lo contrario, no perderán la condición de miembros las personas que desempeñen un mandato de representación popular o estén ejerciendo las funciones de Presidente o Vicepresidente de la cofradía o federación.

11. atala.– Aldaketa eta bat-egitea.

Artículo 10.– Requisitos de constitución.

Euskal Herriko kofradien lurralde eremua aldatu ahal izateko, eta kofradia batzuek bat egin ahal izateko beharrezkoa da kofradia bakoitzaren biltzar orokorreko kideen gehiengo absolutuak hala erabaki dezan.

1.– La constitución de una nueva cofradía requerirá los acuerdos de la mayoría absoluta de los armadores y del personal laboral dependiente que desarrollen la actividad en los buques con puerto base en el ámbito territorial de la cofradía a constituir, así como el informe previo, no vinculante, de la federación de cofradías del territorio.

12. atala.– Lankidetzarako akordioak.

2.– La asamblea constituyente integrada por los promotores aprobará los estatutos de la cofradía y adoptará los acuerdos que sean necesarios para la constitución de la misma.

1.– Euskal Herriko arrantzaleen kofradiek zerbitzu komunen kudeaketari edo interes orokorren defentsari buruzko akordioak itundu ahal izango dituzte beren artean, eta horrek ez du esan nahi kofradia horiek bat egin behar dutenik.

3.– Los promotores, que deberán reunir los requisitos exigidos a los miembros de una cofradía, elegirán entre ellos al Presidente y a la Junta Directiva.

2.– Lankidetzarako akordio horiek kofradia bakoitzaren biltzarreko kideen gehiengo soilaz itunduko dira.

4.– El acta de la asamblea deberá expresar, al menos, el lugar y fecha de la reunión, la lista de asistentes por sectores, un resumen de las deliberaciones, el resultado de la votación y los acuerdos adoptados.

13. atala.– Desegitea.

5.– La certificación del acta será expedida por el promotor que ejerza provisionalmente las funciones de Secretario de la asamblea, con el visto bueno del Presidente de la misma.

Arrantzaleen kofradia bat desegiteko, biltzar orokorraren aparteko bilkura egin behar da, eta biltzarkideen bi herenen adostasuna lortu behar da.

Artículo 11.– Modificación y fusión.

14. atala.– Ezabatzea.

La modificación del ámbito territorial y la fusión de varias cofradías del País Vasco requerirá el acuerdo por mayoría absoluta de los miembros de la Asamblea General de cada cofradía.

Arrantza arloan eskuduna den Sailak arrantzaleen edozein kofradia ezabatu ahal izango du, delako kofradia horrek legez esleitu zaizkion xedeak betetzeari uzten badio. Horretarako, aldez aurretik prozedura egokia instruitu behar du, eta prozedura horren baitan interesaturiko kofradiari eta lurraldeko kofradien federazioari entzun behar die.

Artículo 12.– Acuerdos de colaboración.

2. SEKZIOA

1.– Las cofradías de pescadores del País Vasco podrán acordar entre sí la gestión de los servicios comunes o la defensa de sus intereses generales, sin que ello implique una fusión de las mismas.

ANTOLAMENDUA

2.– Dicho acuerdo de colaboración se adoptará por mayoría simple de los miembros de la Asamblea de cada cofradía.

15. atala.– Artezkaritza organoak.

Artículo 13.– Disolución.

Arrantzaleen kofradien artezkaritza organoak biltzar orokorra, zuzendaritza batzordea eta lehendakaria dira.

La disolución de una cofradía de pescadores requerirá una convocatoria extraordinaria y el acuerdo de los dos tercios de los miembros de la Asamblea General.

16. atala.– Agintaldiaren iraupena.

Artículo 14.– Supresión.

Artezkaritza organoak lau urteko eperako aukeratuko dira. Hala ere, organo horietako kideen agintaldia arinago amaitu ahal izango da baten bat kargutik kenduz gero, edo baten batek kargua utzi edo kide izaera galduz gero, edota kofradiaren bat-egite, desegite edo ezabatzea suertatuz gero.

El Departamento competente en materia de pesca, previa instrucción de un procedimiento con audiencia de la interesada y oída la federación de cofradías del territorio, podrá proceder a la supresión de una cofradía de pescadores cuando dejara de cumplir los fines que tiene legalmente encomendados.

17. atala.– Biltzar orokorra.

SECCIÓN 2.ª

1.– Kide guztien ordezkaritza organo nagusia eta gainerako artezkaritza organoen kontrolerako organo nagusia da.

ORGANIZACIÓN

2.– Ontzi-jabeen eta haien menpeko lan-kontratupeko langileen ordezkariek osatuko dute, sektore bien ordezkaritza parekidearen irizpidearen arabera. Hala ere, kofradiaren biltzar orokorra kofradiako kide guztiek osaturik egon daiteke, estatutuek horrela xedatuz gero; edonola ere, botoa emateko, parekidea izango da sektore bien ordezkaritza.

Artículo 15.– Órganos rectores.

3.– Bazkide laguntzaileak biltzar orokorrera joan ahal izango dira estatutuetan ezarritakoaren arabera.

Son órganos rectores de las cofradías de pescadores la Asamblea General, la Junta Directiva y el Presidente.

18. atala.– Biltzar orokorraren eskumenak.

Artículo 16.– Duración del mandato.

Biltzar orokorrari eginkizun hauek dagozkio:

Los órganos rectores serán elegidos por un período de cuatro años, sin perjuicio de la finalización anticipada de su mandato en los supuestos de cese, dimisión, pérdida de la condición de miembros, fusión, disolución o supresión de la cofradía.

a) Kofradien estatutuak onestea.

Artículo 17.– La Asamblea General.

b) Biltzarkideen artetik zuzendaritza batzordea, lehendakaria, lehendakariordea eta ordezkoak aukeratzea. Horiek guztiak izendatzea eta kargutik kentzea.

1.– Es el órgano superior de representación de todos los miembros y de control de los demás órganos rectores.

c) Sarrera eta gastuen aurrekontuak onestea eta langileak kontratatzeko irizpideak finkatzea.

2.– Estará constituida por los representantes de los armadores y del personal laboral dependiente de los mismos, según el criterio de representación paritaria entre ambos sectores. No obstante, los estatutos podrán establecer que la Asamblea General de la cofradía esté formada por todos los miembros de la misma, sin perjuicio de la representación paritaria en la emisión del voto. <P ALIGN="JUSTIFY">3.– Los socios colaboradores podrán asistir a la Asamblea General de acuerdo con lo establecido en los estatutos.

d) Kuotak edo derramak onestea.

Artículo 18.– Competencias de la Asamblea General.

e) Aurrekontu ekitaldiko balantzea eta finantza orriak edo ustiapen kontuak onestea.

Corresponde a la Asamblea General:

f) Ondasun higiezinez baliatzeko egintzak eta lankidetzarako akordioak onestea.

a) Aprobar los estatutos de la cofradías.

g) Arrantzale kofradien eta beren lurralde eremuen aldaketa, desegitea eta bat-egitea onestea.

b) Elegir de entre sus miembros a la Junta Directiva, al Presidente, al Vicepresidente y a los miembros suplentes. Nombrarlos y cesarlos en el ejercicio de sus funciones.

h) Kofradiek, beren kabuz edo federazioen bidez, beste enpresa batzuetan edo lurraldeko, Estatuko, Europako Erkidegoko eta nazioarteko beste erakunde batzuetan izan behar duten partaidetza onestea.

c) Aprobar los presupuestos de ingresos y gastos y fijar los criterios de contratación de personal.

i) Gainerako artezkaritza organoen jarduna kontrolatzea.

d) Aprobar las cuotas o derramas.

j) Kofradiaren memoriak, egitasmoak eta jarduteko programak onestea.

e) Aprobar el balance y los estados financieros o cuentas de explotación del ejercicio presupuestario.

k) Estatutuek, lege honek edo bera garatzeko xedapenek esleitzen dizkioten gainerako eginkizunak.

f) Aprobar los actos de disposición de los bienes inmuebles y los acuerdos de colaboración entre sí.

19. atala.– Zuzendaritza batzordea.

g) Aprobar la disolución, modificación y fusión de las cofradías de pescadores y de su ámbito territorial.

1.– Kofradien zuzendaritzarako, administraziorako eta kudeaketarako organoa da.

h) Aprobar la participación de las cofradías, por sí o a través de sus federaciones, en otras empresas u organizaciones territoriales, estatales, comunitarias e internacionales.

2.– Lehendakariak, lehendakariordeak eta biltzar orokorreko zenbait kidek osatuko dute zuzendaritza batzordea. Azken horiek biltzar orokorrak berak aukeratuko ditu, biltzarrean aurreikusitako ordezkaritza parekidearen irizpide berberei jarraituz.

i) Controlar la actuación de los demás órganos rectores.

20. atala.– Zuzendaritza batzordearen eskumenak.

j) Aprobar la memoria, los proyectos y programas de actuación de la cofradía.

Zuzendaritza batzordeari eginkizun hauek dagozkio:

k) Cuantas funciones le sean atribuidas por los respectivos estatutos o por la presente ley y sus disposiciones de desarrollo.

a) Biltzar orokorraren erabakiak bete eta betearaztea.

Artículo 19.– La Junta Directiva.

b) Kofradiaren jarduerak zuzendu eta koordinatzea.

1.– Es el órgano de dirección, administración y gestión de las cofradías.

c) Kofradiaren memoria, egitasmoak eta programak, balantzea eta emaitzen kontua, eta sarrera eta gastuen aurrekontua biltzar orokorrari aurkeztea, berak onets ditzan.

2.– La Junta Directiva estará constituida por el Presidente, el Vicepresidente y un número de miembros de la Asamblea General elegidos por ésta, siguiendo los mismos criterios de representación paritaria previstos en la misma.

d) Kuotak eta derramak proposatzea.

Artículo 20.– Competencias de la Junta Directiva.

e) Kofradiaren menpeko lan-kontratupeko langileak kontratatu eta kaleratzea, eta langileen antolamendu funtzionala finkatzea.

Corresponde a la Junta Directiva:

f) Xedeak betetzeko, batzordeak eta ordezkaritzak izendatzea.

a) El cumplimiento y ejecución de los acuerdos de la Asamblea General.

g) Ondasun higikorrak eta zerbitzuak eskuratu eta erabiltzeari buruzko erabakiak hartzea.

b) La dirección y coordinación de las actividades de la cofradía.

h) Kofradietako kideen alta, baja edo bateraezintasunei buruzko erabakiak hartzea.

c) Presentar ante la Asamblea General, para su aprobación, la memoria, los proyectos y programas de la cofradía, el balance y cuenta de resultados y el presupuesto de ingresos y gastos.

i) Kofradiaren sarrera eta gastuen aldez aurretiko ikuskapen eta kontrola egitea, baita balantzearena eta finantza orri edo ustiapen kontuarena ere.

d) Proponer las cuotas y derramas.

j) Estatutuek edo antolamendu juridikoak esleitzen dizkioten gainerako eginkizunak.

e) La contratación o despido del personal laboral dependiente de la cofradía y el establecimiento de su organización funcional.

21. atala.– Lehendakariaren eskumenak.

f) Nombrar comisiones y delegaciones para el cumplimiento de sus fines.

Lehendakariari eginkizun hauek dagozkio:

g) Adoptar acuerdos sobre la adquisición y disposición de bienes muebles y servicios.

a) Zuzendaritza batzordearen jarduna zuzentzea.

h) Acordar el alta, la baja o la incompatibilidad de los miembros de las cofradías.

b) Kofradia ordezkatzea, bai administrazioetan eta epai-organoetan, bai beste edozein erakunde edo enpresa publiko zein pribatutan -direla Estatukoak, direla Europako Erkidegokoak edo nazioartekoak-, eta auzi eta arazo orokorretarako ahalorde orokorrak emateko ahalmena ematea.

i) Ejercer la inspección y el control previo de los ingresos y gastos de la cofradía y el balance y los estados financieros o cuenta de explotación.

c) Artezkaritza organoen bilkuretarako deia egitea, bilera-buru jardutea, bilkurak eten eta bukatutzat ematea eta organo horien deliberazioak gidatzea.

j) Cuantas funciones le sean atribuidas por los respectivos estatutos o por el ordenamiento jurídico.

d) Kofradien izenean akordio eta hitzarmenak formalizatzea eta kofradiek enpresa publiko zein pribatuetan edo Estatuko, Europako Erkidegoko edo nazioarteko erakundeetan izan behar duten partaidetza formalizatzea.

Artículo 21.– Competencias del Presidente.

e) Ondasun eta zerbitzuak eskuratu edo erabiltzeko kontratuak formalizatzea.

Corresponde al Presidente:

f) Gastuetarako baimena eta ordainketa-aginduak ematea.

a) Dirigir la acción de la Junta Directiva.

g) Langileen kontratazioa formalizatzea eta langileen arau-urratze arinak zehatzea.

b) Representar a la cofradía ante las Administraciones y órganos jurisdiccionales y ante cualquier organismo o empresa pública o privada, estatal, comunitaria o internacional, y autorizar el otorgamiento de poderes generales de representación en pleitos y asuntos generales.

h) Botazioetan suertatzen diren hainbanakoak bere botoaz ebaztea.

c) Convocar, presidir, suspender y levantar las sesiones de los órganos rectores y dirigir sus deliberaciones.

i) Aktak sinatu eta kautotzea.

d) Formalizar en nombre de las cofradías los acuerdos y convenios y la participación de las mismas en las empresas públicas o privadas, o en organismos estatales, comunitarios o internacionales.

j) Estatutuek esleitzen dizkioten gainerako eginkizunak.

e) Formalizar los contratos de adquisición o disposición de bienes y servicios.

22. atala.– Lehendakariordearen eskumenak.

f) La autorización de los gastos y la ordenación de los pagos.

1.– Lehendakariak kargua utz badeza, edo hil badadi, edo absente edo gaixorik egon badadi, lehendakariordeak lehendakariaren eginkizunak beteko ditu.

g) Formalizar la contratación del personal y sancionar sus conductas infractoras leves.

2.– Aipaturiko egoera horietariko edozein gerta badadi, lehendakariodeak, hiru hilabetetik zortzi hilabetera bitarteko epearen barruan, biltzar orokorrerako deia egingo du, lehendakari berria aukeratzeko. Lehendakari berria lehengoaren sektore beretik aukeratuko da, organo horrek agintaldia urtebeteko epearen barruan bukatu ezik.

h) Dirimir con su voto los empates en las votaciones.

3.– Lehendakariordea atal honen lehenengo lerroaldean aurreikusitako egoera batean egon badadi, zuzendaritza batzordeko kide batek ordeztuko du, sektore profesional berekoa izanik, botazioan boto gehien lortu dituenak, hain zuzen ere.

i) Autorizar las actas con su firma.

4.– Lehendakariak edo lehendakariordeak kargua utziz gero, ezin aurkez daitezke beste hauteskunde batera, harik eta kargua utzi duteneko agintaldia agortu arte.

j) Cuantas funciones le sean atribuidas por sus respectivos estatutos.

III. ATALBURUA

Artículo 22.– Competencias del Vicepresidente.

HAUTESKUNDE PROZEDURA

1.– El Vicepresidente realizará las funciones de Presidente por dimisión, fallecimiento, ausencia o enfermedad de éste.

23. atala.– Hautesleak.

2.– Si sucediera cualquiera de estas circunstancias, el Vicepresidente, en un plazo mínimo de tres meses y máximo de ocho meses, procederá a la convocatoria de una Asamblea General para la elección de un nuevo Presidente, que será elegido del mismo sector al que pertenecía el anterior, salvo que este órgano finalizara su mandato en el período de un año.

Hautesle izan ahal izateko, eskakizun hauek bete behar dira: a) Kofradiako kide izatea, eta horrela agertzea behin betiko hauteskunde zerrendan.

3.– Cuando se dieran en el Vicepresidente los supuestos previstos en el apartado primero de este artículo, será sustituido por el miembro de la Junta Directiva que haya obtenido mayor número de votos y pertenezca al mismo sector profesional.

b) Organo eskudunaren erabaki edo epaiaren bidez eskubide hau erabiltzeko gauzaezturik edo ezgaiturik ez egotea.

4.– El Presidente o Vicepresidente que dimita no podrá presentarse a una nueva elección hasta que no finalice el mandato en que se produjo su dimisión.

24. atala.– Hauta daitezkeenak.

CAPÍTULO III

1.– Harako kofradiaren biltzar orokorreko kidea izateko, arrantzaleen kofradiako kidea izateaz gain, ordezkaritza kargu hori betetzeko hautatua edo izendatua izan behar da, 17.2 atalean ezarritakoa aplikatzekoa izan ezik.

PROCEDIMIENTO ELECTORAL

2.– Zuzendaritza batzordeko kidea izateko, lehenengo lerroaldean adierazitakoaz gain, hauek dira bete beharreko eskakizunak: hauteskundeak egitean delako kideak kofradiako kide legez bi urte edo gehiagoko antzinatasuna bazuela egiaztatzea; hauteskunde garaian 65 urte baino gehiago ez izatea, eta ordezkaritza kargu bat betetzeko gauzaezturik edo ezgaiturik ez egotea. Hala ere, bi urteko antzinatasuna ez da eskatuko kofradia berri bat eratzen denean.

Artículo 23.– Electores.

3.– Zuzendaritza batzordeko kideren batek 65 urte betetzen baditu batzordekidea den bitartean, agintaldia agortu arte jarraitu ahal izango du.

Podrán ser electores las personas que cumplan los siguientes requisitos:

25. atala.– Hauteskunde batzordea.

a) Ser miembro de la cofradía y constar como tal en la lista electoral definitiva.

1.– Kofradiaren biltzar orokorra hautatzeko, hauteskunde batzordea eratuko da. Hauteskunde batzordeak hauteskundeetarako plana eta egutegia gertatuko ditu.

b) No estar incapacitado o inhabilitado por resolución o sentencia de órgano competente para el ejercicio de este derecho.

2.– Kofradiako lehendakaria arituko da hauteskunde batzordeko lehendakari. Hauteskunde batzordea, gainera, zuzendaritza batzordeak eta kofradiako idazkariak osatuko dute.

Artículo 24.– Elegibles.

26. atala.– Behin-behineko zerrendak.

1.– Para ser miembro de la Asamblea General será necesario pertenecer a la cofradía de pescadores y ser elegido o proclamado para desempeñar este cargo representativo, salvo lo establecido en el artículo 17.2.

1.– Artezkaritza organoen legezko agintaldia amaitu aurreko hilabetean, hauteskunde batzordeko lehendakariak kofradiako kideen behin-behineko zerrendak jarriko ditu iragarki oholean, eta zortzi eguneko epea emango da zerrenda horien aurkako erreklamazio eta errekurtsoak aurkezteko.

2.– Para formar parte de la Junta Directiva se requiere, además de lo señalado en el apartado primero, acreditar una antigüedad de dos años anteriores a la elección como miembro de la cofradía, no superar los 65 años en el momento de la misma, y no estar incapacitado o inhabilitado para el ejercicio de cargo representativo. No obstante, el requisito de la antigüedad de dos años no será exigible en la constitución de una nueva cofradía.

2.– Hauteskunde batzordeak ebatziko ditu erreklamazio edo errekurtsoak, aurkeztu eta zortzi eguneko epearen barruan.

3.– Los miembros de la Junta Directiva que cumplieran la edad de 65 años durante el ejercicio de su mandato podrán continuar hasta la finalización del mismo.

27. atala.– Behin betiko zerrendak.

Artículo 25.– La Comisión Electoral.

1.– Legez ezarritako epea erreklamazio edo errekurtsorik aurkeztu gabe igaroz gero, edota erreklamazio edo errekurtsoak ebatzitakoan, berehala argitaratuko dira behin betiko zerrendak, hamabost eguneko epea jarriko da hautagaiak aurkezteko eta hautagaiak biltzar orokorreko kide aukeratzeko eguna, ordua eta tokia zehaztuko dira.

1.– Para la elección de la Asamblea General de la cofradía se constituirá una Comisión Electoral que elaborará el plan y el calendario electoral.

2.– Behin betiko zerrenden aurka, zortzi eguneko epearen barruan errekurtsoa jarri ahal izango zaio arrantza arloan eskuduna den Sailari. Errekurtsoa ebazteko epea beste horrenbestekoa izango da.

2.– La Comisión Electoral estará presidida por el Presidente de la cofradía, formando además parte de la misma la Junta Directiva y el Secretario de la misma.

28. atala.– Biltzar orokorrerako hautagaiak aurkeztu eta hautatzeko modua.

Artículo 26.– Listas provisionales.

1.– Ezarritako epearen barruan, ontzi-jabeek eta arrantza-ontziren batean diharduten lan-kontratupeko langileek hautagaiak aurkeztu ahal izango dituzte -zeinek bere sektore profesionalaren baitan-, biltzar orokorrean ontzi-jabe edo langileen ordezkari izan daitezen.

1.– En el plazo del mes anterior a la finalización del mandato legal de los órganos rectores, el Presidente de la Comisión expondrá en el tablón de anuncios las listas provisionales de los miembros de la cofradía y se concederá un plazo de ocho días para poder formular reclamaciones y recursos contra las mismas.

2.– Hauteskundeak lanbide-sektoreka egingo dira eta boto gehien lortzen dituzten hautagaiak izendatuko dira.

2.– Las reclamaciones o recursos serán resueltos por la Comisión Electoral en el plazo de ocho días desde la interposición de los mismos.

3.– Aurkeztutako hautagaien kopurua eta sektore profesional bakoitzean aukeratu beharreko ordezkarien kopurua bat badatoz, ez da beharrezkoa izango hauteskunderik egitea, eta hauteskunde batzordeak biltzar orokorreko kide izendatuko ditu hautagaiak.

Artículo 27.– Listas definitivas.

29. atala.– Hauteskunde batzordearen eginkizunak.

1.– Transcurrido el período legal sin haberse formulado reclamaciones o recursos o habiendo sido resueltos éstos, se procederá de inmediato a la publicación de las listas definitivas, se establecerá un plazo de quince días para la presentación de candidatos y se fijará la hora, fecha y lugar para la elección de éstos como miembros de la Asamblea General.

1.– Hauteskunde batzordearen ardura izango da botazioaren zuzentasuna jagotea, ordena zaintzea, zenbaketa egitea eta hauteskundeen legezkotasuna jagotea. Batzordeko burua arituko da hauteskundeetako buru.

2.– Contra la listas definitivas se podrá interponer recurso en el plazo de ocho días ante el Departamento competente en materia de pesca, que deberá resolver en el mismo período de tiempo.

2.– Hauteskunde batzordeak behin-behineko emaitzak argitaratuko ditu, eta, emaitzok argitaratzen direnetik, zortzi eguneko epea emango du erreklamazio eta errekurtsoak aurkezteko. Erreklamazio edo errekurtso horiek beste horrenbesteko epearen barruan ebatzi beharko ditu batzordeak.

Artículo 28.– Presentación y elección de candidatos a la Asamblea General

3.– Batzordearen erabakiaren aurka, arrantza arloan eskuduna den Eusko Jaurlaritzako Sailari errekurtsoa jarri ahal izango zaio zortzi eguneko epearen barruan.

1.– En el período de tiempo establecido al efecto, los armadores y el personal laboral que preste sus servicios en una embarcación pesquera podrán presentar candidatos, dentro del sector profesional al que pertenecen, para que representen a los mismos en la Asamblea General.

30. atala.– Emaitzen argitalpena eta biltzar orokorrerako deia.

2.– La elección de éstos se realizará por sectores profesionales y serán proclamados los candidatos que obtengan mayor número de votos.

1.– Ezarritako epea erreklamazio edo errekurtsorik aurkeztu gabe igaroz gero, edota erreklamazio edo errekurtsoak ebatzitakoan, biltzar orokorra osatuko duten kideen behin betiko zerrenda argitaratuko da, eta biltzarrerako deia egingo da, biltzarkide hautetsiak karguaz jabetu daitezen, eta gainerako artezkaritza organoak hauta daitezen.

3.– Si el número de los candidatos presentados coincidiera con el número de miembros a elegir por cada uno de los sectores profesionales no será necesario proceder a la elección, siendo proclamados por la Comisión Electoral miembros de la Asamblea General.

2.– Behin betiko zerrenda argitaratu eta hurrengo 15 egunen barruan egingo da aipaturiko deialdi hori.

Artículo 29.– Funciones de la Comisión Electoral.

31. atala.– Biltzar orokorraren eraketa.

1.– La Comisión Electoral será la responsable de vigilar la regularidad de la votación, mantener el orden, realizar el escrutinio y velar por la legalidad del sufragio, siendo su Presidente el encargado de presidir la votación.

1.– Kofradiako jarduneko lehendakaria arituko da biltzar orokorreko buru, kofradiako idazkaria lagun duelarik. Idazkariak botazioen emaitzak irakurriko ditu eta biltzarkideak karguaz jabetzen direnean egingo den akta sinatuko du.

2.– La Comisión Electoral procederá a publicar los resultados provisionales y concederá un plazo de ocho días desde la publicación de los mismos para presentar reclamaciones y recursos, debiendo resolver en el mismo período de tiempo.

2.– Biltzarrean boto eskubidea erabili ahal izateko, eta gainerako artezkaritza organoetan hautetsi-karguak bete ahal izateko, ezinbestekoa da biltzarkideak karguaz jabetzea.

3.– Contra el acuerdo de la Comisión cabrá recurso ante el Departamento competente en materia de pesca del Gobierno Vasco en el plazo de ocho días.

32. atala.– Zuzendaritza batzordearen, lehendakariaren eta lehendakariordearen hautapena.

Artículo 30.– Publicación de resultados y convocatoria de la Asamblea General.

1.– Karguaz jabetutakoan, biltzar orokorreko edozein kidek aurkez diezaioke biltzarreko jarduneko lehendakariari kofradiako zuzendaritza batzorderako, lehendakaritzarako eta lehendakariordetzarako hautagaien zerrenda bat; zerrendarekin batera, gutxienez %20 biltzarkideren sinadurak aurkeztu behar dira. Aurrekoa gorabehera, estatutuetan hautagaiak aurkezteko beste edozein sistema ezarri ahal izango da.

1.– Transcurrido el plazo sin haberse formulado reclamaciones o recursos o habiendo sido resueltos los mismos, se procederá a la publicación de la lista definitiva de los miembros que van a formar parte de la Asamblea General y a la convocatoria de la misma para la toma de posesión de los miembros electos y para la elección de los restantes órganos rectores.

2.– Botazio zuzen eta sekretua egingo da, eta aldeko boto gehien lortzen dituzten hautagaiak aukeratuko dira. Hainbanakorik gertatuz gero, estatutuetan xedatzen dena izango da aginduzko. Aurrekoaren ezean, adinez zaharrena den kidea aukeratuko da. Ekitaldi berean, zuzendaritza batzorderako ordezkoak aukeratuko dira.

2.– La convocatoria tendrá lugar en el plazo de los 15 días siguientes a la publicación de la lista definitiva.

3.– Zuzendaritza batzordean ordezkaritza parekidea mantenduko da, eta lehendakaria ontzi-jabeen sektorekoa bada, lehendakariordea lan-kontratupeko langileen sektorekoa izango da, edo alderantziz. Zuzendaritza batzordeko gainerako kideekin era berean jokatuko da.

Artículo 31.– Constitución de la Asamblea General.

33. atala.– Eginkizunen luzapena.

1.– La Asamblea General estará presidida por el Presidente en funciones de la cofradía asistido del Secretario de la misma, que procederá a la lectura del resultado de las votaciones y a la firma del acta de toma de posesión de sus miembros.

Hauteskunde prozesuan zehar artezkaritza organoak eta lehendakariordea jardunean egongo dira, eta bakar-bakarrik tramite edo kudeaketa soileko lanak egin ditzakete. Artezkaritza organo berriak eta lehendakariorde berria karguaz jabetzearekin batera amaituko da jardunekoen agintaldia. Karguaz jabetu, berriz, biltzar orkorrerako deia egin eta urtebeteko epearen barruan jabetu beharko dute.

2.– La toma de posesión de sus miembros será requisito indispensable para poder ejercer el derecho a voto en la Asamblea y ocupar cargos electos en los restantes órganos rectores.

34. atala.– Lehendakaria edo lehendakariordea kargutik kentzeko modua.

Artículo 32.– Elección de la Junta Directiva, del Presidente y del Vicepresidente.

1.– Lehendakaria edo lehendakariordea kargutik kentzeko, biltzar orokorra deitu behar da, eta, horretarako, beharrezkoa da biltzarkideen herenek edo gehiagok eskabidea egitea.

1.– Finalizada la toma de posesión, cualquier miembro de la Asamblea General podrá presentar ante el Presidente en funciones de la misma una lista de candidatos a la Junta Directiva, a la Presidencia y a la Vicepresidencia de la cofradía, debiendo venir con la firma de, al menos, el 20% de los miembros de la Asamblea. No obstante lo anterior, los estatutos podrán establecer cualquier otro sistema de presentación de candidatos.

2.– Biltzarrean eskatzaileen arrazoiak azalduko dira, eta hitza emango zaie lehendakariari eta lehendakariordeari beren eskubideak defendatzeko arrazoiak azal ditzaten.

2.– Se procederá a la votación directa y secreta de los candidatos presentados y serán elegidos los que obtengan el mayor número de votos a favor. En caso de empate se estará a lo dispuesto en los respectivos estatutos. En defecto de lo anterior, resultará elegido el miembro de mayor edad. En el mismo acto se procederá a la elección de los suplentes a la Junta Directiva.

3.– Alderdien esku-hartzeak amaitutakoan, banakako botazio zuzen eta sekretua egingo da, eta ukiturikoak kargutik kenduko dira emandako botoen gehiengoz hala erabaki baledi.

3.– Se mantendrá la representación paritaria en la Junta Directiva, y si el Presidente pertenece al sector armador el Vicepresidente será elegido de entre el sector del personal laboral dependiente, o viceversa, actuándose de la misma forma con el resto de los miembros de la Junta Directiva.

IV. ATALBURUA

Artículo 33.– Prórroga de funciones.

KOFRADIEN FEDERAZIOA

Durante el proceso electoral los órganos rectores y el Vicepresidente estarán en funciones, pudiendo solamente realizar actos de mero trámite o gestión, y concluirán sus mandatos con la toma de posesión de los nuevos órganos rectores y del Vicepresidente, que deberá realizarse en un plazo no superior a un año desde la convocatoria de la Asamblea General.

1. SEKZIOA

Artículo 34.– Cese o separación del cargo de Presidente o Vicepresidente.

ERAKETA, IZAERA ETA EGINKIZUNAK

1.– El cese o separación del cargo del Presidente o Vicepresidente requerirá la convocatoria de una Asamblea General que vendrá solicitada, al menos, por un tercio de los miembros de la misma. 2.– En la Asamblea se expondrán las razones de los solicitantes y se concederá la palabra al Presidente o Vicepresidente para que expongan las suyas en defensa de sus derechos.

35. atala.– Eraketa.

3.– Finalizadas las intervenciones de las partes, se realizará una votación individual, directa y secreta, procediéndose al cese o separación del cargo si se adoptara esta resolución por mayoría de los votos emitidos.

Euskal Herriko arrantzaleen kofradiek, beren xedeak betetzeko, kofradien federazioa era dezakete Bizkaiko edo Gipuzkoako Lurralde Historikoan, eta, halaber, Euskal Herriko Kofradien Federazioa osa dezakete.

CAPÍTULO IV

egintzen ezaugarrien arabera.

FEDERACIÓN DE COFRADÍAS

37. atala.– Estatutuak.

SECCIÓN 1.ª

Federazioen estatutuek, gutxienez, lege honetan jasotzen ez diren eta ondoko alderdiokin zerikusia duten inguruabarrak arautuko dituzte: estatutuen onespen eta aldaketa, egoitza, federazioko organoen antolamendu eta funtzionamendua, hauteskundeetarako arauak, kideen eskubide eta betebeharrak, kideen ordezpena, erabakiak hartzeko modua, desegitea eta ondarearen erabilera, eta federazioak behar bezala funtzionatzeko premiazkotzat hartzen den guztia. 38. atala.– Eginkizunak.

CONSTITUCIÓN, NATURALEZA Y FUNCIONES

Kofradien eginkizunen kaltetan jo gabe, eta eginkizun horiek federazioei kofradien ordezkari diren aldetik esleitzen zaizkiela, hauek dira

Artículo 35.– Constitución.

federazioen eginkizunak:

Las cofradías de pescadores del País Vasco podrán constituirse, para el desempeño de sus fines, en federación de cofradías en cada uno de los territorios de Bizkaia y Gipuzkoa, pudiendo a su vez integrarse en una Federación de Cofradías del País Vasco.

a) Arrantzaleen kofradien interes orokorrak defendatu eta ordezkatzea.

Artículo 36.– Naturaleza.

b) Kofradien jarduna koordinatzea, beharrezko zerbitzuak hobeto egiteko; bestetik, aseguru edo finantza erakundeekiko akordioak bultzatzea, baliabide ekonomikoak edo finantza tresnak ahalik eta ondoen erabil daitezen.

Las federaciones de cofradías gozan de personalidad jurídica y plena capacidad de obrar y disponen de total autonomía en la gestión de sus recursos propios. Sus actos estarán sometidos al derecho privado o público de acuerdo con sus características. Artículo 37.– Estatutos.

c) Kofradien artean sortzen diren gatazketan bitartekari aritzea.

Los estatutos de las federaciones regularán, al menos, todos aquellos aspectos que, no estando recogidos en esta norma, hacen referencia a su aprobación y modificación, al domicilio, organización y funcionamiento de sus órganos, normas electorales, derechos y obligaciones de sus miembros y sustitución de los mismos, adopción de acuerdos, disolución y destino de su patrimonio y cuanto se estime necesario para el correcto funcionamiento de la misma.

d) Arrantzan, arrantza merkaturatzeko bideetan eta arrantza sektorean eragina eduki dezaketen arau edo manu guztiei buruzko informazioa ematea kofradiei.

Artículo 38.– Funciones.

e) Kofradia berriei buruzko txostenak egitea, direlako kofradia horiek eratu baino lehen.

Sin perjuicio de las funciones que ostentan las cofradías y se atribuyen a las federaciones como cauce de representación de las mismas, ejercen, además, las siguientes:

f) Estatutuek esleitzen dizkieten gainerako eginkizun guztiak.

a) Defender y representar los intereses generales que afecten a las cofradías de pescadores.

2. SEKZIOA

b) Coordinar las actuaciones de las mismas para una mejor prestación de los servicios necesarios y promover acuerdos con instituciones aseguradoras o financieras para una óptima utilización de los recursos económicos o de los instrumentos financieros.

FEDERAZIOEN OSAERA ETA FEDERAZIOETAN PARTE HARTZEKO MODUA

c) Mediar en aquellos conflictos que surjan entre diversas cofradías.

39. atala.– Osaera.

d) Informar a las cofradías de todas las normas o preceptos que puedan afectar a la pesca o a su comercialización y al sector pesquero.

1.– Lurraldean lurraldeko kofradiak izan daitezke federazioko kideak, kasuan kasuko kofradiaren biltzar orokorrak aldeko erabakia hartuz gero.

e) Emitir informe previo sobre la constitución de nuevas cofradías.

2.– Euskal Herriko Kofradien Federazioa Bizkaiko eta Gipuzkoako federazioek osatuko dute, bi federazio horien biltzar orokorrek aldeko erabakia hartuz gero.

f) Y cuantas funciones vengan determinadas en sus propios estatutos.

40. atala.– Federazioetan parte hartzeko modua.

SECCIÓN 2.ª

1.– Arrantzaleen kofradiek lurraldeko kofradien federazioan parte hartuko dute, zeinek bere lurraldekoan, hain zuzen ere. Horretarako, proportzionaltasunaren irizpidea begiratuko da, kofradia bakoitzaren kide kopuruaren arabera. Edonola ere, kofradia batek federazioan duen partaidetza ezin izan daiteke %47tik gorakoa.

COMPOSICIÓN Y PARTICIPACIÓN EN LAS FEDERACIONES

2.– Kofradia bakoitzaren partaidetza-portzentaiari dagokion boto haztatuaren arabera hartuko dira erabakiak, aurreko lerroaldean ezarritakoa kontutan hartuta.

Artículo 39.– Composición.

3.– Lurraldeetako federazioek Euskal Herriko Kofradien Federazioan izango duten partaidetza parekidea izango da.

1.– Podrán ser miembros de la federación las cofradías ubicadas en su respectivo ámbito territorial, previo acuerdo favorable de su Asamblea General.

3. SEKZIOA

2.– La Federación de Cofradías del País Vasco estará integrada por las Federaciones de Bizkaia y Gipuzkoa, previo acuerdo de sus Asambleas Generales.

ANTOLAMENDUA

Artículo 40.– Participación en la federación.

41. atala.– Artezkaritza organoak.

1.– Las cofradías de pescadores participarán en la federación de cofradías de su territorio, de acuerdo con el criterio de proporcionalidad en función del número de miembros de cada cofradía, sin que ninguna de ellas pueda superar el 47% del porcentaje de participación total en la federación.

Federazioen artezkaritza organoak biltzar orokorra, zuzendaritza batzordea eta lehendakaria dira.

2.– Los acuerdos se adoptarán según el voto ponderado que ostente cada una de ellas, teniendo en cuenta lo establecido en el párrafo anterior.

42. atala.– Biltzar orokorra.

3.– La participación de las federaciones territoriales en una Federación de Cofradías del País Vasco será paritaria.

1.– Federazioa ordezkatzeko eta zuzendaritza batzordea eta lehendakaria kontrolatzeko organo nagusia da.

SECCIÓN 3.ª

2.– Federazioko lehendakariak eta lehendakariordeak, kofradietako lehendakariek eta lehendakariordeek eta kofradia bakoitzeko zenbait ordezkarik osatuko dute biltzar orokorra. Ordezkari horiek zuzendaritza batzordeek aukeratuko dituzte parekidetasunaren irizpidea errespetatuz eta kofradia bakoitzak federazioan duen partaidetza-portzentaiaren arabera.

ORGANIZACIÓN

3.– Kofradietako idazkariak biltzar orokorrera joan daitezke; bertan hitza izango dute, baina botorik ez.

Artículo 41.– Órganos rectores.

43. atala.– Zuzendaritza batzordea.

Son órganos rectores de las federaciones la Asamblea General, la Junta Directiva y el Presidente.

1.– Federazioaren zuzendaritzarako, administraziorako eta kudeaketarako organoa da.

Artículo 42.– La Asamblea General.

2.– Federazioko lehendakariak eta lehendakariordeak eta federazioko kofradietako lehendakari eta lehendakariordeek osatuko dute zuzendaritza batzordea.

1.– Es el órgano superior de representación de la federación y de control de la Junta Directiva y del Presidente.

3.– Kofradietako idazkariak ere zuzendaritza batzordeen bileretara joan daitezke, kofradiako lehendakariak deituz gero. Idazkariok hitza izango dute, baina botorik ez.

2.– Estará constituida por el Presidente y Vicepresidente de la federación, por los Presidentes y Vicepresidentes de las cofradías y por un número de representantes de cada una de éstas elegidos de forma paritaria por sus Juntas Directivas, según el porcentaje de participación que les corresponda en la federación.

44. atala.– Lehendakaria eta lehendakariordea. 1.– Biltzar orokorrak biltzarkideen artetik hautatuko ditu federazioko lehendakaria eta lehendakariordea, lau urteko eperako hautatu ere. 2.– Hautatutako lehendakaria ontzi-jabea bada, lehendakariordea lan-kontratupeko langileen sektorekoa izango da, edo alderantziz.

3.– Los Secretarios de las cofradías podrán asistir a la Asamblea General con voz pero sin voto.

3.– Hainbanakorik gertatuz gero, estatutuetan xedatzen dena izango da aginduzko. Aurrekoaren ezean, adinez zaharrena den kidea aukeratuko da.

Artículo 43.– La Junta Directiva.

45. atala.– Hautatuak izateko eskakizunak.

1.– Es el órgano de dirección, administración y gestión de la federación.

Lehendakari eta lehendakariorde izateko hautagaiek bete behar dituzten baldintzak hauek dira:

2.– Estará constituida por el Presidente y Vicepresidente de la federación y por los Presidentes y Vicepresidentes de las cofradías que la integran.

a) Federazioko biltzar orokorreko kide izatea.

3.– Los Secretarios de las cofradías podrán asistir a las Juntas Directivas cuando sean convocados por su Presidente. Tendrán voz pero no voto.

b) Hauteskundea egiten denean adinez nagusiak izatea eta 65 urtetik gorakoak ez izatea.

Artículo 44.– El Presidente y Vicepresidente. 1.– El Presidente y Vicepresidente de la federación serán elegidos por un período de cuatro años por la Asamblea General de entre los miembros de la misma.

c) Lurraldeko arrantzaleen kofradiaren bateko kide legez bi urte edo gehiagoko antzinatasuna egiaztatzea.

2.– Si el Presidente elegido fuera armador, el Vicepresidente será elegido de entre los representantes del personal laboral dependiente, o viceversa.

d) Ordezkaritza kargu bat betetzeko gauzaezturik edo ezgaiturik ez egotea.

3.– En caso de empate, se estará a lo dispuesto en los respectivos estatutos. En defecto de lo anterior, resultará elegido el miembro de mayor edad.

e) Hoben oso astunengatiko zehapenik jaso ez izana ezein kofradia edo federaziotan.

Artículo 45.– Requisitos de elegibilidad.

4. SEKZIOA

Los candidatos a Presidente y Vicepresidente deberán reunir las siguientes condiciones:

HAUTESKUNDE PROZEDURA

a) Ser miembros de la Asamblea General de la federación.

46. atala.– Lehendakariaren eta lehendakariordearen hautapena.

b) Ser mayores de edad y no superar los 65 años en el momento de la elección.

1.– Lehendakaria eta lehendakariordea hautatzeko, hauteskunde batzordea eratuko da, eta batzorde horrek hauteskundeetarako plana eta egutegia gertatuko ditu.

c) Acreditar una antigüedad de, al menos, dos años en una cofradía de pescadores del territorio.

2.– Federazioko jarduneko lehendakaria arituko da hauteskunde batzordeko lehendakari. Hauteskunde batzordea, gainera, lehendakariordeak, zuzendaritza batzordeak eta idazkariak osatuko dute.

d) No estar incapacitado o inhabilitado para el ejercicio de cargo representativo.

3.– Lehendakariaren agintaldia agortu edo lehendakaria kargutik kendu eta hilabeteko epearen barruan, hauteskunde batzordeak hautatzaileen zerrenda argitaratuko du, lehendakaritza eta lehendakariordetzarako hautagaiak aurkezteko epea ezarriko du eta hauteskundeetarako eguna, ordua eta tokia zehaztuko ditu. Agintaldia agortu eta sei hilabeteko epearen barruan egingo dira hauteskundeak.

e) No haber sido sancionado por falta muy grave por una cofradía o federación.

47. atala.– Hautagaiak proposatzeko modua.

SECCIÓN 4.ª

Arrantzaleen kofradietako zuzendaritza batzordeek edota edozein kofradiatako biltzar orokorreko %20 kidek proposa ditzakete kofradien federazioetako lehendakari eta lehendakariorde izateko hautagaiak, ezarritako hauteskunde epearen barruan betiere.

PROCEDIMIENTO ELECTORAL

48. atala.– Hautagaien aldarrikapena eta biltzar orokorrerako deia.

Artículo 46.– Elección de Presidente y Vicepresidente.

1.– Hauteskunde garaia igarotakoan, hauteskunde batzordeko lehendakariak jendaurrean emango du aurkezturiko hautagaien berri, eta biltzar orokorrerako deia egingo du. Biltzar horretarako aztergai bakarra lehendakari eta lehendakariordearen hautapena izango da.

1.– Para la elección de Presidente y Vicepresidente se creará una Comisión Electoral, que elaborará el plan y el calendario electoral.

2.– Lehenengo hauteskunde saioan, kideen botoen gehiengoa eta partaidetza-portzentaiaren gehiengoa (azkeneko hau kofradiek federazioan duten boto haztatuaren arabera) lortzen duten hautagaiak aukeratuko dira lehendakari eta lehendakariorde izateko. Lehendabizi lehendakaria aukeratuko da.

2.– Esta Comisión Electoral será presidida por el Presidente en funciones de la federación, formando además parte de la misma el Vicepresidente, la Junta Directiva y el Secretario.

3.– Bigarren saioan, partaidetza-portzentaiaren gehiengoa lortzen duten hautagaiak aukeratuko dira, kofradiek federazioan duten boto haztatuaren arabera.

3.– En el período de un mes desde la finalización del mandato de Presidente o de su cese o separación del cargo, la Comisión Electoral publicará la lista de electores, establecerá el plazo de presentación de candidatos a la Presidencia y Vicepresidencia y señalará el día, hora y lugar para las votaciones, que se celebrarán en un plazo de seis meses desde la finalización del mandato.

4.– Hauteskunde batzordearen erabakien aurka errekurtsoa jar dakioke, lehenengo auzialdian, batzordeari berari, eta, bigarren auzialdian, arrantza arloan eskuduna den Sailari. Auzialdi bietan, errekurtsoak aurkeztu eta ebazteko epeak zortzi egunekoak izango dira.

Artículo 47.– Proposición de candidatos.

49. atala.– Lehendakaria edo lehendakariordea kargutik kentzeko modua.

Las Juntas Directivas de las cofradías de pescadores, o el 20% de los miembros de la Asamblea General de éstas, podrán proponer candidatos a Presidente y Vicepresidente de las federaciones de cofradías en el período electoral establecido.

Lehendakaria edo lehendakariordea kargutik kentzeko, 34. atalean ezarritako prozedura beteko da. Erabakia, edonola ere, boto haztatuaren araberako partaidetza-portzentaiaren gehiengoaz hartuko da.

Artículo 48.– Proclamación de candidatos y convocatoria de la Asamblea General.

V. ATALBURUA

1.– Transcurrido el período electoral, el Presidente de la Comisión Electoral hará públicos los candidatos presentados y convocará a los miembros de la misma a una Asamblea General, con el único orden del día de la elección del Presidente y Vicepresidente.

KOFRADIA ETA FEDERAZIOETAKO

2.– Serán elegidos en primera vuelta Presidente, y posteriormente Vicepresidente, los candidatos que obtengan la mayoría de votos de los miembros y del porcentaje de participación según el voto ponderado que ostenten las cofradías en la federación.

LANGILE LAGUNTZAILEAK

3.– En segunda vuelta serán elegidos los candidatos que obtengan la mayoría del porcentaje de participación según el voto ponderado.

50. atala.– Lan-kontratupeko langileak.

4.– Los acuerdos de la Comisión Electoral serán recurribles en primera instancia ante la propia Comisión, y en segunda instancia ante el Departamento competente en materia de pesca. El plazo común para formular y resolver los recursos en ambas instancias será de ocho días.

Arrantzaleen kofradiek eta federazioek, beren xedeak betetzeko, lan-kontratupeko langileak kontratatu ahal izango dituzte, beharrizan eta aurrekontuen arabera.

Articulo 49.– Cese o separación del cargo de Presidente o Vicepresidente.

51. atala.– Idazkaria.

El cese o separación del cargo de Presidente o Vicepresidente seguirá el mismo procedimiento que se establece en el artículo 34. La resolución se adoptará por mayoría del porcentaje de participación según el voto ponderado.

Idazkariaren eginkizuna izango da kofradia edo federazioaren langile, zerbitzu eta bulegoak zuzendu eta koordinatzea.

CAPÍTULO V

52. atala.– Idazkariaren eginkizunak.

PERSONAL AUXILIAR DE COFRADÍAS Y FEDERACIONES

Kofradia edo federazioko lehendakariak emandako agindu eta jarraibideen arabera jardungo du idazkariak bere eginkizunetan, eta, gainera, beste egiteko hauek izango ditu:

Artículo 50.– Personal laboral.

a) Artezkaritza organoen bileretan hartutako erabakien aktak egitea eta zaintzea. Bileretan hitza izango du, baina botorik ez.

Las cofradías de pescadores y las federaciones, de acuerdo con sus necesidades y presupuesto, podrán contratar personal laboral propio para el cumplimiento de sus fines.

b) Artezkaritza organoei indarreko arauen gaineko aholkuak ematea, eta izan litezkeen arau-hausteez ohartaraztea.

Artículo 51.– Secretario.

c) Artezkaritza organoek baimendutako kobrantzak eta ordainketak.

El ejercicio de las funciones de dirección y coordinación del personal, servicios y dependencias de la cofradía o federación será realizado por un Secretario.

d) Kofradia edo federazioaren memoria, jarduteko egitasmo eta programak eta sarrera eta gastuen urteko aurrekontua egitea, zuzendaritza batzordeak ezarritako irizpideen arabera betiere.

Artículo 52.– Funciones del Secretario. El Secretario, que desempeñará sus funciones de acuerdo con las órdenes y directrices del Presidente de la cofradía o federación, se responsabilizará además de los siguientes cometidos:

e) Herri administrazio edo agintariek eskaturik, edota interesatuek eskaera arrazoitua eginik, luzatu beharreko agiri eta ziurtagiriak luzatzea, lehendakariaren oniritziarekin.

a) Levantamiento y custodia de las actas de lo acordado en las reuniones de los órganos rectores, donde podrá actuar con voz pero sin voto.

f) Kontabilitate liburuak behar bezala edukitzea.

b) Asesoramiento a los órganos rectores de las normas vigentes, advirtiéndoles de los incumplimientos.

g) Estatutuek eta aplikatzekoak diren xedapen arau-emaileek esleitzen dizkioten gainerako eginkizunak.

c) Los cobros y pagos autorizados por los órganos rectores.

53. atala.– Langileak kontratatu eta kaleratzeko modua.

d) Redactar la memoria, los proyectos y programas de actuación de la cofradía o federación y el presupuesto anual de ingresos y gastos, de acuerdo con los criterios fijados por la Junta Directiva.

Federazioak lan-kontratupeko langileak kontratatu eta kaleratzeko, federazioko zuzendaritza batzordeak onespena eta baimena eman behar du.

e) La expedición, con el visto bueno del Presidente, de los documentos y certificados requeridos por las Administraciones o autoridades públicas o a petición motivada de los interesados.

VI. ATALBURUA

f) La correcta tenencia de los libros de contabilidad.

ARAU OROKORRAK

g) Y cualquier otra función que le sea atribuida por los respectivos estatutos y por las disposiciones normativas aplicables.

54. atala.– Eraketarako quoruma.

Artículo 53.– Contratación y despido.

1.– Biltzar orokorra eta zuzendaritza batzordea baliozkotasunez eratu ahal izateko, lehenengo deialdian, beharrezkoa da kideen legezko gehiengo absolutua bilkurara azaltzea. Bigarren deialdian, ordea, bertaratutako kideen kopurua edozein delarik ere eratu ahal izango dira.

La contratación o despido del personal laboral de la federación será aprobada y autorizada por la Junta Directiva de la misma.

2.– Federazioen kasuan, botorako eskubidea duen proportziozko partaidetza-portzentaiaren gehiengo absolutua ordezkatu behar du kideen legezko gehiengo absolutuak. Bigarren deialdian, nahikoa izango da proportziozko partaidetza-portzentaiaren legezko gehiengo absolutua.

CAPÍTULO VI

3.– Deialdietan aztergaien zerrenda zehaztu behar da.

NORMAS GENERALES

55. atala.– Deialdiak.

Artículo 54.– Quórum de constitución.

1.– Biltzar orokorrerako deia, ohiko nahiz ezohiko batzarrerakoa, beranduen jota, biltzeko aurreikusitako data baino 15 egun lehenago egin behar da, eta deia egitean biltzarrerako lekua, eguna eta ordua adierazi behar dira, hala lehenengo deialdirako nola bigarrenerako. Dei hori jendaurrean jarriko da, kofradia eta federazioaren iragarki oholean.

1.– La Asamblea General y la Junta Directiva quedarán constituidas válidamente en primera convocatoria cuando estén presentes la mayoría absoluta legal de los miembros, o en segunda convocatoria cualquiera que sea el número de éstos.

2.– Estatutuetan zehaztuko da zuzendaritza batzordearen bilerarako deia, ohiko nahiz ezohiko bilerarakoa, egiteko era.

2.– En el supuesto de las federaciones, la mayoría absoluta legal de los miembros deberá disponer de la mayoría absoluta del porcentaje de participación proporcional con derecho a voto. En segunda convocatoria sólo será necesaria la mayoría absoluta legal del porcentaje de participación proporcional.

56. atala.– Kofradia edo federazioaren biltzar orokor edo zuzendaritza batzorderako deia egiteko ekimena.

3.– Las convocatorias deberán establecer los asuntos del orden del día.

1.– Artezkaritza organoei esleitutako ahalmenen kaltetan jo gabe, kofradiako lehendakariak biltzar orokorra edo zuzendaritza batzordea biltzeko deia egin behar du, baldin eta kofradiako kideen herenek kofradiako idazkariarengana azaldu eta, idatziz, hala egiteko egiteko eskatzen badiote. Aztergaien zerrendan eskaeraren arrazoia adierazi behar da.

Artículo 55.– Convocatorias.

Eskabidea egin eta hilabeteko epearen barruan, lehendakariak biltzar orokorra edo zuzendaritza batzordea biltzeko deia egin ez badeza, arrantza arloan eskuduna den Sailari eskatu ahal izango zaio deia egiteko. Sail horrek, orduan, deia egitea bidezkoa den erabakiko du, eta kofradiako kide bat aukeratuko du, bilkurako buru jardun dezan.

1.– Las convocatorias de las Asambleas Generales, ordinarias y/o extraordinarias, deberán realizarse con al menos 15 días de antelación a la fecha prevista, señalando el lugar, día y hora de la misma en primera y segunda convocatoria, y se hará pública en el tablón de anuncios de la cofradía y federación.

2.– Federazioen biltzar eta zuzendaritza batzordeen kasuan, kideen herenek, gutxienez, proportzio berbera ordezkatu behar dute botorako eskubidea duen proportziozko partaidetza-portzentaian.

2.– Las convocatorias a las Juntas Directivas, ordinarias y/o extraordinarias, se harán de la forma que se determine en los estatutos. Artículo 56.– Iniciativa para la convocatoria de la Asamblea General o Junta Directiva de la cofradía o federación.

57. atala.– Erabakiak hartzeko modua.

1.– Sin perjuicio de las facultades atribuidas a cada uno de los órganos rectores, el Presidente de la cofradía deberá convocar la Asamblea General o la Junta Directiva cuando lo soliciten por escrito y en comparecencia ante el Secretario de la cofradía un tercio de los miembros de las mismas, debiendo figurar en el orden del día el motivo de la solicitud.

1.– Artezkaritza organoen erabakiak, hartu ere, emandako botoen gehiengoaz hartuko dira, edo, federazioen kasuan, boto horiek organoan ordezkatzen duten partaidetza-portzentaiaren gehiengoaz, legez edo estatutuetan bestelako portzentaia eta gehiengoak exigitu ezik.

Si el Presidente no convocara la Asamblea General o la Junta Directiva en el plazo de un mes desde la solicitud, podrán solicitar la convocatoria de las mismas al Departamento competente en materia de pesca, que decidirá la procedencia de convocarlas y designará a un miembro de la cofradía para presidir las mismas.

2.– Ezin da aztergaien zerrendan ez dagoen gairik aztertu, eta ezin da halako ezein gairi buruzko erabakirik hartu, artezkaritza organoaren kide guztiak bulkuran egon eta gaia presazkotzat jo ezik organoko kideen eta, federazioen kasuan, partaidetza-portzentaiaren gehiengoaren aldeko botoaz.

2.– Cuando se trate de las Asambleas y Juntas Directivas de las federaciones, el tercio de los miembros deberán representar, al menos, la misma proporción en el porcentaje de participación proporcional con derecho a voto.

58. atala.– Artezkaritza organoen bilkurak eta erabakien aurka egiteko modua.

Artículo 57.– Adopción de acuerdos.

1.– Artezkaritza organoen bilkuretan, lehendakaria edo lehendakariordea arituko dira bilkuretako buru, edo, horien ezean, adinez zaharrena den kidea.

1.– Los acuerdos de los órganos rectores se adoptarán por mayoría de los votos emitidos o del porcentaje de participación que representen en el órgano, en el caso de las federaciones, salvo los que legal o estatutariamente exijan porcentajes y mayorías diferentes.

2.– Idazkariak akta egingo du, eta bertan ondoko zertzelada hauek jasoko dira: bilkuraren eguna, lekua eta ordua, bertaratu direnen izen-abizenak, aztertutako gaien laburpena, hartutako erabakiak eta egokitzat hartzen diren gainerako kontu guztiak.

2.– No podrá ser objeto de deliberación o acuerdo ningún asunto que no figure en el orden del día, salvo que estén presentes todos los miembros del órgano rector y sea declarada la urgencia del asunto por el voto favorable de la mayoría de los miembros del mismo y, además, del porcentaje de participación en el supuesto de las federaciones.

3.– Biltzar orokorren aktak artezkaritza organoko lehendakariaren oniritzia jasoko du. Akta horrek, gainera, kofradiaren bulegoetan egon behar du, kofradiako kide guztien esku.

Artículo 58.– Reunión e impugnación de los acuerdos de los órganos rectores.

4.– Hartutako erabakien aurka, interesatuek, beste instantzia batera jo aurretik, erreklamazioa azaldu ahal izango diote erabakia hartu duen organoari, erabakia hartu eta 15 eguneko epearen barruan.

1.– Los órganos rectores estarán presididos por el Presidente o Vicepresidente del mismo, y en su defecto por el miembro de mayor edad.

59. atala.– Zehapenak ezartzeko modua.

2.– El Secretario levantará acta en la que se reflejará el día, lugar y hora, nombre y apellidos de los asistentes, un resumen de los asuntos debatidos, los acuerdos adoptados y cuantas circunstancias se estimen oportunas.

1.– Arrantzaleen kofradiek eta federazioek zehapenak ezar diezazkiekete kofradia edo federazioetako kideei, estatutuetan zehaztutako arau-urratzeen ondorioz.

3.– El acta de las Asambleas Generales vendrá autorizada por el Presidente del órgano rector, debiendo estar a disposición de los miembros en las dependencias de la cofradía. 4.– Contra los acuerdos adoptados se podrá interponer por los interesados reclamación previa ante el órgano que los acordó en el plazo de 15 días desde la toma del acuerdo.

2.– Zehatzeko ahalgoa erabili ahal izateko, zehapen prozedura ireki behar da, eta, prozedura horren barruan, interesatuari entzun behar zaio. 60. atala.– Zehapenak ezartzeko organo eskuduna.

Artículo 59.– Imposición de sanciones.

Zehapenak ezartzeko organo eskuduna kofradia edo federazioko lehendakaria da hoben arinen kasuan, eta zuzendaritza batzordeak hoben astun edo oso astunen kasuan.

1.– Las cofradías de pescadores y las federaciones podrán imponer sanciones a sus miembros en virtud de las infracciones establecidas en sus estatutos.

61. atala.– Baliabideak.

2.– El ejercicio de la potestad sancionadora requerirá la apertura de un procedimiento sancionador con audiencia del interesado.

Arrantzaleen kofradiek eta kofradien federazioek, beren xedeak betetzeko, baliabide hauek edukiko dituzte:

Artículo 60.– Órgano competente para imponer sanciones.

a) Herri administrazioek ezarritako dirulaguntzak.

El órgano competente para imponer sanciones es el Presidente de la cofradía o federación en faltas leves, y las Juntas Directivas en faltas graves o muy graves.

b) Biltzar orokorrek edo osoko bilkurek erabakitako kuota eta derramak.

Artículo 61.– Recursos.

c) Beren ondarearen errentak eta produktuak.

Las cofradías de pescadores y sus federaciones contarán con los siguientes recursos para el cumplimiento de sus fines. a) Las subvenciones que puedan establecerse por las Administraciones públicas.

d) Egokitzen zaizkien dohaintza, legatu, laguntza eta gainerako baliabideak.

b) Las cuotas y derramas que sean acordadas por los Plenos o Asambleas Generales.

e) Arrantzan eta arrantzako produktuak merkaturatzeko prozesuan egindako zerbitzu orokorren ondoriozko sarrerak.

c) Las rentas y productos de su patrimonio.

f) Lege edo estatutuko xedapenen baten ondorioz eskuratutako beste edozein baliabide.

d) Las donaciones, legados, ayudas y demás recursos que puedan corresponderles.

62. atala.– Aurrekontuak.

e) Los ingresos por prestación de servicios generales en la actividad pesquera y comercializadora.

Biltzar orokorrek, berariazko deialdian, aurrekontu ekitaldiaren itxiera eta igarotzen ari den urteko sarrera eta gastuen aurrekontua onetsiko dituzte urtearen lehenengo hiruhilekoan. Horretarako, memoria eta legezko xedapenen arabera exigi daitezkeen gainerako kontabilitate agiriak erantsiko dituzte.

f) Cualesquiera otros recursos obtenidos en virtud de disposición legal o estatutaria.

63. atala.– Aurrekontuen onespenaren jakinarazpena.

Artículo 62.– Presupuestos.

Korporazio hauetako lehendakariak, bi hilabeteko eparen barruan, ziurtagiri bat bidaliko dio arrantza arloan eskuduna den Sailari. Bertan egiaztatuko da ezen biltzar orokorrak onespena eman diela aurrekontu itxierari, memoriari, eta aribideko urteko sarrera eta gastuen aurrekontuari. 64. atala.– Kontuen kanpo auditoretza.

Las Asambleas Generales, en convocatoria realizada al efecto, aprobarán en el primer trimestre del año el cierre del ejercicio presupuestario y el presupuesto de ingresos y gastos del año en curso, debiendo aportar con el mismo la memoria y demás documentos contables que sean exigibles según las disposiciones legales.

Arrantzaleen kofradiek eta federazioek kontuen kanpo auditoretza onartu behar dute, arrantza arloan eskuduna den Sailak hala egiteko eskatuz gero. Betebehar hori, edonola ere, Euskal Herriko aurrekontu orokorren edo Europako Erkidegoaren fondoen konturako dirulaguntzen onuradunak direnean egokitzen zaizkien betebeharren kaltetan jo gabe ulertuko da.

Artículo 63.– Comunicación de la aprobación de los presupuestos.

65. atala.– Dirulaguntzen edo transferentzien galera.

El Presidente de estas corporaciones, en el plazo de dos meses, remitirá al Departamento competente en materia de pesca un certificado de la aprobación por parte de la Asamblea General del cierre presupuestario y de la memoria y presupuesto de ingresos y gastos del año en curso.

Aurreko betebeharra urratuz gero, edo laguntza publikoak ematen dituzten organoek egin beharreko egiaztapen lanak eta Ekonomi Kontrolerako Bulegoak edo Herri Kontuen Euskal Epaitegiak egin beharreko kontrol lanak oztopatu, ukatu edo eragotziz gero, arrantzaleen kofradiek eta kofradien federazioek ezin izango dute inolako dirulaguntzarik edo transferentziarik jaso Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorraren aurrekontu orokorren kontura. Horrek ez du baztertzen, gainera, laguntza eta subentzioei buruzko legeriaren araberako beste zehapenik ezartzeko aukera.

Artículo 64.– Auditoría externa de cuentas.

66. atala.– Kide izateari uztearen ondorioak.

Las cofradías de pescadores y sus federaciones, a requerimiento del Departamento competente en materia de pesca, deberán someterse a una auditoría externa de cuentas. Dicha obligación se entenderá sin perjuicio de las obligaciones que puedan, en su caso, corresponderles cuando sean beneficiarias de subvenciones con cargo a los Presupuestos Generales del País Vasco o de fondos comunitarios.

Kofradia edo kofradien federazio bateko edozein kidek kide izateari utz badiezaio, bazkide gisa jarritako eskubide ekonomikoak edo ondarezkoak galduko ditu.

Artículo 65.– Pérdida de subvenciones o transferencias.

VII. ATALBURUA

Las cofradías de pescadores y sus federaciones que incumplan la anterior obligación o impidan mediante la negativa u obstrucción las actuaciones de comprobación a efectuar por los órganos concedentes de las ayudas públicas y, en su caso, las de control que corresponden a la Oficina de Control Económico y al Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, no podrán recibir subvenciones o transferencias con cargo a los presupuestos generales de la Administración General de la Comunidad Autónoma del País Vasco, sin perjuicio de las demás sanciones que correspondan conforme a la legislación reguladora de las ayudas y subvenciones.

ERREGISTROA

Artículo 66.– Consecuencia de la pérdida de la condición de miembro.

67. atala.– Sorkuntza eta edukia.

La pérdida de la condición de miembro de una cofradía o federación de cofradías supondrá la pérdida de los derechos económicos o patrimoniales que como socio se hubieran aportado.

1.– Arrantza arloko eskumena duen Sailak erregistro bat ezarriko du, eta bertan hauek guztiak inskribatuko dira: kofradien eta federazioen estatutuak; artezkaritza organoen eraketa eta titulartasunarekin eta kofradien aldaketa, bat-egite, desegite edo ezabatzearekin zerikusia duten erabakiak, eta, interes orokorrak defendatzeko, haien artean edo beste erakunde batzuekin formalizatzen dituzten akordio edo hitzarmenak.

CAPÍTULO VII

2.– Kofradien eta federazioen estatutuak, aldaketak eta akordioak edo hitzarmenak erregistroan inskribatu ahal izateko, beharrezkoa da Industri, Nekazaritza eta Arrantza Saileko organo eskudunak aldez aurretik berrets ditzan.

REGISTRO

3.– Erregistroan inskribatzea bete beharreko eskakizuna da aurreko lerroaldean aipaturikoek existitzeko modua eta baliozkotasun juridikoa izan dezaten.

Artículo 67.– Creación y contenido.

68. atala.– Antolamendua.

1.– El Departamento competente en materia de pesca establecerá un registro en el que deberán inscribirse los estatutos de las cofradías y federaciones, los acuerdos que afecten a la composición y titularidad de los órganos rectores, la modificación, fusión, disolución y supresión de las mismas y los acuerdos o convenios que se puedan formalizar entre sí y con otras organizaciones para la defensa de los intereses generales.

Erregistroa honela antolatuko da: batetik, liburu bat edukiko da, orrialdeak zenbakiturik eta zigilaturik izango dituena, eta, bestetik, artxibo bat eratuko da, inskribatzen diren agiri guztiak gordetzeko. Horrez gain, prozedura informatikoak erabili ahal izango dira, baina bermatu behar da, betiere, idatzitakoa ezin ezaba daitekeela.

2.– Los estatutos de las cofradías y federaciones, sus modificaciones y sus acuerdos o convenios deberán ser previamente ratificados por el órgano competente del Departamento de Industria, Agricultura y Pesca para poder ser inscritos registralmente.

69. atala.– Txosten juridikoak eta txosten tekniko-ekonomikoak.

3.– La inscripción registral será requisito necesario para su existencia y validez jurídica.

1.– Kofradia bat edo kofradien federazio bat sortu, aldatu, batu edo desegiteko akordioak eta haien hitzarmenak txosten juridiko eta tekniko-ekonomikoez hornitu behar dira, onetsitako akordio edo hitzarmena baliozkoa, beharrezkoa eta bideragarria dela frogatzeko. Txosten horietan kontu hauek aztertu behar dira: bai deialdia, bai esku hartzen duten sektoreen ordezkaritza, bai botazioak eta hartzen diren erabakiak legezkoak ote diren, akordio eta hitzarmenak bete beharreko eginkizunetarako premiazkoak eta bideragarriak ote diren, eta legez edo araudi bidez ezartzen diren gainerako eskakizunak.

Artículo 68.– Organización.

2.– Arrantza arloan eskuduna den Sailak, txosten horiek aztertutakoan, akordioa edo hitzarmena berretsi eta erregistroan inskribatuko du, edo, bestela, ukatu egingo du.

El registro se organiza mediante la tenencia de un libro con páginas numeradas y selladas y un archivo donde se depositarán todos los documentos que hayan causado inscripción. Así mismo podrán utilizarse procedimientos informáticos, debiendo quedar asegurado, en todo caso, el carácter indeleble de lo escrito.

70. atala.– Ziurtagiriak.

Artículo 69.– Informes jurídicos y técnico-económicos.

Erregistroko arduradunak ziurtagiriak luzatuko ditu epai-agintariek edo Administrazioko agintariek horrela eskatuz gero, edota norbanako batek eskaera arrazoitua eginez gero.

1.– Los acuerdos de creación, modificación, fusión o disolución de una cofradía o federación de cofradías y sus convenios deberán ir provistos de los informes jurídicos y técnico-económicos que determinen la validez del acuerdo o convenio aprobado y la necesidad y viabilidad del mismo. Estos informes deberán versar sobre la legalidad de la convocatoria, de la representación de los sectores intervinientes y de las votaciones y acuerdos adoptados, y sobre la necesidad y viabilidad para el cumplimiento de las funciones que tienen encomendadas y demás requisitos que legal o reglamentariamente se establezcan.

XEDAPEN GEHIGARRIAK

2.– El Departamento competente en materia de pesca, una vez examinados estos informes, procederá a la ratificación e inscripción registral del acuerdo o convenio o a su denegación. Artículo 70.– Certificaciones.

Lehenengoa.– Arrantza arloan eskuduna den Sailak, 14. atalean xedatutakoaren kaltetan jo gabe, batzorde kudeatzaileak eratu ahal izango ditu lege-urratzeak gertatzen direnean, edota kofradia zein federazioen funtzionamendu egokian eragin oker nabaria duten zirkunstantziak gertatzen direnean.

El responsable del registro expedirá certificados a requerimiento de las autoridades judiciales y administrativas y a solicitud particular, previa petición motivada.

Bigarrena.– Salbuespenez, kofradia edo federazioko lehendakari edo lehendakariorde karguak betetzeko hautagairik ez badago, erabateko elbarritasun egoeran edo jubilaturik dauden pertsonak aukeratu ahal izango dira kargu horiek betetzeko, baldin eta jardunaldi profesionalaren azken bost urteetan kofradia edo federazio bateko kideak izan badira, eta lege honetan ezartzen diren gainerako eskakizunak betetzen badituzte. Xedapen hau kofradia eta federazioen estatutuetan jaso behar da.

DISPOSICIONES ADICIONALES

Hirugarrena.– Arrantzaleen kofradiek eta kofradien federazioek neurri egokiak hartuko dituzte beren jardunean euskararen erabilera normalizatzeko, Euskeraren Erabilpena Arauzkotzezko azaroaren 24ko 10/1982 Oinarrizko Legearen ondoriozko betebeharrak betetzeko xedeaz.

Primera.– El Departamento competente en materia de pesca, sin perjuicio de lo dispuesto en el artículo 14, podrá crear comisiones gestoras cuando se produjeran incumplimientos legales o se dieran circunstancias que alterasen gravemente el normal funcionamiento de las cofradías o federaciones.

XEDAPEN IRAGANKORRAK

Segunda.– Excepcionalmente, ante la ausencia de miembros para ocupar los cargos de Presidente o Vicepresidente de una cofradía o federación, podrán ser elegidos para ocupar los mismos las personas que, habiendo sido miembros de una cofradía o federación durante los últimos cinco años de su actividad profesional y cumpliendo los demás requisitos establecidos en esta ley, se encuentren en una situación de invalidez absoluta o jubilación. Esta disposición deberá ser recogida en los estatutos de las cofradías y federaciones.

Lehenengoa.– Arrantza arloan eskuduna den Sailak bere arioz inskribatuko ditu Kofradien eta Federazioen Erregistroan egun diren kofradia eta federazioak, baita haien gobernu eta administraziorako organoak ere, kofradia edo federazio bakoitzak bere estatutuak egokitu eta bi hilabeteko epearen barruan.

Tercera.– Las cofradías de pescadores y sus federaciones adoptarán las medidas oportunas para la normalización del uso del euskera en el desarrollo de sus actividades a fin de dar cumplimiento a las obligaciones derivadas de la Ley 10/1982, de 24 de noviembre, Básica de Normalización del Uso del Euskera.

Bigarrena.– Lege hau argitaratu arte kofradietako bazkide izan diren lan-kontratupeko langileek kofradietako kide izaten jarraituko dute jubilatu arte.

DISPOSICIONES TRANSITORIAS

Hirugarrena.– Arrantzaleen kofradiei eta kofradien federazioei atxikitako funtzionarioek beren araubide eta egoera juridiko-administratiboari eutsiko diote.

Primera.– El Departamento competente en materia de pesca inscribirá de oficio en el Registro de Cofradías y federaciones, en el plazo de dos meses desde la adaptación de sus estatutos, las actualmente existentes y sus órganos de gobierno y administración.

AZKEN XEDAPENAK

Segunda.– El personal laboral perteneciente a las cofradías que hasta la publicación de esta ley formaba parte como socio de las mismas continuará siendo miembro de las cofradías hasta su jubilación.

Lehenengoa.– Kofradien estatutuak lege honen arabera egokitu behar dira urtebeteko epearen barruan, eta, gero, arrantza arloan eskuduna den Sailera igorriko dira, berrespena jaso eta eraginkortasun juridikoa lortzeko.

Tercera.– El personal funcionario adscrito a las cofradías de pescadores y sus federaciones mantendrá su régimen y situación jurídico-administrativa.

Aipaturiko epearen barruan estatutuak lege honen arabera egokitzen ez dituzten kofradiak, edota estatutu horiek -berrespena jaso dezaten- arrantza arloan eskuduna den Sailera igortzen ez dituztenak, deseginik geratuko dira ondore guztietarako eta likidazio epean sartuko dira. Administrazioak bere arioz idatziko du erregistroan halako kofradien desegitea.

Kofradiaren titulartasuneko ondarearekin estatutuetan xedatutakoa egingo da.

Bigarrena.– Lege honetan aurreikusten ez den guztiari dagokionez, martxoaren 11ko 670/1978 Errege Dekretuan eta bera garatzeko xedapenetan ezarritakoaren arabera jokatuko da.

Hirugarrena.– Arrantza arloko eskumena duen sailburuari ahalmena ematen zaio lege hau garatzeko behar diren arau guztiak eman ditzan.

Laugarrena.– Lege hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hogei egunen buruan jarriko da indarrean.

Beraz, lege honi men egiteko eta men eginarazteko agintzen diet, norbanako zein agintari direla, Euskadiko herritar guztiei.

Vitoria-Gasteizen, 1998ko uztailaren 2an.

Lehendakaria,

JOSÉ ANTONIO ARDANZA GARRO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental